Μητσοτάκης για Canadair | Μία μεγάλη αγορά για την Ελλάδα
Κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στον Καναδά, τις επόμενες ημέρες, θα ολοκληρωθεί η συμφωνία για την απόκτηση νέων πυροσβεστικών αεροπλάνων Canadair, όπως προκύπτει από συνέντευξη που παραχώρησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη μεγάλη καναδική εφημερίδα «The Globe and Mail».
«Πρόκειται για μία μεγάλη αγορά για την Ελλάδα», δήλωσε, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο πρωθυπουργός, σημειώνοντας πως το συνολικό κόστος για την προμήθεια των νέων αεροπλάνων από την καναδική De Havilland ανέρχεται σε περίπου 360 εκατομμύρια ευρώ.
Η συμφωνία προβλέπει την αγορά πέντε αεροσκαφών τύπου DHC-515, μέσω του εξοπλιστικού προγράμματος «ΑΙΓΙΣ» για τις ανάγκες της Πυροσβεστικής και ακόμα δύο μέσω του μηχανισμού πολιτικής προστασίας rescEU της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα δύο τελευταία θα έχουν ως έδρα την Ελλάδα και θα επιχειρούν κανονικά στη χώρα μας, όμως θα έχουν ως προτεραιότητα τις αποστολές ευρωπαϊκής βοήθειας σε περίπτωση μεγάλων πυρκαγιών σε άλλη χώρα.
Η εφημερίδα σημειώνει ότι η Ελλάδα, όπως και ο Καναδάς, αντιμετωπίζει όλο και πιο σφοδρές αντιπυρικές περιόδους και η χώρα μας θέλει να ενισχύσει τον στόλο των πυροσβεστικών αεροσκαφών της.
Πέραν της συμφωνίας για τα νέα Canadair, ο πρωθυπουργός αναμένεται να συναντηθεί με τον Καναδό ομόλογό του Τζάστιν Τριντό, να έχει επαφές με την ομογένεια και τη διασπορά και να παρουσιάσει στην επιχειρηματική κοινότητα του Καναδά, μέλους του G7, τις επενδυτικές ευκαιρίες που προσφέρει η ανάκαμψη και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Στη συνέντευξη ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτηρίζει «ανεξήγητο» το κενό των 41 ετών από την τελευταία επίσκεψη Έλληνα πρωθυπουργού στον Καναδά, «δεδομένων των ισχυρών δεσμών» μεταξύ των δύο χωρών. «Είχα θέσει ως προτεραιότητα να επισκεφθώ επίσημα τον Καναδά για να συζητήσω με την ελληνοκαναδική κοινότητα και να μιλήσω για την οικονομική πτυχή της συνεργασίας μας», σημειώνει ο κ. Μητσοτάκης.
Σύμφωνα με την «The Globe and Mail», κατά την επίσκεψή του στον Καναδά, ο κ. Μητσοτάκης θα μεταφέρει το μήνυμα ότι η οικονομία της Ελλάδας δεν συνιστά πλέον μια «χαμένη υπόθεση» και ότι η χώρα είναι ανοιχτή για επενδύσεις με στόχο να καταστεί ένας από τους κόμβους τεχνολογίας και logistics της Μεσογείου, προσθέτοντας μάλιστα πως η ελληνική οικονομία σημειώνει μία από τις κορυφαίες επιδόσεις στην Ευρώπη.
Ειδικότερα, η εφημερίδα τονίζει ότι τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα ακολούθησε μια στρατηγική φοροελαφρύνσεων, δικαιότερου πτωχευτικού δικαίου, εξορθολογισμού και ψηφιοποίησης των δημόσιων υπηρεσιών της, επιτάχυνσης των ιδιωτικοποιήσεων και απαλλαγής των τραπεζών της από μεγάλο αριθμό μη εξυπηρετούμενων δανείων, ώστε να μπορούν να δανείζουν ξανά.
Το δημοσίευμα φιλοξενεί μάλιστα μία πρόσφατη δήλωση του Καναδού μεγαλοεπενδυτή Πρεμ Γουάτσα, διευθύνοντα συμβούλου της Fairfax, η οποία έχει σημαντική περιουσία στην Ελλάδα, ο οποίος χαρακτήρισε την χώρα μας «την καλύτερη χώρα στην Ευρώπη για επενδύσεις».
Πηγή: imerisia.gr
Μητσοτάκης στη Σύνοδο Κορυφής | Ευρωομόλογα αποκλειστικά για την αμυντική θωράκιση της Ε.Ε.
Την έκδοση ευρωομολόγων αποκλειστικά για την αμυντική θωράκιση της Ε.Ε. πρότεινε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τις δηλώσεις του προσερχόμενος στη Σύνοδο Κορυφής στις Βρυξέλλες.
«Η στρατηγική αυτονομία της Ευρώπης σημαίνει περισσότερες επενδύσεις σε εξοπλισμούς», τόνισε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε: Η Ελλάδα ξεπερνά ήδη τα τελευταία χρόνια το 2% των αμυντικών δαπανών επί του ΑΕΠ. Αυτό δεν συμβαίνει για άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αν θέλει η Ευρώπη να μείνει θωρακισμένη αμυντικά πρέπει να εξετάσει νέους τρόπους για την χρηματοδότηση των αμυντικών δαπανών».
«Η Ευρώπη να μπορέσει να εκδώσει ευρωομόλογα που θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνο για την αμυντική της θωράκιση. Εχει έρθει η ώρα πια να μπορέσουμε να περιβάλλουμε με περιεχόμενο ουσιαστικό την ανάγκη της Ευρώπης πρέπει να διασφαλίσει την άμυνα και την ασφάλεια. Και ελπίζω σε αυτό το ευρωπαϊκό συμβούλιο να κάνουμε μια ουσιαστική συζήτηση για τα θέματα αυτά», πρόσθεσε.
Για τη Γάζα ο πρωθυπουργός ευχήθηκε να καταλήξει η Σύνοδος σε συγκεκριμένα συμπεράσματα «που αναγνωρίζουν ότι αυτό που συμβαίνει είναι μια ανθρωπιστική καταστροφή». «Ζητούμε κατάπαυση πυρός και πλήρη απελευθέρωση των ομήρων. Θα μπορέσουμε μα καταλήξουμε σε συμπεράσματα που θα αποθαρρύνουν το Ισραήλ να επιτεθεί στην Ράφα. Η Ελλάδα είναι σταθερά ταγμένη στην επίλυση του παλαιστινιακού μέσα από την λύση των δύο κρατών, είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Επίσης εξέφρασε ικανοποίηση γιατί θα συζητηθούν θέματα του πρωτογενή τομέα που αφορούν τους αγρότες.
«Το ΕΛΚ είναι η πολιτική οικογένεια που θα βάλει φρένο στα υπερβολικά φιλόδοξα σχέδια κάποιων για πράσινη μετάβαση που θα ζημιώσει του αγρότες μας. Θα τους βοηθήσουμε να κάνουν πράξη την πράσινη μετάβαση αλλά με ρυθμό που δεν θα θέσει σε κίνδυνο τα εισοδήματα τους», είπε.
Σε ερώτηση, τέλος, αν θα υπάρξει συζήτηση για την Τουρκία ο πρωθυπουργός απάντησε: «Για την Τουρκιά θα υπάρξει συζήτηση και νομίζω θα μπορούσαμε να καταλήξουμε σε συμπεράσματα που θα αποτυπώνουν το υφιστάμενο πλαίσιο των ευρωτουρκικών σχέσεων».
Πηγή: kathimerini.gr
Κυριάκος Μητσοτάκης: Συνομιλίες στην Αίγυπτο με τους τέσσερις Ευρωπαίους ηγέτες και τον Αλ Σίσι
Μεταναστευτικό και ενέργεια στη συνάντηση Μητσοτάκη – Αλ Σίσι στο Κάιρο
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσγειώθηκε στο Κάιρο όπου τον υποδέχθηκε ο υπουργός Τουρισμού και Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου.
Ο Έλληνας πρωθυπουργός, μαζί με ακόμη τέσσερις Ευρωπαίους ηγέτες, τους ομολόγους του από την Ιταλία, το Βέλγιο, τον καγκελάριο της Αυστρίας, τον πρόεδρο της Κύπρου και την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να συναντηθούν με τον πρόεδρο της Αιγύπτου Αλ Σίσι.
Αιχμή της συνάντησης το μεταναστευτικό στο οποίο αναμένεται να συμφωνηθεί κοινή γραμμή, ένα πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούν Ευρωπαϊκή Ένωση και Αίγυπτος, προκειμένου να υπάρξει αντιμετώπιση στο φαινόμενο της παράνομης μετανάστευσης.
Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, στις 14:15 αναμένεται να ξεκινήσουν οι συνομιλίες στο Προεδρικό Μέγαρο της Αιγύπτου. Στη συνέχεια θα γίνουν και διευρυμένες συνομιλίες των αντιπροσωπειών. Εκτός όμως από το μεταναστευτικό, θα αναβαθμίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τις σχέσεις της με την Αίγυπτο σε συνολική και στρατηγική εταιρική σχέση και στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να υπογραφεί μια κοινή δήλωση μεταξύ της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και του Προέδρου της Αιγύπτου Αλ Σίσι. Πέρα από το μεταναστευτικό, θα προβλέπει η κοινή αυτή δήλωση και το πολιτικό σκέλος, δηλαδή ειρήνη, σταθερότητα, ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά βεβαίως και την οικονομική σταθερότητα της Αιγύπτου. Στο επίκεντρο επενδύσεις, εμπόριο, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ψηφιοποίηση και γεωργία. Και όλα αυτά προκειμένου να δοθούν ευρωπαϊκά κονδύλια για να στηρίξουν την Αίγυπτο στους κρίσιμους αυτούς τομείς.
Σε λίγο αναμένεται η συνάντηση που θα έχει ο πρωθυπουργός με τον Πρόεδρο της Αιγύπτου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός αναμένεται να τονίσει σε σχέση με το μεταναστευτικό ότι δεν θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας νέος μεταναστευτικός διάδρομος, καθώς το τελευταίο διάστημα υπάρχει αύξηση των ροών προς την Γαύδο. Εκεί λοιπόν θα τονιστεί και αυτό το κομμάτι, αλλά στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθεί και το πολύ σημαντικό στρατηγικό σκέλος της ενέργειας. Ο πρωθυπουργός εδώ και αρκετό διάστημα είχε τονίσει ότι θα πρέπει να υπάρχει αυτή η αμοιβαία σχέση μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Αιγύπτου στο κομμάτι της ενέργειας.
ΠΗΓΗ | newsbomb.gr
Μητσοτάκης | Αναβαθμίζουμε 80 νοσοκομεία και 156 κέντρα υγείας με προϋπολογισμό περισσότερα από 400 εκατ. ευρώ
Στη δρομολογούμενη αναβάθμιση των 80 νοσοκομειακών μονάδων και των 156 κέντρων υγείας με προϋπολογισμό άνω των 400 εκατομμυρίων ευρώ αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του νωρίτερα σήμερα στο Γενικό Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Πειραιά «Μεταξά». Κατά την επίσκεψη, ενημερώθηκε και για την πορεία των εργασιών ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων του νοσοκομείου, παρουσία του υπουργού Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, και του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκου Παπαθανάση.
Μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι «βήμα βήμα χτίζουμε το νέο Εθνικό Σύστημα Υγείας, το οποίο έχουμε οραματιστεί και το οποίο αξίζουν όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες. Εδώ σήμερα, σε αυτό το εμβληματικό αντικαρκινικό νοσοκομείο, βλέπουμε μια μικρή πτυχή ενός πολύ μεγάλου κατασκευαστικού έργου, το οποίο εκτείνεται σε ολόκληρη την επικράτεια. Ογδόντα νοσοκομεία, 156 κέντρα υγείας, με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 400 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλάζουν την όψη των υποδομών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας και της τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας στην πατρίδα μας.
Θέλω να επαναλάβω ότι το έργο το οποίο βλέπετε εδώ να εξελίσσεται, όπως και πάρα πολλά άλλα αντίστοιχα έργα, χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, τα 36 δισεκατομμύρια ευρώ τα οποία η κυβέρνησή μας εξασφάλισε μετά τον Covid για να στηρίξουμε την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, αλλά και την αναβάθμιση κρίσιμων κοινωνικών υποδομών.
Και το λέω αυτό διότι βρισκόμαστε τρεις μήνες πριν από τις ευρωεκλογές και προφανώς το βασικό ζητούμενο και σε αυτή την κάλπη η οποία έρχεται είναι ποια θα είναι εκείνη η πολιτική δύναμη η οποία θα μπορεί να διεκδικεί προς όφελος των ελλήνων πολιτών αυτά που τους αξίζουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Θέλω να τονίσω ότι το Ταμείο Ανάκαμψης είναι μία μόνο πηγή χρηματοδότησης για τις σημαντικές παρεμβάσεις που κάνουμε στην υγεία. Υπάρχουν κι άλλες παρεμβάσεις που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2021-2027, όπως παραδείγματος χάρη η ενεργειακή αναβάθμιση αυτού του νοσοκομείου.
Αλλά θέλω, επίσης, να τονίσω ότι οι παρεμβάσεις μας δεν περιορίζονται μόνο στην αναβάθμιση των υποδομών. Δίνουμε μεγάλη έμφαση στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες υγείας, στις σημαντικές προσλήψεις και στην ενίσχυση του ΕΣΥ με μόνιμο προσωπικό.
Αλλά και στις προληπτικές εξετάσεις, οι οποίες κι αυτές χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, ένα πολύ φιλόδοξο πρόγραμμα, το Πρόγραμμα “Δοξιάδης”, το οποίο θα έχει ως σκοπό να εντοπίζουμε ασθένειες πολύ πριν χρειάζονται οι ασθενείς να νοσηλεύονται σε νοσοκομεία όπως το “Μεταξά”. Γιατί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ειδικά στον καρκίνο η έγκαιρη διάγνωση είναι αυτή η οποία σώζει τελικά ζωές και γι’ αυτό και υπηρετούμε αυτή τη συνεκτική πολιτική με πολύ μεγάλη συνέπεια.
Θα επαναλάβω, τέλος, ακόμα μία φορά, ότι η αναβάθμιση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και η στήριξη της υγείας συνολικά στη χώρα μας αποτελούσε μία από τις κύριες προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησής μας. Με πολύ μεγάλη συστηματικότητα και παρά τις δυσκολίες που μπορεί να συναντούμε, υλοποιούμε αυτή τη δέσμευση.
Στηριζόμαστε σε όλο το προσωπικό του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Θέλω για ακόμα μία φορά -το κάνω κάθε φορά που επισκέπτομαι οποιαδήποτε δομή υγείας- να τους ευχαριστήσω, την καθεμία και τον καθένα ξεχωριστά, για όλη την πλάτη την οποία έβαλαν τη δύσκολη εποχή του Covid. Δεν πρέπει να τα ξεχνάμε αυτά. Και νομίζω ότι και οι ίδιες και οι ίδιοι γνωρίζουν ότι, στα πλαίσια των δημοσιονομικών δυνατοτήτων, η κυβέρνηση αυτή θα εξακολουθεί να στηρίζει τους γιατρούς μας, τους νοσηλευτές μας, το προσωπικό μας, όπως παραδείγματος χάρη ήδη κάναμε με την αύξηση των επιδομάτων που δίνουμε για τις εφημερίες».
Κυβερνητικές πηγές σημειώνουν ότι στο πλαίσιο των εργασιών στο «Μεταξά» θα γίνει καθολική ανακαίνιση του έκτου και του έβδομου ορόφου, αλλά και του επιπέδου -1, όπου χωροθετείται η Μονάδα Ακτινοθεραπειών. Μεταξύ άλλων, θα ανακατασκευαστούν ή θα αντικατασταθούν δάπεδα, η υποδομή των θαλάμων ασθενών, λουτρά, κουζίνες, ο φωτισμός, συστήματα πυρασφάλειας και κλήσης νοσηλευτών και ηλεκτρικές εγκαταστάσεις.
Από την πλευρά του ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης ανέφερε: «Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη υλοποιεί αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενός νέου Εθνικού Συστήματος Υγείας, που εκτείνεται στη μεγαλύτερη κτιριακή αναβάθμιση, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, των νοσοκομείων της χώρας και των περισσότερων κέντρων υγείας, την αγορά καινούργιου ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, πάλι μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, την ενεργειακή αναβάθμιση των δημοσίων νοσοκομείων μέσω του ΕΣΠΑ και την υλοποίηση μεταρρυθμίσεων αλλά και πολλών χιλιάδων προσλήψεων προσωπικού που θα δώσει στον ελληνικό λαό ένα καινούργιο και πολύ καλύτερο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Ευχαριστούμε πολύ τον πρωθυπουργό».
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, επεσήμανε: «Ένα από τα ορόσημα του Ταμείου Ανάκαμψης είναι η ανακαίνιση 80 νοσοκομείων και 156 κέντρων υγείας. Σήμερα, εδώ στο “Μεταξά”, παρακολουθούμε την εξέλιξη αυτής της ανακαίνισης, η οποία θα συμπληρωθεί και με μία ενεργειακή αναβάθμιση, η οποία θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Συνεχίζουμε προσφέροντας καλύτερες υπηρεσίες σε όλους τους συμπολίτες μας».
Πηγή: newsbeast.gr
Γιώργος Τσούνης | Στις 4 Απριλίου ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον Λευκό Οίκο
Στις 4 Απριλίου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα βρίσκεται στο Οβάλ Γραφείο, όπου θα συναντηθεί με τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, ανακοίνωσε στο East Macedonia & Thrace Forum II, που διοργανώνεται στην Αλεξανδρούπολη από τη City Hub Events, ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Γιώργος Τσούνης. «Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ αγαπάει την Ελλάδα και τους Έλληνες πάρα πολύ και οι ΗΠΑ στέκονται πάντα δίπλα στην Ελλάδα» διαμήνυσε.
Εξαίροντας το επίπεδο των διμερών σχέσεων, ξεκινώντας την ομιλία του στο φόρουμ, ο κ. Τσούνης τόνισε πως οι σχέσεις ΗΠΑ-Ελλάδας συνεχίζουν να βρίσκονται ιστορικά στο υψηλότερο επίπεδό τους και η διμερής συνεργασία στην Αλεξανδρούπολη αποτελεί βασική πτυχή αυτής της σχέσης. Επεσήμανε ότι ο 5ος Στρατηγικός Διάλογος ΗΠΑ-Ελλάδας που πραγματοποιήθηκε στην Ουάσιγκτον τον περασμένο μήνα ανέπτυξε περαιτέρω τη σχέση αυτή και εξέφρασε την κοινή βούληση των δύο χωρών να συνεχίσουν να προωθούν τους κοινούς τους στόχους για ειρήνη και ευημερία στην Ανατολική Μεσόγειο, τα Δυτικά Βαλκάνια, την περιοχή του Εύξεινου Πόντου και πέραν, με βάση τις κοινές δημοκρατικές αξίες.
Σε αυτό το πλαίσιο, επιφύλαξε ύμνους για την Ελλάδα, σημειώνοντας πως οι Έλληνες κάνουν πάντα το σωστό και ενεργούν με αξίες. «Μας ενώνουν οι κοινές μας δημοκρατικές αξίες», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Αμερικανός πρέσβης και στάθηκε στην παγκόσμια προσφορά της Ελλάδας, σημειώνοντας πως η Δημοκρατία είναι ένα μόνο από τα πράγματα τα οποία ο κόσμος χρωστάει στους Έλληνες.
Επίσης, ο Αμερικανός πρέσβης σημείωσε πως η Ελλάδα είναι ο βασικός σύμμαχος του ΝΑΤΟ, κάνοντας μάλιστα λόγο για αναντικατάστατο εταίρο και σύμμαχο που διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην υπεράσπιση της νοτιοανατολικής πλευράς της Συμμαχίας.
Υπό αυτό το πρίσμα, έκανε ξεχωριστή αναφορά στη Βόρεια Ελλάδα, αναδεικνύοντας τη σημασία του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. «Η Ανατολική Μακεδονία και η Θράκη παίζουν καθοριστικό ρόλο και υπό την αιγίδα της Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας, η σημασία του Λιμένα Αλεξανδρούπολης για τα στρατηγικά συμφέροντα των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ συνεχίζει να αυξάνεται». Μάλιστα, υπογράμμισε πως μέσω της Αλεξανδρούπολης, η Ελλάδα διασφαλίζει την ετοιμότητα του ΝΑΤΟ, υποστηρίζοντας κρίσιμη υλικοτεχνική υποδομή για ολόκληρη τη Συμμαχία.
Υπογραμμίζοντας έτι περαιτέρω τη σημασία των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και της Βόρειας Ελλάδας, διατύπωσε την πεποίθηση πως μπορούν να διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο ως σημείο εισόδου για αγαθά που ρέουν από τον νότο προς τον βορρά, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Μολδαβία.
Τέλος, έδωσε έμφαση στον ενεργειακό ρόλο της Ελλάδας στην περιοχή. Η Αλεξανδρούπολη διαδραματίζει βασικό ρόλο στον ενεργειακό μετασχηματισμό που συντελείται στην Ελλάδα και στην περιοχή αυτή, υπογράμμισε συγκεκριμένα, και επεσήμανε ότι με τη διαφοροποίηση των ενεργειακών της πηγών, μεταξύ άλλων μέσω της νέας πλωτής μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη, η Ελλάδα οικοδομεί ένα πιο ασφαλές μέλλον για την οικονομία της και για την Ευρώπη. «Είμαστε υπερήφανοι για τη δουλειά που έχουμε κάνει από κοινού σε αυτόν τον τομέα μέχρι στιγμής, και υπάρχουν κι άλλα που μπορούμε να κάνουμε» διαμήνυσε επιπροσθέτως.
Κ. Μητσοτάκης για Τέμπη, αύξηση κατώτατου μισθού και μη κρατικά πανεπιστήμια | «Δεν θα δοθεί επίδομα Πάσχα»
Η μόνη που μπορεί να δώσει απαντήσεις είναι η Δικαιοσύνη, ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στον απόηχο της ολοκλήρωσης των εργασιών της Εξεταστικής Επιτροπής για τα Τέμπη, και εν μέσω των καταγγελιών της αντιπολίτευσης για «συγκάλυψη» τονίζοντας πως το τελευταίο που θέλει είναι ο δημόσιος διάλογος να πέσει θύμα φημών και fake news.
«Δεν θα ξεχάσω ποτέ την ημέρα που βρέθηκα στον τόπο του δυστυχήματος. Ήταν ό,τι πιο δύσκολο έχω κάνει στη ζωή μου» δήλωσε σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ. «Τιμώ και σκύβω το κεφάλι στις οικογένειες των θυμάτων, που έχουν το δικαίωμα να είναι οργισμένες. Η μόνη που μπορεί να δώσει απαντήσεις είναι η Δικαιοσύνη» σημείωσε, προσθέτοντας πως είναι «αναμενόμενο η αντιπολίτευση να κατηγορεί την κυβέρνηση για να αποκομίσει κομματικά οφέλη».
«Ψάχναμε ακόμη σορούς και βγαίνουν κάποιοι και μιλούν για μπάζωμα;»
Ερωτηθείς για τις επικρίσεις που δέχεται η κυβέρνηση περί «μπαζώματος» στο σημείο της τραγωδίας ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για «επιχειρησιακές ενέργειες» καθώς «έπρεπε να σηκωθουν τα βαγόνια για να δούμε αν υπάρχουν νεκροί από κάτω». «Έπρεπε να σταθεροποιηθεί το έδαφος, να πάνε οι γερανοί, να βρούμε αν υπάρχουν άλλοι αγνοούμενοι στα συντρίμμια. Αυτό που έγινε ήταν σταδιακή αφαίρεση των βαγονιών της επιβατικής αμαξοστοιχίας… Ψάχναμε ακόμη σορούς και βγαίνουν κάποιοι και μιλούν για μπάζωμα και τσιμέντωμα; Λυπάμαι και οργίζομαι» συμπλήρωσε.
«Λυπάμαι, αλλά κάποιοι πολιτικοί αρχηγοί προσπαθούν να χτίσουν καριέρα πάνω σε σαχλαμάρες» πρόσθεσε, δείχνοντας μεταξύ άλλων τον πρόεδρο της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκο Βελόπουλο.
Πάνω από 800 ευρώ ο κατώτατος μισθός
Ερωτηθείς για τη νέα αύξηση του κατώτατου μισθού είπε πως θα ανακοινωθεί εντός του Μαρτίου και θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Απριλίου συμπαρασύροντας προς τα πάνω επιδόματα και τριετίες. «Θα είναι πάνω από 800 ευρώ, δεν μπορώ να σας πω πόσο, αλλά θα είναι μια όχι ευκαταφρόνητη αύξηση» ερωτηθείς για το ύψος του κατώτατου μισθού.
Δεν θα δοθεί επίδομα Πάσχα
Ξεκαθάρισε επίσης πως δεν θα δοθεί επίδομα Πάσχα, καθώς όπως είπε, η κυβέρνηση έχει να υλοποιήσει έναν δύσκολο προϋπολογισμό: «Είμαι σαφής, δεν μου αρέσει να ωραιοποιώ καταστάσεις… Αν μπορούμε να κάνουμε κάτι (για τους ευάλωτους θα πρέπει να το κάνουμε απολογιστικά στο τέλος του χρόνου. «Θα ήταν εύκολο να πω εκλογές έρχονται ‘δώσε κάτι’. Δεν θα το κάνω».
«Θα προχωρήσουμε την αλλαγή στο άρθρο 16 – Το 2025 τα πρώτα μη κρατικά πανεπιστήμια»
Για τα μη κρατικά πανεπιστήμια και τις επικρίσεις της αντιπολίτευσης ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε: «Να δούμε τη μεγάλη εικόνα: στο βασικό επιχείρημα γιατί η Ελλάδα η μόνη χώρα μαζί με την Κούβα που υπάρχει κρατικό μονοπώλιο δεν υπάρχει καμία απάντηση. Γιατί ο φοιτητής να μην έχει δυνατότητες επιλογής;».
Επισήμανε ακόμη πως η κυβέρνηση θα προχωρήσει την αλλαγή στο άρθρο 16. «Δεν υπήρχε ανάγκη αυτή τη στιγμή για να κάνουμε αυτό που κάναμε. Προφανώς όταν αλλάξει το άρθρο 16 θα μπορούμε να κάνουμε περισσότερα» ανέφερε.
Στηλιτεύοντας την στάση του ΠΑΣΟΚ σχολίασε πως ήταν «λες και μπήκε στη μηχανή του χρόνου» και δήλωσε πως «δεν υπάρχει κανένα ζήτημα αντισυνταγματικότητας».
Εκτίμησε ακόμη πως «θα υπάρξει ενδιαφέρον για ποιοτικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια». «Ας περιμένουμε να εκδηλωθεί το ενδιαφέρον όσων θέλουν να επενδύσουν στην Ελλάδα. Θέλουμε την Ελλάδα περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο. Το 2025 θα δούμε τα πρώτα απτά αποτελέσματα (πρώτα μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια)» είπε, ξεκαθαρίζοντας ακόμη πως «δεν σκεφτόμαστε να βάλουμε δίδακτρα στα δημόσια πανεπιστήμια».
«Μην μας κουνάει το δάχτυλο ο ΣΥΡΙΖΑ»
Για την αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει με αιχμή την επιχειρηματική δραστηριότητα του Στέφανου Κασσελάκη ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε: «Το 2016 ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε έναν νόμο που δεν είχε πολύ λογική. Ο ΣΥΡΙΖΑ στοχοποίησε εμένα και τη σύζυγό μου. Προσαρμοστήκαμε στις απαιτήσεις του νόμου. Ο νόμος αυτός εξακολουθεί να ισχύει. Μην μας κουνάει το δάχτυλο ο κ. Κασσελάκης. Κανείς δεν τον ρώτησε πώς έφτιαξε τα χρήματά του ούτε θέσαμε ζητήματα φοροδιαφυγής. Γιά άλλα ερωταται και άλλα απαντάει. Ο νόμος ισχύει για όλους. Να μην μας κουνάει το δάχτυλο ο ΣΥΡΙΖΑ όταν εχει πει απίστευτα πράγματα ο κ. Κοντονής».
«Ανδρουλάκης ή Κασσελάκης;»
Στο δίλημμα «Ανδρουλάκης ή Κασσελάκης» απάντησε: «Όποιον προτιμούν οι πολίτες».
«Η μεγαλύτερη σαχλαμάρα που έχω ακούσει» τα περί πρότασης υπουργοποίησης Κασσελάκη
Για τα περί πρότασης υπουργοποίησης του Στέφανου Κασσελάκη ο κ. Μητσοτάκης απάντησε: «Ας είμαστε σοβαροί. Είναι αδιανόητο να λέγονται αυτά… απορώ ποιος τα διακινεί. Η μεγαλύτερη σαχλαμάρα που έχω ακούσει ποτέ μου».
Για τα e-mail της Άννας Μισέλ Ασημακοπούλου: «Υπάρχουν ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν»
Ερωτηθείς για τα e-mail της Άννας Μισέλ Ασημακοπούλου ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως η υπόθεση «πρέπει να διερευνηθεί» και πως «υπάρχουν ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν». «Κάνουμε κι εμείς τη δική μας έρευνα» είπε αναφερόμενος στη Νέα Δημοκρατία.
Πού βάζει η Ν.Δ. τον πήχη των ευρωεκλογών
Ο κ. Μητσοτάκης υπαινίχθηκε έλλειμμα ουσιαστικής πρότασης διακυβέρνησης από την αντιπολίτευση διερωτώμενος: «Υπάρχει εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης;» και πρόσθεσε πως ο ίδιος αισθάνεται «ισχυρή αντιπολίτευση, αλλά από τα προβλήματα και τις έγνοιες των ανθρώπων».
Για το πού βάζει τον πήχη των ευρωεκλογών είπε πως στόχος είναι «το καλύτερο δυνατό» αποτέλεσμα. «Θα το δούμε το βράδυ των εκλογών» ανέφερε, σημειώνοντας πως «υπάρχει πάντα απόσταση μεταξύ εθνικών εκλογών και ευρωεκλογών». Όπως παρατήρησε, δεν είναι μόνο το ποσοστό, αλλα ο αριθμός των ευρωβουλευτών.
Εντός του Μαΐου η επίσκεψη στην Άγκυρα
Σε ερώτηση για την επικείμενη επίσκεψή του στην Τουρκία ο πρωθυπουργός είπε ότι βάσει προγραμματισμμού θα γίνει «κάποια στιγμή τον Μάιο».
πηγή: naftemporiki.gr
Κ. Μητσοτάκης στο συνέδριο του ΕΛΚ | Δεν θα σταματήσουμε να στηρίζουμε την Ουκρανία
Στο συνέδριο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος μίλησε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, εν όψει και των Ευρωεκλογών.
«Η Ελλάδα ήταν η θετική έκπληξη της ευρωζώνης, δεν θα μπορούσαμε να το καταφέρουμε χωρίς την ευρωπαϊκή στήριξη», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του.
Ο πρωθυπουργός μιλώντας από την «ιστορική ευρωπαϊκή πρωτεύουσα» της Ρουμανίας, όπως είπε χαρακτηριστικά, «για μία μάχη η οποία πραγματικά θα ορίσει το μέλλον μας, το μέλλον της Ευρώπης και στην σύντομη παρέμβασή μου θα ήθελα να τονίσω τρία στοιχεία: Πρώτα από όλα ως Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ περήφανοι για όλα όσα έχουμε επιτύχει τα τελευταία πέντε έτη. Δεν ήταν κάτι δεδομένο, απαιτήθηκαν πολλά προσπάθειες ώστε να φέρουμε την Ευρώπη σας αυτό το σημείο που βρίσκεται σήμερα και εμείς ως Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα είμαστε πραγματικά πρωτοπόροι στην προετοιμασία της Ένωσης για τη νέα πραγματικότητα, την οποία πλέον καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε».
«Πρέπει να είμαστε πολύ περήφανοι για όσα πετύχαμε τα τελευταία 5 χρόνια. Δεν ήταν δεδομένο, παλέψαμε πολύ. Θέλω να συγχαρώ προσωπικά την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για τη συμβολή της σε αυτή την επιτυχία και για την ηγεσία της σε εποχές εξαιρετικά δύσκολες: την πανδημία, τον βάρβαρο πόλεμο της Ρωσίας, στην ενεργειακή κρίση που έθεσε κινδύνους για τη σταθερότητα της οικονομίας», τόνισε.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του και για τη δημιουργία του Ταμείου Ανάκαμψης, διαβεβαιώνοντας ότι στην Ελλάδα «τα κεφάλαια αυτά χρησιμοποιούνται για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, για την πράσινη μετάβαση και για την κοινωνική συνοχή».
Ο πρωθυπουργός, κατά τη σύντομη ομιλία του αναφέρθηκε και περιστατικό στην Ουκρανία, με την έκρηξη που σημειώθηκε κοντά στην αυτοκινητοπομπή του στην Οδησσό. Με αφορμή αυτό τόνισε κιόλας πως «δεν θα σταματήσουμε να στηρίζουμε την Ουκρανία».
«Στέλνουμε το μήνυμα (στη Ρωσία) ότι καμία παραβίαση των εδαφικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και του διεθνούς δικαίου δεν θα γίνει αποδεκτή από την ευρωπαϊκή οικογένεια».
Αναφορικά με τις αμυντικές δαπάνες, στις οποίες μετατοπίζει και το βάρος της η ΕΕ, ο πρωθυπουργός σημείωσε πως «θα θέλαμε να ενθαρρύνουμε τις άλλες χώρες να φτάσουν στις δαπάνες του 2% για το ΝΑΤΟ».
«Νομίζω πως όλοι μας και θα ήθελα να μας παροτρύνω να διαβάσουμε πολύ προσεκτικά το μανιφέστο που έχει συντάξει ο Μάνφρεντ και η ομάδα του, διότι ουσιαστικά αυτό μας δίνει τις προτεραιότητες για το επόμενο διάστημα. Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα θα παραμείνει η σταθερά της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα είμαστε η κοινοβουλευτική ομάδα, η οποία θα μπορέσει να δημιουργήσει ανάπτυξη, θέσεις εργασίας και να στηρίξει γεωπολιτικά την Ευρώπη.
Μιλήσαμε ήδη πολύ για την ανάγκη να εστιάσουμε στην στρατηγική οικονομία. Εστιάζουμε στην ανάγκη να ενισχύσουμε την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα. Πρέπει λοιπόν να διασφαλίσουμε ότι τίποτα δεν θα λάβει χώρα στην Ευρώπη χωρίς την ενεργή συμμετοχή του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, διότι θα είμαστε και πάλι κυρίαρχη δύναμη στο επόμενο Ευρωκοινοβούλιο. Και είμαι βέβαιος πως με την στήριξη όλων σας θα επιτύχουμε αυτόν τον στόχο».
Πηγή: naftemporiki.gr
Έκρηξη κοντά στην αυτοκινητοπομπή του Ζελένσκι στην Οδησσό | Όλοι καλά στην ελληνική αποστολή που μετέχει ο Μητσοτάκης
Συναγερμός για την ελληνική αποστολή στην Ουκρανία σήμανε πριν λίγη ώρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες την ώρα που ο πρωθυπουργός βρισκόνταν με τον Ζελένσκι στην προβλήτα 19 του λιμανιού της Οδησσού, οι Ρώσοι έριξαν βαλλιστικό πύραυλο με την ουκρανική αεράμυνα να εκτοξεύει αντίμετρα.
Πληροφορίες του newsbeast αναφέρουν πως όλα τα μέλη της ελληνικής αποστολής είναι καλά στην υγεία τους.
Πηγή: Newsbeast.gr
Σε σούπερ μάρκετ στο κέντρο της Αθήνας ο Μητσοτάκης | «Η προσπάθεια για τη μείωση των τιμών συνεχίζεται»
Επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ στο κέντρο της Αθήνας έκανε το πρωί της Τρίτης o πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «η προσπάθεια για τη μείωση των τιμών συνεχίζεται».
Ο πρωθυπουργός είπε ακόμα ότι η κυβέρνηση θα φροντίσει το τραπέζι της Σαρακοστής και του Πάσχα να είναι καλύτερο φέτος για τους καταναλωτές. «Θα κάνουμε ό,τι πρέπει για φθηνότερο σαρακοστιανό τραπέζι», τόνισε.
«Ήρθαμε να διαπιστώσουμε στην πράξη την αποδοτικότητα των μέτρων για μείωση των τιμών. Προφανώς, και δεν έχουμε αντιμετωπίσει το πρόβλημα της ακρίβειας αλλά είναι ένα σημαντικό βήμα που αφορά τη λειτουργία της αγοράς και θα έχει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Να ξεχωρίσω το βρεφικό γάλα που βλέπουμε μειώσεις 15% με 20% γιατί οι τιμές είχαν όντως ξεφύγει. Και η προσπάθεια συνεχίζεται».
Ερωτηθείς αν θα ακολουθήσουν και άλλες μειώσεις τιμών είπε: «Είμαστε στη μέση μιας μεγάλης προσπάθειας έχει γίνει ένα σημαντικό βήμα, έχουμε νομοθετήσει και τις καθαρές τιμές στα νωπά προϊόντα. Η μάχη κατά της ακρίβειας είναι μάχη συνεχιζόμενη. Αναγνωρίζουμε τη μάχη των νοικοκυριών. Παρεμβαίνουμε κ. Παπαδάκη, έχουμε πραγματικές μειώσεις 15%-20% σε 4.000 προϊόντα. Ήταν μια απότομη αύξηση των τιμών που έπρεπε να αντιμετωπιστεί. Τα χειρότερα στον πληθωρισμό τα έχουμε αφήσει πίσω μας. Μιλάμε και για την ενέργεια, εκεί η παρέμβαση που κάναμε υπήρξε μια σημαντική αποκλιμάκωση, κατά συνέπεια αντιμετωπίζουμε συνολικά αυτό που λέμε συνολικά καλάθι του νοικοκυριού».
«Είμαστε σε καλό δρόμο για κατώτατο μισθό στα 950 ευρώ στο τέλος της τετραετίας», είπε ακόμα ο πρωθυπουργός ο οποίος συνοδευόταν από τον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα.
Πηγή: newsbeast.gr
Μητσοτάκης στο TikTok | Πολύ πιο ελεύθερες οι παραλίες μας | Μύθοι και αλήθειες για τον νέο νόμο
Στις διατάξεις του νέου νόμου που αφορά στις παραλίες αναφέρεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε βίντεο που ανάρτησε στο TikTok.
Ξεκινώντας από το κίνημα της πετσέτας που το περασμένο καλοκαίρι διεκδίκησε ελεύθερες από τραπεζοκαθίσματα και ξαπλώστρες παραλίες, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισημαίνει ότι η κυβέρνηση κινητοποιήθηκε και ψήφισε τον νέο νόμο που βάζει τάξη στο υπάρχον πλαίσιο.
Ο νόμος, συνεχίζει ο κ. Μητσοτάκης, εξασφαλίζει καταρχάς ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις παραλίες για όλους. Προβλέπει την εισαγωγή των ηλεκτρονικών δημοπρασιών και των ελέγχων με νέες τεχνολογίες, αλλά και αυστηρότερα πρόστιμα για όσους παραβιάζουν τον νόμο.
Στη συνέχεια απαντά στους «μύθους» που διακινούνται στα social media, ξεκινώντας από το ότι πρόκειται για νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών και άρα δεν ασχολείται με πολεοδομικά ζητήματα.
Σύμφωνα με τον νέο νόμο, όπως εξηγεί ο πρωθυπουργός, το 70% της έκτασης μιας παραλίας πρέπει να είναι ελεύθερο – το ποσοστό φτάνει στο 85% για περιοχές natura- και θα πρέπει να υπάρχει ελάχιστη απόσταση 4 μέτρων από την παραλία μέχρι τις πρώτες ξαπλώστρες.
Καθιερώνονται ακόμη «απάτητες παραλίες» σε περιοχές ιδιαίτερης περιβαλλοντολογικής αξίας όπου δεν επιτρέπονται οι ξαπλώστρες.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε, επιπλέον, πως θα υπάρχει τρόπος ένας πολίτης να καταγγέλλει ηλεκτρονικά εάν δει πως κάποιος μαγαζάτορας παραβιάζει τα όρια που θέτει ο νόμος.
Πηγή: Newsbeast.gr
Μητσοτάκης για τραγωδία στα Τέμπη: Οι ένοχοι θα τιμωρηθούν
«Υποδεχόμαστε τη θλιβερή επέτειο, σκύβοντας το κεφάλι στη μνήμη των 57 αθώων που χάσαμε» αναφέρει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε μήνυμά του για τη συμπλήρωση ενός έτους από την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη διαβεβαιώνοντας πως «η αλήθεια δεν αργεί» και πως οι ένοχοι θα τιμωρηθούν».
«Ο τόπος συγκρούστηκε μετωπικά με τον χειρότερο εαυτό του»
«Έναν χρόνο από την τραγωδία των Τεμπών, οι πληγές από τον χαμό των θυμάτων της μένουν νωπές, με τον Γολγοθά των δικών τους ανθρώπων πάντα δύσκολο και ανηφορικό. Είναι αλήθεια ότι ο χρόνος πάγωσε, την ώρα εκείνη, που ο τόπος συγκρούστηκε μετωπικά με τον χειρότερο εαυτό του. Ξέφυγε από τις ράγες τoυ, λυγίζοντας από το βάρος μιας κρυφής πραγματικότητας. Και, σε μία στιγμή, είδε το παρελθόν να παράγει το αδιανόητο στο παρόν» αναφέρει.
Κυριάκος Μητσοτάκης | Η επίσημη υποδοχή στο Νέο Δελχί
Δεκτός από τον πρόεδρο της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι, στο προεδρικό μέγαρο στοΝέο Δελχί έγινε το πρωί της Τετάρτης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τον οποίο συνόδευε η σύζυγός του, Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη, η οποία είχε επιλέξει ρούχα στα χρώματα της σημαίας της Ινδίας.
Ο Έλληνας πρωθυπουργός χαρακτήρισε τιμή να βρίσκεται στην Ινδία σε επίσημη επίσκεψη σε ανταπόδοση της επίσκεψης του Ινδού πρωθυπουργού στην Αθήνα πριν από λίγους μήνες.
Όπως τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης «για την Ελλάδα η στρατηγική συνεργασία με την Ινδία είναι ιδιαίτερα σημαντική και θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε μια μεγάλη γκάμα θεμάτων θα γίνουν πολιτικές διαβουλεύσεις, αλλά και η στρατηγική συνεργασία, για να ενισχυθούν οι οικονομικοί μας δεσμοί».
«Είναι τιμή μου να βρίσκομαι εδώ και ανυπομονώ να συζητήσω με τον πρωθυπουργό» κατέληξε στη σύντομη δήλωσή του ο Έλληνας πρωθυπουργός κατά την τελετή υποδοχής από τον Ινδό ομόλογό του.
Ο Έλληνας πρωθυπουργός επισκέφθηκε και το μνημείο για τον Μαχάτμα Γκάντι στο Νέο Δελχί και άφησε το δικό του μήνυμα στο βιβλίο επισκεπτών.Σύμφωνα με το πρόγραμμα στις 15:30 (ώρα Ελλάδος) ο κ. Μητσοτάκης θα έχει συνάντηση με τον κ. Μόντι και θα ακολουθήσουν διευρυμένες συνομιλίες των αντιπροσωπειών των δύο χωρών ενώ στη συνέχεια, οι δύο ηγέτες θα κάνουν δηλώσεις στον Τύπο.
Στις 18:10 ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει συνάντηση με τον Αντιπρόεδρο της Δημοκρατίας της Ινδίας Jagdeep Dhankhar ενώ στις 21:30 ο πρωθυπουργός θα είναι ο κεντρικός ομιλητής στην εναρκτήρια συνεδρίαση της ετήσιας διάσκεψης «Raisina Dialogue».
Οι επιχειρηματικές συμφωνίες
Δύο επιχειρηματικές συμφωνίες που αναμένεται να αποτελέσουν το εφαλτήριο για την προσπάθεια περαιτέρω σύσφιξη των διμερών οικονομικών και εμπορικών σχέσεων με την Ινδία, υπογράφονται σήμερα στο Νέο Δελχί στο πλαίσιο της ελληνικής επιχειρηματικής αποστολής και της επίσημης επίσκεψης που πραγματοποιεί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Οι συμφωνίες αφορούν τον όμιλο Eurobank και τον όμιλο Eurolife FFH, στους οποίους βασικός μέτοχος είναι η Fairfax Holding του Ινδοκαναδού επενδυτή Πρεμ Γουάτσα, με τις National Payments Corporation of India (NPCI) και LTIMindtree του ομίλου Larsen & Toubro (L&T) αντίστοιχα.
Η NPCI αποτελεί ουσιαστικά τον βραχίονα εκτέλεσης συναλλαγών στη λιανική και τον διαχειριστή ευρύτερα των συστημάτων πληρωμών στη χώρα. Η L&T πάλι είναι ένας πολυσχιδής όμιλος-κολοσσός με δραστηριότητα, μεταξύ άλλων, στις κατασκευές, στις εξορύξεις, στην ενέργεια, στον μηχανολογικό εξοπλισμό και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (μεταξύ των οποίων και οι ασφάλειες) με κύκλο εργασιών σχεδόν 21 δισ. ευρώ.
Τα μνημόνια συνεργασίας από πλευράς των δύο ελληνικών Ομίλων θα υπογράψουν ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank κ. Φωκίων Καραβίας και ο κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου που συμμετέχουν στην ελληνική επιχειρηματική αποστολή υπό τον υπ. Εξωτερικών κ. Γιώργο Γεραπετρίτη και τον υφυπ. Εξωτ, αρμόδιο για την Εξωστρέφεια και την Οικονομική Διπλωματία, κ. Κώστα Φραγκογιάννη.
Το UPI
Με βάση το μνημόνιο που θα υπογράψουν σήμερα η Eurobank και η NPCI, η πρώτη αναμένεται να διασυνδεθεί στο σύστημα UPI και να καταστεί δίαυλος άμεσων συναλλαγών μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας.
«Το σύστημα αυτό είναι το αντίστοιχο IRIS που έχουμε εμείς. Επιτρέπει την πίστωση από λογαριασμό σε λογαριασμό σε πραγματικό χρόνο», εξηγούσε στο newmoney.gr ο κ. Καραβίας. «Στην Ινδία, όπου κατά βάση η συντριπτική πλειοψηφία των συναλλαγών ήταν με μετρητά, το συγκεκριμένο σύστημα έφερε επανάσταση και κατάφερε να διεισδύσει ως το πλέον απομακρυσμένο χωριό της χώρας και με αυτό τον τρόπο οι ψηφιακές πληρωμές να αποτελούν ένα σημαντικό ποσοστό των συναλλαγών που γίνονται».
Η συγκεκριμένη συμφωνία ήταν μία πρόταση που είχε κάνει ο πρωθυπουργός της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι στον Έλληνα πρωθυπουργό όταν είχε επισκεφθεί την Αθήνα τον περασμένο Αύγουστο προκειμένου να ανοίξει άμεσος δίαυλος συναλλαγών μεταξύ των δύο χωρών για την μεγαλύτερη οικονομική συνεργασία.
Με βάση το μνημόνιο που θα υπογραφεί σήμερα Eurobank και NPCI θα ξεκινήσουν άμεσα τη διαδικασία ώστε να προσδιοριστούν οι προϋποθέσεις, κανονιστικές, τεχνολογικές κοκ, προκειμένου το UPI να λειτουργεί μέσω της Eurobank στην Ελλάδα.
Το συγκεκριμένο σύστημα, όπως εξηγούσε ο κ. Καραβίας, θα διευκολύνει πολύ τις συναλλαγές μεταξύ ελληνικών και ινδικών επιχειρήσεων, τους Ινδούς τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας αλλά και τους Ινδούς μετανάστες που διαβιούν στην Ελλάδα καθώς οποιαδήποτε συναλλαγή θα πιστώνεται άμεσα.
Ο πρωθυπουργός
Πριν την τελετή υπογραφής των δύο συμφωνιών ο πρωθυπουργός θα γίνει επισήμως δεκτός απ’ τον πρωθυπουργό της Ινδίας κ. Μόντι. Ήδη απο χθες το Νέο Δελχί είχε «σημαιοστολιστεί» ενώ είχαν τοποθετηθεί και αφίσες στους δρόμους με τις φωτογραφίες των δύο πρωθυπουργών
Το απόγευμα ο πρωθυπουργός θα είναι επίτιμος προσκεκλημένος και βασικός ομιλητής στο 9th Raisina Dialogue 2024, τη σημαντικότερη πολυμερή Διάσκεψη της Ινδίας για την γεωπολιτική και την οικονομία.
Οι Ινδοί δίνουν μεγάλη σημασία στην επίσημη επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού και τη σύσφιξη των διμερών σχέσεων ως μέρος της στρατηγικής τους να αναβαθμίσουν τις οικονομικές σχέσεις συνολικά με την Ευρώπη.
Κάτι που φάνηκε ήδη από χθες κατά τη διάρκεια των εργασιών του συνεδρίου “2nd India – Europe Business and Sustainability Conclave” που διοργανώνει η Συνομοσπονδία Ινδικών Βιομηχανιών (CII) στο οποίο η πολυάριθμη ελληνική αποστολή – οι φορείς εξωστρέφειας υπό το Enterprise Greece, και οι περίπου 75 επιχειρηματίες και στελέχη επιχειρήσεων – έχουν την τιμητική τους στις παρουσιάσεις αλλά και τις συναντήσεις με εκπροσώπους επιχειρήσεων απ’ την Ινδία.
«Η Ελλάδα φιλοδοξεί να γίνει αναπόσπαστο μέρος του Οικονομικού Διαδρόμου Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης (IMEC), να αποτελέσει την πύλη της Ινδίας προς την ΕΕ», σημείωσε στην ομιλία του στο συνέδριο ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης στο οποίο συμμετείχε από κοινού σε πάνελ με τον Ινδό ομόλογο του Subrahmanyam Jaishankar, τους υπουργούς Εξωτερικών της Εσθονίας και της Λετονίας καθώς και τον Πρόεδρο του CII.
Πύλη εισόδου
Ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε πως ο διάδρομος India-Middle East-Europe Economic Corridor (IMEC) προσφέρει εξαιρετικές δυνατότητες να φέρει κοντά την Ινδία και την Ελλάδα μέσω της Μέσης Ανατολής.
Νωρίτερα στην κατ’ ιδίαν συνάντηση τους οι κ.κ. Γεραπετρίτης και Jaishankar υπογράμμισαν τη σημασία που αποδίδουν στη στρατηγική σχέση των δύο χωρών, την ανάγκη αντιμετώπισης περιφερειακών προκλήσεων και στην αναζήτηση διαδρόμων που θα συνδέουν τις μεγάλες αγορές Ινδίας-Ειρηνικού και Ευρώπης.
Μάλιστα ο κ. Jaishankar έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να ενημερωθεί για τα σχέδια μεταφοράς «πράσινου» υδρογόνου και διερεύνησε, επίσης, με τον Έλληνα ομόλογό του τη δυνατότητα και μίας περιφερειακής συνάντησης χωρών της Μεσογείου με την Ινδία.
Συζητήθηκαν επίσης θέματα διμερούς πολιτικής και οικονομικής συνεργασίας, όπως η δυνατότητα αμοιβαίων επενδύσεων, και το διαμόρφωση, Σύμφωνο Μετανάστευσης και Κινητικότητας μεταξύ των δύο χωρών. Το τελευταίο βρίσκεται στην τελική ευθεία προκειμένου να διαμορφωθεί έπειτα από την επί της Αρχής συμφωνία που είχε επέλθει στις αρχές του μήνα.
Οι επαφές των επιχειρηματιών
Κατά την πρώτη μέρα του συνεδρίου, όπου έγινε και η επίσημη παρουσίαση της Ελλάδος και των οικονομικών – επενδυτικών ευκαιριών που προσφέρει πραγματοποιήθηκαν, υπολογίζεται ότι έγιναν πάνω από 300 συναντήσεις μεταξύ των εκπροσώπων των ελληνικών επιχειρήσεων που συμμετέχουν στην αποστολή με αντίστοιχους απ’ την Ινδία και υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του Joist Innovation Park, το Πάρκο Καινοτομίας που λειτουργεί στη Λάρισα, με το πανεπιστήμιο Adani.
«Οι χώρες μας έχουν μακρά ιστορία συνεργασίας και φιλίας. Και καθώς είναι λαοί της θάλασσας αναγνωρίζουμε την ανάγκη να ενισχύσουμε τη συνεργασία μας. Η ελλάδα μπορεί να γίνει ευρωπαίκή πύλη για την Ινδία», τόνισε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για την οικονομική διπλωματία κ. Κώστας Φραγκογιάννης κατά την ομιλία του με θεματική τη συνεργασία των δύο πλευρών σε θέματα ναυτιλίας και της λεγόμενης “μπλε οικονομίας”, όπου παρουσιάστηκε και το πρόγραμμα “GrECO islands”.
Στο ίδιο πάνελ βρέθηκε και ο εφοπλιστής κ. Γιώργος Προκοπίου, ιδρυτής της Dynacom Tankers ο οποίος αποκάλυψε πως το πρώτο εμπορικό πλοίο που είχε ναυπηγησει ήταν σε ινδικό ναυπηγείο εξηγώντας παράλληλα και τη σημαντική δραστηριότητα που είχε αναπτύξει στην Ινδία. «Η θάλασσα είναι Λεωφόρος ανοικτή που ενώνει κάθε μέρος του κόσμου, χρειαζόμαστε τα καράβια. Η Ευρώπη έχει το μεγαλύτερο στόλο. Το μεγαλύτερο μέρος του είναι ελληνικό και είμαστε περήφανοι γι αυτό. Κι αυτό καθώς τα πλοία δεν μεταφέρουν μόνο αγαθά αλλά και ιδέες. Είναι ο τρόπος μέσα απ’ τον οποίο τα έθνη έρχονται πιο κοντά», τόνισε ο κ. Προκοπίου. «Η Ελλάδα λόγω της γεωγραφικής της θέσης είναι η πύλη για την Ευρώπη. Μαζί με αυτά όμως διαθέτει και άλλες δραστηριότητες, όπως είναι αυτές για την ψυχαγωγία… ιστιοπλοϊα, κρουαζιέρα. Επίσης υπάρχουν πολλές συνέργειες που η Ελλάδα μπορεί να επεκτείνει με την Ινδία. Η ναυπήγηση και η ναυπηγοεπισκευή είναι κάτι σημαντικό. Ο Όμιλος μας αγόρασε το μεγαλύτερο ναυπηγείο στη Μεσόγειο και θέλουμε να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας με την Ινδία», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Προκοπίου.
Αντίστοιχα τις ευκαιρίες που κρύβουν τα λιμάνια της Ελλάδας κυρίως για την μεταφορά των ινδικών προϊόντων στην ηπειρωτική Ευρώπη υπογράμμισε απ’ την πλευρά του ο κ. Θάνος Λιάγκος Πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και της ΟΛΘ Α.Ε
Κατά την πρώτη μέρα του συνεδρίου επίσης παρουσιάστηκε το παράδειγμα της συνεργασίας μεταξύ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και του ινδικού ομίλου GMR για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι ενώ η κοινοπραξία έχει καταθέσει πρόταση και για το αεροδρόμιο Καλαμάτας. Σημειωτέον πως η GMR είναι ο μεγαλύτερος διαχειριστής αεροδρομίων στον κόσμο από άποψη επιβατικής κίνησης. «Αυτή η συνεχιζόμενη συνεργασία υπογραμμίζει το αμοιβαίο ενδιαφέρον και τη δέσμευση και των δύο εθνών να ενισχύσουν περαιτέρω τους οικονομικούς δεσμούς τους και τις προσπάθειες ανάπτυξης υποδομών», σημείωσε η οικονομική διευθύντρια του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κυρία Πηνελόπη Λαζαρίδου. Απ’ την πλευρά του ο επικεφαλής της GMR στο σκέλος διαχείρισης αεροδρομίων Dr Amresh Ohri υπογράμμισε την ευκαιρία που είδε η GMR στην Ελλάδα, την πρώτη ευρωπαϊκή χώρα στην οποία δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο τομέα ο ινδικός όμιλος και την τρίτη διεθνώς. Εμφανίστηκε μάλιστα σίγουρος ότι σύντομα η απευθείας αεροπορική σύνδεση Ελλάδος – Ινδίας θα είναι γεγονός.
Προηγήθηκαν παρουσιάσεις απ’ την ΓΓ Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων κα Μάιρα Μυρογιάννη, τον διευθύνοντα σύμβουλο του Enterprise Greece Μαρίνο Γιαννόπουλο και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Export Credit Greece Γρηγόρη Σταματόπουλο για τις ευκαιρίες, τα κίνητρα και τα “εργαλεία” για επενδύσεις στην Ελλάδα και τη σύναψη εμπορικών σχέσεων.
Επόμενος σταθμός η Βομβάη
Η ελληνική αποστολή, στην οποία συμμετέχουν επιχειρηματίες και εκπρόσωποι εταιρειών από ένα σημαντικό εύρος δραστηριοτήτων, ξεκινώντας από την ενέργεια, την τεχνολογία, τη ναυτιλία, τις αερομεταφορές, την ένδυση, τον βιομηχανικό εξοπλισμό, τα τρόφιμα και ποτά, τον τουρισμό, τις κατασκευές και το real estate έως και την οπτικοακουστική βιομηχανία, αναμένεται να αναχωρήσει το βράδυ για τη Βομβάη όπου θα ανοίξει νέος γύρος συναντήσεων.
Στη Βομβάη θα έρθει και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης όπου θα απευθύνει χαιρετισμό στο ελληνο-ινδικό επιχειρηματικό φόρουμ και θα έχει συναντήσεις με εκπροσώπους ινδικών επιχειρήσεων και ομίλων.
Υπενθυμίζεται ότι με την Κοινή Δήλωση αναβάθμισης των σχέσεων σε στρατηγικές (Strategic Partnership) τον περασμένο Αύγουστο οι δύο πρωθυπουργοί συμφώνησαν να εργαστούν προς την κατεύθυνση διεύρυνσης της διμερούς συνεργασίας στο πολιτικό επίπεδο, στην ασφάλεια και στην οικονομία με στόχο τον διπλασιασμό του διμερούς εμπορίου τα επόμενα χρόνια. Στόχος είναι ακόμη η εμβάθυνση και εντατικοποίηση των συνεργειών των δύο χωρών στους τομείς της άμυνας, της ναυτιλίας, της επιστήμης, της τεχνολογίας, του κυβερνοχώρου, της εκπαίδευσης, του πολιτισμού, του τουρισμού και της γεωργίας.
Στο οικονομικό/ επιχειρηματικό κομμάτι, τα πρώτα ανοίγματα έγιναν τον περασμένο Αύγουστο κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού της Ινδίας στην Αθήνα, όπου είχε δοθεί η πρώτη ευκαιρία να γίνουν επαφές ανάμεσα σε ινδικές και ελληνικές επιχειρήσεις προκειμένου να διερευνηθούν επενδυτικές ευκαιρίες και να οικοδομηθούν σχέσεις και συνεργασίες.
Το φάσμα και οι προοπτικές της συνεργασίας και των συνεργειών είναι ευρύτατες, τόσο για μεγαλύτερη παρουσία ινδικών ομίλων στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στους τομείς των υποδομών (λιμάνια, αεροδρόμια), της υψηλής τεχνολογίας, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, του τουρισμού, όσο και στο πεδίο ενίσχυσης της παρουσίας ελληνικών εταιρειών στην Ινδία, ιδιαίτερα στους τομείς των τροφίμων, των φαρμάκων, της ναυτιλίας.
Ενδεικτικό είναι ότι, παρόλο που οι ελληνικές εξαγωγές προς την Ινδία αυξήθηκαν το 2022, με δυσκολία αντιστοιχούν σε 1 ευρώ ανά Ινδό, ενώ η Ινδία έχει ετήσιο εξερχόμενο τουρισμό 40 εκατομμυρίων ατόμων υψηλού εισοδήματος, πεδίο όπου υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και μεγάλες ευκαιρίες, ιδιαίτερα αν λάβει κανείς υπόψιν τα στοιχεία (ΔΝΤ) σύμφωνα με τα οποία η Ινδία θα έχει ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 6,3% και το 2024.
Μητσοτάκης | Διαρκές μέλημα και εθνική προτεραιότητα η επίλυση του Κυπριακού
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Δήμαρχο του κατεχόμενου Δήμου Μόρφου, Βίκτωρα Χατζηαβραάμ, στο πλαίσιο της επίσκεψης της αντιπροσωπείας του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μόρφου στην Αθήνα για την τελετή ανακήρυξης της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου σε επίτιμη δημότισσα Μόρφου στις 16 Φεβρουαρίου.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο πρωθυπουργός επανέλαβε τη στήριξη της Ελλάδας προς τον Κυπριακό Ελληνισμό και τον συντονισμό της Ελλάδας με την Κυπριακή Δημοκρατία. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε ότι η εξεύρεση δίκαιης, βιώσιμης και λειτουργικής, αμοιβαία αποδεκτής λύσης του Κυπριακού ζητήματος, στο πλαίσιο των σχετικών αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και του ευρωπαϊκού κεκτημένου, παραμένει διαρκές μέλημα και εθνική προτεραιότητα.
protothema.gr
Μητσοτάκης σε αγρότες | Είμαστε εδώ για λύσεις – Μπορούμε να βρούμε κοινό τόπο
«Είμαστε εδώ για να βρούμε λύσεις, πιστεύω ότι μπορούμε να συναντηθούμε σε έναν κοινό» ανέφερε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στη 15μελή αντιπροσωπεία των αγροτών, την οποία υποδέχτηκε στο Μέγαρο Μαξίμου.
Ο πρωθυπουργός καλωσόρισε τους εκπροσώπους και τόνισε ότι πρόθεσή του είναι αρχικά να τους ακούσει όλους και στη συνέχεια να τους παρουσιάσεικάποιες προτάσεις τις οποίες η κυβέρνηση έχει επεξεργαστεί.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του πρωθυπουργού:
«Θέλουμε να σας καλωσορίσουμε στη σημερινή συνάντηση και να σας πω εξ αρχής ότι πρόθεσή μου είναι να σας ακούσω όλους, εφόσον επιθυμείτε να τοποθετηθείτε όλοι, και στη συνέχεια να σας παρουσιάσω κάποιες προτάσεις τις οποίες έχουμε επεξεργαστεί για τα ζητήματα τα οποία υποψιαζόμαστε ότι θα μας θίξετε.
Θέλω να τονίσω εξ αρχής ότι είμαστε εδώ για να βρούμε λύσεις και ότι προσεγγίζουμε και εμείς αυτή τη συνάντηση με κλίμα καλής διάθεσης, όπως νομίζω ότι έχουμε επιδείξει όλο αυτό το διάστημα. Και πιστεύω ότι μπορούμε να συναντηθούμε σε έναν κοινό τόπο, ο οποίος θα λαμβάνει υπόψιν τους δικούς σας δικαιολογημένους προβληματισμούς αλλά θα συνυπολογίζει και το γεγονός ότι αφενός τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας είναι δεδομένα και περιορισμένα και ότι βέβαια, αν δείτε και εσείς τα πράγματα από τη δική μας πλευρά θα αντιληφθείτε κάτι το οποίο πιστεύω ότι το γνωρίζετε γιατί είστε μέσα στην κοινωνία, ότι πολλοί κλάδοι, πολλές κοινωνικές ομάδες πάντα από την κυβέρνηση έχουν αιτήματα και προσδοκίες. Και κάθε απόφαση της κυβέρνησης πρέπει να βλέπει το όλον και να λαμβάνει υπόψιν και τη διάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης.
Οπότε, αυτά ήθελα να σας πω εισαγωγικά. Έχουμε όσο χρόνο χρειάζεται να συζητήσουμε τα θέματα εκτενώς, αλλά προκειμένου να μπορείτε να τοποθετηθείτε όλοι θα ήθελα να είστε λίγο συγκρατημένοι στις τοποθετήσεις σας, για να μπορέσουμε και εμείς στη συνέχεια να απαντήσουμε σε αυτά τα οποία θα μας πείτε», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Αγρότες: Θέλουμε ουσιαστικές λύσεις
Εκ μέρους της επιτροπής ο κ. Ρίζος Μαρούδας σημείωσε: «Είναι γεγονός ότι και εσείς ο ίδιος έχετε πει ότι έχουμε δίκιο. Υπάρχουν πολλά προβλήματα στον αγροτικό τομέα που χρήζουν αντιμετώπισης και θέλουμε ουσιαστικές λύσεις για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε και να μένουμε στα χωριά μας -που είναι και αυτό ένα ζητούμενο, γιατί η ύπαιθρος έχει ερημώσει και το ξέρουν όλοι πολύ καλά, και υπάρχουν αρκετά νέα παιδιά και στα μπλόκα που δίνουν αυτή τη μάχη της παραμονής στο επάγγελμα και στο χωριό– και ταυτόχρονα μπορούμε και να συνεχίσουμε να παράγουμε.
Να καλλιεργούμε, να παράγουμε, να υπάρχουν τρόφιμα ποιοτικά και φθηνά, όπως η χώρα μας μπορεί να βγάλει πολύ ποιοτικά τρόφιμα, για τη διατροφική επάρκεια του λαού μας. Όμως αυτά τα προβλήματα που έχουμε -θα τα πούμε βέβαια και αναλυτικά- ιδιαίτερα με το κόστος και με τις τιμές, είναι ένα πρόβλημα που αυτή τη στιγμή μας εμποδίζει και φαίνεται και στη συνεχή μείωση του αγροτικού πληθυσμού.
Οπότε σήμερα, με αυτό το δίκαιο των αιτημάτων που έχουμε, ερχόμαστε εδώ για να βρούμε λύσεις. Περιμένουμε από την κυβέρνηση να κάνει εξαγγελίες. Πιστεύουμε ότι υπάρχει δυνατότητα, αυτό εκτιμάμε. Θα το δούμε και στη συζήτηση. Υπάρχει πάντως και η δημοσιονομική δυνατότητα, εφόσον υπάρχει η θέληση, να βρούμε λύσεις προς αυτή την κατεύθυνση».
«Είμαστε πανέτοιμοι, όλα θα πάνε καλά», δήλωσε προσερχόμενος στη συνάντηση νωρίτερα και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Λευτέρης Αυγενάκης.
Ποια μέτρα έχουν κλειδώσει
Στα μέτρα που έχουν κλειδώσει είναι η επιτάχυνση της επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο, προκειμένου οι αγρότες να εισπράξουν ταχύτερα ζεστό χρήμα. Στα σενάρια που έχουν εξεταστεί τις τελευταίες μέρες είναι να δοθεί μία προκαταβολή- που για παράδειγμα θα μπορούσε να φτάσει το 30% – και τα υπόλοιπα χρήματα να καταβληθούν σε δόσεις.
Επίσης, στη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός αναμένεται να αναφερθεί και σε συγκεκριμένες διευκολύνσεις στο ενεργειακό πεδίο με το βάρος να πέφτει κυρίως στην στήριξη των αγροτών από τη Θεσσαλία. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως χθες ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης σημείωσε πως ο πρωθυπουργός αναμένεται να κάνει μια ιδιαίτερα θετική πρόταση σήμερα στους αγρότες στον τομέα της ενέργειας.
Ένα ακόμα θέμα που θα μπει στο τραπέζι είναι και η μάχη απέναντι στις παράνομες ελληνοποιήσεις προϊόντων. Παράλληλα με τα μέτρα που θα εφαρμοστούν το αμέσως προσεχές διάστημα, από την κυβέρνηση χαράσσουν και ένα μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό και ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αλλαγή συγκεκριμένων σημείων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής το 2025.
Πηγή: ethnos.gr
Ραντεβού στο Μαξίμου για κυβέρνηση και αγρότες | Τι ανακοινώνει ο Μητσοτάκης
Η κρίσιμη συνάντηση τον εκπροσώπων των αγροτών με τον πρωθυπουργό ΚυριάκοΜητσοτάκη θα γίνει σήμερα στο ΜέγαροΜαξίμου και μένει να φανεί αν θα βγει λευκός καπνός.
Η κυβέρνηση θέλει να πείσει στους αγρότες να μη συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, ωστόσο ταυτόχρονα δεν θέλει να επιδοθεί σε παροχολογία και υπογραμμίζει πως τα δημοσιονομικά περιθώρια είναι συγκεκριμένα. Επομένως, υιοθετείται η στρατηγική μέτρα με… μέτρο και σήμερα θα κριθεί αν αυτό αρκεί για να καμφθούν οι αντιδράσεις στον πρωτογενήτομέα της οικονομίας
Αισιοδοξία στην κυβέρνηση για τη συνάντηση με τους αγρότες
Αισιόδοξος για την σημερινή συνάντηση δήλωσε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ΠαύλοςΜαρινάκης επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως «η αισιοδοξία μας προκύπτει από το γεγονός ότι αντιλαμβάνεται ο αγροτικός κόσμος, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, ότι έχει απέναντί του μια κυβέρνηση που έχει προχωρήσει σε πράξεις, δεν μένει μόνο στα λόγια, όπως έμεναν, ενδεχομένως, κάποιες άλλες κυβερνήσεις στο παρελθόν». Επανέλαβε δε για ακόμα μία φορά πως διάλογος με κλειστούς δρόμους δεν μπορεί να γίνει.
Τι θα ανακοινώσει ο Μητσοτάκης για τους αγρότες
Στη συνάντηση με τους εκπροσώπους των αγροτών ο πρωθυπουργός αναμένεται να επαναλάβει εκ νέου την ανάγκη να μείνουν ανοιχτοί οι δρόμοι και θα εστιάσει σε συγκεκριμένες ρυθμίσεις που θα τρέξουν το επόμενο διάστημα. Ειδικότερα θα τονίσει πως έχουν ήδη μπει σε εφαρμογή μια σειρά από ευνοϊκές διατάξεις, ενώ θα πει πως η κυβέρνηση «ξύνει τον πάτο του βαρελιού» για να στηρίξει τον πρωτογενή τομέα της οικονομίας.
Στα μέτρα που έχουν κλειδώσει είναι η επιτάχυνση της επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο, προκειμένου οι αγρότες να εισπράξουν ταχύτεραζεστό χρήμα. Στα σενάρια που έχουν εξεταστεί τις τελευταίες μέρες είναι να δοθεί μία προκαταβολή– που για παράδειγμα θα μπορούσε να φτάσει το 30% – και τα υπόλοιπα χρήματα να καταβληθούν σε δόσεις.
Επίσης στη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός αναμένεται να αναφερθεί και σε συγκεκριμένεςδιευκολύνσεις στο ενεργειακόπεδίο με το βάρος να πέφτει κυρίως στην στήριξη των αγροτών από τη Θεσσαλία. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως χθες ο υπουργός Επικρατείας ΜάκηςΒορίδης σημείωσε πως ο πρωθυπουργός αναμένεται να κάνει μια ιδιαίτερα θετική πρόταση σήμερα στους αγρότες στον τομέα της ενέργειας.
Ένα ακόμα θέμα που θα μπει στο τραπέζι είναι και η μάχη απέναντι στις παράνομες ελληνοποιήσεις προϊόντων. Παράλληλα με τα μέτρα που θα εφαρμοστούν το αμέσως προσεχές διάστημα, από την κυβέρνηση χαράσσουν και ένα μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό και ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αλλαγή συγκεκριμένων σημείων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής το 2025.
Ποιοι θα δώσουν το «παρών» στις σημερινές συναντήσεις
Δύο συναντήσεις θα έχει σήμερα ο πρωθυπουργός. Στις 12 το μεσημέρι ο ΚυριάκοςΜητσοτάκης θα συναντηθεί με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Επιτροπής μπλόκων των αγροτών, ενώ μία ώρα αργότερα το κατώφλι του ΜεγάρουΜαξίμου θα περάσει το προεδρείο της Εθνικής Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών.
Στο τετ α τετ του πρωθυπουργού με τους εκπροσώπους των αγροτών παρόντες θα είναι οι υπουργοί Επικρατείας Μάκης Βορίδης, Σταύρος Παπασταύρου και Άκης Σκέρτσος, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, οι υπουργοί Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρης Αυγενάκης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης, ο υφυπουργός Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς και ο υφυπουργός αρμόδιος για την κρατική αρωγή Χρήστος Τριαντόπουλος.
ethnos.gr
Μητσοτάκης στο TikTok: Η σκληρή αλήθεια για τα ενοίκια – Νέα μέτρα για Airbnb και Golden Visa
Για τις τιμές των ενοικίων και την στεγαστική κρίση μίλησε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης με ένα βίντεο στο TikTok.
O πρωθυπουργός επέλεξε το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης για να παρουσιάσει τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης σχετικά με την στέγαση.
Όπως δήλωσε στο σύντομο βίντεο που ανήρτησε: «Τα σχόλια για τα ενοίκια που μας στέλνετε εδώ στο TikTok είναι χιλιάδες οπότε θα προσπαθήσω με πολύ απλά λόγια να εξηγήσω τι συμβαίνει και τι μπορούμε να κάνουμε».
Ανέφερε ότι στην Ελλάδα 7 στους 10 Έλληνες κατοικούν στο δικό τους σπίτι, ενώ οι υπόλοιποι αναγκάζονται να νοικιάζουν.
«Για πολλά χρόνια στη διάρκεια της κρίσης οι τιμές των ακινήτων και των ενοικίων ήταν παγωμένες. Ως αποτέλεσμα όμως, της οικονομικής ανάπτυξης είδαμε μια απότομη αύξηση στις αξίες των ακινήτων και μία πολύ απότομη αύξηση στα ενοίκια. Ο κατώτατος μισθός έχει αυξηθεί κατά 20%, τα ενοίκια όμως έχουν αυξηθεί περισσότερο».
Μητσοτάκης | Πολλές ελληνικές εταιρείες επενδύουν και αναπτύσσονται
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το απόγευμα την ετήσια έκθεση HORECA, που πραγματοποιείται στον εκθεσιακό χώρο Metropolitan Expo και αφορά τους κλάδους της εστίασης, της φιλοξενίας και της τροφοδοσίας.
Όπως χαρακτηριστικά είπε, οι πολλές ελληνικές εταιρείες που επενδύουν και αναπτύσσονται αποτελούν «την καλύτερη αντανάκλαση στην πραγματική οικονομία της μεγάλης προόδου που έχει κάνει η χώρα μας συνολικά στην οικονομία τα τελευταία χρόνια».
«Έχουμε μπροστά μας μια πολύ καλή τουριστική περίοδο»
«Χαίρομαι ιδιαίτερα που μου δίνεται η ευκαιρία για ακόμη μια χρονιά να επισκεφθώ τη μεγαλύτερη κλαδική έκθεση της εστίασης και του τουρισμού, τη HORECA. Και αν κρίνω από τον αριθμό των εκθετών, αλλά κυρίως από το κλίμα το οποίο εισέπραξα, πιστεύω ότι έχουμε μπροστά μας μια πολύ καλή τουριστική περίοδο», τόνισε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του.
«Μεγάλος δυναμισμός, πολλές ελληνικέςεταιρείες οι οποίες έχουν διάθεση να επενδύσουν και να αναπτυχθούν και πιστεύω ότι αυτή είναι η καλύτερη αντανάκλαση στην πραγματική οικονομία της μεγάλης προόδου που έχει κάνει η χώρα μας συνολικά στην οικονομία τα τελευταία χρόνια», πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας FORUM Α.Ε., που διοργανώνει την έκθεση, Θανάσης Παναγούλιας, ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό για την επίσκεψή του στη HORECA, την οποία χαρακτήρισε «ψήφο εμπιστοσύνης στον εκθεσιακό φορέα» και επισήμανε ότι «η τουριστική βιομηχανία έχει την προσμονή για ένα εντυπωσιακό 2024 που πιστεύουμε ότι θα έχουμε».
Ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στα περίπτερα της έκθεσης από τον ΘανάσηΠαναγούλια και ενημερώθηκε από τους εκθέτες για τις εξελίξεις στην αγορά, ενώ είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει και με επισκέπτες της έκθεσης.
Τον πρωθυπουργό συνόδευαν κατά την επίσκεψη του ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Βασίλης Σπανάκης και η υφυπουργός Τουρισμού, Έλενα Ράπτη.
ethnos.gr
Η «Ώρα του Πρωθυπουργού» στη Βουλή | Ο Κυριάκος Μητσοτάκης απαντά στον Νίκο Ανδρουλάκη για τη στεγαστική κρίση
Απάντηση δίνει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε επίκαιρη ερώτηση του προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας «ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής» Νίκου Ανδρουλάκη με θέμα: «Πώς σκοπεύει η Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τη διαρκώς εντεινόμενη στεγαστική κρίση;».
Η απάντηση δίνεται στο πλαίσιο της «Ώρας του Πρωθυπουργού».
Στο επίκεντρο του κυβερνητικού σχεδιασμού βρίσκεται ο περιορισμός της Golden Visa με τις πληροφορίες να αναφέρουν την αύξηση του ορίου των 250.000 ευρώ που ισχύει για ακίνητα στον Πειραιά και τα δυτικά προάστια της Αττικής στα επίπεδα των 500.000 ευρώ, όπως ισχύει για την απόκτηση Golden Visa με αγορά σπιτιού στο κέντρο της Αθήνας, τα νότια και βόρεια προάστια της Αττικής, αλλά και σε νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.
Σημειώνεται ότι το όριο των 500.000 ευρώ για την αγορά κατοικίας με το πρόγραμμα της Golden Visa αφορά περιοχές του Βόρειου Τομέα της Αττικής και συγκεκριμένα Πεντέλη, Κηφισιά, Μεταμόρφωση, Χαλάνδρι, Αγία Παρασκευή, Βριλήσσια, Νέα Ιωνία, Ηράκλειο, Χολαργό, Παπάγου, Πεύκη, Λυκόβρυση και Μαρούσι. Στον Νότιο Τομέα αντίστοιχα, τους δήμους Αγίου Δημητρίου, Αλίμου, Γλυφάδας, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Καλλιθέας, Μοσχάτου-Ταύρου, Νέας Σμύρνης και Παλαιού Φαλήρου και στον Κεντρικό Τομέα τους Δήμους Αθηναίων, Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας, Γαλατσίου, Ζωγράφου, Καισαριανής, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Δάφνης Υμηττού. Στους υπόλοιπους δήμους της Αττικής, ισχύει το όριο των 250.000 ευρώ και για πολλούς από αυτούς αναμένεται η αύξησή του.
Πρόσφατα ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στο συνέδριο της ΠΟΜΙΔΑ είχε προαναγγείλει μέτρα περιορισμού της Golden Visa και, ειδικότερα, ότι θα αυξηθούν τα όρια για να γίνονται ουσιαστικότερες επενδύσεις, ενώ θα υπάρξει μία εξαίρεση για τα διατηρητέα ακίνητα για τα οποία θα ισχύει χαμηλότερο ελάχιστο όριο επένδυσης.
Ποιοι αγοράζουν με Golden Visa
Οι καλύτεροι πελάτες της Golden Visa είναι οι Κινέζοι. Σε σύνολο 14.875 αιτημάτων την τελευταία τριετία (2021-2023), οι 8.404 αιτήσεις για Golden Visa αφορούν Κινέζους. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνουν οι Τούρκοι με 1.432 αιτήσεις και την τρίτη οι Λιβανέζοι με 775 αιτήσεις.
Το σχέδιο της στεγαστικής πολιτικής προβλέπει ακόμη:
Την ενεργοποίηση του προγράμματος «Ανακαινίζω – Νοικιάζω», μέσω του οποίου θα δοθεί επιδότηση σε ιδιοκτήτες για να ανακαινίσουν κατοικίες που σήμερα είναι κενές, με τη δέσμευση ότι θα τις εκμισθώσουν τουλάχιστον για μια τριετία. Απαραίτητη προϋπόθεση για να δοθεί η επιδότηση για ενεργειακή αναβάθμιση και ανακαίνιση θα είναι οι κατοικίες να μην έχουν εμβαδόν μεγαλύτερο από 100 τετραγωνικά μέτρα και να βρίσκονται σε οικιστική περιοχή. Επίσης, δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών. Οι εντασσόμενοι στο πρόγραμμα επιδοτούνται για δαπάνες επισκευής και ανακαίνισης έως 10.000 ευρώ.
Εντός του έτους θα ξεκινήσει και το πρόγραμμα της κοινωνικής αντιπαροχής. Στόχος του προγράμματος είναι η ανέγερση 2.500 κοινωνικών κατοικιών για 5.000 ωφελούμενους νέους έως 39 ετών.
πηγή: Newsbeast.gr
Μητσοτάκης | Δευτερολογία: Ούτε θα κοροϊδέψουμε, ούτε θα εξαπατήσουμε τους αγρότες
«Η πολιτική δεν είναι εκθέσεις ιδεών αλλά η δυνατότητα σύνθεσης και υλοποίησης εφαρμόσιμων και καλά κοστολογημένων μέτρων. » Είπε στη δευτερολογία του στη Βουλή ο Κυριάκος Μητσοτάκηςστο πλαίσιο της «Ώρας του Πρωθυπουργού»
Συνεχίζοντας προσθέτει: «Έχουμε μια σειρά από παρεμβάσεις που πρέπει να κάνουμε για να στηρίξουμε τους αγρότες που δικαιολογημένα διαμαρτύρονται αλλά τα προβλήματα δεν περιορίζονται στην Θεσσαλία»
Ο πρωθυπουργός είπε ακόμα ότι για τα προβλήματα με το κόστος παραγωγής «εμείς απαντάμε με δυο σημαντικούς συντελεστές: επιστροφή του ΕΦΚ στο ντίζελ και για το 2024. Επίσης το ρεύμα: ανακοίνωσα 5 σημαντικές πρωτοβουλίες για την μείωση του κόστους στην ενέργεια.»
«Το μέτρο για τους νέους αγρότες», εξήγησε ο πρωθυπουργός «για την αύξηση των κιλοβάτ για τους νέους αγρότες δεν αποφασίστηκε τυχαία αλλά σε συνεννόηση με τον ΑΔΜΗΕ και τον ΔΕΔΔΗΕ ότι υπάρχει «ηλεκτρικός χώρος».
Εξηγώντας όσον αφορά στις αποζημιώσεις είπε: «ΕΛΓΑ, κρατική αρωγή και τακτικές ενισχύσεις έρχονται από την ΚΑΠ και πληρώνονται μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ. Σας εξήγησα τι κάνουμε, ποιες είναι οι δυσκολίες και εξήγησα τα χρονοδιαγράμματα στήριξης των συμπολιτών μας».
Ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στην διαφορά τιμών από το χωράφι στο ράφι είπε ότι είναι ευρωπαϊκό ζήτημα.
Σημείωσε επίσης ότι είναι ανοικτός να μιλήσει με τους μελισσοκόμους για τις νοθεύσεις μελιού, «γίνονται παράνομες νοθεύσεις όπου το “βαφτίζουν” ελληνικό ενώ δεν είναι έτσι», είπε.
Για την ΚΑΠ ο πρωθυπουργός είπε: «συμφωνήθηκε το 2020 για το πρασίνισμα του πρωτογενούς τομέα: μορφές παραγωγής πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Το κόστος της πράσινης μετάβασης εκτιμώ ότι δεν είχε κοστολογηθεί πλήρως από αυτούς που το σχεδίασαν. Για τον διεθνή ανταγωνισμό θέλω να είμαι σαφής, θέλουμε ως Ευρώπη να κάνουμε πχ συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με τη Λατινική Αμερική αλλά το κοτόπουλο που εισάγουμε δεν μπορεί να είναι κοτόπουλο που να μην πληροί τις ίδιες προϋποθέσεις, αυτό σημαίνει αθέμιτος ανταγωνισμός».
Για τις υποδομές: Υποδομές που καταστράφηκαν στον Ντάνιελ ήταν πάρα πολλές, οι εικόνες ήταν σκληρές, όντως όταν βλέπαμε τι είχε συμβεί καταλάβαμε ότι είμαστε μπροστά σε ένα πολύ σημαντικό έργο επισκευής υποδομών που χρειάζεται χρόνο για να υλοποιηθεί. όταν κόβεται δρόμος σε ένα χωριό πρέπει να πάει έστω και με προσωρινό τρόπο.
Για τη διαχείριση υδάτων: το πρόβλημα δεν είναι τωρινό, η Θεσσαλία παλεύει δεκαετίες τώρα. Στο παρελθόν πολύ μπορεί να έπεσαν θύματα μιας και μόνο λύσης που ήταν η μεταφορά ποσοτήτων νερού από Δυτική Ελλάδα προς τη Θεσσαλία. Απαιτούνται πολλαπλές παρεμβάσεις – θα συμφωνήσω μαζί σας- δεν υπάρχει μία μαγική λύση. Ένα φράγμα που μπορεί να δώσει λύση. Θα χρειαστεί να πάρουμε δύσκολες αποφάσεις γιατί η διαχείριση των υδάτων δεν μπορεί να γίνεται με όρους τοπικών συμφερόντων. Αυτό αφορά και την αντίδραση σε ενδεχόμενη πλημμυρικό φαινόμενο.
πηγή: NewsBeast.gr
Νέα μέτρα για τους αγρότες ανακοινώνει ο Μητσοτάκης | «Κλείδωσε» το πακέτο
Να αποφύγει μια κλιμάκωση των αγροτικώνκινητοποιήσεων θέλει η κυβέρνηση και αξιοποιούνται τα δημοσιονομικάπεριθώρια για να εμπλουτιστεί το πακέτομέτρων που θα ανακοινωθεί.
O πρωθυπουργός ΚυριάκοςΜητσοτάκης πρόκειται να αναφερθεί σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις σήμερα στη Βουλή, με έμφαση να δίνεται σε μία βραχυπρόθεσμη και μεσομακροπρόθεσμη στήριξη των αγροτικών τιμολογίωνενέργειας.
Το μήνυμα που εκπέμπεται από την κυβέρνηση προς τους αγρότες είναι πως οι πόρτες του διαλόγου είναι ανοιχτές και νέαμέτρα θα μπουν σε εφαρμογή με βάση και τις αντοχές της οικονομίας
Σε δύο άξονες οι παρεμβάσεις
Στην ομιλία που αναμένεται να κάνει σήμερα στην Ολομέλεια ο πρωθυπουργός – απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του προέδρου της Κ.Ο. της ΝέαςΑριστεράς ΑλέξηΧαρίτση – θα αναφερθεί σε όσα έχουν ήδη γίνει για την στήριξη των αγροτών. Στη συνέχεια θα δώσει έμφαση στις παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν σε δύο άξονες και ειδικότερα :
1. Ο πρωθυπουργός θα παρουσιάσει συγκεκριμένα μέτρα, υπογραμμίζοντας πως αυτά είναι κοστολογημένα. Μάλιστα παράλληλα με το γενικό «πακέτο» θα δώσει έμφαση και σε στοχευμένες παρεμβάσεις στη Θεσσαλία (για παράδειγμα για τους αγρότες της περιοχής της λίμνης Κάρλα θα υπάρξει στήριξη μέχρι να υπάρξει αποστράγγιση).
Δίνοντας ένα στίγμα χθες ο υπουργόςΕπικρατείας ΆκηςΣκέρτσος υπογράμμισε πως στην παρέμβαση που θα κάνει ο πρωθυπουργός θα δοθούν επιπλέον βοήθειες ειδικά σε σχέση με το ενεργειακό κόστος. Όπως χαρακτηριστικά είπε «θα ανακοινωθούν κάποια μέτρα που θα αφορούν σε βραχυπρόθεσμη και μεσομακροπρόθεσμη στήριξη των αγροτικώντιμολογίων ενέργειας, ώστε να μπορέσουν να συμβαδίσουν με την ενεργειακή μετάβαση που κάνει συνολικά η ελληνική οικονομία. Να επωφεληθούν δηλαδή και οι αγρότες μας από φθηνότερες τιμές ενέργειες με την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας». Να σημειωθεί πως σήμερα από την Agrotica ο υπουργός Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης, πρόκειται να αναφερθεί στο πρόγραμμα «Απόλλων» που θα παρέχει δωρεάν πράσινο ρεύμα και σε αγρότες.
Όσον αφορά στο θέμα του ειδικού φόρου κατανάλωσης – μέτρο που εφαρμόστηκε τις δύο προηγούμενες χρονιές – χθες από την πλευρά της κυβέρνησης χαμήλωναν τον πήχη των προσδοκιών για άμεση επιστροφή. «Δεν μπορούμε σε αυτή τη φάση να προχωρήσουμε σε μια εξαγγελία σε αυτό» σημείωσε ο κ. Σκέρτσος και τούτο γιατί «και τα δύο προηγούμενα χρόνια το μέτρο αυτό ανακοινώθηκε το φθινόπωρο, βλέποντας και την πορεία του προϋπολογισμού. Ο πρωθυπουργός έχει δώσει το μήνυμα ότι εφόσον πάει καλά ο προϋπολογισμός – όπως έχει πάει τα προηγούμενα χρόνια και καλύτερα από τις εκτιμήσεις μας – εμείς είμαστε εδώ για να στηρίξουμε το αγροτικό εισόδημα». Υπενθυμίζεται πως το 2022 και το 2023 το κόστος έφτανε 160 εκατομμύρια ευρώ και τις τελευταίες μέρες τα κομπιουτεράκια είχαν πάρει φωτιά στο οικονομικό επιτελείο για να διαπιστωθεί αν υπάρχουν τα απαιτούμενα κονδύλια.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο κυβερνητικό πακέτο βαρύτητα δίνεται στην επιτάχυνση μιας σειράς πληρωμών, ενώ κρίσιμο θεωρείται το θέμα της αποκατάστασης του ζωικούκεφαλαίου. Τέλος όπως ανακοινώθηκε από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης μέσα στο πρώτο εξάμηνο θα τεθεί σε λειτουργία η υπηρεσία τύπου 112 για τους ανθρώπους του πρωτογενούς τομέα (θα ενημερώνει 72 ώρες νωρίτερα, για την έλευση έντονων ή ακραίων καιρικών φαινόμενων, παρέχοντας και οδηγίες).
Ευρωπαϊκές παρεμβάσεις
2. Παράλληλα ο ΚυριάκοςΜητσοτάκης θα εστιάσει στις ευρωπαϊκές παρεμβάσεις που υλοποιούνται. Μια από αυτές τις παρεμβάσεις είναι η τροποποίηση – για φέτος- του καθεστώτος αγρανάπαυσης το οποίο είχε επιβληθεί από την Κοινή Αγροτική Πολιτική. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι πάνω από ένα εκατομμύριο στρέμματα απελευθερώνονται για τους Έλληνες αγρότες, κάτι που εκ των πραγμάτων οδηγεί σε πρόσθετο εισόδημα.
Στην Ευρωπαΐκή Ένωση ουσιαστικά ξεκινά μια συζήτηση για συγκεκριμένες αλλαγές στην Κοινή Αγροτική Πολιτική, που είχε συμφωνηθεί πριν την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Μετά την ολοκλήρωση της Συνόδου Κορυφής ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι το 1/3 του προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης πηγαίνει για την Κοινή Αγροτική Πολιτική, αναγνωρίζοντας παράλληλα πως υπάρχουν προβλήματα «τα οποία έχουν να κάνουν και με το πως οι Ευρωπαίοιαγρότες και κατ’ επέκταση και οι Έλληνες αγρότες είναι εκτεθειμένοι στον παγκόσμιο ανταγωνισμό, τα οποία πρέπει να συζητηθούν. Παραδείγματος χάριν η συμφωνία ελεύθερου εμπορίου».
«Γέφυρες» στους αγρότες ρίχνει κυβέρνηση
Στη Νέα Δημοκρατία σε καμία περίπτωση δεν θέλουν να έρθουν σε οριστική ρήξη με τους αγρότες, καθώς είναι ένα κοινό- όπως φάνηκε και στις τελευταίες εκλογές– με το οποίο διατηρούν στενούς δεσμούς. Είναι χαρακτηριστικό πως σύμφωνα με τα exit poll στις εκλογές του Ιουνίου σχεδόν το 43% των αγροτών και των κτηνοτρόφων είχαν ψηφίσει τη Νέα Δημοκρατία, με το ΠΑΣΟΚ στην συγκεκριμένη ομάδα να είναι στο 13,7% και τον ΣΥΡΙΖΑ στο 13,4%.
Στην κυβέρνηση δεν περνά απαρατήρητο και το γεγονός πως τα αιτήματα των αγροτών αντιμετωπίζονται με συμπάθεια από ένα μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης. Είναι χαρακτηριστικό πως σύμφωνα με δημοσκόπηση της Pulse στο ερώτημα «γνωρίζετε τα θέματα και τους λόγους διαμαρτυρίας των αγροτών; και αν ναι πως τα αντιμετωπίζεται;» το 68% απαντά «θετικά» ή «μάλλον θετικά» και μόλις το 13% απαντά «αρνητικά» ή «μάλλον αρνητικά» (οι υπόλοιποι δε γνωρίζουν, δεν απαντούν).
ethnos.gr
Τα μέτρα που θα ανακοινώσει για τους αγρότες ο Μητσοτάκης
Με τους αγρότες να έχουν ήδη κάνει απόβαση στη Θεσσαλονίκηενόψει της Agrotica, αλλά και την κατάσταση να τίθεται εκτός ελέγχου και πέρα από τα ελληνικά σύνορα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης παίρνει πάνω του το θέμα και προχωρά σε νέες ανακοινώσεις.
Τα πρώτα δύο μέτρα που εξαγγέλθηκαν μέσα από τη συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ αφορούσαν την αύξηση της κρατικής αρωγής καθώς και την τροπολογία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη διασφάλιση μη διακοπής της ηλεκτροδότησης σε πληγέντες αγρότες της Θεσσαλίας.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο ο πρωθυπουργός να ενεργοποιήσει το μέτρο επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο, ενώ θα γίνουν ανακοινώσεις που θα αφορούν και τις ενεργειακές παρεμβάσεις.
Μένει να δούμε αν θα επιβεβαιωθούν οι φήμες, καθώς και τι αντίκτυπο θα έχουν στους αγρότες οι ανακοινώσεις, με δεδομένο ότι οι προχθεσινές δεν στάθηκαν αρκετές για να αποτρέψουν τη διαμαρτυρία στη Θεσσαλονίκη.
πηγή: govnews.gr
Μητσοτάκης σε αγρότες : “Δεν είμαστε εδώ για να τσακωνόμαστε, αλλά για να λύνουμε προβλήματα”
Συνάντηση και διάλογο με αγρότες στο μπλόκο της Βόνιτσας είχε ο Κυριάκος Μητσοτάκης το μεσημέρι της Τετάρτης μετά την παρουσία του στα εγκαίνια του οδικού αξονα Ακτίου-Αμβρακία.
Ο πρωθυπουργός αφού άκουσε τα αιτήματα των αγροτών τους είπε ότι «ούτε γκαρσόνια θα γίνετε ούτε θα φύγετε στη Γερμανία. Για μένα η στηριξη του πρωτογενούς τομέα είναι πρώτη πολιτική προτεραιότητα. Ξέρω τα προβλήματα από πρώτο χέρι. Αυτά τα δύσκολα 4 χρόνια η κυβέρνηση στάθηκε στο μέτρο του δυνατού κοντά στους αγρότες, με στηριξη του ΕΛΓΑ με αποζημιώσεις 1 δισ. ευρώ, με μείωση του ΦΠΑ σε λιπάσματα και ζωοτροφές».
Μητσοτάκης | Ο νόμος για τα ομόφυλα είναι θέμα ισότητας – Σέβομαι την άποψη της Εκκλησίας
Θέμα ισότητας χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τη θεσμοθέτηση του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών με νομοσχέδιο, που παρουσιάζεται στο υπουργικό συμβούλιο της Τετάρτης (24.1.2024). Μιλώντας στους υπουργούς, ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε ότι σέβεται τη διαφορετική θέση της Εκκλησίας ενώ διαβεβαίωσε ότι δεν θα χαλάσει η συνεργασία Πολιτείας – Εκκλησίας.
Ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι η τροπολογία της υπουργού Εσωτερικών Νίκης Κεραμέως που θα καθιερώνει την επιστολική ψήφο και στις εθνικές εκλογές θα επανέλθει μετά τις ευρωεκλογές, ενώ ειδική αναφορά έκανε και στο νομοσχέδιο για τον νέο δικαστικό χάρτη, που θα παρουσιάσει ο υπουργός Δικαιοσύνης, κάνοντας λόγο για μια «σημαντική μεταρρύθμιση», που εκκρεμεί εδώ και 100 χρόνια.
Μετά τις ευρωεκλογές η τροπολογία για την επιστολική ψήφο
Ειδικότερα, ο κ. Μητσοτάκης άσκησε κριτική στα κόμματα της αντιπολίτευσης, που διαφωνούν με την τροπολογία της Νίκης Κεραμέως για την επιστολική ψήφο και στις εθνικές εκλογές. «Γίνεται ένα ιστορικό βήμα για την καθιέρωση της επιστολικής ψήφου στις ευρωεκλογές. Η τροπολογία θα επανέλθει μετά τις ευρωεκλογές. Και τότε θα φανεί ποιος θέλει να έχουν τη δυνατότητα οι συμπολίτες μας από το εξωτερικό».
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στις επαφές που είχε στο Νταβός. «Είναι φανερό ότι η επενδυτική βαθμίδα λειτουργεί ως ένα πρόσθετο κίνητρο που θα φέρει επενδύσεις στη χώρα, ανάπτυξη, περισσότερα δημόσια έσοδα για στήριξη του εισοδήματος. Πριν δύο ημέρες, ο κ. Χατζηδάκης και η κυρία Ζαχαράκη ανακοίνωσαν τη μόνιμη αύξηση του επιδόματος γέννησης στα 2.400 ευρώ», είπε, προσθέτοντας ότι το μέτρο αφορά περίπου 75.000 ετησίως, ενώ θα έχει αναδρομική ισχύ από την 1.1.2023. «Η πρωτοβουλία αποδεικνύει ότι η καλή πορεία της οικονομίας μας επιτρέπει να σχεδιάζουμε αναχώματα κατά της ακρίβειας» σε συνδυασμό με τη στρατηγική της οικογένειας.
Η ευημερία των πολιτών μιας κοινωνίας δεν μετριέται μόνο με οικονομικούς όρους, σημείωσε ο πρωθυπουργός, κάνοντας λόγο για περισσότερη ελευθερία, δικαιοσύνη, ισότητα ασφάλεια. «Τι νόημα έχει να αυξάνεται το ΑΕΠ της χώρας χωρίς να συνοδεύεται από ατομικά δικαιώματα, χωρίς να μπορεί κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνας να έχουν ελευθερία;» διερωτήθηκε. «Η χώρα ανήκει εις τη Δύση, όπως τόνισε και ο ιδρυτής της παράταξής μας Κωνσταντίνος Καραμανλής. Γι’ αυτό και όραμά μας είναι η Ελλάδα να αποδίδει σημασία στα ατομικά δικαιώματα των πολιτών», είπε.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στον νέο δικαστικό χάρτη, που είναι μια μεταρρύθμιση που εκκρεμεί εδώ και 100 χρόνια. Σκοπός είναι να ξεπεραστούν εσωτερικές αδυναμίες του συστήματος. «Δεν υστερούμε σε αριθμό δικαστών, αλλά η εκδίκαση των υποθέσεων απαιτεί τον πενταπλάσιο χρόνο. Οι αλλαγές που εισηγείται το αρμόδιο υπουργείο είναι κρίσιμες. Έχει γίνει μία λεπτομερής δουλειά. Είναι μία σημαντική μεταρρύθμιση».
Για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών
Για το νομοσχέδιο που θα προβλέπει τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για ζήτημα ισότητας. Ο ίδιος εξέφρασε τον σεβασμό του στη διαφορετική θέση της Εκκλησίας, σημειώνοντας πάντως ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα στη συνεργασία των δύο πλευρών.
Το νομοσχέδιο, όπως είπε ο πρωθυπουργός, επιδιώκει κυρίως την προστασία των παιδιών των ομόφυλων γονέων, που ήδη υπάρχουν και πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιώματα με τα υπόλοιπα παιδιά. Όπως ανέφερε, ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών προβλέπεται σε σε 36 χώρες σε πέντε ηπείρους και πουθενά δεν έβλαψε την κοινωνική ευημερία. Συζητήθηκε και στο εσωτερικό των κομμάτων και είμαι ικανοποιημένος που συζητήθηκε στην παράταξη μας χωρίς το ισοπεδωτικό μέτρο της κομματικής πειθαρχίας.
«Η μεταρρύθμιση συζητήθηκε νηφάλια, χωρίς ακρότητες», είπε για τη συζήτηση για τα ομόφυλα ζευγάρια, εκφράζοντας την ικανοποίησή του που συζητήθηκε και στη ΝΔ χωρίς το ισοπεδωτικό μέτρο της κομματικής πειθαρχίας.
«Σεβομαι όλες τις απόψεις, της παράδοσης της εξέλιξης. Ακούστηκαν φωνές που δεν είχαν ακουστεί, όπως των ομόφυλων γονέων, που θα μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι, ότι αν τους συμβεί κάτι, το παιδί τους θα καταλήξει στον άλλο γονέα και όχι σε κάποιο ίδρυμα. Το νομοσχέδιο δεν μεταβάλλει το πλαίσιο της παρένθετης κύησης. Δεν προσθέτει ορολογίες όπως Γονέας 1 και Γονέας 2. Η Ελλάδα δεν θα γίνει εργαστήρι πολιτικών. Η νέα ρύθμιση προσθέτει δικαίωμα σε μερικούς, χωρίς να αφαιρεί δικαίωμα από τους πολλούς. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν παιδιά ενός κατώτερου θεού», είπε, κάνοντας λόγο για «θέμα ισότητας, που δεν προσφέρεται για διχαστικές προκλήσεις και για υπερβολικές μεγεθύνσεις».
«Έτσι αντιμετωπίζω τις θέσεις της Εκκλησίας την οποία σέβομαι απόλυτα. Αναφερόμαστε σε επιλογές της πολιτείας, όχι σε θεολογικές πεποιθήσεις. Και παλαιότερα είχαμε διαφορετικές επιλογές με την Εκκλησία αλλά η ζωή έδειξε ότι οι επιλογές ήταν ώριμες, δεν έβλαψαν ούτε την κοινωνία ούτε τη συνεργασία Πολιτείας – Εκκλησίας και είμαι σίγουρος ότι έτσι θα συμβεί και τώρα», σημείωσε.
Προς αναβολή το αυριανό υπουργικό για τα ομόφυλα ζευγάρια – Με γρίπη Η1Ν1 ο Μητσοτάκης
Προς αναβολή οδεύει όπως όλα δείχνουν η αυριανή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, λόγω της γρίπης που ταλαιπωρεί τον Κυριάκο Μητσοτάκη, γεγονός που μπορεί να καθυστερήσει και το ταξίδι του στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Παράλληλα οι διαφωνίες στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας όσον αφορά το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια συνεχίζονται, ενώ η Ιεραρχία θα συνεδριάσει αύριο Τρίτη για το συγκεκριμένο θέμα.
Αυξάνεται στα 2.400 ευρώ το επίδομα γέννησης για το πρώτο παιδί | Αναλυτικά τα μέτρα στήριξης
Νέα μέτρα για τη στήριξη τωνοικογενειών ανακοίνωσαν ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης και η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Σοφία Ζαχαράκη.
Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι θα δοθούν συνολικά περίπου 90 εκατ. ευρώ σε νέους γονείς. Συγκεκριμένα όπως είπε: «Μπορούμε να δώσουμε σε νέους γονείς 90 εκατ. ευρώ και μιλάμε για 300.000 γονείς σε επίπεδο διετίας. Πρόκειται για μία απάντηση της κυβέρνησης στην ακρίβεια, όπως και τα μέτρα που έχουμε ήδη ανακοινώσει. Θέλω να υπογραμμίσω ότι φέτος υλοποιούνται επτά καινούρια μέτρα για τους νέους γονείς», είπε ο υπουργός.
«Πρόκειται για 14 πρωτοβουλίες στήριξης της οικογένειας, 441 εκατ. ευρώ από τον προϋπολογισμό. Εξαντλούμε τις δυνατότητες», πρόσθεσε ο ίδιος.
Επίδομα γέννησης
Την αύξηση του επιδόματος γέννησηςαπό 2.000 σε 2.400 ευρώ για το πρώτο παιδί ανακοίνωσε η κ. Ζαχαράκη. Η αύξηση θα είναι αναδρομική ώστε να καλύπτει και το 2023 και θα καταβάλλεται από τον Απρίλιο σε δύο ισόποσες δόσεις.
Η πρώτη δόση θα καταβάλλεται τον πρώτο μήνα από τη γέννηση του παιδιού και η δεύτερη δόση μέσα στο πρώτο πεντάμηνο από τη γέννηση του παιδιού.
Η αύξηση είναι κλιμακωτή και κυμαίνεται από 400 έως 1.500 ευρώ, ως εξής:
Στα 2.400 για το πρώτο παιδί (αύξηση στα 400 ευρώ)
Στα 2.700 για το δεύτερο παιδί (αύξηση 700 ευρώ)
Σε 3.000 για το τρίτο παιδί (αύξηση 1.000 ευρώ)
Πάνω από τα 4 παιδιά στα 3.500 ευρώ (αύξηση 1.500 ευρώ)
Όπως τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης: «Έχουμε βάλει μπροστά τη μηχανή της οικονομίας και για αυτό μπορούμε να υποστηρίζουμε τέτοια κοινωνικά μέτρα». Πρόσθεσε δε, ότι εφέτος υπάρχουν 7 νέα μέτρα για τους νέους γονείς. Συγκεκριμένα, η αύξηση κατά 1.000 ευρώ του αφορολόγητου, η αύξηση του επιδόματος μητρότητας από 4 σε 9 μήνες, η προσαύξηση του επιδόματος θέρμανσης από 3.000 σε 5.000 ευρώ για κάθε παιδί, το κοινωνικό επίδομα, η αναμόρφωση του μισθολογίου στον δημόσιο τομέα και το πλαφόν κέρδους για το βρεφικό γάλα.
Αμέσως μετά τις ανακοινώσεις από τους αρμόδιους υπουργούς, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε ανάρτησή σου επισημαίνει τα εξής:
«Η στήριξη των οικογενειών με παιδιά αποτελεί βασική μας προτεραιότητα. Γι’ αυτό και αυξάνουμε το επίδομα γέννησης μόνιμα και αναδρομικά για τις γεννήσεις που έγιναν από 1/1/2023. Από €2.000 για κάθε παιδί, σε €2.400 έως €3.500 ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών.»
Κυριάκος Μητσοτάκης | Ζεσταίνει τις μηχανές της ΝΔ ενόψει ευρωεκλογών
«Θα πιστοποιήσουμε και πάλι, στην κάλπη της 9ης Ιουνίου, ποια είναι η μεγάλη προοδευτική ευρωπαϊκή παράταξη, αυτή δεν είναι άλλη από την παράταξή μας, τη Νέα Δημοκρατία».
Με αυτή τη φράση από την Αγία Παρασκευή χθες, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε προεκλογικό άρωμα στην εμφάνισή του σε μια μεγάλη γειτονιά της βόρειας Αττικής, αναφερόμενος στο ορόσημο των ευρωεκλογών. Κάτι παρόμοιο είχε κάνει και το Σάββατο, όταν είχε βρεθεί στο Γαλάτσι και αφού επισκέφθηκε το σπίτι ενός ζευγαριού που έχει ωφεληθεί από τις πρόνοιες του προγράμματος «Σπίτι Μου», επισκέφθηκε ομοίως καφέ της περιοχής.
Δεν είναι μυστικό ότι με το «γύρισμα» της χρονιάς, ο κ. Μητσοτάκης θέλει να ξαναβάλει σε κίνηση τις κομματικές μηχανές της ΝΔ, ενόψει των ευρωεκλογών που θα αποτελέσουν, εκ των πραγμάτων, ένα πολιτικό τεστ για το κυβερνών κόμμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο διάστημα ο κ. Μητσοτάκης θα συνδυάζει εκτός Μαξίμου υποχρεώσεις του με στοχευμένες επισκέψεις και μίνι περιοδείες. Στόχος είναι να κάνει εξορμήσεις, αν το επιτρέπει το πρόγραμμα, ακόμα και μια φορά την εβδομάδα, αλλά σε κάθε περίπτωση 2-3 φορές τον μήνα. Για παράδειγμα, στις 31 Ιανουαρίου ο κ. Μητσοτάκης σχεδιάζει να δώσει το παρών στα εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού που βάζει τέλος στην ταλαιπωρία των μετακινήσεων μεταξύ Λευκάδας και Πρέβεζας. Αμέσως μετά τα εγκαίνια, θα βρεθεί σε κάποια κοντινή περιοχή, ενώ με τον ίδιο τρόπο θα συνοδεύει και υποχρεώσεις του εντός Αττικής.
«Αυτή την ώρα, ο μηχανισμός δουλεύει στο ρελαντί, αλλά από τον Μάρτιο και μετά θα πρέπει να φορτσάρει», υπογραμμίζει συνεργάτης του πρωθυπουργού στο protothema.gr. Άλλωστε, με βάση τις προθεσμίες που προκύπτουν από τον νόμο για την επιστολική ψήφο στις ευρωεκλογές και το ότι τα ψηφοδέλτια πρέπει να σταλούν νωρίτερα σε όλες τις γωνιές του πλανήτη, τα ευρωψηφοδέλτια θα πρέπει να έχει κλείσει περί τις 20 Απριλίου, ώστε στη συνέχεια να εγκριθούν από τον Άρειο Πάγο και στη συνέχεια να σταλούν ψηφοδέλτια εκτός Ελλάδος. Σημειωτέον, το εκλογικό άρωμα της χθεσινής εμφάνισης του πρωθυπουργού στην Αγία Παρασκευή ενίσχυσε η παρουσία του ολυμπιονίκη της Άρσης Βαρών, Πύρρου Δήμα, ο οποίος έχει «κλειδώσει» για το ευρωψηφοδέλτιο, ενώ παρών ήταν και ο καθηγητής Ναπολέων Μαραβέγιας που ακούγεται με τη σειρά του για την ευρωλίστα. Ο κ. Μαραβέγιας ήταν υποψήφιος και στις πρόσφατες εκλογές στην Κεφαλονιά.
Σημειωτέον, το 2024 θα είναι ένα σημαντικό έτος για τη ΝΔ, με δεδομένα τα 50στα γενέθλιά της που θα συνδυαστούν και με το κομματικό συνέδριο την άνοιξη. Στον δρόμο προς την ευρωκάλπη, συνεπώς, ο κ. Μητσοτάκης θα προτάσσει τα «δυνατά χαρτιά» της κυβέρνησης, με πρώτο την πορεία της οικονομίας, ενώ χθες ήρθε αντιμέτωπος και με έναν πολίτη που του εξήγησε ότι έσωσε το σπίτι του, κρατώντας τα έγγραφα του εξωδικαστικού μηχανισμού. Πρόκληση, επίσης, αποτελεί και η εγκληματικότητα, εξ ου και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοϊδης είναι εν λευκώ εξουσιοδοτημένος για βαθιές τομές στο Σώμα.
protothema.gr
Στο Νταβός το απόγευμα ο Κυριάκος Μητσοτάκης | Συναντήσεις με κορυφαίους επιχειρηματικούς παράγοντες
ΟΚυριάκος Μητσοτάκης μεταβαίνει το απόγευμα στο Νταβός της Ελβετίας, όπου θα συμμετάσχει στις εργασίες του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ.
Ο πρωθυπουργός, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, αναμένεται να τονίσει κατά τις επαφές του στο φόρουμ, ότι η Ελλάδα σε μια συγκυρία που χαρακτηρίζεται από συγκρούσεις, αβεβαιότητα, πολύ-κρίσεις και νέες υπό διαμόρφωση γεωπολιτικές πραγματικότητες στην ευρύτερη περιοχή, αναδεικνύεται σε δύναμη αξιοπιστίας και πυλώνα σταθερότητας στην Ευρώπη και στην ευρύτερη περιοχή.
Κύριο αντικείμενο της φετινής διοργάνωσης είναι, άλλωστε, η ανοικοδόμηση της εμπιστοσύνης, στην αρχή ενός έτους κατά το οποίο είναι προγραμματισμένες πολλές κρίσιμες εκλογικές αναμετρήσεις, περιλαμβανομένων των ευρωεκλογών του Ιουνίου, με αποκορύφωμα τις προεδρικές κάλπες στις Ηνωμένες Πολιτείες το προσεχές φθινόπωρο.
Tην Πέμπτη και την Παρασκευή ο πρωθυπουργός θα έχει συναντήσεις με κορυφαίους επιχειρηματικούς παράγοντες, όπως ανώτατα στελέχη μεγάλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στους τομείς της τεχνολογίας και της ενέργειας, οι οποίοι εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τις επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην Ελλάδα.
Με τον αέρα της ανακτηθείσας πλέον επενδυτικής βαθμίδας και ρυθμών ανάπτυξης που ξεπερνούν σαφώς τον μέσο όρο της ΕΕ, ο πρωθυπουργός θα παρουσιάσει τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και τους στόχους της νέας τετραετίας της κυβέρνησης.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντηθεί επίσης με την πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, και θα συμμετάσχει σε δημόσιες συζητήσεις για τη θέση της Ελλάδας στην Ευρώπη και στον κόσμο, για τους στόχους του ενεργειακού μετασχηματισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον ρόλο της χώρας ως πυλώνα σταθερότητας και ασφάλειας.
Μεταξύ άλλων, την Πέμπτη ο πρωθυπουργός θα συμμετέχει σε πάνελ για την Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ, στο οποίο θα λάβει μέρος και ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μάρος Σέφκοβιτς. Το μεσημέρι της ίδιας ημέρας ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει συζήτηση με τον αρχισυντάκτη του γνωστού περιοδικού για θέματα εξωτερικής πολιτικής και άμυνας Foreign Policy, κ. Ravi Agrawal.
Κατά την παρουσία του στο Νταβός, ο Κυριάκος Μητσοτάκης προγραμματίζεται να παραχωρήσει συνεντεύξεις σε μεγάλα διεθνή μέσα ενημέρωσης, (CNN και Bloomberg).
Κυριάκος Μητσοτάκης | Παρουσιάστηκε η μελέτη «Generative AI Greece 2030» για την Τεχνητή Νοημοσύνη
Σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για την παρουσίαση της μελέτης «Generative AI Greece 2030: Τα ενδεχόμενα μέλλοντα της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ελλάδα», πραγματοποιήθηκε το πρωί στο Μέγαρο Μαξίμου.
Η μελέτη εκπονήθηκε το φθινόπωρο του 2023 από το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος», με την υποστήριξη της Ειδικής Γραμματείας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού. Αποτελεί την πρώτη εμπειρική ερευνητική προσέγγιση στρατηγικής προόρασης (strategic foresight) για τη χρήση της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης (Generative Artificial Intelligence) στην Ελλάδα. Στόχος της μελέτης είναι η διαμόρφωση ενός πλαισίου στρατηγικών πρωτοβουλιών και συστάσεων πολιτικής, όπως προέκυψαν μέσα από τα ευρήματα, όσον αφορά στον αντίκτυπο του εγχώριου οικοσυστήματος της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης, με χρονικό ορίζοντα το 2030.
Η μελέτη αποτελεί μία ακόμη πρωτοβουλία στο πλαίσιο ανάδειξης της Τεχνητής Νοημοσύνης σε εθνική προτεραιότητα, όπως έχει ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός, με αφορμή τη σύσταση της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη, που θα παράξει και την Εθνική Στρατηγική για την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Τη μελέτη παρουσίασαν στον Πρωθυπουργό ο Ειδικός Γραμματέας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού, Γιάννης Μαστρογεωργίου, ο Αντιπρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής και Τεχνοηθικής και μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη, Χαράλαμπος Τσέκερης και ο Διευθυντής Έρευνας στο Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» και μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη, Ευάγγελος Καρκαλέτσης.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Υπουργός Επικρατείας Σταύρος Παπασταύρου, ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος και ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.
Το ομόφυλο ζευγάρι στο οποίο αναφέρθηκε ο Μητσοτάκης | «Έχω επιθετικό καρκίνο, δεν ξέρουμε τι θα γίνει το παιδί»
Τα χαρτιά του σχετικά με το νομοσχέδιο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών άνοιξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης την Τετάρτη (10/01).
Μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι θα φέρει προς ψήφιση τον γάμο ανεξαρτήτως φύλου, ωστόσο, τόνισε ότι δε θα πειραχτεί καθόλου το καθεστώς της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε, ωστόσο, στα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών και τα δικαιώματά τους, δίνοντας το παράδειγμα ενός ζευγαριού γυναικών που αγωνιούσαν για την τύχη του παιδιού τους, μετά τη διάγνωση, της μίας με καρκίνο.
«Να μπορώ να πεθάνω με την ησυχία μου»
Η Κατερίνα και η Νικολέττα, που είχαν μιλήσει τον Ιούνιο του 2023 στον ΣΚΑΪ, είχαν περιγράψει πόσο ανυπεράσπιστες αισθάνονται, αφού η μία διαγνώστηκε με επιθετικό καρκίνο, ενώ η κόρη τους, νομικά, έχει μόνο μία γονέα.
Στη συνέντευξη, η Κατερίνα εξομολογούνταν πως, «έχω διαγνωστεί με επιθετικό καρκίνο. Σε περίπτωση που δεν πάει καλά, το παιδί, που είναι μόνο στο δικό μου όνομα, δεν ξέρουμε τι θα γίνει. Νιώθω ότι δεν μπορώ να πεθάνω. Με το που πεθάνω, η Ιόλη εκτός από μένα χάνει και τη Νικολέτα».
Η Νικολέτα, από την πλευρά της, πρόσθεσε ότι, «δε γίνεται να εύχεσαι, αν είναι να πεθάνει ένας γονιός να είναι αυτός που δεν έχει τη νομική υπόσταση επάνω στο παιδί». Τότε, η Κατερίνα είχε εκφράσει την ελπίδα της, να «φτιάξουν νομικά τα πράγματα. Να μπορώ να πεθάνω με την ησυχία μου».
ethnos.gr
Μητσοτάκης για ομόφυλα ζευγάρια | Θα νομοθετήσουμε την ισότητα στο γάμο
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στην ΕΡΤ και τον Γιώργο Κουβαρά εξήγησε με λεπτομέρειες το περιεχόμενο της μεταρρύθμισης που σκοπεύει να νομοθετήσει η κυβέρνηση για το γάμο και την τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια. Ξεκαθάρισε επίσης τη θέση του σε ό,τι αφορά το θέμα της κομματικής πειθαρχίας και σχολίασε τη στάση των κομμάτων της αντιπολίτευσης.
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε εκτενώς στα ελληνοτουρκικά και απάντησε επίσης για την ακρίβεια, την κατάσταση στο χώρο της υγείας, την ασφάλεια αλλά και για το ενδεχόμενο να διεκδικήσει ευρωπαϊκό αξίωμα.