Μητσοτάκης | H Αλεξανδρούπολη ανοίγει έναν νέο διάδρομο για το LNG

Για την αξία της Αλεξανδρούπολης στην ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής αναφέρθηκε εκτενώς ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην παράλληλη εκδήλωση «Vertical Corridor: Europe’s New Energy Lifeline» στο Αζερμπαϊτζάν στη Διάσκεψη για το Κλίμα COP29.

Στην εκδήλωση που διεξάγεται στο ελληνικό περίπτερο, ο πρωθυπουργός τόνισε: «Η Ελλάδα έχει αναλάβει μια στρατηγική δέσμευση όσον αφορά την ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής και το 2019, όταν ανέλαβα τη διακυβέρνηση, όλο το φυσικό αέριο που εισερχόταν στην Ελλάδα χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά από την Ελλάδα. Είχαμε μηδενική διανομή και ελάχιστες εξαγωγές. Σήμερα η εικόνα είναι πολύ διαφορετική. Στα τέλη του 2020 εγκαινιάσαμε τον αγωγό TAP από το Αζερμπαϊτζάν που φέρνει αέριο στην Ελλάδα, στην Ιταλία, στη Βουλγαρία και τη νοτιοανατολική Ευρώπη και μαζί στην Αλεξανδρούπολη τον Οκτώβριο του 2022 εγκαινιάσαμε τον αγωγό IGB, δημιουργώντας μια νέα δεύτερη σύνδεση ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία».

Και συνέχισε: «Τον περασμένο μήνα θέσαμε σε λειτουργία την πλωτή μονάδα αποθήκευσης υγροποιημένου αερίου της Αλεξανδρούπολης, που είναι ο δεύτερος σταθμός αποθήκευσης. Ο πρώτος στη Ρεβυθούσα αποδείχθηκε σωτήριος, όταν η Ρωσία έκοψε τις εξαγωγές από τη μια ημέρα στην άλλη στη Βουλγαρία την Άνοιξη του 2022 όχι μόνο στη Βουλγαρία αλλά σε όλη την περιοχή. Δεν βοήθησε μόνο την Ελλάδα και τη Βουλγαρία, αλλά όλους στην περιοχή και τώρα η Αλεξανδρούπολη ανοίγει έναν νέο διάδρομο για το LNG για να φτάσει στη νοτιοανατολική Ευρώπη και τελικά στην Ουκρανία. Αυτή η δουλειά συνεχίζεται».

Ο πρωθυπουργός πρόσθεσε ότι «κατασκευάζουμε έναν αγωγό από την Ελλάδα στη Βόρεια Μακεδονία και επεκτείνουμε τη χωρητικότητα από τα σύνορά μας προς τη Βουλγαρία και είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε την επέκταση του TAP αν χρειαστεί. Την ίδια ώρα, κύριε πρόεδρε, στρεφόμαστε στο μέλλον και γνωρίζουμε ότι οι υποδομές φυσικού αερίου του σήμερα μπορούν να γίνουν οι υποδομές υδρογόνου του μέλλοντος. Και πρέπει να βάλουμε τα θεμέλια για μια τέτοια μετάβαση.

Πιστεύω ότι υπάρχει μια άλλη πτυχή του κάθετου διαδρόμου που πρέπει να θυμόμαστε και αναφέρομαι στην ηλεκτρική ενέργεια. Ήδη κυλά ελεύθερα ανάμεσα στις δυο χώρες και υπάρχουν στιγμές που η ενέργεια κυλά βόρεια και άλλες που κυλά νότια, αλλά αυτό το καλοκαίρι οι χώρες μας στην περιοχή βίωσαν το μεγάλο σοκ των τιμών και πρέπει να τονίσουμε αυτή την πραγματικότητα αποκομμένοι από την κεντρική Ευρώπη και κάτι αντίστοιχο συμβαίνει σήμερα. Και αυτό μας υπενθυμίζει τη σημασία της αποθήκευσης και πως η μοίρα μας στην περιοχή είναι κοινή και πρέπει να εργαστούμε μαζί, για να ενδυναμώσουμε τις σχέσεις μας. Αυτό είναι κέρδος και για το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

Μιλάμε για την ενιαία αγορά αλλά, όταν κοιτάς τις τιμές, δεν μοιάζει και τόσο κοινή σε εμένα. Και είναι άδικο οι λιγότερες αναπτυγμένες χώρες της ηπείρου μας να πληρώνουν πιο υψηλές τιμές ηλεκτρικού ρεύματος. Πιστεύω στον διάδρομο και την αξία της συνεργασίας και βλέπω την ηλεκτρική ενέργεια να παράγεται από τον ήλιο και τον άνεμο και βλέπω και την πυρηνική ενέργεια ως μέρος αυτού, η Βουλγαρία και η Ρουμανία έχουν αναπτυγμένες υποδομές, βλέπω τις ΑΠΕ από την Αφρική να μπαίνουν στις αγορές μας και αυτός ο κάθετος διάδρομος μόλις ξεκινά».

www.newsbeast.gr



Μητσοτάκης: Η Ευρώπη χρειάζεται ενεργό ρόλο στα παγκόσμια προβλήματα

Τα συγχαρητήρια του στον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ,Ντόναλντ Τραμπ εξέφρασε κατά την άφιξη του στη Σύνοδο της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Κοινότητας στη Βουδαπέστη ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης εκφράζοντας την ελπίδα πως η Βορειοατλαντική Συμμαχία θα παραμείνει ισχυρή στην επίλυση των προβλημάτων.

«Φυσικά η Ευρώπη θα πρέπει να παίζει ρόλο ενεργό στις λύσεις παγκόσμιων προβλημάτων» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης.

Αναφερόμενος στις εργασίες της Συνόδου επεσήμανε ότι θα  συζητήσουμε και το θέμα του ανταγωνισμού που είναι πάρα πολύ συναφές από αυτή την άποψη. Επιπλέον θα τεθούν και θέματα γεωπολιτικής θέσης της Ευρώπης.

«Θα πρέπει να κατανοήσει η Ευρώπη ότι θα πρέπει να δοθούν περισσότεροι πόροι για την αντιμετώπιση περαιτέρω προκλήσεων. Και νομίζω ότι έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου αυτή η συζήτηση θα προσεγγιστεί με την σοβαρότητα αλλά και με το επείγον που ζητούν οι καιροί», κατέληξε ο πρωθυπουργός.

Η ατζέντα

Προκλήσεις ασφαλείας, μεταναστευτικό και οικονομική ασφάλεια είναι τα θέματα που θα κυριαρχήσουν στην ατζέντα της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Κοινότητας.

tanea.gr

 




Μητσοτάκης: «Οι σχέσεις Ελλάδας – ΗΠΑ δεν επηρεάζονται από τις εκλογές»

Το μήνυμα ότι «ανεξαρτήτως εκλογικού αποτελέσματος στις ΗΠΑ οι ελληνοαμερικανικές σχέσεις είναι στρατηγικές και ως προς το περιεχόμενο δεν θα επηρεαστούν» έστειλε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνάντησή του με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλουμε αφορμή τις σημερινές εκλογές στις ΗΠΑ.

«Πάλι ανεξαρτήτως αποτελέσματος η γεωπολιτική ενηλικίωση της ευρώπης καθίσταται απολύτως απαραίτητη. Με αφορμή, δε, την έκθεση της Ντράγκι έχει έρθει η ώρα η Ευρώπη να ανασκουμπωθεί για το πώς μπορεί να καλύψει το χαμένο έδαφος από τις ΗΠΑ και την Κίνα με δρομολόγηση πολιτικών που θα πρέπει να ξεφύγουν από την πεπατημένη» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

Σημείωσε, δε, ότι «η έντονη πόλωση και τοξικότητα που βλέπουμε στις ΗΠΑ αποτελεί αυτοτελώς πρόβλημα για τις δημοκρατίες μας. Στη δημοκρατία μπορεί να είμαστε αντίπαλοι αλλά ποτέ εχθροί. Η Δημοκρατία προβλέπει σεβασμό στη γνώμη του άλλου και την αντιπαράθεση σχεδίων και απόψεων, όμως επειδή η Ελλάδα έχει πληρώσει την τοξικότητα δτου δημόσιου διαλόγου πρέπει να έχουμε υπόψη ότι η δημοκρατία ενισχύεται χωρίς τοξικότητα και αχρείαστες αντεγκλήσεις».

Ο κ. Μητσοτάκης ενημέρωσε την κυρία Σακελλαροπούλου και για την κατάθεση σε διαβούλευση δύο νομοσχέδιων που αφορούν το νέο φορολογικό νομοσχέδιο και τον νέο τρόπο υπολογισμού του κατώτατου μισθού από το 2028.

Για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι «περιλαμβάνει σημαντικές φορολογικές μειώσεις για το 2025. Είμαστε προσανατολισμένοι στη μείωση φόρων καθώς η οικονομία αναπτύσσεται και παλεύουμε τη μάστιγα της φοροδιαφυγής και το λέω αυτό γιατί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες οι κυβερνήσεις ακολουθούν αντίθετο δρόμο. Από εδώ και στο εξής η προσοχή στρέφεται στη μεσαία τάξη όσον αφορά τη μείωση των φόρων».

Με αφορμή, τέλος, το νομοσχέδιο για τον νέο τρόπο υπολογισμού του κατώτατου μισθού από το 2028, σημείωσε ότι θα περιέχει τη ρητή δέσμευση ότι οι κατώτατοι μισθοί δεν θα μειώνονται για να προσθέσει ότι «παραμένουμε δεσμευμένοι για αύξηση 950 ευρώ του κατώτατου μισθού μέχρι το 2027».

Σακελλαροπούλου: Σημαντική η συνέχεια της αμερικανικής πολιτικής

Από την πλευρά της η Κατερίνα Σακελλαροπούλου αναφέρθηκε στο «ιδιαίτερο ενδιαφέρον που έχει η συνέχεια της πολιτικής που θα ασκήσει ο/η επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ» προσθέτοντας ότι «αναδεικνύεται η ανάγκη για μια ισχυρή και αυτόνομη Ευρώπη στρατηγικά».

Παράλληλ σημείωσε ότι «το θέμα των αναγκαίων συναινέσεων, η τήρηση των δημοκρατικών διαδικασιών και ο σεβασμός τους είναι πυρηνικό θέμα σε μια δημοκρατία. Είναι προφανές ότι η χώρα μας θα συνεργασεί με όποιον πρόεδρο επιλέξει ο αμερικανικός λαός διατηρώντας τους συμμαχικούς δεσμούς που έχει παραδοσιακά με τις ΗΠΑ».

Ως προς τη φορολογική δικαιοσύνη, τέλος, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας σημείωσε ότι «είναι κεντρικός πυρήνας της δημοκρατίας και όποιο μέτρο λαμβάνεται προς αυτή την κατεύθυνση είναι σηναμτικό. Είναι σημαντικό να επιβαρύνονται όλοι ανάλογα για να διατηρείται η κοινωνική ισορροπία».

protothema.gr




Μητσοτάκης: Σταδιακή μείωση φόρων έως το 2027

Την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε σταδιακή μείωση των φορών μέχρι το τέλος της θητείας της, το 2027, έστειλε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στον χαιρετισμό του για τα εγκαίνια του νέου κτηρίου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) στον Ταύρο.

«Αισθάνθηκα χαρά και ικανοποίηση μπαίνοντας στο κτήριο και σκέφτηκα ότι είναι καθρέφτης της προόδου που έχει δείξει η ΑΑΔΕ. Έχει κατοχυρώσει τον ρόλο της, έχει αλλάξει την εικόνα που είχε στη συνείδηση των πολιτών. Η αλλαγή κτηρίου δεν σημαίνει μόνο την εξοικονόμηση πόρων, όχι ότι αυτό δεν είναι σημαντικό, αλλά έχει να κάνει με τις συνθήκες εργασίας με τον τρόπο που οι ίδιοι εργαζόμενοι βιώνουν έναν σύγχρονο εργασιακό χώρο ως παράγοντα βελτίωσης της αποδοτικότητας τους» ξεκίνησε τον χαιρετισμό του ο πρωθυπουργός.

Όπως είπε «η εικόνα της ΑΑΔΕ είναι μια εικόνα υπηρεσίας που επί της αρχής αντιμετωπίζει τον πολίτη με ευγένεια και επαγγελματισμό όποτε πρέπει να έρθει σε φυσική επαφή με τις φορολογικές αρχές. Αν δεν είχαμε κάνει αυτή την πρόοδο στη λειτουργία της ΑΑΔΕ δεν θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε την κεντρική αρχή να προχωράμε σε σταδιακές μειώσεις φόρων που θα είναι δημοσιονομικά βιώσιμες. Τα έσοδα μπορούν να έρθουν και από τη μείωση της φοροδιαφυγής με την οποία είμαστε σε διαρκή πόλεμο. Όσο περιορίζεται και μικραίνει το κενό στον ΦΠΑ και εξιχνιάζονται φορολογικές απάτες τόσο θα προσθέτετε μεγαλύτερα έσοδα στο κράτος ώστε να μπορέσουμε να μειώνουμε φόρους όπως είναι η πρόθεσή μας μέχρι το τέλος της κυβερνητικής θητείας το 2027».

«Αυτός ο μετασχηματισμός έχει την πλήρη προσωπική μου στήριξη για να γίνονται οι εργαζόμενοι πιο παραγωγικοί και οι έλεγχοι να γίνονται πιο στοχευμένα. Όσο καλύτερα εργάζεστε εσείς τόσο πιο εύκολη γίνεται η δική μας δουλειά κατέληξε στον χαιρετισμό του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στο νέο κτήριο θα στεγάζονται οι κεντρικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ και θα εργάζονται περίπου 1.500 υπάλληλοι της ανεξάρτητης αρχής, με τις εγκαταστάσεις να περιλαμβάνουν εξειδικευμένους χώρους για τη λειτουργία τμημάτων ελέγχου και είσπραξης, εξασφαλίζοντας άμεση συνεργασία μεταξύ των διευθύνσεων και ελαχιστοποιώντας τις καθυστερήσεις.

«Οι φορολογικές αρχές έχουν κάνει βήματα μπροστά, πάνω από το 90% των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ παρέχεται ψηφιακά. Μιλάμε για μια νέα εποχή με λιγότερες μετακινήσεις και επαφές και να είστε βέβαοι ότι θα αντιμετωπιστούν όλες οι «παιδικές ασθένειες» μετά την κατάργηση των ΔΟΥ» είπε στον χαιρετισμό του ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

Ο ίδιος έστειλε το μήνυμα προς τους επίορκους εφοριακούς λέγοντας ότι οι έλεγχοι θα συνεχιστούν για να προσθέσει «ότι δεν θα βάλουμε νερό στο κρασί μας σε φαινόμενα που αδικούν το έργο της ΑΑΔΕ και τη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στην ανεξάρτητη αρχή».

«Ανοίγει ένας νεός κύκλος δημιουργίας σε αυτό το κτήριο που αποτελεί το πρώτο ενεργειακό gold class κτήριο του Δημοσίου» είπε ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής. Όπως είπε «από το 2021 4.000 εργαζόμενοι έχουν στεγαστεί σε 13 νέα σύγχρονα λειτουργικά κτήρια για να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί εξοικονομώντας δαπάνες»

«Η ΑΑΔΕ της νέας γενιάς είναι εδώ και θα κάνουμε τα πάντα για να υπηρετούμε το δημόσιο συμφέρον και το καθήκον μας» κατέληξε ο Γιώργος Πιτσιλής.

protothema.gr




Μητσοτάκης: Νέος κατώτατος μισθός στην ατζέντα

Η εβδομάδα που πέρασε είχε αρκετό… εσωκομματικό δράμα, μετά την ανοιχτή διάσταση απόψεων του Μεγάρου Μαξίμου και του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά. Επιστρέφοντας από την τριήμερη ανάπαυλα, όμως, ο Κυριάκος Μητσοτάκηςδεν έχει καμία πρόθεση να συνεχίσει σε ένα αυτοαναφορικό τέμπο, το οποίο, όπως εξηγούν επιτελείς του Μεγάρου Μαξίμου, λίγο ενδιαφέρον έχει για τους πολίτες.

Όπως εξηγούν κυβερνητικές πηγές, μπορεί να υπάρχουν διιστάμενες απόψεις, ο κ. Μητσοτάκης όμως δεν θέλει η Νέα Δημοκρατίανα απασχολεί την κοινή γνώμη μόνο για τα εσωτερικά της, σε μια περίοδο που το τοπίο στην αντιπολίτευση κάπως ξεκαθαρίζει, ιδίως μετά τις εκλογές στο ΠΑΣΟΚ. Ο πρωθυπουργός θέλει να εστιάσει στην κυβερνητική καθημερινότητα και σε αυτά που αφορούν τους πολίτες, ενώ και το υπουργικό συμβούλιο που θα συνεδριάσει την Πέμπτη θα έχει αρκετά θέματα προς συζήτηση. Για παράδειγμα, μια από τις πρωτοβουλίες που είναι στα σκαριά είναι το νέο μοντέλο υπολογισμού του κατώτατου μισθού που έχει αναλάβει να εκπονήσει η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, με έναρξη ισχύος την 1/1/2028.

Σύμφωνα με την εσωτερική ανάλυση στο Μέγαρο Μαξίμου, οι πολίτες δεν ενδιαφέρονται ιδιαιτέρως για τα εσωτερικά τεκταινόμενα των κομμάτων, παρά εστιάζουν στα πολιτικά προτάγματα. Είναι προφανές ότι το θέμα Σαμαράδεν κλείνει τόσο εύκολα, με δεδομένη την επιμονή του πρώην πρωθυπουργού σε μια σειρά θεμάτων, η κυβέρνηση, όμως, δεν θέλει ο δημόσιος διάλογος να περιστραφεί γύρω από αυτό το ζήτημα. Εξ ου και, παρά τις ανακοινώσεις που βγήκαν, η κυβέρνηση δεν σήκωσε τόσο πολύ το θέμα της άρσης προστασίας για τους μάρτυρες της υπόθεσης Novartis, με δεδομένο ότι θα ακολουθήσουν και περαιτέρω δικαστικές εξελίξεις στην υπόθεση, μετά τις μηνυτήριες αναφορές που έχουν καταθέσει τα πολιτικά πρόσωπα που κατηγορήθηκαν.

Παρουσία με νόημα

Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Μητσοτάκης αναμένεται να κάνει μια κίνηση υψηλού συμβολισμού στο εσωκομματικό πεδίο, ανταποκρινόμενος στην πρόσκληση του Ιδρύματος Κωνσταντίνος Καραμανλής και θα δώσει το παρών την Πέμπτη, στην πρώτη μέρα του συνεδρίου που διοργανώνει το Ίδρυμα με διαπρεπείς ακαδημαϊκούς για τη Μεταπολίτευση και την παρακαταθήκη του «Εθνάρχη».

Το συνέδριο τιτλοφορείται «Από τη Μετάβαση στη Δημοκρατία-Η Δημοκρατία στην εποχή μας» και, μεταξύ άλλων, ομιλητής αναμένεται να είναι και ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας Μάριο Μόντι. Την πρόσκληση στον κ. Μητσοτάκη απηύθυνε, σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, ο Αχιλλέας Καραμανλής, ενώ τη συνολική ευθύνη διοργάνωσης έχει ο γενικός διευθυντής του ΙδρύματοςΚωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, άκρως πιθανό είναι στην εκδήλωση να είναι παρών και ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής που είναι μέλος του Δ.Σ. του Ιδρύματος. Τυχόν σύμπτωση Μητσοτάκη-Καραμανλή θα είναι ενδιαφέρουσα, ιδίως μετά την «αποσύνδεση» του κ. Καραμανλή από τον κ. Σαμαρά που επιχείρησε από τη Βουλή ο πρωθυπουργός. Ο κ. Καραμανλής, εκτός από μέλος της οικογένειας, είναι και μέλος του Δ.Σ. του Ιδρύματος, ενώ ο ίδιος αναμένεται να κάνει νέα παρέμβαση την ερχόμενη Δευτέρα, στη Θεσσαλονίκη, παρεμβαίνοντας στην παρουσίαση βιβλίου του δημοσιογράφου Βαγγέλη Πλάκα «Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και η Θεσσαλονίκη».

protothema.gr




Μητσοτάκης: Γιατί βλέπει τον Ανδρουλάκη ως βασικό αντίπαλο στο Κέντρο “

Η χθεσινή αναμέτρηση των πολιτικών αρχηγών στη Βουλήέκρυβε… ιδιαίτερες συγκινήσεις σε ένα φαινομενικά άνυδρο πολιτικό σκηνικό. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι δεδομένο ότι αναζητούσε εδώ και καιρό έναν πολιτικό αντίπαλο, καθώς αφενός είχε απέναντι του ρευστοποίηση του ΣΥΡΙΖΑ και από την άλλη η «αναμέτρηση» με τα προβλήματα είναι μια μάλλον άχαρη άσκηση για κάθε κυβέρνηση.

Χθες λοιπόν στη Βουλή αναδείχθηκε με σαφήνεια το νέο πολιτικό δίπολο, το οποίο μοιάζει βγαλμένο από το παρελθόν. Μπορεί το σημερινό ΠΑΣΟΚνα απέχει σημαντικά από το μέγεθος του παλαιότερου εαυτού του, αυτό όμως θα είναι το δίπολο που θα απασχολήσει την αντιπαράθεση στον δρόμο προς τις κάλπες του 2027. Σε αυτή την κατεύθυνση, άλλωστε, έδειξε και ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, δίνοντας ραντεβού στον Νίκο Ανδρουλάκηστις κάλπες στο τέλος της τετραετίας, για να φανεί, αν μπορεί να επιτευχθεί η έξωσή του από το Μαξίμου για την οποία μίλησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

Η στρατηγική του κ. Μητσοτάκη κατέστη εξ αρχής σαφής: βγήκε από την αίθουσα δύο φορές, αρνούμενος να ακούσει από τα έδρανα της κυβέρνησης τον πρόεδρο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Παππά, καιαρνούμενος, όπως είπε, να τον καταστήσει συνομιλητή, με δεδομένη την καταδίκη του 13-0 από το Ειδικό Δικαστήριο. Και δύο φορές επέστρεψε στην αίθουσα για να ακούσει τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ. Για να τριτολογήσει, δε, λίγο πριν αναχωρήσει για δείπνο στη Σερβία με τον πρόεδρο Βούτσιτς, ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε να το κάνει αμέσως μετά τη δευτερολογία του κ. Ανδρουλάκη.

Καρφιά και διλήμματα

Η στρατηγική του κ. Μητσοτάκη απέναντι στο ΠΑΣΟΚ διεφάνη με σαφήνεια χθες. Από τη μια, κατηγόρησε τη Χαριλάου Τρικούπη ότι μετά την επανεκλογή Ανδρουλάκη έκανε στην πραγματικότητα στροφή 360 μοιρών. Απάντησε έτσι με αυτόν τον τρόπο στο ερώτημα που έθετε ο ίδιος σε συνομιλητές του εδώ και μέρες και μετέφερε χθες το protothema.gr, αν δηλαδή ο κ. Ανδρουλάκης άλλαξε μετά την αναβάπτισή του στον προεδρικό θώκο ή αν παραμένει ο ίδιος, όπως και πριν τις κάλπες. Αφορμή για τη νέα επίθεση, η στάση του ΠΑΣΟΚ στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για τις αλλαγές στο ΑΣΕΠ, τις οποίες το κόμμα της Χαριλάου Τρικούπη επί της αρχής καταψήφισε, αν και υπερψήφισε πολλά άρθρα του νομοσχεδίου.

Μάλιστα, με ένα flashback στο παρελθόν ο κ. Μητσοτάκης υπεραμύνθηκε και της ιστορίας της ΝΔ, αποδίδοντας στο ΠΑΣΟΚ ευθύνες για τη χρεοκοπία της χώρας, με φόντο τον «επεκτατικό» προϋπολογισμό του 2009.

Από την άλλη, ο πρωθυπουργός επέμεινε στη διλημματική λογική για τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ. Φερ ειπείν, έδωσε ραντεβού την άλλη εβδομάδα, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, ζητώντας από το ΠΑΣΟΚ να συναινέσει στον διορισμό τουΔημήτρη Σωτηρόπουλου στη θέση του Συνηγόρου του Πολίτη, καθώς η θητεία του νυν Ανδρέα Ποττάκη έχει λήξει τύποις εδώ και 2,5 χρόνια. Και θα συνεχίσει σε αυτή τη λογική, όποτε ανακύπτει ένα ζήτημα, στο οποίο το ΠΑΣΟΚ θα μπορούσε να συναινέσει. Η πραγματική «ταμπακιέρα» αυτής της προσέγγισης είναι η κυριαρχία στο πολιτικό κέντρο, καθώς ο κ. Μητσοτάκης έχει κυριαρχήσει εδώ και καιρό σε αυτόν τον χώρο και θέλει να… ξεκαθαρίσει η ήρα από το στάρι. Αν το ΠΑΣΟΚ, δηλαδή, συντάσσεται με καίριες μεταρρυθμίσεις ή αν θα συνεχίσει να τηρεί επαμφοτερίζουσα-κατά τον ίδιον-στάση, όπως έκανε στο θέμα των μη κρατικών ΑΕΙ.

Συναίνεση για Σπαρτιάτες

Αν σε κάτι διαφαίνεται πεδίο συναίνεσης, πάντως, είναι η ρύθμιση για την αναστολή χρηματοδότησης στο κόμμα των Σπαρτιατών, όπως εγκαίρως είχε γράψει το protothema.gr. Μπορεί ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος να απέρριψε χθες την τροπολογία που εισηγήθηκε εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ ο Παναγιώτης Δουδωνής, εντούτοις ο κ. Μητσοτάκης «σήκωσε» το γάντι που δύο φορές του πέταξε ο κ. Ανδρουλάκης, συνιστώντας του υπομονή, καθώς σύντομα η κυβέρνηση θα φέρει ρύθμιση που θα αντιμετωπίζει το ζήτημα. Μάλιστα, τόνισε ότι η εν λόγω ρύθμιση θα είναι πολύ κοντά με το πνεύμα αυτής που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ.

protothema.gr

 




Κυριάκος Μητσοτάκης από τον Έβρο: Η Ελλάδα είναι πρότυπο στη φύλαξη των συνόρων της

Στους στόχους του σχεδίου ανάπτυξης για τον Έβρο αναφέρθηκε κατά την ομιλία του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, που μίλησε στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο Δήμου Ορεστιάδας.

«Βρισκόμαστε στην Ορεστιάδα, θέλουμε να σηματοδοτήσουμε την ξεχωριστή προτεραιότητα που δίνει η κυβέρνηση στην αναπτυξιακή δυναμική του κεντρικού και του βόρειου Έβρου», ανέφερε, υπενθυμίζοντας ότι πριν έναν χρόνο, στον Έβρο έγινε η μεγαλύτερη πυρκαγιά στην Ευρώπη, γεγονός που προκάλεσε δυσπιστία για την υλοποίηση των δεσμεύσεων της κυβέρνησης.
 

«Ο Έβρος είναι το ανατολικό σύνορο της Ελλάδας και της Ευρώπης», είπε, υπενθυμίζοντας το 2020, όταν η κυβέρνηση πήρε απόφαση για να προστατεύσει τα σύνορα με σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή. Η απόφαση, είπε «υπήρξε ιστορική, γιατί άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο η Ευρώπη αντιμετωπίζει τον τρόπο που φυλάει τα σύνορά της», είπε, προσθέτοντας ότι η προστασία είναι υποδειγματική. «Η Ελλάδα είναι πρότυπο στη φύλακη των συνόρων με υποδειγματική συνεργασία όλων των αρμόδιων φορέων. Πρέπει να είμαστε περήφανοι στην Ελλάδα και στην Ευρώπη για αυτό που πετύχαμε τα τελευταία χρόνια», είπε, προσθέτοντας ότι η πίεση στην ΕΕ για την εξασφάλιση κονδυλίων είναι διαρκής, με στόχο την όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική φύλαξη των συνόρων. «Είναι μία υπόθεση που αφορά όλη την ευρώπη και έχουμε κάθε λόγο να είμαστε υπερήφανοι για αυτό που πετύχαμε…

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις ενδοπεριφερειακές ανισότητες. Ο στρατηγικός ρόλος της Αλεξανδρούπολης έχει αναβαθμιστεί πέρα από κάθε προσδοκία, όμως οι υπόλοιποι δήμου δεν έχουν μπορέσει να ακολουθήσουν τους ίδιους αναπτυξιακούς ρυθμούς. Για εμάς η σύγκλιση αποτελεί κεντρική πολιτική προτεραιότητα. Γι’ αυτό το πλαίσιο των μέτρων έχουν ειδική μέριμνα, γιατί στόχος είναι να γεφυρωθούν οι ανισότητες μεταξύ του νότιου Έβρου και του κεντρικού και βόρειου Έβρου. Ο σταθμός υγροποιημένου αερίου μπήκε σε λειτουργία πριν από δύο ημέρες και το πρώτο βαγόνι ξεφορτώνει φυσικό αέριο για να μπει στο σύστημα, για να καλύψει τις ανάγκες όχι μόνο της πατρίδας μας, αλλά και ευρύτερες περιφερειακές.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στη γεωπολιτική θέση του Έβρου, που αποτελεί πύλη εισόδου από την Ανατολή, ενώ θα μπορέσε να διαδραματίσει ρόλο και όταν ολοκληρωθεί ο πόλεμος στην Ουκρανία. «Θα ξεκινήσει η ανοικοδόμηση και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Οδησσός απέχει από τον Έβρο λιγότερο από 1.000 χλμ. Και σε αυτήν την προσπάθεια ανοικοδόμησης, η Ελλάδα, διαμέσω του Έβρου, μπορει να παίξει ρόλο», είπε.

«Θέλω να συγκρατήσετε ότι το σχέδιο είναι προϊόν συνεργασίας και διαβούλευσης», είπε. Αποδεικνύει ότι οι δράσεις είναι προϊον διαβούλευσης αλλά και αντικείμενο λογοδοσίας. «Εμείς θα λογοδοτήσουμε για την ταχύτητα με την οποία θα υλοποιήσουμε τα μεγάλα έργα», σημείωσε. Όλα τα έργα έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και φορέα υλοποίησης.

«Μια σειρά από δράσεις και παρεμβάσεις έχουν ιδιαίτερο τοπικό πρόσημο. Το Σουφλί δεν θα πληρώσει ΕΝΦΙΑ για τα επόμενα τρία χρόνια. Κι αυτό λόγω της πτώσης του πληθυσμού αλλά και επειδή είναι η πόλη που επλήγη περισσότερο από την καταστροφική πυρκαγιά. Παράλληλα, θα γίνει ίδρυση της νέας Κτηνιατρικής Σχολής στην Ορεστιάδα» ανέφερε, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση επιδιώκει την ενίσχυση του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου, τη στήριξη των επιχειρήσεων του Έβρου. Προβλέπεται χρηματικό μπόνους εγκατάστασης για το βόρειο Έβρο, αυξημένη μοριοδότηση για την εντοπιότητα, που ενισχύεται ακόμη περισσότερο  για τους δήμους του κεντρικού και βόρειου Έβρου, προγράμματα στήριξης των νέων αγροτών, η διαρκής αναζήτηση εμβληματικών επενδύσεων που μπορούν ενδεχομένως να γίνουν τον Έβρο.

Από το Ταμείο Ανάκαμψης θα αντληθούν 100 εκατ. ευρώ για δράσεις που αφορούν αποκλειστικά και μόνο τον Έβρο, για περιβαλλοντικά έργα, έργα που αφορούν στην Υγεία κλπ. «Η βόρεια Εύβοια ήταν οδηγός. Και τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά», είπε.

«Είμαι πολύ χαρούμενος που αυτό το συγκροτημένο σχέδιο υπάρχει πια και θα υλοποιηθεί με μεγάλη ταχύτητα. Και θα κλείσω λέγοντας ότι αύριο η παράταξή μας γιορτάζει  τα 50 χρόνια από την ίδρυσή της, από έναν βορειοελλαδίτη, έναν Μακεδόνα, τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, που έδινε έμφαση στα έργα και στην ουσία και όχι στις παχυλές υποσχέσεις. Το σχέδιο που σας παρουσίασα έχει αυτή τη λογική και τιμούμε με ουσιαστικό τρόπο τον μεγάλο Εθνάρχη μας».

Η εκδήλωση ειχε ως θέμα «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή και Τοπική Ανάπτυξη. Συζητάμε, Αποφασίζουμε, Προχωράμε, ΜΑΖΙ για τον Έβρο», και τον πρωθυπουργό συνόδευσαν Κυριάκος Πιερακακης, Χρήστος Σταϊκουρας, Τάκης Θεοδωρικάκος, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Λίνα Μενδώνη Νίκος Παναγιώτοπουλος, Σοφία Ζαχαράκη, Κώστας Τσιάρας, Άκης Σκέρτσος, Νίκος Παπαθανάσης, Γιάννης Κεφαλογιαννης, Χρήστος Τριαντόπουλος, Θανάσης Κοντογεωργης και Κώστας Γκιουλέκας. Μαζί τους και οι γενικοί γραμματείς Στάθης Σταθόπουλος , Νίκος Παπαϊωάννου, Βαγγέλης Γκουντουφας, Βαγγέλης Κυριαζοπουλος ο διοικητής της ΔΥΠΑ Σπύρος Πρωτοψάλτης.

Η επίσκεψη στο Τυχερό

Νωρίτερα ο κ. Μητσοτάκης βρέθηκε στο Τυχερό Έβρου στο πλαίσιο επίσκεψής του στην περιοχή για να παρουσιάσει το αναπτυξιακό σχέδιο για την περιοχή, συνοδεία μεγάλου κυβερνητικού κλιμακίου. Ο πρωθυπουργός συνομίλησε με κατοίκους του χωριού, οι οποίοι εξήραν τις πρωτοβουλίες που ελήφθησαν για τη στήριξη και αποκατάσταση της περιοχής μετά την πυρκαγιά του 2023. Ειδική αναφορά έγινε στο «Evros Pass», για το οποίο οι κάτοικοι σημείωσαν πως είχε ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση, και στο πλέγμα μέτρων της κρατικής αρωγής.




Στον Έβρο ο Κ. Μητσοτάκης | Πρώτος σταθμός το χωριό Τυχερό

Το Τυχερό Έβρου επισκέφθηκε το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της περιοδείας στην περιοχή.

Σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου, ο πρωθυπουργός είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με κατοίκους του χωριού, «οι οποίοι εξήραν τις πρωτοβουλίες που ελήφθησαν για τη στήριξη και αποκατάσταση της περιοχής μετά την πυρκαγιά του 2023».

Ειδική αναφορά έγινε στο «Evros Pass», για το οποίο οι κάτοικοι σημείωσαν, σύμφωνα με το Γραφείου του Πρωθυπουργού, πως «είχε ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση, και στο πλέγμα μέτρων της κρατικής αρωγής».



Κυριάκος Μητσοτάκης: Σήμερα στον Έβρο με 13 υπουργούς και υφυπουργούς για το αναπτυξιακό σχέδιο της περιοχής

Εν μέσω των καταιγιστικών εξελίξεων στη Μέση Ανατολή, αλλά και της ανησυχίας για νέες αυξημένες μεταναστευτικές ροές λόγω της κλιμάκωσης της κρίσης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέπτεται σήμερα τον Έβρο

Εν μέσω των καταιγιστικών εξελίξεων στη Μέση Ανατολή, αλλά και της ανησυχίας για νέες αυξημένες μεταναστευτικές ροές λόγω της κλιμάκωσης της κρίσης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέπτεται σήμερα τον Έβρο.
Στόχος του πρωθυπουργού, είναι ωστόσο, να μην επικεντρωθεί η επίσκεψη αυτή στην προστασία των ανατολικών χερσαίων συνόρων της χώρας – ένα ζήτημα στο οποίο έχει αναφερθεί εκτενώς πολλές φορές – αλλά στην αναπτυξιακή προοπτική της όλης περιοχής. Αναμένεται να δώσει έμφαση σε έργα και πρωτοβουλίες που υλοποιούνται ή σχεδιάζονται για τη βελτίωση των υποδομών και της ποιότητας ζωής στον Έβρο και να τα εντάξει στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου περιφερειακής ανάπτυξης για την περιοχή, το οποίο υλοποιείται με στόχο τη διπλή σύγκλιση, αφενός της Ελλάδας με την Ευρώπη και αφετέρου της περιφέρειας με τον εθνικό μέσο όρο στους δείκτες ευημερίας.

Συγκεκριμένα, στις 11:30 το πρωί ο κ. Μητσοτάκης θα παραστεί και θα μιλήσει σε εκδήλωση με θέμα «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή και Τοπική Ανάπτυξη. Συζητάμε, Αποφασίζουμε, Προχωράμε, ΜΑΖΙ για τον Έβρο», στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο Δήμου Ορεστιάδας. «Απαιτείται μια τελείως διαφορετική περιφερειακή πολιτική προκειμένου να μπορέσουν οι Περιφέρειες της χώρας, και ειδικά αυτές οι οποίες έχουν μείνει πιο πίσω, να συγκλίνουν με τον εθνικό μέσο όρο», είναι η βασική κατευθυντήρια γραμμή που δίνει ο πρωθυπουργός.

Μαζί του θα είναι μια πλειάδα υπουργών, ο καθένας εκ των οποίων θα αναλύσει το κομμάτι της δικής του αρμοδιότητας για τη νέα δυναμική που επιδιώκει η κυβέρνηση να προσδώσει στον Έβρο: Α. Σκέρτσος, Θ. Κοντογεώργης, Κ. Πιερρακάκης, Χ. Σταϊκούρας, Τ. Θεοδωρικάκος, Κ. Τσιάρας, Σ. Ζαχαράκη, Λ. Μενδώνη, Ν. Παναγιωτόπουλος, Μ. Χρυσοχοΐδης, Ν. Παπαθανάσης, Γ. Κεφαλογιάννης, Χ. Τριαντόπουλος ανεβαίνουν σήμερα το πρωί στον Έβρο, όπως και άλλα κυβερνητικά στελέχη (Πρωτοψάλτης της ΔΥΠΑ, Σταμπουλίδης του ΤΑΙΠΕΔ, Γκουντούφας γενικός διευθυντής δασών, κ.ά). Μάλιστα, αρκετοί υπουργοί θα παραμείνουν και το απόγευμα στην περιοχή και θα έχουν συνάντηση και συνομιλία με τοπικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, στο πλαίσιο της στενότερης προσέγγισης κυβέρνησης-κόμματος και των τακτικότερων επαφών με τις τοπικές οργανώσεις της ΝΔ και ευρύτερα με τις τοπικές κοινωνίες.

Η αποκατάσταση του φυσικού πλούτου του Έβρου αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες για την κυβέρνηση στην περιοχή και χθες ορίστηκε ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΣ (και πρώην υποδιοικητής της ΕΥΠ) Γιώργος Κέλλης στη θέση του Συντονιστή Αποκατάστασης και Ανασυγκρότησης στον Έβρο, με έδρα την Αλεξανδρούπολη και αντικείμενο εργασίας του την παρακολούθηση και το συντονισμό των δράσεων που υλοποιούνται για την αποκατάσταση και την ανασυγκρότηση της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου έπειτα από τις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν την περιοχή το 2023. Ο κ. Μητσοτάκης μάλιστα θα επισκεφθεί νωρίς το πρωί το χωριό Τυχερό του Έβρου, λίγα χιλιόμετρα από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και δίπλα στο δάσος της Δαδιάς για να δει την πρόοδο αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος και των ζημιών και να μιλήσει με τους κατοίκους μεταξύ άλλων και για τα αποτελέσματα του Έβρος Pass που έφερε αρκετές χιλιάδες επισκεπτών το καλοκαίρι στην περιοχή.

Ο πρωθυπουργός σχεδιάζει επίσης να επισκεφθεί το Διδυμότειχο και το νέο Τμήμα Ψυχολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, δράττοντας την ευκαιρία για να αναφερθεί και στην ενίσχυση του ΔΠΘ με τον πρόσφατο νόμο του Κυριάκου Πιερρακάκη και την πέμπτη έδρα που απέκτησε πλέον το πανεπιστήμιο, στην ακριτική πόλη.

Όπως έχει εξηγήσει πρόσφατα ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογεώργης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάνει λόγο για «ένα νέο υπόδειγμα περιφερειακού και τοπικού σχεδιασμού, που θα ενσωματώνει περισσότερο τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και οικονομιών, και ένα νέο υπόδειγμα υλοποίησης πολιτικών που προϋποθέτει τη στενή συνεργασία και την κοινή δέσμευση της κεντρικής κυβέρνησης και όλων των βαθμών της αυτοδιοίκησης για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα». Εν τέλει, «πρώτος σταθμός αυτού του σχεδίου ο Έβρος με την παρουσία του πρωθυπουργού και ακολουθούν όλοι οι νομοί της χώρας».

parapolitika.gr



Μητσοτάκης: Πιλοτικά locker στα σχολεία για τα κινητά των μαθητών.

Πιλοτικά locker γιακινητά στα σχολεία προανήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την καθιερωμένη συνάντηση με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, στο Προεδρικό Μέγαρο.

Όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, «θεωρώ πολύ σημαντική τη δέσμευση της κυβέρνησης να απαγορεύσει τη χρήση των κινητών κατά τη διάρκεια του σχολείου. Από τη στιγμή που το παιδί θα πάει στο σχολείο μέχρι να φύγει. Το εννοούμε όταν λέμε το κινητό στην τσάντα. Δεν είναι απλά μία προσδοκία και φυσικά το ζήτημα δεν είναι τιμωρητικό. Είδα ότι σήμερα μπήκε η πρώτη αποβολή».

Σε πρώτη φάση πιλοτικά τα locker

Ακολούθως πρόσθεσε πως «το ζήτημα είναι να αντιληφθούμε όλοι –οι δάσκαλοι και οι καθηγητές οι γονείς και τα ίδια τα παιδιά– ότι αυτό βοηθάει τη μαθητική διαδικασία».

Υπογράμμισε πως για αυτό η κυβέρνηση θέλει τους συλλόγους Γονέων συμμάχους σε αυτή την προσπάθεια. «Έχω συζητήσει με τον υπουργό Παιδείας και είμαι πολύ θετικός, εάν υπάρχουν τέτοια αιτήματα από συλλόγους Γονέων να προμηθεύσουμε έναν σε πρώτη φάση πεπερασμένο αριθμό σχολείων πιλοτικά με locker, ώστε τα παιδιά να μπορούν να κλειδώνουν κινητά τους όταν πηγαίνουν στο σχολείο και να τα παίρνουν όταν φεύγουν. Είναι σημαντικό όμως αυτές οι δράσεις να μην επιβάλλονται από πάνω προς τα κάτω, αλλά να έχουν την ίδια την ανταπόκριση της σχολικής κοινότητας», κατέληξε ο πρωθυπουργός.

Σακελλαροπούλου: Οι δημόσιες πολιτικές πρέπει να χαράσσονται με βάση την κοινωνική δικαιοσύνη.

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου υπογράμμισε πως πρέπει «να δούμε το μπούλινγκ στα σχολεία καθώς είναι αναγκαία η συνεργασία εκπαιδευτικών και γονέων».

Υπογράμμισε πως «οι δημόσιες πολιτικές πρέπει να χαράσσονται με βάση την κοινωνική δικαιοσύνη». Τέλος, η Κατερίνα Σακελλαροπούλου υποστήριξε ότι «η Ευρώπη είναι σε περίοδο γεμάτη προκλήσεις».

tanea.gr

 

 




Μητσοτάκης: Λύση για ΑΟΖ με Τουρκία, όχι δύο κράτη στην Κύπρο.

Ομιλία στην 79η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ απηύθυνε το  βράδυ της Πέμπτης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Μεταξύ άλλων, ο κ. Μητσοτάκης ξεκαθάρισε ότι η μόνη διαφορά που αναγνωρίζει η Αθήνα έναντι της Άγκυρας, είναι η οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ, λέγοντας στο σημείο αυτό ότι υπάρχει «παράθυρο ευκαιρίας» για την επίλυση του προβλήματος αυτού με την Τουρκία. 

Μητσοτάκης: Μήνυμα σε Β. Μακεδονία, στήριξη εκεχειρίας, παγκόσμια συμφωνία για ΑΙ.

Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του, λέγοντας ότι ο κόσμος μας γίνεται μέρα με την ημέρα όλο και πιο ανασφαλής. Εν μέσω όμως των απειλών υπάρχουν και μεγάλες δυνατότητες συνεργασίας, είπε και υπογράμμισε την ανάγκη μεταρρύθμισης του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Η Ελλάδα θα κάνει τα πάντα ως μη μόνιμο μέλος του ΣΑ να είναι ένας φορέας σταθερότητας, υπογράμμισε επίσης ο Κυριάκος Μητσοτάκης και αναφέρθηκε στον πόλεμο του Ισραήλ, καλώντας όλους τους εμπλεκόμενους να κάνουν ένα βήμα πίσω και να ξεκινήσουν τον διάλογο. Υποστηρίζουμε την εκεχειρία των 21 ημερών, η ανθρωπιστική καταστροφή στη Γάζα δεν μπορεί να συνεχιστεί, είπε.

Για τον πόλεμο στην Ουκρανία, σημείωσε με έμφαση ότι πρόκειται για μια βίαιη πρόκληση προς την διεθνή σταθερότητα και τη διεθνή τάξη.  

Σε ό,τι αφορά στα ελληνοτουρκικά, αναφέρθηκε στις συναντήσεις που είχε το τελευταίο διάστημα με τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, και σημείωσε τη βελτίωση των διμερών σχέσεων. Στάθηκε, δε, στη Διακήρυξη των Αθηνών και στο παράθυρο ευκαιρίας για τη διευθέτηση της διαφοράς όσον αφορά στην οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο. 

«Η Ελλάδα λόγω της γεωγραφίας της ζει σε μια δύσκολη γειτονιά και επανειλημμένα έχω μιλήσει για τις δυσκολίες και τις τεταμένες σχέσεις με την Τουρκία. Τον τελευταίο χρόνο έχω συναντήσει έξι φορές τον Πρόεδρο Ερντογάν. Υπογράψαμε την Διακήρυξη των Αθηνών και θα συνεχίσουμε να εξερευνούμε πως θα βελτιώσουμε τις μεταξύ μας σχέσεις. Κρατούμε τους διαύλους επικοινωνίας ανοικτούς για να αποφύγουμε οποιαδήποτε ένταση. Η Ελλάδα επιθυμεί να επιλύσει το μόνο πρόβλημα που έχουμε με τον γείτονά μας. Τον καθορισμό της υφαλοκρηπίδας και τον καθορισμό της ΑΟΖ στο Αιγαίο. Δεν έχουμε καταφέρει να γεφυρώσουμε τις διαφορές μας αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αυτές είναι καταδικασμένες να μην επιλυθούν. Άκουσα τον πρόεδρο Ερντογάν να λέει ότι ο καθορισμός σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο αποτελεί κάτι προς το συμφέρον όλης της Ανατολικής Μεσογείου. Πιστεύω σθεναρά ότι έχουμε παράθυρο ευκαιρίας και πρέπει να είμαστε γενναίοι και σοφοί να αδράξουμε την ευκαιρία» είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.

«Δυστυχώς για το Κυπριακό δεν βλέπουμε καμία πρόοδο», σημείωσε αμέσως μετά ο κ. Μητσοτάκης και επανέλαβε την στήριξη της Ελλάδας στην επανεκκίνηση των συνομιλιών. «Δεν μπορεί να υπάρξει ούτε να γίνει αποδεκτή λύση δύο κρατών» υπογράμμισε, καλώντας την τουρκοκυπριακή κοινότητα να επανέλθει στο τραπέζι των διαβουλεύσεων και απαντώντας έτσι στον πρόεδρο της Τουρκίας, ο οποίος ζήτησε από το βήμα του ΟΗΕ την αναγνώριση του ψευδοκράτους.

Σε ό,τι αφορά στα Δυτικά Βαλκάνια, επανέλαβε την στήριξη της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή προοπτική των χωρών της περιοχής, τονίζοντας ότι οι ίδιες οι υποψήφιες χώρες πρέπει να σεβαστούν το Κράτος Δικαίου και τις σχέσεις καλής γειτονίας. Σε εκείνο το σημείο έστειλε σαφές μήνυμα στη Βόρεια Μακεδονία για την τήρηση της Συμφωνίας των Πρεσπών, λέγοντας ότι οι διεθνείς συμφωνίες πρέπει να γίνονται σεβαστές και να εφαρμόζονται πλήρως και καλή τη πίστει.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε επίσης στις προκλήσεις από την χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης και των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, ιδιαίτερα στην ψυχική υγεία των παιδιών και υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξει μια παγκόσμια συμφωνία, όχι μόνο με τη συμμετοχή των χωρών αλλά και των εταιρειών τεχνολογίας. 

Έκανε επίσης εκτενείς αναφορές στην αλόγιστη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τα παιδιά και σημείωσε ότι και οι εταιρείες τεχνολογίας θα πρέπει να λειτουργούν με κανόνες, όπως οι βιομηχανίες.

Όλη η ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην 79η Σύνοδο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.

Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι,

Πρόκειται για την έκτη φορά που απευθύνομαι στη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ως Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Είναι όμως η πρώτη κατά την οποία στέκομαι μπροστά σας ως ηγέτης μιας χώρας που πρόκειται να υπηρετήσει ως μη μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών.

Η Ελλάδα έχει την τιμή να αναλαμβάνει αυτή την ευθύνη για τρίτη φορά και είμαι προσωπικά ευγνώμων για την εμπιστοσύνη που επέδειξαν τα μέλη των Ηνωμένων Εθνών στην υποψηφιότητά μας για την περίοδο 2025-2026.

Τρεις λέξεις ελληνικής προέλευσης, αλλά με οικουμενική σημασία, θα καθοδηγήσουν την επερχόμενη θητεία της Ελλάδας στο Συμβούλιο Ασφαλείας: Διάλογος, Διπλωματία και Δημοκρατία.

Αυτές οι κατευθυντήριες αρχές εδράζονται σε έξι κύριες προτεραιότητες: ειρηνική επίλυση των διαφορών· σεβασμός στο Διεθνές Δίκαιο, στους κανόνες και στις αρχές του Καταστατικού Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών· γυναίκες, ειρήνη και ασφάλεια· κλίμα, ειρήνη και ασφάλεια· παιδιά σε ένοπλες συγκρούσεις· και βέβαια, ως έθνος με παράδοση στη ναυτιλία, θαλάσσια ασφάλεια.

Κυρίες και κύριοι,

Απευθυνόμενος σήμερα σε εσάς, 12 μήνες μετά την τελευταία φορά, τον Σεπτέμβριο του 2023, δεν νομίζω ότι κάποιος από εμάς μπορεί να ισχυριστεί ότι βρισκόμαστε σε καλύτερη κατάσταση τώρα απ’ ό,τι ήμασταν τότε. Αντιθέτως, ο κόσμος μας γίνεται ολοένα και λιγότερο ασφαλής.

Είτε πρόκειται για κλιμακούμενες συγκρούσεις, γεωπολιτικές διαιρέσεις, την κλιματική κρίση, τη μαζική μετανάστευση, την αυξανόμενη ανισότητα, ακόμη και την ανεξέλεγκτη ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, οι προκλήσεις αυτές θέτουν σε κίνδυνο το παρόν και το μέλλον μας. Οι απειλές αυτές, όμως, ενέχουν μοναδικές ευκαιρίες για να μετασχηματίσουμε τον τρόπο ζωής, διακυβέρνησης και συνεργασίας σε παγκόσμια κλίμακα.

Βρισκόμαστε, πράγματι, σε ένα σημείο καμπής. Το τι θα συμβεί στη συνέχεια εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διεθνή συνεργασία. Εδώ, σε αυτή την αίθουσα, όπου εκπροσωπούμε τη συλλογική φωνή της διεθνούς κοινότητας, καλούμαστε να δράσουμε για το καλό ολόκληρης της ανθρωπότητας.

Για να το κάνουμε αυτό αποτελεσματικά, πρέπει να αναζωογονήσουμε και να ενισχύσουμε το πολυμερές σύστημα. Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, συμφωνήσαμε στην ανάγκη μεταρρύθμισης του ΟΗΕ και ιδιαίτερα του Συμβουλίου Ασφαλείας.

Από την πρώτη του συνεδρίαση, το 1946, το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ δεν έχει υποστεί οποιαδήποτε σημαντική θεσμική μεταρρύθμιση. Υπό αυτή την έννοια αποτελεί κατάλοιπο ενός κόσμου που δεν υπάρχει πλέον. Τότε ήταν ικανό να αντιμετωπίσει τις μεταπολεμικές προκλήσεις και τις ευκαιρίες, αλλά σήμερα δεν έχει τη δυνατότητα να επιλύσει τα σύνθετα προβλήματα του παρόντος ή του μέλλοντος.

Όσον αφορά στη μεταρρύθμιση του Συμβουλίου Ασφαλείας, πιστεύω όλοι συμφωνούμε ότι είναι απαραίτητο να αυξηθεί η ουσιαστική συμμετοχή αυτών που υποεκπροσωπούνται. Σχεδόν το ένα τρίτο των κρατών μελών του ΟΗΕ δεν έχει διατελέσει μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας.

Επιπλέον, η διεύρυνση του Συμβουλίου Ασφαλείας πρέπει να περιλαμβάνει τόσο τα μη μόνιμα όσο και τα μόνιμα μέλη. Τα νέα μόνιμα μέλη πρέπει να περιλαμβάνουν χώρες που έχουν ηγετική θέση, από όλες τις ηπείρους. Η σύνθεση του Συμβουλίου Ασφαλείας θα πρέπει να αντανακλά τη γεωπολιτική και οικονομική πραγματικότητα της τρίτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, όχι της πέμπτης δεκαετίας του 20ού.

Στο Συμβούλιο Ασφαλείας, η Ελλάδα θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να λειτουργήσει ως σταθεροποιητικός παράγοντας. Αυτό το έργο ξεκινά άμεσα, από την άμεση γειτονιά μας. Εξάλλου, ως πύλη προς την Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή, η Ελλάδα βρίσκεται 900 μίλια μακριά τόσο από τη Γάζα όσο και από την Ουκρανία.

Πριν από έναν χρόνο δεν γνωρίζαμε ότι στις 7 Οκτωβρίου μια φρικτή τρομοκρατική επίθεση θα οδηγούσε στη σφαγή περισσότερων από 1.200 αθώων αμάχων, ανδρών, γυναικών και παιδιών, ότι περίπου 250 άνθρωποι θα κρατούνταν όμηροι και ότι στον πόλεμο που θα ακολουθούσε θα έχαναν τη ζωή τους περισσότεροι από 41.000 άνθρωποι.

Η συνεχιζόμενη βία στη Μέση Ανατολή είναι ιδιαίτερα σοβαρή και οι φρικτές δοκιμασίες των αμάχων στη Γάζα δυστυχώς συνεχίζονται. Η κλιμάκωση απειλεί να προκαλέσει έναν πόλεμο ευρείας κλίμακας στην περιοχή.

Ελλάδα καλεί όλα τα μέρη, συμπεριλαμβανομένου του Ιράν και αυτών στους οποίους ασκεί επιρροή, να απόσχουν από τη διαιώνιση του σημερινού καταστροφικού κύκλου βίας, να μειώσουν τις εντάσεις και να εμπλακούν εποικοδομητικά στην επιδίωξη της ουσιαστικής αποκλιμάκωσης.

Ένας πόλεμος ευρείας κλίμακας στον νότιο Λίβανο πρέπει να αποφευχθεί πάση θυσία. Οι άνθρωποι και στις δύο πλευρές των συνόρων έχουν το δικαίωμα να ζουν ειρηνικά χωρίς την απειλή πυραύλων ή βομβών να καταστρέφουν τις ζωές τους. Η Ελλάδα στηρίζει απόλυτα την πρόταση για άμεση κατάπαυση του πυρός για 21 ημέρες.

Και στον απόηχο των επιθέσεων της 7ης Οκτωβρίου, η Ελλάδα πάντα υποστήριζε και θα υποστηρίζει το νόμιμο δικαίωμα του Ισραήλ στην αυτοάμυνα, αλλά ο τρόπος με τον οποίο το πράττει έχει σημασία. Πρέπει να δούμε την άμεση επιστροφή όλων των εναπομείναντων ομήρων.

Πρέπει να υπάρξει άμεση κατάπαυση του πυρός στη Γάζα. Η ανθρωπιστική καταστροφή εκεί δεν μπορεί να συνεχιστεί. Πρέπει να εξασφαλιστεί η ασφαλής πρόσβαση σε τρόφιμα, νερό, καταφύγιο, ρουχισμό και φάρμακα κατά μήκος της περιοχής και το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο πρέπει να γίνει σεβαστό.

Όσο μακρινό, όσο αδύνατο κι αν φαντάζει σήμερα, πρέπει να δοθεί η ευκαιρία σε Ισραηλινούς και Παλαιστίνιους να ζήσουν ο ένας δίπλα στον άλλο με ειρήνη και ασφάλεια.

Και ο μόνος δρόμος είναι να γίνει πραγματικότητα η λύση δύο κρατών. Είναι απολύτως απαραίτητο να δώσουμε στους Παλαιστίνιους ελπίδα για το μέλλον. Αυτό αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την ειρήνη, τη σταθερότητα και την ασφάλεια στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένης, επιτρέψτε μου να επαναλάβω, συμπεριλαμβανομένης της μακροπρόθεσμης ασφάλειας του Ισραήλ.

Η οικοδόμηση ενός πλήρως λειτουργικού και κυρίαρχου παλαιστινιακού κράτους θα απαιτήσει συντονισμένες προσπάθειες από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, τους φορείς στην ευρύτερη περιοχή και, ασφαλώς, τη διεθνή κοινότητα στο σύνολό της. Αλλά δεν υπάρχει άλλη επιλογή για να επιτευχθεί μακρόπνοη ειρήνη σε αυτή την ταραγμένη περιοχή του πλανήτη.

Κυρίες και κύριοι,

Πριν από έναν χρόνο, διανύαμε ήδη το δεύτερο έτος του παράνομου πολέμου της Ρωσίας ενάντια στην Ουκρανία.

Από τον Φεβρουάριο του 2022, η Ρωσία έχει επαναφέρει τη βία, τη δυστυχία και την καταστροφή στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους, εκατομμύρια έχουν εκτοπιστεί από τις εστίες τους, οι επιπτώσεις στις πολιτικές, μη στρατιωτικές υποδομές, στις ζωές και τα μέσα διαβίωσης των ανθρώπων είναι κολοσσιαίες.

Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στον ουκρανικό λαό που αγωνίζεται για την ελευθερία και την ανεξαρτησία του, καθώς και για την εδαφική ακεραιότητα και την κυριαρχία της χώρας του. Ο σεβασμός της εδαφικής ακεραιότητας όλων των κρατών είναι ο θεμελιώδης πυλώνας του Διεθνούς Δικαίου, ο ακρογωνιαίος λίθος του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ.

Τον Ιούνιο, στη Σύνοδο Κορυφής για την Ειρήνη στην Ουκρανία, η Ελλάδα συντάχθηκε με πολλά άλλα κράτη μέλη του ΟΗΕ ζητώντας μια δίκαιη και διαρκή ειρήνη στην Ουκρανία, με πλήρη σεβασμό στην ανεξαρτησία, την κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα της Ουκρανίας, εντός των διεθνώς αναγνωρισμένων συνόρων της.

Από τις πρώτες ώρες της ρωσικής επίθεσης, η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη μέλη της στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων, παρέχοντας κάθε δυνατή υποστήριξη στους Ουκρανούς. Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να το κάνουμε. Γιατί; Η απάντηση είναι απλή: ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν είναι απλώς άλλη μια τοπική ή περιφερειακή ευρωπαϊκή σύρραξη.

Πρόκειται για μία βάναυση πρόκληση για τη διεθνή σταθερότητα και τη διεθνή τάξη που βασίζεται σε κανόνες και την οποία πρεσβεύει ο ΟΗΕ. Ως εκ τούτου, αφορά ολόκληρη την παγκόσμια κοινότητα. Περιττό να υπενθυμίσουμε επίσης τον πολύ απτό αντίκτυπο που είχε αυτός ο πόλεμος στη διεθνή επισιτιστική ασφάλεια, επηρεάζοντας τις οικονομίες και τις βασικές ανάγκες των πληθυσμών σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα στην Αφρική.

Κυρίες και Κύριοι,

Η Ελλάδα, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, βρίσκεται σε μια γειτονιά που έχει σύνθετα χαρακτηριστικά και έχω μιλήσει επανειλημμένα από αυτό το βήμα για τη δύσκολη και κατά καιρούς τεταμένη σχέση με τη γειτονική Τουρκία.

Κατά το τελευταίο έτος έχω συναντηθεί με τον Πρόεδρο Erdoğan έξι φορές, περιλαμβανομένης της πρόσφατης συνάντησής μας στο περιθώριο αυτής της Γενικής Συνέλευσης, πριν από δύο ημέρες. Τον περασμένο Δεκέμβριο υπογράψαμε τη Διακήρυξη των Αθηνών, ένα έγγραφο όπου αποτυπώνεται η πρόθεσή μας να επιλύσουμε τις διαφορές μας σύμφωνα με τις αρχές του Διεθνούς Δικαίου και στο πνεύμα των σχέσεων καλής γειτονίας.

Θα συνεχίσουμε να διερευνούμε τρόπους βελτίωσης των διμερών σχέσεων με την Τουρκία. Υπάρχει δυνατότητα περαιτέρω συνεργασίας για την αντιμετώπιση κοινών προκλήσεων, όπως η κλιματική αλλαγή και η μετανάστευση. Διατηρούμε ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας, ώστε να αποκλιμακώσουμε κάθε ένταση που ενδέχεται να προκύψει.

Η Ελλάδα είναι πρόθυμη να εργαστεί για την επίλυση του μοναδικού εκκρεμούς σημαντικού ζητήματος με τη γείτονα: την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας και της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο. Δεν έχουμε μπορέσει να διευθετήσουμε αυτή τη διαφορά επί περισσότερα από 40 χρόνια, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι μοιραίο να παραμείνει άλυτη.

Και άκουσα με χαρά τον Πρόεδρο Erdoğan να λέει ότι η οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο είναι προς το κοινό συμφέρον ολόκληρης της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου.

Είμαι πεπεισμένος ότι σήμερα έχουμε ένα παράθυρο ευκαιρίας και θα πρέπει να είμαστε αρκετά τολμηροί και αρκετά σοφοί ώστε να αδράξουμε αυτή την ευκαιρία. Αλλά αν πρόκειται να προσπαθήσουμε θα πρέπει και οι δύο πλευρές να υιοθετήσουμε μια συνεπή προσέγγιση σε κάθε πτυχή της συμπεριφοράς μας.

Από την άλλη πλευρά, σε ό,τι αφορά την Κύπρο, όπου φέτος συμπληρώθηκαν 50 χρόνια από την παράνομη εισβολή της Τουρκίας και την επακόλουθη κατοχή άνω του ενός τρίτου του εδάφους της Κυπριακής Δημοκρατίας, δυστυχώς δεν βλέπουμε καμία πρόοδο όσον αφορά στη στάση της Τουρκίας. Αυτή η εισβολή ήταν και εξακολουθεί να συνιστά παραβίαση των θεμελιωδών αρχών του Καταστατικού Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.

Ως Πρωθυπουργός της Ελλάδας, επαναβεβαιώνω εδώ σήμερα τη δέσμευσή μας όσον αφορά στην κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα της Κύπρου και σε μια λύση στη βάση Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας, με μια κυριαρχία, μια ιθαγένεια και μια διεθνή προσωπικότητα, σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Η λύση δύο κρατών δεν μπορεί και δεν θα γίνει αποδεκτή. Απλούστατα δεν αποτελεί λύση. Ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης απηύθυνε χθες, από αυτό το βήμα, μια συναισθηματικά φορτισμένη και ειλικρινή ομιλία, ανακαλώντας στη μνήμη τη βία και το τραύμα της εισβολής στην Κύπρο πριν από 50 χρόνια.

Εξέφρασε επίσης την ακλόνητη δέσμευσή του στον διάλογο για την εξεύρεση λύσης. Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη σε αυτή τη δέσμευση. Έχει δίκιο να υποστηρίζει ότι το Διεθνές Δίκαιο δεν μπορεί να εφαρμοστεί à la carte και ότι η ιστορία δεν μπορεί να ξαναγραφτεί ή να διαγραφεί.

Η Ελλάδα υποστηρίζει πλήρως τις προσπάθειες του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων σε αυτό το πλαίσιο. Καλούμε την Τουρκία και την τουρκοκυπριακή κοινότητα να προσέλθουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, τουλάχιστον να καλλιεργήσουν αμοιβαία εμπιστοσύνη και να συζητήσουν ειλικρινά για την επίτευξη μιας αμοιβαία αποδεκτής, δίκαιης και βιώσιμης λύσης.

Μπορείτε να φανταστείτε πόσο ισχυρό μήνυμα θα έστελνε σε όσους επιδιώκουν την ειρήνη σε δυσεπίλυτες διαμάχες ανά τον κόσμο, αν μπορούσαμε να βρούμε μια διαρκή, βιώσιμη και δίκαιη λύση στο Κυπριακό ζήτημα;

Κυρίες και κύριοι,

Επιτρέψτε μου επίσης να αναφερθώ στην άλλη πλευρά της γειτονιάς μας και στο μέλλον της, στα Δυτικά Βαλκάνια.

Ως το παλαιότερο μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην περιοχή, η Ελλάδα πάντοτε οραματιζόταν τα Δυτικά Βαλκάνια μέσα στην οικογένεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ένα όραμα που θα μείωνε τις εντάσεις και τις συγκρούσεις και θα ενσωμάτωνε το κράτος δικαίου και τις θεμελιώδεις ελευθερίες, δίνοντας ώθηση στην ανάπτυξη και την ευημερία για τους λαούς τους.

Υπήρξε πρόοδος, αλλά δεν ήταν αρκετή. Είκοσι-ένα χρόνια μετά την Ατζέντα της Θεσσαλονίκης, σημαντικές προκλήσεις παραμένουν. Επιτρέψτε μου να είμαι πολύ ειλικρινής: οι χώρες των Δυτικών Βαλκανίων πρέπει να λάβουν την οριστική απόφαση να αφήσουν πίσω τους την τραυματική κληρονομιά του παρελθόντος.

Και η πολιτική ηγεσία των Δυτικών Βαλκανίων πρέπει να επιλέξει -εμπράκτως, όχι με λόγια- να αγκαλιάσει το ευρωπαϊκό τους μέλλον, βελτιώνοντας τη δημοκρατική διακυβέρνηση, εδραιώνοντας το κράτος δικαίου και την ελευθερία της έκφρασης, επιδιώκοντας δύσκολες εσωτερικές μεταρρυθμίσεις και -εξαιρετικά σημαντικό- δεσμευόμενη για σχέσεις καλής γειτονίας.

Η αναβίωση εθνικιστικών αφηγημάτων και επιδιώξεων δεν πρέπει να έχει θέση σήμερα σε μια περιοχή που βρίσκεται στο κατώφλι της ένταξης στην ΕΕ.

Ας αρχίσουμε από τα βασικά: οι διεθνείς συμφωνίες πρέπει να γίνονται σεβαστές και να εφαρμόζονται πλήρως και καλόπιστα, είτε μιλάμε για το Ντέιτον, είτε για τις Πρέσπες, είτε για τις συμφωνίες Βελιγραδίου-Πρίστινας.

Υπάρχουν αυτοί που θα ήθελαν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο να προκαλέσουν νέες διαιρέσεις σε αυτή την ευαίσθητη γωνιά της Ευρώπης. Ήρθε η ώρα να αφήσουμε μια για πάντα στα βιβλία της ιστορίας την περίφημη φράση του Ουίνστον Τσόρτσιλ ότι «τα Βαλκάνια παράγουν περισσότερη ιστορία από όση μπορούν να καταναλώσουν».

Κυρίες και κύριοι,

Επιτρέψτε μου να κλείσω αναφερόμενος συνοπτικά σε δύο κρίσιμα ζητήματα για το κοινό μας μέλλον: την έλευση της τεχνητής νοημοσύνης και τις αρνητικές επιπτώσεις της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδίως στα παιδιά μας και στους εφήβους μας.

Η δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης φαντάζει απεριόριστη. Μία τεχνολογία που έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τον κόσμο μας με τρόπο που θα ξεπεράσει πιθανότατα ακόμη και την έλευση του προσωπικού υπολογιστή, την κυκλοφορία των κινητών τηλεφώνων ή τη γέννηση του Παγκόσμιου Ιστού.

Όπως ο ατμός ή ο ηλεκτρισμός πριν από αυτή, η τεχνητή νοημοσύνη ως γενική τεχνολογία συνιστά τεράστια ευκαιρία να αλλάξουμε ριζικά και οριστικά τον τρόπο με τον οποίο ζούμε, συνεργαζόμαστε, προοδεύουμε ως ανθρωπότητα.

Αν χρησιμοποιηθεί ορθά, θα μπορούσε κάλλιστα να οδηγήσει σε λύσεις σε όλους τους τομείς, στην επιστήμη, την κλιματική αλλαγή, την έρευνα και την ανάπτυξη, την ιατρική.

Για τις κυβερνήσεις μας, η τεχνητή νοημοσύνη έχει τεράστια δύναμη να αυξήσει την παραγωγικότητα, να διευκολύνει την αποτελεσματικότερη λήψη αποφάσεων και να παρέχει πιο αποδοτικές και πιο αποτελεσματικές δημόσιες υπηρεσίες. Αλλάζει, πράγματι, τα δεδομένα.

Ωστόσο, η τεχνητή νοημοσύνη έχει επίσης τη δυνατότητα να προκαλέσει εξαιρετικά μεγάλη ζημιά.

Ανεξέλεγκτη, και στα χέρια κακόβουλων παραγόντων, η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε ακόμη και να μετατραπεί σε ένα όπλο ελέγχου σε μια αβέβαιη παγκόσμια τάξη. Βλέπουμε ήδη πώς η γενετική τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται για τη δημιουργία όλο και πιο πειστικών deep fakes που έχουν σχεδιαστεί για τη διάδοση της ψευδούς πληροφόρησης και της παραπληροφόρησης.

Δεν διαφεύγει της προσοχής μου ότι -καθώς στέκομαι εδώ, σε αυτή τη Συνέλευση, που δημιουργήθηκε για την προστασία της ειρήνης και της ασφάλειας και την προώθηση του παγκόσμιου διαλόγου- ο κόσμος μας διαμορφώνεται από υπερεθνικούς παράγοντες, από λίγες, πολύ μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, οι οποίες διαθέτουν περισσότερη οικονομική δύναμη από τις περισσότερες χώρες που εκπροσωπούνται εδώ.

Αυτό οδηγεί σε μια ανισορροπία την οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Αυτοί που διαμορφώνουν τις τεχνολογίες που αναμορφώνουν ριζικά τις κοινωνίες, ουσιαστικά δεν λογοδοτούν. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Αυτοί, όπως και εμείς, φέρουν τελικά μια ευθύνη απέναντι στην ανθρωπότητα.

Σε αντίθεση με την κλιματική αλλαγή, για την οποία συνεχίζουμε να συνεδριάζουμε κάθε χρόνο σε παγκόσμιο επίπεδο, για να συζητήσουμε τις εθνικές συνεισφορές στο πλαίσιο ενός παγκόσμιου προβλήματος, για την τεχνητή νοημοσύνη δεν υπάρχει τέτοιο πλαίσιο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να το διορθώσει αυτό, αλλά, όπως και με το κλίμα, η ΕΕ δεν μπορεί να αντιμετωπίσει αυτή την πρόκληση μόνη της.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να επαινέσω την τελική έκθεση «Governing AI for Humanity» που παρουσιάστηκε μόλις πριν από λίγες ημέρες από το Συμβουλευτικό Σώμα Υψηλού Επιπέδου για την Τεχνητή Νοημοσύνη που συστάθηκε από τον Γενικό Γραμματέα. Οι συστάσεις αυτής της έκθεσης μπορούν πραγματικά να συμβάλουν σε ένα ευέλικτο και προσαρμόσιμο καθεστώς παγκόσμιας διακυβέρνησης της ΤΝ που θα συνεισφέρει στην ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της και την αντιμετώπιση των κινδύνων.

Μιλώντας ευθέως και χωρίς περιστροφές, αν το Σύμφωνο για το Μέλλον και το Παγκόσμιο Ψηφιακό Σύμφωνο που συνομολογήσαμε αυτή την εβδομάδα πρόκειται να έχουν αποτέλεσμα, τότε ίσως χρειαστεί η ρύθμιση και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης να τεθούν σε παγκόσμια βάση. Εν τέλει, ίσως χρειαστούμε μια Διάσκεψη των Μερών (COP) για την Τεχνητή Νοημοσύνη, με τη συμμετοχή όχι μόνο των χωρών αλλά και των παγκόσμιων τεχνολογικών εταιρειών.

Και αυτό το ζήτημα είναι εξαιρετικά επείγον για έναν επιπλέον λόγο, κι επιτρέψτε μου να ολοκληρώσω την ομιλία μου με αυτό: ήδη γινόμαστε μάρτυρες των αρνητικών επιπτώσεων της ψηφιακής τεχνολογίας και των αλγορίθμων που καθοδηγούνται από την τεχνητή νοημοσύνη στην ψυχική υγεία των παιδιών μας και των εφήβων μας.

Χρειάστηκε να περάσουν περισσότερα από 25 χρόνια ώστε να τοποθετηθούν ζώνες ασφαλείας στα αυτοκίνητα, παρά το γεγονός ότι όλα τα στοιχεία έδειχναν ότι οι ζώνες σώζουν ζωές. Βρισκόμαστε σε παρόμοια κατάσταση σήμερα όσον αφορά τα παιδιά και τους εφήβους και τη χρήση των ψηφιακών πλατφορμών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Καθημερινά, παιδιά σε όλο τον κόσμο εκτίθενται σε περιεχόμενο που επιδεινώνει τα αισθήματα μοναξιάς και προάγει μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς. Συχνά οι έφηβοί μας παρασύρονται σε εξτρεμιστικούς θαλάμους αντήχησης (eco-chambers). Ο σχολικός εκφοβισμός, που κάποτε περιοριζόταν στον πραγματικό κόσμο, έχει τώρα τον ψηφιακό του δίδυμο. Ακολουθεί τα παιδιά στο σπίτι από το σχολείο και εκδηλώνεται μέσα από τα τηλέφωνα και τα tablet στα υπνοδωμάτιά τους.

Οι αλγόριθμοι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ενισχύονται διαρκώς από την τεχνητή νοημοσύνη, ώστε τα παιδιά να παραμένουν προσκολλημένα στο διαδίκτυο για το μέγιστο δυνατό χρονικό διάστημα, μακριά από τον πραγματικό κόσμο του παιχνιδιού χωρίς επίβλεψη. Όλα αυτά με σκοπό το οικονομικό όφελος.

Αναρίθμητες μελέτες έχουν δείξει ότι η εκτεταμένη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συνδέεται με κατάθλιψη, αισθήματα απομόνωσης, στέρηση ύπνου και εθισμό. Οι εγκέφαλοι των παιδιών μας «επαναπρογραμματίζονται» και η ανάπτυξή τους αλλάζει σε σχεδόν αδιανόητο βαθμό. Παρόλα αυτά, δεν κάνουμε τίποτα ή κάνουμε πολύ λίγα.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο επικροτώ πρωτοβουλίες όπως αυτή που ανακοίνωσε η Αυστραλία για τη θέσπιση ηλικιακού κριτηρίου στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με τεχνολογίες επαλήθευσης της ηλικίας που δεν μπορούν να παρακαμφθούν. Και άλλοι θα πρέπει να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.

Οι εταιρείες τεχνολογίας πρέπει να προσέλθουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να δείξουν ότι θα αναλάβουν απτές και μετρήσιμες δράσεις για να προτεραιοποιήσουν την ασφάλεια έναντι των κερδών. Εάν δεν το κάνουν, ρεαλιστικές λύσεις όπως η απαγόρευση των συσκευών στα σχολεία μας -απαγόρευση που η Ελλάδα εφάρμοσε από φέτος- θα συμπληρωθούν από σκληρότερες ρυθμιστικές απαντήσεις.

Η ψηφιακή τεχνολογία δεν διαφέρει από οποιαδήποτε άλλη βιομηχανία που πρέπει να λειτουργεί βάσει κανονισμών υγείας και ασφάλειας. Η γενική αρχή, ο χρυσός κανόνας, είναι ένας και απαράλλαχτος: μην κάνεις κακό.

Κυρίες και κύριοι,

Ζούμε σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο. Δεν μπορούμε να αφήσουμε τις διαφορές μας να αποτελέσουν δικαιολογία για αδράνεια. Η Ελλάδα αναλαμβάνει τη θέση της στο Συμβούλιο Ασφαλείας έχοντας κατά νου τη σημασία των βασικών μας αρχών: Διάλογος, Διπλωματία, Δημοκρατία.

Η Σύνοδος Κορυφής για το Μέλλον που διεξήχθη αυτή την εβδομάδα καταδεικνύει ότι είναι πραγματικά εφικτό, όταν εργαζόμαστε από κοινού, να ανανεώσουμε την πολυμερή συνεργασία μέσω αυτών των αρχών. Και επαναλαμβάνοντας την προσήλωση όλων των κρατών μελών στις βασικές αξίες των Ηνωμένων Εθνών, μπορούμε ακόμη να δώσουμε ώθηση στη διεθνή αποφασιστικότητα και να σφυρηλατήσουμε καινοτόμες συνεργασίες για την αντιμετώπιση τόσο των σημερινών όσο και των αναδυόμενων παγκόσμιων προκλήσεων.

Η Ελλάδα είναι έτοιμη να βοηθήσει τα Ηνωμένα Έθνη να κάνουν αυτό που τους αναλογεί κατά την επόμενη διετία.
Σας ευχαριστώ πολύ.

protothema.gr




Μητσοτάκης σε ομογενείς: Ελάτε να επενδύσετε στην Ελλάδα.

Στο ρόλο της Ελλάδας, αλλά και στις προοπτικές της τα επόμενα χρόνια, αναφέρθηκε κατά τον χαιρετισμό του σε εκδήλωση ομογενών στην Αστόρια ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός μάλιστα απηύθυνε κάλεσμα στους ομογενείς, προκειμένου να επενδύσουν στην Ελλάδα. «Να ενθαρρύνουμε περισσότερους Ελληνοαμερικανούς, αν όχι να επιστρέψουν να «μας δουν με άλλο μάτι», να επενδύσουν στην Ελλάδα, να περάσουν περισσότερο χρόνο στην Ελλάδα, να στείλουν τα παιδιά τους στην Ελλάδα, να χτίσουν διαπροσωπικούς δεσμούς που συνδέουν τις δύο χώρες μας», είπε.

«Σε μια εποχή που ο κόσμος βρίσκεται αντιμέτωπος με εξαιρετικά σύνθετες παγκόσμιες προκλήσεις, η Ελλάδα αποτελεί πυλώνα σταθερότητας και ευημερίας σε ένα πολύ ταραγμένο μέρος του κόσμου. Δίνω ιδιαίτερη έμφαση στο στρατηγικό βάθος της σχέσης που έχει η Ελλάδα με τις Ηνωμένες Πολιτείες», ανέφερε κατά τον χαιρετισμό ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι «η Ελλάδα διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην Ανατολική Μεσόγειο, προσπαθώντας, παρά τις δυσκολίες, να εξομαλύνει τη σχέση μας με την Τουρκία, να είναι ένας ειλικρινής διαμεσολαβητής και να συνομιλεί με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προκειμένου να προσπαθήσει να επιλύσει αυτή την κρίση στη Μέση Ανατολή. Είναι προς το συμφέρον όλων να εργαστούμε για την αποκλιμάκωση και να διασφαλίσουμε ότι αυτό δεν θα εξελιχθεί σε περιφερειακό πόλεμο».

Μιλώντας για το μέλλον της Ελλάδας και τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης ο πρωθυπουργός είπε ότι «θα συνεχίσουμε να οικοδομούμε τα θεμέλια της χώρας μας, ως μια ευημερούσα και δημοκρατική κοινωνία. Αν τα πρώτα τέσσερα χρόνια της θητείας μας αφορούσαν τη σταθεροποίηση της χώρας, την αναγνώριση ότι έχουμε αφήσει πίσω μας τα δύσκολα χρόνια της κρίσης, την τακτοποίηση των δημόσιων οικονομικών μας, την επιστροφή στις τάξεις των κανονικών ευρωπαϊκών χωρών, τα επόμενα τέσσερα χρόνια αφορούν την πραγματοποίηση ενός μεγάλου άλματος προς το μέλλον, την επίτευξη πραγματικής σύγκλισης με την Ευρωπαϊκή Ένωση, την αντιμετώπιση των υποβόσκοντων προβλημάτων που μας κράτησαν πίσω για πολλά, πολλά χρόνια. Διασφαλίζοντας ότι η οικονομία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με σημαντικά ταχύτερους ρυθμούς από την υπόλοιπη Ευρώπη, ότι θα συνεχίσουμε να προσελκύουμε ξένες άμεσες επενδύσεις, ότι θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε θέσεις εργασίας, ότι θα βελτιώσουμε το βιοτικό επίπεδο, θα αυξήσουμε τους μισθούς και, όπως είπε ο Drake, θα ενθαρρύνουμε περισσότερους Έλληνες που μετανάστευσαν κατά τα δύσκολα χρόνια της κρίσης να επιστρέψουν».

Αναφερόμενος στην ψήφο των ομογενών ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ανέφερε, «δώσαμε την δυνατότητα της επιστολικής ψήφου, χωρίς να χρειάζεται να επιστρέψετε στην Ελλάδα ή να εμφανιστείτε στο Προξενείο ώστε να ψηφίσετε. Αυτές ήταν ευρωπαϊκές εκλογές, είμαι βέβαιος ότι θα μπορέσουμε να το κάνουμε ξανά στις εθνικές εκλογές.

Πρέπει να επισημάνω ότι χρειαζόμαστε 200 ψήφους στο Κοινοβούλιο γι’ αυτό. Αλλά, βλέποντας την επιτυχία και την ικανότητα του κράτους να οργανώσει αυτό το σύστημα επιστολικής ψήφου, είμαι βέβαιος ότι ουδείς θα αρνηθεί να παραχωρήσει το δικαίωμα σε εκείνους που ζουν στο εξωτερικό να ψηφίσουν χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν την Πρεσβεία ή το Προξενείο ή να επιστρέψουν στην Ελλάδα, όπως συνέβαινε. Είναι, πιστεύω, σημαντικό για εκείνους που έχουν δικαίωμα ψήφου στην Ελλάδα να συμμετέχουν ενεργά στα κοινά».

Ολόκληρος ο χαιρετισμός του Κυριάκου Μητσοτάκη

Εξοχότατε, κυρίες και κύριοι, καταρχάς, επιτρέψτε μου να ξεκινήσω ευχαριστώντας τον Mike και τον Drake για την πολύ ευγενική τους προσφώνηση. Καμία επίσκεψη στη Νέα Υόρκη δεν είναι ποτέ, μα ποτέ ολοκληρωμένη χωρίς μια συγκέντρωση της δυναμικής ελληνοαμερικανικής κοινότητας αυτής της υπέροχης πόλης. Σας ευχαριστώ πολύ που είστε εδώ. Σας ευχαριστώ πολύ που λειτουργείτε, όπως είπε ο Drake, ως μια πολύ σταθερή και ισχυρή γέφυρα μεταξύ των δύο χωρών μας.

Σήμερα είναι μια ακόμη ευκαιρία να τιμήσουμε διακεκριμένα μέλη της ελληνοαμερικανικής κοινότητας. Δίνω ιδιαίτερη έμφαση σε αυτές τις εκδηλώσεις, γιατί αισθάνομαι ότι είναι υποχρέωσή μου, υποχρέωσή μας, να αναγνωρίσουμε το πολύ ιδιαίτερο έργο που γίνεται στην ελληνοαμερικανική κοινότητα για να διατηρηθούν αυτοί οι ισχυροί δεσμοί ζωντανοί και ισχυροί. Σε μια εποχή που ο κόσμος βρίσκεται αντιμέτωπος με εξαιρετικά σύνθετες παγκόσμιες προκλήσεις, η Ελλάδα αποτελεί πυλώνα σταθερότητας και ευημερίας σε ένα πολύ ταραγμένο μέρος του κόσμου. Δίνω ιδιαίτερη έμφαση στο στρατηγικό βάθος της σχέσης που έχει η Ελλάδα με τις Ηνωμένες Πολιτείες, κορυφαία εκδήλωση της οποίας ήταν, πιθανότατα, όταν είχα το μοναδικό προνόμιο να απευθυνθώ σε κοινή συνεδρίαση του Κογκρέσου το 2022.

Ήταν μια ευκαιρία για εμένα να μιλήσω για τους ανθεκτικούς δεσμούς μεταξύ των δύο χωρών μας, να τονίσω την κοινή δημοκρατική μας παράδοση, να μιλήσω λίγο για τις προκλήσεις που οι σύγχρονες δημοκρατίες μας αντιμετωπίζουν σε αυτή την εποχή της πόλωσης. Αλλά από εκείνη την ομιλία αυτό που μάλλον θυμάμαι περισσότερο είναι η υπερηφάνεια στα θεωρεία όταν είδα τα πρόσωπά σας, τα πρόσωπα της ελληνοαμερικανικής κοινότητας, να παρακολουθούν τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας να απευθύνεται στο νομοθετικό σώμα των Ηνωμένων Πολιτειών για πρώτη φορά στην ιστορία μας. Εργαζόμαστε για να κάνουμε αυτή τη σχέση όσο πιο δυνατή γίνεται.

Ξέρω ότι επίκεινται εκλογές στις Ηνωμένες Πολιτείες και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι όποιος και αν εκλεγεί, όποιον και αν επιλέξει ο αμερικανικός λαός να τον εκπροσωπήσει στο ανώτατο αξίωμα, αυτή η σχέση θα γίνεται ολοένα και πιο δυνατή, γιατί αυτό είναι προς το αμοιβαίο συμφέρον των δύο χωρών μας.

Η Ελλάδα διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην Ανατολική Μεσόγειο, προσπαθώντας, παρά τις δυσκολίες, να εξομαλύνει τη σχέση μας με την Τουρκία, να είναι ένας ειλικρινής διαμεσολαβητής και να συνομιλεί με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προκειμένου να προσπαθήσει να επιλύσει αυτή την κρίση στη Μέση Ανατολή. Είναι προς το συμφέρον όλων να εργαστούμε για την αποκλιμάκωση και να διασφαλίσουμε ότι αυτό δεν θα εξελιχθεί σε περιφερειακό πόλεμο.

Ταυτόχρονα, όμως, θα συνεχίσουμε να οικοδομούμε τα θεμέλια της χώρας μας, ως μια ευημερούσα και δημοκρατική κοινωνία. Αν τα πρώτα τέσσερα χρόνια της θητείας μας αφορούσαν τη σταθεροποίηση της χώρας, την αναγνώριση ότι έχουμε αφήσει πίσω μας τα δύσκολα χρόνια της κρίσης, την τακτοποίηση των δημόσιων οικονομικών μας, την επιστροφή στις τάξεις των κανονικών ευρωπαϊκών χωρών, τα επόμενα τέσσερα χρόνια αφορούν την πραγματοποίηση ενός μεγάλου άλματος προς το μέλλον, την επίτευξη πραγματικής σύγκλισης με την Ευρωπαϊκή Ένωση, την αντιμετώπιση των υποβόσκοντων προβλημάτων που μας κράτησαν πίσω για πολλά, πολλά χρόνια. Διασφαλίζοντας ότι η οικονομία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με σημαντικά ταχύτερους ρυθμούς από την υπόλοιπη Ευρώπη, ότι θα συνεχίσουμε να προσελκύουμε ξένες άμεσες επενδύσεις, ότι θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε θέσεις εργασίας, ότι θα βελτιώσουμε το βιοτικό επίπεδο, θα αυξήσουμε τους μισθούς και, όπως είπε ο Drake, θα ενθαρρύνουμε περισσότερους Έλληνες που μετανάστευσαν κατά τα δύσκολα χρόνια της κρίσης να επιστρέψουν.

Να ενθαρρύνουμε περισσότερους Ελληνοαμερικανούς, αν όχι να επιστρέψουν να «μας δουν με άλλο μάτι», να επενδύσουν στην Ελλάδα, να περάσουν περισσότερο χρόνο στην Ελλάδα, να στείλουν τα παιδιά τους στην Ελλάδα, να χτίσουν διαπροσωπικούς δεσμούς που συνδέουν τις δύο χώρες μας.

Είμαι πολύ αισιόδοξος για αυτό το project. Έχουμε τρία χρόνια μπροστά μας χωρίς κάποια εκλογική αναμέτρηση. Είμαστε μια ισχυρή κυβέρνηση με άνετη κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Αισθάνομαι ότι η εντολή που έλαβα από τον ελληνικό λαό είναι εντολή για τολμηρές αλλαγές. Δεν με ενδιαφέρει απλώς να διαχειρίζομαι τις υποθέσεις του κράτους. Με ενδιαφέρει να διασφαλίσω ότι η Ελλάδα θα γίνει μία χώρα που πραγματικά μπορεί να είναι πρωταγωνίστρια και όχι ουραγός μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μια ευημερούσα δημοκρατική κοινωνία που προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλους. Αυτό είναι το όραμά μου, και θέλουμε εσάς, την ελληνοαμερικανική κοινότητα, να είναι μέρος αυτού του σχεδίου.

Γνωρίζετε ότι για πρώτη φορά, στις πρόσφατες ευρωεκλογές, κάναμε κάτι που ήταν αδιανόητο: δώσαμε την δυνατότητα της επιστολικής ψήφου, χωρίς να χρειάζεται να επιστρέψετε στην Ελλάδα ή να εμφανιστείτε στο Προξενείο ώστε να ψηφίσετε. Αυτές ήταν ευρωπαϊκές εκλογές, είμαι βέβαιος ότι θα μπορέσουμε να το κάνουμε ξανά στις εθνικές εκλογές.

Πρέπει να επισημάνω ότι χρειαζόμαστε 200 ψήφους στο Κοινοβούλιο γι’ αυτό. Αλλά, βλέποντας την επιτυχία και την ικανότητα του κράτους να οργανώσει αυτό το σύστημα επιστολικής ψήφου, είμαι βέβαιος ότι ουδείς θα αρνηθεί να παραχωρήσει το δικαίωμα σε εκείνους που ζουν στο εξωτερικό να ψηφίσουν χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν την Πρεσβεία ή το Προξενείο ή να επιστρέψουν στην Ελλάδα, όπως συνέβαινε.

Είναι, πιστεύω, σημαντικό για εκείνους που έχουν δικαίωμα ψήφου στην Ελλάδα να συμμετέχουν ενεργά στα κοινά. Δεν συμφωνώ με το επιχείρημα ότι αν συμβεί αυτό -και θα γίνει-, θα εξάγουμε την πόλωση που υπάρχει στην Ελλάδα στο εξωτερικό. Όχι,πιστεύω ότι έχετε την ικανότητα να βλέπετε τα πράγματα από απόσταση, να βλέπετε τη μεγάλη εικόνα, να μένετε μακριά από τα μικροπολιτικά ζητήματα που αρκετά συχνά μας βυθίζουν σε ανούσιες συζητήσεις οι οποίες δεν αφορούν τα πραγματικά προβλήματα των Ελλήνων. Προσβλέπω ιδιαίτερα στη συμμετοχή σας.

Θα ήθελα επίσης να ξέρετε ότι ένα από τα μεγάλα project μας όσον αφορά στην αλληλεπίδρασή με τις διπλωματικές μας αποστολές, με τα Προξενεία μας, είναι να κάνουμε τη ζωή σας πιο εύκολη. Η ψηφιακή τεχνολογία θα μας βοηθήσει σε αυτήν την κατεύθυνση. Αυτό είναι ένα μεγάλο project που έχω για τα επόμενα τρία χρόνια. Έχουμε μία νέα Γενική Πρόξενο στη Νέα Υόρκη, έφτασε μόλις πριν από μια εβδομάδα. Σας στείλαμε μία από τις καλύτερες. Ανυπομονώ πολύ για τη δουλειά που θα κάνει εδώ. Να είστε βέβαιοι πως θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κάνουμε υπερήφανους για την πατρίδα μας και να ενισχύσουμε αυτούς τους δεσμούς.

Ως άνθρωπος που έχει περάσει πολλά χρόνια στις ΗΠΑ, που έχει δει να αθετούνται υποσχέσεις διαφόρων κυβερνήσεων όταν μιλούσαν για τη σημασία αυτής της σχέσης, θέλω να διασφαλίσω ότι λειτουργούμε διαφορετικά. Θεωρώ ότι έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε πραγματικά να το κάνουμε αυτό. Θέλουμε να γίνετε μέρος της επιτυχίας της Ελλάδας και είμαι βέβαιος ότι θα κάνετε ακριβώς αυτό.

Σας ευχαριστώ, λοιπόν, πολύ για την παρουσία σας εδώ. Είναι πραγματικό προνόμιο να σας βλέπω, να σας σφίγγω το χέρι.

protothema.gr




«Μητσοτάκης καλεί βουλευτές, επισφραγίζεται η διαγραφή Σαλμά»

Μπορεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης να βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες ως το τέλος της εβδομάδας για τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, όμως στο εσωτερικό τα μέτωπα είναι ανοιχτά και εντός του κυβερνώντος κόμματος. Λίγους μήνες μετά την έντονη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος, αλλά και την επιστολή των «11» για τα κόκκινα δάνεια που «σήκωσε» πολιτικό κύμα, ο πρωθυπουργός επιστρέφοντας από τις ΗΠΑ θα αναλάβει πρωτοβουλίες και στο εσωκομματικό πεδίο.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σχεδιάζει χαλαρή συνάντηση με τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας την 1η Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μαξίμου, για να ακούσει τους προβληματισμούς τους χωρίς επίσημο χαρακτήρα.

Λίγες μέρες μετά, στις 4 Οκτωβρίου, θα εορταστούν τα «γαλάζια» γενέθλια για τα 50 χρόνια από την ίδρυση της ΝΔ στην ιστορική για το κυβερνών κόμμα οδό Ρηγίλλης, μπροστά από τα γραφεία που στέγασαν το κόμμα για 35 χρόνια. Για την εν λόγω εκδήλωση υπάρχει ήδη μεγάλη οργανωτική κινητοποίηση, ώστε να δώσουν το παρών όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι που βρέθηκαν στις τάξεις της ΝΔ, ενώ η ημέρα θα θυμίζει περισσότερο…street party, παρά μια κλασική κομματική εκδήλωση.

Οριστικοποιείται η «καρατόμηση»

Στο ενδιάμεσο, πάντως, σήμερα θα επισφραγιστεί η διαγραφήτου Μάριου Σαλμά από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ, μετά την…υπερατλαντική παραπομπή του από τον κ. Μητσοτάκη. Μια απόφαση που δεν περιορίζεται στη συμπεριφορά του βουλευτή το τελευταίο διάστημα, αλλά συνιστά ένα ευρύτερο πολιτικό μήνυμα στο εσωτερικό του κόμματος με συγκεκριμένους αποδέκτες. Και αναμένεται να ακολουθήσει η αποπομπή του και από τη ΝΔ. «Είναι μια νομοτελειακή διαδικασία», έλεγαν κομματικές πηγές.

Ο κ. Σαλμάς θα συμμετάσχει σήμερα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Δεοντολογίας της ΝΔ, μετά από δύο κλήσεις από τον πρόεδρο Γιάννη Τραγάκη.

Κατά… διαβολική σύμπτωση, ο κ. Σαλμάς μαζί με τους κ. Δαβάκη και Καράογλου είχαν συνυπογράψει την ερώτηση των «11», η οποία αποτέλεσε και την αφορμή για να κάνει τις τηλεοπτικές εμφανίσεις που έβαλαν «φωτιά στα τόπια». Ο κ. Σαλμάς, υπενθυμίζεται, καταγγέλλει φωτογραφικούς διαγωνισμούς από το υπουργείο Πολιτισμού υπέρ συγκεκριμένης εταιρίας για τα κυλικεία των αρχαιολογικών χώρων και μάλιστα είχε καταθέσει σχετική ερώτηση που απαντήθηκε από την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη τον Ιούλιο.

Αμέσως μετά, ο κ. Σαλμάς προειδοποιεί ότι θα κάνει νέες καταγγελίες στις τηλεοπτικές κάμερες. Από το Μέγαρο Μαξίμου, πάντως, λέγεται ότι το γυαλί στις σχέσεις με τον παλαιό «γαλάζιο» βουλευτή είχε ραγίσει εδώ και καιρό και ο ίδιος το έδειχνε σε κάθε αφορμή, βάλλοντας εναντίον κυβερνητικών και υπουργικών επιλογών. Είχε, άλλωστε, αντιπαρατεθεί με τον κ. Μητσοτάκη στην πρόσφατη Κ.Ο. του κόμματος.

Νέες ερωτήσεις

Το μέτωπο Σαλμά μπορεί να κλείσει σήμερα, μένει όμως να φανεί, αν θα υπάρξουν νέα «επεισόδια» στο σίριαλ με τα κόκκινα δάνεια. Κάποιοι εκ των «11» βουλευτών σκέφτονται να κάνουν εκ νέου επίκαιρη ερώτηση στον υπουργό Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη για το θέμα, προσδοκώντας σε μια νέα, επιπρόσθετη ρύθμιση από το υπουργείο. Επίσης, στο τραπέζι είναι και άλλες ερωτήσεις για θέματα της επικαιρότητας και της λεγόμενης «κοινωνικής ατζέντας».

protothema.gr




«Μητσοτάκης: «Οι σχέσεις δεν ετεροκαθορίζονται» πριν τον ΟΗΕ»

powered by Advanced iFrame

Με την επιδίωξη το καθεστώς των «ήρεμων νερών» στο Αιγαίο να συνεχιστεί, Κυριάκος Μητσοτάκης και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα τα πουν εν συντομία για μια ακόμα φορά το απόγευμα της Τρίτης (18:40), στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, στο κτίριο του Οργανισμού. Το ραντεβού ήταν προαναγγελθέν, αλλά εδώ και μέρες δεν είχε κλειδώσει. Ήταν όμως κρίσιμο να γίνει, καθώς το να μην γίνει θα άνοιγε περισσότερες συζητήσεις ως προς τι σηματοδοτεί αυτό.

«Σε μία ταραγμένη περίοδο μπορούμε να συνομιλούμε με την Τουρκία και αυτό έχει θετικές επιπτώσεις στη θετική ατζέντα και ότι ακόμη και σε ζητήματα που διαφωνούμε να μην οδηγούμαστε σε κλιμάκωση στο πεδίο», υπογράμμιζε ανώτατη κυβερνητική πηγή από τη Νέα Υόρκη, αναγνωρίζοντας εμμέσως πλην σαφώς τις προκλήσεις του προηγούμενου διαστήματος. Σημειωτέον, παρόντες στο ραντεβού θα είναι και οι δύο υπουργοί Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης και Χακάν Φιντάν που χειρίστηκαν την κρίση της Κάσου, αλλά και οι διπλωματικοί σύμβουλοι Άννα Μαρία Μπούρα (στην τελευταία της τέτοια συνάντηση πριν μετακομίσει στις Βρυξέλλες) και Ακίφ Τσαγατάι Κιλίτς.

Η εν λόγω συνάντηση που θα γίνει σε ένα πιο «σφιχτό» πλαίσιο λόγω της Γενικής Συνέλευσης θεωρείται δύσκολο να ωθήσει σε μια πιο «βαθιά» συζήτηση για τις θαλάσσιες ζώνες. Είναι, όμως, πιθανό αμέσως μετά από αυτήν να οριστικοποιηθεί η διενέργεια του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας, του θεσμού που επανεκκίνησε πέρυσι στην Αθήνα και φέτος είναι η σειρά της Τουρκίας να διοργανώσει τη συνάντηση, πιθανότατα στην Άγκυρα προς το τέλος Νοεμβρίου ή τον Δεκέμβριο.

Η εκτίμηση της Αθήνας, πάντως, είναι ότι οι ελληνοτουρκικές σχέσεις δεν θα επηρεαστούν δραματικά από τις αμερικανικές εκλογές που επίκεινται στις αρχές Νοεμβρίου. «Οι διμερείς σχέσεις με την Τουρκίαδεν ετεροκαθορίζονται», υπογράμμισε ανώτατη κυβερνητική πηγή. Στο τραπέζι ο κ. Μητσοτάκης θα θέσει και το Κυπριακό, με στόχο την επανεκκίνηση των συνομιλιών. Η προσδοκία της Αθήνας ότι μετά τη Γενική Συνέλευση, Χριστοδουλίδης και Τατάρ ίσως μετάσχουν σε τριμερή υπό την αιγίδα του ΟΗΕ, μάλλον σε ουδέτερη περιοχή.

Συζήτηση θα γίνει και για το μεταναστευτικό, λόγω και των αυξημένων ροών. «Όσο οι διακινητές προσαρμόζουν τις μεθόδους τους τόσο εμείς θα πρέπει να βρισκόμαστε σε εγρήγορση και να αυξάνουμε τα επίπεδα συνεργασίας με την Τουρκία», ανέφερε η ανώτατη κυβερνητική πηγή, εκφράζοντας συνεργασία για την ως τώρα σχέση σε αυτό το επίπεδο.

Τριμερής με Μακρόν-Χριστοδουλίδη

Στη Νέα Υόρκη ο κ. Μητσοτάκης παράλληλα θα έχει και τριμερή συνάντηση με τον Γάλλο πρόεδρο Μακρόν και τον Κύπριο Νίκο Χριστοδουλίδη, με φόντο την πρόσφατη συμφωνία για την ηλεκτρική διασύνδεση, στην οποία εμπλέκεται η γαλλική εταιρία Nexans. Οι υπογραφές έπεσαν στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας από τους υπουργούς Ενέργειας, ενώ στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι το project είναι μεγάλης γεωπολιτικής σημασίας, ειδικά για την Κύπρο. «Έχουμε καταλήξει στον οικονομικό επιμερισμό, πραγματικό γεωπολιτικό ρίσκο δεν θα υπάρξει», τονίζει ανώτατη κυβερνητική πηγή.

Βράβευση με τη Μελόνι στο Atlantic Council

Σήμερα, πάντως, ο κ. Μητσοτάκης θα είναι ένα από τα τέσσερα πρόσωπα που θα τιμηθούν φέτος με το βραβείο Global Citizen, το οποίο απονέμει το επιφανές αμερικανικό think tankAtlantic Council. OΚυριάκος Μητσοτάκης θα απευθύνει σύντομη ομιλία παραλαμβάνοντας το βραβείο. Το βραβείο θα απονείμει στον Κυριάκο Μητσοτάκη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pfizer, Δρ. Άλμπερτ Μπουρλά.

Μαζί του θα βραβευθούν η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι, ο πρόεδρος της Γκάνας Νάκα Ακούφο-Άντο και η πρωτοπόρος στον τομέα της ψυχαγωγίας από τη Νότια Κορέα Μίκι Λι, σε ειδική τελετή που θα λάβει χώρα σήμερα το απόγευμα.

Σύμφωνα με το Atlantic Council, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα βραβευθεί ως αναγνώριση για «την αξιοσημείωτη σταδιοδρομία του τόσο στη δημόσια διοίκηση όσο και στον ιδιωτικό τομέα, καθώς και για τις ηγετικές του ικανότητες στη διακυβέρνηση της χώρας αλλά και στις διατλαντικές, ευρωπαϊκές και παγκόσμιες υποθέσεις». «Αναδεικνύοντας τόσο αξιόλογα άτομα – δύο άνδρες και δύο γυναίκες από τρεις ηπείρους – ελπίζουμε να εμπνεύσουμε άλλους να μιμηθούν τη συμβολή τους σε έναν καλύτερο κόσμο», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Atlantic Council, Φρέντερικ Κέμπε.

protothema.gr

 




Μητσοτάκης για μείωση της φοροδιαφυγής ΦΠΑ λόγω POS

«Κι όμως, βαθιές αλλαγές που κάποιοι έλεγαν πως ”στην Ελλάδα δεν γίνονται”, τελικά γίνονται! Το αποδεικνύει η τελευταία έκθεση CASE της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη φοροδιαφυγή, σημειώνοντας ότι οι απώλειες του Δημοσίου από ΦΠΑ στη χώρα μας μειώθηκαν, ήδη, κατά 50%. Με έναν από τους ταχύτερους ρυθμούς μεταξύ των ”27”», έγραψε σε ανάρτησή του στο Facebook ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός προσέθεσε: «Να, λοιπόν, που μέτρα όπως η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, το myDATA και οι ηλεκτρονικές συναλλαγές δεν είναι μόνο επιλογές που διευκολύνουν κράτος, επιχειρήσεις και πολίτες. Αλλά και τομές που μεταφράζονται σε κεφάλαια υπέρ της κοινωνίας. Μόνο για το 2022 το κέρδος αυτό υπολογίζεται στα 3 δισ. ευρώ!

Τα στοιχεία αυτά δίνουν νέα ώθηση στην κυβέρνηση να επιμείνει στη δύσκολη μάχη της φορολογικής δικαιοσύνης. Μία κατεξοχήν μάχη για κοινωνική δικαιοσύνη, καθώς οι πόροι που εξασφαλίζονται κατευθύνονται στην Υγεία, στην Παιδεία, στην Ασφάλεια και στην Εθνική Άμυνα. Σε τομείς κρίσιμους, που αφορούν όλους.

Η ζωή δικαιώνει τις πρωτοβουλίες που οδηγούν σε μία καλύτερη ζωή. Συνεχίζουμε!».

Η ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη
Κι όμως, βαθιές αλλαγές που κάποιοι έλεγαν πως «στην Ελλάδα δεν γίνονται», τελικά γίνονται! Το αποδεικνύει η τελευταία έκθεση CASE της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη φοροδιαφυγή, σημειώνοντας ότι οι απώλειες του Δημοσίου από ΦΠΑ στη χώρα μας μειώθηκαν, ήδη, κατά 50%. Με έναν από τους ταχύτερους ρυθμούς μεταξύ των «27».
Να, λοιπόν, που μέτρα όπως η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, το myDATA και οι ηλεκτρονικές συναλλαγές δεν είναι μόνο επιλογές που διευκολύνουν κράτος, επιχειρήσεις και πολίτες. Αλλά και τομές που μεταφράζονται σε κεφάλαια υπέρ της κοινωνίας. Μόνο για το 2022 το κέρδος αυτό υπολογίζεται στα 3 δισ. ευρώ!
Τα στοιχεία αυτά δίνουν νέα ώθηση στην κυβέρνηση να επιμείνει στη δύσκολη μάχη της φορολογικής δικαιοσύνης. Μία κατεξοχήν μάχη για κοινωνική δικαιοσύνη, καθώς οι πόροι που εξασφαλίζονται κατευθύνονται στην Υγεία, στην Παιδεία, στην Ασφάλεια και στην Εθνική Άμυνα. Σε τομείς κρίσιμους, που αφορούν όλους.
Η ζωή δικαιώνει τις πρωτοβουλίες που οδηγούν σε μία καλύτερη ζωή. Συνεχίζουμε!

 

www.iefimerida.gr

 




Κυριάκος Μητσοτάκης: Το μήνυμα του πρωθυπουργού με την απόκτηση τέταρτης φρεγάτας Belh@rra

Η παρουσία του υπουργού Άμυνας Νίκου Δένδια στο Λοριάν της Γαλλίας για την καθέλκυση της δεύτερης φρεγάτας «ΝΕΑΡΧΟΣ» έφερε την αποκάλυψη για την απόκτηση και της τέταρτης φρεγάτας Belh@rra . Πρόκειται για μια κρίσιμη απόφαση της κυβέρνησης, με το υπουργείο Άμυνας να κάνει τους χειρισμούς σε συνεννόηση με το Μαξίμου και το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση για την άσκηση της ελληνικής οψιόν.

Ευρύτερα, σύμφωνα με πληροφορίες από το Πεντάγωνο, οι ανακοινώσεις του κ. Δένδια σηματοδοτούν και ένα ευρύτερο πλαίσιο παρέμβασης για την αναβάθμιση του Πολεμικού Ναυτικού που είχε μείνει πίσω σε σχέση με τα άλλα «όπλα». Η αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ, αλλά και των υποβρυχίων, όπως και η κατασκευή μερών των φρεγατών FDI, θα περάσουν μέσα από τα ελληνικά ναυπηγεία.

Όπως είναι φυσικό, η επιλογή άσκησης της ελληνικής οψιόν, αλλά και η συνολική παρέμβαση για το Πολεμικό Ναυτικό αποτελεί μια πολιτική επιλογή, με πολιτική στόχευση. «Η δαπάνη της νέας αγοράς έχει προϋπολογιστεί κατά τρόπο που δεν διαταράσσει τη δημοσιονομική μας συνέπεια. Κρίθηκε, ωστόσο, απαραίτητη αφού η θωράκιση της πατρίδας αποτελεί αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα. Η Ελλάδα όλο και πιο ισχυρή», σημείωσε σε ανάρτηση ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Ισχυροποιούμε την παρουσία μας στην Ανατολική Μεσόγειο, προστατεύοντας, ταυτόχρονα τα σύνορα και τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ουδέποτε αμφισβητώντας τα νόμιμα δικαιώματα άλλων χωρών της περιοχής», τόνισε με τη σειρά από τη Γαλλία ο Νίκος Δένδιας.

Η αντίδραση Χατζηδάκη και η επιμονή των 11

Σε κάθε περίπτωση, οι εσωκομματικές ισορροπίες εντός της ΝΔ είναι λεπτές αυτή την περίοδο. Ελλείψει κανονικής αντιπολίτευσης, οι γαλάζιοι βουλευτές αναλαμβάνουν οι ίδιοι αυτόν τον ρόλο, όπως φανέρωσε η κίνηση της ομάδας των «11» να καταθέσουν μια ερώτηση για τα κόκκινα δάνεια στον Κωστή Χατζηδάκη. Μάλιστα, οι ερωτώντες βουλευτές επέμειναν και χθες ότι η ερώτησή τους δεν απαντήθηκε ουσιωδώς από τον υπουργό, με τον Νικήτα Κακλαμάνη μάλιστα να χρεώνει στον Κωστή Χατζηδάκη «κοινοβουλευτική απρέπεια» να συμπεριλάβει στην πολιτική του απάντηση και μια αναλυτική ανακοίνωση της γενικής γραμματέως Ιδιωτικού Χρέους Θεώνης Αλαμπάση.

Το Μέγαρο Μαξίμου δια του Παύλου Μαρινάκη τήρησε άκρως διπλωματική στάση, περιγράφοντας την πρωτοβουλία των «γαλάζιων» βουλευτών ως μια πάγια διαδικασία κοινοβουλευτικού ελέγχου. Από την άλλη, ειδικά η αποστροφή του κ. Κακλαμάνη φέρεται να ενόχλησε σφόδρα τον υπουργό Οικονομικών. «Δεν θα γίνω σάκος του μποξ», εμφανιζόταν να λέει μέσω συνεργατών του ο κ. Χατζηδάκης, ο οποίος υπογραμμίζει ότι η μισή του απάντηση στους γαλάζιους βουλευτές αφορούν τα όσα έχουν ήδη γίνει, ενώ παράλληλα υπάρχουν και οι «ουρές» του νόμου Κατσέλη.

«Δεν θα ρισκάρω την ανοδική πορεία της ελληνικής οικονομίας», φέρεται ειπών ο κ. Χατζηδάκης, ενώ συνεργάτες του υπουργού Οικονομικών εκτιμούν ότι το υπόβαθρο της ερώτησης είναι πολιτικό και όχι τόσο οικονομικό.

Σε κάθε περίπτωση, οι εσωκομματικές ισορροπίες στις τάξεις των γαλάζιων βουλευτών είναι λεπτές. Μερικοί εκ των 11 αναφέρουν στο  ότι η κυβέρνηση πρέπει να εκλάβει την παρέμβασή τους ως κίνηση «συγκράτησης» προβληματισμένων ψηφοφόρων.

Σε κάθε περίπτωση, αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι θα υπάρξουν κι άλλες παρεμβάσεις το επόμενο διάστημα π.χ. για ζητήματα ασφάλειας, των ΟΤΑ, ακόμα και εξωτερικής πολιτικής, αν κριθεί απαραίτητο. «Το μένουμε σπίτι για τους βουλευτές της ΝΔ τελείωσε», αναφέρει μέλος της γαλάζιας Κ.Ο., περιγράφοντας το νέο τοπίο στις τάξεις των γαλάζιων βουλευτών. Σημειωτέον, ο γραμματέας της Κ.Ο. ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης έχει επαφές με ομάδες βουλευτών, ενώ τις προηγούμενες μέρες αρκετοί πέρασαν για ραντεβού και από το Μέγαρο Μαξίμου.

protothema.gr

 




Μεταναστευτικό: Γιατί ο Μητσοτάκης «σηκώνει το γάντι» στη Γερμανία – Παρασκηνιακές συνεννοήσεις και με άλλα ευρωπαϊκά κράτη

Η σπουδή της Γερμανίαςνα…θυμηθεί τη «σκληρή» γραμμή για το μεταναστευτικόμετά από χρόνια ελαστικών κανόνων, ελκυστικών κοινωνικών παροχών και μιας κουλτούρτας ανεκτικότητας έχει χτυπήσει «καμπανάκι» σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη, της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης, για μια ενδεχόμενη μονομερή στροφή στο μεταναστευτικό με ουσιαστικό «ξήλωμα» της Συνθήκης Σένγκεν. Σε αυτή τη συζήτηση και επιστρέφοντας από την Αυστρία, όπου είχε σχετικές συζητήσεις με τον καγκελάριο Νεχάμερ, τοποθετήθηκε με σαφήνεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στέλνοντας το ξεκάθαρο μήνυμα στη Γερμανία ότι η Ελλάδα δεν πρόκειται να πάρει τον μουντζούρη ενός ντόμινο.

«Η απάντηση, όμως, δεν μπορεί να είναι η μονομερής κατάργηση του Σένγκεν και το να πετάξουμε το μπαλάκι ουσιαστικά στις χώρες οι οποίες βρίσκονται στα εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης. Δεν είναι αυτό κάτι το οποίο εύκολα μπορεί να γίνει ανεκτό. Γι’ αυτό βλέπετε ότι υπήρχε και πολύ μεγάλη αντίδραση από τις χώρες που έχουν χερσαία σύνορα με τη Γερμανία» , ξεκαθαρίζοντας ότι οι σχεδιασμοί της Γερμανίας δεν μπορούν εύκολα να περάσουν.

Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη μια παρασκηνιακή συνεννόηση της Αθήνας με τις χώρες που θα επηρεαστούν άμεσα από τις «αυτόματες απελάσεις» που σκοπεύει να κάνει η γερμανική κυβέρνηση στα σύνορά της. Πέραν της Αυστρίας που διαφωνεί με την «αναβάθμιση» των γερμανικών ελέγχων, ο κ. Μητσοτάκης έχει ανοιχτή γραμμή με τον στενό του σύμμαχο εντός του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος πρωθυπουργό της ΠολωνίαςΝτόναλντ Τουσκ. Ευρύτερα, συνεννόηση υπάρχει και με την Ιταλίδα πρωθυπουργό Μελόνι που επίσης εισπράττει τις συνέπειες του μεταναστευτικού.

Στην κυβέρνηση παρακολουθούν τις εξελίξεις και προβληματίζονται, έστω φιλολογικά, για το ενδεχόμενο η Γερμανία να προχωρήσει σε δεύτερο στάδιο και σε ελέγχους σε πτήσεις από τις χώρες πρώτης υποδοχής. Κάτι που θα σημαίνει «ξήλωμα» του πουλόβερ της Σένγκεν έτι περαιτέρω. «Δεν είμαστε ακόμα εκεί», αναφέρει  η ανώτερη κυβερνητική πηγή, εκτιμώντας ότι και δύσκολα θα γίνει.

Σε κάθε περίπτωση, στα ανώτερα κλιμάκια της κυβέρνησης γίνεται η διαπίστωση ότι η Γερμανία εγκλωβίζεται στα εσωτερικά της αδιέξοδα και δεν θα γίνει ανεκτή η εξαγωγή τους. Η προσέγγιση της κυβέρνησης, πάντως, εξηγεί και την έλλειψη «θέρμης» που υπάρχει με την τρέχουσα σύνθεση της κυβέρνησης στο Βερολίνο.

Τη Δευτέρα θα λάβει χώρα το ραντεβού του υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου Νίκου Παναγιωτόπουλου με τον Γερμανό υφυπουργό Μπερντ Κρέσερ, στο περιθώριο Διάσκεψης για τη Μετανάστευση και την Ασφάλεια, στην οποία θα συμμετάσχει και η Γερμανίδα υπουργός Εσωτερικών Νάνσι Φέζερ. Επίσης, τον Οκτώβριο ο κ. Μητσοτάκης θα βρεθεί στο Βερολίνο για τη Διάσκεψη του Βερολίνου για τα Δυτικά Βαλκάνια.

protothema.gr




Κυριάκος Μητσοτάκης για Γερμανία: Η απάντηση στο μεταναστευτικό δεν μπορεί να είναι η μονομερής κατάργηση της Σένγκεν

Μήνυμα προςτις κινήσεις της Γερμανίας στο μεταναστευτικό που ουσιαστικά δείχνουν κατάργηση τηε Συνθήκη Σένγκεν έστειλε το πρωί της Πέμπτης ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε ραδιοφωνική του συνέντευξη λέγοντας οτι «η απάντηση δεν μπορεί να είναι η μονομερής κατάργηση της Σένγκεν και να πετάξουμε το μπαλάκι στις χώρες πρώτης εισόδου. Γι αυτό υπήρξε αντίδραση και από χώρες που έχουν χερσαία κοινά σύνορα με τη Γερμανία. Η απάντηση μπορεί να είναι ένας δίκαιος συμβιβασμός για την φύλαξη των ευρωπαικών συνόρων».

Παράλληλα ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε ότι δεν μιλάμε για αύξηση στην τιμή του νερού στις χαμηλές καταναλώσεις, διαβεβαίωσε ότι «η χώρα δεν θα κάνει καμία έκπτωση στο εξοπλιστικό της πρόγραμμα», αναφέρθηκε στις συζητήσεις για αποδέσμευση του απολυτηρίου του Λυκείου από την είσοδο στην ανώτατη εκπαίδευση, , είπε για το πρόγραμμα Σπίτι μου 2 ότι «θα εξετάσουμε σοβαρά να διευρύνουμε στο μέτρο του κοινωνικά λογικού τα κριτήρια, ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα σε περισσότερους πολίτες να αγοράσουν σπίτι» ενώ τόνισε ότι «οι αυξήσεις των μισθών θα συνεχιστούν με γρηγορότερο ρυθμό από τον πληθωρισμό».

Για το μεταναστευτικό

Όπως θύμισε «η κυβέρνηση της ΝΔ από τότε που μας εμπιστεύτηκε ο λαός έχει ακολουθήσει δίκαιη και αυστηρή πολιτική προστασίας των συνόρων της χώρας. Η Ελλάδα υπερασπίστηκε τα ευρωπαικά σύνορα στον Έβρο και ήταν το πρώτο βήμα σε μια συτηματική προσπάθεια να πείσουμε όλη την ΕΕ ότι αν δεν μπορούμε να περιορίσουμε τον αριθμό που περνούν τα σύνορα δεν θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα των δευτερογενών ροών. Και από τότε η Ευρώπη προσαρμόστηκε στο ζήτημα αυτό. Αυτή η πολιτική είχε αποτέλεσμα να μειωθούν οι είσοδοι μεταναστών από τα σύνορα και να εξομαλυνθεί η εικόνα στα νησιά. Τώρα θα σας μιλήσουν για τους Τούρκους που έρχονται με φαστ τρακ βίζα. Στείλαμε μήνυμα ότι δεν θα κάνουν κουμάντο οι διακινητές»

«Εκατοντάδες διακινητές είναι πλέον στη φυλακή και θα αντιμετωπίσουν αυστηρές ποινές. Το μεταναστευτικό δεν απασχολεί τους Έλληνες αλλά απασχολεί την Ευρώπη και ειδικά τη Γερμανία που ακολουθούσε χαλαρή μεταναστευτική πολιτική. Η συνεργασία με την Τουρκία είναι απαραίτητη στο ζήτημα και είναι ικανοποιητική καθώς έχει πάρει το μήνυμα ότι η εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού δεν θα γίνει ανεκτή από την Ελλάδα και την Ευρώπη» , πρόσθεσε ο πρωθυπουργός στη ραδιοφωνική του συνέντευξη στον Talk Radio.

Ειδικά, δε, για το λιμενικό είπε ότι «έχει σώσει χιλιάδες ανθρώπους που έχουν βρεθεί στη θάλασσα, με αυτοθυσία. Προσβλητικό να διακινούνται θεωρίες συνωμοσίας για pushbaks. Από την άλλη να είμαι σαφής ότι η ενεργητική αποτροπή αποτελεί αποστολή που το Λιμενικό πρέπει να την επιτελεί. Όταν ξεκινά κάποιος από την Τουρκία, πρέπει να επιστρέψει στην Τουρκία με ασφάλεια. Το Λιμενικό δεν είναι μια υπηρεσία υποδοχής παράνομων μεταναστών».

Για το νερό και την λειψυδρία

Ο πρωθυπουργός ρωτήθηκε και για το ενδεχόμενο αυξήσεων στην τιμή του νερούκαι ήταν κατηγορηματικός: «Δεν πάμε για αυξήσεις στο νερό. Το νερό είναι και θα παραμείνει φτηνό για τις χαμηλές καταναλώσεις. Είανι λογικό αν καταναλώνεις περισσότερο να πληρώνεις περισσότερο. Το μάξιμουμ το οποίο συζητάμε είναι αύξηση στα όρια του πληθωρισμού»

Όπως είπε «η Αττική δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα λειψυδρίας. Είχαμε δύο κακούς χειμώνες. Αυτό το νερό που έχουμε αντέχει για άλλους 4 κακούς χειμώνες. Εμείς θα προχωρήσουμε έργο μεταφοράς νερού από την τεχνητή λίμνη των Κρεμαστών ώστε να είμαστε διασφαλισμένοι ότι η Αττική δεν θα αντιμετωπίσει ποτέ πρόβλημα λειψυδρίας.

Για τα νησιά ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι «χρειάζομαστε μια καλύτερη πολιτική συντονισμού για να μην κάνει το κάθε νησί τη δι΄κη του πολιτική αλλά να γίνεται κεντρικά. Και μιλάμε για την ύδρευση και όχι την άρδευση» σημειώνοντας ότι «το 85% του νερού που καταναλώνεται πηγαίνει για τη γεωργία και σε μικρό βαθμό στην κτηνοτροφία. Είναι ζήτημα το πώς θα εξασφαλίσουμε ότι θα έχουμε νερό για άρδευση χωρίς διαρροές και πώς θα εφαρμόσουμε τη χρήση της τεχνολογίας».

Για τις αυξήσεις στους μισθούς

Ερωτηθείς  για την ακρίβεια ο πρωθυπουργός τη χαρακτήρισε «πρώτο θέμα» υπενθυμίζοντας πως «αν δείτε το πλαίσιο της ομιλίας μου στη ΔΕΘ θα αντιληφθείτε ότι όλες οι παρεμβάσεις έχουν χαρακτήρα στήριξης του διαθέσιμου εισοδήματος και αντιμετώπισης της αισχροκέρδειας».

«Δεν υπάρχει άλλος τρόπος από την αύξηση του μισθού ή τη μείωση των επιβαρύνσεων ώστε να αυξηθεί το διαθέσιμο εισόδημα. Τώρα θα μειώσουμε αυτό που έμεινε από το Τέλος Επιτηδεύματος στους ελεύθερους επαγγελματίες, θα μειώσουμε τις ασφαλιστικές εισφορές. Οι αυξήσεις των μισθών θα συνεχίσουν με πιο γρήγορο ρυθμό από τη μείωση του πληθωρισμού. Ο σκοπός είναι να στηρίξουμε δομικά το διαθέσιμο εισόδημα απέναντι στις αυξημένες τιμές» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

Στο πλαίσιο αυτό συμπλήρωσε «να συμφωνήσουμε ότι πρέπει να βγαίνει ο λογαριασμός και να αποφύγουμε τη χρεοκοπία του παρελθόντος. Να συμφωνήσουμε επίσης ότι η κυβέρνηση κάνει κοινωνική πολιτική. Μακάρι να είχαμε περισσότερα να δώσουμε και όσο αναπτύσσεται η οικονομία θα μπορούμε να το κάνουμε αυτό. Αν η οικονομία δεν αναπτύσσεται περισσότερο από τον μέσο ευρωπαικό όρο δεν θα παράγεται πλούτος. Η κυβέρνηση αυτή δημιούργησε πάνω από 500.000 θέσεις εργασίας. Η καλύτερη κοινωνική πολιτική είναι αυτή που θα βγάλει έναν πολίτη από την ανεργία και θα τον βάλει στην αγορά εργασίας. Είμαι ένας κεντροδεξιός φιλεύλεθερος πολιτικός, ούτε σοσιαλιστής, ούτε κομμουνιστής».

Για την παιδεία, τα σχολεία και τα κινητά τηλέφωνα

Όσον αφορά την εφαρμογή των κανόνων για την απαγόρευση των κινητών στα σχολεία, αφού σημείωε ότι «οι γονείς αντιλαμβάνονται ότι ο εθισμός των παιδιών από το κινητό δεν μπορεί να γίνει ανεκτός», πρόσθεσε ότι «η σύσταση για απαγόρευση χρήσης κινητών στα σχολεία υπήρχε αλλά κανείς δεν την είχε εφαρμόσει. Εμείς πάμε να την εφαρμόσουμε με τη συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών».

«Κάνω έκκληση να κάνουμε ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση για το κινητό στην τσάντα» συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο locker στα σχολεία: «Δεύτερη γραμμή άμυνας τα locker στα σχολεία. Θέλω να δώσω μεγαλύτερη αυτονομία σε συλλόγους γονέων και εκπαιδευτικών αν θέλουν να το εφαρμόσουν. Ας αντιληφθούμε επί της αρχής ότι υπάρχει μεγάλο ζήτημα που δεν περιορίζεται μόνο στο τι γίνεται στο σχολείο. Φοβάμαι ότι τα παιδιά και οι έφηβοι είναι υπερβολικά εξαρτημένοι από τις πλατφόρμες στα κινητά».

«Θέλω να παίξω ρόλο σε ευρωπαϊκό επίπεδο στο θέμα αυτό γιατί βλέπω τις επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική υγείων των νέων. Είμαστε υπερβολικά αυστηροί στο τι κάνουν τα παιδιά έξω και υπερβολικά χαλαροί στο τι κάνουν στον ψηφιακό κόσμο όπου ο έλεγχος είναι πιο δύσκολος» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

Γενικότερα για την κατάσταση στα σχολεία είπε ότι «έχουμε ελάχιστα κενά και η συζήτηση για τις συγχωνεύσεις τμημάτων αφορά ελάχιστα τμήματα. Το κάναμε γιατί έχουμε ιδιαιτερότητες ως χώρα π.χ. νησιωτικότητα» χαρακτηρίζοντας «πρόκληση για μένα να διδάσκονται τα παιδιά και για τον ρόλο του ως πολίτες, την προστασία του περιβάλλοντος, τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Πρέπει να κάνουμε το μάθημα πιο ενδιαφέρον και σε αυτό βοηθούν οι διαδραστικοί παράγοντες. Έχουν μπει 30.000 και θα μπούν 36.000 μέχρι το τέλος του έτους με χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης».

Για τους μισθούς στο Δημόσιο και τους ένστολους

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε, ακόμα, ότι «έχουμε προχωρήσει στην αύξηση των αποδοχών στο Δημόσιο, προχωράμε σε αύξηση της νυχτερινης αποζημίωσης των ενστόλων. Είναι λογικό όταν του χρόνου τα πράγματα θα είναι καλύτερα να προσβλέπει κανείς σε επιπλέον αυξήσεις».

«Είναι ένα ακόμα βήμα, όχι αρκετό, αλλά ενδεικτικό των προθέσεων η αύξηση στη νυχτερινή αποζημίωση» συμπλήρωσε και σημείωσε «επειδή οι πυροσβέστες κάνουν μια υπερπροσπάθεια να αντιμετωπίσουν μέτωπα, φέτος είχαμε πολύ λιγότερες καμμένες εκτάσεις σε σχέση με τον αριθμό των πυρκαγιών, από τις 4.000 φωτιές μια ξέφυγε και πρέπει να καταλάβουμε τι έγινε. Δεν πρέπει να ξαναγίνει αυτό».

Για τις στρατιωτικές σχολές και την ενίσχυση του στρατεύματος

Ο πρωθυπουργός είπε ακόμα ότι «έχω συζητήσει εκτενώς το θέμα των στρατιωτικών σχολών με τον υπ. Άμυνας και σύντομα θα έχουμε πρωτοβουλίες για να κάνουμε τις στρατιωτικές σχολές πιο ελκυστικές. Μια Belh@arra κοστίζει 1 δισ. αλλά χρειάζεται 150 ειδικά εκπαιδευμένα στελέχη»

Για το περιβάλλον και την ανάπτυξη

Σημείωσε, επίσης, ότι «έχουμε πλέον τα εργαλεία να αντιλαμβανόμαστε γρήγορα αν κάτι κατασκευάζεται ή λειτουργεί παράνομα. Όταν θα πάμε για κατεδαφίσεις μην έρθετε να πείτε τι είναι αυτά που κάνετε;»

Πρόσθεσε, δε, πως «δυστυχώς στη χώρα διακινούνται απίστευτες θεωρίες συνωμοσίας. Η χώρα χρειάζεται φτηνή ενέργεια που παράγεται από τον άνεμο και τον αέρα και όχι από το ακριβό αέριο. Άρα αν θέλουμε φτηνή ηλεκτρική ενέργεια χρειαζόμαστε περισσότερα φωτοβολαΐκα και αιολικά»

Για το πρόγραμμα Σπίτι μου 2 και τις μονογονεϊκές οικογένειες

Ειδικά για το πρόγραμμα Σπίτι μου 2 είπε ότι «έχουμε εξασφαλίσει 2 δισ. παραπάνω Εξετάζουμε σοβαρά να διευρύνουμε στο μέτρο του κοινωνικά λογικού τα κριτήρια ώστε να εξασφαλίσουμε σπίτι με δόση δανείου μικρότερη από το ενοίκιο που θα χρειαζόταν για το ίδιο ακίνητο» διαβεβαιώνοντας ότι οι μονογονεϊκές οικογένειες είναι «πάντα προτεραιότητα σε προγράμματα επιδοματικού χαρακτήρα που εφαρμόζουμε ή τα προγράμματα επιμόρφωσης από την ΔΥΠΑ

Για το επίδομα ανεργία και τη «μαύρη» εργασία

Ο πρωθυπουργός είπε, ακόμα, ότι «αυτό που δεν πρέπει ποτέ να γίνεται είναι αυτός που μπορεί να έχει μια δουλειά, να τη βγάζει με επιδόματα. Αυτό είναι ανεπίτρεπτο. Γι’ αυτό ετοιμάζουμε παρέμβαση στο επίδομα ανεργίας» υπενθυμίζοντας ότι «μείωσαμε μια μονάδα τις ασφαλιστικές εισφορές γιατί αυτό μπορούμε, θα θέλαμε περισσότερα. Βάλτε και τις άλλες πέντε που έχουμε κάνει, άρα έξι συνολικά».

Αναφερόμενος στην Ψηφιακή κάρτα εργασίας είπε ότι «την επιβάλαμε με αντιδράσεις και τη θέλαμε για να μπορούν να δηλώνονται οι υπερωρίες και να εισπράττει ο εργαζόμενος αυτά που δουλεύει. Και είδαμε με την εφαρμογή του μέτρου ότι αυξήθηκαν οι δηλωμένες υπερωρίες».

«Κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια να ενώσουμε τις βάσεις δεδομένων για να αντιμετωπίσουμε τη φοροδιαφυγή. Έχει γίνει μια σημαντική προσπάθεια που έχει ήδη έμπρακτα αποτελέσματα. Η πρώτη παρέμβαση που κάναμε και εισπράξαμε πολιτικό κόστος ήταν ο τρόπος φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών».

Για το ψηφιακό φροντιστήριο

«Ο τρόπος με τον οποίο τα παιδεία μπαίνουν στο πανεπιστήμιο είναι θέμα μεγάλης συζήτησης. Οι πανελλαδικές έιναι αδιάβλητο και αξιόπιστο σύστημα αλλά το λυκειο έχει μετατραπεί σε μηχανισμό προετοιμασίας εισόδου στην ανώτατη εκπαίδευση με πρόσθετη ενίσχυση εκτός σχολείου. Κάνουμε συζητήσεις για να αποδεσμεύσουμε το απολυτήριο λυκείου από την είσοδο στα ΑΕΙ. Αλλά ένας τρόπος πανελλαδικών εξετάσεων πιστεύω ότι πάντα θα χρειάζεται. Στόχος το ψηφιακό φροντιστήριο να γίνει ισάξιο των ιδιωτικών φροντιστηρίων» είπε ακόμα ο πρωθυπουργός.

Για τις αμερικανικές εκλογές

Ερωτηθείς για το ντιμπέιτι Τραμπ-Χάρις είπε ότι «υπήρξε κατά τεκμήριο ένας ξεκάθαρος νικητής στο ντιμπέιτ, η Κάμαλα Χάρις. Εμείς θα συνεργαστούμε με όποιον ή όποιαν επιλέξουν οι Αμερικανοί πολίτες, Εγώ έχω συνεργαστεί και με τον Τραμπ και με τον Μπάιντεν».

Για τα ελληνοτουρκικά

Η τελευταία ερώτηση αφορούσε τις σχέσεις Ελλάδας-Τουρκίας και την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας με τον πρωθυπουργό να απαντά ότι «η Ελλάδα οφείλει να επενδύει στις ΕΔ όπως κάνει η κυβέρνηση την τελευταία 5ετια. Η χώρα πρέπει να είναι σε θέση να υπερασπιστεί την κυριαρχία της. Όσο πιο ισχυρή η Ελλάδα είναι αμυντικά με τόσο μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κάθεται στις διαπραγματεύσεις. Θα μιλάμε πάντα με την Τουρκία, ο πυρήνας του τουρκικού αναθεωρητισμού δεν έχει αλλάξει. Η χώρα δεν θα κάνει καμία έκπτωση στο εξοπλιστικό της πρόγραμμα. Δεν φοβόμαστε κανέναν. Το γεγονός ότι είχαμε πάντα έναν μεγαλύτερο γείτονα σε μια σύνθετη σχέση μας υποχρεώνει να ξοδεύουμε περισσότερα στα εξοπλιστικά».

protothema.gr




Μητσοτάκης στον «Χ» | «Ικανοποιητική συνεργασία» με την Τουρκία στο Μεταναστευτικό

Υποστήριξε ότι η χώρα μας συγχρόνως προστατεύει αποτελεσματικά τα σύνορά της και σέβεται το Διεθνές Δίκαιο –  «Πρέπει πάντα να είμαστε έτοιμοι και για ένα κακό σενάριο» είπε για τη στάση της Τουρκίας

«Ικανοποιητική» και που «αποδίδει καρπούς» χαρακτήρισε τη συνεργασία της Ελλάδας με την Τουρκία στη διαχείριση του πολυσύνθετου προβλήματος του μεταναστευτικού-προσφυγικού, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, απαντώντας στο ερώτημα του εκδότη του «Χ» Σταύρου Φανφάνη στο περιθώριο της συνέντευξης Τύπου στο πλαίσιο της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Κληθείς να σχολιάσει τη στάση… καλού παιδιού της Τουρκίας, μερικά χρόνια μετά την τεχνική κρίση που προκάλεσε ο Τούρκος πρόεδρος Ρ.Τ. Ερντογάν στις Καστανιές Έβρου, ο πρωθυπουργός θέλησε να σταθεί στο σήμερα και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις που έχουν εξομαλυνθεί, ενώ μετέφερε την ετοιμότητα της Ελλάδας να ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε τροπή πάρει η συμπεριφορά της Τουρκίας ανά πάσα στιγμή. Αναφορικά με τη δική μας πολιτική γύρω από το Μεταναστευτικό, ισχυρίστηκε πως η χώρα μας συγχρόνως προστατεύει αποτελεσματικά τα σύνορά της και σέβεται το Διεθνές Δίκαιο.

Η ερώτηση: Η κρίση στη Μέση Ανατολή και η κλιματική κρίση έχουν φέρει εκ νέου στο προσκήνιο το μεταναστευτικό. Είναι η χώρα μας σε θέση να διαχειριστεί την ενδεχόμενη νέα έξαρση ή μία μόνιμη αύξηση στις ροές προς την Ευρώπη; Μπορούμε να εμπιστευτούμε την αλλαγή στάσης της Τουρκίας, ειδικά μετά από όσα συνέβησαν στον Έβρο πριν από μερικά χρόνια;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Παρά τις μεγάλες δυσκολίες που έχει η σχέση μας με την Τουρκία, οφείλω να επισημάνω ότι στα ζητήματα της διαχείρισης του προσφυγικού-μεταναστευτικού προβλήματος, υπάρχει μία ικανοποιητική συνεργασία. Αν θα κρατήσει για πάντα δεν είμαι σε θέση να το προβλέψω και πρέπει πάντα να είμαστε έτοιμοι και για ένα κακό σενάριο.

Όμως, αυτή τη στιγμή υπάρχει μία ικανοποιητική συνεργασία, η οποία νομίζω ότι αποδίδει καρπούς, παρά το γεγονός ότι η γενεσιουργός αιτία των μεταναστευτικών ροών δεν έχει εκλείψει. Αντίθετα, μπορεί τα πράγματα να γίνουν χειρότερα, ειδικά αν μιλάμε για μετανάστευση από την Αφρική, η οποία συνδέεται με την κλιματική κρίση και με υπαρξιακές ανάγκες ανθρώπων να αναζητήσουν μία καλύτερη ζωή.

Όμως, όπως είπα και πριν, τα αποτελέσματα στο πεδίο είναι αναντίρρητα θετικά.

Η χώρα έχει κατοχυρώσει, θα έλεγα, τη δυνατότητα να μπορεί να προστατεύει τα χερσαία και τα θαλάσσια σύνορά της, κάνοντας αυτό το οποίο χρειάζεται και με απόλυτο σεβασμό ταυτόχρονα στο Διεθνές Δίκαιο και με σεβασμό, πρώτα και πάνω από όλα, στην αξία της ανθρώπινης ζωής.

Αλλά προφανώς κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα γίνει στο μέλλον και γι’ αυτό και έχει πολύ μεγάλη σημασία να εφαρμοστεί και το Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το οποίο νομίζω ότι θέτει τις ευρωπαϊκές χώρες προ των ευθυνών τους.

Όχι στον βαθμό που θα θέλαμε ενδεχομένως, αλλά είναι η καλύτερη δυνατή συμφωνία η οποία μπορούσε να επιτευχθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

xronos.gr




Τα 45 μέτρα που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην 88η ΔΕΘ

Στην ομιλία του στην 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε έναν οδικό χάρτη μέτρων που στοχεύουν στην αύξηση των εισοδημάτων, την ανάπτυξη του παραγωγικού δυναμικού της χώρας, την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και την αντιμετώπιση των σημαντικών ζητημάτων, όπως το στεγαστικό και το δημογραφικό.

Τα 45 μέτρα που ανακοίνωσε καλύπτουν την περίοδο από το 2025 έως το 2027 και περιλαμβάνουν μειώσεις φόρων, αυξήσεις συντάξεων και κατώτατου μισθού, καθώς και παροχές προς οικογένειες και ευάλωτες ομάδες. Επιπλέον, ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε σημαντικές παρεμβάσεις στον τομέα της υγείας, όπως τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία για 37.000 πολίτες και κίνητρα για την ενίσχυση των γιατρών σε απομακρυσμένες περιοχές.

Ο Πρωθυπουργός τόνισε τη σημασία της ισορροπημένης ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής, επισημαίνοντας ότι οι παρεμβάσεις αυτές αποσκοπούν στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών και στη σύγκλιση της Ελλάδας με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Ακολουθούν τα 45 μέτρα που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην 88η ΔΕΘ:

  1. Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 1% από την 1η Ιανουαρίου 2025.
  2. Αύξηση συντάξεων κατά 2,2% έως 2,5% για πάνω από 2.000.000 συνταξιούχους από την 1η Ιανουαρίου 2025.
  3. Αύξηση του κατώτατου μισθού από τα 830 ευρώ σήμερα, με στόχο τα 950 ευρώ έως τον Απρίλιο του 2027.
  4. Έκτακτο επίδομα έως 200 ευρώ σε 670.000 συνταξιούχους με εισόδημα έως 1.600 ευρώ τον Δεκέμβριο 2024.
  5. Μία επιπλέον δόση του Επιδόματος Παιδιού για 767.000 δικαιούχους τον Δεκέμβριο 2024.
  6. Έκτακτο επίδομα 200 ευρώ σε 220.000 δικαιούχους αναπηρικών επιδομάτων και 35.000 ανασφάλιστους υπερήλικες.
  7. Αύξηση κατά 50% του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος για 205.000 δικαιούχους.
  8. Ετήσιες αυξήσεις έως 100 ευρώ τον μήνα για σχεδόν 700.000 δημόσιους υπαλλήλους από την άνοιξη 2025.
  9. Μείωση του φόρου στις εφημερίες των γιατρών του ΕΣΥ με συντελεστή 22%, προσφέροντας αύξηση αποδοχών κατά 130 ευρώ τον μήνα.
  10. Πρόσθετο κίνητρο έως 7.200 ευρώ ετησίως για γιατρούς που στελεχώνουν δομές υγείας σε απομακρυσμένες περιοχές.
  11. Δωρεάν απογευματινά χειρουργεία για 37.000 πολίτες με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης.
  12. Πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» για την αναβάθμιση και ανακαίνιση σχολείων ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ.
  13. Αύξηση κατά 20% της αποζημίωσης νυχτερινής απασχόλησης για ένστολους (Ένοπλες Δυνάμεις, Λιμενικό, Αστυνομία και Πυροσβεστική).
  14. Πλήρης κατάργηση του Τέλους Επιτηδεύματος με ετήσιο όφελος 325 ευρώ για κάθε αυτοαπασχολούμενο ή ατομική επιχείρηση.
  15. Μείωση του ελάχιστου φορολογητέου ποσού των ελεύθερων επαγγελματιών σε περιοχές με 1.500 κατοίκους αντί για 500.
  16. Κατάργηση του Ειδικού Φόρου Σταθερής Τηλεφωνίας για συνδέσεις οπτικής ίνας με ταχύτητες άνω των 100 Mbps.
  17. Ενίσχυση κατά 20 εκατομμύρια ευρώ των επιδομάτων για νέους γονείς, με 173.000 vouchers και 20.000 νέες θέσεις παιδικών σταθμών.
  18. Φορολογική απαλλαγή για εργοδότες που παρέχουν έως και 5.000 ευρώ ετησίως σε νέους γονείς.
  19. Σύγκλιση των δικαιωμάτων των τρίτεκνων με των πολύτεκνων, ανεξάρτητα από εισόδημα.
  20. Επέκταση του προγράμματος «Νταντάδες της Γειτονιάς» με vouchers έως 500 ευρώ για κάθε παιδί.
  21. Κατάργηση του φόρου 15% στην ασφάλιση υγείας για παιδιά έως 18 ετών.
  22. Δωρεάν έλεγχος γονιμότητας σε γυναίκες ηλικίας 30 έως 35 ετών και απλοποίηση των καλύψεων του ΕΟΠΥΥ στην υποβοηθούμενη αναπαραγωγή.
  23. Αναμόρφωση των επιδομάτων ανεργίας για καλύτερη στόχευση.
  24. Πιο δίκαια και στοχευμένα κοινωνικά επιδόματα για τη μείωση της παιδικής φτώχειας.
  25. Μονιμοποίηση της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο από το 2025.
  26. Ευέλικτο σύστημα διαχείρισης των «κόκκινων» δανείων για αγρότες και συνεταιρισμούς.
  27. Πρόγραμμα 600 εκατομμυρίων ευρώ για την αύξηση της θερμοκηπιακής καλλιέργειας.
  28. Σχέδιο ανταλλαγής και αντιπαροχής αδρανών δημόσιων γαιών για επενδύσεις σε θερμοκήπια.
  29. Ξεκινά το 2ο πρόγραμμα «Σπίτι Μου» ύψους 2 δισ. ευρώ για την απόκτηση πρώτης κατοικίας από νέους.
  30. Πρόγραμμα 400 εκατομμυρίων ευρώ για δάνεια έως 20.000 ευρώ με μηδενικό επιτόκιο για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών.
  31. Απαλλαγή από τον φόρο ενοικίου για 3 χρόνια για ιδιοκτήτες που νοικιάζουν κλειστά ακίνητα.
  32. Νέο, αυξημένο τέλος στις συμβάσεις μέσω πλατφορμών.
  33. Απαγόρευση νέων βραχυχρόνιων μισθώσεων στα 3 κεντρικά διαμερίσματα της Αθήνας για έναν χρόνο.
  34. Αύξηση κατά 20% της έκπτωσης του ΕΝΦΙΑ για ασφαλισμένες κατοικίες έως 500.000 ευρώ.
  35. Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων με κύκλο εργασιών άνω των 500.000 ευρώ για φυσικές καταστροφές.
  36. Διεύρυνση κινήτρων για καινοτομία, συγχωνεύσεις επιχειρήσεων και εξαγορές.
  37. Περιορισμός του ελάχιστου κεφαλαίου μιας εταιρίας που προκύπτει από μετασχηματισμό μικρότερων στα 100.000 ευρώ.
  38. Κατάργηση του Τέλους Χαρτοσήμου σε εκατοντάδες συναλλαγές.
  39. Χορήγηση «Golden Visa» για κεφάλαια που θα χρηματοδοτούν startup εταιρείες με τουλάχιστον 250.000 ευρώ.
  40. Ίδρυση νέου Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου με κεφάλαια 300 εκατομμυρίων ευρώ.
  41. Διαμόρφωση 12+1 περιφερειακών σχεδίων ανάπτυξης με μικρά και μεγάλα έργα σε κάθε δήμο.
  42. Κατάργηση 15 χρονοβόρων γραφειοκρατικών διαδικασιών για μείωση του διοικητικού βάρους κατά 25%.
  43. Επιβολή Τέλους Κρουαζιέρας ανά επιβάτη που αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμάνι.
  44. Αύξηση του Τέλους Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση για καταλύματα από Απρίλιο έως Οκτώβριο.
  45. Τα έσοδα από το Τέλος Ανθεκτικότητας θα επιστρέφουν στις τοπικές κοινωνίες για την οργάνωση υποδομών



Μητσοτάκης στη ΔΕΘ: Έρχονται σύντομα 37.000 δωρεάν απογευματινά χειρουργεία

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην ομιλία του στην 88η ΔΕΘ, ανακοίνωσε την επικείμενη λειτουργία 37.000 δωρεάν απογευματινών χειρουργείων στο πλαίσιο της ενίσχυσης του τομέα της Υγείας.

Αυτή η πρωτοβουλία έχει στόχο τη μείωση των χρόνων αναμονής για τους ασθενείς και τη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας στη χώρα .




Μητσοτάκης από ΔΕΘ: Αύξηση συντάξεων από την 1η Ιανουαρίου και μείωση ασφαλιστικών εισφορών

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην εναρκτήρια ομιλία του στα εγκαίνια της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε μια σειρά από μέτρα με στόχο την αντιμετώπιση του δημογραφικού και στεγαστικού προβλήματος, καθώς και μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών. Οι παρεμβάσεις αυτές επικεντρώνονται στην οικονομική στήριξη των οικογενειών και την ενίσχυση του εισοδήματος των πολιτών.

Συγκεκριμένα, ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε αυξήσεις στις συντάξεις από την 1η Ιανουαρίου 2025, αύξηση του κατώτατου μισθού, καθώς και νέα μέτρα για την ενίσχυση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Επίσης, προανήγγειλε τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών και την πλήρη κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος από το 2025, ενώ τόνισε την ανάγκη για ισορροπημένη ανάπτυξη και στήριξη της νέας γενιάς.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης και ότι οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης για μείωση φόρων, αύξηση μισθών, και στήριξη του ΕΣΥ υλοποιούνται. Παράλληλα, ανέφερε την ανάγκη για πιο αποτελεσματική διαχείριση του δημογραφικού προβλήματος, με κίνητρα για νέους γονείς και τη συνέχιση του προγράμματος «Σπίτι μου» με επιπλέον 2 δισεκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ο Πρωθυπουργός έκλεισε την ομιλία του υπογραμμίζοντας την ανάγκη για ενότητα και συνέχιση των μεταρρυθμίσεων, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος.




Μητσοτάκης στη ΔΕΘ: Έπαιξε ποδοσφαιράκι, έκανε προβλέψεις για ΠΑΟΚ και Ολυμπιακό, πήρε εύσημα από τον Γερμανό αντικαγκελάριο

Βόλτα στις εγκαταστάσεις της 88ης ΔΕΘ – Helexpo, με τιμώμενη χώρα τη Γερμανία, πραγματοποίησε το μεσημέρι του Σαββάτου ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός έκανε στάση στο περίπτερο για την ανακύκλωση, το περιβάλλον και ευρύτερα την προστασία του οικολογικού συστήματος, ενώ αμέσως μετά παρακολούθησε μια επίδειξη Drone από τον Ελληνικό Στρατό.

Αμέσως μετά συναντήθηκε με ομάδα νεαρών παιδιών και σχολίασε τις επιδόσεις των ποδοσφαιρικών ομάδων. «Ο Ολυμπιακός καλός, ο ΠΑΟΚ καλός αλλά θα κάνω τις προβλέψεις μου τον Μάρτιο», είπε χαριτολογώντας, σύμφωνα με το ThessToday.

Ακολούθως ο πρωθυπουργός μετά την κολοκυθόπιτα δοκίμασε και… μπίρα. «Στην υγειά σας», ανέφερε απευθυνόμενος προς τους ιθύνοντες του Περιπτέρου, που του πρόσφεραν μια ανάσα δροσιάς κατά τη διάρκεια της βόλτας του.

Συναντήθηκε και με τον χάλκινο Ολυμπιονίκη στην κωπηλασία Πέτρο Γκαϊδατζή. Μάλιστα είχε ένα σύντομο χαιρετισμό με τον νεαρό Ολυμπιονίκη, τον οποίον ευχαρίστησε για την επίδοσή του και την κατάκτηση του μεταλλίου, στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού.

Στη συνέχεια, πήγε στο Περίπτερο της Γερμανίας, όπου είναι και η τιμώμενη χώρα της φετινής Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης, ενώ έπαιξε και ποδοσφαιράκι στο περίπτερο της πόλης της Λειψίας, που είναι αδερφή πόλη με τη Θεσσαλονίκη.

Συναντήθηκε με τον Γερμανό αντικαγκελάριο Χάμπεκ – Πήρε εύσημα για την ελληνική οικονομία

Διμερή συνάντηση με τον αντικαγκελάριο της Γερμανίας και Ομοσπονδιακό Υπουργό Οικονομικών Υποθέσεων και Προστασίας του Κλίματος, Ρόμπερτ Χάμπεκ που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, είχε νωρίς το πρωί του Σαββάτου ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε ξενοδοχείο της πόλης, πριν τα εγκαίνια της 88ης ΔΕΘ, όπου τιμώμενη χώρα είναι η Γερμανία.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν ζητήματα ευρωπαϊκού και διμερούς ενδιαφέροντος με έμφαση στην οικονομία, την ενέργεια και το Μεταναστευτικό.

Ο κ. Χάμπεκ συνεχάρη τον Κυριάκο Μητσοτάκη για τις επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας. Ο Πρωθυπουργός σημείωσε ότι η Ελλάδα είχε τον δεύτερο υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ε.Ε κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024 και επανέλαβε ότι στόχος του είναι η πεταιτέρω ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων.

Σε ό,τι αφορά την κλιματική αλλαγή, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε ότι η Ευρώπη πρέπει να κάνει περισσότερα για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών.

hampek_deth

Στη συζήτηση για τα ενεργειακά υπογράμμισε τη σημασία περισσότερων ευρωπαϊκών δικτύων ενέργειας και διασυνδέσεων, καθώς παρατηρούνται στρεβλώσεις που επηρεάζουν τη συνολική τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας. Σε ό,τι αφορά την κοινή ευρωπαϊκή πρόκληση του Μεταναστευτικού, ο Πρωθυπουργός επανέλαβε ότι η Ελλάδα εφαρμόζει μια αυστηρή, αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική.

Ακολούθως, ο κ. Μητσοτάκης μετέβη στο κέντρο διοίκησης τη ΔΕΘ για τα εγκαίνια της έκθεσης, εκεί όπου τον υποδέχτηκε ο Απόστολος Τζιτζικώστας.

mitsotakis_deth___3_
mitsotakis_deth___2_
mitsotakis_deth___1_
mitsotakis_deth___8_
mitsotakis_deth___7_
mitsotakis_deth___6_
mitsotakis_deth___5_
mitsotakis_deth___4_

Μετά την τελετή εγκαινίων της έκθεσης, ο πρωθυπουργός δοκίμασε τοπικά εδέσματα και στη συνέχεια εισήλθε στο κτίριο διοίκησης της ΔΕΘ όπου συσκέφθηκε με το επιτελείο του και το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΘ-HELEXPO.

mitsotakis_deth____3_
mitsotakis_deth____4_
mitsotakis_deth____5_
mitsotakis_deth____6_
mitsotakis_deth____7_
mitsotakis_deth____1_
mitsotakis_deth____2_

Ακολούθως, περιηγήθηκε σε περίπτερα της Έκθεσης (ΕΡΤ και Ενόπλων Δυνάμεων, μεταξύ άλλων) και καλωσόρισε επίσημα τον Ρόμπερτ Χάμπεκ.

mitsotakis_deth8
mitsotakis_deth7

 




Κ. Μητσοτάκης | Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί στις 30 Νοεμβρίου του 2024

Την ημερομηνία παράδοσης στο κοινό του Μετρό της Θεσσαλονίκης αποκάλυψε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην εκδήλωση με θέμα: «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή Ανάπτυξη – Παρουσίαση της ψηφιακής πλατφόρμας για τα περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης erga.gov.gr», στο Μέγαρο Μουσικής της Θεσσαλονίκης.

Όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί στο κοινό στις 30 Νοεμβρίου του 2024. «Μετά από πολλά εγκαίνια, τα οποία δεν ήταν στην πραγματικότητα εγκαίνια, μετά από μουσαμάδες, παρουσιάσεις, αμφισβητήσεις είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί- δεν θα εγκαινιαστεί, θα παραδοθεί- στους πολίτες την 30η Νοεμβρίου του 2024. Σε 95 μέρες από τώρα. Οπότε το ρολόι δουλεύει αντίστροφα» είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός, ο οποίος σημείωσε στην ομιλία του ότι η Θεσσαλονίκη αλλάζει.

«Καμία κυβέρνηση δεν έχει υλοποιήσει περισσότερα έργα υποδομής για τη Θεσσαλονίκη από ότι αυτή η κυβέρνηση και αυτό είναι κάτι το οποίο πιστεύω ότι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης αρχίζουν και το αντιλαμβάνονται» είπε ο κ. Μητσοτάκης.

«Καταλαβαίνω απόλυτα την καχυποψία και τη διστακτικότητα απέναντι σε δεσμεύσεις, τις οποίες οι πολίτες της Θεσσαλονίκης έχουν ακούσει πολλές φορές, πλην όμως η πραγματικότητα ήταν πάντα διαφορετική. Εδώ νομίζω ότι έχουμε ξεφύγει από τις πρακτικές του παρελθόντος, έχουμε αποδείξει ότι αυτά τα οποία λέμε μπορούμε να τα υλοποιήσουμε εντός συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων», είπε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε πως τα αναλυτικά στοιχεία που παρουσίασαν οι αρμόδιοι υπουργοί για τα έργα στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία αποδεικνύουν του λόγου το αληθές.

Όσον αφορά στον τομέα της Υγείας, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι η Θεσσαλονίκη εντός της επόμενης τετραετίας θα έχει το πιο σύγχρονο αντικαρκινικό νοσοκομείο και το πιο σύγχρονο παιδιατρικό νοσοκομείο στη χώρα, σε συνδυασμό με σημαντικές παρεμβάσεις οι οποίες γίνονται από το Ταμείο Ανάκαμψης σε όλες τις κτιριακές υποδομές, σε τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, σε Κέντρα Υγείας. «Ουδέποτε είχαμε ένα τέτοιο σχέδιο ανάταξης των υποδομών του ΕΣΥ, όπως αυτό το οποίο υλοποιείται από αυτή την κυβέρνηση. Και επειδή πολλά από αυτά τα έργα είναι έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, έχουν και πολύ αυστηρά χρονοδιαγράμματα υλοποίησης και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας συνολικά θα δουν μια σημαντικότατη αλλαγή στις υποδομές των υφιστάμενων νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας μέσα στους επόμενους 18 με 24 μήνες».

Επίσης, για τον οδικό άξονα Flyover τόνισε ότι ο στόχος είναι να παραδοθεί την Άνοιξη του 2027, πριν τις βουλευτικές εκλογές.

Ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για τη σημασία της περιφερειακής σύγκλισης που επιτυγχάνεται μέσω της εθνικής στρατηγικής για την περιφερειακή ανάπτυξη και υπογράμμισε πως με την Ψηφιακή Πλατφόρμα erga.gov.gr, μέσω της οποίας μπορεί να παρακολουθεί οποιοσδήποτε την πορεία των έργων και τη διαβούλευση διασφαλίζονται η λογοδοσία, η προτεραιοποίηση και η αποτελεσματικότητα.

 

www.ertnews.gr




Στην Πεντέλη σήμερα ο Μητσοτάκης: Στόχος η αντιπυρική ασπίδα των περιοχών που επλήγησαν

Ταυτόχρονα με τις παρεμβάσεις για την αποκατάσταση των ζημιών και την ταχύτατη καταβολή των αποζημιώσεων, επί τάπητος στη σημερινή σύσκεψη στην Πεντέλη θα τεθεί και το αναβαθμισμένο σχέδιο πρόληψης με το οποίο η πολιτεία θα ενισχύσει την αντιπυρική ασπίδα των πυρόπληκτων περιοχών.

Δεν είναι τυχαίο ότι στην αποψινή σύσκεψη θα βρίσκονται ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς και οι δήμαρχοι όλων των δήμων που επλήγησαν από την πρόσφατη πυρκαγιά, προκειμένου να συζητηθούν αναλυτικά επιπλέον μέτρα για την ενίσχυση της προστασίας ζωνών γειτνίασης δάσους με κατοικημένες περιοχές.
Δίπλα στον Κυριάκο Μητσοτάκη θα βρίσκονται ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης, ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος, ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Κικίλιας και ο υφυπουργός για την Κρατική Αρωγή Χρήστος Τριαντόπουλος, ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ και οι δήμαρχοι Πεντέλης, Χαλανδρίου, Παλλήνης, Βριλησσίων, Ωρωπού, Διονύσου, Μαραθώνα, Ραφήνας – Πικερμίου. Από το Μαξίμου το παρών θα δώσουν ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Γιώργος Μυλωνάκης, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης και ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος.
Είναι προφανές ότι ο κ. Μητσοτάκης είναι διατεθειμένος να δώσει απαντήσεις για τη διαχείριση των πυρκαγιών και να μην αφήσει τον μηχανισμό της Πολιτικής Προστασίας να γίνει αντικείμενο μικροπολιτικής εκμετάλλευσης από την αντιπολίτευση.

Ο πρωθυπουργός θα επιμείνει ότι δεν πρέπει να αποδομηθεί το μοντέλο της Πολιτικής Προστασίας που είναι εν ισχύ κι όσα χτίστηκαν με κόπο ειδικά στο σκέλος της πρόληψης.

Στόχος είναι να επιβεβαιωθεί εμπράκτως ότι «το κράτος ήταν και θα είναι παρών» στο πλευρό των πυρόπληκτων. Στη σύσκεψη θα αξιολογηθούν τα ευρήματα των αυτοψιών που έγιναν την προηγούμενη εβδομάδα σε κτίρια και υποδομές καθώς και οι δράσεις που ήδη έχει δρομολογήσει η πολιτεία για την αποκατάσταση των ζημιών, ώστε τα πάντα να ολοκληρωθούν με fast track διαδικασίες. Και φυσικά θα υπάρξει λεπτομερής σχεδιασμός για την επόμενη μέρα.

Πυρετός συσκέψεων για τη ΔΕΘ

Τα βλέμματα πάντως του Μαξίμου είναι στραμμένα ταυτόχρονα και στη ΔΕΘ που συνιστά παραδοσιακά πολιτικό ορόσημο της χρονιάς. Η οριστικοποίηση των οικονομικών μέτρων και των μεταρρυθμίσεων που θα εξαγγείλει από το βήμα του Βελλίδειου Συνεδριακού Κέντρου ο Πρωθυπουργός θα απαιτήσει αλλεπάλληλες συσκέψεις με το οικονομικό επιτελείο αυτή την εβδομάδα στο Μέγαρο Μαξίμου, ώστε να αποσαφηνιστεί η διαθέσιμη δημοσιονομική περίμετρος και να «κλειδώσει» το μείγμα των πολιτικών.

Στον πυρήνα της ομιλίας του Κυριάκου Μητσοτάκη φαίνεται ότι θα βρίσκονται παρεμβάσεις για τη στήριξη της οικογένειας με κίνητρα για την απόκτηση περισσότερων παιδιών, το στεγαστικό για φθηνή στέγη σε νέα ζευγάρια και την κοινωνική πολιτική με έμφαση στα επιδόματα πρόνοιας και το επίδομα ανεργίας. Ενώ ξεχωριστά σκέλη θα αποτελέσει η ενίσχυση του ΕΣΥ και των δημόσιων υποδομών. Την Παρασκευή (23/08) ο Πρωθυπουργός θα μεταβεί στη Θεσσαλονίκη για την καθιερωμένη συνάντηση με τους παραγωγικούς φορείς πριν από τη ΔΕΘ.

newsbomb.gr




Red Alert στο Μαξίμου για τις φωτιές στην Αττική

Σε κόκκινο συναγερμό κυβέρνηση και κρατικός μηχανισμός για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών στην Αττική.

ΟΚυριάκος Μητσοτάκης επέστρεψε εσπευσμένα στην Αθήνα αν και από την πρώτη στιγμή, ο πρωθυπουργός ήταν σε απευθείας επικοινωνίας με συνεργάτες του, αλλά και με τον αρμόδιο υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλη Κικίλια ο οποίος είχε τον συντονισμό των δυνάμεων πυρόσβεσης και πέρασε όλη τη χθεσινή μέρα και το βράδυ στο κτήριο «Φάρος» της Πολιτικής Προστασίας.

Από νωρίς σήμερα το πρωί θα βρίσκεται σε συσκέψεις στο Μέγαρο Μαξίμου με τους αρμόδιους υπουργούς που εμπλέκονται στην διαχείριση της κρίσης.

Επί ποδός πολέμου από την πρώτη στιγμή είναι ενώ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Γιώργος Μυλωνάκης, καθώς και ο διευθυντής Διαχείρισης Κρίσεων Γιώργος Ευθυμίου.

Αυτή την ώρα οι πυροσβεστικές δυνάμεις επικεντρώνονται στην Ανατολή πάνω από τη Νέα Μάκρη όπου ο δυνατός άνεμος με ισχυρές ριπές αλλάζει συνεχώς την κατεύθυνση του μετώπου της πυρκαγιάς και όπου αλλού βγαίνουν αναζωπυρώσεις από τους ισχυρούς ανέμους που πνέουν στην Αττική.
www.newsbomb.gr



Φωτιά Βαρνάβα: Στο Μαξίμου από τα ξημερώματα ο Μητσοτάκης

Σε συναγερμό είναι και το Μέγαρο Μαξίμου λόγω της μεγάλης φωτιάς που ξεκίνησε στον Βαρνάβα και έχει περάσει πλέον στην Πεντέλη, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να έρχεται εσπευσμένα στην Αθήνα τα ξημερώματα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Σοφίας Φασουλάκη στο Open, ο πρωθυπουργός βρίσκεται στο Μαξίμου με τους στενούς του συνεργάτες και ενημερώνεται διαρκώς για τις εξελίξεις. Πιθανό είναι αργότερα να πραγματοποιήσει και επίσκεψη στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

Σημειώνεται πως η εντολή που έχει δοθεί από την κυβέρνηση είναι οι περιοχές να εκκενώνονται άμεσα και το 112 ήχησε δεκάδες φορές , για να μην υπάρξει κίνδυνος για ανθρώπινες ζωές.

ethnos.gr




Πώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατέληξε στον Τζιτζικώστα για Επίτροπο στην Ε.Ε.

Στο πρόσωπο του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, ο Πρωθυπουργός θέτει την εμπιστοσύνη του για τον επόμενο Έλληνα Επίτροπο που θα συμμετάσχει στην Ευρωπαική Επιτροπή τα επόμενα πέντε χρόνια.

Ηαπόφαση είχε παρθεί εδώ και καιρό, όπως λένε οι πληροφορίες, ενώ έγινε γνωστό ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης απέρριψε την λογική της πρότασης 2 υποψηφίων που ζητούσε η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν προκειμένου να επιλέξει η ίδια, καταλήγοντας στην περίπτωση του κ. Τζιτζικώστα.

Το σκεπτικό πίσω από την επιλογή του Απόστολου Τζιτζικώστα συμπυκνώνεται στις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη ο οποίος δήλωσε ότι «O Απόστολος Τζιτζικώστας, είναι ένα πρόσωπο με εμπειρία σε θεσμικούς ρόλους τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη, όπου το 2020 εξελέγη Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών. Ταυτόχρονα, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας είναι ένας νέος άνθρωπος που έχει εκλεγεί τρεις φορές με ποσοστά άνω του 50%».

Παράλληλα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος πρόσθεσε πως «η επιλογή του κ. Τζιτζικώστα είναι μια επιλογή με πολιτικά χαρακτηριστικά, η οποία αναδεικνύει τη σημασία της Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας για την Ευρώπη, ως μια περιοχή με στρατηγική θέση, διασυνδεσιμότητα και γεωπολιτική σημασία τόσο για τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, όσο και ως βορειοανατολικό άκρο της Μεσογείου».

Παρ’ όλα αυτά, η περίπτωση Τζιτζικώστα εξυπηρετεί και την κεντροδεξιά πτέρυγα της κυβέρνησης η οποία πλέον αντιπροσωπεύεται πιο εμφανώς μέσα και από τις αλλαγές που επιχείρησε το Μέγαρο Μαξίμου σε κυβέρνηση και στους γενικούς γραμματείς. Ο κ. Τζιτζικώστας αποτελεί ένα πρόσωπο «γέννημα θρέμμα της Νέας Δημοκρατίας», έχει πολύ καλή σχέση με τους πρώην προέδρους της ΝΔ Κώστα Καραμανλή και Αντώνη Σαμαρά και αυτό έχει τη σημασία του για το κομματικό ακροατήριο της Νέας Δημοκρατίας και η αξιοποίησή του σε ανώτατο επίπεδο κλείνει εμφατικά παρασκηνιακές συζητήσεις και παράπονα για υποεκπροσώπηση της δεξιάς πτέρυγας.

Για την κυβέρνηση η επιλογή του Απόστολου Τζιτζικώστα είναι μια επιλογή με πολιτικά χαρακτηριστικά για μια σειρά λόγους, καθώς η διαδρομή του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας συγκροτεί το κατάλληλο προφίλ, που ο Κυριάκος Μητσοτάκης επεδίωκε να έχει ο επόμενος επίτροπος της Ελλάδας.

Τζιτζικώστας στο Μαξίμου

Χθες στις 18.00, λίγες ώρες από την ανακοίνωση του Π. Μαρινάκη που γνωστοποιούσε ότι η κυβέρνηση θα προτείνει τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας για Επίτροπο στην Ε.Ε, ο Απόστολος Τζιτζικώστας πέρασε το κατώφλι του Μεγάρου Μαξίμου για να συναντηθεί με τον Πρωθυπουργό. Κατά την είσοδό τους στο Μέγαρο Μαξίμου, οι κάμερες κατέγραψαν τον σύντομο διάλογο που είχαν, με τον κ. Τζιτζικώστα να ευχαριστεί θερμά τον πρωθυπουργό για την απόφασή του να τον προτείνει ως τον νέο επίτροπο της Ελλάδας.

«Αποτελεί μοναδική τιμή»

«Για μένα αποτελεί μοναδική τιμή. Από την εμπειρία μου στους ευρωπαϊκούς θεσμούς γνωρίζω καλά ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η Ευρωπαϊκή Ένωση και είμαι αποφασισμένος να εργαστώ σκληρά προκειμένου να δημιουργήσουμε μία Ευρώπη που να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των συμπολιτών μας», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Τζιτζικώστας. Συμπλήρωσε δε πως η απόφαση του κ. Μητσοτάκη «συνιστά και μία αναγνώριση του ρόλου και της δυναμικής της βόρειας Ελλάδας και της Μακεδονίας στην οποία άλλωστε τα τελευταία χρόνια έχετε επενδύσει προσωπικά με πολλά και σημαντικά έργα».

Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, τόνισε πως ο κ. Τζιτζικώστας έχει μία σπουδαία πορεία στην τοπική αυτοδιοίκηση, εκλεγμένος περιφερειάρχης για μία δεκαετία με πολύ υψηλά ποσοστά. «Αυτό δείχνει μία ευρύτερη πολιτική αποδοχή στην δεύτερη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας», σημείωσε ο πρωθυπουργός λέγοντας πως ο κ. Τζιτζικώστας είναι ένας άνθρωπος που γνωρίζει πολύ καλά τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, καθώς έχει διατελέσει πρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειών.

Παράλληλα επισήμανε ότι «η σύνδεση μεταξύ της δυνατότητας να ενώνει τις τοπικές προτεραιότητες με τις μεγάλες ευρωπαϊκές επιταγές, καθιστούν τον κ. Τζιτζικώστα ένα πρόσωπο που μπορεί να φέρει εις πέρας αυτή την πολύ δύσκολη και εθνικά απαιτητική αποστολή, το να είναι ο επόμενος Έλληνας επίτροπος στις Βρυξέλλες».

Τέλος του μήνα θα γνωρίζουμε το χαρτοφυλάκιο

Κλείνοντας ο πρωθυπουργός ευχήθηκε στον συνομιλητή του καλή επιτυχία, καλή δύναμη και καλή προετοιμασία. «Γνωρίζουν οι πολίτες πως υπάρχει μία απαιτητική διαδικασία ακρόασης στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο και νομίζω στο τέλος του μήνα θα γνωρίζουμε και το χαρτοφυλάκιο που θα αναλάβει η πατρίδα μας. Πιστεύω πως η Ελλάδα θα μπορέσει να διεκδικήσει ένα χαρτοφυλάκιο που θα αναγνωρίζει την πορεία της τα τελευταία χρόνια και τον ευρύτερο γεωστρατηγικό ρόλο στην περιοχή» σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Το προφίλ του Τζιτζικώστα: Η αγάπη για την οικογένεια και η προσφορά στη Μακεδονία

Ήταν 2 Σεπτεμβρίου του 1978 όταν γεννήθηκε ο Απόστολος Τζιτζικώστας. Γρήγορα απέκτησε μεγάλο ενδιαφέρον για την πολιτική. Όταν αποφοίτησε από το σχολείο προχώρησε με τις σπουδές του στον τομέα των Πολιτικών Επιστημών και Διεθνών Σχέσεων στο Georgetown University της Ουάσιγκτον στις ΗΠΑ, ενώ στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακό στη Δημόσια Διοίκηση και τα Οικονομικά στο University College of London.

Γρήγορα, αφού ολοκλήρωσε με επιτυχία τις σπουδές του, επέστρεψε στη χώρα μας, καθώς είχε ήδη αποφασίσει να ασχοληθεί ενεργά, με τον τομέα της επεξεργασίας, παραγωγής και τυποποίησης γαλακτοκομικών προϊόντων. Εκείνη την περίοδο του ήρθε μία ιδέα η οποία έγινε πράξη. Άλλωστε, αυτό έκανε πάντα, δεν έμενε στα λόγια. Προχώρησε στη δημιουργία μίας σύγχρονης μονάδας που στηρίζεται στα βιολογικά πρότυπα, με την επωνυμία Αγρόκτημα Βραχιάς.

Αυτό είναι το στάδιο κατά τη διάρκεια του οποίου γνώρισε τα πάντα για τη γεωργία, την κτηνοτροφία, αλλά και το εμπόριο, έχοντας αντιμετωπίσει όλα τα εμπόδια και τη γραφειοκρατία που συχνά συναντάει κάποιος που ασχολείται με την επιχειρηματικότητα. Aπό μικρός είχε όρεξη για αρκετή δουλειά, δείχνοντας πως αγαπάει ό,τι κάνει. Είχε μεράκι με οτιδήποτε και αν καταπιανόταν, ενώ κατάφερνε να ξεπερνάει πάντοτε τις δυσκολίες, έχοντας αποκτήσει εφόδια και εμπειρίες.

Η θεσμοθέτηση στην Ελλάδα των Αιρετών Περιφερειών, που έγινε με μεγάλη καθυστέρηση σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη, κέντρισε αμέσως το ενδιαφέρον του Απόστολου Τζιτζικώστα, καθώς είχε τη διορατικότητα και την οξυδέρκεια να αντιληφθεί τον ολοένα και πιο κρίσιμο ρόλο τους. Ήταν και είναι ένας ρόλος ιδιαίτερα κρίσιμο στην καθημερινότητα των πολιτών αλλά και στην περαιτέρω ανάπτυξη της χώρα μας.

Η Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας επέδειξε σταθερότητα και αποτελεσματικότητα, ειδικά στα δύσκολα χρόνια που προηγήθηκαν με τη μία κρίση να διαδέχεται την άλλη: από την οικονομική κρίση στην πανδημία και από εκεί στον πόλεμο στην Ουκρανία και τη νέα ενεργειακή αναστάτωση.

Από την πρώτη στιγμή που εξελέγη αποτελούσε όραμά του η Κεντρική Μακεδονία να μπει στο κέντρο λήψης των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το πέτυχε και αυτό. Το 2015 έγινε μέλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών που είναι ο επίσημος θεσμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον οποίο εκπροσωπούνται οι 240 Περιφέρειες και οι 90.000 Δήμοι της Ευρώπης. Η συνέχεια ήταν εξίσου σπουδαία καθώς εξελέγη Επικεφαλής της Ελληνικής Αντιπροσωπείας και αντιπρόεδρος και τον Φεβρουάριο του 2020 εκλέχθηκε πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών.

Αποτέλεσε τον πρώτο Έλληνα πρόεδρο σε ολόκληρη την ιστορία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών. Αυτό από μόνο του καταδεικνύει την εργατικότητα, την ηγετική φυσιογνωμία αλλά και την εργατικότητά του.

Το μεγάλο και σταθερό «λιμάνι» του ήταν είναι και θα είναι η οικογένειά του. Παντρεύτηκε την αγαπημένη του Ελεάνα Βλάχου, με την οποία απέκτησε δύο υπέροχα παιδιά, τον Γιώργο και τη Ναταλία. Η οικογένειά του είναι τα πάντα για εκείνον και αποτελεί προτεραιότητα. Προσπαθεί να περνάει τον ελεύθερο χρόνο του όσο το δυνατόν περισσότερο με τα παιδιά και τη σύζυγό του. Άλλωστε, καθημερινά τού θέτουν αρκετά ερωτήματα, από τα οποία μαθαίνει πολλά και γίνεται και ο ίδιος καλύτερος.
newsbomb.gr



Μητσοτάκης για απόπειρα δολοφονίας Τραμπ: Απαράδεκτη η πολιτική βία

Την καταδίκη του για την επίθεση κατά του Ντόναλντ Τραμπ αλλά και τη συμπάθειά του για τα θύματα του τραγικού περιστατικού στην Πενσιλβάνια εκφράζει με ανάρτησή του στα αγγλικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης

Συγκεκριμένα, έγραψε στον λογαριασμό του στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter) ότι ο ίδιος αισθάνεται «αποτροπιασμό από την επίθεση στον πρώην πρόεδρο Τραμπ».Οπως επισημαίνει ο πρωθυπουργός, «η πολιτική βία είναι απαράδεκτη στις δημοκρατικές κοινωνίες μας. Του ευχόμαστε πλήρη και γρήγορη ανάρρωση».

Προσθέτει ακόμη ότι «εκφράζουμε τα εγκάρδιά μας συλλυπητήρια στις οικογένειες των παρισταμένων που έχασαν τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν στην επίθεση». Αντίστοιχη καταδίκη εξέφρασε σύσσωμη η ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθώς και πολλοί ακόμη ξένοι ηγέτες.

kathimerini.gr



Την διαγραφή Αυγενάκη ζητά ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Διαγράφεται από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας ο Λευτέρης Αυγενάκης μετά το περιστατικό στο οποίο καταγράφηκε να επιτίθεται σε υπάλληλο του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» επειδή έχασε πτήση.

Νωρίτερα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε παραπέμψει τον Λευτέρη Αυγενάκη στην Επιτροπή Δεοντολογίας του κόμματος με αίτημα τη διαγραφή του για το περιστατικό. «Μετά την προβλεπόμενη παροχή εξηγήσεων η επιτροπή θα επικυρώσει την ανωτέρω εισήγηση», ανέφεραν κυβερνητικές πηγές.

Ο κ. Αυγενάκης νωρίτερα είχε δώσει εξηγήσεις για το περιστατικό και την συμπεριφορά του τόσο στον πρόεδρο της Βουλής, Κωνσταντίνο Τασούλα όσο και στον διευθυντή της ΚΟ της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρο Καλαφάτη.