Ανοιχτή επιστολή για τη μετακίνηση του 2ου Νηπιαγωγείου Καβάλας

Με αφορμή την ενημέρωση γονέων του 2ου Νηπιαγωγείου Καβάλας για την επικείμενη μεταφορά του σχολείου από το επόμενο σχολικό έτος, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας εκφράζει δημόσια τις ανησυχίες του και ζητά άμεσες και ξεκάθαρες απαντήσεις από τον Δήμαρχο Καβάλας.

Σύμφωνα με την επιστολή, η μετακίνηση του 2ου Δημοτικού και 2ου Νηπιαγωγείου Καβάλας γίνεται στο πλαίσιο εργασιών ανακαίνισης και ενεργειακής αναβάθμισης του κτιρίου. Παρότι οι εργασίες κρίνονται αναγκαίες, η μετάβαση σε προσωρινή σχολική στέγη προκαλεί ανησυχίες σχετικά με την οργάνωση και την πρακτική υλοποίηση της διαδικασίας.

Καίρια ερωτήματα από τους εκπαιδευτικούς

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών θέτει εύλογα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα:

  • Έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και έχει οριστεί ανάδοχος για την εκτέλεση του έργου;

  • Έχει προβλεφθεί χώρος για την ασφαλή αποθήκευση του εξοπλισμού των σχολείων (θρανία, πίνακες, κ.λπ.);

  • Έχει εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση;

  • Υπάρχει συνεργείο για τη μετακόμιση και τρόπος μεταφοράς των μαθητών, όπου απαιτείται;

Ο Σύλλογος επισημαίνει ότι η μετεγκατάσταση χωρίς την εξασφάλιση όλων των παραπάνω, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για την ομαλή λειτουργία των σχολείων. Υπάρχει φόβος πως μπορεί να ξεκινήσει το σχολικό έτος, να έχει πραγματοποιηθεί η μετακόμιση, αλλά οι εργασίες να μην έχουν αρχίσει ακόμη, αφήνοντας το σχολείο εκτός λειτουργίας για άγνωστο χρονικό διάστημα.

Απαίτηση για σαφές χρονοδιάγραμμα

Η επιστολή καταλήγει με την απαίτηση η μετακίνηση των σχολικών μονάδων να ξεκινήσει μόνο όταν υπάρχουν σαφείς εγγυήσεις για την έναρξη και ολοκλήρωση του έργου, ώστε να αποφευχθεί «άσκοπη ταλαιπωρία μαθητών και γονέων».

Ο Σύλλογος καλεί τον Δήμαρχο να απαντήσει άμεσα και δημόσια στα ερωτήματα, διασφαλίζοντας τη διαφάνεια και την υπευθυνότητα σε ένα θέμα που αφορά την καθημερινότητα δεκάδων παιδιών και οικογενειών στην Καβάλα.




Ανασχηματισμός: Τι αποφάσισε ο Μητσοτάκης και ποιες αλλαγές θα φέρει η μετακίνηση Χατζηδάκη στο Μαξίμου

Όλα είναι έτοιμα για τον ανασχηματισμό, ο οποίος αναμένεται να ανακοινωθεί τις αμέσως επόμενες ώρες και έως νωρίς το μεσημέρι σήμερα, Παρασκευή, με τη μόνη εκκρεμότητα του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη ως αργά χθες το βράδυ την τελική επιλογή της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, στην ηλεκτρική καρέκλα του οποίου, κάποια «γαλάζια στελέχη» αρνήθηκαν να καθίσουν.

Το μόνο σίγουρο για το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, που βρέθηκε στη δίνη του «τυφώνα» των Τεμπών, είναι πως μετά τον ανασχηματισμό πλέον θα έχει αναπληρωτή υπουργό, κι αυτός θα είναι ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Θα έχει την ευθύνη συνολικά της αναμόρφωσης των μεταφορών και θα λογοδοτεί απευθείας στο Μέγαρο Μαξίμου.

Για τη θέση του υπουργού «φαβορί» φέρεται να παραμένει ο Θάνος Πλεύρης, που ως  νομικός που είναι, εκτιμάται ότι μπορεί να σηκώσει με επάρκεια το βάρος του συγκεκριμένου, κρίσιμου χαρτοφυλακίου. Ωστόσο, δεν αποκλείεται τελικά να επιλεγεί ακόμη και ένα πρόσωπο – έκπληξη από τη νέα γενιά των βουλευτών, ενώ έχει ακουστεί και το όνομα του Κώστα Σκρέκα.

Αλλαγές στη λειτουργία της κυβέρνησης με την μετακίνηση Χατζηδάκη στο Μαξίμου

Η «κλειδωμένη» μετακίνηση του υπουργού Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου, στην αναβαθμισμένη θέση του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, σηματοδοτεί την ενίσχυση του κυβερνητικού επιτελείου, με στόχο να εξαλειφθούν αρρυθμίες και να τρέξει πιο γρήγορα το κυβερνητικό έργο.

Ήδη συζητείται η δημιουργία «κύκλων» υπουργών με συναφείς αρμοδιότητες και συναφή αντικείμενα, οι οποίοι θα συνεδριάζουν από κοινού για την επίλυση ενός θέματος ή την προώθηση μεταρρυθμίσεων και θα συντονίζουν τις ενέργειές τους. Για παράδειγμα, στον τομέα της οικονομίας θα μπορούν να «ενώνουν τις δυνάμεις τους» τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, μαζί με το Ανάπτυξης και το Εργασίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο τραπέζι των συζητήσεων έπεσε και η πρόταση δημιουργίας Κυβερνητικής Επιτροπής, κάτι που όμως δεν φαίνεται να προχωρά.

Νέος «Τσάρος» της οικονομίας ο Πιερρακάκης

Η επόμενη βασική αλλαγή στο Υπουργικό Συμβούλιο αφορά στην κάλυψη της θέσης του υπουργού Οικονομικών. Για τη θέση του νέου «Τσάρου» της Οικονομίας «κλειδωμένη» είναι η επιλογή του σημερινού υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη.

Θεωρείται από τους πιο επιτυχημένους υπουργούς της κυβέρνησης, με σημαντικά αποτελέσματα τόσο στο υπουργείο Παιδείας –με κυριότερο την μεταρρύθμιση για τη λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων στη χώρα μας –  όσο και στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με την ψηφιοποίηση πολλών λειτουργιών του κράτους και των υπηρεσιών του.

Τα πρόσωπα του ανασχηματισμού

Βέβαιη θεωρείται η μετακίνηση στο υπουργείο Παιδείας της Σοφίας Ζαχαράκη, με το χαρτοφυλάκιο της στο υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας να περνά στα χέρια της αναπληρώτριας υπουργού Υγείας, Ειρήνης Αγαπηδάκη. Στο δικό της πόστο αναμένεται να βρεθεί δια της αναβαθμίσεως ο σημερινός υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους.

Ο πρώην υπουργός Επικρατείας Σταύρος Παπασταύρου φέρεται να είναι από σήμερα ο νέος υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου

Το χαρτοφυλάκιο του υπουργείου Ενέργειας περνάει στον υπουργό Επικρατείας Μάκη Βορίδη, ενώ έχει συζητηθεί το σπάσιμό του, με τη δημιουργία και υπουργείου Χωροταξίας και Περιβάλλοντος.

Ο Βασίλης Κικίλιας αποχωρεί από το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας και Κλιματικής Αλλαγής και μετακομίζει στο υπουργείο Ναυτιλίας. Ο σημερινός υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης φεύγει από την κυβέρνηση, μετά από αίτημά του, προκειμένου να επιστρέψει στην Κύπρο και να ξεκινήσει αγώνα για τη διεκδίκηση της προεδρίας. Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να έχει θέση συμβούλου του πρωθυπουργού.

Τα ηνία του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας αναμένεται να περάσουν στα χέρια του Κώστα Σκρέκα, ο οποίος επιστρέφει στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Αμετακίνητοι

Παραμένει τελικά, όπως όλα δείχνουν, στην ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης ο Γιώργος Φλωρίδης.

Σταθερά στη θέση του φέρεται να μένει και ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης.

Να μην ανησυχούν για τηλεφώνημα σήμερα από το Μέγαρο Μαξίμου φέρονται ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας.

Αμετακίνητοι θεωρούνται και ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος, ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας.

Μπαίνουν στην κυβέρνηση

Μια θέση στο νέο κυβερνητικό σχήμα φέρεται να έχει «κλειδώσει» και για τον Δημήτρη Καιρίδη.

Στην κυβέρνηση μπαίνει, εκτός απροόπτου, και ο Ευριπίδης Στυλιανίδης, όπως και ο Νότης Μηταράκης.

Νέοι υφυπουργοί

Από την «γαλάζια» Κοινοβουλευτική Ομάδα αναμένεται να επιλεγούν αρκετοί υφυπουργοί…

Μεταξύ αυτών: ο Μακάριος Λαζαρίδης,  η Άννα Ευθυμίου, ο Κώστας Βλάσσης, ο Κώστας Κατσαφάδος, ο Χρήστος Μπουκώρος, ο Φώντας Μπαραλιάκος κ.ά..

Πηγή: newsit.gr




Ανησυχία στο Περιγιάλι: Αίτημα για μετακίνηση του υποσταθμού υψηλής τάσης εκτός πόλης

Οι κάτοικοι του Περιγιαλίου έχουν εκφράσει έντονη δυσαρέσκεια και ανησυχία για την παρουσία υποσταθμού υψηλής τάσης στην περιοχή τους.

Στα πλαίσια αυτής της επιθυμίας, έχει εκπονηθεί προμελέτη, η οποία βασίζεται στην πρόταση του Δήμου Καβάλας, να μεταφερθεί ο υποσταθμός σε νέο σημείο και να επανακατασκευαστεί σε οικόπεδο που θα παραχωρήσει ο Δήμος στη γενικότερη έκταση του «Εσκί Καπού», κοντά στην Άσπρη Άμμο και ψηλά στο βουνό




Μετακίνηση ΑμεΑ | Καθημερινά επεισόδια οδηγών λεωφορείων με ΑμεΑ

Με την παρούσα επιστολή εκφράζουμε την δυσαρέσκεια μας για τα πρόσφατα περιστατικά που ανέφεραν  τοπικά ΜΜΕ της Καβάλας ότι συνέβησαν σε αστικά λεωφορεία της πόλης, τα οποία δυστυχώς δεν συμβαίνουν μόνο στην Καβάλα αλλά και σε άλλες πόλεις της περιφέρειας ΑΜΘ όπως έχουμε ενημερωθεί από τους φορείς μέλη μας.

Ειδικότερα, οι οδηγοί των αστικών με αυθαίρετη εντολή της Ομοσπονδίας τους αποδοκιμάζουν τα άτομα με αναπηρία που είναι δικαιούχοι Δελτίων Μετακίνησης επειδή δεν τα έχουν ακόμη
ανανεώσει για το έτος 2024 και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις τους αναγκάζουν να πληρώσουν το αντίτιμο του εισιτηρίου αλλιώς τους απειλούν ότι θα τους κατεβάσουν από το λεωφορείο. Σύμφωνα με τις δικές τους αυθαίρετες οδηγίες η θεώρηση των καρτών έπρεπε να πραγματοποιηθεί μέχρι τις 31/05/2024. Για τους παραπάνω λόγους θεωρούμε υποχρέωσή μας να σας ενημερώσουμε τα εξής:

Σύμφωνα με την ΚΥΑ 21258/15.3.2024 (ΦΕΚ Β΄ 1806) και την επακόλουθη Εγκύκλιο με αριθμό πρωτοκόλλου 24376/28.3.2024 Εγκύκλιο που υπογράφει η Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, η προθεσμία για την ανανέωση των Δελτίων Μετακίνησης αρχίζει στις 4.4.2024 και λήγει στις 31.10.2024.

Συνεπώς μέχρι τις 31.10.2024 ισχύουν τα Δελτία που ήταν θεωρημένα για το 2023. Η 31.5.2024 που αναφέρεται στο από 29.3.2024 έγγραφο της ΠΟΑΣ ως ημερομηνία λήξης για τις ανανεώσεις δεν προβλέπεται από καμιά διάταξη. Αυτό ακριβώς δέχεται και η Πανελλαδική Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών, η οποία με το υπ’ αριθ. 8132/28.12.2023 έγγραφο (επισυνάπτεται παρακάτω), ανακοίνωσε πως τα Δελτία έτους 2023 θα γίνονται δεκτά για όσο χρόνο απαιτείται να χορηγηθούν για το έτος 2024.

Κατόπιν αυτών, και στο πλαίσιο των καλών σχέσεων συνεργασίας που όλοι επιθυμούμε να υπάρχουν, ζητούμε να εφαρμόσουν τα Αστικά ΚΤΕΛ όλης της περιφέρειας ΑΜΘ και της χώρας κατ΄επέκταση τα ανωτέρω, δεδομένου ότι η πλειονότητα των δικαιούχων έχει ήδη ανανεώσει τα Δελτία και όσοι, ελάχιστοι, δεν το έχουν ακόμη πράξει προφανώς αδυνατούσαν για δικούς τους προσωπικούς λόγους. Ευελπιστούμε επίσης ότι θα πάρετε και εσείς θέση στα παραπάνω.




Κάτοικοι στο Μάτι μετά την μετακίνηση 19.000 ατόμων στη Ρόδο: «Για εμάς δεν έγινε καμία επιχείρηση διάσωσης»

«Καλύτερα να σιωπούν από ντροπή όσοι εύκολα απαξιώνουν την τακτική των εκκενώσεων» το μήνυμά τους με αφορμή την εκκένωση των 19.000 ανθρώπων στη Ρόδο
Η θλιβερή επέτειος των πέντε χρόνων από την ανείπωτη τραγωδία της φονικής φωτιάς στο Μάτι, φέτος συνέπεσε με το ξέσπασμα τρομερών πυρκαγιών σε όλη τη χώρα. Η τεράστια επιχείρηση απομάκρυνσης 19.000 ανθρώπων στη Ρόδο το Σάββατο το βράδυ, ξύπνησε μνήμες στους κατοίκους στο Μάτι.

Άνθρωποι που επέζησαν της τραγωδίας του 2018 ξέσπασαν το πρωί της Δευτέρας λέγοντας ότι «για εμάς δεν έγινε καμία επιχείρηση διάσωσης».

Αν είχε δοθεί εντολή εκκένωσης θα είχαν σωθεί ζωές
«Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ αυτούς τους ανθρώπους, που έφυγαν άδικα. Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τους εγκαυματίες που ζουν αυτή τη στιγμή και ταλαιπωρούνται, έχουν σημάδια στο κορμί τους, και τους υπολοίπους τραυματίες ψυχικά και σωματικά που πέρασαν όλα αυτά», είπε αρχικά ο κ. Πέτρος Δεμέναγας, μέλος της συντονιστικής επιτροπής κατοίκων Ματιού που μίλησε στην «Κοινωνία Ώρα MEGA» για την «μαύρη επέτειο».

«Εμάς εδώ μας άφησαν στο έλεος, δεν έγινε καμία διάσωση»
«Βλέπουμε 19.000 εκκενώθηκαν στη Ρόδο, οι 16.000 με αυτοκίνητα και 3.000 από τη θάλασσα. Εμάς εδώ μας άφησαν στο έλεος, δεν ήρθε κανένα Λιμενικό, δεν ήρθε καμία αστυνομία, δεν βοήθησε δεν έγινε καμία διάσωση. Διάσωση την οποία όφειλε να κάνει η πυροσβεστική και η αστυνομία, πόρτα-πόρτα. Αυτό που ζητάμε όλοι εμείς που επιζήσαμε και πρωτίστως οι συγγενείς των θυμάτων και οι εγκαυματίες, είναι η δικαίωση στη δίκη που τρέχει. Για να προχωρήσουμε σαν κοινωνία πρέπει αυτοί οι άνθρωποι να κάνουν έστω και λίγο φυλακή. Κάποια στιγμή επιτέλους οι υπεύθυνοι για 104 θανάτους να μπουν σε ένα κελί. Δεν γίνεται να είναι πλημμέλημα αυτό και να κυκλοφορούν αύριο μεθαύριο ανάμεσά μας. η ηθική δικαίωση όλων είναι να τους δούμε όλους τους υπεύθυνους στη φυλακή», συμπλήρωσε ο κ. Δεμέναγας.

«Ζητάμε να αναβαθμιστεί σε κακούργημα αυτό. Έκθεση σε κίνδυνο με ενδεχόμενο δόλο. Δεν υπήρχε έκθεση σε κίνδυνο σε όλους αυτούς που ήταν στη θάλασσα και δεν ήρθε κάνεις να τους βοηθήσει; Σε όλους εμάς που ήμασταν στα σπίτια μας και δεν ξέραμε τι συμβαίνει, δεν ήρθε κάνεις να μας πει τι να κάνουμε, τι συμβαίνει , δεν ακούστηκε ούτε μία σειρήνα. Δεν πρέπει να μένουν ατιμώρητα τέτοια εγκλήματα», τόνισε κλείνοντας.

SOS για τα ελάφια στη Ρόδο – Αναζητούν τροφή στις αυλές των σπιτιών
Twitter: Το «X» είναι και επίσημα το νέο λογότυπο
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Το «X» είναι και επίσημα το νέο λογότυπο του Twitter
Από την πλευρά τους τα μέλη της Επιτροπής Πληγέντων Κόκκινο Λιμανάκι Ραφήνας σε αναρτήσεις τους στο Twitter αναφέρουν: «Οι 104 νεκροί της πυρκαγιάς στο Κόκκινο Λιμανάκι & στο Μάτι,καθώς & οι συγγενείς τους, πολύ θα ήθελαν να υπήρχε το 112 & μια έγκαιρη εκκένωση.Δεν τους έδωσε, όμως, κανείς αυτήν την ευκαιρία,την ευκαιρία να επιβιώσουν».

«Επομένως,καλύτερα να σιωπούν από ντροπή όσοι εύκολα απαξιώνουν την τακτική των εκκενώσεων» καταλήγει το μήνυμα των μελών της επιτροπής