Η επόμενη μέρα μετά τη «σφαγή» στην Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ | Δύο βουλευτές λιγότεροι και νέο κόμμα στα σκαριά από τον Τσακαλώτο

Μια εσωκομματική τάση και δύο βουλευτές έχασε ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κατά τη διάρκεια της θυελλώδους συνεδρίασης της Κεντρικής Επιτροπής που διεξήχθη το Σαββατοκύριακο και οδήγησε στη διάσπαση, την οποία πολλοί ανέμεναν από την πρώτη ημέρα που εξελέγη πρόεδρος ο Στέφανος Κασσελάκης. Την ίδια ώρα οι αποχωρήσαντες αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο νέου πολιτικού σχηματισμού αριστερότερα του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ η Έφη Αχτσιόγλου με τη δική της ομάδα (την επονομαζόμενη 6+6) μένει… μέχρι να φύγει.

Από τους 47 στους 45 βουλευτές.

Ας τα πάρουμε με τη σειρά. Καταρχάς από σήμερα το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα έχει 45 βουλευτές, ήτοι δύο λιγότερους, καθώς ο Ευκλείδης Τσακαλώτος και η Πέτη Πέρκα αναμένεται να στείλουν στον Πρόεδρο της Βουλής επιστολή με την οποία θα δηλώνουν ότι ανεξαρτητοποιούνται από την Κοινοβουλευτική Ομάδα. Συνεπώς στον Β1 Βόρειο Τομέα Αττικής, όπου εκλέγεται ο πρώην υπουργός Οικονομικών η αξιωματική αντιπολίτευση μένει πλέον με έναν βουλευτή, την Αθηνά Λινού ενώ στον νομό Φλώρινας που εκλέγεται η κα Πέρκα ο ΣΥΡΙΖΑ μένει χωρίς εκπροσώπηση. Εκτός από τα δύο προαναφερθέντα πρόσωπα, αποχωρούν από το κόμμα και τα άλλα 44 μέλη της εσωκομματικής τάσης «Ομπρέλα» που ήταν μέχρι χθες το μεσημέρι μέλη της Κεντρικής Επιτροπής, όπου σε κείμενό τους αναφέρουν χαρακτηριστικά πως «όσες και όσοι ελπίζουν και επιδιώκουν εδώ και χρόνια το τέλος της Αριστεράς δηλώνουμε πως δεν θα ξεμπερδέψετε τόσο εύκολα μαζί της.

«Ο Κασσελάκης μας οδηγεί σε μια δεξιά νεοφιλελεύθερη ρότα»

Μάλιστα τα συνολικά 46 μέλη που αποχώρησαν κατηγορούν ευθέως τον κ. Κασσελάκη πως λειτουργώντας ως απόλυτος «ηγεμόνας», έχει οδηγήσει τον ΣΥΡΙΖΑ σε μια δεξιά νεοφιλελεύθερη ρότα. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, «Τα μηνύματα ήταν πολλά. Ήταν η ομιλία του Στ. Κασσελάκη στον ΣΕΒ, που αναφέρθηκε στην ανάγκη συνεργασίας του κεφαλαίου με την εργασία, αναφορά που στην ουσία έβαλε τη σφραγίδα της βίαιης στροφής σε δεξιά και νεοφιλελεύθερα μονοπάτια και οδηγεί σε ρήξη με τον κόσμο της εργασίας. Ήταν το φως που… κέρδισε το σκοτάδι. Η ανατριχιαστικά «ουδέτερη» ανακοίνωση για το Ισραήλ και την Παλαιστίνη. Η πλήρης απουσία της ηγετικής ομάδας από τις κινητοποιήσεις για την Γάζα. Η «συγγνώμη» της Θεοδώρας Τζάκρη για όσα η αριστερά έπραξε το 2011 – 2015. Η αντικατάσταση της ριζοσπαστικής με την… πατριωτική Αριστερά. Η αυταρχική άνωθεν εντολή διαγραφής τεσσάρων ιστορικών στελεχών, ανάμεσά τους δύο πρώην γραμματείς του κόμματος. Το αρχηγικό και δεσποτικό διάταγμα «όποιος δεν συμφωνεί μαζί μου, θα είναι εκτός ψηφοδελτίων». Το τοξικό κλίμα, ο νεοαυριανισμός και ο δεξιόστροφος λαϊκισμός, οι κραυγές και ο φανατισμός, το μίσος για το 3% και την ιστορική πορεία της Αριστεράς, που έβαλαν τη σφραγίδα τους στη δημόσια συζήτηση. Ήταν η αδιαμεσολάβητη σχέση του «αρχηγού» με το λαό και η επί της ουσίας κατάργηση των Οργανώσεων Μελών. Η αντικατάσταση της πολιτικής με την επικοινωνία και τον τακτικισμό. Ήταν και είναι η διαρκής αποδόμηση της αριστερής, οικολογικής και ριζοσπαστικής ταυτότητας του κόμματος στο όνομα της στροφής προς το κέντρο». Κι όλα αυτά, όπως αναφέρουν, την ώρα που οι δημοσκοπικές έρευνες, φέρνουν το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ σε απόσταση αναπνοής από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Με το ένα πόδι εκτός κόμματος και η Έφη Αχτσιόγλου

Την ίδια ώρα με το ένα πόδι εκτός κόμματος είναι και η Έφη Αχτσιόγλου, η βασική αντίπαλος του κ. Κασσελάκης στις εσωκομματικές εκλογές για την αρχηγία του ΣΥΡΙΖΑ, μετά την κατάθεση κειμένου στο οποίο επίσης κατηγορείται ο κ. Κασσελάκης για ακροδεξιές μεθόδους. Η πρώην υπουργός Εργασίας και άλλα 10 στελέχη και βουλευτές υπογραμμίζουν πως ο αρχηγός της μείζονος αντιπολίτευσης «δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει αντιδραστικά σχήματα από τη φαρέτρα της alt right και του εγχώριου «αντι-ΣΥΡΙΖΑ» μετώπου: τα κόμματα είναι άρρωστοι οργανισμοί, η αριστερά είναι το άθροισμα των ελίτ και των αποσπασμένων από την πραγματικότητα, ο Ηγέτης είναι ο μόνος που μπορεί να ακούσει τον λαό. Κι αυτό ενώ απευθυνόταν σε ανθρώπους πολλάκις εκλεγμένους από τους συμπολίτες μας σε πολλά επίπεδα». Και προσθέτουν με νόημα: «Ο Στ. Κασσελάκης επέλεξε συνειδητά αντί για το δρόμο της σύνθεσης, το δρόμο της κατασκευής του «εσωτερικού εχθρού». Είναι μια αδιέξοδη επιλογή που ευτελίζει την Πολιτική, τη Δημοκρατία και την Αριστερά». Τη θέση αυτή υποστηρίζουν εκτός από την κα Αχτσιόγλου, οι Σία Αναγνωστοπούλου, Νάσος Ηλιόπουλος, Κωστής Καρπόζηλος, Δανάη Κολτσίδα, Νίκος Μπίστης, Μιχάλης Σαμπατακάκης, Δημήτρης Τζανακόπουλος, Μερόπη Τζούφη, Θεανώ Φωτίου και Αλέξης Χαρίτσης.

Παραμένει επί του παρόντος το «Δίκτυο» του Τεμπονέρα

Στην παρούσα φάση εντός ΣΥΡΙΖΑ πάντως παραμένει και το «Δίκτυο» του Διονύση Τεμπονέρα, αν και ήταν η μια από τις ομάδες που αποχώρησε το Σάββατο από την αίθουσα του ξενοδοχείου που διεξαγόταν η Κεντρική Επιτροπή, μαζί με αυτές του Τσακαλώτου και της Αχτσιόγλου, αφού είχαν ζητήσει να αποσύρει ο πρόεδρος τα περί δημοψηφίσματος για διαγραφές των 4 στελεχών από τη βάση του κόμματος (σ.σ. δηλαδή των Νίκου Φίλη, Δημήτρη Βίτσα, Πάνου Σκουρλέτη και Στέφανου Τζουμάκα, αν και οι δύο τελευταίοι ήδη αποχώρησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ). Ο κ. Τεμπονέρας εκτιμά ότι στην πορεία προς το Συνέδριο υπάρχει ο χρόνος για να τεθούν όλα τα ζητήματα που ταλανίζουν το εσωτερικό του κόμματος, διαμορφώνοντας ένα νέο πλάνο προς τις ευρωεκλογές του 2024. Ο ίδιος όμως προϊδέασε παράλληλα πως θα ασκεί σκληρή και διαρκή κριτική όποτε το κρίνει απαραίτητο.

Προς την έξοδο ο Δραγασάκης

Εμφανώς απογοητευμένος με όσα συμβαίνουν, το ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς Γιάννης Δραγασάκης από την πλευρά του, κινείται κι αυτός προς την έξοδο. Όπως έγραψε χθες αργά το βράδυ στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, «δεν ξέρω τι περιθώρια υπάρχουν για να μείνει ο ΣΥΡΙΖΑ στην Αριστερά». Όπως δηλώνει, «πριν λίγες ημέρες απηύθυνα, θεσμικά, στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ επιστολή με συγκεκριμένες προτάσεις για μια ενωτική διέξοδο από την κρίση του κόμματος. Ο Στέφανος Κασσελάκης επέλεξε να μην απαντήσει ποτέ στη επιστολή μου. Ούτε αυτή έφτασε, θεσμικά, στα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας και της Κεντρικής Επιτροπής, όπως είχα ζητήσει από τη γραμματεία του κόμματος. Πρόκειται για νέα αντιδημοκρατικά ήθη και αλαζονικές συμπεριφορές που με κάνουν να πιστεύω ότι ο νέος πρόεδρος έχει κάνει τις επιλογές του κι αυτές είναι βαθιά διχαστικές και τραυματικές. Εξελέγη τυπικά δημοκρατικά, αλλά πορεύεται ουσιαστικά αντιδημοκρατικά. Η ομιλία του στην Κεντρική Επιτροπή αποτελεί προσβολή όχι μόνο για τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ αλλά για κάθε δημοκρατικό πολίτη, καθώς φαίνεται να αγνοεί βασικές αρχές της δημοκρατίας και του νομικού πολιτισμού. Η αποχώρηση μου από τη συνεδρίαση της Κ.Ε., μαζί με πολλά άλλα μέλη, ήταν επιβεβλημένη πράξη αξιοπρέπειας. Δεν ξέρω πόσα περιθώρια υπάρχουν ακόμη, ώστε να παραμείνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κόμμα της Αριστεράς. Εκείνο πάντως που έγινε σαφές το διήμερο αυτό είναι ότι η «νέα ελπίδα» που με αγωνία επιζητούν η κοινωνία και η χώρα μπορεί να αναγεννηθεί μόνο μέσα από την ανασύνταξη και ανασύνθεση του ευρύτερου αριστερού & προοδευτικού χώρου. Στη φάση που είμαστε, αυτό απαιτεί αυτενέργεια, συλλογικές πρωτοβουλίες και συντονισμένες δράσεις μέσα κι έξω από τον ΣΥΡΙΖΑ και κυρίως μέσα στην κοινωνία».

Κασσελάκης: Πήρε πίσω το δημοψήφισμα, ξεμπέρδεψε με τα σημαντικότερα εσωκομματικά «βαρίδια»

Κατόπιν όλων αυτών ο ίδιος ο πρόεδρος Στέφανος Κασσελάκης, απέσυρε τα περί δημοψηφίσματος, επικαλούμενος την αποχώρηση των (2 εκ των 4) προς διαγραφή στελεχών, μαζί με την Ομάδα της «Ομπρέλας». Απευθυνόμενος δε στους προεδρικούς (αυτούς δηλαδή που βρίσκονταν στον στενό πυρήνα του Αλέξη Τσίπρα, όπως είναι π.χ. ο Αλέκος Φλαμπουράρης και η Όλγα Γεροβασίλη), που είχαν καταθέσει το Σάββατο τροπολογία με αίτημα την απόσυρση του δημοψηφίσματος τόνισε στη δευτερολογία του ότι «πλέον δεν υπάρχουν διαγραφές και συνεπώς δεν υπάρχει λόγος δημοψηφίσματος». Ωστόσο πρόσθεσε, στέλνοντας νέο μήνυμα στους εσωκομματικούς του αντιπάλους που έχουν απομείνει (καθώς οι περισσότεροι αποχώρησαν και όπως έλεγαν συνεργάτες του «ξεμπέρδεψε με τα σημαντικότερα «βαρίδια»), πως «το καταστατικό πάντα ίσχυε, πάντα θα ισχύει» καθώς και ότι τον βρίσκει σύμφωνο η διατύπωση στο κείμενο πολιτικής απόφασης της Κεντρικής Επιτροπής που αναφέρει ότι «τα άτομα που εκτοξεύουν ύβρεις και συκοφαντίες δεν μπορούν να εκπροσωπούν το κόμμα».




Δήλωση του Δημήτρη Πέτροβιτς μετά την υποβολή παραίτησής του από τη θέση του Αντιπεριφερειάρχη Έβρου:

«Ύστερα από εννέα χρόνια και δυο μήνες στη διοίκηση της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, σήμερα ολοκληρώνεται ένας πολύ σημαντικός κύκλος της ζωής μου. Την 1η Σεπτεμβρίου 2014 ανέλαβα τα καθήκοντα του Αντιπεριφερειάρχη Έβρου. Μια θέση τιμής, αλλά συγχρόνως μεγάλης ευθύνης απέναντι στους πολίτες του τόπου μας, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονική συγκυρία, εν μέσω φυσικών καταστροφών, οικονομικής κρίσης, υβριδικών επιθέσεων στα σύνορά μας, πανδημίας και άλλων προβλημάτων που δοκίμαζαν αδιάκοπα τις αντοχές της κοινωνίας και που κληθήκαμε όλοι μαζί να διαχειριστούμε.

Όλα αυτά τα εννέα χρόνια, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες και με διαρκή παρουσία στο πεδίο, ειλικρινά κατέβαλα κάθε δυνατή προσπάθεια για να φανώ αντάξιος των προσδοκιών των πολιτών αυτού του ευλογημένου τόπου. Έδωσα μάχες στα κέντρα των αποφάσεων για να ανατρέψω αδικίες και να προασπίσω τα συμφέροντα του Έβρου.

Παρά τις όποιες αντιξοότητες που κατά περιπτώσεις και λόγω της διασυνοριακότητας δυσχέραιναν το έργο μας, προσπαθήσαμε σκληρά. Επισκευάσαμε και ενισχύσαμε υποδομές, εκτελέσαμε και προγραμματίσαμε νέα έργα και υποστηρίξαμε θεσμούς που αναδεικνύουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής και τους ανθρώπους της.

Κάθε διεκδίκηση ή μάχη που δώσαμε ήταν διαφορετική, αλλά η πρόθεσή μου σταθερή και αδιαπραγμάτευτη: Να πάμε τον Έβρο ακόμη ένα βήμα μπροστά.

Γι’ αυτό και πάντα έλεγα στους συνεργάτες μου ότι εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε ίσως να κάνουμε κάτι περισσότερο.

Καθώς ένας κύκλος κλείνει σήμερα, οφείλω να ομολογήσω ότι η ενασχόληση μου στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση, σε συνδυασμό με την πολυετή επαγγελματική μου εμπειρία στη δημοσιογραφία, με κάνουν να αισθάνομαι πολύ πιο ολοκληρωμένος και ώριμος για κάθε επόμενη πρόκληση.

Συγχρόνως το νέο κεφάλαιο που ανοίγει στον πρώτο βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με τη συμμετοχή του συνδυασμού, στον οποίο ήμουν επικεφαλής, από τη θέση της αντιπολίτευσης στο δημοτικό συμβούλιο, αποτελεί ένα ωφέλιμο και σημαντικό βήμα προσφοράς στα κοινά, καθώς καλούμαι, ως Δημοτικός Σύμβουλος, να υπηρετήσω την πόλη
που γεννήθηκα, την Αλεξανδρούπολη.

Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ, πρωτίστως στην οικογένεια μου, που όλα τα χρόνια του επαγγελματικού και πολιτικού μου βίου, στήριξε σθεναρά τις επιλογές μου.

Για ακόμη μια φορά αισθάνομαι την ανάγκη να μνημονεύσω τον αείμνηστο περιφερειάρχη μας Γιώργο Παυλίδη που με ενέπνευσε και με ώθησε να ασχοληθώ ενεργά με τα κοινά, αποτελώντας για εμένα μέντορα στα πρώτα μου βήματα στην Αυτοδιοίκηση.

Ευχαριστώ τον Περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο για την συνεργασία μας. Τους συναδέλφους Αντιπεριφερειάρχες, τους Περιφερειακούς Συμβούλους του Έβρου και των άλλων περιφερειακών ενοτήτων, της περιόδου 2014-2023, για τις από κοινού μάχες που δώσαμε στο Συμβούλιο και στα άλλα θεσμικά όργανα για την αποτελεσματικότερη λειτουργία της Περιφέρειας της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.

Ευχαριστώ τον Πρόεδρο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος Απόστολο Τζιτζικώστα, το Διοικητικό Συμβούλιο, καθώς και την Ελληνική Αντιπροσωπεία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Περιφερειών, των οποίων υπήρξα μέλος, για την εποικοδομητική συνεργασία μας.

Ευχαριστώ τους δημάρχους και αντιδημάρχους του Έβρου, τους αξιωματικούς και τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, καθώς και όλες τις άλλες υπηρεσίες, φορείς και εθελοντικές οργανώσεις, για την αγαστή συνεργασία που είχαμε από το 2014 έως σήμερα, ιδιαίτερα σε περιόδους διαχείρισης κρίσεων από φυσικές καταστροφές.

Ευχαριστώ, επίσης, τους δύο Σεβασμιότατους Μητροπολίτες Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμο και Διδυμοτείχου κ. Δαμασκηνό για την εξαιρετική συνεργασία και την πνευματική τους στήριξη.

Κλείνοντας, ευχαριστώ θερμά τους Προϊσταμένους και τους υπαλλήλους όλων των Διευθύνσεων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, με τους οποίους συνεργάστηκα άριστα και αποτελεσματικά σε όλους τους τομείς αρμοδιότητάς μου τα τελευταία εννέα χρόνια.

Ιδιαίτερα ευχαριστώ τους άμεσους συνεργάτες μου στο Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Έβρου, χάρη στην υποστήριξη και το ζήλο των οποίων μπόρεσα να ανταποκριθώ στις αυξημένες απαιτήσεις της θέσης μου, στους ρόλους και τις ευθύνες που απέρρεαν από αυτή.

Σε όλη μου όμως την πορεία, το κέντρο του κόσμου μου, ήταν πάντα οι συμπατριώτες μου.

Το πιο μεγάλο λοιπόν ευχαριστώ ανήκει στους πολίτες του Έβρου, της Αλεξανδρούπολης, της Σαμοθράκης, της Ορεστιάδας, του Διδυμοτείχου, του Σουφλίου, του Τυχερού, των Φερών, αλλά και σε όλους αυτούς τους σιωπηλούς μαχητές της ζωής, που με την παραμονή τους στα δεκάδες χωριά μας φυλάνε και σήμερα Θερμοπύλες, εθνικές αλλά και πατριωτικές.

Όλοι εσείς ήσασταν πάντα το κουράγιο και η δύναμη μου. Ειλικρινά σας ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου. Ήταν τιμή μου που σας υπηρέτησα».

Με εκτίμηση
Δημήτρης Πέτροβιτς




Απόφαση “βόμβα”: Αναδρομικά για τις συντάξεις χηρείας μετά τον Μάιο 2016!

Μόνιμες αυξήσεις για τις συντάξεις χηρείας που ξεπερνούν ακόμη και τα 300 ευρώ το μήνα φέρνει μια νέα απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την οποία ορίζεται ότι οι συντάξεις λόγω θανάτου που εκδόθηκαν μετά τον Μάιο του 2016 δεν έπρεπε να αναλογούν στο 50% (που μετέπειτα έγινε 70%) της επανυπολογισμένης σύνταξης του θανόντος που ήταν μικρότερη, αλλά στην αρχική σύνταξη που είχε δικαιωθεί ο θανών και ήταν υψηλότερη!

Αυτό που λέει η απόφαση 1038/2023 του Ελεγκτικού Συνεδρίου την οποία φέρνει στη δημοσιότητα κατ’ αποκλειστικότητα ο «Ελεύθερος Τύπος» είναι ότι, αν ο θανών έπαιρνε ως το 2016 σύνταξη 1.300 ευρώ και με τον επανυπολογισμό της μειώθηκε στα 1.000 ευρώ, η χήρα του θα έπρεπε να λάβει το 50% των 1.300 ευρώ, δηλαδή 650 ευρώ σύνταξη χηρείας, και όχι τα 500 ευρώ που πήρε με βάση το νόμο Κατρούγκαλου.

Στην αρχική

Με την αύξηση, δε, του ποσοστού συντάξεων χηρείας από το 50% στο 70% με το νόμο 4611/2019, τα 500 ευρώ έγιναν 700 ευρώ, πάλι με βάση την επανυπολογισμένη σύνταξη του θανόντος, ενώ, κατά το σκεπτικό της απόφασης, το νέο ποσοστό 70% θα έπρεπε και αυτό να υπολογιστεί στην αρχική σύνταξη, δηλαδή στα 1.300 ευρώ του θανόντος, ώστε η χήρα να παίρνει 910 ευρώ.

Η διαφορά-αύξηση που προκύπτει στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι 150 ευρώ το μήνα για το διάστημα 2016-2019 που εφαρμοζόταν το 50% και 210 ευρώ το μήνα από το 2019 και μετά που το 50% έγινε 70%.

Τι από όλα αυτά θα δοθεί είναι άγνωστο, καθώς η απόφαση έχει ένα μήνα που εκδόθηκε και ίσως να μην έχει ακόμη κοινοποιηθεί στον ΕΦΚΑ και στο υπουργείο Εργασίας. Το βέβαιο πάντως είναι ότι ανοίγει ένα μεγάλο θέμα τουλάχιστον όσον αφορά τις χήρες του Δημοσίου και εν προκειμένω τις χήρες αποστράτων που δικαιώθηκαν, καθώς οι συντάξεις τους θα πρέπει να διορθωθούν με μόνιμες αυξήσεις και με τα ανάλογα αναδρομικά.

Για όλες

Στο βαθμό, δε, που η απόφαση εφαρμοστεί στις συντάξεις των συζύγων των αποστράτων, αυτόματα θα πρέπει να τύχει εφαρμογής σε όλες τις συντάξεις χηρείας (δημοσίου και ιδιωτικού τομέα) που εκδόθηκαν μετά τις 12/5/2016 και αφορούσαν θανάτους παλαιών συνταξιούχων. Ο υπολογισμός όλων αυτών των συντάξεων έγινε με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή οι χήρες πήραν το 50% και μετέπειτα 70% της επανυπολογισμένης και μικρότερης σύνταξης του θανόντος ενώ θα έπρεπε να τους καταβληθεί το 50% και 70% της αρχικής σύνταξης που δικαιώθηκε ο θανών σύζυγος.

Η απόφαση που εξασφάλισε και αποκαλύπτει ο «Ελεύθερος Τύπος» εκδόθηκε στις 12/9/2013 από το 6ο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατόπιν μαζικής αγωγής από χήρες αποστράτων.

Κατά το διατακτικό της απόφασης (σκέψη 19) το δικαστήριο κρίνει ότι «εσφαλμένως η συνταξιοδοτική διοίκηση αναπροσάρμοσε (σ.σ.: επανυπολόγισε) μειωτικά κατ’ εφαρμογή του άρθρου 14, παρ. 1, ν. 4387/2016 τη σύνταξη του αποβιώσαντος συζύγου για κάθε μια από τις ενάγουσες και εν συνεχεία υπολόγισε τη σύνταξη χηρείας στο 50% της αναπροσαρμοσμένης μειωμένης σύνταξης» και ότι «κατά τη ρητή διατύπωση της υποπαραγράφου Α’ του άρθρου 12 του ίδιου νόμου το ποσοστό αυτό θα έπρεπε να υπολογιστεί επί του ποσού σύνταξης που ο αποβιώσας σύζυγός τους είχε δικαιωθεί και ελάμβανε κατά το χρόνο του θανάτου του».

Σε άλλο σημείο της απόφασης (σκέψη 16) αναφέρεται ότι «ούτε από το άρθρο 12 ούτε από το άρθρο 14 του νόμου 4387 μπορεί να συναχθεί ότι, αν και ο θανών ελάμβανε τη σύνταξη που είχε δικαιωθεί πριν το νόμο 4387, η χήρα μετά το θάνατό του θα πρέπει να λάβει το 50% της επανυπολογισμένης σύνταξής του σε μικρότερο ποσό από το αρχικό».

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με εγκύκλιο του ΕΦΚΑ (6/2/2018), στις συντάξεις χηρείας που εκδόθηκαν μετά τον Μάιο του 2016 για θανάτους παλαιών συνταξιούχων, το 50% αντιστοιχούσε στην επανυπολογισμένη σύνταξη του θανόντος χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η προκύπτουσα προσωπική διαφορά. Η χήρα δηλαδή έπαιρνε το 50% της εθνικής και ανταποδοπτικής σύνταξης, ενώ η προσωπική διαφορά που ήταν συμπλήρωμα δεν έμπαινε στο 50%.




«Δεν έχουμε πάρει αποζημιώσεις» – Κραυγή αγωνίας έναν μήνα μετά τις πλημμύρες στη Θεσσαλία

Ο αγρότης κι αντιπρόεδρος του Συνεταιρισμού «ΘΕΣ ΓΗ», Βαγγέλης Παναγιώτου, μίλησε στο «MEGA Σαββατοκύριακο» για την κατάσταση των καλλιεργειών έναν μήνα μετά το καταστροφικό πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel αλλά και για τις αποζημιώσεις.

Βάλτο θυμίζουν τα χωράφια πολλών αγροτών μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel και των πλημμυρών που άφησαν πίσω τους μία βαθιά πληγή στη Θεσσαλία.

Μάλιστα, σε πολλά από αυτά δεν έχουν σπεύσει ακόμα οι ελεγκτικές αρχές προκειμένου να διαπιστώσουν και να καταγράψουν την καταστροφή προκειμένου οι άνθρωποι να πάρουν σύντομα την αποζημίωσή τους.

Ο κ. Παναγιώτου τοποθετήθηκε επί του ζητήματος.

«Σας ευχαριστούμε που δεν μας ξεχνάτε, μας έχουν ξεχάσει όμως οι διοικούντες. Είμαστε στον μεγαλύτερο κάμπο της Ελλάδας, την Θεσσαλία, και όπως βλέπετε είμαστε έτοιμοι για ιχθυοκαλλιέργεια. Τα χωράφια είναι πλημμυρισμένα, έχουν πολύ νερό και δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε αυτά», είπε αρχικά.

Πότε θα έρθει η παραγωγή στα φυσιολογικά επίπεδα;

Σύμφωνα με τον κ. Παναγιώτου, «σε τουλάχιστον 2 χρόνια. Αλλά δεν είναι αυτό το πρόβλημα. Μπορεί να φύγουν τα νερά αλλά δεν ξέρουμε τι διαχείριση χρειάζονται μετά για να μπορέσουμε να μπούμε να καλλιεργήσουμε. Κατά την εκτίμησή μας, κάποια χωράφια θα αρχίσουν να καλλιεργούνται, όχι όμως στην περιοχή μας, (σ.σ. στο Καστρί Λάρισας και στην ευρύτερη περιοχή). Εμείς θέλουμε τουλάχιστον 3-5 χρόνια για να μπούμε να καλλιεργήσουμε».

«Φυσικά δεν έχουμε πάρει αποζημιώσεις. Πολύ λίγοι πήραν από την αρωγή το διχίλιαρο απλά το διχίλιαρο μπροστά στις εκατοντάδες ευρώ που είναι η περιουσία μας, είναι αμελητέο ποσό. Δεν έχουμε πάρει τίποτα. Σε εμάς θέλουν να έρθουν να κάνουν έλεγχο. Έχουμε κάνει αιτήσεις στον ΕΛΓΑ», τόνισε κλείνοντας.

ΠΗΓΗ : NEWSBOMB.GR




Προς νέο σύστημα μέτρησης της τηλεθέασης μετά τα λάθη της Nielsen

Σοβαρός προβληματισμός στην τηλεοπτική αγορά μετά την αποκάλυψη των λανθασμένων στοιχείων μέτρησης της Nielsen στο διάστημα 9 – 11 Οκτωβρίου.

Η απουσία περίπου 1 εκατ. τηλεθεατών από τη ζώνη υψηλής τηλεθέασης χτύπησε συναγερμό στους τηλεοπτικούς σταθμούς, με την εταιρεία μέτρησης να παραδέχεται το σφάλμα με τριήμερη καθυστέρηση.

Η αξιοπιστία των στοιχείων τηλεθέασης είναι καθοριστική για τη λειτουργία της αγοράς, καθώς η Nielsen κάθε μέρα κόβει «νόμισμα», το οποίο πρέπει να είναι έγκυρο. Η διαπίστωση του σφάλματος από τους παράγοντες της αγοράς επιταχύνει τις εξελίξεις για σοβαρές και μεγάλες αλλαγές στη μέτρηση της τηλεθέασης.

 




Απόφαση-βόμβα του Ελεγκτικού Συνεδρίου: Αναδρομικά για τις συντάξεις χηρείας μετά τον Μάιο του 2016

Η απόφαση-βόμβα του Ελεγκτικού Συνεδρίου φέρνει ανατροπές και στις συντάξεις χηρείας.

Ειδικότερα, το δημοσίευμα φέρνει στο φως την απόφαση 1038/2023 του Ελεγκτικού Συνεδρίου και αναφέρεται πως αν ο θανών έως το 2016 σύνταξη 1.300 ευρώ και με τον επαναϋπολογισμό της μειώθηκε στα 1.000 ευρώ, η χήρα του θα έπρεπε να λάβει το 50% των 1.300 ευρώ, δηλαδή 650 ευρώ σύνταξη χηρείας και όχι τα 500 ευρώ που πήρε με βάση το νόμο Κατρούγκαλου.

Με την αύξηση του ποσοστού συντάξεων χηρείας από το 50% στο 70% με το νόμο 4611/2019, τα 500 ευρώ έγιναν 700 ευρώ, με βάση την επαναϋπολογισμένη σύνταξη του θανόντος, ενώ κατά το σκεπτικό της απόφασης, το νέο ποσοστό 70% θα έπρεπε κι αυτό να υπολογιστεί στην αρχική σύνταξη.




Ρεύμα: Αυξάνονται οι τιμές στους λογαριασμούς μετά το τέλος των επιδοτήσεων

Μια ημέρα πριν από τις ανακοινώσεις των τιμολογίων ρεύματος του Νοεμβρίου σχεδόν το σύνολο των παροχών προεξοφλούσε αυξήσεις, με κάποιους μάλιστα να εκτιμούν ότι θα προσεγγίσουν ακόμη και το 30%.

Υψηλή θα είναι η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος τον Νοέμβριο, καθώς τα τιμολόγια που θα ανακοινώσουν σήμερα οι πάροχοι θα ενσωματώνουν τόσο την αβεβαιότητα που έχει προκαλέσει στις διεθνείς αγορές η εμπόλεμη κατάσταση στο Ισραήλ όσο και το «χαράτσι» των 10 ευρώ/μεγαβατώρα που επέβαλε η Βουλγαρία στο ρωσικό φυσικό αέριο που διακινείται μέσω των εδαφών της.

Μια ημέρα πριν από τις ανακοινώσεις των τιμολογίων του Νοεμβρίου σχεδόν το σύνολο των παροχών προεξοφλούσε αυξήσεις, με κάποιους μάλιστα να εκτιμούν ότι θα προσεγγίσουν ακόμη και το 30%.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, ένας παράγοντας που θα κρίνει τις τιμές για τους παρόχους είναι το «απόθεμα» των υπερεσόδων, όπως αποκαλείται χαρακτηριστικά από την αγορά, την πολιτική των χαμηλών τιμών που μπορεί να ακολουθήσουν κάποιες εταιρείες για να αντισταθμίσουν υπερέσοδα της προηγούμενης περιόδου.




Τραυματισμός οδηγού μετά από τροχαίο στο Ζυγός Καβάλας

Τροχαίο ατύχημα συνέβη το απόγευμα της Πέμπτης στο Ζυγός Καβάλας όταν κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες ΙΧ όχημα το οποίο οδηγούσε νεαρός εξετράπη της πορείας του και βγήκε από τον δρόμο.

Από την σύγκρουση τραυματίστηκε ο οδηγός ο οποίος μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Καβάλας για να του παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες.

kavalapoint.gr




Κοροναϊός: Αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού έως και έναν χρόνο μετά

Οι επιστήμονες έχουν παρατηρήσει ότι ο κοροναϊός Covid-19 αυξάνει την πιθανότητα καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού επεισοδίου έως και ένα χρόνο μετά τη μόλυνση, ιδίως για όσους έχουν ήδη υποκείμενες καρδιακές παθήσεις. Νέα έρευνα, που δημοσιεύεται διαδικτυακά στο περιοδικό «Nature Cardiovascular Research» εντόπισε τους μηχανισμούς που ευθύνονται γι’ αυτούς τους κινδύνους.

Η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής ερευνητές της Ιατρικής Σχολής Grossman του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, εντόπισε τον ιό αυτό στις αρτηρίες οκτώ ανδρών και γυναικών με ιστορικό αθηροσκλήρωσης που είχαν πεθάνει από Covid-19.

Επίσης, ο κοροναϊός εντοπίστηκε μέσα σε τοπικά ανοσοποιητικά κύτταρα που ονομάζονται μακροφάγα και κανονικά προστατεύουν την καρδιά, απορρίπτοντας τα περιττά μόρια λίπους στις αρτηρίες.

Περαιτέρω πειράματα έδειξαν ότι ως απάντηση στη μόλυνση, τα μακροφάγα απελευθέρωσαν φλεγμονώδεις πρωτεΐνες, που ονομάζονται κυτοκίνες, δύο από τις οποίες έχουν συνδεθεί με καρδιακές προσβολές.

«Ο ιός δημιουργεί ένα ιδιαίτερα φλεγμονώδες περιβάλλον που θα μπορούσε να διευκολύνει την ανάπτυξη της πλάκας, τη ρήξη και την παρεμπόδιση της ροής του αίματος προς την καρδιά, τον εγκέφαλο και άλλα βασικά όργανα», εξηγεί η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και μεταδιδακτορική συνεργάτιδα στο Τμήμα Ιατρικής του ιατρικού κέντρου Langone Health του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, Νατάλια Έμπερχαρντ.

Επανάληψη στις παραλλαγές

Επιπλέον, οι έρευνες αποκάλυψαν ότι ο κοροναϊός προσβάλλει περισσότερο άτομα που έχουν ήδη μεγάλες ποσότητες αθηρωματικής πλάκας στις αρτηρίες τους και αυτό εξηγεί εν μέρει γιατί τα άτομα με αθηροσκλήρωση είναι πιο ευάλωτα στην Covid-19.

Οι ερευνητές διευκρινίζουν ότι αναλύθηκαν ιστοί που είχαν μολυνθεί με στελέχη του ιού στις αρχές της πανδημίας και σκοπεύουν να επαναλάβουν τη μελέτη σε άτομα που εκτέθηκαν σε νεότερες παραλλαγές.




Λάρισα: Εμβολιασμοί για τέτανο μετά την κακοκαιρία – Χάος σε γειτονιές από τις φονικές πλημμύρες

Η Λάρισα συνεχίζει να μετράει τις πληγές που άνοιξε η κακοκαιρία Daniel. Οι εμβολιασμοί συνεχίζονται, με κατοίκους της πόλης να παραμένουν σε απόγνωση…

Δραματική παραμένει η κατάσταση στη Γιαννούλη στη Λάρισα μετά το σαρωτικό πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel. Σπίτια πλημμυρισμένα, έπιπλα, φωτογραφίες και οι αναμνήσεις μία ζωής είναι βυθισμένα μέσα στη λάσπη. Οι άνθρωποι δεν μπορούν πια να ζήσουν μέσα στα σπίτια τους. Τα πάντα έχουν καταστραφεί. Φιλοξενούνται είτε σε ξενοδοχεία είτε σε συγγενικά πρόσωπα και επιστρέφουν στις κατοικίες τους για να βγάλουν τη λάσπη και να καθαρίσουν τα υπόγειά τους.

Οι κάτοικοι έρχονται αντιμέτωποι και με την έντονη δυσοσμία, την μούχλα αλλά και με τα κουνούπια. Η δημόσια υγεία είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα και οι αρχές λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα.

Έχει ξεκινήσει από το Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου ο εμβολιασμός όσων επιθυμούν με το τετανικό εμβόλιο. Ήδη έχουν εμβολιαστεί πυροσβέστες, διασώστες αλλά και εθελοντές που όλες αυτές τις ημέρες έπαιρναν μέρος στον απεγκλωβισμό και στη διάσωση ανθρώπων μέσα στα λιμνάζοντα ύδατα.

Όσον αφορά στα σχολεία δίνεται ένας αγώνας προκειμένου να ανοίξουν. Σε εξέλιξη και οι απαντλήσεις στις εργατικές πολυκατοικίες της Λάρισας με τους κατοίκους να ανησυχούν ως προς την στατικότητα των σπιτιών και τους ανθρώπους να μην ξέρουν αν είναι ασφαλές να μπουν στα σπίτια τους ή όχι.

Οι κάτοικοι βρίσκονται σε διαρκή επαγρύπνηση. Σήμερα αναμένονται τα πρώτα κλιμάκια για να ξεκινήσει και η καταγραφή των ζημιών και να διαπιστωθεί η κατάσταση στην οποία είναι τα θεμέλια προκειμένου να πουν με σιγουριά στους ανθρώπους αν θα μπορέσουν τελικά να επιστρέψουν στα σπίτια τους ή όχι. Δείτε το ρεπορτάζ της ΕΡΤ

Όσον αφορά στα σχολεία δίνεται ένας αγώνας προκειμένου να ανοίξουν. Σε εξέλιξη και οι απαντλήσεις στις εργατικές πολυκατοικίες της Λάρισας με τους κατοίκους να ανησυχούν ως προς την στατικότητα των σπιτιών και τους ανθρώπους να μην ξέρουν αν είναι ασφαλές να μπουν στα σπίτια τους ή όχι.

Οι κάτοικοι βρίσκονται σε διαρκή επαγρύπνηση. Σήμερα αναμένονται τα πρώτα κλιμάκια για να ξεκινήσει και η καταγραφή των ζημιών και να διαπιστωθεί η κατάσταση στην οποία είναι τα θεμέλια προκειμένου να πουν με σιγουριά στους ανθρώπους αν θα μπορέσουν τελικά να επιστρέψουν στα σπίτια τους ή όχι. Δείτε το ρεπορτάζ της ΕΡΤ.

newsit.gr

 

 




Όρους θέτει το Κόσοβο στη Σερβία: Πρώτα αναγνώριση και μετά η Ένωση Σερβικών Δήμων

Ο πρωθυπουργός του Κοσόβου Άλμπιν Κούρτι δήλωσε ότι δεν μπορεί να επιτρέψει την σύσταση της Ένωσης Σερβικών Δήμων (ZSO) αν δεν προηγηθεί de facto αναγνώριση από την πλευρά της Σερβίας.

«Στην συνάντηση στις Βρυξέλες [στις 14 Σεπτεμβρίου] δήλωσα με σαφήνεια ότι δεν μπορώ να τους προσφέρω καφέ χωρίς φλιτζάνι. Πρώτα de facto αναγνώριση, διότι το νομικό πλαίσιο για την σύσταση της Ένωσης των δήμων αποτελεί το Σύνταγμα του Κοσόβου και όχι το σερβικό Σύνταγμα» ανέφερε ο Άλμπιν Κούρτι σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε τη Δευτέρα στην Πρίστινα.

Ο Κοσοβάρος πρωθυπουργός δήλωσε ότι το Βελιγράδι ενδιαφέρεται κυρίως για τις εκτελεστικές αρμοδιότητες της Ένωσης Σερβικών Δήμων τονίζοντας ότι τέτοιου είδους εξουσία σε έναν θεσμό τοπικής αυτοδιοίκησης η κυβέρνησή του δεν πρόκειται να παραχωρήσει.

Ο Κούρτι δήλωσε δυσαρεστημένος από την στάση του ειδικού απεσταλμένου της ΕΕ Μίροσλαβ Λάιτσακ επισημαίνοντας ότι σε πολλά θέματα κατά τις διαπραγματεύσεις συντονίζεται με τον πρόεδρο της Σερβίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς.

Ο νέος γύρος διαλόγου ανάμεσα στο Βελιγράδι και την Πρίστινα που διεξήχθη στις 14 Σεπτεμβρίου, σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο, στις Βρυξέλλες κατέληξε σε αποτυχία.

Οι δύο πλευρές δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν για τον οδικό χάρτη αναφορικά με την εφαρμογή του ευρωπαϊκού σχεδίου για την εξομάλυνση των σχέσεων Σερβίας – Κοσόβου που πρότειναν ο ύπατος εκπρόσωπος Εξωτερικής Πολιτικής Ζοζέπ Μπορέλ και ο Λάιτσακ. Η πρόταση προέβλεπε την εκκίνηση από την πλευρά της Πρίστινας της διαδικασίας για την σύσταση της Ένωσης Σερβικών Δήμων, ενώ παράλληλα το Βελιγράδι θα ξεκινούσε να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ




Πόσο θα αυξηθούν οι μισθοί μετά το ξεπάγωμα των τριετιών από την 1η Ιανουαρίου 2024

Το ξεπάγωμα των τριετιών από την 1η Ιανουαρίου 2024 εξήγγειλε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της ΔΕΘ και μαζί κάθε επιδόματος προϋπηρεσίας που βρίσκονταν σε αναστολή από το 2012.

Το μέτρο αυτό αφορά όσους αμείβονται με τον κατώτατο μισθό.

Οι τριετίες είχαν παγώσει από το 2012, μέχρι η ανεργία να υποχωρήσει κάτω του 10%. Για την επαναφορά τους θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση -άλλωστε και ο πρωθυπουργός παρέπεμψε στους αρμόδιους υπουργούς για τις λεπτομέρειες. Ένα από τα ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν είναι αν θα μετρήσουν αναδρομικά, δηλαδή αν τα χρόνια προϋπηρεσίας θα μετρήσουν από το 2012 ή από το 2024.

Σήμερα οι μισθολογικές τριετίες δίδονται μόνο σε όσους είχαν την απαραίτητη προϋπηρεσία έως τον Φεβρουάριο του 2012.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ  16/09/2023  20:10
Εξαγγελία-βόμβα από Μητσοτάκη στη ΔΕΘ: «Ξεπαγώνουν οι τριετίες από την 1η Ιανουαρίου 2024»
Η επαναφορά των τριετιών από την 1η Ιανουαρίου 2024 θα σημάνει προσαύξηση μισθού κατά 30% για τους εργαζόμενους που έχουν την απαραίτητη προϋπηρεσία (τρεις τριετίες). Σήμερα κανείς εργαζόμενος δεν μπορεί να διεκδικήσει προσαύξηση για προϋπηρεσία που συμπληρώνεται από τον Φεβρουάριο του 2012 και μετά.

Αντιστοίχως, οι εργαζόμενοι που πρωτοπροσλήφθηκαν μετά τον Φεβρουάριο του 2012 έχουν απωλέσει το δικαίωμα της προσαύξησης του μισθού τους λόγω προϋπηρεσίας. Το γεγονός αυτό οδήγησε σε μια στρέβλωση της αγοράς εργασίας, ως προς τις αμοιβές μετά το 2012.

Με δεδομένο ότι από την 1η Απριλίου ο νέος κατώτατος μισθός είναι 780 ευρώ:

όσοι έχουν προϋπηρεσία μίας τριετίας θα δουν αύξηση 78 ευρώ τον μήνα,
όσοι έχουν δύο τριετίες 156 ευρώ τον μήνα,
και όσοι έχουν τρεις τριετίες 234 ευρώ, σε μηνιαία βάση.




Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Ψήφισε στην Πλάκα ο Αλέξης Τσίπρας -Πρώτη δημόσια εμφάνιση μετά από καιρο

Λίγο πριν τις πέντε το απόγευμα έφτασε στην Πλάκα ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, ώστε να σκήσει το εκλογικό του δικαίωμα για την ανάδειξη νέου προέδρου στο κόμμα.

Ο Αλέξης Τσίπρας, στην πρώτη εμφάνιση εδώ και αρκετό καιρό (τελευταία ήταν στη Βουλή κατά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης), έφτασε στο 1ο Πειραματικό στην οδό Ηπίτου 15, στην Πλάκα λίγο πριν τις πέντε, για να συμμετάσχει με την σειρά του στην εκλογική διαδικασία ανάδειξης νέου πρόεδρου στο κόμμα, έπειτα από 15 χρόνια.Φωνές για παράταση της ψηφοφορίας στον ΣΥΡΙΖΑ -Παππάς: Το θεωρώ αυτονόητο, αν χρειαστεί
Έμφανώς ευδιάθετος, ο πρώην πρωθυπουργός χαιρέτισε τον κόσμο που βρισκόταν μαζεμένος έξω από το εκλογικό κέντρο.

Υπενθυμίζεται πως ο Αλέξης Τσίπρας δεν συμμετείχε καθόλου στις εσωτερικές διαδικασίες για την διαδοχή του.

Πηγή:iefimerida.gr




Καρδίτσα: Σκληρές εικόνες από την περισυλλογή νεκρών ζώων στον Παλαμά μετά τη φονική κακοκαιρία

Η περισυλλογή βρίκσεται σε εξέλιξη με τις εικόνες να αποτυπώνουν το χάος και τις διαστάσεις της καταστροφής στην Καρδίτσα από την κακοκαιρία. Χιλιάδες νεκρά ζώα στους δρόμους του Παλαμά…

Η δυσοσμία είναι αφόρητη στην Καρδίτσα καθώς χιλιάδες νεκρά ζώα παραμένουν σε στάνες ακόμα και σε δρόμους των περιοχών που χτυπήθηκαν ανελέητα από τη φονική κακοκαιρία Daniel. Οι κάτοικοι στον Παλαμά παραμένουν ανάστατοι με τους περισσότερους να σκέφτονται τις ζημιές που υπέστησαν από τις πλημμύρες και τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονούν για τη δημόσια υγεία. Στην περιοχή έχουν σπεύσει άντρες από τις Ένοπλες Δυνάμεις που έχουν πιάσει δουλειά με τις ειδικές στολές που φαίνονται στις επόμενες εικόνες.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΙ, περισσότερα από 140.000 ζώα παραμένουν άταφα στον Θεσσαλικό Κάμπο, με την υγειονομική απειλή να σκορπάει τρόμο στους κατοίκους της περιοχής.

Κάτοικοι που μίλησαν στο ίδιο μέσο, κυκλοφορούν στην περιοχή με την χρήση μάσκας καθώς η μυρωδιά είναι αποπνικτική, ενώ τόνισαν πως φοβούνται για τις αρρώστιες από τα άταφα ζώα που είναι χιλιάδες και βρίσκονται παντού.

«Φοβόμαστε έχουμε οικογένειες, έχουμε μικρά παιδιά», ανέφερε ένας άνδρας, ενώ ένας άλλος επισήμανε ότι «φοβόμαστε μέχρι και το βήμα που κάνουμε». Η διαδικασία περισυλλογής των άταφων ζώων είναι σε εξέλιξη, με φορτηγά να τα φορτώνουν και να τα μεταφέρουν προς καύση. Στον Παλαμά στην Καρδίτσα άντρες των Ενόπλων Δυνάμεων συνεχίζουν το έργο της περισυλλογής με τις ειδικές στολές όπως φαίνεται στις παρακάτω εικόνες.

Κάτοικος της περιοχής τόνισε ότι «έχει ξεκινήσει η διαδικασία της περισυλλογής εδώ και κάποιες μέρες, περνάνε τα κλιμάκια του ΕΛΓΑ όπου είναι εφικτό. Θα πάρει κάποιο χρονικό διάστημα, είναι πάρα πολλά τα ζώα, καθώς βρίσκονται τουλάχιστον 40.000 στην περιοχή του Παλαμά».

Η διαδικασία απομάκρυνσης των νεκρών ζώων έχει ως εξής. Ο κτηνοτρόφος είτε ατομικά είτε σε συνεννόηση με τον κοινοτάρχη του τηλεφωνεί στην κτηνιατρική υπηρεσία της περιφέρειας. Το αίτημα του καταγράφεται και στην συνέχεια φτάνει στη μονάδα του, το συνεργείο για την περισυλλογή ζώων.

newsit.gr

 

 




Blue Horizon: Όλοι οι σοκαριστικοί διάλογοι μετά τη δολοφονία του 36χρονου Αντώνη -Προσπάθεια συγκάλυψης

Περίπου 10 μέρες έχουν περάσει από τη δολοφονία του Αντώνη στο πλοίο Blue Horizon, τον οποίο έσπρωξαν από τον καταπέλτη μέλη του πληρώματος, με αποτέλεσμα να πνιγεί στο λιμάνι του Πειραιά

Οι διάλογοι του πληρώματος που έρχονται σιγά-σιγά στο φως σοκάρουν όλο και περισσότερο, καθώς αποτυπώνεται η κυνικότητα με την οποία αντιμετώπισαν τον θάνατο του 36χρονου.

Υπενθυμίζεται ότι ο Αντώνης Καργιώτης επιχείρησε να επιβιβαστεί στο πλοίο, λίγο πριν αναχωρήσει, στις 9:10 το βράδυ της 5ης Σεπτεμβρίου με κατεύθυνση το Ηράκλειο, έχοντας κανονικά το εισιτήριο στην κατοχή του, όμως μέλη του πληρώματος δεν τον άφησαν να επιβιβαστεί. Στη συνέχεια, όπως φαίνεται και στα βίντεο που είδαν το φως της δημοσιότητας, φαίνεται να τον σπρώχνουν από τον καταπέλτη, με συνέπεια ο 36χρονος να χάσει την ισορροπία του και να πέσει μέσα στη θάλασσα, χάνοντας τη ζωή του. Ύστερα το πλοίο σάλπαρε κανονικά και επέστρεψε στον Πειραιά μετά από περίπου 40 λεπτά έπειτα από παρέμβαση του Λιμενικού Σώματος. Σύμφωνα με την ιατροδικαστική εξέταση, ο θάνατος του Αντώνη οφείλεται σε «πνιγμό εντός θαλασσίου ύδατος σε έδαφος και κάκωση κεφαλής».

Για τη δολοφονία του 36χρονου κατηγορούνται ο πλοίαρχος του Blue Horizon, ο ύπαρχος, ο λοστρόμος και ο αξιωματικός καταστρώματος.

Οι σοκαριστικοί διάλογοι του πληρώματος Blue Horizon

«Ρε μ…ς πώς έπεσε;», έλεγε ο πλοίαρχος

Αρχικά, ο πρώτος διάλογος που ήρθε στο φως είναι μεταξύ του πλοιάρχου και του πληρώματος, μέσω του συστήματος καταγραφής (VDR) στη γέφυρα του Blue Horizon.

Ο πλοίαρχος, που βρίσκεται στη διαδικασία του απόπλου, ξαφνικά ακούγεται να ρωτάει «Τι έγινε;».

Ελάχιστα δευτερόλεπτα αργότερα αρχίζει να φωνάζει εκνευρισμένος: «Πάτε καλά ρε; Ρε πάτε καλά;».

Στη συνέχεια ακούγεται να λέει: «Αργά. Αργά».

Κάποιος του λέει κάτι μέσω ενδοεπικοινωνίας και ο πλοίαρχος απαντά «το βλέπω, το είδα».

Αμέσως μετά δίνει οδηγία «πολύ αργά», ζητάει να καλέσουν το Traffic στο κανάλι VHF 13 και στη συνέχεια ακούγεται να ρωτάει: «Έλα, τι έγινε; Για πες μου. Τι έγινε;».

Ακούγεται στο βάθος μια φωνή να του λέει ότι κάποιος έπεσε στη θάλασσα και ο πλοίαρχος ρωτάει «ποιος έπεσε στη θάλασσα;».

Σε άλλο σημείο ο πλοίαρχος ακούγεται να λέει «επιπλέει, επιπλέει» και μέλος του πληρώματος απαντά «επιπλέει στον ντόκο που φύγαμε εμείς». Και τότε ο πλοίαρχος ρωτά τον ύπαρχο: «Ρε μ…ς, πώς έπεσε;».

Από την ενδοσυνεννόηση του απαντούν «Πήγε να ανέβει» και ο πλοίαρχος ρωτάει: «Έπεσε επιβάτης στη θάλασσα; Τι έγινε;».

Ο ίδιος, όπως ανέφερε το Cretalive, στο ημερολόγιο της γέφυρας έχει καταγράψει ώρα 21.14: «Άκουσα τον ύπαρχο να φωνάζει “Κάπτεν” μέσω VHF, κοιτάζοντας από την κάμερα είδα άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την άκρη του καταπέλτη. Άμεσα μείωσα κίνηση μηχανών και ενημέρωσα Piraeus Traffic μέσω VHF και Α’ Λιμενικό Πειραιά μέσω τηλεφώνου για άνθρωπο στη θάλασσα. Πλέουμε με ελάχιστη πηδαλιουχική ταχύτητα προς έξοδο λιμένος».

«Μπλέξαμε, μπλέξαμε!»

Έπειτα αποκαλύφθηκαν νέοι διάλογοι του πλοιάρχου με μέλη του πληρώματος και το Λιμεναρχείο.

Ο πλοίαρχος του Blue Horizon επικοινώνησε αρχικά με το πλήρωμα:

Πλοίαρχος Blue Horizon: Ναι, με ακούτε; Έπεσε ένας επιβάτης στη θάλασσα την ώρα που… στον καταπέλτη να ανέβει… έπεσε στη θάλασσα.
Μέλος Blue Horizon: Ετών;
Πλοίαρχος Blue Horizon: Νέος είναι, νέος. Στον καταπέλτη πίσω επιπλέει, μου είπαν τα παιδιά. Όταν ο καταπέλτης ήταν στην αποβάθρα εγώ είχα ξεκινήσει. Εντάξει;

iefimerida.gr

 

 




Κύπελλο: Στο νοσοκομείο ποδοσφαιριστής του Εθνικού μετά από συμπλοκή στον αγώνα με τον Πανθρακικό – Οριστική διακοπή

Η αναμέτρηση στην Κομοτηνή, στο πλαίσιο της 3ης φάσης του Κυπέλλου Ελλάδος, διεκόπη λίγο πριν το ημίχρονο, έπειτα από μία γενικευμένη σύρραξη στον αγωνιστικό χώρο, μεταξύ των ποδοσφαιριστών.

Ένα δυνατό μαρκάρισμα του παίκτη του Εθνικού, Παναγιώτη Ζωγραφάκη, ήταν η αφορμή για να δημιουργηθεί μεγάλη ένταση στο 44ο λεπτό της αναμέτρησης μεταξύ του Πανθρακικού και της ομάδας του Πειραιά.

Το παιχνίδι σταμάτησε, καθώς υπήρχαν άγριες συμπλοκές στον αγωνιστικό χώρο, με αποτέλεσμα ο διαιτητής να στείλει τις δύο ομάδες στα αποδυτήρια.

Από την ένταση τραυματίστηκε ο ποδοσφαιριστής του Εθνικού, Βαγγέλης Παπαγγελής και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο, ενώ φαίνεται πως χτυπήθηκε από παράγοντα των γηπεδούχων.

Έπειτα από όλα αυτά, ο Εθνικός αρνήθηκε να βγει στο γήπεδο για να συνεχίσει το παιχνίδι. Ο διαιτητής περίμενε μισή ώρα και εν συνεχεία διέκοψε οριστικά το παιχνίδι.




Ακρίβεια: Στα ύψη οι τιμές – 3 ευρώ το μαρούλι μετά την κακοκαιρία Daniel

Μία εβδομάδα έχει περάσει από την ημέρα που η κακοκαιρία «Daniel» χτύπησε τη χώρα μας και οι καταναλωτές έχουν αρχίσει ήδη να αντιλαμβάνονται τον αντίκτυπό της στις τσέπες τους, καθώς οι τιμές σε βασικά προϊόντα που πωλούνται στη λαϊκή έχουν διπλασιαστεί ή και τριπλασιαστεί.

Η κακοκαιρία Daniel, εκτός από τα ισχυρά πλήγματα που έκανε στην αγροτική παραγωγή, «χτύπησε» και το πορτοφόλι των καταναλωτών. Μία εβδομάδα έχει περάσει από την ημέρα που η κακοκαιρία «Daniel» χτύπησε τη χώρα μας και οι καταναλωτές έχουν αρχίσει ήδη να αντιλαμβάνονται τον αντίκτυπό της στις τσέπες τους, καθώς οι τιμές σε βασικά προϊόντα που πωλούνται στη λαϊκή έχουν διπλασιαστεί ή και τριπλασιαστεί.

Οι παραγωγοί κάνουν λόγο για τιμές που διαμορφώνονται λόγω των ελλείψεων. Μιλώντας στο MEGA ένας παραγωγός από τον Κοσκινά που πήγε στη λαϊκή και του οποίου η παραγωγή καταστράφηκε, είπε πως αναγκάστηκε να γίνει έμπορος.

Το μαρούλι έχει φτάσει 3 ευρώ το κιλό, 2,5 οι ντομάτες, 2,5 οι πιπεριές Φλωρίνης. Όπως είπε ο κ. Βασίλης, πριν τις πλημμύρες οι ντομάτες ήταν 1,5 ευρώ και το μαρούλι στα 2,5 ευρώ.

«Τώρα θα ανέβουν οι τιμές γιατί όλα τα προϊόντα έχουν χαλάσει. Πέρα από τα προϊόντα έχουν χαλάσει και το τρακτέρ. Υπάρχουν ελλείψεις σε πολλά προϊόντα. Και δεν θα υπάρχουν γιατί ο θεσσαλικός κάμπος έβγαζε πολλά προϊόντα».

Ο αγρότης από τα Φάρσαλα, Γιώργος Δρόσος, μιλώντας στο Mega είπε η Θεσσαλία νοσεί και πεθάνει.

«Μαζί πεθαίνουμε και εμείς. Σε λίγο θα πεθάνει και η εθνική ελληνική οικονομία. 750.000 στρέμματα βρίσκονται κάτω από το νερό κα δεν έχει απομείνει τίποτα. Δεν θα υπάρχει παραγωγή από τη Θεσσαλία. Ακόμα και τα σιτηρά. Δεν υπάρχει τίποτα. Η ντομάτα ίσως έχει πάθει τη μικρότερη καταστροφή. Ακούσαμε χτες ο υπουργός πως εξασφάλισε 2.2 δις για τη σωτηρία της Θεσσαλίας. Τώρα χρειάζονται τουλάχιστον 20 δις. Το 80% των χωραφιών δεν θα μπορέσουν να καλλιεργηθούν άμεσα. Πρέπει το κράτος να είναι αρωγός. Έχουν συμβεί τρομακτικά πράγματα. Ο τόπος είναι αγνώριστος».

Ο κτηνοτρόφος, Γιώργος Διδάγγελος, ο οποίος έχασε 6.000 χοίρους από την κακοκαιρία Daniel, είπε δεν υπάρχει ακόμα δυνατότητα προσέγγισης στη μονάδα και πως τα ζώα είναι εκεί πνιγμένα.

«Κάποια τα έχει παρασυρθεί το ρέμα. Μόλις υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στη μονάδα θα έρθει συνεργείο με κατάλληλα μηχανήματα ώστε είτε να γίνει καύση ή υγειονομική ταφή», είπε αρχικά.

«Θα πρέπει να γίνουν ενεργείς για να παρακάμψουμε την υγειονομική βόμβα και αφού γίνει γ Πολιτεία έρθει με πραγματική διάθεση συμπαράστασης στη κτηνοτροφία και από την ώρα που θα έρθει η αποζημίωση, θα χρειαστούμε τουλάχιστον 18 μήνες έως 2,5 χρόνια για να βγουν τα πρώτα γουρουνάκια .Στη Θεσσαλία είναι το 10% του χοιρινού κρέατος ενώ πανελλαδικά καλύπτουμε περίπου το 30%. Εάν δεν γίνει άμεση παρέμβαση, ίσως έχουμε ανατίμηση. Ελπίζω τα φαινόμενα αισχροκέρδειας να μην παρατηρηθούν και στην αγορά του γουρουνιού».

Τέλος, ο κ. Δρόσος είπε πως για τη Θεσσαλία δεν υπήρξε κανένα σοβαρό σχέδιο υποδομής για συγκράτηση των νερών πλην του φράγματος.

«Η ευθύνη διαχρονικά ανήκει σε όλους όσους κυβέρνησαν και ιδιαίτερα η ευθύνη όσοι εκλέχτηκαν υπουργοί από τη Θεσσαλία».




Έβρος | Υπό έλεγχο η φωτιά στα Λάβαρα μετά από μεγάλη κινητοποίηση και ισχυρές δυνάμεις πυροσβεστικής

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του Ράδιο Έβρος, υπό έλεγχο βρίσκεται πλέον η πυρκαγιά που ξέσπασε σήμερα νωρίς το απόγευμα σε δασική περιοχή στα δυτικά του οικισμού των Λαβάρων.

Αυτή τη στιγμή γίνεται μία συνολική επιχείρηση των πεζοπόρων και μηχανοκίνητων ομάδων να αντιμετωπιστεί και η τελευταία εστία που είναι ακόμα ενεργή, εκφράζεται δε η αισιοδοξία ότι αυτό θα επιτευχθεί πολύ σύντομα.

Στο σημείο συντονίζει ο Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Έβρου Σπύρος Κούτρας, ενώ τις ισχυρές Ελληνικές δυνάμεις συνδράμουν και Βούλγαροι πυροσβέστες. Η κινητοποίηση των αρχών ήταν άμεση με μεγάλη δύναμη πυροσβεστικών δυνάμεων.

radioevros.gr




Φορολογικές δηλώσεις 2023: Προθεσμία λίγων ωρών για την υποβολή τους και μετά.. πρόστιμα

Σήμερα Πέμπτη (31/08) είναι η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων. Όσοι φορολογούμενοι είναι της τελευταίας στιγμής, έχουν προθεσμία να την καταθέσουν έως τις 3 το μεσημέρι, διαφορετικά θα έρθουν αντιμέτωποι με πρόστιμα που κυμαίνονται από 100 έως 500 ευρώ, καθώς και με ανάλογες προσαυξήσεις στον φόρο που τους έχει καταλογισθεί. Σύμφωνα τα τα σχετικά στοιχεία μέχρι στιγμής έχουν υποβληθεί περισσότερες από 6.265.316 φορολογικές δηλώσεις σε σύνολο 6.500.000 δηλώσεων.

Χωρίς πρόστιμα μπορούν να διορθώσουν τις δηλώσεις φόρου εισοδήματος, μόνο οι φορολογούμενοι που έχουν ήδη υποβάλει δηλώσεις, έως σήμερα το μεσημέρι, ημέρα που λήγει η σχετική προθεσμία. Σημειώνεται ότι το ΥΠΟΙΚ είχε ξεκαθαρίσει εδώ και αρκετό καιρό πως δεν θα δώσει άλλη παράταση και καλούσε τους φορολογούμενους να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους.

Οι εξαιρέσεις

Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις της ΑΑΔΕ και του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών παράταση έλαβε η προθεσμία για την υποβολή των φορολογικών υποχρεώσεων, αποκλειστικά και μόνο για τους πληγέντες από πυρκαγιές. Συγκεκριμένα, παρατείνονται οι προθεσμίες καταβολής και αναστέλλεται η είσπραξη των βεβαιωμένων οφειλών των φυσικών και νομικών προσώπων με κύρια κατοικία ή έδρα ή επαγγελματική εγκατάσταση στις πληγείσες από τις πυρκαγιές περιοχές για χρονικό διάστημα έξι μηνών.

Πώς θα εξοφλήσετε τον φόρο εισοδήματος

Για όσους φορολογούμενους προκύψει χρεωστικό εκκαθαριστικό έχουν τη δυνατότητα να αποπληρώσουν το φόρο με διάφορους τρόπους και σε περισσότερες από 8 δόσεις που παρέχει το υπουργείο Οικονομικών. Να σημειωθεί ότι εκείνοι που δεν είχαν υποβάλλει δήλωση μέχρι τις 31 Ιουλίου και το έπραξαν στη συνεχεία θα πρέπει να πρέπει να πληρώσουν διπλή δόση, αυτή του Αυγούστου αλλά και εκείνη του Ιουλίου. Σημειώνεται πως η έκπτωση του 3%, αυτή έχει πάψει να ισχύει για εκείνους που δεν υπέβαλαν τη δήλωση τους μέχρι τα τέλη Ιουλίου. Η τελευταία δόση είναι προγραμματισμένο να καταβληθεί στα τέλη Φεβρουαρίου του 2024.

Αναλυτικά:

Οι φορολογούμενοι με χρεωστικό εκκαθαριστικό σημείωμα έχουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν το φόρο εισοδήματος:

  • Σε 8 ίσες μηνιαίες δόσεις με την πρώτη να καταβάλλεται έως 31 Ιουλίου 2023 και την τελευταία έως 29 Φεβρουαρίου 2024
  • Σε έως 24 μηνιαίες έντοκες δόσεις με την πάγια ρύθμιση
  • Σε 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις με πιστωτική κάρτα



Στη Ροδόπη ο Υπουργός Γιάννης Οικονόμου μετά απο πρόσκληση του Ευριπίδη Στυλιανίδη

«Προχωρά η πρόσληψη 100 συνοριοφυλάκων και διασφαλίζονται οχήματα και αλλά μέσα δίωξης λαθροδιακινητών»
Κυβερνητικό κλιμάκιο επισκέφθηκε το Νόμο Έβρου για να ενημερωθεί για τις συνέπειες της καταστροφικής πυρκαγιάς των προηγούμενων ημερών στη Θράκη που έπληξε και το Νομό Ροδόπης
Μετά από πρόσκληση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδη Στ. Στυλιανίδη ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Οικονόμου συνέχισε την περιοδεία του στο Νομό Ροδόπης συνοδευόμενος από το υπηρεσιακό του επιτελείο.
Επισκέφθηκαν το Αστυνομικό Τμήμα και το Σταθμό Συνοριοφυλάκων του Δήμου Ιάσμου, το Σταθμό Συνοριοφυλάκων των Σαπών καθώς και το Δήμο Σαπών.
Σε όλες τις στάσεις ο Υπουργός ενημερώθηκε από τις μάχιμες ομάδες για τα προβλήματα της περιοχής, για τις κινήσεις των λαθροδιακινητών και τους τρόπους που αυτοί μετέρχονται, είτε στα ορεινά μονοπάτια, είτε στην Εγνατία Οδό, όπου προκάλεσαν απανωτά ατυχήματα μπαίνοντας στην αντίθετη πορεία.
Παράλληλα έγινε αναφορά στις νέες ροές μεταναστών που διέρχονται τα ορεινά μονοπάτια της Ροδόπης παρακάμπτοντας το τείχος του Έβρου και αναφέρθηκαν οι ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν για να προστατευθεί αποτελεσματικότερα η περιοχή, να φυλαχτούν τα σύνορα και να αποφευχθούν φαινόμενα αυτοδικίας.
Συγκεκριμένα έξω από τις επιχειρησιακές επισημάνσεις που εύστοχα έκαναν τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας και της Συνοριοφυλακής ο Βουλευτής Ροδόπης ζήτησε από το αρμόδιο Υπουργό, παλιό του συνεργάτη στη ΟΝΝΕΔ και φίλο Γιάννη Οικονόμου και διασφάλισε 4 αποτελέσματα.
Πρώτον την επίσπευση του διαγωνισμού για την πρόσληψη 100 συνοριοφυλάκων στη Ροδόπη και 50 στην Καβάλα και με κριτήρια ενδοποιότητας. Δεύτερον την άμεση διασφάλιση οχημάτων 4Χ4 για τη φύλαξη απομακρυσμένων ορεινών μονοπατιών και τη δίωξη λαθροδιακινητών που πλήττουν την περιοχή από τα κατασχεμένα .
Τρίτον τη διασφάλιση όλων των απαιτούμενων τεχνικών μέσων για την αποτροπή και την πρόληψη όπως θερμικές κάμερας, καρφιά, κλπ. Τέταρτον μαζί με το Δήμαρχο Σαπών Ντίνο Χαριτόπουλο έθεσαν το θέμα την κατασκευής νέου κτηρίου από το ΕΣΠΑ για την Αστυνομία και τη Συνοριοφυλακή στις Σάπες σε οικόπεδο που έχει ήδη παραχωρήσει ο Δήμος.
Τέλος ο Βουλευτής Ροδόπης αφού ευχαρίστησε τον Υπουργό για την άμεση ανταπόκριση ζήτησε τη συμβολή του προς τα συναρμόδια Υπουργεία, ώστε να στελεχωθεί, να ενισχυθεί και να εξοπλιστεί καλύτερα στην περιοχή η Πυροσβεστική, το Δασαρχείο, η Πολιτική Προστασία και κάθε άλλη συναρμόδια υπηρεσία.



Δυο τραυματίες μετά από σύγκρουση δικύκλου με ποδήλατο στην Χρυσούπολη

Τραυματίες και οι δυο οδηγοί μετά από σύγκρουση στο δημοτικό γήπεδο της Χρυσούπολης, μεταφέρθηκαν άμεσα και οι δυο οδηγοί στο Κέντρο Υγείας της περιοχής.

xronometro.com

 




Πυρκαγιές και επικίνδυνα μικροσωματίδια – Οι κίνδυνοι και τα αναπνευστικά προβλήματα παραμένουν και μετά την κατάσβεση

Με τις επιπτώσεις αλλά και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, ιδιαίτερα από ευπαθείς ομάδες, ως προς την αναπνοή αέρα επιβαρυμένου με παράγωγα καύσεων, αναφέρθηκε ο Στέλιος Λουκίδης πρόεδρος της πνευμονολογικής εταιρείας

Χαρακτηριστικά τόνισε, μιλώντας στην ΕΡΤ, πως; «Αυτό που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πρώτα είναι ότι οι ασθενείς, με χρόνια αναπνευστικά προβλήματα, οι αλλαγές στο περιβάλλον είναι είναι αίτιο, παροξύνσης.

Άρα μπορεί οποιοσδήποτε ασθενής με χρόνιο νόσημα ο οποίος εκτεθεί σε αυτές τις συγκεντρώσεις, οι οποίες, θα ήθελα να σας πω ότι με βάση τα στοιχεία και του Εθνικού Αστεροσκοπείου, υπήρχαν μέρες και ώρες που ήταν 15 φορές πάνω από το επιτρεπτό όριο που είναι για τους χρόνιους ασθενείς και φυσικά και για τους υγιείς».

Ποια είναι τα συμπτώματα

Συνεχίζοντας ο κ. Λουκίδης, σχολίασε πως: «Τα συμπτώματα μπορεί να είναι για τους υγιείς ένα απλό τσούξιμο στα μάτια ή μια καταρροή ή ένα αίσθημα σαν αυτό που νιώθουμε όταν έχουμε φαρυγγίτιδα στο λαιμό μας και από κει και πέρα μπορεί να εμφανιστεί και ένας παροξυσμικός βήχας. Τώρα για τους χρόνιους ασθενείς αυτό μπορεί να είναι μια αποσταθεροποίηση της νόσου που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε μια έντονη δυσκολία στην αναπνοή και να οδηγηθεί ακόμα και στην υποστήριξη από κάποια δομή υγείας.

Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι αυτό είναι το περιβάλλον, για μας τουλάχιστον που ασχολούμεθα με τα αναπνευστικά νοσήματα, μια παράμετρος η οποία μπορεί να τα αποσταθεροποιήσει ανά πάσα στιγμή και γι αυτό και επικεντρωνόμαστε εκεί».

Αναφερόμενος στις μακροχρόνιες επιπτώσεις, δήλωσε πως: «Θέλουμε να πούμε και κάτι για τις μακροχρόνιες επιπτώσεις. Δηλαδή αυτή τη στιγμή, αν σκεφτούμε την κλιματική αλλαγή και όλα αυτά που συμβαίνουν, ας σκεφτούμε τα παιδιά τα οποία εκτίθενται σε αυτές τις περιβαλλοντικές συνθήκες, ότι θα επιβεβαιώσουν ίσως στο μέλλον την ανάπτυξη νοσημάτων του αναπνευστικού, όπως είναι το άσθμα, που θα αυξήσει τη νοσηρότητά του εξαιτίας αυτών των αλλαγών του περιβάλλοντος. Άρα είναι μια μεγάλη ευθύνη την οποία πρέπει να αναλάβουμε όλοι για να μπορέσουμε να προστατεύσουμε τις νέες γενιές από τις αλλαγές του περιβάλλοντος, οι οποίες θα επηρεάσουν σημαντικά τη νοσηρότητα τους».

Ως προς την επιστροφή ανθρώπων στις οικίες τους σε πυρόπληκτες περιοχές και με το δεδομένο ότι δεν έχουν καεί μόνο δάση, αλλά και άλλα υλικά (πχ πλαστικά, αλουμίνια, κλπ), τόνισε ότι: «Είναι σίγουρο ότι δεν είναι η απόλυτη ασφάλεια, όπως δεν είναι και η απόλυτη ασφάλεια όταν έχεις μια έντονη φωτιά και παρουσία μικροσωματιδίων σε μεγάλο βαθμό και είσαι μέσα σε αυτό.

Παραδείγματος χάρη, αστυνομικοί που έβλεπα ότι φορούσαν μάσκες υψηλής προστασίας για να προστατευτούν, που είναι λογικό να τις φοράνε γιατί οι χειρουργικές δεν κάνουν κάτι σε αυτή την περίπτωση, αλλά από την άλλη πλευρά και αυτές, δεν μπορεί κανείς με τίποτα να πει ότι είναι απολύτως ασφαλής όταν είναι μεγάλη η έκθεση και για μεγάλο χρονικό διάστημα.

 Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι αυτό και για τον άνθρωπο που θα πάει στο σπίτι του πίσω είναι πάρα πολύ δύσκολο τον πρώτο καιρό να μην μπει κανένας ότι δεν θα εκτίθεται καθημερινά σε αυτά τα πράγματα».

Απαντώντας σε ερώτηση για το πόσες ημέρες πρέπει να προσέχουμε, απάντησε ότι: «Πρέπει να βλέπουμε πάντα τα επίπεδα που αναφέρει το Εθνικό Αστεροσκοπείο και τα πανεπιστήμια, τα οποία πάντα όταν είναι πάνω από το όριο ασφαλείας, καταλαβαίνετε ότι αυτό σημαίνει προσοχή.

Φανταστείτε ότι στο Χαϊδάρι, στην ημέρα που έκαιγε η φωτιά της Πάρνηθας με όριο το 10, να σας το πω πολύ απλά για τους χρόνιους ασθενείς, είχαμε φτάσει σε ένα σημείο να έχουμε 144. Καταλαβαίνετε λοιπόν 15 φορές επάνω, ότι αυτό το πράγμα μέχρι να απομειωθεί χρειάζεται μεγάλη προσοχή».

newsbeast.gr

 

 




Καβάλα : Ξύλο και τραυματίες μετά τη συναυλία του Νίκου Οικονομόπουλου σε beach bar

Ο Νίκος Οικονομόπουλος εμφανίστηκε σε beach bar στους Αμμόλοφους Καβάλας, ωστόσο αυτό που ακολούθησε δεν το φανταζόταν κανείς

Όλα κύλησαν ομαλά όμως όταν ο καλλιτέχνης κατέβηκε από τη σκηνή, ξεκίνησαν τα παρατράγουδα. Με άγριο ξύλο και τραυματίες που μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες.

Για λόγους που δεν έχουν αποσαφηνιστεί ορισμένοι από τους θαμώνες ήρθαν στα χέρια, με άλλους να προσπαθούν μάταια για ώρα να τους χωρίσουν. Στο σημείο κλήθηκε η αστυνομία αλλά και ασθενοφόρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες δεν διατρέχει κίνδυνο κανένας από τους 4 τραυματίες. Όλοι τους μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο στην Καβάλα και πήραν εξιτήριο μετά τις πρώτες βοήθειες των γιατρών.

Η αστυνομία έχει στα χέρια της βίντεο που έχουν καταγράψει το επεισόδιο.

newsit.gr




Φωτιές στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ | Το πριν και το μετά των εστιών σε Έβρο και Καβάλα

Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες:

Φωτιά στον Έβρο 

18/8/23

24/08/23

Φωτιά στο Νέστο

21/8/23

24/8/23




ΕΟΔΥ: Μέτρα προφύλαξης κατα την διάρκεια καθαρισμών μετά τις πυρκαγιές

Η Περιφερειακή Ενότητα Έβρου- Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας σας γνωστοποιεί τις σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ αναφορικά με τα μέτρα προφύλαξης κατά τη διάρκεια καθαρισμών μετά από πυρκαγιές που πρέπει να λάβουν όσοι πολίτες μένουν σε πληγείσες από τις φωτιές περιοχές, όπως παρακάτω:

«Οι πυρκαγιές, ιδιαίτερα όσες επηρεάζουν οικιστικές περιοχές, εναποθέτουν μεγάλες ποσότητες στάχτης τόσο σε εξωτερικές όσο και σε εσωτερικές επιφάνειες κτιρίων.

Η στάχτη αυτή είναι δυνατόν να περιέχει πληθώρα τοξικών ουσιών, ιδιαίτερα επιβαρυντικών για την υγεία λόγω της φύσης της καύσιμης ύλης η οποία περιλαμβάνει πληθώρα χημικών προερχόμενων κυρίως από την καύση οικιακών συσκευών, οικοδομικών υλικών και πληθώρας άλλων υλικών.

Για το λόγο αυτό, είναι ιδιαίτερα σημαντική η λήψη ατομικών μέτρων προστασίας κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων καθαρισμού επιφανειών για τη προστασία της δημόσιας υγείας και την αποφυγή βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων επιπτώσεων στην υγεία.Σε συνέχεια των ανωτέρω, ο ΕΟΔΥ συστήνει τα κάτωθι:

 Μην αφήνετε τα παιδιά σε καμία περίπτωση να έρθουν σε επαφή με τη στάχτη ή να παίζουν σε καμένο έδαφος.

 Ομοίως, απομακρύνετε από τη στάχτη και το καμένο έδαφος κατοικίδια.·

Κατά τη διάρκεια των καθαρισμών, συστήνεται η χρήση προστατευτικού εξοπλισμού, ο οποίος θα περιλαμβάνει:·

Mάσκα προσώπου με πολύ καλή εφαρμογή στη μύτη και στο στόμα. Ιδανικά συστήνεται μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας με φίλτρο κατακράτησης σωματιδιών άνω του 95%. Άτομα με καρδιολογικά ή αναπνευστικά προβλήματα θα πρέπει να συμβουλευθούν τον θεράποντα ιατρό τους πριν από τη χρήση μάσκας.·

 Προστατευτικά γυαλιά για οφθαλμική προστασία με πολύ καλή εφαρμογή στη μύτη και το πρόσωπο.·

Γάντια.·  Μακριά ρούχα και κλειστά παπούτσια.

Προβείτε σε πολύ καλό καθαρισμό του σώματος και των ρούχων, με άφθονο σαπούνι αμέσως μετά τη χρήση τους.·

 Αποφύγετε, όσο το δυνατόν περισσότερο, τη διασπορά στάχτης στον αέρα από τη χρήση κοινών σκουπών με κοντάρι.·

Σκουπίστε απαλά τις εσωτερικές και εξωτερικές επιφάνειες από τη σκόνη και κατόπιν χρησιμοποιήστε υγρά πανιά για περαιτέρω καθαρισμό.·

Για τις εσωτερικές επιφάνειες συστήνεται επίσης η χρήση ηλεκτρικών σκουπών που περιέχουν φίλτρα HEPA.·

Αλλάξτε ή/και καθαρίστε όλα τα φίλτρα των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού.·

Χρησιμοποιήστε όσο το δυνατόν λιγότερη ποσότητα νερού για την αποφυγή περαιτέρω διασποράς της στάχτης στο έδαφος.·

 Συστήνεται η συλλογή της στάχτης σε πλαστικές σακούλες ή σε κατάλληλους περιέκτες για την αποφυγή περαιτέρω διασποράς της.·

 Σε περίπτωση αδιαθεσίας, ζητήστε άμεσα ιατρική βοήθεια.»




ΚΚΕ: Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου για τις δηλώσεις Μητσοτάκη μετά την σύσκεψη περί “οπαδικής βίας”

Ένα ακόμα ρεσιτάλ υποκρισίας και αποπροσανατολισμού δίνει η κυβέρνηση με επικεφαλής τον πρωθυπουργό, όταν προβάλει ότι η δήθεν αντιμετώπιση της “οπαδικής βίας” μπορεί να γίνει με όλους όσοι ενσαρκώνουν το “ποδόσφαιρο – επιχείρηση”, στο έδαφος του οποίου συγκροτούνται και δρουν επίσημοι και ανεπίσημοι “οπαδικοί στρατοί” για λογαριασμό επιχειρηματικών συμφερόντων.

Όταν μάλιστα οι Ανώνυμες Εταιρείες στον αθλητισμό έχουν ευθύνη και για τη δράση φασιστικών ομάδων, οι οποίες με τον μανδύα του “οπαδού” αξιοποιούν τους συνδέσμους ως κάλυψη για την εγκληματική δράση τους.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη γι’ αυτό από το γεγονός ότι ίδια ή παρόμοια μέτρα “αυστηροποίησης” έχουν κατά καιρούς εξαγγελθεί ή και νομοθετηθεί από όλες τις κυβερνήσεις      χωρίς κανένα απολύτως αποτέλεσμα. Γιατί πολύ απλά δε θιγούν τον πυρήνα του προβλήματος.

Είναι δε εξοργιστικό το γεγονός ότι σήμερα ο Κ. Μητσοτάκης εμφανίστηκε σαν να μην είδε αυτό που τόσες μέρες βλέπει όλος ο ελληνικός λαός και η νεολαία, ότι η δολοφονία του Μιχάλη Κατσουρή ήταν αποτέλεσμα της εγκληματικής δράσης ομάδας Κροατών φασιστών, οι οποίοι έδρασαν ανενόχλητοι μέσα στη χώρα μας, με την ανοχή του κρατικού μηχανισμού.

Το ΚΚΕ καλεί τους φιλάθλους, ιδιαίτερα όλους όσοι έχουν σχέση με τους οργανωμένους συνδέσμους οπαδών, να απομονώσουν τους φασίστες από κάθε σύνδεσμο. Να αντιπαλέψουν τα νήματα που συνδέουν τον αθλητισμό με τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα.




Σέρρες: Ανδρόγυνο νεκρό μετά από σύγκρουση φορτηγού με αυτοκίνητο – Τραυματισμένα τα παιδιά τους

Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης (16.8.2023) στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Σερρών με αποτέλεσμα δύο άνθρωποι να σκοτωθούν και ακόμη δύο να μεταφερθούν στο νοσοκομείο με σοβαρά τραύματα

Συγκεκριμένα, το τροχαίο σημειώθηκε στις 12.05 το μεσημέρι στο 18ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Σερρών, όταν αυτοκίνητο συγκρούστηκε με φορτηγό υπό αδιευκρίνιστες – μέχρι στιγμής – συνθήκες.

Σύμφωνα με την αστυνομία, αποτέλεσμα του δυστυχήματος ήταν ο θανάσιμος τραυματισμός του οδηγού του αυτοκινήτου και της συζύγου του, ηλικίας 45 και 48 χρόνων αντίστοιχα, ενώ σοβαρά τραυματίστηκαν τα παιδιά τους, ηλικίας επτά και δέκα χρόνων. Πρόκειται για οικογένεια από τη Ρουμανία.

newsit.gr

 

 




Κοινές δηλώσεις Μητσοτάκη – Τσεφέριν μετά τη συνάντηση στο Μαξίμου

 

Σε εξέλιξη βρίσκεται η συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Πρόεδρο της UEFA καθώς λίγο πριν τις 10:30 ο κ. Τσεφέριν έφτασε στο Μέγαρο Μαξίμου.

 

Στις 12:00 ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο πρόεδρος της UEFA, Αλεξάντερ Τσεφέριν μετά τη διευρυμένη σύσκεψη με ιδιοκτήτες ποδοσφαρικών ομάδων θα προχωρήσουν σε κοινές δηλώσεις.

 

Υπενθυμίζεται ότι η συνάντηση  γίνεται σχετικά με το ζήτημα της οπαδικής βίας και τα πρόσφατα αιματηρά επεισόδια στη Νέα Φιλαδέλφεια, όπου έχασε τη ζωή του ο 29χρονος Μιχάλης -μετά από δολοφονικό χτύπημα.




Χανιά: Τέσσερα τα παιδιά από παρένθετες μητέρες του κυκλώματος εμπορίας βρεφών μετά τη γέννηση διδύμων σήμερα

Τέσσερα είναι πλέον τα μωράκια που φιλοξενούνται στην μονάδα νεογνών του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων από παρένθετες μητέρες, που φέρονταν να είχαν σχέση με το μεγάλο κύκλωμα παράνομων υιοθεσιών και εμπορίας βρεφών που εξάρθρωσε η αστυνομία

Σύμφωνα με πληροφορίες του zarpanews.gr  περίπου στις 13:00 σήμερα (14.8.2023) το μεσημέρι μια ακόμα παρένθετη μητέρα, που φέρεται να είχε σχέση με το κύκλωμα εμπορίας βρεφών και παράνομων υιοθεσιών στα Χανιά, έφερε στον κόσμο δίδυμα παιδάκια.

Τα νεογέννητα δίδυμα θα παραμείνουν στη μονάδα νεογνών του Νοσοκομείου Χανίων μέχρι να πραγματοποιηθεί η εξέταση DNA. Η παρένθετη μητέρα είναι γεωργιανής καταγωγής και φέρεται να συνεργάζονταν με την κλινική εξωσωματικής του κυκλώματος εμπορίας βρεφών και παράνομων υιοθεσιών..

Στη φυλακή 4 από τους κατηγορούμενους

Στο μεταξύ, τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα (λίγο μετά τις 03:00, ολοκληρώθηκε στο δικαστικό μέγαρο Χανίων η διαδικασία των απολογιών των συνολικά οκτώ προσώπων τα οποία συνελήφθησαν και σύμφωνα με την δικογραφία που σχηματίστηκε από την ΕΛΑ,Σ είχαν συστήσει εγκληματική οργάνωση και επιδίδονταν σε παράνομες υιοθεσίες και εμπορία βρεφών.

newsit.gr

 




Συνεχίζονται μετά τον Δεκαπενταύγουστο τα έργα φυσικού αερίου στην Καβάλα

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας φυσικού αερίου ΔΕΔΑ, οι εργασίες στην πόλη της Καβάλας θα διακοπούν τις ημέρες των εορτών και θα συνεχιστούν απο την Τετάρτη 16 Αυγούστου.