Ακύρωση της μείωσης τελών αρδευσης στον Δήμο Καβάλας λόγω νομικών ελλείψεων

Ο Δήμος Καβάλας, με την απόφαση 399/2024 του Δημοτικού Συμβουλίου, είχε εγκρίνει κατά πλειοψηφία τη μείωση των τελών άρδευσης για το έτος 2024 κατά 20%, με αναδρομική ισχύ, σε μια προσπάθεια να στηρίξει τους αποκλειστικά αγρότες της περιοχής που υπέστησαν ζημίες λόγω παρατεταμένης ξηρασίας.

Ωστόσο, η απόφαση αυτή ακυρώθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, επικαλούμενη νομικές και διοικητικές ελλείψεις.

Οι λόγοι ακύρωσης:

  1. Έλλειψη εισήγησης από τη Δημοτική Επιτροπή: Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν είχε τη σχετική εισήγηση από την αρμόδια Δημοτική Επιτροπή, όπως απαιτείται.
  2. Έλλειψη δημοσίευσης: Η απόφαση δεν δημοσιεύθηκε σε τοπική εφημερίδα, όπως προβλέπει η διαδικασία για τις κανονιστικές αποφάσεις.
  3. Αναδρομική ισχύς: Οι κανονιστικές και ατομικές διοικητικές πράξεις δεν διαθέτουν αναδρομική ισχύ, γεγονός που καθιστά μη νόμιμη τη μείωση τελών για περίοδο πριν από την έκδοση, κοινοποίηση ή δημοσίευσή τους.
  4. Απουσία οικονομοτεχνικής τεκμηρίωσης: Η απόφαση δεν συνοδευόταν από εισήγηση της αρμόδιας οικονομικής υπηρεσίας, η οποία να περιλαμβάνει πίνακα προσδοκώμενων εσόδων-εξόδων. Αυτή η παράλειψη δημιουργεί πρόβλημα στην τήρηση της αρχής της ειλικρίνειας και της ακριβείας του προϋπολογισμού. Εξαιτίας της μείωσης των εσόδων χωρίς ισόποση μείωση των εξόδων, υπάρχει κίνδυνος να μην μπορούν να πληρωθούν δαπάνες που έχουν αναληφθεί.

Επόμενα βήματα του Δήμου Καβάλας:

Ο Δήμος Καβάλας έχει τη δυνατότητα να προσφύγει κατά της απόφασης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης εντός ενός μηνός από την κοινοποίησή της, καταθέτοντας προσφυγή στην Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152. Σε περίπτωση που επιθυμεί να στηρίξει την απόφαση για τη μείωση των τελών άρδευσης, θα πρέπει να καλύψει τα κενά και τις παραλείψεις που εντοπίστηκαν και να ακολουθήσει πλήρως τη νόμιμη διαδικασία.

Αυτή η περίπτωση αναδεικνύει την ανάγκη για προσεκτικό σχεδιασμό και τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών, ώστε οι καλές προθέσεις να μη σκοντάφτουν σε τυπικές παραλείψεις που υπονομεύουν τη νομιμότητα.




Προσπάθειες μείωσης οφειλών για πνευματικά δικαιώματα από τα κέντρα διασκέδασης Δράμας

ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ της καταβολής χρηματικών ποσών για τα πνευματικά δικαιώματα από τα κέντρα διασκέδασης και τις καφετέριες, συζητήθηκε τη Δευτέρα στη Δράμα.

Η συνάντηση των ιδιοκτητών των καταστημάτων των κέντρων διασκέδασης, καφετεριών, καταστημάτων εστίασης και άλλων, έγινε με πρωτοβουλία των Σωματείων Καφέ Κέντρων Διασκέδασης & Εστιατόρων στην αίθουσα του Επιμελητηρίου Δράμας.

Τη συζήτηση συντόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου Κέντρων Διασκέδασης και Καφετεριών κ. Ηλίας Ηλιάδης, και αφορούσε στην εξεύρεση λύσεων σχετικά με το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων που πρέπει να καταβάλουν τα καταστήματα στις αντίστοιχες εταιρείες Πνευματικών Δικαιωμάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συζήτηση, συμμετείχε μέσω τηλεδιάσκεψης και ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ κ. Γιώργος Καβαθάς, που συνομίλησε με τα μέλη και πρότεινε την από κοινού αντιμετώπιση του προβλήματος.

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Σωματείου της Δράμας κ. Ηλιάδης, επισημαίνει ότι «η συνάντηση αυτή έγινε μετά από παρότρυνση των συναδέλφων μας, οι οποίοι οχλούνται από τις εταιρείες που διαχειρίζονται τα πνευματικά δικαιώματα. Το πρόβλημα είναι ότι ζητάνε αναδρομικά από το 2018, με αποτέλεσμα να έχουν συσσωρευτεί  μεγάλα ποσά και υπάρχει  πλέον σοβαρό πρόβλημα».

Όπως τονίζει ο κ. Ηλιάδης, «οι εταιρείες μάλιστα έχουν αρχίσει να απειλούν με μηνύσεις και γενικά φέρονται αποφασισμένες να μας σύρουν στα δικαστήρια».

Σχετικά με την διαδικτυακή συμμετοχή του προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ κ. Καβαθά, ο κ. Ηλιάδης σημειώνει ότι «μας υποσχέθηκε πως θα κάνει ό,τι μπορεί, προκειμένου να διαπραγματευθεί ο ίδιος με τις εταιρείες, ώστε να έχουμε το δυνατόν μεγαλύτερες μειώσεις στις οφειλές μας. Εμείς από την πλευρά μας τον εξουσιοδοτήσαμε για τις διαπραγματεύσεις που ελπίζουμε ότι θα είναι θετικές».

Ερωτώμενος για ποιο λόγο ζητούνται οφειλές από το 2018, ο κ. Ηλιάδης σημειώνει ότι, «μας ζητάνε χρήματα ακόμα και για τα χρόνια που τα μαγαζιά μας ήταν κλειστά την εποχή του κορωνοϊού».

Επισημαίνει πάντως ο ίδιος, ότι, «αίτημά μας είναι ώστε να δημιουργηθεί ένας ενιαίος φορέας, στον οποίο θα πληρώνει ο καθένας αυτό που του αναλογεί. Να μην πληρώνουμε και σε τρεις εταιρείες ταυτόχρονα».

Του Θανάση Πολυμένη, Πηγή: proinos-typos




Περιφέρεια ΑΜΘ: Εκπαιδευτικό εργαστήρι μείωσης απορριμμάτων «Christmas Makeover» σε σχολεία της Καβάλας και της Ξάνθης

Με απλά υλικά και αντικείμενα οι μαθητές της Α’ και Β’ Δημοτικού, του 18ου ΔΣ Καβάλας και του 10ου ΔΣ Ξάνθης κατασκεύασαν χριστουγεννιάτικα στολίδια

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι δράσεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Μείωσης Αποβλήτων, σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα «Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης», και αφορούσαν στο  εκπαιδευτικό εργαστήρι επανάχρησης «Christmas Makeover», παρουσία του Θεματικού Αντιπεριφερειάρχη  Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αργύρη Πατακάκη, της Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Πολυξένης Μπρίκα, του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θεόδωρου Μαρκόπουλου και της προέδρου της Επιτροπής Ισότητας των Φύλων ΠΑΜΘ Βασιλικής Παυλακάκη.

Με απλά υλικά και αντικείμενα που έχουμε όλοι στο σπίτι (π.χ. κουτιά δημητριακών, παπουτσοθήκες, κορδέλες, κλπ)  οι μαθητές και μαθήτριες της Α’ και Β’ Δημοτικού, του 18ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας  και του 10ου Δημοτικού  Σχολείου Ξάνθης, υπό την καθοδήγηση στελεχών του Ιδρύματος, κατασκεύασαν  χριστουγεννιάτικα στολίδια εκπλήσσοντας τους διοργανωτές με τις δημιουργίες τους.

«Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων η Περιφέρεια ΑΜΘ, σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα «Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης», αναλάβαμε πρωτοβουλίες που προάγουν την ευαισθητοποίηση για τη μείωση αποβλήτων με έμφαση στη νέα γενιά της Περιφέρειας μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να γίνουν οι πρεσβευτές της αειφορίας, διαδίδοντας το μήνυμα της υπεύθυνης κατανάλωσης. Μόνο έτσι μπορούμε να οικοδομήσουμε μια κοινωνία που σέβεται το περιβάλλον και επενδύει στο μέλλον της», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χριστόδουλος Τοψίδης.

«Εκπαιδεύοντας και ευαισθητοποιώντας τη νέα γενιά σε θέματα περιβάλλοντος και ανακύκλωσης, φυτεύουμε τον σπόρο για τους υπευθύνους πολίτες του μέλλοντος», δήλωσε από πλευράς του ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αργύρης Πατακάκης.

 

Πηγή: https://www.kavalapost.gr/




Ακυρώθηκε η απόφαση μείωσης τελών στα καταστήματα της αγοράς του Αγίου Νικολάου

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ακύρωσε την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας (αριθμ. 223/2024) με την οποία απαλλάσσονταν από δημοτικά τέλη λόγω του γνωστού έργου, όλες οι επιχειρήσεις στην περιοχή του Αγίου Νικολάου. Η απόφαση πάρθηκε μετά από αίτημα φορέων της αγοράς σε συνεδρίαση τον περασμένο Ιούλιο, φυσικά με τη σύμφωνη γνώμη των επαγγελματιών. Για το 2024 δεν θα πληρώνονταν δημοτικά τέλη και τέλη χρήσης τραπεζοκαθισμάτων.

Η Αποκεντρωμένη ακυρώνει την απόφαση επειδή επηρεάζει αρνητικά τον εκτελούμενο προϋπολογισμό του Δήμου (χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε πρόβλεψη για τα έσοδα που δεν θα εισπραχθούν) κι επειδή τέτοιες αποφάσεις – αναφέρει- δεν μπορούν να έχουν αναδρομική ισχύ. Κατά της απόφασης της Αποκεντρωμένης ο Δήμος Καβάλας μπορεί να προσφύγει στην επιτροπή του άρθρου 152.

 

www.proininews.gr




Συντάξεις | Αυξήσεις για τους συνταξιούχους μέσω της μείωσης της Εισφοράς Αλληλεγγύης

Μειώνονται οι κρατήσεις της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων οδηγώντας σε αυξήσεις στις συντάξεις 

Όλα δείχνουν ότι η µείωση των κρατήσεων της ΕΑΣ (Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων) στις συντάξεις, που υπολογίζεται άνω των 1.400 ευρώ και µε συντελεστές 3% έως 14%, οδεύει να είναι σημαντική, σημειώνει η «Απογευματινή».

Ήδη το επιτελείο οικονοµικών εµπειρογνωµόνων επεξεργάζεται τα οικονοµικά στοιχεία της παρέµβασης, καθώς αυτή η εισφορά έχει προκαλέσει ισχυρές εισοδηµατικές πιέσεις σε χιλιάδες συνταξιούχους. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η σχετική µελέτη θα είναι έτοιµη το Πάσχα, ώστε οι σχετικές ανακοινώσεις να γίνουν πριν από τις ευρωεκλογές.

Η σχετική µάλιστα µείωση θα ψηφιστεί µε το νέο νοµοσχέδιο που έρχεται. Τα σενάρια πολλά, σηµαντικά και µε ουσιαστικές µειώσεις. Οµως ένα σενάριο έως αυτή την ώρα κερδίζει έδαφος και οδεύει σε οριστικοποίηση. Το σχέδιο αυτό είναι «η αλλαγή στην επιβολή της εισφοράς, όχι από το πρώτο ευρώ, αλλά στις κλίµακες υπολογισµού και στα ενδιάµεσα τµήµατα». Οπως εξηγεί στην «Κυριακάτικη Α» κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου, «οι κρατήσεις δεν θα µπαίνουν σε ολόκληρο το ποσόν της σύνταξης όπως ισχύει τώρα, αλλά στη διαφορά από κλιµάκιο σε κλιµάκιο».

Πάµε δηλαδή σε ουσιαστική µείωση της εισφοράς έως 80% και 90%, αναλόγως της σύνταξης. Ηδη η υπουργός Εργασίας, ∆όµνα Μιχαηλίδου, αναφέρει ότι «αυτό που θα εξετάσουµε είναι έναν δικαιότερο και αναλογικότερο τρόπο είσπραξης της εισφοράς αλληλεγγύης µέσα από τις συντάξεις. ∆ηλαδή, το πώς θα καταφέρουµε ο τρόπος στον οποίο µειώνεται η σύνταξη -βάσει της ειδικής εισφοράς- να είναι πιο δίκαιος, ειδικά για τους χαµηλοσυνταξιούχους. Την άνοιξη θα ξεκινήσουµε τη µελέτη για το πώς µπορεί να επιτευχθεί αυτό».

Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων – Οι κλίµακες

Ειδικοί τονίζουν ότι «η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων θα υπολογίζεται ανά 300-400 ευρώ της σύνταξης στην κλίµακα και όχι σε ολόκληρο το ποσόν, ακολουθώντας τα όσα συµβαίνουν µε τη φορολογική κλίµακα. Ενδεχοµένως, οι κλίµακες να είναι περισσότερες και ελαφρώς µεγαλύτερες των σηµερινών, αλλά θα έχουν ουσιαστικό αποτέλεσµα στην αύξηση του εισοδήµατος των συνταξιούχων». Σήµερα η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων µε υπολογισµό σε όλο το ποσόν σε σύνταξη 1.700 ευρώ και ποσοστό 6% έχει επιβάρυνση 102 ευρώ τον µήνα.

Η νέα εξέλιξη δεν θα αφορά ολόκληρο το ποσόν, αλλά το ποσόν των 300 ευρώ από τα 1.400 έως τα 1.700 ευρώ. Αν µείνει το 6%, τότε στα 300 ευρώ η επιβάρυνση θα είναι µόλις 18 ευρώ. Αν η κλίµακα πάει στο 10%, τότε η µείωση θα είναι 30 ευρώ. Οι ειδικοί εξετάζουν και τη διεύρυνση των κλιµακίων από 300 σε 400 ευρώ. ∆ηλαδή ο πρώτος υπολογισµός να είναι από τα 1.400 ευρώ έως τα 1.800 ευρώ, µε συντελεστή 6% ή 10%. Εδώ λοιπόν θα έχουµε, µε 6%, εισφορά 18-24 ευρώ, ή, µε 10%, κράτηση 30-40 ευρώ. Πριν η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων ήταν 108 ευρώ. Η διαφορά πλέον της µείωσης θα είναι µεγάλη. Η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων ισχύει σε 1.000.000 συνταξιούχους του ∆ηµοσίου, του ΙΚΑ, Ταµείων ∆ΕΚΟ και τραπεζών, του ΕΤΑΑ και του ΝΑΤ. Αφορά συντάξεις άνω των 1.400 ευρώ και οι κρατήσεις αρχίζουν από το 3%. Οι κλίµακες εναλλάσσονται ανά 300 ευρώ σύνταξης. Τέλος, η φορολογία από 1.400 – 1.700 ευρώ έχει µείωση 3%, σε όλο το ποσόν, από 1.700 ευρώ έως 2.000 ευρώ κράτηση 6% και από 2.000 ευρώ έως 2.300 ευρώ κράτηση 7%.

Πώς κόβονται οι αυξήσεις

Η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων είναι η κύρια αιτία που κόβονται οι αυξήσεις των συνταξιούχων, αφού το 7,35% σχεδόν µειώθηκε στο µισό, ενώ το 3,1% εξανεµίστηκε. Σύµφωνα µε ένα παράδειγµα, συνταξιούχος µε 1.399 ευρώ σύνταξη δεν έχει Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων. Με την αύξηση 3% πήγε στα 1.440 ευρώ. Οµως έχει πλέον ΕΑΣ 3% σε ολόκληρο το ποσόν και η σύνταξη πήγε στα 1.396. ∆ηλαδή έχασε και 3 ευρώ!

Τα οφέλη της µείωσης της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων:

Μείωση της ΕΑΣ φέρνει αύξηση σύνταξης.

Φέρνει αύξηση της προσωπικής διαφοράς.

Οι νέοι συνταξιούχοι, που δεν έχουν προσωπική διαφορά, θα έχουν αύξηση στη σύνταξη άµεσα.

Η ΕΑΣ είναι η εισφορά που πάει στον «κουµπαρά» του Ασφαλιστικού.

Αυτή την ώρα το Ταµείο έχει 14,5 δισ. ευρώ.

πηγή: newsbomb.gr