Το μεγαλύτερο παγόβουνο του κόσμου προσάραξε στην «άκρη του κόσμου»

Το παγόβουνο, το οποίο είναι περίπου διπλάσιο από το Λονδίνο, φαίνεται να έχει κολλήσει στη νότια Τζόρτζια και θα πρέπει να αρχίσει να διαλύεται στις νοτιοδυτικές ακτές του νησιού. Οι ψαράδες φοβούνται ότι θα αναγκαστούν να πολεμήσουν με τεράστια κομμάτια πάγου και αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει ορισμένους πιγκουίνους που τρέφονται στην περιοχή.

Αλλά οι επιστήμονες στην Ανταρκτική λένε ότι τεράστιες ποσότητες θρεπτικών συστατικών είναι κλειδωμένες μέσα στον πάγο και ότι καθώς λιώνει, θα μπορούσε να δημιουργήσει μια έκρηξη ζωής στον ωκεανό. «Είναι σαν να ρίχνεις μια θρεπτική βόμβα στη μέση μιας άδειας ερήμου», λέει η καθηγήτρια Nadine Johnston από το British Antarctic Survey.

Ο οικολόγος Mark Belchier, ο οποίος συμβουλεύει την κυβέρνηση της Νότιας Τζόρτζια είπε: «Εάν σπάσει, τα παγόβουνα που θα προκύψουν είναι πιθανό να αποτελέσουν κίνδυνο για τα σκάφη καθώς κινούνται στα τοπικά ρεύματα και θα μπορούσαν να περιορίσουν την πρόσβαση των σκαφών σε τοπικές αλιευτικές περιοχές”.
Η προσάραξη είναι η τελευταία ανατροπή σε μια ιστορία σχεδόν 40 ετών που ξεκίνησε όταν το μέγα κομμάτι πάγου αποκολλήθηκε από την παγονησίδα Filchner-Ronne το 1986. Καθώς κινούνταν βόρεια μέσα από τα θερμότερα νερά με το παρατσούκλι iceberg alley, παρέμεινε εντυπωσιακά άθικτο. Για λίγες μέρες, φαινόταν ακόμη και να περιστρέφεται επί τόπου, πριν επιταχύνει στα μέσα Φεβρουαρίου ταξιδεύοντας με περίπου 30 μίλια την ημέρα.

«Το μέλλον όλων των παγόβουνων είναι να πεθάνουν. Είναι πολύ περίεργο να βλέπουμε ότι το A23a έχει αντέξει τόσο πολύ και έχει χάσει μόνο το ένα τέταρτο της έκτασής του», δήλωσε ο καθηγητής Huw Griffiths, μιλώντας στο BBC News από το πολικό ερευνητικό πλοίο Sir David Attenborough που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην Ανταρκτική.

Το Σάββατο, ο κολοσσός πάγου ύψους 300 μέτρων χτύπησε την ρηχή υφαλοκρηπίδα, περίπου 80 χιλιόμετρα, από τη στεριά και τώρα φαίνεται να έχει κολλήσει σταθερά. «Πιθανότατα θα παραμείνει λίγο πολύ εκεί που είναι, μέχρι να σπάσουν τα κομμάτια», λέει ο καθηγητής Andrew Meijers από το British Antarctic Survey.

Δείχνει προοδευτικά σημάδια φθοράς. Είχε μέγεθος 3.900 τετραγωνικά χιλιόμετρα ,πλέον όμως συρρικνώνεται σταθερά, προκαλώντας τεράστιες ποσότητες νερού καθώς κινείται σε θερμότερες θάλασσες. Τώρα υπολογίζεται ότι είναι 3.234 τ.χλμ.

Αλλά εκεί που ο πάγος αγγίζει τις ακτές, υπάρχουν χιλιάδες μικροσκοπικά πλάσματα όπως κοράλλια, θαλάσσιοι γυμνοσάλιαγκες και σφουγγάρια. «Ολόκληρο το σύμπαν τους καταστρέφεται από μια τεράστια πλάκα πάγου κατά μήκος του πυθμένα της θάλασσας», λέει ο καθηγητής Griffiths.

Αυτό είναι βραχυπρόθεσμα καταστροφικό για αυτά τα είδη, αλλά λέει ότι είναι ένα φυσικό μέρος του κύκλου ζωής στην περιοχή. «Όπου καταστρέφει κάτι σε ένα μέρος, παρέχει θρεπτικά συστατικά και τροφή σε άλλα μέρη», προσθέτει.

Υπάρχουν ωστόσο φόβοι για τα μεγαλύτερα πλάσματα των νησιών. Το 2004 ένα παγόβουνο σε μια διαφορετική περιοχή που ονομάζεται Ross Sea επηρέασε την αναπαραγωγική δραστηριότητα των πιγκουίνων, οδηγώντας σε αύξηση των θανάτων.β Αλλά οι ειδικοί πιστεύουν τώρα ότι τα περισσότερα από τα πουλιά και τα ζώα της Νότιας Τζόρτζια θα ξεφύγουν από αυτή τη μοίρα.

Μερικοί πιγκουίνοι που αναζητούν τροφή εκεί όπου έχει κολλήσει το παγόβουνο θα μπορούσαν να επηρεαστούν, λέει ο Peter Fretwell στο British Antarctic Survey. Το παγόβουνο λιώνει το γλυκό νερό σε αλμυρό νερό, μειώνοντας την ποσότητα τροφής, συμπεριλαμβανομένου του κριλ (ένα μικρό καρκινοειδές) που τρώνε οι πιγκουίνοι.

Τα πουλιά θα μπορούσαν να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές εξηγεί, αλλά αυτό θα δημιουργούσε ανταγωνισμό με άλλα πλάσματα Ο πάγος μπορεί να μπλοκάρει τα λιμάνια ή να διαταράξει την ιστιοπλοΐα όταν ξεκινήσει η αλιευτική περίοδος τον Απρίλιο.

«Θα χρειαστεί να κάνουμε μάχη με το A23a σίγουρα», λέει ο Andrew Newman από το Argos Froyanes. Αλλά οι επιστήμονες που εργάζονται στην Ανταρκτική αυτή τη στιγμή ανακαλύπτουν επίσης την απίστευτη συμβολή που έχουν τα παγόβουνα στη ζωή των ωκεανών. Οι καθηγητές που εργάζονται στο πλοίο Sir David Attenborough συλλέγοντας στοιχεία για αυτό που η ομάδα τους πιστεύει ότι είναι μια τεράστια ροή θρεπτικών ουσιών από πάγο στην Ανταρκτική σε όλη τη Γη.

Σωματίδια και θρεπτικά συστατικά από όλο τον κόσμο παγιδεύονται στον πάγο, ο οποίος στη συνέχεια θα απελευθερωθεί αργά στον ωκεανό, εξηγούν οι επιστήμονες. «Χωρίς πάγο, δεν θα είχαμε αυτά τα οικοσυστήματα. Είναι μερικά από τα πιο παραγωγικά στον κόσμο και υποστηρίζουν τεράστιους αριθμούς ειδών και μεμονωμένων ζώων και τρέφουν τα μεγαλύτερα ζώα στον κόσμο όπως η μπλε φάλαινα», λέει ο Griffiths.

Ένα σημάδι ότι αυτή η απελευθέρωση θρεπτικών συστατικών έχει ξεκινήσει γύρω στο A23a θα είναι όταν υπάρξη τεράστια ανάπτυξη φυτοπλαγκτόν γύρω από το παγόβουνο. Θα έμοιαζε με ένα τεράστιο πράσινο φωτοστέφανο γύρω από τον πάγο, ορατό από δορυφορικές φωτογραφίες τις επόμενες εβδομάδες και μήνες.

Ο κύκλος ζωής των παγόβουνων είναι μια φυσική διαδικασία, αλλά η κλιματική αλλαγή αναμένεται να δημιουργήσει περισσότερα παγόβουνα καθώς η Ανταρκτική θερμαίνεται και γίνεται πιο ασταθής. Περισσότερα θα μπορούσαν να απομακρυνθούν από τα τεράστια στρώματα πάγου της ηπείρου και να λιώσουν με ταχύτερους ρυθμούς, διαταράσσοντας τα πρότυπα της άγριας ζωής και της αλιείας στην περιοχή.

 

Πηγή:newsbomb.gr




Σιδηρόκαστρο | Το μεγαλύτερο καρναβάλι του νομού Σερρών

Το καρναβάλι του Σιδηροκάστρου για 26η χρονιά αναμένεται να συγκεντρώσει πλήθος κόσμου, με τη μεγαλύτερη καρναβαλική παρέλαση του νομού Σερρών να είναι προγραμματισμένη για την Κυριακή (2/3).

Όπως τόνισε στην ΕΡΤ3 και την εκπομπή «Περίμετρος» το μέλος του συλλόγου καρναβαλικών εκδηλώσεων Δήμου Σιντικής, Βάσω Μπούσδρου «λιθαράκι λιθαράκι το καρναβάλι του Σιδηροκάστρου έφτασε να είναι ένα από τα μεγαλύτερα καρναβάλια της Βορείου Ελλάδας».

15 άρματα και 750 πεζοπόροι καρναβαλιστές θα συμμετάσχουν στην παρέλαση και θα γιορτάσουν μαζί με τους επισκέπτες την Αποκριά.

Ρεπορτάζ: Βασίλης Αναστασιάδης/ertnews.gr




Στη Σαμοθράκη το μεγαλύτερο πρόβλημα με την κακοκαιρία

Σε επιφυλακή ήταν όλοι οι αρμόδιοι φορείς της Σαμοθράκης λόγω της κακοκαιρίας του σαββατοκύριακου. Οι συνεχείς βροχοπτώσεις και οι ισχυροί άνεμοι δημιούργησαν μικρά προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίστηκαν όπου χρειάστηκε, χωρίς περαιτέρω επιπτώσεις.

Τα κύρια σημεία που χρειάστηκε η παρέμβαση του Δήμου, ήταν η διάβαση “Πλατιάς”, όπου απαγορεύτηκε η διέλευση, αλλά και ένα γεφυράκι στην περιοχή “Βασιλικός”. Στη δεύτερη περίπτωση διαπιστώθηκε παράνομη περίφραξη, η οποία δεν επέτρεπε την ομαλή ροή του νερού από πλακοσπεπή οχετό (γεφυράκι). Έτσι το νερό που δεν μπορούσε να κυλήσει ομαλά, αποτελούσε κίνδυνο για το παρακείμενο οδόστρωμα και κοντινή ιδιωτική επιχείρηση. Τελικά μηχανήματα του Δήμου “απελευθέρωσαν” τον οχετό, αποτρέποντας πιθανά προβλήματα.

Ο Δήμος Σαμοθράκης ενημέρωσε οτι από σήμερα το πρωί η κατάσταση στο οδικό δίκτυο του νησιού είναι σχετικά καλή και η κυκλοφορία εφικτή, αλλά οι οδηγοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν θέλουν να κινηθούν σε “ιρλανδικές διαβάσεις”.

Πηγή: e-evros




Το μεγαλύτερο ποτάμιο σπήλαιο στην Ελλάδα στερεύει λόγω έλλειψης νερού

Μπροστά σε μια απρόσμενη εικόνα βρέθηκαν φέτος τα μέλη της σπηλαιολογικής ομάδας του Ελληνικού Ορειβατικού Συλλόγου (ΕΟΣ) Καβάλας 1933 στην ετήσια εξερεύνηση που πραγματοποίησαν στο μη επισκέψιμο τμήμα του σπηλαίου των πηγών του ποταμού Αγγίτη.

Με έκπληξη διαπίστωσαν πως η στάθμη του νερού στο μεγαλύτερο ποτάμιο σπήλαιο της Ελλάδας, είναι η ιδιαίτερα χαμηλή, «η χαμηλότερη των τελευταίων ετών», όπως τονίζουν χαρακτηριστικά και στην ανακοίνωσή τους.

Συνολικά δεκατρία μέλη, σπηλαιολόγοι του Ε.Ο.Σ Καβάλας 1933, μετά από άδεια, που ευγενικά τους παραχώρησε η Εφορία Παλαιοανθρωπολογίας – Σπηλαιολογίας Βόρειας Ελλάδας βρέθηκαν στο μη επισκέψιμο τμήμα του σπηλαίου «Πηγών Αγγίτη» (Μααράς), που τροφοδοτείται υδρολογικά, τόσο από το Μενοίκιο όρος όσο και τις καταβόθρες του λεκανοπεδίου του Κάτω Νευροκοπίου.

«Στα αξιοσημείωτα της επίσκεψης – εξερεύνησης, πέρα από τις μεγάλες και εντυπωσιακές σε διαστάσεις και σπηλαιοθέματα αίθουσες, είναι η πιο χαμηλή στάθμη νερού που έχουμε παρατηρήσεις όλα αυτά τα χρόνια των επισκέψεών μας.

Η μείωση αυτή οφείλεται στις αυξημένες θερμοκρασίες και τις μειωμένες βροχοπτώσεις και χιονοπτώσεις, δείγμα προφανώς των δεινών, που οι αλόγιστες ανθρώπινες παρεμβάσεις προκαλούν στους καρστικούς υδροφορείς και το παγκόσμιο κλίμα», επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση.

Οι σπηλαιολόγοι του Ε.Ο.Σ. Καβάλας 1933 πραγματοποιούν τακτικές εξερευνήσεις στο μη επισκέψιμο τμήμα του σπηλαίου Αγγίτη, στο οποίο δεν έχουν πρόσβαση οι χιλιάδες επισκέπτες που συρρέουν όλο τον χρόνο για να θαυμάσουν από κοντά αυτό το μοναδικό μνημείο της φύσης.

Ωστόσο, το μη επισκέψιμο τμήμα θεωρείται ακόμα πιο εντυπωσιακό για όσους έχουν το προνόμιο να το δουν από κοντά. Το σπήλαιο βρίσκεται 23 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της πόλης της Δράμας, στην κοινότητα Κοκκινογείων του δήμου Προσοτσάνης και είναι το μόνο εκμεταλλεύσιμο ποτάμιο σπήλαιο στην Ελλάδα.

Το φυσικό περιβάλλον εντυπωσιάζει τον επισκέπτη, ενώ οι καταρράχτες που σχηματίζονταν μέσα στο φαράγγι όταν υπήρχε επάρκεια νερού δημιουργούσαν μια ατμόσφαιρα μοναδικής φυσικής ομορφιάς.

Δυστυχώς, η σημερινή εικόνα του παραποτάμιου σπηλαίου είναι αποκαρδιωτική για όσους το είχαν επισκεφθεί στο παρελθόν και σήμερα αντικρίζουν ένα σχεδόν στεγνό φυσικό τοπίο.

Κ. Παπαδόπουλος: «Χρειάζονται χιόνια για να εμπλουτιστεί ο υδροφόρος ορίζοντας»

«Τα τελευταία εικοσιπέντε χρόνια είναι η πρώτη φορά που η στάθμη του ποταμού έπεσε τόσο χαμηλά», τονίζει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Κυριάκος Παπαδόπουλος, προϊστάμενος του τμήματος Πολιτισμού – Τουρισμού του δήμου Προσοτσάνης, που διαχειρίζεται το σπήλαιο του Αγγίτη.

«Η εικόνα είναι στενάχωρη», συνεχίζει, «και χωρίς το νερό το φυσικό τοπίο του σπηλαίου και του περιβάλλοντα χώρου έχει μεταβληθεί. Είναι μεγάλη, μάλιστα, η έκπληξη εκείνων των επισκεπτών που έχουν έρθει ξανά στο σπήλαιο και θυμόνται το νερό να αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο και σήμερα διαπιστώνουν πως το νερό είναι πραγματικά ελάχιστο».

Το σπήλαιο, βέβαια, παραμένει ένα εντυπωσιακό μνημείο της φύσης. Ωστόσο, η έλλειψη νερού αποτελεί ένα στοιχείο καθοριστικό. Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως αυτό δημιουργήθηκε από τη διάβρωση των ασβεστολιθικών πετρωμάτων του Φαλακρού Όρους.

Σε ένα ταξίδι 12 χλμ. που αρχίζει εδώ και χιλιάδες χρόνια από τις καταβόθρες της κλειστής λεκάνης του Νευροκοπίου, όπου συγκεντρώνεται το νερό από τα χιόνια του χειμώνα και τις βροχές, μεταφέρεται ο υγρός θησαυρός μέχρι τη δραμινή πεδιάδα.

Ο κ. Παπαδόπουλος υπογραμμίζει πως δεν αρκούν μόνο οι βροχές για να εμπλουτιστεί ο υδροφόρος ορίζοντας, πρέπει να υπάρξουν ικανές χιονοπτώσεις ώστε να ποτιστεί η γη και να γεμίσουν ξανά οι υπόγειες φυσικές δεξαμενές.

Αύξηση 18% στην επισκεψιμότητα του σπηλαίου

Το σπήλαιο του ποταμού Αγγίτη παρέμενε συνήθως κλειστό τρεις με τέσσερεις μήνες τον χρόνο, γιατί ανέβαινε η στάθμη του ποταμού και ήταν δύσκολη η πρόσβαση. «Οι καιρικές συνθήκες επηρεάζουν καθοριστικά την πρόσβαση στο ποτάμιο σπήλαιο», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδόπουλος και προσθέτει: «συνήθως είναι ανοιχτό εννέα με δέκα μήνες τον χρόνο.

Υπήρχε μια χρονιά που το σπήλαιο έμεινε κλειστό εφτά ολόκληρους μήνες, καθώς οι βροχοπτώσεις ήταν πολλές, με αποτέλεσμα να μην κατέβει για καιρό η στάθμη του ποταμού.

Επιπλέον, οι χιονοπτώσεις επηρεάζουν το σπήλαιο, αφού με το λιώσιμο του χιονιού σχηματίζονται μεγάλες ποσότητες νερού που το διαπερνούν, βρίσκοντας διέξοδο στον κάμπο. Το σπήλαιο έχει την μοναδική ικανότητα να αναγεννάται από μόνο του.

Το γεγονός ότι κάποιους μήνες τον χρόνο είναι κλειστό και δεν υπάρχει καμία ανθρώπινη παρουσία διατηρεί τη φυσική ισορροπία του». Το 2024, το σπήλαιο δεν έκλεισε καθόλου αφού η στάθμη του νερού ήταν χαμηλή, οπότε μπορούσε να παραμένει επισκέψιμο ολόκληρο τον χρόνο.

Για πρώτη φορά το 1978 Έλληνες και Γάλλοι σπηλαιολόγοι καταδύθηκαν στο νερό και προχώρησαν στα πρώτα 500μ. Από τότε μέχρι σήμερα έχουν εξερευνηθεί περίπου 12 χλμ. και έχουν χαρτογραφηθεί 10 χλμ. διαδρομής.

Από το 2000, που ξεκίνησε η λειτουργία του σπηλαίου, ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει τα πρώτα 500 μέτρα. Το σπήλαιο του ποταμού Αγγίτη ποταμού αποτελεί ένα εντυπωσιακό μνημείο της φύσης.

Χιλιάδες χρόνια μετά παραμένει ένα ενεργό και δραστήριο σπήλαιο. Ο επισκέπτης γίνεται αυτόπτης μάρτυρας της δημιουργίας ενός σταλαχτίτη ζώντας από κοντά το μεγαλείο της φύσης.

Αυτός είναι και ο λόγος που τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι το επισκέπτονται και το θαυμάζουν από κοντά. Ο κ. Παπαδόπουλος τονίζει «ότι τη φετινή χρονιά, η επισκεψιμότητα παρουσίασε αύξηση της τάξης του 18%. Μάλιστα, είχαμε και ξένους τουρίστες, που βρέθηκαν για πρώτη φορά στην περιοχή της Δράμας και το επισκέφθηκαν».

 

www.proininews.gr




Σωκράτης Φάμελλος: “Το μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η πολιτική του”

Σε συνέντευξη στον Αναλυτή προχώρησε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος ο οποίος συζήτησε για τα καυτά ζητήματα της ακρίβειας, την ανάγκη ανάπτυξης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και το διακύβευμα των επερχόμενων ευρωεκλογών.

Με έμφαση στη κοινωνική δικαιοσύνη, την οικονομική σταθερότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη, ο κ. Φάμελλος παρουσιάζει τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για μια Ελλάδα που αντιμετωπίζει τις προκλήσεις του σήμερα και κοιτάζει με αισιοδοξία προς το μέλλον.

Δημοσιογράφος: Κύριε Φάμελλε, η ακρίβεια αποτελεί ένα από τα κυριότερα ζητήματα που απασχολούν σήμερα τους Έλληνες πολίτες. Ποια είναι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ για την αντιμετώπιση της ακρίβειας;

Σωκράτης Φάμελλος: Η ακρίβεια είναι ένα φαινόμενο που πλήττει την καθημερινότητα των πολιτών και διαβρώνει το βιοτικό τους επίπεδο. Στον ΣΥΡΙΖΑ πιστεύουμε ότι η αντιμετώπιση της ακρίβειας απαιτεί μια πολυδιάστατη προσέγγιση. Καταρχάς, πρέπει να ενισχυθούν οι μηχανισμοί ελέγχου της αγοράς ώστε να καταπολεμηθούν οι αθέμιτες πρακτικές και τα μονοπώλια που οδηγούν σε αυξήσεις τιμών. Επιπλέον, η κυβέρνηση πρέπει να στηρίξει τα νοικοκυριά μέσω άμεσων μέτρων, όπως η αύξηση του κατώτατου μισθού και η μείωση του ΦΠΑ στα βασικά είδη διατροφής. Τέλος, η προώθηση της ενεργειακής αυτονομίας και η μείωση της εξάρτησης από τα εισαγόμενα καύσιμα είναι κρίσιμη για τη μείωση του κόστους ζωής.

Δημοσιογράφος: Στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη υπάρχουν σοβαρά προβλήματα ανάπτυξης και υποδομών. Τι προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ για την ανάπτυξη αυτής της Περιφέρειας;

Σωκράτης Φάμελλος: Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη είναι μια περιοχή με τεράστιες δυνατότητες που όμως δεν έχουν αξιοποιηθεί επαρκώς. Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης που θα βασίζεται σε τρεις πυλώνες: υποδομές, καινοτομία και κοινωνική συνοχή. Πρώτον, πρέπει να γίνουν σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές, όπως δρόμοι, σιδηρόδρομοι και λιμάνια, για να ενισχυθεί η διασυνδεσιμότητα της περιοχής. Δεύτερον, η προώθηση της καινοτομίας μέσω της στήριξης της τοπικής επιχειρηματικότητας και των ερευνητικών κέντρων είναι απαραίτητη για την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. Τέλος, η κοινωνική συνοχή απαιτεί επενδύσεις στην παιδεία, την υγεία και την κοινωνική προστασία, ώστε να διασφαλιστεί ότι κανένας πολίτης δεν θα μείνει πίσω.

Δημοσιογράφος: Οι ευρωεκλογές πλησιάζουν. Ποιο είναι το διακύβευμα για τον ΣΥΡΙΖΑ σε αυτές τις εκλογές;

Σωκράτης Φάμελλος: Οι ευρωεκλογές αυτές είναι κρίσιμες, καθώς διακυβεύεται το μέλλον της Ευρώπης και η κατεύθυνση που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια. Για τον ΣΥΡΙΖΑ, το διακύβευμα είναι η υπεράσπιση μιας κοινωνικά δίκαιης και δημοκρατικής Ευρώπης. Πρέπει να ενισχύσουμε τις πολιτικές που προάγουν την κοινωνική δικαιοσύνη, την αλληλεγγύη και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Αντιστεκόμαστε στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές λιτότητας που έχουν πλήξει την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια και υποστηρίζουμε μια Ευρώπη που θα στηρίζει τους πολίτες της, θα προάγει την ισότητα και θα προστατεύει το περιβάλλον.

Δημοσιογράφος: Ποια είναι τα βασικά σημεία της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ για την Ευρώπη;

Σωκράτης Φάμελλος: Η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ για την Ευρώπη εστιάζει σε τέσσερα βασικά σημεία: κοινωνική δικαιοσύνη, περιβαλλοντική προστασία, δημοκρατία και αλληλεγγύη. Πρώτον, προτείνουμε μέτρα για την αντιμετώπιση της φτώχειας και της ανεργίας, όπως η δημιουργία ενός ευρωπαϊκού ταμείου για την κοινωνική προστασία. Δεύτερον, στηρίζουμε την πράσινη μετάβαση με πολιτικές που προωθούν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος. Τρίτον, η ενίσχυση της δημοκρατίας απαιτεί μεταρρυθμίσεις για την ενδυνάμωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τη διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων. Τέλος, η αλληλεγγύη μεταξύ των κρατών-μελών είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση κοινών προκλήσεων, όπως η κλιματική αλλαγή και η μεταναστευτική κρίση.

Δημοσιογράφος: Κύριε Φάμελλε, ευχαριστούμε για την ενδιαφέρουσα συζήτηση. Έχετε κάποιο τελευταίο μήνυμα για τους αναγνώστες μας;

Σωκράτης Φάμελλος: Θέλω να ευχαριστήσω τους αναγνώστες σας και να τους καλέσω να συμμετάσχουν ενεργά στις επερχόμενες ευρωεκλογές. Η ψήφος τους είναι κρίσιμη για το μέλλον της Ευρώπης και της χώρας μας. Στηρίζοντας τον ΣΥΡΙΖΑ, στηρίζουν μια Ευρώπη της αλληλεγγύης, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της περιβαλλοντικής προστασίας. Μαζί μπορούμε να φέρουμε την αλλαγή που χρειαζόμαστε.




Voyager of the seas: Έρχεται το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που έχει καταπλεύσει στην Καβάλα

Από το τέλος της περυσινής σεζόν έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις για την συνεργασία του λιμανιού της Καβάλας με το λιμάνι του Μπουργκάζ της Βουλγαρίας αλλά και γενικότερα το θέμα της ανάπτυξης της κρουαζιέρας.

Είδηση αποτελεί η άφιξη του κρουαζιερόπλοιου voyager of thé seas , ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια που έχουν καταπλεύσει ποτέ στο λιμάνι της Καβάλας κάνοντας ένα δυναμικό άνοιγμα της καλοκαιρινής περιόδου.




Ένας χρόνος από την τραγωδία των Τεμπών – Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα της χώρας

Ένας χρόνος συμπληρώνεται σήμερα 28 Φεβρουαρίου 2024, από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που πήρε μαζί του 57 ζωές και άφησε πίσω 57 οικογένειες να ψάχνουν απαντήσεις και να τους βασανίζει ένα μεγάλο γιατί.

Το ημερολόγιο γράφει 28.02.2023, ώρα 23:21. Λίγα λεπτά αργότερα ο πλανήτης θα μιλάει για το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει καταγραφεί στην Ελλάδα και την τραγωδία των Τεμπών.

Ο επιβατικός συρμός Intercity 62, που μετέφερε περισσότερους από 350 επιβάτες και εκτελούσε τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα.

Δύο τρένα, μία επιβατική αμαξοστοιχία και μία εμπορική, συγκρούονται στον Ευαγγελισμό γιατί τα δύο τρένα πορεύονταν για αρκετά χιλιόμετρα στην ίδια γραμμή!




Ο «Παρθενώνας της Μακεδονίας», το μεγαλύτερο οικοδόμημα της κλασικής αρχαιότητας, εγκαινιάζεται σήμερα

Με την έλευσή του το 2024 άνοιξε μία πόρτα στο πολύ μακρύ παρελθόν, την οποία στο εξής μπορούν να διαβούν οι πολίτες και να φτάσουν έως και 2300 χρόνια πίσω.

Στο υπερυψωμένο τμήμα της πλαγιάς της Βεργίνας, «προσκυνητές της ιστορίας» θα μπορούν πλέον να ξεναγούνται στο Ανάκτορο του Φιλίππου B’ στις Αιγές, το οποίο εγκαινιάζεται σήμερα από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και από την ερχόμενη Κυριακή θα είναι ανοιχτό για το κοινό.

Μετά από 16 χρόνια εργασιών αναστήλωσης, συντήρησης, στερέωσης, αποκατάστασης, ανασκαφής και τεκμηρίωσης του τεράστιου τεχνικού έργου, το μεγαλύτερο οικοδόμημα που έχει δει η κλασική αρχαιότητα, αυτό που ο καθηγητής Βόλφραμ Χέφνερ (Wolfram Hoepfner) είχε χαρακτηρίσει «Παρθενώνα της Μακεδονίας» και στο οποίο μέσα, χωράει τρεις φορές ο Παρθενώνας, παραπέμπει ξανά στην αρχική του εικόνα.

Το πιο λαμπρό οικοδόμημα της Μακεδονίας, ανοίγει τις πύλες του στον κόσμο για να θυμίσει κάποιες από τις ένδοξες στιγμές του:

Την ανέγερσή του στα μέσα του 4ου π.Χ. αιώνα από τον Φίλιππο Β’ με σκοπό να ορίσει την εικόνα του νέου κόσμου… «Εγώ ο ηγεμόνας και ο κόσμος μου συνυπάρχουμε σε αυτό το κτίριο, το ανάκτορο των Αιγών», είχε πει χαρακτηριστικά, δικαιολογώντας την ιδέα που τον οδήγησε στη δημιουργία της πόλης και του ανακτόρου.

Εκεί οργάνωσε και μεταρρύθμισε το βασίλειο των Μακεδόνων και προετοίμασε το έδαφος γι’ αυτό που συνέβη στη συνέχεια με τον γιο του Αλέξανδρο, που δημιούργησε την οικουμένη.

Εκεί ανακηρύχθηκε ο Μέγας Αλέξανδρος βασιλιάς το 336 π.Χ., μετά τη δολοφονία του πατέρα του. Οι ίδιες κολώνες που βλέπει σήμερα ο επισκέπτης, είναι αυτές που «άκουσαν» τους Μακεδόνες να χτυπούν θριαμβικά με τα δόρατα τις ασπίδες τους, καθώς φώναζαν ρυθμικά το όνομά του.

Με αφετηρία το ίδιο σημείο, μόλις δύο χρόνια αργότερα, έγινε το ξεκίνημα της εκστρατείας του Μεγάλου Αλεξάνδρου για τα βάθη της Ανατολής, όπου μαζί με τους δεκάδες χιλιάδες οπλίτες και ιππείς, κουβάλησαν μαζί τους στην άκρη του κόσμου την εικόνα της κλασικής Ελλάδας, της Μακεδονίας, των Αιγών.

Στα μέσα του 2ου προχριστιανικού αιώνα το ανάκτορο καταστράφηκε παραδειγματικά, μετά την οριστική κατάλυση του βασιλείου από τους Ρωμαίους του Μέτελλου, το 148 π.Χ.

Ό,τι απέμεινε από τη λιθαρπαγή, που συνεχίστηκε για αιώνες, αποκαλύφθηκε με την ανασκαφή που ξεκίνησε το 1865 και συνεχίστηκε τον 20ό αιώνα, τη δεκαετία του 1930 και τις δεκαετίες του 1950-1960. Τα σημερινά εγκαίνια σηματοδοτούν την «ανάσταση» του μνημείου, όπως σημειώνει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό πρακτορείο.

«Το μεγαλύτερο μνημείο στον ελλαδικό χώρο, που καταλαμβάνει 15.000 τ.μ. και μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο του φτάνει στις 25.000 τ.μ., στην ουσία δεν υπήρχε», δήλωσε πρόσφατα σε συνέντευξή της στον ΣΚΑΪ 100.3 η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, εξηγώντας ότι μέχρι το 2007 που ξεκίνησε δειλά, αλλά αποφασιστικά, η αναστήλωση του συγκεκριμένου μνημείου, δεν φαινόταν τίποτα. «Δεν είχαμε δηλαδή ένα μνημείο το οποίο σωζόταν εν μέρει στην τρίτη του διάσταση. Ήταν ένα μνημείο που είχε τα μέλη του διάσπαρτα σε μια μεγάλη ακτίνα, γύρω από τον βασικό του πυρήνα, αλλά ήταν στην πραγματικότητα επίπεδο», είπε χαρακτηριστικά.

Η αρχαιολόγος Αγγελική Κοτταρίδη, προϊσταμένη έως το τέλος του 2023 της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας, είναι αυτή που θα ξεναγήσει τον πρωθυπουργό. Η ίδια αφήνει πίσω της ένα σπουδαίο έργο στη βασιλική πρωτεύουσα των Μακεδόνων, τις Αιγές. Πλέον ο επισκέπτης μπορεί να ξεναγηθεί στο Μουσείο των Αιγών, κάνοντας ένα πρώτο βήμα στην ιστορία της Μακεδονίας και στον κόσμο του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Στη συνέχεια μπορεί να δει τους βασιλικούς τάφους, μία ολόκληρη νεκρόπολη 500 στρεμμάτων με 540 τύμβους. Ενώ επιπλέον, στο εξής θα μπορεί να επισκεφτεί και το ανάκτορο του Φιλίππου για να κατανοήσει ολοκληρωμένα την ατμόσφαιρα της αρχαιότητας.

«Το ανάκτορο δεν είναι σπίτι, δεν ήταν ποτέ σπίτι. Πρόκειται για το κέντρο της πολιτικής, θρησκευτικής, δικαστικής και στρατιωτικής εξουσίας του Φιλίππου του Β’. Αυτός πήρε τους θεσμούς των πόλεων του νότου, δηλαδή την αυτοδιοικούμενη πόλη με Βουλή και Δήμο, και τους μπόλιασε στην ιδέα του βασιλείου. Έτσι, άρχισε να δημιουργεί πόλεις στις οποίες μαζεύονταν πληθυσμοί και παραχωρούνταν κλήροι», είχε δηλώσει παλιότερα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Αγγελική Κοτταρίδη.

«Κτίριο λιτό και λειτουργικό και συγχρόνως μνημειακό και επιβλητικό, το αρχετυπικό οικοδόμημα χαρακτηρίζεται από την πολυτέλεια των υλικών, την εφευρετικότητα και την τελειότητα της εκτέλεσης, τα απροσδόκητα επιτεύγματα της τεχνολογίας και, συγχρόνως, από τη γεωμετρική καθαρότητα της φόρμας που διαμορφώνει ένα σύνολο απαράμιλλης ηρεμίας, κομψότητας και αρμονίας, όπου όλα υποτάσσονται στη γοητεία του μέτρου», αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού.

«Με το μνημειώδες πρόπυλο, που παραπέμπει σε ιερό, τις εντυπωσιακές διώροφες στοές της πρόσοψης που ανοίγονται στην πόλη και προσκαλούν τους πολίτες να κάνουν χρήση του χώρου τους, το μέγα περιστύλιο, γύρω από το οποίο οργανώνονται οι χώροι των συμποσίων, τη θόλο που σύμφωνα με τις επιγραφές ήταν ιερό του Πατρώου Ηρακλή, τη βιβλιοθήκη/αρχείο και το μικρότερο δυτικό περιστύλιο που εξυπηρετούσε βοηθητικές χρήσεις (παλαίστρα κλπ.) το «βασίλειον» καθίδρυμα των Αιγών στέγαζε όλες εκείνες τις δομές που ήταν απαραίτητες για την άσκηση της πολυεπίπεδης δημόσιας εξουσίας. Με 16 δωρικούς κίονες σε κάθε πλευρά του, το μέγα περιστύλιο των Αιγών, που εικονοποιεί την έννοια του τετραγώνου, είναι το πρώτο του είδους του. Έχοντας έκταση 4.000 τ.μ., χωρούσε τουλάχιστον 8.000 άτομα και μπορούσε να λειτουργήσει ως τόπος συνάθροισης των Μακεδόνων. Ο τόπος συνάθροισης των πολιτών παίρνει εικόνα αυλής και η λέξη “αυλή” γίνεται συνώνυμη με την έννοια της βασιλείας», συνεχίζει η ανακοίνωση.

Το έργο συντήρησης, στερέωσης, αποκατάστασης και αναστήλωσης του μνημείου που πραγματοποιήθηκε από την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας με αυτεπιστασία. Διήρκεσε από το 2007 μέχρι το 2023 ως συγχρηματοδοτούμενο έργο διαδοχικών ευρωπαϊκών προγραμμάτων, με συνολικό προϋπολογισμό 20.300.000 ευρώ.

Επιστημονικά και διοικητικά υπεύθυνη του έργου σε όλες τις φάσεις ήταν η Δρ Αγγελική Κοτταρίδη, αρχαιολόγος και επιβλέποντες της τελικής φάσης ήταν οι: Ολυμπία Φελεκίδου, πολιτικός μηχανικός-αναστηλώτρια, Κική Κυρηττοπούλου, αρχιτέκτων, Εύα Κοντογουλίδου, αρχαιολόγος, Κώστας Τζίμπουλας, συντηρητής αρχαιοτήτων, Γιώργος Κωνσταντινόπουλος, εργατοτεχνίτης. Ο αριθμός των εργαζομένων ΙΔΟΧ κυμάνθηκε από 70-160.




Ονειρούπολη Δράμας | Tο μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο χωριό ανοίγει τις πύλες του για 20η χρονιά

Η Ονειρούπολη Δράμας, το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο χωριό στη Βόρεια Ελλάδα, ανοίγει τις πύλες του για 20η χρονιά, από το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2023 έως και την Κυριακή 7 Ιανουαρίου 2024.

Η Ονειρούπολη Δράμας, σύμβολο μαγείας και χαράς, γιορτάζει τα γενέθλιά της, προσφέροντας στην πόλη της Δράμας και σε ολόκληρη τη γύρω περιοχή μια μοναδική εμπειρία Χριστουγεννιάτικης μαγείας. Η δημιουργία ενός αξέχαστου εορταστικού περιβάλλοντος δεν αποτελεί απλώς γεγονός, αλλά ένα σημαντικό κεφάλαιο στο ψηφιδωτό της τοπικής κουλτούρας και κοινωνικής ζωής. 

Η εκδήλωση ξεκινά στις 2 Δεκεμβρίου 2023 και υπόσχεται να προσφέρει αξέχαστες στιγμές. Με ένα εορταστικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει δωρεάν δράσεις για όλη την οικογένεια, η Ονειρούπολη προσκαλεί μικρούς και μεγάλους να ζήσουν τη μαγεία των Χριστουγέννων.

Στην Ονειρούπολη, οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν δωρεάν πολλές και ποικίλες δράσεις, όπως:

Το Σπίτι του Αϊ Βασίλη: Η ευκαιρία για τα παιδιά να συναντήσουν τον Αϊ Βασίλη και να μοιραστούν τις ευχές τους. 

Ζωγραφική προσώπου – Ατελιέ Ξωτικών: Μικροί και μεγάλοι θα μπορούν να μεταμορφωθούν σε ξωτικά με χρωματιστά πρόσωπα και παιχνίδια ζωγραφικής.

Το Σαπουνοποιείο της Ονειρούπολης: Μια δραστηριότητα για τους μικρούς μας φίλους που θέλουν να δημιουργήσουν το δικό τους μαγικό σαπούνι.

Το Ταχυδρομείο της Ονειρούπολης: Στείλτε τις ευχές σας στους αγαπημένους σας μέσα από το ταχυδρομείο της Ονειρούπολης.

Πολλά άλλα “σπιτάκια” περιμένουν τους επισκέπτες, συμπεριλαμβανομένων των Σπιτιών του Σώματος Ελληνικού Οδηγισμού, το Ραδιόφωνο της Ονειρούπολης, της Κυκλοφοριακής Αγωγής, του Συλλόγου Παραπληγικών, της Ενωσης Κυριών Δράμας – Σπίτι Ανοιχτής φιλοξενίας, της Λέσχης Lions Δράμας, του Ερυθρού Σταυρού, της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, του Σπηλαίου της Αλιστράτης, των Φίλων των Ζώων και των Κοινωνικών Δομών. Οι δράσεις αυτές θα έχουν ως στόχο να ευαισθητοποιήσουν τους επισκέπτες για σημαντικά κοινωνικά ζητήματα, όπως η αναπηρία, η προσφυγιά, η προστασία των ζώων και η κοινωνική αλληλεγγύη.

Το Κέντρο Ενημέρωσης Επισκεπτών της Ονειρούπολης θα παρέχει πληροφορίες για την Ονειρούπολη αλλά και για τις δραστηριότητες και τα αξιοθέατα της πόλης. Σκοπός είναι να βοηθήσει τους επισκέπτες να σχεδιάσουν το ταξίδι τους και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη διαμονή τους στην Δράμα.

Η επίσημη έναρξη της γιορτής θα λάβει χώρα στις 2 Δεκεμβρίου 2023 στις 20:00 με τη συναρπαστική εμφάνιση της Ήβης Αδάμου. Η διοργάνωση θα συνεχιστεί καθημερινά με νέες και συναρπαστικές δραστηριότητες για μικρούς και μεγάλους.

Οι ώρες λειτουργίας 

Η Ονειρούπολη ξεκινά στις 2 Δεκεμβρίου και ολοκληρώνεται στις 7 Ιανουαρίου 2024.Το ωράριο λειτουργίας της είναι: 

Καθημερινές από τις 2 έως τις 23 Δεκεμβρίου 10:00 – 14:00 & 17:00 – 21:00 

Όλα τα Σαββατοκύριακα και από τις 24 Δεκεμβρίου έως τις 2 Ιανουαρίου 10:00 – 21:00

Η είσοδος είναι δωρέαν.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε τη σελίδα της Ονειρούπολης στο Facebook ή επικοινωνήστε στο 2521401467.

Επισυνάπτεται το αναλυτικό πρόγραμμα εκδηλώσεων.

Ετοιμαστείτε να ζήσετε τη μαγεία των Χριστουγέννων στην Ονειρούπολη Δράμας!




Ακρίβεια: Μικρότεροι μισθοί, αλλά μεγαλύτερο κόστος σε σύγκριση με το Βέλγιο

Με την ακρίβεια να εξακολουθεί να ταλαιπωρεί τα νοικοκυριά, οι τιμές των βασικών αγαθών πολυεθνικών εταιρειών στη χώρα μας είναι πολύ υψηλότερες σε σύγκριση με άλλα κράτη του εξωτερικού.

Ο κατώτατος μισθός στη χώρα μας ανέρχεται στα 758€, ενώ στο Βέλγιο είναι 1.594€

Ωστόσο, παρατηρείται παράδοξο στις τιμές. Συγκεκριμένα, επώνυμο μαλακτικό ρούχων στην Ελλάδα κοστίζει 8,40€, στο Βέλγιο 7,80€ ενώ το σαμπουάν κοστίζει 6,96 στην Ελλάδα και 3,95 στο Βέλγιο!




Μπουλντόζες του ισραηλινού στρατού στο μεγαλύτερο νοσοκομείο της Λωρίδας της Γάζας

Το υπουργείο Υγείας της κυβέρνησης της Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας ανακοίνωσε σήμερα ότι ο στρατός του Ισραήλ ανέπτυξε μπουλντόζες στο νοσοκομείο Αλ Σίφα, που κατ’ αυτόν ενδέχεται να χρησιμοποιείται για στρατιωτικούς σκοπούς από το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα. «Ισραηλινές μπουλντόζες κατέστρεψαν τμήματα της νότιας εισόδου» του κέντρου υγείας, ανέφερε το υπουργείο σε λακωνική ανακοίνωσή του στα αραβικά.

Ερωτηθείς σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού δήλωσε πως βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση στο νοσοκομείο.

«Απόψε διεξάγουμε στοχευμένη επιχείρηση στο νοσοκομείο Σίφα. Συνεχίζουμε να προχωράμε μπροστά», τόνισε μέσω Telegram ο υποστράτηγος Γιαρόν Φίνκελμαν, επικεφαλής των δυνάμεων που διεξάγουν επιχειρήσεις στη Λωρίδα της Γάζας.

Ο Τσαχάλ, ο ισραηλινός στρατός, διεξήγαγε επίσης επιχείρηση στο μεγαλύτερο νοσοκομείο στη Γάζα, προτού ανακοινώσει πως απέσυρε τους στρατιωτικούς του και τα άρματα μάχης του, εν μέσω έντονων ανησυχιών και επικρίσεων σε διεθνές επίπεδο.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, τουλάχιστον 2.300 άνθρωποι, ασθενείς, νοσηλευτικό προσωπικό και εκτοπισμένοι, βρίσκονται στο κτιριακό συγκρότημα.

Σπάζοντας τη σιωπή του για πρώτη φορά από το ξέσπασμα του πολέμου Ισραήλ/Χαμάς, το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών ζήτησε χθες «παύσεις» και «ανθρωπιστικούς διαδρόμους» στη Λωρίδα της Γάζας, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ο ισραηλινός στρατός κατηγορεί τη Χαμάς πως χρησιμοποιεί ως βάση το Σίφα και διατείνεται πως οι επιχειρήσεις του σε αυτό είναι μείζον στάδιο του πολέμου, παρά τις κατηγορηματικές διαψεύσεις της άλλης πλευράς.

Συνεργάτης του Γαλλικού Πρακτορείου είδε ισραηλινές δυνάμεις να αναδιατάσσονται γύρω από το νοσοκομείο χθες.

 




Αλέξης Κούγιας: «Το μεγαλύτερο δικαστικό σκάνδαλο» – Γιατί παραιτήθηκε από τη δίκη Πισπιρίγκου

Η πλήρης δήλωση του Αλέξη Κούγια, αμέσως μετά την παραίτησή του από την υπεράσπιση της Ρούλας Πισπιρίγκου.

Ο Αλέξης Κούγιας τοποθετήθηκε για πρώτη φορά, μετά την απόφασή του να παραιτηθεί από την υπεράσπιση της Ρούλας Πισπιρίγκου. Μεταξύ άλλων, κάνει λόγο για «το μεγαλύτερο δικαστικό σκάνδαλο στην Ελλάδα», τονίζοντας ότι «η μόνη δικονομική διέξοδος που είχα, ήταν η “τυπική” παραίτησή μου».

Ολόκληρη η γραπτή δήλωση του Αλέξη Κούγια:

«Μετά από 70 εξαντλητικές συνεδριάσεις και ειδικά μετά την εξέταση του καθηγητή τοξικολογίας και κορυφαίου τοξικολόγου στον κόσμο Αριστείδη Τσατσάκη, Αντιπροέδρου της Ακαδημίας της Μόσχας, με ό,τι σημαίνει αυτό για το επίπεδο της επιστημοσύνης του, μετά την κατάθεση του τακτικού ιατροδικαστού Λαρίσης κου Χρήστου Kραββαρίτη, μετά την εξέταση της κορυφαίας Ελληνίδας ιατροδικαστού, πραγματογνώμονος του Πρωτοδικείου Αθηνών κας Ουρανίας Δημακοπούλου, η οποία επιλέγεται για τις κορυφαίες υποθέσεις που απασχολούν τη Δικαιοσύνη, με τελευταία την υπόθεση του “ψευτογιατρού”, όπου όλες οι επιστημονικές απόψεις της έγιναν δεκτές από το ΜΟΔ Αθηνών, με αποτέλεσμα να καταδικαστεί ο κατηγορούμενος σε πολυάριθμες ισόβιες καθείρξεις, και κυρίως μετά την επανεξέταση του τακτικού ιατροδικαστή Αθηνών Σωτήρη Μπουζιάνη που όλοι τους ήταν κατηγορηματικοί ότι η κα Πισπιρίγκου είναι παντελώς αθώα όλων των κατηγοριών που αντιμετωπίζει και ότι είναι παντελώς άγνωστη παγκοσμίως η μέθοδος με ένα καινούργιο μηχάνημα, με το οποίο δήθεν διαπίστωσε ο τοξικολόγος Ράικος από τη Θεσσαλονίκη τη δήθεν θανατηφόρα δόση κεταμίνης, κατέστη αναγκαίο, όπως το ζήτησε ο ιατροδικαστής Μπουζιάνης, να κληθούν και να καταθέσουν ως μάρτυρες, για να μην υπάρχει καμία αμφισβήτηση για την αθωότητα της κας κατηγορούμενης, η οποία απεδείχθη από όλους τους εξετασθέντες επιστήμονες, ο καθηγητής παθολογικής ανατομικής Σταμάτιος Θεοχάρης και η τοξικολόγος Ιωάννα Λευκίδου.

Σήμερα, το Δικαστήριο με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς καμία νομική και ουσιαστική αιτιολογία, απέρριψε το αυτονόητο αίτημά μου, μετά την κατηγορηματική κατάθεση του Μπουζιάνη, να κληθούν οι συγκεκριμένοι μάρτυρες και να καταθέσουν.

Σημειωτέον ότι μέχρι τώρα έχουν κληθεί και έχουν καταθέσει στο Δικαστήριο ακόμη και νοσοκόμες από διάφορα νοσοκομεία, όπου νοσηλεύτηκε η Τζωρτζίνα, μόνο και μόνο για να ερωτώνται εάν η κα κατηγορουμένη έκλαιγε ή δεν έκλαιγε ή αν ήταν στενοχωρημένη όταν αντιμετώπιζε επί 7 μήνες το δράμα του παιδιού της μόνη της χωρίς καμία στήριξη και έτσι να κριθεί αν είναι αθώα ή ένοχη και όχι από τις επιστημονικές διαπιστώσεις. Κατόπιν αυτού και επειδή κατόπιν αυτής της προκατειλημμένης – μεροληπτικής αποφάσεως εις βάρος της κας κατηγορούμενης, η οποία της αποστερεί τη δυνατότητα να αποδείξει με καταθέσεις επιστημόνων την αθωότητα της, η μοναδική διέξοδος, την οποίαν είχα, ήταν να υποβάλλω αίτηση εξαιρέσεως των τακτικών Δικαστών που οδηγούσαν τους ενόρκους σε αυτές τις αποφάσεις που εκδόθηκαν.

Επειδή μέχρι σήμερα ουδέποτε έχω υποβάλει αίτημα εξαιρέσεως Δικαστών στο ακροατήριο, ζήτησα από την Πρόεδρο του Δικαστηρίου, αντί να διακόψουμε για την Τετάρτη 25/10/2023 που ήταν προγραμματισμένο, να διακόψουμε για τις 26/10/2023, ώστε να συνεννοηθώ με τον Πρόεδρο του ΔΣΑ κο Δημήτριο Βερβεσό για το αν θα πρέπει να συνεχίσω να νομιμοποιώ με την παρουσία μου αυτή την εντελώς προκατειλημμένη διαδικασία, αλλά το αίτημα μου απορρίφθηκε και η Πρόεδρος του Δικαστηρίου ζήτησε από την κα κατηγορουμένη να απολογηθεί, εντελώς απροετοίμαστη και χωρίς προηγούμενη συνεννόηση με εμένα που είναι πάγια τακτική στα Δικαστήρια.

Για τους παραπάνω λόγους η μόνη δικονομική διέξοδος που είχα, ήταν η “τυπική” παραίτησή μου, ώστε να ματαιωθεί η απολογία της κας κατηγορουμένης και έτσι να μου δοθεί ο χρόνος, ώστε μέχρι την Πέμπτη να αποφασίσω αν θα παραμείνω στην υπεράσπιση της κας κατηγορούμενης ή και να υποβάλω για πρώτη φορά στην καριέρα μου αίτημα εξαιρέσεως των προκατειλημμένων τακτικών Δικαστών.

Αυτή είναι η πραγματικότητα και ας μην βιάζονται κάποιοι να βγάζουν συμπεράσματα. Ουδέποτε στην καριέρα μου μέχρι σήμερα σε χιλιάδες υποθέσεις εγκατέλειψα τον οποιονδήποτε κατηγορούμενο ανυπεράσπιστο. Το βράδυ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ANT1 με τον Νίκο Χατζηνικολάου θα πληροφορήσω τον ελληνικό λαό τι ακριβώς έχει συμβεί μέχρι σήμερα με την αθώα κα Πισπιρίγκου και το μεγαλύτερο δικαστικό σκάνδαλο από της ιδρύσεως του ελληνικού κράτους».