Μεγάλο συλλαλητήριο στο Μάλτεπε της Τουρκίας για τον Ιμάμογλου
Ρεπορτάζ : Έλενα Ανδρεάδου
Σε ομιλία του στο «Συλλαλητήριο Ελευθερίας για τον Υποψήφιό μας για Πρόεδρο Εκρέμ Ιμάμογλου» που διοργανώθηκε για να διαμαρτυρηθούν για τη σύλληψη του Δημάρχου Κων/πολης το πρωί του Σαββάτου συγκεντρώθηκε πλήθος κόσμου.
Μεταξύ άλλων ο ηγέτης του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Οζέλ είπε «έχουμε αφήσει άγχος, φόβο και κούραση στο σπίτι. Είμαστε στους δρόμους, στις πλατείες… Σήμερα υπάρχουν συγκεντρώσεις σε μετρό, σε στάσεις λεωφορείων και προβλήτες».
Αναφέρθηκε «σε όσους σήκωσαν το ανάστημά τους ενάντια στην απόπειρα πραξικοπήματος της 19ης Μαρτίου, σε όσους προστάτεψαν τη χώρα, το έθνος και το μέλλον τους, σε όσους δεν φοβήθηκαν, δεν πτοήθηκαν, δεν έκαναν βήμα πίσω, σε όσους έχουναγάπη για την πατρίδα, το έθνος και τη σημαία τους στην καρδιά τους, στα εκατομμύρια που δεν έχουν παραδοθεί σε μια χούφτα των καταπιεστών», όπως είπε.
Στο συλλαλητήριο προβλήθηκε και βίντεο του Εκρέμ Ιμάμογλου, ο οποίος με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης διάβασε επιστολή του στο συλλαλητήριο.
Σπίτι μου 2: Μεγάλο το ενδιαφέρον
Το ενδιαφέρον για το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2» παραμένει ιδιαίτερα μεγάλο καθώς περίπου 120.000 πολίτες έχουν μπει στο gov.gr και έχουν κάνει τη δήλωσηγια βεβαίωσηεπιλεξιμότητας.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, έχουν εγκριθεί 1.079 επιδοτούμενα στεγαστικά δάνεια συνολικού ύψους 123,3 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή το μέσο δάνειο κυμαίνεται στις 114.727€. Το 56% των αιτήσεων προέρχεται από νέους έως 37 ετών, ενώ το 63% των αιτούντων είναι έγγαμοι. Η μέση εμπορική αξία των κατοικιών που αγοράζονται ανέρχεται στις 141.000 ευρώ, με μέσο όρο εμβαδού τα 91,5 τ.μ., γεγονός που υποδεικνύει ότι πολλοί συμμετέχοντες αναζητούν οικογενειακή στέγη.
Επομένως, αν αφορά την Αττική που εντοπίζονται οι περισσότερες αιτήσεις, αναφερόμαστε σε κατοικίες που η μέση ζητούμενη τιμή πώλησης είναι 1.540€/τ.μ., ακίνητα που ανάλογα την περιοχή χρίζουν τουλάχιστον μερικής ανακαίνισης και σίγουρα δεν βρίσκονται στις «καλές» περιοχές της Αττικής. Επομένως, ο δικαιούχους του προγράμματος κυρίως στην Αττική, θα πρέπει να διαθέτει επιπλέον πιστοληπτική ικανότητα ή/και ίδια κεφάλαια για να μπορέσει να προβεί στις απαραίτητες παρεμβάσεις στο ακίνητο.
Από την εξαγγελία του προγράμματος «Σπίτι μου 2», είχαμε αναφέρει ότι θα «πυροδοτήσει» νέο κύκλο αυξήσεων των ζητούμενων τιμών πώλησης, κυρίως στις περιοχές που διαθέτουν ακίνητα που πληρούν τις προδιαγραφές ένταξης. Γεγονός που επιβεβαιώνεται και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Σήμερα, 4-5 εβδομάδες από την έναρξη του προγράμματος, ήδη καταγράφεται μείωση της διαθεσιμότητας οικονομικών ακινήτων. Κάτι τέτοιο ήταν αναμενόμενο, δεδομένου ότι το σύνολο δημοσιευμένων ερευνών ανέφεραν την μικρή διαθεσιμότητα ακινήτων κατάλληλα για οικογένειες που πληρούν τις προδιαγραφές του προγράμματος, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα και στις περιοχές με έντονη τουριστική δυναμική.
Όταν αυξάνεται τη ζήτηση σε μια αγορά με περιορισμένη προσφορά, η οποία ήδη είναι πιεσμένη, το αποτέλεσμα θα είναι να αυξηθούν περαιτέρω οι τιμές πώλησης, επηρεάζοντας τους ενοικιαστές και τους δυνητικούς αγοραστές, που βρίσκονται εκτός επιδοτούμενων προγραμμάτων.
Αξίζει να αναφέρουμε την πορεία του προηγούμενου προγράμματος «Σπίτι μου 1», στο οποίο το 30% περίπου των πόρων που διατέθηκαν έμειναν αχρησιμοποίητα. Συγκεκριμένα, εκταμιεύτηκαν περί τα 7.600 δάνεια έναντι 10.000 που είχαν προγραμματιστεί. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι κάποιοι από τους αιτούντες είχαν λάβει έγκριση και δεν κατάφεραν να βρουν σπίτι.
Αττική: Μείωση διαθεσιμότητας οικονομικών ακινήτων στις περιοχές του κέντρου της Αθήνας, των Δυτικών και Ανατολικών Προαστίων
Σύμφωνα με τον κάτωθι πίνακα διαθεσιμότητας ακινήτων (85-150τμ, άνω του 1ου ορόφου, κατασκευής έως το 2007) σύμφωνα με τις αναρτημένες αγγελίες σε ιστοσελίδες, καταγράφεται μείωση της διαθεσιμότητας στις κατοικίες με ζητούμενες τιμές πώλησης 150.000€ και 200.000€. Η μείωση της διαθεσιμότητας, μπορεί να μεταφραστεί σε αύξηση των ζητούμενων τιμών σε σχέση με την προηγούμενη χρονική στιγμή μέτρησης (4-5εβδομάδες). Λόγω του μικρού χρονικού διαστήματος, δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι η μείωση της διαθεσιμότητας οφείλεται στην περίπτωση μεταβίβασης – πώλησης των διαθέσιμων ακινήτων.
Στις περιοχές του κέντρου των Αθηνών, καταγράφεται μείωση κατά 2,17 ποσοστιαίες μονάδες σε κατοικίες με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 150.000€ και κατά 2,61 ποσοστιαίες μονάδες με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 200.000
Στις περιοχές των Δυτικών Προαστίων, καταγράφεται μείωση κατά 4,41 ποσοστιαίες μονάδες σε κατοικίες με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 150.000€ και κατά 6,53 με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 200.000€. Ενώ, στις περιοχές των Ανατολικών Προαστίων, καταγράφεται μείωση κατά 3,5 ποσοστιαίες μονάδες σε ακίνητα με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 150.000€.
Αθήνα Κέντρο: Μείωση διαθεσιμότητας οικονομικών ακινήτων σε Αμπελόκηπους, Ιλίσια, Νέο Κόσμο, Πατήσια, Κολωνό, Πλατεία Αττικής και Ζωγράφου
Στους Αμπελόκηπους, καταγράφεται μείωση κατά μείωση κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες σε κατοικίες με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 150.000€ και κατά 7,9 με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 200.000€. Στα Ιλίσια, καταγράφεται μείωση κατά μείωση κατά 9,82 ποσοστιαίες μονάδες για κατοικίες με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 150.000€ και κατά 7,94 με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 200.000€.
Η μείωση διαθεσιμότητας κατοικιών με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 150.000€ αγγίζει τις 4,99 και 6,73 ποσοστιαίες μονάδες αντίστοιχα στη περιοχή του Νέου Κόσμου. Στην περιοχή των Πατησιών, καταγράφεται μείωση κατά 7,57 ποσοστιαίες μονάδες σε κατοικίες με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 150.000€ και κατά 20,51 ποσοστιαίες μονάδες στον Κολωνό σε κατοικίες με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 200.000€. Στην περιοχή Ζωγράφου, καταγράφεται μείωση της διαθεσιμότητας κατοικιών με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 200.000€ κατά 12,68 ποσοστιαίες μονάδες εντός των τελευταίων 4-5 εβδομάδων.
Δυτικά Προάστια: Μείωση διαθεσιμότητας οικονομικών ακινήτων σε Περιστέρι, Γαλάτσι, Πετρούπολη, Νέα Ιωνία και Νέα Φιλαδέλφεια
Στο Περιστέρι, καταγράφεται μείωση κατά μείωση κατά 5,23ποσοστιαίες μονάδες σε κατοικίες με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 150.000€ και κατά 6,03 με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 200.000€. Στο Γαλάτσι, καταγράφεται μείωση κατά μείωση κατά 6,79 ποσοστιαίες μονάδες σε κατοικίες με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 200.000€.
Η μείωση διαθεσιμότητας κατοικιών με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 200.000€ αγγίζει τις 6,24 στη περιοχή της Νέα Ιωνίας, ενώ στην Νέα Φιλαδέλφεια κατά 7,72 ποσοστιαίες μονάδες. Στην Νέα Φιλαδέλφεια καταγράφεται μείωση κατά 11,6 ποσοστιαίες μονάδες σε κατοικίες με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 150.000€.
Εντός 4-5 εβδομάδων, στην περιοχή της Πετρούπολης, καταγράφεται μείωση κατά μείωση κατά 2,99 ποσοστιαίες μονάδες σε κατοικίες με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 150.000€, κατά 8,36 με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 200.000€ και κατά 9,28 με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 250.000€.
Ανατολικά Προάστια: Μείωση διαθεσιμότητας οικονομικών ακινήτων σε Κορωπί, Μαραθώνα, Παιανία και Παλλήνη
Στο Κορωπί, καταγράφεται μείωση κατά μείωση κατά 9,01 ποσοστιαίες μονάδες σε κατοικίες με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 200.000€. Στον Μαραθώνα, καταγράφεται μείωση κατά μείωση κατά 15,56 ποσοστιαίες μονάδες σε κατοικίες με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 200.000€.
Η μείωση διαθεσιμότητας κατοικιών με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 200.000€ αγγίζει τις 19,15 στη περιοχή της Παιανίας, ενώ στην Παλλήνη κατά 74,55 ποσοστιαίες μονάδες. Στην Παλλήνη καταγράφεται μείωση κατά 4,45 ποσοστιαίες μονάδες σε κατοικίες με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 250.000€, ενός 4-5 εβδομάδων από την έναρξη του προγράμματος «Σπίτι μου 2».
Κάρτες Σπίτι μου 2
Πειραιάς: Μείωση διαθεσιμότητας οικονομικών ακινήτων στις περιοχές του κέντρου και στα Καμίνια – Παλαιά Κοκκινιά
Στις περιοχές του κέντρου του Πειραιά, καταγράφεται μείωση κατά μείωση κατά 2,99 ποσοστιαίες μονάδες σε κατοικίες με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 200.000€. Ενώ, στις περιοχές Καμίνια – Παλαιά Κοκκινιά, καταγράφεται μείωση κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες σε κατοικίες με ζητούμενη τιμή πώλησης έως 150.000€, ενός 4-5 εβδομάδων από την έναρξη του προγράμματος «Σπίτι μου 2».
ethnos.gr
Ξεκινά ένα μεγάλο έργο συντήρησης – αποκατάστασης των ρεμάτων της Π.Ε. Καβάλας
Μια μεγάλη περιβαλλοντική επέμβαση έχει δρομολογηθεί από την Δ.Τ.Ε. της Π.Ε. Καβάλας προκειμένου να μην επαναληφθούν δυσάρεστα γεγονότα του παρελθόντος και να υπάρξει η αναγκαία επιμέλεια για την προστασία των κατοίκων της Π.Ε. Καβάλας και της Π.Ε. Θάσου.
Συνολικά 1.000.000 κυβικά φερτών υλικών αναμένεται να μετακινηθούν προκειμένου να αποκατασταθεί η γεωμετρία και η λειτουργικότητα των αντιπλημμυρικών έργων και ο καθαρισμός της κοίτης των ρεμάτων της Π.Ε. Καβάλας και της Π.Ε. Θάσου, με την δαπάνη να φτάνει τα 2.000.000 ευρώ.
Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει τέλος Μαρτίου και να ολοκληρωθεί σε διάστημα έως 27 μήνες και παράλληλα με τον καθαρισμό θα υπάρχει η διαθεσιμότητα συνεργείων και για κάλυψη κάθε έκτακτης ανάγκης, κύρια στην αντιπυρική προστασία.
Τα παραπάνω τονίστηκαν σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν σήμερα, Δευτέρα 10 Μαρτίου,
στο κτήριο της Π.Ε. Καβάλας, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος, ο Δ/ντης της Τεχνικής Υπηρεσίας κ. Γιώργος Κυπραίος, η Προϊσταμένη κ. Αθανασία Γανίτη και ο εκπρόσωπος της ανάδοχης εταιρίας, ΕΡΓΟΚΑΤ ΑΤΕ κ. Σακκελαρίου.
Η 72χρονη που κινούσε τα νήματα στο μεγάλο κύκλωμα μαστροπείας και ο ρόλος της κόρης της στους οίκους ανοχής
Μια 72χρονη γυναίκα, ήδη έγκλειστη για άλλη υπόθεση στο κατάστημα κράτησης Κορυδαλλού, είναι το άτομο που κινούσε τα νήματα στο μεγάλο κύκλωμα μαστροπείας που εξαρθρώθηκε από το ελληνικό FBI».
Η γυναίκα, όπως φάνηκε από την έρευνα της Αστυνομίας, χρησιμοποιούσε κινητό τηλέφωνο για να οδηγίες κυρίως στην κόρη της, ενώ εκμεταλλεύονταν και το επισκεπτήριο για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Μητέρα και κόρη, ασκούσαν από κοινού έλεγχο σε πλήθος οίκων ανοχής στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στις οδούς Φυλής, Φωκαίας, Κασσάνδρας, Μεγάλου Αλεξάνδρου και Ιάσωνος, έχοντας ως «μπροστινούς» άτομα με καταγωγή από τη Βουλγαρία, ορισμένοι εκ των οποίων μάλιστα δεν ήταν καν στη ζωή.
Το κύκλωμα είχε αναπτύξει σχέσεις με άτομα από τη Λατινική Αμερική και ιδιαίτερα την Κολομβία, όπου αναλάμβαναν να εντοπίσουν τα υποψήφια θύματα – κοπέλες στις οποίες υπόσχονταν ένα καλύτερο μέλλον στην Ελλάδα. Μόλις, όμως, αυτές έφταναν στη χώρα μας ξεκινούσε ο εφιάλτης τους καθώς τα μέλη του κυκλώματος τις έκλειναν σε σπίτια που έλεγχαν οι ίδιοι, περιόριζαν κάθε κίνησή τους και τις εξανάγκαζαν να εκδίδονται σε οίκους ανοχής κατακρατώντας τους το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων.
Είναι χαρακτηριστικό του σε τουλάχιστον μία περίπτωση τα μέλη του κυκλώματος χορήγησαν ναρκωτικές ουσίες εν αγνεία μίας κοπέλας, προχωρώντας σε γενετήσιες πράξεις σε βάρος της. Οι αστυνομικοί εντόπισαν 24 θύματα, στα οποία παρασχέθηκε η απαραίτητη αρωγή.
Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. για την υπόθεση
Από την Υποδιεύθυνση Καταπολέμησης Διακίνησης και Εμπορίας Ανθρώπων και Αγαθών, της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στην εμπορία αλλοδαπών γυναικών, με σκοπό τη γενετήσια εκμετάλλευσή τους.
Συνελήφθησαν 9 μέλη της οργάνωσης, μεταξύ των οποίων και τα αρχηγικά, στο πλαίσιο συντονισμένης αστυνομικής επιχείρησης που πραγματοποιήθηκε 14 και 15 Φεβρουαρίου 2025, με τη συνδρομή αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Πληροφοριών και Ειδικών Δράσεων, της ανωτέρω Διεύθυνσης, καθώς και των εξειδικευμένων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (Μ.Κ.Ο.) «OUR RESCUE» και «Α21».
Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία για –κατά περίπτωση- εγκληματική οργάνωση, εμπορία ανθρώπων, μαστροπεία, παραβίαση σφραγίδων που έθεσε η Αρχή, κλοπή ηλεκτρικού ρεύματος, βιασμό, αρπαγή, καθώς και παραβάσεις των νομοθεσιών για τα όπλα και τα ναρκωτικά, ενώ συγκατηγορούμενοί τους είναι ακόμη 6 άτομα. Παράλληλα, στο πλαίσιο της έρευνας συνελήφθησαν επιπλέον 17 άτομα για –κατά περίπτωση- μαστροπεία και παραβίαση σφραγίδων που έθεσε η Αρχή.
Προηγήθηκε έρευνα στο πλαίσιο της οποίας διαπιστώθηκε ότι οι ανωτέρω συγκρότησαν τουλάχιστον από τον Ιανουάριο του 2024, επιχειρησιακά δομημένη εγκληματική οργάνωση, επιδιώκοντας με τη χρήση διαφόρων απατηλών μέσων, τη μεταφορά στη χώρα μας αλλοδαπών γυναικών, με σκοπό τον παράνομο πορισμό περιουσιακού οφέλους από την γενετήσια εκμετάλλευσή τους, σε οίκους ανοχής στην Αθήνα.
Ειδικότερα, προέκυψε ότι τα αρχηγικά μέλη της οργάνωσης, -από τα οποία το ένα είναι έγκλειστο σε Κατάστημα Κράτησης-, είχαν υπό τον έλεγχό τους και εκμεταλλεύονταν πλήθος οίκων ανοχής στην Αθήνα, τοποθετώντας μάλιστα διάφορους αλλοδαπούς «αχυράνθρωπους», ως «μπροστινούς» στη μίσθωση των ακινήτων που λειτουργούσαν ως οίκοι ανοχής.
Έτερα μέλη της οργάνωσης ήταν επιφορτισμένα με την παραλαβή, μεταφορά και εγκατάσταση ευάλωτων γυναικών από χώρες του εξωτερικού, σε διαμερίσματα στην Αθήνα, καθώς και την κατακράτηση και έλεγχο- επιρροή των γυναικών αυτών, προκειμένου να μην έχουν ελευθερία κινήσεων και διαφύγουν από τον έλεγχο της οργάνωσης.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση, όπου μέλος της οργάνωσης με χρήση βίας και απειλών, προέβη στην αρπαγή γυναίκας και στην παράνομη κατακράτησή της σε διαμέρισμα της Αθήνας για έξι ημέρες. Εκεί, της χορήγησε εν αγνοία της άγνωστες ναρκωτικές ουσίες και προέβη σε γενετήσιες πράξεις, ενώ με τη χρήση απειλών προσπάθησε να την εξαναγκάσει να εκδίδεται για λογαριασμό του.
Επιπλέον, μέλη της οργάνωσης, φρόντιζαν –κατά περίπτωση- για την εύρυθμη λειτουργία των οίκων ανοχής, προβαίνοντας στην γενετήσια εκμετάλλευση και στρατολόγηση ευάλωτων γυναικών, ενώ έτερο μέλος ήταν επιφορτισμένο με την τακτική επέμβαση στους μετρητές του ηλεκτρικού ρεύματος που αντιστοιχούσαν στους οίκους ανοχής, με σκοπό την καταγραφή μικρότερης κατανάλωσης ενέργειας και την μεγιστοποίηση του κέρδους τους.
Παράλληλα, μέλος της οργάνωσης και λογιστής, φρόντιζε για τις εικονικές μισθώσεις των οίκων ανοχής, προβαίνοντας στη σύναψη, τροποποίηση και λύση πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης και αποκρύπτοντας το πραγματικό καθεστώς εκμετάλλευσής τους.
Από τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν, σε οίκους ανοχής, οικίες και κατάστημα- λογιστικό γραφείο, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
2 αυτοκίνητα,
αεροβόλο όπλο,
παραστατικά μεταφοράς χρημάτων,
πλήθος ψηφιακών πειστηρίων, όπως κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, κάμερες και καταγραφικά μηχανήματα,
πλήθος εγγράφων και ιδιόχειρων σημειώσεων αναφορικά με τις μισθώσεις ακινήτων και τη λειτουργία των οίκων ανοχής
σπασμένες πλαστικές σφραγίδες μετρητών ΔΕΗ και
21.762 ευρώ.
Περαιτέρω, παρασχέθηκε προστασία και αρωγή σε συνολικά 24 αλλοδαπές γυναίκες, από τις οποίες, οι 20 εν δυνάμει θύματα εμπορίας ανθρώπων και 4 ως θύματα εμπορίας ανθρώπων.
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.
Πηγή:newsbeast.gr
Μεγάλο ενδιαφέρον για το Σπίτι μου 2
Περίπου 70.000 προεγκρίσεις έχουν γίνει μέχρι στιγμής στο πρόγραμμα στεγαστικής πολιτικής «Σπίτι μου 2», μέσω του gov.gr, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε σήμερα σε συνέντευξη του στην ΕΡΤ ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης.
Μάλιστα, όπως τόνισε έχουν γίνει ήδη 800 υπαγωγές από το τραπεζικό ίδρυμα, συνολικής αξίας 94 εκατ. ευρώ, ενώ πρόσθεσε πως «μέσο ποσό δανείου περίπου είναι τα 110.000 ευρώ και θα εξυπηρετηθούν 20.000 συμπολίτες».
Επιπλέον σημείωσε πως «η μέση ηλικία των συμπολιτών μας είναι 37 ετών και 21.000 ευρώ το μέσο εισόδημα τους, ενώ το 60% είναι έγγαμοι και το 40% είναι άγαμοι και η μέση αξία σπιτιού είναι 140.000 ευρώ».
Αξίζει να σημειωθεί πως το πρόγραμμα θα παραμείνει ανοιχτό έως την εξάντληση των πόρων, ενώ θα υπογραφεί και ένα μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του Κτηματολογίου και της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ολοκλήρωσης των συμβολαίων που έχουν μπει σε αυτό το πρόγραμμα.
Σε άλλο σημείο της συνέντευξης ο κ. Παπαθανάσης τόνισε ότι «από την ηλικία των 40 έως την ηλικία των 50 στο «Σπίτι μου 2» είναι το 40% των αιτήσεων» προσθέτοντας μεταξύ άλλων πως αυτός είναι κια ένας λόγος που διευρύνθηκε το όριο ηλικίας.
Ερωτηθείς για τα νησιά των Κυκλάδων που πλήττονται από τις σεισμικές δονήσεις συμπλήρωσε πως «πάντοτε όταν υπάρχουν τέτοια γεγονότα, η Πολιτεία βρίσκεται στο πλευρό των συμπολιτών μας. Επομένως έχει ξεκινήσει η αρμόδια, το αρμόδιο Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, έχει ξεκινήσει».
Στατικά ο κ. Παπαθανασης έδωσε και για το πρόγραμμα «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» σημειώνοντας μεταξύ άλλων πως «μέχρι σήμερα 10 συμβάσεις μεσοσταθμικά 17.000 ευρώ» τονίζοντας πως «είναι ένα πρόγραμμα το οποίο δίνει άτοκο δάνειο έως 25.000 ευρώ για 7 χρόνια. Αναμένουμε ότι θα λάβουν αυτό το δάνειο 20.000 συμπολίτες μας».
Επιπλέον ο αναπληρωτής υπουργός τόνισε πως «όπως και το «Σπίτι μου 2» είναι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης 400 εκατομμύρια για μηδενικού επιτοκίου δάνεια σε συμπολίτες μας που θέλουν να αναβαθμίσουν το σπίτι τους και εδώ δεν χρειάζεται να κάνεις 2 ή 3 δράσεις. Μπορείς μόνο κουφώματα ή αν θέλεις αντλία θερμότητας ή αν θέλεις θερμοπρόσοψη κλπ»
Πηγή:
Μεγάλο κύκλωμα μαστροπείας νάρκωνε γυναίκες και τις φυλάκιζε για να τις εκδίδει
Στην εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στην εμπορία αλλοδαπών γυναικών με σκοπό τη γενετήσια εκμετάλλευσή τους, προχώρησε η Υποδιεύθυνση Καταπολέμησης Διακίνησης και Εμπορίας Ανθρώπων και Αγαθών της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος.
Συγκεκριμένα, συνελήφθησαν εννέα μέλη της οργάνωσης, μεταξύ των οποίων και τα αρχηγικά, στο πλαίσιο συντονισμένης αστυνομικής επιχείρησης που πραγματοποιήθηκε στις 14 και στις 15 Φεβρουαρίου 2025, με τη συνδρομή αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Πληροφοριών και Ειδικών Δράσεων, καθώς και των εξειδικευμένων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) «OUR RESCUE» και «Α21».
Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία για -κατά περίπτωση- εγκληματική οργάνωση, εμπορία ανθρώπων, μαστροπεία, παραβίαση σφραγίδων που έθεσε η Αρχή, κλοπή ηλεκτρικού ρεύματος, βιασμό, αρπαγή, καθώς και παραβάσεις των νομοθεσιών για τα όπλα και τα ναρκωτικά, ενώ συγκατηγορούμενοί τους είναι ακόμη έξι άτομα. Παράλληλα, στο πλαίσιο της έρευνας συνελήφθησαν επιπλέον 17 άτομα για -κατά περίπτωση- μαστροπεία και παραβίαση σφραγίδων που έθεσε η Αρχή.
Όπως επισημαίνεται από την ΕΛΑΣ, προηγήθηκε έρευνα, στο πλαίσιο της οποίας διαπιστώθηκε ότι οι συλληφθέντες συγκρότησαν τουλάχιστον από τον Ιανουάριο του 2024 επιχειρησιακά δομημένη εγκληματική οργάνωση, επιδιώκοντας με τη χρήση διαφόρων απατηλών μέσων τη μεταφορά στη χώρα μας αλλοδαπών γυναικών, με σκοπό τον παράνομο πορισμό περιουσιακού οφέλους από τη γενετήσια εκμετάλλευσή τους σε οίκους ανοχής στην Αθήνα.
Ειδικότερα, όπως προέκυψε, τα αρχηγικά μέλη της οργάνωσης -από τα οποία το ένα είναι έγκλειστο σε κατάστημα κράτησης- είχαν υπό τον έλεγχό τους και εκμεταλλεύονταν πλήθος οίκων ανοχής στην Αθήνα, τοποθετώντας μάλιστα διάφορους αλλοδαπούς «αχυράνθρωπους», ως «μπροστινούς» στη μίσθωση των ακινήτων που λειτουργούσαν ως οίκοι ανοχής.
Άλλα μέλη της οργάνωσης ήταν επιφορτισμένα με την παραλαβή, μεταφορά και εγκατάσταση ευάλωτων γυναικών από χώρες του εξωτερικού σε διαμερίσματα στην Αθήνα, καθώς και με την κράτηση και τον έλεγχό τους, προκειμένου να μην έχουν ελευθερία κινήσεων και διαφύγουν από τον έλεγχο της οργάνωσης.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση, σύμφωνα με την αστυνομία, όπου μέλος της οργάνωσης, με χρήση βίας και απειλών, προέβη στην αρπαγή γυναίκας και στην παράνομη κράτησή της σε διαμέρισμα της Αθήνας για έξι ημέρες. Εκεί, της χορήγησε -εν αγνοία της- άγνωστες ναρκωτικές ουσίες και προέβη σε γενετήσιες πράξεις, ενώ με τη χρήση απειλών προσπάθησε να την εξαναγκάσει να εκδίδεται για λογαριασμό του.
Επιπλέον, μέλη της οργάνωσης φρόντιζαν -κατά περίπτωση- για την εύρυθμη λειτουργία των οίκων ανοχής, προβαίνοντας στη γενετήσια εκμετάλλευση και στρατολόγηση ευάλωτων γυναικών, ενώ ένα άλλο μέλος ήταν επιφορτισμένο με την τακτική επέμβαση στους μετρητές του ηλεκτρικού ρεύματος που αντιστοιχούσαν στους οίκους ανοχής με σκοπό την καταγραφή μικρότερης κατανάλωσης ενέργειας και τη μεγιστοποίηση του κέρδους τους.
Παράλληλα, μέλος της οργάνωσης και λογιστής φρόντιζε για τις εικονικές μισθώσεις των οίκων ανοχής, προβαίνοντας στη σύναψη, τροποποίηση και λύση πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης και αποκρύπτοντας το πραγματικό καθεστώς εκμετάλλευσής τους.
Από τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε οίκους ανοχής, οικίες και κατάστημα-λογιστικό γραφείο βρέθηκαν και κατασχέθηκαν δύο αυτοκίνητα, αεροβόλο όπλο, παραστατικά μεταφοράς χρημάτων, πλήθος ψηφιακών πειστηρίων, όπως κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, κάμερες και καταγραφικά μηχανήματα, πλήθος εγγράφων και ιδιόχειρων σημειώσεων αναφορικά με τις μισθώσεις ακινήτων και τη λειτουργία των οίκων ανοχής, σπασμένες πλαστικές σφραγίδες μετρητών ΔΕΗ και 21.762 ευρώ.
Επιπρόσθετα, παρασχέθηκε προστασία και αρωγή σε συνολικά 24 αλλοδαπές, από τις οποίες οι 20 εν δυνάμει θύματα εμπορίας ανθρώπων και τέσσερις θύματα εμπορίας ανθρώπων.
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.
Πηγή:newsbeast.gr
Ανησυχία από τη μείωση της στάθμης του νερού στο μεγάλο φράγμα του Θησαυρού
Ιδιαίτερο προβληματισμό και μεγάλη ανησυχία προκαλεί, ιδιαίτερα στον αγροτικό κόσμο του Νέστου, η αποκαρδιωτική εικόνα στο μεγαλύτερο λιθόρριπτο φράγμα των Βαλκάνιων, στον Θησαυρό της ορεινή Δράμας, του δήμου Παρανεστίου, καθώς τους τελευταίους μήνες η στάθμη του νερού στον ταμιευτήρα έχει πέσει πολύ χαμηλά.
Η έλλειψη βροχής αλλά και χιονοπτώσεων τόσο στην περιοχή του Θησαυρού αλλά κυρίως στη Ρίλα της γειτονικής Βουλγαρίας, από όπου προέρχεται η μεγαλύτερη ποσότητα νερού από τον ποταμό Νέστο που συγκρατεί το φράγμα, επιδείνωσαν τα υδρολογικά δεδομένα της περιοχής.
Για μια ακόμα φορά οι ακραίες κλιματολογικές συνθήκες θέτουν σε επιφυλακή όλους τους εμπλεκόμενους τοπικούς φορείς και κυρίως τον αγροτικό κόσμο του τόπου. Ο διευθυντής του φράγματος του Θησαυρού Φώτης Φώτου μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ δεν κρύβει την ανησυχία του για την πραγματικά στενάχωρη κατάσταση που τείνει να διαμορφωθεί, υπογραμμίζοντας ωστόσο πως η στάθμη του νερού στον ταμιευτήρα μπορεί να έπεσε αισθητά, αλλά δεν είναι στο χαμηλότερο σημείο όπως συνέβη το 2000 με 2001.
Με δεδομένο ότι ο σκοπός του φράγματος είναι πρωτίστως η παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας και εν συνεχεία η άρδευση, ο κ. Φώτου σημειώνει πως τους επόμενους μήνες σε συνεργασία με την Διεύθυνση Υδάτων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) θα καθοριστούν οι ακριβείς ποσότητες που θα απελευθερωθούν για το πότισμα των καλλιεργητικών εκτάσεων στην πεδιάδα του Νέστου.
Σε κάθε περίπτωση εκείνο που τονίζεται από όλους τους εμπλεκόμενους είναι πως δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας όσον αφορά την λειτουργία του υδροηλεκτρικού εργοστασίου που υπάρχει στην περιοχή.
Κάθε χρόνο και λιγότερες ποσότητες νερού για άρδευση
Κάθε χρόνο στις αρχές της άνοιξης, η Διεύθυνση Υδάτων ΑΜΘ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, που εδρεύει στην πόλη της Καβάλας, εκδίδει μια απόφαση με την οποία κάνει γνωστή στη ΔΕΗ την ποσότητα νερού που πρέπει να αποδεσμευτεί από το φράγμα του Θησαυρού, για την άρδευση των καλλιεργητικών εκτάσεων. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, η ΔΕΗ αποδεσμεύει όλο και μικρότερες ποσότητες λόγω έλλειψης βροχοπτώσεων.
Όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο διευθυντής Υδάτων Γιώργος Καμπάς, «όταν παρατηρείται μείωση των βροχοπτώσεων και κατ’ επέκταση πτώση της στάθμης του νερού στο φράγμα, η ΔΕΗ δεσμεύει τα νερά προκειμένου να εξασφαλίσει τα ενεργειακά αποθέματα της χώρας.
Από το 2020 και κάθε χρόνο αποδεσμεύει όλο και μικρότερες ποσότητες για την άρδευση του κάμπου του Νέστου εντός των διοικητικών και γεωγραφικών ορίων της Καβάλας και της Ξάνθης.
Έτσι, το 2021 αποδεσμεύτηκαν 168 εκατομ. κυβικά νερού, το 2022 130 εκατομ. κυβικά, το 2023 110 εκατομ. κυβικά νερού και πέρυσι, το 2024, αποδεσμεύτηκαν περί τα 70 εκατομ. κυβικά νερού».
Στο ερώτημα ‘ποια είναι η εκτίμηση της υπηρεσίας όσον αφορά τις ποσότητες νερού που αναμένεται να αποδεσμευτούν φέτος από το φράγμα για την άρδευση κατά τους θερινούς κυρίως μήνες’, ο κ. Καμπάς επισημαίνει: «Αυτό θα το συζητήσουμε διεξοδικά στην σύσκεψη που έχει προγραμματιστεί μέσα στον Μάρτιο με την συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Ωστόσο, αν τους επόμενους δυο μήνες δεν υπάρξουν αυξημένες βροχοπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή, τότε δυστυχώς ο όγκος των υδάτων που θα αποδεσμευτούν φέτος αναμένεται να είναι κατά πολύ μικρότερος σε σχέση με την περσινή χρονιά».
ΤΟΕΒ Χρυσούπολης: Κινδυνεύουν οι καλλιέργειες στον κάμπο του Νέστου
Όλα τα παραπάνω έχουν προκαλέσει έντονη ανησυχία και προβληματισμό στον αγροτικό κόσμο τόσο της Καβάλας όσο και της Ξάνθης. Μια ακόμα μεγαλύτερη μείωση του νερού θα επιφέρει ραγδαίες αλλαγές στην παραγωγή των αγροτικών προϊόντων όσον αφορά το κόστος τους αλλά και τη βιωσιμότητα των καλλιεργειών.
Στο κάμπο του Νέστου υπάρχουν κατά κύριο λόγο εντατικές καλλιέργειες με μεγάλο εξαγωγικό ενδιαφέρον όπως σπαράγγια, ακτινίδια, καρπούζια, ρύζι που κάθε χρόνο μάλιστα παρουσιάζουν και μικρή αύξηση.
Τα τελευταία χρόνια, όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ (Τοπικός Οργανισμός Εγγείων Βελτιώσεων) Χρυσούπολης Θεόδωρος Αλεξανδρόπουλος, γίνονται μεγάλες προσπάθειες για την ανακύκλωση του νερού μέσα στα αρδευτικά κανάλια ώστε να υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή εξοικονόμηση.
«Η μείωση του νερού στο φράγμα του Θησαυρού είναι ένα γεγονός που μας τρομάζει γιατί είναι ορατός ο κίνδυνος ακόμα και να καταστραφούν καλλιέργειες ετών», υπογραμμίζει ο κ. Αλεξανδρόπουλος και συνεχίζει, «το ακτινίδιο αν δεν πάρει την κατάλληλη ποσότητα νερού όχι μόνο δεν θα δώσει καρπό αλλά θα ξεραθεί.
Θα υπάρχει μεγάλη καταστροφή σε πολλές καλλιεργητικές εκτάσεις, πέρα από το γεγονός ότι θα ανέβει και το κόστος παραγωγής στον αγρότη. Ήδη, δαπανούμε πολλά χρήματα για την ανακύκλωση του νερού με το ρεύμα και τους πετρελαιοκινητήρες που χρησιμοποιούμε.
Το νερό τελικά μας κοστίζει πολύ ακριβά». Συνολικά στον κάμπο του Νέστου υδροδοτούνται περί τα 270.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης, εκ των οποίων τα περισσότερα είναι στη μεριά της Καβάλας και ένα μικρό ποσοστό, περί τα 30.000 στρέμματα, στη μεριά της Ξάνθης.
Ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ Χρυσούπολης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου λέγοντας πως αν συνεχιστεί η ίδια κατάσταση τότε θα επιστρέψουμε εκεί που βρισκόμασταν πριν από τριάντα χρόνια, στην προ φράγματος εποχή.
Όλα αυτά τα χρόνια έπρεπε να γίνει πρόβλεψη και να κατασκευαστούν περισσότερες αναβαθμίδες ώστε να συγκρατούν τα νερά των ποταμών και των χειμάρρων που σήμερα δυστυχώς χάνονται».
Ο κ. Αλεξανδρόπουλος εκφράζει έντονη ανησυχία και για το δρομολογούμενο μεγάλο αρδευτικό έργο στην Ξάνθη που αναμένεται να αρδεύσει περί τις 350.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης. «Αναρωτιέμαι», σημειώνει με έμφαση, «που θα βρεθεί τόσο νερό για το νέο αρδευτικό;
Πως θα ξεκινήσουν ένα τέτοιο έργο χωρίς να υπάρχουν επαρκείς ποσότητες νερού, χωρίς πρώτα να το εξασφαλίσουν; Αντιλαμβάνομαι και τις ανάγκες των αγροτών της Ξάνθης αλλά τα νούμερα είναι πολύ συγκεκριμένα. Λένε πως νερό υπάρχει, αν όντως υπάρχει, ας μας πούνε από πού και πως θα το αξιοποιήσουν».
Τα μεγάλα οφέλη του φράγματος του Θησαυρού
Η μέγιστη χρήσιμη ικανότητα αποθήκευσης του ταμιευτήρα του φράγματος του Θησαυρού είναι 565.000.000 κ.μ. νερού. Το υπόγειο εργοστάσιο για την παραγωγή ρεύματος που βρίσκεται εκεί είναι τοποθετημένο στο δεξιό αντέρεισμα σε βάθος 400 μέτρων.
Σε αυτό λειτουργούν συνολικά τρεις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας των 100 μεγαβάτ η καθεμιά, ενώ η ετήσια παραγόμενη ηλεκτρική ενέργειας είναι 440 γιγαντοβατώρες.
Ακριβώς από πάνω, υπάρχει το φράγμα της Πλατανόβρυσης με ύψος 95 μέτρα και όγκο 450.000 κυβικά μέτρα. Στην πραγματικότητα τα δυο φράγματα ανατροφοδοτούνται.
Αυτό σημαίνει πως ο ηλεκτροπαραγωγός σταθμός είναι υδροηλεκτρικού υδραντλητικού τύπου, δηλαδή επιτρέπει όχι μόνο την παραγωγή ενέργειας, αλλά οι στρόβιλοί του μπορούν να αντιστρέψουν και να αντλήσουν νερό πίσω στη δεξαμενή.
Ουσιαστικά το νερό ανακυκλώνεται. Πρέπει να τονιστεί ακόμα πως το φράγμα του Θησαυρού διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο και στην αντιπλημμυρική προστασία των περιοχών που διασχίζει ο Νέστος.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ – Ρεπορτάζ: Β. Λωλίδης
Μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον στην δημοπρασία 10ετών ομολόγων
Όπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) το ύψος των προσφορών ήταν σχεδόν πενταπλάσιο του ποσού που επεδίωκε ν΄αντλήσει από την αγορά το Ελληνικό Δημόσιο.
Συγκεκριμένα κατατέθηκαν προσφορές 1,188 δισ. ευρώ έναντι 250 εκατ. ευρώ που ήταν το δημοπρατούμενο ποσό.
Η απόδοση του ομολόγου υποχώρησε στο 3,24% ενώ το Δημόσιο θα αντλήσει τελικά 250 εκατ. ευρώ.
Σκοπός της επανέκδοσης του 10ετούς ομολόγου, σταθερού επιτοκίου 3,625%, λήξης 15 Ιουνίου 2035 είναι η ικανοποίηση της επενδυτικής ζήτησης και ταυτόχρονα η διευκόλυνση της λειτουργίας της δευτερογενούς αγοράς ομολόγων.
Η ημερομηνία διακανονισμού θα είναι η Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2025
Πηγή:newsbomb.gr
Βασίλης Καρράς: Ένας χρόνος χωρίς τον μεγάλο λαϊκό τραγουδιστή
Στο μικρό, αλλά γεμάτο αγάπη και μνήμες Κοκκινοχώρι Καβάλας, έλαβε χώρα σήμερα το ετήσιο μνημόσυνο του Βασίλη Καρρά, ενός από τους πιο αγαπημένους εκπροσώπους της ελληνικής λαϊκής μουσικής.
Ένας χρόνος έχει περάσει από την ημέρα που «ο άρχοντας της νύχτας» μας άφησε, παραμονή Χριστουγέννων, έπειτα από γενναία μάχη με την επάρατη νόσο.
Η συγκίνηση ήταν διάχυτη καθώς συγγενείς, φίλοι, αλλά και απλός κόσμος κάθε ηλικίας συγκεντρώθηκαν για να τιμήσουν τη μνήμη ενός ανθρώπου που σημάδεψε την ελληνική μουσική σκηνή. Παρότι δεν υπήρξαν επίσημες προσκλήσεις, η προσέλευση ήταν εντυπωσιακή, αποδεικνύοντας πως η φωνή και η προσωπικότητα του Βασίλη Καρρά έχουν αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα στις καρδιές όλων.
Η τελετή χαρακτηρίστηκε από σεβασμό και ευλάβεια, ενώ το βλέμμα όλων ήταν γεμάτο θλίψη αλλά και ευγνωμοσύνη για τη μουσική κληρονομιά που άφησε πίσω του. Στιγμές φορτισμένες συναισθηματικά διαδραματίστηκαν όταν ακούστηκαν αγαπημένα του τραγούδια που συνόδευσαν γενιές ανθρώπων στις χαρές και τις λύπες τους.
Ο Βασίλης Καρράς: Σύμβολο λαϊκής ψυχής και αυθεντικότητας
Ο Βασίλης Καρράς δεν ήταν απλώς ένας τραγουδιστής. Ήταν η προσωποποίηση της λαϊκής ψυχής, μια φωνή γεμάτη πάθος, πόνο, αλλά και ελπίδα. Με την αυθεντικότητα, το ήθος και την ανεπιτήδευτη παρουσία του, κατέκτησε τις πίστες της Ελλάδας και έγινε οικείο πρόσωπο για κάθε Έλληνα.
Τα τραγούδια του, όπως το «Παράπονα στη Λίμνη» και το «Δηλητήριο», παραμένουν αναλλοίωτα στον χρόνο, συνεχίζοντας να συγκινούν και να εμπνέουν. Ο ίδιος, ένας γνήσιος εκπρόσωπος του λαϊκού τραγουδιού, κατάφερε να ενώσει γενιές και να δώσει φωνή στις πιο βαθιές πτυχές της ανθρώπινης ψυχής.
Η παρακαταθήκη του στη λαϊκή μουσική
Η μουσική του Βασίλη Καρρά αποτελεί παρακαταθήκη για το ελληνικό λαϊκό τραγούδι. Δεν ήταν μόνο οι νότες και οι στίχοι που τον καθιέρωσαν, αλλά και ο τρόπος που μιλούσε απευθείας στην καρδιά του ακροατή. Κατάφερε να μετουσιώσει τη ζωή σε τέχνη, αφήνοντας πίσω του μια κληρονομιά που δεν θα ξεθωριάσει ποτέ.
Σήμερα, ένα χρόνο μετά την απώλειά του, το όνομα του Βασίλη Καρρά εξακολουθεί να αντηχεί στις πίστες, στα ραδιόφωνα και στις αναμνήσεις όλων. Ο ίδιος, μέσα από τη μουσική του, θα ζει για πάντα στις καρδιές μας.
Κανονισμός Πυροπροστασίας : Εξωφρενικά μεγάλο το κόστος για τα μέτρα στα ακίνητα
Σε διπλό κλοιό βρίσκονται εγκλωβισμένοι εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων ανά τη χώρα, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με τεράστιες δυσκολίες στην προσπάθειά τους να συμμορφωθούν αφενός με τον νέο Κανονισμό Πυροπροστασίας Ακινήτων για την περιουσία τους που βρίσκεται εντός ή κοντά σε δασικές εκτάσεις και αφετέρου με την υποχρέωση καθαρισμού αστικών οικοπέδων.
Οι πολύπλοκες διαδικασίες, οι στενές προθεσμίες αλλά κυρίως το τεράστιο κόστος που θα πρέπει να επωμισθούν οι ιδιοκτήτες – άμεσα αλλά και σε βάθος ενός και δύο ετών ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητας των ακινήτων -, έχουν δημιουργήσει τεράστια αναστάτωση, η οποία προκάλεσε και παρέμβαση «καταπέλτη» του Συνηγόρου του Πολίτη κ. Ανδρέα Ποττάκη, ο οποίος θέτει και θέμα συνταγματικότητας της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τον Κανονισμό Πυροπροστασίας.
Λευτέρης Αυγενάκης από Κομοτηνή | Έχουμε βάλει ένα μεγάλο στοίχημα, να ωθήσουμε τον αγροτικό κόσμο προς το επιχειρείν
Στο μεγάλο βαθμό στον οποίο επηρεάζει η ΕΕ την καθημερινότητά μας και τη ζωή μας γενικότερα αναφέρθηκε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης στην ομιλία του με θέμα «Αγροτική Πολιτική και Ευρωπαϊκή Ένωση» που διοργάνωσε στην Κομοτηνή η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.
Τόνισε ότι η απόφαση που θα αποτυπωθεί στην κάλπη θα είναι εξόχως σημαντική και είπε ότι πρέπει να σταλεί ένα ισχυρό μήνυμα σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο σημειώνοντας ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για χαλαρότητα. Αν κυριαρχήσουν πάλι μνήμες σοσιαλιστών, πρασίνων και αριστερών, είπε, τα πράγματα θα γίνουν δύσκολα για τους αγρότες, καθώς αν εφαρμοστεί η ΚΑΠ 2023 – 2027, όπως θέλουν οι ομάδες της αριστεράς, ο αγροτικός κόσμος θα εξοστρακιστεί.
Ο Υπουργός αναφέρθηκε στη ομιλία του στα οφέλη που έχει αποκομίσει η Ροδόπη από δράσεις και επενδύσεις που αποσκοπούν στη στήριξη των παραγωγικών της κλάδων. Ανακοίνωσε ότιμόλις χθες υπεγράφη απόφαση για την ενίσχυση της Αναπτυξιακής Ροδόπης και Ξάνθης με 2,5 εκατ. ευρώ επιπλέον, για την ένταξη δικαιούχων σε επενδύσεις στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις στο πλαίσιο των Σχεδίων Βελτίωσης και υπενθύμισε ότι οι ενισχύσεις για Νέους Αγρότες στη Ροδόπη ανήλθαν στα 22 εκατ. ευρώ. Δώσαμε βάρος στους νέους αγρότες, είπε, οι οποίοι έλαβαν από 30.000 ως 40.000 ευρώ. Επίσης, αναφέρθηκε στις στρατηγικές ανάπτυξης (προγράμματα Leader) στα οποία έχουν ενταχθεί δικαιούχοι για ποσό ύψους 15,27 εκατ. ευρώ, καθώς και στα προγράμματα βιολογικής γεωργίας με ποσό ύψους 14,48 ευρώ. Επίσης, μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ έχουν γίνει πριν το Πάσχα στη Ροδόπη πληρωμές ύψους 28,86 εκατ. ευρώ.
Πρωταγωνιστής η Ελλάδα
Μας χρειάζεται μια Ευρώπη που να προσαρμόζεται γρήγορα στις καταστάσεις που δημιουργεί η κλιματική κρίση, τόνισε. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι, είπε, καθώς αν εμείς δεν δημιουργήσουμε μηχανισμούς αξιοποιώντας τα κονδύλια, θα είμαστε ανοχύρωτοι. Η κυβέρνηση ξεκίνησε να ενεργεί για τα συμφέροντα των αγροτών πριν τις αγροτικές κινητοποιήσεις, είπε ο Υπουργός και αναφέρθηκε στη συμμαχία που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία της Αθήνας, με άλλες εννέα ευρωπαϊκές χώρες της μεσογείου- την ομάδα EUMED9- επισημαίνοντας πως η ελληνική πλευρά ήταν αυτή που προκάλεσε την πρώτη συνάντησή τους στις 24 Ιανουαρίου 2024 και έθεσε την ατζέντα. Ανάλογη συμμαχία προωθήθηκε και στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα και η Ελλάδα με την αγροτική της διπλωματία αναδείχθηκε πρωτεργάτης πετυχαίνοντας για πρώτη φορά αλλαγές «εν κινήσει» στην ΚΑΠ.
Είχαμε επιτυχίες στο θέμα της αγρανάπαυσης και καταφέραμε να αμειφθούν οι αγρότες, ενώ πετύχαμε τη μείωση των ελέγχων για τους αγρότες με μικρό κλήρο. Θα παλέψουμε για τρία ακόμα ζητήματα: την απορρόφηση του 2% για να καλύπτουμε τις ανάγκες που προκύπτουν από κρίσεις, τη μείωση του αριθμού και απλοποίηση των οικολογικών σχημάτων ώστε να αλλάξει η φιλοσοφία και να επιτευχθεί αρμονική συνεργασία μεταξύ περιβάλλοντος και πρωτογενή τομέα και τη δυνατότητα της μεταφοράς κονδυλίων από τον πυλώνα ένα στον πυλώνα δύο και αντίστροφα, ώστε να μεγιστοποιηθεί η απορροφητικότητα.
Ο Υπουργός αναφέρθηκε στα διαχειριστικά σχέδια βόσκησης, στο αρδεύσιμο νερό και στη δημιουργία ενιαίου φορέα διαχείρισης υδάτων και στην εκκίνηση της διαβούλευσης για το νέο κανονισμό του ΕΛΓΑ. Αναφερόμενος στα αγροτικά τμήματα στα επιμελητήρια, είπε πως έχουμε βάλει ένα μεγάλο στοίχημα, να ωθήσουμε τον αγροτικό κόσμο προς το επιχειρείν.
Eurovision 2024: Μη χάσετε τον Μεγάλο Τελικό με την Ελλάδα και τη Μαρίνα Σάττι
Τον ΜεγάλοΤελικό της 68ης Eurovision θα παρακολουθήσετε, σε απευθείας σύνδεση με τη σκηνή του Malmö Arena, από την ΕΡΤ1 και το Δεύτερο Πρόγραμμα με ελληνικό σχολιασμό καθώς και από το EurovisionChannel, στο ERTFLIX, στην πρωτότυπη μετάδοση, το Σάββατο 11 Μαΐου 2024, στις 22:00.
Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute
Μετά την επιτυχημένη εμφάνισή της στον Β’ Ημιτελικό, η ΜαρίναΣάττι κέρδισε για την Ελλάδα το πολυπόθητο εισιτήριο για τον Τελικό με το τραγούδι «ZARI».
Τη μουσική του τραγουδιού «ZARI» συνέθεσαν οι Μαρίνα Σάττι, OGE, Kay Be, Nick Kodonas, Jay Stolar, Gino The Ghost και Jordan Palmer, ενώ τους στίχους υπογράφουν οι VLOSPA, OGE, Μαρίνα Σάττι και Solmeister. Creative director της εμφάνισης της Μαρίνας Σάττι στη σκηνή της Eurovision είναι ο Φωκάς Ευαγγελινός, τη χορογραφία και το movement direction έχει αναλάβει ο Mecnun Giasar (Majnoon), ενώ το art direction οι NMR.
Τον Μεγάλο Τελικό της Eurovision θα σχολιάσουν οι Θανάσης Αλευράς και Ζερόμ Καλούτα.
Το 12άρι της ελληνικής κριτικής επιτροπής, στον Μεγάλο Τελικό της Eurovision θα ανακοινώσει η Έλενα Παπαρίζου, η μοναδική που κατέκτησε την πρώτη θέση για την Ελλάδα στη Eurovision του 2005, με το τραγούδι «My number one».
Στον Τελικό θα συμμετάσχουν οι 20 χώρες που προκρίθηκαν από τους δύο Ημιτελικούς, οι Big Five (Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία) και η διοργανώτρια χώρα, Σουηδία.
Η σειρά εμφάνισης των χωρών στον Τελικό έχει ως εξής: Σουηδία, Ουκρανία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Ισραήλ, Λιθουανία, Ισπανία, Εσθονία, Ιρλανδία, Λετονία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Νορβηγία, Ιταλία, Σερβία, Φινλανδία, Πορτογαλία, Αρμενία, Κύπρος, Ελβετία, Σλοβενία, Κροατία, Γεωργία, Γαλλία, Αυστρία
Μεγάλο Σάββατο: Τι ώρα κλείνουν σούπερ μάρκετ και καταστήματα σήμερα
Με εορταστικό ωράριο λόγω Πάσχα θα λειτουργούν μέχρι και σήμερα, Μεγάλο Σάββατο (04/05), τα εμπορικά καταστήματα, αλλά και τα σούπερ μάρκετ σε όλη την επικράτεια.
Οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν αγορές της τελευταίας στιγμής και το Μεγάλο Σάββατο.
Τα εμπορικά καταστήματα λειτουργούν από τις 09:00 το πρωί έως τις 3:00 το μεσημέρι.
Τα σούπερ μάρκετ, έχουν τα ακόλουθα ωράρια:
Σκλαβενίτης: 08:00 – 19:00
ΑΒ Βασιλόπουλος: 08:00 – 18:00
My Market: 08:00 – 20:00
Lidl: 07:45-21:00
Μασούτης: 08:00 – 20:00
Κρητικός: 08:00 – 20:00
Κλειστά τα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα:
Κυριακή του Πάσχα 5/5: Κλειστά λόγω Επίσημης Αργίας
Δευτέρα του Πάσχα 6/5: Κλειστά λόγω Επίσημης Αργίας
Τρίτη του Πάσχα 7/5: Κλειστά λόγω Απεργίας Πρωτομαγιάς.
Μεγάλο Σάββατο: Τι γιορτάζουμε σήμερα – Τα έθιμα
Το Μεγάλο Σάββατο σηματοδοτεί και το τέλος της Μεγάλης Εβδομάδας, καθώς ήδη από σήμερα γιορτάζεται και επίσημα η Ανάσταση του Ιησού και η επιστροφή του από τον κόσμο των νεκρών.
Αν και ο Χριστός ετάφη, κατέβηκε στον Άδη και δίδαξε τους νεκρούς ημέρα Σάββατο, σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας πραγματοποιείται πάντα η ακολουθία της προηγούμενης ημέρας.
Έτσι, ήδη από το πρωί, γιορτάζεται στην εκκλησία η πρώτη Ανάσταση, μια ακολουθία με χαρμόσυνο και γιορτινό χαρακτήρα. Πρόκειται για τον Εσπερινό της Κυριακής του Πάσχα, κατά τον οποίο γίνεται η πρώτη αναφορά για την επερχόμενη ανάσταση του υιού του Θεού, που συμβολίζει και την προσμονή της λύτρωσης ολόκληρης της ανθρωπότητας και του κόσμου από τη φθορά και το θάνατο. Έπειτα, τελείται ο Όρθρος και η Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία της Κυριακής του Πάσχα.
Τι έγινε το Μεγάλο Σάββατο
Μετά τη σταύρωση και το θάνατο του θεανθρώπου, την Παρασκευή, οι γραμματείς και οι φαρισαίοι παρακάλεσαν τον Πόντιο Πιλάτο να ασφαλίσει τον Ιησού για 3 ημέρες, καθώς είχαν την υποψία ότι οι μαθητές του θα έκλεβαν τη σορό του και στη συνέχεια θα έλεγαν πως ο ίδιος αναστήθηκε, όπως ακριβώς είχε πει ότι θα κάνει όταν ήταν ζωντανός.
Ο τάφος, λοιπόν, σφραγίστηκε και απ’ έξω τοποθετήθηκε στρατιωτική φρουρά, όμως τα μεσάνυχτα του Σαββάτου (μόλις είχε δηλαδή έρθει επίσημα η Κυριακή), ο Ιησούς αναστήθηκε.
Το πρωί της Κυριακής, μια ομάδα γυναικών (μυροφόρες) πήγαν στον τάφο να μυρώσουν το σώμα του, σύμφωνα με την παράδοση της εποχής, παρά το γεγονός ότι απαγορευόταν να πλησιάσουν τον τάφο, μετά την εντολή για σφράγιση. Όταν έφτασαν, γρήγορα ανακάλυψαν ότι οι φρουροί είχαν εξαφανιστεί και ότι ο τάφος δεν ήταν πια σφραγισμένος.
Μάλιστα, ο τάφος ήταν άδειος και στη θέση των φρουρών βρισκόταν ένας άγγελος, ο οποίος τους εξήγησε πως ο Χριστός αναστήθηκε και τις γυρίσουν στην Ιερουσαλήμ για να ενημερώσουν τους υπόλοιπους. Οι γυναίκες έσπευσαν και μετέφεραν το μήνυμα στους 12 μαθητές, οι οποίοι όμως στην αρχή δεν τις πίστεψαν.
Τότε, ο Πέτρος και ο Ιωάννης επισκέφτηκαν τον τάφο για να επιβεβαιώσουν ότι είναι κενός, μαζί με τη Μαρία τη Μαγδαληνή, η οποία παρέμεινε εκεί ενώ οι άλλοι δύο επέστρεψαν για να ενημερώσουν τους υπολοίπους. Τότε, ο αναστημένος θεάνθρωπος έκανε την πρώτη του εμφάνιση στη Μαγδαληνή, ενώ λίγο αργότερα εμφανίστηκε στους υπόλοιπους μαθητές του, εκτός από τον «άπιστο» Θωμά, ο οποίος τον είδε τελευταίος.
Μεγάλο Σάββατο – Τα έθιμα
Το Μεγάλο Σάββατο τηρείται αυστηρή νηστεία και ξηροφαγία, ενώ είναι το μόνο Σάββατο του χρόνου κατά το οποίο νηστεύεται και το λάδι (Αλάδωτο Σάββατο).
Σε πολλά μέρη της Ελλάδας, το αρνί του Πάσχα σφάζεται το Μεγάλο Σάββατο, ενώ στα Επτάνησα οι κρεοπώλες συνήθιζαν να πηγαίνουν ως δώρο το πρώτο κομμάτι κρέατος που έκοβαν στον Ενετό Προβλεπτή. Δώρα πασχαλινά, όπως αυγά, γλυκίσματα και κουλούρια στέλνονταν επίσης σε αρραβωνιαστικούς, γονείς και πεθερικά.
Ακόμα και σήμερα, την ημέρα αυτή λαμβάνει χώρα το έθιμο των «Μπότηδων», πήλινων κανατιών γεμάτων νερό που οι ντόπιοι πετάνε από τα μπαλκόνια τους. Λέγεται, μάλιστα, ότι από την έντονη αυτή φασαρία των Μπότηδων που σπάνε το Μεγάλο Σάββατο βγήκε και η έκφραση «Ανάστα ο Θεός», όταν αναφερόμαστε σε μια κατάσταση όπου υπάρχει πολλή (μεταφορική ή κυριολεκτική) βαβούρα και ανακατοσούρα.
Στο Μάδυτο της Θράκης, συνήθιζαν να ανάβουν το Μεγάλο Σάββατο εθιμική πυρά στο προαύλιο του ναού, ενώ στο Λασίθι παρασκεύαζαν νέα ζύμη και προζύμι με τα λουλούδια από τον επιτάφιο. Αλλού, φτιάχνουν ακόμα και σήμερα τις κουλούρες της Λαμπρής, μια κουλούρα με πέντε κόκκινα αυγά που κρεμιέται στα εικονίσματα και παραμένει εκεί μέχρι την Πρωτομαγιά, οπότε και τρώγεται.
Σε άλλες περιοχές, οι πιστοί επισκέπτονταν τάφους των αγαπημένων τους προσώπων, τελούσαν τρισάγια και μοιράζονταν γλυκίσματα στη μνήμη τους, ενώ στην Κορώνη έβραζαν σιτάρι και το μοίραζαν με μια φέτα ψωμί, για την ανάπαυση των ψυχών των πεθαμένων τους.
Σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση, θεωρείται ότι ο θάνατος εκείνη την ημέρα είναι καλό σημάδι για τη μεταθανάτια τύχη της ψυχής του νεκρού.
Μεγάλο Σάββατο: Γιατί η νηστεία δεν σταματάει με την Πρώτη Ανάσταση – Το λάθος που γίνεται
Μεγάλο Σάββατο: Όχι μόνο δεν λήγει το πρωί η νηστεία, αλλά δεν καταναλώνεται ούτε λάδι
Σύγχυση επικρατεί στους πιστούς σχετικά με το πέρας της νηστείας της Μεγάλης Εβδομάδος με συνέπεια κάποιοι να θεωρούν ότι αυτή λήγει με την λεγόμενη «Πρώτη Ανάσταση» το Μεγάλο Σάββατο το πρωί.
Ωστόσο κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν ισχύει, αλλά αντιθέτως ο Μεγάλο Σάββατο είναι το μόνο Σάββατο όλου του έτους κατά το οποίο τηρούμε αυστηρή άλαδη νηστεία, καθώς ο Χριστός, σύμφωνα με τη διδασκαλία της Εκκλησίας βρίσκεται στον Άδη.
Η νηστεία δεν λήγει με το «Χριστός Ανέστη» της δωδεκάτης νυκτερινής, καθώς η Ανάσταση στη συνείδηση της Εκκλησίας συνδέεται με το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.
Η «Πρώτη Ανάσταση» είναι ο εσπερινός της εορτής της Ανάστασης, που τελείται στους ναούς το πρωί του Σαββάτου. Με απλά λόγια αποτελεί την έναρξη της εορτής και όχι την ολοκλήρωσή της.
Όσοι τηρούν την νηστεία θα πρέπει να καταναλώσουν τα δέοντα πανηγυρικά μετά την επίσημη Θεία Λειτουργία της εορτής, δηλαδή τα ξημερώματα της Κυριακής.
Η μοναδική έννοια «Πρώτης Ανάστασης» που υφίσταται στην Ορθόδοξη Θεολογία, είναι αυτή που προκύπτει από το εδάφιο 20:6 της Αποκάλυψης Ιωάννου: “Μακάριος και άγιος είναι εκείνος που θα πάρει μέρος στην ανάσταση την πρώτη”
Έτοιμη η παραλία Οφρυνίου για να υποδεχτεί το μεγάλο κύμα των επισκεπτών
Αρκετά βήματα και αρκετές ενέργειες γίνονται τους τελευταίους μήνες με απότερο σκοπό την τουριστική ανάπτυξη περιοχών του Δήμου Παγγαίου. Όπως μάλιστα δήλωσε στο ENA CHANNEL, η αντιδήμαρχος τουρισμού, κ. Όλγα Απατζία, φέτος η αρμόδιοι φορείς συμμετείχαν σε εκθέσεις τουρισμού σε Βαλκανικές χώρες με τους επισκέπτες της έκθεσης να δίχνουν έντονο ενδιαφέρον για τις περιοχές του Δ. Παγγαίου.
Την ίδια ώρα, φορείς του Δήμου Παγγαίου αλλά και επαγγελματίες δήλωνουν έτοιμοι να υποδεχτούν το κύμα των τουριστών με τις προετοιμασίες ωστόσο να συνεχίζονται.
https://youtu.be/eBEaTA__9gA
Η Κομοτηνή υποδέχτηκε την Ολυμπιακή φλόγα στο μεγάλο ταξίδι της για το Παρίσι
Σε μιά σεμνή γεμάτη Ελλάδα τελετή η Κομοτηνή υποδέχτηκε την Ολυμπιακή φλόγα την Δευτέρα 22 Απριλίου στο μεγάλο ταξίδι της για τον τελικό προορισμό το Παρίσι.
Οι λαμπαδηδρόμοι της Ροδόπης είχαν την τιμή να πιάσουν στα χέρια τους τον δαυλό με τη φλόγα και διανύοντας το κέντρο της Κομοτηνής να φτάσουν στο δημαρχείο με τον Δήμαρχο Γιάννη Γκαράνη να καλωσορίζει την υψηλή συνοδεία της φλόγας.
«Κάποια στιγμή η πορνεία ανηλίκων θα κάνει μεγάλο μπαμ στην Ελλάδα» | Το προφίλ των συλληφθέντων και η 25χρονη Μαρία
Σοκ έχει προκαλέσει η είδηση ότι επτά ανήλικα κορίτσια, ηλικίας 15 έως 17 ετών, έπεσαν θύματα του κυκλώματος μαστροπείας. Δέκα άτομα κατηγορούνται, ενώ έξι έχουν συλληφθεί. Εγκέφαλος του κυκλώματος είναι μια κοπέλα 25 ετών, που διαμένει στον Ασπρόπυργο. Ήταν αυτή που «ψάρευε» πελάτες για τα ανήλικα κορίτσια και μάλιστα σε πολλά ραντεβού τα συνόδευε. Από το κάθε ραντεβού, η ίδια έπαιρνε από 50 έως 100 ευρώ.
Έξι άτομα έχουν ταυτοποιηθεί για ερωτικές συνευρέσεις με τα ανήλικα κορίτσια, στα οποία κατέβαλαν από 200 έως 400 ευρώ ανά ραντεβού. Υπήρχαν και φορές, ωστόσο, που κατόπιν προτροπής της 25χρονης οι πελάτες, αντί χρημάτων, πλήρωναν με κοκαΐνη τα ανήλικα κορίτσια.
Ανάμεσα στους συλληφθέντες, μέλη του κυκλώματος, είναι κι ένας 25χρονος από την Πετρούπολη. Φέρεται να διατηρούσε σχέση τα τελευταία χρόνια με την 25χρονη αρχηγό του κυκλώματος και ήταν αυτός που πήγαινε τα ανήλικα κορίτσια στα ραντεβού.
Για το κύκλωμα, που δρούσε από το καλοκαίρι του 2023, έχουν γίνει ακόμα τέσσερις συλλήψεις. Ενός 54χρονου άνδρα που μετέφερε τα ανήλικα κορίτσια στα ραντεβού, ενός 55χρονου, ενός 36χρονου και ενός κοριτσιού 20 ετών που φέρεται να εξέδιδε μια ανήλικη κοπέλα και να αποκόμιζε χρηματικό ποσό από τα ραντεβού.
Μπαλάσκας: Έπαιρναν 14χρονα κοριτσάκια και τα έκαναν κανονικές πόρνες
«Είναι άλλη μία μεγάλη επιτυχία της ΕΛ.ΑΣ. και είναι πολύ μεγάλη, γιατί αφορά παιδιά. Μιλάμε για 12χρονα, 13χρονα κοριτσάκια που τα ψάρευαν μέσα από το διαδίκτυο, και με άλλους τρόπους, με οικονομικά δέλεαρ, και τα πετάγανε στη βίζιτα», ανέφερε μιλώντας στο MEGA ο ειδικός αστυνομικός αναλυτής, Σταύρος Μπαλάσκας.
«Έβλεπαν αυτά τα μικρά παιδάκια λεφτά, κινητά, γεύματα σε μεγάλα εστιατόρια, ένα κομμάτι της μεγάλης ζωής, χωρίς να καταλαβαίνουν ότι τους εκμεταλλεύονταν και τα εξωθούσαν στην πορνεία».
Όπως είπε ο ίδιος, «έπαιρναν 14χρονα κοριτσάκια με δέλεαρ και τα έκαναν πόρνες κανονικές».
«Αυτά τα κοριτσάκια συνήθως είχαν την τάση να επιδεικνύονται στο διαδίκτυο. Στις προσωπικές τους σελίδες, αυτά τα μικρά κορίτσια έβαζαν Rolls-Royce, Ferrari, ακριβά… Σε ένα τραπ στιλ, με αποτέλεσμα να τα τσιμπάνε, ότι έχουν μια ροπή προς το πλούσιο, προς το γκλάμουρ. (…) Έχουν κάνει ένα κύκλωμα 4 βασικά άτομα και μια κοπέλα, που προμήθευε με ναρκωτικά και τους θύτες και τα θύματα έναντι μεγάλης αμοιβής», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η Αστυνομία ερευνά «πόσα πλοκάμια έχει αυτό το κύκλωμα και αν υπάρχουν άλλοι άνθρωποι, αφανείς ή επιφανείς. Ένα κοριτσάκι 14 χρόνων που κάνει 3-4 ερωτικά ραντεβού με πελάτες σε ημιδιαμονής, την έχουν μετατρέψει σε κανονική πόρνη».
«Κάποια στιγμή η πορνεία των ανηλίκων θα κάνει μεγάλο μπαμ στη χώρα, είναι καζάνι που βράζει», κατέληξε ο κ. Μπαλάσκας.
Πηγή: newsbeast.gr
Κασσελάκης | Ποτέ δεν θα ξεχάσουμε το μεγάλο έγκλημα των Τεμπών
«Το μήνυμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι ξεκάθαρο: Θέλουμε ένα κοινωνικό κράτος με ενισχυμένη Τοπική Αυτοδιοίκηση» τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης σε συνάντηση που είχε με το προεδρείο της ΠΟΕ-ΟΤΑ, στα κεντρικά γραφεία του κόμματος.
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επισήμανε πρώτα απ’ όλα ότι «αύριο έχουμε την απεργία της ΑΔΕΔΥ την οποία τη στηρίζουμε, και την επέτειο του εγκλήματος των Τεμπών». «Ποτέ δεν πρόκειται να ξεχάσουμε το μεγάλο αυτό έγκλημα και να αμελήσουμε τις ευθύνες που έχει ο πολιτικός κόσμος απέναντι στην απονομή της Δικαιοσύνης, που είναι αναγκαία για τις ψυχές που χάθηκαν και όλες τις ψυχές που τραυματίστηκαν».
Ανέφερε ότι «οι εργαζόμενοι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχουν πολλά αιτήματα και απολύτως δίκαια». Ειδικότερα, τόνισε ότι «πρώτα απ’ όλα έχουν ένα αυτονόητο αίτημα να συναντηθούν με την αρμόδια υπουργό, την κυρία Κεραμέως» όμως «η κυρία Κεραμέως πολύ απλά αρνείται να τους συναντήσει». Ο κ. Κασσελάκης παρότρυνε την υπουργό «να κάνει το αυτονόητο, καθώς πληρώνεται από τους Έλληνες φορολογούμενους, να συναντήσει τους εργαζόμενους της τοπικής αυτοδιοίκησης και αν όχι να έρθει στη Βουλή να απαντήσει στους βουλευτές μας οι οποίοι θα προχωρήσουν με την κατάλληλη επίκαιρη ερώτηση».
Επισήμανε ακόμη ότι «το ΣΕΠΕ πρέπει επιτέλους να κάνει τη δουλειά του. Τα ατυχήματα που βιώνουν οι εργαζόμενοι στην αυτοδιοίκηση είναι πολλά, είναι απαράδεκτα και είναι στο χέρι της κυβέρνησης να ενισχύσει το ΣΕΠΕ ώστε να μπορούν να μειωθούν». Επιπλέον, τόνισε ότι «πρέπει να καταργηθεί η διάταξη Βορίδη και πρέπει να καταργηθούν οι αναπτυξιακοί οργανισμοί, οι οποίοι είναι το επίκεντρο της διαφθοράς, της διαπλοκής και της σπατάλης στη χώρα μας».
Ο κ. Κασσελάκης είπε ότι «υπάρχει μια πολύ μεγάλη υποστελέχωση στην τοπική αυτοδιοίκηση, κοντά στο 40%» και «πρέπει να προχωρήσουμε σε προκήρυξη μόνιμων θέσεων εργασίας, και επίσης πρέπει να υπάρχει μία ενιαία ρύθμιση για τα βαρέα και ανθυγιεινά έτσι ώστε να μην υπάρχουν διαφορετικοί κανόνες μεταξύ ιδιωτικού τομέα και Δημοσίου». «Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τον 13ο μισθό και 14ο μισθό, που πρέπει να επανέλθει άμεσα» πρόσθεσε. Υπογράμμισε ότι το Δημόσιο πρέπει να υπηρετεί τον πολίτη αποδοτικά και ότι «είμαστε στο πλευρό των εργαζομένων έτσι ώστε τα αιτήματα τους να μπορούν να εισακουστούν».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΠΟΕ-ΟΤΑ Νίκος Τράκας μίλησε για «πολύ μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν στην αυτοδιοίκηση». «Ο πρόεδρος κατάλαβε τα συγκεκριμένα ζητήματα που έχουμε, τα εργατικά ατυχήματα, το πολύ λίγο προσωπικό που έχουμε, τις υποχρεωτικές εφέσεις που ζητήσαμε να καταργηθούν από τον κ. Βορίδη, τις αναπτυξιακές εταιρείες που έχει γίνει προσπάθεια από την κυβέρνηση να προχωρήσουν στην Αυτοδιοίκηση και είναι ό,τι πιο μαύρο υπάρχει» είπε. Ο κ. Τράκας ζήτησε τη στήριξη της ΚΟ και του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ: «Το αποδέχτηκε, ζητήσαμε να γίνει ερώτηση στη Βουλή για τα προβλήματα της αυτοδιοίκησης, όπως εκφράσαμε και τη δυσαρέσκειά μας ότι η κυρία υπουργός από τον Ιούλιο, ενώ υπάρχουν εκατοντάδες ατυχήματα στην ΤΑ, ενώ υπάρχουν εκατοντάδες προβλήματα, δεν μας έχει κάνει την τιμή να της πούμε για τα προβλήματα μας». «Όπως επίσης συμφωνήσαμε ότι ο 13ος και ο 14ος μισθός για όλους τους εργαζόμενους είναι πολύ σημαντικό, μια και η φτώχεια και η εξαθλίωση των πολιτών όλο αυτό το διάστημα έχει φτάσει σε άσχημη κατάσταση τους πολίτες κι εμάς τους ίδιους» πρόσθεσε.
Πηγή: Newsbeast.gr
Οι ουκρανικές δυνάμεις κατέστρεψαν μεγάλο ρωσικό αποβατικό πλοίο ανοιχτά της Κριμαίας
Οι ένοπλες δυνάμεις της Ουκρανίας κατέστρεψαν το μεγάλο ρωσικό αποβατικό πλοίο Tsezar Kunikov ανοιχτά της κατεχόμενης Κριμαίας στη Μαύρη Θάλασσα, ανακοίνωσε σήμερα ο ουκρανικός στρατός.
Οι Ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις, μαζί με την μονάδα πληροφοριών του υπουργείου Άμυνας, κατέστρεψαν το μεγάλο αποβατικό πλοίο Tsezar Kunikov. Βρισκόταν σε ουκρανικά χωρικά ύδατα κοντά στην Αλούπκα την ώρα του πλήγματος, διευκρινίζει ο ουκρανικός στρατός σε ανάρτησή του στην εφαρμογή μηνυμάτων Telegram.
Νωρίτερα o Ukrainska Pravda, μεγάλος ειδησεογραφικός ιστότοπος της Ουκρανίας, είχε μεταδώσει ότι ουκρανικά θαλάσσια drones έπληξαν και προκάλεσαν ζημιές σε μεγάλο ρωσικό αποβατικό πλοίο ανοιχτά της κατεχόμενης από τη Ρωσία Κριμαίας.
Ο ειδησεογραφικός ιστότοπος είχε δημοσιοποιήσει βίντεο που έδειχναν στήλη καπνού να υψώνεται στη θάλασσα ανοιχτά της νότιας ακτής της Κριμαίας και ελικόπτερα να υπερίπτανται.
Ο Ουκρανός βουλευτής Ολέξι Χονσαρένκο δήλωσε ότι το πλοίο που αποτέλεσε στόχο ήταν το Tsezar Kunikov, το οποίο είχε συμμετάσχει στις ρωσικές στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Γεωργία το 2008.
Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας δεν εξέδωσε ανακοίνωση για το θέμα αυτό. Ωστόσο νωρίτερα είχε ανακοινώσει ότι κατέρριψε έξι ουκρανικά drones «πάνω από τα ύδατα της Μαύρης Θάλασσας».
Ο Χονσαρένκο και η Ukrainska Pravda δεν διευκρίνισαν πότε έγινε η επίθεση αυτή.
Πηγή: Newsbeast.gr
Μεγάλο το κόστος των καυσίμων για το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Καβάλας
Σταθερά είναι τα δρόμολόγια του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Καβάλας, παρόλο την αύξηση στα ειστήρια, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Καβάλας, κ. Κώστα Πανταζή.
Ενώ ο ίδιος δηλώνει οτι τα τελευταία χρόνια τα κόστη τις υπηρεσίας είναι τεράστια λόγω των ανατιμήσεων στα καύσιμα κίνσης με αποτέλεσμα η αύξηση των 9% στα ειστήρια να μην βοηθαεί στα έξοδα των δρομολογίων.
Σε εξέλιξη πολλά έργα του ΔΕΥΑ Παγγαίου – Μεγάλο το κόστος των ανατιμήσεων για την υπηριεσία
Την νέα του θητεία στην ΔΕΥΑ Παγγαίου ξεκινάει σε λίγες ημέρες απο τώρα, ο νέος πρόεδρος της υπηρεσίας κ. Ανδρέας Καλινικίδης.
Ο ίδιος έως και τώρα συνεχίζει να εημερώνεται για όλα τα θέματα που αφορούν την υπηρεσία και όπως αναφέρει στο ENA CHANNEL, πολλά είναι τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη την Δημοτική ενότητα του Παγγαίου, που σκοπό έχουν την επίλυση προλημάτων των κατοίκων της περιοχής.
Ο ίδιος μάλιστα αναφέρεται και στον πολύ σημαντικό πρόβλημα των ανατιμήσεων που έχει αγγίξει και την ΔΕΥΑ, χωρίς όμως το κόστος να μεταφέρται στους λογαριασμούς των πολιτών.
Μεγάλο μέρος των πολιτών επιλέγουν τζάκια για την θέρμανση τους
Μεγάλη στροφή στην θέρμανση με καυσόξυλα, με ενεργειακά τζάκια και ξυλόσομπες παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα σύμφωνα με τους επαγγελματίες.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με ιδιοκτήτη καταστήματος, τον κύριο Θάνο Καραμάνογλου, απο τις αρχές του χειμώνα εως και τώρα πολλοί ειναι οι συμπολίτες μας οι οποιοί επισκεφτονται τα καταστήματα με είδη όπως ενεργειακά τζάκια και ενδιαφέρονται να τοποθετήσουν τζάκια στην οικία τους.
Ενώ αξίζει να σημειωθεί οτι η θέρμανση με τζάκι είναι πιο οικονομική απο την θέρμανση με πετρέλαιο ή ηλεκτρικό ρεύμα, όπου το μεγαλύτερο κόστος είναι για την τοποθέτηση της συσκέυης και αργότερα η αγορά καυσόξυλα.
Βασίλης Καρράς: Το ύστατο χαίρε στον μεγάλο τραγουδιστή – Λαϊκό προσκύνημα μέχρι το βράδυ
Πλήθος κόσμου περιμένει για να αποχαιρετήσει τον Βασίλη Καρρά. Παρατείνεται το λαϊκό προσκύνημα στη σορό του.
Σε κλίμα συγκίνησης τελέσθηκε η εξόδιος ακολουθία του σπουδαίου λαϊκού τραγουδιστή, Βασίλη Καρρά, το μεσημέρι της Τρίτης 26 Δεκεμβρίου, στον Ιερό Ναό της Του Θεού Σοφίας, στην Θεσσαλονίκη.
Η σορός του δημοφιλούς τραγουδιστή είχε τεθεί σε λαϊκό προσκύνημα από το πρωί, με πλήθος κόσμου να τον «αποχαιρετά». Το λαϊκό προσκύνημα στη σορό του έλαβε παράταση και αναμένεται να ολοκληρωθεί αργά το βράδυ.
Μάλιστα, αναμένονται στη Θεσσαλονίκη περίπου 35 τουριστικά λεωφορεία με θαυμαστές του Βασίλη Καρρά, όπως και άτομα που θα αφιχθούν με τον σιδηρόδρομο, αλλά και με ιδιωτικά οχήματα από όλη την Ελλάδα για να πουν το τελευταίο «αντίο» στον αγαπημένο τους τραγουδιστή, στον Ιερό Ναό της του Θεού Σοφίας.
Στον εξωτερικό χώρο του ναού εκτυλίσσονται συγκινητικές στιγμές, καθώς οι θαυμαστές του «θρυλικού» καλλιτέχνη τον αποχαιρετούν σιγοτραγουδόντας πολλές από τις επιτυχίες του, ενώ, όταν έφθασε η σορός του στον Ιερό Ναό, το πλήθος ξέσπασε σε χειροκροτήματα. «Σήκω να μας τραγουδήσεις, Βασίλη», «είσαι παντού», «αθάνατος», φώναζαν.
Γιατί πάτωσαν οι έλληνες μαθητές στον διαγωνισμό PISA: Οι Πανελλαδικές το μεγάλο πρόβλημα, λέει ο Γιάννης Πανάρετος
«Πάτωσαν» στις εξετάσεις PISA του ΟΟΣΑ οι έλληνες μαθητές, πετυχαίνοντας αποδόσεις κάτω από τον μέσο όρο.
Σύμφωνα με την έρευνα, ο μέσος όρος των αποτελεσμάτων του 2022 στην Ελλάδα μειώθηκε σε σύγκριση με το 2018 στα μαθηματικά, στην κατανόηση κειμένου και στις φυσικές επιστήμες.
Με αναρτήσεις του στο Χ ο πρώην υφυπουργός Παιδείας, Γιάννης Πανάρετος, έδειξε ως μεγάλο πρόβλημα τις Πανελλαδικές εξετάσεις που διεξάγονται στην Ελλάδα.
Ο κ. Πανάρετος, ο οποίος υπενθυμίζει ότι ήταν από τους εμπνευστές του προγράμματος PISA στον ΟΟΣΑ, στην αρχή της δεκαετίας του ’90, γράφει ότι «το μεγάλο πρόβλημα είναι οι πανελλήνιες (Κυρίως ο ακριβής προσδιορισμός της εξεταστέας ύλης)».
Σύμφωνα με τον ίδιο «ο κορσές της ύλης οδηγεί στην ακραία απομνημόνευση εις βάρος της κριτικής σκέψης (ουσία του PISA)» συνεχίζοντας ότι «στον βωμό της ισότητας (μικρή και ακραία προσδιορισμένη εξεταστέα ύλη) έχουμε θυσιάσει την δημιουργική σκέψη των νέων».
«Έφθασε η ώρα της ριζικής επανεξέτασης της πρακτικής των πανελληνίων. Πέρασαν 40 περίπου χρόνια με αυτές και στο όνομα του αδιάβλητου θυσιάζουμε την δημιουργική σκέψη γενεών» καταλήγει στην ανάλυσή του ο Γιάννης Πανάρετος.
Το κείμενο της ανάρτησης του Γιάννη Πανάρετου:
Ημουν από τους εμπνευστές του προγράμματος PISA στον ΟΟΣΑ, στην αρχή της δεκαετίας του ´90. (Εκπροσωπούσα την χώρα στην εκπαιδευτική επιτροπή του ΟΟΣΑ). Πίστευα πολύ στις μετρήσιμες αξιολογήσεις στην εκπαίδευση (κ όχι μόνο).
Η χώρα μας διαχρονικά έχει απογοητευτικές επιδόσεις στο πρόγραμμα. Χειροτέρεψε όμως μετά το 2010, παρά τις μεταρρυθμίσεις που επιχειρήθηκαν. Έχουν διατυπωθεί πολλές βάσιμες ερμηνείες. (Ύλη, μέθοδοι διδασκαλίας, ποιότητα καθηγητών, συμπεριφορά γονέων κλπ).
Ποτέ όμως δεν έγινε εμπεριστατωμένη μελέτη εντοπισμού των βασικών προβλημάτων. Η ΟΛΜΕ υποστήριζε ότι το PISA αξιολογεί διαφορετικά από το δικό μας σύστημα (σωστό σε ένα βαθμό).
Η γνώμη μου ήταν (κ είναι) ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι οι πανελλήνιες. (Κυρίως ο ακριβής προσδιορισμός της εξεταστέας ύλης). Γύρω τους έχει οικοδομηθεί όλο το σύστημα. Ο κορσές της ύλης οδηγεί στην ακραία απομνημόνευση εις βάρος της κριτικής σκέψης (ουσία του PISA).
Στον βωμό της ισότητας (μικρή κ ακραία προσδιορισμένη εξεταστέα ύλη) έχουμε θυσιάσει την δημιουργική σκέψη των νέων.
Μελέτες που είχα κάνει πριν 20 περίπου χρόνια (αποτελέσματα στην σελίδα μου) είχαν δείξει ότι οι κοινωνικές ανισότητες διευρύνθηκαν αντί να μειωθούν (στις πανελλήνιες αποδίδουν καλύτερα οι μαθητές των ιδιωτικών με γονείς γιατρούς, καθηγητές μηχανικούς κλπ).
Όταν ο βασικός στόχος μιας πολιτικής αποτυγχάνει, η πολιτική θέλει αλλαγή. Εδώ η αλλαγή δεν είναι εύκολη. Έχει διαμορφωθεί μια ολόκληρη οικονομία κ μια νοοτροπία βολέματος γύρω από τις πανελλήνιες κ την μορφή που έχουν.
Από την εμπειρία δεκαετιών στην εκπαίδευση (κ στην πολιτική της) έχω καταλήξει ότι έφθασε η ώρα της ριζικής επανεξέτασης της πρακτικής των πανελληνίων. Πέρασαν 40 περίπου χρόνια με αυτές και στο όνομα του αδιάβλητου θυσιάζουμε την δημιουργική σκέψη γενεών.
Δύσκολο το εγχείρημα, κυρίως πολιτικά κ ψυχολογικά. Όμως, πρέπει να το αποτολμήσουμε. Αντί να ασχολούμαστε με ιδιωτικά πανεπιστήμια (επίσης πρόβλημα, αλλά στο τέλος και όχι στην ρίζα του προβλήματος) ας ξεκινήσουμε από την ρίζα. Εδώ να σας δω Κυριάκο 1 κ Κυριάκο 2.
Οι επιδόσεις των Ελλήνων δεκαπεντάχρονων μαθητών στον διαγωνισμό του 2022 ήταν οι χειρότερες της τελευταίας δεκαετίας και για τις τρεις δεξιότητες, στις οποίες αξιολογούνται στο συγκεκριμένο διαγωνισμό: την κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες.
Ειδικότερα, για την Ελλάδα προκύπτουν τα ακόλουθα ανά γνωστικό αντικείμενο:
Μαθηματικά: Το σκορ της Ελλάδας είναι 430 έναντι 451, που ήταν το 2018. Η χώρα μας βρίσκεται στην 44η θέση μεταξύ των 80 χωρών, που συμμετείχαν ενώ ο μέσος όρος, που ορίζει ο ΟΟΣΑ για τα Μαθηματικά ήταν 472, όταν το 2018 ήταν 489. Το 2015 η Ελλάδα συγκέντρωσε 454 βαθμούς και κατετάγη 43η, ενώ το 2012 η Ελλάδα είχε 453 μονάδες και ήταν 42η.
Κατανόηση κειμένου: Η βαθμολογία της Ελλάδας είναι 438, καταλαμβάνοντας την 41η θέση στη λίστα. Ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ για την κατανόηση κειμένου ήταν 476. Το 2018, όταν ο διαγωνισμός είχε εστιάσει στο πεδίο αυτό, η χώρα μας είχε συγκεντρώσει 457 στη βαθμολογία, το 2015 ήταν 41η και το 2012 βρέθηκε στην 39η θέση.
Φυσικές επιστήμες: Όπως και στα Μαθηματικά, η Ελλάδα βρέθηκε πάλι στην 44η θέση με βαθμολογία 441, ενώ ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ για το πεδίο αυτό, ήταν 485. Το 2018 η βαθμολογία της ήταν 452 και η χώρα μας δεν άλλαξε θέση (44η). Στο διαγωνισμό του 2015 οι Έλληνες βαθμολογήθηκαν με 455 βαθμούς, οι οποίοι έφεραν την χώρα μας στην 43η θέση. Το 2012 η χώρα μας συγκέντρωσε 467 μονάδες, επίδοση με την οποία κατετάγη 41η.
Νέα δεδομένα για τα «Φωτοβολταϊκά στη Στέγη» – Μεγάλο ενδιαφέρον από τους πολίτες
Αλλαγές στις δαπάνες διαχείρισης και στο δικαίωμα συμμετοχής υποβληθείσας αίτησης χρηματοδότησης φέρνει το νέο ΦΕΚ για το πρόγραμμα «Φωτοβολταϊκά στη Στέγη».
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το δικαίωμα συμμετοχής υποβληθείσας αίτησης χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα δεν μεταβιβάζεται.
Μεταβίβαση του δικαιώματος δίνεται μόνο στην αναγκαστική περίπτωση αποβίωσης του Ωφελουμένου. Στην περίπτωση αυτή, το δικαίωμα μεταβίβασης της αίτησης χρηματοδότησης θεμελιώνεται με την έγκριση της αίτησης σύμφωνα με το άρθρο 12.
Μετά τις νόμιμες διαδικασίες περί κληρονομικής διαδοχής, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις έναντι του προγράμματος θα μεταβιβάζονται σε νόμιμο κληρονόμο και ο οποίος θα δηλώνεται ως διάδοχος της αίτησης στο Πρόγραμμα. Ο διάδοχος δύναται να είναι ταυτόχρονα και Ωφελούμενος για άλλη παροχή κατανάλωσης στο τρέχον Πρόγραμμα.
Ο διάδοχος με την αποδοχή του ορισμού του ως νέος Ωφελούμενος οφείλει να αποδέχεται όλες τις υποχρεώσεις που προκύπτουν στο Πρόγραμμα. Με την επιφύλαξη της καταληκτικής ημερομηνίας του προγράμματος του άρθρου 13, το χρονικό διάστημα από τη δήλωση αποβίωσης και μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαδοχής εξαιρείται από τις τυχόν προθεσμίες του έργου.
Ισραήλ: Επίκειται νέο μεγάλο χτύπημα στη Γάζα – Αγωνία για την τύχη των ομήρων
Στην επόμενη φάση έχει περάσει, πλέον, ο πόλεμος μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας, ενώ μετά το «σφυροκόπημα» των Ισραηλινών στη Γάζα το βράδυ της Παρασκευής, οι ενδείξεις οδηγούν σε νέα, παρόμοια επιχείρηση ίσως και μέσα στις επόμενες ώρες. Το πρωί της Κυριακής ήχησαν ξανά σειρήνες στη Γάζα, μετά από επτά ώρες σιωπής κι ενώ οι επικοινωνίες άρχισαν να αποκαθίστανται, ενώ ήδη από χθες το μεσημέρι, ο ισραηλινός στρατός προειδοποιεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα τους κατοίκους στη Γάζα να μετακινηθούν προς τα νότια, καθώς επίκειται «ένταση των εχθροπραξιών».
Νέο αίτημα για εκκένωση της βόρειας Γάζας από τον ισραηλινό στρατό – Φτάνει ανθρωπστική βοήθεια την Κυριακή
«Οι άμαχοι στη βόρεια Γάζα, στην πόλη της Γάζας θα πρέπει προσωρινά να μετακινηθούν νότια της Γάζας σε μια ασφαλέστερη περιοχή», δήλωσε ο αντιναύαρχος Ντάνιελ Χάγκαρι σε ένα βίντεο που δημοσιεύτηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του IDF το πρωί της Κυριακής. «Οι τρομοκράτες της Χαμάς επιχειρούν μέσα και κάτω από πολιτικά κτίρια, ακριβώς επειδή γνωρίζουν ότι ο Ισραηλινός Στρατός κάνει διάκριση μεταξύ τρομοκρατών και αμάχων», αναφέρει η λεζάντα στο βίντεο του IDF, με τον εκπρόσωπο Τύπου να τονίζει πως θα προχωρήσουν στην επόμενη φάση του πολέμου από αέρος, εδάφους και θαλάσσης.
Νετανιάχου: Δύσκολος και μακρύς ο πόλεμος – Υποκριτές όσοι μας κατηγορούν για εγκλήματα πολέμου
Και ο Μπενιαμίν Νετανιάχου κινήθηκε στο ίδιο μήκος κύματος, στη συνάντηση που είχε με τις οικογένειες των ομήρων, προσπαθώντας παράλληλα να τους διαβεβαιώσει πως η απελευθέρωσή τους αποτελεί «ύψιστη εθνική προτεραιότητα για τη χώρα του».
«Αυτή είναι η δεύτερη φάση του πολέμου» τόνισε ο Ισραηλινός πρωθυπουργός σε συνέντευξη Τύπου, όπου προχώρησε σε δηλώσεις μαζί με το πολεμικό του συμβούλιο, και προσέθεσε: «Όσοι μας κατηγορούν για εγκλήματα πολέμου είναι υποκριτές. Ο πόλεμος μέσα στη Λωρίδα της Γάζας θα είναι δύσκολος και μακρύς. Η Χαμάς χρησιμοποιεί τον λαό της ως ασπίδα. Βασικός μας στόχος η διασφάλιση της ύπαρξης του Ισραήλ και η απόλυτη ήττα του εγκληματικού εχθρού».
«Χθες, τα στρατεύματά μας εισήλθαν στη Γάζα από τις πύλες του κακού. Υπάρχουν στιγμές κατά τις οποίες ένα κράτος αντιμετωπίζει δύο επιλογές: την ύπαρξη ή τον θάνατο» συμπλήρωσε ξεκαθαρίζοντας ότι το Ισραήλ δεν θα αφήσει αναπάντητες τις τρομοκρατικές ενέργειες της Χαμάς.
«Το Ισραήλ κάνει ό,τι μπορεί για να αποφύγει τις απώλειες αμάχων» υπογράμμισε ο Νετανιάχου ενώ ευχαρίστησε τη Δύση που στέκεται στο πλευρό του Ισραήλ. «Θα πολεμήσουμε και θα νικήσουμε… αυτή είναι η αποστολή της ζωής μας» κατέληξε ο Ισραηλινός πρωθυπουργός στο μήνυμά του.
Κατάρ: Χαοτικές οι συνομιλίες για τους ομήρους… αλλά συνεχίζουμε
Στο κρίσιμο θέμα των ομήρων, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις των εμπλεκόμενων πλευρώ, με εμσολαβητή το Κατάρ για την απελευθέρωσή τους. Χθες, εκπρόσωπος της Χαμάς τόνισε πως αναζητούνται 8 αιχμάλωτοι ρωσικής ισραηλινής υπηκοότητας για να απελευθερωθούν, λόγω των καλώ σχέσεων της Μόσχας με την παλαιστινιακή οργάνωση. Την ίδια στιγμή, ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών του Κατάρ, δήλωσε ότι οι εμπλεκόμενοι εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας συμφωνίας ανταλλαγής κρατουμένων. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο χειρισμός του θέματος των ομήρων από τη Χαμάς γίνεται «με χαοτικό τρόπο» λόγω της κατάστασης. Σύμφωνα με πηγές, η Χαμάς υπέβαλε πρόσφατα αίτημα για απελευθέρωση κρατουμένων ασφαλείας σε αντάλλαγμα για την απελευθέρωση των ομήρων, αλλά το Ισραήλ δεν έδωσε καμία συγκατάθεση.
«Οι συνομιλίες συνεχίζονται με όλα τα μέρη, όλο το 24ωρο για να βεβαιωθούμε ότι θα καταλήξουμε σε συμφωνία και ελπίζουμε να τα καταφέρουμε», δήλωσε ο εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ του Κατάρ, προσθέτοντας ότι η επέκταση της ισραηλινής στρατιωτικής δραστηριότητας στη Γάζα καθιστά ακόμα πιο δύσκολες τις προσπάθειες. Σύμφωνα με τον ίδιο, «παρά την επέκταση της δραστηριότητας, ο Νετανιάχου αναφέρθηκε σήμερα (χθες) στις συνομιλίες διαμεσολάβησης για μια συμφωνία απελευθέρωσης κρατουμένων. Εκπρόσωπος της Χαμάς δήλωσε πριν από λίγα λεπτά ότι είναι έτοιμοι για ανταλλαγή κρατουμένων. Οι προσπάθειες θα επιτρέψουν να οδηγηθούμε στην απελευθέρωση περισσότερων ομήρων».
Συντάξεις Νοεμβρίου 2023: Πλησιάζει το δεύτερο μεγάλο κύμα πληρωμών για όλους τους συνταξιούχους
Συντάξεις – Δείτε εδώ όλες τις ειδήσεις: Την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου, πάνω από 2,3 εκατ. συνταξιούχοι είδαν να μπαίνουν οι συντάξεις στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς. Σύμφωνα με ανακοίνωση του του e-ΕΦΚΑ, οι ημερομηνίες πληρωμής των συντάξεων, ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ μισθωτών και μη μισθωτών.
Συγκεκριμένα, οι πληρωμές των κύριων και των επικουρικών συντάξεων του e-ΕΦΚΑ μηνός Νοεμβρίου 2023 διενεργήθηκαν για 2.336.995 μη μισθωτούς την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου
Συγκεκριμένα:
Ο ΟΑΕΕ κατέβαλλε τις συντάξεις την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου
Ο ΟΓΑ κατεβάλλε τις συντάξεις την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου
Το ΕΤΑΑ (μη Μισθωτών) κατέβαλλε τις συντάξεις την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου
Επίσης καταβλήθηκαν οι συντάξεις ΕΦΚΑ για όσους είναι συνταξιούχοι (Μισθωτοί & Μη Μισθωτοί) από 1.1.2017 και έπειτα (ν.4387/2016).
Νέες πληρωμές τη Δευτέρα… με αστερίσκο
Οι πληρωμές των κύριων και των επικουρικών συντάξεων του e-ΕΦΚΑ μηνός Νοεμβρίου 2023 θα διενεργηθούν για τους μισθωτούς τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου, με την υποσημείωση πως τα λεφτά θα αρχίσουν να μπαίνουν σταδιακά στους λογαριασμούς από σήμερα, Παρασκευή 27 Οκτωβρίου.
Συγκεκριμένα
Το ΙΚΑ θα καταβάλλει τις συντάξεις τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου 2023
Το Δημόσιο θα καταβάλλει τις συντάξεις τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου 2023
Οι προσωρινές συντάξεις Ενόπλων Δυνάμεων, Σωμάτων Ασφαλείας και Πυροσβεστικού Σώματος θα καταβληθούν όπως στο Δημόσιο δηλαδή τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου
Το ΝΑΤ και ΚΕΑΝ θα καταβάλλουν τις συντάξεις τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου
Το ΕΤΑΠ – ΜΜΕ θα καταβάλλει τις συντάξεις τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου
Το ΕΤΑΤ θα καταβάλλει τις συντάξεις τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου
Η ΔΕΗ θα καταβάλλει τις συντάξεις τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου
Ο ΟΠΕΚΑ θα καταβάλει τις συντάξεις των Ανασφάλιστων Υπερηλίκων την Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2023
Καμπανάκι Παπαδόπουλου για μεγάλο σεισμό: «Ο γίγαντας Εγκέλαδος επιμένει στη σεισμική άπνοια»
Αινιγματική πρόβλεψη Γεράσιμου Παπαδόπουλου για μεγάλο σεισμό στο μέλλον
Με νέα αινιγματική ανάρτηση επέστρεψε ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος σχετικά με τους μελλοντικούς σεισμούς που μπορεί να συμβούν στην Ελλάδα.
Ο γνωστός σεισμολόγος έκανε λόγο για σεισμική άπνοια, αφήνοντας να εννοηθεί ότι κάτι μεγάλο έρχεται στο μέλλον.
Μάλιστα αναφέρθηκε στον «γίγαντα Εγκέλαδο» και τον αρχαίο θεό της θάλασσας τον Ποσειδώνα.
«Ο γίγαντας Εγκέλαδος επιμένει στη σεισμική άπνοια. Τι να σκαρώνει;
ΥΓ. Αν και ο θεός των σεισμών στην αρχαιότητα ήταν ο Ποσειδώνας, ο μέγας και κραταιός κοσμοσείστης (Όμηρος)»
ΠΗΓΗ : newsbomb.gr
ΔΕΔΑ | Μεγάλο το ενδιαφέρον των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων για το φυσικό αέριο
Έτοιμη για την χορήγηση φυσικού αερίου στην Καβάλα, σε κατοικίες και επιχειρήσεις, είναι η Δημόσια Επιχείρηση Δικτύου Διανομής Αερίου, όπου την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου πραγματοποίησε εκδήλωση για την ενεργοποιήση της σύνδεσης της Καβάλας με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου. Ο εν λόγω σταθμός για την σύνδεση της περιοχής μας με το φυσικό αέριο είναι τοποθετημένο στο περιγιάλι.
Τις επόμενες ημέρες οι πολίτες και οι επιχειρήσεις που έχουν δηλώσει ενδιαφέρον θα έχουν την δυνατότητα να έχουν την πρόσβαση στο φυσικό αέριο και σύφωνα με πληροφορίες μεχρι τώρα έχουν υπογραφεί 70 συμβόλια απο ακίνητα που βρίσκονται στην αναμονή της σύνδεσης με το αέριο.