Μαθητές του 3ου ΓΕΛ Καβάλας στο δασαρχείο: Μια ζωντανή εμπειρία μάθησης για το περιαστικό δάσος

Τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025, μια ξεχωριστή παιδαγωγική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε από αντιπροσωπεία μαθητών της Β’ Τάξης του 3ου Γενικού Λυκείου Καβάλας στο Δασαρχείο της πόλης, στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος για την ανάπτυξη του ενεργού πολίτη.

Στόχος της επίσκεψης ήταν η διερεύνηση και η βιωματική γνωριμία με το περιαστικό δάσος της Καβάλας, έναν φυσικό πνεύμονα ζωής και πολιτισμού για την περιοχή.

Τους μαθητές υποδέχθηκε ο δασάρχης Καβάλας, κ. Νικόλαος Κόντος, καθώς και τα στελέχη της υπηρεσίας, κ. Αλκιβιάδης Τσιτσώνης, κα Αγαθή Κυρδίου και κ. Δημήτριος Φιλιάδης. Η συνάντηση εξελίχθηκε σε μια πλούσια και διαδραστική συζήτηση διάρκειας άνω της μίας ώρας, κατά την οποία οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις και να ενημερωθούν διεξοδικά για το παρόν και το μέλλον του δάσους.

Η ομάδα του Δασαρχείου παρουσίασε την ιστορία του περιαστικού δάσους, τις συνέπειες της μεγάλης πυρκαγιάς του 1985 και τις διαχρονικές προσπάθειες για την αναγέννησή του μέσω αναδασώσεων. Επίσης, συζητήθηκαν το καθεστώς προστασίας που διέπει την περιοχή, η πλούσια χλωρίδα και πανίδα, τα μέτρα πυροπροστασίας που λαμβάνονται σήμερα, καθώς και σχέδια για έργα ήπιας αναψυχής που θα διασφαλίζουν την αειφορία και την αρμονική συνύπαρξη ανθρώπου και φύσης.

Η επίσκεψη προσέφερε στους μαθητές πολύτιμες γνώσεις και αποτέλεσε μια βιωματική εμπειρία που ενίσχυσε την περιβαλλοντική τους ευαισθησία και το αίσθημα ευθύνης για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Οι νέοι απέκτησαν ουσιαστική επαφή με έναν φορέα-πυλώνα της προστασίας της φύσης, διαμορφώνοντας πιο ώριμη στάση απέναντι στα περιβαλλοντικά ζητήματα της περιοχής τους.

Το σχολείο ευχαριστεί θερμά τον κ. Κόντο και τα στελέχη του Δασαρχείου Καβάλας για τη ζεστή φιλοξενία, την πολύτιμη γνώση που προσέφεραν, καθώς και για τον επαγγελματισμό και το έργο τους στην προστασία του δασικού πλούτου. Τέτοιες δράσεις γεφυρώνουν την εκπαίδευση με την κοινωνία και μετατρέπουν τη γνώση σε πράξη.




Μαθητές από την Καβάλα στηρίζουν την εθνική με πανό στον αγώνα με τη Σκωτία

Στον αγώνα της Εθνικής Ελλάδας με τη Σκωτία για τα πλέι οφ του Nations League, εμφανίστηκε στο γήπεδο «Γεώργιος Καραϊσκάκης» ένα πανό από το 21ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας. Μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου βρέθηκαν στις κερκίδες για να στηρίξουν την Εθνική ομάδα, δείχνοντας τη δυναμική παρουσία τους.

Για περισσότερες λεπτομέρειες, μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο εδώ.




Μαθητές της Ελευθερούπολης | «Όλοι Μαζί για το Τραπέζι της Αγάπης»

Μια ξεχωριστή ημέρα γεμάτη χαμόγελα, ενθουσιασμό και προσφορά βίωσαν σήμερα οι μαθητές και οι μαθήτριες των τριών Δημοτικών Σχολείων και του 1ου Νηπιαγωγείου Ελευθερούπολης.

Το Δημοτικό Πάρκο Ελευθερούπολης μετατράπηκε σε ένα ζωντανό εργαστήρι αλληλεγγύης και συνεργασίας, καθώς τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στις βιωματικές δράσεις του προγράμματος «Όλοι μαζί για το Τραπέζι της Αγάπης».

Με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, οι μικροί μαθητές ανέλαβαν πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης και προσφοράς. Οι δράσεις, που είχαν φιλανθρωπικό χαρακτήρα, στόχευαν στην ευαισθητοποίηση των παιδιών για τη σημασία της στήριξης των ευάλωτων ομάδων και της έμπρακτης αλληλεγγύης.

Η επιτυχημένη διοργάνωση δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς την πολύτιμη συμβολή του Δήμου Παγγαίου και της Ιεράς Μητρόπολης Ελευθερουπόλεως, που στάθηκαν αρωγοί στην προσπάθεια αυτή. Παράλληλα, ιδιαίτερη μνεία αξίζει στους εκπαιδευτικούς και στις Διευθύνσεις των σχολείων, που με αφοσίωση και αγάπη καλλιεργούν στα παιδιά τις αξίες της ανθρωπιάς και της κοινωνικής συνοχής.




Πάτρα: Στους δρόμους χιλιάδες μαθητές και φοιτητές για τα Τέμπη

Την ώρα που εντός της Βουλής εξετάζεται η πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης χιλιάδες μαθητές και φοιτητές σε όλη την χώρα έχουν βγει στους δρόμους και τις πλατείες ζητώντας την απόδοση δικαιοσύνης.

Το «παρών» στις κινητοποιήσεις δίνει και η Πάτρα. Το πρώτο συλλαλητήριο ξεκίνησε στις 12 το μεσημέρι στην Πλατεία Γεωργίου, με τη συμμετοχή μαθητών και φοιτητών. Το παρών στο συλλαλητήριο έδωσε και η αντιδήμαρχος Παιδείας Κατερίνα Σίμου, σύμφωνα με πληροφορίες του pelop.gr.
Στη συγκέντρωση θα συμμετάσχει και η δημοτική αρχή της Πάτρας, με τον δήμαρχο Κώστα Πελετίδη να καλεί τους πολίτες να βγουν ξανά στους δρόμους: «Ο λαός της Πάτρας διαδηλώνει δυναμικά την απαίτησή του: Όχι άλλα Τέμπη, όχι στη συγκάλυψη. Η οργή μας να γίνει οργανωμένος αγώνας».
Πηγή:newsbomb.gr



Τέμπη: Στους δρόμους ξανά μαθητές και φοιτητές

Νέα ραντεβού στους δρόμους ζητώντας δικαιοσύνη για τα θύματα που έχασαν τη ζωή τους στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών δίνουν σήμερα, Παρασκευή (07/03), οι πολίτες σε μια σειρά από πόλεις ανά την Ελλάδα, την ημέρα που στη Βουλή θα διεξαχθεί η ονομαστική ψηφοφορία για την πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης.

Παίρνοντας τη σκυτάλη από τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια της Παρασκευής και της Τετάρτης, μαθητές και φοιτητές καλούν σε συλλαλητήριο που είναι προγραμματισμένο στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια για την Αθήνα και σε πολλές πόλεις σε όλη τη χώρα.

Η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας και πλήθος φοιτητικών συλλόγων καλούν στην κινητοποίηση απαιτώντας να σταματήσει κάθε συγκάλυψη στο έγκλημα των Τεμπών. «Μέχρι η δικαίωση να ‘ρθει εδώ θα μείνουμε. Όλοι μαζί μια φωνή ένα θα γίνουμε. Για αυτούς που φύγανε πρέπει να συνεχίσουμε. Και ένα είναι σίγουρο στο τέλος θα νικήσουμε!», αναφέρει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας.

Συγκέντρωση στο Σύνταγμα και το απόγευμα της Παρασκευής

Παράλληλα, το απόγευμα της Παρασκευής, την ώρα που θα κορυφώνεται η συζήτηση για την πρόταση δυσπιστίας με τις ομιλίες του πρωθυπουργού και των πολιτικών αρχηγών, Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες και Συνδικάτα, διοργανώνουν νέο συλλαλητήριο έξω από τη Βουλή.

Τη νέα κινητοποίηση ανακοίνωσε ο Γιάννης Τασιούλας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Οικοδόμων για τις 7 το απόγευμα, στο Σύνταγμα.

Τα καλέσματα της Παρασκευής

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, συγκεντρώσεις οργανώνονται την Παρασκευή στις εξής πόλεις:

Αθήνα, 12 μ. στα Προπύλαια.

Θεσσαλονίκη, 12 μ. στο Άγαλμα Βενιζέλου.

Πάτρα, 12 μ. στην πλατεία Γεωργίου.

Λάρισα, 12 μ. στην κεντρική πλατεία.

Αγρίνιο, 12 μ. στην πλατεία Δημοκρατίας.

Αργοστόλι, 12 μ. στην πλατεία Βαλλιάνου.

Βόλο, 11 π.μ. στον Θόλο του Πανεπιστημίου.

Ζάκυνθο, 10.30 π.μ. στην πλατεία Αγ. Μάρκου.

Ηράκλειο Κρήτης, 11 π.μ. στην πλατεία Ελευθερίας.

Καλαμάτα, 12 μ. στην κεντρική πλατεία.

Πύργο, 12 μ. στην κεντρική πλατεία.

Τρίκαλα, 12 μ. στην πλατεία Ρήγα Φεραίου.

Χανιά, 11 π.μ. στην πλατεία Δημοτικής Αγοράς.

Κλείνουν σταθμοί του μετρό

Σημειώνεται πως, η ΕΛ.ΑΣ αναμένεται να κλείσει τους σταθμούς του μετρό «Σύνταγμα» και «Πανεπιστήμιο» από τις 10 το πρωί της Παρασκευής.

Κλειστοί θα παραμείνουν από τις 11 το πρωί οι σταθμοί «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός»«Βενιζέλου» και «Σιντριβάνι» του Μετρό Θεσσαλονίκης.

«Ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό ότι κατόπιν εντολής των αστυνομικών αρχών, την Παρασκευή 7/3 στις 11:00 π.μ., θα ανασταλεί προσωρινά η λειτουργία των σταθμών «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», «Βενιζέλου» και «Σιντριβάνι». Oι σταθμοί θα παραμείνουν κλειστοί και οι συρμοί θα διέρχονται χωρίς να σταματούν σε αυτούς. Θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση για την ώρα επαναλειτουργίας των συγκεκριμένων σταθμών. H λειτουργία στους υπόλοιπους σταθμούς θα διεξάγεται κανονικά», επισημαίνεται στην ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του Μετρό thessmetro.gr.

Χιλιάδες στους δρόμους την Τετάρτη – Καταστολή και τυχαίες προσαγωγές

Υπενθυμίζεται πως, μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις πραγματοποιήθηκαν ξανά το απόγευμα της Τετάρτης, λίγες μόλις ημέρες μετά τα ιστορικά συλλαλητήρια για το έγκλημα των Τεμπών στις 28 Φλεβάρη.

Τα ΜΑΤ, όπως και την περασμένη Παρασκευή, επιχείρησαν να διαλύσουν για μια ακόμη φορά τη συγκέντρωση στην Αθήνα, δεν δίστασαν να ρίξουν κρότου – λάμψης και χημικά κατά των συγκεντρωμένων, «πνίγοντας» χιλιάδες διαδηλωτές που ήθελαν να διαμαρτυρηθούν ειρηνικά, ενώ δεν έλειψε και η αναίτια αστυνομική βία.

Παρόλ’ αυτά, μεγάλο μέρος των συγκεντρωμένων επέστρεψε μπροστά από τη Βουλή με τα χέρια ψηλά, εκφράζοντας την πρόθεσή τους να συνεχίζουν να διαδηλώνουν ειρηνικά, και πραγματοποίησαν καθιστική διαμαρτυρία μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης.

Σχεδόν οι μισές προσαγωγές από τα χθεσινά συλλαλητήρια μετατράπηκαν σε συλλήψεις, καθώς από τις 31 προσαγωγές ατόμων, 14 μετατράπηκαν σε συλλήψεις.

news247.gr




Μαθήτριες και μαθητές του 19ου Δημοτικού Σχολείου ενημερώθηκαν για τις κοινωνικές δομές του Δήμου Σερρών

To 19o Δημοτικό σχολείο Σερρών, επισκέφθηκαν το πρωί της Τρίτης 25 Φεβρουαρίου 2025, ο κοινωνικός λειτουργός – συντονιστής της δομής παροχής συσσιτίου του Δήμου Σερρών, Κωνσταντίνος Μπαζιργιάννης και ο φαρμακοποιός-συντονιστής του κοινωνικού φαρμακείου, Κάσσανδρος Παπαναστασόπουλος, στο πλαίσιο ενημερωτικής δράσης, σχετικά με τη λειτουργία των Κοινωνικών Δομών του Δήμου.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι εκπρόσωποι των δομών παρουσίασαν στις μαθήτριες, στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς τον πολύπλευρο ρόλο που διαδραματίζουν το κοινωνικό συσσίτιο και το φαρμακείο του Δήμου Σερρών, στην τοπική κοινωνία, εστιάζοντας στις υπηρεσίες που παρέχουν σε συνανθρώπους μας, που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές δυσκολίες.

Οι δύο εκπρόσωποι του Δήμου ανέλυσαν τη σημασία της αλληλεγγύης και της στήριξης των ευάλωτων ομάδων, τονίζοντας τη συνεχιζόμενη προσπάθεια των κοινωνικών δομών, για την υποστήριξη των ατόμων που χρειάζονται βοήθεια. 

Η δράση στόχευε στην ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα κοινωνικής αλληλεγγύης και προσφοράς. 

Ο Δήμος Σερρών εκφράζει τις ευχαριστίες του στο Διευθυντή του 19ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών Νικόλαο Αθανασίου, για την άριστη φιλοξενία.

Δελτίο τύπου




8η Γιορτή Παιδείας – Ο Δήμος Παγγαίου βράβευσε και τίμησε μαθητές για μία ακόμα χρονιά

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η 8η Γιορτή Παιδείας του Δήμου Παγγαίου, που πραγματοποιήθηκε στις 27/12 στο Αμφιθέατρο Φρίξος Παπαχρηστίδης.
Η εκδήλωση αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για την αναγνώριση των αριστούχων μαθητών και την προώθηση της εκπαίδευσης και του πολιτισμού στην τοπική μας κοινωνία.

Κατά τη διάρκεια της γιορτής, βραβεύτηκαν οι μαθητές και μαθήτριες για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ιδιαίτερη στιγμή η βράβευση του κυρίου Βιτάνη πρώην Διευθυντή του Γενικού Λυκείου Ελευθερούπολης για την προσφορά του στην εκπαίδευση.

Ο Δήμαρχος Παγγαίου, κ. Φίλιππος Αναστασιάδης έδωσε θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και τόνισε τη σημασία της παιδείας ως θεμέλιο για την ανάπτυξη και την ευημερία του Δήμου μας.

«Η επιτυχία της Γιορτής Παιδείας αποδεικνύει την αγάπη και το ενδιαφέρον όλων μας για την εκπαίδευση και τον πολιτισμό. Συνεχίζουμε με ενότητα και αφοσίωση για ένα καλύτερο αύριο», δήλωσε σχετικά.

Ευχαρίστησε θερμά όλους όσους συνέβαλαν στην πραγματοποίηση αυτής της εκδήλωσης και ιδιαίτερα τους συνεργάτες του, καθώς και όσους παρευρέθηκαν και στήριξαν με την παρουσία τους την προσπάθεια αυτή.




Μαθητές της Σαμοθράκης αναλαμβάνουν δράση: Υιοθετούν και ομορφαίνουν την παιδική χαρά της γειτονιάς τους

Μια συγκινητική πρωτοβουλία ανέλαβαν οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Λακκώματος στη Σαμοθράκη, απευθύνοντας επιστολή στον Δήμαρχο του νησιού, Αθανάσιο Βίτσα.

Οι μικροί μαθητές, εμπνευσμένοι από το μάθημα της γλώσσας, όπου έμαθαν για την έννοια της «υιοθεσίας» δημόσιων χώρων, αποφάσισαν να προτείνουν την υιοθέτηση της παιδικής χαράς που βρίσκεται κοντά στο σχολείο τους.

Με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και αγάπη, τα παιδιά εξέφρασαν την επιθυμία τους να καθαρίσουν, να φροντίσουν και να ομορφύνουν την παιδική χαρά, ζητώντας την άδεια του Δημάρχου. Στην επιστολή τους αναφέρουν χαρακτηριστικά:

“Θα θέλαμε να την καθαρίσουμε, να την φτιάξουμε και να την περιποιηθούμε. Θα θέλαμε την άδειά σας γι’ αυτό. Περιμένουμε με αγωνία την απάντησή σας!”

Η απάντηση του Δημάρχου δεν άργησε, καθώς ο ίδιος ανταποκρίθηκε άμεσα, εκφράζοντας τη συγκίνησή του για την πρωτοβουλία των παιδιών. Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δήλωσε:
“Η πρωτοβουλία των παιδιών με συγκίνησε και κυρίως αποτελεί νότα αισιοδοξίας. Απάντησα άμεσα. Μπράβο στα παιδιά, στη δασκάλα τους και στη διευθύντρια του σχολείου.”

Η πρωτοβουλία αυτή των μικρών μαθητών αποδεικνύει έμπρακτα την ευαισθησία και την αγάπη τους για τον τόπο τους, δίνοντας παράδειγμα υπευθυνότητας και συνεργασίας για ένα καλύτερο μέλλον.

e-evros.gr

 




Ευχούπολη: Χριστουγεννιάτικο Bazaar από τους μαθητές του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ξάνθης

Το Χριστουγεννιάτικο Bazaar με τις χειροποίητες δημιουργίες τους διοργανώνουν οι μαθητές του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ξάνθης στην Ευχούπολη, στο κέντρο της πόλης.

Σε σχετική πρόσκληση αναφέρονται τα εξής:

Με μεγάλη χαρά σας προσκαλούμε στο γιορτινό Bazaar του σχολείου μας που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 10:30-13:30 και 18:00-21:00 και το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 9:30-14:30 και 18:30-20:30, στην Ευχούπολη, στην κεντρική πλατεία της Ξάνθης, στον οικίσκο Νο 3. Οι μαθητές του σχολείου μας, με την βοήθεια των εκπαιδευτικών και την στήριξη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους και σας περιμένουν να διαλέξετε τα δωράκια για τα αγαπημένα σας πρόσωπα από τις χειροποίητες δημιουργίες τους!

Πηγή: https://www.xanthinea.gr/




Ξάνθη: Συγκινούν οι μαθητές για τον 16χρονο από το Μαγικό – «Καλό ταξίδι Παντελή»

Το δικό τους αντίο στον 16χρονο Παντελή που έχασε τόσο άδοξα τη ζωή του μέσα στο σπίτι του, στο Μαγικό της  Ξάνθης, έστειλαν μαθητές της περιοχής.

Σε διάφορες σχολικές μονάδες οι μαθητές αποφάσισαν να σχηματίζουν το όνομα του αδικοχαμένου νέου με τις τσάντες τους στις αυλές ή να γράψουν κάποιο συλληπτήριο μήνυμα εκφράζοντας με αυτό τον τρόπο τη θλίψη και την οδύνη τους, καθώς και τη συμπαράστασή τους στην οικογένεια του 16χρονου.

Μεταξύ άλλων, οι μαθητές από το Πρότυπο ΕΠΑΛ Ξάνθης αφιέρωσαν τον αγώνα μπάσκετ που έδωσαν απέναντι στο Μουσικό Σχολείο στον 16χρονο.

Η  Ξάνθη παραμένει συγκλονισμένη από τον θάνατο του 16χρονου Παντελή, ενώ οι έρευνες για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η τραγωδία βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Δείτε φωτογραφίες από τις δράσεις των μαθητών που εξασφάλισε το XanthiNea.gr:




Ένωση Κυριών Δράμας | 142 μαθητές επισκέφθηκαν τον Ξενώνα σε μία εβδομάδα 

Στο πλαίσιο της δράσης“VIA DRAMA” της Ένωσης Κυριών

142 μαθητές επισκέφθηκαν τον Ξενώνα σε μία εβδομάδα 

Εκατόν σαράντα δύο μαθητές δημοτικών σχολείων επισκέφθηκαν τον Ξενώνα Ανοιχτής Φιλοξενίας της Ένωσης Κυριών Δράμας-Σ.Α.Φ. στο πλαίσιο της δράσης “VIA DRAMA”.

Με αφορμή την 25η Νοεμβρίου- Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών, η Ένωση Κυριών Δράμας-Σ.Α.Φ. υλοποίησε σειρά δράσεων ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης του γενικού πληθυσμού στο πλαίσιο της καθιερωμένης εκδήλωσης “VIA DRAMA”. Για μία ολόκληρη εβδομάδα 25-30 Νοεμβρίου και  κατόπιν ραντεβού, ο πρώτος όροφος του ξενώνα ήταν επισκέψιμος για σχολεία. Στόχος ήταν η απομυθοποίηση του ξενώνα ως κάτι απρόσωπο και μη εναρμονισμένο στην καθημερινότητα των πολιτών. Οι μαθητές κατά την επίσκεψή τους είχαν τη ευκαιρία να μάθουν για την ιστορία, το όραμα και τον στόχο του Σπιτιού Ανοιχτής Φιλοξενίας. Επίσης μεγάλο ενδιαφέρον έδειξαν οι Δραμινοί για την έκθεση φωτογραφίας κακοποιημένων γυναικών στα γραφεία του φορέα (επί της Βενιζέλου). Η έκθεση αποτυπώνει τη βιαιότητα και τις συνέπειες της έμφυλης βίας, προσφέροντας μια συγκλονιστική πραγματικότητα που βιώνουν πολλές γυναίκες. Τέλος ηχηρά ήταν και τα μηνύματα που γράφτηκαν στον τοίχο διαμαρτυρίας. Εκεί οι περαστικοί είχαν τη δυνατότητα να γράψουν ένα οποιοδήποτε μήνυμα συμπαράστασης και υποστήριξης στα θύματα της κακοποίησης των γυναικών. 

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΥΡΙΩΝ ΔΡΑΜΑΣ- Σ.Α.Φ.




Μαθητές του γυμνασίου Αμυγδαλεώνα δημιουργούν τραγούδι για τη διαφορετικότητα

Το Γυμνάσιο Αμυγδαλεώνα δημιούργησε ένα ιδιαίτερο τραγούδι για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, που ηχογραφήθηκε στο στούντιο Nemesis από τον Τάσο Καραπαπάζογλου, με τη βοήθεια του Γιάννη Βογιατζή από την YV Productions για το βίντεο.

Το τραγούδι αναδεικνύει μηνύματα ενότητας και κατανόησης, ενθαρρύνοντας την αποδοχή της διαφορετικότητας και την υποστήριξη ίσων ευκαιριών.

Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μέρος των δράσεων για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος εντός και εκτός σχολείου.




Το επόμενο τριήμερο για τους μαθητές | Πότε θα κλείσουν τα σχολεία τον Δεκέμβριο

Μετά το τετραήμερο για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου ακολουθεί η σχολική αργία για την επέτειο του Πολυτεχνείου, με αποτέλεσμα οι μαθητές να απολαύσουν ακόμη ένα τριήμερο ξεκούρασης από τα μαθήματα.

Φέτος, η επέτειος για την εξέγερση του Πολυτεχνείου πέφτει Κυριακή (17.11.2024), συνεπώς, οι σχετικές εκδηλώσεις στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα πραγματοποιηθούν από την Παρασκευή (15.11.2024).

Στο μεταξύ, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας απευθύνει κάλεσμα προς τους μαθητές/τριες για αποχή από τα μαθήματα την Δευτέρα (4.11.2024) και συμμετοχή στην πορεία διαμαρτυρίας που έχει προγραμματιστεί στις 12:00 στα Προπύλαια.

Στο κάλεσμα αυτό, έχουν ανταποκριθεί αρκετοί μαθητές γυμνασίων και λυκείων της χώρας (Δευτεροβάθμια εκπαίδευση) – κατόπιν συνελεύσεων των μαθητικών συμβουλίων-, εκφράζοντας την αντίθεση τους στα μέτρα που έχει θέσει σε ισχύ το υπουργείο Παιδείας.

Μέχρι στιγμής, έχουν προγραμματιστεί πορείες διαμαρτυρίας στις εξής περιοχές της χώρας : Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βέροια, Σέρρες, Κατερίνη, Ηράκλειο, Χανιά, Ρέθυμνο, Άγιος Νικόλαος, Ιεράπετρα, Σητεία, Ιωάννινα, Πρέβεζα, Άρτα, Κέρκυρα, Καβάλα, Κομοτηνή, Ξάνθη, Καλαμάτα, Σπάρτη, Τρίπολη, Κόρινθος, Ναύπλιο, Φλώρινα, Κοζάνη και Πτολεμαϊδα.

«Εμείς βάλαμε στην τσέπη το κινητό μας, εσείς όμως κάνατε χάλια το σχολείο μας, στις 4 Νοεμβρίου το υπουργείο Παιδείας παίρνει αποβολή από τους μαθητές» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας.

Στα αιτήματα των μαθητών περιλαμβάνονται τα εξής ζητήματα:

  • Φτάνει με άδικες αποβολές και την τρομοκρατία σε συμμαθητές μας
  • Να γίνουν όλες οι εκδρομές και να στηριχτούν οικονομικά όλα τα παιδιά για να πάνε.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά εκπαιδευτικών
  • Πάρτε πίσω τις συγχωνεύσεις τμημάτων
  • Επιδιορθώσεις και έλεγχοι στα σχολικά κτήρια και τις υποδομές
  • Ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί σε όλα τα σχολεία
  • Δωρεάν σνακ στους μαθητές, μείωση των τιμών στα κυλικεία με κατάργηση του ΦΠΑ!
  • Καμία σκέψη για τριπλές πανελλαδικές! Κατάργηση ΕΒΕ και Τράπεζας Θεμάτων

Παράλληλα, κλειστά αναμένεται να μείνουν τα σχολεία την Τετάρτη (20.11.2024), λόγω της αναμενόμενης συμμετοχής της ΔΟΕ (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος) και της ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) στην 24ωρη απεργία που έχει προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ, σε συνέχεια της αντίστοιχης απόφασης της ΓΣΕΕ.

Μετά τις τροποποιήσεις στο πρόγραμμα των σχολείων, λόγω των κινητοποιήσεων, οδεύουμε προς τις διακοπές των Χριστουγέννων, όπου σύμφωνα με τον προγραμματισμό, τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά από τις 24.12.2024 έως τις 7.1.2025, ενώ την επόμενη ακριβώς ημέρα (8.1.2025), οι μαθητές θα καθίσουν ξανά στα θρανία.

Οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα πάνε κανονικά στο σχολείο την Δευτέρα (23.12.2024), όπου και θα είναι η τελευταία μέρα μαθημάτων πριν τις γιορτές

Ανάλογα με τον προγραμματισμό της κάθε σχολικής μονάδας, οι μαθητές ενδέχεται να κάνουν για λίγες ώρες μάθημα και στην συνέχεια να συμμετέχουν σε κάποιο χριστουγεννιάτικο δρώμενο εντός του σχολείου.

www.newsit.gr




Καβάλα | Το 6ο Γυμνάσιο φιλοξένησε μαθητές και εκπαιδευτικούς από το Γυμνάσιο Loekamp

Από τις 29 Σεπτεμβρίου έως και τις 6 Οκτωβρίου, το σχολείο μας, το 6ο Γυμνάσιο Καβάλας είχε τη χαρά να φιλοξενήσει είκοσι μαθητές και μαθήτριες και δύο εκπαιδευτικούς από το Γυμνάσιο Loekamp που βρίσκεται στην πόλη Marl της Γερμανίας.

Η εβδομάδα φιλοξενίας πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο σχολικής ανταλλαγής, η οποία χρηματοδοτείται από το ελληνογερμανικό ίδρυμα νεολαίας και έχει ως θέμα τις ελληνογερμανικές σχέσεις μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Υπεύθυνη του προγράμματος της σχολικής ανταλλαγής είναι η φιλόλογος του σχολείου, κυρία Α. Γερακίνη.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου Loekamp φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες μαθητών και μαθητριών του 6ου Γυμνασίου Καβάλας. Την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί του Γερμανικού σχολείου έφτασαν στον χώρο του σχολείου, όπου πραγματοποιήθηκε μία λιτή τελετή υποδοχής, κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκε η σημασία της φιλοξενίας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Η Δευτέρα, 30η Σεπτεμβρίου ήταν ημέρα γνωριμίας με το σχολείο μας. Αρχικά, τα μέλη της γερμανικής αποστολής παρακολούθησαν μαθήματα στον χώρο του σχολείου. Στη συνέχεια, παρουσιάστηκαν τα εκπαιδευτικά συστήματα δύο χωρών και πραγματοποιήθηκε συζήτηση για τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στα δύο εκπαιδευτικά συστήματα.

Παρούσα στη συζήτηση ήταν και η συντονίστρια των εκπαιδευτικών Γερμανικής Γλώσσας, κυρία Μ. Ευθυμιάδου, η οποία συνέβαλε στον εποικοδομητικό διάλογο  με τις ουσιώδεις παρεμβάσεις της και γι’ αυτό την ευχαριστούμε.

Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα, παρουσιάστηκε το πρόγραμμα της εβδομάδας με έμφαση στους τόπους μνήμης της Καβάλας, τους οποίους οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί θα επισκέπτονταν τις επόμενες ημέρες.

Το πρόγραμμα της Δευτέρας έκλεισε με την παρακολούθηση της βραβευμένης ταινίας “n’ordinary teen”που δημιούργησε το Μουσικό Σχολείο Καβάλας και την εκπόνηση ομαδικών δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής με αφορμή την ταινία.

Την Τρίτη, 1η Οκτωβρίου, η διαδρομή μας ξεκίνησε από τον καθεδρικό ναό του Αποστόλου Παύλου. Κατευθυνθήκαμε προς τις καπναποθήκες πίσω από το εργατικό κέντρο Καβάλας και είδαμε το συγκρότημα καπναποθηκών Schinazi.

Στις 9.30 έγινε η υποδοχή όλων των μαθητών και των μαθητριών στο Δημαρχείο Καβάλας από τον κύριο Μιχαλάκη, αντιδήμαρχο παιδείας και προσχολικής αγωγής και ακολούθησε επίσκεψη και ξενάγηση στο Μουσείο Καπνού.

Αφού, στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε το μνημείο Ολοκαυτώματος στην Καβάλα, η επόμενη συνάντησή μας ήταν στο κτίριο του Λυκείου Ελληνίδων Καβάλας. Εκεί, η αντιπρόεδρος του ΛΕΚ, κυρία Σαμαρά και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, κυρίες Ζαρζαβατσάκη και Τσουλκάνη μας μίλησαν τόσο για την ιστορία του κτιρίου όσο και για τον ρόλο, τους στόχους και τις δραστηριότητες του Λυκείου Ελληνίδων.

Τέλος, ανηφορίσαμε προς την παλιά πόλη, περιηγηθήκαμε σε όλα τα αξιοθέατα και φτάσαμε στο Κάστρο, όπου θαυμάσαμε από ψηλά την πόλη μας. Την Τετάρτη, 2 Οκτωβρίου επισκεφτήκαμε την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Εκεί, ξεναγηθήκαμε στο Εβραϊκό Μουσείο καθώς και στη μεγάλη Συναγωγή. Περπατήσαμε μέχρι την Πλατεία Ελευθερίας και είδαμε το λιτό μνημείο Ολοκαυτώματος και αργότερα ανεβήκαμε στον Λευκό Πύργο  και περπατήσαμε μέχρι τις Ομπρέλες του Γ. Ζογγολόπουλου, πριν πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής.

Την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο χωρών, αφού έπαιξαν παραδοσιακά ελληνικά παιχνίδια στο γυμναστήριο και στην αυλή του σχολείου, εργάστηκαν ομαδικά και ετοίμασαν παρουσιάσεις για τις ελληνογερμανικές σχέσεις στο παρελθόν και στο παρόν, αναφέροντας προβλήματα και δυσκολίες αλλά και προοπτικές στις σχέσεις των δύο χωρών, στο πλαίσιο της παρουσίας και της συνεργασίας τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το πρόγραμμα της Πέμπτης ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών στη δράση που οργάνωσε η ομάδα Erasmus+ του σχολείου μας για τις ευρωπαϊκές μέρες πολιτιστικής κληρονομιάς. Τη δράση επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί της παιδαγωγικής ομάδας του σχολείο μας Erasmus+ Ε.Ξουβερούδη και Μ. Χατζηγιάννη.

Την Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου, ξεκινήσαμε με μία σύντομη παρουσίαση στο σχολείο για τον αρχαιολογικό χώρο Φιλίππων. Έπειτα, πήγαμε στο μονοπάτι της Παλιάς Καβάλας, στο οποίο χαρήκαμε το φυσικό περιβάλλον.

Ακολούθησε η επίσκεψή μας στο βαπτιστήριο της Λυδίας και στον αρχαιολογικό χώρο Φιλίππων. Το βράδυ πραγματοποιήθηκε αποχαιρετιστήρια γιορτή στον χώρο του σχολείου όπου όλοι οι συμμετέχοντες και όλες οι συμμετέχουσες (μαθητές και μαθήτριες, εκπαιδευτικοί και γονείς) είχαν τη δυνατότητα να διασκεδάσουν, να τραγουδήσουν, να χορέψουν παραδοσιακούς και μοντέρνους χορούς και να γευτούν τα πλούσια εδέσματα που ετοίμασαν οι γονείς με μεγάλη αγάπη και φροντίδα.

Τη μουσική επιμέλεια της βραδιάς ανέλαβε ο πρώην μαθητής του σχολείου μας Γιάννης Καράμπελας, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά. Τέλος, το Σάββατο, 5 Οκτωβρίου απολαύσαμε μία σύντομη επίσκεψη στο νησί της Θάσου.

Επισκεφτήκαμε το αρχαιολογικό μουσείο, είδαμε σημαντικά ευρήματα και ήρθαμε σε επαφή με την ιστορία του νησιού, ανεβήκαμε στο αρχαίο θέατρο και περπατήσαμε στα γραφικά δρομάκια της Θάσου.

Την Κυριακή το πρωί, 6 Οκτωβρίου  η γερμανική αποστολή ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής για την πατρίδα της. Ανανεώσαμε το ραντεβού μας για τον Μάρτιο, όταν με τη σειρά μας θα επισκεφτούμε το Γυμνάσιο Loekamp στην πόλη Marl για να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα ανταλλαγής των δύο σχολικών μονάδων.

Ευχαριστούμε θερμά το ελληνογερμανικό ίδρυμα νεολαίας που χρηματοδότησε το πρόγραμμα ανταλλαγής και έδωσε σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τα μέλη μιας σχολικής μονάδας από τη Γερμανία και να ανταλλάξουν ιδέες, στοιχεία πολιτισμού και εμπειρίες, να διευρύνουν ορίζοντες και να γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο πτυχές της τοπικής και εθνικής μας ιστορίας.

Πάνω απ’ όλα όμως ευχαριστούμε τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους γονείς τους που άνοιξαν τα σπίτια τους, έδειξαν τη φιλόξενη διάθεσή τους, αγκάλιασαν τους μαθητές και τις μαθήτριες του γερμανικού σχολείου και συνέβαλαν με κάθε τρόπο σε μία ουσιαστική και εποικοδομητική εβδομάδα φιλοξενίας.

 

www.proininews.gr




Αλεξανδρούπολη | Mαθητές πρώτοι στην ανακύκλωση

Τη Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου 2024, στις 10.00 π.μ., πραγματοποιήθηκε στον αύλειο χώρο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης η εκδήλωση βράβευσης των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που συμμετείχαν και διακρίθηκαν στον διαγωνισμό ανακύκλωσης της περασμένης σχολικής χρονιάς. Στην εκδήλωση έδωσε το παρόν και ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Ιωάννης Ζαμπούκης, ο οποίος απένειμε τα βραβεία στα σχολεία που ξεχώρισαν για τις δράσεις τους.

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, κηρύχθηκε η έναρξη του νέου σχολικού διαγωνισμού ανακύκλωσης «Ανακυκλώνουμε στο Σχολείο 2024-2025». Ο νέος διαγωνισμός στοχεύει να ενισχύσει περαιτέρω την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μαθητών και να προωθήσει την υιοθέτηση πρακτικών ανακύκλωσης στις καθημερινές σχολικές δραστηριότητες.

Ο Δήμαρχος κατά τον χαιρετισμό του, εξήρε την προσπάθεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών για την προστασία του περιβάλλοντος και τόνισε τη σημασία της συμμετοχής της νέας γενιάς σε τέτοιες δράσεις. Υπογράμμισε επίσης την αξία της ανακύκλωσης ως αναπόσπαστο κομμάτι της βιώσιμης ανάπτυξης και εξέφρασε την πεποίθηση ότι η φετινή χρονιά θα φέρει ακόμη μεγαλύτερη συμμετοχή και επιτυχία στον διαγωνισμό.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με ενθουσιασμό και υποσχέσεις για νέες δράσεις, με στόχο την περαιτέρω καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης στους μαθητές της περιοχής.

 

www.e-evros.gr