Αναπτυξιακές Πρωτοβουλίες στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με Έμφαση στον Τουρισμό και την Οινοποιία

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) προχωρά σε στοχευμένες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον τουρισμό και την οινοποιία, δύο τομείς με σημαντικές προοπτικές για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης ΑΜΘ, Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, υπογράμμισε τη φήμη που απολαμβάνουν τα κρασιά της περιοχής, τα οποία κοσμούν τα καλύτερα εστιατόρια της χώρας και εξάγονται σε πολλές χώρες. Παρά τις προκλήσεις, όπως οι δασμοί που επιβάλλονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες, η Περιφέρεια συνεχίζει να υποστηρίζει τη συμμετοχή των τοπικών οινοποιείων σε μεγάλες εκθέσεις και αναπτυξιακά προγράμματα, ενισχύοντας την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητά τους.

Στον τομέα του τουρισμού, η Περιφέρεια εστιάζει στην ανάπτυξη του οδικού τουρισμού, με την κατασκευή του νέου τελωνείου στους Κήπους να αποτελεί έργο στρατηγικής σημασίας. Το νέο τελωνείο, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός ενός έτους, θα διευκολύνει την πρόσβαση των τουριστών από την Τουρκία, ενισχύοντας την τουριστική κίνηση και συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.

Παράλληλα, η Περιφέρεια προωθεί την καινοτομία στον τουριστικό τομέα, ενθαρρύνοντας τη χρήση νέων τεχνολογιών και πρακτικών που θα αναβαθμίσουν την εμπειρία των επισκεπτών και θα καταστήσουν την ΑΜΘ ελκυστικότερο προορισμό.

Μέσω αυτών των πρωτοβουλιών, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στοχεύει στη δημιουργία ενός βιώσιμου και δυναμικού οικονομικού περιβάλλοντος, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής και ενισχύοντας την τοπική οικονομία.




Λιβάνιος: Μέρα Μνήμης για τη Β’ Βουλγαρική Κατοχή σε Ανατολική Μακεδονία

Την πρόθεση της κυβέρνησης να θεσμοθετήσει επίσημα Ημέρα Μνήμης για τα θύματα της Β’ Βουλγαρικής Κατοχής ανακοίνωσε ο Υφυπουργός Εσωτερικών Στέλιος Λιβάνιος, αναγνωρίζοντας την ιστορική σημασία των τραγικών γεγονότων που διαδραματίστηκαν κατά τη διάρκεια της κατοχικής περιόδου (1941–1944) σε Καβάλα, Δράμα και Σέρρες.

Η πρωτοβουλία αποσκοπεί στην αποκατάσταση της ιστορικής μνήμης και την απόδοση φόρου τιμής στα χιλιάδες θύματα που υπέστησαν σφαγές, διώξεις και βασανιστήρια από τις κατοχικές δυνάμεις της τότε βουλγαρικής διοίκησης, ιδιαίτερα μετά την εξέγερση της Δράμας το 1941.

Εκπαιδευτική διάσταση και ιστορική ευθύνη

Η ανακοίνωση έγινε στο πλαίσιο εκπαιδευτικών δράσεων και ενημερωτικών ημερίδων σε σχολεία, με στόχο την ευαισθητοποίηση της νέας γενιάς γύρω από την ιστορία της περιοχής. Ο κ. Λιβάνιος τόνισε πως η ανάδειξη αυτών των γεγονότων δεν πρέπει να παραμένει στη σκιά της επίσημης ιστοριογραφίας και ότι είναι χρέος του κράτους να διατηρεί ζωντανή τη μνήμη αυτών των γεγονότων.

Τοπική αποδοχή και αναγνώριση

Η πρωτοβουλία έχει ήδη προκαλέσει θετικά σχόλια από τοπικούς φορείς και ενώσεις απογόνων θυμάτων, οι οποίοι εδώ και χρόνια ζητούσαν την επίσημη αναγνώριση της Β’ Βουλγαρικής Κατοχής ως περιόδου μεγάλης ιστορικής και ανθρωπιστικής σημασίας.

Η σημασία της Ημέρας Μνήμης

Η καθιέρωση αυτής της Ημέρας Μνήμης:

  • Τιμά τα θύματα και τις οικογένειές τους

  • Αναγνωρίζει επίσημα τη σημασία των γεγονότων

  • Συμβάλλει στην ιστορική εκπαίδευση των πολιτών

  • Λειτουργεί ως ανάχωμα στη λήθη και τον αναθεωρητισμό

Η επίσημη ημερομηνία και το σχετικό θεσμικό πλαίσιο αναμένεται να ανακοινωθούν από το Υπουργείο Εσωτερικών τις προσεχείς εβδομάδες.




Η Ανατολική Μακεδονία & Θράκη στις αγορές του κόσμου

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συμμετείχε δυναμικά σε πέντε σημαντικές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, προβάλλοντας εκλεκτά τοπικά προϊόντα όπως:
κρασί, μέλι, ελαιόλαδο, μπύρα, παραδοσιακά γλυκά, σπαράγγια, ακτινίδια και κεράσια.

Με στόχο την εξωστρέφεια και την ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας, η ΠΑΜΘ έλαβε μέρος στις εξής εκθέσεις:

1. FRUIT LOGISTICA 2025 – Βερολίνο

  • Συμμετοχή: 4 επιχειρήσεις | Περίπτερο: 45 τ.μ.

  • Προϊόντα: σπαράγγια, ακτινίδια, κεράσια

  • Αποτέλεσμα: Ισχυρό ενδιαφέρον από διεθνείς επαγγελματίες.

2. ΖΑΠΠΕΙΟ ΟΙΝΟΡΑΜΑ 2025 – Αθήνα

  • Επισκέπτες: 12.000+

  • Συμμετοχή: 11 οινοποιεία

  • Αποτέλεσμα: Ενίσχυση του κλάδου κρασιού, νέες εμπορικές συνεργασίες.

3. FOOD EXPO 2025 – Αθήνα

  • Επισκέπτες: 34.978 (εκ των οποίων 3.673 διεθνείς)

  • Συμμετοχή: 20 επιχειρήσεις

  • Προϊόντα: ελαιόλαδο, μέλι, μπύρα, γλυκά, παραδοσιακά είδη

  • Αποτέλεσμα: Προώθηση τοπικών προϊόντων στο διεθνές κοινό.

4. PROWEIN 2025 – Ντίσελντορφ

  • Συμμετοχή: 9 οινοποιεία

  • Επισκέπτες: ~50.000

  • Αποτέλεσμα: Παρουσίαση εξαιρετικών ποικιλιών, διεθνείς επαφές.

5. IFE LONDON 2025 – Λονδίνο

  • Προϊόντα: παραδοσιακά γλυκά, ελαιόλαδο, μέλι

  • Αποτέλεσμα: Θετικά σχόλια, νέες διεθνείς συνεργασίες.

Συνολική Εικόνα & Αντίκτυπος

  • Ανάδειξη τοπικών προϊόντων σε διεθνές επίπεδο

  • Ενίσχυση εξαγωγών & εμπορικών σχέσεων

  • Στήριξη της τοπικής οικονομίας και επιχειρηματικότητα. «Τα προϊόντα μας είναι κομμάτι της ιστορίας και της παράδοσής μας», δήλωσε ο Περιφερειάρχης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, επισημαίνοντας τη δέσμευση της Περιφέρειας να στηρίζει τους τοπικούς παραγωγούς.




Συλλήψεις και κατασχέσεις ναρκωτικών στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη

Από 18 έως 26 Μαρτίου 2025, στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη πραγματοποιήθηκαν δεκαέξι συλλήψεις για παραβάσεις του νόμου περί ναρκωτικών.

  • Στη Δράμα, κατασχέθηκαν 268 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης από δύο άτομα.

  • Στην Ξάνθη, κατασχέθηκαν 13,5 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης, 11,6 γραμμάρια κατεργασμένης κάνναβης, 22,8 γραμμάρια έλαιο κάνναβης και 17,5 γραμμάρια κάνναβης από το όχημα του δράστη.

  • Στο Προαναχωρησιακό Κέντρο Δράμας, κατασχέθηκε μικροποσότητα συνθετικής κάνναβης.

Επιπλέον, κατασχέθηκαν 68,96 γραμμάρια κάνναβης και 2,8 γραμμάρια ηρωίνης σε Δράμα, Ξάνθη, Ροδόπη και Έβρο.

Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς.




Βόρεια Μακεδονία: Τουλάχιστον 20 συλλήψεις για την φωτιά που στοίχισε την ζωή σε 59 ανθρώπους

Σε τουλάχιστον είκοσι συλλήψεις έχουν προχωρήσει οι Αρχές της Βόρειας Μακεδονίας για τη φωτιά που ξέσπασε σε κλαμπ στην πόλη Κότσανι και στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 59 άτομα ηλικίας από 14 έως 25 ετών.

Οι αρχές της Βόρειας Μακεδονίας ερευνούν την περίπτωση η φωτιά που προκάλεσε τον θάνατο τουλάχιστον 59 ανθρώπων στο κλαμπ του Κότσανι να είναι υπόθεση διαφθοράς, δήλωσε ο υπουργός Εσωτερικών Πάντσε Τόσκοβσκι, καθώς λειτουργούσε χωρίς άδεια και πυρασφάλεια.

«Αυτή η εταιρεία δεν έχει νόμιμη άδεια λειτουργίας. Αυτή η άδεια, όπως και πολλά άλλα πράγματα στο παρελθόν, συνδέεται με την διαφθορά», δήλωσε ο υπουργός Εσωτερικών κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Περισσότερα από είκοσι πρόσωπα θεωρούνται ύποπτα στο πλαίσιο της έρευνας, σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών. Ανάμεσά τους τα δύο βασικά μέλη του συγκροτήματος hip-hop DNK, πολύ δημοφιλούς στην Βόρεια Μακεδονία. Η συναυλία του συγκροτήματος ξεκίνησε τα μεσάνυχτα. Περίπου τρεις ώρες αργότερα ξέσπασε η πυρκαγιά.

Ο γιος του ιδιοκτήτη του κλαμπ, ο διευθυντής της διαχειρίστριας εταιρείας και μέλη της ασφάλειας του καταστήματος περιλαμβάνονται στους υπόπτους.

Περί τα δεκαπέντε άτομα έχουν συλληφθεί ανάμεσά τους και υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομίας. Οι υπόλοιποι ύποπτοι νοσηλεύονται ή περιλαμβάνονται στους νεκρούς, σύμφωνα με τον Πάντσε Τόσκοβσκι

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ανάμεσα στους συλληφθέντες είναι και ο πρώην υπουργός Οικονομικών της χώρας, αλλά και υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομίας.

Σύμφωνα με αναφορές, υπήρχε μόνο ένα σημείο εισόδου και εξόδου στο «αυτοσχέδιο» νυχτερινό κέντρο, γεγονός που προκάλεσε πανικό. Σε δηλώσεις της, η 20χρονη Marija Taseva δήλωσε στο Channel 5 TV, ότι βρέθηκε στρυμωγμένη στο κλαμπ καθώς ο κόσμος έτρεχε προς τις εξόδους. Θυμήθηκε ότι έπεσε στο έδαφος και ποδοπατήθηκε κατά τη διάρκεια του χάους πριν καταφέρει να βγει έξω

«Η Ελλάδα ανέλαβε το σύνολο των εγκαυματιών»

«Μετά το τραγικό δυστύχημα στη Βόρεια Μακεδονία και την τηλεφωνική επικοινωνία του Έλληνα υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη με τον υπουργό Εξωτερικών της γειτονικής χώρας σήμερα το πρωί, με συντονισμένες ενέργειες των υπουργείων Εξωτερικών, Υγείας, Πολιτικής Προστασίας και του ΕΚΑΒ, η Ελλάδα ανέλαβε το σύνολο των εγκαυματιών που ζητήθηκαν από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό πολιτικής προστασίας», αναφέρουν κυβερνητικές πηγές

«Οι 18 τραυματίες θα νοσηλευτούν στο νοσοκομείο Παπανικολάου της Θεσσαλονίκης και σε στρατιωτικά νοσοκομεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ήδη στο νοσοκομείο Παπανικολάου νοσηλεύονται 3 σοβαρά τραυματίες 25, 25 και 19 ετών με εκτεταμένα εγκαύματα, εκ των οποίων ο ένας ήδη υποβάλλεται σε χειρουργική επέμβαση».

lifo.gr




Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη στο Επίκεντρο του Παγκόσμιου Τουρισμού: Στρατηγικές Συνεργασίες στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ITB 2025

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ενίσχυσε τη θέση της στο διεθνές τουριστικό τοπίο με τη δυναμική συμμετοχή της στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ITB 2025 στο Βερολίνο, την κορυφαία εκδήλωση στον τομέα του τουρισμού.

Στην έκθεση συμμετείχε ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης, συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, Αρχοντή Παναγιώτη, με στόχο να ενισχύσουν την εξωστρέφεια της περιοχής και να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες από διεθνείς αγορές.

Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, μέσα από τη στρατηγική της συμμετοχή στην ITB 2025, προβάλλει την περιοχή ως έναν ιδανικό τουριστικό προορισμό με εξαιρετικές δυνατότητες ανάπτυξης. Ο Περιφερειάρχης, Χριστόδουλος Τοψίδης, είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με κορυφαία στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας, όπως η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, και ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Ιωάννης Τρεπεκλής, για τα επόμενα βήματα ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος της περιοχής.

Στη διάρκεια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν σημαντικές συναντήσεις με μεγάλους τουριστικούς οργανισμούς και εταιρείες, όπως η Janice Mather, επικεφαλής των Αεροδρομίων και Τουριστικών Οργανισμών της Jet2, και η Κατερίνα Πολλάτου, Airline Marketing & Development Manager της Fraport. Στόχος των συναντήσεων ήταν η ενίσχυση των αεροπορικών συνδέσεων της Περιφέρειας και η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών.

Αξιοσημείωτη ήταν η συνάντηση με τον Reinhard Stadlober, επικεφαλής του τμήματος Contracting Greece & Cyprus της DER Touristik, ενός από τα μεγαλύτερα ταξιδιωτικά πρακτορεία της Γερμανίας. Οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στην ενίσχυση των τουριστικών ροών και την ανάπτυξη νέων στρατηγικών συνεργασιών για την αύξηση της επισκεψιμότητας στην περιοχή.

Η παρουσία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ITB 2025 είναι ένα αποφασιστικό βήμα για την ενίσχυση του τουριστικού τομέα και την ανάδειξή της ως έναν κορυφαίο προορισμό στην παγκόσμια τουριστική αγορά. Ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης τόνισε τη σημασία της συνεχιζόμενης προσπάθειας και στρατηγικής για την αξιοποίηση των μοναδικών χαρακτηριστικών της περιοχής, υπογραμμίζοντας τη σημασία του τουρισμού ως μοχλό ανάπτυξης για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Με στόχο τη συνεχιζόμενη πρόοδο και την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής, η Περιφέρεια προγραμματίζει νέες συνεργασίες και δράσεις που θα ενισχύσουν τη θέση της στην παγκόσμια τουριστική αγορά.




Συναγερμός στη Θεσσαλονίκη: Πυροβολισμοί κοντά στα ΚΤΕΛ «Μακεδονία»

Περιστατικό με πυροβολισμούς και έναν τουλάχιστον τραυματία σημειώθηκε το μεσημέρι στην περιοχή του υπεραστικού σταθμού ΚΤΕΛ «Μακεδονία», στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Οι πρώτες πληροφορίες που μεταδίδει το thestival.gr αναφέρουν πως, γύρω στις 13:00 έπεσαν πυροβολισμοί στον Δενδροπόταμο και συγκεκριμένα επί της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου, με συνέπεια τουλάχιστον ένα άτομο να τραυματιστεί.

Η ΕΡΤ μεταδίδει πως ένα όχημα πλησίασε ένα μαύρο αυτοκίνητο, από την απέναντι πλευρά υπήρξε πυροβολισμός, στη συνέχεια από πιο κοντινή απόσταση υπήρξε πυροβολισμός ξανά, όπου πέτυχε τον συνοδηγό.

Οι επιβάτες του οχήματος είναι δύο, τουρκικής καταγωγής, ενώ ο οδηγός τραυματίστηκε μεν, ωστόσο φαίνεται ότι είναι καλά στην υγεία του.

 

Ένα άτομο έχει τραυματιστεί το οποίο έχει παραλάβει ήδη ασθενοφόρο. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες φαίνεται ότι είναι σοβαρά τραυματισμένο, καθώς ο δεύτερος πυροβολισμός έγινε από κοντινή απόσταση.

Η περιοχή έχει αποκλειστεί, ενώ η υπόθεση ερευνάται από την Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος.

Ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις χτενίζουν την περιοχή για τον εντοπισμό των ατόμων που άνοιξαν πυρ. Στο σημείο έχουν σπεύσει και ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ.

 

Πηγή:newsbeast.gr

 




Περιοδεία Σωκράτη Φάμελλου στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, θα πραγματοποιήσει περιοδεία στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στις 3 και 4 Φεβρουαρίου 2025.

Στόχος της επίσκεψής του είναι η επικοινωνία με τοπικούς φορείς, επαγγελματίες, αγρότες και εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης, προκειμένου να συζητηθούν κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τις τοπικές κοινωνίες, όπως η αγροτική παραγωγή, η επιχειρηματικότητα και οι εργασιακές συνθήκες.

Αναλυτικά το πρόγραμμα της περιοδείας:

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2025

Ορεστιάδα:

  • 10:30: Συνάντηση με τον Κοσμήτορα της Σχολής Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.
  • 11:30: Συνάντηση με την Ένωση Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Ορεστιάδας, το ΔΣ του Εργατικού Κέντρου, τον Εμπορικό Σύλλογο και τον Δικηγορικό Σύλλογο.
  • 12:30: Συνάντηση με αγροτικούς συλλόγους της περιοχής στο μπλόκο Καστανέων, όπου θα ακολουθήσουν δηλώσεις στα ΜΜΕ.

Αλεξανδρούπολη:

  • 14:30: Συνάντηση με τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης, Ιωάννη Ζαμπούκη, στο Δημαρχείο.
  • 17:00: Συνάντηση με διάφορους τοπικούς συλλόγους και φορείς στο Επιμελητήριο Έβρου.
  • 18:30: Συνέντευξη Τύπου στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλεξανδρούπολης.
  • 20:00: Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας της Νομαρχιακής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Έβρου στην «Αποθήκη 2» στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025

Κομοτηνή:

  • 10:00: Συνάντηση με τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ και με Δημάρχους Ροδόπης στο Γραφείο του Περιφερειάρχη.
  • 11:00: Συνάντηση με Παραγωγικούς Φορείς της Ροδόπης στο Επαγγελματικό & Βιοτεχνικό Επιμελητήριο.
  • 12:30: Περιοδεία στην πόλη της Κομοτηνής.
  • 13:30: Συνέντευξη Τύπου στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Ξάνθη:

  • 17:00: Συνάντηση με Παραγωγικούς φορείς στο Επιμελητήριο Ξάνθης.
  • 18:30: Συνάντηση με εργαζόμενους και απολυμένους του Καζίνο Θράκης στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
  • 19:00: Συνέντευξη Τύπου στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
  • 20:00: Κοπή πίτας της Νομαρχιακής Επιτροπής Ξάνθης στην Καπναποθήκη Π.

Η περιοδεία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής εξόρμησης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σε όλη την Ελλάδα, με στόχο την επανεκκίνηση του κόμματος και την ουσιαστική συζήτηση με την κοινωνία και τους φορείς της.

 




Ανέγερση του 1ου Νηπιαγωγείου Κομοτηνής στο πλαίσιο του Προγράμματος “Ανατολική Μακεδονία – Θράκη 2021-2027”

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης επενδύει στο μέλλον της νέας γενιάς μέσω του Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία – Θράκη 2021 – 2027», με στόχο την αναβάθμιση της εκπαίδευσης στην περιοχή. Στο πλαίσιο αυτό, χρηματοδοτεί με 24.244.476,93 ευρώ την ίδρυση, επέκταση και εκσυγχρονισμό 12 σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καλύπτοντας ανάγκες σε κτιριακό δυναμικό, εξοπλισμό και διευκολύνσεις για μαθητές ΑμεΑ.

Ανάμεσα σε αυτά τα έργα περιλαμβάνεται και το 1ο Νηπιαγωγείο του Δήμου Κομοτηνής, για το οποίο το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης παραχώρησε το οικόπεδο. Ο Δήμος Κομοτηνής, μέσω της Τεχνικής Υπηρεσίας του, ολοκλήρωσε την πρόταση για την ανέγερση του 1ου Νηπιαγωγείου, έργο με προϋπολογισμό 1,8 εκατομμυρίων ευρώ. Επόμενος στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι να εντάξει την ανέγερση του 11ου Νηπιαγωγείου Κομοτηνής σε χρηματοδοτούμενο έργο.




Στην Αν. Μακεδονία – Θράκη ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελος

Την ΑΜ-Θ επισκέπτεται  σήμερα και αύριο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Μανώλης Φάμελλος.

Συγκεκριμένα σήμερα θα βρεθεί σε Ροδόπη και Καβάλα. Ειδικότερα στη Ροδόπη, στις 9:30 το πρωΐ  θα συναντηθεί με τον Δήμαρχο Μαρωνείας-Σαππών. Στις 11 συνάντηση με τον Δήμαρχο Κομοτηνής. Στις 11:30 θα απευθύνει ανοικτή ομιλία σε καφέ της Κομοτηνής, ενώ στις 13:30 θα παραχωρήσει συνέντευξη τύπου.

Το Σάββατο ο κ. Φάμελλος θα βρεθεί στην Ξάνθη με βόλτα στο παζάρι της Ξάνθης στις 9:30 το πρωΐ και με ανοικτή ομιλία σε καφέ της πόλης.

Εξ άλλου σε ότι αφορά την εσωκομματική διαδικασία του ΣΥΡΙΖΑ, μέχρι χθες βράδυ κατατέθηκαν οι υποψηφιότητες των συνέδρων, για την ανάδειξη των οποίων θα τοποθετηθούν κάλπες το Σάββατο και την Κυριακή.

Πηγή: ertnews.gr




US Dual Diploma: Το Αμερικανικό Απολυτήριο Τώρα στην Αν. Μακεδονία και Θράκη μέσω του ΑΞΙΟΝ

Το πρόγραμμα US Dual Diploma του Columbia School, που φέρνει το Αμερικανικό απολυτήριο Λυκείου στην Ελλάδα, είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για μαθητές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης να διευρύνουν τους ορίζοντες της εκπαίδευσής τους.

Σε συνεργασία με το ΑΞΙΟΝ στη Ξάνθη και υπό την αιγίδα του Αμερικανικού Παιδαγωγικού Ινστιτούτου COGNIA, οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν διπλό απολυτήριο, συνδυάζοντας το ελληνικό και το αμερικανικό σύστημα.

Τα Κύρια Χαρακτηριστικά του Προγράμματος:

  1. Παράλληλη Εκπαίδευση: Οι μαθητές θα ολοκληρώσουν 10 μαθήματα από το αμερικανικό σύστημα, ενώ θα αναγνωρίζονται τα 30 μαθήματα του ελληνικού Λυκείου.
  2. Ευελιξία Χρόνου: Η διάρκεια του προγράμματος είναι προσαρμόσιμη στις ανάγκες κάθε μαθητή, με δυνατότητα ολοκλήρωσης σε 2, 3 ή περισσότερα χρόνια.
  3. Προετοιμασία για Πανεπιστήμιο: Το πρόγραμμα προσφέρει εξατομικευμένη εκπαιδευτική προσέγγιση, με επαγγελματικό προσανατολισμό από ειδικούς των ΗΠΑ και εγγύηση εισαγωγής σε συνεργαζόμενα πανεπιστήμια.
  4. Ανάπτυξη Διεθνών Σχέσεων: Οι μαθητές γίνονται μέλη διεθνών ομάδων, συνεργαζόμενοι με μαθητές από όλο τον κόσμο, αναπτύσσοντας διεθνείς φιλίες και επαφές.
  5. Εξατομικευμένο Πρόγραμμα: Κάθε μαθητής ακολουθεί ένα πρόγραμμα σπουδών προσαρμοσμένο στο δικό του προφίλ, με στόχο την εισαγωγή σε κορυφαία πανεπιστήμια.

Αυτή η μοναδική ευκαιρία προσφέρει στους μαθητές της περιοχής ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην εκπαιδευτική τους πορεία, καθώς ενισχύει τις επιλογές τους για διεθνείς σπουδές και επαγγελματική αποκατάσταση.




Μια ποδηλατική γιορτή στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη το 6ο Brevet Φιλίππων

Το 6ο Brevet Φιλίππων μία ποδηλατική εμπειρία στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Η διοργάνωση, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου, στις 8:30 το πρωί, ξεκίνησε από τον Αρχαιολογικό Χώρο των Φιλίππων. Οι ποδηλάτες διήνυσαν 210 χλμ, διασχίζοντας τους Δήμους Καβάλας, Δράμας, Αμφίπολης και Παγγαίου, με τερματισμό στην κεντρική πλατεία των Κρηνίδων. Εκεί τους περίμενε ένα πλούσιο πρόγραμμα με τοπικές γεύσεις, μουσικές εκδηλώσεις, χορό και δραστηριότητες για όλες τις ηλικίες.

Η φετινή διοργάνωση, με κεντρικό θέμα το “Κλίμα και Κλιματική Αλλαγή”, στόχευσε στην ευαισθητοποίηση του κοινού για τα περιβαλλοντικά ζητήματα και την ανάγκη ανάληψης δράσης για την προστασία του πλανήτη.




ΕΛΑΣ | Έρευνες για παράρτημα της ρωσικής μαφίας στην Ανατολική Μακεδονία με «πλοκάμια» σε Καβάλα και Θάσο

Η μεγάλη τουριστική ανάπτυξη που γνωρίζει τα τελευταία χρόνια η περιοχή έχει «φέρει» παρουσία ή και δράση μελών του οργανωμένου εγκλήματος – Ερευνάται η εμπλοκή τους στην πώληση προστασίας ή και η συμμετοχή τους σε ιδιοκτησία κέντρων διασκέδασης και άλλων επιχειρήσεων.

Ανησυχία για τη δράση «παραρτήματος» της ρωσικής – ρωσόφωνης μαφίας σε τουριστικές περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και κυρίως σε Καβάλα και Θάσο εκφράζουν οι επιτελείς της ΕΛ.ΑΣ. ύστερα από την πυκνή ροή πληροφοριών και δεδομένων από κεντρικές και τοπικές αστυνομικές υπηρεσίες.

 

Ολα αυτά, βεβαίως, αποκτούν επιπλέον βαρύτητα στον απόηχο της αιματηρής συμπλοκής μελών της βουλγαρικής μαφίας σε beach bar της Χαλκιδικής την περασμένη εβδομάδα που φαίνεται να πυροδοτήθηκε λόγω προϋπαρχουσών διενέξεων αντιμαχόμενων συμμοριών στη Σόφια που μεταφέρθηκαν στον εν λόγω ελληνικό δημοφιλή τουριστικό προορισμό.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, μάλιστα, μέλη αυτού του «παραρτήματος» έχουν διασυνδέσεις με ομοεθνείς τους που δραστηριοποιούνται και δίνουν το «παρών» στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην Αττική. Ορισμένοι εξ αυτών, δε, φέρονται να έχουν συσχετιστεί με τρία συμβόλαια θανάτου κατά Ελλήνων ποινικών την περίοδο 2022-2023.

Πλέον, κύριο ζητούμενο για τις Αρχές ασφαλείας αποτελεί το ενδεχόμενο της επέκτασης της δράσης των συγκεκριμένων αλλοδαπών από το πρώην ανατολικό μπλοκ σε όλο το φάσμα του οργανωμένου εγκλήματος στην Ελλάδα.

Ανάμεσα σε άλλα, ερευνάται η εμπλοκή τους στην πώληση προστασίας ή ακόμη και η συμμετοχή τους σε ιδιοκτησία κέντρων διασκέδασης και άλλων επιχειρήσεων σε τουριστικές περιοχές ανά τη χώρα – σενάρια που προκαλούν ανησυχία υπό τον φόβο ενός νέου κύκλου αίματος.

Δικογραφίες για 8 άτομα

Η ΕΛ.ΑΣ., λοιπόν, τον περασμένο Ιανουάριο προχώρησε στη σύλληψη ή σχημάτισε δικογραφίες εις βάρος οκτώ ατόμων – κυρίως ρωσικής καταγωγής – για τρεις δολοφονίες ιδιωτών σε Βοιωτία και Κορυδαλλό, για απόπειρα ανθρωποκτονίας σε αγροτική περιοχή στο Πλατανόδασος Σβορώνου Πιερίας αλλά και για τον εμπρησμό οχημάτων σε χώρο στάθμευσης πρατηρίου υγρών καυσίμων στον Ασπρόπυργο την περίοδο 2022-2023.

Από την περαιτέρω έρευνα προέκυψε ότι η εν λόγω ομάδα ποινικών από χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ προχωρούσε αρχικά σε ληστείες και άλλες παράνομες δραστηριότητες στη Θεσσαλονίκη και αργότερα επεξέτεινε τη δράση της νοτιότερα, στην Αττική, όπου επιχείρησε να συμμετάσχει κυρίως στα κυκλώματα διακίνησης λαθραίων τσιγάρων, με συνέπεια να έλθει σε σύγκρουση με έλληνες ποινικούς που ήλεγχαν τους συγκεκριμένους τομείς.

Κατά πληροφορίες, τα μέλη της συγκεκριμένης μαφίας (ηγετικά μέλη της φέρονται να βρίσκονται και εκτός Ελλάδας, έχοντας όμως προσβάσεις και στις φυλακές) επιχειρούν το τελευταίο διάστημα να εισέλθουν στον χώρο των εκβιάσεων ιδιοκτητών νυχτερινών κέντρων και άλλων ιδιωτών, με απειλές κατά της ζωής τους και άλλες πρακτικές. Εν τω μεταξύ, αντίστοιχες «παρεμβάσεις» φαίνεται να επιχειρήθηκαν και σε νυχτερινά μαγαζιά της Μυκόνου αλλά και εις βάρος ιδιωτών στα νότια προάστια της Αθήνας, στη Θεσσαλονίκη και αλλού.

Ανησυχία στην Κατεχάκη

Όμως, εκείνο που έχει θορυβήσει ιδιαιτέρως τα αρμόδια στελέχη της λεωφόρου Κατεχάκη είναι η παρουσία μελών του ίδιου συστήματος αλλοδαπών ποινικών σε δημοφιλείς παραλιακές περιοχές τής – μέχρι πρότινος… ειρηνικής – Ανατολικής Μακεδονίας, με καταγγελλόμενη άσκηση πίεσης σε μεγάλα νυχτερινά κέντρα της περιοχής, όπου έχουν διαβλέψει ότι υπάρχουν σημαντικοί τζίροι. Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, η παρουσία τους εκεί σχετίζεται και με την καταγωγή προσώπων από το προσωπικό περιβάλλον τους, τη διαμονή φίλων και ομοεθνών τους στην περιοχή και άλλους λόγους.

Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. υπενθυμίζουν ότι στη συγκεκριμένη περιοχή, κατόπιν της μεγάλης τουριστικής ανάπτυξης που γνωρίζει τα τελευταία χρόνια, της παρουσίας πολλών αλλοδαπών επισκεπτών κ.λπ., έχει διαπιστωθεί η παρουσία ή και η δράση μελών του οργανωμένου εγκλήματος. Ανάμεσα σε αυτά, υπογραμμίζουν, ξεχωρίζει η παρουσία μελών του επονομαζόμενου «συνδικάτου εκτελεστών» που είχε προχωρήσει σε μπαράζ δολοφονιών τη δεκαετία του ’90.

Ακόμη σημειώνουν ότι τον Ιούνιο του 2001 σε κατοικία στην περιοχή της Καλλιράχης Θάσου δολοφονήθηκαν ένας υπάλληλος της Πολεοδομίας, ένας της Τοπογραφικής Υπηρεσίας και ένας εργολάβος οικοδομών, ενώ ακολούθησε το 2002 η δολοφονία ιδιοκτήτη νυχτερινού κέντρου στην Καβάλα. Όλες οι παραπάνω ενέργειες αποδόθηκαν τότε σε κύκλο παράνομων συμφερόντων σε νυχτερινά κέντρα και σε πολεοδομικές άδειες της ευρύτερης περιοχής.

 

www.kavalapost.gr




51.499 οι άνεργοι στην Αν. Μακεδονία και Θράκη

Το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων στο μητρώο της ΔΥΠΑ για τον μήνα Ιούλιο 2024, ανήλθε σε 848.602 άτομα.

Από αυτά 453.801 (ποσοστό 53,5%) άτομα είναι εγγεγραμμένα στο μητρώο της ΔΥΠΑ για χρονικό διάστημα ίσο ή και περισσότερο των 12 μηνών και 394.801 (ποσοστό 46,5%) είναι εγγεγραμμένα στο μητρώο της ΔΥΠΑ για χρονικό διάστημα μικρότερο των 12 μηνών.

Οι άνδρες ανέρχονται σε 266.697 άτομα (ποσοστό 31,4%) και οι γυναίκες ανέρχονται σε 581.905 άτομα (ποσοστό 68,6%).
Η ηλικιακή κατηγορία 30-44 ετών συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο αριθμό εγγεγραμμένων μεταξύ των ηλικιακών κατηγοριών ο οποίος ανέρχεται σε 281.014 άτομα (ποσοστό 33,1%).
Το εκπαιδευτικό επίπεδο Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο αριθμό εγγεγραμμένων μεταξύ των εκπαιδευτικών επιπέδων ο οποίος ανέρχεται σε 378.188 άτομα (ποσοστό 44,6%).

Μεταξύ των Περιφερειών της Χώρας η Περιφέρεια Αττικής και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας καταγράφουν τον μεγαλύτερο αριθμό εγγεγραμμένων ο οποίος ανέρχεται σε 304.013 άτομα (ποσοστό 35,8%) και 169.015 άτομα (ποσοστό 19,9%) αντίστοιχα.

Το σύνολο των επιδοτούμενων ανέργων, για τον μήνα Ιούλιο 2024, (αφορά τον αριθμό των δικαιούχων που πληρώθηκαν εντός του αντίστοιχου μήνα) ανέρχεται σε 139.124 άτομα, από τα οποία οι 132.222 (ποσοστό 95,0%) είναι κοινοί άνεργοι και λοιπές κατηγορίες επιδοτούμενων ανέργων και οι 6.902 (ποσοστό 5,0%) είναι εποχικοί τουριστικών επαγγελμάτων.

Οι άνδρες ανέρχονται σε 47.275 (ποσοστό 34,0%) και οι γυναίκες σε 91.849 (ποσοστό 66,0%).

Από το σύνολο των επιδοτούμενων ανέργων 106.886 (ποσοστό 76,8%) είναι κοινοί, 1.986 (ποσοστό 1,4%) είναι οικοδόμοι, 6.902 (ποσοστό 5,0%) είναι εποχικοί τουριστικών επαγγελμάτων, 1.105 (ποσοστό 0,8%) είναι εποχικοί λοιποί (αγροτικά), 22.116 (ποσοστό 15,9%) είναι εκπαιδευτικοί και 129 (ποσοστό 0,1%) είναι λοιποί.

 

www.evros24.gr




Η δέσμευση Μητσοτάκη για επιδότηση στο ρεύμα και οι αιχμές: Τα μηνύματα για Β. Μακεδονία και Κυπριακό

Ο «καύσωνας» που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες και στο ηλεκτρικό ρεύμα με την άνοδο που έχει πάρει η τιμή του, προκαλώντας «πονοκέφαλο» στους καταναλωτές, αλλά και οι αποκλίσεις στις τιμές της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, που καταγράφονται τις τελευταίες μέρες στο «ταμπλό»του Χρηματιστηρίου Ενέργειας και φτάνουν τις μερικές εκατοντάδες ευρώ, βρίσκονται στο επίκεντρο του Μεγάρου Μαξίμου.

Η κυβέρνηση αναζητά λύσεις για να μην περάσουν οι αυξήσεις της χονδρικής στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος προκειμένου να μπει ένα φρένο στις ανατιμήσεις που έρχονται και φουσκώνουν τους λογαριασμούς των νοικοκυριών τους τελευταίους τρεις μήνες.

Επιδότηση ρεύματος τον Αύγουστο

Με το σκεπτικό αυτό, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ΣΚΑΪ το απόγευμα της Τρίτης (16/7) ο Κυριάκος Μητσοτάκης προανήγγειλε μέτρα που θα αφορούν το ηλεκτρικό ρεύμα. Υπενθυμίζεται ότι το πρωί της ίδιας ημέρας έγινε μια πρώτη συζήτηση για το ζήτημα στην σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου.

Όπως γνωστοποίησε ο πρωθυπουργός στην έκτακτη πρωινή σύσκεψη για το ράλι τιμών στο ρεύμα, αποφασίστηκε να επιβληθεί έκτακτο τέλος στους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας για δύο μήνες, προκειμένου όπως είπε «να επιδοτήσουμε τον μήνα Αύγουστο». Ξεκαθάρισε δηλαδή ότι θα επιβληθεί ένα «έκτακτο τέλος, ώστε να χρησιμοποιήσουμε τα χρήματα αυτά για να ανακουφίσουμε τους πολίτες».

«Τεράστια έξαρση των τιμών στην χονδρική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας

Μάλιστα σχετικές, αναλυτικές ανακοινώσεις θα γίνουν σήμερα το πρωί από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θ. Σκυλακάκη. Περιγράφοντας την κατάσταση ο Κ. Μητσοτάκης σημείωσε στη συνέντευξή του ότι «τις τελευταίες δέκα μέρες είδαμε μια τεράστια έξαρση των τιμών στην χονδρική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Αφορά όλη την νοτιοανατολική Ευρώπη μέχρι και την Ουγγαρία». Και πρόσθεσε: «Αυτό το αποτέλεσμα της στρέβλωσης της αγοράς θα χτυπήσει τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος του Αυγούστου».

O Κυριάκος Μητσοτάκης αναφερόμενος στην ακρίβεια είπε πως «κεντρικός στόχος της πολιτικής μας ήταν η αύξηση των μισθών»,  σημειώνοντας ότι «ο κατώτατος μισθός αθροιστικά αυξήθηκε περισσότερο από τον πληθωρισμό». Ο πρωθυπουργός κατήγγειλε εκ νέου το ότι υπάρχουν πολυεθνικές εταιρείες που «πουλάνε στην Ελλάδα ακριβότερα από άλλες χώρες».

Αναφορικά με την ακρίβεια, αναγνώρισε το πρόβλημα και επισήμανε ότι υπάρχει «σημαντική μείωση του πληθωρισμού», ενώ αναμένεται να δούμε και «αποκλιμάκωση των τιμών» σε ορισμένα προϊόντα.

Ερωτηθείς σχετικά, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι υπάρχουν φαινόμενα καρτελοποίησης, για να συμπληρώσει ότι «τα ζητήματα των καρτέλ ερευνώνται από την επιτροπή ανταγωνισμού».

Υπογράμμισε ότι οι παρεμβάσεις που γίνονται όσον αφορά στο πρόβλημα της ακρίβειας «μετριάζουν το πρόβλημα», σημειώνοντας ότι «δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις».

«Θα είναι μια δύσκολη μέρα το Σάββατο για τον Ελληνισμό»

Εκτός από τη «μάχη» της ακρίβειας, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει στραμμένο το βλέμμα και στην εξωτερική πολιτική, ενώ πολλά είναι και τα μηνύματα που θέλησε να περάσει και στη συνέντευξη που παραχώρησε. Με αφορμή μάλιστα την μαύρη επέτειο της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο στις 20 Ιουλίου 1974, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο Κυπριακό και στην επίσκεψη του στη Μεγαλόνησο τις επόμενες ημέρες.

«Θα είναι μια δύσκολη μέρα το Σάββατο για τον Ελληνισμό. Εγώ ήμουν έξι χρονών, οι πρώτες μου αναμνήσεις ως παιδί ήταν αναμνήσεις από το 1974, από την εισβολή. Πενήντα χρόνια μετά, εξακολουθούμε να έχουμε το ένα τρίτο μιας ευρωπαϊκής χώρας υπό κατοχή ουσιαστικά. Είναι μία ευκαιρία, όπως κάθε τέτοια ημερομηνία -δεν είναι επέτειος, η επέτειος παραπέμπει συνήθως σε κάτι το οποίο είναι ένα ευχάριστο γεγονός-, μια ευκαιρία αναστοχασμού για το τι ενδεχομένως και εμείς δεν κάναμε καλά» τόνισε.

Και συνέχισε ο πρωθυπουργός: «Διάβασα με πολύ προσοχή τη συνέντευξη του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, του Νίκου Χριστοδουλίδη, στην «Καθημερινή», είπε αλήθειες για το ζήτημα του Κυπριακού. Ναι, είμαι αισιόδοξος, συγκρατημένα αισιόδοξος, ότι θα έχουμε ακόμα μια ευκαιρία οι δύο κοινότητες να καθίσουν στο τραπέζι, να υπάρχει μια επανέναρξη των συνομιλιών στα πλαίσια των αποφάσεων του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, με ορισμένους όρους οι οποίοι είναι απαράβατοι: πρέπει να υπάρχει μια κυριαρχία, μια ιθαγένεια, μια διεθνής προσωπικότητα. Αυτές είναι μη διαπραγματεύσιμες έννοιες για το μέλλον της Κύπρου, εφόσον θα μπορούσε να υπάρχει μια συμφωνία… Δεν το ξέρω, αλλά έχοντας δει και τον Γενικό Γραμματέα, ο οποίος πραγματικά πιστεύει ότι αυτή είναι ακόμα μια ευκαιρία την οποία πρέπει να αρπάξουμε, η Ελλάδα είναι εδώ να βοηθήσει με όποιον τρόπο μπορεί».

«Πρέπει να τηρηθεί η Συμφωνία των Πρεσπών»

Σχετικά με τις προκλήσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας στη Βόρεια Μακεδονίας και την απόφασή της να αποκαλεί τη χώρα με τον όρο «Μακεδονία» ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε: «Το όνομα είναι Βόρεια Μακεδονία και δεν μπορεί να αποκαλείται αλλιώς. Η Ελλάδα είναι τοποτηρητής της ευρωπαϊκής πορείας της Βόρειας Μακεδονίας. Στο ζήτημα αυτό, η Ελλάδα δεν είναι μόνη. Έχει όλη την Ευρώπη μαζί της. Υπάρχει μία Συμφωνία. Πρέπει να την τηρήσουν οι γείτονές μας».

Αναφορικά με την επανεκλογή Μέτσολα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τόνισε: «Χάρηκα για την επανεκλογή της, είμαι σίγουρος για την εκλογή της Φον ντερ Λάιεν. Ανάλογα με το χαρτοφυλάκιο, θα είναι και η επιλογή του Επιτρόπου»

«Η πολιτική βία δεν έχει χώρο στις δημοκρατίες»

Σχολιάζοντας, στην ίδια συνέντευξη, την απόπειρα δολοφονίας κατά του Ντόναλντ Τραμπ, ανέφερε ότι «ήταν ένα πολύ άγριο συμβάν και δεν υπάρχει πολιτικός που δεν προβάλει την απόπειρα δολοφονίας και στη δική του καθημερινότητα». Τόνισε, δε, ότι «η πολιτική βία δεν έχει χώρο στις δημοκρατίες».

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι «πολιτική βία είχαμε και στην  πατρίδα μας. Η μεγάλη επιτυχία της δημοκρατίας είναι να επιλύει τις διαφωνίες ειρηνικά. Είμαστε αντίπαλοι, όχι εχθροί». Δεν δίστασε μάλιστα να αναφερθεί στον «τοξικό λόγο»  κάνοντας την διαπίστωση πως «παγκόσμια περισσεύει».

«Αδιανόητες αναφορές Πολάκη κατά μίας γυναίκας»

Αναφερόμενος στον Παύλο Πολάκη και το περιστατικό λεκτικής βίας στη γραμματέα της ΝΔ Μαρία Συρεγγέλα, ανέφερε: «Είδαμε χθες αδιανόητες αναφορές Πολάκη κατά μίας γυναίκας, δεν είχε το θάρρος να ζητήσει συγγνώμη και ο ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Δυστυχώς ο Πολακισμός θέση στο νέο λεξικό Μπαμπινιώτη». Αναφορικά με την υπόθεση Αυγενάκη επισήμανε ότι εκεί υπήρξαν άμεσες κυρώσεις και με συνοπτικές διαδικασίες, τέθηκε εκτός Κοινοβουλευτικής Ομάδας.

«Πολύ καλά κάνουν και ζητούν να βγουν οι κουκούλες»

Σχετικά με την υπόθεση Novartis είπε: «Δικαιώνεται αυτό που είχαμε πει για πολιτική συνομωσία. Δόθηκαν πολλά λεφτά προκειμένου κάποιοι να επιτελέσουν ρόλο τους ως προστατευμένοι μάρτυρες μόνο που αυτό δεν ισχύει στην Ελλάδα. Πολύ καλά κάνουν και ζητούν να βγουν οι κουκούλες, δεν ξεχνάμε τι έγινε. Η Δικαιοσύνη θα το αποφασίσει. Υπάρχουν στοιχεία που της επιτρέπουν να το κάνει. Αυτό που έγινε από ΣΥΡΙΖΑ ήταν ότι αθλιέστερο έχω δει στην πολιτική. Δέκα πολιτικά πρόσωπα να στοχοποιούνται για μία υπόθεση στημένη από την αρχή έως το τέλος».

«Δεν υπάρχει άλλος δρόμος για το ΕΣΥ»

Ως προς τις ελλείψεις σε ιατρονοσηλευτικό προσωπικό άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο της επίταξης και τόνισε: «Το ζήτημα της υποστελέχωσης σε ορισμένα νοσοκομεία μπορεί βραχυπρόθεσμα να λυθεί χωρίς ακραία μέτρα. Υπάρχει πρόβλημα σε ορισμένα νοσοκομεία για να καλύψουμε εφημερίες. Με δύο εφημερίες το μήνα μπορεί να λυθεί. Πριν λάβουμε δραστικά μέτρα ζητώ να αναλογιστούν όλοι την κοινωνική ευθύνη. Πριν φτάσουμε να αναγκαστούμε να χρησιμοποιήσουμε πιο σκληρά μέτρα κάνω έκκληση σε τοπικούς ιατρικούς συλλόγους. Θα στηρίξω το υπουργείο Υγείας σε αυτή την επιλογή. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος για το ΕΣΥ. Κάνω μία τελευταία έκκληση και το τονίζω να λυθεί συναινετικά, ωραία το θέμα αυτό. Διαφορετικά έχουμε εργαλεία να το λύσουμε. 2 με 3 εφημερίες το μήνα τις οποίες πληρώνουμε αδρά».

«Έχουμε βελτιώσει τις απολαβές των γιατρών. Δώσαμε αύξηση 10% το 23%. Αυξήσαμε 20% τις εφημερίες. Το όποιο ευρώ εξοικονομούμε πρέπει να διαλέξουμε που θα το διοχετεύσουμε. Προτεραιότητα μας είναι η αύξηση απολαβών ιατρών και γι’ αυτό δώσαμε τη δυνατότητα να εκτελούν και ιδιωτικό έργο. Αυτή είναι μια σημαντική μεταρρύθμιση», πρόσθεσε.

Η «μάχη» με τις φωτιές

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφερόμενος στις φωτιές τόνισε ότι ήταν τεράστιας σημασίας το γεγονός ότι οι πολίτες καθάρισαν τα οικόπεδα τους. «Όλα αυτά χτίζουν κοινωνικό κεφάλαιο», σημείωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Ο νόμος ισχύει για όλους, πρωτίστως για πιο ισχυρούς. Δεν θα κερδίσουμε μάχη από μία στιγμή στην άλλη αλλά την δίνουμε».

«Κανένα σχόλιο για την υποψηφιότητα Διαμαντοπούλου στο ΠΑΣΟΚ»

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σχολιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις στο ΠΑΣΟΚ και την υποψηφιότητα της Άννας Διαμαντοπούλου στην ηγεσία του κόμματος ανέφερε: «Είναι κόμμα της αντιπολίτευσης. Κανένα σχόλιο για την υποψηφιότητα της Άννας Διαμαντοπούλου για την προεδρία . Για το ΠΑΣΟΚ έχω απαγορεύσει δια ροπάλου προτιμήσεις και απόψεις. Θα ήταν άκομψο να το κάνουμε. Πιστεύω στις αυτοδύναμες κυβερνήσεις».

Παράλληλα υπογράμμισε ότι ο εκλογικός νόμος θα παραμείνει  όπως έχει ενώ οι εθνικές εκλογές θα πραγματοποιηθούν το 2027 . «Αυτοί είναι οι κανόνες . Όσο μιλάμε για εκλογές, τόσο δίνουμε στους πολίτες την πεποίθηση ότι μας ενδιαφέρει η επανεκλογή μας και όχι τα προβλήματά τους» σχολίασε σχετικά.

Για τις αναφορές Κασσελάκη σε μαύρα χρήματα στα κόμματα επεσήμανε: «Το θέμα των μαύρων χρημάτων αφορά τον ΣΥΡΙΖΑ και όχι τη ΝΔ. Πρώτα ας λύσουν τα εσωτερικά τους, αν αφορά τον κύριο Τσίπρα και μετά να ασχολούνται με τη ΝΔ. Έχω καταθέσει Πόθεν Έσχες και ελέγχεται. Όλο αυτό το ζήτημα, το δημιούργησε ο ίδιος ο κ. Κασσελάκης».

Απάντηση… σε Σαμαρά-Καραμανλή

Για τις απόψεις που εξέφρασαν πρόσφατα Σαμαράς και Καραμανλής σε εκδήλωση στο Πολεμικό Μουσείο τόνισε: «Δεν συμφωνώ με κάποιες απόψεις τους, αλλά έχουν το δικαίωμα να τις εκφράζουν. Η πολιτική αυτή τη στιγμή της ΝΔ εκφράζεται από εμένα και την κυβέρνηση . Έχουμε κερδίσει πέντε εκλογές, άρα κάνουμε κάτι σωστό. Η Ελλάδα σήμερα διεθνώς είναι πιο ισχυρή».

Καμιά συζήτηση για το ζήτημα του ΠτΔ

Ερωτηθείς για το πρόσωπο που θα προτείνει για την Προεδρία της Δημοκρατίας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε πως θα ήταν άκομψο να πει το οτιδήποτε πριν λήξει η θητεία της Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

«Και σε αυτό κι αν θα είμαι κάθετος. Δε θέλω και δεν πρόκειται να δεχτώ να ακούσω από κανέναν βουλευτή οποιαδήποτε άποψη για την Προεδρία της Δημοκρατίας, διότι αφορά αμφισβήτηση του θεσμού όχι του προσώπου, μέχρι που να ανοίξει η συζήτηση. Η συζήτηση θα ανοίξει συντεταγμένα τον Φεβρουάριο του 2025. Και προφανώς και δεν κάθομαι εδώ σε αυτό το γραφείο να αποφασίζω μόνος μου, σέβομαι όμως απόλυτα και την συνταγματική επιταγή η οποία περιγράφει τον ή την Πρόεδρο της Δημοκρατίας ως ένα πρόσωπο το οποίο πρέπει να έχει ευρύτερη αποδοχή. Και θα σταματήσω εδώ», συμπλήρωσε.

ethnos.gr




Μητσοτάκης: Η κυβέρνηση των Σκοπίων να χρησιμοποιεί μόνο το όνομα Βόρεια Μακεδονία

Προειδοποίηση προς το VMRO να σταματήσει τις προκλήσεις και να σεβαστεί πληρως τη Συμφωνία των Πρεσπών που προβλέπει το όνομα «Βόρεια Μακεδονία» απηύθυνε ο πρωθυπουργός  Κυριάκος Μητσοτάκης, κάνοντας λόγο για εξαιρετικά αρνητικά πρώτα δείγματα γραφής από τη νέα κυβέρνηση.

Ο πρωθυπουργός, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, τόνισε: «Θέλω να στείλω ένα μήνυμα προειδοποίησης στη νέα κυβέρνηση, να σεβαστεί την κεντρική πρόβλεψη της Συμφωνίας των Πρεσπών, να χρησιμοποιεί το όνομα της Βόρειας Μακεδονίας, ειδάλλως θα δημιουργήσει πρόβλημα όχι στις σχέσεις Ελλάδος και Βόρειας Μακεδονίας, αλλά και Ευρώπης και Βόρειας Μακεδονίας», ανέφερε, υπενθυμίζοντας τις καταδικαστικές δηλώσεις της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και του Σαρλ Μισέλ.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε, υπήρξαν άμεσες παρεμβάσεις της κυβέρνησης «μέσα σε λίγες ώρες, αυτά δεν έγιναν από μόνα τους. Έκανα εγώ προσωπικά παρεμβάσεις για να ενημερώσω την ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις δηλώσεις της Προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας. Υπήρξαν καταδικαστικές δηλώσεις και από την Πρόεδρο της Επιτροπής και από τον Πρόεδρο του Συμβουλίου και από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Άρα θα ασκηθεί πιστεύω, μια συνολική πίεση στην ηγεσία της Βόρειας Μακεδονίας να μην κάνουμε ένα σημαντικό πισωγύρισμα».

Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Μητσοτάκης ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνησ ηδεν θα φέρει προς κύρωση τα τρία μνημόνια. «Αυτό το οποίο θα κάνουμε μετά βεβαιότητας είναι ότι δεν πρόκειται να φέρουμε προς κύρωση τα τρία μνημόνια τα οποία απορρέουν από τη συμφωνία. Και τώρα δικαιώνεται απόλυτα και η δικιά μας στάση να καθυστερήσουμε αυτή την κύρωση», είπε χαρακτηριστικά.

«Εμείς βλέπαμε εδώ και καιρό τι γινόταν στη Βόρεια Μακεδονία. Ακούγαμε αυτό το εθνικιστικό παροξυσμό του VMRO, ξέραμε το VMRO θα κερδίσει τις εκλογές και θέλαμε να διατηρήσουμε κι εμείς κάποια ουσιαστικά διαπραγματευτικά όπλα σε περίπτωση που τα πράγματα δεν πήγαιναν όπως ενδεχομένως κάποιοι περίμεναν. Και θεωρώ αδιανόητο στα όρια του πολιτικού και διπλωματικού παραλογισμού να έρχεται τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος είναι αυτός που μας φόρτωσε αυτή τη συμφωνία με τα προβλήματα και να ζητάει τώρα που βλέπουμε ότι τα Σκόπια ακολουθούν μια τελείως διαφορετική γραμμή, να κυρώσουμε τώρα τα μνημόνια. Τι λογική έχει αυτό; Πραγματικά δυσκολεύομαι να το αντιληφθώ. Το δεύτερο το οποίο θα κάνουμε είναι ότι θα ήδη το έχουμε κάνει. Θα καταστήσουμε απολύτως σαφές ότι καμία πρόοδος σε αυτήν την πορεία, τη μακρά πορεία των Σκοπίων προς την Ευρώπη, δεν μπορεί να συντελεστεί εάν δεν υπάρχει απόλυτη συμμόρφωση με τη συμφωνία των Πρεσπών στο ζήτημα του ονόματος», πρόσθεσε.

Για το ψηφιακό φροντιστήριο

Αναφερόμενος στο ψηφιακό φροντιστήριο, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι την περίοδο της πανδημίας, η Ελλάδα ανταποκρίθηκε στην τηλεκπαίδευση. Τώρα δημιουργούμε ένα συμπληρωματικό ψηφιακό βοήθημα και δίνουμε δωρεάν ψηφιακό φροντιστήριο σε μαθητές Γ’ Λυκείου από έμπειρους καθηγητές. «Είναι μία τεράστια πρωτοβουλία που μειώνει τις ανισότητες μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου σχολείου», ανέφερε. Παράλληλα, το ψηφιακό φροντιστήριο θα βοηθήσει να μειωθούν και οι μεγάλες περιφερειακές ανισότητες.

«Πήγαμε στα Ριζώματα, ένα πανέμορφο χωριό στην ορεινή Ημαθία, στα Πιέρια Όρη. Εκεί τα παιδιά για να πάνε φροντιστήριο πρέπει να πάνε στη Βέροια, 45 λεπτά, ένα λεωφορείο την ημέρα, κακές καιρικές συνθήκες. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι και για τα πιο απομονωμένα μέρη της πατρίδας μας, τα νησιά μας, τα μικρά νησιά, τα ορεινά χωριά, είναι ένα πολύ σημαντικό βοήθημα το οποίο παρέχεται δωρεάν στους μαθητές, σημείωσε.

Για τα φαινόμενα βίας

Ερωτηθείς για τη βία στα σχολεία, ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για έξαρση φαινομένων βίας και εγκληματικότητας μετά την πανδημία εντός και εκτός σχολείου. «Δεν παρατηρούμε απλά το φαινόμενο, έχουμε αντιδράσει», τόνισε, υπενθυμίζοντας τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, που ελήφθησαν μετά από σύσταση επιτροπής με ανθρώπους εγνωσμένου κύρους. «Αλλά φυσικά χρειάζεται ευαισθητοποίηση από τις οικογένειες, το σχολείο και τα παιδιά, που πρέπει να καταλάβουν ότι δεν μπορούν να είναι απλοί παρατηρητές σε τέτοια φαινόμενα». Προανήγγειλε επίσης τη δημιουργία panic button για εφήβους, εφόσον θεωρεί ότι δέχεται απειλή bullying ή βίας εκτός σχολείου.

Παράλληλα, αναφερόμενος στην έμφυλη βία, σημείωσε ότι το Panic Button έχει χάσει εκατοντάδες ζωές και ζήτησε μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση από αστυνομικές και δικαστικές αρχές. Το πιο δύσκολο, ανέφερε, είναι να πάρει κάποιος την απόφαση όχι να καταγγείλει, αλλά να φύγει από το κακοποιητικό περιβάλλον. Όσο δεν φεύγει από το σπίτι, πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος. Εκεί χρειάζεται ψυχολογική στήριξη και νομική στήριξη. Πάντως ο αριθμός των καταγγελιών λέει ότι η γειτονιά, οι γυναίκες, μιλούν πιο εύκολα και εμπιστεύονται το κράτος, αν και στην περίπτωση των Αγίων Αναργύρων όλα έγιναν λάθος. «Η περίπτωση της Kυριακής ήταν μία τραγωδία η οποία κατέδειξε πως ότι και να κάνουμε πρέπει πάντα να κάνουμε περισσότερα. Τίποτα δεν λειτούργησε σωστά όμως υπάρχουν χιλιάδες άλλες περιπτώσεις που τα πράγματα λειτουργούν σωστά, είπε.

Για τη βία στα γήπεδα, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι στο παρελθόν η κυβέρνηση πήρε μέτρα. Η εικόνα στα γήπεδα σήμερα είναι τελείως διαφορετική. Είναι εικόνα που μοιάζει με τα ευρωπαϊκά γήπεδα. Κι αυτό έγινε επειδή μπήκε το πλαίσιο, αλλά και επειδή προβλέφθηκαν αυτοματοποιημένες ποινές. Και μετά την τραγική δολοφονία του Γιώργου Λυγγερίδη, υπήρξε συστηματική δουλειά από την αστυνομία για μια ουσιαστικά οργανωμένη συμμορία που ασκούσε βία συστηματικά. «Θα αποδοθούν ευθύνες και θα καταδικαστούν άνθρωποι, πιστεύω, είπε.

Όσον αφορά τον τελικό κυπέλου, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε: «Δεν είχε καμία ανάμειξη η ελληνική κυβέρνηση στο ζήτημα αυτό. Ήταν αποκλειστικά αρμοδιότητα της ΕΠΟ και των ομάδων. Εμείς θα διασφαλίζαμε την ασφαλή τέλεση του τελικού και με φιλάθλους, όπως το κάνουμε και για τον τελικό του Conference. Είναι μια επιχείρηση που έχει τις προκλήσεις της, αλλά έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην αστυνομία».

Σε αυτό το πλαίσιο, κατηγόρησε τον Στέφανο Κασσελάκη για λαϊκισμό, με αφορμή την ανάρτησή του για το νοσοκομείο αναφοράς που πρέπει να υπάρχει στον τελικό. «Ορίστηκε βάση του πρωτοκόλλου της UEFA, ένα νοσοκομείο, ο «Ευαγγελισμός», ως το νοσοκομείο αναφοράς σε περίπτωση που οι επίσημοι, που θα έρθουν για τον αγώνα, χρειαστούν περίθαλψη και πάνω σε αυτό έσπευσαν κάποιοι να κάνουν κριτική, ότι δήθεν έχουμε νοσοκομεία δύο ταχυτήτω

Για το ΕΣΥ

Για το ΕΣΥ, παραδέχθηκε ότι υπάρχουν πολλά προβλήματα, που προέκυψαν από τη δεκαετή οικονομική κρίση, αλλά και την πανδημία, που πολλά πράγματα πήγαν πίσω. «Έχουμε προτάξει την αναμόρφωση του ΕΣΥ ως κεντρικό στόχο τετραετίας», ανέφερε. Παράλληλα, σημείωσε ότι οι προληπτικές εξετάσεις είναι μια τεράστια αλλαγή στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τη Δημόσια Υγεία. Όπως οι εξετάσεις για καρκίνο για τις γυναίκες. Ο κ. Μητσοτάκης έκανε έκκληση στις γυναίκες που δέχονται μήνυμα να μην το αγνοήσουν, ενώ ζήτησε να γίνει το εμβόλιο κατά του HPV από αγόρια και κορίτσια, για να εξαλειφθεί ο καρκίνος του τραχήλου. Στη συνέχεια τα προγράμματα προληπτικών εξετάσεων θα συνεχιστούν. «Θα δώσουμε μεγάλη έμφαση στα νοσοκομεία, αλλά δημόσια υγεία δεν είναι μόνο τα νοσοκομεία», είπε.

Για τις ευρωεκλογές, άφησε αιχμές κατά του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ που ζητούν από τους πολίτες να καταψηφίσουν την κυβέρνηση. Αντίθετα, ο ίδιος βάζει ευρωπαϊκό πρόταγμα, και ζητά η ΝΔ να έχει ισχυρή φωνή στην Ευρώπη, γιατί μπορεί να ωφελήσει τους Έλληνες πολίτες. «θα έχουμε επόμενο Ταμείο Ανάκαμψης; Και αν ναι, ποιος θα το διαπραγματευτεί; Θα έχουμε κοινό αμυντικό ταμείο; Έχω καταθέσω την πρόταση και θα την εξιδεικεύσω ότι ένα κοινό ταμείο θα πρέπει να ξεκινήσει για να υπάρξει μία κοινή αεράμυνα, ένα ευρωπαϊκό Iron Dome», είπε, επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να υπάρξει κοινή ευρωπαϊκή απάντηση στις σύγχρονες προκλήσεις.

Παράλληλα, ανέφερε ότι σε εσωτερικό επίπεδο, η κυβέρνηση νιώθει ισχυρή, με το 41%, χωρίς αλαζονεία. Όμως μία εθνική κάλπη παραμένει εθνική κάλπη. Και δεν θέλω να δώσω πάτημα στην αντιπολίτευση, που θέλει να μετατρέψει τις εκλογές σε κάλπη κατά της κυβέρνησης. «Οι πολίτες δεν αντιμετωπίζουν αυτές τις εκλογές ως εθνικές εκλογές, αλλά θα πρέπει να ξέρουν τι ψηφίζουν», ανέφερε, υπενθυμίζοντας και την επιστολική ψήφο, την οποία χαρακτήρισε τομή για τη δημοκρατία. «Μόνο η ΝΔ ψήφισε την επιστολική ψήφο», ανέφερε, προαναγγέλλοντας ότι μετά τις ευρωεκλογές θα υπάρξει πρωτοβουλία για την επέκταση της επιστολικής ψήφου και στις εθνικές εκλογές.

Για τα δημοσκοπικά ποσοστά των κομμάτων δεξιότερα της ΝΔ, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι στις εθνικές εκλογές υπήρξαν 3 κόμματα. Το ένα δεν υφίσταται, στην περίπτωση της Νίκης αποδείχθηκε η χυδαία εργαλειοποίηση της πίστης. «Για την Ελληνική Λύση, δεν έχω να πω πολλά. Οι εθνικιστικές κορώνες συγκρούονται με την πραγματικότητα. Η κυβέρνηση έχει υπεύθυνο πατριωτισμό», σημείωσε, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι οι παραδοσιακοί ψηφοφόροι της ΝΔ εξακολουθούν να τη στηρίζουν. «Το κλίμα που εισπράττω είναι πολύ καλό. Βλέπω μία συσπείρωση των ψηφοφόρων και είμαι αισιόδοξος για τις εθνικές εκλογές».

Ευρωπαϊκή παρέμβαση για τις πρακτικές των πολυεθνικών στην Ελλάδα

Παράλληλα, ανέφερε ότι η ακρίβεια είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. «Το καταλαβαίνουμε, προσπαθούμε να το διαχειριστούμε, εκεί έχουμε στρέψει την προσοχή μας», ανέφερε. Η κυβέρνηση, ανέφερε, έχει φρενάρει τις αυξήσεις, όμως στα τρόφιμα η βάση των τιμών είναι υψηλότερη απ’ ότι πριν τρία χρόνια. Ωστόσο, είπε, πολλές εταιρείες αλλάζουν συσκευασίες. «Θα παρέμβουμε. Αλλάζει η συσκευασία; Θα μου το λες με μεγάλη ένδειξη», είπε, κάνοντας λόγο για διαρκή μάχη. Όμως πραγματική απάντηση είναι η αύξηση των μισθών και των συντάξεων.

«Οι φόροι έχουν μειωθεί και οι μισθοί έχουν αυξηθεί. Το σημαντικό είναι όχι μόνο να αυξάνεται ο κατώτατος μισθός αλλά ο μέσος μισθός», επισήμανε, κάνοντας αναφορά και στη μείωση της ανεργίας, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η διαπραγματευτική δύναμη των εργαζομένων. «οι αυξήσεις των μισθών δεν καλύπτουν όλες τις αυξήσεις. Αλλά δεν μιλάμε για την ηλεκτρική ενέργεια, γιατί το λύσαμε το θέμα», είπε. Παράλληλα,σημείωσε ότι έχει στείλει επιστολή στην πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ζητώντας ευρωπαϊκή παρέμβαση για τις πρακτικές των πολυεθνικών στην Ελλάδα και τη διαφορετική τιμολόγηση των προϊόντων.

Σχολιάζοντας την πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ για μειώσεις φόρων, υπενθύμιζε ότι θα πάει στο Γενικό Λογιστήριο, που θα τις κοστολογήσει. «Λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν στη χώρα. Το να τάζουμε χρήματα που δεν υπάρχουν, είναι ο ορισμός του λαϊκισμού», είπε. Μάλιστα, απάντησε και στην κριτική για τα επιδόματα, διερωτώμενος αν η αντιπολίτευση θέλει να κοπούν επιδόματα όπως το επίδομα γέννας, τέκνων ή των σχολικών γευμάτων.  Αναφερόμενος στον Στέφανο Κασσελάκη, ανέφερε ότι στο θέμα των δημόσιων οικονομικών φαίνεται ότι δεν έχει ιδέα τι προτείνει ή αν έχει ιδέα, δεν είναι υπεύθυνος.

«Η δεύτερη τετραετία πρέπει να είναι μία τετραετία μεγάλων αλμάτων»

«Η δεύτερη τετραετία πρέπει να είναι μια τετραετία μεγάλων αλμάτων. Δεν συμβιβάζομαι με τη νίκη, να απολαύσω τα καλά της εξουσίας. Είναι εντολή ευθύνης για μένα. Αλλά θέλω να βάλω ένα πλαίσιο στην υλοποίηση αποφάσεων. Δεν πατάμε ένα κουμπί και να αλλάξει η Ελλάδα. Γι’ αυτό μιλάω πάντα για ορίζοντα τετραετίας. Τρέχουμε πολλά πράγματα και η κυβέρνηση είναι συντονισμένη, χωρίς να λογαριάζει το βραχυπρόθεσμο πολιτικό κόστος», είπε.

Παράλληλα, ανέφερε ότι νιώθει ότι σήμερα είναι πιο αποτελεσματικός πριν από 5 χρόνια. Δεν αρκεί κάτι απλώς να ψηφίζεται, αλλά να εφαρμόζεται, χρειάζεται μεγαλύτερη λογοδοσία των υπουργών. Ερωτηθείς για τα λάθη, ανέφερε ότι έχει κάνει και έχει ζητήσει συγγνώμη για λάθη. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι θα ολοκληρώσει τη δεύτερη θητεία και η ΝΔ θα επιδιώξει και τρίτη. «Είμαι πρωθυπουργός εν ενεργεία, είμαι πρόεδρος της ΝΔ. Έχει να κάνει με το πόσο χρήσιμος και δημιουργικός αισθάνομαι. Είναι η πιο τιμητική θέση που μπορούσα να φανταστώ. Γι’ αυτό απέρριψα κάθε σενάριο για ευρωπαϊκή θέση. Το 2027 είναι ακόμη μακριά και η προσοχή μου είναι πώς θα υλοποιήσουμε το έργο μας.

«Με βάζετε να προβάλλω στο μέλλον τις δυσκολίες του παρόντος. Έχω στόχους να γίνουμε κανονική ευρωπαϊκή χώρα, να πρωταγωνιστούμε εκεί που μπορούμε να πρωταγωνιστούμε, να μην υπάρχει ποτέ το φάσμα της χρεοκοπίας. Να έχουμε μειώσει τις κοινωνικές ανισότητες και να δίνουμε πραγματικές ευκαιρίες στους ασθενέστερους να μπορούν να διακριθούν. Έχω μιλήσει πολλές φορές για τους στόχους», είπε. Παράλληλα, ανέφερε ότι η Ελλάδα έγινε η δεύτερη φτωχότερη χώρα επειδή χάσαμε το 25% του πλούτου μας, όχι επί των ημερών της ΝΔ και λόγω του λαϊκισμού που επικράτησε αργότερα. Κάνοντας λόγο για πατριωτική γιαλαντζί αντιπολίτευση εκ δεξιών και λαϊκισμό εξ αριστερών, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι ο τοξικός και ακοστολόγητος λαϊκισμός δεν θα πρέπει να σηκώσει ξανά κεφάλι στην Ελλάδα. Ερωτηθείς για τον Στέφανο Κασσελάκη, ανέφερε ότι θα τον κρίνει ο ελληνικός λαός και οι ευρωεκλογές είναι η πρώτη του εκλογική μάχη.

Ερωτηθείς για το εάν θα παραστεί στον τελικό του Final Four, ο κ. Μητσοτάκης απάντησε καταφατικά με μία προϋπόθεση, ότι θα προκριθούν και θα διεκδικήσουν το ευρωπαϊκό τρόπαιο και οι δύο ελληνικές ομάδες.




Αυστηρό μήνυμα Φον ντερ Λάιεν σε Βόρεια Μακεδονία | Υψίστης σημασίας ο σεβασμός στη Συμφωνία των Πρεσπών

Αυστηρό μήνυμα στη Βόρεια Μακεδονία για την ενταξιακής της προοπτική, έστειλε πριν από λίγο η πρόεδρος της Κομισιοόν Ούρσουλα Φον ντερ Λάιεν, μετά την προκλητική ενέργεια της νέας προέδρου Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα να αποκαλέσει στην τελετή ορκομωσίας την χώρα της «Μακεδονία».

«Προκειμένου η Βόρεια Μακεδονία να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της προς την ένταξη στην ΕΕ, είναι υψίστης σημασίας η χώρα να συνεχίσει την πορεία των μεταρρυθμίσεων και τον πλήρη σεβασμό των δεσμευτικών συμφωνιών της, συμπεριλαμβανομένης της Συμφωνίας των Πρεσπών» ανέφερε σε ανάρτησή της στην πλατφόρμα Χ η Φον ντερ Λάιεν.

Η Σιλιάνοφσκα, κατά την ορκωμοσία αποκάλεσε τη χώρα ως «Μακεδονία», παρά το γεγονός ότι στο κείμενο του όρκου, το οποίο απήγγειλε ο πρόεδρος της απερχόμενης Βουλής, Γιόβαν Μίτρεσκι, καλώντας την Σιλιάνοφσκα να το επαναλάβει, η χώρα αναφερόταν ως «Βόρεια Μακεδονία».

Η πρέσβης της Ελλάδας στη Βόρεια Μακεδονία, Σοφία Φιλιππίδου, η οποία είχε προσκληθεί στη συνεδρίαση της Βουλής για την ορκωμοσία της Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα, αποχώρησε ως ένδειξη διαμαρτυρίας για το γεγονός ότι η τελευταία αποκάλεσε κατά την ορκωμοσία της τη χώρα ως «Μακεδονία», παραβιάζοντας τη Συμφωνία των Πρεσπών.

Η 71χρονη Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα εξελέγη πρόεδρος της Βόρειας Μακεδονίας στον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών που διεξήχθη την Τετάρτη 8 Μαϊου, ως υποψήφια του VMRO-DPMNE, επικρατώντας, με ποσοστό 65%, του μέχρι σήμερα προέδρου της χώρας, Στέβο Πεντάροφσκι.

Παράλληλα με τον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών διεξήχθησαν στη χώρα και οι βουλευτικές εκλογές, στις οποίες το δεξιό αντιπολιτευόμενο κόμμα VMRO-DPMNE κατήγαγε μεγάλη νίκη, καταλαμβάνοντας 58 εκ των 120 εδρών της Βουλής.

Το κόμμα αυτό ξεκίνησε διαπραγματεύσεις με τον συνασπισμό των αντιπολιτευόμενων αλβανικών κομμάτων «Αξίζει» για τον σχηματισμό κυβέρνησης.

protothema.gr




Τριήμερη περιοδεία Πέτρου Κόκκαλη σε Κεντρική-Ανατολική Μακεδονία και Θράκη

Τριήμερη περιοδεία σε πόλεις της Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης πραγματοποιήσε, ο ευρωβουλευτής των Πρασίνων και γραμματέας του ΚΟΣΜΟΥ, Πέτρος Κόκκαλης, κατά την οποία είχε μια σειρά επαφών με τοπικούς παράγοντες ενω συμετείχε σε εκδηλώσεις με παραγωγικούς φορείς και φορείς που δραστηριοποιούνται στο περιβάλλον.

 




Μητσοτάκης: Θα έχουμε ζητήματα, αν όσα ακούστηκαν προεκλογικά στη Β. Μακεδονία, ακουστούν και μετεκλογικά

Αυστηρό και σαφές μήνυμα στη νέα πολιτική ηγεσία της Βόρειας Μακεδονίας έστειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, λέγοντας «θα έχουμε ζητήματα αν όσα ακούστηκαν προεκλογικά, ακουστούν και μετεκλογικά». Στην εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησε  στην τηλεόραση του Alpha και τον Νίκο Μάνεση, ο πρωθυπουργός επανέλαβε ότι θα θέσει στον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν το ζήτημα της Μονής της Χώρας και της μετατροπής της σε τζαμί και πρόσθεσε ότι «είναι καλύτερα να μιλάμε με την Τουρκία, παρά να είμαστε με το δάχτυλο στη σκανδάλη».

Ο κ.Μητσοτάκης είπε:

Για τη συνάντηση με τον Ερντογάν: Φαίνεται οι ελληνοτουρκικές σχέσεις να έχουν μπει σε πιο ήρεμα νερά. Η συνάντηση ήταν προγραμματισμένη εδώ και καιρό. Υπάρχει πρόοδος, που όμως δεν μπορεί να ακυρώσει ότι πάντα θα υπάρχουν κάποιες εντάσεις. Επειδή διαφωνούμε, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει και να συζητούμε. Η ενέργεια για τη Μονή της Χώρας ήταν αχρείαστη, η Μονή της Χώρας είναι παγκόσμιο μνημείο. Δεν μπορώ να κάνω σχόλιο σχετικά με τον χρονισμό αυτής της απόφασης, είχε αποφασισθεί από το 2000. Μου δίνει τη δυνατότητα να θέσω το ζήτημα.

Οι ένοπλες δυνάμεις είναι σήμερα σε πολύ πιο ισχυρή θέση σε σχέση με το 2019 και αναπτύξαμε ισχυρές συμμαχίες. Η χώρα είναι πολύ πιο ενισχυμένη αμυντικά και πολιτικά σε σχέση με την Τουρκία. Πρέπει να γίνει εμπέδωση του καλού κλίματος. Μπορούμε να συνεργαζόμαστε παρά τις δυσκολίες. Για παράδειγμα, το μεταναστευτικό που ήταν το μείζον θέμα το 2019. Αντί για παράνομους μετανάστες, τώρα από την Τουρκία έχουμε νόμιμους τουρίστες με το πρόγραμμα της visa. Δεν θα λυθούν όλα τα προβλήματα, αλλά δεν πρέπει να είμαστε ανά πάσα στιγμή με το δάχτυλο στη σκανδάλη.

Για την επίσκεψη Ράμα: Η Ελλάδα είναι δημοκρατική χώρα, το θέμα πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις. Η χώρα δεν θα μπορούσε να εμποδίσει έναν ηγέτη να κάνει μια ιδιωτική επίσκεψη και να μιλήσει στους ομοεθνείς του

Για την επικράτηση του VMRO στη Β. Μακεδονία: Παρακολουθώ με προβληματισμό κάποιες από τις δηλώσεις αξιωματούχων του VMRO και θα περιμένω την επίσημη τοποθέτηση του εντολοδόχου πρωθυπουργού για να δω πώς θα αναφερθεί στην ονομασία της χώρας του. Προσωπικά είχα διαφωνήσει με τη Συμφωνία των Πρεσπών. Δέχθηκα, όμως, τη συμφωνία στο πλαίσιο της συνέχειας του κράτους και αναγνώρισα ότι, παρά τη διαφωνία μου, οφείλω να τη σεβαστώ. Οι ίδιες απαιτήσεις υπάρχουν και τώρα από την ηγεσία της Βόρειας Μακεδονίας.  Θέλω να ελπίζω ότι αυτά που ακούστηκαν προεκλογικά, δεν θα ακουστούν και μετεκλογικά. Αν συμβεί αυτό, θα έχουμε ζητήματα.

-Για την ακρίβεια: Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι η Ελλάδα δεν είναι πρωταγωνίστρια της ακρίβειας και επανέλαβε ότι η χώρα δημοσιονομικά δεν αντέχει τη μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα, εκτός, όπως είπε, κι αν η αντιπολίτευση προτείνει άλλους φόρους.

-Για τα δηλωθέντα εισοδήματα και τη φοροδιαφυγή: Κάναμε μια μεγάλη προσπάθεια με τους ελεύθερους επαγγελματίες. Όποιος νομίζει μπορεί να προσφύγει και να αποδείξει ότι τα εισοδήματα που δηλώνει είναι τα πραγματικά. Η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές αποδίδει. Μπορεί να έχουμε υποστεί και κάποιο πολιτικό κόστος γι’ αυτές τις παρεμβάσεις. Από το 2019 μειώσαμε τον ΕΝΦΙΑ, μειώσαμε φόρους στις γονικές παροχές, την έκτακτη εισφορά, η φορολογική μας πολιτική είναι στήριξη της μεσαίας τάξης.

  • Υπάρχει προοδευτικότητα στη φορολογική κλίμακα, θεωρώ ότι η προοδευτική φορολόγηση είναι δίκαιη. Δεν μπορεί στην παρούσα κατάσταση να δοθούν 13ος και 14ος μισθός στους συνταξιούχους, ούτε να μειωθούν οι φορολογικές κλίμακες. Οι εργοδοτικές εισφορές και η μείωσή τους είναι στόχος της κυβέρνησης.

-Όταν οι τιμές θα αρχίσουν να υποχωρούν, θα πρέπει να τις συγκρίνουμε με τις μόνιμες αυξήσεις μισθών. Και συμπληρωματική επιδοματική πολιτική για τα νοικοκυριά που το έχουν ανάγκη, αναδεικνύοντας την οικογενειακή πολιτική.

Για την ανεργία και την εργασία: Όσο μειώνεται η ανεργία, τόσο αυξάνεται η δύναμη του εργαζόμενου. Πρέπει να πληρώνει περισσότερα η επιχείρηση. Θα έχουμε οργανωμένες μετακλήσεις για εργαζομένους από το εξωτερικό, Ινδία, Αίγυπτο. Στον τουρισμό, οι εργοδότες μπορούν να πληρώσουν περισσότερο. Να τηρούν την εργασιακή νομοθεσία. Οι συνταξιούχοι που εργάζονται είναι 80.000 από 30.000.

Για τις εκλογές και τις μεταρρυθμίσεις: Το 41% είναι ποσοστό μεγάλης ευθύνης. Μας έδωσαν οι Έλληνες μεγαλύτερο ποσοστό γιατί πίστεψαν αυτά που θέλουμε να κάνουμε. Σχέδιο πολυδύναμου εκσυγχρονισμού της χώρας. Οι αλλαγές που δρομολογούμε είναι μεγάλες αλλαγές, δεν πατάμε απλώς ένα κουμπί. Έχουμε πολύ σκληρές αντιστάσεις από το βαθύ κράτος που πρέπει να ξεπεράσουμε. Θέλουμε κάποιον χρόνο αυτές οι αλλαγές. Εγώ ζήτησα μια τετραετία για να τις κάνω.

Για την Υγεία:  300 εκ. από το Ταμείο Ανάκαμψης πηγαίνουν για να ξαναφτιάξουμε νοσοκομεία και κέντρα υγείας. Στο Αττικόν θα είναι έτοιμα τα νέα ΤΕΠ. Στη Χίο, ήρθε δήμαρχος των Ψαρρών να μου πει ότι με χρήματα του ταμείου φτιάχνουμε σύγχρονο ιατρείο.

Οι προσλήψεις γίνονται, έχουμε μια δυσκολία δομική, έχουμε καθυστέρηση λόγω του ΑΣΕΠ που λειτουργεί με αντικειμενικότητα, διαφάνεια, αλλά και πολύ αργούς ρυθμούς.

Για τις ευρωεκλογές: Θα πρέπει να εξηγήσουμε γιατί οι ευρωεκλογές είναι σημαντικές. Όσα θα γίνουν στην Ευρώπη στην επόμενη πενταετία θα επηρεάσουν ιδιαίτερα την πατρίδα μας. Ουκρανία, Μέση Ανατολή, Ευρώπη που προσπαθεί να βρει τα πατήματα της. Η Ελλάδα πρέπει να είναι π΄πρωταγωνίστρια και η ΝΔ πρέπει να είναι ισχυρή. Δύο παραδείγματα, το Ταμείο Ανάκαμψης. Θα υπάρξει επόμενο Ταμείο Ανάκαμψης; Θα έχουμε ένα κοινό Αμυντικό Ταμείο; Κάποιες χώρες είχαν επαναπαυτεί ότι θα υπάρχει πάντα το κοινό ταμείο του ΝΑΤΟ, αλλά θα μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε μια πυραυλική ομπρέλα από την οποία και η Ελλάδα θα είναι ωφελημένη;

– Έχουμε μια αντιπολίτευση, πρόσθεσε ο πρωθυπουργός,  που λέει στείλτε μήνυμα να πέσει η κυβέρνηση. Αποσταθεροποιήστε την κυβέρνηση. Μην αφήσετε με άλλα λόγια την κυβέρνηση να υλοποιήσει το πρόγραμμα της. Το μήνυμα που πρέπει να στείλουν οι πολίτες είναι ότι ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει η εντολή που πήραμε στις εθνικές εκλογές και να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον αστάθειας, μόνο κακό θα κάνει στη χώρα.

Ο κ.Μητσοτάκης όμως, άφησε αιχμές για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας ότι έχουν επανακάμψει φωνές σκληρής πόλωσης που μας παραπέμπουν στο 2012 και στις πλατείες των αγανακτισμένων και με ένα λεξιλόγιο που είχαμε αφήσει πίσω μας. Δεν μας αξίζει αυτό. Ο λαός έχει πάρει τα μαθήματα της κρίσης και της χρεοκοπίας.  Για το Θεό, θα γυρίσουμε πίσω στο 2012 και στο 2015, σε αυτό το επίπεδο τοξικότητας;

Στην ερώτηση αν ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αριστερό πρόσημο, ο κ.Μητσοτάκης είπε: Όλα αυτά θα προϋπέθεταν ένα πολιτικό περιεχόμενο, δυσκολεύομαι να το αναζητήσω. Κινούμαστε σε ένα επίπεδο που συνδυάζει τοξικότητα με έναν τελείως απλοϊκό λόγο, δεν ξέρω αν μπορώ να αναζητήσω πολιτικό πρόσημο. Πολύ απολιτίκ τοξικός λαϊκισμός που μπορεί να απευθύνεται σε ανθρώπους που είναι θυμωμένοι. Προσωπικά, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να αναλώσω ενέργεια να απαντώ σε αυτού του είδους τις επιθέσεις που έχουν και έντονα προσωπικά χαρακτηριστικά.

-Για την ανεργία: Δεν είναι πλέον πρόβλημα, πλέον έρχονται εργοδότες που αναζητούν εργαζόμενους.




Περιοδεία Υποψηφίων Ευρωβουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Π.Σ. στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη

Κλιμάκιο υποψηφίων ευρωβουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Π.Σ., αποτελούμενο από τον εν ενεργεία ευρωβουλευτή Κώστα Αρβανίτη, την Αναστασία Σαπουνά και τον Γρηγόρη Στογιαννίδη, θα επισκεφθεί από την Παρασκευή 10 Μαΐου μέχρι και την Τρίτη 14 Μαΐου την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Η επίσκεψή τους θα εκκινήσει την Παρασκευή και το Σάββατο 10 και 11 Μαΐου από τη Θάσο και την Καβάλα.

Κατά την περιοδεία τους στη Θάσο, την Παρασκευή, θα συναντηθούν στον Λιμένα με επαγγελματίες και φορείς του τουρισμού, στις 10.30, στο ζαχαροπλαστείο Σταμάτης.

Στις 12.00 το μεσημέρι θα επισκεφθούν την Ποταμιά και θα συμμετάσχουν στις εορταστικές εκδηλώσεις στο πλαίσιο του πανηγυριού της Ζωοδόχου Πηγής.

Στη συνέχεια, στις 2.00 μετά το μεσημέρι θα επισκεφθούν το Κέντρο Υγείας Πρίνου, όπου θα ενημερωθούν από τους υγειονομικούς και τους υπεύθυνους του ΕΚΑΒ για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Τέλος, στις 6.00 το απόγευμα θα συνομιλήσουν με μέλη Περιβαλλοντικών Συλλόγων και πολίτες στην πλατεία, στη Σκάλα Καλλιράχης.

Επιστρέφοντας από την Θάσο, την Παρασκευή το βράδυ, στις 9.30, θα συναντηθούν στο Cityzen με μέλη και φίλους του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Π.Σ., ενώ το Σάββατο το πρωί θα περιηγηθούν στην πόλη της Καβάλας, όπου θα συναντήσουν και θα συνομιλήσουν με τους πολίτες.

Μετά το μεσημέρι θα αναχωρήσουν για την πόλη της Δράμας, τρίτο σταθμό της περιοδείας τους στην Α.Μ.Θ. Θα ακολουθήσει την Κυριακή η Ξάνθη, τη Δευτέρα η Αλεξανδρούπολη και την Τρίτη η Κομοτηνή.




Βόρεια Μακεδονία | Μεγάλη νίκη του VMRO στις βουλευτικές και προεδρικές εκλογές

Συντριπτική νίκη κατήγαγε το δεξιό αντιπολιτευόμενο κόμμα VMRO-DPMNE στις βουλευτικές και τις προεδρικές εκλογές που διεξήχθησαν χθες Τετάρτη (08/05) στη Βόρεια Μακεδονία.

Σε ό,τι αφορά τις βουλευτικές εκλογές, με καταμετρημένο το 95% των ψήφων, το VMRO-DPMNE συγκεντρώνει ποσοστό 43% και καταλαμβάνει 59 έδρες στη Βουλή των 120 εδρών.

Το απερχόμενο κυβερνών Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SDSM) καταποντίστηκε, λαμβάνοντας ποσοστό μόλις 15% και εξασφαλίζοντας 19 έδρες.

Την τρίτη θέση με ποσοστό 14% και 18 έδρες καταλαμβάνει το μεγαλύτερο αλβανικό κόμμα στη Βόρεια Μακεδονία, το DUI του Αλί Αχμέτι.

Στην τέταρτη θέση με ποσοστό 11% και 13 έδρες έρχεται ο συνασπισμός τεσσάρων αντιπολιτευόμενων αλβανικών κομμάτων με την επωνυμία «Αξίζει».

Πέμπτο, με ποσοστό 6,8% και έξι έδρες, είναι το εθνικιστικό, φιλορωσικό κόμμα «Αριστερά». Έκτο, με ποσοστό 5,3% και πέντε έδρες το νεοσύστατο κόμμα «Ξέρω» του δημάρχου του Κουμάνοβο, Μάξιμ Ντιμιτρίεφσκι, ο οποίος αποχώρησε πριν από δύο χρόνια από το SDSM.

Στις προηγούμενες βουλευτικές εκλογές που διεξήχθησαν στη Βόρεια Μακεδονία τον Ιούλιο του 2020, πρώτο είχε έρθει το SDSM (με επικεφαλής τότε τον Ζόραν Ζάεφ) καταλαμβάνοντας 46 έδρες, ενώ το δεύτερο VMRO-DPMNE είχε εξασφαλίσει 44 έδρες.

«Νίκησε ο περήφανος λαός της “Μακεδονίας” και ηττήθηκε η διαφθορά»

Ο αρχηγός του VMRO-DPMNE Χρίστιαν Μίτσκοσκι λίγο πριν τα μεσάνυχτα δήλωσε πως στις εκλογές αυτές «νίκησε ο περήφανος λαός της “Μακεδονίας” και ηττήθηκε η διαφθορά, ο νεποτισμός και η αναξιοκρατία που εξέθρεψε η συγκυβέρνηση SDSM-DUI».

Ο Μίτσκοσκι ανήγγειλε ότι τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τον αντιπολιτευόμενο αλβανικό συνασπισμό «Αξίζει» για τον σχηματισμό κυβέρνησης στη χώρα, αποκλείοντας παράλληλα το ενδεχόμενο μετεκλογικής συνεργασίας με το DUI, το οποίο τα τελευταία 20 χρόνια συμμετέχει σε όλες τις κυβερνήσεις συνασπισμού της χώρας.

Ταυτόχρονα, στον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών που διεξήχθη χθες παράλληλα με τις βουλευτικές εκλογές, η υποψήφια του VMRO-DPMNE Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα συγκέντρωσε ποσοστό 65%, έναντι ποσοστού μόλις 29% που απέσπασε ο υποψήφιος του SDSM και απερχόμενος πρόεδρος της Βόρειας Μακεδονίας Στέβο Πεντάροφσκι.

Γιορντάνα Σιλιάνοφσκα: Η πρώτη γυναίκα Πρόεδρος στην ιστορία της χώρας

Με το αποτέλεσμα αυτό, η 70χρονη Σιλιάνοφσκα εκλέγεται στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα. Είναι η πρώτη γυναίκα που θα αναλάβει πρόεδρος της Δημοκρατίας στην ιστορία της χώρας.

Ο απερχόμενος πρόεδρος της Βόρειας Μακεδονίας Πεντάροφσκι δήλωσε ότι τα αποτελέσματα των εκλογών είναι ξεκάθαρα και πως η ιδέα του για πολυεθνική χώρα, πλήρως ενσωματωμένη στις ευρωατλαντικές δομές, δυστυχώς δεν έτυχε υποστήριξης από το εκλογικό σώμα αυτή τη φορά.

Μετά τα μεσάνυχτα, μερικές χιλιάδες υποστηρικτές του VMRO-DPMNE συγκεντρώθηκαν στην κεντρική πλατεία των Σκοπίων, όπου πανηγύρισαν την επικράτηση του κόμματος στις χθεσινές διπλές εκλογές στη χώρα.




ΔΕΗ Ανανεώσιμες | Έναρξη κατασκευής νέου φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος 80 MW στη Δυτική Μακεδονία

Αρχίζει η κατασκευή ενός νέου φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος 80 MW στη Δυτική Μακεδονία, στη θέση «Ακρινή» της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, σε εξαντλημένα λιγνιτωρυχεία της ΔEH, που θα προστεθεί στην οργανική ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ της ΔΕΗ Ανανεώσιμες.

Οι εργασίες για τον νέο φωτοβολταϊκό σταθμό «Ακρινή» έχουν ήδη ξεκινήσει και στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.

Με δεδομένο το πλούσιο ηλιακό δυναμικό της περιοχής, η εκτιμώμενη ετήσια παραγωγή του σταθμού υπολογίζεται να ανέλθει σε 127 GWh ετησίως.

Με τη λειτουργία του, ο νέος σταθμός αναμένεται να αποτρέψει εκπομπές CO 2 της τάξης των 73.500 τόνων σε ετήσια βάση.

Η ΔΕΗ Ανανεώσιμες κατασκευάζει αυτή τη στιγμή στην Πτολεμαΐδα νέα έργα ΑΠΕ συνολικής ισχύος 800MW. Σε αυτά, εκτός από το έργο «Ακρινή» συμπεριλαμβάνεται και το εμβληματικό φωτοβολταϊκό έργο «Ορυχείο ΔΕΗ Πτολεμαΐδα» ισχύος 550MW που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα φωτοβολταϊκά έργα στην Ευρώπη.

Με την ολοκλήρωσή τους, η συνολική εγκατεστημένη ισχύς ΑΠΕ (εξαιρουμένων των μεγάλων υδροηλεκτρικών σταθμών) του Ομίλου ΔΕΗ θα ανέλθει στα 2.300MW.

Πηγή: newsit.gr




ΔΕΗ Ανανεώσιμες | Ολοκλήρωση αιολικών πάρκων 40 MW στη Δυτική Μακεδονία

Δυναμικά προχωρά η οργανική ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, καθώς νέα αιολικά και φωτοβολταϊκά έργα ολοκληρώνονται συνεχώς και προστίθενται στα υφιστάμενα έργα ΑΠΕ εγκατεστημένης ισχύος περίπου 1,5GW. Μέσα στο Α΄ τρίμηνο 2024, τέθηκε σε λειτουργία το πρώτο μέρος του συμπλέγματος αιολικών πάρκων Κουκούλι – Δούκας στη Δυτική Μακεδονία.

Συγκεκριμένα, τέθηκε σε λειτουργία, αφού ολοκληρώθηκε και η σύνδεση με το σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, το αιολικό πάρκο «Κουκούλι», στην ευρύτερη περιοχή της Σιάτιστας. Το έργο, εγκατεστημένης ισχύος 13,5MW αποτελείται από τρεις ανεμογεννήτριες των 4,5ΜW οι οποίες αναμένεται να παράγουν ενέργεια 38 GWh ετησίως, αποτρέποντας παράλληλα την εκπομπή περίπου 22.000 τόνων CO2.

Εκτός από τον αιολικό σταθμό «Κουκούλι», το cluster αιολικών πάρκων στη Δυτική Μακεδονία αποτελείται και από το αιολικό πάρκο «Δούκας», κοντά στην Κλεισούρα Καστοριάς. Με εγκατεστημένη ισχύ 26MW από 5 ανεμογεννήτριες των 5,2MW, ο σταθμός «Δούκας» αναμένεται να παράγει 68 GWh ετησίως και να αποτρέπει με τη λειτουργία του την εκπομπή περίπου 39.500 τόνων CO2. Οι εργασίες προχωρούν με ταχείς ρυθμούς και η λειτουργία του αναμένεται πριν το τέλος του έτους. Η κατασκευή των δύο αιολικών πάρκων ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2022.

Όπως τονίζεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, με νέα έργα ΑΠΕ ισχύος περίπου 1,8 GW υπό κατασκευή αυτή τη στιγμή, η ΔΕΗ προχωρά δυναμικά στον πράσινο μετασχηματισμό της μέσω της 100% θυγατρικής ΔΕΗ Ανανεώσιμες. Ανάμεσα στα μεγάλα έργα ΑΠΕ που κατασκευάζονται είναι και το φωτοβολταϊκό έργο-σταθμός ισχύος 550MW, χωροθετημένο εντός των παλαιών λιγνιτωρυχείων της ευρύτερης περιοχής της Πτολεμαΐδας και ένα από τα μεγαλύτερα έργα ηλιακής ενέργειας στην Ευρώπη.

Πηγή: naftemporiki.gr




Το 1ο Λυκειο καβαλας συμμετεχει στο East Makedonia Thrace II

Στο East Makedonia Thrace II συμμετεχει το 1ο Λύκειο Καβάλας  σε μια δράση για ανταλλαγή ιδεών, συζητήσεις και διάλογο μεταξύ διαφορετικών ατόμων και οργανώσεων. ενίσχυοντας την εκπαιδευτική και πολιτιστική εμπειρία των μαθητών συμβάλλοντας στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης και κοινωνικών δεξιοτήτων.