Τέμπη : “Πεδίο μάχης” στην Βουλή στην προ ημερησίας διάταξη συζήτηση

Την πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης κατέθεσε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης. Υπογράφουν συνολικά 85 βουλευτές από το ΠΑΣΟΚ, τον ΣΥΡΙΖΑ, τη Νέα Αριστερά, την Πλεύση Ελευθερίας καθώς και 9 ανεξάρτητοι βουλευτές. Αμέσως πήρε τον λόγο ο πρωθυπουργός ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία ότι αποδέχεται την μομφή και ζήτησε από την Βουλή να ξεκινήσει άμεσα η τριήμερη συζήτηση που θα κορυφωθεί το βράδυ της ερχόμενης Παρασκευής με την τελική σύγκρουση των πολιτικών αρχηγών και την φανερή ονομαστική ψηφοφορία.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ανακοίνωσε ότι «85 βουλευτές καταθέτουμε πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης. Μιας κυβέρνησης που οι πράξεις της αποτελούν μνημείο εγκληματικής ανικανότητας για την τραγωδία των Τεμπών. Μια κυβέρνηση βυθισμένη στην αλαζονεία και στη διαφθορά που έχει κόψει δεσμούς με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας».




Τιμήθηκε η Μνήμη των Ηρώων της Μάχης του Ορμενίου

Με την όλως τιμητική παρουσία του Υπουργού Πολιτισμού κ. Nikola Selaković, ως εκπροσώπου του Προέδρου της Σερβίας Αλεξάντερ Βούτσιτς, του Υπουργού Αθλητισμού κ. Ζόραν Γκάιτς, του Πολιτικού Διοικητού του Αγίου Όρους κ. Αλκιβιάδη Στεφανή και με τη συμμετοχή του Ηγουμένου της Μονής Χιλανδαρίου Αρχιμ. Μεθοδίου και εκπροσώπων του Ηγουμένου της Μονής Σίμωνος Πέτρας Αρχιμ. Ελισσαίου, πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή, 29 του μηνός Σεπτεμβρίου ε.έ., οι επετειακές εκδηλώσεις, που διοργανώνει κάθε χρόνο η Ιερά Μητρόπολη Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου στη μνήμη του ευσεβούς ηγεμόνος Ιωάννου Ούγγλεση και όλων όσων ηρωϊκώς αγωνίσθηκαν και έπεσαν στη Μάχη του Ορμενίου.

Συγκεκριμένα στις 26 Σεπτεμβρίου του 1371, στις όχθες του ποταμού Έβρου, κοντά στο σημερινό Ορμένιο, οι συνασπισμένες χριστιανικές δυνάμεις των Βαλκανίων, υπό την ηγεσία του ευσεβούς ηγεμόνος Ιωάννου Ούγγλεση και του αδελφού του Βουκάσιν Μρνιάβτσεβιτς, με αυτοθυσία και γενναιότητα αγωνίσθησαν να αποτρέψουν την προέλαση των Οθωμανών στα Βαλκάνια. Η μάχη αυτή είναι γνωστή ως η μάχη του Έβρου, ή του Τζερνομιάνου (Ορμενίου) ή της Μαρίτσας (βουλγαριστί ο ποταμός Έβρος). Δυστυχώς από την έκβαση αυτής της μάχης κρίθηκε αργότερα και η τύχη της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και των δυτικών Βαλκανίων στο Κοσσυφοπέδιο το 1389.

Στη μνήμη όλων εκείνων των χριστιανών που πολέμησαν «ὑπέρ Πίστεως καί Πατρίδος» στη μάχη του Ορμενίου, στον Ιερό Ενοριακό Ναό Αγίου Γεωργίου στο Ορμένιο, μετά τη Θεία Λειτουργία, της οποίας προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός, ετελέσθη πάνδημο Μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των πεσόντων, με σύντομη αναφορά στα γεγονότα, στα πρόσωπα της μάχης και στη σημασία της στο πέρασμα του χρόνου από τον Σεβασμιώτατο, τον Υπουργό Πολιτισμού κ. Nikola Selaković, τον Ηγούμενο της Μονής Χιλανδαρίου Αρχιμ. Μεθόδιο, τον εκπρόσωπο της Μονής Σίμωνος Πέτρας Ιερομόναχο Ευκαρπίωνα και τον Πολιτικό Διοικητή του Αγίου Όρους κ. Αλκιβιάδη Στεφανή.Ακολούθησε κατάθεση στεφάνων στο Ηρώον.

Οι επετειακές εκδηλώσεις συνεχίσθηκαν και το απόγευμα της ίδιας ημέρας στην αίθουσα του Επισκοπείου Ορεστιάδος, όπου στα πλαίσια Εσπερίδος μίλησε ο διακεκριμένος δημοσιογράφος και συγγραφέας Σταύρος Λυγερός, με θέμα: «Το Ισλάμ στα Βαλκάνια σήμερα». Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός, αφού πρώτα προλόγισε την εκδήλωση παρουσίασε τον ομιλητή. Παρεμβάσεις επιστημονικές έκαναν ο Ομότιμος Διευθυντής του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών κ. Κρίτων Χρυσοχοΐδης και ο Βυζαντινολόγος κ. Σέργιος Πυριβάτριτς, από το Ίδρυμα Βυζαντινών Σπουδών της Ακαδημίας Βελιγραδίου, και ο Υπουργός Πολιτισμού της Σερβικής Δημοκρατίας Nikola Selaković. H παρουσία των Αγιορειτών πατέρων στο Μνημόσυνο και στις επετειακές εκδηλώσεις της μάχης του Ορμενίου είναι έκφραση ευγνωμοσύνης της Μοναστικής Πολιτείας προς τον ηγεμόνα Ιωάννη Ούγγλεση, που πολλαπλώς ευεργέτησε τις Μονές του Αγίου Όρους.

Παρέστησαν ο Βουλευτής Έβρου Σταύρος Κελέτσης, οι αντιπεριφερειάρχες Ευάγγελος Πουλιλιός, Φανή Μπαχαριδου και Στέλιος Κατσογριδάκης, οι αντιδήμαρχοι Μανώλης Χατζηπαναγιώτου, Μαργαρίτης Αστεριάδης και Ευαγγελία Μπραϊκούδη, ο Διοικητής του Δ΄ Σωμ. Στρ. αντιστράτηγος Σταύρος Παπασταθόπουλος ο Διοικητής της XVI Μεραρχίας υποστράτηγος Ιωάννης Κωστούλας, ο Διοικητής της 3ης Ταξιαρχίας, ταξίαρχος Βαρδής Χαρκιανάκης, ο Διοικητής της 21ης Στρατ. Διοικήσεως, συνταγμ. Δημ. Τσαφούλης, αντιπροσωπείες των σχολικών μονάδων της περιοχής Τριγώνου, αντιπροσωπείες πολιτιστικών συλλόγων και εκπρόσωποι άλλων φορέων

Απο τον Εβρο | Χρυσή Κατσαμακίδου




Στην τελική ευθεία για τις κάλπες το ΠΑΣΟΚ μετά τη συγκέντρωση υπογραφών – Σε θέσεις μάχης οι έξι υποψήφιοι

Η προεκλογική μάχη για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ κορυφώνεται, με έξι υποψήφιους να προετοιμάζονται για τον πρώτο γύρο στις 6 Οκτωβρίου. Ο Νίκος Ανδρουλάκης ηγείται σε αριθμό υπογραφών, ενώ οι άλλοι υποψήφιοι, όπως οι Χάρης Δούκας, Μιχάλης Κατρίνης και Νάντια Γιαννακοπούλου, προσπαθούν να αυξήσουν τη δυναμική τους. Η διαδικασία συγκέντρωσης υπογραφών θεωρείται δείκτης υποστήριξης, ενώ το αποτέλεσμα της εκλογής θα καθορίσει τον επόμενο ηγέτη του ΠΑΣΟΚ και τον ρόλο του κόμματος στην πολιτική.

protothema.gr



ΣΥΡΙΖΑ:Τι κρύβεται πίσω από την αλλαγή και του ονόματος από τον Κασσελάκη – Σε θέσεις μάχης Πολάκης και «87»

Στα άκρα έχει φτάσει η εσωκομματική σύγκρουση στον ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, καθώς οι βασικοί πρωταγωνιστές στο πολιτικό δράμα που βιώνει τις τελευταίες ημέρες η αξιωματική αντιπολίτευση έχουν λάβει πλέον ανοιχτά θέσεις μάχης, ενόψει της συνεδρίασης της Κεντρικής Επιτροπής, το ερχόμενο Σαββατοκύριακο.

Διαγραφή στην «εποχή Τσίπρα»

Πρώτος από όλους, ο πρόεδρος του κόμματος, Στέφανος Κασσελάκης, ο οποίος εμφανίζεται αποφασισμένος να κάνει πράξη μια σειρά από καταστατικές αλλαγές, ολοκληρώνοντας την μετάβαση του ΣΥΡΙΖΑ σε ένα νέο κόμμα, υπό τον τίτλο «Συνασπισμός Σύγχρονης Αριστεράς». Η αλλαγή ονόματος για το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν είναι η μόνη -καίτοι η πιο συμβολική- από τις «σαρωτικές αλλαγές» που επιθυμεί η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, μεταβάλλοντας άρδην το μοντέλο λειτουργίας του κόμματος και μαζί κάθε δομική σχέση της Κουμουνδούρου με την εποχή Τσίπρα.

Στο νέο οργανόγραμμα της Κουμουνδούρου, όπως το εισηγήθηκε χθες ο κ. Κασσελάκης στην Επιτροπή Καταστατικού, τα κομματικά όργανα είναι λιγότερα, μικρότερα και λιγότερο ενεργά στη λήψη αποφάσεων, ενώ απουσιάζουν σημαντικοί βαθμοί λογοδοσίας της ηγεσίας, όπως παρατήρησαν στελέχη του κόμματος. Συγκεκριμένα, καταργείται ηΚεντρική Επιτροπή και αντικαθίσταται από το Εθνικό Συμβούλιο με 151 μέλη στην σύνθεσή του, προβλέπονται ασυμβίβαστα για τους βουλευτές και τους Ευρωβουλευτές, αλλά και όριο τριών βουλευτικών θητειών για τους εν ενεργεία βουλευτές, που πρέπει να επιλέξουν άλλη εκλογική περιφέρεια, σε περίπτωση διεκδίκησης τέταρτης θητείας.

Ειδικά για την αλλαγή εκλογικής περιφέρειας και παρά τις σχέσεις που οικοδομεί ο εκάστοτε βουλευτής με την εκλογική του περιφέρεια, αρκετοί εντός κόμματος «διάβασαν» πίσω από την προωθούμενη αλλαγή μια απόπειρα να διευκολυνθούν ακραιφνείς «Κασσελίστας» με πολλές κοινοβουλευτικές θητείες στην πλάτη τους, όπως η Νίνα Κασιμάτη, η Θεοδώρα Τζάκρη, αλλά και ο Παύλος Πολάκης. Επιπλέον, η υποχρέωση της παραίτησης για όσα κομματικά στελέχη επιθυμούν να κατέβουν υποψήφιοι στις εθνικές εκλογές 24 μήνες πριν, δύσκολα βρίσκει έδαφος στην ελληνική πολιτική πραγματικότητα, δεδομένου ότι οι εθνικές εκλογές έχουν προκηρυχθεί αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια πρόωρα.

Εντούτοις, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ προωθεί ένα αρχηγοκεντρικό μοντέλο πέρα από τις εγχώριες πολιτικές παραδόσεις, ενώ επανάφερε, στην πραγματικότητα, χθες τις «ιδέες» που είχε παρουσιάσει στην τελευταία συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ στις αρχές του καλοκαιριού, προκαλώντας αίσθηση τότε στους συμμετέχοντες. Απομένει τώρα οι καταστατικές αλλαγές του κ. Κασσελάκη να εγκριθούν από τα μέλη των κομματικών οργάνων του ΣΥΡΙΖΑ, στα οποία η σημερινή ηγεσία διατηρεί άνετη πλειοψηφία.

Σε μια τέτοια περίπτωση, θα έχει επισφραγιστεί πλήρως η μετάβαση στην «εποχή Κασσελάκη», ή στο «κόμμα Κασσελάκη» για εκείνα τα στελέχη που διαφωνούν με το πλαίσιο των επικείμενων αλλαγών, με την Κουμουνδούρου να «απογαλακτίζεται» απότομα από καθετί θυμίζει το κυβερνητικό παρελθόν του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τα 15 χρόνια της ηγεσίας του Αλέξη Τσίπρα.

Στην έξοδο η «παλιά φρουρά»

Ήδη, η χθεσινή αποπομπή του επιθετικού προσδιορισμού «Ριζοσπαστικής» από τον τίτλο προμηνύει την κεντρώα στροφή της Κουμουνδούρου, ενώ σε περίπτωση που οι καταστατικές αλλαγές περάσουν από το Συνέδριο του προσεχούς Οκτωβρίου, τότε εκτός από τα παλιά κομματικά όργανα, εκτός νυμφώνος θα βρεθούν και τα πρόσωπα που συμμετείχαν μέχρι πρότινος σε αυτά, ανάμεσα στα οποία και κορυφαία στελέχη της «φρουράς Τσίπρα».

Στην κατεύθυνση αυτή, η αποδυνάμωση της εσωκομματικής αντιπολίτευσης φαντάζει νομοτέλεια, μαζί με τη διάρρηξη των σχέσεων της ηγετικής ομάδας με μια κρίσιμη μάζα ψηφοφόρων. Και αυτό, γιατί η απώλεια του δεύτερου συνθετικού του σημερινού ονόματος, δηλαδή της «Προοδευτικής Συμμαχίας» δεν αποκλείεται να «απελευθερώσει συναισθηματικά στελέχη και κομματικές μάζες», όπως σχολίαζε έμπειρο κομματικό στέλεχος, υπονοώντας ότι μια τέτοιας κλίμακας αλλαγή θα μπορούσε να νομιμοποιήσει φυγόκεντρες δυνάμεις και πιθανά ομαδικές παραιτήσεις και αποχωρήσεις, κυρίως από «πασοκογενείς» δυνάμεις που πλαισίωσαν τον ΣΥΡΙΖΑ, συγκρατώντας ποσοστό 32% για την Κουμουνδούρου στις εθνικές εκλογές του 2019.

Η επιστροφή Πολάκη

Ιδίως, όταν στο «στρατόπεδο» της «Κίνησης των 87» το κλίμα είναι εξαιρετικά βαρύ, τόσο εξαιτίας της χθεσινής επανένταξης του Παύλου Πολάκη στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος, όσο και από τη διήμερη παράταση που έδωσε χθες αργά το βράδυ η Επιτροπή Δεοντολογίας στον πρώην Υπουργό, Χρήστο Σπίρτζη, προκειμένου να προσέλθει σε απολογία μέχρι αύριο στις 5 το απόγευμα. Πηγές με γνώση των γεγονότων δεν κρύβουν τη δυσαρέσκεια που έχει σωρευθεί στην Κουμουνδούρου για τις δημόσιες τοποθετήσεις του πρώην υπουργού, χαρακτηρίζοντας ως τελευταία ευκαιρία για τον ίδιο τη δυνατότητά του να απολογηθεί, όταν η ποινή με την οποία «φλερτάρει» είναι η ανώτερη, δηλαδή αναστολή της κομματικής ιδιότητας ή διαγραφή.

Την ίδια ώρα, ωστόσο, η απόφαση που θα ληφθεί τελικά για τον κ. Σπίρτζηθα βαρύνει καταλυτικά την στάση των «87», οι οποίοι προετοιμάζονται για την σύγκρουση της Κεντρικής Επιτροπής, εξίσου αποφασισμένοι να εκφράσουν τη διαφωνία τους για τα όσα συμβαίνουν στο κόμμα, αν όχι την εσωκομματική ισχύ τους, παίρνοντας πολιτικές πρωτοβουλίες. Σε κάθε περίπτωση, οι «87» αναμένεται να αποφασίσουν την τελική στάση τους την Παρασκευή, οπότε ο κ. Κασσελάκης θα περιοδεύει στη Λάρισα και αφότου θα έχει πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση τηςΠολιτικής Γραμματείας, η οποία προγραμματίζεται για αύριο, Πέμπτη.

Εκεί θα βρεθούν για πρώτη φορά μετά από καιρό και ενώπιος ενωπίω τόσο οι «87», όσο κυρίως ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανος Κασσελάκης μαζί με το βουλευτή Χανίων, Παύλο Πολάκη, ο οποίος επέστρεψε χθες στην κοινοβουλευτική δύναμη της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Η επιστροφή του κ. Πολάκη έγινε με εισήγηση του Στέφανου Κασσελάκη, όπως υπογραμμίστηκε με νόημα, καθώς η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει σταματήσει να ρίχνει γέφυρες επικοινωνίας με το Χανιώτη βουλευτή. Στο πλαίσιο αυτό, ως κίνηση καλής θέλησης ερμηνεύτηκε η διαγραφή της Αθηνάς Λινού από την ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ θεωρήθηκε ότι η χθεσινή εισήγηση του κ. Κασσελάκη στην Επιτροπή Καταστατικού για «σαρωτικές αλλαγές» απαντούσε εμμέσως πλην σαφώς στην κριτική του κ. Πολάκη, ο οποίος επισημαίνει με κάθε ευκαιρία την ανάγκη για «βαθιές αλλαγές» στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ.

Πάντως, ο Χανιώτης βουλευτής διεμήνυσε προς την Κουμουνδούρου πως «δεν είμαι κανένα παιδάκι για να με διαγραφούν χωρίς ενημέρωση και να με επαναφέρουν με μια ενημέρωση του Νίκου Παππά λίγα λεπτά πριν» στην είδηση της επανένταξής του στην ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ παρενέβη στα κοινωνικά δίκτυα σχολιάζοντας και την εισήγηση του κ. Κασσελάκη στην Επιτροπή Καταστατικού, λέγοντας πως «Επιτελους σταματηστε την ανουσια αντιπαραθεση!!! ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗ ΧΑΡΗ, ΤΟ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΝ ΕΧΕΙ !!». «Οι οργανωτικες αλλαγες εξυπηρετουν την υλοποιηση του πολιτικου σχεδιου αλλαγης που επαγγελεσαι! Οχι τον ελεγχο του μηχανισμου που θες να επιβαλλεις!!», κατέληξε ο κ. Πολάκης, ανανεώνοντας το ραντεβού του με την Κουμουνδούρου στην Κεντρική Επιτροπή του Σαββατοκύριακου.

.protothema.gr

 




Σε θέσεις μάχης οι υποψήφιοι πρόεδροι του ΠΑΣΟΚ

Στους πέντε, έφτασαν μέχρι στιγμής οι διεκδικητές της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ, καθώς σήμερα έθεσαν υποψηφιότητα η Μιλένα Αποστολάκη και ο Μιχάλης Κατρίνης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη μάχη της εκλογής, σκέφτονται να μπουν και άλλα κορυφαία στελέχη, όπως η Νάντια Γιαννακοπούλου και η Άννα Διαμαντοπούλου.




Γάζα: Άρματα μάχης στο κέντρο της Ράφας | Το Ισραήλ συνεχίζει την επίθεσή του παρά την παγκόσμια κατακραυγή

Ισραηλινά άρματα μάχης έφτασαν στο κέντρο της Ράφας για πρώτη φορά σήμερα, όπως δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες, κατά την τρίτη εβδομάδα της χερσαίας επιχείρησης στην πόλη της νότιας Λωρίδας της Γάζας που έχει προκαλέσει παγκόσμια κατακραυγή.

Τα άρματα μάχης θεάθηκαν κοντά στο τέμενος Αλ-Άουντα, ένα ορόσημο της κεντρικής Ράφας, όπως δήλωσαν οι αυτόπτες μάρτυρες στο Reuters. Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε πως οι δυνάμεις του εξακολουθούν να επιχειρούν στην περιοχή της Ράφας, χωρίς να σχολιάζει τις πληροφορίες για προώθησή τους στο κέντρο της πόλης.

Στη διάρκεια της νύχτας οι δυνάμεις του σφυροκόπησαν την πόλη με αεροπορικά πλήγματα και πυρά αρμάτων μάχης, όπως δήλωσαν κάτοικοι, συνεχίζοντας την επίθεσή του παρά τη διεθνή κατακραυγή για μια επίθεση προχθές, Κυριακή, που προκάλεσε πυρκαγιά σε έναν καταυλισμό με αντίσκηνα, σκοτώνοντας τουλάχιστον 45 Παλαιστίνιους, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν παιδιά, γυναίκες και ηλικιωμένοι.

Μετά το πλήγμα αυτό, τουλάχιστον άλλοι 26 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί από ισραηλινά πυρά στη Ράφα, όπως δήλωσαν αξιωματούχοι στον θύλακα όπου την εξουσία ασκούν μαχητές της Χαμάς.

Ισραηλινά άρματα μάχης προωθήθηκαν προς τις δυτικές γειτονιές και κατέλαβαν θέσεις στην κορυφή του λόφου Ζουρούμπ στη δυτική Ράφα, σε μια από τις χειρότερες νύχτες βομβαρδισμών που αναφέρθηκαν από κατοίκους. Σήμερα αυτόπτες μάρτυρες έκαναν λόγο για μάχες με όπλα ανάμεσα σε ισραηλινούς στρατιώτες και μαχητές υπό την ηγεσία της Χαμάς στην περιοχή Ζουρούμπ.

Αυτόπτες μάρτυρες στη Ράφα δήλωσαν πως ο ισραηλινός στρατός φαίνεται πως έφερε μέσα (στην πόλη) τηλεκατευθυνόμενα τεθωρακισμένα οχήματα και πως δεν υπάρχει κάποια άμεση ένδειξη προσωπικού μέσα ή γύρω από αυτά. Εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού δεν είχε κάποια άμεση απάντηση.

Αφότου το Ισραήλ ξεκίνησε την εισβολή του παίρνοντας τον έλεγχο του συνοριακού περάσματος με την Αίγυπτο πριν από τρεις εβδομάδες, άρματα μάχης είχαν αναπτυχθεί στις παρυφές της Ράφας και είχαν εισέλθει σε κάποιες ανατολικές περιοχές της, όμως δεν είχαν ακόμη εισέλθει στην πόλη όλα μαζί.

Αντιδρώντας στην επίθεση το βράδυ της Κυριακής σε έναν καταυλισμό όπου οικογένειες εκτοπισμένων, λόγω επιθέσεων αλλού στη Λωρίδα της Γάζας είχαν αναζητήσει καταφύγιο, διεθνείς ηγέτες έκαναν έκκληση για εφαρμογή της διαταγής του Διεθνούς Δικαστηρίου προς το Ισραήλ να σταματήσει την επίθεση.

Κάτοικοι δήλωσαν πως η περιοχή Τελ Αλ-Σουλτάν, όπου πραγματοποιήθηκε το φονικό πλήγμα της Κυριακής, εξακολουθεί να υφίσταται σφοδρούς βομβαρδισμούς.

«Οβίδες αρμάτων μάχης πέφτουν παντού στο Τελ Αλ-Σουλτάν. Πολλές οικογένειες έχουν φύγει από τα σπίτια τους στη δυτική Ράφα που βρίσκονται υπό πυρά όλη τη νύχτα», είπε ένας κάτοικος στο Reuters μέσω μιας εφαρμογής chat.

Περίπου ένα εκατομμύριο άνθρωποι έχουν φύγει από τα σπίτια τους λόγω της ισραηλινής επίθεσης στη Ράφα από τις αρχές Μαΐου, όπως ανέφερε σήμερα η υπηρεσία του ΟΗΕ για τους Παλαιστίνιους πρόσφυγες, UNRWA.

Το Ισραήλ συνεχίζει τις επιθέσεις παρά την απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου του ΟΗΕ την Παρασκευή που το διέταξε να σταματήσει, υποστηρίζοντας πως η απόφαση του δικαστηρίου τού δίνει κάποιο περιθώριο για στρατιωτική δράση εκεί.




Πρόταση δυσπιστίας | Σε θέσεις μάχης κυβέρνηση και αντιπολίτευση

Τριήμερο υψηλής έντασης ξεκινά από σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλήςμε την πρόταση δυσπιστίας που καταθέτει το ΠΑΣΟΚ κατά της κυβέρνησης να μεταφέρει στο Κοινοβούλιο την αντιπαράθεση για την τραγωδία των Τεμπών. Αφορμή αποτέλεσε το δημοσίευμα του «Βήματος» περί παραποίησης των ενδοεπικοινωνιών τη νύχτα της τραγωδίας. 

Περίπου στις 3 το μεσημέρι αναμένεται η ομιλία του Νίκου Ανδρουλάκη, που θα σημάνει και την έναρξη της τριήμερης διαδικασίαςΑναμένεται να κορυφωθεί την Πέμπτη, με τη συζήτηση των αρχηγών και την ψήφιση. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο υπό κατάθεση κείμενο γίνεται αναφορά όχι μόνο στα Τέμπη, αλλά και σε θέματα κράτους δικαίου, στις υποκλοπές και στην υπόθεση των emails της Αννας Μισέλ Ασημακοπούλου. 

Οπως γνωστοποιήθηκε από τη Χαρ. Τρικούπη το πρωί, ο Νίκος Ανδρουλάκης, ενημέρωσε τηλεφωνικά για το περιεχόμενο και το σκεπτικό της πρότασης δυσπιστίας τον επικεφαλής της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Φάμελλο, την πρόεδρο της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωή Κωνσταντοπούλου, τον επικεφαλής της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς Αλέξη Χαρίτση. «Πρόκειται για τα κόμματα που στις δημόσιες τοποθετήσεις τους έχουν εκφράσει την πρόθεση να συνυπογράψουν την πρόταση.
Ο κ. Ανδρουλάκης για λόγους θεσμικής τάξης ενημέρωσε τηλεφωνικά και τον γραμματέα της Κ.Ε. του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα», τονίζουν από το ΠΑΣΟΚ. 

Από την πλευρά του, το Μαξίμου έχει ήδη –μέσω του κυβερνητικού εκπροσώπου, αλλά και κορυφαίων στελεχών– δείξει σαφή δείγματα της στρατηγικής που θα ακολουθήσει. Ο Παύλος Μαρινάκης στη δήλωσή του έκανε λόγο, μεταξύ άλλων, για «αντικυβερνητική εκστρατεία» και «προσπάθεια αποσταθεροποίησης», μιλώντας μάλιστα και για σύνδεση με «οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα».

Ολα δείχνουν, συνεπώς, ότι η κυβέρνηση θα αντεπιτεθεί στη Βουλή μέσω και του ίδιου του πρωθυπουργού, σε υψηλότατους τόνους, προμηνύοντας για μια εκρηκτική συνεδρίαση. Δεν φαίνεται να υπάρχει πρόθεση μετατροπής της πρότασης δυσπιστίας σε ψήφο εμπιστοσύνης. 

Σε κάθε περίπτωση, αν και το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας μοιάζει προδιαγεγραμμένο, σε καθαρά πολιτικό επίπεδο η όλη διαδικασία αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα αλλά και σε επίπεδο συσχετισμών, με τον σχηματισμό ενός –άτυπου– κοινού αντιπολιτευτικού μετώπου, περίπου δυόμισι μήνες πριν από τις ευρωεκλογές. Ολες οι πλευρές, συνεπώς, κινούνται με το βλέμμα και στον στόχο της συσπείρωσης. 

Κασσελάκης: Εκλογές με διεθνείς παρατηρητές

Η λύση «στο σημερινό πολιτικό αδιέξοδο» είναι άμεση παραίτηση Μητσοτάκη και προκήρυξη εκλογών, «να φύγει ως εκλεγμένος πρωθυπουργός έπειτα από τις αποκαλύψεις για ένα τεράστιο σκάνδαλο, όπως άλλωστε θα γινόταν σε κάθε δημοκρατική χώρα της Ευρώπης», υποστηρίζει από την πλευρά του ο Στέφανος Κασσελάκης σε σημερινό άρθρο του στην «Εφημερίδα των Συντακτών».

Επιμένει δε στη διενέργεια εκλογών και των ευρωεκλογών με την παρουσία διεθνών παρατηρητών, θέτοντας το ερώτημα «ποια άλλη προηγμένη Δημοκρατία έχει κυβέρνηση που μπαζώνει τόπο εγκλήματος, που μοντάρει αποδεικτικό υλικό, που παρακολουθεί παράνομα πολιτικούς, στρατιωτικούς, επιχειρηματίες, που ιδιοποιείται παράνομα για κομματικούς λόγους απόρρητα προσωπικά στοιχεία εκλογέων;». «Η δική μου πρόσκληση προς τον πρωθυπουργό είναι να διευκολύνει τις εξελίξεις παραιτούμενος», αναφέρει.

Τα περί διεθνών παρατηρητών, πάντως, απέρριψε χθες με αιχμές ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Μάντζος, κάνοντας λόγο για ακατάληπτες και εξωθεσμικές προτάσεις. «Δεν κατανοεί ο κ. Κασσελάκης ότι αποπροσανατολίζει και δίνει το δικαίωμα στην κυβέρνηση να ασχοληθεί με τις ακατάληπτες και εξωθεσμικές του προτάσεις, αντί να απολογηθεί για τα ερωτήματα. Δεν είναι όλα life style. Υπάρχουν θεσμικές διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν. Εχουν περάσει δεκαετίες από τότε που η χώρα είχε ανάγκη διεθνών παρατηρητών», είπε. 

Πηγή: kathimerini.gr




Σε θέσεις «μάχης» τα τρακτέρ | Πυκνώνουν τα μπλόκα σε όλη την Ελλάδα | Εξαπλώνεται σε όλη την Ευρώπη το κίνημα των αγροτών

Σε όλη την Ευρώπη εξαπλώνεται το κίνημα των αγροτών, με τα τρακτέρ που έχουν παραταχθεί στους δρόμους να πολιορκούν ήδη τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, την Ισπανία, την Ιταλία και την Ελλάδα. Οι αγρότες δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, με την Κομισιόν ενόψει της Συνόδου Κορυφής, που πραγματοποιείται σήμερα, Πέμπτη (1/2), στις Βρυξέλλες να στρέφει επάνω τους τα βλέμματα και να προσπαθεί να λύσει τα προβλήματά τους.

Οι αγρότες της χώρας μας προχώρησαν ήδη σε συντονισμένες κινητοποιήσεις στα Τρίκαλα, την Καρδίτσα, τη Λάρισα και τον Βόλο, κλείνοντας κεντρικούς οδικούς άξονες σε σημεία «κλειδιά» του θεσσαλικού κάμπου.

Όσο οι επαγγελματίες του αγροτικού κλάδου συνεχίζουν τις προγραμματισμένες αλλά και τις αιφνιδιαστικές συγκεντρώσεις τους, ο φόβος αυξάνει πως ένα πρωινό θα κόψουν την Ελλάδα στα δύο, αφήνοντας τα καταστήματα χωρίς εμπορεύματα και τους πολίτες χωρίς τη δυνατότητα να μετακινηθούν.

300 τρακτέρ στην Agrotica

Σήμερα, 300 αγρότες αναμένεται να μεταβούν στη νότια πλευρά των εγκαταστάσεων της ΔΕΘ, όπου θα λάβει χώρα η έκθεση Agrotica, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν, ενώ με τρακτέρ γεμίζει και η βελγική πρωτεύουσα.

Μεταξύ των καλλιεργητών, που θα σταθμεύσουν τα τρακτέρ τους στο Νότιο Τόξο της έκθεσης, συμπεριλαμβάνονται άνθρωποι του πρωτογενή τομέα από τις Σέρρες, την Ημαθία, την Πιερία, τον Λαγκαδά, τη Χαλκιδική και την Επανομή. Τονίζεται, δε, ότι πολλοί αγρότες και κτηνοτρόφοι θα έρθουν με τα αγροτικά οχήματά τους από διάφορες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, προκειμένου να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας, που πρόκειται να πραγματοποιηθεί αύριο, αν και ακόμη και δεν έχει οριστικοποιηθεί η ώρα διεξαγωγής του.

Τα αιτήματα των αγροτών

Οι αγρότες ισχυρίζονται ότι στο εξωτερικό οι συνάδελφοί τους αγρότες πληρώνουν το πετρέλαιο 60 λεπτά, ενώ στην Ελλάδα είναι πάνω από 1,10 ευρώ.

Επιπλέον, υπάρχουν αιτήματα για την πληρωμή της ενέργειας, δηλαδή για 2 χρόνια να «παγώσει» κάθε πληρωμή, να διευθετηθεί κάθε οφειλή σε βάθος 5ετίας και να φτάνει έως τα 7 χρόνια.

 




Ξάνθη: Βολές αρμάτων μάχης σε πεδίο βολής σε κοινή άσκηση Ελλάδας – ΗΠΑ

Τα άρματα μάχης έχουν πάρει θέσεις σε πεδίο βολής στην Ξάνθη για τη μεγάλη κοινή άσκηση Ελλήνων και Αμερικανών που έχουν φτάσει στην περιοχή…

Αυτή την εβδομάδα το Πεδίο Βολής Αρμάτων στην Ξάνθη έχει πάρει φωτιά καθώς διεξάγεται ο Διεθνής Διαγωνισμός Ουλαμών Αρμάτων με πληρώματα απο την Ελλάδα και τις ΗΠΑ, στο πλαίσιο της αυξημένης συνεργασίας του στρατού των δύο χωρών. Πρόκειται για «αρματομαχία» ανάμεσα στα έμπειρα πληρώματα Ελλήνων και Αμερικανών αρματιστών.

Είναι γεγονός ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες εμβαθύνουν την συνεργασία τους με τα ελληνικά στρατεύματα στην Ξάνθη, επαναλαμβάνοντας τον διαγωνισμό ουλαμών αρμάτων. Ελλάδα και ΗΠΑ θα δώσουν «μάχη» σε όλα τα αντικείμενα που αφορούν επιχειρήσεις τεθωρακισμένων, όπως βολές από στάση και κίνηση, συντήρηση άρματος, αντιμετώπιση βλαβών μέσα σε προκαθορισμένο χρόνο.

Η τελετή έναρξης του Διαγωνισμού Ουλαμών Αρμάτων Μονάδων Τεθωρακισμένων της 1ης Στρατιάς έλαβε χώρα στο Στρατόπεδο «ΥΠΙΑΤΡΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ» στο Πετροχώρι Ξάνθης, με άρματα LEO2 (A4 και HEL), με συμμετοχή Ουλαμού Αρμάτων M1A2 ABRAMS της Διοίκησης Αμερικανικών Δυνάμεων Ευρώπης – Αφρικής (USAREUR – AF). Στη δράση θα συμμετέχουν συνολικά 19 Παρατηρητές, από Αρμενία, Βουλγαρία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία και Κύπρο. Δείτε το βίντεο απο την τελετή έναρξης του Διαγωνισμού Ουλαμών Αρμάτων.

Ο Διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί στις 10 Νοεμβρίου 2023 και οι Ουλαμοί Αρμάτων θα αξιολογηθούν σε επιχειρησιακές διαδικασίες με μετρήσιμα αντικειμενικά κριτήρια, οι οποίες μεταξύ άλλων θα εστιάσουν σε θέματα τακτικής μικρών κλιμακίων, τεχνικής εκτέλεσης βολών καθώς και σε τεχνικά θέματα των αρμάτων.




Οι εθελοντές του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού στην πρώτη γραμμή της μάχης με τις φλόγες στην Αλεξανδρούπολη

Από την πρώτη στιγμή εκδήλωσης της μεγάλης πυρκαγιάς που ξέσπασε στην Αλεξανδρούπολη, κινητοποιήθηκαν άμεσα κλιμάκια εθελοντών Σαμαρειτών-Διασωστών από τα Περιφερειακά Τμήματα Κομοτηνής, Ξάνθης, Ορεστιάδας και Διδυμοτείχου του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και νοσηλεύτριες από το Π.Τ. Ε.Ε.ΣΑλεξανδρούπολης, προκειμένου να ενισχύσουν τις δυνάμεις κατάσβεσης και τους πολίτες, βρισκόμενοι διαρκώς στην πρώτη γραμμή της μάχης με τις φλόγες.

Συγκεκριμένα, τα ειδικά εκπαιδευμένα κλιμάκια εθελοντών του Ε.Ε.Σ με διασωστικό εξοπλισμό και οχήματα, σε συνεννόηση με την Πολιτική Προστασία και την Πυροσβεστική Υπηρεσία, βρίσκονται στο πλευρό των πυροσβεστών που επιχειρούν κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς που έχει ξεσπάσει στην Αλεξανδρούπολη, έχοντας προκαλέσει τεράστιες καταστροφές στους οικισμούς Άνθεια, Λουτρός, Αγναντία, Αριστηνό, Δωρικό, Νίψα, Αετοχώρι και Πεύκα Αλεξανδρούπολης.

Οι εθελοντές ενισχύουν το δύσκολο έργο της κατάσβεσης, ενώ παράλληλα προσφέρουν Πρώτες Βοήθειες σε πυροσβέστες και πολίτες που αντιμετωπίζουν ελαφρά εγκαύματα, δακρύρροιες, δύσπνοιες από τη συνεχή τη μάχη με τις φλόγες. Ταυτόχρονα, πραγματοποιούν συνεχείς περιπολίες για τον εντοπισμό κατοίκων ή οικόσιτων ζώων που δεν έχουν απομακρυνθεί από τις πυρόπληκτες ζώνες.

Συνδρομή του Ε.Ε.Σ. στην ασφαλή μεταφορά των κατοίκων των πυρόπληκτων περιοχών

Οι εθελοντές του Ε.Ε.Σ. συνδράμουν στην προσωρινή εγκατάσταση των πολιτών στο Πολυκοινωνικό του Δήμου Αλεξανδρούπολης, ενισχύοντας τους με είδη πρώτης ανάγκης και τρόφιμα και βοηθώντας στην μετακίνησή των ηλικιωμένων και εκείνων που αντιμετωπίζουν χρόνια προβλήματα υγείας. Οι εθελοντές του Ε.Ε.Σ. θα συνεχίσουν να προσφέρουν τις πολύτιμες υπηρεσίες τους για όσο χρειαστεί.