Βελόπουλος: Μόνη λύση για την κυβέρνηση οι εκλογές

«Πήγατε να κάνετε συγκάλυψη και φαίνεται από τις εξελίξεις. Επιχειρήσατε να αλλοιώσετε τον τόπο του εγκλήματος», τόνισε ο Κυριάκος Βελόπουλος μιλώντας στη Βουλή, κατά την συζήτηση για τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής που θα διερευνήσει τυχόν ευθύνες του πρώην υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ Χρήστου Τριαντόπουλου για τα Τέμπη.

Επισήμανε ότι «αν υπήρχε σοβαρή κυβέρνηση, θα έπρεπε η Hellenic Train να είχε κλείσει χθες, να μην λειτουργεί».

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης ανέφερε ότι το κόμμα του ήταν αυτό «που αποκάλυψε το ‘ξεμπάζωμα’ και το ‘μπάζωμα’» στα Τέμπη αλλά και το ξυλόλιο «και όχι ο ΣΥΡΙΖΑ που σήμερα ακολουθεί την Ελληνική Λύση». Πρόσθεσε ότι όταν τον αποκαλούσαν «ψεκασμένο και συνωμοσιολόγο» για όσα ισχυριζόταν, «γελούσαν όλοι» μέσα στο Κοινοβούλιο και «δεν βρέθηκε ένας έντιμος να πει «ναι», η Ελληνική Λύση τα αποκάλυψε όλα αυτά, αυτή «ξετύλιξε το κουβάρι». Αυτό λέγεται «πολιτική τυμβωρυχία», «πολιτικό σκύλεμα» και όχι «προοδευτισμός», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Βελόπουλος δήλωσε ότι το ΠΑΣΟΚ το οποίο κατέθεσε την πρόταση για προανακριτική, θα έπρεπε να ρωτήσει τους συγγενείς των θυμάτων αν επιθυμούν να γίνει. «Ποιοι είμαστε εμείς που αποφασίζουμε για τους συγγενείς;» αναρωτήθηκε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης. Παράλληλα, χαρακτήρισε «πολιτικό λάθος» την πρόταση δυσπιστίας των «προοδευτικών δυνάμεων» κατά της κυβέρνησης, καθώς όπως εξήγησε, ουσιαστικά «στηρίζετε τη ΝΔ» και «την συσπειρώνετε».

Στη συνέχεια ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης δήλωσε ότι αν ήταν ο ίδιος πρωθυπουργός θα άνοιγε «όλα τα τηλέφωνα όλων των εμπλεκομένων υπουργών και φορέων εκείνης της βραδιάς» στα Τέμπη. Τόνισε ότι οι συγγενείς των θυμάτων ζητούν πλέον αυτό που είπε από την πρώτη στιγμή η Ελληνική Λύση, δηλαδή να «αναβαθμιστούν όλα τα αδικήματα» σε κακουργήματα από πλημμελήματα, καθώς όπως είπε, υπήρξαν απώλειες ζωών.

Ο Κυριάκος Βελόπουλος τόνισε ότι «ο ελληνικός λαός αποφάσισε. Δεν χρειάζεται προανακριτική για τα αυτονόητα. Όλες οι κυβερνήσεις, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, επί 14 ολόκληρα χρόνια δεν έκαναν την περιβόητη σύμβαση 717. Είναι ωμή παραδοχή της ανικανότητας τριών κυβερνήσεων. Και αν υπήρχε αυτή η σύμβαση υλοποιημένη, δεν θα φτάναμε ή θα μικρύναμε κατ’ ελάχιστο την πιθανότητα να γίνει η σύγκρουση». Συμπλήρωσε ότι η χθεσινή δήλωση του πρωθυπουργού ότι «ο σιδηρόδρομος θα είναι έτοιμος το 2027», αποτελεί «ωμή παραδοχή της αποτυχίας, ακόμη και μετά το έγκλημα των Τεμπών, αυτής της κυβέρνησης».

Επίσης, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης δήλωσε: «Υπάρχει μια ταύτιση του κόσμου, ψυχικά, με τα θύματα της τραγωδίας των Τεμπών. Αυτό δεν καταλάβατε. Ταυτίστηκε ο Έλληνας με τα θύματα και τους συγγενείς των Τεμπών, γιατί τα περισσότερα παιδιά του κόσμου ταξίδευαν με το συγκεκριμένο τρένο και έχουν ταυτιστεί».

Ο κ. Βελόπουλος εκτίμησε ότι «τα χειρότερα για την κυβέρνηση δεν πέρασαν, γιατί στερείστε παντελώς αισθήματος της ντροπής». «Από το “δεν υπήρχε παράνομο φορτίο”, έτσι έλεγε ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί την πρώτη ημέρα, πήγαν στο “μα, για 2,5 τόνους κάνετε έτσι;”. Από το “δεν είχαμε θανάτους από τη φωτιά”, βγήκαν και είπαν 5 με 7 κάηκαν…. πήγαν στο αλλοιώθηκε αλλά δεν υπήρχε σκοπιμότητα, ενώ πριν έλεγαν δεν αλλοιώθηκε τίποτα», σημείωσε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης. Ανέφερε ότι «περιμένω αύριο τον πρωθυπουργό να έρθει και να πει έκανα λάθος, ζητώ συγγνώμη, μου είπαν ψέματα και είπα ψέματα, με παραπλάνησαν. Αλλά να μας πει και ποιοι τον παραπλάνησαν για να μπουν όλοι φυλακή, αλλιώς αν δεν πει ποιοι, θα πάει αυτός φυλακή».

Σύμφωνα με τον κ. Βελόπουλο, «η ΝΔ έχει συνδεθεί στη συνείδηση του ελληνικού λαού με το χειρότερο δυστύχημα που έγινε ποτέ, γιατί έκανε σειρά επικοινωνιακών λαθών στην πορεία και όχι μόνο, αλλά και επιχειρησιακών».

Τέλος, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, τόνισε ότι η «μόνη λύση» για την κυβέρνηση «είναι να πάει σε εκλογές» και «να μιλήσει και να αποφασίσει ο ελληνικός λαός». Πρόσθεσε ότι «ούτε η πρόταση μομφής κάποιου κόμματος θα κάνει δουλειά, ούτε η πρόταση δυσπιστίας. Η πρόταση μομφής κατατέθηκε την Παρασκευή όταν εκατομμύρια Ελλήνων μίλησαν και είπαν δεν έχω οξυγόνο και το οξυγόνο της Δημοκρατίας είναι οι εκλογές».
Πηγή:cnn.gr



Γεώργα : “Καμία λύση από το Υπουργείο για την γραμμή Λήμνου-Καβάλας”

Μετά τη σύσκεψη, η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου, στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικης, η Δήμαρχος Λήμνου κ. Ελεονώρα Γεώργα προέβη στην εξής δήλωση:

«Η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής δεν έδωσε λύση στα αιτήματά μας. Η Λήμνος εξακολουθεί να ζητά την με κάθε τρόπο άμεση αποκατάσταση της τακτικής της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με απευθείας ανάθεση του συγκοινωνιακού και μεταφορικού έργου έως και τον μήνα Οκτώβριο.

Η Δημοτική αρχή ενεργεί σε πλήρη ευθυγράμμιση με το ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου της 08.02.2025 για το ακτοπλοϊκό, ταυτισμένη με τη φωνή του Λημνιακού λαού, όπως εκφράστηκε από την πάνδημη κινητοποίηση στη Λήμνο, αλλά και τις κινητοποιήσεις σε Πειραιά και Καβάλα.

Κατά τη συνάντηση στο Υπουργείο, υπερασπίστηκα στο ακέραιο τις θέσεις της Λήμνου.

Ευχαριστούμε θερμά τους συμπολίτες μας οι οποίοι συστρατεύτηκαν στη συλλογική αυτή προσπάθεια. Η ανταπόκριση του Υπουργείου δεν μας ικανοποιεί και συνεχίζουμε τον κοινό μας αγώνα ενωμένοι».




Ιαπωνία, Αυστραλία και ΕΕ προσπαθούν να βρουν μια λύση για τους δασμούς των ΗΠΑ

Τον αγώνα των «διαπραγματεύσεων» απέναντι στους γενικευμένους δασμούς των ΗΠΑ στον χάλυβα και το αλουμίνιο έχουν ξεκινήσει ορισμένες χώρες, σε μια προσπάθεια να βρουν μια μέση λύση και να μην μπουν σε ένα νέοο εμπορικό πόλεμο με μέτρα και αντίμετρα.

Σε αυτό το κλίμα, η Ιαπωνία ζήτησε από τις ΗΠΑ να εξαιρεθεί από τους πελώριους και γενικευμένους τελωνειακούς δασμούς στον χάλυβα και στο αλουμίνιο που αναγγέλθηκε από τον αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ πως θα τεθούν σε εφαρμογή τη 12η Μαρτίου.
«Είμαστε ενήμεροι για τη δημοσιοποίηση προεδρικού διατάγματος που αφορά επιπρόσθετους δασμούς στον χάλυβα και στο αλουμίνιο (…) ζητάμε από την αμερικανική κυβέρνηση να εξαιρεθεί η χώρα μας από αυτά τα μέτρα», δήλωσε στο Τύπο ο Γιοσιμάσα Χαγιάσι.

Η ιαπωνική κυβέρνηση θα «μελετήσει προσεκτικά το περιεχόμενο αυτών των μέτρων και τον αντίκτυπό τους στη χώρα μας και θα λάβει τα απαραίτητα μέτρα», είπε ο κ. Χαγιάσι.

Από την πλευρά της, η κυβέρνηση της Αυστραλίαςανακοίνωσε πως δεν θα λάβει μέτρα ανταπόδοσης ακόμη και σε περίπτωση μη εξαίρεσης του αλουμινίου και του χάλυβα που εξάγει στην αγορά των ΗΠΑ από τους τελωνειακούς δασμούς που ανήγγειλε αυτή την εβδομάδα ο Ντόναλντ Τραμπ.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Καναδάς και η Ευρωπαϊκή Ένωση κατήγγειλαν χθες την επιβολή των δασμών.

Ο πρωθυπουργός του Καναδά Τζάστιν Τριντό, η χώρα του οποίου θα επηρεαστεί περισσότερο από τους νέους δασμούς μετάλλων, χαρακτήρισε τις κυρώσεις «εντελώς αδικαιολόγητες» και δήλωσε ότι η Οτάβα θα αντισταθεί «σθεναρά και αποφασιστικά».

Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Ένωση έστειλε το δικό της μήνυμα την Τρίτη ότι θα προστατεύσει τα οικονομικά της συμφέροντα απέναντι στη δασμολογική επίθεση του Τραμπ, καθώς περίπου το 25% των ευρωπαϊκών εξαγωγών χάλυβα κατευθύνεται στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Roland Berger, μεταξύ άλλων από τη Γερμανία, τις Κάτω Χώρες, τη Ρουμανία, την Ιταλία και την Ισπανία.

Η Νότια Κορέα κι η Βρετανία προτίμησαν να εκφράσουν τη βούλησή τους να συνεργαστούν με την Ουάσιγκτον.

Δασμοί 25% για όλους

Υπενθυμίζεται πως ο Αμερικανός πρόεδρος υπέγραψε την Δευτέρα 10/2 δυο εκτελεστικά διατάγματα που προβλέπουν την επιβολή τελωνειακών δασμών 25% στον χάλυβα και στο αλουμίνιο «χωρίς εξαίρεση ή απαλλαγή».

Τα μέτρα αφορούν τον χάλυβα και το αλουμίνιο απ’ όπου κι αν προέρχονται, θα πλήξει ακόμη και οικονομικούς εταίρους των ΗΠΑ, που ωφελούνταν ως τώρα από απαλλαγές. Μέχρι τώρα οι χώρες αυτές ήταν η Αργεντινή, η Αυστραλία, ο Καναδάς, το Μεξικό και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Πηγή:cnn.gr




«Τραμπ: Προτιμώ λύση χωρίς δασμούς στην Κίνα»

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι θα προτιμούσε να μην χρειαστεί να επιβάλει δασμούς στην Κίνα, διατήρησε όμως την απειλή προς τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.

«Έχουμε μια πολύ μεγάλη δύναμη έναντι της Κίνας, και αυτή είναι οι δασμοί, και δεν τους θέλουν», δήλωσε ο Αμερικανός ηγέτης στον παρουσιαστή του Fox News Σον Χάνιτι. «Θα προτιμούσα να μην χρειαστεί να τη χρησιμοποιήσω, αλλά είναι μια τεράστια δύναμη έναντι της Κίνας».

Ο Τραμπ έχει χρησιμοποιήσει συχνά τους δασμούς ως απειλή εναντίον φίλων και αντιπάλων. Μέχρι στιγμής, πάντως, έχει αποφύγει να υλοποιήσει τις σχετικές προεκλογικές του εξαγγελίες και οι πρόσφατες απειλές του ήταν ηπιότερες από εκείνες που είχαν εκτοξεύσει πέρυσι.

Ήδη τη δεύτερη ημέρα της θητείας του ο Αμερικανός ηγέτης απείλησε να επιβάλει δασμούς10% στην Κίνα από την 1η Φεβρουαρίου. Στη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας είχε κάνει λόγο για δασμούς έως και 60%.

Σε ό,τι αφορά τη σχέση του με τον Κινέζο πρόεδρο Σι, ο Ρεπουμπλικάνος χαρακτήρισε την πρόσφατη τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν «καλή» και «φιλική». Σύμφωνα με τον ίδιο, οι δύο ηγέτες είχαν «πολύ καλή σχέση» πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας covid-19.

«Είναι μια πολύ φιλόδοξη χώρα, είναι ένας φιλόδοξος άνδρας (…) Ήταν σαν φίλος μου, είχαμε πολύ καλή σχέση», εξήγησε ο Τραμπ.

Ωστόσο δικαιολόγησε την επιθυμία του να επιβάλει δασμούς στο Πεκίνο λέγοντας ότι «η Κίνα παίρνει πολλά από τα χρήματά της από την Αμερική και χρησιμοποιούν αυτά τα χρήματα για να ενισχύουν τον στρατό τους».

protothema.gr




Μαθιός Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 δεν είναι δικαιολογία για να παράγονται υδρογονάνθρακες, αλλά μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες

Η απανθρακοποίηση με τη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CO2) δεν αποτελεί μια δικαιολογία για να συνεχίζεται η παραγωγή υδρογονανθράκων, αλλά μια λύση για να επιβεβαιώσουν οι βιομηχανίες και να συνεχιστεί η οικονομική δραστηριότητα και η καθημερινότητα στις κοινωνίες. Αυτό είναι και το νόημα της μεγάλης επένδυσης που θα επιτρέψει στον Πρίνο την ασφαλή αποθήκευση CO2 και θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες.

Το σαφές αυτό μήνυμα έστειλε ο κ. Μαθιός Ρήγας, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Energean μιλώντας στη διάρκεια συζήτησης που διοργανώθηκε στο ελληνικό περίπτερο, στο πλαίσιο της Διάσκεψης COP29 για το κλίμα. Ο ίδιος τόνισε ότι η Energean υπήρξε η πρώτη εταιρεία έρευνας και ανάπτυξης υδρογονανθράκων στον κόσμο, η οποία ήδη από τον Δεκέμβριο του 2019 δεσμεύθηκε για το NetZero, για την επίτευξη μηδενικού ισοζυγίου εκπομπών αερίων των θερμοκηπίων έως το 2050. «Έκτοτε, με άξονα την στροφή μας από το πετρέλαιο στο φυσικό αέριο, επιτύχαμε να μειώσουμε το ανθρακικό μας αποτύπωμα κατά 85%, πολλαπλασιάζοντας, παράλληλα, την παραγωγή μας», τόνισε χαρακτηριστικά. Για να προσθέσει ότι ο όμιλος είναι απολύτως διαφανής σε όλες του τις επιχειρησιακές λειτουργίες και, επομένως, οιεπιδόσεις του με βάση τα κριτήρια για το Περιβάλλον, την Κοινωνία και την Εταιρική Διακυβέρνηση δημοσιεύονται στις Εκθέσεις Βιωσιμότητας και ελέγχονται από ανεξάρτητους οίκους, αποσπώντας, μάλιστα, κορυφαίες διακρίσεις και αξιολογήσεις.

Ανάγκη για αξιόπιστη ενέργεια, σταθεροτητα και γρήγορες αποφάσεις

Ο ίδιος επεσήμανε ότι η ανάγκη για αξιόπιστη ενέργεια, με επίκεντρο την παραγωγή φυσικού αερίου, εντείνεται, αναφέροντας χαρακτηριστικά το παράδειγμα της Αιγύπτου, η οποία ταλαιπωρείται από διακοπές στην ηλεκτροδότηση ακριβώς λόγω της έλλειψης φυσικού αερίου που την χαρακτηρίζει. «Η Energean καλύπτει πάνω από το 50% των αναγκών του Ισραήλ σε φυσικό αέριο», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Energean, χαρακτηρίζοντας την περίπτωση της χώρας ως επιτυχημένο παράδειγμα απεξάρτησης από τις εισαγωγές και επίτευξης ενεργειακής αυτάρκειας, με άξονα τη λήψη έγκαιρων αποφάσεων. «Για να προχωρούν οι επενδύσεις, απαιτούνταιγρήγορες αποφάσεις από τις κυβερνήσεις, μακριά από γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, όπως ισχύει στο Ισραήλ. Επίσης, πρέπει να υπάρχει ξεκάθαρο και σταθερό φορολογικό και θεσμικό πλαίσιο.Χαρακτηριστική εδώ είναι η περίπτωση της Αιγύπτου όπου οι φορολογικοί συντελεστές παραμένουν αμετάβλητοι εδώ και περίπου 100 χρόνια», ανέφερε ο κ. Ρήγας. Για να προσθέσει ότι, όταν υπάρχει όραμα, όπως στην περίπτωση του έργου για την αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, οι αρμόδιες αρχές ανταποκρίνονται και φροντίζουν για την έγκαιρη αδειοδότηση και την διασφάλιση των απαραίτητων χρηματοδοτήσεων για την υλοποίηση.

Κλείνοντας ο κ. Ρήγας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η μέριμνα για το Κλίμα ουσιαστικά δίνει στις επιχειρήσεις την άδεια για να συνεχίσουν να υπάρχουν. «Ωστόσο, απαιτούνται από εμάς αποτελέσματα προκειμένου οι επιχειρήσεις να αναπτύσσονται,οι μέτοχοι, οι επενδυτές και οι χρηματοδοτικοί οργανισμοί να έχουν αποδόσεις, αλλά και τα κράτη να έχουν φορολογικά έσοδα», τόνισε ο κ. Μαθιός Ρήγας.

Η συζήτηση στην οποία συμμετείχε ο κ. Ρήγας είχε ως αντικείμενο την «Επανίδρυση της βιομηχανίας φυσικού αερίου και προσαρμογή της στην ενεργειακή μετάβαση». Τον συντονισμό είχε ο CarlosPascual, Αντιπρόεδρος της S&P, ενώ συμμετείχαν και η Αλεξάνδρα Σδούκου, Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο OsamaMobarez, Γενικός Γραμματέας του EastMediterraneanGasForum, και ο SagiGanot–Shachar, Επικεφαλής Ρυθμιστικού Πλαισίου και Εμπορικών Υποθέσεων στο Υπουργείο Ενέργειας και Υποδομών του Ισραήλ.




80 φοιτητές χωρίς δωμάτιο στην εστία | Άμεση λύση ζητάει ο Σύλλογος Οικοτρόφων Φοιτητών Ξάνθης

Η κατάσταση που επικρατεί στην Ξάνθη με το ζήτημα της στέγασης έχει φτάσει στο απροχώρητο. Πάνω από 500 πρωτοετείς φοιτητές υποδέχτηκε φέτος η πολυτεχνική της Ξάνθης, για τους οποίους όμως από ότι φαίνεται το ΔΠΘ δεν μπορεί να διαθέσει τίποτα, παρά μόνο να τους γεμίσει με άγχος και ανασφάλεια για το πως θα τα βγάλουν πέρα με τις σπουδές τους.

Εδώ και μέρες η πρυτανεία και οι φοιτητική μέριμνα παίζουν κρυφτό χωρίς να δίνουν σαφείς απαντήσεις στα ερωτήματα που τους θέτουμε, χωρίς να έχουν πάρει απολύτως κανένα μέτρο, επιβεβαιώνοντας ότι όλα είναι στον αέρα.
Συγκεκριμένα:
• Ενώ μας έχουν ενημερώσει ότι 40 φοιτητές ( στην πλειοψηφία τους 1οετείς) έχουν κάνει αίτηση και πληρούν τα κριτήρια εισδοχής, δεν έχει δοθεί δωμάτιο σε κανέναν, κανένας δεν έχει ενημερωθεί επίσημα για το τι πρόκειται να γίνει.
Η ανησυχία μας μεγαλώνει ακόμα περισσότερο αφού προφορικά έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι “ελπίζουν” να τους παραχωρήσουν τα δωμάτια την άνοιξη του 2025! Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλοί συμφοιτητές μας να νοικιάζουν πανάκριβα δωμάτια σε ξενοδοχεία μέχρι να δούνε τι θα γίνει και άλλοι να σκέφτονται ακόμα και να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους γιατί δεν μπορούν να σηκώσουν το δυσβάσταχτο βάρος.

• Την ίδια στιγμή πάνω από 40 εστιακοί φοιτητές που μένουν στο κτήριο Α1 καλούνται να φύγουν από το δωμάτιο τους για να πραγματοποιηθεί η ανακαίνιση, χωρίς ωστόσο να είναι προσδιορισμένο το που θα πάνε και χωρίς να έχουν καμία ενημέρωση. Μάλιστα, το πανεπιστήμιο έφτασε στο σημείο να απειλεί με μέιλ πως θα κόψει ρεύμα, νερό και ίντερνετ στο κτήριο, κάτι το οποίο αποτράπηκε μέσα από την παρέμβαση του συλλόγου μας.

Ως σύλλογος λέμε ξεκάθαρα:
• Όλοι μαζί αντιμετωπίσαμε το άγχος των πανελληνίων και τον οικονομικό βραχνά που μάτωσε τις οικογένειες μας.
• Όλοι μαζί κάναμε όνειρα για να καταφέρουμε να μπούμε στο πανεπιστήμιο και να μάθουμε ολοκληρωμένα το αντικείμενο της επιλογής μας.
• Όλοι μαζί θα αγωνιστούμεγια να μπορούμε να ολοκληρώσουμε τις σπουδές μας χωρίς εμπόδια.

Υ/Γ: Έτσι κατανοεί η πρυτανεία την αναβάθμιση που μετά από τόσες γιορτές και φιέστες για τα 50 χρόνια του ΔΠΘ 80 συμφοιτητές μας πετιούνται στο δρόμο;

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
• Να πάρει μέτρα ΤΩΡΑ το ΔΠΘ για να στεγαστούν και οι 40 δικαιούχοι ΑΜΕΣΑ
• Να δοθούν αξιοπρεπή, βιώσιμα δωμάτια στους υπόλοιπους φοιτητές/τριες
ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΣΕ:
• Παρέμβαση στην κοσμητεία την Τρίτη 29/10 στις 13:00.
• Παρέμβαση στο περιφερειακό συμβούλιο που θα ζητηθεί το ζήτημα της στέγης, την Τετάρτη 30/10.
• Ενημέρωση- εξόρμηση σε όλη την πόλη της Ξάνθης για να γίνει παντού γνωστό το θέμα την Πέμπτη 31/10.

xanthidaily.gr




Ορεστιάδα | Βέλτιστη λύση για το αιολικό πάρκο

Η εγκατάσταση αιολικού πάρκου στη θέση «Μαύρη Πέτρα», στην περιοχή των Πετρωτών του Δήμου Ορεστιάδας, αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του δημάρχου Ορεστιάδας, Διαμαντή Παπαδόπουλου, και του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), Θεόδωρου Σκυλακάκη. Στη συνάντηση συμμετείχε και ο βουλευτής Έβρου, Χρήστος Δερμεντζόπουλος, με στόχο να εξεταστούν οι ενστάσεις και οι προβληματισμοί που έχουν διατυπωθεί από φορείς και πολίτες της περιοχής.

Το ζήτημα της εγκατάστασης του αιολικού πάρκου έχει προκαλέσει ανησυχία στην τοπική κοινωνία, με αρκετούς να εκφράζουν επιφυλάξεις για τις πιθανές επιπτώσεις στο περιβάλλον και τον φυσικό πλούτο της περιοχής. Παράλληλα, σχετικό ψήφισμα έχει εκδοθεί από τους κατοίκους, το οποίο τέθηκε υπόψη του υπουργού Σκυλακάκη κατά τη διάρκεια της συνάντησης. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Ορεστιάδας, ο υπουργός άκουσε με προσοχή τα επιχειρήματα και δεσμεύτηκε να διατηρήσει ανοιχτό διάλογο με τις τοπικές αρχές, με στόχο να εξευρεθεί η βέλτιστη λύση που θα διασφαλίζει την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, ενώ παράλληλα θα εξυπηρετεί τις εθνικές στρατηγικές για την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Στο πλαίσιο της συνάντησης συζητήθηκε επίσης το αίτημα για τη δημιουργία Υδροηλεκτρικού Σταθμού στο φράγμα του Θεραπειού, μια πρόταση που εντάσσεται στις προσπάθειες του Δήμου Ορεστιάδας για την ανάπτυξη ενεργειακών υποδομών που θα ωφελήσουν την περιοχή.

Ένα ακόμα θέμα που τέθηκε προς συζήτηση αφορούσε τις επερχόμενες συγχωνεύσεις των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), στο πλαίσιο σχετικού νομοσχεδίου που αναμένεται να κατατεθεί. Ο Δήμαρχος Ορεστιάδας πρότεινε τη δημιουργία μιας ενιαίας ΔΕΥΑ Βορείου Έβρου, σε περίπτωση που οι συνενώσεις των υφιστάμενων ΔΕΥΑ σε επίπεδο περιφερειακών ενοτήτων καταστούν υποχρεωτικές, σύμφωνα με το περιεχόμενο του νομοσχεδίου. Ο κ. Παπαδόπουλος υπογράμμισε τη σημασία αυτής της πρότασης για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης στην περιοχή.

Η συνάντηση αυτή αποτελεί σημαντικό βήμα στον διάλογο μεταξύ τοπικών αρχών και της κεντρικής κυβέρνησης, με στόχο την εξεύρεση ισορροπημένων λύσεων που θα προωθούν την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και των υποδομών, ενώ ταυτόχρονα θα διασφαλίζουν το περιβαλλοντικό και κοινωνικό συμφέρον των τοπικών κοινοτήτων.Α




Μητσοτάκης: Λύση για ΑΟΖ με Τουρκία, όχι δύο κράτη στην Κύπρο.

Ομιλία στην 79η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ απηύθυνε το  βράδυ της Πέμπτης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Μεταξύ άλλων, ο κ. Μητσοτάκης ξεκαθάρισε ότι η μόνη διαφορά που αναγνωρίζει η Αθήνα έναντι της Άγκυρας, είναι η οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ, λέγοντας στο σημείο αυτό ότι υπάρχει «παράθυρο ευκαιρίας» για την επίλυση του προβλήματος αυτού με την Τουρκία. 

Μητσοτάκης: Μήνυμα σε Β. Μακεδονία, στήριξη εκεχειρίας, παγκόσμια συμφωνία για ΑΙ.

Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του, λέγοντας ότι ο κόσμος μας γίνεται μέρα με την ημέρα όλο και πιο ανασφαλής. Εν μέσω όμως των απειλών υπάρχουν και μεγάλες δυνατότητες συνεργασίας, είπε και υπογράμμισε την ανάγκη μεταρρύθμισης του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Η Ελλάδα θα κάνει τα πάντα ως μη μόνιμο μέλος του ΣΑ να είναι ένας φορέας σταθερότητας, υπογράμμισε επίσης ο Κυριάκος Μητσοτάκης και αναφέρθηκε στον πόλεμο του Ισραήλ, καλώντας όλους τους εμπλεκόμενους να κάνουν ένα βήμα πίσω και να ξεκινήσουν τον διάλογο. Υποστηρίζουμε την εκεχειρία των 21 ημερών, η ανθρωπιστική καταστροφή στη Γάζα δεν μπορεί να συνεχιστεί, είπε.

Για τον πόλεμο στην Ουκρανία, σημείωσε με έμφαση ότι πρόκειται για μια βίαιη πρόκληση προς την διεθνή σταθερότητα και τη διεθνή τάξη.  

Σε ό,τι αφορά στα ελληνοτουρκικά, αναφέρθηκε στις συναντήσεις που είχε το τελευταίο διάστημα με τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, και σημείωσε τη βελτίωση των διμερών σχέσεων. Στάθηκε, δε, στη Διακήρυξη των Αθηνών και στο παράθυρο ευκαιρίας για τη διευθέτηση της διαφοράς όσον αφορά στην οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο. 

«Η Ελλάδα λόγω της γεωγραφίας της ζει σε μια δύσκολη γειτονιά και επανειλημμένα έχω μιλήσει για τις δυσκολίες και τις τεταμένες σχέσεις με την Τουρκία. Τον τελευταίο χρόνο έχω συναντήσει έξι φορές τον Πρόεδρο Ερντογάν. Υπογράψαμε την Διακήρυξη των Αθηνών και θα συνεχίσουμε να εξερευνούμε πως θα βελτιώσουμε τις μεταξύ μας σχέσεις. Κρατούμε τους διαύλους επικοινωνίας ανοικτούς για να αποφύγουμε οποιαδήποτε ένταση. Η Ελλάδα επιθυμεί να επιλύσει το μόνο πρόβλημα που έχουμε με τον γείτονά μας. Τον καθορισμό της υφαλοκρηπίδας και τον καθορισμό της ΑΟΖ στο Αιγαίο. Δεν έχουμε καταφέρει να γεφυρώσουμε τις διαφορές μας αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αυτές είναι καταδικασμένες να μην επιλυθούν. Άκουσα τον πρόεδρο Ερντογάν να λέει ότι ο καθορισμός σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο αποτελεί κάτι προς το συμφέρον όλης της Ανατολικής Μεσογείου. Πιστεύω σθεναρά ότι έχουμε παράθυρο ευκαιρίας και πρέπει να είμαστε γενναίοι και σοφοί να αδράξουμε την ευκαιρία» είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.

«Δυστυχώς για το Κυπριακό δεν βλέπουμε καμία πρόοδο», σημείωσε αμέσως μετά ο κ. Μητσοτάκης και επανέλαβε την στήριξη της Ελλάδας στην επανεκκίνηση των συνομιλιών. «Δεν μπορεί να υπάρξει ούτε να γίνει αποδεκτή λύση δύο κρατών» υπογράμμισε, καλώντας την τουρκοκυπριακή κοινότητα να επανέλθει στο τραπέζι των διαβουλεύσεων και απαντώντας έτσι στον πρόεδρο της Τουρκίας, ο οποίος ζήτησε από το βήμα του ΟΗΕ την αναγνώριση του ψευδοκράτους.

Σε ό,τι αφορά στα Δυτικά Βαλκάνια, επανέλαβε την στήριξη της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή προοπτική των χωρών της περιοχής, τονίζοντας ότι οι ίδιες οι υποψήφιες χώρες πρέπει να σεβαστούν το Κράτος Δικαίου και τις σχέσεις καλής γειτονίας. Σε εκείνο το σημείο έστειλε σαφές μήνυμα στη Βόρεια Μακεδονία για την τήρηση της Συμφωνίας των Πρεσπών, λέγοντας ότι οι διεθνείς συμφωνίες πρέπει να γίνονται σεβαστές και να εφαρμόζονται πλήρως και καλή τη πίστει.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε επίσης στις προκλήσεις από την χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης και των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, ιδιαίτερα στην ψυχική υγεία των παιδιών και υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξει μια παγκόσμια συμφωνία, όχι μόνο με τη συμμετοχή των χωρών αλλά και των εταιρειών τεχνολογίας. 

Έκανε επίσης εκτενείς αναφορές στην αλόγιστη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τα παιδιά και σημείωσε ότι και οι εταιρείες τεχνολογίας θα πρέπει να λειτουργούν με κανόνες, όπως οι βιομηχανίες.

Όλη η ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην 79η Σύνοδο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.

Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι,

Πρόκειται για την έκτη φορά που απευθύνομαι στη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ως Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Είναι όμως η πρώτη κατά την οποία στέκομαι μπροστά σας ως ηγέτης μιας χώρας που πρόκειται να υπηρετήσει ως μη μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών.

Η Ελλάδα έχει την τιμή να αναλαμβάνει αυτή την ευθύνη για τρίτη φορά και είμαι προσωπικά ευγνώμων για την εμπιστοσύνη που επέδειξαν τα μέλη των Ηνωμένων Εθνών στην υποψηφιότητά μας για την περίοδο 2025-2026.

Τρεις λέξεις ελληνικής προέλευσης, αλλά με οικουμενική σημασία, θα καθοδηγήσουν την επερχόμενη θητεία της Ελλάδας στο Συμβούλιο Ασφαλείας: Διάλογος, Διπλωματία και Δημοκρατία.

Αυτές οι κατευθυντήριες αρχές εδράζονται σε έξι κύριες προτεραιότητες: ειρηνική επίλυση των διαφορών· σεβασμός στο Διεθνές Δίκαιο, στους κανόνες και στις αρχές του Καταστατικού Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών· γυναίκες, ειρήνη και ασφάλεια· κλίμα, ειρήνη και ασφάλεια· παιδιά σε ένοπλες συγκρούσεις· και βέβαια, ως έθνος με παράδοση στη ναυτιλία, θαλάσσια ασφάλεια.

Κυρίες και κύριοι,

Απευθυνόμενος σήμερα σε εσάς, 12 μήνες μετά την τελευταία φορά, τον Σεπτέμβριο του 2023, δεν νομίζω ότι κάποιος από εμάς μπορεί να ισχυριστεί ότι βρισκόμαστε σε καλύτερη κατάσταση τώρα απ’ ό,τι ήμασταν τότε. Αντιθέτως, ο κόσμος μας γίνεται ολοένα και λιγότερο ασφαλής.

Είτε πρόκειται για κλιμακούμενες συγκρούσεις, γεωπολιτικές διαιρέσεις, την κλιματική κρίση, τη μαζική μετανάστευση, την αυξανόμενη ανισότητα, ακόμη και την ανεξέλεγκτη ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, οι προκλήσεις αυτές θέτουν σε κίνδυνο το παρόν και το μέλλον μας. Οι απειλές αυτές, όμως, ενέχουν μοναδικές ευκαιρίες για να μετασχηματίσουμε τον τρόπο ζωής, διακυβέρνησης και συνεργασίας σε παγκόσμια κλίμακα.

Βρισκόμαστε, πράγματι, σε ένα σημείο καμπής. Το τι θα συμβεί στη συνέχεια εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διεθνή συνεργασία. Εδώ, σε αυτή την αίθουσα, όπου εκπροσωπούμε τη συλλογική φωνή της διεθνούς κοινότητας, καλούμαστε να δράσουμε για το καλό ολόκληρης της ανθρωπότητας.

Για να το κάνουμε αυτό αποτελεσματικά, πρέπει να αναζωογονήσουμε και να ενισχύσουμε το πολυμερές σύστημα. Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, συμφωνήσαμε στην ανάγκη μεταρρύθμισης του ΟΗΕ και ιδιαίτερα του Συμβουλίου Ασφαλείας.

Από την πρώτη του συνεδρίαση, το 1946, το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ δεν έχει υποστεί οποιαδήποτε σημαντική θεσμική μεταρρύθμιση. Υπό αυτή την έννοια αποτελεί κατάλοιπο ενός κόσμου που δεν υπάρχει πλέον. Τότε ήταν ικανό να αντιμετωπίσει τις μεταπολεμικές προκλήσεις και τις ευκαιρίες, αλλά σήμερα δεν έχει τη δυνατότητα να επιλύσει τα σύνθετα προβλήματα του παρόντος ή του μέλλοντος.

Όσον αφορά στη μεταρρύθμιση του Συμβουλίου Ασφαλείας, πιστεύω όλοι συμφωνούμε ότι είναι απαραίτητο να αυξηθεί η ουσιαστική συμμετοχή αυτών που υποεκπροσωπούνται. Σχεδόν το ένα τρίτο των κρατών μελών του ΟΗΕ δεν έχει διατελέσει μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας.

Επιπλέον, η διεύρυνση του Συμβουλίου Ασφαλείας πρέπει να περιλαμβάνει τόσο τα μη μόνιμα όσο και τα μόνιμα μέλη. Τα νέα μόνιμα μέλη πρέπει να περιλαμβάνουν χώρες που έχουν ηγετική θέση, από όλες τις ηπείρους. Η σύνθεση του Συμβουλίου Ασφαλείας θα πρέπει να αντανακλά τη γεωπολιτική και οικονομική πραγματικότητα της τρίτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, όχι της πέμπτης δεκαετίας του 20ού.

Στο Συμβούλιο Ασφαλείας, η Ελλάδα θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να λειτουργήσει ως σταθεροποιητικός παράγοντας. Αυτό το έργο ξεκινά άμεσα, από την άμεση γειτονιά μας. Εξάλλου, ως πύλη προς την Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή, η Ελλάδα βρίσκεται 900 μίλια μακριά τόσο από τη Γάζα όσο και από την Ουκρανία.

Πριν από έναν χρόνο δεν γνωρίζαμε ότι στις 7 Οκτωβρίου μια φρικτή τρομοκρατική επίθεση θα οδηγούσε στη σφαγή περισσότερων από 1.200 αθώων αμάχων, ανδρών, γυναικών και παιδιών, ότι περίπου 250 άνθρωποι θα κρατούνταν όμηροι και ότι στον πόλεμο που θα ακολουθούσε θα έχαναν τη ζωή τους περισσότεροι από 41.000 άνθρωποι.

Η συνεχιζόμενη βία στη Μέση Ανατολή είναι ιδιαίτερα σοβαρή και οι φρικτές δοκιμασίες των αμάχων στη Γάζα δυστυχώς συνεχίζονται. Η κλιμάκωση απειλεί να προκαλέσει έναν πόλεμο ευρείας κλίμακας στην περιοχή.

Ελλάδα καλεί όλα τα μέρη, συμπεριλαμβανομένου του Ιράν και αυτών στους οποίους ασκεί επιρροή, να απόσχουν από τη διαιώνιση του σημερινού καταστροφικού κύκλου βίας, να μειώσουν τις εντάσεις και να εμπλακούν εποικοδομητικά στην επιδίωξη της ουσιαστικής αποκλιμάκωσης.

Ένας πόλεμος ευρείας κλίμακας στον νότιο Λίβανο πρέπει να αποφευχθεί πάση θυσία. Οι άνθρωποι και στις δύο πλευρές των συνόρων έχουν το δικαίωμα να ζουν ειρηνικά χωρίς την απειλή πυραύλων ή βομβών να καταστρέφουν τις ζωές τους. Η Ελλάδα στηρίζει απόλυτα την πρόταση για άμεση κατάπαυση του πυρός για 21 ημέρες.

Και στον απόηχο των επιθέσεων της 7ης Οκτωβρίου, η Ελλάδα πάντα υποστήριζε και θα υποστηρίζει το νόμιμο δικαίωμα του Ισραήλ στην αυτοάμυνα, αλλά ο τρόπος με τον οποίο το πράττει έχει σημασία. Πρέπει να δούμε την άμεση επιστροφή όλων των εναπομείναντων ομήρων.

Πρέπει να υπάρξει άμεση κατάπαυση του πυρός στη Γάζα. Η ανθρωπιστική καταστροφή εκεί δεν μπορεί να συνεχιστεί. Πρέπει να εξασφαλιστεί η ασφαλής πρόσβαση σε τρόφιμα, νερό, καταφύγιο, ρουχισμό και φάρμακα κατά μήκος της περιοχής και το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο πρέπει να γίνει σεβαστό.

Όσο μακρινό, όσο αδύνατο κι αν φαντάζει σήμερα, πρέπει να δοθεί η ευκαιρία σε Ισραηλινούς και Παλαιστίνιους να ζήσουν ο ένας δίπλα στον άλλο με ειρήνη και ασφάλεια.

Και ο μόνος δρόμος είναι να γίνει πραγματικότητα η λύση δύο κρατών. Είναι απολύτως απαραίτητο να δώσουμε στους Παλαιστίνιους ελπίδα για το μέλλον. Αυτό αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την ειρήνη, τη σταθερότητα και την ασφάλεια στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένης, επιτρέψτε μου να επαναλάβω, συμπεριλαμβανομένης της μακροπρόθεσμης ασφάλειας του Ισραήλ.

Η οικοδόμηση ενός πλήρως λειτουργικού και κυρίαρχου παλαιστινιακού κράτους θα απαιτήσει συντονισμένες προσπάθειες από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, τους φορείς στην ευρύτερη περιοχή και, ασφαλώς, τη διεθνή κοινότητα στο σύνολό της. Αλλά δεν υπάρχει άλλη επιλογή για να επιτευχθεί μακρόπνοη ειρήνη σε αυτή την ταραγμένη περιοχή του πλανήτη.

Κυρίες και κύριοι,

Πριν από έναν χρόνο, διανύαμε ήδη το δεύτερο έτος του παράνομου πολέμου της Ρωσίας ενάντια στην Ουκρανία.

Από τον Φεβρουάριο του 2022, η Ρωσία έχει επαναφέρει τη βία, τη δυστυχία και την καταστροφή στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους, εκατομμύρια έχουν εκτοπιστεί από τις εστίες τους, οι επιπτώσεις στις πολιτικές, μη στρατιωτικές υποδομές, στις ζωές και τα μέσα διαβίωσης των ανθρώπων είναι κολοσσιαίες.

Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στον ουκρανικό λαό που αγωνίζεται για την ελευθερία και την ανεξαρτησία του, καθώς και για την εδαφική ακεραιότητα και την κυριαρχία της χώρας του. Ο σεβασμός της εδαφικής ακεραιότητας όλων των κρατών είναι ο θεμελιώδης πυλώνας του Διεθνούς Δικαίου, ο ακρογωνιαίος λίθος του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ.

Τον Ιούνιο, στη Σύνοδο Κορυφής για την Ειρήνη στην Ουκρανία, η Ελλάδα συντάχθηκε με πολλά άλλα κράτη μέλη του ΟΗΕ ζητώντας μια δίκαιη και διαρκή ειρήνη στην Ουκρανία, με πλήρη σεβασμό στην ανεξαρτησία, την κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα της Ουκρανίας, εντός των διεθνώς αναγνωρισμένων συνόρων της.

Από τις πρώτες ώρες της ρωσικής επίθεσης, η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη μέλη της στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων, παρέχοντας κάθε δυνατή υποστήριξη στους Ουκρανούς. Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να το κάνουμε. Γιατί; Η απάντηση είναι απλή: ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν είναι απλώς άλλη μια τοπική ή περιφερειακή ευρωπαϊκή σύρραξη.

Πρόκειται για μία βάναυση πρόκληση για τη διεθνή σταθερότητα και τη διεθνή τάξη που βασίζεται σε κανόνες και την οποία πρεσβεύει ο ΟΗΕ. Ως εκ τούτου, αφορά ολόκληρη την παγκόσμια κοινότητα. Περιττό να υπενθυμίσουμε επίσης τον πολύ απτό αντίκτυπο που είχε αυτός ο πόλεμος στη διεθνή επισιτιστική ασφάλεια, επηρεάζοντας τις οικονομίες και τις βασικές ανάγκες των πληθυσμών σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα στην Αφρική.

Κυρίες και Κύριοι,

Η Ελλάδα, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, βρίσκεται σε μια γειτονιά που έχει σύνθετα χαρακτηριστικά και έχω μιλήσει επανειλημμένα από αυτό το βήμα για τη δύσκολη και κατά καιρούς τεταμένη σχέση με τη γειτονική Τουρκία.

Κατά το τελευταίο έτος έχω συναντηθεί με τον Πρόεδρο Erdoğan έξι φορές, περιλαμβανομένης της πρόσφατης συνάντησής μας στο περιθώριο αυτής της Γενικής Συνέλευσης, πριν από δύο ημέρες. Τον περασμένο Δεκέμβριο υπογράψαμε τη Διακήρυξη των Αθηνών, ένα έγγραφο όπου αποτυπώνεται η πρόθεσή μας να επιλύσουμε τις διαφορές μας σύμφωνα με τις αρχές του Διεθνούς Δικαίου και στο πνεύμα των σχέσεων καλής γειτονίας.

Θα συνεχίσουμε να διερευνούμε τρόπους βελτίωσης των διμερών σχέσεων με την Τουρκία. Υπάρχει δυνατότητα περαιτέρω συνεργασίας για την αντιμετώπιση κοινών προκλήσεων, όπως η κλιματική αλλαγή και η μετανάστευση. Διατηρούμε ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας, ώστε να αποκλιμακώσουμε κάθε ένταση που ενδέχεται να προκύψει.

Η Ελλάδα είναι πρόθυμη να εργαστεί για την επίλυση του μοναδικού εκκρεμούς σημαντικού ζητήματος με τη γείτονα: την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας και της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο. Δεν έχουμε μπορέσει να διευθετήσουμε αυτή τη διαφορά επί περισσότερα από 40 χρόνια, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι μοιραίο να παραμείνει άλυτη.

Και άκουσα με χαρά τον Πρόεδρο Erdoğan να λέει ότι η οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο είναι προς το κοινό συμφέρον ολόκληρης της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου.

Είμαι πεπεισμένος ότι σήμερα έχουμε ένα παράθυρο ευκαιρίας και θα πρέπει να είμαστε αρκετά τολμηροί και αρκετά σοφοί ώστε να αδράξουμε αυτή την ευκαιρία. Αλλά αν πρόκειται να προσπαθήσουμε θα πρέπει και οι δύο πλευρές να υιοθετήσουμε μια συνεπή προσέγγιση σε κάθε πτυχή της συμπεριφοράς μας.

Από την άλλη πλευρά, σε ό,τι αφορά την Κύπρο, όπου φέτος συμπληρώθηκαν 50 χρόνια από την παράνομη εισβολή της Τουρκίας και την επακόλουθη κατοχή άνω του ενός τρίτου του εδάφους της Κυπριακής Δημοκρατίας, δυστυχώς δεν βλέπουμε καμία πρόοδο όσον αφορά στη στάση της Τουρκίας. Αυτή η εισβολή ήταν και εξακολουθεί να συνιστά παραβίαση των θεμελιωδών αρχών του Καταστατικού Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.

Ως Πρωθυπουργός της Ελλάδας, επαναβεβαιώνω εδώ σήμερα τη δέσμευσή μας όσον αφορά στην κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα της Κύπρου και σε μια λύση στη βάση Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας, με μια κυριαρχία, μια ιθαγένεια και μια διεθνή προσωπικότητα, σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Η λύση δύο κρατών δεν μπορεί και δεν θα γίνει αποδεκτή. Απλούστατα δεν αποτελεί λύση. Ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης απηύθυνε χθες, από αυτό το βήμα, μια συναισθηματικά φορτισμένη και ειλικρινή ομιλία, ανακαλώντας στη μνήμη τη βία και το τραύμα της εισβολής στην Κύπρο πριν από 50 χρόνια.

Εξέφρασε επίσης την ακλόνητη δέσμευσή του στον διάλογο για την εξεύρεση λύσης. Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη σε αυτή τη δέσμευση. Έχει δίκιο να υποστηρίζει ότι το Διεθνές Δίκαιο δεν μπορεί να εφαρμοστεί à la carte και ότι η ιστορία δεν μπορεί να ξαναγραφτεί ή να διαγραφεί.

Η Ελλάδα υποστηρίζει πλήρως τις προσπάθειες του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων σε αυτό το πλαίσιο. Καλούμε την Τουρκία και την τουρκοκυπριακή κοινότητα να προσέλθουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, τουλάχιστον να καλλιεργήσουν αμοιβαία εμπιστοσύνη και να συζητήσουν ειλικρινά για την επίτευξη μιας αμοιβαία αποδεκτής, δίκαιης και βιώσιμης λύσης.

Μπορείτε να φανταστείτε πόσο ισχυρό μήνυμα θα έστελνε σε όσους επιδιώκουν την ειρήνη σε δυσεπίλυτες διαμάχες ανά τον κόσμο, αν μπορούσαμε να βρούμε μια διαρκή, βιώσιμη και δίκαιη λύση στο Κυπριακό ζήτημα;

Κυρίες και κύριοι,

Επιτρέψτε μου επίσης να αναφερθώ στην άλλη πλευρά της γειτονιάς μας και στο μέλλον της, στα Δυτικά Βαλκάνια.

Ως το παλαιότερο μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην περιοχή, η Ελλάδα πάντοτε οραματιζόταν τα Δυτικά Βαλκάνια μέσα στην οικογένεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ένα όραμα που θα μείωνε τις εντάσεις και τις συγκρούσεις και θα ενσωμάτωνε το κράτος δικαίου και τις θεμελιώδεις ελευθερίες, δίνοντας ώθηση στην ανάπτυξη και την ευημερία για τους λαούς τους.

Υπήρξε πρόοδος, αλλά δεν ήταν αρκετή. Είκοσι-ένα χρόνια μετά την Ατζέντα της Θεσσαλονίκης, σημαντικές προκλήσεις παραμένουν. Επιτρέψτε μου να είμαι πολύ ειλικρινής: οι χώρες των Δυτικών Βαλκανίων πρέπει να λάβουν την οριστική απόφαση να αφήσουν πίσω τους την τραυματική κληρονομιά του παρελθόντος.

Και η πολιτική ηγεσία των Δυτικών Βαλκανίων πρέπει να επιλέξει -εμπράκτως, όχι με λόγια- να αγκαλιάσει το ευρωπαϊκό τους μέλλον, βελτιώνοντας τη δημοκρατική διακυβέρνηση, εδραιώνοντας το κράτος δικαίου και την ελευθερία της έκφρασης, επιδιώκοντας δύσκολες εσωτερικές μεταρρυθμίσεις και -εξαιρετικά σημαντικό- δεσμευόμενη για σχέσεις καλής γειτονίας.

Η αναβίωση εθνικιστικών αφηγημάτων και επιδιώξεων δεν πρέπει να έχει θέση σήμερα σε μια περιοχή που βρίσκεται στο κατώφλι της ένταξης στην ΕΕ.

Ας αρχίσουμε από τα βασικά: οι διεθνείς συμφωνίες πρέπει να γίνονται σεβαστές και να εφαρμόζονται πλήρως και καλόπιστα, είτε μιλάμε για το Ντέιτον, είτε για τις Πρέσπες, είτε για τις συμφωνίες Βελιγραδίου-Πρίστινας.

Υπάρχουν αυτοί που θα ήθελαν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο να προκαλέσουν νέες διαιρέσεις σε αυτή την ευαίσθητη γωνιά της Ευρώπης. Ήρθε η ώρα να αφήσουμε μια για πάντα στα βιβλία της ιστορίας την περίφημη φράση του Ουίνστον Τσόρτσιλ ότι «τα Βαλκάνια παράγουν περισσότερη ιστορία από όση μπορούν να καταναλώσουν».

Κυρίες και κύριοι,

Επιτρέψτε μου να κλείσω αναφερόμενος συνοπτικά σε δύο κρίσιμα ζητήματα για το κοινό μας μέλλον: την έλευση της τεχνητής νοημοσύνης και τις αρνητικές επιπτώσεις της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδίως στα παιδιά μας και στους εφήβους μας.

Η δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης φαντάζει απεριόριστη. Μία τεχνολογία που έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τον κόσμο μας με τρόπο που θα ξεπεράσει πιθανότατα ακόμη και την έλευση του προσωπικού υπολογιστή, την κυκλοφορία των κινητών τηλεφώνων ή τη γέννηση του Παγκόσμιου Ιστού.

Όπως ο ατμός ή ο ηλεκτρισμός πριν από αυτή, η τεχνητή νοημοσύνη ως γενική τεχνολογία συνιστά τεράστια ευκαιρία να αλλάξουμε ριζικά και οριστικά τον τρόπο με τον οποίο ζούμε, συνεργαζόμαστε, προοδεύουμε ως ανθρωπότητα.

Αν χρησιμοποιηθεί ορθά, θα μπορούσε κάλλιστα να οδηγήσει σε λύσεις σε όλους τους τομείς, στην επιστήμη, την κλιματική αλλαγή, την έρευνα και την ανάπτυξη, την ιατρική.

Για τις κυβερνήσεις μας, η τεχνητή νοημοσύνη έχει τεράστια δύναμη να αυξήσει την παραγωγικότητα, να διευκολύνει την αποτελεσματικότερη λήψη αποφάσεων και να παρέχει πιο αποδοτικές και πιο αποτελεσματικές δημόσιες υπηρεσίες. Αλλάζει, πράγματι, τα δεδομένα.

Ωστόσο, η τεχνητή νοημοσύνη έχει επίσης τη δυνατότητα να προκαλέσει εξαιρετικά μεγάλη ζημιά.

Ανεξέλεγκτη, και στα χέρια κακόβουλων παραγόντων, η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε ακόμη και να μετατραπεί σε ένα όπλο ελέγχου σε μια αβέβαιη παγκόσμια τάξη. Βλέπουμε ήδη πώς η γενετική τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται για τη δημιουργία όλο και πιο πειστικών deep fakes που έχουν σχεδιαστεί για τη διάδοση της ψευδούς πληροφόρησης και της παραπληροφόρησης.

Δεν διαφεύγει της προσοχής μου ότι -καθώς στέκομαι εδώ, σε αυτή τη Συνέλευση, που δημιουργήθηκε για την προστασία της ειρήνης και της ασφάλειας και την προώθηση του παγκόσμιου διαλόγου- ο κόσμος μας διαμορφώνεται από υπερεθνικούς παράγοντες, από λίγες, πολύ μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, οι οποίες διαθέτουν περισσότερη οικονομική δύναμη από τις περισσότερες χώρες που εκπροσωπούνται εδώ.

Αυτό οδηγεί σε μια ανισορροπία την οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Αυτοί που διαμορφώνουν τις τεχνολογίες που αναμορφώνουν ριζικά τις κοινωνίες, ουσιαστικά δεν λογοδοτούν. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Αυτοί, όπως και εμείς, φέρουν τελικά μια ευθύνη απέναντι στην ανθρωπότητα.

Σε αντίθεση με την κλιματική αλλαγή, για την οποία συνεχίζουμε να συνεδριάζουμε κάθε χρόνο σε παγκόσμιο επίπεδο, για να συζητήσουμε τις εθνικές συνεισφορές στο πλαίσιο ενός παγκόσμιου προβλήματος, για την τεχνητή νοημοσύνη δεν υπάρχει τέτοιο πλαίσιο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να το διορθώσει αυτό, αλλά, όπως και με το κλίμα, η ΕΕ δεν μπορεί να αντιμετωπίσει αυτή την πρόκληση μόνη της.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να επαινέσω την τελική έκθεση «Governing AI for Humanity» που παρουσιάστηκε μόλις πριν από λίγες ημέρες από το Συμβουλευτικό Σώμα Υψηλού Επιπέδου για την Τεχνητή Νοημοσύνη που συστάθηκε από τον Γενικό Γραμματέα. Οι συστάσεις αυτής της έκθεσης μπορούν πραγματικά να συμβάλουν σε ένα ευέλικτο και προσαρμόσιμο καθεστώς παγκόσμιας διακυβέρνησης της ΤΝ που θα συνεισφέρει στην ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της και την αντιμετώπιση των κινδύνων.

Μιλώντας ευθέως και χωρίς περιστροφές, αν το Σύμφωνο για το Μέλλον και το Παγκόσμιο Ψηφιακό Σύμφωνο που συνομολογήσαμε αυτή την εβδομάδα πρόκειται να έχουν αποτέλεσμα, τότε ίσως χρειαστεί η ρύθμιση και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης να τεθούν σε παγκόσμια βάση. Εν τέλει, ίσως χρειαστούμε μια Διάσκεψη των Μερών (COP) για την Τεχνητή Νοημοσύνη, με τη συμμετοχή όχι μόνο των χωρών αλλά και των παγκόσμιων τεχνολογικών εταιρειών.

Και αυτό το ζήτημα είναι εξαιρετικά επείγον για έναν επιπλέον λόγο, κι επιτρέψτε μου να ολοκληρώσω την ομιλία μου με αυτό: ήδη γινόμαστε μάρτυρες των αρνητικών επιπτώσεων της ψηφιακής τεχνολογίας και των αλγορίθμων που καθοδηγούνται από την τεχνητή νοημοσύνη στην ψυχική υγεία των παιδιών μας και των εφήβων μας.

Χρειάστηκε να περάσουν περισσότερα από 25 χρόνια ώστε να τοποθετηθούν ζώνες ασφαλείας στα αυτοκίνητα, παρά το γεγονός ότι όλα τα στοιχεία έδειχναν ότι οι ζώνες σώζουν ζωές. Βρισκόμαστε σε παρόμοια κατάσταση σήμερα όσον αφορά τα παιδιά και τους εφήβους και τη χρήση των ψηφιακών πλατφορμών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Καθημερινά, παιδιά σε όλο τον κόσμο εκτίθενται σε περιεχόμενο που επιδεινώνει τα αισθήματα μοναξιάς και προάγει μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς. Συχνά οι έφηβοί μας παρασύρονται σε εξτρεμιστικούς θαλάμους αντήχησης (eco-chambers). Ο σχολικός εκφοβισμός, που κάποτε περιοριζόταν στον πραγματικό κόσμο, έχει τώρα τον ψηφιακό του δίδυμο. Ακολουθεί τα παιδιά στο σπίτι από το σχολείο και εκδηλώνεται μέσα από τα τηλέφωνα και τα tablet στα υπνοδωμάτιά τους.

Οι αλγόριθμοι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ενισχύονται διαρκώς από την τεχνητή νοημοσύνη, ώστε τα παιδιά να παραμένουν προσκολλημένα στο διαδίκτυο για το μέγιστο δυνατό χρονικό διάστημα, μακριά από τον πραγματικό κόσμο του παιχνιδιού χωρίς επίβλεψη. Όλα αυτά με σκοπό το οικονομικό όφελος.

Αναρίθμητες μελέτες έχουν δείξει ότι η εκτεταμένη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συνδέεται με κατάθλιψη, αισθήματα απομόνωσης, στέρηση ύπνου και εθισμό. Οι εγκέφαλοι των παιδιών μας «επαναπρογραμματίζονται» και η ανάπτυξή τους αλλάζει σε σχεδόν αδιανόητο βαθμό. Παρόλα αυτά, δεν κάνουμε τίποτα ή κάνουμε πολύ λίγα.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο επικροτώ πρωτοβουλίες όπως αυτή που ανακοίνωσε η Αυστραλία για τη θέσπιση ηλικιακού κριτηρίου στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με τεχνολογίες επαλήθευσης της ηλικίας που δεν μπορούν να παρακαμφθούν. Και άλλοι θα πρέπει να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.

Οι εταιρείες τεχνολογίας πρέπει να προσέλθουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να δείξουν ότι θα αναλάβουν απτές και μετρήσιμες δράσεις για να προτεραιοποιήσουν την ασφάλεια έναντι των κερδών. Εάν δεν το κάνουν, ρεαλιστικές λύσεις όπως η απαγόρευση των συσκευών στα σχολεία μας -απαγόρευση που η Ελλάδα εφάρμοσε από φέτος- θα συμπληρωθούν από σκληρότερες ρυθμιστικές απαντήσεις.

Η ψηφιακή τεχνολογία δεν διαφέρει από οποιαδήποτε άλλη βιομηχανία που πρέπει να λειτουργεί βάσει κανονισμών υγείας και ασφάλειας. Η γενική αρχή, ο χρυσός κανόνας, είναι ένας και απαράλλαχτος: μην κάνεις κακό.

Κυρίες και κύριοι,

Ζούμε σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο. Δεν μπορούμε να αφήσουμε τις διαφορές μας να αποτελέσουν δικαιολογία για αδράνεια. Η Ελλάδα αναλαμβάνει τη θέση της στο Συμβούλιο Ασφαλείας έχοντας κατά νου τη σημασία των βασικών μας αρχών: Διάλογος, Διπλωματία, Δημοκρατία.

Η Σύνοδος Κορυφής για το Μέλλον που διεξήχθη αυτή την εβδομάδα καταδεικνύει ότι είναι πραγματικά εφικτό, όταν εργαζόμαστε από κοινού, να ανανεώσουμε την πολυμερή συνεργασία μέσω αυτών των αρχών. Και επαναλαμβάνοντας την προσήλωση όλων των κρατών μελών στις βασικές αξίες των Ηνωμένων Εθνών, μπορούμε ακόμη να δώσουμε ώθηση στη διεθνή αποφασιστικότητα και να σφυρηλατήσουμε καινοτόμες συνεργασίες για την αντιμετώπιση τόσο των σημερινών όσο και των αναδυόμενων παγκόσμιων προκλήσεων.

Η Ελλάδα είναι έτοιμη να βοηθήσει τα Ηνωμένα Έθνη να κάνουν αυτό που τους αναλογεί κατά την επόμενη διετία.
Σας ευχαριστώ πολύ.

protothema.gr




Συνάντηση κορυφής Μητσοτάκη με Χριστοδουλίδη στο Μέγαρο Μαξίμου – Θα αναζητηθεί λύση για το καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου

Με τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη, θα συναντηθεί σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο κ. Χριστοδουλίδης, ο οποίος βρίσκεται από χθες στην Αθήνα για να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις μνήμης από το θάνατο του Γιάννου Κρανιδιώτη, αναμένεται να περάσει την πόρτα του Μαξίμου στις 11 το πρωί.

Η συνάντηση πραγματοποιείται δύο μέρες μετά το κρίσιμο υπουργικό συμβούλιο στην Κύπρο για το πρότζεκτ της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου και όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοιχτά ως προς το ενδεχόμενο επίτευξης μιας τελικής συμφωνίας που θα βάζει στις ράγες της υλοποίησης το πρότζεκτ.

Σύμφωνα με το newmoney.grγια την Ελλάδα βασικό προαπαιτούμενο για να προχωρήσει το έργο είναι αφενός να επιτευχθεί συμφωνία στις ρυθμιστικές εκκρεμότητες, αλλά και να προχωρήσει η Κύπρος στην καταβολή των 100 εκατομμυρίων ώστε να συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο του Great Sea Interconnector.

«Είναι ένα έργο το οποίο έχει πολύ μεγάλη σημασία, έχει και μεγάλο κόστος και, όπως αντιλαμβάνεστε, καθήκον της κάθε κυβέρνησης είναι να παλεύει, να διεκδικεί για τον σωστό επιμερισμό του κόστους. Τι σημαίνει κόστος; Σημαίνει επιβάρυνση για το κάθε κράτος. Αυτή είναι η υποχρέωση μιας κυβέρνησης απέναντι στους πολίτες», σχολίασε για το έργο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, στον ΣΚΑΪ, δίνοντας το στίγμα της σημερινής συζήτησης Μητσοτάκη – Χριστοδουλίδη.

«Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αν εξασφαλιστεί η οικονομική βιωσιμότητα του έργου, το έργο θα γίνει και οι όποιοι γεωπολιτικοί κίνδυνοι θα ξεπεραστούν», είχε αναφέρει στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός.

Ως προς το ενδεχόμενο επανέναρξης των συνομιλιών για το Κυπριακό, που αναμένεται να βρεθεί στην ατζέντα της συνάντησης, το στίγμα έδωσε ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, μιλώντας χθες σε εκδήλωση με αφορμή τα 25 χρόνια από τον θάνατο του Γιάννου Κρανιδιώτη.

«Έχω την αίσθηση, αξιότιμε κύριε Πρόεδρε, ότι οι συνθήκες έχουν ένα στοιχείο ευνοϊκό. Αισθάνομαι ότι η θέση της Ελλάδας στον κόσμο, ενόψει και της ανάληψης της θέσης του μη μόνιμου μέλους του Συμβουλίου Ασφαλείας για την επόμενη διετία, το διεθνές μας αποτύπωμα, η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας, αλλά και η ενεργός εμπλοκή και προτεραιοποίηση του Κυπριακού στο πλαίσιο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, αποτελούν ένα σχετικώς εύφορο έδαφος για να μπορέσουμε να επανεκκινήσουμε τη συζήτηση. Η διαίρεση δεν είναι ποτέ αποδεκτή, λύση όμως, θα προέλθει μόνο μέσα από τη συζήτηση» δήλωσε ο κ. Γεραπετρίτης απευθυνόμενος στον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας.

protothema.gr

 




Δεν θα χρειαστεί νέα γέφυρα; Εξετάζεται λύση με κυκλικό κόμβο στο Παλιό Νοσοκομείο

Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Καβάλας :

“Ένας κυκλικός κόμβος μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και τους κινδύνους ατυχημάτων, που έχουν αυξηθεί λόγω της παρακάμψεως που απαιτείται από την έλλειψη της γέφυρας. Επιπλέον, η δημιουργία του κόμβου θα διευκολύνει την πρόσβαση στο παλιό νοσοκομείο το οποίο πρέπει να αξιοποιηθεί”.

Νεότερες ανακοινώσεις αναμένεται να υπάρξουν το επόμενο διάστημα μεταξύ των Δήμων και της Περιφέρειας ΑΜ-Θ.




Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Κεραμωτής | ευαισθητοποίηση αρμόδιων αρχών και φορέων για την λύση της κυκλοφοριακής συμφόρησης

Σε συνέντευξη Τύπου στα μέσα ενημέρωσης της Καβάλας, ο πρόεδρος του συλλόγου Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Κεραμωτής, κ. Ανδρόνικος Σινιώρης, ενημέρωσε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Κεραμωτή λόγω της κίνησης επιβατών και εμπορευμάτων με οχήματα στον οικισμό. Η κίνηση αυτή αφορά τη φόρτωση προς το Λιμένα της Θάσου μέσω του πορθμείου. Στόχος του συλλόγου είναι να ευαισθητοποιήσει τις αρμόδιες αρχές και φορείς για την εξεύρεση λύσης μέχρι την ολοκλήρωση των κατασκευών λιμενικών εγκαταστάσεων εκτός οικισμού, στη Βόρεια πλευρά του κόλπου. Αυτή θεωρείται η μόνη βιώσιμη λύση.Ο κ. Σινιώρης τόνισε ότι ο οικισμός επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την κίνηση των οχημάτων, τόσο από τον θόρυβο όσο και από την ατμοσφαιρική ρύπανση. Τέλος, ζητήθηκε η δρομολόγηση έκτακτων δρομολογίων στη γραμμή Κεραμωτή – Λιμένας τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου, για την αποσυμφόρηση του οικισμού.




Λύση στο πρόβλημα στην κάλυψη σε πληρώματα ΕΚΑΒ στην περιοχή Οφρυνίου.

Λύση στο πρόβλημα στην κάλυψη σε πληρώματα ΕΚΑΒ στην περιοχή Οφρυνίου.

Για την αντιμετώπιση του προβλήματος κάλυψης σε πληρώματα του ΕΚΑΒ στην περιοχή του Οφρυνίου, υπάρχουν διάφορες προτεινόμενες λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν για να διασφαλιστεί η επαρκής και αποτελεσματική υγειονομική φροντίδα:Αύξηση του αριθμού των ασθενοφόρων: Πρέπει να διατεθούν περισσότερα ασθενοφόρα ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν ο πληθυσμός αυξάνεται λόγω του τουρισμού.Πρόσληψη επιπλέον προσωπικού: Η πρόσληψη περισσότερων διασωστών και νοσηλευτών είναι απαραίτητη για την ενίσχυση των πληρωμάτων του ΕΚΑΒ.Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Καβάλας κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος και  ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Υγείας Α.Μ.Θ  κ. Γιώργος Δαλακούρας θα πρέπει να προωθήσουν αυτές τις λύσεις και να συνεργαστούν με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για να διασφαλιστεί η επαρκής και άμεση υγειονομική κάλυψη της περιοχής του Οφρυνίου.




Συντονιστικό Όργανο των Συλλόγων Γονέων | Η μόνη λύση είναι η αναβάθμιση των σχολείων μας τώρα

Μετά την ανοιχτή συνάντηση εκπροσώπων σχολείων του Νομού Καβάλας με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καβάλας και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ την Πέμπτη 27 Ιουνίου, θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε τα εξής:

  1. Αντίθεση στην προτεινόμενη λύση: Δεν έχουμε συμφωνήσει ακόμη στην “πρόχειρη” και “μεσοβέζικη” λύση για 5/θέσια λειτουργία με έξι (6) τάξεις, χωρίς συνδιδασκαλία. Η Διεύθυνση υποχώρησε μερικώς στο θέμα της συνδιδασκαλίας τάξεων, αλλά η απόφαση για συνδιδασκαλία στις Α’ – Β’ και Ε’ – ΣΤ’ τάξεις στο Δημοτικό Σχολείο Φιλίππων συνεχίζει να μας βρίσκει αντίθετους. Η προτεινόμενη λύση για 5/θέσια – 6/τάξια λειτουργία δεν μας ικανοποιεί, καθώς η Διεύθυνση δεν παρείχε συγκεκριμένη και αναλυτική τεκμηρίωση για το πώς θα λειτουργήσει αυτό το σχήμα στα σχολεία μας.
  2. Δικαιότερη κατανομή μαθητικού δυναμικού: Ο μειωμένος αριθμός μαθητών στα σχολεία μας οφείλεται στη συστηματική άρνηση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να κάνει μία δικαιότερη κατανομή του μαθητικού δυναμικού και να ενισχύσει το δυναμικό των μικρών σχολείων. Η μείωση του μαθητικού πληθυσμού επηρεάζει όλα τα σχολεία, αλλά η Διεύθυνση φαίνεται να στοχεύει στο κλείσιμο και τη συγχώνευση σχολείων, αγνοώντας τις τοπικές ιδιαιτερότητες.
  3. Υπαινιγμοί για παραπλάνηση: Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υπαινίχθηκε “παραπλάνηση” των γονέων από τους Διευθυντές και τις Διευθύντριες των σχολείων μας, ρίχνοντάς τους ευθύνες για τις δικές μας αντιδράσεις. Οι Διευθυντές και Διευθύντριες των σχολείων μας ακολούθησαν τις οδηγίες της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και μας ενημέρωσαν ανάλογα. Εμείς, οι Σύλλογοι Γονέων, είμαστε αυτόνομα εμπλεκόμενα μέρη με δικό μας ρόλο και λόγο.
  4. Παιδαγωγική προσέγγιση: Το επιχείρημα ότι οι τάξεις λειτουργούν καλύτερα με 25 παιδιά είναι παιδαγωγικά λανθασμένο. Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης παραγνωρίζει την εκπαιδευτική δουλειά που γίνεται στα μικρά σχολεία και τις υψηλές επιδόσεις των μαθητών λόγω της καλύτερης προσοχής που δέχονται από τους εκπαιδευτικούς. Επίσης, ο σχολικός εκφοβισμός είναι χαμηλότερος στα μικρά σχολεία λόγω των στενότερων σχέσεων μεταξύ των μαθητών.

Καταλήγοντας, επισημαίνουμε τα εξής:

  • Αναβάθμιση των σχολείων: Σταθερός μας στόχος παραμένει η αναβάθμιση της λειτουργικότητας των σχολείων μας σε 6/θέσια. Αναμένουμε άμεσα, όχι τον Σεπτέμβριο, την αλλαγή απόφασης από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και προειδοποιούμε πως δε θα δεχτούμε καμία άλλη αιφνιδιαστική ενέργεια.
  • Συμμετοχή και αλληλεγγύη: Ευχαριστούμε για την αλληλεγγύη τους όλα τα σχολεία του Νομού μας που συμμετείχαν στη συνάντηση της Πέμπτης 27/06. Η συμμετοχή έδειξε το συνολικό πρόβλημα και τη γενικότερη δυσαρέσκεια που υπάρχει εξαιτίας των αποφάσεων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Διάλογος και διαβούλευση: Είμαστε ανοιχτοί σε σοβαρό και καλοπροαίρετο διάλογο και διαβούλευση για το μέλλον των σχολικών μονάδων, με τεκμηριωμένους και αναλυτικούς σχεδιασμούς, αλλά χωρίς προειλημμένες αποφάσεις για συγχωνεύσεις τάξεων και σχολείων.
  • Σεβασμός στις τοπικές αποφάσεις: Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλει να σεβαστεί τη θέση του Δήμου Καβάλας ενάντια σε συγχωνεύσεις σχολείων, όπως τη διατύπωσε στο σχετικό ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας την περασμένη Τετάρτη 26/06.

Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του Νομού Καβάλας




Ευρωεκλογές 2024 | Ποια είναι η 76χρονη Γαλάτω Αλεξανδράκη από τον Έβρο που εξελέγη ευρωβουλευτής με την Ελληνική Λύση

Στον απόηχο των ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου και με την καταμέτρηση των ψήφων να έχει ολοκληρωθεί, καθορίστηκαν οι έδρες που καταλαμβάνει κάθε κόμμα στο νέο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο που θα συγκροτηθεί στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Η Ελληνική Λύση, η οποία αύξησε τα ποσοστά της εξέλεξε δύο ευρωβουλευτές.

Μία από αυτούς είναι η 76χρονη Γαλάτω Αλεξανδράκη, συνταξιούχος κτηνοτρόφος με καταγωγή από το Κουφόβουνο Διδυμοτείχου, συγκεντρώνοντας μάλιστα  51.267 ψήφους.

Σύμφωνα με το inevros.gr, η νεοεκλεγείσα ευρωβουλευτής ζει και εργάζεται στην Αλεξανδρούπολη, όπου διατηρεί κρεοπωλείο με τον γιο της Αλέξανδρο Αλεξανδράκη.

Σημειώνεται ότι σε όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, αλλά και ύστερα από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, η κα Αλεξανδράκη έχει αποφύγει μέχρι στιγμής να τοποθετηθεί δημόσια.

enikos.gr




Ανδρουλάκης για golden visa | Θέλουμε να βάλουμε κανόνες για μία μόνιμη λύση και όχι ένα μπάλωμα

Ανοιχτό άφησε ο Νίκος Ανδρουλάκης το ενδεχόμενο το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής να υπερψηφίσει τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών που αφορά τις golden visa. Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής ο κ. Ανδρουλάκης ζήτησε να συμπεριληφθούν δύο προτάσεις τις οποίες έχει καταθέσει το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.

Η πρώτη καθορίζει το κατώτατο όριο των 800.000 ευρώ να αφορά την αγορά οικιών σε νησιά ακόμα και κάτω των 3.100 κατοίκων ενώ ζήτησε η έναρξη εφαρμογής της τροπολογίας να γίνει πριν από την 1/1/25 την οποία προβλέπει η ρύθμιση της κυβέρνησης.

«Θέλουμε να βάλουμε κανόνες»,ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ τονίζοντας ότι η δημόσια συζήτηση ξεκίνησε με πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ. Πρόσθεσε πώς στόχος των προτάσεων του κόμματός του είναι να πέσει το κόστος ζωής και να βελτιωθεί η καθημερινότητα των Ελλήνων. «Αυτή είναι η πυξίδα μας», σημείωσε και υπογράμμισε πώς στόχος της τροπολογίας που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ είναι «μια μόνιμη λύση και όχι ένα μπάλωμα».

Ο κ. Ανδρουλάκης επέμεινε στη θέση του σύμφωνα με την οποία όσοι αγοράζουν ακίνητο μέσω του δικαιώματος της golden visa να μην μπορούν να θέσουν την οικία σε βραχυχρόνια μίσθωση αλλά να επιτρέπεται η ιδιοκατοίκηση ή η μακροχρόνια μίσθωση.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ξεκίνησε την ομιλία εκφράζοντας τη λύπη του για τη δολοφονίας της 28χρονης μπροστά σε αστυνομικό τμήμα στους Αγίους Αναργύρους.

«Δεν μπορώ να μη ξεκινήσω από το σοκαριστικό έγκλημα, μια γυναικοκτόνια» , είπε ενώ υποστήριξε ότι υπάρχει παταγώδης αποτυχία στο θέμα ασφάλειας των πολιτών με την κυβέρνηση να δείχνει ανεπάρκεια.

Ο Νίκος Ανδρουλάκης αναφέρθηκε και στην υπόθεση των Τεμπών όπου κατέκρινε τους υπουργούς Αδωνι Γεωργιάδη και Γιώργο Φλωρίδη για τη κριτική που ασκούν στο ΠΑΣΟΚ.« Κατηγόρησε το ΠΑΣΟΚ ότι παρεμβαίνει στην δικαιοσύνη, επειδή ασκήσαμε ένα δικαίωμα μας να πάμε στον ‘Αρειο Πάγο. Βαφτίσανε την πρόταση δυσπιστίας ως προϊόν διαπλοκής» . Παράλληλα επέκρινε τον υπουργό Δικαιοσύνης λέγοντας ότι «έπρεπε ο ίδιος ο κ. Φλωρίδης να πει ότι έπρεπε να ασκήσουμε διώξεις για το ηχητικό ντοκουμέντο κι οχι ότι η δικαιοσύνη και οι ανακριτές έχουν όλο το ηχογραφημένο υλικό».

Πηγή: newsbeast.gr




Αποχώρησαν ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Ελληνική Λύση και Νέα Αριστερά από την εξεταστική για τα Τέμπη

Αποχώρησαν από την Εξεταστική επιτροπή της Βουλής για την τραγωδία των Τεμπών ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ, η Ελληνική Λύση, η Νέα Αριστερά και οι Σπαρτιάτες. Σε κοινή τους δήλωση, οι Μ. Αποστολάκη, Α. Πάνας, Γ. Νικητιάδης, βουλευτές του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και μέλη στην Εξεταστική Επιτροπή για την τραγωδία των Τεμπών αναφέρουν:

«Ο σεβασμός στη μνήμη των 57 νεκρών από το τραγικό έγκλημα των Τεμπών και τον πόνο των οικογενειών τους, καθώς και η αναζήτηση των αιτίων που προκάλεσαν το δυστύχημα, θα έπρεπε να αποτελούν τον μοναδικό γνώμονα της λειτουργίας της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής. Αντιθέτως, η έως τώρα πορεία της επιτροπής με αποκλειστική ευθύνη της πλειοψηφίας βρίσκεται σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση.

Ο τρόπος με τον οποίο εξελίχθηκαν οι μέχρι σήμερα συνεδριάσεις της Εξεταστικής Επιτροπής από την 23η Νοεμβρίου 2023, το περιεχόμενο και το ύφος της αντιπαράθεσης από πλευράς των εκπροσώπων της κυβερνητικής πλειοψηφίας και ο μεθοδευμένος αποκλεισμός κρίσιμων προσώπων από μάρτυρες,δικαιώνει με θλιβερό τρόπο την αρχική μας τοποθέτηση.

Η θέση μας είναι γνωστή: Εξαρχής προτείναμε τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, η οποία μετά τη διαβίβαση στη Βουλή του πορίσματος του Ευρωπαίου Εισαγγελέα θα διερευνούσε αν πρώην Υπουργοί κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, τέλεσαν ποινικά αδικήματα, ώστε στην περίπτωση αυτή η Βουλή αρμοδίως να ασκήσει διώξεις.

Η αποδοχή της πρότασης του ΚΚΕ για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής από τη Νέα Δημοκρατία και ό,τι έκτοτε ακολούθησε αποδεικνύεται περίτρανα ότι ήταν εκ του πονηρού.

Είχαμε προειδοποιήσει ότι η κατεύθυνση της Εξεταστικής Επιτροπής και η καταχρηστική άσκηση των δικαιωμάτων της κυβερνητικής πλειοψηφίας οδηγεί σε μεθοδευμένη συγκάλυψη των πραγματικών αιτίων του εγκλήματος.

Αποκαλυπτικές ως προς τις προθέσεις της πλειοψηφίας υπήρξαν οι πρόσφατες συνεδριάσεις και η αντιμετώπιση σημαντικών μαρτύρων. Η εμφάνιση του πρώην υπουργού, κ. Καραμανλή, στην επιτροπή περίπου ως κατηγόρου, η αποδοχή από το Προεδρείο του αιτήματος της μάρτυρος καςΡογκάκου αναπληρώτριας Διοικήτριας της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας να απαντήσει στις ερωτήσεις μας με υπόμνημα την επόμενη μέρα και η αργοπορημένη κλήτευση του κ.Αγοραστού με αποτέλεσμα πίσω από την ιδιότητα του ως κατηγορουμένου να μην απαντήσει τίνος εντολές εκτελούσε όταν μπάζωνε τον τόπο του εγκλήματος, αναδεικνύουν τη μεθόδευση της συγκάλυψης.

Ο εισηγητής της πλειοψηφίας ανακοίνωσε σήμερατη λήξη των εργασιών της επιτροπής αρνούμενος για μια ακόμη φορά να συναινέσει στην κλήση στην επιτροπή ουσιωδών μαρτύρων, η κατάθεση των οποίων θα συνέβαλε στην αποκάλυψη της αλήθειας και τους οποίους κατ’ επανάληψη έχουμε προτείνει μαζί και με άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Κατέστη, πλέον, απολύτως σαφές από την πορεία των συνεδριάσεων της επιτροπής ότι η κυβερνητική πλειοψηφία χρησιμοποιεί την αριθμητική της υπεροχή καταχρηστικά με αποκλειστικό σκοπό να μην διερευνηθούν οι τυχόν ποινικές ευθύνες, που βαραίνουν συνδεδεμένα με αυτήν πρόσωπα, αλλά ακόμη και οι υποκειμενικές πολιτικές ευθύνες.

Αν σκοπός της Εξεταστικής Επιτροπής είναι η διερεύνηση της αλήθειας για τη δικαίωση των θυμάτων και των οικογενειών τους αλλά και η αποτροπή μιας νέας τέτοιας τραγωδίας στο μέλλον, θα έπρεπε όλοι μας να λειτουργήσουμε ως συνήγοροι της αλήθειας και όχι ως υπερασπιστές μιας απροκάλυπτης προσπάθειας απόκρυψης και συγκάλυψης ευθυνών.

Είχαμε τονίσει προς κάθε κατεύθυνση από την πρώτη στιγμή ότι από εμάς δεν θα γίνουν ανεκτές τέτοιες πρακτικές.

Αρνούμαστε να νομιμοποιήσουμε αυτήν τη μεθόδευση. Η πλειοψηφία οδηγεί τη λειτουργία της επιτροπής σε αδιέξοδο και εμείς αρνούμαστε να συμμετάσχουμε σε μεθόδους συγκάλυψης της αλήθειας.

Στο όνομα τόσο της μνήμης των θυμάτων όσο και της απόδοσης δικαιοσύνης, η θεσμική μας υπευθυνότητα και πάνω απ’ όλα η συνείδησή μας, επιβάλουν την αποχώρησή μας από την Εξεταστική Επιτροπή καταγγέλλοντας αυτήν την απροκάλυπτη προσπάθεια μεθοδευμένης συγκάλυψης».

Πηγή: Newsbeast.gr




Τρεις ενστάσεις αντισυνταγματικότητας για τον γάμο ομόφυλων ζευγαριών από Ελληνική Λύση, Νίκη και Σπαρτιάτες

Τρεις ενστάσεις αντισυνταγματικότητας κατά του νομοσχεδίου για την ισότητα στον πολιτικό γάμο υποβλήθηκαν από τα κόμματα Ελληνική Λύση, Σπαρτιάτες και Νίκη, όπως ανακοίνωσε με την έναρξη της συνεδρίασης ο προεδρεύων Γιώργος Γεωργαντάς.

Η κοινοβουλευτική συζήτηση που αρχίζει σήμερα στην Ολομέλεια θα αποτελέσει ένα σημαντικό ιστορικό τεκμήριο που θα διευκολύνει και την ερμηνεία του νόμου, στο μέλλον, όποτε χρειαστεί, από τη διοίκηση και τη δικαιοσύνη.

Στην ονομαστική ψηφοφορία που θα γίνει αύριο Πέμπτη (σ.σ. έχουν συγκεντρωθεί υπογραφές από τη Νίκη και τους “Σπαρτιάτες”) προκειμένου να καταγραφεί η ατομική ψήφος (σ.σ. αυτή είναι η στόχευση του αιτήματος για ονομαστική ψηφοφορία), πρέπει το νομοσχέδιο να εξασφαλίσει την πλειοψηφία των παρόντων αλλά αυτή να μην είναι πλειοψηφία μικρότερη των 75 ψήφων. Οι ενστάσεις αντισυνταγματικότητας θα συζητηθούν μέσα στο επόμενο δίωρο.

Πηγή: Newsbeast.gr




Λύση στο αρδευτικό σύστημα ζητούν οι αγρότες του Δήμου Νέστου

Τα αγροτικά προβλήματα βρίσκονται στο επίκεντρο σε όλη την χώρα, με τους αγρότες να “ζεσταίνουν” τα τρακτέρ του καθώς θα προχωρίσουν σε κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας το επόμενο χρονικό διάστημα.
Τα προβλήματα αυτά δεν απουσιάζουν ούτε απο τον Δήμο Νέστου, με το κυριότερο πρόβλημα στην περιοχή να είναι το αρδευτικό σύστημα, ενα άλυτο πρόβλημα που απασχολεί του αγρότες αρκετούς μήνες.




Σε “αναβρασμό” οι εργαζόμενοι των ΔΕΥΑ – “Καμία λύση χωρίς συναίνεση των Δήμων” λέει ο Σκυλακάκης

Σε αναβρασμό φαίνεται πως βρίσκονται οι εργαζόμενοι των ΔΕΥΑ της χώρας σχετικά με το νέο νομοσχέδιο που ετοιμάζεται να έρθει προς συζήτηση από τον Υπουργό Θ. Σκυλακάκη.

Ο κ. Κώστας Κίτσος με την ιδιότητα του προέδρου του σωματείου εργαζομένων της ΔΕΥΑ Καβάλας μίλησε στο enanews.gr και τόνισε ότι άπαντες βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα ώστε να αρχίσουν όταν πρέπει οι κινητοποιήσεις προκειμένου οι αλλαγές στις ΔΕΥΑ να μην τους επηρεάσουν.

“Βρισκόμαστε στο σκοτάδι σχετικά με τις νέες αλλαγές” υπογράμμισε μεταξύ άλλων.

Από την πλευρά του ο Υπουργός Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης ανέφερε μεταξύ άλλων για το θέμα :

“Η μεταρρύθμιση δεν έχει σχέση με την ιδιωτικοποίηση του νερού. Οι δήμοι θα εξακολουθούν να έχουν την ευθύνη των ΔΕΥΑ. Αποδέχομαι ότι οποιαδήποτε λύση θα λαμβάνει υπόψη το κριτήριο της τοπικότητας, καθώς και ότι δεν θα υπάρξει καμία λύση ερήμην της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.”




Ελαιόλαδο: Πότε και πώς θα ξαναπάει στα 4 ευρώ το λίτρο | Η Ισπανία δίνει τη λύση

Λόγω του πληθωρισμού και των καιρικών συνθηκών η τιμή του ελαιόλαδου έχει εκτοξευθεί – Για τους παραγωγούς αυτό αποτελεί μία μεγάλη ευκαιρία – αλλά και μία πρόκληση

Το φθινόπωρο ξεκινάει μία δύσκολη περίοδος για τα ελαιόδεντρα στην Ισπανία. Οι ελιές μπορούν να αντέξουν τις περιόδους ξηρασίας μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου, όπως και το ξαφνικό ψύχος του Νοεμβρίου. Όταν όμως μεταξύ Οκτωβρίου και Φεβρουαρίου υφίσταται το τράνταγμα για να ρίξει τους καρπούς της και αμέσως μετά κλαδεύεται, «τότε πραγματικά υποφέρει», λέει ο Ρουμπέν Γκόμεζ, ο οποίος επιβλέπει την παραγωγή και τη συγκομιδή στην εταιρεία García de la Cruz. «Μέχρι τώρα τα δέντρα μπορούσαν να ξεκουραστούν μία χρονιά, όμως αυτό πρόκειται πλέον να αλλάξει».

Στις εκτάσεις της εταιρείας στο Τολέδο η συγκομιδή έχει ξεκινήσει ήδη από τις αρχές Οκτωβρίου. Ένα τρακτέρ με τον κατάλληλο εξοπλισμό πιάνει και ταρακουνάει κάθε κορμό, ενώ οι εργαζόμενοι χτυπάνε τα κλαδιά με μακριά κοντάρια.

«Για το δέντρο είναι μία πολύ πιεστική διαδικασία. Γι’ αυτό και το τράνταγμα δεν πρέπει να διαρκεί περισσότερο από 15 δευτερόλεπτα και τα χτυπήματα στα κλαδιά θα πρέπει να γίνονται προσεκτικά», εξηγεί ο Γκόμεζ. Κάθε δέντρο προσφέρει κατά κανόνα 40 κιλά ελιές.

Οι επιπτώσεις της ξηρασίας

Η πρωτοφανής ξηρασία σε ορισμένες περιοχές της Ισπανίας ζημιώνει σημαντικά τις σοδειές. Η ελιά δεν χρειάζεται πολύ νερό, όταν όμως καρποφορεί τον Μάιο δεν μπορεί να αντέξει υπερβολικούς καύσωνες. Αυτό ακριβώς συνέβη το 2023 – γι’ αυτό και οι τιμές από το καλοκαίρι βρίσκονται στα ύψη.

Η García de la Cruz είναι μεταξύ των ελάχιστων παραγωγών στην Ισπανία που καταφέρνει να εξασφαλίσει τη βέλτιστη δυνατή καρποφορία, βασιζόμενη σε μία ήπια τεχνική συγκομιδής και στη μερική άρδευση. Το 25% της φυτείας αρδεύεται πλέον με τη βοήθεια της τεχνολογίας, με αισθητήρες που αντιλαμβάνονται ακριβώς πότε και για πόσο πρέπει να ποτιστούν τα δέντρα.

Η τιμή του ελαιόλαδου εξαρτάται από την Ισπανία

Η τεχνογνωσία των Ισπανών στις ελαιοκαλλιέργειες και την παραγωγή ελαιόλαδου είναι περιζήτητη σε όλον τον κόσμο. Στη Μέκκα της ελιάς, στη Χαέν, καθορίζονται οι παγκόσμιες τιμές της αγοράς. Τη συγκεκριμένη περίοδο η τιμή των παραγωγών βρίσκεται στα 8 ευρώ ανά λίτρο, ενώ στα καταστήματα ένα μπουκάλι λάδι κοστίζει πλέον 10 ευρώ – η τιμή έχει υπερδιπλασιαστεί συγκριτικά με δύο χρόνια πριν.

«Κι όμως η ζήτηση στην παγκόσμια αγορά παραμένει υψηλή», δηλώνει ο Γκόμεζ, ο οποίος βλέπει στις σημερινές συνθήκες και μία μεγάλη ευκαιρία. Πλέον, οι Ισπανοί έχουν ελαιοκαλλιέργειες με δικά τους είδη ελιάς στις Η.Π.Α., ενώ προμηθεύουν με ελαιόλαδο και την Ιταλία, η οποία θεωρείται ανταγωνίστρια.

Επειδή όμως οι αγοράστριες χώρες επανεξάγουν το μισό περίπου ελαιόλαδο που παίρνουν από την Ισπανία, η τιμή καταλήγει να είναι πολύ υψηλή για τον τελικό καταναλωτή, όπως εξηγεί ο Αντόνιο Κανιαντίγια, πρόεδρος της Cooperativa San Sebastián-Aceites Umbrión. «Γι’ αυτό η Ισπανία θα έπρεπε να ελέγχει η ίδια την αλυσίδα εφοδιασμού της». Επιπλέον, οι Ιταλοί πουλάνε συχνά το ισπανικό λάδι υπό δικά τους εμπορικά σήματα, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές παγκοσμίως να νομίζουν ότι αυτοί είναι οι ηγέτες της αγοράς του λαδιού και όχι οι Ισπανοί.

Το ελαιόλαδο γίνεται είδος πολυτελείας

Πάντως υπάρχουν κι άλλα προβλήματα. Οι ισπανικοί γεωργικοί συνεταιρισμοί έχουν συχνά απαρχαιωμένες δομές, ταυτοχρόνως όμως ελέγχουν το 80% της ισπανικής αγοράς. Επίσης, υπάρχουν λίγες γυναίκες στον κλάδο – κάτι στο οποίο η García de la Cruz αποτελεί εξαίρεση, μιας και ιδρύθηκε προ 150 ετών από μία γυναίκα. Σήμερα, η εταιρεία είναι από τους ελάχιστους παραγωγούς που ελέγχει η ίδια την αλυσίδα εφοδιασμού της, καταφέρνοντας έτσι να μεγιστοποιεί το κέρδος της, αλλά και να εξασφαλίζει πιο ανταγωνιστικές τιμές στα προϊόντα.

Η εταιρεία εξάγει σχεδόν ολόκληρη την παραγωγή της στην Ιαπωνία και τις Η.Π.Α. Εκεί τα μπουκάλια με ελαιόλαδο πωλούνταν για χρόνια σε διπλάσια τιμή συγκριτικά με την εγχώρια. Στην Ισπανία όμως τα διαρθρωτικά προβλήματα της εγχώριας αγοράς ελιάς και οι ζημιές στις σοδειές έχουν συμβάλει στην αύξηση του πληθωρισμού, που την τελευταία διετία πλήττει διαρκώς περισσότερο την ισπανική αλυσίδα τροφίμων.

Ακόμη και στην Ισπανία το ελαιόλαδο έχει γίνει πλέον προϊόν πολυτελείας. Σύμφωνα με μελέτη του Αυτόνομου Πανεπιστημίου της Μαδρίτης, οι τιμές για τα βασικά τρόφιμα στην Ισπανία αυξήθηκαν πέρυσι κατά 15,7% και φέτος η ακρίβεια παραμένει περίπου στα ίδια επίπεδα. Ως αποτέλεσμα οι Ισπανοί αλλάζουν τις συνήθειές τους. «Η εθνική κατανάλωση ελαιόλαδου μειώθηκε φέτος κατά 38%», εκτιμά ο Κανιαντίγια.

Ο Ραφέλ Παμπιγιόν, οικονομολόγος στο Πανεπιστήμιο San Pablo CEU της Μαδρίτης, είναι πεπεισμένος πως η αύξηση των τιμών έχει να κάνει και με την κερδοσκοπία: «Είναι γεγονός ότι το ελαιόλαδο στη Γαλλία και την Πορτογαλία είναι φθηνότερο».

Εν αντιθέσει με τη Γερμανία, το ελαιόλαδο δεν είναι προϊόν πολυτελείας στην Ισπανία, αλλά συγκαταλέγεται μεταξύ των βασικών τροφίμων. Γι’ αυτό και ορισμένες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ εισάγουν φθηνότερο ελαιόλαδο από την Πορτογαλία, για να μειώσουν την πίεση στις τιμές. Όπως τονίζει ο Παμπιγιόν, αυτό μπορούν να το κάνουν επειδή έχουν ήδη διαμορφώσει δίκτυα διανομής στην Πορτογαλία. «Οι αλυσίδες εφοδιασμού δεν μπορούν απλώς να αλλάξουν, το κόστος είναι πολύ υψηλό». Ο ίδιος δεν πιστεύει πως το 2024 θα υποχωρήσουν οι τιμές των γεωργικών προϊόντων στην Ισπανία – λόγω και των κλιματικών προοπτικών.

Υπάρχει λύση στην ξηρασία;

Λόγω της ξηρασίας οι ελαιοκαλλιέργειες υποφέρουν από την έλλειψη νερού. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας όμως η Ισπανία ενδέχεται να μην αναγκαστεί να μειώσει την παραγωγή της.

Μάλιστα, ο Ενρίκε Γκαρσία-Τενόριο πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα. Είναι αυτός που κατοχύρωσε την ονομασία προέλευσης D.O. για το ελαιόλαδο από την περιοχή “Monte de Toledo” και πιστεύει πως η παραγωγή ελαιόλαδου πρέπει να γίνει πιο ευέλικτη: «Δεν υπάρχει παντού στην Ισπανία έλλειψη νερού. Εμείς εδώ στο Τολέδο δεν έχουμε υποφέρει τόσο όσο οι άλλοι καλλιεργητές στη Χαέν». Ο ίδιος υπολογίζει ότι η αγορά θα ανακάμψει το 2025 και μαζί με αυτήν και η τιμή του ελαιόλαδου. Θα στοιχημάτιζε μάλιστα πως η τιμή του λίτρου θα έπεφτε και πάλι στα 3 με 4 ευρώ.

 




Διευθυντής Βρετανικού Μουσείου για Γλυπτά του Παρθενώνα: Λύση ακόμα κι αν δεν αλλάξει ο νόμος

Ιδιαίτερα αιχμηρός για την κυβέρνηση της Βρετανίας και τον πρωθυπουργό Ρίσι Σούναν ήταν ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, Τζορτζ Όσμπορν, μιλώντας σε podcast για το διπλωματικό επεισόδιο με την Ελλάδα, για τα Γλυπτά του Παρθενώνα. 

“Θα συνεχίσω να προσπαθώ για μία συμφωνία, παρά το γεγονός ότι κατέστη σαφές πως δεν υπάρχει πρόθεση στήριξης από τη βρετανική κυβέρνηση και ότι Στάρμερ δεν έχει πρόθεση να αλλάξει τον νόμο”, είπε χαρακτηριστικά ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, Τζορτζ Όσμπορν, για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

Και πρόσθεσε: “Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε για μία λύση που θα μοιράζει τον χρόνο παραμονής των Γλυπτών μεταξύ Αθήνας και Λονδίνου. Είναι δύσκολο να το πετύχουμε, αλλά αξίζει να το επιδιώξω. Συνεχίζω να εργάζομαι σκληρά και μπορούμε να βρούμε διέξοδο, ακόμα κι αν δεν αλλάξει ο νόμος”.  

Αναφερόμενος στην ακύρωση της συνάντησης του Βρετανού πρωθυπουργού με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο Τζορτζ Όσμπορν… απόρησε πώς ο Ρίσι Σούνακ περίμενε ότι ο Έλληνας ομόλογος του δεν θα έκανε αναφορά στην επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.    

“Πολύ συχνά θεωρούν ότι στην πολιτική όλα είναι μία συνωμοσία, ενώ πολύ απλά η κυβέρνηση μπορεί να τα θαλασσώσει”, σχολίασε.




Ακρίβεια: Η λύση είναι η αύξηση προσφοράς προϊόντων

Σε τηλεοπτική εκπομή του Action 24 τονίστηκε ότι η λύση για την ακρίβεια των τροφίμων είναι η αύξηση της προσφοράς προϊόντων

Κρας τεστ τιμών στα τρόφιμα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό πραγματοποιήθηκε σε εκπομπή του Action 24 και τα συμπεράσματα δημιούργησαν και πάλι εύλογες απορίες.

Τα προϊόντα που μετρήθηκαν ήταν τα εξής:

Φέτα 200 γραμμ. Γερμανία 1,69 ευρώ – Ελλάδα 3,40 ευρώ

Κρουασάν συσκευασμένο (της ίδιας εταιρείας) Αγγλία 1,13 ευρώ – Ελλάδα 2,62 ευρώ

Καφές 200 γραμμ. Αγγλία 6,36 ευρώ – Ελλάδα 11,31 ευρώ

Αλάτι Κάλας. Καναδάς 1,73 ευρώ – Ελλάδα 2,86

Λάδι (3 λίτρα). Καναδάς 27 ευρώ – Ελλάδα 37-47 ευρώ

Ρεβίθια 500 γραμμ. Καναδάς 3,13 ευρώ – Ελλάδα 3,46 ευρώ

Τραχανάς 500 γραμμ. Καναδάς 3,13 ευρώ – Ελλάδα 3,70 ευρώ

Μπάμιες κατεψυγμένες Καναδάς 7,90 – Ελλάδα 10,48

Στραγγιστό γιαούρτι (κιλό). Καναδάς 4,13 ευρώ – Ελλάδα 4,65 ευρώ

Ο γ.γ. του εμπορικού συλλόγου Αθηνών, Ανδρέας Τσαγγάρης σχολίασε ότι στα είδη πρώτης ανάγκης εκτός τροφίμων δεν έχει γίνει αύξηση ούτε ένα ευρώ τα τρία τελευταία χρόνια λόγω ανταγωνισμού αλλά αναρωτήθηκε «πώς θα έρθει ο κόσμος στα καταστήματά μας με τέτοια ακρίβεια στα βασικά αγαθά; Ο πληθωρισμός είναι σε διψήφια νούμερα και η αύξηση γενικών εξόδων στα νοικοκυριά σημαίνει για εμάς μείωση του τζίρου μας».

Από την πλευρά του ο αναπληρωτής καθηγητής Οικονομικών στο Πολυτεχνείο Κρήτης, Γιώργος Ατσαλάκης τόνισε ότι «η λύση στην ακρίβεια είναι να αυξηθεί η προσφορά αλλά αυτό είναι δύσκολο εξαιτίας των καρτέλ. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι ένα μέρος των αυξήσεων οφείλεται στις αυξήσεις των τιμών της ενέργειας και η αύξηση των επιτοκίων δεν μπορεί να προκαλέσει την αύξηση των παραγόμενων ποσοτήτων ενέργειας. Οπότε το υπερβολικό κόστος της ενέργειας εξακολουθεί να ενσωματώνεται στις τιμές των προϊόντων». Συμπλήρωσε ότι «η αύξηση των επιτοκίων δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα».

Ο κ. Τσαγγάρης πρόσθεσε επίσης ότι «για να αντέξουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θέλουν μια ένεση ρευστότητας. Αυτό μπορεί να γίνει με τη ρύθμιση παλιών χρεών που τα κουβαλάμε στην πλάτη μας από την εποχή των μνημονίων. Ζητάμε ρύθμιση 120 δόσεων γιατί ο εξωδικαστικός μηχανισμός δεν λειτουργεί. Η μοναδική πηγή ρευστότητας είναι η ρύθμιση του ΦΠΑ. Μόλις βγαίνει ο ΦΠΑ τον ρυθμίζουμε σε 24 δόσεις και μπορούμε έτσι και πληρώνουμε παλιά χρέη γιατί δεν υπάρχει αύξηση τζίρου στα μαγαζιά για να μπορούμε να πληρώνουμε και τα παλιά και τα νέα χρέη. Αυτό είναι που ζητάμε», λέει ο κ. Τσαγγάρης.




Μητσοτάκης από Κάιρο: Καμία στρατιωτική παρέμβαση δεν μπορεί να αντικαταστήσει μία βιώσιμη πολιτική λύση

Κάτω από ισχυρά μέτρα ασφαλείας ξεκίνησε στις 12:00 το μεσημέρι η Σύνοδος για την Ειρήνη στο Κάιρο, με θέμα τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και τους κινδύνους που προκύπτουν για την περιοχή.

Η σύγκληση της Συνόδου «είναι σωστή. Οι στιγμές είναι κρίσιμες για την περιοχή», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην παρέμβασή του.

«Το μήνυμα κλειδί που πρέπει να στείλουμε σήμερα είναι ότι όλοι καταδικάζουμε την τρομοκρατία σε όλες τις μορφές της. Θρηνούμε την απώλεια ζωών και το κακό που πλήττει αθώους πολίτες, από τις βιαιότητες στο Ισραήλ και τη Γάζα μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 7ης Οκτωβρίου από τη Χαμάς. Υπάρχουν αθώα θύματα και από τις δύο πλευρές. Υπάρχουν πολίτες που κρατούνται όμηροι και δεν μπορεί να υπάρξουν ειρηνευτικές συνομιλίες μέχρι την απελευθέρωσή τους, είπε ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον βομβαρδισμό του νοσοκομείου Αλαχλί στη Γάζα, στους πολίτες που σκοτώθηκαν ή βασανίστηκαν βάναυσα ή που δολοφονήθηκαν μέσα στα σπίτια τους στο Ισραήλ.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός επανέλαβε τις θέσεις της Αθήνας. «Το Ισραήλ έχει δικαίωμα στην αυτοάμυνα, αλλά σε συμφωνία με το διεθνές δίκαιο», είπε. Στον πόλεμο, υπάρχουν όρια στο κακό που μπορείς να προκαλέσεις. Η συλλογική τιμωρία απαγορεύεται από τους νόμους που διέπουν τους πολέμους. Και η νομοθεσία αυτή είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε να διασφαλίζει τα όρια της βλάβης που μπορούμε να επιφέρουμε σε άλλους ανθρώπους ακόμη κι όταν ένας πόλεμος βρίσκεται σε εξέλιξη.




Μητσοτάκης: Η Χαμάς δεν είναι οι Παλαιστίνιοι -Καμία στρατιωτική επέμβαση δεν μπορεί να υποκαταστήσει μία βιώσιμη πολιτική λύση

Στις 12:00 το μεσημέρι η Σύνοδος για την Ειρήνη στο Κάιρο της Αιγύπτου, με θέμα τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και τους κινδύνους που προκύπτουν για την περιοχή. Στη Σύνοδο συμμετέχει και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στην παρέμβασή του στις εργασίες της Συνόδου του Καΐρου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ευχαρίστησε αρχικά τον Αιγύπτιο πρόεδρο αλ-Σίσι, για τη φιλοξενία αυτής της διεθνούς συνόδου και μίλησε για ιδιαιτέρως σοβαρή κατάσταση στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.

Επεσήμανε την ορθότητα της πρωτοβουλίας σύγκλησης της Συνόδου και «σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές για την ειρήνη και τη σταθερότητα στην περιοχή, βρίσκομαι εδώ σήμερα ως πραγματικός φίλος και ως γείτονας. Το μήνυμα κλειδί που πρέπει να στείλουμε σήμερα είναι ότι όλοι καταδικάζουμε την τρομοκρατία σε όλες τις μορφές της και θρηνούμε την απώλεια ζωών και το κακό που πλήττει αθώους πολίτες, από τις βιαιότητες στο Ισραήλ και τη Γάζα μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 7ης Οκτωβρίου από τη Χαμάς.

Υπάρχουν αθώα θύματα και από τις δύο πλευρές. Υπάρχουν πολίτες που κρατούνται όμηροι και δεν μπορεί να υπάρξουν ειρηνευτικές συνομιλίες μέχρι την απελευθέρωσή τους», τόνισε.

Αναφέρθηκε στους πολίτες που σκοτώθηκαν ή και βασανίστηκαν βάναυσα, που έπεσαν θύματα δολοφονικών επιθέσεων μέσα στα σπίτια τους στο Ισραήλ, ή έχασαν τη ζωή τους μέσα στο νοσοκομείο Αλαχλί της Γάζας.

Υπογράμμισε ότι η θέση της Ελλάδας ήταν ξεκάθαρη από την αρχή σχετικά με το ότι το Ισραήλ έχει το δικαίωμα της αυτοάμυνας σε συμφωνία όμως με το διεθνές και ανθρωπιστικό δίκαιο.

Τόνισε στο σημείο αυτό ότι η συλλογική τιμωρία απαγορεύεται από τους νόμους που διέπουν τους πολέμους. Και η νομοθεσία αυτή είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε να διασφαλίζει τα όρια της βλάβης που μπορούμε να επιφέρουμε σε άλλους ανθρώπους ακόμη κι όταν ένας πόλεμος βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ο πρωθυπουργός επεσήμανε ακόμη ότι η Χαμάς είναι μία τρομοκρατική οργάνωση που προκαλεί απώλειες και πόνο τόσο στους Ισραηλινούς όσο και στους Παλαιστινίους και δεν ταυτίζεται με τον παλαιστινιακό λαό κι αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να συγχέουμε. «Ο παλαιστινιακός λαός δεν αξίζει κάτι τέτοιο. Ο πρόεδρος Αμπάς που εκπροσωπεί την παλαιστινιακή Αρχή έχει ταχθεί γενναία εναντίον της βίας από την αρχή της κρίσης», πρόσθεσε.

Είπε ότι υπάρχει ο κίνδυνος σοβαρής κλιμάκωσης με ευρείες συνέπειες. Η Αίγυπτος και η Ιορδανία ανησυχούν επίσης για βίαιο εκτοπισμό των κατοίκων της Γάζας και η χώρα μας στέκεται αλληλέγγυα, αναγνωρίζοντας ότι η διεύρυνση της σύγκρουσης θα είχε σοβαρές συνέπειες για το μέλλον της περιοχής ενώ δεν πρέπει να υποτιμούμε το κόστος σε ανθρώπινες ζωές.

«Η πρώτη μας σκέψη αυτές τις μέρες πρέπει να βρίσκεται στα θύματα και πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι οι επιθέσεις έχουν επιφέρει πόνο και τραύματα σε Ισραηλινούς αλλά και Παλαιστινίους», τόνισε ο πρωθυπουργός επαναλαμβάνοντας ότι πρέπει να απελευθερωθούν οι όμηροι και να επιστρέψουν στις οικογένειές τους και ο Ερυθρός Σταυρό να αποκτήσει πρόσβαση και άμεσα να προωθηθεί η ανθρωπιστική βοήθεια στη Λωρίδα της Γάζας», πρόσθεσε αναγνωρίζοντας τις προσπάθειες του γγ του ΟΗΕ και καλωσορίζοντας το άνοιγμα ενός ανθρωπιστικού διαδρόμου από την Αίγυπτο προς τη Γάζα.

Ο πρωθυπουργός τόνισε πως εναρμονίζονται οι προσπάθειες της χώρας μας με τους Ευρωπαίους εταίρους της στο πλαίσιο της ΕΕ, πως είμαστε έτοιμοι να συνεισφέρουμε στις ειρηνευτικές πρωτοβουλίες, ελπίζουμε ως γειτονική χώρα ότι η αποκλιμάκωση μπορεί να επιτευχθεί και να παρασχεθεί σε όλους τους πολίτες ανθρωπιστική βοήθεια.

«Το μέλλον που θέλουμε για αυτή την περιοχή, το μέλλον μιας βιώσιμης ειρήνης, σταθερότητας και ευημερίας μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω μιας ειρηνευτικής διαδικασίας επί της βάσης των δύο κρατών. Κι ένα πράγμα πρέπει να είναι ξεκάθαρο σε όλους μας πως καμία στρατιωτική παρέμβαση δεν μπορεί να αντικαταστήσει μια βιώσιμη πολιτική λύση», είπε κλείνοντας ο πρωθυπουργός.




Ελαιόλαδο: Τα σενάρια για την τιμή του και η λύση του μικροτσίπ για να μπει τέλος στις κλοπές

«Ζαλίζουν» οι προβλέψεις για την τιμή του ελαιόλαδου – Τι θα γίνει με τις κλοπές

Η κατακόρυφη άνοδος στην τιμή του ελαιόλαδου αλλά και οι κλοπές ελαιόκαρπων που πλέον αποτελούν συχνό φαινόμενο, συνθέτουν ένα δύσκολο «παζλ» για καταναλωτές και παραγωγούς.

Μιλώντας για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, ο πρόεδρος Ελαιουργών Ηραλκλείου Κρήτης, Βαγγέλης Πρωτογεράκης τόνισε ότι τα νέα δεν… είναι καλά για τον καταναλωτή: «Έχουμε μπει στην τελική ευθεία. Η τιμή θα κρατηθεί σε ένα καλό επίπεδο για τους παραγωγούς, αλλά η ποσότητα θα είναι μειωμένη και κρατήσει την τιμή ψηλά. Ευτυχώς για τον παραγωγό και δυστυχώς για την παραγωγή».

Όπως σημείωσε η άνοδο στην τιμή είναι ένα διεθνές φαινόμενο και αφορά χώρες όπως η Ισπανία, Πορτογαλία και η Τυνησία.

Η διάθεση του ελαιόλαδου από τουε παραγωγούς θα ξεκινήσει με μεγάλη άνοδο στην τιμή του: «Πέρσι ξεκινήσαμε από τα 4,80 και φέτος θα πάει πάνω από 8 ευρώ. Επίσημα ξεκινάει 1 Νοεμβρίου η ελαιοκομική περίοδος. Το πρώτο λάδι που βγαίνει είναι και το πιο ακριβό αλλά παράλληλα και ένας δείκτης για το πώς θα καταλήξει ο καρπός».

Μάλιστα σε ό,τι αφορά τις κλοπές όπως ειπε η παραγωγή βλέπουν θετικά το ενδεχόμενο να τοποθετηθούν μικροτσίπ στα ελαιόδεντρα: «Είναι μια λύση που θα φέρει αποτέλεσμα, ελπίζω κάποια εταιρεία να το κάνει πράξη», σημείωσε ο κ. Πρωτογεράκης.

 

ΠΗΓΗ : newsbomb.gr



Θέρμανση: Πετρέλαιο vs φυσικό αέριο – Ποια είναι η οικονομικότερη λύση

Οι επιβαρύνσεις στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς από τις αυξήσεις στα είδη διατροφής και άλλα βασικά καταναλωτικά αγαθά συνεχίζονται

Και σε αυτές έρχονται να προστεθούν και οι δαπάνες για θέρμανση.

Τιμές

Και αυτό το χειμώνα, λοιπόν, το κυρίαρχο ερώτημα για τα νοικοκυριά είναι αν τους συμφέρει οικονομικά να θερμανθούν με πετρέλαιο ή φυσικό αέριο.

Με βάση τα σημερινά δεδομένα τιμών και πριν ξεκινήσει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης (15 Οκτωβρίου) το συγκεκριμένο καύσιμο, αν πωλούταν τώρα, θα είχε μία μέση τιμή στα 1,50 ευρώ ανά λίτρο.

Για να μπορέσει να συγκριθεί με το φυσικό αέριο η μονάδα μέτρησης θα πρέπει να μετατραπεί σε κιλοβατώρα.

Έτσι η τιμή του αντιστοιχεί σε 0,14 ευρώ ανά κιλοβατώρα. Οι αντίστοιχες τιμές τους φυσικού αερίου έχουν σήμερα ένα εύρος από 0,0066 ευρώ έως 0,080 ευρώ ανά κιλοβατώρα.

Όφελος

Από την αντιπαραβολή των τιμών, προκύπτει πως τα νοικοκυριά που θα επιλέξουν το φυσικό αέριο για τη θέρμανση τους θα έχουν ένα όφελος από 43% έως 53%.

Οι προαναφερόμενες τιμές του συγκεκριμένου καυσίμου περιλαμβάνουν ΦΠΑ, και τις διάφορες χρεώσεις που συνυπολογίζονται στους λογαριασμούς.

Πρόσβαση

Βέβαια, για να κερδίσει κάποιος τα οφέλη του φυσικού αερίου θα πρέπει να έχει πρόσβαση στο δίκτυο διανομής.

Δηλαδή θα πρέπει να μάθει αν περνά μπροστά από την κατοικία του αγωγός χαμηλής πίεσης που θα του δώσει τη δυνατότητα σύνδεσης.

Για να το διαπιστώσει είτε θα πρέπει να αναζητήσει τη βοήθεια εταιρείας παροχής ενέργειας είτε της εταιρείας διανομής αερίου (ΕΔΑ), η οποία κι έχει υπό την εποπτεία της την περιοχή στην οποία ζει το νοικοκυριό. Οι εταιρείες αυτές είναι η ΕΔΑ Αττικής, η ΕΔΑ ΘΕΣΣ (Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης) και η ΔΕΔΑ (υπόλοιπη Ελλάδα).

Αξίζει να σημειωθεί πως οι συγκεκριμένες ΕΔΑ έχουν συνήθως προγράμματα εκπτώσεων στα τέλη σύνδεσης με το δίκτυο, ενώ υπό προϋποθέσεις τρέχουν και προγράμματα επιδότησης από το ΕΣΠΑ για την σύνδεση και την εγκατάσταση συστήματος αυτόνομης ή κεντρικής θέρμανσης με φυσικό αέριο.

Χειμώνας 2022- 2023Το φυσικό αέριο αναδείχθηκε ως η πλέον ανταγωνιστική λύση και την περασμένη χειμερινή περίοδο του Οκτωβρίου 2022 – Απριλίου 2023 ως η πλέον ανταγωνιστική λύση. Αλλά και ως μακροπρόθεσμη επιλογή για τη θέρμανση.

Πιο συγκεκριμένα, για την περίοδο αυτή, και σύμφωνα με στοιχεία που επεξεργάστηκε η εταιρεία «Φυσικό Αέριο Ελλάδος» ένα νοικοκυριό που ζει σε σπίτι 120 τ.μ. εξοικονόμησε 160 ευρώ με την θέρμανση με φυσικό αέριο σε σύγκριση με το πετρέλαιο. Δηλαδή συνολικά τους χειμερινούς μήνες το φυσικό αέριο ήταν 14% φθηνότερο από το πετρέλαιο θέρμανσης.

Αν δε, μία οικογένεια που ζει σε διαμέρισμα στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας είχε εγκαταστήσει αυτόνομη θέρμανση με φυσικό αέριο θα είχε ένα συνολικό όφελος 3.500 ευρώ ή 35,7% έναντι του πετρελαίου. Οι ιδιοκτήτες και ένοικοι μιας πολυκατοικίας θα γλύτωναν 18.000 ευρώ στους χειμώνες της προαναφερόμενης δεκαετίας.




Μάκης Παπαδόπουλος: «Δεσμευόμαστε για άμεση και κατάλληλη λύση στο στεγαστικό πρόβλημα του Ειδικού Νηπιαγωγείου»

Η απόφαση της απερχόμενης διοίκησης του Δήμου να τοποθετήσει… κοντέινερ (!) για να… στεγάσει το Ειδικό Νηπιαγωγείο στο Περιγιάλι, το μοναδικό ειδικό νηπιαγωγείο του Νομού Καβάλας, είναι τουλάχιστον απαράδεκτη

Για ακόμη μία φορά, ο κακός προγραμματισμός και η καθυστέρηση στην επίλυση ενός γνωστού προβλήματος με τις αίθουσες του Ειδικού Νηπιαγωγείου οδηγεί σε μία κακή, καθαρά αντι-παιδαγωγική απόφαση σε βάρος εκπαιδευτικών και μαθητών 4-7 ετών με ειδικές ανάγκες.

Και φυσικά δείχνει την ανάλγητη αντιμετώπιση από την απερχόμενη Δημοτική Αρχή ενός τόσο ευαίσθητου προβλήματος, που αφορά παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Εμείς δεσμευόμαστε για άμεση επίλυση του προβλήματος με τη στέγαση και την αυλή του Ειδικού Νηπιαγωγείου αμέσως μετά τις δημοτικές εκλογές, σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς και γονείς.

Ωστόσο, η πραγματική λύση στο πρόβλημα θα δοθεί με την αλλαγή διοίκησης στον Δήμο Καβάλας.

 




Χ. Χρυσανίδης: Προεκλογικές “υπερβολές”, νομικές “ακροβασιες” και ένα πρόβλημα σε κάθε λύση

*Ως απάντηση στα γραφόμενα του κ. Σιμιτσή, τ. Δημάρχου Καβάλας.

“Αξιότιμε κ. Σιμιτσή,

η έλλειψη χώρων στάθμευσης στα Ποταμούδια (όπου τα οχήματα είναι μονίμως παρκαρισμένα στους δρόμους και πάνω στα πεζοδρόμια) καθώς και η υπάρχουσα υψομετρική διαφορά μεταξύ των οδών Σερδαρόγλου και Μοσχοπολίδου (που χωρίζει το σχολείο από την πλατεία – αυλή), “φωνάζουν” και στον πλέον αδαή ότι η θέση είναι ιδανική για κατασκευή υπόγειου parking, με ανεξάρτητη και σε άλλο επίπεδο είσοδο – έξοδο. Η επιπλέον δαπάνη για τη δημιουργία ενός τέτοιου χώρου που θα εξυπηρετεί 100-120 οχήματα, σε σχέση με τις εργασίες που τώρα επιχειρούνται, υπολογίζεται γύρω στις 200.000 €.

Αναφερθήκατε δημόσια και εκτενώς σε διάφορες νομολογίες από το 2007 που αφορούν ζητήματα όπως η ανέγερση σχολικών μονάδων πλησίον σταθμών οχημάτων (για την οποία ο νόμος συστήνει “να αποφεύγεται κατά το δυνατόν” χωρίς να την απαγορεύει ρητά),  μια απόφαση του ΣτΕ που αφορά σε περίπτωση πρατηρίου καυσίμων κ.α., προσπαθώντας έτσι να δικαιολογήσετε τη δεδομένη αδιαφορία του σημερινού δημάρχου κ. Μουριάδη να επιλύσει το χρόνιο πρόβλημα στάθμευσης στη συγκεκριμένη περιοχή.

Σκόπιμα προφανώς ξεχνάτε το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Καβάλας (ΦΕΚ 69/ΑΑΠ/2013) που έγινε επί δικής σας δημαρχίας, με τότε αντιδήμαρχο τον κ. Μουριάδη και το οποίο ξεκάθαρα προβλέπει μελέτη και κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στην πλατεία Νεαπόλεως στα Ποταμούδια. 

Όπως το ίδιο προβλέπονταν και για το parking της Ροδόπης (υπόγειος χώρος στάθμευσης και χώρος πρασίνου από πάνω) αλλά εσείς το μετατρέψατε σε ισόγειο parking με…δέντρα. Όλοι θυμόμαστε τις συνέπειες της δικής σας ασυνέπειας, με το κλείσιμο του parking, την ταλαιπωρία χιλιάδων συνδημοτών και την…επιστράτευση “θεών και δαιμόνων” για να δοθεί παράταση στη λειτουργία του (που σε λίγο κι αυτή εκπνέει, χωρίς ο σημερινός δήμαρχος να έχει ένα σχέδιο για την επόμενη μέρα).

Όσο δε αφορά τη συνάρτηση κόστους – οφέλους την οποίαν επικαλείστε, δυστυχώς για σας συμπεριλαμβάνει και τον παράγοντα της αναγκαιότητας. Μιας αναγκαιότητας που σήμερα δε θα υπήρχε (τουλάχιστον στο βαθμό αυτό) εάν στα 8 χρόνια της θητείας σας και στα 4 χρόνια θητείας του σημερινού δημάρχου, είχαν γίνει έστω κάποια από τα απαραίτητα έργα που θα μας έφερναν μπροστά σε μια καλύτερη πραγματικότητα (πχ ολοκλήρωση της περιμετρικής, κυκλικοί κόμβοι στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, βελτίωση της αστικής συγκοινωνίας).

Αλήθεια, τι απ’ όλα αυτά κάνατε στα 12 συνολικά χρόνια που αμφότεροι διοικήσατε;

Κύριε Σιμιτσή, όσοι συμμετέχουν στα κοινά χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:

Σ’ αυτούς που προσπαθούν να βρουν λύση σε κάθε πρόβλημα και σ’ αυτούς που προσπαθούν να βρουν πρόβλημα σε κάθε λύση. Εμένα θα μου επιτρέψετε να παραμείνω στην πρώτη”.

 




Γ.Πασχαλίδης: «Παράταση για τα εκτός σχεδίου «μικρά οικόπεδα», ανοιχτή η λύση για μεγάλα οικόπεδα”

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει τους συμπολίτες του ότι πρόκειται να δοθεί παράταση της προθεσμίας που λήγει το Σεπτέμβριο για κατά παρέκκλιση δόμηση σε γήπεδα κάτω των τεσσάρων στρεμμάτων

Ο χρόνος παράτασης θα κυμαίνεται αρχικά από 3 έως 6 μήνες

Ειδικότερα, μετά από σχετική τηλεφωνική επικοινωνία, ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ.Νίκος Ταγαράς ενημέρωσε τον Βουλευτή ότι επίκειται νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα προβλέπεται η παράταση της προθεσμίας που λήγει στο τέλος του Σεπτεμβρίου 2023 για την έκδοση οικοδομικής άδειας ή προέγκριση οικοδομικής άδειας για τους ιδιοκτήτες εκτός σχεδίου γηπέδου, που έκαναν χρήση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης του ΥΠΕΝ και έχουν υποβάλει σχετικές αιτήσεις έως τις 9 Δεκεμβρίου 2022.

Επίσης, ο Υφυπουργός ανέφερε ότι βρίσκεται υπό συζήτηση το ζήτημα της δόμησης σε γήπεδα άνω των τεσσάρων στρεμμάτων χωρίς πρόσωπο σε πολεοδομικά αναγνωρισμένη οδό, με προτεινόμενη μεταβατική λύση τη σύνδεση της «ηλικίας» του οικοπέδου με το δικαίωμα δόμησης.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης ανέφερε σχετικά: « Ευχαριστώ θερμά τον Υφυπουργό για τη λύση που δίνει στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν εκατοντάδες συμπολιτών μας. Είχα θίξει από την αρχή το ζήτημα και όπως πάντα το κυβερνητικό επιτελείο προβαίνει σε επίλυση και αυτού του προβλήματος με τις κατάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις».

 




Χ. Χρυσανίδης: «Στο Παληό πρέπει και μπορεί να δοθεί οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα»

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο οικισμός του Παληού, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά και μια σειρά θεμάτων που αφορούν τη βελτίωση της καθημερινότητας τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των τουριστών, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης που είχε ο υποψήφιος δήμαρχος Καβάλας Χαράλαμπος Χρυσανίδης  και μέλη του συνδυασμού ΕΡΓΟ ΤΩΡΑ, με τα μέλη του πολιτιστικού συλλόγου «Μέγας Αλέξανδρος» και κατοίκους της περιοχής.

Στη διάρκεια της συνάντησης υπήρξε ανταλλαγή απόψεων, σκέψεων και προβληματισμών για την ιεράρχηση των αναγκαίων έργων τόσο της καθημερινότητας όσο και σε μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο οικισμός.

Ο κ. Χρυσανίδης παρουσίασε το σχεδιασμό του για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος κρίνοντας αναγκαίο την υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής ώστε να υπάρξει οριστική επίλυση και όχι μόνο προσωρινά μέτρα διευκόλυνσης. Η ανάπλαση της κεντρικής οδικής αρτηρίας,η μονοδρόμηση και στα δυο ρεύματα, η διάνοιξη της περιμετρικής του Παληού και η σύνδεση με τον κόμβο της Εγνατίας, οι αναγκαίεςαπαλλοτριώσειςκαι η διευθέτηση των ομβρίων, ήταν ορισμένα από τα θέμα που παρουσίασε ο υποψήφιος δήμαρχος και ζήτησε να ακούσει τις απόψεις των κατοίκων.

Συμπλήρωσε επίσης πως από τη στιγμή που υπάρχει πολιτική βούληση και εκπονηθούν οι τεχνικές μελέτες, έχει διερευνηθεί η χρηματοδότηση αυτών των έργων είτε μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων είτε μέσω του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.

Υπογράμμισε ακόμα ότι μέχρι την ολοκλήρωση των έργων απαιτείται η άμεση λήψη μέτρων ρύθμισης – διευκόλυνσης της κυκλοφορίας και αποφυγής τροχαίων ατυχημάτων. Στο πλαίσιο αυτό ο δήμος θα αναλάβει την προμήθεια και συντήρηση όλων των συστημάτων αστυνόμευσης που θα τοποθετηθούν στην περιοχή (κάμερες, ραντάρ κ.α.).

Στη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκε επίσης η λήψη πρωτοβουλιών από τη διοίκηση του δήμου για την εκπόνηση μελέτης με στόχο την εκτόνωση πλημμυρικών φαινομένων από τα Τενάγη των Φιλίππων μέσω σήραγγας στον κόμπο του Παληού. Ακόμα, συζητήθηκε η δυνατότητα εκπροσώπησης του οικισμού με πρόεδρο ή πάρεδρο στο δημοτικό συμβούλιο για άμεση ενημέρωση της διοίκησης του δήμου για τα όλα τα θέματα που απασχολούν τον οικισμό.

Τα έργα καθημερινότητας, (όπως η κοπή χόρτων σε κοινόχρηστους χώρους και ιδιωτικά οικόπεδα, η βελτίωση του οδοφωτισμού, η αποκομιδή απορριμμάτων σε τακτά χρονικά διαστήματα, ο έγκαιρος καθαρισμός φρεατίων, η αντιμετώπιση των αδέσποτων) που διευκολύνουν σημαντικά τη ζωή των μόνιμων κατοίκων του οικισμού και των πολυάριθμων τουριστών, βρέθηκαν επίσης στο επίκεντρο της συζήτησης.

Τέλος, η κατασκευή μιας αίθουσας πολλαπλών χρήσεων, η δημιουργία αθλητικών χώρων αλλά και ενός παραλιακού πεζόδρομου, οι διανοίξεις και ασφαλτοστρώσεις δρόμων εντός του οικισμού, η αξιοποίηση όλων των κοινόχρηστων χώρων, αλλά και η προοπτική που Παληού ως ένας μεικτός οικισμός με πολλές μόνιμες και παραθεριστικές κατοικίες, συζητήθηκαν εκτενώς στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σε πάρα πολύ καλό κλίμα.