Έκκληση του Δημάρχου Αμφίπολης για ένταξη της καλλιέργειας λεβάντας σε Πρόγραμμα Κρατικών Ενισχύσεων

Με την παρακάτω επιστολή, ο Δήμαρχος Αμφίπολης, κ. Στέργιος Φρανστάλης, απευθύνεται στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κωνσταντίνο Τσιάρα, ζητώντας την άμεση ένταξη της καλλιέργειας της λεβάντας σε πρόγραμμα Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων (ΚΟΕ). Η επιστολή αναδεικνύει την κρίσιμη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι αγρότες της περιοχής λόγω της παρατεταμένης ξηρασίας, η οποία έχει καταστρέψει την φετινή σοδειά λεβάντας, αφήνοντάς τους σε αδιέξοδο. Ο Δήμαρχος τονίζει την ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων για τη στήριξη των αγροτών, ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν την καλλιέργεια και να παραμείνουν στην περιοχή τους με αξιοπρέπεια.

Αναλυτικότερα

ΕΠΙΣΤΟΛΗ

 

Προς:   Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων  (κ. Τσιάρα Κωνσταντίνο)

Κοιν :    Πρόεδρο του ΕΛΓΑ

Βουλευτές Περιφερειακής Ενότητας Σερρών

Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας

Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Σερρών

Θέμα : Ένταξη της καλλιέργειας της λεβάντας σε πρόγραµµα Κρατικών

Οικονομικών Ενισχύσεων (ΚΟΕ).

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

τα τελευταία χρόνια στο Δήμο Αμφίπολης λόγω της ιδιομορφίας του εδάφους και της περιοχής οι εναλλακτικές καλλιέργειες κερδίζουν ολοένα περισσότερο έδαφος, αφού πολλοί αγρότες-δημότες  μας, αναζητούν καλλιέργειες πέραν από τις συνηθισμένες μέσω των οποίων θα μπορέσουν να βγάλουν τα προς το ζην και ταυτόχρονα να μειώσουν το τεράστιο κόστος παραγωγής που έχουν πολλές από τις παραδοσιακές καλλιέργειες. Μία από αυτές είναι η καλλιέργεια της λεβάντας, η οποία έχει συμβάλλει σημαντικά στην οικονομία των παραγωγών αλλά και του τόπου μας τα τελευταία χρόνια, δίνοντας μία ανάσα αισιοδοξίας στις δύσκολες ημέρες που βιώνει ο αγροτικός κόσμος. Η φετινή χρονιά ,δυστυχώς,  ήταν καταστροφική για την καλλιέργεια της λεβάντας, αφού η παρατεταμένη ανομβρία δεν επέτρεψε στους παραγωγούς να μπουν στα χωράφια και να συγκομίσουν,  φέρνοντάς τους έτσι σε πλήρες αδιέξοδο. Επειδή ο κανονισμός του ΕΛΓΑ  λόγο της κλιματικής κρίσης δεν έχει εκσυχρονιστεί και δεν καλύπτει την παρατεταμένη ξηρασία λειτουργώντας εις βάρος των  αγροτών, για το λόγο αυτό:

 Ως Δήμαρχος Αμφίπολης,  αντιλαμβανόμενος την σοβαρότητα του θέματος και με αίσθημα ευθύνης αλλά και χρέους  προς τους δημότες, ζητώ άμεσα να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ένταξης της καλλιέργειας της λεβάντας σε πρόγραμμα Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων, ώστε να μπορέσουν οι αγρότες του Δήμου Αμφίπολης να παραμείνουν στα χωριά, να κρατήσουν τα χωράφια τους και να συνεχίσουν να ζουν με αξιοπρέπεια όπως τους αρμόζει.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ

ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΦΡΑΝΣΤΑΛΗΣ