Μητσοτάκης: Ιστορική μεταρρύθμιση τα μη κρατικά ΑΕΙ, με αυστηρά κριτήρια η λειτουργία τους | Το μήνυμα για την οπαδική βία

«Αφήνουμε πίσω μας μια χρονιά με πολλές και σύνθετες προκλήσεις αλλά και σημαντικές κατακτήσεις όπως η επενδυτική βαθμίδα. Κλείνει ένας κύκλος κρίσεων και ανοίγει εκείνος της διατηρήσιμης και σταθερής ανάπτυξης», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εισήγησή του στο υπουργικό συμβούλιο και χαρακτήρισε ιστορική μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση τη λειτουργία των μη κρατικών πανεπιστημίων στη χώρα μας.

«Συμβάλλει στο να έρθουν φοιτητές στην χώρα μας να σπουδάσουν αλλά και να μην φύγουν περίπου 40.000 Έλληνες που προτιμούν πανεπιστήμια του εξωτερικού. Προτεραιότητά μας είναι το δημόσιο πανεπιστήμιο», πρόσθεσε και τόνισε ότι με πρόσθετη χρηματοδότηση θα μπορεί να διευρύνει τις συνεργασίες με κορυφαία ιδρύματα.

«Τα μη κρατικά πανεπιστήμια», είπε ακόμα «θα μπορούν να λειτουργούν ως παραρτήματα ξένων ΑΕΙ και τα προγράμματα σπουδών θα γίνονται με αυστηρά κριτήρια».

Επίσης, είπε ότι τα ποσά που ξοδεύουν πολλές ελληνικές οικογένειες για να στείλουν τα παιδιά στους στο εξωτερικό θα μένουν στη χώρα. «Θα έχει επίσης είπε ενδιαφέρον ο διάλογος που θα ακολουθήσει», τόνισε ο πρωθυπουργός.

Οπαδική βία: Δεν μένουμε με σταυρωμένα χέρια

Ο πρωθυπουργός έκανε ειδική αναφορά και στην υγεία και στη δημιουργία εθνικών κέντρων τραύματος: «Το μήνυμά μας είναι ότι επενδύουμε περισσότερα στην υγεία, αυξάνουμε κατά 20% τις εφημερίες των γιατρών και δίνουμε αυξημένα κίνητρα για τους γιατρούς στην περιφέρεια».

«Στη δύσκολη μάχη με την οπαδική βία που διεξάγεται στη σκιά ενός ακόμη σοβαρού τραυματισμού αστυνομικού. Κάμερες, ηλεκτρονικό εισιτήριο που θα επιτρέπει την ταυτοποίηση αλλά και δυνατότητα της πολιτείας να παρεμβαίνει άμεσα σε αντικειμενικά γεγονότα σοβαρά που θα επισύρουν αυτοματοποιημένες ποινές στις ΠΑΕ. Η έρευνα έχει αναβαθμιστεί, δεν μένουμε με σταυρωμένα τα χέρια, έχουμε αναγνωρίσει ότι υπάρχουν καθυστερήσεις, ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι, τα γήπεδα πρέπει να γίνουν χώροι άμιλλας», σημείωσε ακόμη.

Τέλος, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα ειδικά πολεοδομικά σχέδια, τα οποία -όπως είπε- επεκτείνονται σε όλη την επικράτεια.

«Η τεχνολογία μπορεί να μας βοηθήσει στην καταπολέμηση της αυθαίρετης δόμησης», τονισε χαρακτηριστικά.

Και πρόσθεσε: «500 μεταρρυθμιστικά ορόσημα θα υπηρετούν το στόχο μας για ευρωπαϊκή σύγκλιση. Θα έχουμε οδικό χάρτη, ενώ εκφράζω την ικανοποίησή μου για την ευρωπαϊκή συμφωνία για το άσυλο και τη μετανάστευση, μια συμφωνία για την οποία η Ελλάδα είχε πρωτοστατήσει, μια σημαντική ευρωπαϊκή απάντηση στην μεγάλη εθνικη προσπάθεια για αυστηρή αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική».

Ολόκληρη η εισαγωγική τοποθέτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη:

Καλή σας μέρα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Με την τελευταία μας συνεδρίαση για το 2023 αφήνουμε πίσω μας μία χρονιά με πολλές και σύνθετες προκλήσεις, αλλά και μία χρονιά με σημαντικές κατακτήσεις, που σφραγίζει η επίτευξη του στόχου της επενδυτικής βαθμίδας. Κλείνει έτσι οριστικά ένας κύκλος κρίσεων και πιστεύω ότι ανοίγει οριστικά ο δρόμος της σταθερής και διατηρήσιμης ανάπτυξης.

Είναι, βέβαια, μία επιλογή που εγκρίθηκε εμφατικά και από τους πολίτες πριν από πέντε μήνες, στις εκλογές. Εγκρίθηκε και πάλι μόλις πρόσφατα με την υπερψήφιση του Προϋπολογισμού. Είναι μία επιλογή που υπηρετεί και η σημερινή μας ατζέντα, με θέματα που προτάσσουν την παιδεία, την υγεία και την καθημερινότητα.

Ξεκινώ, λοιπόν, με μία -πιστεύω- πραγματικά ιστορική μεταρρύθμιση στην παιδεία και ειδικά στην ανώτατη εκπαίδευση. Ενισχύουμε ακόμα περισσότερο το δημόσιο πανεπιστήμιο και ταυτόχρονα διαμορφώνουμε το πλαίσιο ώστε να λειτουργήσουν επιτέλους και στην Ελλάδα μη κερδοσκοπικά, μη κρατικά ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Το νομοσχέδιο, που θα παρουσιάσει σε λίγο ο αρμόδιος Υπουργός, δίνει την προοπτική ο τόπος μας να καταστεί κέντρο προσέλκυσης φοιτητών από το εξωτερικό, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει έτσι ώστε να μείνουν στην πατρίδα, να σπουδάσουν και να εργαστούν πολλοί από τους 40.000 νέους οι οποίοι αναζητούν κάθε χρόνο σπουδές στο εξωτερικό, αυτοί είναι οι φοιτητές που επιλέγουν να φύγουν, να πάνε σε πανεπιστήμια του εξωτερικό. Φυσικά, οι νέες ρυθμίσεις απευθύνονται και στην πολύ μεγάλη, στην παγκόσμια ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα, που τώρα αποκτά μία ευνοϊκή οδό επιστροφής.

Προτεραιότητά μας -και θέλω να το τονίσω και πάλι- είναι το δημόσιο πανεπιστήμιο, που θα έχει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία, με ακόμα πιο ενισχυμένο το αυτοδιοίκητό του, σε συνέχιση των σημαντικών μεταρρυθμίσεων που έγιναν την πρώτη τετραετία. Ενώ, με πρόσθετη χρηματοδότηση μέσω πολλών διαφορετικών χρηματοδοτικών εργαλείων, θα μπορεί να διευρύνει και τις συνεργασίες με κορυφαία διεθνή ιδρύματα.

Την ίδια ώρα που η δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση απελευθερώνεται από τη γραφειοκρατία, τα μη κρατικά πανεπιστήμια έρχονται ουσιαστικά να αποκαταστήσουν μία ιστορική εκπαιδευτική ανορθογραφία. Κι αυτό γιατί παραμένουμε μία από τις ελάχιστες χώρες του πλανήτη που συνεχίζουμε να υψώνουμε τέτοια τείχη στην εκπαίδευση.

Τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά ιδρύματα θα μπορούν να λειτουργούν ως παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων, από τα οποία πρέπει να σας πω ότι ήδη έχει εκδηλωθεί μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ τα προγράμματα σπουδών τους θα εγκρίνονται με βάση αυστηρά ακαδημαϊκά κριτήρια και οι εγκαταστάσεις τους θα πρέπει κι αυτές με τη σειρά τους να τηρούν πολύ συγκεκριμένες, αυστηρές προϋποθέσεις.

Από την άλλη πλευρά, θέλω να σημειώσω και την οικονομική διάσταση αυτής της πρωτοβουλίας. Αν αναλογιστεί κανείς τα πολύ μεγάλα ποσά που ξοδεύουν σήμερα οι ελληνικές οικογένειες για να σπουδάσουν τα παιδιά τους εκτός συνόρων, αυτά τα ποσά θα μπορούσαν να παραμείνουν στη χώρα και να συνεισφέρουν στην εθνική οικονομία.

Θα μπορούσα να επισημάνω και το παράδειγμα της Κύπρου, στην οποία φοιτούν -αν δεν κάνω λάθος- κοντά στους 20.000 από την Ελλάδα. Στη Μεγαλόνησο, μάλιστα, η ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση καλύπτει ένα πολύ σοβαρό μέρος του ΑΕΠ της χώρας, γι’ αυτό και εκεί η αντίστοιχη μεταρρύθμιση υπήρξε ένα σημείο στο οποίο συμφώνησαν όλες οι δυνάμεις.

Σήμερα, λοιπόν, κάνουμε ένα πρώτο αλλά πολύ θεμελιώδες βήμα στον δρόμο και για την αναθεώρηση του Άρθρου 16, με έναν τρόπο που θα ανταποκρίνεται πια στα δεδομένα του 21ου αιώνα. Θα έχει, συνεπώς, μεγάλο ενδιαφέρον και ο διάλογος που θα ακολουθήσει για να φανεί ποιος είναι στην πράξη και όχι στα λόγια ο ειλικρινά προοδευτικός, ο ειλικρινά εκσυγχρονιστής.

Από την παιδεία να περάσουμε στην υγεία. Το δεύτερο θέμα το οποίο θα εξετάσουμε σήμερα είναι μία ακόμα κρίσιμη μεταρρύθμιση: η θεσμοθέτηση ενός Εθνικού Συστήματος Τραύματος στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Ένα «ανάχωμα» στα πολύ υψηλά επίπεδα θνησιμότητας και αναπηρίας που δυστυχώς έχουμε στη χώρα μας από τραυματισμούς, ειδικά από τροχαία. Έτσι, σε δημόσια νοσοκομεία θα δημιουργηθούν μέσα σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα συγκεκριμένα κέντρα τραύματος, με ειδικό εξοπλισμό, με καταρτισμένο προσωπικό.

Ξέρω και το ξέρουμε ότι στην υγεία πρέπει να γίνουν ακόμα πολλά. Το μήνυμά μας, όμως, είναι ότι επενδύουμε περισσότερο στην υγεία. Ήταν χαρακτηριστικά και τα στοιχεία που δώσαμε με αφορμή τη συζήτηση στον Προϋπολογισμό.

Και βέβαια, να προσθέσουμε στις μισθολογικές αναβαθμίσεις των γιατρών την αύξηση κατά 20% στις αποζημιώσεις των εφημεριών, την οποία εξήγγειλα στη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό, όπως και τα κίνητρα για να κατευθυνθούν περισσότεροι γιατροί στην περιφέρεια.

Ανοίγω μια παρένθεση και αναφέρω ενδεικτικά πώς οι μεταρρυθμίσεις τις οποίες υλοποιούμε μπορεί ήδη να έχουν οικονομικό αποτύπωμα για τους συμπολίτες μας: μόνο με την κατάργηση της παρακράτησης του 30% για τους συνταξιούχους οι οποίοι εργάζονται, με τις συντάξεις που θα καταβληθούν σήμερα, γύρω στους 50.000 συνταξιούχους -αυτοί δηλαδή οι οποίοι έχαναν ένα μέρος της σύνταξής τους- θα δουν μια σημαντική αύξηση στη σύνταξη, διότι αυτή η παρακράτηση ουσιαστικά σταματά να ισχύει.

Να περάσουμε τώρα στη δύσκολη μάχη με την οπαδική βία, η οποία δυστυχώς διεξάγεται στη σκιά ενός ακόμα σοβαρού τραυματισμού ενός αστυνομικού μας. Θα έχει την ευκαιρία ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού να παρουσιάσει το συγκροτημένο σχέδιο της κυβέρνησης, πώς θα προχωρήσουμε ουσιαστικά στην άμεση εφαρμογή και προβλέψεων οι οποίες μπορεί να ίσχυαν και στο παρελθόν αλλά δεν είχαν εφαρμοστεί από τις ΠΑΕ, όπως οι κάμερες ή η άμεση καθιέρωση μητρώου με τα μέλη μιας και μόνο λέσχης ανά Σύλλογο, το ηλεκτρονικό εισιτήριο με τη συνεργασία του αρμόδιου Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που θα επιτρέπει την άμεση ταυτοποίηση του κατόχου του εισιτηρίου μέσω μιας εφαρμογής στα κινητά.

Και βέβαια, μία ακόμη σημαντική παρέμβαση: η δυνατότητα της πολιτείας να παρεμβαίνει άμεσα, με ένα αυτοματοποιημένο πλαίσιο διοικητικών ποινών, όποτε εντοπίζονται περιστατικά όπως ρίψη κροτίδας ή άναμμα φωτοβολίδας σε γήπεδα. δηλαδή αντικειμενικά γεγονότα, τα οποία θα επισύρουν πια αυτοματοποιημένες ποινές διεξαγωγής αγώνων κεκλεισμένων των θυρών.

Είναι σημαντικό, επίσης, ότι η σχετική έρευνα έχει αναβαθμιστεί, με την Εισαγγελία να ερευνά πια στο ανώτατο επίπεδο την τυχόν διασύνδεση της βίας στα γήπεδα με τη δράση εγκληματικών οργανώσεων.

Αλλά δεν μένουμε με σταυρωμένα τα χέρια, εμείς οι ίδιοι έχουμε αναγνωρίσει ότι έχουν υπάρξει καθυστερήσεις. Δεν θα ξαναπώ το κοινότοπο, ότι «ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι», αλλά αυτό το οποίο μπορώ να πω είναι ότι πια υπάρχει μία απαίτηση, καθολική απαίτηση να ξαναγίνουν τα γήπεδα χώροι αθλητικής άμιλλας, αλλά και αρμονικής συνάντησης όσων αγαπούν τα σπορ και να μην αναγκαζόμαστε να «καταναλώνουμε» σημαντικούς ανθρώπινους πόρους από την Αστυνομία κάθε Κυριακή για να εξασφαλίζουμε ότι δεν θα γίνονται επεισόδια στα γήπεδα.

Θέλω να σταθώ σε μία ακόμα σημαντική μεταρρύθμιση την οποία θα συζητήσουμε σήμερα και την οποία θα εισηγηθεί ο Υπουργός Περιβάλλοντος.

Αναφέρομαι στη σημαντικότατη χωροταξική μεταρρύθμιση η οποία γίνεται στη χώρα μας. Ένας ολοκληρωμένος χωροταξικός σχεδιασμός, ο οποίος είχε να γίνει ουσιαστικά εδώ και 100 χρόνια. Με τα Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια να επεκτείνονται σε όλη την επικράτεια, αλλά και με μια σειρά από παρεμβάσεις που λύνουν εκκρεμότητες που αφορούν την εκτός σχεδίου δόμηση, ωσότου τα Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια επισημοποιηθούν με την έκδοση των σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων. Και βέβαια, ο Υπουργός Περιβάλλοντος θα μας μιλήσει και για το πώς η τεχνολογία μπορεί να μας βοηθήσει στην καταπολέμηση της νέας αυθαίρετης δόμησης, όπου πιστεύω ότι μπορούμε πραγματικά να έχουμε αποτελέσματα πολύ σύντομα.

Κλείνω με τα ετήσια σχέδια δράσης, με 500 επενδυτικά και μεταρρυθμιστικά ορόσημα τα οποία θα υπηρετούν τον εκσυγχρονισμό και τη σύγκλιση της χώρας μας με την Ευρώπη. Θα έχουμε και πάλι για το 2024 έναν πολύ καθαρό οδικό χάρτη, με σημαντικές επενδύσεις, σημαντικές μεταρρυθμίσεις τις οποίες και θα εγκρίνουμε σήμερα.

Τελειώνοντας, να εκφράσω και την ικανοποίησή μου, καθώς μόλις πληροφορήθηκα ότι επήλθε επιτέλους σε ευρωπαϊκό επίπεδο μία συμφωνία, σημαντική ευρωπαϊκή συμφωνία, για το άσυλο και τη μετανάστευση. Μία συμφωνία στην οποία η Ελλάδα είχε πρωτοστατήσει, όπου λαμβάνονται υπόψη και οι εθνικές ιδιαιτερότητες αλλά και οι ιδιαιτερότητες όλων των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βρίσκονται στα εξωτερικά σύνορα. Μια σημαντική ευρωπαϊκή απάντηση στη μεγάλη εθνική προσπάθεια για την εφαρμογή μιας αυστηρής αλλά δίκαιης πολιτικής στο μεταναστευτικό ζήτημα.

 




Αυγενάκης από Ξάνθη | “Ηθική υποχρέωση μας η σωστή και υγιής λειτουργία του ΟΠΕΚΕΠΕ”

Στην ομαλή λειτουργία του ΟΠΕΚΕΠΕ μετά τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν αναφέρθηκε από την Ξάνθη απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης.

Ο κ. Αυγενάκης τόνισε ότι είναι προσωπικό στοίχημα της κυβέρνησης αρχικά η επικαιροποίηση του κανονισμού του ΕΛΓΑ, κάτι που αναμένεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες αλλά και η ηθική και σωστή λειτουργία του ΟΠΕΚΕΠΕ έτσι ώστε να μην υπάρχουν διαστρεβλώσεις και αδικίες.

Δείτε την δήλωση του ΥΠΑΑΤ απο την Ξάνθη :




Σε λειτουργία η νέα ψηφιακή πλατφόρμα αναζήτησης θέσεων εργασίας της ΔΥΠΑ | Πώς λειτουργεί

Σε πλήρη λειτουργία είναι η νέα ψηφιακή πλατφόρμα αναζήτησης θέσεων εργασίας της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) (www.dypa.gov.gr/hotjobs) που αφορά τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις.

Με τη νέα πρωτοβουλία, η οποία εντάσσεται σε ένα σύνολο ενεργητικών πολιτικών και δράσεων για την ενίσχυση της απασχόλησης, όπως οι Ημέρες Καριέρας και τα εργαστήρια συμβουλευτικής, η ΔΥΠΑ επιχειρεί να ισχυροποιήσει τον διαμεσολαβητικό της ρόλο στην αγορά εργασίας και να «χτίσει» μία αμφίδρομη και ουσιαστική σχέση με τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας, με προσωπικό άνω των 50 ατόμων, προκειμένου να επιτύχει την αποτελεσματική σύζευξη μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας.

Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη της ΔΥΠΑ, στόχος είναι η πλήρης μετεξέλιξή της από επιδοματικό, γραφειοκρατικό οργανισμό, σε ισχυρό σύμμαχο των πολιτών που αναζητούν εργασία και των επιχειρήσεων που αναζητούν εργαζόμενους με γνώσεις, ταλέντα και δεξιότητες.

Πώς λειτουργεί

Η χρήση της νέας ψηφιακής πλατφόρμας είναι εύχρηστη και φιλική και για τις επιχειρήσεις και για τους υποψήφιους εργαζόμενους. Η διαδικασία είναι απλή και γρήγορη.

Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να καταχωρίσουν την αγγελία τους για τις κενές θέσεις εργασίας που διαθέτουν στην ψηφιακή πλατφόρμα, συμπληρώνοντας τα απαραίτητα πεδία σχετικά με την επωνυμία της επιχείρησης, τον αριθμό του απασχολούμενου προσωπικού, τη διεύθυνση της έδρας, τα στοιχεία επικοινωνίας (ονοματεπώνυμο υπεύθυνου, τηλέφωνο και e-mail), τον αριθμό των κενών θέσεων εργασίας και τις ειδικότητες που αναζητούν, ενώ μπορούν επίσης να δηλώσουν, εάν ενδιαφέρονται να ενημερώνονται για τον χρόνο και τον τόπο διεξαγωγής των Ημερών Καριέρας.

Από την πλευρά τους, οι άνεργοι ή όσοι αναζητούν εργασία μπορούν να αποστείλουν το βιογραφικό τους με το πάτημα ενός κουμπιού, που θα περιέχει όλες τις πληροφορίες για το επίπεδο εκπαίδευσής τους, την επαγγελματική τους εμπειρία, αλλά και τις δεξιότητές τους.

Στη συνέχεια, η Μονάδα Εξυπηρέτησης Μεσαίων και Μεγάλων Επιχειρήσεων (ΜΕΜΜΕ), αξιοποιώντας την τεχνογνωσία των εξειδικευμένων στελεχών της και τη βάση δεδομένων βιογραφικών, αναλαμβάνει την παροχή εξατομικευμένων, ποιοτικών υπηρεσιών εύρεσης προσωπικού για τις επιχειρήσεις, χωρίς κόστος, με στόχο την ταχύτερη δυνατή εργασιακή ένταξη ή επανένταξη των ανέργων και την εύρεση του κατάλληλου προσωπικού για τις επιχειρήσεις.

Προς την κατεύθυνση αυτή, συμβάλλει καθοριστικά η επιλογή που δίνει η πλατφόρμα για αναζήτηση με φίλτρα ανάλογα με το επίπεδο εκπαίδευσης, το είδος της απασχόλησης, την ειδικότητα και την προϋπηρεσία του υποψήφιου εργαζόμενου.

Επιπλέον, ιδιαίτερα χρήσιμη είναι και η δυνατότητα που παρέχεται για αναζήτηση πάνω στον χάρτη της Ελλάδας, ώστε οι έμπειροι και κατάλληλα εκπαιδευμένοι εργασιακοί σύμβουλοι να εντοπίζουν τις ανάγκες των επιχειρήσεων ανά περιοχή και να τις καλύπτουν αποτελεσματικά με εργαζόμενους που διαθέτουν τις κατάλληλες γνώσεις και προσόντα για τις προσφερόμενες θέσεις εργασίας.

Σημειώνεται ότι έργο της ΜΕΜΜΕ αποτελεί η ανάληψη δράσεων εύρεσης προσωπικού με την εφαρμογή σχεδίων προεπιλογής, με βασικό στόχο την πρόσληψη, μέσω μίας διαδικασίας διαμεσολάβησης, η οποία σχεδιάζεται και εφαρμόζεται ειδικά και εξατομικευμένα για κάθε επιχείρηση, που αναζητά τις υπηρεσίες της.

Ειδικότερα, παρέχονται:

  • Αναλυτική καταγραφή των κενών θέσεων εργασίας της επιχείρησης, όπως οι ειδικότητες και τα απαιτούμενα προσόντα, από εξειδικευμένο εργασιακό σύμβουλο εργοδοτών.
  • Διερεύνηση κατάλληλων υποψηφίων, μέσω του δικτύου των εργασιακών συμβούλων αναζητούντων εργασία.
  • Προεπιλογή υποψηφίων, μέσω ανάλυσης βιογραφικών και διενέργειας προσωπικών συνεντεύξεων.
  • Συνεχής ενημέρωση, αποστολή προεπιλεγμένων βιογραφικών και συνεργασία με το αρμόδιο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού ΗR των επιχειρήσεων.
  • Διοργάνωση Ημερών Καριέρας, που προσφέρουν τη δυνατότητα διά ζώσης επικοινωνίας και συνέντευξης με μεγάλο αριθμό υποψηφίων.
  • Παρακολούθηση των τελικών επιλογών και των προσλήψεων, ανταλλαγή δεδομένων και αξιολόγηση/απολογισμό της διαδικασίας.

Σπύρος Πρωτοψάλτης: Εξωστρεφής προσανατολισμός και σύγχρονες πρωτοβουλίες

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διοικητής της ΔΥΠΑ, Σπύρος Πρωτοψάλτης, δηλώνει ότι, με τη νέα πλατφόρμα «Hot Jobs», που λειτουργεί πλέον στην ιστοσελίδα της ΔΥΠΑ, γίνεται πιο εύκολη και άμεση η διασύνδεση όσων ψάχνουν για δουλειά με τις επιχειρήσεις που αναζητούν προσωπικό. «Τα τελευταία χρόνια, κινούμαστε δυναμικά προς αυτή την κατεύθυνση. Με εξωστρεφή προσανατολισμό και με σύγχρονες πρωτοβουλίες, συνεχίζουμε να επενδύουμε στη δημιουργία ενός δυναμικού περιβάλλοντος συνεργασιών, το οποίο θα διευκολύνει αφενός μεν τις επιχειρήσεις να εντοπίζουν ανθρώπινο δυναμικό με τις κατάλληλες γνώσεις και ταλέντα αφετέρου δε τους ανέργους να βρουν τη θέση εργασίας που ταιριάζει στο εργασιακό προφίλ τους. Η ΔΥΠΑ αλλάζει και ζητάμε από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις να δοκιμάσουν και να αξιοποιήσουν τις νέες υπηρεσίες και τα εργαλεία μας» σημειώνει ο κ. Πρωτοψάλτης.




Τελευταία ημέρα της ανακωχής Χαμάς και Ισραήλ, συνομιλίες για την παράτασή της

Ηανακωχή ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, που επέτρεψε την απελευθέρωση ομήρων και φυλακισμένων και τη διανομή κάποιων ποσοτήτων ανθρωπιστικής βοήθειας που χρειαζόταν απελπιστικά, διανύει σήμερα την τέταρτη και τελευταία ημέρα της, με φόντο συνομιλίες για την παράτασή της.

Τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα, το ένοπλο παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα διαβεβαίωσε σε ανακοίνωσή του πως «επιδιώκει την παράταση της ανακωχής πέραν των τεσσάρων ημερών» που προέβλεπε η συμφωνία, με σκοπό να «αυξηθεί ο αριθμός των κρατουμένων που θα αφεθούν ελεύθεροι».

Πρόκειται για κάτι που προβλεπόταν στη συμφωνία.

Πηγή του Γαλλικού Πρακτορείου προσκείμενη στη Χαμάς εξήγησε ότι το κίνημα «ενημέρωσε τους μεσολαβητές» πως θέλει η ανακωχή να παραταθεί για «δυο ως τέσσερις ημέρες».

Η συμφωνία, που κλείστηκε με μεσολάβηση του Κατάρ —με την υποστήριξη της Αιγύπτου και των ΗΠΑ— και τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή, προέβλεπε 4ήμερη παύση των εχθροπραξιών, τη διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα και την απελευθέρωση 50 ομήρων από τους 200 και πλέον που κρατούνται στον παλαιστινιακό θύλακο, με αντάλλαγμα την αποφυλάκιση 150 φυλακισμένων Παλαιστίνιων.

Από την Παρασκευή, αφέθηκαν ελεύθεροι 39 όμηροι στο πλαίσιο της συμφωνίας και 24 εκτός αυτού του πλαισίου, στην πλειονότητά τους Ταϊλανδοί που εργάζονταν στο Ισραήλ, καθώς και 117 παλαιστίνιοι φυλακισμένοι, καθώς η συμφωνημένη αναλογία είναι 1 προς 3.

Υπάρχει ρήτρα στη συμφωνία που επιτρέπει την παράταση της ανακωχής, με προϋπόθεση την απελευθέρωση 10 ομήρων την ημέρα, που θα έχει αντάλλαγμα την απελευθέρωση 30 Παλαιστίνιων, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Υιοθετημένη από το Ισραήλ

Ανάμεσα στους ομήρους που απελευθερώθηκαν χθες ήταν κοριτσάκι 4 ετών με αμερικανική υπηκοότητα, το μικρό όνομα του οποίου είναι Αμπιγκέιλ. Το παιδί έμεινε ορφανό στην επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου. Έκλεισε τα 4 ενώ κρατείτο από τη Χαμάς.

«Έχει υποστεί φρικτό ψυχικό τραύμα», είπε ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, σύμφωνα με τον οποίο η μικρή είδε τους γονείς της να σκοτώνονται μπροστά στα μάτια της.

Πρόσθεσε πως θέλει την παράταση της ανακωχής.

Παρομοίως η κυβέρνηση της Γαλλίας.

«Δεν έχει πια γονείς, όμως όλη η χώρα την παίρνει στην αγκαλιά της. Θα τη φροντίσουμε», είπε ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου, που συζήτησε τηλεφωνικά με τον κ. Μπάιντεν.

Η ρήτρα που προέβλεπε την παράταση της ανακωχής είναι μεν «ευλογία», πρόσθεσε ο κ. Νετανιάχου, όμως «έχω επίσης πει πως μετά τη συμφωνία θα επιστρέψουμε στον σκοπό μας: να εξαλείψουμε τη Χαμάς και να εγγυηθούμε ότι η Λωρίδα της Γάζας δεν θα είναι πια αυτή που ήταν», συμπλήρωσε.

«Νίκη;»

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός, ο οποίος αναμένεται σήμερα να ζητήσει από την κυβέρνησή του να εγκρίνει προϋπολογισμό «πολέμου», ύψους 30 δισεκατομμυρίων σέκελ (7,3 δισ. ευρώ), διεμήνυσε πως οι στρατιωτικές επιχειρήσεις θα συνεχιστούν ως «τη νίκη». Έκανε τη δήλωση αυτή στη βόρεια Γάζα, όπου πήγε —για πρώτη φορά μετά τη μονομερή αποχώρηση του Ισραήλ από τον παλαιστινιακό θύλακο το 2005— να επιθεωρήσει στρατιώτες.

Στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, λεωφορεία της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου (ΔΕΕΣ) μετέφεραν στη Ραμάλα και στην Μπεϊτούνια αποφυλακισθέντες που υποδέχθηκαν πλήθη ανεμίζοντας σημαίες της Παλαιστίνης, της Χαμάς και άλλων οργανώσεων.

«Αισθάνομαι χαρούμενος και ταυτόχρονα θλιμμένος για το αίμα των μαρτύρων μας. Θλίβομαι για τους μάρτυρές μας αλλά χαίρομαι για τη νίκη της αντίστασής μας», είπε στην Μπεϊτούνια ο Γιάζαν Σαμπά, νεαρός κρατούμενος που αφέθηκε ελεύθερος στο πλαίσιο της ανακωχής.

Το Ισραήλ άρχισε την επίθεση στη Λωρίδα της Γάζας μετά την έφοδο μαχητών της Χαμάς σε νότιους τομείς της ισραηλινής επικράτειας την 7η Οκτωβρίου με 1.200 νεκρούς, κατά τις ισραηλινές αρχές. Κατά τη διάρκεια της πιο πολύνεκρης επίθεσης που υπέστη ποτέ το Ισραήλ από καταβολής κράτους εξάλλου απήχθησαν 240 άνθρωποι και οδηγήθηκαν στον παλαιστινιακό θύλακο.

Σε αντίποινα για την επίθεση αυτή, ο στρατός του Ισραήλ, όπου η πολιτική ηγεσία ορκίστηκε να «εξαλείψει» το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα που πήρε την εξουσία το 2007 στη Λωρίδα της Γάζας, εξαπέλυσε ακατάπαυστους βομβαρδισμούς και την 27η Οκτωβρίου άρχισε χερσαία επιχείρηση.

Με βάση τον πιο πρόσφατο απολογισμό του υπουργείου Υγείας της Χαμάς, 14.854 άνθρωποι, ανάμεσά τους 6.150 παιδιά, σκοτώθηκαν στους ισραηλινούς βομβαρδισμούς. Η πολιτική προστασία στη Γάζα κάνει λόγο για άλλους 7.000 αγνοούμενους, μεγάλο μέρος των οποίων θάφτηκε στα συντρίμμια.

«200 φορτηγά την ημέρα για δυο μήνες»

Μολονότι η ανακωχή προσέφερε μια ανάπαυλα στους Γαζαίους, η ανθρωπιστική κατάσταση παραμένει «επικίνδυνη» και οι ανάγκες «χωρίς προηγούμενο», σύμφωνα με το Γραφείο Αρωγής και Έργων των Ηνωμένων Εθνών για τους Παλαιστίνιους Πρόσφυγες στην Εγγύς Ανατολή (UNRWA).

Από την Παρασκευή, 248 οχήματα φορτωμένα με ανθρωπιστική βοήθεια μπόρεσαν να εισέλθουν στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

«Θα έπρεπε να στέλνουμε 200 φορτηγά την ημέρα για τουλάχιστον δύο μήνες προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του UNRWA, ο Αντνάν Αμπού Χάσνα, εξηγώντας πως ακόμα δεν έχουν φθάσει «ούτε πόσιμο νερό, ούτε τρόφιμα» σε ορισμένους τομείς.

«Μιλάνε για παραδόσεις βοήθειας και καυσίμων, αλλά είμαι στο πρατήριο καυσίμων εννιά ώρες κι είναι ακόμα κλειστό», διαμαρτυρόταν χθες στη Χαν Γιούνις ο Μπιλάλ Ντιάμπ, κάτοικος της πόλης.

Ο ισραηλινός στρατός, που χαρακτηρίζει το βόρειο τρίτο του θυλάκου εμπόλεμη ζώνη, είχε ήδη διατάξει επανειλημμένα τον άμαχο πληθυσμό να φύγει και απαγόρευσε σε οποιονδήποτε να επιστρέψει κατά τη διάρκεια της παύσης των επιχειρήσεων.

Παρά τις προειδοποιήσεις του, χιλιάδες εκτοπισμένοι κάτοικοι της Λωρίδας της Γάζας προσπάθησαν να γυρίσουν στα σπίτια τους στον βορρά κατά τη διάρκεια της ανακωχής.

Στην πόλη της Γάζας, που έχει μετατραπεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της σε συντρίμμια, κάτοικοι κινούνταν χθες μέσα σε σύννεφα σκόνης, ανάμεσα σε σωρούς υπολειμμάτων σπιτιών και άλλων κτιρίων, κατέγραψαν κάμερες του AFP.

Οι μισές και πλέον κατοικίες στη Λωρίδα της Γάζας έχουν υποστεί ζημιές ή καταστραφεί εντελώς, σύμφωνα με τον ΟΗΕ· η πλειονότητα των κατοίκων της, 1,7 εκατ. από τα 2,4 εκατ., έχουν υποστεί εξαναγκαστικό εκτοπισμό.

Στα νοσοκομεία στο νότιο τμήμα του θυλάκου συνεχίζουν να εισάγονται πολλοί τραυματίες που διακομίζονται σ’ αυτά από το βόρειο, όπου σχεδόν όλες οι δομές υγείας έχουν πλέον πάψει να λειτουργούν.

 




Ξεκίνησε την λειτουργία της η ΥΔΟΜ Θάσου

Με κόπους και βάσανα, με καθυστέρηση και μεγάλη προσπάθεια άρχισε να λειτουργεί ουσιαστικά η Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Θάσου. Χάρη και στη διάθεση των εργαζόμενων της και πριν ακόμη η υπηρεσία ενισχυθεί με το νέο της προσωπικό.

 




Άλυτα παραμένουν τα προβλήματα στη λειτουργία του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης

Διαχρονικά είναι τα πολλαπλά προβλήματα λειτουργίας του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης. Η πρόσφατη(14/8/2023) επιστολή του Διευθυντή της Παθολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου μας, προειδοποιεί για την επισφαλή λειτουργία του, γεγονός δε
για το οποίο είχα προειδοποιήσει τον προκάτοχό σας κ. Υπουργό με την υπ’ αριθμ. 1847/23-01-2023 Ερώτησή μου, καθώς και με συνεχείς ανάλογες παρεμβάσεις μου
στη Βουλή.

Το λιγοστό και παράλληλα εξαντλημένο ψυχικά και σωματικά προσωπικό είναι αδύνατον να ανταποκριθεί πια στην ανάγκη παροχής υπηρεσιών υγείας στους κατοίκους της περιοχής. Τον τελευταίο χρόνο πρόσκαιρες λύσεις όπως οι ολιγοήμερες μετακινήσεις γιατρών από άλλα νοσοκομεία και η συνεπικουρία στρατιωτικών ιατρών δεν επέφεραν όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο, τα επιθυμητά αποτελέσματα ώστε να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία του
νοσοκομείου μας. Η σημαντική δε μείωση των υπηρετούντων ειδικευομένων, δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για το μέλλον.

Στο ήδη αποδυναμωμένο Εθνικό Σύστημα Υγείας έρχονται να προστεθούν και οι τραγικές ελλείψεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό σε συνδυασμό με τις αστοχίες στη διαχείριση της πρόσφατης πανδημίας. Ο Ιατρικός Σύλλογος Ξάνθης σε μια απέλπιδα προσπάθεια αφύπνισης σπεύδει να αναδείξει με στιβαρά, τεκμηριωμένα και αληθή επιχειρήματα όλα τα ως άνω αναφερόμενα, προειδοποιώντας για την κρισιμότητα της κατάστασης και τους κινδύνους που μπορεί να διατρέχει η Δημόσια Υγεία στο
Νομό μας.

Κύριε Υπουργέ, με την ιδιότητά μου ως γιατρός και ως Βουλευτής του Νομού Ξάνθης, έχω επανειλημμένα προειδοποιήσει για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το νοσοκομείο Ξάνθης συνολικά, καθώς και οι λοιπές δομές δημόσιας
υγείας της περιοχής μας.

Επειδή οι πολίτες της Ξάνθης αξίζουν μια υγειονομική περίθαλψη που να ανταποκρίνεται στα διεθνή πρότυπα,

Επειδή η δημόσια υγεία αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε ανθρώπου, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1)Πως σκοπεύει να διασφαλίσει την ομαλή και ασφαλή λειτουργία του Γ.Ν. Ξάνθης, προκειμένου να προστατευθεί η Δημόσια Υγεία των πολιτών του Νομού;
2) Θα προχωρήσει σε μόνιμες προσλήψεις παθολόγων και υπόλοιπων υγειονομικών ειδικοτήτων ώστε να καλυφθούν επαρκώς τα κενά που υπάρχουν στο νοσοκομείο;

Ο Ερωτών Βουλευτής  Μπουρχάν Μπαράν




Αβέβαιη η λειτουργία των ελαιοτριβείων της Αλεξανδρούπολης

Σε απόγνωση βρίσκονται οι ελαιοπαραγωγοί της  περιοχής Αλεξανδρούπολης μετα την βιβλική, όπως την χαρακτηρίζουν, καταστροφή που προκάλεσε  η πυρκαγιά των τελευταίων ημερών.

Δύσκολες ώρες περνάει η οικογένεια Κελίδη του Ελαιοτριβείου ΚΥΚΛΩΠΑΣ, βλέποντάς τη φωτιά να φτάνει σε πολύ κοντινή απόσταση από τις εγκαταστάσεις της επιχείρησης εκεί όπου είναι αποθηκευμένες ποσότητες ελαιολάδου και άλλα εύφλεκτα υλικά, με την αγωνία να κορυφώνεται, διότι όλα θα γινόντουσαν παρανάλωμα του πυρός.

Όπως τόνισε μάλιστα η ίδια η Βάλια Κελίδου στο Πρώτο Θέμα με τον Απόστολο Ατζεμιδάκη, οι ίδιοι οι πολίτες με λάστιχα προσπαθούσαν να σβήσουν την πυρκαγιά πριν αυτή φτάσει στο ελαιοτριβείο.




Τραπεζούντα: Ιστορική μέρα για την Παναγία Σουμελά – Το πρωί η Θεία Λειτουργία χοροστατούντος του Οικουμενικού Πατριάρχη

Σήμερα στις 10 το πρωί τελέστηκε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη η θεία λειτουργία στην Παναγία Σουμέλα, το ιστορικό Μοναστήρι του Εύξεινου Πόντου, σύμβολο πίστεως και μαρτυρίου για τους Χριστιανούς.

Χτες, παραμονή της γιορτής της Θεοτόκου, τον Εσπερινό τέλεσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στο καθολικό ναό της Σάντα Μαρία, καθώς δεν υπάρχει ορθόδοξος ναός στην πόλη.

Στο κήρυγμά του μετά τη λειτουργία, ο οικουμενικός Πατριάρχης αναφέρθηκε στην ιστορικότητα της Τραπεζούντας και μνημόνευσε τον καθολικό ιερέα της πόλης Αντρέα Σαντόρο που δολοφονήθηκε το 2006.

Τέλος ευχαρίστησε τον Πάπα Φραγκίσκο και τις τουρκικές αρχές για την παραχώρηση της άδειας για τη λειτουργίας, η οποία βέβαια εστάλη αργά, μόλις την Παρασκευή.

ertnews.gr

 




Λάρισα: Από τις 17 Αυγούστου σε λειτουργία η τηλεδιοίκηση στο σταθμό

Δυστύχημα στα Τέμπη: Με την πλήρη λειτουργία της τηλεδιοίκησης θα αποφεύγεται πλέον το λάθος του ανθρώπινου παράγοντα

Την Πέμπτη, 17 Αυγούστου, αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το σύστημα τηλεδιοίκησης στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας, το οποίο έχει παραληφθεί από τον ΟΣΕ και βρίσκεται αυτές τις ημέρες σε δοκιμαστική λειτουργία.

Όπως ανέφερε μιλώντας στην ΕΡΤ Λάρισας, ο κεντρικός σταθμάρχης Λάρισας κ. Γ. Ζήνδρος με την πλήρη λειτουργία της τηλεδιοίκησης θα αποφεύγεται πλέον το λάθος του ανθρώπινου παράγοντα. Μέσω του συγκεκριμένου συστήματος ο σταθμός του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας στη Λάρισα έχει σε πραγματικό χρόνο ενημέρωση για τις αμαξοστοιχίες και τα σημεία που αυτές βρίσκονται σε ένα μήκος 200 και πλέον χιλιομέτρων. Μέσω του συγκεκριμένου συστήματος, όπως διευκρινίστηκε μπορεί να γίνουν παρεμβάσεις και στα κλειδιά των γραμμών σε συνεννόηση πάντα με τους κατά τόπους σταθμάρχες.

Η τηλεδιοίκηση, όπως εξήγησε ο κ. Ζήνδρος λειτουργούσε κανονικά από το 2007, αλλά τα πρώτα προβλήματα παρουσιάστηκαν το 2010. Τότε παρατηρήθηκαν οι πρώτες φθορές στο σύστημα και δεν υπήρξε μέριμνα για την αντικατάσταση, κλοπών σε καλώδια αλλά και ζημιών που προκλήθηκαν λίγα χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το καλοκαίρι του 2015 από φωτιά στο Λιτόχωρο και τον Ιούλιο του 2019 από νέα φωτιά στην ΕΒΖ Λάρισας, η οποία έθεσε οριστικά εκτός λειτουργίας το συγκεκριμένο σύστημα.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί διοικητική παραλαβή προς χρήση από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ του έργου, πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη και αφορά στην σηματοδότηση του τμήματος της διπλής γραμμής από Λάρισα μέχρι το Πλατύ, μήκους 130 χλμ και την παράδοση του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας Λάρισας, το οποίο ελέγχει την κυκλοφορία των συρμών σε μήκος 200 χιλιόμετρων διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, στο τμήμα από τον Δομοκό έως το Πλατύ.