Ερώτηση στη βουλή για την υποστήριξη χρηστών λευκού Μπαστουνιού

Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσαν βουλευτές, αναδεικνύοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με προβλήματα όρασης στην καθημερινότητά τους και την ανάγκη για ενίσχυση της χρήσης του λευκού μπαστουνιού, ως εργαλείου αυτονομίας.

Συγκεκριμένα, οι βουλευτές επεσήμαναν την έλλειψη κατάλληλων υποδομών, όπως οδηγοί όδευσης τυφλών και ηχητικά σήματα στους φωτεινούς σηματοδότες, που δυσχεραίνουν τις μετακινήσεις των ατόμων με προβλήματα όρασης. Επιπλέον, τόνισαν την ανάγκη για περαιτέρω ενημέρωση της κοινωνίας, ώστε να γίνουν σεβαστά τα δικαιώματα και οι ανάγκες αυτής της ευάλωτης ομάδας.

Οι ερωτώντες ζήτησαν από την κυβέρνηση να λάβει συγκεκριμένα μέτρα, όπως:

  • Την επιτάχυνση των έργων για προσβάσιμες υποδομές σε αστικές και περιαστικές περιοχές.
  • Την ενίσχυση των προγραμμάτων εκπαίδευσης στη χρήση του λευκού μπαστουνιού.
  • Την ευαισθητοποίηση του κοινού μέσω καμπανιών που θα προάγουν την κατανόηση και τον σεβασμό προς τα άτομα με προβλήματα όρασης.

Η ερώτηση αναμένεται να συζητηθεί στο κοινοβούλιο, με στόχο την εξεύρεση άμεσων λύσεων που θα εξασφαλίσουν ίση μεταχείριση και προσβασιμότητα για τους πολίτες με προβλήματα όρασης.




Δράση ευαισθητοποίησης ΑμεΑ για την παγκόσμια ημέρα λευκού μπαστουνιού

Στις 15 Οκτωβρίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Λευκού Μπαστουνιού, ο Νομαρχιακός Σύλλογος ΑμεΑ του Νομού Καβάλας και η Περιφερειακή Ένωση Τυφλών Ανατολικής Μακεδονίας πραγματοποίησαν δράση ευαισθητοποίησης για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία όρασης.

Οι φορείς πραγματοποίησαν διαδρομές σε κεντρικά σημεία της πόλης, όπως η πλατεία Καπνεργάτη και οι πεζόδρομοι του Αγίου Νικολάου, καταγράφοντας προβλήματα προσβασιμότητας.Οι αναπλάσεις στην πόλη, παρόλο που σε αρκετές περιπτώσεις είναι καλαίσθητες, δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το πετρόχτιστο δάπεδο στον πεζόδρομο του Αγίου Νικολάου. Επιπλέον, κινητά εμπόδια και παράνομα σταθμευμένα οχήματα εμποδίζουν την ελεύθερη κίνηση στους πεζόδρομους, καθιστώντας την καθημερινότητα των πολιτών με οπτική αναπηρία ακόμα πιο δύσκολη.Οι συμμετέχοντες ζήτησαν ίσες ευκαιρίες και μια πόλη προσβάσιμη και ασφαλή για όλους, καλώντας τις αρμόδιες αρχές να συνεργαστούν για την εξασφάλιση ενός περιβάλλοντος που σέβεται τα δικαιώματα όλων των πολιτών.




Αποκαλυπτική η Washington Post: Το Ισραήλ χρησιμοποίησε πυρομαχικά λευκού φωσφόρου αμερικανικής κατασκευής στον Λίβανο

Η αμερικανική κυβέρνηση δήλωσε «ανήσυχη» χθες Δευτέρα μετά τη δημοσίευση άρθρου της εφημερίδας Washington Post το οποίο αποκαλύπτει, έπειτα από ανάλυση θραυσμάτων, πως ο στρατός του Ισραήλ χρησιμοποίησε πυρομαχικά λευκού φωσφόρου αμερικανικής κατασκευής σε πλήγματα του πυροβολικού στον νότιο Λίβανο τον Οκτώβριο με αποτέλεσμα να απανθρακωθούν σπίτια.

«Είμαστε ενήμεροι για το άρθρο αυτό και βεβαίως ανησυχούμε. Θα θέσουμε ερωτήματα για να μάθουμε λίγα περισσότερα», είπε σε δημοσιογράφους ο Τζον Κέρμπι, εκπρόσωπος του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας του Λευκού Οίκου.

Τα πυρομαχικά λευκού φωσφόρου, εξ ορισμού εμπρηστικά, απαγορεύεται να χρησιμοποιούνται εναντίον αμάχων ή πολιτικών στόχων, πάντως όχι εναντίον στρατιωτικών στόχων, δυνάμει του Τρίτου Πρωτοκόλλου της Σύμβασης για την Απαγόρευση της Χρήσης Ορισμένων Συμβατικών Όπλων (CCW) που υπογράφτηκε το 1980 στη Γενεύη.

Υπάρχουν επίσης άλλες περιπτώσεις «νόμιμης» χρήσης των πυρομαχικών λευκού φωσφόρου, όπως είναι «ο φωτισμός» του πεδίου ή η δημιουργία «παραπετασμάτων καπνού για την κάλυψη κινήσεων», υπενθύμισε ο Τζον Κέρμπι.

«Οποτεδήποτε προμηθεύουμε υλικό όπως ο λευκός φώσφορος σε άλλον στρατό το κάνουμε προσδοκώντας πλήρως πως θα χρησιμοποιηθεί για νόμιμους σκοπούς βάσει του δικαίου του πολέμου», πρόσθεσε.

«Ο λευκός φώσφορος μπορεί να χρησιμοποιείται με νόμιμο τρόπο σε στρατιωτικό επίπεδο, αλλά όχι εναντίον αμάχων», θύμισε επίσης ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, ο Μάθιου Μίλερ, προσθέτοντας κι αυτός πως η κυβέρνηση Μπάιντεν προσπαθεί να συγκεντρώσει «περαιτέρω πληροφορίες».

Οι ΗΠΑ είναι ο κυριότερος προμηθευτής στρατιωτικού υλικού του Ισραήλ κι ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν δεσμεύτηκε ότι η Ουάσιγκτον θα το στηρίξει στον πόλεμο εναντίον της Χαμάς, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ο Λίβανος κατηγορεί το Ισραήλ εδώ κι εβδομάδες πως χρησιμοποίησε πυρομαχικά λευκού φωσφόρου σε πλήγματα εναντίον μαχητών του κινήματος Χεζμπολά στο νότιο τμήμα της χώρας, προκαλώντας τεράστιες πυρκαγιές.

Η ΜΚΟ Διεθνής Αμνηστία ανέφερε από την πλευρά της πως διαθέτει «αποδείξεις για παράνομη χρήση από το Ισραήλ (πυρομαχικών) λευκού φωσφόρου μεταξύ της 10ης και της 16ης Οκτωβρίου» και ζήτησε να διενεργηθεί «έρευνα για έγκλημα πολέμου».

Στα μέσα Οκτωβρίου, το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (HRW) κατηγόρησε επίσης το Ισραήλ πως χρησιμοποίησε πυρομαχικά λευκού φωσφόρου στη Λωρίδα της Γάζας και στον Λίβανο.

«Διαψεύδουμε τις κατηγορίες αυτές», είναι «αναμφίβολα ψευδείς», δήλωσε τότε εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού.




Βόλτα μερλών της Περιφερειακής Ένωσης Τυφλών ΑΜ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Λευκού Μπαστουνιού

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα λευκού μπαστουνιού που μνημονεύεται στις 15 Οκτωβρίου, η Περιφερειακή Ένωση τυφλών ανατολικής Μακεδονίας πραγματοποίησε σήμερα στην Καβάλα δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών στο θέμα της προσβασιμότητας. Κινηθήκαμε σε πεζόδρομους και πεζοδρόμια του κέντρου της Καβάλας, συζητήσαμε με τους διερχόμενους πολίτες και τους καταστηματάρχες για την προσβασιμότητα, τα εμπόδια που υπάρχουν και δώσαμε τον λόγο στους ίδιους τους συμπολίτες μας να μας πούνε την γνώμη τους σχετικά με την προσβασιμοτητα και αν μπορεί ένα άτομο με αναπηρία όρασης να κινηθεί με ανεξαρτησία και ασφάλεια. Ευχαριστούμε πολύ τον αντιδήμαρχο κ. Απόστολο Μουμτσάκη, τον εκπρόσωπο του τμήματος τροχαίας Καβάλας κ. Γαλάνη Δημήτρη και την εκπρόσωπο της δημοτικής αστυνομίας κα Κούτρα Αλεξάνδρα που μας συνόδευαν στην περιήγηση και κατέγραψαν τις παρατηρήσεις μας. Δυστυχώς το φαινόμενο της τοποθέτησης εμποδίων και της μη τήρησης των κανόνων της προσβασιμότητας έχει γίνει μάστιγα στις σύγχρονες πόλεις και θα πρέπει όλοι, πολίτες και αρμόδιες αρχές, να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Η πόλη ανήκει σε όλους τους πολίτες.