Ντόναλντ Τραμπ: Υποδέχεται στον Λευκό Οίκο στελέχη της βιομηχανίας των κρυπτονομισμάτων

Στελέχη της βιομηχανίας των κρυπτονομισμάτων έχουν προσκληθεί σήμερα στον Λευκό Οίκο από τον Ντόναλντ Τραμπ, με τον Αμερικανό πρόεδρο να αναμένεται να εκμεταλλευθεί την ευκαιρία αυτή για να επαναλάβει την άνευ όρων στήριξή του στον τομέα και να παρουσιάσει τα σχέδια της κυβέρνησής του να δημιουργήσει ένα στρατηγικό απόθεμα κρυπτονομισμάτων.

Στελέχη και επενδυτές θα συναντηθούν νωρίς το απόγευμα με μέλη ομάδας εργασίας του προέδρου, υπό τον σύμβουλο τεχνητής νοημοσύνης και κρυπτονομισμάτων Ντέιβιντ Σακς.

«Σύνοδος κρύπτο»

Ο Ρεπουμπλικάνος πρόεδρος θα είναι ο οικοδεσπότης αυτής της «συνόδου κρύπτο», η ατζέντα της οποίας δεν έχει γίνει γνωστή, και αναμένεται να εκφωνήσει ομιλία. Ο Τραμπ, αν και στο παρελθόν αντιμετώπιζε με εχθρότητα τα κρυπτονομίσματα, άλλαξε στάση στη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας.

Μάλιστα συνδέεται με μια εταιρεία ανταλλαγής κρυπτονομισμάτων, τη World Liberty Financial, στην οποία συμμετέχουν τρεις γιοι του, ενώ στα μέσα Ιανουαρίου λάνσαρε το δικό του κρυπτονόμισμα, το Trumpcoin, εγείροντας κατηγορίες περί σύγκρουσης συμφερόντων.

Στρατηγικό απόθεμα

Εξάλλου η βιομηχανία των κρυπτονομισμάτων συνεισέφερε περισσότερα από 100 εκατ. δολάρια στην προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ. Ο Αμερικανός πρόεδρος έχει διορίσει επικεφαλής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς (SEC) τον Πολ Άτκινς, υπέρμαχο των κρυπτονομισμάτων.

Υπό την ηγεσία του Άτκινς η SEC απέσυρε προσφυγές εναντίον μεγάλων πλατφορμών ανταλλαγής κρυπτονομισμάτων, όπως η Coinbase και Kraken, οι οποίες είχαν κατατεθεί επί προεδρίας Τζο Μπάιντεν.

Παράλληλα χθες, Πέμπτη, ο Τραμπ υπέγραψε εκτελεστικό διάταγμα για τη δημιουργία ενός «στρατηγικού αποθέματος» κρυπτονομισμάτων, το οποίο αρχικά θα τροφοδοτηθεί από περίπου 200.000 bitcoin τα οποία έχει κατασχέσει η αμερικανική δικαιοσύνη.

Ποια κρυπτονομίσματα θα περιλαμβάνονται

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ο Ρεπουμπλικάνος είχε αναφέρει τα ονόματα πέντε κρυπτονομισμάτων, τα οποία θα περιλαμβάνονται σε αυτό το ταμείο: bitcoin, ether, XRP, solana και cardano. Δεν είναι ξεκάθαρο πώς θα λειτουργεί το ταμείο αυτό ή με ποιο τρόπο θα ωφελήσει τους φορολογούμενους.

Ο Σακς από την πλευρά του συνέκρινε αυτό το νέο δημόσιο ταμείο, η αξία του οποίου εκτιμάται αυτή τη στιγμή στα 17,5 δισεκ. δολάρια, με τα αμερικανικά αποθέματα χρυσού, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση δεν θα πουλά τα κρυπτονομίσματα που διαθέτει, αλλά θα τα διατηρεί για την αξία τους.

Το ταμείο αυτό είναι «ένα από τα ισχυρότερα μηνύματα υποστήριξης που έχει λάβει ποτέ η βιομηχανία», εκτίμησε ο Τζέικομπ Φίλιπς της Lombart Finance, μιας εταιρείας που ειδικεύεται στα κρυπτονομίσματα. «Γνωρίζω επιχειρηματίες και ομάδες που επέστρεψαν στις ΗΠΑ ενθαρρυμένοι από την αλλαγή του ρυθμιστικού περιβάλλοντος», σχολίασε ο Φίλιπς.

Η σημερινή συνάντηση «αποτελεί σημείο καμπής για τη βιομηχανία των ψηφιακών ενεργητικών», επεσήμανε και η Ελίτσα Τάσκοβα στέλεχος στην πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων Nexo.

Πηγή:cnn.gr




Πιθανή χαλάρωση των κυρώσεων κατά της Ρωσίας από τον Λευκό Οίκο

Ένα σχέδιο για την ελάφρυνση των κυρώσεων στη Ρωσία φαίνεται να καταρτίζει ο Λευκός Οίκος καθώς ο αμερικανός πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, επιδιώκει να αποκαταστήσει τους δεσμούς με τη Μόσχα και να σταματήσει τον πόλεμο στην Ουκρανία. Αυτό δήλωσαν στο Reuters ένας αμερικανός αξιωματούχος και ένα άλλο πρόσωπο που γνωρίζει το θέμα.

Συγκεκριμένα ο Λευκός Οίκος έχει ζητήσει από τα υπουργεία Εξωτερικών και Οικονομικών να συντάξουν έναν κατάλογο κυρώσεων στους οποίους θα μπορούσε να γίνει χαλάρωση για να συζητήσουν οι αμερικανοί αξιωματούχοι με τους Ρώσους εκπροσώπους τις επόμενες ημέρες, στο πλαίσιο των ευρέων συνομιλιών της κυβέρνησης με τη Μόσχα για τη βελτίωση των διπλωματικών και οικονομικών σχέσεων, ανέφεραν οι πηγές.

Σύμφωνα με τις πηγές τα αρμόδια γραφεία συντάσσουν τώρα μια πρόταση για την άρση των κυρώσεων σε επιλεγμένες οντότητες και φυσικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων Ρώσων ολιγαρχών.

Ο Guardian γράφει πως το συγκεκριμένο αίτημα του Λευκού Οίκου υπογραμμίζει την προθυμία του Τραμπ και των συμβούλων του να χαλαρώσουν τις ρωσικές κυρώσεις ως μέρος μιας πιθανής συμφωνίας με τη Μόσχα.

Το Κρεμλίνο χαρακτήρισε πέρυσι τις σχέσεις με την κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν, η οποία υποστήριξε καθόλη τη διάρκεια του πολέμου την Ουκρανία οικονομικά και στρατιωτικά, «κάτω από το μηδέν».

Αλλά ο Τραμπ, ο οποίος υποσχέθηκε ένα γρήγορο τέλος στον πόλεμο, ανέτρεψε γρήγορα την πολιτική των ΗΠΑ με σκοπό να ανοίξει συνομιλίες με τη Μόσχα, ξεκινώντας με ένα τηλεφώνημα στον Βλαντιμίρ Πούτιν στις 12 Φεβρουαρίου, το οποίο ακολούθησαν συναντήσεις μεταξύ Αμερικανών και Ρώσων αξιωματούχων στη Σαουδική Αραβία και την Τουρκία.

Τον Ιανουάριο ο Τραμπ απείλησε να αυξήσει τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας εάν ο Πούτιν δεν ήταν πρόθυμος να διαπραγματευτεί τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία. Αλλά πιο πρόσφατα, αξιωματούχοι της κυβέρνησης Τραμπ άφησαν ανοιχτά το ενδεχόμενο χαλάρωσης των κυρώσεων κατά της Μόσχας.

Αν και δεν είναι σαφές ποιες ρωσικές κυρώσεις θα μπορούσε να άρει πρώτα η κυβέρνηση Τραμπ, θα μπορούσε να εκδώσει εκτελεστικό διάταγμα που θα επέτρεπε στην κυβέρνηση να ξεκινήσει τη διαδικασία χαλάρωσης.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει επίσης να ζητήσει την έγκριση του Κογκρέσου για την άρση των μέτρων για ορισμένες οντότητες, δήλωσε ο Τζον Σμιθ, εταίρος της δικηγορικής εταιρείας Morrison Foerster και πρώην επικεφαλής του γραφείου ελέγχου ξένων περιουσιακών στοιχείων του υπουργείου Οικονομικών.

 

Πηγή:newsbeast.gr




Όταν ο Τραμπ άφησε τον Λευκό Οίκο για την Κομοτηνή

Πάντα επίκαιρος ο Σύλλογος Μεγάλου Κρανοβουνίου

Φαίνεται πως ο Ντόναλντ Τραμπ δεν κρατήθηκε και είπε να αφήσει για λίγο τις υπογραφές διαταγμάτων, τις μάχες στο Twitter (ή μήπως στο X;), και τις βαθυστόχαστες συζητήσεις με τον Έλον Μασκ για το αν το διάστημα είναι επίπεδο ή αν θα μετακομίσουμε στον Άρη, για να ζήσει και να ξεφαντώσει στο καρναβάλι της Κομοτηνής! Παρέα με την άσπρη Bentley του.

Ο Σύλλογος Μεγάλου Κρανοβουνίου, πάντα πρωτοπόρος στις μεταμφιέσεις, επέλεξε για το Kom On Party το πιο επίκαιρο και εκρηκτικό θέμα: Ντόναλντ και Μελάνια Τραμπ! Έτσι, το βράδυ του πάρτι, η πόλη πλημμύρισε από ξανθές φράντζες, ψεύτικα σπρέι μαυρίσματος και χειρονομίες “You’re fired!” σε κάθε γωνιά.

Ο ίδιος ο Πρόεδρος—ή μήπως όλοι ήταν ο Πρόεδρος;— περιφερόταν στους δρόμους με κόκκινες γραβάτες, ακούγοντας τον ύμνο του καρναβαλιού: “Make Komotini Great Again!” Δίπλα του, δεκάδες Μελάνιες έκαναν αργές, αριστοκρατικές κινήσεις, προσπαθώντας να χαμογελάσουν όσο λιγότερο γίνεται.

Λέγεται ότι ένας Τραμπ ανέβηκε σε ένα μπαλκόνι και φώναξε: “I LOVE KOMOTINI! THE BEST CITY! EVEN BETTER THAN NEW YORK! SAD FOR NEW YORK!” προκαλώντας το γέλιο του καρναβαλιού. Όπως είπε ένας καρναβαλιστής που ήταν στο σημείο: “Αν μας δει ο Τραμπ, είτε θα μας μηνύσει είτε θα θέλει να είναι μαζί μας του χρόνου!” και ειλικρινά… δεν θα μας έκανε καμία εντύπωση!

 

xronos.gr




Θεσσαλονίκη: Άνδρας έπεσε από τον Λευκό Πύργο και σκοτώθηκε

Συναγερμός σήμανε το μεσημέρι της Δευτέρας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, καθώς ένας άντρας έπεσε από τον Λευκό Πύργο, με συνέπεια να χάσει τη ζωή του.

Οι συνθήκες της πτώσης παραμένουν άγνωστες. Σύμφωνα με αυτόπτη μάρτυρα, ο άντρας  «πρώτα έπεσε σε δέντρο, έσπασε το κλαδί και προσγειώθηκε στο έδαφος. Εκείνη την ώρα υπήρχε κόσμος κοντά και το μόνο που ακούστηκε, ήταν ο θόρυβος της πτώσης. Δεν το βρίσκω λογικό να πέσει από εκεί, αν δεν ήθελε να αυτοκτονήσει. Η Αστυνομία έφτασε πολύ γρήγορα. Οι διασώστες προσπάθησαν να τον σώσουν».

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από την έρευνα της ΕΛ.ΑΣ., δεν προκύπτουν ίχνη εγκληματικής ενέργειας. Η έρευνα για τις συνθήκες του περιστατικου συνεχίζεται, ενώ θα ληφθεί και το υλικό από τις κάμερες ασφαλείας του Λευκού Πύργου.

Στο σημείο έσπευσαν ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ και ισχυρές δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ. που απέκλεισαν την περιοχή. Οι διασώστες προσπάθησαν να επαναφέρουν τον άντρα, ο οποίος ήταν χωρίς τις αισθήσεις του, ωστόσο δεν τα κατάφεραν, διαπιστώνοντας, τελικά, τον θάνατό του.




Θεσσαλονίκη | Άνδρας έπεσε από τον Λευκό Πύργο

Από τον Λευκό Πύργο έπεσε το μεσημέρι της Δευτέρας ένας άνδρας στη Θεσσαλονίκη.

Υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες, ο άνδρας βρέθηκε στο κενό από το μνημείο.

Στο σημείο έσπευσε κινητή μονάδα του ΕΚΑΒ, όπως μεταδίδει το thestival. Σύμφωνα με πληροφορίες, διασώστες του ΕΚΑΒ προσπάθησαν να τον επαναφέρουν καθώς ο άνδρας δεν έχει τις αισθήσεις του.

Οι αστυνομικές δυνάμεις έχουν αποκλείσει το σημείο.

Διερευνάται το ενδεχόμενο ατυχήματος ή αυτοχειρίας.

newsbeast.gr, cnn.gr




Το αρχαίο θέατρο της Θάσου αποκαταστάθηκε με το φημισμένο λευκό μάρμαρο του νησιού

Μετά από έντεκα ολόκληρα χρόνια που παρέμενε κλειστό, το αρχαίο θέατρο της Θάσου, ένα από τα παλαιότερα στον ελληνικό χώρο, ανοίγει και πάλι για το κοινό στα μέσα Μαΐου, μετά την ολοκλήρωση των εκτεταμένων εργασιών αναστήλωσης και αποκατάστασής του κοίλου (που ξεκίνησαν το 2018 και ολοκληρώθηκαν πριν λίγους μήνες). Το τελικό αποτέλεσμα εντυπωσιάζει πραγματικά τον επισκέπτη καθώς ντύθηκε εξ’ ολοκλήρου με το φημισμένο λευκό μάρμαρο που εξορύσσεται στα λατομεία του νησιού. Σημειώνεται ότι το θέατρο αποκαταστάθηκε στη φάση που βρίσκονταν στα Ρωμαϊκά χρόνια.

Κατασκευασμένο τον 4ο αιώνα π.Χ. σε πρανές λόφου στα ανατολικά της αρχαίας πόλης της Θάσου (της σημερινής πρωτεύουσας του νησιού, του Λιμένα), το αρχαίο θέατρο με την απαράμιλλη θέα στη θάλασσα, ετοιμάζεται να περάσει σε μια νέα περίοδο λειτουργίας, σχεδόν έναν αιώνα μετά την πρώτη ανασκαφή που διενήργησε (1921) η Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή, αποκαλύπτοντας το κοίλο, την ορχήστρα, τις παρόδους κι ένα τμήμα της σκηνής.

Το έργο της αναστήλωσης του μνημειακού αυτού θεάτρου ήταν ίσως ένα από τα δυσκολότερα τεχνικά έργα που υλοποίησε τα τελευταία χρόνια η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου, υπό την επίβλεψη της αρχαιολόγου Κωνσταντίνας Πανούση. Στην πραγματικότητα, το κοίλο του θεάτρου σκάφτηκε εκ βάθρων προκειμένου να αποκατασταθούν φθορές του παρελθόντος, να δοθεί λύση σε θέματα στατικότητας, να ολοκληρωθούν σημαντικές υποδομές που θα εξασφάλιζαν την διάσωσή του και εν τέλει θα συνέβαλαν στη σύγχρονη λειτουργία του ως χώρου που μπορεί να φιλοξενεί ξανά πολιτιστικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.

Με την απόδοση του θεάτρου στους κατοίκους και τους χιλιάδες επισκέπτες του νησιού ικανοποιείται ένα μεγάλο αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Θάσου και προσωπικά του πρώην δημάρχου του νησιωτικού δήμου Κώστα Χατζηεμμανουήλ, ο οποίος επέμενε για την αποκατάσταση του κοίλου του αρχαίου θεάτρου στην αρχική μαρμάρινη μορφή.

Με την αμέριστη συμπαράσταση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, της ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού που ενέταξε το έργο στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της, του προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία-Θράκη» και του προσωπικού της Επιτελικής Δομής του ΥΠΠΟ (ΕΔΕΠΟΛ), η αποκατάσταση του αρχαίου θεάτρου αποτελεί μια πραγματικότητα παρά τις πολλές και μεγάλες δυσκολίες που έπρεπε να ξεπεραστούν. Το συνολικό κόστος αποκατάστασης του κοίλου του αρχαίου θεάτρου ανήλθε στο ποσό των 3.500.000 ευρώ.

Τα εδώλια αποκαταστάθηκαν με λευκό μάρμαρο από τα λατομεία του νησιού

«Οι εργασίες αποκατάστασης του κοίλου αποδείχτηκαν εξαιρετικά προβληματικές και πολύ πιο εκτεταμένες απ’ ό,τι αρχικά προβλέπονταν», εξηγεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η επιβλέπουσα του έργου,η αρχαιολόγος Κωνσταντίνα Πανούση, και συνεχίζει: «για να γίνουν οι παραπάνω εργασίες, έπρεπε να τροποποιηθεί η αρχική μελέτη αποκατάστασης, γεγονός που απαίτησε χρόνο. Εν συνεχεία, εκπονήθηκε στατική μελέτη, μελέτη διαχείρισης όμβριων υδάτων και τροποποίηση της αρχιτεκτονικής μελέτης. Όλα τα παραπάνω αύξησαν σημαντικά το φυσικό αντικείμενο της αναστήλωσης, καθώς κτίστηκαν εκ νέου 29 σειρές υποδομών, αντί για 13 που προβλέπονταν αρχικά, έγιναν εργασίες σε 177 αρχαία εδώλια στην άνω αδιατάρακτη ζώνη και τοποθετήθηκαν 622 σύγχρονα και αρχαία εδώλια και 147 σύγχρονα σκαλιά στην κύρια ζώνη αναστήλωσης, η οποία καταλαμβάνει 29 σειρές εδωλίων σε οκτώ κερκίδες που χωρίζονται από επτά κλίμακες. Το τελικό σύνολο επεμβάσεων στο κοίλο του αρχαίου θεάτρου της Θάσου αφορά σε 1.039 αρχιτεκτονικά μέλη».

Από τις πιο σημαντικές εργασίες που έπρεπε να γίνουν ήταν η καταγραφή και ταυτοποίηση των αρχαίων μελών του θεάτρου, τα οποία επανατοποθετήθηκαν. Θραυσμένα αρχαία εδώλια συμπληρώθηκαν με χυτό υλικό και όπου δεν υπήρχε αρχαίο υλικό, τοποθετήθηκαν μέλη κατασκευασμένα από ολόλευκο μάρμαρο του νησιού.

«Ομολογουμένως αυτό που είχαμε να αντιμετωπίσουμε στο αρχαίο θέατρο της Θάσου ήταν μια μεγάλη πρόκληση ειδικά ως προς την προμήθεια του μαρμάρου», υπογραμμίζει η κα Πανούση, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, και συμπληρώνει: «Η ανάλυση του υλικού που έγινε στα αρχαία εδώλια μας έδειξε το είδος και τη σύνθεση του μαρμάρου που χρησιμοποιήθηκε στην αρχαιότητα, και βάσει αυτού παραγγέλθηκε παρόμοιο μάρμαρο από λατομείο του νησιού. Πρέπει να εξάρουμε την άριστη συνεργασία που είχαμε με τον ανάδοχο στο συγκεκριμένο τμήμα του έργου, τον κ. Μπαϊρακτάρη, ο οποίος ανέλαβε όχι μόνο την προμήθεια αλλά επίσης τη λάξευση και επεξεργασία των μαρμάρινων εδωλίων, προκειμένου να επιτύχουμε την απαραίτητη συμμετρία και καμπυλότητα, ώστε να τοποθετηθούν τα σύγχρονα εδώλια στο κοίλο του θεάτρου. Η ολοκλήρωση όλων των εργασιών που χρειάστηκαν για την αποκατάσταση του κοίλου του αρχαίου θεάτρου οφείλεται στο προσωπικό του έργου που δούλεψε κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, συχνά υπερβάλλοντας εαυτόν».

Είναι γεγονός πως η πανδημία του κορονοϊού και η έλλειψη εργατικού δυναμικού στο νησί δυσχέραινε σε μεγάλο βαθμό την ομαλή εκτέλεση των εργασιών. Χαρακτηριστική είναι μάλιστα η περίπτωση του έργου της βελτίωσης του λιθόκτιστου βαθμιδωτού μονοπατιού που οδηγεί στο αρχαίο θέατρο. Στη σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος κατατέθηκε μόνο μία προσφορά, ωστόσο ο μοναδικός ανάδοχος παραιτήθηκε στη συνέχεια γιατί δεν κατόρθωσε να βρει χτίστες!

Οι εργασίες συνεχίζονται

Στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να απομακρυνθεί από το εσωτερικό του αρχαίου θεάτρου ο γερανός, με τη βοήθεια του οποίου έγινε η τοποθέτηση των εδωλίων, ώστε στη συνέχεια να ολοκληρωθεί και το έργο της επίστρωσης της ορχήστρας. Το αρχαίο θέατρο θα είναι εν μέρει επισκέψιμο, κυρίως στο κοίλο του, αφού οι εργασίες θα συνεχίζονται στο εσωτερικό του, ωστόσο οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά το έργο της αποκατάστασης που έγινε.

Η πλήρης και επαρκής ηλεκτροδότηση του αρχαίου θεάτρου είναι μία από τις εκκρεμότητες στο συνολικό έργο της αποκατάστασης του μνημείου, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιούνται σε αυτό σύγχρονες θεατρικές παραστάσεις. Όπως εξηγεί η κ. Πανούση, το επόμενο διάστημα αναμένεται να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την πλήρη αποκατάσταση του δικτύου, το οποίο παρουσίαζε θέματα με διακοπές σε όλη τη διάρκεια του έργου.

Να σημειωθεί ότι μέχρι και το 2013, οπότε το θέατρο έκλεισε οριστικά προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες, τα εδώλια του θεάτρου ήταν ξύλινα, που στηρίζονταν πάνω σε μεταλλικές εξέδρες, οι οποίες τοποθετήθηκαν τη δεκαετία του 1990. Το αρχαίο θέατρο της Θάσου, όλα τα προηγούμενα χρόνια πέρασε από πολλές φάσεις συντήρησης, έως ότου ξεκινήσουν, το Νοέμβριο του 2018, οι οριστικές εργασίες της πλήρους αποκατάστασής του κοίλου. Κατά το παρελθόν, ωστόσο, φιλοξένησε μεγάλα και σημαντικά πολιτιστικά δρώμενα, όπως ήταν οι εκδηλώσεις στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Φιλίππων – Θάσου.

Ο πρώην δήμαρχος του νησιού Κώστας Χατζηεμμανουήλ, ο οποίος πρωτοστάτησε στην αποκατάσταση του αρχαίου θεάτρου στην αρχική μαρμάρινη μορφή του, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δεν κρύβει την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση των εργασιών. «Νιώθω δικαιωμένος», τονίζει σε δηλώσεις του, «καθώς μία πολυετής προσπάθεια που άρχισε το 2011, κι ένας προσωπικός αγώνας, έφτασε στο τέλος του χάρη στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου και την έφορο αρχαιοτήτων Σταυρούλα Δαδάκη, η οποία ωρίμασε τις απαιτούμενες διαδικασίες, διευκρινίζοντας όλα εκείνα τα σημεία τα οποία είναι απαραίτητα για να εξελιχθεί μια μελέτη σε έργο».

«Αισθάνομαι», συνεχίζει ο κ. Χατζηεμμανουήλ, «ότι κέρδισα ένα προσωπικό “στοίχημα” κι εκπληρώνω μία δέσμευσή μου στον κόσμο της Θάσου, όταν το 2010 υποσχέθηκα ότι θα πετάξω τα σάπια κόντρα πλακέ από το αρχαίο θέατρο του νησιού και θα τα αντικαταστήσω με ολόλευκο μάρμαρο Θάσου. Θέλω να εξάρω και την ομόφωνη απόφαση του ΚΑΣ για τη μαρμάρινη αποκατάσταση του μνημείου. Μια απόφαση που στηρίχθηκε στην άρτια αποτύπωση του εξαιρετικού αρχαιολόγου και αρχιτέκτονα Τόνι Κοζέλι, που ζει μόνιμα στο νησί προσφέροντας σημαντικό έργο».

Η επαναλειτουργία του αρχαίου θεάτρου προκάλεσε αισθήματα ικανοποίησης στον δήμο Θάσου. Ο δήμαρχος Λευτέρης Κυριακίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, θεωρεί πολύ σημαντικό το γεγονός ότι πλέον θα είναι επισκέψιμο το μνημείο και σημειώνει ότι πρόθεση της διοίκησης του δήμου είναι να φιλοξενηθούν σε αυτό εκδηλώσεις, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Το αρχαίο θέατρο της Θάσου είναι και πάλι έτοιμο να «μιλήσει» στους χιλιάδες θεατές, μεταφέροντας την ιστορία του, τις περιπέτειες και την πορεία που χάραξε στο χρόνο. Είναι αυτή η ιστορία που μεταφέρουν στους νεότερους τα αρχαία ονόματα δεκάδων ανθρώπων και οικογενειών του νησιού που είναι χαραγμένα πάνω στα μαρμάρινα εδώλια του κοίλου και μαρτυρούν τη συνεχή πορεία του μνημείου μέσα στους αιώνες.

Πηγή: newsbeast.gr




Γιώργος Τσούνης | Στις 4 Απριλίου ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον Λευκό Οίκο

Στις 4 Απριλίου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα βρίσκεται στο Οβάλ Γραφείο, όπου θα συναντηθεί με τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, ανακοίνωσε στο East Macedonia & Thrace Forum II, που διοργανώνεται στην Αλεξανδρούπολη από τη City Hub Events, ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Γιώργος Τσούνης. «Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ αγαπάει την Ελλάδα και τους Έλληνες πάρα πολύ και οι ΗΠΑ στέκονται πάντα δίπλα στην Ελλάδα» διαμήνυσε.

 Εξαίροντας το επίπεδο των διμερών σχέσεων, ξεκινώντας την ομιλία του στο φόρουμ, ο κ. Τσούνης τόνισε πως οι σχέσεις ΗΠΑ-Ελλάδας συνεχίζουν να βρίσκονται ιστορικά στο υψηλότερο επίπεδό τους και η διμερής συνεργασία στην Αλεξανδρούπολη αποτελεί βασική πτυχή αυτής της σχέσης. Επεσήμανε ότι ο 5ος Στρατηγικός Διάλογος ΗΠΑ-Ελλάδας που πραγματοποιήθηκε στην Ουάσιγκτον τον περασμένο μήνα ανέπτυξε περαιτέρω τη σχέση αυτή και εξέφρασε την κοινή βούληση των δύο χωρών να συνεχίσουν να προωθούν τους κοινούς τους στόχους για ειρήνη και ευημερία στην Ανατολική Μεσόγειο, τα Δυτικά Βαλκάνια, την περιοχή του Εύξεινου Πόντου και πέραν, με βάση τις κοινές δημοκρατικές αξίες.

 Σε αυτό το πλαίσιο, επιφύλαξε ύμνους για την Ελλάδα, σημειώνοντας πως οι Έλληνες κάνουν πάντα το σωστό και ενεργούν με αξίες. «Μας ενώνουν οι κοινές μας δημοκρατικές αξίες», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Αμερικανός πρέσβης και στάθηκε στην παγκόσμια προσφορά της Ελλάδας, σημειώνοντας πως η Δημοκρατία είναι ένα μόνο από τα πράγματα τα οποία ο κόσμος χρωστάει στους Έλληνες.

 Επίσης, ο Αμερικανός πρέσβης σημείωσε πως η Ελλάδα είναι ο βασικός σύμμαχος του ΝΑΤΟ, κάνοντας μάλιστα λόγο για αναντικατάστατο εταίρο και σύμμαχο που διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην υπεράσπιση της νοτιοανατολικής πλευράς της Συμμαχίας.

 Υπό αυτό το πρίσμα, έκανε ξεχωριστή αναφορά στη Βόρεια Ελλάδα, αναδεικνύοντας τη σημασία του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. «Η Ανατολική Μακεδονία και η Θράκη παίζουν καθοριστικό ρόλο και υπό την αιγίδα της Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας, η σημασία του Λιμένα Αλεξανδρούπολης για τα στρατηγικά συμφέροντα των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ συνεχίζει να αυξάνεται». Μάλιστα, υπογράμμισε πως μέσω της Αλεξανδρούπολης, η Ελλάδα διασφαλίζει την ετοιμότητα του ΝΑΤΟ, υποστηρίζοντας κρίσιμη υλικοτεχνική υποδομή για ολόκληρη τη Συμμαχία.

Υπογραμμίζοντας έτι περαιτέρω τη σημασία των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και της Βόρειας Ελλάδας, διατύπωσε την πεποίθηση πως μπορούν να διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο ως σημείο εισόδου για αγαθά που ρέουν από τον νότο προς τον βορρά, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Μολδαβία.

 Τέλος, έδωσε έμφαση στον ενεργειακό ρόλο της Ελλάδας στην περιοχή. Η Αλεξανδρούπολη διαδραματίζει βασικό ρόλο στον ενεργειακό μετασχηματισμό που συντελείται στην Ελλάδα και στην περιοχή αυτή, υπογράμμισε συγκεκριμένα, και επεσήμανε ότι με τη διαφοροποίηση των ενεργειακών της πηγών, μεταξύ άλλων μέσω της νέας πλωτής μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη, η Ελλάδα οικοδομεί ένα πιο ασφαλές μέλλον για την οικονομία της και για την Ευρώπη. «Είμαστε υπερήφανοι για τη δουλειά που έχουμε κάνει από κοινού σε αυτόν τον τομέα μέχρι στιγμής, και υπάρχουν κι άλλα που μπορούμε να κάνουμε» διαμήνυσε επιπροσθέτως.