Μητσοτάκης στη Βουλή: Εκλογές το 2027 για ανανέωση της λαϊκής εντολής στη ΝΔ

Με την ομιλία του πρωθυπουργού ολοκληρώθηκε η τριήμερη συζήτηση στη Βουλή επί της πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκίνησε την ομιλία του, ζητώντας συγγνώμη για την προσβολή του βουλευτή Δημήτρη Κυριαζίδη κατά της προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας, λέγοντας ότι ο ίδιος διαχωρίζει τη γυναίκα Ζωή Κωνσταντοπούλου από την πολιτικό.

Μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός αναγνώρισε ότι είναι δύσκολο να πείσει ότι δεν υπήρξε συγκάλυψη στα Τέμπη, όμως τα λεγόμενά του θα τα κρίνει ο λαός. Μίλησε για τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο, είπε ότι η κυβέρνηση προστατεύει το δικαίωμα στη διαδήλωση, όχι όμως του «κάθε μπαχαλάκια», ενώ κατηγόρησε τα τέσσερα κόμματα της πρότασης δυσπιστίας ότι θέλουν μόνο να ρίξουν την κυβέρνηση, δίχως να έχουν εναλλακτική πρόταση. Είστε η αντιπολίτευση του «πάμε κι όπου βγει» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ακόμη, κάλεσε το ΠΑΣΟΚ να συναινέσει με την κυβέρνηση σε τέσσερα ζητήματα εν όψει της συνταγματικής αναθεώρησης, δηλώνοντας έτοιμος να προτείνει την αλλαγή του άρθρου 86 για τις ευθύνες υπουργών. Τέλος, έκλεισε κάθε σενάριο για πρόωρες κάλπες, λέγοντας ότι οι εκλογές θα γίνουν το 2027, για να ανανεωθεί η λαϊκή εντολή στη ΝΔ.




Αντιδράσεις του Σωματείου Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Καβάλας για τη μεταφορά της λαϊκής αγοράς Δράμας από Πέμπτη σε Σάββατο

Ο κ. Μπάμπης Πασχαλίδης, πρόεδρος του Σωματείου Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Καβάλας, μίλησε στο Ena Channel για τη σχεδιαζόμενη αλλαγή της ημέρας διεξαγωγής της λαϊκής αγοράς της Δράμας, που παραδοσιακά πραγματοποιείται κάθε Πέμπτη. Ο Δήμος Δράμας επιθυμεί να μεταφέρει τη λαϊκή ημέρα στο Σάββατο, μια κίνηση που αντιμετωπίζει έντονες αντιδράσεις από τους παραγωγούς της Δράμας και των γειτονικών νομών.

Σύμφωνα με τον κ. Πασχαλίδη, η αλλαγή αυτή θα δημιουργήσει προβλήματα στους παραγωγούς, οι οποίοι έχουν ρυθμίσει τα προγράμματά τους ώστε να συμμετέχουν στις λαϊκές αγορές της ευρύτερης περιοχής. Η πρόταση αλλαγής της ημέρας θέτει σε κίνδυνο την ομαλή λειτουργία της αγοράς, καθώς πολλοί παραγωγοί δραστηριοποιούνται τα Σάββατα σε άλλες πόλεις, όπως η Καβάλα και η Ξάνθη.Η προοπτική αυτής της αλλαγής έχει προκαλέσει ανησυχίες για την πιθανή αποχώρηση παραγωγών από τη Δράμα και την έλλειψη προϊόντων για τους καταναλωτές. Ο κ. Πασχαλίδης τόνισε ότι η λαϊκή της Δράμας λειτουργεί με επιτυχία για δεκαετίες και εξυπηρετεί τόσο τους παραγωγούς όσο και τους καταναλωτές, οι οποίοι βρίσκουν προϊόντα σε καλές τιμές.




Δράμα | Ανακοίνωση για τη Μεταφορά της Λαϊκής Αγοράς Δράμας στην Οδό Χελμού από 29 Αυγούστου 2024

Ο Δήμος Δράμας ενημερώνει τους δημότες ότι, σύμφωνα με απόφαση της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής, η οποία έχει εγκριθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, η Λαϊκή Αγορά της πόλης θα μεταφερθεί και θα λειτουργεί αποκλειστικά στην οδό Χελμού από την Πέμπτη 29 Αυγούστου 2024.

Η απόφαση αυτή, που είχε ληφθεί ομόφωνα από το προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο, είναι δεσμευτική για τη σημερινή Δημοτική Αρχή και εφαρμόζεται σύμφωνα με τη νομοθεσία.

Ο Δήμαρχος Δράμας, κ. Γιώργος Παπαδόπουλος, δήλωσε:

«Κατανοούμε πλήρως τις ανησυχίες των παραγωγών, μικροπωλητών, καταναλωτών και καταστηματαρχών της Δράμας για τη μεταφορά της Λαϊκής Αγοράς στην οδό Χελμού. Ωστόσο, η απόφαση αυτή, που λήφθηκε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή και εγκρίθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, είναι υποχρεωτική να εφαρμοστεί από τη σημερινή Δημοτική Αρχή.

Ζητούμε την κατανόηση και την υπομονή όλων των εμπλεκομένων, καθώς εργαζόμαστε για τη δημιουργία μιας νέας, αναβαθμισμένης αγοράς που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Είμαστε βέβαιοι ότι το τελικό αποτέλεσμα θα δικαιώσει τις προσδοκίες όλων μας και θα συμβάλει στη βελτίωση της καθημερινότητας των δημοτών μας.»

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Δράμας.




Προβληματισμένοι οι επαγγελματίες της λαϊκής αγοράς με την λειτουργία των POS

Με σύμμαχο και εχθρό τις καιρικές συνθήκες, έμποροι και παραγωγοί άνοιξαν τους πάγους τους στην Ελευθερούπολη την Παρασκεύη 12 Ιανουαρίου, με την κίνηση μετά τις γιορτές να είναι αρκετά μειώμενη.
Εκτός απο την μειωμένη κίνηση, οι επαγγελματίες να φαίνεται πως αντιμετωπίζουν και άλλα προβλήματα, τα οποία προέρχονται απο αποφάσεις της κυβέρνησης.

Αυτή την φορά οι επαγγελματίες έρχονται αμτιμέτωποι με την λειτουργία τον POS, ενώ σύμφωνα με τον πρόεδρο της εμπόρων της λαϊκής αγοράς Καβάλας, κ. Σωτήρη Ιωαννίδη, η ενημέρωση που έχουν ο ίδιος αλλα και οι συνάδελφοί του έως τώρα είναι ανεπαρκής.




Επερώτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Καβάλας και Πρίνου!

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: κ. Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου

            κ. Περιφερειάρχη 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: επικεφαλής Παρατάξεων ΠΣ

ΘΕΜΑ: Για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Καβάλας και Πρίνου.

Σωματεία και φορείς της Θάσου και της Καβάλας πρόσφατα απευθύνθηκαν με επιστολή τους, ζητώντας συνάντηση, μεταξύ άλλων αρμόδιων και προς τον κ. Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας για το μείζον ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με την Καβάλα. 

Στην επιστολή τους αναφέρουν ότι «το δικαίωμα των κατοίκων της Θάσου για ασφαλείς τακτικές και γρήγορες συγκοινωνίες και στα δυο λιμάνια δεν διασφαλίζεται σύμφωνα με το πρόγραμμα δρομολογίων που έχουν ανακοινώσει οι πλοιοκτήτες».

Παράλληλα καταγγέλλουν «την απαράδεκτη τακτική των πλοιοκτητών στις πορθμειακές γραμμές Θάσου Καβάλας να βάζουν τακτικά  δρομολόγια μόνο στην γραμμή Θάσου Κεραμωτής που είναι η χρυσοφόρα γραμμή για τα κέρδη τους και η γραμμή Πρίνος Καβαλάς να είναι ο φτωχός συγγενής με τα ελάχιστα δρομολόγια, 2-3 στον αριθμό, που επ ουδενί δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων».

Υπογραμμίζουν δε πως «η γραμμή Πρίνου Καβάλας είναι κρίσιμης σημασίας για όλο το νησί της Θάσου γιατί από εκεί είναι η πιο γρήγορη και πιο φτηνή  πρόσβαση στην Καβάλα και είναι επιτακτική ανάγκη να ενισχυθεί η γραμμή με ικανοποιητικό αριθμό  τακτικών δρομολογίων που να εξυπηρετεί τις ανάγκες των κατοίκων και όχι τα κέρδη των πλοιοκτητών.

Η συνεχιζόμενη υποβάθμιση της γραμμής Πρίνου Καβάλας βάζει σε απίστευτη ταλαιπωρία τους κατοίκους της Θάσου, την ώρα που οι δημόσιες υπηρεσίες του νησιού είναι θύματα της πολιτικής των «αναδιαρθρώσεων»,  οι περισσότερες έχουν κλείσει και όσες δεν έχουν κλείσει είναι υποβαθμισμένες».

Τονίζουν επίσης πως η συνεχιζόμενη υποβάθμιση του Κέντρου Υγείας, που παρά τις προσπάθειες του προσωπικού, αντιμετωπίζει σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό νοσηλευτικό προσωπικό και υποδομές, καθιστά επιτακτική την ανάγκη να ενισχυθεί η γραμμή με τακτικά δρομολόγια για τη γρήγορη μεταφορά ασθενών στο Νοσοκομείο Καβάλας.

Όπως χαρακτηριστικά καταγγέλλουν «ασθενείς με βαριές ασθένειες, νεφροπαθείς κ.α. που χρειάζεται τακτικά να ταξιδεύουν στην Καβάλα, κάνουν ένα ταξίδι «Οδύσσεια», με απίστευτη ταλαιπωρία και οικονομικό κόστος, την ώρα που  οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, τα λαϊκά στρώματα του νησιού συνολικότερα στενάζουν από την άγρια αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.

Τα προβλήματα αυτά σε συνδυασμό με τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών την υποβάθμιση των μισθών, καταστρατήγηση  ΣΣΕ, μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, εντατικοποίηση της δουλειάς, ελλείψεις στις λιμενικές εγκαταστάσεις, αποτελούν ένα εκρηκτικό μίγμα της πολιτικής της κυβέρνησης στις θαλάσσιες συγκοινωνίες, είναι οδυνηρά για τους κατοίκους της Θάσου και τους ναυτεργάτες, ενώ οι εφοπλιστές γεμίζουν τα θησαυροφυλάκια τους με υπερκέρδη». 

Τα σωματεία και οι φορείς της Θάσου και της Καβάλας που υπογράφουν την επιστολή διεκδικούν:

  • Απρόσκοπτη σύνδεση του νησιού με την Καβάλα, 365 ήμερες το χρόνο, με σύγχρονα ασφαλή πλοία. Με καθημερινά δρομολόγια που να εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων και όχι το κέρδος των πλοιοκτητών, την ορθολογική κατανομή των δρομολογίων καθ΄ όλη τη διάρκεια της μέρας.
  • Γενναία μείωση στις τιμές των εισιτήριων.
  • Βάρδια πλοίου επιφυλακής να εκτελούν όλα τα πλοία κυκλικά εναλλακτικά με όλα τα πλοία και από τις δυο γραμμές.
  • Εφαρμογή των ΣΣΕ και προστασία των δικαιωμάτων των ναυτεργατών με τακτικούς ελέγχους από τις λιμενικές αρχές.
  • Οργανικές συνθέσεις που να καλύπτουν τις ανάγκες των πλοίων.
  • Λιμενικές σύγχρονες εγκαταστάσεις για να εξασφαλίζεται η ασφαλής πρόσδεση και φορτοεκφόρτωση των πλοίων.

 

Με βάση τα παραπάνω Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:

Αν προτίθεται να στηρίξει και με ποιον τρόπο τα δίκαια αιτήματα των σωματείων και φορέων της Θάσου και της Καβάλας;

5/12/2023

Για τη ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι

Μιχαηλίδης Σιδέρης

Στεφανίδης Γιάννης

Συμεωνίδης Θεόδωρος

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Τοποθετήσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης για τον προϋπολογισμό και το Τεχνικό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Α.Μ.Θ.

Και να που τελικά … πριν αλέκτωρ φωνήσαι … το σκοτάδι και το φως έγιναν … σούρουπο (!!!), οι αξεπέραστες προεκλογικές αντιθέσεις έγιναν … «πολιτικός πολιτισμός», οι «διαφωνίες» πριν την κάλπη έγιναν … «κοινό όραμα»!

Δεν χρειάστηκε να περιμένουμε την ανάληψη της διοίκησης από τη νέα περιφερειακή αρχή για να διαπιστώσουμε ότι ο λαός της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης θα συνεχίσει να έχει απέναντί του μια εχθρική πολιτική για τα δικά του συμφέροντα, ενώ οι μεγαλοεργολάβοι, οι επιχειρηματικοί όμιλοι, που έτριβαν τα χέρια τους και προεκλογικά, θα συνεχίσουν να έχουν … άξιους συμπαραστάτες την όποια διοίκηση θα έβγαζε η κάλπη, καθώς και τις δήθεν «αντιπολιτευόμενες» παρατάξεις του συστήματος.

Η συζήτηση στο πρόσφατο Περιφερειακό Συμβούλιο ήταν ενδεικτική της ίδιας ρότας που θα ακολουθήσουν οι δύο οι παρατάξεις της ΝΔ, που εναλλάσσονται στο θώκο της διοίκησης, οι παρατάξεις του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ. Όπως χαρακτηριστικοί και εύστοχοι είναι οι τίτλοι των ειδήσεων σε τοπικά ΜΜΕ: «Έπεσαν μετεκλογικά οι τόνοι μεταξύ Μέτιου & Τοψίδη», «Εύκολα και ήρεμα ψηφίστηκε ο νέος προϋπολογισμός της Περιφέρειας ΑΜΘ»!!! Ακόμα πιο «εύκολα και ήρεμα», θα προσθέταμε εμείς, ψηφίστηκε το Τεχνικό Πρόγραμμα και το Πρόγραμμα Δράσης της Περιφέρειας για το 2024.

Σε μια από τις σημαντικότερες συνεδριάσεις στο Περιφερειακό Συμβούλιο, αφού αφορά την πορεία των έργων, των υποδομών, του προϋπολογισμού, δηλαδή το από ποιον τα παίρνει η Περιφέρεια και σε ποιον τα δίνει, οι παρατάξεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ … είπαν με μια φωνή «κι αν ανταλλάξαμε και καμιά βαριά κουβέντα … νερό και αλάτι»!

Τον προϋπολογισμό της διοίκησης Μέτιου λοιπόν υπερψήφισαν το ΠΑΣΟΚ, που άλλωστε ακόμη συνδιοικεί, αλλά ετοιμάζεται για δυναμική αντιπολίτευση από το νέο χρόνο, η έτερη παράταξη της ΝΔ που προεκλογικά έσκιζε τα ιμάτια της ότι είναι «ανεξάρτητη» και τώρα ετοιμάζεται να γίνει «χαλίφης στη θέση του χαλίφη», αλλά και η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ, του οποίου η διαφοροποίηση αφορούσε ένα χλιαρό «παρόν» στο Τεχνικό Πρόγραμμα.

Η Λαϊκή Συσπείρωση καταψήφισε Προϋπολογισμό, Τεχνικό Πρόγραμμα και Πρόγραμμα Δράσης αποκαλύπτοντας στο λαό ότι και τα παραπάνω εργαλεία μπαίνουν στην υπηρεσία των επιδιώξεων των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, αφού εκατομμύρια κατευθύνονται σε μελετητικά γραφεία για μελέτες έργων που συνήθως μένουν στα συρτάρια, σε μεγαλοεργολάβους για έργα και υποδομές που έχουν ανάγκη οι κάθε είδους «επενδυτές», για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας από την οποία επωφελούνται οι μεγαλοξενοδόχοι και οι tour operators. Την ίδια ώρα απαραίτητα έργα και υποδομές για την αντιπυρική, αντιπλημμυρική και αντισεισμική θωράκιση απουσιάζουν, όπως και οι μεγάλες παρεμβάσεις στο αρδευτικό δίκτυο της περιοχής μας προς όφελος των αγροτών, οι δαπάνες για υγεία, πρόνοια, προστασία του περιβάλλοντος είναι ψίχουλα μπροστά στις ανάγκες.

Απέναντι στην ανταποδοτικότητα των κουτσουρεμένων κοινωνικών υπηρεσιών, στη λειτουργία Δήμων και Περιφέρειας ως «Ανώνυμες Επιχειρήσεις», που όλα τα μετράνε ανάλογα με τι κέρδη φέρνουν στους ομίλους και αντίστοιχα τι κόστος έχουν όταν πρόκειται για τις λαϊκές ανάγκες, μπορούμε να αντιτάξουμε τη δική μας δύναμη, τη δύναμη της λαϊκής κινητοποίησης και του αγώνα ενάντια σε ένα εχθρικό για το λαό τοπικό και κεντρικό κράτος. Οι δυνάμεις του ΚΚΕ, η Λαϊκή Συσπείρωση με τους εκλεγμένους συμβούλους στους Δήμους και την Περιφέρεια, σε αυτό το δρόμο θα συνεχίσουμε.

 

19/11/2023

 Για τη ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι

Μιχαηλίδης Σιδέρης

Στεφανίδης Γιάννης

 Συμεωνίδης Θεόδωρος

Δελτίο τύπου




Αίτημα της Λαϊκής Συσπείρωσης ΑΜΘ για κατεπείγουσα συζήτηση στο Περιφεριακό Συμβούλιο

Δραματική η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το παθολογικό τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης

Με απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο, ο προσωρινός Προϊστάμενος και επιστημονικά υπεύθυνος του Παθολογικού Τμήματος του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης, με επιστολή του προς τη Διοικήτρια του Νοσοκομείου, επισημαίνει την άκρως επικίνδυνη για την υγεία των ασθενών λειτουργία του τμήματος

Όπως ο ίδιος υπογραμμίζει το εκπονηθέν πρόγραμμα πρωινής και εφημεριακής λειτουργίας του τμήματος είναι πλέον ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ, αφού «συμπεριλαμβάνει ιατρούς σε αναρρωτική άδεια (!!!) και δεν λαμβάνει υπόψιν την ελάχιστη σύνθεση σε ιατρούς για την ασφαλή λειτουργία του».

Η συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση των Δημόσιων Δομών Υγείας από τις κυβερνήσεις και η εγκληματική αδιαφορία των τοπικών αρχών σχετικά με τη διασφάλιση της υγείας και της ποιότητας ζωής του λαού της περιοχής μας φτάνει πλέον σε οριακό και κρίσιμο σημείο που θέτει εν αμφιβόλω ακόμα και τη στοιχειώδη λειτουργία τους.

Άλλωστε σε ολόκληρη την Περιφέρειά μας η Πρωτοβάθμια Περίθαλψη, το ΕΚΑΒ, τα Νοσοκομεία, οι δομές ψυχικής υγείας γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια την υποβάθμιση και την εγκατάλειψη, δημιουργώντας κενά που έρχεται να «συμπληρώσει» ο ιδιωτικός τομέας, μετατρέποντας ακόμα περισσότερο το κοινωνικό αυτό αγαθό σε ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα.

Η διοίκηση της Περιφέρειας έχει τεράστιες ευθύνες καθώς αρκείται στο να μοιράζει τα ψίχουλα του ΕΣΠΑ και την ίδια ώρα να παρουσιάζει μια «ειδυλλιακή» εικόνα, αντί να μπαίνει μπροστά στη διεκδίκηση πόρων, προσλήψεων μόνιμου προσωπικού, κτιριακών υποδομών και τεχνολογικού εξοπλισμού, για δημόσιες και δωρεάν παροχές υγείας, σύγχρονες και υψηλής ποιότητας, για όλο το λαό.

Η τραγική πραγματικότητα έρχεται πολύ σύντομα, μόλις μια εβδομάδα μετά την προεκλογική φιέστα της Περιφέρειας για την Υγεία, να επιβεβαιώσει το ρόλο της διοίκησης ως το πιο «ανθυγιεινό λιβανιστήρι της κυβέρνησης».

Έμμεση στήριξη στην κυβερνητική πολιτική δίνουν απλόχερα και οι δήθεν «αντιπολιτευόμενες» παρατάξεις, η ανεπίσημη της ΝΔ και η επίσημη του ΣΥΡΙΖΑ, που στα δευτερεύοντα και διαχειριστικού τύπου ζητήματα είναι λαλίστατες και κοκορομαχούν, αλλά στα μεγάλα και σημαντικά για τη ζωή του λαού προσφέρουν απλόχερα συναίνεση. Για δε την παράταξη του ΠΑΣΟΚ, μετά και μια ολόκληρη θητεία συνδιοίκησης με τον κ. Μέτιο, δεν προσδοκούμε κάτι περισσότερο από την …. αφωνία!

Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε ότι το κρίσιμο αυτό ζήτημα πρέπει να συζητηθεί ως εξαιρετικά επείγον στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου (Δευτέρα 21/8/2023) ώστε να παρθούν αποφάσεις για άμεσες ενέργειες πίεσης προς την κυβέρνηση.




Επερώτηση Λαϊκής Συσπείρωσης στο Περιφεριακό Συμβούλιο για το Αγροτικό Ιατρείο Καλλιράχης Θάσου

Η Λαϊκή Συσπείρωση ΑΜΘ κατέθεσε επερώτηση προς τον Πρόεδρο Περιφεριακού Συμβουλίου και Περιφεριάρχη για την λειτουργία του αγροτικού Ιατρείου στην Καλλιράχη της Θάσου:

Όπως καταγγέλλουν σωματεία και φορείς της Θάσου, από τις 18 Ιουλίου και εν μέσω τουριστικής περιόδου,  το αγροτικό ιατρείο Καλλιράχης παραμένει κλειστό λόγω μη «έγκαιρης» προκήρυξης θέσης από το υπουργείο υγείας και ενώ υπάρχουν τρεις ενδιαφερόμενοι για τη θέση γιατροί.

Έτσι οι κάτοικοι ολόκληρης της περιοχής μαζί με τους τουρίστες που κάνουν τις διακοπές τους στερούνται στοιχειώδεις και αναγκαίες υπηρεσίες υγείας. Την ίδια ώρα  ακόμη και η μετακίνηση με το ΚΤΕΛ  είναι απαγορευτική,  το ένα δρομολόγιο στις 07:15 το πρωί από την Καλλιράχη και επιστροφή 15:15 από Πρίνο επιδεινώνει ακόμη περισσότερο το πρόβλημα, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται και να καταξοδεύονται σε ιδιώτες γιατρούς οι κάτοικοι της Καλλιράχης.

Η υποστελέχωση, η έλλειψη σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού, η υποχρηματοδότηση, την ώρα που οι επιχειρηματικοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Υγείας απολαμβάνουν επιδοτήσεις και άλλα προνόμια εκατομμυρίων ευρώ, αποτελούν τα στοιχεία μιας ενιαίας πολιτικής που ακολουθούν όλες οι κυβερνήσεις. Η παραπέρα υποβάθμιση όλων των δομών Υγείας, η ανυπαρξία της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, οδηγούν εκ των πραγμάτων στη διόγκωση της «πελατείας» και την αύξηση των κερδών της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας» που όλες οι παρατάξεις στο Περιφερειακό Συμβούλιο, εκτός της Λαϊκής Συσπείρωσης, στηρίζουν και ομνύουν σε αυτήν.

Η απαράδεκτη κατάσταση με το αγροτικό ιατρείο της Καλλιράχης αποδεικνύει αυτό που οι εκλεγμένοι με τη Λαϊκή Συσπείρωση σε Δήμους και Περιφέρειες κατήγγειλαν την περίοδο της πανδημίας: ότι η τακτική της κυβέρνησης που ανοιγόκλεινε Περιφερειακά Ιατρεία, Αγροτικά Ιατρεία, μετακινούσε προσωπικό από τα Κέντρα Υγείας στα Νοσοκομεία τα οποία είχε μετατρέψει σε δομές Υγείας μιας νόσου, δεν ήταν αποτέλεσμα «προχειρότητας», ούτε «ανικανότητας» αλλά απόδειξη μιας πολιτικής που θυσιάζει τις λαϊκές ανάγκες στο βωμό του κέρδους, που κοστολογεί τα πάντα με βάση τα κριτήρια της «βιωσιμότητας». Αποτελούσε πρακτική προετοιμασία για τα χειρότερα που ετοιμάζει και ήδη έχει προωθήσει με νόμους της προηγούμενης περιόδου. Το «νέο ΕΣΥ» που διαφημίζει η κυβέρνηση είναι φτιαγμένο με τα ίδια σάπια υλικά της πολιτικής της ΕΕ και των προηγούμενων κυβερνήσεων στο χώρο της Υγείας.

Αυτήν την πολιτική, η σημερινή διοίκηση της Περιφέρειας αλλά και οι υπόλοιπες παρατάξεις της συμπολιτευόμενης «αντιπολίτευσης» ουδέποτε την πολέμησαν. Αντίθετα την υποστήριξαν με κάθε τρόπο, συνήθως με ανούσιες διαμαρτυρίες και ψηφίσματα, όταν ο λαός της περιοχής αγανακτούσε, αφού έμπαινε σε κίνδυνο η ίδια η υγεία και η ζωή του. Στα ψηφίσματα αυτά κυριαρχούσαν τα «παρακάλια» προς την κυβέρνηση, η «κατανόηση» για τις δυσκολίες της περιόδου και οι «διεκδικήσεις» (στήριξη της εμπορευματοποίησης, ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργίας των δημόσιων δομών, χρηματοδότηση του ιδιωτικού τομέα αντί για επίταξή του) που τελικά κατέληγαν στις αιτίες που μας έφεραν ως εδώ.

Με βάση τα παραπάνω Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:

  • Αν προτίθεται να στηρίξει και με ποιον τρόπο τα δίκαια αιτήματα των κατοίκων της Θάσου για άμεση κάλυψη των αναγκών του αγροτικού ιατρείουΚαλλιράχης και άμεση επαναλειτουργία του;
  • Με ποιο τρόπο θα συμβάλει ώστε να ενισχυθούν όλες οι δημόσιες δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας σε όλη την περιοχή, διεκδικώντας αποκλειστικά από το κράτος προσλήψεις, πόρους και υποδομές αποκλείοντας κάθε λογική μεταφοράς αρμοδιοτήτων στην Τοπική Διοίκηση;
  • Τι ενέργειες θα κάνει ώστε να αυξηθούν τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ στη συγκεκριμένη γραμμή και συνολικά στο νησί;