Σέρρες: Ο Τάσος Χατζηβασιλείου Εκπρόσωπος της Κυβέρνησης στις Εκδηλώσεις της 25ης Μαρτίου

Την Τρίτη 25 Μαρτίου 2025, στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για την επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, στην πόλη των Σερρών, την κυβέρνηση θα εκπροσωπήσει ο Υφυπουργός Εξωτερικών και βουλευτής Σερρών της Νέας Δημοκρατίας, Τάσος Χατζηβασιλείου.

Ο κ. Χατζηβασιλείου θα παραστεί στις επίσημες δοξολογίες και στην παρέλαση, τιμώντας την ιστορική ημέρα και τους ήρωες του 1821. Η παρουσία του αναμένεται να δώσει ιδιαίτερη σημασία στις εκδηλώσεις, υπογραμμίζοντας τη διαχρονική σημασία της Ελληνικής Επανάστασης και το μήνυμα εθνικής ενότητας.

Οι εκδηλώσεις περιλαμβάνουν κατάθεση στεφάνων, μαθητικές και στρατιωτικές παρελάσεις και σειρά πολιτιστικών δράσεων, στις οποίες θα συμμετάσχουν πλήθος φορέων και πολιτών των Σερρών.

 




Ολοκληρώθηκε η ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης – «Ανανέωση και δράση» το μήνυμα Μητσοτάκη

Ολοκληρώθηκε το υπουργικό συμβούλιο μετά την ορκωμοσία των νέων υπουργών

Οι νέοι υπουργοί και υφυπουργοί της κυβέρνησης ορκίστηκαν σήμερα στο Προεδρικό Μέγαρο παρουσία του νέου ΠτΔ Κωνσταντίνου Τασούλα.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε το πρώτο υπουργικό συμβούλιο με τη νέα σύνθεση και θα ακολουθήσουν οι τελετές παράδοσης – παραλαβής των υπουργείων.

 




Ανασχηματισμός: Η νέα σύνθεση κυβέρνησης

Τη νέα σύνθεση της κυβέρνησης ανακοινώνει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, μετά τον ανασχηματισμό που είχε προαναγγελθεί το τελευταίο διάστημα.

O Κωστής Χατζηδάκης αναλαμβάνει αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και ο Κυριάκος Πιερρακάκης είναι ο νέος υπουργός Οικονομικών. Η Σοφία Ζαχαράκη αναλαμβάνει το υπουργείο Παιδείας, ενώ ο Άδωνις Γεωργιάδης παραμένει στο Υγείας. Στο υπουργείο Υποδομών αναλαμβάνει υπουργός ο Χρίστος Δήμας, με υφυπουργό επί των Μεταφορών τον Κυριάκο Κυρανάκη. Στο υπουργείο Ενέργειας τοποθετείται ο Σταύρος Παπαδήμας. Στο υπουργείο Μετανάστευσης τοποθετήθηκε ο Μάκης Βορίδης και στο Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής η Δόμνα Μιχαηλίδου. Στο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας τοποθετείται ο Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Η ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης θα γίνει αύριο Σάββατο στις 11:00 στο Προεδρικό Μέγαρο και αμέσως μετά θα συνεδριάσει το νέο υπουργικό συμβούλιο.

Η νέα σύνθεση της κυβέρνησης

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κυριάκος Μητσοτάκης

Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης: Κωστής Χατζηδάκης

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Υπουργός: Κυριάκος Πιερρακάκης

Αναπληρωτής Υπουργός: Νίκος Παπαθανάσης

Υφυπουργός: Γιώργος Κώτσηρας

Υφυπουργός Θάνος Πετραλιάς

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

Υπουργός: Γιώργος Γεραπετρίτης

Υφυπουργός: Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου

Υφυπουργός: Τάσος Χατζηβασιλείου

Υφυπουργός αρμόδιος για τον απόδημο Ελληνισμό: Γιάννης Λοβέρδος

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

Υπουργός: Νίκος Δένδιας

Υφυπουργός: Θανάσης Δαβάκης

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Υπουργός Θοδωρής Λιβάνιος

Υφυπουργός Βασίλης Σπανάκης

Υφυπουργός για θέματα Μακεδονίας  Θράκης Κώστας Γκιουλέκας

Υφυπουργός Βιβή Χαραλαμπογιάννη

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Υπουργός Σοφία Ζαχαράκη

Αναπληρωτής Υπουργός με αρμοδιότητα τον Αθλητισμό Γιάννης Βρούτσης

Υφυπουργός αρμόδιος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση Νίκος Παπαϊωάννου

Υφυπουργός Κώστας Βλάσης

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ

Υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης

Αναπληρώτρια Υπουργός Ειρήνη Αγαπηδάκη

Υφυπουργός Δημήτρης Βαρτζόπουλος

Υφυπουργός Μάριος Θεμιστοκλέους

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Υπουργός Χρίστος Δήμας

Αναπληρωτής Υπουργός αρμόδιος για τις μεταφορές Κωνσταντίνος Κυρανάκης

Υφυπουργός  Νίκος Ταχιάος

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Υπουργός Σταύρος Παπασταύρου

Υφυπουργός Νίκος Ταγαράς

Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα ενέργειας Νίκος Τσάφος

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος

Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα έρευνας και καινοτομίας Αρίστος Δοξιάδης

Υφυπουργός Λάζαρος Τσαβδαρίδης

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

Υπουργός Νίκη Κεραμέως

Υφυπουργός Κώστας Καραγκούνης

Υφυπουργός Άννα Ευθυμίου

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ  

Υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης

Υφυπουργός Γιάννης Λαμπρόπουλος

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

Υπουργός Γιώργος Φλωρίδης

Υφυπουργός Γιάννης Μπούγας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Υπουργός Λίνα Μενδώνη

Υφυπουργός Ιάσονας Φωτήλας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΥΛΟΥ

Υπουργός: Μάκης Βορίδης

Υφυπουργός: Σέβη Βολουδάκη

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

Υπουργός Δόμνα Μιχαηλίδου

Υφυπουργός: Έλενα Ράπτη

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Υπουργός Κώστας Τσιάρας

Υφυπουργός Διονύσης Σταμενίτης

Υφυπουργός Χρήστος Κέλλας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Υπουργός Βασίλης Κικίλιας

Υφυπουργός Στέφανος Γκίκας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Υπουργός Όλγα Κεφαλογιάννη

Υφυπουργός Άννα Καραμανλή

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Υπουργός Δημήτρης  Παπαστεργίου

Υφυπουργός Χρήστος Μπουκώρος

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Υπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης

Υφυπουργός Κώστας Κατσαφάδος

Υφυπουργός Ευάγγελος Τουρνάς

Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος

 

Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογεώργης

Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης

Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Γιώργος Μυλωνάκης




Γερμανικές Εκλογές: Νίκη Μερτς, Άνοδος AfD και Προκλήσεις για τον Σχηματισμό Κυβέρνησης

Οι γερμανικές εκλογές σηματοδοτούν μια σαφή στροφή προς τα δεξιά, με τον Φρίντριχ Μερτς και την Χριστιανική Ένωση (CDU/CSU) να κερδίζουν τις περισσότερες ψήφους, αλλά χωρίς αυτοδυναμία.

Η εντυπωσιακή άνοδος της Εναλλακτικής για τη Γερμανία (AfD) στη δεύτερη θέση υποδηλώνει τη δυσαρέσκεια των πολιτών για την προηγούμενη κυβέρνηση και την ανησυχία για ζητήματα όπως η μετανάστευση και η οικονομία.

Ο Μερτς επιδιώκει τον σχηματισμό κυβέρνησης, πιθανότατα σε συνεργασία με το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD), το οποίο κατέγραψε ιστορικά χαμηλά ποσοστά. Παρά την εκλογική του νίκη, το CDU/CSU δεν διαθέτει ισχυρή διαπραγματευτική θέση, καθώς η συγκρότηση ενός σταθερού συνασπισμού παραμένει αβέβαιη.

Η Ευρώπη παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις, καθώς η νέα γερμανική κυβέρνηση θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στις ευρωπαϊκές πολιτικές ισορροπίες, ιδιαίτερα σε θέματα οικονομίας, ασφάλειας και ενεργειακής πολιτικής. Οι ΗΠΑ, από την πλευρά τους, δείχνουν μειωμένο ενδιαφέρον για την Ευρώπη υπό την ηγεσία του Ντόναλντ Τραμπ, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια πιο αυτόνομη στάση του Βερολίνου στα διεθνή ζητήματα.

Η πρόκληση για τον Μερτς δεν είναι μόνο η διακυβέρνηση, αλλά και η διατήρηση της πολιτικής σταθερότητας σε μια περίοδο όπου η Γερμανία βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή.




ΠΑΣΟΚ: «Στέλεχος του γενιτσαρικού τάγματος της κυβέρνησης ο Φλωρίδης»

Με χαρακτηρισμούς που σπανίως βλέπουμε στον δημόσιο διάλογο, το ΠΑΣΟΚ εξαπολύει σφοδρή επίθεση κατά του υπουργού Δικαιοσύνης Γιώργου Φλωρίδη, με αφορμή σχόλια που έκανε κατά του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη.

Η Χαριλάου Τρικούπη χαρακτηρίζει τον κ. Φλωρίδη «ηγετικό στέλεχος του γενιτσαρικού τάγματος της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας» και τον καλεί «όταν επιλέγει να επιτεθεί στο ΠΑΣΟΚ, να θυμάται και στο όνομα ποιων την κάνει: στο όνομα υπουργών και βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας που εκτόξευαν απειλές εναντίον ανεξάρτητων αρχών και δικαστικών λειτουργών βάλλοντας ευθέως κατά της διάκρισης των εξουσιών».

Αφορμή για την οργισμένη ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ κατά του πρώην στελέχους του που πλέον είναι υπουργός της ΝΔ, στάθηκε δήλωση του κ. Φλωρίδη στον ΣΚΑΪ 100,3 όπου είπε πως ο Νίκος Ανδρουλάκης ταυτίζεται με τον Παύλο Πολάκη δηλώνοντας ότι έχει κλονιστεί η εμπιστοσύνη του στη δικαιοσύνη. Μίλησε μάλιστα για κίνδυνο για την ίδια τη δημοκρατία που πηγάζει από τέτοιες δηλώσεις, αλλά και για δηλώσεις που στρώνουν τον δρόμο για «λαϊκά δικαστήρια» και «υποβόσκοντα εμφύλιο».

«Ο υπουργός που υπέγραψε χαράματα τις «μαγειρεμένες» αριθμητικές πλειοψηφίες για να αλλάξει μέσα σε μια νύχτα η σύνθεση της ΑΔΑΕ με τη βοήθεια του κ. Βελόπουλου, καλό είναι να προσέχει στις δημόσιες τοποθετήσεις του. Δεν έχουμε όλοι μνήμη χρυσόψαρου σε αυτήν τη χώρα, κ. Φλωρίδη», καταλήγει στην απάντησή του το ΠΑΣΟΚ.

 

Πηγή:newsbomb.gr




Λιβύη: Απόπειρα δολοφονίας κατά βουλευτή της κυβέρνησης – Τον πυροβόλησαν μέσα στο αυτοκίνητό του

Ένας Λίβυος υπουργός της κυβέρνησης της Τρίπολης τραυματίστηκε σε «απόπειρα δολοφονίας» ενανγτίον του, ενώ βρισκόταν μέσα στο αυτοκίνητό του στη λιβυκή πρωτεύουσα, ανακοίνωσε σήμερα η Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας.

Ο υπουργός Επικρατείας, Αντέλ Τζομάα νοσηλεύεται σε «σταθερή κατάσταση», σύμφωνα με την ανακοίνωση, στην οποία γίνεται λόγος για «απ’ ευθείας πυρά εναντίον του οχήματός του», ενώ τοπικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι τραυματίστηκε στα πόδια.

Η Λιβύη παραμένει σε χάος μετά την ανατροπή του Μουάμαρ Καντάφι το 2011, έπειτα από μια λαϊκή εξέγερση που στηρίχθηκε από το ΝΑΤΟ.

Δύο κυβερνήσεις υπάρχουν στη χώρα, μία στο δυτικό και μία στο ανατολικό τμήμα της. Η διεθνώς αναγνωρισμένη Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας, με έδρα την Τρίπολη, ανέλαβε την εξουσία μέσω διαδικασίας υποστηριχθείσας από τα Ηνωμένα Έθνη το 2021, αλλά το κοινοβούλιο στο ανατολικό τμήμα της χώρας δεν την αναγνωρίζει εδώ και χρόνια.

 

Πηγή:protothema.gr




«Μειώνονται οι τραπεζικές προμήθειες με σχέδιο κυβέρνησης»

Την προαναγγελία της κυβερνητικής παρέμβασης για «ψαλίδι» στις υπερβολικές τραπεζικές προμήθειες-εν συγκρίσει και με τον ευρωπαϊκό μεσό όρο-έκανε χθες από βήματος Βουλής ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος αναμένεται να εξειδικεύσει τις σκέψεις του κατά την ομιλία του για τον Προϋπολογισμότου 2025 την ερχόμενη Κυριακή στη Βουλή.

Ο κ. Μητσοτάκης εμφανίστηκε και χθες να δυσφορεί με τη μη επαρκή ανταπόκριση των τραπεζικών ιδρυμάτων στις κυβερνητικές παραινέσεις να μειώσουν τις προμήθειές τους για μια σειρά συναλλαγών, ιδίως όταν πλέον είναι διαθέσιμο ως εργαλείο το IRIS και έχουν αυξηθεί δραματικά οι συναλλαγές μέσω καρτών.

«Υψηλές προμήθειες, χαμηλά επιτόκια καταθέσεων, δάνεια που δεν δίνονται, ακίνητα που δεν έχουν εκποιήσει για να μειωθούν οι τιμές στην αγορά», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης, καλώντας τους βουλευτές να αναμένουν σύντομα τις κυβερνητικές παρεμβάσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, το οριστικό πλαίσιο των παρεμβάσεων δεν έχει οριστικά «κλειδώσει» και είναι σε εξέλιξη συζητήσεις με τις τράπεζεςκαι με την Τράπεζα της Ελλάδος. Σημειωτέον, προ ολίγων ημερών ο κεντρικός τραπεζίτης, Γιάννης Στουρνάρας, αναγνώρισε στο ΟΤ Forum ότι οι ελληνικές τραπεζικές προμήθειες παραμένουν υψηλότερες του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

«Όταν έχει πέσει η κυκλοφορία του χαρτονομίσματος μόνο στα 4 δισ., αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος έχει πια εμπιστοσύνη στην ελληνική οικονομία. Άρα δεν μπορείς να του παίρνεις πολύ υψηλές προμήθειες όταν χρησιμοποιεί κάρτα», είπε ο κ. Στουρνάρας, καλώντας τις τράπεζες να εισπράττουν προμήθειες με…μέτρο. Παράλληλα, η ΤτΕ ήδη δρομολογεί την αύξηση του ημερήσιου ορίου συναλλαγών στο σύστημα IRIS από τη νέα χρονιά, από τα 500 στα 1000 ευρώ.

Η όποια κυβερνητική παρέμβαση, βεβαίως, θα πρέπει να είναι και νομικά συμβατή, μιας και με βάση τους νέους ευρωπαϊκούς κανόνες δεν μπορεί η κυβέρνηση να εισπράξει μέσω έκτακτης εισφοράς ένα ποσό και να το διαθέσει άκριτα μέσω κοινωνικών δαπανών.

Κυβερνητικές πηγές επισημαίνουν ότι η όποια παρέμβαση θα είναι νομικά συμβατή και ως τελικό αποτέλεσμα θα έχει μεγαλύτερο κόστος για τις τράπεζες εν σχέσει με την τροπολογία του ΠΑΣΟΚ για φορολόγηση των «υπερκερδών» τους. «Μην σπάτε τα νεύρα των ανθρώπων», τόνισε χαρακτηριστικά χθες ο Κωστής Χατζηδάκης (ΣΚΑΪ 100,3) προσθέτοντας ότι «αρνηθήκαμε να βάλουμε έκτακτο φόρο αλλά αυτός δεν είναι λόγος να ζητάς από έναν οποιοδήποτε ελεύθερο επαγγελματία ή οποιοδήποτε Έλληνα πολίτη να στέλνει 100 ευρώ και να του κρατάς 3. Στάσου…».

Ενδιαφέρον έχει επίσης η αναφορά του πρωθυπουργού σε ακίνητα που παραμένουν στο portfolio των τραπεζών και δεν «πέφτουν» στην αγορά και μένει να φανεί αν υπάρχει και ως προς αυτά περιθώριο παρέμβασης.

protothema.gr




ΗΠΑ | Το “who is who” της νέας κυβέρνησης Τραμπ – Μασκ, Πομπέο, Κένεντι και Ρούμπιο

Ήδη, ο Τραμπ ανακοίνωσε τον πρώτο σημαντικό του διορισμό: την 67χρονη Σούζι Γουάιλς, υπεύθυνη της προεκλογικής του εκστρατείας, στη θέση του προσωπάρχη του.

Ίλον Μασκ, Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ, Μάικ Πομπέο, Μαρκ Ρούμπιο: δηλαδή ο πιο πλούσιος άνδρας του κόσμου, γνωστοί Ρεπουμπλικάνοι αλλά και πολλοί πιστοί υποστηρικτές του πιθανολογείται ότι θα συμμετάσχουν στη νέα κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ.

Η μεταβατική ομάδα του Ρεπουμπλικάνου αναμένεται να παρουσιάσει έναν πρώτο κατάλογο υπουργών και συμβούλων «τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες», πριν από την ορκωμοσία του στις 20 Ιανουαρίου.

Ποιο θα είναι το “who is who” της νέας κυβέρνησης Τραμπ;

«Υπάρχουν πρόσωπα που επιστρέφουν, κάποια νέα που εντάσσονται στην ομάδα, όχι αποκλειστικά μεγάλα ονόματα, αλλά και Δημοκρατικοί, ανεξάρτητοι, από τον χώρο των επιχειρήσεων», δήλωσε ο Τζέισον Μίλερ, σύμβουλος του δισεκατομμυριούχου, στο Fox News χωρίς να επιβεβαιώσει τα ονόματα που έχουν κυκλοφορήσει από τα μέσα ενημέρωσης.

Χθες, Πέμπτη, ο Τραμπ ανακοίνωσε τον πρώτο σημαντικό του διορισμό: την 67χρονη Σούζι Γουάιλς, υπεύθυνη της προεκλογικής του εκστρατείας, στη θέση του προσωπάρχη του. Πρόκειται για μια στρατηγικής σημασίας θέση στον Λευκό Οίκο, με τη Γουάιλς να γίνεται η πρώτη γυναίκα που την καταλαμβάνει.

Ο προσωπάρχης του προέδρου συνήθως έχει μεγάλη επιρροή: διαχειρίζεται το προσωπικό του Λευκού Οίκου, οργανώνει το πρόγραμμα και τον χρόνο του προέδρου και διατηρεί την επαφή με τις κυβερνητικές υπηρεσίες και τους κοινοβουλευτικούς.

«Η Σούζι είναι σκληρή, έξυπνη, καινοτόμα, τη θαυμάζουν και τη σέβονται όλοι», ανέφερε ο Τραμπ σε ανακοίνωσή του. «Δεν έχω αμφιβολίες ότι θα κάνει περήφανη τη χώρα μας».

Άνθρωποι που έχουν συνεργαστεί με την Γουάιλς δήλωσαν χθες ότι θα προσφέρει σταθερότητα και συνετές συμβουλές στον Ρεπουμπλικάνο.

Η θέση της θα είναι ακόμη πιο κρίσιμη, καθώς ο Τραμπ στην προηγούμενη θητεία του στην προεδρία των ΗΠΑ (2017-2021) άλλαξε τέσσερις προσωπάρχες – έναν ασυνήθιστα υψηλό αριθμό—οι οποίοι δεν κατάφερναν να διαχειριστούν τον απρόβλεπτο πρόεδρο.

Μάλιστα ένας από αυτούς, ο απόστρατος στρατηγός Τζον Κέλι, τον χαρακτήρισε τον Οκτώβριο «φασίστα».

Η Γουάιλς έχει εργαστεί για την προεκλογική εκστρατεία του Ρόναλντ Ρήγκαν το 1980 και βοήθησε τον γερουσιαστή της Φλόριντα Ρον ΝτεΣάντις να εκλεγεί το 2018. Εργάστηκε επίσης και στις δύο προηγούμενες προεκλογικές εκστρατείες του Τραμπ, το 2016 και το 2020.

Γκρενέλ, Πομπέο, Μασκ και Κένεντι

Ο υπουργός Εξωτερικών αποτελεί το πρόσωπο των ΗΠΑ στο εξωτερικό και θα πρέπει να εφαρμόσει την πολιτική απομονωτισμού του «Πρώτα η Αμερική», που προωθεί ο Τραμπ, κυρίως έναντι της Ουκρανίας, του ΝΑΤΟ και της Ευρώπης.

Για τη θέση αυτή ακούγεται έντονα το όνομα του Ρίτσαρντ Γκρενέλ, πρώην πρεσβευτή των ΗΠΑ στη Γερμανία (2018-2020). Ο ίδιος έχει διατελέσει μεταβατικός διευθυντής Πληροφοριών και ειδικός απεσταλμένος για το Κόσοβο και τη Σερβία. Εξάλλου ο Γκρενέλ συμμετείχε στην πρόσφατη συνάντηση του Ρεπουμπλικάνου με τον Ουκρανό πρόεδρο Βολοντίμιρ Ζελένσκι.

«Για να αποφύγουμε τον πόλεμο είναι καλύτερα να έχουμε έναν μπάσταρδο ως διπλωμάτη», είχε δηλώσει στις αρχές του έτους ο Τραμπ, ο οποίος επαίρεται ότι στην πρώτη του θητεία οι ΗΠΑ δεν ενεπλάκησαν σε νέους πολέμους και έχει δεσμευθεί να βάλει τέλος στις συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή και την Ουκρανία.

Σύμφωνα με τον αμερικανικό Τύπο, ο Γκρενέλ θα μπορούσε να αναλάβει τη θέση του συμβούλου εσωτερικής ασφαλείας στον Λευκό Οίκο, στην οποία περίπτωση υπουργός Εξωτερικών θα γίνει ο Μάρκο Ρούμπιο.

Ο γερουσιαστής της Φλόριντα δήλωσε στο CNN ότι «εξακολουθεί να ενδιαφέρεται να υπηρετήσει τη χώρα».

Ο Μάικ Πομπέο, υπουργός Εξωτερικών στην προηγούμενη κυβέρνηση Τραμπ, εκτιμάται ότι θα αναλάβει επικεφαλής του Πενταγώνου.

Η Ρεπουμπλικάνα βουλεύτρια Ελίζ Στέφανικ, ένθερμη υποστηρίκτρια του Τραμπ ακούγεται για τη θέση της πρεσβεύτριας των ΗΠΑ στον ΟΗΕ, όπως δήλωσε πηγή που έχει γνώση της υπόθεσης.

Τη διεύθυνση της CIA ίσως αναλάβει ένας υπερσυντηρητικός πρώην βουλευτής από το Τέξας, ο Τζον Ράτκλιφ.

Εξάλλου ο Ίλον Μασκ, ο οποίος επένδυσε περισσότερα από 100 εκατ. στην προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ, ενδέχεται να αναλάβει να αναδιοργανώσει σε βάθος το ομοσπονδιακό κράτος, αναλαμβάνοντας ένα υπουργείο «Κυβερνητικής αποτελεσματικότητας».

Αν Μασκ και Τραμπ καταφέρουν να διατηρήσουν τη στενή σχέση που έχουν χτίσει, έχουν δηλώσει ότι επιθυμούν να περικόψουν 2 τρισεκ. δολάρια από τον προϋπολογισμό του ομοσπονδιακού κράτους, που ανέρχεται σε 7 τρισεκ. Όμως ακόμη δεν έχουν διευκρινίσει τον τρόπο.

Από την πλευρά του ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ, ανιψιός του δολοφονημένου προέδρου των ΗΠΑ JFK και πρώην ανεξάρτητος υποψήφιος για την προεδρία που συντάχθηκε με τον Τραμπ, ενδέχεται να γίνει υπεύθυνος των πολιτικών δημόσιας υγείας.

Γνωστός επικριτής των εμβολίων, δήλωσε στο NBC ότι «δεν θα στερήσει τα εμβόλια από κανέναν», αλλά πρόσθεσε ότι οι Αμερικανοί θα πρέπει να μπορούν «να αποφασίζουν μόνοι τους».

Ο Τζάρεντ Κούσνερ, γαμπρός του Τραμπ, δεν θα επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, ανέφεραν σήμερα οι Financial Times, όμως θα μπορούσε να συμβουλεύει τον νέο πρόεδρο για την πολιτική του στη Μέση Ανατολή.




Περιοδεία Παύλου Πολάκη στην Καβάλα: Μήνυμα ενόψει εκλογών με αιχμές κατά της κυβέρνησης

Ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Παύλος Πολάκης, επισκέφθηκε την Καβάλα το Σάββατο, 26 Οκτωβρίου 2024, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη ενόψει των εσωκομματικών εκλογών.

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Café CHOCOLAT, ο κ. Πολάκης απευθύνθηκε σε μέλη και φίλους του κόμματος, δίνοντας έμφαση στις εσωκομματικές εκλογές, ενώ άσκησε επίσης κριτική στην Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αναφορικά με τρέχοντα θέματα της επικαιρότητας.




Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος εκπρόσωπος της Κυβέρνησης στην παρέλαση

Ο Υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής και Ασύλου Νίκος Παναγιωτόπουλος θα εκπροσωπήσει την Κυβέρνηση στις εορταστικές εκδηλώσεις στην Καβάλα την προσεχή Δευτέρα, συμπεριλαμβανομένης και της παρέλασης.




Γ.Πασχαλίδης | Πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης για τα Άτομα με Αναπηρία

Η κυβέρνηση μας παραμένει πιστή στη δέσμευση της για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας, Άτομα με Αναπηρία. Δύο πρόσφατες πρωτοβουλίες έρχονται να επιβεβαιώσουν αυτή τη δέσμευση.

Αναθεώρηση και διεύρυνση πίνακα μη αναστρέψιμων παθήσεων

Η πρώτη πρωτοβουλία αφορά την ενίσχυση των δικαιωμάτων και των παροχών για τα άτομα με αναπηρία. Η υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης μεταξύ των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Εργασίας αποτελεί σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή. Με την αναθεώρηση και διεύρυνση του πίνακα μη αναστρέψιμων παθήσεων, δίνεται τέλος στην άσκοπη ταλαιπωρία πολλών συμπολιτών μας. 

Ειδικότερα, 17 νέες παθήσεις προστέθηκαν στον πίνακα, ο οποίος περιλαμβάνει πλέον 159 παθήσεις συνολικά. Αυτό σημαίνει ότι οι πάσχοντες από αυτές τις παθήσεις θα κατοχυρώνουν εφ’ όρου ζωής το ποσοστό αναπηρίας τους χωρίς να χρειάζεται επαναξιολόγηση, απολαμβάνοντας τα προβλεπόμενα επιδόματα και παροχές χωρίς περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Επιπλέον, ενισχύουμε το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) με 700 επιπλέον γιατρούς, φτάνοντας τον συνολικό αριθμό στους 1200, ενώ προσθέτουμε και νέες ειδικότητες. Η ενίσχυση αυτή θα μειώσει τον χρόνο αξιολόγησης των νέων αιτήσεων, προσφέροντας γρήγορη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση στους πολίτες.

Ένταξη των Ατόμων με Αναπηρία στον Εξωδικαστικό Μηχανισμό

Μια ακόμη σημαντική πρωτοβουλία είναι η βελτίωση των ρυθμίσεων του Εξωδικαστικού Μηχανισμού για τα άτομα με αναπηρία. Με ΚΥΑ που υπέγραψαν οι Υπουργοί Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και Κοινωνικής Συνοχής & Οικογένειας, πλέον τα άτομα με ποσοστό αναπηρίας άνω του 67% εντάσσονται στην κατηγορία των ευάλωτων οφειλετών με αυξημένα όρια στα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.

Αυτό σημαίνει ότι οι πάσχοντες θα ωφελούνται από την αυτόματη και υποχρεωτική αποδοχή από τράπεζες και Δημόσιο της πρότασης αναδιάρθρωσης του χρέους τους στο πλαίσιο του Εξωδικαστικού Μηχανισμού. Επιπλέον, θα μπορούν να επωφεληθούν ευνοϊκότερων όρων διακανονισμού με τους χρηματοπιστωτικούς φορείς μέσω του Κώδικα Δεοντολογίας των τραπεζών. Αυτή η ρύθμιση παρέχει μια οριζόντια λύση σε ένα ευαίσθητο και σύνθετο πρόβλημα, πάντα σε συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ).

Συνεχίζουμε δυναμικά, με στόχο την προστασία και την υποστήριξη όλων των συμπολιτών μας, ιδίως των πιο ευάλωτων. Για μια κοινωνία με όλους, για όλους.




Η Κομισιόν «τραβάει το αυτί» της κυβέρνησης για διαφθορά προστασία δημοσιογράφων υποκλοπές και διαβούλευση

Η Κομισιόν κάνει συστάσεις στην κυβέρνηση για την καταπολέμηση της διαφθοράς, την προστασία της ελευθερίας του Τύπου, τη διαλεύκανση των υποκλοπών και την τήρηση των κανόνων για τη διαβούλευση.

Δόθηκαν στη δημοσιότητα το τελικό κείμενο των εκτιμήσεων και των συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κατάσταση του Κράτους Δικαίου στην Ελλάδα και τα άλλα κράτη μέλη. (μπορείτε να διαβάσετε όλο εδώ: Country report_Greece).

Όπως είχε αποκαλύψει πρώτο το in οι εκτιμήσεις της Επιτροπής είναι αρκετά επικριτικές για την κατάσταση με το κράτος δικαίου στην Ελλάδα.

Ως προς την εμπιστοσύνη των πολιτών στην ανεξαρτησία της δικαιοσύνης αυτή παραμένει σε μέτρια επίπεδα (40% για τους πολίτες, 48% για τις επιχειρήσεις). Καταγράφει την σφοδρή αντίδραση των Ελλήνων δικαστών στο ψήφισμα-κόλαφο του Ευρωκοινοβουλίου για το κράτος δικαίου στην Ελλάδα, τονίζοντας όμως και την απάντηση του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών ότι «η δικαιοσύνη δεν μπορεί να είναι υπεράνω κριτικής».

Επισημαίνει ότι σοβαρά ζητήματα εξακολουθούν να υφίστανται όσον αφορά τη διάρκεια των διαδικασιών ενώπιον των πολιτικών δικαστηρίων και του Συμβουλίου της Επικρατείας, με κάποιες βελτιώσεις στα τακτικά διοικητικά δικαστήρια. 

Προβλήματα με την καταπολέμηση της διαφθοράς και την ελευθερία του Τύπου

Σημειώνει τα ζητήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν ακόμη με την καταπολέμηση της διαφθοράς και κυρίως την ολοκλήρωση των διώξεων και δικών για υποθέσεις διαφθοράς.

Σε σχέση με την ελευθερία του Τύπου και τη δυνατότητα των δημοσιογράφων να κάνουν τη δουλειά τους, η έκθεση επισημαίνει ότι «οι ενώσεις δημοσιογράφων άσκησαν κριτική στις τροποποιημένες διατάξεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, οι οποίες αύξησαν την ελάχιστη ποινή για συκοφαντική δυσφήμηση και μείωσαν σημαντικά τη δυνατότητα αναστολής των ποινών που επιβάλλονται σε πρώτο βαθμό όταν ασκείται έφεση. Ωστόσο, η ελληνική κυβέρνηση υποστήριξε ότι, μέχρι σήμερα, τα δικαστήρια δεν έχουν επιβάλει ποινή φυλάκισης άνω των δύο ετών σε δημοσιογράφο για το αδίκημα της συκοφαντικής δυσφήμισης». Παράλληλα σημειώνει την ανησυχία των δημοσιογράφων για τις καταχρηστικές αγωγές τύπου SLAPP, σημειώνοντας και τις αγωγές που έγιναν δημοσιεύματα που αφορούσαν τη χρήση παράνομου κατασκοπευτικού λογισμικού. Παραθέτει, επίσης, τις καταγγελίες και την ανησυχία των δημοσιογράφων για ζητήματα που αφορούν την ασφάλειά τους απέναντι σε απειλές.

Η έκθεση επισημαίνει ότι υπάρχουν διαμαρτυρίες ότι δεν υπάρχει επαρκής διαβούλευση γύρω από τα νομοθετήματα, πρόβλημα που επιδεινώνεται με την κατάθεση τροπολογιών σε νομοθετήματα οι οποίες δεν είχαν τεθεί πριν σε διαβούλευση.

Προβλήματα με τη λειτουργία των ανεξάρτητων αρχών

Αρνητικές επισημάνσεις γίνονται για τη λειτουργία των ανεξάρτητων αρχών στην Ελλάδα. Ενδεικτικά, σημειώνει καταρχάς ότι πάσχουν από έλλειψη προσωπικού. Αναφέρει θετικά τον Συνήγορο του Πολίτη και το γεγονός ότι κήρυξε ανεξάρτητη έρευνα για το ναυάγιο της Πύλου, καταγράφοντας και τη στήριξη του Συμβουλίου της Ευρώπης στο έργο του.

Αναφέρεται όμως και στα προβλήματα που έχουν καταγγείλει η Αρχή  Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών κι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κατά την έρευνα τους στην υπόθεση των υποκλοπών. Για την οποία σημειώνει, φυσικά, ότι δεν έχει ολοκληρωθεί. Έχει δε συγκεκριμένη αναφορά στην προσφυγή του ΔΣΑ στο ΣτΕ κατά της αλλαγής των μελών του ΔΣ της ΑΔΑΕ, που έγινε με «στρογγυλοποίηση» προς τα κάτω της συνταγματικά απαιτούμενης πλειοψηφίας:

«Η Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής αντικατέστησε τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης (ΕΣΡ) και της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ) των οποίων η θητεία είχε λήξει. Ωστόσο, οι διορισμοί αυτοί αποτέλεσαν αντικείμενο διαμάχης μεταξύ πολιτικών και νομικών κύκλων, με ειδικούς να εκτιμούν πως υπήρξε απόπειρα αδικαιολόγητης παρέμβασης στη λειτουργία αυτών των ανεξάρτητων αρχών. Σύμφωνα με την κυβέρνηση, οι διορισμοί ήταν σύμφωνοι με το Σύνταγμα και τα νέα μέλη είναι ευρέως αναγνωρισμένοι στο πεδίο τους. Τον Νοέμβριο του 2023, ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών υπέβαλε δύο προσφυγές ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά των αποφάσεων διορισμού, με την αιτιολογία ότι παραβιάζουν το Σύνταγμα. Οι ανεξάρτητες αρχές θεωρούν ότι η ιδιότητά τους επηρεάζεται σοβαρά από την εντύπωση ότι λειτουργούν υπό πίεση. Υποστηρίζουν επίσης ότι η σημερινή διαδικασία διορισμού τους τις εκθέτει σε αδικαιολόγητη πολιτική επιρροή και θα πρέπει να επανεξεταστεί».

Επικρίσεις για την υπόθεση των υποκλοπών

Σε σχέση με την υπόθεση των υποκλοπών το τελικό κείμενο της έκθεσης περιλαμβάνει την ανακρίβεια σχετικά με την ΑΔΑΕ που είχε το προσχέδιο, όπως είχε επισημάνει το in. Λέει δηλαδή πως η ΑΔΑΕ τον Οκτώβριο του 2023 δήλωσε αναρμόδια να κάνει την αντιπαραβολή των λιστών όσων ήταν υπό παρακολούθηση από την ΕΥΠ και από το Predator. Παραβλέπει όμως ότι μεσολάβησαν γεγονότα. Ότι η ΑΔΑΕ, δια του προέδρου της, Χρήστου Ράμμου, είχε ζητήσει τις σχετικές λίστες με επιστολή στον αντίεισαγγελέα Αχιλλέα Ζήση. Που αποφάσισε να κάνει ο ίδιος την αντιπαραβολή, επισκεπτόμενος την ΕΥΠ με δικαστικό πραγματογνώμονα. Πάντως η έκθεση παραμένει στο συγκεκριμένο θέμα επικριτική:

«Οι δικαστικές έρευνες σχετικά με τους ισχυρισμούς για υποκλοπές και τη χρήση κατασκοπευτικού λογισμικού ξεκίνησαν το 2022 και συνεχίζονται. Τον Ιούλιο του 2023, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δημοσιοποίησε τα πορίσματα της έρευνάς της και τα διαβίβασε στις δικαστικές αρχές . Τον Οκτώβριο του 2023, η ΑΔΑΕ απέρριψε το αίτημα των εισαγγελέων να εξακριβωθεί εάν τα άτομα στα οποία απευθυνόταν το spyware είχαν επίσης υποστεί δραστηριότητες υποκλοπών από την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών. Τον Οκτώβριο του 2023, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου διέταξε τη διαβίβαση του φακέλου της έρευνας από την εισαγγελία πρωτοδικών στον Άρειο Πάγο. Η απόφαση αυτή έγινε δεκτή με επικρίσεις, μεταξύ άλλων από οργανώσεις για την ελευθερία του Τύπου, καθώς θεωρήθηκε ως προσπάθεια παρέμβασης στην εν εξελίξει έρευνα και καθυστέρησε περαιτέρω την πρόοδό της. Σύμφωνα με την Πλατφόρμα του Συμβουλίου της Ευρώπης για την ασφάλεια των δημοσιογράφων, οι ποινικές έρευνες σχετικά με τη χρήση του κατασκοπευτικού λογισμικού στερούνταν σαφήνειας. Η Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης κάλεσε την Ελλάδα να διεξάγει αποτελεσματικές, ανεξάρτητες και άμεσες έρευνες για όλες τις περιπτώσεις κατάχρησης spyware και να παρέχει επαρκή αποζημίωση στα θύματα. Τον Μάρτιο του 2024, η κυβέρνηση υπέβαλε την απάντησή της στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση σε σχέση με το ψήφισμα παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με τις έρευνες για τα αναφερόμενα μεμονωμένα περιστατικά που διεξήχθησαν στα δικαστήρια, από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας και από το Κοινοβούλιο253, καθώς και για τις βελτιώσεις του ισχύοντος νομικού πλαισίου. Τον Απρίλιο του 2024, το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι η ισχύουσα τότε διάταξη που όριζε ότι ένα άτομο που παρακολουθείται για λόγους εθνικής ασφάλειας δεν μπορούσε να ενημερωθεί σχετικά, είναι αντισυνταγματική.»

Επικριτική είναι η έκθεση και για τον χαμηλό βαθμό συμμορφωσης με αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

«Την 1η Ιανουαρίου 2024, στην Ελλάδα εκκρεμούσαν προς εκτέλεση 28 αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, αριθμός αυξημένος κατά μία σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Εκείνη την περίοδο, το ποσοστό των κορυφαίων αποφάσεων των τελευταίων 10 ετών που παρέμεναν σε εκκρεμότητα στην Ελλάδα ήταν 30% (σε σύγκριση με 34% το 2023) και ο μέσος χρόνος που οι αποφάσεις εκκρεμούσαν προς εκτέλεση ήταν 6 έτη και 7 μήνες (όπως και το 2023). Μια από τις παλαιότερες ομάδες υποθέσεων, που εκκρεμούσε σε εκτέλεση για περισσότερα από 15 χρόνια, αφορά παραβιάσεις του δικαιώματος στην ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι λόγω αποφάσεων των εθνικών δικαστηρίων για τη μη εγγραφή ή τη διάλυση σωματείων με την αιτιολογία ότι σκοπός τους ήταν η προώθηση της ιδέας ότι υπάρχει εθνική μειονότητα στην Ελλάδα. Όσον αφορά την τήρηση των προθεσμιών πληρωμής, στις 31 Δεκεμβρίου 2023 υπήρχαν συνολικά 7 υποθέσεις που ανέμεναν την επιβεβαίωση των πληρωμών (έναντι 13 το 2022).»

Τέλος, η έκθεση θεωρεί ότι εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα με το νομοθετικό πλαίσιο για τη δράση των ΜΚΟ ιδίως στο μεταναστευτικό και τα μητρώα που έχουν διαμορφωθεί και επισημαίνει τις επικρίσεις που υπάρχουν: «Σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ), η ασυνεπής και αδιαφανής εφαρμογή των νομικών απαιτήσεων για την εγγραφή και οι αυξημένες διατυπώσεις οδήγησαν πολλές ΟΚΠ είτε να εγκαταλείψουν την Ελλάδα είτε να μειώσουν την παρουσία τους στο πεδίο. Ο Επίτροπος Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Συμβουλίου της Ευρώπης αναφέρθηκε στο ελληνικό σύστημα εγγραφής ως ανησυχητικό.» 

Οι τελικές συστάσεις

Στην ενότητα με τις τελικές συστάσεις η Κομισίον επισημαίνει υπήρξε κάποια πρόοδος σε διάφορους τομείς όπως είναι η συμμετοχή του δικαστικού σώματος στις διαδικασίες διορισμού του Προέδρου και του Αντιπροέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας, του Αρείου Πάγου και του Ελεγκτικού συμβουλίου, η προσπάθεια για την καταπολέμηση της διαφθοράς, η προστασία των δημοσιογράφων και της ελευθερίας του Τύπου, της διαβούλευσης, του ζητήματος της καταχώρησης των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών (ΟΚΠ) αλλά και του διαλόγου με αυτές. (διαβάστε όλο παράρτημα με τις συστάσεις στα κράτη-μέλη εδώ: Annex to Communication.

Όμως, την ίδια στιγμή η Κομισιόν σαφώς «τραβάει το αυτί» της κυβέρνησης καθώς κάνει συγκεκριμένες συστάσεις για την ανάγκη βελτίωσης της κατάστασης σε συγκεκριμένα πεδία. Αυτά αφορούν την ανάγκη να διαμορφωθεί μια συνθήκη όπου όντως οι υποθέσεις διαφθοράς υψηλού επιπέδου τελεσιδικούν, την κατοχύρωση εγγυήσεων για την προστασία των δημοσιογράφων ειδικά απέναντι στις καταχρηστικές αγωγές, την ανάγκη να γίνεται πραγματική διαβούλευση πάνω στα προτεινόμενα νομοθετήματα (σε αντίθεση με το φαινόμενο των «διαβουλεύσεων-εξπρές» που έχουμε δει) και βέβαια τον δομημένο διάλογο με τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, συμπεριλαμβανομένων των ΜΚΟ, που συχνά έχουν διαμαρτυρηθεί για το πώς αντιμετωπίζονται.

Αναλυτικά το πλήρες κείμενο των εκτιμήσεων και συστάσεων της Κομισιόν σε ανεπίσημη μετάφραση από το αγγλικό πρωτότυπο έχει ως εξής:

Συνολικά, όσον αφορά τις συστάσεις της έκθεσης για το κράτος δικαίου του 2023, η Ελλάδα (πραγματοποίησε):

-Εφάρμοσε πλήρως τη σύσταση για την αντιμετώπιση της ανάγκης συμμετοχής της δικαστικής εξουσίας στο διορισμό του Προέδρου και του Αντιπροέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας, του Αρείου Πάγου και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, λαμβάνοντας υπόψη τα ευρωπαϊκά πρότυπα για τους διορισμούς δικαστικών λειτουργών.

-Κάποια περαιτέρω πρόοδος όσον αφορά την εντατικοποίηση των προσπαθειών για τη δημιουργία ενός ισχυρού ιστορικού διώξεων και τελεσίδικων αποφάσεων σε υποθέσεις διαφθοράς, συμπεριλαμβανομένης της διαφθοράς υψηλού επιπέδου.

-Κάποια περαιτέρω πρόοδος όσον αφορά την προώθηση της διαδικασίας θέσπισης μη νομοθετικών εγγυήσεων και σημαντική πρόοδος όσον αφορά την έναρξη της νομοθετικής διαδικασίας σε σχέση με την προστασία των δημοσιογράφων, με βάση τις δραστηριότητες που ξεκίνησαν από την ειδική ομάδα, ιδίως όσον αφορά τις καταχρηστικές αγωγές κατά δημοσιογράφων και την ασφάλειά τους, σύμφωνα με το εγκεκριμένο μνημόνιο συμφωνίας και λαμβάνοντας υπόψη τα ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των δημοσιογράφων.

-Κάποια πρόοδος όσον αφορά τη διασφάλιση της αποτελεσματικής και έγκαιρης διαβούλευσης στην πράξη με τα ενδιαφερόμενα μέρη σχετικά με τα σχέδια νομοθεσίας, μεταξύ άλλων με την παροχή επαρκούς χρόνου για δημόσια διαβούλευση.

-Κάποια περαιτέρω πρόοδος όσον αφορά τη λήψη περαιτέρω μέτρων για την αξιολόγηση του ισχύοντος συστήματος καταχώρισης των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών, μεταξύ άλλων με την έναρξη δομημένου διαλόγου με τις ΟΚΠ, και την αξιολόγηση της ανάγκης τροποποίησής του.

Σε αυτή τη βάση, και λαμβάνοντας υπόψη άλλες εξελίξεις που έλαβαν χώρα κατά την περίοδο αναφοράς, και πέραν της υπενθύμισης των σχετικών δεσμεύσεων που αναλήφθηκαν στο πλαίσιο του σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, συνιστάται στην Ελλάδα να

-Να συνεχίσει τις προσπάθειες για τη δημιουργία ενός ισχυρού ιστορικού διώξεων και τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων σε υποθέσεις διαφθοράς, συμπεριλαμβανομένης της διαφθοράς υψηλού επιπέδου.

-Να προχωρήσει περαιτέρω τη διαδικασία θέσπισης νομοθετικών και μη νομοθετικών εγγυήσεων για τη βελτίωση της προστασίας των δημοσιογράφων, ιδίως όσον αφορά τις καταχρηστικές αγωγές κατά δημοσιογράφων και την ασφάλειά τους, σύμφωνα με το εγκεκριμένο Μνημόνιο Συνεννόησης και λαμβάνοντας υπόψη τα ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των δημοσιογράφων.

-Εντατικοποίηση των προσπαθειών για τη διασφάλιση της αποτελεσματικής και έγκαιρης διαβούλευσης στην πράξη με τους ενδιαφερόμενους φορείς σχετικά με τα σχέδια νομοθεσίας, μεταξύ άλλων με την τήρηση του θεσμοθετημένου χρονοδιαγράμματος για τη δημόσια διαβούλευση.

-Ενίσχυση των προσπαθειών για την αξιολόγηση του ισχύοντος νομικού πλαισίου για το σύστημα εγγραφής των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών και αξιολόγηση του κατά πόσον υπάρχει ανάγκη τροποποίησής του, ενώ παράλληλα θα προχωρήσει σε δομημένο διάλογο με τις ΟΚΠ.»

tanea.gr




Φορολογικές δηλώσεις 2024: Φουντώνει το μπρα ντε φερ κυβέρνησης λογιστών με φόντο το αίτημα για παράταση

Στα άκρα οδηγείται η σύγκρουση μεταξύ των λογιστών και φοροτεχνικών με το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για τα λάθη, τις καθυστερήσεις και τις παραλείψεις που καταγράφηκαν στη διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων 2024 και δη στις προσυμπληρωμένες δηλώσεις, με τους επαγγελματίες του κλάδου να θεωρούν αδύνατο να ολοκληρωθεί εμπρόθεσμα το φετινό έργο έως τις 26 Ιουλίου.




«Κοινό μέτωπο» Σαμαρά – Καραμανλή κατά κυβέρνησης | Οι αιχμές, τα παράπονα και τα «καμπανάκια»

Ολομέτωπη επίθεση στην κυβέρνηση και προσωπικά στον Κυριάκο Μητσοτάκη εξαπέλυσε ο Αντώνης Σαμαράς στην κοινή του εμφάνιση με τον Κώστα Καραμανλή στο Πολεμικό Μουσείο, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του βιβλίου του Μανώλη Κοττάκη, «Οι Απόρρητοι Φάκελοι Καραμανλή».

Ο πρώην πρωθυπουργός άσκησε κριτική στο νόμο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών αλλά και στην εξωτερική και οικονομική πολιτική. Μιλώντας για την τελευταία του δημόσια εμφάνιση στη Βουλή, στην ψήφιση του νομοσχεδίου για τον γάμο ομοφύλων, υπενθύμισε όσα είχε πει, τονίζοντας:
«Η υπερβολική αυτοπεποίθηση, μπορεί να την οδηγήσει να ξεκοπεί από την πραγματικότητα…Και από την κοινωνία…Επειδή λοιπόν ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι έκανε το σωστό με αυτό το νομοσχέδιο, αναρωτιέμαι εάν άκουγε τι του έλεγαν οι βουλευτές μας πριν λίγες ημέρες στη Βουλή. Εάν άκουσε την ψήφο του ελληνικού λαού. Δεν ξέρω ποιους ακούει αλλά ας καταλάβει ότι κάνει λάθος να επιμένει στο λάθος. Φθάσαμε στο σημείο, στο περιβόητο νομοσχέδιο για τον γάμο, να θέτω συγκεκριμένα ερωτήματα επί της ουσίας, κι όχι μόνο δεν μου απάντησε κανείς αλλά οργανώθηκαν “κενά έδρανα” την ώρα που μιλούσα… Αφού λοιπόν η κυβέρνηση αντιμετωπίζει έτσι ακόμη και τον πρώην πρωθυπουργό και πρόεδρό της, γιατί να μην σας θεωρήσει ο κόσμος αλαζόνες κύριοι;»

Στη συνέχεια, ο πρώην πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο πρόσφατο αποτέλεσμα των ευρωεκλογών:

«Το πολιτικό σύστημα καλείται να αναθεωρήσει πλήρως τους όρους της αντιπαράθεσης. Ειδάλλως, προβλέπω, θα καταρρεύσει. Και για να μη συμβεί αυτό απαιτείται η επιστροφή στην πολιτική. Επιστροφή στις ρίζες, επιστροφή στις ιδέες και στις αρχές των κομμάτων και των παρατάξεων.

Μετά από το χειρότερο εκλογικό αποτέλεσμα, σε αριθμό ψήφων, στην ιστορία της παράταξης, οι αναφορές σε “αποϊδεολογικοποίηση”, και οι συγκρίσεις με άλλες, τελείως διαφορετικές, εποχές δείχνουν αδυναμία κατανόησης της κρισιμότητας των περιστάσεων και είναι , το λιγότερο, ατυχείς.

Έχει σκεφθεί η κυβέρνηση ότι το περιβόητο “41%” ήταν το αποτέλεσμα του φόβου που προκαλούσε στον ελληνικό λαό η πιθανότητα επιστροφής του ΣΥΡΙΖΑ όταν οι δημοσκοπήσεις τον έδειχναν πολύ υψηλά στις πρώτες εκλογές του 2023; Έπεσαν έξω οι δημοσκοπήσεις βέβαια… Αλλά όταν κατέρρευσε εκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ κι εξέλιπε αυτός ο φόβος, μετά από έναν μόλις μήνα, στις δεύτερες εκλογές, ξαναπήραμε μεν 41% αλλά χάσαμε 300.000 κόσμο που, ήδη, από τότε αρνήθηκε να μας ξαναψηφίσει…», είπε χαρακτηριστικά ο Αντώνης Σαμαράς.

Αναφέρθηκε και στη λάθος στρατηγική της ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ:

«Έχει γίνει κατανοητό ότι, επειδή μετά τις περυσινές εκλογές υιοθετήσαμε θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ σε σειρά θεμάτων, διαλύθηκε το αντι-ΣΥΡΙΖΑ μέτωπο που χτίσαμε από τη συγκυβέρνηση 2012-2014;

Και μάλιστα ενός ΣΥΡΙΖΑ, που έχει γίνει έξι κομμάτια, και περισσότερο θυμίζει Δελφινάριο παρά κόμμα. Μια Αριστερά αξιοθρήνητη, που ψελλίζει μόνον εντυπωσιακές ανοησίες, μια αριστερά ασύνταχτη πολιτικά με μηδενικό ιδεόγραμμα και παραδομένη στην ακρότητα του δικαιωματισμού και μόνο.

Καλό θα είναι να αναρωτηθούν ορισμένοι εάν για το ιστορικά αρνητικό εκλογικό αυτό αποτέλεσμα για την παράταξη, για το ρεκόρ της αποχής και για την σταθεροποίηση του υπερδεξιού – λαϊκίστικου μπλοκ σε υψηλά ποσοστά, ευθύνεται και η αντίληψη περί αποϊδεολογικοποίησης.

Για παράδειγμα, ο γάμος των ομόφυλων για την Αριστερά είναι «μια χαρά», για εμάς είναι πρόβλημα!».

Ο κ. Σαμαράς μίλησε για φοβική Νέα Δημοκρατία λέγοντας:

«Πώς και γιατί δημιουργήθηκε “η μικρότερη και πιο φοβική” Νέα Δημοκρατία όλων των εποχών, σε αυτές τις εκλογές; Μήπως ο ιστορικά μικρότερος αριθμός ψήφων δείχνει ότι το δέντρο, πράγματι, ούτε ψηλώνει, ούτε απλώνεται, ακριβώς διότι αποκόπηκε από τις ρίζες του;

Ο ελληνικός λαός εμπιστεύτηκε την κεντρο-δεξιά να τον κυβερνήσει, κι όχι τους ..πολιτικούς “γιατρούς χωρίς σύνορα”. Κι η Ελλάδα απαιτεί πρωτοβουλίες πολιτικής ανασύνταξης κι όχι πολιτικής αποδυνάμωσης».

Σαμαράς: «Στα εθνικά, τρώμε την μια προσβολή μετά την άλλη»

Στα εθνικά θέματα, η εικόνα της χώρας μας είναι αποκαρδιωτική υπογράμμισε ο κ. Σαμαράς και συνέχισε: «Τρώμε την μια προσβολή, την μια ταπείνωση, μετά την άλλη! Από τους Σκοπιανούς, τους Αλβανούς και, φυσικά, τους …”φίλους” μας τους Τούρκους. Είναι αδιανόητα όσα συμβαίνουν.

Προειδοποίησα και για την ανάγκη σταδιακής απεμπλοκής μας από την επαίσχυντη Συμφωνία των Πρεσπών, την οποία τα Σκόπια από την αρχή δεν τήρησαν, όπως δεν είχαν τηρήσει ούτε την Ενδιάμεση Συμφωνία του Ανδρέα Παπανδρέου».

Μάλιστα απηύθυνε και έκκληση στον πρωθυπουργό για βέτο στην Αλβανία:

«Καλώ τον πρωθυπουργό να αποφασίσει, άμεσα, την αλλαγή της ακολουθούμενης εξωτερικής πολιτικής. Να επιστρέψει στις ιστορικές παρακαταθήκες της Παράταξης. Να ασκήσει βέτο στην Αλβανία. Να προετοιμάσει, μέσω δημιουργίας μιας ισχυρής νομικής και πολιτικής ομάδας εμπειρογνωμόνων, την απεμπλοκή από την εθνικά επικίνδυνη Συμφωνία των Πρεσπών.

Να ασκήσει, όπως και η Βουλγαρία, βέτο σε κάθε βήμα των Σκοπίων, τον αλυτρωτισμό των οποίων οφείλουμε να καταγγείλουμε εδώ και τώρα, παντού. Να αναθεωρήσει πλήρως την …”Φιλία” με την Τουρκία, καθιστώντας σαφές στην πράξη ότι δεν εκβιαζόμαστε, δεν απειλούμαστε και δεν φοβόμαστε. Υπάρχουν όρια».

Για την υπόθεση Μπελέρη είπε ότι είναι «απόλυτη εικόνα αδυναμίας».

«Γνωρίζω πολύ καλά τι είναι άσκηση πιέσεων από φίλους, είναι συνήθως για το δικό τους συμφέρον», πρόσθεσε.

Κατηγόρησε τους «σύγχρονους Κίσσινγκερ» και τόνισε: «Παραμένουμε κομιλφό στα εθνικά μήπως μας κακολογήσει κανένας». Ζήτησε δε απεμπλοκή από την Συμφωνία των Πρεσπών.

Για τη Θράκη είπε: «Με λένε ακραίο, όταν απέλασε τον Τούρκο πρόξενο ήμουν ακραίος; Ή είναι ακραίο ότι σήμερα το προξενείο και οι ψευτομουφτήδες αλωνίζουν και συμμετέχουν από τουρκικό κόμμα»

«Δεν είμαστε συμβιβασμένο πλήθος, είμαστε πατριώτες», κραύγασε.

«Τις θέσεις μου δεν τις διαπραγματεύτηκα και δεν θα τις διαπραγματευτώ για κάποιο αξίωμα. ‘Ήμουν, είμαι και θα είμαι παρών», κατέληξε βάζοντας τέλος σε διάφορα σενάρια που τον θέλουν να ενδιαφέρεται για τη θέση του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Κώστας Καραμανλής: Απαιτείται εθνική ομοψυχία

Ανεβαίνοντας με τη σειρά του στο βήμα ο Κώστας Καραμανλής και μιλώντας για τα ευρωπαϊκά δεδομένα είπε: «Η Ευρώπη στην οποία πιστέψαμε και για την οποία αγωνιστήκαμε διολισθαίνει σε βαθιά κρίση». Κατηγόρησε την Ευρώπη για το χειρισμό της ελληνικής κρίσης. Έκανε λόγο για απαξίωση όσων σέβονται τις ρίζες τους, την πίστη τους την εθνική τους υπερηφάνεια. Μίλησε για κίνδυνο ανάφλεξης στα Βαλκάνια και αναφέρθηκε εκτενώς στην αποχή των ευρωεκλογών:

«Όταν η αποχή φθάνει στο 60%, όταν 6 στους 10 των εκλογέων απέχουν, όπως δυστυχώς συνέβη και στην δική μας χώρα, δεν είναι ώρα εφησυχασμού αλλά ώρα επείγοντος συναγερμού. Αυταπάτες ούτε χωρούν ούτε συγχωρούνται. Στην μεγάλη τους πλειοψηφία όσοι πολίτες επιλέγουν την αποχή εκφράζουν δια αυτού του τρόπου την δυσαρέσκεια τους και την ενόχλησή τους. Και μάλιστα όχι προς ένα μόνο συγκεκριμένο κόμμα. Στο μεγαλύτερο ποσοστό της η αποχή ισοδυναμεί με συνολική απόρριψη του πολιτικού συστήματος και της μορφής που παίρνει η δημόσια ζωή!».

Οι αντιδράσεις του μεγαλύτερου τμήματος της Ευρωπαϊκής ηγεσίας -είπε ο κ. Καραμανλής – δεν δείχνουν ούτε συνειδητοποίηση του τι πραγματικά συνέβη, ούτε σοβαρό προβληματισμό για το τι γίνεται λάθος, ούτε βέβαια ειλικρινή διάθεση για ουσιαστικές διορθωτικές κινήσεις.

«Αίφνης η Ευρώπη γέμισε από λαϊκιστές, ακροδεξιούς, φιλοφασίζοντες και θρησκόληπτους. Από καθυστερημένους που δεν μπορούν να συλλάβουν τις σύγχρονες τάσεις και προτεραιότητες της πολυπολιτισμικότητας, του άκρατου δικαιωματισμού, της παντοκρατορίας των

αγορών κι ενός αδιαφανούς τραπεζικού συστήματος, του σταδιακού εξοβελισμού του έθνους – κράτους. Όλα αυτά όμως είναι δείγματα νοσηρής και επικίνδυνης νοοτροπίας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ελληνοτουρκικά και Χάγη

Ο πρώην πρωθυπουργός έκανε εκτενή αναφορά στην προκλητικότητα της Τουρκίας και στο ενδεχόμενο προσφυγής στην Χάγη:

«Πιστεύω ότι καμμιά Ελληνική Κυβέρνηση δεν θα ήταν διατεθειμένη να υποχωρήσει σε μείζονα εθνικά θέματα και να αποδεχθεί ρυθμίσεις σε βάρος των εθνικών συμφερόντων. Πρώτον, διότι αποκλείω την πιθανότητα να το επιθυμεί. Αλλά επιπρόσθετα δεν θα μπορούσε, διότι θα βρισκόταν αντιμέτωπη με την ομόθυμη και σθεναρή αντίδραση των Ελληνίδων και των Ελλήνων».

«Είναι λοιπόν αδύνατη και αδιανόητη η σύναψη συνυποσχετικού που θα κρύβει τεχνηέντως και εκ του πονηρού, υπό το πρόσχημα της προσφυγής στο ΔΔ της Χάγης για την οριοθέτηση της ΑΟΖ και της υφαλοκρηπίδας, την εκχώρηση με ασαφείς και διπλωματικά ευρηματικές διατυπώσεις, δικαιώματος στο ΔΔ να αποφανθεί περί του εύρους των χωρικών υδάτων ή ακόμα και της εδαφικής κυριαρχίας νήσων και βραχονησίδων. Είμαι κατηγορηματικός σε αυτό», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι απαιτείται εθνική ομοψυχία και υψηλό εθνικό φρόνημα:

«Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται διαρκής εγρήγορση και ετοιμότητα, καθαρές απαντήσεις μη επιδεχόμενες παρερμηνεία, πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική

συνεχούς αναζήτησης ερεισμάτων στον διεθνή χώρο και βέβαια ισχυρές ένοπλες δυνάμεις και αποτρεπτική ικανότητα. Πάνω απ’ όλα όμως επιβάλλει εθνική ομοψυχία και υψηλό εθνικό φρόνημα από όλους μας».

Τι λένε από το Μέγαρο Μαξίμου

Μετά τις ομιλίες των δυο πρώην πρωθυπουργών, πηγές του Μεγάρου Μαξίμου έλεγαν: «Δεν σχολιάζουμε δηλώσεις ή ομιλίες πρώην πρωθυπουργών». Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ερωτηθείς από τους δημοσιογράφους είπε «ουδέν σχόλιο», ενώ η Ντόρα Μπακογιάννη στην ίδια ερώτηση απάντησε: «ειπώθηκαν ενδιαφέροντα πράγματα αλλά η κυβέρνηση δεν κινδυνεύει».

newsbomb.gr




Υπουργός Μετανάστευσης ο Νίκος Παναγιωτόπουλος -Η νέα σύνθεση της Κυβέρνησης

Τη νέα σύνθεση του υπουργικού συμβουλίου που αποφάσισε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης.

Σύνθεση της Κυβέρνησης
Πρωθυπουργός: Κυριάκος Μητσοτάκης

Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
Υπουργός: Κωστής Χατζηδάκης
Αναπληρωτής Υπουργός: Νίκος Παπαθανάσης
Υφυπουργός: Χρίστος Δήμας
Υφυπουργός: Θάνος Πετραλιάς

Υπουργείο Εξωτερικών
Υπουργός: Γιώργος Γεραπετρίτης
Υφυπουργός: Γιώργος Κώτσηρας
Υφυπουργός: Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου
Υφυπουργός: Κώστας Φραγκογιάννης

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
Υπουργός: Νίκος Δένδιας
Υφυπουργός: Γιάννης Κεφαλογιάννης

Υπουργείο Εσωτερικών
Υπουργός: Θοδωρής Λιβάνιος
Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα τοπικής αυτοδιοίκησης: Βασίλης Σπανακης
Υφυπουργός αρμόδιος για Θέματα Μακεδονίας- Θράκης: Κώστας Γκιουλέκας
Υφυπουργός: Βιβή Χαραλαμπογιάννη

Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Υπουργός: Κυριάκος Πιερρακάκης
Αναπληρωτής Υπουργός με αρμοδιότητα τον Αθλητισμό: Γιάννης Βρούτσης
Υφυπουργός: Ζέττα Μακρή
Υφυπουργός: Ιωάννα Λυτρίβη

Υπουργείο Υγείας
Υπουργός: Άδωνις Γεωργιάδης
Αναπληρώτρια Υπουργός: Ειρήνη Αγαπηδάκη
Υφυπουργός: Δημήτρης Βαρτζόπουλος
Υφυπουργός: Μάριος Θεμιστοκλέους

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Υπουργός: Χρήστος Σταϊκούρας
Υφυπουργός: Βασίλης Οικονομου
Υφυπουργός: Νίκος Ταχιάος

Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Υπουργός: Θεόδωρος Σκυλακάκης
Υφυπουργός: Νίκος Ταγαράς
Υφυπουργός: Αλεξάνδρα Σδούκου

Υπουργείο Ανάπτυξης
Υπουργός: Τακης Θεοδωρικάκος
Υφυπουργός: Ζωη Ραπτη
Υφυπουργός: Άννα Μάνη- Παπαδημητρίου

Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
Υπουργός: Νίκη Κεραμεως
Υφυπουργός: Κώστας Καραγκουνης
Υφυπουργός: Πάνος Τσακλόγλου

Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη
Υπουργός: Μιχάλης Χρυσοχοΐδης
Υφυπουργός: Ανδρέας Νικολακόπουλος

Υπουργείο Δικαιοσύνης
Υπουργός: Γιώργος Φλωρίδης
Υφυπουργός: Γιάννης Μπούγας

Υπουργείο Πολιτισμού
Υπουργός: Λίνα Μενδώνη
Υφυπουργός: Ιασων Φωτηλας

Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου
Υπουργός: Νίκος Παναγιωτοπουλος
Υφυπουργός: Σοφία Βούλτεψη

Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας
Υπουργός: Σοφία Ζαχαράκη
Υφυπουργός: Κατερίνα Παπακωστα

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Υπουργός: Κώστας Τσιάρας
Υφυπουργός: Διονύσης Σταμενίτης
Υφυπουργός: Χρηστος Κελλας

Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Υπουργός: Χρήστος Στυλιανίδης
Υφυπουργός: Στέφανος Γκικας

Υπουργείο Τουρισμού
Υπουργός: Όλγα Κεφαλογιάννη
Υφυπουργός: Έλενα Ράπτη

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Υπουργός: Δημήτρης Παπαστεργίου
Υφυπουργός: Κωνσταντίνος Κυρανάκης

Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
Υπουργός: Βασίλης Κικίλιας
Υφυπουργός: Χρήστος Τριαντόπουλος
Υφυπουργός: Ευάγγελος Τουρνάς

Υπουργός Επικρατείας: Μάκης Βορίδης

Υπουργός Επικρατείας: Άκης Σκέρτσος

Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ: Θανάσης Κοντογεώργης

Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: Παύλος Μαρινάκης

Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ: Γιώργος Μυλωνάκης

Η ορκωμοσία των νέων μελών της Κυβέρνησης θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις 18:00 το απόγευμα στο Προεδρικό Μέγαρο παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας.

Αύριο στις 10:00 θα συνεδριάσει υπό τον Πρωθυπουργό το Υπουργικό Συμβούλιο υπό τη νέα σύνθεση με τα θέματα ημερήσιας διάταξης που έχουν ήδη ανακοινωθεί.




Οι κινήσεις της κυβέρνησης στην υπόθεση της Β. Μακεδονίας

Η επιλογή της νέας πολιτικής ηγεσίας της Βόρειας Μακεδονίας να βαδίζει σε μονοπάτια εμπρηστικού λόγου, μεγαλώνει σε καθημερινή βάση την απόσταση που χωρίζει την Αθήνα και τα Σκόπια.

Παρά τα επαναλαμβανόμενα μηνύματα της ελληνικής πρωτεύουσας, εκπεφρασμένα σε όλους τους τόνους από τον ίδιο τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Εξωτερικών, στη γείτονα μετά την πρόεδρο της χώρας έρχεται η σειρά του εκλεγμένου πρωθυπουργού, Χρίστιαν Μιτσκόσκι, να δηλώσει ότι δε θα χρησιμοποιεί στον προφορικό λόγο τη συνταγματική ονομασία. Η κυβέρνηση, σε κάθε περίπτωση, εξακολουθεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις με ψυχραιμία, με στελέχη να διαμηνύουν ότι δικαιώθηκε απόλυτα η θέση που κράτησε η Νέα Δημοκρατία απέναντι στη συμφωνία των Πρεσπών.

Εμμένει ο πρόεδρος του VMRO-DPMNE

Ακολουθώντας τα… χνάρια της νέας προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας, ο Χρίστιαν Μιτσκόσκι εμμένει, με τη σειρά του, στη χρήση του όρου “Μακεδονία”, χαρακτηρίζοντας, ταυτόχρονα, ως αξιοπρεπή τη στάση που έχει επιλέξει η Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα.

“Εάν η Ελλάδα θεωρεί ότι παραβιάσαμε τη συμφωνία των Πρεσπών ας προσφύγει στο Διεθνές Δικαστήριο… Δεν περιμένω οι σχέσεις των δύο χωρών να βασίζονται σε πολιτικές επίδειξης ισχύος, περιμένουμε να έχουμε καλές και άριστες σχέσεις γειτονίας. Εκτιμώ ότι το VMRO-DPMNE και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχουν τη δική τους θέση σχετικά με τη συμφωνία των Πρεσπών, σε κανέναν μας δεν αρέσει αυτή η συμφωνία”, ανέφερε ο πρόεδρος του VMRO-DPMNE και εκλεγμένος πρωθυπουργός της γείτονος.

Παράλληλα, σημείωσε πως στην επικοινωνία εντός των θεσμικών οργάνων και μεταξύ των θεσμών της χώρας του θα χρησιμοποιείται η συνταγματική ονομασία, αλλά στις δηλώσεις προς τους δημοσιογράφους ή σε ομιλίες αποτελεί ατομικό δικαίωμα η χρήση των όρων “Μακεδονία” και “μακεδονικός”, τραβώντας περαιτέρω το σκοινί των προκλήσεων.

“Περιμένω ότι η πρόεδρος Σιλιάνοφσκα θα χρησιμοποιεί το όνομα “Μακεδονία” και τη λέξη “μακεδονικός”, γιατί σύμφωνα με την ερμηνεία μας για τη συμφωνία των Πρεσπών, δεν υπάρχει καμία παραβίαση και χρησιμοποιώ αυτήν την ευκαιρία για να πω στους φίλους μας από την Ελλάδα να σταματήσουν τις απειλές, τα εμπόδια, και αντί να γυρίζουμε πίσω ας κοιτάξουμε το μέλλον. Αυτά είναι έγγραφα που αποτελούν μέρος του νόμου. Εάν νομίζουν ότι παραβιάσαμε τη συμφωνία, τότε υπάρχει Διεθνές Δικαστήριο, οπότε εκεί θα διασταυρώσουμε τα επιχειρήματά μας. Δε θα ήθελα να συμβεί αυτό. Τους καλώ να έχουμε φιλικές σχέσεις, να βοηθάμε ο ένας τον άλλον. Και εάν κάποιος περιμένει από το VMRO να επαναλάβει τα λάθη του παρελθόντος, να είστε σίγουροι ότι δεν θα το κάνουμε αυτό”, υποστήριξε ο Χρίστιαν Μιτσκόσκι.

Τα σήματα της Αθήνας

Ο πρωθυπουργός, μέσα από την τηλεοπτική συνέντευξη που παραχώρησε στον “ΣΚΑΪ”, έσπευσε να θέσει επί τάπητος τη βασική γραμμή της ελληνικής πρωτεύουσας.

“Εμείς δε θα κυρώσουμε τα μνημόνια όσο δεν είμαστε απολύτως πεπεισμένοι ότι σε όλες τις προβλέψεις της Συμφωνίας των Πρεσπών η άλλη πλευρά συμμορφώνεται… Προειδοποίησα με μία σαφή μου δήλωση και τη νέα κυβέρνηση των Σκοπίων ότι οποιαδήποτε απόκλιση από την εφαρμογή της συμφωνίας, είναι βέβαιο ότι θα έχει σοβαρές συνέπειες στις δικές μας σχέσεις με τη Βόρεια Μακεδονία, αλλά και στον δρόμο της Βόρειας Μακεδονίας προς την Ευρώπη”, τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ έστρεψε την εντός των τειχών κριτική του εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ για την κίνηση να καταθέσει τα τρία μνημόνια προς ψήφιση στη Βουλή.

“Τι έρχονται και μας λένε; Τώρα δηλαδή, που βλέπουμε αυτό το οποίο υποψιαζόμασταν εδώ και καιρό, ότι μπορεί να έρθει η επόμενη κυβέρνηση και με κάποιο τρόπο να αμφισβητήσει τον πυρήνα της συμφωνίας, που είναι το erga omnes, ένα όνομα έναντι όλων, τώρα να έρθουμε ουσιαστικά και να κυρώσουμε εμείς τα μνημόνια και να απωλέσουμε οποιοδήποτε διαπραγματευτικό όπλο έχουμε εναντίον των Σκοπίων. Είναι μία πράξη η οποία πραγματικά αγγίζει τα όρια του παραλογισμού, αυτό το οποίο μας ζητάει σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ να κάνουμε”, επεσήμανε ο πρωθυπουργός.

“Ο λόγος για τον οποίο άλλαξε η πρόεδρος ή η επόμενη κυβέρνηση τη θέση της έχει να κάνει με την κύρωση ή με τη μη κύρωση των μνημονίων; Δικαιωθήκαμε απόλυτα από την πολιτική μας αυτή. Επειδή κι εμείς βλέπαμε τις εσωτερικές εξελίξεις στα Σκόπια, βλέπαμε ότι έρχεται μία άλλη κυβέρνηση, διαβάζαμε αυτά τα οποία έλεγε η άλλη κυβέρνηση και κατά συνέπεια κάναμε την επιλογή να μην κυρώσουμε τα μνημόνια…”, πρόσθεσε.

Ο επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας, Γιώργος Γεραπετρίτης, από την Πράγα και στο περιθώριο της συνάντησής του με τον υπουργό Εξωτερικών της Τσεχίας έστειλε το δικό του μήνυμα, με σημείο αναφοράς την ευρωπαϊκή προοπτική των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων.

“Είμαστε κατ’ αρχήν υπέρ της διεύρυνσης. Θεωρούμε ότι η φυσική πορεία για τα κράτη των Δυτικών Βαλκανίων είναι η ευρωπαϊκή οικογένεια. Θεωρώ ότι αυτό θα είναι προς όφελος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα αναζωογονήσει το ευρωπαϊκό εγχείρημα και είναι πάντα καλό να δίνουμε θετικά μηνύματα στους λαούς της Ευρώπης για το μέλλον τους… Προφανώς, όλα τα κράτη μέλη θα κριθούν τελικά στα θεμελιώδη. Πρέπει να τηρούν το σημείο αναφοράς που έχει τεθεί για τη χώρα τους και, ασφαλώς, το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Όσον αφορά στη Βόρεια Μακεδονία, γνωρίζουμε ότι μία από τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της προενταξιακής διαδικασίας είναι η κυβέρνηση της Βόρειας Μακεδονίας να τηρήσει πλήρως τη συμφωνία των Πρεσπών, η οποία υποδεικνύει ακριβώς τη συνταγματική ονομασία της χώρας. Σε κάθε περίπτωση, είναι βούληση της ελληνικής κυβέρνησης να συνεχίσει να εφαρμόζει τη Συμφωνία. Ωστόσο, πρέπει να έχουμε πλήρη επίγνωση του γεγονότος ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμία παραχώρηση όταν πρόκειται για την πραγματική εφαρμογή των διεθνών συμφωνιών, οι οποίες εξ’ ορισμού, εκ του Συντάγματος, υπερισχύουν των κοινών νόμων. Δεν υπάρχει περιθώριο για οποιαδήποτε παραχώρηση. Η Ελλάδα θα παρακολουθεί αυστηρά την κατάσταση στη Βόρεια Μακεδονία”, ανέφερε ο υπουργός Εξωτερικών.

capital.gr




Μακάριος Λαζαρίδης | «Η πρόταση δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης θα γυρίσει μπούμερανγκ στους εμπνευστές της»

«Η πρόταση δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης θα επιστραφεί ως μπούμερανγκ στους εμπνευστές της. Ας το έχουν υπόψιν τους. Στο τέλος λάμπει πάντα η αλήθεια. Θα συμβεί και τώρα».

Αυτό τόνισε μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, ως προτεραιότητα ομιλητής της κυβερνητικής πλειοψηφίας, κατά την σχετική συζήτηση που προκάλεσαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Όπως ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης, «παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη, με την πολιτική της υπευθυνότητας και τη γλώσσα της αλήθειας, εμπνέει και θα συνεχίσει να εμπνέει τους πολίτες. Είναι οι μόνοι στους οποίους λογοδοτούμε και που γνωρίζουν καλά ότι δεν τους κοροϊδεύουμε, δεν υποκρινόμαστε, τηρούμε τις υποσχέσεις μας, διορθώνουμε τα λάθη μας. Ότι τελικά είμαστε δίπλα τους, όχι μόνο στα εύκολα, αλλά και στα δύσκολα».

Από την άλλη, σημείωσε, «όπως αποδεικνύεται καθημερινά, κάποιες άλλες δυνάμεις, της κοινοβουλευτικής μειοψηφίας, επιλέγουν τον πολιτικό καιροσκοπισμό, το λαϊκισμό, την υποκρισία, την πολιτική εξαπάτηση και τα σενάρια συνωμοσιολογίας. Αντί να προτείνουν λύσεις στα προβλήματα, είναι οι ίδιοι τα προβλήματα. Με πυροτεχνήματα και λόγια του αέρα, προσπαθούν να καλύψουν την πολιτική τους γύμνια και την έλλειψη ρεαλιστικών θέσεων. Νομίζουν ότι θα ξεγελάσουν την κοινωνία, αλλά μάταια πια. Οι εποχές αυτές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

Οι πολίτες γνωρίζουν και κρίνουν. Όλοι πλέον γνωριζόμαστε μεταξύ μας και κανείς δεν μπορεί να κρυφτεί ξανά πίσω από το δάχτυλό του». Ο κ. Λαζαρίδης υπογράμμισε ότι «την τελευταία πενταετία η χώρα αλλάζει ριζικά προς το καλύτερο. Έχει αφήσει πίσω της τα χρόνια της κρίσης και προχωρά με γνώμονα την πρόοδο και την προκοπή των πολιτών».

Επισήμανε δε πως «οι δεσμεύσεις μας υλοποιούνται και το κοινωνικό συμβόλαιο που έχουμε υπογράψει με το λαό, τηρείται πιστά… Οι συντελούμενες τολμηρές μεταρρυθμίσεις και αλλαγές στην ελληνική κοινωνία συνιστούν ένα παζλ μεγάλων και σημαντικών αλλαγών, που θα οδηγήσουν στην σύγκλιση της χώρας μας με την Ευρώπη… Η Κυβέρνηση αυτή ενισχύει την Ελλάδα και την κάνει πιο ισχυρή από ποτέ, σε όλα τα επίπεδα».

Για την τραγωδία των Τεμπών, εγκάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ για «πολιτική σπέκουλα, εργαλειοποιώντας με χυδαίο τρόπο τον πόνο των συγγενών των θυμάτων. Ισχυρίζεστε δήθεν προσπάθεια συγκάλυψης εκ μέρους της Κυβέρνησης, όμως δεν συντάσσετε συγκεκριμένο κατηγορητήριο επί τούτου. Δεν υπάρχει κάτι που να έχει ζητήσει η Δικαιοσύνη και να έχουμε αρνηθεί και το γνωρίζετε καλά αυτό.

Δεν χωρά αμφιβολία ότι στα Τέμπη συγκρούστηκαν ανθρώπινα λάθη με διαχρονικές και διακομματικές ευθύνες και παθογένειες του σιδηρόδρομου, κάτι που αναδεικνύεται από το σύνολο των μαρτυριών και στοιχείων που έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Ο τελικός κριτής βεβαίως είναι η ανεξάρτητη Δικαιοσύνη την οποία οφείλουμε να αφήσουμε να επιτελέσει απρόσκοπτη το έργο της. Κινείται με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα σε σχέση με το παρελθόν και είναι αυτή που θα καταλογίσει τις ευθύνες στους ενόχους».




Τέμπη: “Αλλοιώθηκαν οι διάλογοι του σταθμάρχη τη νύχτα της τραγωδίας” – Σφοδρή η αντίδραση της Κυβέρνησης

Αλλοίωση των συνομιλιών του σταθμάρχη του ΟΣΕ Λάρισας αποκαλύπτουν έγγραφα που επικαλείται η εφημερίδα «το ΒΗΜΑ».

Αφαιρέθηκαν παράνομα αποσπάσματα των συνομιλιών από το σύστημα καταγραφής των επικοινωνιών λίγες ώρες μετά την τραγωδία των Τεμπών.

Aπό νεότερα έγγραφα των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων της ΕΛ.ΑΣ, η υπόδειξη του σταθμάρχη για αναχώρηση τρένου προς την υποτιθέμενη «λάθος πορεία» δεν αφορούσε τη μοιραία αμαξοστοιχία –όπως παρουσιάστηκε την 1η Μαρτίου σε μονταρισμένο ηχητικό ντοκουμέντο– αλλά εκείνη τοπικού συρμού που κινήθηκε κανονικά.

Τα στελέχη του ΟΣΕ είχαν παραδώσει τα ηχητικά ντοκουμέντα στην τροχαία Λάρισας αμέσως μετά το δυστύχημα, ωστόσο στα νέα έγγραφα που έρχονται στο “φως” η Ελληνική Αστυνομία φαίνεται να τα παρέλαβε 3 μέρες αργότερα.

«Τα ερωτήματα μεγεθύνονται αφού στελέχη του ΟΣΕ είχαν αναφέρει ότι παρέδωσαν στην τροχαία Λάρισας τις σχετικές μαγνητοφωνήσεις τις πρώτες ώρες πριν το ατύχημα. Ωστόσο με βάση νέα έγγραφα διαπιστώνεται ότι αυτές δόθηκαν την ελληνική αστυνομία στις 3 Μαρτίου, δηλαδή 3 μέρες αργότερα», αναφέρει στο MEGA ο Βασίλης Λαμπρόπουλος που υπογράφει το ρεπορτάζ.

«Ποιος είχε μπει παράνομα στο σύστημα καταγραφών του ΟΣΕ τις πρώτες ώρες μετά το τραγικό συμβάν, ποιοι πήραν τους διαλόγους του σταθμάρχη κι έκαναν συρραφή συνομιλιών, παραποιώντας τους τελικά;» Και συμπληρώνει: «Έτσι κύριο ζητούμενο είναι ποιος είχε μπει παράνομα στο σύστημα καταγραφών του ΟΣΕ τις πρώτες ώρες μετά το τραγικό συμβάν, ποιοι πήραν τους διαλόγους του σταθμάρχη κι έκαναν συρραφή συνομιλιών, παραποιώντας τους τελικά;»

Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, η ελληνική αστυνομία διαψεύδει ότι έδωσε εντολή να μεταφερθούν τα συντρίμμια των τρένων, όπως είχαν αφήσει να εννοηθεί κυβερνητικά στελέχη.

Σφοδρή Αντίδραση από την Κυβέρνηση

Άμεση ήταν η απάντηση της Κυβέρνησης, η οποία διαψεύδει το ρεπορτάζ, αποκαλώντας το “δημοσιογραφική κηλίδα στην ιστορική πορεία της εφημερίδας”.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Παύλου Μαρινάκη:

Το σημερινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Το ΒΗΜΑ της Κυριακής» αποτελεί δημοσιογραφική κηλίδα στην ιστορική πορεία της, καθώς προβάλλει σενάρια συνωμοσίας γύρω από τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών, που πληγώνει όλους τους Έλληνες.
Θα περίμενε κανείς από ένα έγκριτο έντυπο να μη καλλιεργεί ανυπόστατες θεωρίες περί «μονταζιέρας» προκειμένου να αναδειχθεί , υποτίθεται, ο ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα στο τραγικό δυστύχημα. Γιατί ο ρόλος αυτός είναι, δυστυχώς, προφανής και έχει αποδειχθεί από όλα τα έως τώρα στοιχεία. Μαζί, βεβαίως, με μία σειρά και από άλλες πτυχές, τις οποίες ερευνά η δικαιοσύνη.
Άλλωστε, αν διαβάσει κανείς με προσοχή το ρεπορτάζ αντιλαμβάνεται ότι και η ίδια η εφημερίδα ουσιαστικά παραδέχεται όχι μόνο ότι δεν υπήρξε καμία προσπάθεια συγκάλυψης, όπως ο παραπλανητικός τίτλος αφήνει να εννοηθεί. Αλλά ότι, αντιθέτως η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της Ελληνικής Αστυνομίας έχει διαβιβάσει ακέραιο το σύνολο των ηχητικών καταγραφών του ΟΣΕ στις ανακριτικές αρχές ώστε να διεξάγουν με αποτελεσματικό τρόπο την έρευνα τους για την αναζήτηση της αλήθειας.
Σε τέτοιες στιγμές απαιτείται από όλους σεβασμός στην αλήθεια, ειλικρίνεια στο πένθος και εμπιστοσύνη στην ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Δεν έχουν θέση θεωρίες συνωμοσίας, δηλητηριώδεις φήμες και εύκολοι εντυπωσιασμοί. Και σε αυτήν την προσπάθεια σοβαρή ευθύνη έχουν και τα μέσα ενημέρωσης.

Αλλοίωση συνομιλιών σταθμάρχη : Ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ για το δημοσίευμα

«Άλλη μια επιβεβαίωση του νοσηρού μοτίβου της κυβέρνησης “συγκάλυψη, διαφθορά και ατιμωρησία” προκύπτει από το δημοσίευμα της κυριακάτικης εφημερίδας “Το Βήμα”.
Είναι ανατριχιαστικές και εξοργιστικές οι αποκαλύψεις της εφημερίδας ότι λίγες ώρες μετά την τραγωδία κάποιοι μπήκαν στον ΟΣΕ, αφαίρεσαν παράνομα τα ηχητικά των συνομιλιών του σταθμάρχη, έκαναν κοπτοραπτική και διέρρευσαν τους αλλοιωμένους διαλόγους στα μέσα ενημέρωσης για να στηρίξουν το κυβερνητικό αφήγημα περί ανθρώπινου λάθους και μόνο.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, η καταγγελλόμενη λαθροχειρία έφτασε με στικάκι στην ΕΛ.ΑΣ. στις 3 Μαρτίου 2023 από υπάλληλο του ΟΣΕ χωρίς να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία, την οποία όμως υψηλόβαθμο στέλεχος του ΟΣΕ περιέγραψε ψευδώς στην εξεταστική επιτροπή ότι έλαβε χώρα.
Η συγκάλυψη της αλήθειας για το έγκλημα στα Τέμπη ήταν από την αρχή η μόνη έγνοια της κυβέρνησης.
Οι μάσκες πέφτουν καθημερινά.
Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής -όπως πρώτο κατέθεσε τεκμηριωμένη πρόταση σύστασης προανακριτικής επιτροπής βάσει του πορίσματος της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας-, θα συνεχίσει τον αγώνα για την απόδοση δικαιοσύνης».




Σ. Ζαχαράκη: Προτεραιότητα της κυβέρνησης η ανάσχεση του δημογραφικού ζητήματος στον Εβρο

Η οικονομική προοπτική και σταθερότητα, τα κίνητρα και το αίσθημα ασφάλειας, είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης για την ανάσχεση του δημογραφικού ζητήματος και την επιστροφή των νέων που έφυγαν τα προηγούμενα χρόνια της κρίσης, σύμφωνα με τη σύντομη τοποθέτηση της υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Σοφίας Ζαχαράκη, στο δεύτερο East Macedonia & Thrace Forum, που διοργανώνεται στην Αλεξανδρούπολη, από τη City Hub Events.

Η κ. Ζαχαράκη στο πλαίσιο συγκρότησης του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το Δημογραφικό, σημείωσε ότι ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη στήριξη των περιφερειών με ειδικές δημογραφικές ανάγκες, όπως είναι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Τόνισε δε, ότι με εξαίρεση την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, την Κρήτη και την Αττική, που συγκεντρώνουν τουριστικό ενδιαφέρον, όλες οι υπόλοιπες περιφέρειες παρουσιάζουν μείωση. Ειδικότερα, είπε ότι στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κατά την τελευταία απογραφή, η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε 562.201 μόνιμους κατοίκους, αριθμός μειωμένος κατά 7,6% σε σχέση με το 2011. Τη μεγαλύτερη πληθυσμιακή απώλεια παρουσιάζει η Περιφερειακή Ενότητα Δράμας με -11,8% ενώ η Π.Ε. Ξάνθης θεωρητικά βρίσκεται σε καλύτερο επίπεδο, καθώς σημειώνει πτώση μόλις -2,7%.

Η κ. Ζαχαράκη, επανέλαβε ότι για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το Δημογραφικό, το οποίο θα παραδοθεί στον πρωθυπουργό τον Μάιο, έχει ξεκινήσει μία εκτεταμένη διαβούλευση με την τοπική αυτοδιοίκηση, τις περιφέρειες, την εκκλησία, φορείς και κόμματα, καθώς η υλοποίησή του απαιτεί τη μέγιστη συστράτευση πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων.

Όπως είπε, τις προηγούμενες ημέρες είχε βρεθεί στην Κομοτηνή, η οποία ανακηρύχθηκε η πρώτη Εθνική Πρωτεύουσα Νεολαίας για το τρέχον έτος, δίνοντας το έναυσμα προκειμένου να δοθεί ελπίδα και αισιοδοξία στους νέους της περιφέρειας και κίνητρα, με τις ολοκληρωμένες πολιτικές παρεμβάσεις, για να παραμείνουν στον τόπο τους και να αποφευχθεί η εσωτερική μετανάστευση.

Η κ. Ζαχαράκη, μιλώντας για το θέμα των νέων που έφυγαν στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, είπε ότι από τους 580.000 έχει επιστρέψει το 40% τα τελευταία χρόνια, καθώς παρατηρούν ότι η χώρα τους έχει πλέον οικονομική προοπτική και σταθερότητα. Όπως σημείωσε, το υπουργείο Οικονομικών έχει δώσει φορολογικά κίνητρα, το υπουργείο Εργασίας αναπτύσσει προγράμματα απασχόλησης, ενώ υπάρχει και ζήτηση για θέσεις εργασίας με υψηλά προσόντα και καλές αμοιβές, αλλά τόνισε ότι απαιτείται ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια.

Επίσης, η υπουργός αναφέρθηκε συνοπτικά και σε όλες τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και ειδικά του υπουργείου που προΐσταται, επισημαίνοντας την αύξηση των θέσεων στους βρεφονηπιακούς σταθμούς, που πλέον καλύπτουν όλες τις ανάγκες, την πλήρη κάλυψη των αιτήσεων ΑμεΑ, τη διεύρυνση των ΚΔΑΠ, την επέκταση της άδειας μητρότητας σε εννέα μήνες και σε αγρότισσες και σε πατέρες, αλλά και την πρόσφατη παρέμβαση με την αύξηση του επιδόματος γέννας για το πρώτο παιδί από 2.000 σε 2.400 ευρώ και έως 1.500 ευρώ.

Επιπλέον, σημείωσε τις παρεμβάσεις που έχει κάνει η κυβέρνηση και το υπουργείο για τη στέγαση νέων οικογενειών, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, τα προγράμματα «Σπίτι Μου» και τον διπλασιασμό του προϋπολογισμού του «Κοινωνική Στέγαση για Ευάλωτες Ομάδες», αλλά και το Ανακαινίζω-Νοικιάζω», για σπίτια που ήταν κλειστά τα τελευταία χρόνια.




Τέμπη | Διάψευση των ισχυρισμών της κυβέρνησης για το μπάζωμα του χώρου της τραγωδίας

Τι είπε ο συντονιστής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας – «Τι φοβόσασταν ότι θα αποκαλυφθεί;», ρωτά το Μαξίμου η Μαρία Καρυστιανού.

Την ώρα που η κυβέρνηση επιδίδεται σ’ έναν πίνγκ-πονγκ ευθυνών για το γρήγορο μπάζωμα του χώρου όπου έγινε η εθνική τραγωδία των Τεμπών με τους 57 νεκρούς, αρμόδιοι και γονείς διέψευσαν ισχυρισμούς του Μαξίμου που, τουλάχιστον προς το παρόν, μάλλον μοιάζουν να οδηγούν την εν λόγω υπόθεση προς το σκοτάδι αντί για το φως. Χωρίς, πάντως, να μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να φέρουν ευθύνη -και- οι αρμόδιοι που «φωτογραφίζει».

Τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης διέψευσαν ο συντονιστής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Ευάγγελος Φαλάρας, και η Μαρία Καρυστιανού, η μητέρα της 20χρονης Μάρθης Ψαροπούλου, που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη, ενώ ο πραγματογνώμονας Κώστας Λακαφώσης κατήγγειλε ότι δεν εφαρμόστηκε το πρωτόκολλο που υπάρχει για τα δυστυχήματα και ότι η σύγκρουση των δύο τρένων αντιμετωπίστηκε σαν ένα κοινό τροχαίο.

«Δεν τηρήθηκε κανένα πρωτόκολλο»

«Δεν τηρήθηκε κανένα πρωτόκολλο γιατί η αντιμετώπιση ήταν σαν τροχαίο. Σαν να έχει τρακάρει φορτηγό με αυτοκίνητο και γρήγορα να μαζέψουμε», τόνισε -μεταξύ άλλων- ο κ. Λακαφώσης, ενώ ο πατέρας της Μάρθης Ψαροπούλου, Αντώνης Ψαρόπουλος, που είναι δικηγόρος και έχει αναλάβει τόσο την υπόθεση της κόρης του όσο και άλλων θυμάτων της τραγωδίας, τόνισε -επίσης μεταξύ άλλων- τα εξής:

«Αυτό που μου έχει προξενήσει πολύ αρνητική εντύπωση είναι ότι οι ανακριτικές Αρχές απευθύνονται σε ανθρώπους που ήταν εξ αρχής εν δυνάμει κατηγορούμενοι κι εκ των υστέρων όντως τους ασκήθηκε σε βάρος τους ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος. Αυτό είναι ασύμβατο. Ψάχνουν να βρουν απαντήσεις από ανθρώπους που ελέγχονταν και τελικά ασκήθηκαν διώξεις. Πόσο αξιόπιστες και τεκμηριωμένες μπορεί να είναι οι απαντήσεις αυτές;».

Διάψευση των ισχυρισμών της κυβέρνησης

Εν τω μεταξύ, απαντήσεις στους ισχυρισμούς της κυβέρνησης για το μπάζωμα του χώρου της τραγωδίας, με το Μαξίμου να «δείχνει» ως υπεύθυνη της Πυροσβεστική, έδωσαν ο κ. Φαλάρας και η κ. Καρυστινού. Θυμίζουμε ότι ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Τριαντόπουλος, μιλώντας στη Βουλή, υποστήριξε πως δεν έδωσε εκείνος την εντολή για το μπάζωμα του χώρου της τραγωδίας, λέγοντας ότι η διαμόρφωσή του έγινε από το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (ΣΟΠΠ) μετά από αίτημα της Πυροσβεστικής, η οποία επιχειρούσε στο σημείο.

Σύμφωνα, λοιπόν, με το Documento, ο κ. Φαλάρας απαντά ότι «εγώ ζήτησα να έρθουν οι γερανοί για να σηκωθούν τα βάρη και στο πλαίσιο αυτής της δράσης οι γερανοί -για λόγους στατικότητας του πεδίου- ζήτησαν να έρθουν σταθερά αντικείμενα, κροκάλες και ψηφίδες, προκειμένου να πατήσουν σε στέρεο έδαφος, επειδή αυτό μετατοπιζόταν όσο σηκώνονταν τα βαγόνια».

«Ουδέποτε αιτήθηκα μπάζωμα του χώρου»

«Η διαδικασία συνεχίστηκε μέχρι να σηκωθούν και τα βαγόνια της επιβατικής που είχαν τις λαμαρίνες. Όταν σηκώθηκαν και οι τελευταίες λαμαρίνες και ελέγξαμε πως δεν υπήρχε άλλος νεκρός στο πεδίο, συνεχίσαμε να μένουμε στο σημείο έως ότου φύγαμε την Παρασκευή», προσθέτει ο ίδιος.

Επιπλέον, ερωτηθείς εάν είχε συμμετοχή στη μετέπειτα εκχωμάτωση και το μπάζωμα του πεδίου, ο συντονιστής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας απαντά αρνητικά και συμπληρώνει ότι εκείνο το οποίο αιτήθηκε ήταν εξοπλισμός, «για να μου δώσει την ευχέρεια να ελέγξω και να εντοπίσω νεκρούς και ζωντανούς».

Απάντηση Καρυστινού σε Τριαντόπουλο, Καραμανλή, Μπακογιάννη, Μητσοτάκη

«Τι φοβόσασταν ότι θα αποκαλυφθεί;», ρωτά το Μαξίμου η κ. Καρυστινού, η οποία μίλησε και για τους αντίστοιχους ισχυρισμούς εκ μέρους του τέως περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστα Αγοραστού, ο οποίος επίσης έσπευσε να «φωτογραφίσει» τα μέλη του ΣΟΠΠ όσον αφορά στην υπαιτιότητα. Ειδικότερα, η κ. Καρυστινού δήλωσε ότι «μόλις πληροφορήθηκα τις δηλώσεις του Κ. Τριαντόπουλου, ο οποίος κατά τη συνήθη τακτική των πολιτικών προσώπων, αποποιείται των ευθυνών του. Κύριοι, δόθηκε μια εντολή μπαζώματος. Ως ελάχιστο για εμάς, αλλά και για το σύνολο της κοινωνίας είναι να δοθεί ένα όνομα για αυτήν την αξιόποινη και υβριστική πράξη… Υπάρχουν εγκλήματα για τα οποία η απόδοση δικαιοσύνης είναι μονόδρομος… Οφείλετε να επιδείξετε σεβασμό στον άνθρωπο, στις αξίες του αλλά και στους νόμους της χώρας που ορκιστήκατε να υπηρετείτε…».

«Τι μας είπαν τη μέρα που σκοτώθηκαν τα παιδιά μας»

Προσθέτει ότι «αυτή η εβδομάδα ήταν πάρα πολύ δύσκολη για εμάς και πραγματικά δεν είχα σκοπό να κάνω καμιά δήλωση. Μου ζητήθηκε όμως χθες από δημοσιογράφους να απαντήσω στον κ. Αγοραστό. Η δήλωση του κ. Αγοραστού έγινε πάνω σε δική μου παλαιότερη δήλωση η οποία όμως «ακούστηκε» ανήμερα της μαύρης επετείου… Η αλήθεια είναι ότι χθες απέρριψα αυτή την πρόταση διότι πραγματικά θεωρούσα ανούσιο να ξεκινήσω αυτό το δημόσιο διάλογο με τον κ. Αγοραστό. Αλλά νιώθω ότι θα ήθελα να κάνω μία δήλωση όχι απέναντι στον κ. Αγοραστό αλλά απέναντι σε δύο σημαντικά πολιτικά πρόσωπα τα οποία έκαναν δηλώσεις την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου. Την ημέρα που σκοτώθηκαν τα παιδιά μας. Ή μία δήλωση αφορά την κα. Μπακογιάννη, η οποία μας είπε ότι θα έπρεπε να μπούμε στα παπούτσια του κ. Καραμανλή γιατί είναι τραγικό να είσαι υπουργός και να σου συμβαίνει κάτι τέτοιο… Κα Μπακογιάννη, τραγικό είναι να είσαι 19 χρονών να επιστρέφεις χαρούμενη στο σπίτι σου και να σκοτώνεσαι με τον πιο φρικτό και άδικο θάνατο».

«Να τιμωρηθούν οι ένοχοι, όλοι»

Και συνεχίζει λέγοντας ότι: «τραγικό είναι να καταδικάζεται για το υπόλοιπο της ζωής σου στον πιο ανείπωτο πόνο και το μόνο που σκέφτεσαι και να παρακαλάς είναι άραγε πόσο σύντομα θα έρθει εκείνη η τελευταία μέρα της ζωής σου που θα σε γλιτώσει από το πένθος και θα ξανά συναντήσεις το χαμένο σου παιδί. Όσο για τον κ. Καραμανλή δε νομίζω ότι έχει επηρεαστεί τόσο πολύ η ζωή του. Τουλάχιστον μέχρι τώρα και όταν θέλει να αγκαλιάσει τα παιδιά του απλά ανοίγει τα χέρια του. Η επόμενη δήλωση που την θεωρώ ύψιστη ύβρη και ως προς το περιεχόμενο της αλλά και ως προς την επιλογή της μέρας που έγινε, αφορά τον πρωθυπουργό. Ο οποίος μας δήλωσε για ακόμη μια φορά ότι θα χυθεί άπλετο φως, θα τιμωρηθούν οι ένοχοι, και θα καταρρεύσουν οι παράλογες και ψευδείς φήμες όταν την ίδια στιγμή παίζει παντού βίντεο με τον κ. Τριαντόπουλο, εντολοδόχο του κ. Μητσοτάκη να μας δηλώνει πόσο γρήγορα και πόσο αποτελεσματικά «τακτοποιήθηκε» ο χώρος του εγκλήματος….».

«Ο πρωθυπουργός ξέρει ότι είναι ποινικό αδίκημα»

Παράλληλα, τονίζει ότι «προφανώς ο πρωθυπουργός γνωρίζει ότι είναι ποινικό αδίκημα η αλλοίωση του χώρου εγκλήματος.… Εγώ λοιπόν σήμερα αντί να απαντήσω στον κ. Αγοραστό θα απευθυνθώ στον πρωθυπουργό, ο όποιος υποστηρίζει ότι ζούμε σε ένα Κράτος Δικαίου και ότι στο έγκλημα των Τεμπών πρέπει να αποδοθούν σε όλους τους υπαίτιους οι ευθύνες. Συμφωνούμε κ. Μητσοτάκη, ότι πρέπει να χυθεί άπλετο φως και ότι πρέπει να τιμωρηθούν όλοι οι ένοχοι. Και αφού πιστεύετε ότι όντως ζούμε σε ένα κράτος δικαίου, πράγμα που εγώ διαφωνώ πλήρως και μαζί μου πολλοί άνθρωποι εντός και εκτός της χώρας μας, να μας δείξετε εμπράκτως τα όσα δημόσια δηλώνετε».

«Προσβάλετε τη μνήμη των παιδιών μας»

Καταλήγοντας, η ίδια αναφέρει ότι «παρακαλώ ως ένδειξη καθαρότητας και εντιμότητας να παρουσιαστείτε αυτοβούλως στην εξεταστική επιτροπή που διερευνά το έγκλημα και όπου σύμφωνα με την νομοθεσία οφείλουν να παρουσιαστούν για να δώσουν εξηγήσεις όλοι οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση. Εμείς αλλά και όλοι οι Έλληνες θα θέλαμε πάρα πολύ να ακούσουμε δημόσια, για πoιο λόγο δώσατε εντολή να αλλοιωθεί ο χορός του εγκλήματος. Τι φοβόσασταν ότι θα αποκαλυφθεί; Διαφορετικά υπεκφεύγετε τις ευθύνες σας για ακόμη μια φορά. Μήπως επειδή ελπίζετε ότι κανένας από τους εισαγγελείς που εσείς διορίσατε, δεν θα τολμήσει να σας το ζητήσει. Και να γνωρίζετε ότι οι δηλώσεις εντυπωσιασμού που συνηθίζετε να κάνετε είναι προσβλητικές για εμάς, για την μνήμη των παιδιών μας και υποτιμούν τη νοημοσύνη και την αξιοπρέπεια όλων των Ελλήνων».

Πηγή : tanea




Αγρότες: Με εκατοντάδες τρακτέρ η “απόβαση” στην Αθήνα | Πώς θα γίνει η κάθοδος

Παρά την επιμονή της κυβέρνησης ότι δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια, χιλιάδες αγρότες θα κατακλύσουν την Τρίτη Αθήνα και Σύνταγμα. Τα μέτρα της ΕΛ.ΑΣ.

Έτοιμοι για “απόβαση” στην Αθήνα με εκατοντάδες τρακτέρ και με κάθε… τρόπο είναι χιλιάδες αγρότες προκειμένου να συμμετάσχουν στο παναγροτικό συλλαλητήριο την Τρίτη (20/2).

Παρά το “όχι” που αρχικά εισέπραξαν από τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη κατά τη συνάντησή τους στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, αλλά και την επιμονή της κυβέρνησης ότι δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια, οι αγρότες ετοιμάζουν τη μεγάλη τους κάθοδο στην πρωτεύουσα από διάφορες περιοχές της χώρας. Σε αυτές μάλιστα, το τελευταίο διήμερο κλιμάκωσαν τις κινητοποιήσεις τους, δηλώνοντας αποφασισμένοι για το “μεγαλύτερο αγροτικό συλλαλητήριο”

Πλέον, οι αγρότες μετρούν αντίστροφα, με τις προετοιμασίες να είναι πυρετώδεις για κάθοδο με τρακτέρ, αγροτικά οχήματα και λεωφορεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες στην κινητοποίηση της Τρίτης αναμένεται να λάβουν μέρος 5.000 αγρότες, με 260 τρακτέρ, εκ των οποίων τα 150 από τη Θεσσαλία. Οι περισσότεροι φυσικά θα κατέβουν με λεωφορεία.

Στόχος είναι να παραμείνουν για μία ημέρα στο Σύνταγμα, διεκδικώντας πιο δραστικές λύσεις για το υψηλό κόστος παραγωγής, με κύριο αίτημα το αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο στην αντλία.

Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε πρόβλημα στους κατοίκους της Αθήνας”, ξεκαθάρισε πάντως ο Λαρισαίος αγροτοσυνδικαλιστής, Ρίζος Μαρούδας.

Υπενθυμίζεται πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης με ανάρτηση στο Facebook, είπε ότι η κυβέρνηση θα σταθεί δίπλα στους αγρότες, επισημαίνοντας όμως ότι δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια. Αναφερόμενος στα μέτρα που ανακοίνωσε στην αντιπροσωπεία των αγροτών, σημείωσε ότι «η επιβράβευση και στήριξη των συνεπών και των πραγματικών παραγωγών που δίνουν αγώνα καθημερινά στο χωράφι αποτελεί προτεραιότητα για εμάς».

Παράλληλα, έκανε λόγο για πολλά και σύνθετα προβλήματα και κατέληξε: «Ασφαλώς θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε σταθερά δίπλα τους, πάντα όμως λαμβάνοντας υπόψη και τις δημοσιονομικές αντοχές της χώρας. Δεν μπορούμε να θέσουμε σε κίνδυνο όσα πετύχαμε».

Πώς θα γίνει η κάθοδος στην Αθήνα – Τα ραντεβού

Τα κονβόι των τρακτέρ θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα από διάφορα σημεία της Ελλάδας, με προορισμό το Κάστρο Βοιωτίας, όπου είναι το σημείο της προσυγκέντρωσης.

Συγκεκριμένα, θα ξεκινήσουν συντεταγμένα τα τρακτέρ από Στεφανοβίκειο, Πλατύκαμπο και Αλμυρό, ενώ περίπου την ίδια ώρα ένα δεύτερο θα ξεκινήσει από Τρίκαλα, Καρδίτσα και Φάρσαλα.

Στο σημείο της προσυγκέντρωσης θα διανυκτερεύσουν και το πρωί της Τρίτης θα ξεκινήσουν για τον τελικό προορισμό τους, το κέντρο της Αθήνας.

Οι αγρότες της Θεσσαλίας ετοιμάζονται να κατέβουν με περισσότερα από 100 τρακτέρ για να διαδηλώσουν στο Σύνταγμα, ενώ πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες για τη μαζική συμμετοχή στο συλλαλητήριο και από τους αγρότες στην Κρήτη.

Το μπλόκο Χρυσοχοΐδη και πως… ξεμπλόκαρε

Υπενθυμίζεται ότι αρχικά ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, είχε επιχειρήσει “μπλόκο” στη διαμαρτυρία των αγροτών στην Αθήνα με τρακτέρ.

Κατά τη συνάντηση που είχε με αγρότες στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, το μεσημέρι της Παρασκευής (16/02), ο κ. Χρυσοχοϊδης είχε δηλώσει αρνητικός στο να μεταβούν με τρακτέρ οι αγρότες στην Αθήνα. Αντί αυτού τους είχε προτείνει να μετακινηθούν με ΙΧ και λεωφορεία, για να πραγματοποιήσουν τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα.

Οι αγρότες όμως ξεκαθάρισαν ότι θα κατέβουν στην Αθήνα και με ΙΧ και με λεωφορεία και με τρακτέρ. Κατόπιν τούτου ξεκίνησαν χθες νέες διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, οι οποίες θα συνεχιστούν και σήμερα. Πάντως πλέον η κυβέρνηση δεν συζητά το εάν θα κατέβουν τρακτέρ στο Σύνταγμα, αλλά πόσα και από ποιο δρομολόγιο.

Ταυτόχρονα η κυβέρνηση ξορκίζει την κλιμάκωση των μπλόκων. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης δήλωσε χαρακτηριστικά ότι δεν πρέπει να γίνουν αποκλεισμοί δρόμων.

“Η διαμαρτυρία είναι στοιχείο της Δημοκρατίας, αλλά άλλο πράγμα είναι η παρεμπόδιση”, σημείωσε μιλώντας στην ΕΡΤ. Ενώ χαρακτήρισε αυτονόητη την εφαρμογή του νόμου.

Τα μέτρα της ΕΛ.ΑΣ.

Κατά τη χθεσινή σύσκεψη στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, συζητήθηκαν οι όροι υπό τους οποίους θα πραγματοποιηθεί το αγροτικό συλλαλητήριο, οι οποίοι θα αποσαφηνιστούν πλήρως σήμερα Δευτέρα.

Συγκεκριμένα, η Αστυνομία αναμένεται να έχει μια πιο ξεκάθαρη πληροφόρηση από τους αγρότες για τους αριθμούς των συμμετεχόντων και των οχημάτων τους. Σε κάθε περίπτωση αναμένονται αγρότες από την Θεσσαλία, την Βόρεια και την Στερεά Ελλάδα.

Δεν θα εμποδιστούν τα τρακτέρ να εισέλθουν στην πρωτεύουσα, όμως θα καθορίσει αύριο η Αστυνομία πόσα τρακτέρ αντέχει το κέντρο της Αθήναςη διαδρομή θα οριστεί μόνο από την Αστυνομία και η πορεία θα γίνει σε όλη της την διάρκεια με συνοδεία αστυνομικής δύναμης.

Πηγή: news247.gr

 

 




Ανδρουλάκης | Τα μπρος πίσω της κυβέρνησης αποδεικνύουν την προχειρότητα με την οποία σχεδιάζουν για τους αγρότες

Το μπλόκο των αγροτών στο Κάστρο Βοιωτίας επισκέφθηκε νωρίτερα το πρωί ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης μαζί με τον βουλευτή του κόμματος στη Βοιωτία, Γιώργο Μουλκιώτη.

«Το γεγονός ότι σε δέκα μόλις ημέρες η Νέα Δημοκρατία άλλαξε την πρότασή της προς τους αγρότες αποδεικνύει την προχειρότητα με την οποία σχεδιάζουν. Τίποτα από όλα αυτά που έχουν προτείνει δεν απαντά στην ανασφάλεια στην οποία έχει βυθιστεί ο αγροτικός κόσμος της χώρας λόγω του κόστους παραγωγής, που αυξήθηκε κατά 25% τα τελευταία χρόνια» ανέφερε σε δηλώσεις του ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής πρόσθεσε πώς «λόγω της κατάστασης στον ΕΛΓΑ, που δεν αποζημιώνει για τις πολύ μεγάλες καταστροφές που οφείλονται στην κλιματική κρίση και του λανθασμένου σχεδιασμού του ΟΠΕΚΕΠΕ αναφορικά με τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική, τον προηγούμενο μήνα, εκατομμύρια ευρώ δεν μπήκαν στους λογαριασμούς των αγροτών μας από τις άμεσες πληρωμές».

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής πρόκρινε την ανάγκη να υπάρξει ένα στρατηγικό σχέδιο γιατί, όπως είπε, «χωρίς τον πρωτογενή τομέα, χωρίς τους αγρότες, χωρίς τους κτηνοτρόφους, θα μαραζώσει η ελληνική περιφέρεια. Ως ΠΑΣΟΚ, στεκόμαστε πλάι στον αγώνα τους, χωρίς λαϊκισμούς».

Τόνισε ότι το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ πρότεινε επτά μέτρα που αντιμετωπίζουν τα μεγάλα ζητήματα αυτού του στρατηγικού τομέα ανάπτυξης της χώρας, όπως είναι η κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο.

«Ένα επίσης πολύ σημαντικό μέτρο είναι η προτεραιότητα σε όρους σύνδεσης αγροτών, κτηνοτρόφων, συνεταιρισμών και μεταποιητών με τα μεγάλα πάρκα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για να έχουν σταθερό κόστος παραγωγής τα επόμενα χρόνια. Και, βέβαια, παρεμβάσεις που θα εκσυγχρονίζουν τον ΕΛΓΑ. Έχουμε χρέος όλα αυτά να γίνουν πράξη για να είμαστε ανθεκτικοί, ανταγωνιστικοί στις μεγάλες προκλήσεις» κατέληξε ο κ. Ανδρουλάκης.

πηγή: Newsbeast.gr




Κλειδώνουν σήμερα οι αποφάσεις της κυβέρνησης για τους αγρότες | Ποια άλλα μέτρα «ψήνονται»

Οι τελευταίες πινελιές μπαίνουν σήμερα στο πακέτο μέτρων, στο οποίο θα αναφερθεί αύριο ο πρωθυπουργός στη συνάντηση που θα έχει με τους αγρότες.

«Θα ξύσουμε τον πάτο του βαρελιού για να μειώσουμε τους παράγοντες κόστους της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής» σημείωσε χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης, δείχνοντας πως η κυβέρνηση εξετάζει κάποιες πρόσθετες κινήσεις στήριξης του πρωτογενούς τομέα της οικονομίας. Βέβαια, αυτό που σημειώνεται εμφατικά είναι πως οι όποιες ανακοινώσεις θα είναι κοστολογημένες, προκειμένου να μην διαταραχθεί η δημοσιονομική ισορροπία.

Από την κυβέρνηση υπογραμμίζεται πως οι πόρτες του διαλόγου είναι ανοιχτές για τους αγρότες με την προϋποθέση βέβαια ότι και οι δρόμοι θα μείνουν ανοιχτοί. « Δεν μπορεί να εμποδίζεται η ελεύθερη διέλευση των πολιτών οπουδήποτε στη χώρα»σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός. Και πρόκειται για ένα σαφές μήνυμα που έρχεται σε μια χρονική στιγμή, που οι αγρότες εντείνουν τις κινητοποιήσεις τους και παραμένουν με τις μηχανές των τρακτέρ αναμμένες.

Το μέτρο που φαίνεται πως έχει κλειδώσει είναι η επιτάχυνση της επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο, προκειμένου οι αγρότες να εισπράξουν ταχύτερα ζεστό χρήμα. Σύμφωνα με πληροφορίες τα χρήματα θα καταβληθούν σε δόσεις και μάλιστα στόχος είναι η πρώτη δόση να καταβληθεί όσο το δυνατόν ταχύτερα

Παράλληλα με τα μέτρα που θα εφαρμοστούν το αμέσως προσεχές διάστημα, από την κυβέρνηση χαράσσουν και ένα μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό και ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αλλαγή συγκεκριμένων σημείων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Ο πρωθυπουργός σημείωσε χθες πως «καταφέραμε να εξασφαλίσουμε πόρους 19,3 δισ. ευρώ για τους Έλληνες αγρότες, ενώ άλλες χώρες -Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Βέλγιο για παράδειγμα- υπέστησαν μείωση 10-15%». Για να προσθέσει πως «οι προτάσεις μας για βελτίωση των ρυθμίσεων της ΚΑΠ έγιναν αποδεκτές από την ΕΕ αλλά ουσιαστικές αλλαγές -εκ του κανονισμού- μπορούν να επέλθουν μετά το 2025. Με δική μας πρωτοβουλία έχει δημιουργηθεί συμμαχία των 9 χωρών του Νότου ώστε να πετύχουμε τα βέλτιστα για τους αγρότες μας στην εφαρμογή της ΚΑΠ».

Στο τραπέζι και …εαρινό πακέτο – Ποιους θα αφορά.

Εξετάζονται ήδη κάποια πρόσθετα μέτρα που θα μπορούσαν να τρέξουν την Άνοιξη με έμφαση να δίνεται στα ευάλωτα νοικοκυριά και στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα. Ο πρωθυπουργός στην χθεσινή ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επεσήμανε πως η δίκαιη κατανομή της οικονομικής ανάπτυξης είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής

Μέχρι τις 22 Μαρτίου θα έχει κλειδώσει στο υπουργικό συμβούλιο η νέα αύξηση στον κατώτατο μισθό, που- όπως επεσήμανε χθες ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης– θα ξεπεράσει τα 800 ευρώ. Να σημειωθεί πως σήμερα ο κατώτατος μισθός που λαμβάνουν περίπου 580.000 εργαζόμενοι είναι 780 ευρώ και το βασικό σενάριο προβλέπει να δοθεί μια αύξηση της τάξης του 5% με 6 %. Υπενθυμίζεται εδώ πως με βάση το προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας ο κατώτατος μισθός στο τέλος της τετραετίας θα φτάσει το 950 ευρώ και ο μέσος μισθός τα 1500 ευρώ.

Παράλληλα ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να υπάρξει και κάποια έξτρα ενίσχυση για τις ευάλωτες ομάδες μέσα στον Απρίλιο ανάλογα βέβαια και με την πορεία της οικονομίας. «Εάν έχουμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, όπως έγινε τα προηγούμενα χρόνια, εάν έχουμε υπέρβαση θετική σε σχέση με τις προβλέψεις του προϋπολογισμού, είμαστε εδώ για να επιστρέψει το υπερβάλλον πίσω στην κοινωνία» υπογράμμισε ο Κωστής Χατζηδάκης, ερωτηθείς σχετικά με το ενδεχόμενο έκτακτης ενίσχυσης το Πάσχα.

Τα ανοικτά μέτωπα της κυβέρνησης.

Μια δύσκολη εβδομάδα ξεκινάει για το κυβερνών κόμμα, που καλείται να αντιμετωπίσει πολλαπλά μέτωπα. Όπως ήδη αναφέρθηκε αύριο είναι η συνάντηση του πρωθυπουργού με εκπροσώπους των αγροτών και στο Μαξίμου θέλουν να βγει λευκός καπνός προκειμένου να μην κοπεί η χώρα στα δύο από τις αγροτικές κινητοποιήσεις

Την Τετάρτη και την Πέμπτη θα συζητηθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την ισότητα στον πολιτικό γάμο και συνεχίζεται το «μασάζ» στους γαλάζιους βουλευτές που ακόμα είναι αναποφάσιστοι. Ένα θέμα που θα έχει επίσης ενδιαφέρον είναι πόσοι από τους βουλευτές που διαφωνούν τελικά θα πάρουν το λόγο στην Ολομέλεια για να εκφράσουν τις ενστάσεις τους (δεδομένο θεωρείται πως θα μιλήσει ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς που έχει πει πως θα καταψηφίσει).

Ένα ακόμα θέμα που κυριαρχεί στην επικαιρότητα αφορά στην ίδρυση μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων. Το σχετικό νομοσχέδιο θα ψηφιστεί μέσα στο Φεβρουάριο με την κυβέρνηση να δηλώνει πως δεν θα κάνει πίσω παρά τις αντιδράσεις που υπάρχουν από τους φοιτητές και από κόμματα της αντιπολίτευσης. Αυτή η εβδομάδα αναμένεται να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς θα φανεί σε ποιες σχολές θα αποφασιστεί συνέχιση των κινητοποιήσεων.

ethnos.gr




Συγχωνεύσεις ΔΕΥΑ εντός του 2024 ο στόχος της κυβέρνησης

Οι οφειλές των ΔΕΥΑ από τη μία πλευρά και η απαίτηση των δημοτών για φθηνό και ποιοτικό νερό από την άλλη, είναι τα επιχειρήματα του κ. Σκυλακάκη για τη μεταρρύθμιση, που στοχεύει σε αποτελεσματικότερες και ίσως, όπως ανέφερε, φθηνότερες υπηρεσίες.

Σύμφωνα με τον υπουργό, με εξαίρεση τις ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, στην υπόλοιπη χώρα η εικόνα των ΔΕΥΑ είναι μια εικόνα προβληματική και ήταν και πριν την ενεργειακή κρίση. Σύμφωνα με τα στοιχεία, υπάρχουν 700 εκατ. ευρώ απαιτήσεις από ανείσπρακτες οφειλές, 170 εκ. εκατομμύρια οφειλές των ΔΕΥΑ προς τρίτους και 144 εκ. σε δάνεια.

Η πρόταση της κυβέρνησης αφορά τη δημιουργία μεγάλων ΔΕΥΑ, χωρίς ακόμη να έχουν ξεκαθαρίσει τα γεωγραφικά όρια, με την τοπική αυτοδιοίκηση να έχει την πλειοψηφία, όπως και την επιλογή του διευθύνοντος συμβούλου, εμπλοκή του κράτους ως μειοψηφίας με δύο μέλη σε 11μελες συμβούλιο.

Ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας  αλλά και για την κατασκευή και εκμετάλλευση φωτοβολταϊκού πάρκου πραγματοποιείται από τη ΔΕΥΑ Καβάλας.

Ο Δήμος Καβάλας θα προχωρήσει στην ίδρυση της πρώτης Ενεργειακής κοινότητας στην περιφέρεια Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, με την επωνυμία «Ενεργειακή Κοινότητα Καβάλας ΣΥΝ.Π.Ε.», με σκοπό να παρέμβει στη βελτίωση της ενεργειακής κατάστασης του Δήμου, να εξοικονομήσει χρηματικούς πόρους, να ενισχύσει τις δράσεις στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής και να συμβάλλει στην προστασία του Περιβάλλοντος. Πρόκειται για την κατασκευή ενός φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 16 Mwatt. Με τη λειτουργία της ενεργειακής κοινότητας θα μειωθεί αισθητά και το συνολικό ποσό που διαθέτει ο Δήμος Καβάλας και τα νομικά του πρόσωπα, για αποπληρωμή των λογαριασμών ρεύματος.




<> απάντηση της αστυνομίας κατά της κυβέρνησης για τα μέτρα που ανακοίνωσε για την οπαδική βία .

Το θέμα της οπαδικής βίας βρίσκεται σε πρώτο πλάνο τις τελευταίες ημέρες , μετά τον πολύ σοβαρό τραυματισμό αστυνομικό στα επεισόδια στου Ρέντη . Η δολοφονική επίθεση οπαδών κατά των Αστυνομικών προκάλεσε αλυσιδωτές αντιδράσεις , με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη να ανακοινώνει το μεσημέρι της Δευτέρας μια σειρά από μέτρα για την καταπολέμηση της οπαδικής βίας .

Ωστόσο τα μέτρα προκάλεσαν την αντίδραση της ΠΟΑΣΗ , που ζητούν πραγματικά σκληρά μέτρα και όχι << χάδια >>, ενώ επιμένουν στη διακοπή των πρωταθλημάτων .

Η ανακοίνωση της ΠΟΑΣΗ για τα μέτρα για την οπαδική βία.

Με περισσή αγωνία αναμέναμε από το Σάββατο , Αστυνομία και κοινωνία , τα μέτρα τα οποία θα εξήγγγειλε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της οπαδικής βίαε ,τα οποία υποτίθεται θα ήταν σκληρά και θα έθεταν τέλος στα φαινόμενα του χουλιγκανισμού και του εξευτελισμού . Όμως με ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη ακούσαμε τα όσα εξήγγειλε ο κύριος κυβερνητικός εκπρόσωπος .

Προφανώς η έννοια της σκληρότητας είναι τελικά πολύ ελαστική ως προς  την ερμηνεία και την εφαρμογή της . Τόσο ελαστική που έφτασε να ασχοληθεί με το αν θα υπάρχουν οπαδοί στους  αγώνες ποδοσφαίρου της Super League 1 . ;Άραγε , πέρασαν τόσες πολλές μέρες από την Πέμπτη 7/12/2023 που ξεχάστηκε ότι ο συνάδελφος μας τραυματίστηκε βαρύτατα κατά τη διεξαγωγή αγώνα βόλει ή μήπως ξέχασαν κάποιοι ότι σοβαρά επεισόδια γίνονται και στους αγώνες μπάσκετ ακόμα και χαντμπολ ή το χειρότερο ότι γίνονται ραντεβού θανάτου μακριά από τις αθλητικές εγκαταστάσεις ;

Με την κοινή ανακοίνω ση μας την 8/12/2023 ζητήσαμε άμεση διακοπή όλων των πρωταθλημάτων καθώς και απόσυρση της Αστυνομίας από όλες τις αθλητικές εκδηλώσεις ,έως ότου όλοι οι ανευθυνουπεύθυνοι ιδιοκτήτες – παράγοντες του αθλητισμού ,αντιληφθούν ότι απέναντι τους έχουν την οργανωμένη πολιτεία ,τους θεσμούς της και την συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας που απορρίπτει όλα αυτά τα νοσηρά φαινόμενα βίας και εγκληματικότητας στον αθλητισμό .

Αντ αυτών ανακοινώθηκε μια δέσμη << μέτρων >> μόνο για τους αγώνες ποδοσφαίρου της Super league 1 , έλεγχος ταυτοπροσωπίας και άλλες δευτερεύουσας σημασίας προβλέψεις . Ξεκάθαρα , λοιπόν , προκύπτει ότι η Αστυνομία θα συνεχίσει να είναι στους αθλητικούς χώρους και να φορτώνεται ευθύνες που δεν της ανήκουν έχοντας να αντιμετωπίσει εγκληματικές αγέλες χούλιγκαν οι οποίοι απλά δεν θα κάνουν το βρώμικο έργο τους σε αγώνες ποδοσφαίρου αλλά θα είναι ελεύθεροι να επιλέξουν όποιο άλλο άθλημα επιθυμούν .

ΚΑΛΟΥΜΕ για μία ακόμα φορά , με όση μεγαλύτερη ένταση μπορεί να έχει η φωνή μας την κυβέρνηση να πάρει πρόσθετα και αυτή τη φορά πραγματικά σκληρά μέτρα και όχι << χάδια >>, όπως αυτά που ανακοίνωσε .

Γιάννης Γ.

 

 




Τα μέτρα της κυβέρνησης για την οπαδική βία | Κεκλεισμένων των θυρών όλοι οι αγώνες της Super League μέχρι τις 12 Φεβρουαρίου

Μέτρα κατά της οπαδικής βίας ανακοίνωσε η κυβέρνηση, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη να τονίζει σε δηλώσεις του πως η δολοφονική επίθεση σε βάρος του 31χρονου αστυνομικού στου Ρέντη δεν είναι το πρώτο περιστατικό ακραίας οπαδικής βίας.

«Γνωρίζουμε και καταλαβαίνουμε απόλυτα την οργή της κοινωνίας, όλων των υγιώς σκεπτόμενων πολιτών, μπροστά σε εικόνες που δεν παραπέμπουν σε αθλητισμό. Η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή έχει ξεκαθαρίσει ότι θα εξαντλήσει τις ενέργειες και τις παρεμβάσεις της για την αντιμετώπιση ενός χρόνιου προβλήματος. Και μάλιστα έχουμε κάνει σαφές ότι οι παρεμβάσεις μας θα είναι δυναμικές, δηλαδή θα επανεξετάζονται διαρκώς με βάση τα αποτελέσματά τους», τόνισε.

Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, «τους τελευταίους μήνες η ΕΛ.ΑΣ. ενέτεινε την παρουσία της στα αθλητικά γεγονότα, προβαίνοντας σε προσαγωγές και συλλήψεις, όπου αυτό κρίθηκε αναγκαίο, οι έλεγχοι σε γήπεδα και συνδέσμους πολλαπλασιάστηκαν, ενώ αυξήθηκαν οι σφραγίσεις παράνομων συνδέσμων. Ταυτόχρονα, ενώ έχει ήδη αυστηροποιηθεί το νομοθετικό πλαίσιο για τα σχετιζόμενα με την αθλητική βία αδικήματα, με το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, αυστηροποιείται συνολικά το πλαίσιο χορήγησης αναστολών αλλά και οι προϋποθέσεις για την υφ’ όρον απόλυση. Ενώ δώσαμε χρόνο και χώρο για τη συμμόρφωση όλων με τις αποφάσεις μας, δυστυχώς απεδείχθη ότι απαιτούνται περαιτέρω παρεμβάσεις ακόμα πιο δραστικές, αλλά απολύτως δίκαιες και αναγκαίες.

Τη δολοφονική συμπεριφορά εγκληματικών οργανώσεων και τη θλιβερή ανοχή μιας ελάχιστης οπαδικής μειοψηφίας δεν θα την πληρώσουν ούτε οι αθλητές, ούτε οι φίλαθλοι, ούτε οι πολίτες και η πολιτεία».

Ανακοινώνοντας τα μέτρα για την οπαδική βία, ο Παύλος Μαρινάκης τόνισε πως ύστερα από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε υπό τον πρωθυπουργό, παρουσία των συναρμόδιων υπουργών, αποφασίστηκαν τα εξής:

1. η διεξαγωγή όλων των αγώνων της Super League 1 κεκλεισμένων των θυρών για τους επόμενους 2 μήνες, δηλαδή μέχρι 12 Φεβρουαρίου 2024. Το μέτρο αυτό θα επεκταθεί και για τους εντός έδρας αγώνες των ομάδων β΄ της Super League 2, οι οποίες ανήκουν στις αντίστοιχες ΠΑΕ της πρώτης επαγγελματικής κατηγορίας. Εκδίδεται σήμερα σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με άμεση εφαρμογή, η οποία θα προβλέπει, παράλληλα, ότι με έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης του υπουργού Προστασίας του Πολίτη και του αναπληρωτή υπουργού Αθλητισμού το μέτρο αυτό θα δύναται να επεκταθεί κατά περίπτωση και σε εντός έδρας ευρωπαϊκούς αγώνες των ελληνικών ομάδων για λόγους προστασίας της δημόσιας τάξης και ασφάλειας.

Η εκτέλεση των ποινών διεξαγωγής αγώνων χωρίς θεατές που έχουν ήδη επιβληθεί έως τη δημοσίευση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου ή που επιβάλλονται κατά το χρονικό διάστημα εφαρμογής της αναστέλλεται έως και τις 12 Φεβρουαρίου 2024.

Η πρώτη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση θα εκδοθεί για τον προσεχή (σ.σ. την Πέμπτη) εντός έδρας αγώνα του Ολυμπιακού με την Μπάτσκα Τόπολα για το Europa League, ο οποίος θα διεξαχθεί κεκλεισμένων των θυρών για προφανείς λόγους ασφαλείας μετά τα πρόσφατα τραγικά γεγονότα.

2. Έως τις 12 Φεβρουαρίου 2024 θα αξιολογηθούν τα αποτελέσματα της εφαρμογής της ανωτέρω απόφασης, προκειμένου να εξετασθεί η παράταση της εφαρμογής της, σε περίπτωση που δεν τηρηθούν απολύτως οι νόμιμες προϋποθέσεις ασφαλούς διεξαγωγής των αγώνων ποδοσφαίρου. Στόχος η αποφυγή κινδύνων για τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα των συμμετεχόντων, καθώς και η μέγιστη δυνατή διασφάλιση της δημόσιας τάξης και ασφάλειας.

Ενδεικτικά μέχρι την ημερομηνία αυτή θα εξεταστεί η πλήρωση των ακόλουθων προϋποθέσεων:

  • εγκατάσταση και λειτουργία καμερών υψηλής ευκρίνειας στις προδιαγραφές της UEFA στο σύνολο των γηπέδων της super league 1 και ταυτόχρονη απρόσκοπτη δυνατότητα ελέγχου τους και αξιοποίησης του υλικού τους από τις αρμόδιες αρχές και
  • σύστημα ηλεκτρονικής εισόδου φιλάθλων με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας. Επιπρόσθετα μέσα στο διάστημα των 2 αυτών μηνών θα ανακοινωθεί από τον Αναπληρωτή Υπουργό Αθλητισμού  μια σειρά από διοικητικά μέτρα μεταξύ των οποίων αυτόματες κυρώσεις κατά των ομάδων σε περιπτώσεις επεισοδίων, πέραν όσων προβλέπονται στην αθλητική δικαιοσύνη.

3. Αύριο, Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2023, ο υπουργός Προστασίας του πολίτη Γιάννης Οικονόμου και ο αναπληρωτής υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης θα επισκεφτούν την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κα Γεωργία Αδειλίνη και θα ζητήσουν εκ μέρους της Κυβέρνησης την ποινική αναβάθμιση της έρευνας για όλες τις υποθέσεις αθλητικής βίας και διαφθοράς με σκοπό την αναζήτηση φυσικών και ηθικών αυτουργών όλων των εγκλημάτων που έχουν τελεστεί και την αναζήτηση ύπαρξης τυχόν εγκληματικών οργανώσεων στον χώρο.

«Επιπλέον οι υπουργοί θα προσκομίσουν όλα τα στοιχεία που βρίσκονται στη διάθεση των αρχών για την αξιολόγηση στο πλαίσιο της ανακριτικής διαδικασίας και θα διαμηνύσουν στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ότι η ελληνική πολιτεία δεν πρόκειται να επιδείξει καμία ανοχή στα φαινόμενα αυτά.

Η ανεξάρτητη ελληνική δικαιοσύνη θα διερευνήσει σε ποια έκταση δρουν στον ευρύτερο χώρο του επαγγελματικού αθλητισμού συμμορίες ή εγκληματικές οργανώσεις. Ποιοι χρηματοδοτούν, ενθαρρύνουν ή υποθάλπουν αυτήν την εγκληματική δραστηριότητα. Αν υπάρχουν κάποιοι που με τα όσα υποστηρίζουν δημόσια διαπράττουν αδικήματα διέγερσης σε παράνομες πράξεις. Δε θα επιτρέψουμε να συνεχιστεί το παράδοξο εκατομμύρια φιλάθλων να πληρώνουν την εγκληματική συμπεριφορά νοσηρών μειοψηφιών. Είναι επιτακτική ανάγκη να μπει ένα τέλος στην εγκληματική δράση οργανωμένων στρατών, οι οποίοι κατά καιρούς «ανακαλύπτουν» το βόλεϊ ή το χάντμπολ, μολύνοντας ακόμα και τον ερασιτεχνικό αθλητισμό.

Οι ανωτέρω αποφάσεις τελούν σε γνώση και συμφωνία της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας ποδοσφαίρου.

Οφείλουμε να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας. Το οφείλουμε σε όλα τα θύματα της οπαδικής βίας, σε όσους κινδύνευσαν, σε όσους έχασαν περιουσίες και σε αυτούς που στερήθηκαν τη δυνατότητα να πηγαίνουν στο γήπεδο με τα παιδιά τους.

Οφείλουμε, ταυτόχρονα, στον αστυνομικό που δίνει την πιο δύσκολη μάχη η έρευνα να μην περιοριστεί στη σύλληψη του φυσικού αυτουργού.

Είναι σημαντικό σε αυτή την προσπάθεια να έχουμε δίπλα μας όλους όσοι εμπλέκονται στον χώρο του ποδοσφαίρου, όσοι επενδύουν χρήματα. Θέλουμε να βρισκόμαστε στην ίδια σελίδα, θωρακίζοντας τον επαγγελματικό αθλητισμό, ενισχύοντας έτσι ευρύτερα τον αθλητισμό. Τα μεγαλύτερης ή μικρότερης έκτασης θλιβερά περιστατικά των τελευταίων πολλών ετών αποδεικνύουν ότι το πρόβλημα δεν είναι ενός ή δύο συλλόγων, αλλά δυστυχώς έχει πολύ μεγαλύτερη έκταση.

Πιστεύουμε ότι τα μέτρα που ανακοινώνουμε και ξεκινάμε άμεσα να εφαρμόζουμε θα αποδειχτούν επαρκή, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε αυτό το φαινόμενο αποκτήνωσης.
Εάν, όμως, κρίνουμε ότι χρειάζονται και ακόμα πιο σκληρά αλλά δίκαια μέτρα, διαβεβαιώνουμε κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα πως δεν θα διστάσουμε στιγμή. Δεν θα σταματήσουμε λεπτό, θα συνεχίσουμε ακόμα πιο δυναμικά, μέχρι να υλοποιηθούν και να αποδώσουν προς όφελος των πολιτών το σύνολο των πρωτοβουλιών μας.

Η δύσκολη αλλά αυτονόητη μάχη απέναντι σε κάθε μορφής παραβατικότητα, όχι μόνο εντός, αλλά και εκτός γηπέδων, στα πανεπιστήμια, στα σχολεία, στις γειτονιές, σε κάθε γωνιά της χώρας είναι για εμάς το πιο ιερό καθήκον απέναντι στο σύνολο των πολιτών και η μεγαλύτερη ευθύνη μας για τις επόμενες γενιές.

Θα φύγει η αστυνομία από τις θύρες των οργανωμένων; – Τι θα γίνει με τα παιχνίδια Κυπέλλου;

Στο ερώτημα αν θα φύγει η αστυνομία από τις θύρες των οργανωμένων, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε: «Το ζητούμενο είναι να εγκατασταθούν με όλες τις προδιαγραφές οι κάμερες και σε αυτές να έχουν πλήρη πρόσβαση οι αρχές και για να μπει κάποιος το γήπεδο το ηλεκτρονικό εισιτήριο με έλεγχο ταυτοπροσωπίας. Η αστυνομία θα έχει τον ρόλο που έχει. Οι αστυνομικοί υπερβάλλουν εαυτόν».

Ποιος θα κάνει τον έλεγχο ταυτοπροσωπίας; «Θα τα αναλύσει ο κ. Βρούτσης. Είχε πει ο πρωθυπουργός ότι κατά περίπτωση θα γίνεται ο έλεγχος από την αστυνομία. Αυτό θα συνεχίσει να υφίσταται. Υπάρχει και η ξεκάθαρη ευθύνη των ομάδων».

Στην επισήμανση ότι όλα τα αιματηρά περιστατικά έγιναν εκτός αγωνιστικών χώρων είπε ότι η απόφαση που ανακοινώθηκε δεν είναι η μοναδική. Θα γίνει έρευνα εις βάθος σε αυτούς που είναι φυσικοί ή ηθικοί αυτουργοί γι’ αυτούς που προβαίνουν σε διέγερση αδικημάτων.

Και πρόσθεσε: Η μήτρα των παράνομων πράξεων είναι όσα συμβαίνουν μέσα στα γήπεδα. Ξεκινάμε από τη ρίζα του προβλήματος και την διερεύνηση ύπαρξης συμμοριών ή εγκληματικών οργανώσεων. Ποιος έδωσε εντολές για τέτοιες πράξεις και ποιος βρίσκει εξοπλισμούς και ποιος τους ανέχεται, διερωτήθηκε.

«Έχουμε περιστατικά και στα γήπεδα, όχι τόσο ακραία αλλά είχαμε περιστατικά με τραυματισμούς φιλάθλων και παικτών. Ξεκινάει από τα γήπεδα και καταλήγει στην κοινωνία».

Στο ερώτημα αν θα εφαρμοστεί ο νόμος είπε: Ελπίζουμε να μην χρειαστούν άλλα μέτρα. Εφαρμόζονται οι έλεγχοι στους συνδέσμους και οι συλλήψεις έξω από τα γήπεδα. Έχουν γίνει συλλήψεις για διάφορες παραβάσεις έξω από τα γήπεδα. Και μια σειρά από παρεμβάσεις του υπουργείου Αθλητισμού για το Ενιαίο Μητρώο Σωματείων. Όλα αξιολογούνται. Αν κάποιοι επιμένουν τότε θα επιμείνουμε κι εμείς.

Στο ερώτημα γιατί κεκλεισμένων των θυρών ένα ευρωπαϊκό παιχνίδι, απάντησε ότι αυτό συμβαίνει λόγω των γεγονότων της περασμένης εβδομάδας. Είχαμε μια απόπειρα ανθρωποκτονίας ενός αστυνομικού και δεν μπορεί να μας πει κανείς ότι μπορεί να γίνει ένα παιχνίδι του Ολυμπιακού με την αστυνομία απέξω.

Στο ερώτημα γιατί μόνο στο ποδόσφαιρο και όχι στο μπάσκετ απάντησε ότι πως ο πυρήνας είναι στα ποδοσφαιρικά γήπεδα. Ως προς το μπάσκετ έχει αξιολογηθεί ότι φαίνεται πως μπορούν να γίνουν αγώνες και τελικοί με εξασφαλισμένη την ασφάλεια των φιλάθλων. Είναι ένα παράδειγμα που δείχνει ότι μπορούμε να κάνουμε αγώνες χωρίς να έχουμε αυτά τα οποία συμβαίνουν σε αντίστοιχους αγώνες του ποδοσφαίρου.

Για το αν αφορά και τα παιχνίδια Κυπέλλου το κεκλεισμένων των θυρών απάντησε: πρέπει να γίνει διευκρίνιση από το αρμόδιο υπουργείο. Θα επανέλθουμε.

Ερωτηθείς αν θα γίνουν με κόσμο τα ευρωπαϊκά παιχνίδια εντός έδρας των άλλων ελληνικών ομάδων την Πέμπτη απάντησε ότι ναι θα γίνουν με φιλάθλους και μόνο του Ολυμπιακού θα γίνει κεκλεισμένων των θυρών.




Οπαδική βία: Τα τρία μέτρα στο τραπέζι της κυβέρνησης – Ο ρόλος της ΕΥΠ

Τι μέτρα «έπεσαν» στο κυβερνητικό τραπέζι για την πάταξη της οπαδικής βίας – Τη Δευτέρα οι ανακοινώσεις από τον Παύλο Μαρινάκη

Ένα πακέτο μέτρων για ουσιαστική αντιμετώπιση της οπαδικής βίας θα ανακοινώσει τη Δευτέρα (11/12) η κυβέρνηση, έπειτα κι από την ολοκλήρωση της έκακτης σύσκεψης υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου που ολοκληρώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου.

Συγκεκριμένα οι ανακοινώσεις σχετικά με τις αποφάσεις που ελήφθησαν κατά την έκτακτη σύσκεψη θα πραγματοποιηθούν από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Παύλο Μαρινάκη, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.

Σύμφωνα και με όσα μεταδίδει η ΕΡΤ, όλα τα σενάρια βρίσκονται επί τάπητος ενώ κυβερνητικά στελέχη κάνουν λόγο για «σκληρές» αποφάσεις προκειμένου να δοθεί μια οριστική λύση στην ανοιχτή πλήγη της βίας μέσα και έξω από τα γήπεδα.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι εξετάζεται ακόμα και το σενάριο προσωρινής διακοπής όλων των πρωταθλημάτων αλλά και να μπει «λουκέτο» στους συνδέσμους φιλάθλων. Στις σκέψεις της κυβέρνησης είναι και αποκλεισμός των φιλάθλων από τους αγώνες.

Σημειώνεται ότι η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Γιάννη Οικονόμου, του υπουργού Δικαιοσύνης, Γιώργου Φλωρίδη του αναπληρωτή υπουργού Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση των υπουργών Επικρατείας Σταύρου Παπασταύρου και Άκης Σκέρτσου και του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ Γιάννη Μπρατάκου.

Μάλιστα στη σύσκεψη συμμετείχε και ο διοικητής της ΕΥΠ, Θεμιστοκλής Δεμίρης.

Μαρινάκης: Ο Μητσοτάκης θα λάβει αποφάσεις που κάποιοι φοβούνταν

Για τα μέτρα που εξετάζονται από την κυβέρνηση μίλησε στον ΣΚΑΪ και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης: «Αντιλαμβανόμαστε την οργή και δεν πρόκειται να μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια. Ο Πρωθυπουργός είχε πει τον Αύγουστο ότι όλα αυτά είναι δυναμικά, εφόσον παρατηρηθεί έξαρση. Θέλουμε να προστατεύσουμε τους ανθρώπους που εργάζονται, τους ανθρώπους που είναι γύρω από τον αθλητισμό, τους φιλάθλους που θέλουν να πάνε με τις οικογένειές τους να δουν τον αγώνα».

Μάλιστα τόνισε ότι η κυβέρνηση και ο Κυριάκος Μητσοτάκης «δεν μάσάσει τα λόγια του» και «εφαρμόζει αποφάσεις που κάποιοι φοβόντουσαν να εφαρμόσουν για δεκαετίες».

Το νέο ιατρικό ανακοινωθέν για τον τραυματία αστυνομικό

Νεότερες πληροφορίες έρχονται στη δημοσιότητα σχετικά με την πορεία της υγείας του 31χρονου αστυνομικού, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά κατά τη διάρκεια άγριων επεισοδίων στου Ρέντη.

Σύμφωνα με νέο ιατρικό ανακοινωθέν από το Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας όπου και νοσηλεύεται ο τραυματίας αστυνομικός, ο 31χρονος παραμένει υπό καταστολή στη ΜΕΘ και η κατάστασή του εξακολουθεί να είναι κρίσιμη.

Πιο συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

«Κατόπιν ενημέρωσης των θεραπόντων ιατρών ο ασθενής παραμένει σε κρίσιμη κατάσταση, νοσηλευόμενος στην ΜΕΘ σε καταστολή και μηχανικό αερισμό, υποστηριζόμενος αιμοδυναμικά με σταδιακά μειούμενες δόσεις αγγειοσυσπαστικών φαρμάκων. Λόγω διαταραχών πηκτικότητας υπάρχει διάχυτη αιμορραγική διάθεση στο τραύμα του μηρού που ελέγχεται επαρκώς με τοπικά αιμοστατικά και επίδεση. Δερματικό θερμικό έγκαυμα στον μηρό και πέριξ του τραύματος».




Φορολογικό νομοσχέδιο: Τα νέα όπλα της κυβέρνησης για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής

«Μεταρρυθμίσεις που αποσκοπούν στην ολιστική και πολυεπίπεδη αντιμετώπιση του προβλήματος της φοροδιαφυγής, τη φορολογική δικαιοσύνη και την εξασφάλιση των απαιτούμενων πόρων για την ενίσχυση της κοινωνικής πολιτικής», περιλαμβάνει, σύμφωνα με την κυβέρνηση, το νομοσχέδιο για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής που ψηφίζεται σήμερα στην ολομέλεια.

Το κενό ΦΠΑ, δηλαδή τα χρήματα που χάνει το δημόσιο από τη μη είσπραξη ΦΠΑ, έχει περιοριστεί τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν τις προηγούμενες ημέρες στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής. Βάσει αυτών, «το κενό ΦΠΑ, από το 23%, όπως το υπολογίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2018, περιορίστηκε στο 17,8% το 2021». Το υπουργείο Οικονομικών εκτιμά ότι το κενό ΦΠΑ, φέτος, θα περιοριστεί στο 15%. Στόχος είναι το κενό στον ΦΠΑ να φτάσει στο μέσο όρο της Ε.Ε. που σήμερα είναι 9% έως το 2026-2027.

Στη μείωση του κενού ΦΠΑ έχουν συντελέσει οι ψηφιακές συναλλαγές, όπως όμως τονίζει το υπουργείο Οικονομικών, η προσπάθεια αυτή πρέπει να συνεχιστεί και υπηρετείται από το νομοσχέδιο που τίθεται σήμερα στην κρίση της ολομέλειας.

Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης έχει δηλώσει ότι:

  • ολοκληρώνεται, τους πρώτους μήνες του 2024, η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα εκδίδονται οι υπουργικές αποφάσεις που εκκρεμούν και οι απαιτούμενες διοικητικές πράξεις.
  • τις επόμενες ημέρες εκδίδεται υπουργική απόφαση για την επέκταση του συστήματος ηλεκτρονικών πληρωμών και στους υπόλοιπους κλάδους λιανικής.
  • για την υποχρεωτικότητα των ηλεκτρονικών τιμολογίων, η κυβέρνηση θα υποβάλει «σύντομα» σχετικό αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δεδομένου ότι απαιτείται η έγκρισή της.
  • μέσα στο 2024 εφαρμόζεται υποχρεωτικά το σύστημα mydata για την ηλεκτρονική υποβολή των παραστατικών προς την ΑΔΑΕ και ως προς τα έσοδα και ως προς τα έξοδα.
  • η αγοραπωλησία ακινήτων θα γίνεται αποκλειστικά με τραπεζικά μέσα πληρωμής, όχι με μετρητά. Μέχρι σήμερα, ένα σημαντικό ποσοστό αγοραπωλησιών, που υπερβαίνει το 20%, γίνονταν και γίνονται είτε μόνο με μετρητά ή με τραπεζικά μέσα και μετρητά, με μεικτό τρόπο.
  • ενεργοποιείται το «ψηφιακό δελτίο αποστολής», πιλοτικά από τις αρχές του 2024 και πλήρως μέχρι το τέλος του έτους, με την έκδοση όλων των αναγκαίων υπουργικών αποφάσεων και διοικητικών πράξεων. Το «ψηφιακό δελτίο αποστολής» είναι ένα ακόμη «όπλο» στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής κατά τη διακίνηση αγαθών.
  • Αυξάνεται το πρόστιμο χρήσης μετρητών άνω των 500 ευρώ σε ποσό διπλάσιο της συναλλαγής.
  • θεσμοθετείται η πληρωμή του 50% των προνοιακών επιδομάτων μέσω χρεωστικών καρτών.
  • Επιβάλλεται διακοπή συνεργασίας των εταιριών εμπορίας καυσίμων με παραβάτες λαθρεμπορίας.
  • Ρυθμίζεται η αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων.



Χαρίτσης | Μαχητικοί απέναντι στην αντικοινωνική πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη και πειστικοί προς την κοινωνία

«Ηκοινωνική ανάγκη για να υπάρξει ελπίδα στην κοινωνία παραμένει» δήλωσε ο βουλευτής Αλέξης Χαρίτσης σε χθεσινοβραδινή συνέντευξη του στο Kontra Channel, μιλώντας για τη συγκρότηση της ΚΟ από τους βουλευτές που αποχώρησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Ο βουλευτής Μεσσηνίας, που θα είναι πρόεδρος της ΚΟ των 11 ανεξάρτητων, ανέφερε ότι «έχουμε όλες και όλοι μας μια ιστορία πίσω μας» και ότι «θα συγκροτήσουμε μια Κοινοβουλευτική Ομάδα της Αριστεράς που θέλουμε να απευθυνθεί σε όλο το προοδευτικό ακροατήριο της χώρας, με το ιδεολογικό μας πλαίσιο, με τις προγραμματικές μας αρχές και με έναν λόγο που θα είναι πειστικός και μαχητικός απέναντι στην αντικοινωνική πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη» και «ταυτόχρονα θα ανοίγει διεξόδους για το μέλλον». Υποστήριξε ότι «αυτό έχει ανάγκη η ελληνική κοινωνία και αυτό απουσιάζει σήμερα από το πολιτικό σύστημα». Είπε, μεταξύ άλλων, ότι η ελπίδα πρέπει να παραμείνει ζωντανή και πως «δεν μπορούμε να κάνουμε πολιτική μόνο με ατάκες» αλλά ότι χρειάζεται περιεχόμενο, πρόγραμμα, συμμετοχή της κοινωνίας στη διαμόρφωση του.

Σημείωσε ότι «αυτό που θέλουμε να κάνουμε το επόμενο διάστημα είναι να συνενώσουμε δυνάμεις». Είπε ότι η εποχή απαιτεί ριζοσπαστικές τομές και ότι «οι δυνάμεις της ριζοσπαστικής Αριστεράς μπορούν να συναντηθούν με τις δυνάμεις της αριστερής σοσιαλδημοκρατίας, της πολιτικής Οικολογίας, με κινήματα που διεκδικούν κοινωνικά και ατομικά δικαιώματα». «Με όλους αυτούς μπορούμε να συναντηθούμε και να συμπορευθούμε στον δρόμο προς τις ευρωεκλογές, εκεί όπου ο λαός θα κρίνει την προσπάθεια μας αυτή» τόνισε.




Ακριβότερο και δυσκολότερο γίνεται το κάπνισμα στη Γαλλία | Τα σκληρά μέτρα της κυβέρνησης

Ακριβότερο και δυσκολότερο γίνεται το κάπνισμα στην Γαλλία. Ο υπουργός Υγείας Ορελιέν Ρουσό παρουσίασε σήμερα το πρόγραμμα της γαλλικής κυβέρνησης για την καταπολέμηση του καπνίσματος, προβλέποντας γενική άνοδο των τιμών του καπνού και των τσιγάρων καθώς και περιοριστικά μέτρα σε σχέση με το πού επιτρέπεται και πού απαγορεύεται το κάπνισμα.

Ειδικότερα, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, προβλέπεται ότι το 2024 η μέση τιμή ενός πακέτου τσιγάρων θα φτάσει στα 12 ευρώ. Προβλέπεται επίσης απαγόρευση του καπνίσματος στα δημόσια πάρκα, στις παραλίες, στα δάση και σε περιοχές πέριξ δημοσίων κτιρίων, αρχής γενομένης από τα σχολεία. Θα απαγορεύεται επίσης η είσοδος των ανήλικων τα καταστήματα που πουλούν τσιγάρα και είδη καπνού.