Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν θα στείλουμε στρατεύματα στην Ουκρανία – Νέες αυξήσεις στους ενστόλους
Στις 27 Μαρτίου 2025, μετά τη Σύνοδο των ηγετών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Ουκρανικό ζήτημα στο Παρίσι, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ότι η Ελλάδα δεν προτίθεται να αποστείλει στρατεύματα στην Ουκρανία.Τόνισε την ανάγκη για άμεση κατάπαυση του πυρός και υπογράμμισε ότι η ισχυρότερη εγγύηση ασφαλείας είναι η ενίσχυση των ενόπλων δυνάμεων της Ουκρανίας.
Ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι τις επόμενες ημέρες η κυβέρνηση θα παρουσιάσει νέο μισθολόγιο για τις Ένοπλες Δυνάμεις, το οποίο θα περιλαμβάνει σημαντικές αυξήσεις στους μισθούς των ενστόλων.Οι αυξήσεις αυτές θα χρηματοδοτηθούν κυρίως από εξοικονομήσεις που προέκυψαν από τη νέα δομή των δυνάμεων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε ότι η Ελλάδα δεν συμμετέχει σε συμμαχία προθύμων για την αποστολή στρατευμάτων στην Ουκρανία και θεωρεί ότι η συζήτηση αυτή μπορεί να αποσπάσει την προσοχή από τον κύριο στόχο, που είναι η επίτευξη κατάπαυσης του πυρός και η διαπραγμάτευση μιας δίκαιης και διατηρήσιμης ειρήνης.
Ο απολογισμός της εβδομάδας περιλαμβάνει ευχαριστίες προς την απερχόμενη Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, καθώς και ευχές για καλή θητεία στον νέο Πρόεδρο, Κωνσταντίνο Τασούλα.
Παρουσιάζονται σημαντικές κυβερνητικές δράσεις, όπως η εισαγωγή του Εθνικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας, το ηλεκτρονικό πινάκιο δικαστηρίων, η έλευση του University of York στην Ελλάδα, καθώς και η εξέλιξη του προγράμματος “Μαριέττα Γιαννάκου” για ανακαίνιση σχολείων.
Στην οικονομία, αναφέρεται η αναβάθμιση της χώρας στην επενδυτική βαθμίδα από τον οίκο Moody’s, η επιτυχία του εξωδικαστικού μηχανισμού με διπλασιασμό των ρυθμίσεων οφειλών, η μείωση της ανεργίας και η αύξηση της απασχόλησης στην ΕΕ. Ανακοινώνονται νέα μέτρα κατά της φοροδιαφυγής και της αισχροκέρδειας, καθώς και αυστηρότερα πρόστιμα για παραπλανητικές εκπτώσεις.
Στην υγεία, ξεκινά η παράδοση 250 νέων ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ, ενώ στον τομέα της πολιτικής προστασίας προχωρά το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ με προμήθεια οχημάτων και εξοπλισμού για πρόληψη δασικών πυρκαγιών.
Στη Δικαιοσύνη και την ασφάλεια, καταγράφονται επιτυχίες στην καταπολέμηση οργανωμένου εγκλήματος, λαθρεμπορίου και ρευματοκλοπών, ενώ συνεχίζονται οι έλεγχοι αυθαίρετης δόμησης στη Μύκονο.
Τέλος, ανακοινώνεται η ολοκλήρωση της ανάπλασης του Ματιού, η επιτυχής υποβολή δηλώσεων Πόθεν Έσχες, καθώς και η ανακαίνιση των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων.
Στη Σαντορίνη ο Κυριάκος Μητσοτάκης -Επισκέφθηκε το επιχειρησιακό κέντρο «Όλυμπος» της Πυροσβεστικής
Στη Σαντορίνη έφτασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, προκειμένου να ενημερωθεί επί τόπου για τη σεισμική δραστηριότητα που βρίσκεται σε εξέλιξη στην περιοχή των Κυκλάδων.
Ο πρωθυπουργός θα ενημερωθεί, επίσης, για την ετοιμότητα του κρατικού μηχανισμού αλλά και τις ανησυχίες των κατοίκων και επαγγελματιών που παραμένουν στο νησί.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέπτεται, το Κινητό Επιχειρησιακό Κέντρο «ΟΛΥΜΠΟΣ» της Πυροσβεστικής και στη συνέχεια θα μεταβεί στο νοσοκομείο του νησιού και στο σημείο που βρίσκονται οι δυνάμεις της ΕΜΑΚ.
Φωτογραφίες από την άφιξη του Κυριάκου Μητσοτάκη στη Σαντορίνη.
Η σεισμική δραστηριότητα συνεχίζεται και λίγο πριν τις 9:30, οι Κυκλάδες ταρακουνήθηκαν από σεισμό 4,8 Ρίχτερ. Στις 06:56, σημειώθηκαν 4,1 Ρίχτερ στον θαλάσσιο χώρο 23 χλμ. νοτιοδυτικά της Αρκεσίνης Αμοργού, ενώ την επόμενη μισή ώρα έγιναν επτά δονήσεις.
Από την Κυριακή 26η Ιανουαρίου ως την Τρίτη 4η Φεβρουαρίου καταγράφτηκαν πάνω από 7.700 σεισμοί στην περιοχή Σαντορίνης-Αμοργού, συμπεριλαμβανομένων 6.000 και πλέον μεγέθους άνω της μιας μονάδας, ανέφερε χθες Πέμπτη το Εργαστήριο Σεισμολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου (ΕΚΠΑ).
Πηγή:iefimerida.gr
Έρχεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην Καβάλα την Παρασκευή;
Σύμφωνα με πληροφορίες, όλο και πιο πιθανή φαίνεται να είναι η επίσκεψη του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στην Καβάλα την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου.
Αν και δεν υπάρχει ακόμη επίσημη επιβεβαίωση, εκτιμάται ότι ο πρωθυπουργός θα επισκεφθεί το νέο λιμάνι της πόλης, το οποίο πρόσφατα παραχωρήθηκε σε ιδιώτη.
Το τοπίο σχετικά με την επίσκεψη, τους συνοδούς του και το ακριβές πρόγραμμα δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει, ωστόσο, δεν αποκλείεται να υπάρξουν ανακοινώσεις εντός της ημέρας.
Αν επιβεβαιωθεί η άφιξή του, η παρουσία του στην Καβάλα αναμένεται με ενδιαφέρον, καθώς θα σηματοδοτήσει την πρώτη του επίσκεψη στην περιοχή μετά την παραχώρηση του λιμανιού.
Αναμένονται εξελίξεις…….
Στη Θεσσαλονίκη ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τα εγκαίνια του Μετρό
Η μια μετά την άλλη οι μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης παίρνουν σάρκα και οστά με τον πρωθυπουργό να έχει αναλάβει το βάρος της προβολής του κυβερνητικού έργου. Το επόμενο διήμερο θα αποδοθεί στους πολίτες ένα έργο το οποίο είχε βαλτώσει επί δεκαετίες και επιτέλους γίνεται πραγματικότητα, το Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης θα βρεθεί από σήμερα στην πόλη καθώς θα ξεναγηθεί, με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, από την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, στον αρχαιολογικό χώρο και τα ευρήματα των ανασκαφών του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Για την κυβέρνηση η υλοποίηση του έργου του Μετρό και κυρίως ο σταθμός Βενιζέλου που είχε γίνει αντικείμενο μεγάλης πολιτικής αντιπαράθεσης και καθυστερήσεων είναι μια δικαίωση με πολλά κυβερνητικά στελέχη που έχουν δει τον συγκεκριμένο σταθμό να μιλούν για τον πιο όμορφο της Ευρώπης.
«Υπάρχει ένα κράτος το οποίο νοιάζεται για μία ισόρροπη και ισότιμη ανάπτυξη κάθε πόλης και κάθε περιφέρειας»
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα έργο το οποίο θα δείξει στην πράξη ότι η πόλη και η περιφέρεια συνολικά βγαίνει από την αφάνεια και υπάρχει ένα κράτος το οποίο νοιάζεται για μία ισόρροπη και ισότιμη ανάπτυξη κάθε πόλης και κάθε περιφέρειας που βρίσκεται εκτός της Αττικής και εκτός της Αθήνας» επισήμανε ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος.
«Όταν οι πολίτες έχουν δει εγκαίνια με μουσαμάδες είναι λογικό να χάνουν την εμπιστοσύνη τους στο πολιτικό σύστημα», σχολίαζε συνεργάτης του πρωθυπουργού.
«Ξέρω, ότι κάθε φορά που οι πολίτες βλέπουν μία τέτοια ωραία παρουσίαση αντιμετωπίζουν πάντα τα έργα αυτά με έναν σχετικό σκεπτικισμό. Σε έναν βαθμό νομίζω ότι αυτός ο σκεπτικισμός είναι και εν μέρει δικαιολογημένος. Δεκαετίες τώρα θυμούνται το παράκτιο μέτωπο σε αυτή την κατάσταση και έχουν δει ουκ ολίγους πολιτικούς να παρουσιάζουν φιλόδοξα σχέδια, ωραίες φωτορεαλιστικές απεικονίσεις έργων, τα οποία τελικά δεν γίνονται ποτέ πραγματικότητα», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσιάζοντας το νέο Μητροπολιτικό Πάρκο.
Όμως κάλεσε τους πολίτες να τον εμπιστευτούν όπως έγινε και στη Θεσσαλονίκη.
Όπως τόνιζαν συνεργάτες του πρωθυπουργού τα περισσότερα έργα που έχουν είτε υλοποιηθεί, είτε δρομολογηθεί χρηματοδοτούνται από το ταμείο ανάκαμψης με την συγκεκριμένη κυβέρνηση να αξιοποιεί στο έπακρο τους πόρους αυτούς για την βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.
Όπως τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία για τα οποία είχε μιλήσει πέρσι τον Ιούνιο ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξαγγέλοντας μια σειρά από μεγάλες παρεμβάσεις στο ΕΣΥ. Στόχος αυτού του προγράμματος είναι να περιοριστεί η λίστα αναμονής και η ταλαιπωρία των πολιτών. Επισημαίνεται ότι ήδη έχουν προγραμματιστεί παραπάνω από 1.500 δωρεάν χειρουργεία για τις πρώτες δύο εβδομάδες σε νοσοκομεία ολόκληρης της χώρας.
www.newsbeast.gr
Κυριάκος Μητσοτάκης από τον Έβρο: Η Ελλάδα είναι πρότυπο στη φύλαξη των συνόρων της
Στους στόχους του σχεδίου ανάπτυξης για τον Έβρο αναφέρθηκε κατά την ομιλία του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, που μίλησε στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο Δήμου Ορεστιάδας.
«Βρισκόμαστε στην Ορεστιάδα, θέλουμε να σηματοδοτήσουμε την ξεχωριστή προτεραιότητα που δίνει η κυβέρνηση στην αναπτυξιακή δυναμική του κεντρικού και του βόρειου Έβρου», ανέφερε, υπενθυμίζοντας ότι πριν έναν χρόνο, στον Έβρο έγινε η μεγαλύτερη πυρκαγιά στην Ευρώπη, γεγονός που προκάλεσε δυσπιστία για την υλοποίηση των δεσμεύσεων της κυβέρνησης.
«Ο Έβρος είναι το ανατολικό σύνορο της Ελλάδας και της Ευρώπης», είπε, υπενθυμίζοντας το 2020, όταν η κυβέρνηση πήρε απόφαση για να προστατεύσει τα σύνορα με σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή. Η απόφαση, είπε «υπήρξε ιστορική, γιατί άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο η Ευρώπη αντιμετωπίζει τον τρόπο που φυλάει τα σύνορά της», είπε, προσθέτοντας ότι η προστασία είναι υποδειγματική. «Η Ελλάδα είναι πρότυπο στη φύλακη των συνόρων με υποδειγματική συνεργασία όλων των αρμόδιων φορέων. Πρέπει να είμαστε περήφανοι στην Ελλάδα και στην Ευρώπη για αυτό που πετύχαμε τα τελευταία χρόνια», είπε, προσθέτοντας ότι η πίεση στην ΕΕ για την εξασφάλιση κονδυλίων είναι διαρκής, με στόχο την όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική φύλαξη των συνόρων. «Είναι μία υπόθεση που αφορά όλη την ευρώπη και έχουμε κάθε λόγο να είμαστε υπερήφανοι για αυτό που πετύχαμε…
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις ενδοπεριφερειακές ανισότητες. Ο στρατηγικός ρόλος της Αλεξανδρούπολης έχει αναβαθμιστεί πέρα από κάθε προσδοκία, όμως οι υπόλοιποι δήμου δεν έχουν μπορέσει να ακολουθήσουν τους ίδιους αναπτυξιακούς ρυθμούς. Για εμάς η σύγκλιση αποτελεί κεντρική πολιτική προτεραιότητα. Γι’ αυτό το πλαίσιο των μέτρων έχουν ειδική μέριμνα, γιατί στόχος είναι να γεφυρωθούν οι ανισότητες μεταξύ του νότιου Έβρου και του κεντρικού και βόρειου Έβρου. Ο σταθμός υγροποιημένου αερίου μπήκε σε λειτουργία πριν από δύο ημέρες και το πρώτο βαγόνι ξεφορτώνει φυσικό αέριο για να μπει στο σύστημα, για να καλύψει τις ανάγκες όχι μόνο της πατρίδας μας, αλλά και ευρύτερες περιφερειακές.
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στη γεωπολιτική θέση του Έβρου, που αποτελεί πύλη εισόδου από την Ανατολή, ενώ θα μπορέσε να διαδραματίσει ρόλο και όταν ολοκληρωθεί ο πόλεμος στην Ουκρανία. «Θα ξεκινήσει η ανοικοδόμηση και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Οδησσός απέχει από τον Έβρο λιγότερο από 1.000 χλμ. Και σε αυτήν την προσπάθεια ανοικοδόμησης, η Ελλάδα, διαμέσω του Έβρου, μπορει να παίξει ρόλο», είπε.
«Θέλω να συγκρατήσετε ότι το σχέδιο είναι προϊόν συνεργασίας και διαβούλευσης», είπε. Αποδεικνύει ότι οι δράσεις είναι προϊον διαβούλευσης αλλά και αντικείμενο λογοδοσίας. «Εμείς θα λογοδοτήσουμε για την ταχύτητα με την οποία θα υλοποιήσουμε τα μεγάλα έργα», σημείωσε. Όλα τα έργα έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και φορέα υλοποίησης.
«Μια σειρά από δράσεις και παρεμβάσεις έχουν ιδιαίτερο τοπικό πρόσημο. Το Σουφλί δεν θα πληρώσει ΕΝΦΙΑ για τα επόμενα τρία χρόνια. Κι αυτό λόγω της πτώσης του πληθυσμού αλλά και επειδή είναι η πόλη που επλήγη περισσότερο από την καταστροφική πυρκαγιά. Παράλληλα, θα γίνει ίδρυση της νέας Κτηνιατρικής Σχολής στην Ορεστιάδα» ανέφερε, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση επιδιώκει την ενίσχυση του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου, τη στήριξη των επιχειρήσεων του Έβρου. Προβλέπεται χρηματικό μπόνους εγκατάστασης για το βόρειο Έβρο, αυξημένη μοριοδότηση για την εντοπιότητα, που ενισχύεται ακόμη περισσότερο για τους δήμους του κεντρικού και βόρειου Έβρου, προγράμματα στήριξης των νέων αγροτών, η διαρκής αναζήτηση εμβληματικών επενδύσεων που μπορούν ενδεχομένως να γίνουν τον Έβρο.
Από το Ταμείο Ανάκαμψης θα αντληθούν 100 εκατ. ευρώ για δράσεις που αφορούν αποκλειστικά και μόνο τον Έβρο, για περιβαλλοντικά έργα, έργα που αφορούν στην Υγεία κλπ. «Η βόρεια Εύβοια ήταν οδηγός. Και τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά», είπε.
«Είμαι πολύ χαρούμενος που αυτό το συγκροτημένο σχέδιο υπάρχει πια και θα υλοποιηθεί με μεγάλη ταχύτητα. Και θα κλείσω λέγοντας ότι αύριο η παράταξή μας γιορτάζει τα 50 χρόνια από την ίδρυσή της, από έναν βορειοελλαδίτη, έναν Μακεδόνα, τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, που έδινε έμφαση στα έργα και στην ουσία και όχι στις παχυλές υποσχέσεις. Το σχέδιο που σας παρουσίασα έχει αυτή τη λογική και τιμούμε με ουσιαστικό τρόπο τον μεγάλο Εθνάρχη μας».
Η εκδήλωση ειχε ως θέμα «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή και Τοπική Ανάπτυξη. Συζητάμε, Αποφασίζουμε, Προχωράμε, ΜΑΖΙ για τον Έβρο», και τον πρωθυπουργό συνόδευσαν Κυριάκος Πιερακακης, Χρήστος Σταϊκουρας, Τάκης Θεοδωρικάκος, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Λίνα Μενδώνη Νίκος Παναγιώτοπουλος, Σοφία Ζαχαράκη, Κώστας Τσιάρας, Άκης Σκέρτσος, Νίκος Παπαθανάσης, Γιάννης Κεφαλογιαννης, Χρήστος Τριαντόπουλος, Θανάσης Κοντογεωργης και Κώστας Γκιουλέκας. Μαζί τους και οι γενικοί γραμματείς Στάθης Σταθόπουλος , Νίκος Παπαϊωάννου, Βαγγέλης Γκουντουφας, Βαγγέλης Κυριαζοπουλος ο διοικητής της ΔΥΠΑ Σπύρος Πρωτοψάλτης.
Η επίσκεψη στο Τυχερό
Νωρίτερα ο κ. Μητσοτάκης βρέθηκε στο Τυχερό Έβρου στο πλαίσιο επίσκεψής του στην περιοχή για να παρουσιάσει το αναπτυξιακό σχέδιο για την περιοχή, συνοδεία μεγάλου κυβερνητικού κλιμακίου. Ο πρωθυπουργός συνομίλησε με κατοίκους του χωριού, οι οποίοι εξήραν τις πρωτοβουλίες που ελήφθησαν για τη στήριξη και αποκατάσταση της περιοχής μετά την πυρκαγιά του 2023. Ειδική αναφορά έγινε στο «Evros Pass», για το οποίο οι κάτοικοι σημείωσαν πως είχε ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση, και στο πλέγμα μέτρων της κρατικής αρωγής.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Σήμερα στον Έβρο με 13 υπουργούς και υφυπουργούς για το αναπτυξιακό σχέδιο της περιοχής
Εν μέσω των καταιγιστικών εξελίξεων στη Μέση Ανατολή, αλλά και της ανησυχίας για νέες αυξημένες μεταναστευτικές ροές λόγω της κλιμάκωσης της κρίσης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέπτεται σήμερα τον Έβρο
Εν μέσω των καταιγιστικών εξελίξεων στη Μέση Ανατολή, αλλά και της ανησυχίας για νέες αυξημένες μεταναστευτικές ροές λόγω της κλιμάκωσης της κρίσης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέπτεται σήμερα τον Έβρο.
Στόχος του πρωθυπουργού, είναι ωστόσο, να μην επικεντρωθεί η επίσκεψη αυτή στην προστασία των ανατολικών χερσαίων συνόρων της χώρας – ένα ζήτημα στο οποίο έχει αναφερθεί εκτενώς πολλές φορές – αλλά στην αναπτυξιακή προοπτική της όλης περιοχής. Αναμένεται να δώσει έμφαση σε έργα και πρωτοβουλίες που υλοποιούνται ή σχεδιάζονται για τη βελτίωση των υποδομών και της ποιότητας ζωής στον Έβρο και να τα εντάξει στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου περιφερειακής ανάπτυξης για την περιοχή, το οποίο υλοποιείται με στόχο τη διπλή σύγκλιση, αφενός της Ελλάδας με την Ευρώπη και αφετέρου της περιφέρειας με τον εθνικό μέσο όρο στους δείκτες ευημερίας.
Συγκεκριμένα, στις 11:30 το πρωί ο κ. Μητσοτάκης θα παραστεί και θα μιλήσει σε εκδήλωση με θέμα «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή και Τοπική Ανάπτυξη. Συζητάμε, Αποφασίζουμε, Προχωράμε, ΜΑΖΙ για τον Έβρο», στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο Δήμου Ορεστιάδας. «Απαιτείται μια τελείως διαφορετική περιφερειακή πολιτική προκειμένου να μπορέσουν οι Περιφέρειες της χώρας, και ειδικά αυτές οι οποίες έχουν μείνει πιο πίσω, να συγκλίνουν με τον εθνικό μέσο όρο», είναι η βασική κατευθυντήρια γραμμή που δίνει ο πρωθυπουργός.
Μαζί του θα είναι μια πλειάδα υπουργών, ο καθένας εκ των οποίων θα αναλύσει το κομμάτι της δικής του αρμοδιότητας για τη νέα δυναμική που επιδιώκει η κυβέρνηση να προσδώσει στον Έβρο: Α. Σκέρτσος, Θ. Κοντογεώργης, Κ. Πιερρακάκης, Χ. Σταϊκούρας, Τ. Θεοδωρικάκος, Κ. Τσιάρας, Σ. Ζαχαράκη, Λ. Μενδώνη, Ν. Παναγιωτόπουλος, Μ. Χρυσοχοΐδης, Ν. Παπαθανάσης, Γ. Κεφαλογιάννης, Χ. Τριαντόπουλος ανεβαίνουν σήμερα το πρωί στον Έβρο, όπως και άλλα κυβερνητικά στελέχη (Πρωτοψάλτης της ΔΥΠΑ, Σταμπουλίδης του ΤΑΙΠΕΔ, Γκουντούφας γενικός διευθυντής δασών, κ.ά). Μάλιστα, αρκετοί υπουργοί θα παραμείνουν και το απόγευμα στην περιοχή και θα έχουν συνάντηση και συνομιλία με τοπικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, στο πλαίσιο της στενότερης προσέγγισης κυβέρνησης-κόμματος και των τακτικότερων επαφών με τις τοπικές οργανώσεις της ΝΔ και ευρύτερα με τις τοπικές κοινωνίες.
Η αποκατάσταση του φυσικού πλούτου του Έβρου αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες για την κυβέρνηση στην περιοχή και χθες ορίστηκε ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΣ (και πρώην υποδιοικητής της ΕΥΠ) Γιώργος Κέλλης στη θέση του Συντονιστή Αποκατάστασης και Ανασυγκρότησης στον Έβρο, με έδρα την Αλεξανδρούπολη και αντικείμενο εργασίας του την παρακολούθηση και το συντονισμό των δράσεων που υλοποιούνται για την αποκατάσταση και την ανασυγκρότηση της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου έπειτα από τις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν την περιοχή το 2023. Ο κ. Μητσοτάκης μάλιστα θα επισκεφθεί νωρίς το πρωί το χωριό Τυχερό του Έβρου, λίγα χιλιόμετρα από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και δίπλα στο δάσος της Δαδιάς για να δει την πρόοδο αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος και των ζημιών και να μιλήσει με τους κατοίκους μεταξύ άλλων και για τα αποτελέσματα του Έβρος Pass που έφερε αρκετές χιλιάδες επισκεπτών το καλοκαίρι στην περιοχή.
Ο πρωθυπουργός σχεδιάζει επίσης να επισκεφθεί το Διδυμότειχο και το νέο Τμήμα Ψυχολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, δράττοντας την ευκαιρία για να αναφερθεί και στην ενίσχυση του ΔΠΘ με τον πρόσφατο νόμο του Κυριάκου Πιερρακάκη και την πέμπτη έδρα που απέκτησε πλέον το πανεπιστήμιο, στην ακριτική πόλη.
Όπως έχει εξηγήσει πρόσφατα ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογεώργης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάνει λόγο για «ένα νέο υπόδειγμα περιφερειακού και τοπικού σχεδιασμού, που θα ενσωματώνει περισσότερο τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και οικονομιών, και ένα νέο υπόδειγμα υλοποίησης πολιτικών που προϋποθέτει τη στενή συνεργασία και την κοινή δέσμευση της κεντρικής κυβέρνησης και όλων των βαθμών της αυτοδιοίκησης για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα». Εν τέλει, «πρώτος σταθμός αυτού του σχεδίου ο Έβρος με την παρουσία του πρωθυπουργού και ακολουθούν όλοι οι νομοί της χώρας».
parapolitika.gr
«Μητσοτάκης καλεί βουλευτές, επισφραγίζεται η διαγραφή Σαλμά»
Μπορεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης να βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες ως το τέλος της εβδομάδας για τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, όμως στο εσωτερικό τα μέτωπα είναι ανοιχτά και εντός του κυβερνώντος κόμματος. Λίγους μήνες μετά την έντονη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος, αλλά και την επιστολή των «11» για τα κόκκινα δάνεια που «σήκωσε» πολιτικό κύμα, ο πρωθυπουργός επιστρέφοντας από τις ΗΠΑ θα αναλάβει πρωτοβουλίες και στο εσωκομματικό πεδίο.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σχεδιάζει χαλαρή συνάντηση με τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας την 1η Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μαξίμου, για να ακούσει τους προβληματισμούς τους χωρίς επίσημο χαρακτήρα.
Λίγες μέρες μετά, στις 4 Οκτωβρίου, θα εορταστούν τα «γαλάζια» γενέθλια για τα 50 χρόνια από την ίδρυση της ΝΔ στην ιστορική για το κυβερνών κόμμα οδό Ρηγίλλης, μπροστά από τα γραφεία που στέγασαν το κόμμα για 35 χρόνια. Για την εν λόγω εκδήλωση υπάρχει ήδη μεγάλη οργανωτική κινητοποίηση, ώστε να δώσουν το παρών όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι που βρέθηκαν στις τάξεις της ΝΔ, ενώ η ημέρα θα θυμίζει περισσότερο…street party, παρά μια κλασική κομματική εκδήλωση.
Οριστικοποιείται η «καρατόμηση»
Στο ενδιάμεσο, πάντως, σήμερα θα επισφραγιστεί η διαγραφήτου Μάριου Σαλμά από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ, μετά την…υπερατλαντική παραπομπή του από τον κ. Μητσοτάκη. Μια απόφαση που δεν περιορίζεται στη συμπεριφορά του βουλευτή το τελευταίο διάστημα, αλλά συνιστά ένα ευρύτερο πολιτικό μήνυμα στο εσωτερικό του κόμματος με συγκεκριμένους αποδέκτες. Και αναμένεται να ακολουθήσει η αποπομπή του και από τη ΝΔ. «Είναι μια νομοτελειακή διαδικασία», έλεγαν κομματικές πηγές.
Ο κ. Σαλμάς θα συμμετάσχει σήμερα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Δεοντολογίας της ΝΔ, μετά από δύο κλήσεις από τον πρόεδρο Γιάννη Τραγάκη.
Κατά… διαβολική σύμπτωση, ο κ. Σαλμάς μαζί με τους κ. Δαβάκη και Καράογλου είχαν συνυπογράψει την ερώτηση των «11», η οποία αποτέλεσε και την αφορμή για να κάνει τις τηλεοπτικές εμφανίσεις που έβαλαν «φωτιά στα τόπια». Ο κ. Σαλμάς, υπενθυμίζεται, καταγγέλλει φωτογραφικούς διαγωνισμούς από το υπουργείο Πολιτισμού υπέρ συγκεκριμένης εταιρίας για τα κυλικεία των αρχαιολογικών χώρων και μάλιστα είχε καταθέσει σχετική ερώτηση που απαντήθηκε από την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη τον Ιούλιο.
Αμέσως μετά, ο κ. Σαλμάς προειδοποιεί ότι θα κάνει νέες καταγγελίες στις τηλεοπτικές κάμερες. Από το Μέγαρο Μαξίμου, πάντως, λέγεται ότι το γυαλί στις σχέσεις με τον παλαιό «γαλάζιο» βουλευτή είχε ραγίσει εδώ και καιρό και ο ίδιος το έδειχνε σε κάθε αφορμή, βάλλοντας εναντίον κυβερνητικών και υπουργικών επιλογών. Είχε, άλλωστε, αντιπαρατεθεί με τον κ. Μητσοτάκη στην πρόσφατη Κ.Ο. του κόμματος.
Νέες ερωτήσεις
Το μέτωπο Σαλμά μπορεί να κλείσει σήμερα, μένει όμως να φανεί, αν θα υπάρξουν νέα «επεισόδια» στο σίριαλ με τα κόκκινα δάνεια. Κάποιοι εκ των «11» βουλευτών σκέφτονται να κάνουν εκ νέου επίκαιρη ερώτηση στον υπουργό Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη για το θέμα, προσδοκώντας σε μια νέα, επιπρόσθετη ρύθμιση από το υπουργείο. Επίσης, στο τραπέζι είναι και άλλες ερωτήσεις για θέματα της επικαιρότητας και της λεγόμενης «κοινωνικής ατζέντας».
protothema.gr
«Μητσοτάκης: «Οι σχέσεις δεν ετεροκαθορίζονται» πριν τον ΟΗΕ»
powered by Advanced iFrame
Με την επιδίωξη το καθεστώς των «ήρεμων νερών» στο Αιγαίο να συνεχιστεί, Κυριάκος Μητσοτάκης και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα τα πουν εν συντομία για μια ακόμα φορά το απόγευμα της Τρίτης (18:40), στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, στο κτίριο του Οργανισμού. Το ραντεβού ήταν προαναγγελθέν, αλλά εδώ και μέρες δεν είχε κλειδώσει. Ήταν όμως κρίσιμο να γίνει, καθώς το να μην γίνει θα άνοιγε περισσότερες συζητήσεις ως προς τι σηματοδοτεί αυτό.
«Σε μία ταραγμένη περίοδο μπορούμε να συνομιλούμε με την Τουρκία και αυτό έχει θετικές επιπτώσεις στη θετική ατζέντα και ότι ακόμη και σε ζητήματα που διαφωνούμε να μην οδηγούμαστε σε κλιμάκωση στο πεδίο», υπογράμμιζε ανώτατη κυβερνητική πηγή από τη Νέα Υόρκη, αναγνωρίζοντας εμμέσως πλην σαφώς τις προκλήσεις του προηγούμενου διαστήματος. Σημειωτέον, παρόντες στο ραντεβού θα είναι και οι δύο υπουργοί Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης και Χακάν Φιντάν που χειρίστηκαν την κρίση της Κάσου, αλλά και οι διπλωματικοί σύμβουλοι Άννα Μαρία Μπούρα (στην τελευταία της τέτοια συνάντηση πριν μετακομίσει στις Βρυξέλλες) και Ακίφ Τσαγατάι Κιλίτς.
Η εν λόγω συνάντηση που θα γίνει σε ένα πιο «σφιχτό» πλαίσιο λόγω της Γενικής Συνέλευσης θεωρείται δύσκολο να ωθήσει σε μια πιο «βαθιά» συζήτηση για τις θαλάσσιες ζώνες. Είναι, όμως, πιθανό αμέσως μετά από αυτήν να οριστικοποιηθεί η διενέργεια του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας, του θεσμού που επανεκκίνησε πέρυσι στην Αθήνα και φέτος είναι η σειρά της Τουρκίας να διοργανώσει τη συνάντηση, πιθανότατα στην Άγκυρα προς το τέλος Νοεμβρίου ή τον Δεκέμβριο.
Η εκτίμηση της Αθήνας, πάντως, είναι ότι οι ελληνοτουρκικές σχέσεις δεν θα επηρεαστούν δραματικά από τις αμερικανικές εκλογές που επίκεινται στις αρχές Νοεμβρίου. «Οι διμερείς σχέσεις με την Τουρκίαδεν ετεροκαθορίζονται», υπογράμμισε ανώτατη κυβερνητική πηγή. Στο τραπέζι ο κ. Μητσοτάκης θα θέσει και το Κυπριακό, με στόχο την επανεκκίνηση των συνομιλιών. Η προσδοκία της Αθήνας ότι μετά τη Γενική Συνέλευση, Χριστοδουλίδης και Τατάρ ίσως μετάσχουν σε τριμερή υπό την αιγίδα του ΟΗΕ, μάλλον σε ουδέτερη περιοχή.
Συζήτηση θα γίνει και για το μεταναστευτικό, λόγω και των αυξημένων ροών. «Όσο οι διακινητές προσαρμόζουν τις μεθόδους τους τόσο εμείς θα πρέπει να βρισκόμαστε σε εγρήγορση και να αυξάνουμε τα επίπεδα συνεργασίας με την Τουρκία», ανέφερε η ανώτατη κυβερνητική πηγή, εκφράζοντας συνεργασία για την ως τώρα σχέση σε αυτό το επίπεδο.
Τριμερής με Μακρόν-Χριστοδουλίδη
Στη Νέα Υόρκη ο κ. Μητσοτάκης παράλληλα θα έχει και τριμερή συνάντηση με τον Γάλλο πρόεδρο Μακρόν και τον Κύπριο Νίκο Χριστοδουλίδη, με φόντο την πρόσφατη συμφωνία για την ηλεκτρική διασύνδεση, στην οποία εμπλέκεται η γαλλική εταιρία Nexans. Οι υπογραφές έπεσαν στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας από τους υπουργούς Ενέργειας, ενώ στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι το project είναι μεγάλης γεωπολιτικής σημασίας, ειδικά για την Κύπρο. «Έχουμε καταλήξει στον οικονομικό επιμερισμό, πραγματικό γεωπολιτικό ρίσκο δεν θα υπάρξει», τονίζει ανώτατη κυβερνητική πηγή.
Βράβευση με τη Μελόνι στο Atlantic Council
Σήμερα, πάντως, ο κ. Μητσοτάκης θα είναι ένα από τα τέσσερα πρόσωπα που θα τιμηθούν φέτος με το βραβείο Global Citizen, το οποίο απονέμει το επιφανές αμερικανικό think tankAtlantic Council. OΚυριάκος Μητσοτάκης θα απευθύνει σύντομη ομιλία παραλαμβάνοντας το βραβείο. Το βραβείο θα απονείμει στον Κυριάκο Μητσοτάκη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pfizer, Δρ. Άλμπερτ Μπουρλά.
Μαζί του θα βραβευθούν η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι, ο πρόεδρος της Γκάνας Νάκα Ακούφο-Άντο και η πρωτοπόρος στον τομέα της ψυχαγωγίας από τη Νότια Κορέα Μίκι Λι, σε ειδική τελετή που θα λάβει χώρα σήμερα το απόγευμα.
Σύμφωνα με το Atlantic Council, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα βραβευθεί ως αναγνώριση για «την αξιοσημείωτη σταδιοδρομία του τόσο στη δημόσια διοίκηση όσο και στον ιδιωτικό τομέα, καθώς και για τις ηγετικές του ικανότητες στη διακυβέρνηση της χώρας αλλά και στις διατλαντικές, ευρωπαϊκές και παγκόσμιες υποθέσεις». «Αναδεικνύοντας τόσο αξιόλογα άτομα – δύο άνδρες και δύο γυναίκες από τρεις ηπείρους – ελπίζουμε να εμπνεύσουμε άλλους να μιμηθούν τη συμβολή τους σε έναν καλύτερο κόσμο», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Atlantic Council, Φρέντερικ Κέμπε.
protothema.gr
Κυριάκος Μητσοτάκης: Το μήνυμα του πρωθυπουργού με την απόκτηση τέταρτης φρεγάτας Belh@rra
Η παρουσία του υπουργού Άμυνας Νίκου Δένδια στο Λοριάν της Γαλλίας για την καθέλκυση της δεύτερης φρεγάτας «ΝΕΑΡΧΟΣ» έφερε την αποκάλυψη για την απόκτηση και της τέταρτης φρεγάτας Belh@rra . Πρόκειται για μια κρίσιμη απόφαση της κυβέρνησης, με το υπουργείο Άμυνας να κάνει τους χειρισμούς σε συνεννόηση με το Μαξίμου και το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση για την άσκηση της ελληνικής οψιόν.
Ευρύτερα, σύμφωνα με πληροφορίες από το Πεντάγωνο, οι ανακοινώσεις του κ. Δένδια σηματοδοτούν και ένα ευρύτερο πλαίσιο παρέμβασης για την αναβάθμιση του Πολεμικού Ναυτικού που είχε μείνει πίσω σε σχέση με τα άλλα «όπλα». Η αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ, αλλά και των υποβρυχίων, όπως και η κατασκευή μερών των φρεγατών FDI, θα περάσουν μέσα από τα ελληνικά ναυπηγεία.
Όπως είναι φυσικό, η επιλογή άσκησης της ελληνικής οψιόν, αλλά και η συνολική παρέμβαση για το Πολεμικό Ναυτικό αποτελεί μια πολιτική επιλογή, με πολιτική στόχευση. «Η δαπάνη της νέας αγοράς έχει προϋπολογιστεί κατά τρόπο που δεν διαταράσσει τη δημοσιονομική μας συνέπεια. Κρίθηκε, ωστόσο, απαραίτητη αφού η θωράκιση της πατρίδας αποτελεί αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα. Η Ελλάδα όλο και πιο ισχυρή», σημείωσε σε ανάρτηση ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Ισχυροποιούμε την παρουσία μας στην Ανατολική Μεσόγειο, προστατεύοντας, ταυτόχρονα τα σύνορα και τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ουδέποτε αμφισβητώντας τα νόμιμα δικαιώματα άλλων χωρών της περιοχής», τόνισε με τη σειρά από τη Γαλλία ο Νίκος Δένδιας.
Η αντίδραση Χατζηδάκη και η επιμονή των 11
Σε κάθε περίπτωση, οι εσωκομματικές ισορροπίες εντός της ΝΔ είναι λεπτές αυτή την περίοδο. Ελλείψει κανονικής αντιπολίτευσης, οι γαλάζιοι βουλευτές αναλαμβάνουν οι ίδιοι αυτόν τον ρόλο, όπως φανέρωσε η κίνηση της ομάδας των «11» να καταθέσουν μια ερώτηση για τα κόκκινα δάνεια στον Κωστή Χατζηδάκη. Μάλιστα, οι ερωτώντες βουλευτές επέμειναν και χθες ότι η ερώτησή τους δεν απαντήθηκε ουσιωδώς από τον υπουργό, με τον Νικήτα Κακλαμάνη μάλιστα να χρεώνει στον Κωστή Χατζηδάκη «κοινοβουλευτική απρέπεια» να συμπεριλάβει στην πολιτική του απάντηση και μια αναλυτική ανακοίνωση της γενικής γραμματέως Ιδιωτικού Χρέους Θεώνης Αλαμπάση.
Το Μέγαρο Μαξίμου δια του Παύλου Μαρινάκη τήρησε άκρως διπλωματική στάση, περιγράφοντας την πρωτοβουλία των «γαλάζιων» βουλευτών ως μια πάγια διαδικασία κοινοβουλευτικού ελέγχου. Από την άλλη, ειδικά η αποστροφή του κ. Κακλαμάνη φέρεται να ενόχλησε σφόδρα τον υπουργό Οικονομικών. «Δεν θα γίνω σάκος του μποξ», εμφανιζόταν να λέει μέσω συνεργατών του ο κ. Χατζηδάκης, ο οποίος υπογραμμίζει ότι η μισή του απάντηση στους γαλάζιους βουλευτές αφορούν τα όσα έχουν ήδη γίνει, ενώ παράλληλα υπάρχουν και οι «ουρές» του νόμου Κατσέλη.
«Δεν θα ρισκάρω την ανοδική πορεία της ελληνικής οικονομίας», φέρεται ειπών ο κ. Χατζηδάκης, ενώ συνεργάτες του υπουργού Οικονομικών εκτιμούν ότι το υπόβαθρο της ερώτησης είναι πολιτικό και όχι τόσο οικονομικό.
Σε κάθε περίπτωση, οι εσωκομματικές ισορροπίες στις τάξεις των γαλάζιων βουλευτών είναι λεπτές. Μερικοί εκ των 11 αναφέρουν στο ότι η κυβέρνηση πρέπει να εκλάβει την παρέμβασή τους ως κίνηση «συγκράτησης» προβληματισμένων ψηφοφόρων.
Σε κάθε περίπτωση, αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι θα υπάρξουν κι άλλες παρεμβάσεις το επόμενο διάστημα π.χ. για ζητήματα ασφάλειας, των ΟΤΑ, ακόμα και εξωτερικής πολιτικής, αν κριθεί απαραίτητο. «Το μένουμε σπίτι για τους βουλευτές της ΝΔ τελείωσε», αναφέρει μέλος της γαλάζιας Κ.Ο., περιγράφοντας το νέο τοπίο στις τάξεις των γαλάζιων βουλευτών. Σημειωτέον, ο γραμματέας της Κ.Ο. ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης έχει επαφές με ομάδες βουλευτών, ενώ τις προηγούμενες μέρες αρκετοί πέρασαν για ραντεβού και από το Μέγαρο Μαξίμου.
protothema.gr
Κυριάκος Μητσοτάκης για Γερμανία: Η απάντηση στο μεταναστευτικό δεν μπορεί να είναι η μονομερής κατάργηση της Σένγκεν
Μήνυμα προςτις κινήσεις της Γερμανίας στο μεταναστευτικό που ουσιαστικά δείχνουν κατάργηση τηε Συνθήκη Σένγκεν έστειλε το πρωί της Πέμπτης ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε ραδιοφωνική του συνέντευξη λέγοντας οτι «η απάντηση δεν μπορεί να είναι η μονομερής κατάργηση της Σένγκεν και να πετάξουμε το μπαλάκι στις χώρες πρώτης εισόδου. Γι αυτό υπήρξε αντίδραση και από χώρες που έχουν χερσαία κοινά σύνορα με τη Γερμανία. Η απάντηση μπορεί να είναι ένας δίκαιος συμβιβασμός για την φύλαξη των ευρωπαικών συνόρων».
Παράλληλα ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε ότι δεν μιλάμε για αύξηση στην τιμή του νερού στις χαμηλές καταναλώσεις, διαβεβαίωσε ότι «η χώρα δεν θα κάνει καμία έκπτωση στο εξοπλιστικό της πρόγραμμα», αναφέρθηκε στις συζητήσεις για αποδέσμευση του απολυτηρίου του Λυκείου από την είσοδο στην ανώτατη εκπαίδευση, , είπε για το πρόγραμμα Σπίτι μου 2 ότι «θα εξετάσουμε σοβαρά να διευρύνουμε στο μέτρο του κοινωνικά λογικού τα κριτήρια, ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα σε περισσότερους πολίτες να αγοράσουν σπίτι» ενώ τόνισε ότι «οι αυξήσεις των μισθών θα συνεχιστούν με γρηγορότερο ρυθμό από τον πληθωρισμό».
Για το μεταναστευτικό
Όπως θύμισε «η κυβέρνηση της ΝΔ από τότε που μας εμπιστεύτηκε ο λαός έχει ακολουθήσει δίκαιη και αυστηρή πολιτική προστασίας των συνόρων της χώρας. Η Ελλάδα υπερασπίστηκε τα ευρωπαικά σύνορα στον Έβρο και ήταν το πρώτο βήμα σε μια συτηματική προσπάθεια να πείσουμε όλη την ΕΕ ότι αν δεν μπορούμε να περιορίσουμε τον αριθμό που περνούν τα σύνορα δεν θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα των δευτερογενών ροών. Και από τότε η Ευρώπη προσαρμόστηκε στο ζήτημα αυτό. Αυτή η πολιτική είχε αποτέλεσμα να μειωθούν οι είσοδοι μεταναστών από τα σύνορα και να εξομαλυνθεί η εικόνα στα νησιά. Τώρα θα σας μιλήσουν για τους Τούρκους που έρχονται με φαστ τρακ βίζα. Στείλαμε μήνυμα ότι δεν θα κάνουν κουμάντο οι διακινητές»
«Εκατοντάδες διακινητές είναι πλέον στη φυλακή και θα αντιμετωπίσουν αυστηρές ποινές. Το μεταναστευτικό δεν απασχολεί τους Έλληνες αλλά απασχολεί την Ευρώπη και ειδικά τη Γερμανία που ακολουθούσε χαλαρή μεταναστευτική πολιτική. Η συνεργασία με την Τουρκία είναι απαραίτητη στο ζήτημα και είναι ικανοποιητική καθώς έχει πάρει το μήνυμα ότι η εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού δεν θα γίνει ανεκτή από την Ελλάδα και την Ευρώπη» , πρόσθεσε ο πρωθυπουργός στη ραδιοφωνική του συνέντευξη στον Talk Radio.
Ειδικά, δε, για το λιμενικό είπε ότι «έχει σώσει χιλιάδες ανθρώπους που έχουν βρεθεί στη θάλασσα, με αυτοθυσία. Προσβλητικό να διακινούνται θεωρίες συνωμοσίας για pushbaks. Από την άλλη να είμαι σαφής ότι η ενεργητική αποτροπή αποτελεί αποστολή που το Λιμενικό πρέπει να την επιτελεί. Όταν ξεκινά κάποιος από την Τουρκία, πρέπει να επιστρέψει στην Τουρκία με ασφάλεια. Το Λιμενικό δεν είναι μια υπηρεσία υποδοχής παράνομων μεταναστών».
Για το νερό και την λειψυδρία
Ο πρωθυπουργός ρωτήθηκε και για το ενδεχόμενο αυξήσεων στην τιμή του νερούκαι ήταν κατηγορηματικός: «Δεν πάμε για αυξήσεις στο νερό. Το νερό είναι και θα παραμείνει φτηνό για τις χαμηλές καταναλώσεις. Είανι λογικό αν καταναλώνεις περισσότερο να πληρώνεις περισσότερο. Το μάξιμουμ το οποίο συζητάμε είναι αύξηση στα όρια του πληθωρισμού»
Όπως είπε «η Αττική δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα λειψυδρίας. Είχαμε δύο κακούς χειμώνες. Αυτό το νερό που έχουμε αντέχει για άλλους 4 κακούς χειμώνες. Εμείς θα προχωρήσουμε έργο μεταφοράς νερού από την τεχνητή λίμνη των Κρεμαστών ώστε να είμαστε διασφαλισμένοι ότι η Αττική δεν θα αντιμετωπίσει ποτέ πρόβλημα λειψυδρίας.
Για τα νησιά ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι «χρειάζομαστε μια καλύτερη πολιτική συντονισμού για να μην κάνει το κάθε νησί τη δι΄κη του πολιτική αλλά να γίνεται κεντρικά. Και μιλάμε για την ύδρευση και όχι την άρδευση» σημειώνοντας ότι «το 85% του νερού που καταναλώνεται πηγαίνει για τη γεωργία και σε μικρό βαθμό στην κτηνοτροφία. Είναι ζήτημα το πώς θα εξασφαλίσουμε ότι θα έχουμε νερό για άρδευση χωρίς διαρροές και πώς θα εφαρμόσουμε τη χρήση της τεχνολογίας».
Για τις αυξήσεις στους μισθούς
Ερωτηθείς για την ακρίβεια ο πρωθυπουργός τη χαρακτήρισε «πρώτο θέμα» υπενθυμίζοντας πως «αν δείτε το πλαίσιο της ομιλίας μου στη ΔΕΘ θα αντιληφθείτε ότι όλες οι παρεμβάσεις έχουν χαρακτήρα στήριξης του διαθέσιμου εισοδήματος και αντιμετώπισης της αισχροκέρδειας».
«Δεν υπάρχει άλλος τρόπος από την αύξηση του μισθού ή τη μείωση των επιβαρύνσεων ώστε να αυξηθεί το διαθέσιμο εισόδημα. Τώρα θα μειώσουμε αυτό που έμεινε από το Τέλος Επιτηδεύματος στους ελεύθερους επαγγελματίες, θα μειώσουμε τις ασφαλιστικές εισφορές. Οι αυξήσεις των μισθών θα συνεχίσουν με πιο γρήγορο ρυθμό από τη μείωση του πληθωρισμού. Ο σκοπός είναι να στηρίξουμε δομικά το διαθέσιμο εισόδημα απέναντι στις αυξημένες τιμές» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.
Στο πλαίσιο αυτό συμπλήρωσε «να συμφωνήσουμε ότι πρέπει να βγαίνει ο λογαριασμός και να αποφύγουμε τη χρεοκοπία του παρελθόντος. Να συμφωνήσουμε επίσης ότι η κυβέρνηση κάνει κοινωνική πολιτική. Μακάρι να είχαμε περισσότερα να δώσουμε και όσο αναπτύσσεται η οικονομία θα μπορούμε να το κάνουμε αυτό. Αν η οικονομία δεν αναπτύσσεται περισσότερο από τον μέσο ευρωπαικό όρο δεν θα παράγεται πλούτος. Η κυβέρνηση αυτή δημιούργησε πάνω από 500.000 θέσεις εργασίας. Η καλύτερη κοινωνική πολιτική είναι αυτή που θα βγάλει έναν πολίτη από την ανεργία και θα τον βάλει στην αγορά εργασίας. Είμαι ένας κεντροδεξιός φιλεύλεθερος πολιτικός, ούτε σοσιαλιστής, ούτε κομμουνιστής».
Για την παιδεία, τα σχολεία και τα κινητά τηλέφωνα
Όσον αφορά την εφαρμογή των κανόνων για την απαγόρευση των κινητών στα σχολεία, αφού σημείωε ότι «οι γονείς αντιλαμβάνονται ότι ο εθισμός των παιδιών από το κινητό δεν μπορεί να γίνει ανεκτός», πρόσθεσε ότι «η σύσταση για απαγόρευση χρήσης κινητών στα σχολεία υπήρχε αλλά κανείς δεν την είχε εφαρμόσει. Εμείς πάμε να την εφαρμόσουμε με τη συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών».
«Κάνω έκκληση να κάνουμε ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση για το κινητό στην τσάντα» συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο locker στα σχολεία: «Δεύτερη γραμμή άμυνας τα locker στα σχολεία. Θέλω να δώσω μεγαλύτερη αυτονομία σε συλλόγους γονέων και εκπαιδευτικών αν θέλουν να το εφαρμόσουν. Ας αντιληφθούμε επί της αρχής ότι υπάρχει μεγάλο ζήτημα που δεν περιορίζεται μόνο στο τι γίνεται στο σχολείο. Φοβάμαι ότι τα παιδιά και οι έφηβοι είναι υπερβολικά εξαρτημένοι από τις πλατφόρμες στα κινητά».
«Θέλω να παίξω ρόλο σε ευρωπαϊκό επίπεδο στο θέμα αυτό γιατί βλέπω τις επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική υγείων των νέων. Είμαστε υπερβολικά αυστηροί στο τι κάνουν τα παιδιά έξω και υπερβολικά χαλαροί στο τι κάνουν στον ψηφιακό κόσμο όπου ο έλεγχος είναι πιο δύσκολος» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.
Γενικότερα για την κατάσταση στα σχολεία είπε ότι «έχουμε ελάχιστα κενά και η συζήτηση για τις συγχωνεύσεις τμημάτων αφορά ελάχιστα τμήματα. Το κάναμε γιατί έχουμε ιδιαιτερότητες ως χώρα π.χ. νησιωτικότητα» χαρακτηρίζοντας «πρόκληση για μένα να διδάσκονται τα παιδιά και για τον ρόλο του ως πολίτες, την προστασία του περιβάλλοντος, τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Πρέπει να κάνουμε το μάθημα πιο ενδιαφέρον και σε αυτό βοηθούν οι διαδραστικοί παράγοντες. Έχουν μπει 30.000 και θα μπούν 36.000 μέχρι το τέλος του έτους με χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης».
Για τους μισθούς στο Δημόσιο και τους ένστολους
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε, ακόμα, ότι «έχουμε προχωρήσει στην αύξηση των αποδοχών στο Δημόσιο, προχωράμε σε αύξηση της νυχτερινης αποζημίωσης των ενστόλων. Είναι λογικό όταν του χρόνου τα πράγματα θα είναι καλύτερα να προσβλέπει κανείς σε επιπλέον αυξήσεις».
«Είναι ένα ακόμα βήμα, όχι αρκετό, αλλά ενδεικτικό των προθέσεων η αύξηση στη νυχτερινή αποζημίωση» συμπλήρωσε και σημείωσε «επειδή οι πυροσβέστες κάνουν μια υπερπροσπάθεια να αντιμετωπίσουν μέτωπα, φέτος είχαμε πολύ λιγότερες καμμένες εκτάσεις σε σχέση με τον αριθμό των πυρκαγιών, από τις 4.000 φωτιές μια ξέφυγε και πρέπει να καταλάβουμε τι έγινε. Δεν πρέπει να ξαναγίνει αυτό».
Για τις στρατιωτικές σχολές και την ενίσχυση του στρατεύματος
Ο πρωθυπουργός είπε ακόμα ότι «έχω συζητήσει εκτενώς το θέμα των στρατιωτικών σχολών με τον υπ. Άμυνας και σύντομα θα έχουμε πρωτοβουλίες για να κάνουμε τις στρατιωτικές σχολές πιο ελκυστικές. Μια Belh@arra κοστίζει 1 δισ. αλλά χρειάζεται 150 ειδικά εκπαιδευμένα στελέχη»
Για το περιβάλλον και την ανάπτυξη
Σημείωσε, επίσης, ότι «έχουμε πλέον τα εργαλεία να αντιλαμβανόμαστε γρήγορα αν κάτι κατασκευάζεται ή λειτουργεί παράνομα. Όταν θα πάμε για κατεδαφίσεις μην έρθετε να πείτε τι είναι αυτά που κάνετε;»
Πρόσθεσε, δε, πως «δυστυχώς στη χώρα διακινούνται απίστευτες θεωρίες συνωμοσίας. Η χώρα χρειάζεται φτηνή ενέργεια που παράγεται από τον άνεμο και τον αέρα και όχι από το ακριβό αέριο. Άρα αν θέλουμε φτηνή ηλεκτρική ενέργεια χρειαζόμαστε περισσότερα φωτοβολαΐκα και αιολικά»
Για το πρόγραμμα Σπίτι μου 2 και τις μονογονεϊκές οικογένειες
Ειδικά για το πρόγραμμα Σπίτι μου 2 είπε ότι «έχουμε εξασφαλίσει 2 δισ. παραπάνω Εξετάζουμε σοβαρά να διευρύνουμε στο μέτρο του κοινωνικά λογικού τα κριτήρια ώστε να εξασφαλίσουμε σπίτι με δόση δανείου μικρότερη από το ενοίκιο που θα χρειαζόταν για το ίδιο ακίνητο» διαβεβαιώνοντας ότι οι μονογονεϊκές οικογένειες είναι «πάντα προτεραιότητα σε προγράμματα επιδοματικού χαρακτήρα που εφαρμόζουμε ή τα προγράμματα επιμόρφωσης από την ΔΥΠΑ
Για το επίδομα ανεργία και τη «μαύρη» εργασία
Ο πρωθυπουργός είπε, ακόμα, ότι «αυτό που δεν πρέπει ποτέ να γίνεται είναι αυτός που μπορεί να έχει μια δουλειά, να τη βγάζει με επιδόματα. Αυτό είναι ανεπίτρεπτο. Γι’ αυτό ετοιμάζουμε παρέμβαση στο επίδομα ανεργίας» υπενθυμίζοντας ότι «μείωσαμε μια μονάδα τις ασφαλιστικές εισφορές γιατί αυτό μπορούμε, θα θέλαμε περισσότερα. Βάλτε και τις άλλες πέντε που έχουμε κάνει, άρα έξι συνολικά».
Αναφερόμενος στην Ψηφιακή κάρτα εργασίας είπε ότι «την επιβάλαμε με αντιδράσεις και τη θέλαμε για να μπορούν να δηλώνονται οι υπερωρίες και να εισπράττει ο εργαζόμενος αυτά που δουλεύει. Και είδαμε με την εφαρμογή του μέτρου ότι αυξήθηκαν οι δηλωμένες υπερωρίες».
«Κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια να ενώσουμε τις βάσεις δεδομένων για να αντιμετωπίσουμε τη φοροδιαφυγή. Έχει γίνει μια σημαντική προσπάθεια που έχει ήδη έμπρακτα αποτελέσματα. Η πρώτη παρέμβαση που κάναμε και εισπράξαμε πολιτικό κόστος ήταν ο τρόπος φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών».
Για το ψηφιακό φροντιστήριο
«Ο τρόπος με τον οποίο τα παιδεία μπαίνουν στο πανεπιστήμιο είναι θέμα μεγάλης συζήτησης. Οι πανελλαδικές έιναι αδιάβλητο και αξιόπιστο σύστημα αλλά το λυκειο έχει μετατραπεί σε μηχανισμό προετοιμασίας εισόδου στην ανώτατη εκπαίδευση με πρόσθετη ενίσχυση εκτός σχολείου. Κάνουμε συζητήσεις για να αποδεσμεύσουμε το απολυτήριο λυκείου από την είσοδο στα ΑΕΙ. Αλλά ένας τρόπος πανελλαδικών εξετάσεων πιστεύω ότι πάντα θα χρειάζεται. Στόχος το ψηφιακό φροντιστήριο να γίνει ισάξιο των ιδιωτικών φροντιστηρίων» είπε ακόμα ο πρωθυπουργός.
Για τις αμερικανικές εκλογές
Ερωτηθείς για το ντιμπέιτι Τραμπ-Χάρις είπε ότι «υπήρξε κατά τεκμήριο ένας ξεκάθαρος νικητής στο ντιμπέιτ, η Κάμαλα Χάρις. Εμείς θα συνεργαστούμε με όποιον ή όποιαν επιλέξουν οι Αμερικανοί πολίτες, Εγώ έχω συνεργαστεί και με τον Τραμπ και με τον Μπάιντεν».
Για τα ελληνοτουρκικά
Η τελευταία ερώτηση αφορούσε τις σχέσεις Ελλάδας-Τουρκίας και την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας με τον πρωθυπουργό να απαντά ότι «η Ελλάδα οφείλει να επενδύει στις ΕΔ όπως κάνει η κυβέρνηση την τελευταία 5ετια. Η χώρα πρέπει να είναι σε θέση να υπερασπιστεί την κυριαρχία της. Όσο πιο ισχυρή η Ελλάδα είναι αμυντικά με τόσο μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κάθεται στις διαπραγματεύσεις. Θα μιλάμε πάντα με την Τουρκία, ο πυρήνας του τουρκικού αναθεωρητισμού δεν έχει αλλάξει. Η χώρα δεν θα κάνει καμία έκπτωση στο εξοπλιστικό της πρόγραμμα. Δεν φοβόμαστε κανέναν. Το γεγονός ότι είχαμε πάντα έναν μεγαλύτερο γείτονα σε μια σύνθετη σχέση μας υποχρεώνει να ξοδεύουμε περισσότερα στα εξοπλιστικά».
protothema.gr
Τα 45 μέτρα που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην 88η ΔΕΘ
Στην ομιλία του στην 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε έναν οδικό χάρτη μέτρων που στοχεύουν στην αύξηση των εισοδημάτων, την ανάπτυξη του παραγωγικού δυναμικού της χώρας, την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και την αντιμετώπιση των σημαντικών ζητημάτων, όπως το στεγαστικό και το δημογραφικό.
Τα 45 μέτρα που ανακοίνωσε καλύπτουν την περίοδο από το 2025 έως το 2027 και περιλαμβάνουν μειώσεις φόρων, αυξήσεις συντάξεων και κατώτατου μισθού, καθώς και παροχές προς οικογένειες και ευάλωτες ομάδες. Επιπλέον, ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε σημαντικές παρεμβάσεις στον τομέα της υγείας, όπως τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία για 37.000 πολίτες και κίνητρα για την ενίσχυση των γιατρών σε απομακρυσμένες περιοχές.
Ο Πρωθυπουργός τόνισε τη σημασία της ισορροπημένης ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής, επισημαίνοντας ότι οι παρεμβάσεις αυτές αποσκοπούν στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών και στη σύγκλιση της Ελλάδας με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Ακολουθούν τα 45 μέτρα που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην 88η ΔΕΘ:
Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 1% από την 1η Ιανουαρίου 2025.
Αύξηση συντάξεων κατά 2,2% έως 2,5% για πάνω από 2.000.000 συνταξιούχους από την 1η Ιανουαρίου 2025.
Αύξηση του κατώτατου μισθού από τα 830 ευρώ σήμερα, με στόχο τα 950 ευρώ έως τον Απρίλιο του 2027.
Έκτακτο επίδομα έως 200 ευρώ σε 670.000 συνταξιούχους με εισόδημα έως 1.600 ευρώ τον Δεκέμβριο 2024.
Μία επιπλέον δόση του Επιδόματος Παιδιού για 767.000 δικαιούχους τον Δεκέμβριο 2024.
Έκτακτο επίδομα 200 ευρώ σε 220.000 δικαιούχους αναπηρικών επιδομάτων και 35.000 ανασφάλιστους υπερήλικες.
Αύξηση κατά 50% του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος για 205.000 δικαιούχους.
Ετήσιες αυξήσεις έως 100 ευρώ τον μήνα για σχεδόν 700.000 δημόσιους υπαλλήλους από την άνοιξη 2025.
Μείωση του φόρου στις εφημερίες των γιατρών του ΕΣΥ με συντελεστή 22%, προσφέροντας αύξηση αποδοχών κατά 130 ευρώ τον μήνα.
Πρόσθετο κίνητρο έως 7.200 ευρώ ετησίως για γιατρούς που στελεχώνουν δομές υγείας σε απομακρυσμένες περιοχές.
Δωρεάν απογευματινά χειρουργεία για 37.000 πολίτες με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» για την αναβάθμιση και ανακαίνιση σχολείων ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ.
Αύξηση κατά 20% της αποζημίωσης νυχτερινής απασχόλησης για ένστολους (Ένοπλες Δυνάμεις, Λιμενικό, Αστυνομία και Πυροσβεστική).
Πλήρης κατάργηση του Τέλους Επιτηδεύματος με ετήσιο όφελος 325 ευρώ για κάθε αυτοαπασχολούμενο ή ατομική επιχείρηση.
Μείωση του ελάχιστου φορολογητέου ποσού των ελεύθερων επαγγελματιών σε περιοχές με 1.500 κατοίκους αντί για 500.
Κατάργηση του Ειδικού Φόρου Σταθερής Τηλεφωνίας για συνδέσεις οπτικής ίνας με ταχύτητες άνω των 100 Mbps.
Ενίσχυση κατά 20 εκατομμύρια ευρώ των επιδομάτων για νέους γονείς, με 173.000 vouchers και 20.000 νέες θέσεις παιδικών σταθμών.
Φορολογική απαλλαγή για εργοδότες που παρέχουν έως και 5.000 ευρώ ετησίως σε νέους γονείς.
Σύγκλιση των δικαιωμάτων των τρίτεκνων με των πολύτεκνων, ανεξάρτητα από εισόδημα.
Επέκταση του προγράμματος «Νταντάδες της Γειτονιάς» με vouchers έως 500 ευρώ για κάθε παιδί.
Κατάργηση του φόρου 15% στην ασφάλιση υγείας για παιδιά έως 18 ετών.
Δωρεάν έλεγχος γονιμότητας σε γυναίκες ηλικίας 30 έως 35 ετών και απλοποίηση των καλύψεων του ΕΟΠΥΥ στην υποβοηθούμενη αναπαραγωγή.
Αναμόρφωση των επιδομάτων ανεργίας για καλύτερη στόχευση.
Πιο δίκαια και στοχευμένα κοινωνικά επιδόματα για τη μείωση της παιδικής φτώχειας.
Μονιμοποίηση της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο από το 2025.
Ευέλικτο σύστημα διαχείρισης των «κόκκινων» δανείων για αγρότες και συνεταιρισμούς.
Πρόγραμμα 600 εκατομμυρίων ευρώ για την αύξηση της θερμοκηπιακής καλλιέργειας.
Σχέδιο ανταλλαγής και αντιπαροχής αδρανών δημόσιων γαιών για επενδύσεις σε θερμοκήπια.
Ξεκινά το 2ο πρόγραμμα «Σπίτι Μου» ύψους 2 δισ. ευρώ για την απόκτηση πρώτης κατοικίας από νέους.
Πρόγραμμα 400 εκατομμυρίων ευρώ για δάνεια έως 20.000 ευρώ με μηδενικό επιτόκιο για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών.
Απαλλαγή από τον φόρο ενοικίου για 3 χρόνια για ιδιοκτήτες που νοικιάζουν κλειστά ακίνητα.
Νέο, αυξημένο τέλος στις συμβάσεις μέσω πλατφορμών.
Απαγόρευση νέων βραχυχρόνιων μισθώσεων στα 3 κεντρικά διαμερίσματα της Αθήνας για έναν χρόνο.
Αύξηση κατά 20% της έκπτωσης του ΕΝΦΙΑ για ασφαλισμένες κατοικίες έως 500.000 ευρώ.
Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων με κύκλο εργασιών άνω των 500.000 ευρώ για φυσικές καταστροφές.
Διεύρυνση κινήτρων για καινοτομία, συγχωνεύσεις επιχειρήσεων και εξαγορές.
Περιορισμός του ελάχιστου κεφαλαίου μιας εταιρίας που προκύπτει από μετασχηματισμό μικρότερων στα 100.000 ευρώ.
Κατάργηση του Τέλους Χαρτοσήμου σε εκατοντάδες συναλλαγές.
Χορήγηση «Golden Visa» για κεφάλαια που θα χρηματοδοτούν startup εταιρείες με τουλάχιστον 250.000 ευρώ.
Ίδρυση νέου Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου με κεφάλαια 300 εκατομμυρίων ευρώ.
Διαμόρφωση 12+1 περιφερειακών σχεδίων ανάπτυξης με μικρά και μεγάλα έργα σε κάθε δήμο.
Κατάργηση 15 χρονοβόρων γραφειοκρατικών διαδικασιών για μείωση του διοικητικού βάρους κατά 25%.
Επιβολή Τέλους Κρουαζιέρας ανά επιβάτη που αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμάνι.
Αύξηση του Τέλους Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση για καταλύματα από Απρίλιο έως Οκτώβριο.
Τα έσοδα από το Τέλος Ανθεκτικότητας θα επιστρέφουν στις τοπικές κοινωνίες για την οργάνωση υποδομών
Κυριάκος Μανδρανής | Η φλόγα δε σβήνει στην καρδιά του Πυροσβεστικού Σώματος
Mια πολύ δυνατή και συγκινητική αναφορά στην αυταπάρνηση και τον ηρωισμό των μελών του Πυροσβεστικού Σώματος εκανε ο Κυριάκος Μανδρανής, διοικητής της Π.Υ. Καβάλας.
Οπως αναφέρει στην ανάρτηση του :
Η φλόγα δε σβήνει στην καρδιά του Πυροσβεστικού Σώματος. Θα σβήνουμε όμως και την τελευταία φλόγα που θα απειλεί τον πλούτο αυτής της χώρας. Θα τη σβήνουμε γιατί πάντα θα υπάρχει ο σπόρος και πάντα θα βγαίνει ο ανθός.
Η φράση “Άμμες δε γ’ εσόμεθα πολλώ κάρρονες” προέρχεται από την αρχαία Ελλάδα και σημαίνει “εμείς θα γίνουμε πολύ καλύτεροι”, δηλώνοντας μια υπόσχεση συνεχούς προσπάθειας και βελτίωσης.
Ο διοικητής της Π.Υ. Καβάλας τονίζει την αφοσίωση και το αίσθημα καθήκοντος των πυροσβεστών, οι οποίοι είναι αποφασισμένοι να προστατεύσουν τη χώρα και τον φυσικό της πλούτο από κάθε απειλή. Ανεξάρτητα από την ιδιότητά τους – είτε είναι μόνιμοι, εποχικοί, πενταετούς θητείας, μέλη των ΕΜΟΔΕ (Ειδικές Μονάδες Δασικών Επιχειρήσεων) ή εθελοντές – όλοι μαζί ενώνουν τις δυνάμεις τους και ξεπερνούν τα όρια, ακόμα και σε συνθήκες εξαιρετικά επικίνδυνες.
Ο “σπόρος” και ο “ανθός” εδώ συμβολίζουν τη νέα γενιά και τις αξίες που αυτοί οι πυροσβέστες καλλιεργούν, ενώ η φλόγα που “δε σβήνει” αναφέρεται στο άσβεστο πάθος και το αίσθημα καθήκοντος που έχουν για την προστασία της πατρίδας τους.
Είναι ένας ύμνος στην αυτοθυσία και την αποφασιστικότητα των ανθρώπων που καθημερινά ρισκάρουν τη ζωή τους για να προστατεύσουν τους συνανθρώπους τους και το φυσικό περιβάλλον.
Πώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατέληξε στον Τζιτζικώστα για Επίτροπο στην Ε.Ε.
Στο πρόσωπο του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, ο Πρωθυπουργός θέτει την εμπιστοσύνη του για τον επόμενο Έλληνα Επίτροπο που θα συμμετάσχει στην Ευρωπαική Επιτροπή τα επόμενα πέντε χρόνια.
Ηαπόφαση είχε παρθεί εδώ και καιρό, όπως λένε οι πληροφορίες, ενώ έγινε γνωστό ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης απέρριψε την λογική της πρότασης 2 υποψηφίων που ζητούσε η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν προκειμένου να επιλέξει η ίδια, καταλήγοντας στην περίπτωση του κ. Τζιτζικώστα.
Το σκεπτικό πίσω από την επιλογή του Απόστολου Τζιτζικώστα συμπυκνώνεται στις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη ο οποίος δήλωσε ότι «O Απόστολος Τζιτζικώστας, είναι ένα πρόσωπο με εμπειρία σε θεσμικούς ρόλους τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη, όπου το 2020 εξελέγη Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών. Ταυτόχρονα, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας είναι ένας νέος άνθρωπος που έχει εκλεγεί τρεις φορές με ποσοστά άνω του 50%».
Παράλληλα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος πρόσθεσε πως «η επιλογή του κ. Τζιτζικώστα είναι μια επιλογή με πολιτικά χαρακτηριστικά, η οποία αναδεικνύει τη σημασία της Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας για την Ευρώπη, ως μια περιοχή με στρατηγική θέση, διασυνδεσιμότητα και γεωπολιτική σημασία τόσο για τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, όσο και ως βορειοανατολικό άκρο της Μεσογείου».
Παρ’ όλα αυτά, η περίπτωση Τζιτζικώστα εξυπηρετεί και την κεντροδεξιά πτέρυγα της κυβέρνησης η οποία πλέον αντιπροσωπεύεται πιο εμφανώς μέσα και από τις αλλαγές που επιχείρησε το Μέγαρο Μαξίμου σε κυβέρνηση και στους γενικούς γραμματείς. Ο κ. Τζιτζικώστας αποτελεί ένα πρόσωπο «γέννημα θρέμμα της Νέας Δημοκρατίας», έχει πολύ καλή σχέση με τους πρώην προέδρους της ΝΔ Κώστα Καραμανλή και Αντώνη Σαμαρά και αυτό έχει τη σημασία του για το κομματικό ακροατήριο της Νέας Δημοκρατίας και η αξιοποίησή του σε ανώτατο επίπεδο κλείνει εμφατικά παρασκηνιακές συζητήσεις και παράπονα για υποεκπροσώπηση της δεξιάς πτέρυγας.
Για την κυβέρνηση η επιλογή του Απόστολου Τζιτζικώστα είναι μια επιλογή με πολιτικά χαρακτηριστικά για μια σειρά λόγους, καθώς η διαδρομή του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας συγκροτεί το κατάλληλο προφίλ, που ο Κυριάκος Μητσοτάκης επεδίωκε να έχει ο επόμενος επίτροπος της Ελλάδας.
Τζιτζικώστας στο Μαξίμου
Χθες στις 18.00, λίγες ώρες από την ανακοίνωση του Π. Μαρινάκη που γνωστοποιούσε ότι η κυβέρνηση θα προτείνει τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας για Επίτροπο στην Ε.Ε, ο Απόστολος Τζιτζικώστας πέρασε το κατώφλι του Μεγάρου Μαξίμου για να συναντηθεί με τον Πρωθυπουργό. Κατά την είσοδό τους στο Μέγαρο Μαξίμου, οι κάμερες κατέγραψαν τον σύντομο διάλογο που είχαν, με τον κ. Τζιτζικώστα να ευχαριστεί θερμά τον πρωθυπουργό για την απόφασή του να τον προτείνει ως τον νέο επίτροπο της Ελλάδας.
«Αποτελεί μοναδική τιμή»
«Για μένα αποτελεί μοναδική τιμή. Από την εμπειρία μου στους ευρωπαϊκούς θεσμούς γνωρίζω καλά ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η Ευρωπαϊκή Ένωση και είμαι αποφασισμένος να εργαστώ σκληρά προκειμένου να δημιουργήσουμε μία Ευρώπη που να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των συμπολιτών μας», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Τζιτζικώστας. Συμπλήρωσε δε πως η απόφαση του κ. Μητσοτάκη «συνιστά και μία αναγνώριση του ρόλου και της δυναμικής της βόρειας Ελλάδας και της Μακεδονίας στην οποία άλλωστε τα τελευταία χρόνια έχετε επενδύσει προσωπικά με πολλά και σημαντικά έργα».
Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, τόνισε πως ο κ. Τζιτζικώστας έχει μία σπουδαία πορεία στην τοπική αυτοδιοίκηση, εκλεγμένος περιφερειάρχης για μία δεκαετία με πολύ υψηλά ποσοστά. «Αυτό δείχνει μία ευρύτερη πολιτική αποδοχή στην δεύτερη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας», σημείωσε ο πρωθυπουργός λέγοντας πως ο κ. Τζιτζικώστας είναι ένας άνθρωπος που γνωρίζει πολύ καλά τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, καθώς έχει διατελέσει πρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειών.
Παράλληλα επισήμανε ότι «η σύνδεση μεταξύ της δυνατότητας να ενώνει τις τοπικές προτεραιότητες με τις μεγάλες ευρωπαϊκές επιταγές, καθιστούν τον κ. Τζιτζικώστα ένα πρόσωπο που μπορεί να φέρει εις πέρας αυτή την πολύ δύσκολη και εθνικά απαιτητική αποστολή, το να είναι ο επόμενος Έλληνας επίτροπος στις Βρυξέλλες».
Τέλος του μήνα θα γνωρίζουμε το χαρτοφυλάκιο
Κλείνοντας ο πρωθυπουργός ευχήθηκε στον συνομιλητή του καλή επιτυχία, καλή δύναμη και καλή προετοιμασία. «Γνωρίζουν οι πολίτες πως υπάρχει μία απαιτητική διαδικασία ακρόασης στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο και νομίζω στο τέλος του μήνα θα γνωρίζουμε και το χαρτοφυλάκιο που θα αναλάβει η πατρίδα μας. Πιστεύω πως η Ελλάδα θα μπορέσει να διεκδικήσει ένα χαρτοφυλάκιο που θα αναγνωρίζει την πορεία της τα τελευταία χρόνια και τον ευρύτερο γεωστρατηγικό ρόλο στην περιοχή» σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Το προφίλ του Τζιτζικώστα: Η αγάπη για την οικογένεια και η προσφορά στη Μακεδονία
Ήταν 2 Σεπτεμβρίου του 1978 όταν γεννήθηκε ο Απόστολος Τζιτζικώστας. Γρήγορα απέκτησε μεγάλο ενδιαφέρον για την πολιτική. Όταν αποφοίτησε από το σχολείο προχώρησε με τις σπουδές του στον τομέα των Πολιτικών Επιστημών και Διεθνών Σχέσεων στο Georgetown University της Ουάσιγκτον στις ΗΠΑ, ενώ στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακό στη Δημόσια Διοίκηση και τα Οικονομικά στο University College of London.
Γρήγορα, αφού ολοκλήρωσε με επιτυχία τις σπουδές του, επέστρεψε στη χώρα μας, καθώς είχε ήδη αποφασίσει να ασχοληθεί ενεργά, με τον τομέα της επεξεργασίας, παραγωγής και τυποποίησης γαλακτοκομικών προϊόντων. Εκείνη την περίοδο του ήρθε μία ιδέα η οποία έγινε πράξη. Άλλωστε, αυτό έκανε πάντα, δεν έμενε στα λόγια. Προχώρησε στη δημιουργία μίας σύγχρονης μονάδας που στηρίζεται στα βιολογικά πρότυπα, με την επωνυμία Αγρόκτημα Βραχιάς.
Αυτό είναι το στάδιο κατά τη διάρκεια του οποίου γνώρισε τα πάντα για τη γεωργία, την κτηνοτροφία, αλλά και το εμπόριο, έχοντας αντιμετωπίσει όλα τα εμπόδια και τη γραφειοκρατία που συχνά συναντάει κάποιος που ασχολείται με την επιχειρηματικότητα. Aπό μικρός είχε όρεξη για αρκετή δουλειά, δείχνοντας πως αγαπάει ό,τι κάνει. Είχε μεράκι με οτιδήποτε και αν καταπιανόταν, ενώ κατάφερνε να ξεπερνάει πάντοτε τις δυσκολίες, έχοντας αποκτήσει εφόδια και εμπειρίες.
Η θεσμοθέτηση στην Ελλάδα των Αιρετών Περιφερειών, που έγινε με μεγάλη καθυστέρηση σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη, κέντρισε αμέσως το ενδιαφέρον του Απόστολου Τζιτζικώστα, καθώς είχε τη διορατικότητα και την οξυδέρκεια να αντιληφθεί τον ολοένα και πιο κρίσιμο ρόλο τους. Ήταν και είναι ένας ρόλος ιδιαίτερα κρίσιμο στην καθημερινότητα των πολιτών αλλά και στην περαιτέρω ανάπτυξη της χώρα μας.
Η Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας επέδειξε σταθερότητα και αποτελεσματικότητα, ειδικά στα δύσκολα χρόνια που προηγήθηκαν με τη μία κρίση να διαδέχεται την άλλη: από την οικονομική κρίση στην πανδημία και από εκεί στον πόλεμο στην Ουκρανία και τη νέα ενεργειακή αναστάτωση.
Από την πρώτη στιγμή που εξελέγη αποτελούσε όραμά του η Κεντρική Μακεδονία να μπει στο κέντρο λήψης των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το πέτυχε και αυτό. Το 2015 έγινε μέλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών που είναι ο επίσημος θεσμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον οποίο εκπροσωπούνται οι 240 Περιφέρειες και οι 90.000 Δήμοι της Ευρώπης. Η συνέχεια ήταν εξίσου σπουδαία καθώς εξελέγη Επικεφαλής της Ελληνικής Αντιπροσωπείας και αντιπρόεδρος και τον Φεβρουάριο του 2020 εκλέχθηκε πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών.
Αποτέλεσε τον πρώτο Έλληνα πρόεδρο σε ολόκληρη την ιστορία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών. Αυτό από μόνο του καταδεικνύει την εργατικότητα, την ηγετική φυσιογνωμία αλλά και την εργατικότητά του.
Το μεγάλο και σταθερό «λιμάνι» του ήταν είναι και θα είναι η οικογένειά του. Παντρεύτηκε την αγαπημένη του Ελεάνα Βλάχου, με την οποία απέκτησε δύο υπέροχα παιδιά, τον Γιώργο και τη Ναταλία. Η οικογένειά του είναι τα πάντα για εκείνον και αποτελεί προτεραιότητα. Προσπαθεί να περνάει τον ελεύθερο χρόνο του όσο το δυνατόν περισσότερο με τα παιδιά και τη σύζυγό του. Άλλωστε, καθημερινά τού θέτουν αρκετά ερωτήματα, από τα οποία μαθαίνει πολλά και γίνεται και ο ίδιος καλύτερος.
newsbomb.gr
Την διαγραφή Αυγενάκη ζητά ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Διαγράφεται από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας ο Λευτέρης Αυγενάκης μετά το περιστατικό στο οποίο καταγράφηκε να επιτίθεται σε υπάλληλο του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» επειδή έχασε πτήση.
Νωρίτερα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε παραπέμψει τον Λευτέρη Αυγενάκη στην Επιτροπή Δεοντολογίας του κόμματος με αίτημα τη διαγραφή του για το περιστατικό. «Μετά την προβλεπόμενη παροχή εξηγήσεων η επιτροπή θα επικυρώσει την ανωτέρω εισήγηση», ανέφεραν κυβερνητικές πηγές.
Ο κ. Αυγενάκης νωρίτερα είχε δώσει εξηγήσεις για το περιστατικό και την συμπεριφορά του τόσο στον πρόεδρο της Βουλής, Κωνσταντίνο Τασούλα όσο και στον διευθυντή της ΚΟ της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρο Καλαφάτη.
Σωκράτης Φάμελλος: “Το μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η πολιτική του”
Σε συνέντευξη στον Αναλυτή προχώρησε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος ο οποίος συζήτησε για τα καυτά ζητήματα της ακρίβειας, την ανάγκη ανάπτυξης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και το διακύβευμα των επερχόμενων ευρωεκλογών.
Με έμφαση στη κοινωνική δικαιοσύνη, την οικονομική σταθερότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη, ο κ. Φάμελλος παρουσιάζει τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για μια Ελλάδα που αντιμετωπίζει τις προκλήσεις του σήμερα και κοιτάζει με αισιοδοξία προς το μέλλον.
Δημοσιογράφος: Κύριε Φάμελλε, η ακρίβεια αποτελεί ένα από τα κυριότερα ζητήματα που απασχολούν σήμερα τους Έλληνες πολίτες. Ποια είναι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ για την αντιμετώπιση της ακρίβειας;
Σωκράτης Φάμελλος: Η ακρίβεια είναι ένα φαινόμενο που πλήττει την καθημερινότητα των πολιτών και διαβρώνει το βιοτικό τους επίπεδο. Στον ΣΥΡΙΖΑ πιστεύουμε ότι η αντιμετώπιση της ακρίβειας απαιτεί μια πολυδιάστατη προσέγγιση. Καταρχάς, πρέπει να ενισχυθούν οι μηχανισμοί ελέγχου της αγοράς ώστε να καταπολεμηθούν οι αθέμιτες πρακτικές και τα μονοπώλια που οδηγούν σε αυξήσεις τιμών. Επιπλέον, η κυβέρνηση πρέπει να στηρίξει τα νοικοκυριά μέσω άμεσων μέτρων, όπως η αύξηση του κατώτατου μισθού και η μείωση του ΦΠΑ στα βασικά είδη διατροφής. Τέλος, η προώθηση της ενεργειακής αυτονομίας και η μείωση της εξάρτησης από τα εισαγόμενα καύσιμα είναι κρίσιμη για τη μείωση του κόστους ζωής.
Δημοσιογράφος: Στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη υπάρχουν σοβαρά προβλήματα ανάπτυξης και υποδομών. Τι προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ για την ανάπτυξη αυτής της Περιφέρειας;
Σωκράτης Φάμελλος: Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη είναι μια περιοχή με τεράστιες δυνατότητες που όμως δεν έχουν αξιοποιηθεί επαρκώς. Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης που θα βασίζεται σε τρεις πυλώνες: υποδομές, καινοτομία και κοινωνική συνοχή. Πρώτον, πρέπει να γίνουν σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές, όπως δρόμοι, σιδηρόδρομοι και λιμάνια, για να ενισχυθεί η διασυνδεσιμότητα της περιοχής. Δεύτερον, η προώθηση της καινοτομίας μέσω της στήριξης της τοπικής επιχειρηματικότητας και των ερευνητικών κέντρων είναι απαραίτητη για την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. Τέλος, η κοινωνική συνοχή απαιτεί επενδύσεις στην παιδεία, την υγεία και την κοινωνική προστασία, ώστε να διασφαλιστεί ότι κανένας πολίτης δεν θα μείνει πίσω.
Δημοσιογράφος: Οι ευρωεκλογές πλησιάζουν. Ποιο είναι το διακύβευμα για τον ΣΥΡΙΖΑ σε αυτές τις εκλογές;
Σωκράτης Φάμελλος: Οι ευρωεκλογές αυτές είναι κρίσιμες, καθώς διακυβεύεται το μέλλον της Ευρώπης και η κατεύθυνση που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια. Για τον ΣΥΡΙΖΑ, το διακύβευμα είναι η υπεράσπιση μιας κοινωνικά δίκαιης και δημοκρατικής Ευρώπης. Πρέπει να ενισχύσουμε τις πολιτικές που προάγουν την κοινωνική δικαιοσύνη, την αλληλεγγύη και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Αντιστεκόμαστε στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές λιτότητας που έχουν πλήξει την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια και υποστηρίζουμε μια Ευρώπη που θα στηρίζει τους πολίτες της, θα προάγει την ισότητα και θα προστατεύει το περιβάλλον.
Δημοσιογράφος: Ποια είναι τα βασικά σημεία της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ για την Ευρώπη;
Σωκράτης Φάμελλος: Η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ για την Ευρώπη εστιάζει σε τέσσερα βασικά σημεία: κοινωνική δικαιοσύνη, περιβαλλοντική προστασία, δημοκρατία και αλληλεγγύη. Πρώτον, προτείνουμε μέτρα για την αντιμετώπιση της φτώχειας και της ανεργίας, όπως η δημιουργία ενός ευρωπαϊκού ταμείου για την κοινωνική προστασία. Δεύτερον, στηρίζουμε την πράσινη μετάβαση με πολιτικές που προωθούν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος. Τρίτον, η ενίσχυση της δημοκρατίας απαιτεί μεταρρυθμίσεις για την ενδυνάμωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τη διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων. Τέλος, η αλληλεγγύη μεταξύ των κρατών-μελών είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση κοινών προκλήσεων, όπως η κλιματική αλλαγή και η μεταναστευτική κρίση.
Δημοσιογράφος: Κύριε Φάμελλε, ευχαριστούμε για την ενδιαφέρουσα συζήτηση. Έχετε κάποιο τελευταίο μήνυμα για τους αναγνώστες μας;
Σωκράτης Φάμελλος: Θέλω να ευχαριστήσω τους αναγνώστες σας και να τους καλέσω να συμμετάσχουν ενεργά στις επερχόμενες ευρωεκλογές. Η ψήφος τους είναι κρίσιμη για το μέλλον της Ευρώπης και της χώρας μας. Στηρίζοντας τον ΣΥΡΙΖΑ, στηρίζουν μια Ευρώπη της αλληλεγγύης, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της περιβαλλοντικής προστασίας. Μαζί μπορούμε να φέρουμε την αλλαγή που χρειαζόμαστε.
Μακάριος Λαζαρίδης: «Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν θα σταματήσει να στηρίζει τον αγροτικό κόσμο»
Βασικά σημεία των πεπραγμένων της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας στον πρωτογενή τομέα και της στήριξης των παραγωγών, υπογραμμίζει σε δήλωσή του ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης.
Πρόκειται για ένα ακόμα βιντεοσκοπημένο μήνυμα του Βουλευτή ο οποίος, ενόψει των επικείμενων Ευρωεκλογών, επικοινωνεί στους πολίτες σε οπτικοποιημένη μορφή την υλοποίηση των κυβερνητικών δεσμεύσεων.
Συγκεκριμένα, ο κ. Λαζαρίδης αναφέρει:
«Πρωτογενής τομέας. Ένας από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης για την Ελλάδα που θέλουμε. Όραμά μας, να καταστήσουμε τα προϊόντα μας ανταγωνιστικά στις εγχώριες και τις διεθνείς αγορές. Είμαστε δίπλα στους παραγωγούς μας, τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους.
Και το αποδεικνύουμε καθημερινά.
Μειώνοντας τη φορολογία, δίνοντας κίνητρα για την ανάπτυξη της συνεταιριστικής και συμβολαιακής γεωργίας, καταργώντας το νόμο Κατρούγκαλου, επιστρέφοντας
τον Ε.Φ.Κ. του πετρελαίου, μειώνοντας τον Φ.Π.Α. σε ζωοτροφές, λιπάσματα και αγροτικά μηχανήματα, μειώνοντας το ενεργειακό κόστος. Ενισχύοντας το εισόδημα των παραγωγών μας από τις αλλεπάλληλες κρίσεις και ειδικά την κλιματική κρίση.
Αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες, που ήδη έχουν αρχίσει και φέρνουν αποτελέσματα, για την αναθεώρηση της Κ.Α.Π.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αποδείξει ότι στηρίζει τον αγροτικό κόσμο και δεν θα σταματήσει να το κάνει».
Κυριάκος Μητσοτάκης από Αγρίνιο: Πάμε να βάλουμε το τρίποντο στις ευρωεκλογές μετά τις νίκες του 2023
Στο Αγρίνιο βρέθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο των περιοδειών του σε όλη την Ελλάδα ενόψει των ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου με τον πρωθυπουργό να στέλνει μήνυμα συσπείρωσης για να πετύχουμε, όπως είπε, το εκλογικό τρίποντο μετά τις νίκες της ΝΔ στις εθνικές εκλογές του Μαΐου και του Ιουνίου του 2023.
Ο πρωθυπουργός, με αφορμή τη συζήτηση της Παρασκευής στη Βουλή για την ακρίβεια, επέκρινε την αντιπολίτευση λέγοντας «δεν μπορείς να έρχεσαι να λες ότι η απάντηση στο πρόβλημα της ακρίβειας είναι να μειώσουμε το ΦΠΑ και να δώσουμε 13ο και 14ο μισθό, τα ξανακούσαμε. Δεν θα ξαναχρεοκοπήσουμε από τις ψεύτικες και λαϊκίστικές προτάσεις κάποιων που σας λένε ψέματα κοιτώντας σας στα μάτια. Δεν θα σας κοροϊδέψουμε όπως κάποιοι άλλοι».
«Πάμε να βάλουμε το τρίποντο στις ευρωεκλογές μετά τους θριάμβους του Μαίου και του Ιουνίου με άλλη μια μεγάλη νίκη στις εκλογές της 9ης Ιουνίου με το Αγρίνιο στην πρώτη γραμμή. Να στείλουμε το μήνυμα ότι η φωνή της Ελλάδας πρέπει να εξακολουθεί να ακούγεται δυνατή στις Βρυξέλλες και την επόμενη πενταετία γιατί στη ΝΔ ξέρουμε να κερδίζουμε τις εκλογικές μάχες» ξεκίνησε την ομιλία του ο πρωθυπουργός.
Όπως τόνισε «μιλάμε τη γλώσσα της αλήθειας οι πολίτες μας εμπιστεύθηκαν. Ευχαριστώ για τα μεγάλα ποσοστά των εκλογών του 2023 και μου επιτρέπουν να συνεχίσω στο Μαξίμου να ανταποκρίνομαι στις προσδοκίες σας για να αλλάζουμε τον τόπο μέρα μέρα. Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να πάρουμε την Ελλάδα από μαύρο πρόβατο της Ευρώπης και να την κάνουμε πρωταθλήτρια».
«Η φωνή της Ελλάδας μετράει στην Ευρώπη και αυτό έγίνε με κόπο και προσπάθεια. Και όταν αυτό συμβαίνει είναι προς όφελος των Ελληνίδων και των Ελλήνων με παράδειγμα το Ταμείο Ανάκαμψης και τα 36 δισ. που ήδη έχουν αρχίσει να εκταμιεύονται. Δύο παραδείγματα: Ψηφιακοί διαδραστικοί πίνακες σε χιλιάδες σχολεία και προληπτικές εξετάσεις με το πρόγραμμα «Φώφη Γεννηματά». Ξαναφτιάχνουμε κέντρα υγείας, κάνουμε σημαντικές παρεμβάσεις στις υποδομές» πρόσθεσε για τη σημασία των ευρωεκλογών ο Κυριάκος Μητσοτάκης συμπληρώνοντας ότι τα επόμενα χρόνια θα κριθουν ζητήματα όπως «πώς μπορούμε να έχουμε μια μεταναστευτική πολιτική που να προσταεύει τα σύνορά μας για να μην μπαίνει στη χώρα όποιος θέλει. Αν θα μπορέσουμε να κινητοποιήσουμε ευρωπαϊκούς πόρους για ενιαία ευρωπαϊκή άμυνα ή για το δημογραφικό. Εμείς έχουμε προτάξει την προστασία της οικογένειας στον πυρήνα των πολιτικών μας»
«Σκεφτείτε πόσες σημαντικές αποφάσεις θα ληφθούν στις Βρυξέλλες και το Στρασβούργο την επόμενη ημέρα. Ποιοι θέλετε να σας εκπροσωπούν; Η απάντηση είναι μια: τη ΝΔ. Την παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην ΕΕ, την κράτησε στην Ευρώπη, που κάνει την Ελλάδα πρωταγωνίστρια και όχι ουραγό» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός στο πλαίσιο αυτό.
Παράλληλα ζήτησε να σταλεί στις 9 Ιουνίου ένα πολιτικό μήνυμα «σταθερότητας και συνέχειας όσον αφορά το εγχώριο πολιτικό σύστημα. Θα μου πείτε δεν ψηφίσαμε το 2023; Φυσικά, και μας εμπιστευτήκατε με μεγάλο ποσοστό ευθύνης και όχι αλαζονείας. Είναι πολύ αλαζονικό να μας κατηγορούν για κάτι τέτοιο με αφορμή το 41% γιατί προσβάλουν εσάς. Είναι πολύ σημαντικό η κυβέρνηση να έχει την ισχυρότερη πολιτική νομιμοποίηση για να δρομολογήσουμε τις μεταρρυθμίσεις. Και δεν θα το έλεγα αν η αντιπολίτευση δεν είχε μετατρέψει τις ευρωεκλογές σε άτυπο δημοψήφισμα. Λένε στείλτε μήνυμα αποσταθεροποίησης. Θα στείλουμε μήνυμα αλλά θα είναι σταθερότητας, συνέχειας και σκληρής δουλειάς».
Στη συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο ζήτημα της ακρίβειας που, όπως είπε, «ταλανίζει τα νοικοκυριά. Κάνουμε ελέγχους, παρεμβάσεις στη νομοθεσία αλλά η διαρθρωτική απάντηση είναι η αύξηση των μισθών και η μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης. Τη δεύτερη 4ετια γίνεται πράξη η δέσμευση για καλύτερους μισθούς και του μέσου και του κατώτατου» για να εξαπολύσει, στη συνέχεια, βέλη προς την αντιπολίτευση.
«Δεν μπορείς να έρχεσαι να λες ότι η απάντηση στο πρόβλημα της ακρίβειας είναι να μειώσουμε το ΦΠΑ και να δώσουμε 13ο και 14ο μισθό, τα ξανακούσαμε. Δεν θα ξαναχρεοκοπήσουμε από τις ψεύτικες και λαϊκίστικές προτάσεις κάποιων που σας λένε ψέματα κοιτώντας σας στα μάτια. Δεν θα σας κοροϊδέψουμε όπως κάποιοι άλλοι».
Έστειλε, επίσης, το μήνυμα «νομιμότητα παντού και αυτό περνάει από ένα μήνυμα ότι δεν μπορούμε να ανεχθούμε μικρές ή μεγάλες παρανομίες. Δεν θα συγκαλύπτουμε εφοριακούς που τα πιάνουν. Το ίδιο και με τη βία στα γήπεδα. Όλα αυτά δεν έχουν θέση στην Ελλάδα που οραματιζόμαστε. Για να συνεχίσουμε στον δρόμο αυτό και με ακόμα πιο μεγάλη ταχύτητα χρειαζόμαστε μια μεγάλη νίκη στις κάλπες της 9ης Ιουνίου».
«Για να την πετύχουμε θέλουμε συσπείρωση και συσστράτευση όλων. Αντίπαλός μας η απάθεια και η μικρή γκρίνια που μπορεί να υπάρχουν από μια κυβέρνηση που παράγει έργο. Θα σας ζητήσουμε τη γκρίνια να την αφήσουμε στην άκρη και την απάθεια μιλώντας στον κόσμο για την κρισιμότητα των ευροεκλογών γιατί ο κόσμος του 2024 δεν είναι ο κόσμος του 2019. Είμαι σίγουρος ότι καθώς μπαίνουμε στην τελική ευθεία τη συσπείρωση τη βλέπω παντού και θα μας δώσει μεγάλη νίκη. Πάμε μαζί σταθερά τολμηρά να φέρουμε την Ελλάδα πιο κοντά στην Ευρώπη. Πάμε γερά, πάμε για μεγάλη νίκη της ΝΔ» κατέληξε στην ομιλία του το Αγρίνιο ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Πρώτα στην Περιφέρεια
Η επίσκεψη Μητσοτάκη στην πόλη – θα ακολουθήσει στη συνέχεια η Άρτα – ξεκίνησε με επίσκεψή του στα γραφεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας όπου τον υποδέχθηκε ο περιφερειάρχης, Νεκτάριος Φαρμάκης.
Ο πρωθυπουργός συζήτησε με τους παρευρισκόμενους για ζητήματα της Αιτωλοακαρνανίας, τα έργα που παραδόθηκαν πρόσφατα καθώς και για την ένταξη των εγγειοβελτιωτικών έργο στον Βάλτο. Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε, επίσης, στο ενδιαφέρον που πάντα υπάρχει για το εκλογικο αποτέλεσμα στην Αιτωλοακαρνανία και τη σημασία των ευρωεκλογών.
Στη συνέχεια ο κ. Μητσοτάκης μετέβη στο δημαρχείο Αγρίνιου, όπου στον πεζόδρομο της Χ. Τρικούπη, τον υποδέχθηκε ο δήμαρχος Γιώργος Παπαναστασίου.
Κυριάκος Μητσοτάκης | Ειδικό μπόνους παραγωγικότητας στο Δημόσιο | «Επιβραβεύουμε τους δημόσιους υπαλλήλους»
Όπως δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εισήγησή του στο Υπουργικό Συμβούλιο, το πρωί της Μεγάλης Δευτέρας (29.04.24), το ειδικό μπόνους παραγωγικότητας θα μπορούν να λαμβάνουν υπάλληλοι και τμήματα του Δημοσίου που πετυχαίνουν συγκεκριμένους στόχους.
«Στόχος να επιβραβεύουμε όσους δημοσίους υπαλλήλους πετυχαίνουν ή και ξεπερνούν τους στόχους που έχουμε θέσει», τόνισε ο πρωθυπουργός.
Πρόκειται για νομοθετική ρύθμιση που προβλέπει οριζόντια θεσμοθέτηση συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής στο Δημόσιο και η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Υπουργικού.
«Κεντρικός στόχος της πολιτικής μας είναι να βελτιώνεται η καθημερινότητα των πολιτών και με τολμηρές μεταρρυθμίσεις να φτάσουμε τα επίπεδα της Ευρώπης», επεσήμανε ο κ. Μητσοτάκης.
Ο ίδιος αναφέρθηκε στο νέο δικαστικό χάρτη και μίλησε για μια μεγάλη τομή μετά από 110 χρόνια με ρυθμίσεις που αφορούν το ΣτΕ, εκεί που η ταχύτερη έκδοση των αποφάσεων έχει αντίκτυπο στα μεγάλα έργα για να μείνει η οικονομία σε τροχιά ανάπτυξης. Επίσης, όπως είπε, θέτει αυστηρές προϋποθέσεις και περιορίζει τις αναβολές και διευρύνεται η λογοδοσία των δικαστών.
Ακόμη, δήλωσε ότι προχωρά η διαδικασία της ανάδειξης νέων διοικήσεων στο δημόσιο και παρά τις αντιδράσεις γίνονται με ευθύνη του ΑΣΕΠ και τεστ δεξιοτήτων. Μίλησε για μια σημαντική κατάκτηση για όσο πιο αντικειμενική αξιολόγηση σε θέσεις ευθύνης.
Ξεχώρισε επίσης το σχέδιο «Μια Ελλάδα για Όλους» για τους συμπολίτες μας με αναπηρία και σημείωσε ότι όλα τα προγράμματα που περιλαμβάνονται σε αυτό, θα επιβλέπονται από την γενική γραμματεία της κυβέρνησης, έτσι ώστε να προσεγγίσουμε τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους και η ποιότητας ζωής να ευθυγραμμιστεί με τον υπόλοιπο πληθυσμό.
Στη συνέχεια, αναφερόμενος στις ευρωεκλογές, είπε πως «συνεχίζουμε την πορεία τω μεγάλων αλλαγών με ταχύτητα και ένταση ενόψει εκεί που θα φανεί πόσο δυνατές και αποτελεσματικές θα είναι οι φωνές μας στην ευρωβουλή αλλά και πόσο σταθερό θα είναι το πολιτικό σκηνικό.
Οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τις μέρες που έρχονται και να θυμίσουμε στους πολίτες την σημασία της επιστολής ψήφου έχουμε ξεπεράσεις τις 180.000 εγγραφές και η προθεσμία λήγει τα μεσάνυχτα».
Και επανέλαβε το μήνυμα αποφυγής της αποχής ή μίας επιπόλαιης ψήφου, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Έχουμε την ευκαιρία και το επόμενο διάστημα, αν θα αν και θα υπάρξει ένα, υπουργικό συμβούλιο πριν από τις ευρωεκλογές, να εξηγήσουμε με απλά λόγια στους συμπολίτες μας τις περιπέτειες που μπορούν να φέρουν η αποχή ή μια άστοχη, επιπόλαιη επιλογή από την άλλη, χωρίς να αφήνουμε τα ψέματα της αντιπολίτευσης να επηρεάζουν τους πολίτες.
Στα λεφτόδεντρα που βλέπω ότι φυτρώνουν με μεγαλύτερη ταχύτητα στον κήπο της αξιωματικής αντιπολίτευσης εμείς οφείλουμε να μιλήσουμε τη γλώσσα της αλήθειας με τις παρεμβάσεις μας και τις μόνιμες αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις».
Από σήμερα είπε ακόμα λειτουργεί η νέα έκδοση του e-katanalotis, όπου ο πολίτης μπορεί να διαλέγει ανάμεσα σε 3.000 κωδικούς.
«Πρέπει να αναγνωρίζουμε τα σημαντικά βήματα που γίνονται, από την άμυνα το μεταναστευτικό, μέχρι την οικονομία τα μεγάλα έργα, την ψηφιοποίηση του Δημοσίου, στην πολιτική μας είναι πάντα τα ρήματα ακούμε και προσπαθούμε, γι’ αυτό και αντιμετωπίζουμε την επόμενη ψήφο της εκλογικής αναμέτρησης ως ψήφο για λιγότερα λάθη και περισσότερη δουλειά» τόνισε.
Πηγή: newsit.gr
Κυριάκος Μητσοτάκης | Η ΝΔ αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα
Τα τμήματα του Ε65 Λαμία -Ξυνιάδα και Τρίκαλα -Καλαμπάκα που θα ενωθούν με το «τυφλό»κομμάτι του αυτοκινητόδρομου (Ξυνιάδα -Τρίκαλα) παραδόθηκαν το πρωί της Τρίτης από την ΤΕΡΝΑ σε εκδήλωση παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον πρωθυπουργό να τονίζει ότι η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, αυτή που κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη και αυτή που αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα.
Δείτε την εκδήλωση
«Είναι μια σπουδαία ημέρα για την Κεντρική Ελλάδα, την Μακεδονία. Γνωρίζω ότι ειδικά για την δυτική Θεσσαλία πόσο σημαντικός είναι ο δρόμος αυτός και πώς αποτελούσε όνειρο πολλών δεκαετιών. 2,5 ώρες για να πάει από την Αθήνα στην Καρδίτσα, 3 ώρες για τα Τρίκαλα, προσβασισμότητα για ένα τόσο όμορφο και δοκιμασμένο κομμάτι της πατρίδας μας. Ένας δρόμος τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας» είπε ο κ. Μητσοτάκης ξεκινώντας τον χαιρετισμό του.
«Ένα έργο που πέρασε από 40 κύματα, δοκιμάστηκε στην κρίση, έφτασε στο σημείο να είναι κολοβό με το βόρειο τμήμα να είναι σε χρηματοδοτικό κενό. Αν δεν ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και η πολύ σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαική Επιτροπή δεν θα το είχαμε ολοκληρώσει για να παραδοθεί εκτιμούμε σε 2 χρόνια» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.
«Ξέρουμε καλά οτι κάθε φορά που παραδίδεται ένας αυτοκινητόδρομος μειώνεται ο αριθμός των ατυχημάτων με στόχο να έχουν μειωθεί στο μισό τα δυστυχήματα έως το 2030», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης τονίζοντςα ότι «το έργο αυτό και άλλα πολλά δεν θα είχαν υλοποιηθεί χωρίς τη στήριξη της ΕΕ».
«Η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, την κράτησε στην Ευρώπη και αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα μεταφράζοντας τη χρηματοδότηση σε απτά έργα. Εδώ βλέπετε τη συμβολή του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.
Όπως υπενθύμισε, «το 2019 είχαμε δεσμευθεί να κάνουμε την Ελλάδα απέραντο εργοτάξιο και τώρα τα έργα υλοποιούνται προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Αλλά ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων είναι μια συνεχής διαδικασία. Κλείνουμε τις εκκρεμότητες των παρελθόντων ετών με τους αυτοκινητοδρόμους. Ταυτόχρονα δρομολογούνται και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας».
Κλείνοντας ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε όλους και όλες που έβαλαν το λιθαράκι και φυσικά την κατασκευάστρια εταιρεία που παραδίδει το νότιο τμήμα πριν τη συμβατική ημερομηνία παράδοσης. Το έργο αυτό δεν εχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχα έργα του εξωτερικού και οι κατασκευαστικές εταιρείες είναι συμμέτοχες σε μια προσπάθεια βιώσιμης ανάπτυξης.
Σταϊκούρας
Για αυτοκινητόδρομο που αποτελεί τη ραχοκοκαλία της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας έκανε λόγο ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Όπως είπε «το νότιο τμήμα που παραδίδεται ξεκινά από τον ΠΑΘΕ, διασχίζει τον νομό Φθιώτιδας και καταλήγει στην Ξυνιάδα. Το δεύτερο τμήμα, το βόρειο, συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και σήμερα παραδίδονται τα πρώτα 25χλμ.». Το έργο είναι εξαιρετικά σημαντικό, συνέχισε ο κ. Σταϊκούρας «γιατί επιτυγχάνονται ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις, ενισχύεται η ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, προωθείται η περιφερειακή ανάπτυξη και ο τουρισμός συμβάλλοντας στην μείωση της ανεργίας, διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό καθώς μέσω της Εγνατίας συνδέεται με το εξωτερικό».
Ο κ. Σταϊκούρας ευχαρίστησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις που συνέβαλαν για την υλοποίηση του έργου, τους πρώην υπουργούς Σουφλία, Σπίρτζη, Καραμανλή καθώς και την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που «τήρησε τα χρονοδιαγράμματα και υλοποίησε ένα ακόμη έργο ευρωπαϊκών δεδομένων» ενώ τόνισε την «προσωπική συμβολή του Μητσοτάκη στην άντληση επιπλέον πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης που ήταν κομβική».Πρόεδρος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ο πρόεδρος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης εξηγώντας τόνισε ότι ο αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδος είναι ο πιο οικονομικός και σύντομος τρόπος για να μετακινηθεί από την κεντρική Ελλάδα προς την Αθήνα. Παράλληλα ευχαρίστησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη «όταν αντιλήφθηκε την παρέλκυση του έργου γιατί χωρίς αυτή θα συνεχιζόταν ακόμα η ανταλλαγή εγγράφων» ενώ τόνισε ότι «εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επιταχύνουμε την παράδοση του βόρειου τμήματος παρακάμπτοντας συμβατικά μας δικαιώματα».
«Το εργό αυτό πιστώνεται στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο Ε65 είναι θρυαλλίδα ανάπτυξης για την περιοχή» σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Ταχιάος στον χαιρετισμό του. «Το επόμενο βήμα μετά τα εγκαίνια είναι η ανακοίνωση του προγράμματος Θεσσαλία από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.
Το έργο
Πρόκειται για τα 136 χιλιόμετρα από τα συνολικά 182 χιλιόμετρα της παραχώρησης του Άξονα Κεντρικής Ελλάδος, με την παράδοση των οποίων ο Ε65 γίνεται ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος από την Λαμία έως και την Καλαμπάκα, καλύπτοντας σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας όπως τα Μετέωρα, η λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι και τα Τρίκαλα. Επιπλέον με τον Ε65 θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την κεντρική Ευρώπη με το λιμάνι του Βόλου, διευκολύνοντας έτσι τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.
Το έργο ολοκληρώθηκε μετά πολλών εμποδίων καθώς το νότιο τμήμα του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας βρέθηκε αντιμέτωπο με τις πλημμύρες του Ιανού και του Daniel αλλά και με την αλλαγή της χάραξης λίγο χιλιόμετρα πριν τη σήραγγα της Όθρυος λόγω κατασκευαστικών αστοχιών σε σιδηροδρομική σήραγγα της ΕΡΓΟΣΕ. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η παράδοσή του να καθυστερήσει κατά περίπου 2,5 χρόνια.
Με τον νέο αυτοκινητόδρομο το ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα Βαλκάνια, θα μειωθεί κατά δυο ώρες ενώ αντίστοιχα το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία θα έχει διάρκεια 1 ώρα και 45 λεπτά. Ο οδικός άξονας περιορίζει την απόσταση και για άλλους προορισμούς, καθώς για το Αθήνα -Γρεβενά και Αθήνα -Μέτσοβο, το ταξίδι θα μειωθεί σε περίπου 4 ώρες ενώ η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα έχει διάρκεια 4,5 ωρών. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας παραχώρησης και λειτουργίας της Κεντρικής Οδού κ. Ροδιανό Αντωνακόπουλο η απόσταση Αθήνα-Γιάννενα με το νέο αυτοκινητόδρομο θα χρειάζεται τον ίδιο χρόνο που απαιτείται για το ταξίδι μέσω της Ιόνιας Οδού δηλαδή μέσω του Ρίου-Αντίρριου. Σε ό,τι αφορά το κόστος των διοδίων από Λαμία έως Καλαμπάκα θα ανέρχεται σε 8,2 ευρώ.
Απομένει το βόρειο τμήμα του έργου μήκους 70,5 χλμ από το οποίο τα 25 χιλιόμετρα παραδίδονται σήμερα μαζί με το κομμάτι από τον κόμβο Καρπενησίου έως τον κόμβο Ξυνιάδας συνολικού μήκους 18 χλμ. Το βόρειο τμήμα του Ε65 προβλέπεται να παραδοθεί το 2026, αργότερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις του έργου.
Νέοι σταθμοί διοδίων
Με την παράδοση σε κυκλοφορία των 42,5 χλμ στους σταθμούς διοδίων θα προστεθεί μόνο ο μετωπικός Λιανοκλαδίου (λειτουργούν ήδη οι μετωπικοί σταθμοί Σοφάδων και Τρικάλων) και με την λειτουργία και του βόρειου τμήματος θα συμπεριληφθεί και ο σταθμός της Οξύνεια στην περιοχή των Γρεβενών.
Σύμφωνα με την εταιρεία λειτουργίας με την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο θα κοστίσει συνολικά 1,39 δισεκατομμύρια η μέση ημερήσια κυκλοφορία υπολογίζεται μεταξύ 9.000 έως 10.000.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αντίστοιχη κυκλοφορία για το κομμάτι Λαμία Ξυνιάδα που είναι και το πρώτο κομμάτι του οδικού άξονα που παραδόθηκε στην κυκλοφορία ανέρχεται σε 5000 ημερησίως.
Παράλληλα κατασκευάζονται από την Τέρνα τα τελευταία 46 km του αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και θα φτάνουν στην Εγνατία οδό δυτικά των Γρεβενών.
Για την κατασκευή τους λειτουργούν δύο κεντρικές και δύο υποστηρικτικές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά. Από το τμήμα του Ε65 που παραδίδεται σήμερα υπολογίζεται να απελευθερωθούν 200 άτομα προσωπικό, τα οποία θα διοχετευτούν στην κατασκευή του βόρειου άξονα του αυτοκινητοδρόμου και σε άλλα έργα.
Σήραγγα Όθρυος
Στον Ε65 περιλαμβάνεται και η δίδυμη σήραγγα μήκους 3 km της Όθρυος πλάτους 11 μέτρων και τυπικής διατομής ανά κλάδο πλάτους 3,75 μέτρων. Πρόκειται για σήραγγα που διαπερνά τον ορεινό όγκο της Όθρυος μέσα από περιοχές με έντονη υδροφορία. Η σήραγγα είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και διαχείρισης κυκλοφορίας.
Όλα τα συστήματα μέσω δικτύου οπτικών ινών έχουν ενοποιηθεί και απεικονίζονται στο κεντρικό σύστημα ελέγχου του αυτοκινητόδρομου που βρίσκεται στους Σοβάδες. Σε περίπτωση που για τον οποιοδήποτε λόγο χαθεί η επικοινωνία της σήραγγας με το κέντρο διοίκησης υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης και ελέγχου της από το τοπικό κέντρο που βρίσκεται στην είσοδο της σήραγγας Τ2. Η σήραγγα διαθέτει σύστημα πυρόσβεσης, συστήματα αερισμού και εκ-καπνισμού, συστήματα καμερών εφοδιασμένα με αυτόματο σύστημα ανίχνευσης συμβάντων, συστήματα φωτισμού και σύστημα RDS για την αδιάλειπτη εκπομπή ραδιοφωνικών σταθμών. Η σήραγγα έχει αδειοδοτηθεί προς χρήση από την διοικητική αρχή σηράγγων.
Πηγή: protothema.gr
ΣΥΡΙΖΑ για Τέμπη | Αποδείχθηκε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έλεγε επανειλημμένως ψέματα
Τη συνέντευξη του πρωθυπουργού το πρωί της Πέμπτης 11/4 στον ΑΝΤ1 σχολιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με ανακοίνωσή του στην οποία τονίζει: «Έναν χρόνο μετά το έγκλημα των Τεμπών, αποδείχθηκε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έλεγε επανειλημμένως ψέματα στον ελληνικό λαό για να τον παραπλανήσει».
Ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει ειδικότερα ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης «άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο η μοιραία αμαξοστοιχία να μετέφερε ξυλόλιο κι άλλα εύφλεκτα υλικά κάτι που διέψευδε… κατηγορηματικά στις 22 Μαρτίου 2023».
«Είπε επίσης ότι δεν γνωρίζει “πώς διέρρευσαν οι μονταρισμένες ηχητικές συνομιλίες στα Μέσα την επόμενη του εγκλήματος”» προσθέτει η ανακοίνωση υπαναχωρώντας από την αρχική θέση της κυβέρνησης του πως τα περί μονταζιέρας αποτελούσαν μύθευμα».
Ακόμη ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι είναι επίσης η πρώτη φορά που ο κ. Μητσοτάκης «παραδέχτηκε το μπάζωμα για λόγους “σταθεροποίησης του εδάφους”, δηλώνοντας όμως και πάλι άγνοια για το ποιος πήρε την απόφαση αυτή».
Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης σχολιάζει ότι «είναι προφανές πως ο κύριος Μητσοτάκης υπό την πίεση της πραγματικότητας, βρίσκεται σε πανικό γι’ αυτό και επιλέγει την αλαζονεία και την τοξικότητα αντί της αυτοκριτικής για τα πεπραγμένα της κυβέρνησης του». Με αφορμή δε τη δήλωση του πρωθυπουργού ότι είναι αποφασισμένος να εξαντλήσει την τετραετία «με όποιο αποτέλεσμα στις ευρωεκλογές», ο ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζει ότι ο πρωθυπουργός «γνωρίζει προφανώς ότι επίκειται σκληρό μήνυμα για τον ίδιο και την κυβέρνηση του στην κάλπη της 9ης Ιουνίου». «Ειδικά σε αυτό έχει δίκιο, είναι καλά πληροφορημένος από τους ερευνητές της κοινής γνώμης. Γι’ αυτό δηλώνει ‘με όποιο αποτέλεσμα’», προσθέτει.
Παράλληλα κατηγορεί τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι «πέραν της αλαζονείας του, όμως, επιστρατεύει στο δρόμο προς τις κάλπες και τον πιο φθηνό λαϊκισμό στην προσπάθεια του να συσπειρώσει την παραπαίουσα ΝΔ». «Κάπως έτσι», αναφέρει ειδικότερα, «εξηγείται και η επίθεση λάσπης προς τον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ και τον Πρόεδρο του, Στέφανο Κασσελάκη». «Η προσπάθεια του να επιβάλει στον δημόσιο λόγο το αφήγημα των ‘δύο άκρων’ είναι τραγική. Η σύγκριση του Στέφανου Κασσελάκη με ακροδεξιούς πολιτικούς προκαλεί μόνο θυμηδία και είναι ενδεικτική της απελπισίας του ιδίου», τονίζει.
Επιπλέον αναφέρει ότι «ο κ. Μητσοτάκης απέδειξε για μία ακόμη φορά πως ζει σε ένα ‘συννεφάκι’, σε αντίθεση με τον μέσο πολίτη της χώρας που δυσκολεύεται να βγάλει τον μήνα, αφού υποστήριξε πως τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση του για την καταπολέμηση της ακρίβειας είναι δήθεν επαρκή». «Ας ρίξει μια ματιά στο οικονομικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ για να αντιληφθεί ότι υπάρχουν λύσεις και μάλιστα απόλυτα κοστολογημένες», αναφέρει.
Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι «το αποκορύφωμα, βέβαια, του θράσους του κυρίου Μητσοτάκη είναι όταν υπόσχεται “σύγκρουση με το βαθύ κράτος”». «Με ποιο βαθύ κράτος θα συγκρουστεί; Με αυτό του Predator, της μονταζιέρας, του μπαζώματος, της παραβίασης των προσωπικών δεδομένων; Δηλαδή με τον ίδιο του τον εαυτό…;», τονίζει.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί τον πρωθυπουργό «να σοβαρευτεί» και «να δώσει πειστικές απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα που του θέτουμε καθημερινά για το έγκλημα των Τεμπών, να σταματήσει να βάζει την αλληλεγγύη των “τζακιών” πάνω από την αναζήτηση της αλήθειας και την απόδοση Δικαιοσύνης». Επίσης, «να ακούσει τα καμπανάκια της Κομισιόν, του Ευρωκοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και να σταματήσει να φλερτάρει με το grexit από τους ευρωπαϊκούς δημοκρατικούς θεσμούς». Επιπλέον, «να πάψει την προπαγάνδα για την κατάσταση της Οικονομίας και να αντιμετωπίσει τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι πολίτες» και «να συνειδητοποιήσει ότι οι πολίτες θέλουν να ζουν σε κράτος δικαίου, οικονομικής ανάπτυξης, κοινωνικής δικαιοσύνης και ασφάλειας».
Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, ο πρωθυπουργός «θα τα αντιληφθεί όλα αυτά το βράδυ των ευρωεκλογών. Η απάντηση στην αλαζονεία και τον πολιτικό κυνισμό θα είναι ηχηρή και αποστομωτική»
Πηγή: newsbeast.gr
Κυριάκος Πιερρακάκης | Αν ο γονιός δεν υπογράψει τον νέο σχολικό κανονισμό, το παιδί δεν θα εγγράφεται στο σχολείο
Για την νέα εθνική καμπάνια κατά της σχολικής βίας που παρουσιάστηκε χθες, Τρίτη, μίλησε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, σύμφωνα με τον οποίο στις πρώτες 12 ώρες λειτουργίας της νέας πλατφόρμας καταγγελιών για το bullying στα σχολεία υποβλήθηκαν έξι αναφορές.
Ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε εθνικό πρόβλημα το ζήτημα της ενδοσχολικής βίας και ξεχώρισε τον νέο κανονισμό λειτουργίας των σχολείων που θα ισχύσει από τον Σεπτέμβριο εξηγώντας ότι «αν δεν υπογράψει ο γονιός τον νέο κανονισμό, το παιδί δεν εγγράφεται στο σχολείο».
Παράλληλα εξήγησε ότι «δεν βάζουμε εμείς απoβολές αλλά δίνουμε εργαλεία στους εκπαιδευτικούς για να αποφασίσουν τις ποινές».
Στο πλαίσιο αυτό χαρακτήρισε «απόλυτη κόκκινη γραμμή την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος όταν παραβιάζονται προσωπικά δεδομένα παιδιών με βίντεο που καταγράφηκε με κινητό»
Ειδικά για την επιστροφή της πενταήμερηςαποβολής ο Κυριάκος Πιερρακάκης σημείωσε ότι «δεν υπάρχει μόνο πλαίσιο συνεπειών αλλά και δράσεις ενεργού πολιτή που θα πραγματοποιούνται στα σχολεία. Το πλαίσιο αυτό λειτουργούσε μέχρι πριν από μερικά χρόνια, όχι πάντα τέλεια, πάντα προσπαθούμε να βελτιωνόμαστε».
Ο υπουργός Παιδείας έκανε, μάλιστα, ειδική αναφορά στην εφαρμογή e-parents στην οποία οι γονείς θα μπορούν να βλέπουν στοιχεία όπως οι επιδόσεις των παιδιών τους, οι βαθμοί ή οι απουσίες βάσει των στοιχείων που θα προέρχονται από το δίκτυο myschool.
Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στο ψηφιακό φροντιστήριο και «στην απλή ιδεά να δώσουμε δωρεάν μορφωτικό υλικό σε όλα τα παιδιά για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των Πανελλαδικών». Όπως είπε «θα ξεκινήσει σε μερικές εβδομάδες, πρώτα από το Γυμνάσιο με γλώσσα και μαθηματικά. Στόχος από τον Σεπέμβριο να χτίσουμε το υλικό για όλα τα μαθήματα για να βοηθήσουμε τα παιδιά που θα δίνουν πανελλαδικές με δωρεάν τηλεκπαίδευση τις απογευματινές ώρες για όσα παιδιά το επιθυμούν».
Πηγή: protothema.gr
Κυριάκος Μητσοτάκης από τον Καναδά | Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου αντηχεί ζωντανό σε όλη την οικουμένη
Στον Καναδά βρίσκεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης και μετά τη συνάντηση που είχε με τον Καναδό ομόλογό του, Τζάστιν Τριντό, παρακολούθησαν μαζί την παρέλαση συλλόγων της Ελληνικής Κοινότητας Μείζονος Μόντρεαλ για την εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου.
Μετά την ολοκλήρωση της παρέλασης, στην οποία έλαβαν μέρος άνθρωποι κάθε ηλικίας από ομογενειακούς συλλόγους από δεκάδες περιοχές της Ελλάδας, ο πρωθυπουργός έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Είναι πραγματικά μεγάλη τιμή και μεγάλη χαρά να εκπροσωπώ σήμερα την πατρίδα μας, εδώ στο Μόντρεαλ, σε αυτή την πραγματικά εντυπωσιακή παρέλαση επ’ ευκαιρία της επετείου της Εθνικής Ανεξαρτησίας της 25ης Μαρτίου.
Εδώ στον Καναδά πράγματι η καρδιά του Ελληνισμού χτυπάει πολύ δυνατά και το μήνυμα της 25ης Μαρτίου αντηχεί ζωντανό και επίκαιρο σε όλη την οικουμένη και εδώ στον Καναδά. Ο αγώνας μας για εθνική ανεξαρτησία σε δύσκολες στιγμές είναι πάντα ιστορικά επίκαιρος.
Και βέβαια τη φετινή χρονιά η παρουσία μας στην ομογένεια έχει μία ξεχωριστή αξία, διότι για πρώτη φορά κάνουμε πράξη το όραμα δεκαετιών, Ελλήνων ομογενών, να μπορούν να ψηφίσουν επιστολικά από τον μόνιμο τόπο διαμονής τους.
Οπότε και πάλι ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στον Καναδό Πρωθυπουργό, ένα μεγάλο «ευχαριστώ» σε όσους οργάνωσαν αυτή την πραγματικά καταπληκτική παρέλαση, η οποία αποδεικνύει ότι ο Ελληνισμός εδώ στον Καναδά είναι ρωμαλέος και ζωντανός.
«Σε ευχαριστώ, Τζάστιν, που μου έδωσες την ευκαιρία να συμμετάσχω σε αυτή την απίθανη παρέλαση, σε αυτή την πολύ σημαντική ημέρα. Δεν θα μπορούσα να φανταστώ καλύτερο μέρος για να περάσω την Ημέρα της Ελληνικής Ανεξαρτησίας απ’ ό,τι με εσένα και τους Ελληνοκαναδούς συμπατριώτες μου εδώ στο Μόντρεαλ».
«Οι Ελληνοκαναδοί είναι μια απίστευτα δυναμική κοινότητα, έχουν προσφέρει πολλά στον Καναδά, αλλά είναι επίσης πολύ περήφανοι για τις ελληνικές τους ρίζες και είναι υπέροχο που είμαστε μαζί σήμερα», ανέφερε από την πλευρά του ο Τζάστιν Τριντό.
Νωρίτερα, ο Πρωθυπουργός και ο Καναδός ομόλογός του παρακολούθησαν μαζί τη δοξολογία για την εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου στον Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.
Οι δύο ηγέτες είχαν επίσης την ευκαιρία να επισκεφθούν καταστήματα ομογενών και να συνομιλήσουν με τους ιδιοκτήτες τους και με θαμώνες.
Πηγή: newsbeast.gr
Κυριάκος Μητσοτάκης: Συνομιλίες στην Αίγυπτο με τους τέσσερις Ευρωπαίους ηγέτες και τον Αλ Σίσι
Μεταναστευτικό και ενέργεια στη συνάντηση Μητσοτάκη – Αλ Σίσι στο Κάιρο
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσγειώθηκε στο Κάιρο όπου τον υποδέχθηκε ο υπουργός Τουρισμού και Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου.
Ο Έλληνας πρωθυπουργός, μαζί με ακόμη τέσσερις Ευρωπαίους ηγέτες, τους ομολόγους του από την Ιταλία, το Βέλγιο, τον καγκελάριο της Αυστρίας, τον πρόεδρο της Κύπρου και την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να συναντηθούν με τον πρόεδρο της Αιγύπτου Αλ Σίσι.
Αιχμή της συνάντησης το μεταναστευτικό στο οποίο αναμένεται να συμφωνηθεί κοινή γραμμή, ένα πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούν Ευρωπαϊκή Ένωση και Αίγυπτος, προκειμένου να υπάρξει αντιμετώπιση στο φαινόμενο της παράνομης μετανάστευσης.
Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, στις 14:15 αναμένεται να ξεκινήσουν οι συνομιλίες στο Προεδρικό Μέγαρο της Αιγύπτου. Στη συνέχεια θα γίνουν και διευρυμένες συνομιλίες των αντιπροσωπειών. Εκτός όμως από το μεταναστευτικό, θα αναβαθμίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τις σχέσεις της με την Αίγυπτο σε συνολική και στρατηγική εταιρική σχέση και στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να υπογραφεί μια κοινή δήλωση μεταξύ της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και του Προέδρου της Αιγύπτου Αλ Σίσι. Πέρα από το μεταναστευτικό, θα προβλέπει η κοινή αυτή δήλωση και το πολιτικό σκέλος, δηλαδή ειρήνη, σταθερότητα, ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά βεβαίως και την οικονομική σταθερότητα της Αιγύπτου. Στο επίκεντρο επενδύσεις, εμπόριο, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ψηφιοποίηση και γεωργία. Και όλα αυτά προκειμένου να δοθούν ευρωπαϊκά κονδύλια για να στηρίξουν την Αίγυπτο στους κρίσιμους αυτούς τομείς.
Σε λίγο αναμένεται η συνάντηση που θα έχει ο πρωθυπουργός με τον Πρόεδρο της Αιγύπτου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός αναμένεται να τονίσει σε σχέση με το μεταναστευτικό ότι δεν θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας νέος μεταναστευτικός διάδρομος, καθώς το τελευταίο διάστημα υπάρχει αύξηση των ροών προς την Γαύδο. Εκεί λοιπόν θα τονιστεί και αυτό το κομμάτι, αλλά στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθεί και το πολύ σημαντικό στρατηγικό σκέλος της ενέργειας. Ο πρωθυπουργός εδώ και αρκετό διάστημα είχε τονίσει ότι θα πρέπει να υπάρχει αυτή η αμοιβαία σχέση μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Αιγύπτου στο κομμάτι της ενέργειας.
ΠΗΓΗ | newsbomb.gr
Γιώργος Τσούνης | Στις 4 Απριλίου ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον Λευκό Οίκο
Στις 4 Απριλίου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα βρίσκεται στο Οβάλ Γραφείο, όπου θα συναντηθεί με τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, ανακοίνωσε στο East Macedonia & Thrace Forum II, που διοργανώνεται στην Αλεξανδρούπολη από τη City Hub Events, ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Γιώργος Τσούνης. «Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ αγαπάει την Ελλάδα και τους Έλληνες πάρα πολύ και οι ΗΠΑ στέκονται πάντα δίπλα στην Ελλάδα» διαμήνυσε.
Εξαίροντας το επίπεδο των διμερών σχέσεων, ξεκινώντας την ομιλία του στο φόρουμ, ο κ. Τσούνης τόνισε πως οι σχέσεις ΗΠΑ-Ελλάδας συνεχίζουν να βρίσκονται ιστορικά στο υψηλότερο επίπεδό τους και η διμερής συνεργασία στην Αλεξανδρούπολη αποτελεί βασική πτυχή αυτής της σχέσης. Επεσήμανε ότι ο 5ος Στρατηγικός Διάλογος ΗΠΑ-Ελλάδας που πραγματοποιήθηκε στην Ουάσιγκτον τον περασμένο μήνα ανέπτυξε περαιτέρω τη σχέση αυτή και εξέφρασε την κοινή βούληση των δύο χωρών να συνεχίσουν να προωθούν τους κοινούς τους στόχους για ειρήνη και ευημερία στην Ανατολική Μεσόγειο, τα Δυτικά Βαλκάνια, την περιοχή του Εύξεινου Πόντου και πέραν, με βάση τις κοινές δημοκρατικές αξίες.
Σε αυτό το πλαίσιο, επιφύλαξε ύμνους για την Ελλάδα, σημειώνοντας πως οι Έλληνες κάνουν πάντα το σωστό και ενεργούν με αξίες. «Μας ενώνουν οι κοινές μας δημοκρατικές αξίες», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Αμερικανός πρέσβης και στάθηκε στην παγκόσμια προσφορά της Ελλάδας, σημειώνοντας πως η Δημοκρατία είναι ένα μόνο από τα πράγματα τα οποία ο κόσμος χρωστάει στους Έλληνες.
Επίσης, ο Αμερικανός πρέσβης σημείωσε πως η Ελλάδα είναι ο βασικός σύμμαχος του ΝΑΤΟ, κάνοντας μάλιστα λόγο για αναντικατάστατο εταίρο και σύμμαχο που διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην υπεράσπιση της νοτιοανατολικής πλευράς της Συμμαχίας.
Υπό αυτό το πρίσμα, έκανε ξεχωριστή αναφορά στη Βόρεια Ελλάδα, αναδεικνύοντας τη σημασία του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. «Η Ανατολική Μακεδονία και η Θράκη παίζουν καθοριστικό ρόλο και υπό την αιγίδα της Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας, η σημασία του Λιμένα Αλεξανδρούπολης για τα στρατηγικά συμφέροντα των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ συνεχίζει να αυξάνεται». Μάλιστα, υπογράμμισε πως μέσω της Αλεξανδρούπολης, η Ελλάδα διασφαλίζει την ετοιμότητα του ΝΑΤΟ, υποστηρίζοντας κρίσιμη υλικοτεχνική υποδομή για ολόκληρη τη Συμμαχία.
Υπογραμμίζοντας έτι περαιτέρω τη σημασία των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και της Βόρειας Ελλάδας, διατύπωσε την πεποίθηση πως μπορούν να διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο ως σημείο εισόδου για αγαθά που ρέουν από τον νότο προς τον βορρά, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Μολδαβία.
Τέλος, έδωσε έμφαση στον ενεργειακό ρόλο της Ελλάδας στην περιοχή. Η Αλεξανδρούπολη διαδραματίζει βασικό ρόλο στον ενεργειακό μετασχηματισμό που συντελείται στην Ελλάδα και στην περιοχή αυτή, υπογράμμισε συγκεκριμένα, και επεσήμανε ότι με τη διαφοροποίηση των ενεργειακών της πηγών, μεταξύ άλλων μέσω της νέας πλωτής μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη, η Ελλάδα οικοδομεί ένα πιο ασφαλές μέλλον για την οικονομία της και για την Ευρώπη. «Είμαστε υπερήφανοι για τη δουλειά που έχουμε κάνει από κοινού σε αυτόν τον τομέα μέχρι στιγμής, και υπάρχουν κι άλλα που μπορούμε να κάνουμε» διαμήνυσε επιπροσθέτως.
Κυριάκος Μητσοτάκης | Η επίσημη υποδοχή στο Νέο Δελχί
Δεκτός από τον πρόεδρο της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι, στο προεδρικό μέγαρο στοΝέο Δελχί έγινε το πρωί της Τετάρτης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τον οποίο συνόδευε η σύζυγός του, Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη, η οποία είχε επιλέξει ρούχα στα χρώματα της σημαίας της Ινδίας.
Ο Έλληνας πρωθυπουργός χαρακτήρισε τιμή να βρίσκεται στην Ινδία σε επίσημη επίσκεψη σε ανταπόδοση της επίσκεψης του Ινδού πρωθυπουργού στην Αθήνα πριν από λίγους μήνες.
Όπως τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης «για την Ελλάδα η στρατηγική συνεργασία με την Ινδία είναι ιδιαίτερα σημαντική και θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε μια μεγάλη γκάμα θεμάτων θα γίνουν πολιτικές διαβουλεύσεις, αλλά και η στρατηγική συνεργασία, για να ενισχυθούν οι οικονομικοί μας δεσμοί».
«Είναι τιμή μου να βρίσκομαι εδώ και ανυπομονώ να συζητήσω με τον πρωθυπουργό» κατέληξε στη σύντομη δήλωσή του ο Έλληνας πρωθυπουργός κατά την τελετή υποδοχής από τον Ινδό ομόλογό του.
Ο Έλληνας πρωθυπουργός επισκέφθηκε και το μνημείο για τον Μαχάτμα Γκάντι στο Νέο Δελχί και άφησε το δικό του μήνυμα στο βιβλίο επισκεπτών.Σύμφωνα με το πρόγραμμα στις 15:30 (ώρα Ελλάδος) ο κ. Μητσοτάκης θα έχει συνάντηση με τον κ. Μόντι και θα ακολουθήσουν διευρυμένες συνομιλίες των αντιπροσωπειών των δύο χωρών ενώ στη συνέχεια, οι δύο ηγέτες θα κάνουν δηλώσεις στον Τύπο.
Στις 18:10 ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει συνάντηση με τον Αντιπρόεδρο της Δημοκρατίας της Ινδίας Jagdeep Dhankhar ενώ στις 21:30 ο πρωθυπουργός θα είναι ο κεντρικός ομιλητής στην εναρκτήρια συνεδρίαση της ετήσιας διάσκεψης «Raisina Dialogue».
Οι επιχειρηματικές συμφωνίες
Δύο επιχειρηματικές συμφωνίες που αναμένεται να αποτελέσουν το εφαλτήριο για την προσπάθεια περαιτέρω σύσφιξη των διμερών οικονομικών και εμπορικών σχέσεων με την Ινδία, υπογράφονται σήμερα στο Νέο Δελχί στο πλαίσιο της ελληνικής επιχειρηματικής αποστολής και της επίσημης επίσκεψης που πραγματοποιεί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Οι συμφωνίες αφορούν τον όμιλο Eurobank και τον όμιλο Eurolife FFH, στους οποίους βασικός μέτοχος είναι η Fairfax Holding του Ινδοκαναδού επενδυτή Πρεμ Γουάτσα, με τις National Payments Corporation of India (NPCI) και LTIMindtree του ομίλου Larsen & Toubro (L&T) αντίστοιχα.
Η NPCI αποτελεί ουσιαστικά τον βραχίονα εκτέλεσης συναλλαγών στη λιανική και τον διαχειριστή ευρύτερα των συστημάτων πληρωμών στη χώρα. Η L&T πάλι είναι ένας πολυσχιδής όμιλος-κολοσσός με δραστηριότητα, μεταξύ άλλων, στις κατασκευές, στις εξορύξεις, στην ενέργεια, στον μηχανολογικό εξοπλισμό και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (μεταξύ των οποίων και οι ασφάλειες) με κύκλο εργασιών σχεδόν 21 δισ. ευρώ.
Τα μνημόνια συνεργασίας από πλευράς των δύο ελληνικών Ομίλων θα υπογράψουν ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank κ. Φωκίων Καραβίας και ο κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου που συμμετέχουν στην ελληνική επιχειρηματική αποστολή υπό τον υπ. Εξωτερικών κ. Γιώργο Γεραπετρίτη και τον υφυπ. Εξωτ, αρμόδιο για την Εξωστρέφεια και την Οικονομική Διπλωματία, κ. Κώστα Φραγκογιάννη.
Το UPI
Με βάση το μνημόνιο που θα υπογράψουν σήμερα η Eurobank και η NPCI, η πρώτη αναμένεται να διασυνδεθεί στο σύστημα UPI και να καταστεί δίαυλος άμεσων συναλλαγών μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας.
«Το σύστημα αυτό είναι το αντίστοιχο IRIS που έχουμε εμείς. Επιτρέπει την πίστωση από λογαριασμό σε λογαριασμό σε πραγματικό χρόνο», εξηγούσε στο newmoney.gr ο κ. Καραβίας. «Στην Ινδία, όπου κατά βάση η συντριπτική πλειοψηφία των συναλλαγών ήταν με μετρητά, το συγκεκριμένο σύστημα έφερε επανάσταση και κατάφερε να διεισδύσει ως το πλέον απομακρυσμένο χωριό της χώρας και με αυτό τον τρόπο οι ψηφιακές πληρωμές να αποτελούν ένα σημαντικό ποσοστό των συναλλαγών που γίνονται».
Η συγκεκριμένη συμφωνία ήταν μία πρόταση που είχε κάνει ο πρωθυπουργός της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι στον Έλληνα πρωθυπουργό όταν είχε επισκεφθεί την Αθήνα τον περασμένο Αύγουστο προκειμένου να ανοίξει άμεσος δίαυλος συναλλαγών μεταξύ των δύο χωρών για την μεγαλύτερη οικονομική συνεργασία.
Με βάση το μνημόνιο που θα υπογραφεί σήμερα Eurobank και NPCI θα ξεκινήσουν άμεσα τη διαδικασία ώστε να προσδιοριστούν οι προϋποθέσεις, κανονιστικές, τεχνολογικές κοκ, προκειμένου το UPI να λειτουργεί μέσω της Eurobank στην Ελλάδα.
Το συγκεκριμένο σύστημα, όπως εξηγούσε ο κ. Καραβίας, θα διευκολύνει πολύ τις συναλλαγές μεταξύ ελληνικών και ινδικών επιχειρήσεων, τους Ινδούς τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας αλλά και τους Ινδούς μετανάστες που διαβιούν στην Ελλάδα καθώς οποιαδήποτε συναλλαγή θα πιστώνεται άμεσα.
Ο πρωθυπουργός
Πριν την τελετή υπογραφής των δύο συμφωνιών ο πρωθυπουργός θα γίνει επισήμως δεκτός απ’ τον πρωθυπουργό της Ινδίας κ. Μόντι. Ήδη απο χθες το Νέο Δελχί είχε «σημαιοστολιστεί» ενώ είχαν τοποθετηθεί και αφίσες στους δρόμους με τις φωτογραφίες των δύο πρωθυπουργών
Το απόγευμα ο πρωθυπουργός θα είναι επίτιμος προσκεκλημένος και βασικός ομιλητής στο 9th Raisina Dialogue 2024, τη σημαντικότερη πολυμερή Διάσκεψη της Ινδίας για την γεωπολιτική και την οικονομία.
Οι Ινδοί δίνουν μεγάλη σημασία στην επίσημη επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού και τη σύσφιξη των διμερών σχέσεων ως μέρος της στρατηγικής τους να αναβαθμίσουν τις οικονομικές σχέσεις συνολικά με την Ευρώπη.
Κάτι που φάνηκε ήδη από χθες κατά τη διάρκεια των εργασιών του συνεδρίου “2nd India – Europe Business and Sustainability Conclave” που διοργανώνει η Συνομοσπονδία Ινδικών Βιομηχανιών (CII) στο οποίο η πολυάριθμη ελληνική αποστολή – οι φορείς εξωστρέφειας υπό το Enterprise Greece, και οι περίπου 75 επιχειρηματίες και στελέχη επιχειρήσεων – έχουν την τιμητική τους στις παρουσιάσεις αλλά και τις συναντήσεις με εκπροσώπους επιχειρήσεων απ’ την Ινδία.
«Η Ελλάδα φιλοδοξεί να γίνει αναπόσπαστο μέρος του Οικονομικού Διαδρόμου Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης (IMEC), να αποτελέσει την πύλη της Ινδίας προς την ΕΕ», σημείωσε στην ομιλία του στο συνέδριο ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης στο οποίο συμμετείχε από κοινού σε πάνελ με τον Ινδό ομόλογο του Subrahmanyam Jaishankar, τους υπουργούς Εξωτερικών της Εσθονίας και της Λετονίας καθώς και τον Πρόεδρο του CII.
Πύλη εισόδου
Ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε πως ο διάδρομος India-Middle East-Europe Economic Corridor (IMEC) προσφέρει εξαιρετικές δυνατότητες να φέρει κοντά την Ινδία και την Ελλάδα μέσω της Μέσης Ανατολής.
Νωρίτερα στην κατ’ ιδίαν συνάντηση τους οι κ.κ. Γεραπετρίτης και Jaishankar υπογράμμισαν τη σημασία που αποδίδουν στη στρατηγική σχέση των δύο χωρών, την ανάγκη αντιμετώπισης περιφερειακών προκλήσεων και στην αναζήτηση διαδρόμων που θα συνδέουν τις μεγάλες αγορές Ινδίας-Ειρηνικού και Ευρώπης.
Μάλιστα ο κ. Jaishankar έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να ενημερωθεί για τα σχέδια μεταφοράς «πράσινου» υδρογόνου και διερεύνησε, επίσης, με τον Έλληνα ομόλογό του τη δυνατότητα και μίας περιφερειακής συνάντησης χωρών της Μεσογείου με την Ινδία.
Συζητήθηκαν επίσης θέματα διμερούς πολιτικής και οικονομικής συνεργασίας, όπως η δυνατότητα αμοιβαίων επενδύσεων, και το διαμόρφωση, Σύμφωνο Μετανάστευσης και Κινητικότητας μεταξύ των δύο χωρών. Το τελευταίο βρίσκεται στην τελική ευθεία προκειμένου να διαμορφωθεί έπειτα από την επί της Αρχής συμφωνία που είχε επέλθει στις αρχές του μήνα.
Οι επαφές των επιχειρηματιών
Κατά την πρώτη μέρα του συνεδρίου, όπου έγινε και η επίσημη παρουσίαση της Ελλάδος και των οικονομικών – επενδυτικών ευκαιριών που προσφέρει πραγματοποιήθηκαν, υπολογίζεται ότι έγιναν πάνω από 300 συναντήσεις μεταξύ των εκπροσώπων των ελληνικών επιχειρήσεων που συμμετέχουν στην αποστολή με αντίστοιχους απ’ την Ινδία και υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του Joist Innovation Park, το Πάρκο Καινοτομίας που λειτουργεί στη Λάρισα, με το πανεπιστήμιο Adani.
«Οι χώρες μας έχουν μακρά ιστορία συνεργασίας και φιλίας. Και καθώς είναι λαοί της θάλασσας αναγνωρίζουμε την ανάγκη να ενισχύσουμε τη συνεργασία μας. Η ελλάδα μπορεί να γίνει ευρωπαίκή πύλη για την Ινδία», τόνισε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για την οικονομική διπλωματία κ. Κώστας Φραγκογιάννης κατά την ομιλία του με θεματική τη συνεργασία των δύο πλευρών σε θέματα ναυτιλίας και της λεγόμενης “μπλε οικονομίας”, όπου παρουσιάστηκε και το πρόγραμμα “GrECO islands”.
Στο ίδιο πάνελ βρέθηκε και ο εφοπλιστής κ. Γιώργος Προκοπίου, ιδρυτής της Dynacom Tankers ο οποίος αποκάλυψε πως το πρώτο εμπορικό πλοίο που είχε ναυπηγησει ήταν σε ινδικό ναυπηγείο εξηγώντας παράλληλα και τη σημαντική δραστηριότητα που είχε αναπτύξει στην Ινδία. «Η θάλασσα είναι Λεωφόρος ανοικτή που ενώνει κάθε μέρος του κόσμου, χρειαζόμαστε τα καράβια. Η Ευρώπη έχει το μεγαλύτερο στόλο. Το μεγαλύτερο μέρος του είναι ελληνικό και είμαστε περήφανοι γι αυτό. Κι αυτό καθώς τα πλοία δεν μεταφέρουν μόνο αγαθά αλλά και ιδέες. Είναι ο τρόπος μέσα απ’ τον οποίο τα έθνη έρχονται πιο κοντά», τόνισε ο κ. Προκοπίου. «Η Ελλάδα λόγω της γεωγραφικής της θέσης είναι η πύλη για την Ευρώπη. Μαζί με αυτά όμως διαθέτει και άλλες δραστηριότητες, όπως είναι αυτές για την ψυχαγωγία… ιστιοπλοϊα, κρουαζιέρα. Επίσης υπάρχουν πολλές συνέργειες που η Ελλάδα μπορεί να επεκτείνει με την Ινδία. Η ναυπήγηση και η ναυπηγοεπισκευή είναι κάτι σημαντικό. Ο Όμιλος μας αγόρασε το μεγαλύτερο ναυπηγείο στη Μεσόγειο και θέλουμε να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας με την Ινδία», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Προκοπίου.
Αντίστοιχα τις ευκαιρίες που κρύβουν τα λιμάνια της Ελλάδας κυρίως για την μεταφορά των ινδικών προϊόντων στην ηπειρωτική Ευρώπη υπογράμμισε απ’ την πλευρά του ο κ. Θάνος Λιάγκος Πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και της ΟΛΘ Α.Ε
Κατά την πρώτη μέρα του συνεδρίου επίσης παρουσιάστηκε το παράδειγμα της συνεργασίας μεταξύ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και του ινδικού ομίλου GMR για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι ενώ η κοινοπραξία έχει καταθέσει πρόταση και για το αεροδρόμιο Καλαμάτας. Σημειωτέον πως η GMR είναι ο μεγαλύτερος διαχειριστής αεροδρομίων στον κόσμο από άποψη επιβατικής κίνησης. «Αυτή η συνεχιζόμενη συνεργασία υπογραμμίζει το αμοιβαίο ενδιαφέρον και τη δέσμευση και των δύο εθνών να ενισχύσουν περαιτέρω τους οικονομικούς δεσμούς τους και τις προσπάθειες ανάπτυξης υποδομών», σημείωσε η οικονομική διευθύντρια του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κυρία Πηνελόπη Λαζαρίδου. Απ’ την πλευρά του ο επικεφαλής της GMR στο σκέλος διαχείρισης αεροδρομίων Dr Amresh Ohri υπογράμμισε την ευκαιρία που είδε η GMR στην Ελλάδα, την πρώτη ευρωπαϊκή χώρα στην οποία δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο τομέα ο ινδικός όμιλος και την τρίτη διεθνώς. Εμφανίστηκε μάλιστα σίγουρος ότι σύντομα η απευθείας αεροπορική σύνδεση Ελλάδος – Ινδίας θα είναι γεγονός.
Προηγήθηκαν παρουσιάσεις απ’ την ΓΓ Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων κα Μάιρα Μυρογιάννη, τον διευθύνοντα σύμβουλο του Enterprise Greece Μαρίνο Γιαννόπουλο και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Export Credit Greece Γρηγόρη Σταματόπουλο για τις ευκαιρίες, τα κίνητρα και τα “εργαλεία” για επενδύσεις στην Ελλάδα και τη σύναψη εμπορικών σχέσεων.
Επόμενος σταθμός η Βομβάη
Η ελληνική αποστολή, στην οποία συμμετέχουν επιχειρηματίες και εκπρόσωποι εταιρειών από ένα σημαντικό εύρος δραστηριοτήτων, ξεκινώντας από την ενέργεια, την τεχνολογία, τη ναυτιλία, τις αερομεταφορές, την ένδυση, τον βιομηχανικό εξοπλισμό, τα τρόφιμα και ποτά, τον τουρισμό, τις κατασκευές και το real estate έως και την οπτικοακουστική βιομηχανία, αναμένεται να αναχωρήσει το βράδυ για τη Βομβάη όπου θα ανοίξει νέος γύρος συναντήσεων.
Στη Βομβάη θα έρθει και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης όπου θα απευθύνει χαιρετισμό στο ελληνο-ινδικό επιχειρηματικό φόρουμ και θα έχει συναντήσεις με εκπροσώπους ινδικών επιχειρήσεων και ομίλων.
Υπενθυμίζεται ότι με την Κοινή Δήλωση αναβάθμισης των σχέσεων σε στρατηγικές (Strategic Partnership) τον περασμένο Αύγουστο οι δύο πρωθυπουργοί συμφώνησαν να εργαστούν προς την κατεύθυνση διεύρυνσης της διμερούς συνεργασίας στο πολιτικό επίπεδο, στην ασφάλεια και στην οικονομία με στόχο τον διπλασιασμό του διμερούς εμπορίου τα επόμενα χρόνια. Στόχος είναι ακόμη η εμβάθυνση και εντατικοποίηση των συνεργειών των δύο χωρών στους τομείς της άμυνας, της ναυτιλίας, της επιστήμης, της τεχνολογίας, του κυβερνοχώρου, της εκπαίδευσης, του πολιτισμού, του τουρισμού και της γεωργίας.
Στο οικονομικό/ επιχειρηματικό κομμάτι, τα πρώτα ανοίγματα έγιναν τον περασμένο Αύγουστο κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού της Ινδίας στην Αθήνα, όπου είχε δοθεί η πρώτη ευκαιρία να γίνουν επαφές ανάμεσα σε ινδικές και ελληνικές επιχειρήσεις προκειμένου να διερευνηθούν επενδυτικές ευκαιρίες και να οικοδομηθούν σχέσεις και συνεργασίες.
Το φάσμα και οι προοπτικές της συνεργασίας και των συνεργειών είναι ευρύτατες, τόσο για μεγαλύτερη παρουσία ινδικών ομίλων στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στους τομείς των υποδομών (λιμάνια, αεροδρόμια), της υψηλής τεχνολογίας, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, του τουρισμού, όσο και στο πεδίο ενίσχυσης της παρουσίας ελληνικών εταιρειών στην Ινδία, ιδιαίτερα στους τομείς των τροφίμων, των φαρμάκων, της ναυτιλίας.
Ενδεικτικό είναι ότι, παρόλο που οι ελληνικές εξαγωγές προς την Ινδία αυξήθηκαν το 2022, με δυσκολία αντιστοιχούν σε 1 ευρώ ανά Ινδό, ενώ η Ινδία έχει ετήσιο εξερχόμενο τουρισμό 40 εκατομμυρίων ατόμων υψηλού εισοδήματος, πεδίο όπου υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και μεγάλες ευκαιρίες, ιδιαίτερα αν λάβει κανείς υπόψιν τα στοιχεία (ΔΝΤ) σύμφωνα με τα οποία η Ινδία θα έχει ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 6,3% και το 2024.
Η «Ώρα του Πρωθυπουργού» στη Βουλή | Ο Κυριάκος Μητσοτάκης απαντά στον Νίκο Ανδρουλάκη για τη στεγαστική κρίση
Απάντηση δίνει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε επίκαιρη ερώτηση του προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας «ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής» Νίκου Ανδρουλάκη με θέμα: «Πώς σκοπεύει η Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τη διαρκώς εντεινόμενη στεγαστική κρίση;».
Η απάντηση δίνεται στο πλαίσιο της «Ώρας του Πρωθυπουργού».
Στο επίκεντρο του κυβερνητικού σχεδιασμού βρίσκεται ο περιορισμός της Golden Visa με τις πληροφορίες να αναφέρουν την αύξηση του ορίου των 250.000 ευρώ που ισχύει για ακίνητα στον Πειραιά και τα δυτικά προάστια της Αττικής στα επίπεδα των 500.000 ευρώ, όπως ισχύει για την απόκτηση Golden Visa με αγορά σπιτιού στο κέντρο της Αθήνας, τα νότια και βόρεια προάστια της Αττικής, αλλά και σε νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.
Σημειώνεται ότι το όριο των 500.000 ευρώ για την αγορά κατοικίας με το πρόγραμμα της Golden Visa αφορά περιοχές του Βόρειου Τομέα της Αττικής και συγκεκριμένα Πεντέλη, Κηφισιά, Μεταμόρφωση, Χαλάνδρι, Αγία Παρασκευή, Βριλήσσια, Νέα Ιωνία, Ηράκλειο, Χολαργό, Παπάγου, Πεύκη, Λυκόβρυση και Μαρούσι. Στον Νότιο Τομέα αντίστοιχα, τους δήμους Αγίου Δημητρίου, Αλίμου, Γλυφάδας, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Καλλιθέας, Μοσχάτου-Ταύρου, Νέας Σμύρνης και Παλαιού Φαλήρου και στον Κεντρικό Τομέα τους Δήμους Αθηναίων, Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας, Γαλατσίου, Ζωγράφου, Καισαριανής, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Δάφνης Υμηττού. Στους υπόλοιπους δήμους της Αττικής, ισχύει το όριο των 250.000 ευρώ και για πολλούς από αυτούς αναμένεται η αύξησή του.
Πρόσφατα ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στο συνέδριο της ΠΟΜΙΔΑ είχε προαναγγείλει μέτρα περιορισμού της Golden Visa και, ειδικότερα, ότι θα αυξηθούν τα όρια για να γίνονται ουσιαστικότερες επενδύσεις, ενώ θα υπάρξει μία εξαίρεση για τα διατηρητέα ακίνητα για τα οποία θα ισχύει χαμηλότερο ελάχιστο όριο επένδυσης.
Ποιοι αγοράζουν με Golden Visa
Οι καλύτεροι πελάτες της Golden Visa είναι οι Κινέζοι. Σε σύνολο 14.875 αιτημάτων την τελευταία τριετία (2021-2023), οι 8.404 αιτήσεις για Golden Visa αφορούν Κινέζους. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνουν οι Τούρκοι με 1.432 αιτήσεις και την τρίτη οι Λιβανέζοι με 775 αιτήσεις.
Το σχέδιο της στεγαστικής πολιτικής προβλέπει ακόμη:
Την ενεργοποίηση του προγράμματος «Ανακαινίζω – Νοικιάζω», μέσω του οποίου θα δοθεί επιδότηση σε ιδιοκτήτες για να ανακαινίσουν κατοικίες που σήμερα είναι κενές, με τη δέσμευση ότι θα τις εκμισθώσουν τουλάχιστον για μια τριετία. Απαραίτητη προϋπόθεση για να δοθεί η επιδότηση για ενεργειακή αναβάθμιση και ανακαίνιση θα είναι οι κατοικίες να μην έχουν εμβαδόν μεγαλύτερο από 100 τετραγωνικά μέτρα και να βρίσκονται σε οικιστική περιοχή. Επίσης, δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών. Οι εντασσόμενοι στο πρόγραμμα επιδοτούνται για δαπάνες επισκευής και ανακαίνισης έως 10.000 ευρώ.
Εντός του έτους θα ξεκινήσει και το πρόγραμμα της κοινωνικής αντιπαροχής. Στόχος του προγράμματος είναι η ανέγερση 2.500 κοινωνικών κατοικιών για 5.000 ωφελούμενους νέους έως 39 ετών.
πηγή: Newsbeast.gr
Κυριάκος Μητσοτάκης | Ζεσταίνει τις μηχανές της ΝΔ ενόψει ευρωεκλογών
«Θα πιστοποιήσουμε και πάλι, στην κάλπη της 9ης Ιουνίου, ποια είναι η μεγάλη προοδευτική ευρωπαϊκή παράταξη, αυτή δεν είναι άλλη από την παράταξή μας, τη Νέα Δημοκρατία».
Με αυτή τη φράση από την Αγία Παρασκευή χθες, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε προεκλογικό άρωμα στην εμφάνισή του σε μια μεγάλη γειτονιά της βόρειας Αττικής, αναφερόμενος στο ορόσημο των ευρωεκλογών. Κάτι παρόμοιο είχε κάνει και το Σάββατο, όταν είχε βρεθεί στο Γαλάτσι και αφού επισκέφθηκε το σπίτι ενός ζευγαριού που έχει ωφεληθεί από τις πρόνοιες του προγράμματος «Σπίτι Μου», επισκέφθηκε ομοίως καφέ της περιοχής.
Δεν είναι μυστικό ότι με το «γύρισμα» της χρονιάς, ο κ. Μητσοτάκης θέλει να ξαναβάλει σε κίνηση τις κομματικές μηχανές της ΝΔ, ενόψει των ευρωεκλογών που θα αποτελέσουν, εκ των πραγμάτων, ένα πολιτικό τεστ για το κυβερνών κόμμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο διάστημα ο κ. Μητσοτάκης θα συνδυάζει εκτός Μαξίμου υποχρεώσεις του με στοχευμένες επισκέψεις και μίνι περιοδείες. Στόχος είναι να κάνει εξορμήσεις, αν το επιτρέπει το πρόγραμμα, ακόμα και μια φορά την εβδομάδα, αλλά σε κάθε περίπτωση 2-3 φορές τον μήνα. Για παράδειγμα, στις 31 Ιανουαρίου ο κ. Μητσοτάκης σχεδιάζει να δώσει το παρών στα εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού που βάζει τέλος στην ταλαιπωρία των μετακινήσεων μεταξύ Λευκάδας και Πρέβεζας. Αμέσως μετά τα εγκαίνια, θα βρεθεί σε κάποια κοντινή περιοχή, ενώ με τον ίδιο τρόπο θα συνοδεύει και υποχρεώσεις του εντός Αττικής.
«Αυτή την ώρα, ο μηχανισμός δουλεύει στο ρελαντί, αλλά από τον Μάρτιο και μετά θα πρέπει να φορτσάρει», υπογραμμίζει συνεργάτης του πρωθυπουργού στο protothema.gr. Άλλωστε, με βάση τις προθεσμίες που προκύπτουν από τον νόμο για την επιστολική ψήφο στις ευρωεκλογές και το ότι τα ψηφοδέλτια πρέπει να σταλούν νωρίτερα σε όλες τις γωνιές του πλανήτη, τα ευρωψηφοδέλτια θα πρέπει να έχει κλείσει περί τις 20 Απριλίου, ώστε στη συνέχεια να εγκριθούν από τον Άρειο Πάγο και στη συνέχεια να σταλούν ψηφοδέλτια εκτός Ελλάδος. Σημειωτέον, το εκλογικό άρωμα της χθεσινής εμφάνισης του πρωθυπουργού στην Αγία Παρασκευή ενίσχυσε η παρουσία του ολυμπιονίκη της Άρσης Βαρών, Πύρρου Δήμα, ο οποίος έχει «κλειδώσει» για το ευρωψηφοδέλτιο, ενώ παρών ήταν και ο καθηγητής Ναπολέων Μαραβέγιας που ακούγεται με τη σειρά του για την ευρωλίστα. Ο κ. Μαραβέγιας ήταν υποψήφιος και στις πρόσφατες εκλογές στην Κεφαλονιά.
Σημειωτέον, το 2024 θα είναι ένα σημαντικό έτος για τη ΝΔ, με δεδομένα τα 50στα γενέθλιά της που θα συνδυαστούν και με το κομματικό συνέδριο την άνοιξη. Στον δρόμο προς την ευρωκάλπη, συνεπώς, ο κ. Μητσοτάκης θα προτάσσει τα «δυνατά χαρτιά» της κυβέρνησης, με πρώτο την πορεία της οικονομίας, ενώ χθες ήρθε αντιμέτωπος και με έναν πολίτη που του εξήγησε ότι έσωσε το σπίτι του, κρατώντας τα έγγραφα του εξωδικαστικού μηχανισμού. Πρόκληση, επίσης, αποτελεί και η εγκληματικότητα, εξ ου και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοϊδης είναι εν λευκώ εξουσιοδοτημένος για βαθιές τομές στο Σώμα.
protothema.gr
Στο Νταβός το απόγευμα ο Κυριάκος Μητσοτάκης | Συναντήσεις με κορυφαίους επιχειρηματικούς παράγοντες
ΟΚυριάκος Μητσοτάκης μεταβαίνει το απόγευμα στο Νταβός της Ελβετίας, όπου θα συμμετάσχει στις εργασίες του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ.
Ο πρωθυπουργός, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, αναμένεται να τονίσει κατά τις επαφές του στο φόρουμ, ότι η Ελλάδα σε μια συγκυρία που χαρακτηρίζεται από συγκρούσεις, αβεβαιότητα, πολύ-κρίσεις και νέες υπό διαμόρφωση γεωπολιτικές πραγματικότητες στην ευρύτερη περιοχή, αναδεικνύεται σε δύναμη αξιοπιστίας και πυλώνα σταθερότητας στην Ευρώπη και στην ευρύτερη περιοχή.
Κύριο αντικείμενο της φετινής διοργάνωσης είναι, άλλωστε, η ανοικοδόμηση της εμπιστοσύνης, στην αρχή ενός έτους κατά το οποίο είναι προγραμματισμένες πολλές κρίσιμες εκλογικές αναμετρήσεις, περιλαμβανομένων των ευρωεκλογών του Ιουνίου, με αποκορύφωμα τις προεδρικές κάλπες στις Ηνωμένες Πολιτείες το προσεχές φθινόπωρο.
Tην Πέμπτη και την Παρασκευή ο πρωθυπουργός θα έχει συναντήσεις με κορυφαίους επιχειρηματικούς παράγοντες, όπως ανώτατα στελέχη μεγάλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στους τομείς της τεχνολογίας και της ενέργειας, οι οποίοι εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τις επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην Ελλάδα.
Με τον αέρα της ανακτηθείσας πλέον επενδυτικής βαθμίδας και ρυθμών ανάπτυξης που ξεπερνούν σαφώς τον μέσο όρο της ΕΕ, ο πρωθυπουργός θα παρουσιάσει τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και τους στόχους της νέας τετραετίας της κυβέρνησης.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντηθεί επίσης με την πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, και θα συμμετάσχει σε δημόσιες συζητήσεις για τη θέση της Ελλάδας στην Ευρώπη και στον κόσμο, για τους στόχους του ενεργειακού μετασχηματισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον ρόλο της χώρας ως πυλώνα σταθερότητας και ασφάλειας.
Μεταξύ άλλων, την Πέμπτη ο πρωθυπουργός θα συμμετέχει σε πάνελ για την Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ, στο οποίο θα λάβει μέρος και ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μάρος Σέφκοβιτς. Το μεσημέρι της ίδιας ημέρας ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει συζήτηση με τον αρχισυντάκτη του γνωστού περιοδικού για θέματα εξωτερικής πολιτικής και άμυνας Foreign Policy, κ. Ravi Agrawal.
Κατά την παρουσία του στο Νταβός, ο Κυριάκος Μητσοτάκης προγραμματίζεται να παραχωρήσει συνεντεύξεις σε μεγάλα διεθνή μέσα ενημέρωσης, (CNN και Bloomberg).
Κυριάκος Μητσοτάκης | Παρουσιάστηκε η μελέτη «Generative AI Greece 2030» για την Τεχνητή Νοημοσύνη
Σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για την παρουσίαση της μελέτης «Generative AI Greece 2030: Τα ενδεχόμενα μέλλοντα της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ελλάδα», πραγματοποιήθηκε το πρωί στο Μέγαρο Μαξίμου.
Η μελέτη εκπονήθηκε το φθινόπωρο του 2023 από το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος», με την υποστήριξη της Ειδικής Γραμματείας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού. Αποτελεί την πρώτη εμπειρική ερευνητική προσέγγιση στρατηγικής προόρασης (strategic foresight) για τη χρήση της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης (Generative Artificial Intelligence) στην Ελλάδα. Στόχος της μελέτης είναι η διαμόρφωση ενός πλαισίου στρατηγικών πρωτοβουλιών και συστάσεων πολιτικής, όπως προέκυψαν μέσα από τα ευρήματα, όσον αφορά στον αντίκτυπο του εγχώριου οικοσυστήματος της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης, με χρονικό ορίζοντα το 2030.
Η μελέτη αποτελεί μία ακόμη πρωτοβουλία στο πλαίσιο ανάδειξης της Τεχνητής Νοημοσύνης σε εθνική προτεραιότητα, όπως έχει ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός, με αφορμή τη σύσταση της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη, που θα παράξει και την Εθνική Στρατηγική για την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Τη μελέτη παρουσίασαν στον Πρωθυπουργό ο Ειδικός Γραμματέας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού, Γιάννης Μαστρογεωργίου, ο Αντιπρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής και Τεχνοηθικής και μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη, Χαράλαμπος Τσέκερης και ο Διευθυντής Έρευνας στο Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» και μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη, Ευάγγελος Καρκαλέτσης.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Υπουργός Επικρατείας Σταύρος Παπασταύρου, ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος και ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.