Έγκριση χρηματοδότησης για την ενεργειακή αναβάθμιση τεσσάρων δημοτικών κτιρίων του Δήμου Παρανεστίου

Ο Δήμος Παρανεστίου εγκρίνει χρηματοδότηση συνολικού προϋπολογισμού 984.229.80€ από το πρόγραμμα ΠΕΠ
Ανατολική Μακεδονία – Θράκη 2021-2027 για την ενεργειακή αναβάθμιση σε τέσσερα δημοτικά κτίρια.

Συγκεκριμένα η χρηματοδότηση αφορά:
• Το Δημαρχείο Παρανεστίου

• Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Παρανεστίου

• Το Κοινοτικό Κατάστημα Πλατανιάς

• Το ΚΕΠ Αδριανής

Και περιλαμβάνει:

• Εξωτερική θερμομόνωση για τη μείωση των ενεργειακών απωλειών

• Αντικατάσταση των κουφωμάτων

• Εγκατάσταση αντλιών θερμότητας για αποδοτική θέρμανση και ψύξη

• Τοποθέτηση φωτοβολταϊκού συστήματος στις στέγες για αξιοποίηση
ανανεώσιμων πηγών ενέργειας

• Σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση του λειτουργικού κόστους
του Δήμου

• Περιβαλλοντική προστασία μέσω της μείωσης των εκπομπών ρύπων

• Βελτίωση των συνθηκών εργασίας και εξυπηρέτησης για πολίτες και εργαζόμενους

 




Τι γίνεται με τα ύψη των κτιρίων και τον χωροταξικό σχεδιασμό τουρισμού στην Καβάλα

Συζητήσεις διεξάγονται στην Καβάλα σχετικά με τα επιτρεπόμενα ύψη των κτιρίων στην πόλη, καθώς οι προτεινόμενες αλλαγές προκαλούν αντιδράσεις και ανησυχίες. Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) εξέφρασε από την αρχή τη θέση του, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ισορροπίας μεταξύ της ανάπτυξης και της προστασίας της αρχιτεκτονικής και φυσικής κληρονομιάς της περιοχής. Οι τοπικές αρχές και οι ειδικοί εξετάζουν τις επιπτώσεις που θα μπορούσαν να έχουν οι αλλαγές αυτές στον αστικό ιστό και τη γενικότερη εικόνα της Καβάλας.

Στο μεταξύ, συζητήσεις διεξάγονται σχετικά με τον χωροταξικό σχεδιασμό του τουρισμού στην Καβάλα, με τον πρόεδρο του ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας, Σωτήρη Λαζαρίδη, να παίρνει θέση στο ζήτημα.

Ο κ. Λαζαρίδης αναφέρθηκε στην ανάγκη για μια ολιστική προσέγγιση στον σχεδιασμό, που θα συνδυάζει την τουριστική ανάπτυξη με την προστασία του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Ο σχεδιασμός αυτός κρίνεται απαραίτητος για τη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής και την ενίσχυση της τουριστικής ταυτότητας της Καβάλας.




Με βάση τον συντελεστή δόμησης το «μπόνους» στα ύψη των κτιρίων | Σε εφαρμογή από την 1 Μαΐου ο νέος κανονισμός

Τροπολογία για τα μπόνους στα ύψη των κτιρίων κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή, στο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Το νομοσχέδιο εισήχθη προς συζήτηση σήμερα στην Ολομέλεια.

Η διάταξη, μεταξύ άλλων, προβλέπει ότι στις περιοχές με συντελεστή δόμησης έως 0,8 το επιπλέον ύψος κτιρίου θα είναι έως 2 μέτρα. Στις περιοχές με συντελεστή δόμησης από 0,8 έως 1,6 το πρόσθετο ύψος που θα μπορεί ένα κτίριο να φτάνει θα είναι έως τα 2,5 μέτρα και στις περιοχές με συντελεστή δόμησης μεγαλύτερο από 1,6 το μπόνους θα είναι έως 3 μέτρα.

Η ρύθμιση θα ισχύει από την 1η Μαΐου έως το τέλος του 2025 εκτός και αν έχουν εγκριθεί νωρίτερα τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια.

Ειδικότερα, στην Ολομέλεια της Βουλής ξεκίνησε σήμερα η συζήτηση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών, γ) της αστικής ανθεκτικότητας και πολιτικής, δ) της καταπολέμησης της αυθαίρετης δόμησης, ε) της ενεργειακής ασφάλειας».

Το νομοσχέδιο έχει εισαχθεί για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου με τη θετική ψήφο της ΝΔ. Κατά του σχεδίου νόμου έχουν ταχθεί ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ, Νέα Αριστερά και Σπαρτιάτες. Επιφύλαξη να τοποθετηθούν στη συζήτηση της Ολομέλειας έχουν δηλώσει Ελληνική Λύση, Νίκη και Πλεύση Ελευθερίας.

Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κατέθεσε αίτημα διεξαγωγής ονομαστικής ψηφοφορίας επί της αρχής του νομοσχεδίου και των άρθρων 3 έως 13 που αφορούν τη σύσταση και λειτουργία του νέου Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας ΑΕ. Για τα ίδια άρθρα κατέθεσε και ο ΣΥΡΙΖΑ ένσταση αντισυνταγματικότητας, υποστηρίζοντας πως παραβιάζουν το άρθρο 2 παρ. 1 και το άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος.

Τροπολογίες

Στο σχέδιο νόμου, παράλληλα, έχουν κατατεθεί τρεις υπουργικές και επτά βουλευτικές τροπολογίες.

Η πρώτη υπουργική τροπολογία έχει διατάξεις σχετικές με τον εξορθολογισμό της χρήσης των κινήτρων για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής σε πυκνοδομημένες και αστικές περιοχές έως την έγκριση των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων – Ενίσχυση των ελέγχων – Μεταβατική διάταξη – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 27, τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 18 Νέου Οικοδομικού Κανονισμού και παρ. 1 άρθρου 44 ν. 4495/2027. Ρυθμίσεις για τους κοινόχρηστους χώρους σε περίπτωση επανεπιβολής ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 89 και αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 93 ν. 4759/2020. Ρύθμιση θεμάτων εφαρμογής Πολεοδομικής Μελέτης Οικοδομικών Συνεταιρισμών – Προσθήκη παρ. 15 άρθρου 39 ν. 4030/2011. Σώρευση της άδειας κατεδάφισης και της έγκρισης εργασιών κατεδάφισης στην περιοχή της Ανάπλασης I – Προσθήκη περ. Ι στην παρ. 4 άρθρου 23 ν. 3983/2011. 5. Παρατάσεις προθεσμιών – Τροποποιήσεις παρ. 7 άρθρου 17 ν. 4936/2022, παρ. 4 άρθρου 53Α ν. 4662/2020, άρθρου 96 ν. 4504/2017, παρ. 2 άρθρου 293 ν. 5020/2023.

Η δεύτερη υπουργική τροπολογία έχει διατάξεις σχετικά με τοποθετήσεις – μεταθέσεις – Τροποποίηση άρθρου 149 και περ. β παρ. 3 άρθρου 159 ν. 4662/2020. Μετακινήσεις – Αντικατάσταση άρθρου 161 ν. 4662/2020. Έκταση εφαρμογής διατάξεων περί μεταθέσεων και αποσπάσεων – Τροποποίηση άρθρου 162 ν. 4662/2020. Καθήκοντα, στελέχωση και διοικητική υπαγωγή Ειδικών Μονάδων Δασικών Επιχειρήσεων – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 38 ν. 4892/2022. 5. Ανάθεση αρμοδιοτήτων στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος για δράσεις πολιτικής προστασίας – Προσθήκη άρθρου 18Α στον ν. 4662/2020. Συμψηφισμός και επιστροφή ποσών έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε φυσικά και νομικά πρόσωπα – Προσθήκη παρ. 2α στο άρθρο εξηκοστό έκτο ν. 4839/2021.

Η τρίτη υπουργική τροπολογία έχει ρυθμίσεις για τη διάθεση τροχαίου υλικού και παρελκομένων – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 51 ν. 5092/2024. Ρυθμίσεις για την κυκλοφορία των επιβατηγών δημοσίας χρήσης οχημάτων «ΤΑΞΙ» που συμπληρώνουν το όριο ηλικίας απόσυρσης έως και την 30ή Απριλίου 2024. Επιπρόσθετη επιχορήγηση για την αναβάθμιση και την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου. Θέματα Μητρώων συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών – Τροποποίηση άρθρου 144 ν. 4764/2020 και άρθρων 39 και 65 π.δ. 71/2019. Μεταβατικές διατάξεις ισχύος βεβαιώσεων εγγραφής και πτυχίων που αφορούν στο ΜΗ.Τ.Ε. – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 39 και παρ. 6 άρθρου 65 π.δ. 71/2019.

Παράλληλα, έχουν κατατεθεί και οι εξής βουλευτικές τροπολογίας: Μία από τον βουλευτή της ΝΔ, Γιάννη Τραγάκη, για την εξέταση του δασικού χαρακτήρα του κτήματος Γ. Πάχη εντός της χωρικής αρμοδιότητας των Δήμων Κορυδαλλού και Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας για ιδιωτικές περιοχές. Μία τροπολογία από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για τη διατήρηση της κατά παρέκκλιση αρτιότητας σε περίπτωση υφισταμένου κτιρίου στο όμορο οικόπεδο, το οποίο έχει υπαχθεί σε ρύθμιση. Τρεις τροπολογίες από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ με θέματα την προώθηση τροπολογίας για τον αποχαρακτηρισμό λατομικών περιοχών εξόρυξης λατομικών ορυκτών (παρέμβαση στην παρ. 7 του άρθρου 48 του ν. 4512/2018 (ΦΕΚ Α’5). Την ενίσχυση του ανταποδοτικού οφέλους των τοπικών κοινωνιών από τους σταθμούς ΑΠΕ. Την τροποποίηση του άρθρου 154, «Αναβίωση φωτοβολταϊκών σταθμών για την εφαρμογή ενεργειακού συμψηφισμού» του ν. 5037/2023. Η βουλευτής της Νέας Αριστεράς, Πέτη Πέρκα, έχει καταθέσει τροπολογία με θέμα την παράταση της προθεσμίας σύναψη Σύμβασης Λειτουργικής Ενίσχυσης χωρίς υπαγωγή σε ανταγωνιστικές διαδικασίες από Ενεργειακές Κοινότητες της Δυτικής Μακεδονίας. Επίσης, τροπολογία έχει καταθέσει και η ανεξάρτητη βουλευτής, Αρετή Παπαϊωάννου, σχετικά με μέτρα προληπτικής πυροπροστασίας σε εκτός σχεδίου αδόμητα γήπεδα.

Πηγή: newsbeast.gr




Επιθεώρηση ιδιόκτητων κτιρίων Περιφέρειας ΑΜΘ στην Ξάνθη

Την Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης επισκέφθηκε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, το πρωί της Παρασκευής 22/03. Κύριος στόχος της επίσκεψης ήταν η επιθεώρηση κτιρίων που είναι ιδιοκτησίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με απώτερο στόχο την αξιοποίηση όσων από αυτά δεν είναι λειτουργικά.

Ο κ. Περιφερειάρχης δήλωσε σχετικά: «Είδαμε σήμερα μαζί με τους συναδέλφους από την ΠΕ Ξάνθης μία σειρά από κτίρια, που ανήκουν στην Περιφέρεια μας. Δυστυχώς, διαπιστώνουμε ότι κάποια από αυτά παρέμειναν επί σειρά ετών αναξιοποίητα και χωρίς φροντίδα, παρά το γεγονός ότι αποτελούν περιουσιακά στοιχεία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Η δική μας διοίκηση, ωστόσο, εκκινεί άμεσα τις διαδικασίες, ώστε τα κτίρια αυτά να καταστούν και πάλι ασφαλή και κατάλληλα για να αποδοθούν προς  χρήση για τις ανάγκες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και των πολιτών της».

Στην επιθεώρηση των κτιρίων, τον Περιφερειάρχη συνόδευσαν η Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Πολυξένη Μπρίκα, ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών, Επικοινωνιών και Καλών πρακτικών για την εξυπηρέτηση των πολιτών κ. Ιρφάν Χατζηγκενέ, ο εντεταλμένος σύμβουλος για θέματα ψηφιακής μετάβασης, ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και πολιτικής γης Ριτβάν Μολλά Ισά, η Περιφερειακή Σύμβουλος κ. Βάσω Παυλακάκη  και υπάλληλοι της ΠΕ Ξάνθης