Ολοκληρώθηκε η καταβολη αποζημιώσεων για την ευλογιά σε κτηνοτρόφους της Π.Ε. Καβάλας

Τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025, ολοκληρώθηκε η καταβολή αποζημιώσεων προς 31 κτηνοτρόφους της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, των οποίων τα ζώα θανατώθηκαν λόγω της ζωονόσου της ευλογιάς. Το συνολικό ποσό που καταβλήθηκε ανέρχεται σε 1.221.000 ευρώ.

Στις επόμενες ημέρες αναμένεται η καταβολή αποζημιώσεων και σε τέσσερις επιπλέον δικαιούχους.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος, δήλωσε:

«Η αποζημίωση των κτηνοτρόφων έγινε σε χρόνο-ρεκόρ από τις υπηρεσίες της ΠΑΜΘ/Π.Ε. Καβάλας. Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στους πληγέντες και συνεχίζουμε να διεκδικούμε λύσεις για όσους επλήγησαν έμμεσα από τα περιοριστικά μέτρα — είτε είναι κτηνοτρόφοι χωρίς νοσούντα ζώα, είτε παραγωγοί ζωοτροφών που δεν μπόρεσαν να διαθέσουν την παραγωγή τους».

Τέλος, ευχαρίστησε τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χριστόδουλο Τοψίδη για την καθοριστική του συμβολή, ενώ κάλεσε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να προχωρήσει άμεσα στην εφαρμογή μέτρων για την ανασύσταση των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, όπως έχει υποσχεθεί και ο Υφυπουργός κ. Σταμενίτης.




Ι. Πασχαλίδης: Στήριξη 22 εκατ. ευρώ για αγρότες και κτηνοτρόφους

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Ιωάννης Πασχαλίδης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κώστα Τσιάρα, να προχωρήσει σε υπερδέσμευση ύψους 22 εκατομμυρίων ευρώ στο πλαίσιο της Παρέμβασης Π3-77-1.1 του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΣΣ ΚΑΠ) 2023-2027.

«Η απόφαση αυτή αποτελεί μια σημαντική στήριξη για τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους της χώρας μας, καθώς διασφαλίζει ότι όλες οι προτάσεις που πληρούν τα κριτήρια επιλεξιμότητας θα ενταχθούν στο πρόγραμμα. Είναι μια κίνηση που ενισχύει τη συνεργασία μεταξύ των παραγωγών και τους βοηθά να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της αγοράς, ενισχύοντας τη θέση τους στην αλυσίδα αξίας της αγροδιατροφής», δήλωσε ο κ. Πασχαλίδης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η πρόσκληση είχε προϋπολογισμό 31,1 εκατ. ευρώ, ωστόσο οι αιτήσεις στήριξης ξεπέρασαν τα 52,3 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να απαιτηθεί η επιπλέον χρηματοδότηση για να καλυφθούν όλες οι προτάσεις που πληρούν τα κριτήρια.

Ο κ. Πασχαλίδης τόνισε τη σημασία της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, επισημαίνοντας ότι «η κυβέρνηση συνεχίζει να στηρίζει έμπρακτα τον πρωτογενή τομέα, αποδεικνύοντας ότι παραμένει στο πλευρό των παραγωγών. Η ανάπτυξη της αγροτικής οικονομίας αποτελεί προτεραιότητα και η αύξηση της χρηματοδότησης δείχνει τη δέσμευσή μας για έναν ισχυρό και βιώσιμο αγροτικό τομέα».




Ήρθαν χρήματα για αποζημιώσεις σε κτηνοτρόφους | Ικανοποίηση Τοψίδη

Συνολικά πάνω από 5,5 εκατομμύρια ευρώ πίστωσε σε Περιφέρειες το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προκειμένου να δοθούν αποζημιώσεις σε κτηνοτρόφους των οποίων ζώα θανατώθηκαν λόγω0 ευλογιάς και πανώλης.

Στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονία και Θράκης πιστώθηκαν ως πρώτη δόση 1.640.000 ευρώ (886.000 για τον νότιο Έβρο και 762.000 για το βόρειο τμήμα του νομού), ενώ αναμένονται και άλλα χρήματα για όλες τις περιοχές που επλήγησαν.

Μετά την εξέλιξη αυτή, ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης εξέφρασε την ικανοποίησή του:

“Η αποζημίωση των κτηνοτρόφων των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου και Ροδόπης για την απώλεια ζωικού κεφαλαίου λόγω της ευλογιάς, χωρίς την υποχρέωση προσκόμισης φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, αποτελεί μία δικαίωση της προσπάθειας που καταβάλλαμε όλο αυτό το διάστημα ως διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για να πετύχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομική στήριξη των πληττόμενων κτηνοτρόφων.

Η συγκεκριμένη απόφαση εντάσσεται στα μέτρα στήριξης που έλαβε η Κυβέρνηση έπειτα από τις καταστροφικές πυρκαγιές και αποτελεί μία ανακούφιση για τους κτηνοτρόφους, προκειμένου να αντιμετωπιστούν άμεσα οι ζημιές που προκάλεσε η ευλογιά, να αποτραπεί η εγκατάλειψη του κτηνοτροφικού επαγγέλματος και οι κοινωνικές επιπτώσεις που μπορεί να έχουν πολλαπλασιαστικές συνέπειες στην ύπαιθρο.

Μέσα από μια διαρκή διαδικασία διαλόγου με τους φορείς των κτηνοτρόφων στην Περιφέρεια ΑΜΘ διαμορφώσαμε και θέσαμε έγκαιρα στη διάθεση του ΥΠΑΑΤ ένα πλαίσιο προτάσεων ουσιαστικής στήριξης των πληττόμενων κτηνοτρόφων, για την υλοποίηση των οποίων καθοριστική είναι η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου να καταβάλλει σε όλους ανεξαιρέτως τους δικαιούχους τις αποζημιώσεις για την ευλογιά.”

Πηγή: e-evros




Καβάλα | Μια ακόμη μεγάλη καταστροφή για τους κτηνοτρόφους

Η ευλογιά ταλαιπωρεί τις κτηνοτροφικές μονάδες του Νομού. Άλλες είναι σε καραντίνα κι άλλες σε επιτήρηση. Το χειρότερο αφορά το μέλλον που φαίνεται να έχει η υπόθεση.

Ήδη τα 9 κρούσματα λέγεται ότι αυξήθηκαν τις προηγούμενες μέρες σε 13. Και το πρόβλημα συνεχίζεται… Μιλήσαμε με τον πάντα ενημερωμένο πρόεδρο του Συνδέσμου Κτηνοτρόφων Ν. Καβάλας κ. Νίκο Δημόπουλο.

Η συνέντευξη

Ερ: Πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα για τους κτηνοτρόφους του Νομού Καβάλας και ειδικότερα στον Δήμο Νέστου, όπου εκεί ακούμε ότι συνεχίζεται η καραντίνα λόγω των κρουσμάτων ευλογιάς σε πρόβατα.

Απ: Υπάρχει μια μεγάλη καταστροφή στην περιοχή. Τα περισσότερα κοπάδια (που υπήρξαν τα κρούσματα) είναι με λίγα ζώα. Τα κοπάδια που έχουν καταστραφεί είναι μικρά. Έχουμε και πολύ μεγάλες μονάδες που έχουν και 3-4 χιλιάδες ζώα και φανταστείτε τώρα να βρεθεί ένα ζώο θετικό σ’ αυτήν τη μονάδα και να καταστραφεί όλη η υπόλοιπη. Ταυτόχρονα όταν έχουμε περιστατικά σε μικρές μονάδες τότε έχουμε εκεί πολλούς ανθρώπους οι οποίοι μένουν άνεργοι. Καταστρέφεται το ζωικό τους κεφάλαιο. Το λίγο ή το πολύ φυσικά και είναι σχετικό…

Ερ: Μας λέει η τοπική υπηρεσία ότι ως το τέλος αυτής της εβδομάδας θα σφαχθούν 2 χιλιάδες πρόβατα.

Απ: Όλα μαζί θα είναι τόσα. Όσα σφάχτηκαν και όσα θα σφαχθούν. Τα οποία είναι και ύποπτα απ` ότι φαίνεται. Είναι μεγάλος ο αριθμός. Το κακό είναι ότι η νόσος δεν σταματάει, συνεχίζει παρά τα μέτρα που παίρνουν όλοι οι κτηνοτρόφοι στην περιοχή. Παρότι οι περισσότεροι δεν βγάζουν τα ζώα έξω, υποχρεωτικά. Παρά την απουσία της πολιτείας η οποία ούτε ασχολείται καθόλου. Θα δει ποια θα σφαχθούν στο τέλος, θα δώσει μια αποζημίωση και μετά θα τρέχουν οι κτηνοτρόφοι για να μπούνε στο πρόγραμμα προκειμένου να μπορέσουν να πάρουν καινούργια και επιδοτούμενα ζώα. Ποιος θα μπει σε αυτή τη διαδικασία; Από τη στιγμή που σφάζονται τα ζώα, πάνω από 20% ο κόσμος- οι θιγόμενοι κτηνοτρόφοι- δεν γυρνάει στο επάγγελμα. Είναι μια ψυχοφθόρα διαδικασία και οικονομικά και ψυχολογικά.

Ερ: Λέτε ότι το κράτος, η πολιτεία απουσιάζει από αυτή τη ζημιά που πάθατε;

Απ: Εμείς δεν παρακαλάμε κανέναν για αυτά τα θέματα. Είναι υποχρεωμένη η πολιτεία τη στιγμή που σου δεσμεύει την περιουσία, στην κατάσχει με λίγα λόγια, την καταστρέφει, να σε αποζημιώσει σύμφωνα με την εμπορική αξία των ζώων. Κι αυτό δυστυχώς δε γίνεται. Υπήρχε μια αποζημίωση στα 100 ευρώ σε ζώα που είναι στην ηλικία 6 μηνών έως 3 χρονών. Με βάση αυτήν τη τιμή αυτά που ήταν πάνω από 3 χρονών και αυτά που ήταν κάτω από 6 μηνών, ποσοστιαία μειωνόταν η αξία τους. Στο τέλος θα έφτανε να πάρεις 60-70 ευρώ το ζώο και κατά μέσο όρο μια αποζημίωση λες και είναι κουνέλια τα πρόβατα. Αυξήθηκε σύμφωνα με τον Υπουργό στα 220 ευρώ για τους μιγάδες γιατί το 99% των ζώων είναι μιγάδες, δεν έχουν πιστοποιητικό καθαροαιμίας. Τα 220 ευρώ είναι μια σημαντική αύξηση αλλά και πάλι αν δεν λειτουργήσει το μέτρο «5-2» δεν θα γίνει τίποτα. Το μέτρο είχε εξαγγελθεί πέρσι. Δεν μπόρεσε κανείς να μπει και να πάρει ζώα. Δηλαδή είναι ένα μέτρο στο οποίο μπαίνει ο κτηνοτρόφος και την αξία των ζώων που αγοράζει 100% την επιδοτείται. Αν δεν γίνει αυτό, κανένας σχεδόν  από αυτούς  τους ανθρώπους δεν θα ξανά ασχοληθεί με ζώα. Θα πάρουν τα χρήματα και θα ασχοληθούν με κάτι άλλο. Θα πάνε να κάνουμε με μια άλλη δουλειά. Τουλάχιστον αυτοί οι άνθρωποι ξέρουν να δουλεύουν.

Ερ: Οι τιμές του κρέατος αυξάνονται στα κρεοπωλεία της περιοχής μας μετά από αυτή την εξέλιξη αλλά και μετά την πανώλη που είχαμε πιο μπροστά;

Απ: Γενικά θα αυξηθεί η τιμή του κρέατος. Είναι λογικό από τη στιγμή που δεν υπάρχει προσφορά. Η ποσότητα δεν είναι μεγάλη, δεν είναι τεράστια. Να ξέρετε όμως είναι τα πραγματικά ζώα που σφάζονται. Υπάρχουν περιοχές στη χώρα οι οποίες δηλώνουν 4-5 εκατομμύρια ζώα που σφάζονται και δεν έχουν ούτε το 1/5 από αυτά που αναφέρουν. Εδώ στην περιοχή μας έχουμε κάποια προβλήματα. Και στη Θάσο έχουμε προβλήματα αλλά δεν σφάζονται θεωρητικά τα ζώα. Σφάζονται τα πραγματικά ζώα.

 

www.proininews.gr




Το πρόβλημα με τα βοσκοτόπια και η νέα Κ.Α.Π τέθηκαν στην συνάντηση Κελέτση με κτηνοτρόφους της ΑΜ-Θ

Συνάντηση και συζήτηση με τους εκπροσώπους των Κτνοτροφικών Συλλόγων για τα προβλήματα της κτηνοτροφίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης πραγματοποίησε την Παρασκευή ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Σταύρος Κελέτσης.

Τέθηκαν επί τάπητος τα προβλήματα των κτηνοτρόφων της Περιφέρειας ΑΜ-Θ όπως τα βοσκοτόπια αλλά και η νέα Κ.Α.Π




Μ. Λαζαρίδης: «Ενώνοντας τις δυνάμεις μας, μπορούμε να πετύχουμε πολλά για τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους μας»

Συνεδρίασε για πρώτη φορά, χθες, Πέμπτη 26 Οκτωβρίου, το άτυπο συμβουλευτικό όργανο που συνέστησε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης για τον πρωτογενή τομέα.

Ανταλλάχθηκαν απόψεις, διατυπώθηκαν προβληματισμοί και ιεραρχήθηκαν οι προτεραιότητες των αγροτών και των κτηνοτρόφων, με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων τους. Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε στο πολιτικό γραφείο του κ. Λαζαρίδη, με το κλίμα να είναι εξαιρετικό και τη διάθεση όλων για εξεύρεση λύσεων, μεγάλη.

Στο συγκεκριμένο όργανο θα συμμετέχουν στις τακτικές του συνεδριάσεις οι κ. Ζαφείριος Μυστακίδης (Πρόεδρος ΓΕΩΤΕΕ ΑΜ), Σάββας Αργυράκης (Πρόεδρος Αγροτικού Συλλόγου Δήμου Νέστου), Nικόλαος Δημόπουλος (Πρόεδρος Κτηνοτροφικού Συλλόγου Καβάλας), Κωνσταντίνος Λεπίδας (Πρόεδρος ΕΑΣ Καβάλας), Γρηγόριος Γρουζίδης (Πρόεδρος Αγροτικού Συλλόγου Δήμου Παγγαίου), Κωνσταντίνος Παπαμερής (σύμβουλος για αγροτικά θέματα του Δήμου Παγγαίου) και ο γεωπόνος Γεώργιος Τζελέπης.

Η απόφαση για να προχωρήσει το εν λόγω εγχείρημα ελήφθη στα τέλη του περασμένου Ιουνίου, μετά από επίσκεψη του κ. Λαζαρίδη σε χωριά του πρώην Δήμου Ορφανού για να συζητήσει με αγρότες τα προβλήματα ακαρπίας της ελιάς, αλλά και για να κάνουν έναν γενικότερο προσδιορισμό των προβλημάτων του πρωτογενούς τομέα που έχει να αντιμετωπίσει στη νέα της τετραετία η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

«Είμαι από τους ανθρώπους που πιστεύουν ότι, ενώνοντας τις δυνάμεις μας, μπορούμε να πετύχουμε πολλά για τον αγροτικό μας κόσμο στην Π.Ε. Καβάλας», δήλωσε ο κ. Λαζαρίδης, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την έκβαση της συζήτησης και το μέλλον του άτυπου συμβουλευτικού οργάνου.




Άμεσα αποζημιώσεις στη Θεσσαλία 1 δισ. ευρώ – Έως μέσα Οκτωβρίου η προκαταβολή σε αγρότες, κτηνοτρόφους

Το χρονοδιάγραμμα καταβολής των αποζημιώσεων στους πληγέντες από τις πλημμύρες που προκάλεσε η καταστροφική κακοκαιρία Daniel στη Θεσσαλία έδωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης

Μιλώντας στην ΕΡΤ και τους Κώστα Παπαχλιμίντζο και Χριστίνα Βίδου, ο κ. Αυγενάκης τόνισε πως τον Οκτώβριο θα δοθεί η προκαταβολή των αποζημιώσεων στους πληγέντες γεωργούς και κτηνοτρόφους.

«Η εικόνα που έχουμε είναι ότι σιγά σιγά αποκαθίσταται η επαφή, η πρόσβαση σε όλα τα χωριά. Έχουμε μια καλύτερη επικοινωνία πλέον μεταξύ οικισμών, έχουμε ζητήματα και με τη διανομή των ζωοτροφών, αλλά εξελίσσεται με τη βοήθεια του στρατού και τους ευχαριστούμε. Έχουμε κάποια θεματάκια με το νερό. Πλέον η εικόνα είναι διαχειρίσιμη.

Έχουμε επαφή, εικόνα, έχουμε επικοινωνία με όλους τους οικισμούς, με όλους τους νομούς. Υπάρχει ένας εξαιρετικός συντονισμός μεταξύ όλων των δυνάμεων που επιχειρούν στις περιοχές αλλά και του συντονιστικού. Όλα είναι σε ένα καλύτερο δρόμο, σίγουρα όμως θα πάρει χρόνο. Κακά τα ψέματα, ήταν βαρύ το χτύπημα και πολλοί δεν το περίμεναν. Ο αιφνιδιασμός είναι ο χειρότερος εχθρός μας», ανέφερε ο κ. Αυγενάκης.

Περιφέρεια και δήμοι αρμόδιοι για το ζήτημα των νεκρών ζώων

Για το ζήτημα με τα νεκρά ζώα ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων τόνισε ότι αρμόδια για να τα συλλέξει είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας σε συνεργασία με τους δήμους.

«Η κατάσταση είναι αυτή τη στιγμή εξαιρετικά έντονη και κάποιοι δεν έχουν βρει ακόμα τον βηματισμό τους. Αλλά εδώ είμαστε με τη βοήθεια όλων να τα καταφέρουμε και με τους μικρότερους δημάρχους, οι οποίοι έχουν τέτοια ζητήματα.

Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι από χθες το απόγευμα λειτουργεί και η ΒΙΠΕ Λάρισας, οπότε και εκεί προχωράει η καύση. Είναι μια μεγάλη μονάδα. Μπορεί να εξυπηρετήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό, σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό όλη αυτή την προσπάθεια της καύσης των νεκρών ζώων, οπότε είμαστε σαφώς περισσότερο ήρεμοι -αλλά δεν θα σταματήσουμε φυσικά την προσπάθειά μας», δήλωσε ο υπουργός.

Ειδικό τηλεφωνικό κέντρο για τις αποζημιώσεις σε αγρότες και κτηνοτρόφους
Όσον αφορά στο κομμάτι των αποζημιώσεων ο κ. Αυγενάκης τόνισε ότι στήθηκε ένα τηλεφωνικό κέντρο, ένα κέντρο εξυπηρέτησης των αγροτών και κτηνοτρόφων στα γραφεία του ΕΛΓΑ (2410-231938, 2410-231929). «Σε αυτά τα νούμερα μπορούν να απευθύνονται και να ρωτούν αγρότες, κτηνοτρόφοι, μελισσοκόμοι, αλιείς, ό,τι προβλήματα, ό,τι απορίες έχουν. Ακόμα κι αν οι υπάλληλοι οι οποίοι έχουν αναλάβει τον ρόλο αυτό δεν είναι σε θέση να απαντήσουν εκείνη την ώρα, θα κρατήσουν τα στοιχεία ώστε να τους επιστραφεί το τηλεφώνημα».

ΥΠΟΙΚ: Περίπου 1 δισ. ευρώ θα πέσει άμεσα στη Θεσσαλία

Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, Όμηρος Τσάπαλος, μιλώντας και αυτός στην ΕΡΤ και αναφερόμενος στις αποζημιώσεις είπε πως περίπου 1 δισ. ευρώ θα πέσει άμεσα στη Θεσσαλία.

Αναφορικά με την κατανομή των αποζημιώσεων στους δικαιούχους είπε ότι θα πάρουν το 80% της εκτιμητέας ζημιάς για τα σπίτια τους και το υπόλοιπο 20% μπορεί να καλυφθεί με άτοκο δάνειο με εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου.

Για αγροτικές και κτηνοτροφικές επιχειρήσεις που υπέστησαν ζημιές το κράτος θα καλύψει το 70% και το υπόλοιπο 30% επίσης μπορεί να καλυφθεί με άτοκο δάνειο με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

Το να καλυφθεί το 70% των ζημιών είναι μια πάρα πολύ σημαντική βοήθεια για τον κάθε επιχειρηματία στη συγκεκριμένη περιοχή, είπε. Αν συνδυαστούν όλα αυτά και με τη στεγαστική συνδρομή και με τα έξτρα χρήματα που θα πάρει ως νοικοκυριό και με κάποιες επιδοτήσεις που θα δοθούν στη συνέχεια όσον αφορά τις καλλιέργειές του, νομίζω ότι η ζημία που υπέστη καλύπτεται σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό.

Παπαθανάσης: Πώς θα εκταμιευθούν οι πόροι για τη Θεσσαλία
Χθες ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας, Νίκος Παπαθανάσης, μιλώντας στο OPEN ανέλυσε τα πόσα χρήματα θα διατεθούν για την αποκατάσταση ζημιών και τις αποζημιώσεις.

«Τα ποσά είναι ικανά να καλύψουν αρκετές από τις δαπάνες, τα έργα υποδομής, την πρώτη αρωγή σε επιχειρήσεις. Βεβαίως θα συνοδευθούν τα χρήματα αυτά μαζί με πόρους από το εθνικό μας ταμείο. Ακόμα δεν μπορεί να προσδιοριστεί το ποσό καθώς θα πρέπει να αποτιμήσουμε τη ζημιά. Πέραν αυτών των χρημάτων υπάρχει και το Ταμείο Αλληλεγγύης. Η Ευρώπη θα πρέπει να δει πρώτα την αποτίμηση της ζημιάς και μετά να αποφασίσει. Εμείς κάναμε μια συζήτηση, πήραμε ένα αρκετά υψηλό ποσό με μια εναλλακτική όδευση χρημάτων και νέους πόρους. 2,2 δις ευρώ που θα ξεκινήσουν από τώρα να μπαίνουν στην οικονομία διότι θα έρθουν και για στήριξη των επιχειρήσεων και υποδομής και στη συνέχεια στις 15 Οκτωβρίου που θα μπορέσουμε να έχουμε μια αποτίμηση της ζημιάς θα κάνουμε και αίτηση για το Ταμείο Αλληλεγγύης, το οποίο μπορεί να δώσει έως 400 εκατ. ευρώ και έρχεται και ένα συμπληρωματικό Ταμείο αγροτικής υποστήριξης των ζημιών που θα καλύψει και αυτό ένα ποσό».

Η Ελλάδα θα λάβει 400 εκατ. μέχρι το τέλος του έτους
«Άμεσα θα πάρουμε χρήματα. Μέχρι τέλος του έτους υπολογίζουμε πως 400 εκατ. θα έχουν πέσει στην ελληνική οικονομία, που θα είναι ευρωπαϊκά χρήματα. Αυτά θα είναι η πρώτη αρωγή και ταυτόχρονα θα έχουμε και δημόσιους πόρους από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων που θα υποστηρίξουμε τους συμπολίτες μας. Δεν θα μείνει κανείς χωρίς στήριξη. Ούτε νοικοκυριά, ούτε επιχειρήσεις», πρόσθεσε ο κ. Παπαθανάσης.

iefimerida.gr

 

 

 

 




Αυγενάκης | “Άμεσα και ευέλικτα η στήριξη στους πληγέντες παραγωγούς και κτηνοτρόφους”

Mια πρώτη αυτοψία κυβερνητικού κλιμακίου υπό τον υπουργό Εσωτερικών Μάκη Βορίδη, στα καμένα του νομού τη Δευτέρα 28 Αυγούστου διαπίστωσε το μέγεθος της καταστροφής.

Σε μια πρώτη ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Λευτέρης Αυγενάκης δηλώνει πως «με γνώμονα την ταχεία αξιολόγηση των ζημιών από τον ΕΛΓΑ και τη λήψη μέτρων που θα ανακουφίσουν τις περιοχές και θα επιτρέψουν την αναγέννησή τους, δεσμευόμαστε να κινηθούμε άμεσα και ευέλικτα».