Ελληνογαλλική άσκηση νότια της Κρήτης – Σαφές μήνυμα στήριξης για την πόντιση του ηλεκτρικού καλωδίου

Η Ελλάδα και η Γαλλία πραγματοποιούν κοινή ναυτική άσκηση νότια της Κρήτης, με τη συμμετοχή του γαλλικού αεροπλανοφόρου «Σαρλ ντε Γκωλ» και μονάδων του Πολεμικού Ναυτικού. Η άσκηση τύπου Passex γίνεται λίγο πριν τον κατάπλου του γαλλικού στολίσκου στο Ηράκλειο και αργότερα στον Πειραιά.

Η παρουσία του αεροπλανοφόρου στην περιοχή ενισχύει το γεωπολιτικό αποτύπωμα της ελληνογαλλικής συνεργασίας και αποτελεί σαφές μήνυμα υποστήριξης για την προώθηση του έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου (Great Sea Interconnector).

Ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, δήλωσε ότι το έργο θα προχωρήσει κανονικά, με την υποστήριξη της Κυπριακής Δημοκρατίας και υπό το πλαίσιο του διεθνούς δικαίου, σημειώνοντας πως δεν απαιτείται καμία ειδική άδεια για τις σχετικές δραστηριότητες.

Από την πλευρά της, η Τουρκία έχει εκφράσει ενόχληση για την πόντιση του καλωδίου, ενώ τουρκικό πλοίο συλλογής πληροφοριών έχει καταγραφεί να κινείται στην περιοχή μεταξύ Κρήτης και Κάσου. Η ελληνική πλευρά παρακολουθεί τις τουρκικές κινήσεις, παραμένοντας σταθερή στον σχεδιασμό του έργου.

Η άσκηση και η πρόοδος του διασυνδετικού καλωδίου επιβεβαιώνουν την προσήλωση της Αθήνας στη στρατηγική ενίσχυσης της ενεργειακής αυτονομίας και της σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο.




Τουρκική κορβέτα παρενόχλησε ξανά ερευνητικά πλοία που εκτελούν εργασίες βόρεια της Κρήτης

Συνεχίζεται η προκλητική δράση της Τουρκίας στο Αιγαίο, σε μια ακόμη προσπάθεια να δημιουργήσει τετελεσμένα, ακόμη και οβρείως της Κρήτης.

Η κορβέτα TCG Bartın του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού, παρεχνόλησε ξανά τα ερευνητικά πλοία «Ievoli Relume» και «NGWorker», που βρίσκονται βόρεια της Κρήτης, πραγματοποιώντας εργασίες πόντησης υποθαλάσσιων καλωδίων.
Η νέα αυτή πρόκληση έρχεται μόλις 9 ημέρες μετά την παρενόχληση των ερευνητικών πλοίων και πάλι στην περιοχή της Κρήτης.
  • Διαβάστε επίσης: Τουρκική κορβέτα παρακολουθεί τις έρευνες στο Κρητικό Πέλαγος – Επί τόπου Φρεγάτα του ΠΝ

Το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό εξέδωσε νέα NAVTEX που δεσμεύει θαλάσσια περιοχή βόρεια της Κρήτης από τις 11 έως τις 13 Φεβρουαρίου 2025, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες για την πόντιση υποθαλάσσιων καλωδίων σε διεθνή ύδατα.

Από την πλευρά της η Άγκυρα, έστειλε ξανά την τουρκική κορβέτα TCG Bartın, η οποία έφτασε σε απόσταση 20 μιλίων από τα δύο ερευνητικά πλοία και τα παρενόχλησε.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έστειλε μήνυμα μέσω ασυρμάτου ότι τα ερευνητικά πλοία βρίσκονται παράνομα σε περιοχή εκτός ελληνικής δικαιοδοσίας και τα κάλεσε να σταματήσουν τις εργασίες τους.

Στο σημείο έχει αναπτυχθεί ήδη ελληνική φρεγάτα, όπως ακριβώς και την προηγούμενη φορά, ενώ το τουρκικό πολεμικό πλοίο δεν έχει πλησιάσει περισσότερο τα δύο ερευνητικά πλοία, που συνεχίζουν απρόσκοπτα τις εργασίες τους στην περιοχή της NAVTEX.

Πηγή:cnn.gr




ΠΑΣΟΚ | Κοινή δήλωση των βουλευτών Κρήτης για τα προβλήματα των εργαζομένων στον τουρισμό

Με αφορμή τις κινητοποιήσεις εργαζομένων στον τουρισμό ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου οι βουλευτές της Κρήτης του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Κατερίνα Σπυριδάκη, βουλευτής Λασιθίου και Τομεάρχης Τουρισμού, Ελένη Βατσινά, βουλευτής Ηρακλείου και Τομεάρχης Μικρομεσαίας Επιχειρηματικότητας, Φραγκίσκος Παρασύρης, βουλευτής Ηρακλείου και Τομεάρχης Ενέργειας, και Μανόλης Χνάρης, βουλευτής Ρεθύμνης και Τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σε κοινή τους δήλωση εκφράζουν τη συμπαράστασή τους και σημειώνουν: «Δεν γίνεται να πανηγυρίζουμε για “χρονιές ρεκόρ” και να μη σκεφτόμαστε αυτούς που πραγματικά σήκωσαν το φορτίο της επιτυχίας. Αντ’ αυτού, η Πολιτεία τους αφήνει πρακτικά ακάλυπτους για μήνες, με ένα εισόδημα επτάμισι μισθών σε ετήσια βάση, με έξι μισθούς να λαμβάνουν από την εποχική τους εργασία και ενάμιση μισθό από το Ταμείο Ανεργίας».

Οι βουλευτές Κρήτης του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής επισημαίνουν πως οι εργαζόμενοι στον τουρισμό στρέφονται σε άλλους εργασιακούς χώρους και το έλλειμμα σε εργατικό δυναμικό, τόσο σε αριθμούς όσο και σε επίπεδο κατάρτισης, όλο και γιγαντώνεται. Ειδικά δε στην Κρήτη, αναφέρουν ότι «χιλιάδες εργαζόμενοι σε ετήσια βάση εγκαταλείπουν τις δουλειές τους, επειδή πολύ απλά δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα».

Επίσης τονίζουν ότι για το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, χρειάζεται ένα στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό, ένα σχέδιο που στο τώρα να θέτει τα θεμέλια και να οδηγεί τον τουρισμό μας στην αειφορία και τη βιωσιμότητα, κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά. Σε αυτό το στρατηγικό σχέδιο οι βασικοί πρωταγωνιστές οφείλουν να είναι οι άνθρωποι του τουρισμού. Οι άνθρωποι που χάρη σε αυτούς ο ελληνικός τουρισμός κάθε χρόνο πετυχαίνει τη μια επιτυχία μετά την άλλη.

Πηγή: Newsbeast.gr




Στον «χορό» των κινητοποιήσεων και οι αγρότες της Κρήτης | Απέκλεισαν την εθνική οδό

Σε συμβολικό ολιγόλεπτο αποκλεισμό της Εθνικής Οδού Χανίων – Ρεθύμνου στην περιοχή Μεγάλα Χωράφια προχώρησαν σήμερα το μεσημέρι αγρότες μετά από κάλεσμα της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Χανίων η οποία με ανακοίνωση της κάλεσε όλους τους αγρότες να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις, διεκδικώντας μέτρα προστασίας του εισοδήματός τους.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωτικής Ομοσπονδίας Μανούσο Σταυριανουδάκη, οι αγρότες ζητούν μείωση του κόστους παραγωγής, αναπλήρωση του εισοδήματος τους, αλλαγή του κανονισμού του ΕΛΓΑ, αύξηση του αφορολόγητου και ολοκληρωμένο πρόγραμμα δακοκτονίας με κρατική ευθύνη.

Η πορεία των αγροτικών κινητοποιήσεων στα Χανιά, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, θα κριθεί στην προγραμματισμένη για αύριο συνεδρίαση της πανελλαδικής επιτροπής των μπλόκων που θα πραγματοποιηθεί στη Νίκαια Λάρισας.

Πηγές:
φωτογραφίες – βίντεο: flashnews.gr 
Κείμενο: Newsbeast.gr