Έβρος: SOS εκπέμπει η μελισσοκομεία | «Τα μελίσσια πεθαίνουν, χρειαζόμαστε επιστήμονες και κράτος δίπλα μας» λένε μελισσοκόμοι

«Η μελισσοκομεία καταρρέει στην Ελλάδα. Δουλεύουμε για να σώσουμε τα μελίσσια μας, πεθαίνουν από μόνα τους. Κινδυνεύουν από την κλιματική αλλαγή» είπε χαρακτηριστικά μιλώντας στην ΕΡΤ Ορεστιάδας, ο Μόσχος Ντιόνιας, ένας εκ των ,μεγαλύτερων μελισσοκόμων του νομού Έβρου, που διατηρεί περισσότερα από 650 μελίσσια.

Χαρακτήρισε πρωτόγνωρο το φετινό φαινόμενο επιβίωσης των μελισσών καθώς δεν υπάρχει γύρη. Η βλάστηση δεν επανήλθε μετά τις καταστροφικές φωτιές στον βαθμό που θα βοηθούσε τη μέλισσα, ενώ παράλληλα εξαφανίστηκαν εκατομμύρια εντόμων-επικονιαστές που κάηκαν επίσης.

«Χάθηκαν πάρα πολλά μελίσσια όμως το ενδιαφέρον του κράτους επικεντρώνεται περισσότερο στην κτηνοτροφία. Οι ζωονόσοι δεν θα είναι τίποτα μπροστά σε αυτό που θα συμβεί αν χαθεί η μέλισσα» σημείωσε ο κ. Ντιόνιας.

Επιπλέον, υπογράμμισε πως θα πρέπει θα υπάρξει άμεσα κρατική και επιστημονική μέριμνα ώστε ο κλάδος να κρατηθεί στην περιοχή καθώς το επάγγελμα του μελισσοκόμου εγκαταλείπεται αφού πλέον χρειάζεται μετακίνηση μελισσιών σε άλλες περιοχές, που καλύπτουν τις ανάγκες για γύρη. «Κάτι πρέπει να γίνει γιατί χανόμαστε, χρειαζόμαστε τους επιστήμονες κοντά μας. Η μέλισσα από μόνη της δεν μπορεί πλέον να επιβιώσει», υπογράμμισε ο κ. Ντιόνιας.

Συνέντευξη: Μαρία Μανάκα

Πηγή: ertnews.gr




Θράκη: πού είναι το κράτος;

Ο προπηλακισμός στην Ξάνθη

Από ακραία στοιχεία της μειονότητας, του μουφτή Κομοτηνής Χαλήλ Τζιχάτ, τον οποίο διόρισε το ελληνικό κράτος και η εκδίωξή του από το τέμενος όπου πήγε να προσευχηθεί αποκάλυψε, για άλλη μια φορά, τις επιδιώξεις της Τουρκίας στη Θράκη, μέσω των ανθρώπων που ελέγχει το τουρκικό προξενείο και την αδιαφορία της Αθήνας να παρέμβει και να προστατεύσει τη μειονότητα και το κύρος της πολιτείας.

Ο διορισμένος μουφτής είναι δημόσιο πρόσωπο

Και η ελληνική πολιτεία οφείλει να του παράσχει όλα όσα θα τον διευκολύνουν στο έργο του, κυρίως, την ασφάλεια της ζωής του. Δεν το έκανε και αυτό μεταδίδει στους δράστες το μήνυμα πως είναι ελεύθεροι να συνεχίσουν την ασυδοσία τους.

Αυτού του είδους οι προκλήσεις

Αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για τη μεγάλη πλειοψηφία της μειονότητας να συνεχίσει να εκδηλώνει τη διάθεσή της να συνυπάρξει με τους χριστιανούς συμπολίτες της σε μια ευρωπαϊκή, δημοκρατική χώρα. Οσοι το επιδιώκουν απομονώνονται κοινωνικά και υφίστανται ακόμη και παράνομες συνέπειες, αφού το κράτος που θα τους προστάτευε απουσιάζει.

Πρωταγωνιστής του προπηλακισμού υπήρξε γνωστό πρόσωπο, υποψήφιος στις ευρωεκλογές του μειονοτικού κόμματος DEB (Κόμμα Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας), το οποίο στις αρχές της εβδομάδας συνδιοργάνωσε μαζί με ακραία στοιχεία από τα Σκόπια, τα οποία, επίσης, έχουν επαφές με την Τουρκία, Forum στη Θεσσαλονίκη για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Ομάδα μειονοτικών

Πριν από λίγες ημέρες, συναντήθηκε στην Τουρκία με τον κ. Ερντογάν, ενώ ο τούρκος υπουργός Εξωτερικών Χακάν Φιντάν, που στις 8 Νοεμβρίου θα επισκεφθεί την Αθήνα, σε συνέντευξή του σε τουρκικό τηλεοπτικό δίκτυο αναφέρθηκε, επανειλημμένως, στα δικαιώματα της μειονότητας που, κατά τον ίδιο, καταπατούνται. Μεταξύ των δικαιωμάτων αυτών ανέφερε τα λατρευτικά και την εκπαίδευση.

Υπό την εποπτεία του τουρκικού προξενείου

Λειτουργούν και παράνομοι μουφτήδες στους νομούς της Θράκης, δήθεν εκλεγμένοι από τον λαό, αλλά αυτή η πρακτική δεν εφαρμόζεται σε καμιά μουσουλμανική χώρα.

Σε όλες, τον θρησκευτικό ηγέτη ορίζει το Ανώτατο Συμβούλιο των Ουλεμάδων και η ελληνική νομοθεσία προβλέπει τη διαδικασία αυτή αλλά με έξωθεν υποδείξεις μέρος της μειονότητας δεν την αποδέχεται.

Στους μουσουλμάνους της Ελλάδας

Εφαρμόζεται η Σαρία σε ό,τι αφορά αστικές υποθέσεις και ο μουφτής επιτελεί και ρόλο Καδή, δηλαδή δικαστή.

Στον νόμιμο μουφτή προσφεύγουν για τις νομικές τους υποθέσεις όλοι οι μουσουλμάνοι της μειονότητας, ακόμη και αυτοί που αντιδρούν, για να έχουν νομική υπόσταση οι πράξεις τους.

Ο ρόλος του προξενείου

Η Τουρκία θέλει να εργαλειοποιήσει τη μειονότητα ώστε να πετύχει μέσω του ελεγχόμενου από το προξενείο μέρους της συνδιοίκηση στη Θράκη. Σε ομιλία του πριν από μία εβδομάδα ο τούρκος πρόεδρος αναφέρθηκε στον Εθνικό Ορκο της Τουρκίας, με το βλέμμα στραμμένο, κυρίως, στη Μέση Ανατολή αλλά ο Εθνικός Ορκος αφορά και τη Δυτική Θράκη.

Ανεξαρτήτως του αν έχει νομική υπόσταση ή όχι, αφού η Τουρκία υπέγραψε τη Συνθήκη της Λωζάννης, ο Εθνικός Ορκος ορίζει δημοψήφισμα στη Δυτική Θράκη για να αποφασίσουν οι κάτοικοί της πού θέλουν να ανήκουν, ενώ χάρτες που κυκλοφόρησαν τελευταία περιλαμβάνουν στις ερντογανικές επιθυμίες και τη Θεσσαλονίκη.

Δυστυχώς, στη Θράκη

Η απουσία του κράτους έχει αφήσει μεγάλα περιθώρια στο προξενείο να ελέγχει τις εξελίξεις και οι τοπικοί άρχοντες, ακόμη και χριστιανοί, επιζητούν την εύνοιά του για την εκλογή τους. Η εύνοια, φυσικά, παρέχεται με βαρύ τίμημα.

Οι προσκεκλημένοι

Στις διάφορες εκδηλώσεις υποδεικνύονται από το προξενείο και, φυσικά, αποκλείονται όσοι μειονοτικοί, ή μη, έχουν αποστασιοποιηθεί από την επιρροή του.

Κοινωνός αυτών των καταστάσεων έχει γίνει και ο Πρωθυπουργός, ο οποίος τις παραμονές των προηγούμενων εκλογών προέβη σε δημόσια δήλωση κατονομάζοντας το τουρκικό προξενείο για παρέμβαση στην εκλογική διαδικασία.

Προσωπική μου εμπειρία από τη Θράκη

Επιβεβαιώνει ότι υπάρχουν περιοχές όπου ο τούρκος πρόξενος καλωσορίζει τους τοπικούς άρχοντες και η απουσία του ελληνικού κράτους είναι εμφανής. Εχεις την αίσθηση ότι δεν ζεις στην Ελλάδα.

Κοινός τόπος όλων όσοι επιδιώκουν αρμονική συμβίωση στη Θράκη είναι ότι η Αθήνα πρέπει να ενδιαφερθεί για την ανάπτυξη της περιοχής, να ρυθμίσει ζητήματα εκπαίδευσης και άλλα, της μειονότητας, και να επιβάλει τον νόμο σε παράνομες πράξεις, ακόμη και ποινικού χαρακτήρα.

Η Αγκυρα επιδιώκει τον έλεγχο της μειονότητας σε εφαρμογή

Της δηλωμένης πολιτικής της σε Κύπρο, Αιγαίο, Θράκη αλλά υπάρχουν πολλά περιθώρια να μην πετύχει. Αρκεί η ελληνική πολιτεία να εφαρμόσει τη δική της πολιτική, η οποία διακρίνεται από σεβασμό στα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματα. Κυρίως, να δώσει το «παρών» στη Θράκη και να προστατεύσει τους έλληνες πολίτες της. Χριστιανούς και μουσουλμάνους.

tanea.gr




7 Μαΐου 1832 : Η Ελλάδα αναγνωρίζεται επίσημα ως ανεξάρτητο κράτος

Η συνθήκη προέβλεπε την εκλογή του Όθωνα – του δευτερότοκου γιου του βασιλιά της Βαυαρίας Λουδοβίκου – ως βασιλιά της Ελλάδας.

Με τη Συνθήκη της Κωνσταντινούπολης (ή του Καλεντέρ Κιοσκ) τον Ιούλιο του 1832, η Οθωμανική Αυτοκρατορία αναγνώρισε την ανεξαρτησία του ελληνικού κράτους, ενώ με διακοινώσεις στις 14 και 26 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους, αποδέχτηκε τα διευρυμένα σύνορα της γραμμής Παγασητικού-Αμβρακικού.

Ο Όθωνας και το Δάνειο

Το Δάνειο των 60 εκατομμυρίων δραχμών, το οποίο οι τρεις Προστάτιδες Δυνάμεις αρνήθηκαν στον Καποδίστρια, το προσέφεραν στον πρίγκιπα Λεοπόλδο, μετά την επιλογή του ως πρώτου βασιλιά του νεοσύστατου Βασιλείου της Ελλάδας. Η παροχή του Δανείου εγκρίθηκε από το Συνέδριο του Λονδίνου το Φεβρουάριο του 1830 με τον όρο ότι αυτά τα χρήματα θα χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν τα έξοδα της συντήρησης του στρατού, όπου κυρίαρχος θα είχε στην υπηρεσία του. Ο Λεοπόλδος διαφώνησε με τους όρους χρήσης του δανείου και ζήτησε τη διερεύνηση προς τις γενικές ανάγκες του ελληνικού κράτους.

Η πρόταση του έγινε δεκτή και με το πρωτόκολλο της 7ης Μαΐου 1830 ορίστηκε ότι το δάνειο θα ήταν 60 εκατομμύρια. Τελικά ο Λεοπόλδος δεν έγινε ο πρώτος βασιλιάς της Ελλάδας. Παραιτήθηκε στις 21 Μαΐου του 1830 διότι απορρίφθηκε η πρόταση του να συμπεριληφθεί και η Κρήτη στα όρια του νέου ελληνικού κράτους. Το στέμμα δόθηκε (13 Φεβρουαρίου 1832) στον ανήλικο Βαυαρό Όθωνα. Μεταξύ των τριών Δυνάμεων και της Βαυαρίας υπογράφτηκε συνθήκη (7 Μαΐου 1832) με την οποία οριζόταν ότι το δάνειο θα παραχωρούνταν σε τρεις ισόποσες δόσεις, ανάλογα με τις ανάγκες της χώρας, και ότι η Ελλάδα όφειλε να πληρώνει τους τόκους και τα χρεολύσια από τα δικά της έσοδα.

Για τη διασφάλιση της εξυπηρέτησης του δανείου στο άρθρο 12 οριζόταν ότι πριν από κάθε άλλη υποχρέωση από τα δημόσια έσοδα θα προηγούνταν η εξόφληση των τόκων και των τοκοχρεολυσίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρονται στο βιβλίο του Ρωμαίου Γ. το δάνειο πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι (Μάιος 1833) με τους αδερφούς Ρότσιλντ. Ο τόκος ορίστηκε σε 5% και το χρεολύσιο στο 1%. Χρόνος απόσβεσης ορίστηκαν τα 36 χρόνια. Οι τραπεζίτες αγόρασαν το δάνειο στο 94% και προμήθεια 2%. Οι δύο πρώτες δόσεις, 40 εκατομμύρια εκδόθηκαν σχετικά γρήγορα. Στην καταβολή της τρίτης δόσης των 20 εκατομμυρίων υπήρξε εμπλοκή με τη Ρωσία. Ζήτησε το ποσό της τρίτης δόσης να δεσμευτεί για τους τόκους και τα χρεολύσια των 40 εκατομμυρίων αλλά τελικά υποχώρησε. Το ονομαστικό ποσό του δανείου σε δραχμές ήταν 63.924.559.

Από αυτό αφαιρέθηκαν : 3.835.473 δρχ. το 6% με βάση την συμφωνία, 1.186.288 δρχ. το 3,37% προεξόφληση του κεφαλαίου και 1.964.252 δρχ. άλλα έξοδα. Από τα στοιχεία καταλαβαίνουμε ότι έμεινε στην Ελλάδα το ποσό των 56.924.546 δρχ. Μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 1843 απορροφήθηκαν για τόκους και χρεολύσια ακόμα 33.080.795 δρχ. Το τελικό ποσό έμεινε για την Ελλάδα ήταν 23.867.751 δρχ. Από αυτά δόθηκαν 12.531.174 δρχ. στην Τουρκία για την εξαγορά της Φθιώτιδας. Τα 9.098.017 δρχ. που τελικά απόμειναν σπαταλήθηκαν από την αντιβασιλεία του Όθωνα.

Οι σπατάλες της αντιβασιλείας

Οι σπατάλες ατελείωτες για τον Όθωνα. Μόνο για τον έναν χρόνο παραμονής του κόστισε 4.748.000 δρχ. Υπήρξε όμως και συνέχεια. Το συνολικό κόστος μέχρι τη μεταπολίτευση του 1843 έφτασε τα 19.000.000 δρχ. Το 1842 ο προϋπολογισμός έκλεισε με έλλειμμα 3.000.000 δρχ., γεγονός που αναγκαστικά οδηγούσε σε αναστολή πληρωμών. Οι Προστάτιδες Δυνάμεις αποφάσισαν να παρέμβουν.

Το Συνέδριο του Λονδίνου εξέτασε τα οικονομικά της Ελλάδας και επέβαλλε ετήσια μείωση των δαπανών του προϋπολογισμού κατά 3.742.000 δρχ., καθώς και παραχώρηση των εισπράξεων του Τελωνείου Σύρου, το οποίο ήταν από τα πλουσιότερα, για την εξυπηρέτηση του Δανείου. Ο Όθωνας αποδέχτηκε το σχετικό πρωτόκολλο, αλλά δεν πρόλαβε να το εφαρμόσει. Στις 3 Σεπτεμβρίου του 1843, η “συνταγματική επανάσταση” ανέστειλε την εξυπηρέτηση του δανείου. Ήταν η δεύτερη χρεοκοπία της Ελλάδας.

Ο Διεθνής έλεγχος και η τότε “τρόικα”

Μετά το τέλος του Κριμαϊκού Πολέμου (1856), οι Προστάτιδες Δυνάμεις απέστειλαν στην Ελλάδα τριμελή επιτροπή για να ερευνήσει τα οικονομικά και να επιβάλλει όρους για την εξυπηρέτηση του δανείου. Η επιτροπή έκρινε ότι η Ελλάδα είχε μια καλή διοίκηση και μπορούσε τηρήσει τις υποχρεώσεις της. Έτσι πρότειναν να ορισθεί ελάχιστος όρος συνεισφοράς σε 900.000 φράγκα βλέποντας την αύξηση των εσόδων.

Η λύση αυτή έγινε δεκτή από την ελληνική κυβέρνηση με την υποχρέωση ότι στην εξυπηρέτηση δανείου θα δεσμευόταν και το 1/3 των εισπράξεων του Τελωνείου της Σύρου. Ανάλογη δέσμευση είχε γίνει και για τα δάνεια της Ανεξαρτησίας, τα οποία είχαν εξοφληθεί. Αυτό ήταν το τέλος των διαπραγματεύσεων που κράτησαν 22 χρόνια. Το 1/3 θα προοριζόταν για την προίκα του νέου βασιλιά Γεωργίου Α’.




Κασσελάκης από Ηράκλειο: «Το κράτος να γίνει παρεμβατικό και να λύσει τα μεγάλα προβλήματα»

«Είμαστε η τελευταία χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε ιδιωτικές επενδύσεις και αυτό το αποκαλεί η Νέα Δημοκρατία σταθερότητα και ρεαλιστική κυβερνητική πρόταση», επισήμανε ο Στέφανος Κασσελάκης

«Έχει έρθει η στιγμή το ελληνικό κράτος να γίνει παρεμβατικό, αποδοτικό και να λύσει τα μεγάλα προβλήματα του ελληνικού λαού» ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Στέφανος Κασελάκης, κατά την έναρξη της σύσκεψης με τους παραγωγικούς φορείς στο Ηράκλειο.

Ο κ. Κασσελάκης ανέφερε ότι προς αυτή την κατεύθυνση «οι Ευρωεκλογές είναι το έναυσμα, για την εναλλακτική προοδευτική λύση που ζητάει ο τόπος, με έναν ανανεωμένο ΣΥΡΙΖΑ, με μία ομάδα η οποία θα μπορεί να επιδείξει ενσυναίσθηση, ηθική και τεχνοκρατική επάρκεια».

Ο κ. Κασσελάκης αναφερόμενος στους έμμεσους φόρους είπε: «Η χώρα μας στην πληρωμή έμμεσων φόρων είναι η δεύτερη μετά τη Σουηδία» και πως την ίδια ώρα η «ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει το ελληνικό δημόσιο δεν ανταποκρίνεται στο κόστος αυτό».

Για την ενέργεια πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ και σε ότι αφορά συγκεκριμένα τις ανεμογεννήτριες τόνισε ότι αυτό που προωθείται είναι «ανεμογεννήτριες για τους λίγους» σχολιάζοντας αντιδράσεις που εκφράζουν οι τοπικές κοινωνίες. «Θέλουμε πράσινη μετάβαση και γρήγορα, αλλά με τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών» είπε ο κ. Κασσελάκης και αναφερόμενος στην ακριβή ενέργεια σημείωσε πως «Ας νομοθετήσει η κυβέρνηση, ας βάλει πλαφόν 5% στο ηλεκτρικό ρεύμα, για να μπορεί να παταχθεί η αισχροκέρδεια». Και συμπλήρωσε ότι «πρέπει να μειωθεί ο ΦΠΑ στα βασικά αγαθά στο 0% για να μειωθεί ο ρυθμός φτωχοποίησης του Έλληνα πολίτη και να μειωθεί ο ειδικός φόρος στα καύσιμα στον υπερμειωμένο συντελεστή που επιτρέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν είναι δυνατόν στη χώρα μας, η βενζίνη που διυλίζεται στην Ελλάδα, να πωλείται πιο ακριβά από την ίδια βενζίνη στην Κύπρο».

Για την ακρίβεια ο Στέφανος Κασσελάκης ανέφερε ότι «δεν είναι δυνατόν να έχουμε ένα ολιγοπώλιο από το χωράφι στο ράφι, όπου και ο αγρότης αδυνατεί να επιβιώσει και ο πολίτης αδυνατεί να καταναλώσει» σχολιάζοντας επιπλέον ότι ο μεσαίος επιχειρηματίας, μέσα σε αυτό το πλαίσιο και με τις «ελληνικές τράπεζες που έχουν ανακεφαλαιοποιηθεί τόσες φορές από τον Έλληνα πολίτη» αδυνατεί να έχει στοιχειώδη ρευστοτητα.

«Δεν μπορεί να έχει ρευστότητα, όταν οι τράπεζες της Ελλάδας οι οποίες έχουν ανακεφαλαιοποιηθεί από τον Έλληνα φορολογούμενο τόσες φορές, είναι από τις πιο κερδοφόρες στην Ευρώπη. Με μεγάλες χρεώσεις στις συναλλαγές, με μηδενικά επιτόκια στις καταθέσεις. Πρόκειται για μία κοροϊδία με περιτύλιγμα νεοφιλελεύθερο» είπε ο Στέφανος Κασσελάκης, ενώ πρόσθεσε ότι «ο κόσμος πρέπει να ξέρει ότι ο νέος ΣΥΡΙΖΑ χωρίς κανένα ενδοιασμό είναι υπέρ των ανοιχτών αγορών».

«Να σας πω σε προσωπικό επίπεδο, ότι κατανοώ το επιχειρείν, την ανάπτυξη και τα οικονομικά, καλύτερα από τους κυβερνώντες» με στόχο μια χρηστή διοίκηση της χώρας, όπως έκανε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εν μέσω μνημονίων, αλλά την επόμενη φορά με ανοιχτές αγορές, με εργασιακά δικαιώματα, με κοινωνικό κράτος, με διαφάνεια και με κράτος πρόνοιας».

Επιπρόσθετα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ είπε μεταξύ άλλων: «Είμαστε η τελευταία χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε ιδιωτικές επενδύσεις» και πως «αυτό το αποκαλεί η Νέα Δημοκρατία σταθερότητα και ρεαλιστική κυβερνητική πρόταση. Αν αυτό είναι σταθερότητα και ρεαλιστική κυβερνητική πρόταση να μας λείπει το βύσσινο» ανέφερε ο Στέφανος Κασσελάκης που σημείωσε ότι «υπάρχει εναλλακτική λύση για τους επιχειρηματίες» και πως αυτή η πρόταση περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κατάργηση της προκαταβολής του φόρου εισοδήματος που αποκάλεσε «άδικη ελληνική πατέντα».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ παράλληλα συμπλήρωσε ότι όσες επιχειρήσεις έχουν κερδοφορία κάτω από 220.000 ευρώ, πρότασή τους είναι να πληρώνουν μόνο 17% φόρο εισοδήματος και με κερδοφορία πάνω από 220.000 ευρώ να πληρώνουν 24%.

Ο κ. Κασσελάκης απευθυνόμενος τους παραγωγικούς φορείς του Ηρακλείου αναφέρθηκε και στον αποκαλούμενο όπως είπε φαύλο κύκλο που δημιουργείται από την αδυναμία ενός επιχειρηματία να προσλάβει εργαζόμενους, λόγω των εισφορών και ταυτόχρονα να υπάρχει ένα καθεστώς εκμετάλλευσης στους ίδιους τους εργαζόμενους.

Για την Κρήτη ο Στέφανος Κασσελάκης, είπε ότι ως πατρίδα του έχει «ιδιαίτερη θέση στην καρδιά του» συμπληρώνοντας ωστόσο ότι εκτός από αυτή τη σύνδεση, αλλά και τη σύνδεση με τους κινηματικούς αγώνες «αντιμετωπίζει πολλά θέματα, παρά το γεγονός ότι είναι ένα πιο εύρωστο νησί σε σχέση με άλλα νησιά της επικράτειας. Έχει το 7% του πληθυσμού και συνεισφέρει το 14% στο εθνικό ΑΕΠ, αλλά ταυτόχρονα υπολείπεται σε βασικές υποδομές». Αμέσως μετά ο κ. Κασσελάκης θα πραγματοποιήσει περιοδεία σε κεντρικούς δρόμους της πόλης.

 

ΠΗΓΗ | newsbomb.gr




Ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου για την Ελλάδα: Ανησυχία για το κράτος δικαίου

Ανησυχητικές εξελίξεις που απειλούν την δημοκρατία, το κράτος δικαίου και τα θεμελιώδη δικαιώματα στην Ελλάδα βλέπει η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε ψήφισμά της που εγκρίθηκε την Τετάρτη με ψήφους 330 υπέρ και 254 κατά. 26 μέλη της Ευρωβουλής απείχαν της ψηφοφορίας.

Πιο αναλυτικά, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διαμαρτύρεται για την έλλειψη προόδου στις έρευνες σχετικά με την δολοφονία του δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ τον Απρίλιο του 2021. Επιπλέον, εκφράζουν έντονη ανησυχία για τις σωματικές απειλές και τις λεκτικές απειλές κατά δημοσιογράφων, τις παραβιάσεις της ιδιωτικής τους ζωής με κατασκοπευτικό λογισμικό και τις καταχρηστικές αγωγές. Εκφράζονται επίσης ανησυχίες μεταξύ άλλων για την ανεξαρτησία του ΕΣΡ.

Στο ψήφισμα καταδικάζεται επίσης η «παράνομη εργαλειοποίηση» του όρου «απειλή για την εθνική ασφάλεια» ως προς την διενέργεια υποκλοπών. Επ’ αυτού, οι ευρωβουλευτές ζητούν ενίσχυση των δημοκρατικών μηχανισμών, έρευνες με τη βοήθεια της Europol, καθώς και ανάκληση της νομοθεσίας που θέτει την ΕΥΠ υπό τον έλεγχο του πρωθυπουργού.

Ανάμεσα στα άλλα, το ψήφισμα υπογραμμίζει τις ανησυχίες των ευρωβουλευτών για τις συστηματικές επαναπροωθήσεις μεταναστών και τις επιθέσεις κατά της κοινωνίας των πολιτών, ενώ σε αυτό δηλώνεται πως η κοινοβουλευτική έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη φαίνεται να στερείται πολιτικής αμεροληψίας.

Το ψήφισμα καταλήγει, καλώντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αξιοποιήσει «όλα τα διαθέσιμα εργαλεία για την αντιμετώπιση των παραβιάσεων των αξιών της ΕΕ στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης αφ’ ενός της αξιολόγησης της χρήσης των κονδυλίων της ΕΕ στο πλαίσιο του κανονισμού περί κοινών διατάξεων σύμφωνα με τον Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων, αφ’ ετέρου σε σχέση με τη μη εφαρμογή των αποφάσεων των ευρωπαϊκών δικαστηρίων σύμφωνα με τον κανονισμό για την αιρεσιμότητα του κράτους δικαίου».




Νέα Αριστερά | Η χώρα μας διασύρεται στην Ευρώπη, το κράτος δικαίου και οι ελευθερίες γκρεμίζονται

«Την ώρα που ο κ. Μητσοτάκης προσπαθεί να υποδυθεί τον μετριοπαθή φιλελεύθερο στην Ελλάδα -όχι και τόσο επιτυχημένα κρίνοντας από τις σφοδρές αντιδράσεις στο κόμμα του- στην Ευρώπη αντιμετωπίζεται σαν Όρμπαν της Μεσογείου», αναφέρει, σε ανακοίνωσή της, η Νέα Αριστερά.

«Με μια απόφαση κόλαφο το Ευρωκοινοβούλιο αποφάσισε με μεγάλη πλειοψηφία η συζήτηση για το Κράτος Δικαίου και την Ελευθερία του Τύπου στην Ελλάδα να συνοδευτεί από ψήφισμα που θα εγκριθεί στην επόμενη σύνοδο του Ευρωκοινοβουλίου», σημειώνει, επισημαίνοντας πως «η πρόταση που κατατέθηκε από την ευρωομάδα του Renew υποστηρίχθηκε από την Αριστερά, τους Πράσινους και τους Σοσιαλιστές» και «καταψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα και τους ευρωβουλευτές της ΝΔ από κοινού με την Ακροδεξιά».

«Η Ελλάδα, που βρίσκεται στον πάτο της κατάταξης της ποιότητας του κράτους δικαίου στην Ευρώπη, στη θέση 107 στην ελευθερία του τύπου παγκοσμίως, η κυβέρνηση που κάνει ό,τι μπορεί για να συγκαλύψει το σκάνδαλο των υποκλοπών, που ελέγχεται για παράνομες επαναπροωθήσεις, βρίσκεται ξανά αρνητική πρωταγωνίστρια στην Ευρωπαϊκή Ένωση», τονίζει η Νέα Αριστερά και καταλήγει:

«Την ώρα που ο κ. Μητσοτάκης προσπαθεί να υποδυθεί τον μετριοπαθή φιλελεύθερο στην Ελλάδα -όχι και τόσο επιτυχημένα κρίνοντας από τις σφοδρές αντιδράσεις στο κόμμα του- στην Ευρώπη αντιμετωπίζεται σαν Όρμπαν της Μεσογείου. Η χώρα μας διασύρεται στην Ευρώπη, το κράτος δικαίου και οι ελευθερίες γκρεμίζονται στην Ελλάδα. Η ευθύνη βαραίνει την κυβέρνηση της ΝΔ και τον πρωθυπουργό προσωπικά».




Κρεοπώλης καταγγέλει ότι το κράτος κόβει τις επιδοτήσεις: «Να μας πουν τι έγιναν τα χρήματα»

«Αυτές οι ενισχύσεις είναι από την Ε.Ε για να ενισχύσει την κτηνοτροφία. Να βγει κάποιος επίσημα και να μας πει τι έγιναν  τα χρήματα. Το ποσό ήρθε ολόκληρο, το κράτος έβαλε πολύ λιγότερα» κατήγγειλε κρεοπώλης

Τελευταίες προετοιμασίες για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι και οι καταναλωτές πιέζονται αρκετά με την ακρίβεια να αποδιοργανώνει τον προϋπολογισμό των νοικοκυριών.

Το ξέφρενο ράλι τιμών στα κρέατα προκαλεί ταχυπαλμίες στους καταναλωτές, με το δίλημμα να είναι κοτόπουλο ή χοιρινό, αντί γαλοπούλας, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις και οι ποσότητες είναι μειωμένες.

«Μας κόβουν τις επιδοτήσεις»

Ο Κώστας Λίτσας, ιδιοκτήτης κρεοπωλείου, μίλησε στην εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο» για τις τιμές στα κρέατα λίγο πριν τις γιορτές ενώ μάλιστα, προχώρησε σε μία καταγγελία.

«Τα φετινά Χριστούγεννα είναι όπως κάθε χρόνο. Έχουμε πολλές παραγγελίες. Οι τιμές είναι ίδιες με πέρσι, ενώ πριν από δύο χρόνια είχαμε πολλές αυξήσεις. Για παράδειγμα, ένας κόκορας σκέτος έχει 13.90 ενώ ο γεμισμένος έχει 14.90 ευρώ. Εγώ είμαι παραγωγός σε βοοειδή. Έχουμε παρατηρήσει πως έχουν ανέβει οι τιμές».

Ο κ. Λίτσας, μάλιστα, προχώρησε σε μία καταγγελία, λέγοντας πως το κράτος τους κόβει τις επιδοτήσεις.

«Ήθελα να πω πως από το 2012 έκοβαν ένα 8% επί των κρατικών ενισχύσεων. Χτες μπήκαν τα λεφτά του 2023 και με πήραν πολλοί κτηνοτρόφοι τηλέφωνο, οι οποίοι πούλαγαν τα κοπάδια τους γιατί “έφαγαν” κούρεμα από 50 έως 70%. Αυτές οι ενισχύσεις είναι από την Ε.Ε για να ενισχύσει την κτηνοτροφία. Να βγει κάποιος επίσημα και να μας πει τι έγιναν τα χρήματα. Το ποσό ήρθε ολόκληρο, το κράτος έβαλε πολύ λιγότερα».




Νέα «πυρά» Ερντογάν κατά του Ισραήλ: «Είναι τρομοκρατικό κράτος»

«Ο Νετανιάχου είναι ξοφλημένος», υπογράμμισε ο Πρόεδρος της Τουρκίας.

Σήμερα (15/11), ο Πρόεδρος της ΤουρκίαςΡετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, «εξαπέλυσε» νέα επίθεση εναντίον του Ισραήλ και του ΠρωθυπουργούΜπενιαμίν Νετανιάχου, ενόσω μαίνεται ο πόλεμος στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στις ισραηλινές δυνάμεις και τη Χαμάς.

«Το τέλος σας είναι κοντά, ούτως ή άλλως· είτε έχετε πυρηνικά όπλα, είτε όχι», τόνισε, απευθυνόμενος στο τουρκικό κοινοβούλιο.

«Το κράτος του Ισραήλ είναι τρομοκρατικό. Διαπράττει εγκλήματα πολέμου και παραβιάζει το Διεθνές Δίκαιο. Η Χαμάς δεν αποτελεί τρομοκρατική οργάνωση, αλλά πολιτικό κόμμα που έχει εκλεγεί από τον παλαιστινιακό λαό», υποστήριξε ο Ταγίπ Ερντογάν.

«Ο Νετανιάχου είναι ξοφλημένος, τον καλώ να ανακοινώσει αν το Ισραήλ διαθέτει πυρηνικές βόμβες ή όχι», κατέληξε ο Πρόεδρος της Τουρκίας.




Εκδηλώσεις για την Ημέρα Εθνικής Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος

Την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου,στο πλαίσιο της «Ημέρας Εθνικής Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος»,θα πραγματοποιηθούν στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας/Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, με τον Παμμικρασιατικό Σύλλογο Δράμας «Ο Άγιος Χρυσόστομος»,οι παρακάτω εκδηλώσεις:

 

07:00 π.μ.            Θεία Λειτουργία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Δράμας

09:45 π.μ.            Τέλεση Μνημοσύνου υπέρ των πεσόντων στην Μικρά Ασίαστον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Δράμας

10.15 π.μ.             Αγώνας Δρόμου Θυσίας Αγίου Χρυσοστόμου (έναρξη όπισθεν Επισκοπείου και τερματισμός στο Μνημείο Μικρασιατικής Καταστροφής)

10:30 π.μ.            Επιμνημόσυνη δέησηστο Μνημείο Μικρασιατικής Καταστροφής

(έναντι Μητροπολιτικού Μεγάρου)

  • Ομιλία της ημέρας από τον Πρόεδρο του Παμμικρασιατικού Συλλόγου
  • Τραγούδι από την Μικρά Ασία
  • Ανάγνωση ποιήματος του Παμμικρασιατικού Συλλόγου Δράμας με τίτλο «Ψυχές Ανατολής»
  • Καταθέσεις στεφάνων στο μνημείο και στον ανδριάντα του Αγίου Χρυσοστόμου

Τήρηση σιγής ενός λεπτού

  • Εθνικός Ύμνος

Μετά το πέρας της εκδήλωσης, θα ακολουθήσει δεξίωση στον χώρο του Μνημείου από τον Παμμικρασιατικό Σύλλογο.

Τα σχετικά με την τέλεση Μνημοσύνου και την επιμνημόσυνη δέηση παρακαλείται να ρυθμίσει η Ιερά Μητρόπολη Δράμας.

Τα σχετικά με τη φωταγώγηση και τον σημαιοστολισμό ο Δήμος Δράμας.

Τα σχετικά με την τήρηση της τάξης γενικώς η Αστυνομική Διεύθυνση Δράμας.

Τελετάρχη ορίζουμε τον κ.Αθανάσιο Φυλακτό.

 




Γιώργος Ορφανός: «Όταν το κράτος καταλάβει τη δύναμη που έχει θα το τελειώσει το θέμα του χουλιγκανισμού»

Την ανάγκη ανάληψης πρωτοβουλιών από την πλευρά της Πολιτείας για την δραστική  αντιμετώπιση του φαινομένου του χουλιγκανισμού, υπογράμμισε ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης και πρώην υφυπουργός Αθλητισμού, Γιώργος Ορφανός

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM τόνισε ότι “όταν το κράτος καταλάβει τη δύναμη που διαθέτει θα το τελειώσει το θέμα του χουλιγκανισμού”.

«Υπάρχει σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή μια συζήτηση στο Ηνωμένο Βασίλειο πως η πολιτεία θα σταματήσει τους χούλιγκαν», σημείωσε και χαρακτήρισε ως κυρίαρχο στοιχείο την ευθύνη της ομάδας. «Θεωρείται ότι η ομάδα μπορεί να σταματήσει τον χουλιγκανισμό, αν δεν μπορεί, τότε αναλαμβάνει την ευθύνη», υπογράμμισε ο κ.Ορφανός.

«Έχω παρακολουθήσει αγώνες όπου κάποιοι οπαδοί συμπεριφέρθηκαν με άσχημο τρόπο. Τους είδανε από τις κάμερες στις κερκίδες και τους απομάκρυναν, άλλον για έναν χρόνο, άλλον για πέντε χρόνια και άλλον για πάντα ανάλογα με το αδίκημα στο οποίο είχε υποπέσει. Οι ίδιες οι ομάδες κινούν αυτή τη μάχη. Η πολιτεία είναι εκεί, εφαρμόζοντας τους νόμους», δήλωσε.

Τέλος, ο κ.Ορφανός χαρακτήρισε “άτυχη στιγμή” την κατάργηση  του ιδιώνυμου που είχε θεσπίσει, ως υφυπουργός  Αθλητισμού.

 

 

 




Έκτακτη συνέντευξή Τύπου του Βασίλη Κικίλια για τις πυρκαγιές: «Το κράτος θα κάνει ό,τι πρέπει για τους πληγέντες»

Οι φωτιές ξεκίνησαν από ανθρώπινο χέρι, είτε από αμέλεια, είτε από εμπρησμό», είπε ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Κικίλιας, ο οποίος δίνει αυτή την ώρα έκτακτη συνέντευξη Τύπου για τις πυρκαγιές

Στην ενημέρωση για τις δασικές πυρκαγιές μετέχουν, o καθηγητής Φυσικής της Ατμοσφαίρας και Κλιματολογίας Χρήστος Ζερεφός ο αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, αντιστράτηγος Γεώργιος Πουρναράς και ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Ευάγγελος Γκουντούφας.

Κικίλιας: «Το κράτος θα κάνει ό,τι πρέπει για να ανακουφίσει τους πληγέντες»

Ο υπουργός Βασίλης Κικίλιας τόνισε ότι οι «μετά από 15 ακραίων εγκληματικών φαινομέωννω, συνεχούς καύσωνα, με πάνω από 600 φωτιές, σήμερα είναι η πρώτη μέρα που δεν βρισκόμαστε στο κόκκινο αλλά στο πορτοκαλί».

Επισήμανε ότι «είμαστε εδώ για να παραθέσουμε τα δεδομένα και τα πραγματικά γεγονότα όπως έχουν συμβεί» και «να κάνουμε με ψυχραιμία και διαφάνεια έναν πρώτο απολογισμό».

«Η κλιματική κρίση δεν θα φύγει, θα ζήσουμε μαζί της» κατέληξε ο κ. Κικίλιας.

«Το κράτος θα κάνει ό,τι πρέπει για να ανακουφίσει τους πληγέντες», είπε επίσης ο υπουργός.

Ζερεφός: «Το 2023 θα το θυμόμαστε»

«Το 2023 θα το θυμόμαστε», είπε από την πλευρά του ο ακαδημαϊκός και εκπρόσωπος της Ελλάδας για την Κλιματική Αλλαγή, Χρήστος Ζερεφός.

«Το 2007 δεν θα πρέπει να το ξεχνάμε, χωρίς να υπάρχουν χάρτες, υπήρχαν τα στοιχεία και η κατάσταση 5 ήταν 2 μέρες το 2007» πρόσθεσε. Και συνέχισε:

«Οι καύσωνες είναι γνωστοί 2,5 χιλιάδες χρόνια, όμως διαρκούσαν μία-δύο μέρες».

Όπως τόνισε ο ίδιος: «Το 2023 είναι το έτος που μια ολόκληρη ζώνη υποφέρει, από τις ΗΠΑ, πάμε στην Ευρώπη και προχωράμε μέχρι την Κίνα. Φέτος συνέβη ακραία χιονόπτωση στις ΗΠΑ και τον Καναδα, ήπιος χειμώνας στην Ευρώπη και δριμύς στην Κίνα. Στη συνέχεια, εστιάζοντας στην Ελλάδα, ο ήπιος χειμώνας οδήγησε στο να χάσουμε το μισό ύψος βροχής, με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί η υγρασία του εδάφους».

«Η στρατηγική επιδέχεται βελτίωσης. Η κλιματική κρίση δημιουργεί πλήρη αποσταθεροποίηση του κλίματος παγκοσμίως. Οι δασικές πυρκαγιές σήμερα μπορούν να φτάσουν το ένα χιλιόμετρο υψόμετρο. Παλιά έφταναν μέχρι τα 500 μέτρα. Η πρώτη φορά έγινε στην Πελοπόννησο το 2007», κατέληξε ο κ. Ζερεφός.

Πουρνάρας: «Στην πυρκαγιά της Μαγνησίας είχαμε 9 ενάρξεις πυρκαγιών σε λίγες ώρες»

Ο αρχηγός Πυροσβεστικού Σώματος, Γιώργος Πουρναράς, ξεκίνησε εκφράζοντας τη θλίψη του για τον χαμό των δύο πιλότων του Canadair στην Κάρυστο.

Ο κ. Πουρνάρας ευχαρίστησε όλους τους ανθρώπους που επιχειρούν κατά των πυρκαγιών τις τελευταίες ημέρες (πυροσβέστες, εποχικούς εθελοντές).

Ο αρχηγός ανέφερε επίσης ότι στην πυρκαγιά της Μαγνησίας ξεκίνησαν μέσα σε λίγες ώρες 9 ενάρξεις πυρκαγιών. «Ήταν αυτό που λέμε επιθετική πυρκαγιά» είπε.

«Γίνεται μεγάλη μάχη, τιτάνιος αγώνας, είμαστε εδώ, είμαστε παρόντες, ο Έλληνας πολίτης να εμπιστεύεται το Πυροσβεστικό Σώμα», κατέληξε ο αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος.

Γκουντούφας: «Περιστατικά πυρκαγιών, είχαμε, έχουμε και θα έχουμε πάντα»

Ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Ευάγγελος Γκουντούφας, είπε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη δεκάδες έργα που έχουν ως στόχο να προλαβαίνουν τις πυρκαγιές στο αρχικό τους στάδιο.

Από την άλλη πλευρά, τόνισε ότι «περιστατικά πυρκαγιών, είχαμε, έχουμε και θα έχουμε πάντα». «Είμαστε μια μεσογειακή χώρα και σε συνδυασμό με την κλικαματική κρίση, αλλά και τον ανθρώπινο παράγοντα, το μείγμα γίνεται εκρηκτικό» είπε.

Για τις πυρκαγιές σε Ρόδο και Μαγνησία

Σε ερώτηση της Μαρίας Μουρελάτου από τα ΝΕΑ, για το αν μιλάμε για μία νέα εικόνα που δεν δεν θα μπορούμε να αντιμετωπίσουμε, μετά τα όσα ακούστηκαν στην συνέντευξή Τύπου, ο υπουργός Βασίλης Κικίλιας είπε: «πρέπει να υπάρξει μια νέα κουλτούρα σχετικά με αυτό το θέμα».

Ο κ. Κικίλιας μίλησε για εκπαίδευση αλλά και για νέες υποδομές με τις οποίες θα μπορούν να αντιμετωπίζονται οι πυρκαγιές.

Για την φωτιά στη Ρόδο, ο κ. Κικίλιας είπε ότι σε πολιτικό επίπεδο το δόγμα είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα όσα είπε ο αρχηγός της Πυροσβεστικής για τις «επιθετικές πυρκαγιές» και πώς αυτές γιγαντώνονται.

Από την πλευρά του ο αρχηγός της Πυροσβεστικής είπε ότι η πυρκαγιά στην Ρόδο είναι σε ύφεση και ότι το ανάγλυφο της περιοχής δεν βοηθούσε στο να ελεγχθεί η πυρκαγιά.

Σε ερώτηση του MEGA για την πυρκαγιά στη Μαγνησία και στην αποθήκη με τα πυρομαχικά στη Νέα Αγχίαλο, ο κ. Κικίλιας ανέφερε την ΕΔΕ την οποία ανακοίνωσε νωρίτερα το πρωί ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας.

Ο κ. Πουρνάρας μίλησε επίσης για επιθετική πυρκαγιά και στην περίπτωση της Μαγνησίας.

«Ενδεχομένως και ο Αύγουστος να είναι δύσκολος»

Ο υπουργός είπε ακόμη ότι στο τέλος της αντιπυρικής περιόδου θα γίνει ο απολογισμός για τα όσα έγιναν και τότε θα αποφασιστεί το τι πρέπει να γίνει περαιτέρω.

Ο κ. Κικίλιας είπε ότι ενδεχομένως και ο Αύγουστος να είναι δύσκολος μήνας».

Τέλος ο κ. Κικίλιας, προκειμένου να καταστήσει σαφές ότι η κατάσβεση δεν είναι εύκολη ακόμη και με εναέρια μέσα σε πολλά σημεία της Ελλάδας, είπε ότι θα πάρει ειδική άδεια από το ΓΕΣ, προκειμένου να επιβιβαστούν οι δημοσιογράφοι σε ένα καναντέρ και να διαπιστώσουν ότι η μορφολογία της χώρας μας δεν βοηθά.

tanea.gr