Μείωση κρουσμάτων και περιορισμένη προσέλευση για τεστ κορωνοϊού

Σε φυσιολογικά επίπεδα για την εποχή κινούνταν την προηγούμενη εβδομάδα οι έλεγχοι και τα κρούσματα κορωνοϊού στον Νομό Καβάλας, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν. Σύμφωνα με τα δεδομένα, από τη Δευτέρα 21 έως και την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου διενεργήθηκαν συνολικά 29 τεστ, αριθμός μικρότερος σε σύγκριση με τις προηγούμενες εβδομάδες.

Τα θετικά περιστατικά παρουσίασαν μείωση, με μόλις 4 κρούσματα να καταγράφονται, εκ των οποίων τα δύο αφορούσαν μαθητές, ηλικίας κατά μέσο όρο 15,5 ετών. Αυτά τα κρούσματα εντοπίστηκαν κατά τους ελέγχους της Παρασκευής 25 Οκτωβρίου στην πόλη της Καβάλας.Αξίζει να σημειωθεί ότι, πριν από περίπου 10 ημέρες, είχε ανιχνευθεί θετικό δείγμα σε έναν ακόμα μαθητή σε σχολείο της Χρυσούπολης. Από σήμερα, Τρίτη 29 Οκτωβρίου, οι δωρεάν έλεγχοι για τον κορωνοϊό επεκτάθηκαν και επαναλειτουργούν στο Κέντρο Υγείας Ελευθερούπολης, ενώ έως τώρα διενεργούνταν στο Διοικητήριο ή το Δημαρχείο Καβάλας, καθώς και στο Κέντρο Υγείας Χρυσούπολης.Η συνέχιση των τεστ σε στρατηγικά σημεία της περιοχής στοχεύει στην έγκαιρη ανίχνευση νέων κρουσμάτων και τον περιορισμό της διασποράς, ειδικά στις σχολικές κοινότητες, όπου υπάρχει αυξημένη κινητικότητα.




Επιστροφή των Δωρεάν Τεστ Κορωνοϊού στο Κέντρο Υγείας Ελευθερούπολης

Από την Κυριακή 29 Οκτωβρίου, οι πολίτες μπορούν να πραγματοποιούν δωρεάν τεστ για τον κορωνοϊό και στο Κέντρο Υγείας Ελευθερούπολης, καθώς τα τεστ επανήλθαν στην περιοχή μετά από μια περίοδο αποκλειστικής διεξαγωγής τους στην Καβάλα (Διοικητήριο και Δημαρχείο) και στο Κέντρο Υγείας Χρυσούπολης.

Η επέκταση αυτή διευκολύνει τους κατοίκους της Ελευθερούπολης και των γύρω περιοχών, οι οποίοι πλέον δεν χρειάζεται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις για διαγνωστικό έλεγχο.

Η νέα αυτή δυνατότητα παρέχει εύκολη πρόσβαση σε έγκαιρη διάγνωση, γεγονός που βοηθά στον περιορισμό της διασποράς του ιού. Οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Υγείας Ελευθερούπολης για πληροφορίες σχετικά με τις ώρες λειτουργίας και τον τρόπο διεξαγωγής των τεστ.




«Η υποπαραλλαγή XEC του κορονοϊού προκαλεί ανησυχία στην Ευρώπη»

Η νέα υποπαραλλαγή του κορονοϊού, XEC, εξαπλώνεται σταδιακά σε Αμερική και Ευρώπη, προκαλώντας ανησυχία στις υγειονομικές αρχές. Εντοπίστηκε πρώτα στη Γερμανία και έχει καταγραφεί σε χώρες όπως η Ολλανδία. Οι ειδικοί παρακολουθούν στενά την εξέλιξή της, καθώς υπάρχει πιθανότητα να γίνει η επικρατούσα παραλλαγή, αλλά εκτιμούν ότι θα χρειαστεί χρόνος για να επηρεάσει σημαντικά τα κρούσματα.

Ξεκίνησε τον Μάιο στη Γερμανία

Η Ματίνα Παγώνη ανέφερε ότι στη Γερμανία η υποπαραλλαγή XEC αντικαθιστά την FLiRT, η οποία κυριαρχεί ακόμα στην Ελλάδα. Τα συμπτώματα εδώ είναι ήπια, ενώ οι ευάλωτες ομάδες ανταποκρίνονται καλά στα αντιικά φάρμακα.

Υποχώρηση της FLiRT

Η έκθεση του ΕΟΔΥ δείχνει μικρή μείωση της κυκλοφορίας του κορονοϊού, με 27 θανάτους την εβδομάδα 2-8 Σεπτεμβρίου και λιγότερες διασωληνώσεις, που μειώθηκαν από 12 σε 8.

Μεταλλάξεις και εμβόλιο

Ο Νίκος Τζανάκης ανέφερε ότι οι νέες μεταλλάξεις παρακάμπτουν την προστασία από μόλυνση, αλλά τα εμβόλια αποτρέπουν σοβαρές επιπτώσεις, όπως διασωλήνωση και θάνατο. Δεν υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν ότι συχνός εμβολιασμός αυξάνει την προστασία, ενώ η επικαιροποιημένη δόση πρέπει να χορηγείται σε ευάλωτες ομάδες.

Βασιλακόπουλος: Οι μεταλλάξεις θα είναι διαρκείς

Η νέα υποπαραλλαγή επιβεβαιώνει τις προειδοποιήσεις του Θεόδωρου Βασιλακόπουλου ότι ο κορονοϊός συνεχώς μεταλλάσσεται και δεν έχει εξαφανιστεί, αν και η πανδημία τελείωσε. Τα επικαιροποιημένα εμβόλια προσφέρουν σημαντική προστασία από σοβαρές περιπτώσεις.

.tanea.gr




Κύμα κορωνοϊού και ιώσεων πλημμυρίζει τα ελληνικά νησιά

Σταθεροποίηση παρουσιάζει η καλοκαιρινή έξαρση του κορωνοϊού, με την αποκλιμάκωση να προβλέπεται αργή. Παράλληλα, γρίπη, αδενοϊοί και εντεροϊοί ταλαιπωρούν τους αδειούχους

Σημάδια πτωτικής πορείας καταγράφει η θερινή έξαρση κορωνοϊού. Η κυκλοφορία του πανδημικού ιού, όμως, παραμένει σε πολύ υψηλό επίπεδο και έχει … εισβάλει για τα καλά στα ελληνικά νησιά και άλλους καλοκαιρινούς προορισμούς.

Η Covid-19 είναι μια από τις λοιμώξεις που ταλαιπωρούν αρκετούς αδειούχους, αναγκάζοντάς τους να αναβάλουν ή να τροποποιήσουν τα καλοκαιρινά τους σχέδια. Ωστόσο, δεν είναι η μόνη. Οι γριπώδεις συνδρομές είναι στα «φόρτε» τους αυτή την περίοδο. Αδενοϊοί, εντεροϊοί αλλά και οι ίδιοι οι ιοί της γρίπης (Α και Β) που προκαλούν υψηλό πυρετό ταλαιπωρούν ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού και ιδιαίτερα νέους που συγχρωτίζονται σε πολυσύχναστα μέρη για να διασκεδάσουν.

www.protothema.gr




788 εισαγωγές στα Νοσοκομεία λόγω κορωνοϊού την τελευταία εβδομάδα

Συνεχίζεται η αύξηση στη θετικότητα του SARS-CoV2 στην κοινότητα. Μεγάλη αύξηση καταγράφουν οι νοσηλείες που την τελευταία εβδομάδα έφτασαν τις 788, αλλά και οι θάνατοι από λοίμωξη covid-19. Επικρατούν οι νέες μεταλλάξεις F456L και R346T, σύμφωνα με την επιδημιολογική έκθεση του ΕΟΔΥ για το διάστημα 15-21 Ιουλίου.

Σημειώνεται όμως ότι αυτές δεν έχουν συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο σοβαρής νόσου. Ο ΕΟΔΥ συστήνει στις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού (ηλικιωμένοι και άτομα με υποκείμενα νοσήματα) σχολαστική τήρηση των μέτρων πρόληψης κατά των λοιμώξεων του αναπνευστικού και έγκαιρη αναζήτηση ιατρικής συμβουλής επί συμπτωμάτων, προκειμένου να χορηγείται έγκαιρα θεραπεία. Παράλληλα, συστήνεται στον γενικό πληθυσμό, επί παρουσία συμπτωμάτων λοίμωξης αναπνευστικού, ο περιορισμός των επαφών με άτομα που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες.




Ανησυχία εξαιτίας της έξαρσης του κορονοϊού | Οι εισαγωγές στα νοσοκομεία υπερβαίνουν τα επίπεδα του περσινού Ιανουαρίου

Έντονη είναι η ανησυχία που επικρατεί εξαιτίας της ραγδαίας έξαρσης που παρουσιάζει ο κορονοϊός. Σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ αυξήθηκαν οι θάνατοι ενώ στα νοσοκομεία οι εισαγωγές βρίσκονται στο «κόκκινο».

Όπως κατέγραψε στην εβδομαδιαία έκθεσή του ο ΕΟΔΥ οι θάνατοι αυξήθηκαν στους 93 έναντι 57 το επταήμερο που προηγήθηκε.

Οι λοιμώξεις βρίσκονται σε έξαρση και οι εισαγωγές στα νοσοκομεία υπερβαίνουν τα επίπεδα του περσινού Ιανουαρίου.

Εμβόλια κορονοϊού και στα φαρμακεία

Την ίδια στιγμή, αγώνας δρόμου για να μπορέσουν να επεκταθούν οι εμβολιασμοί για κορονοϊό και στα φαρμακεία, ξεκινά άμεσα, μετά τη συνάντηση που είχε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, με εκπροσώπους του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου.

Οι φαρμακοποιοί, όπως μετέδωσε το πρωί της Παρασκευής (12/1) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» θα συνεδριάσουν την ερχόμενη εβδομάδα για την έγκριση από το ΔΣ του Συλλόγου της πρότασης για εμβολιασμό του πληθυσμού και για τον κορονοϊό, αφού ήδη έχουν πιστοποιηθεί για την γρίπη, ενώ από την πλευρά του το υπουργείο Υγείας, μετά την έγκριση θα πρέπει να προχωρήσει στην απαιτούμενη νομοθετική ρύθμιση.

Στο μεταξύ όμως, οι γιατροί του συστήματος υγείας καλούνται πλέον να αντιμετωπίσουν συνδυασμούς αναπνευστικών λοιμώξεων, καθώς η εξάπλωση του κορονοϊού συνοδεύεται και από γρίπη ή αναπνευστικό συγκυτιακό ιό, λόγω εποχής. Μάλιστα τα συμπτώματα της γρίπης είναι πιο βαριά φέτος από ό,τι προηγούμενες χρονιές.




Εμβόλιο κατά του κορονοϊού στα φαρμακεία | Τι εξετάζει η κυβέρνηση

Μέτρα κατά της ραγδαίας αύξησης των κρουσμάτων κορονοϊού και με στόχο την προστασία των πολιτών λαμβάνει η κυβέρνηση.

Όπως επεσήμανε στη συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο Υγείας για την πορεία της covid ο αρμόδιος υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης, την Τετάρτη (10/1), εξετάζεται το μπορεί να χορηγηθεί το εμβόλιο κατά του κορονοϊού και στα φαρμακεία.

«Ο Covid ήρθε εδώ για να μείνει. Στο άμεσα προβλέψιμο μέλλον δεν προβλέπεται να ζήσουμε εμείς χωρίς την ύπαρξη αυτού του ιού. Πρέπει να μάθουμε να συμβιώνουμε με τον ιό αυτό και ο ετήσιος εμβολιασμός ιδιαίτερα των ευάλωτων, όπως κάνουμε με την γρίπη, θα πρέπει να γίνει μία ρουτίνα.

Στα πλαίσια αυτής της ομαλοποίησης, πολιτική μας βούληση είναι να βρούμε τον τρόπο να χρησιμοποιήσουμε όλα τα εμβολιαστικά κανάλια, όπως και στο εμβόλιο της γρίπης, γιατρούς προφανώς, κέντρα υγείας αλλά ει δυνατόν και τα φαρμακεία» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο Άδωνις Γεωργιάδης.

«Θα θέλαμε το εμβόλιο του Covid να αντιμετωπίζεται σαν ένα κανονικό εμβόλιο από αυτά που μαζικά χορηγούνται στον πληθυσμό»

Ο υπουργός Υγείας ξεκαθάρισε ότι δεν μπορεί να ανακοινώσει επίσημα ότι τα εμβόλια κατά του κορονοϊού θα είναι και στα φαρμακεία, διότι αυτό θέλει μία συζήτηση ως προς τις τεχνικές του λεπτομέρειες. «Μπορώ να σας πω ότι η πολιτική μας βούληση θα ήταν ότι αν αυτό μπορούσε να εξασφαλιστεί να γίνει με έναν σωστό τρόπο. Θα χρειαστούμε τη συνδρομή των γιατρών σε αυτό για να είμαι ειλικρινής, για το πώς αυτό μπορεί να γίνει. Θα θέλαμε να έμπαινε και στα φαρμακεία, όχι μόνο στα φαρμακεία, προφανώς και στα κέντρα υγείας και τους γιατρούς και παντού. Όπως γίνεται με τα εμβόλια. Αλλά θα θέλαμε και το εμβόλιο του Covid να αντιμετωπίζεται σαν ένα κανονικό εμβόλιο από αυτά που μαζικά χορηγούνται στον πληθυσμό».

«Εάν γίνεται, θέλουμε να το κάνουμε και εκεί (στα φαρμακεία). Εκείνοι (οι φαρμακοποιοί) το θέλουν. Και εμείς το θέλουμε. Εάν οι γιατροί μας πουν ότι μπορεί να γίνει με έναν τρόπο που θα καλύπτει και κάποιες ιδιαίτερες περιπτώσεις τότε ναι θα το κάνουμε» συμπλήρωσε.




Ανησυχούν οι πολίτες για την έξαρση κρουσμάτων και το “κοκτέιλ” κορωνοϊού και γρίπης;

Ανησυχούν οι ειδικοί για την έξαρση του κορωνοϊού και των ιώσεων πριν το άνοιγμα των σχολείων και υπάρχουν εκτιμήσεις για 8.800 κρούσματα ημερησίως το επόμενο διάστημα.

Την ίδια ανησυχία φαίνεται πως εκφράζουν και οι πολίτες σχετικά με την έξαρση των κρουσμάτων ενώ αρκετοί είναι και εκείνοι που φορούν μάσκα ακόμα και στους εξωτερικούς χώρους.




Αναμένεται κορύφωση των κρουσμάτων κορωνοϊού μέχρι τις 24 Ιανουαρίου 2024

Σε ανοδική πορεία ο αριθμός των κρουσμάτων τόσο του κορωνοϊού όσο και των αναπνευστικών λοιμώξεων του αναπνευστικού.

Οι συναθροίσεις των γιορτών ανεβάζουν τον αριθμό των κρουσμάτων, αλλά και των εισαγωγών στα νοσοκομεία ενώ «καμπανάκι» έχει χτυπήσει ο ΕΟΔΥ, που έχει απευθύνει ήδη ισχυρές συστάσεις ενόψει της επιστροφής των μαθητών στα σχολεία τη Δευτέρα.




Στην Ελλάδα η υποπαραλλαγή JN.1 του κορονοϊού, έχουν ανιχνευτεί 101 στελέχη | Τα συμπτώματά της

Στην Ελλάδα έχει φτάσει η νέα υποπαραλλαγή του κορονοϊού, γνωστή ως «JN.1». Όπως ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ, στη χώρα μας έχουν συνολικά ανιχνευτεί 101 στελέχη JN.1 (υποπαραλλαγή της ΒΑ.2.86, που από τις 19 Δεκεμβρίου αναγνωρίστηκε ως υποπαραλλαγή επιδημιολογικού ενδιαφέροντος).

Τα δείγματα είχαν ληφθεί μεταξύ 3 Οκτωβρίου και 3 Δεκεμβρίου 2023. Όπως σημειώνει ο ΕΟΔΥ, ο πρόσθετος κίνδυνος για τη δημόσια υγεία από την JN.1 αξιολογείται διεθνώς επί του παρόντος ως χαμηλός.

Σημειώνεται πως την ανησυχία της για την έξαρση του κορονοϊού, της γρίπης αλλά και του στρεπτόκοκκου εξέφρασε κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής της συνέντευξης την Παρασκευή (22/12) η Ματίνα Παγώνη. «Χρειάζεται προσοχή» τόνισε αναφερόμενη στις ημέρες των Εορτών και σημείωσε πως σε κάθε σπίτι υπάρχει ένας άρρωστος.

Μιλώντας στο Mega και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο, η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ είπε: «Υπάρχει πολύ covid και χρειάζεται προσοχή. Έχουμε και την γρίπη και τις ιώσεις αλλά και τον στρεπτόκοκκο που έχει πανικοβάλει τον κόσμο. Ο στρεπτόκοκκος είναι γνωστός και τα περιστατικά αντιμετωπίζονται. Όταν ξεκινάμε τα συμπτώματα στα παιδιά, δηλαδή έναν πονόλαιμο και πυρετό, παίρνεις τον παιδίατρο, ο οποίος ξέρει το ιστορικό. Εάν αντιμετωπιστεί γρήγορα, δεν υπάρχει πρόβλημα».

Συναγερμός στις ΗΠΑ για μια νέα υποπαραλλαγή JN.1

Η συγκεκριμένη υποπαραλλαγή του κορονοϊού, η οποία φαίνεται να έχει την ικανότητα να αποφεύγει την άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος, έχει σημάνει συναγερμό στις ΗΠΑ. Το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC) έχει προτρέψει τους πολίτες να εμβολιαστούν, καθώς η κορύφωση του φετινού συνδυασμού τριών εποχιακών αναπνευστικών ιών, γρίπης, COVID-19 και RSV, πλησιάζει. Όπως ανέφερε το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών, τα παιδιατρικά νοσοκομεία σε ορισμένες περιοχές των ΗΠΑ γεμίζουν και οι εισαγωγές στα επείγοντα σχεδόν διπλασιάστηκαν σε παιδιά σχολικής ηλικίας την περασμένη εβδομάδα.

Σημειώνεται πως και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) πρόσφατα χαρακτήρισε την εν λόγω υποπαραλλαγή ως υψηλού ενδιαφέροντος.

Η «JN.1» σχετίζεται στενά με την BA.2.86 της Omicron, η οποία εντοπίστηκε για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2022. Η «JN.1» εντοπίστηκε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2023 και σήμερα καταγράφονται κρούσματα σε τουλάχιστον 12 χώρες. Τα συμπτώματά της είναι παρόμοια με αυτά που προκαλούνται από άλλα στελέχη και μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν: πονόλαιμο, καταρροή, βήχα, κόπωση, πονοκέφαλο, μυαλγία, πυρετό ή ρίγη και αοσμία.

Η σοβαρότητα των συμπτωμάτων ενός ατόμου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη γενική κατάσταση της υγείας του, αν έχει, δηλαδή, υποκείμενα νοσήματα και πόσο ισχυρό είναι το ανοσοποιητικό του.

 




Αυξημένα τα κρούσματα κορονοϊού τις τελευταίες εβδομάδες

Ενόψει των γιορτών και τα κρούσματα κορονοϊού συνεχίζουν να αυξάνονται, τε τα ράπιντ τεστ που πραγματοποιούνται τις τελευταιές εβδομάδες να είναι πολλά περισσότερα απο τους προηγούμενους μήνες.
Τα στοιχεία αυτά σύμφωνα με τους ειδικούς είναι ανησυχιτικά, ενω σύμφωνα με τον διευθυντή της Β’ Παθολογικής κλινικής του ΓΝΚ, κ. Ξενοφών Κροκίδη, το Νοσοκομείο της Καβάλας είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει ολά τα περιστατικά.




Έξαρση παρουσιάζουν και πάλι τα κρούσματα κορονοϊού σε όλη την χώρα

Αύξηση παρουσιάζουν και φέτος τον χειμώνα τα κρούσματα κορονοϊού σε όλη την χώρα, τα όποια εως και τον περασμένο Οκτώριο ήταν σταθερά, ενω αυτή την στιγμη η αύξηση που  παρουσιάζεται έχει ως εξείς:

Ενώ εξελίξεις υπάρουν και στα κρούσματα της πνευμονίας

|

Τελός στο επίκεντρο είναι και πάλι τα πρόστιμα της πανδιμίας




Σημαντικές ελλείψεις φαρμάκων εν μέσω έξαρσης κορονοϊού και γρίπης

Σημαντικές ελλείψεις φαρμάκων καλείται να μπαλώσει το Υπουργείο Υγείας έπειτα από την ραγδαία αύξηση των περιστατικών γρίπης και Covid-19. Είναι χαρακτηριστικό, πως οι ελλείψεις αυτές παρατηρούνται σε μια κρίσιμη περίοδο, όπου τα περιστατικά των αναπνευστικών λοιμώξεων είναι όλο και περισσότερα, με αποτέλεσμα την αυξημένη ζήτηση φαρμάκων, όπως για παράδειγμα τα αντιβιοτικά.

Σημειώνεται, ότι στόχος του Υπουργείου Υγείας είναι να αποφύγει τις ντροπιαστικές περυσινές εικόνες, όταν γονείς περίμεναν σε ουρές έξω από τα φαρμακεία θέλοντας να βρουν ένα απλό παυσίπονο.

Συνεπώς, οι απαγορεύσεις παράλληλων εξαγωγών φαρμάκων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες θα συνεχιστούν, όπως επεσήμανε ο Υπουργός Υγείας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Ταυτόχρονα, ο Υπουργός σημείωσε την επιθυμία του για μια καλύτερη συνεργασία με τον νέο Πρόεδρο του ΕΟΦ καθηγητή Ευάγγελο Μανωλόπουλο, με στόχο την συγκρότηση μιας ολοκληρωτικής εικόνας για την διαδικασία διακίνησης των φαρμάκων στην χώρα.

Σημειώνεται, πως για το προσεχές διάστημα θα πραγματοποιηθούν συνεχείς συσκέψεις στο Υπουργείο Υγείας με τον νέο πρόεδρο του ΕΟΦ, αλλά, και την αρμόδια επιτροπή παρακολούθησης αναφορικά με τις ελλείψεις των φαρμάκων, ώστε να παρθούν άμεσα τα κατάλληλα μέτρα.

Την ίδια στιγμή, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο υπουργός Υγείας, εξακολουθεί να βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με την Ευρώπη για τις ελλείψεις των φαρμάκων, προκειμένου να υπάρξει μια σχετικά άμεση λύση υπό το πρίσμα συνεργασίας όλων των χωρών με βάση το γεγονός, πως το φαινόμενο αυτό παρατηρείται σε ευρωπαϊκή κλίμακα εξαιτίας της έλλειψης πρώτων υλών κατά κύριο λόγο.

Νέα Εφαρμογή τον Δεκέμβριο

Νέα εφαρμογή αναμένεται τον Δεκέμβριο, προκειμένου οι πολίτες μέσω μιας ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας να μπορούν να παρακολουθούν και να εντοπίζουν ποια φάρμακα είναι διαθέσιμα και ποια είναι εκείνα, τα οποία είναι σε έλλειψη.

Ωστόσο, η πραγματοποίηση του συγκεκριμένου εγχειρήματος εξελίσσεται με αργούς ρυθμούς, καθώς μια σειρά τεχνικών προβλημάτων, αλλά, και ζητημάτων γραφειοκρατίας λειτούργησαν κατασταλτικά, παρόλο, που ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης το είχε ανακοινώσει ήδη από τα μέσα Οκτωβρίου. Σύμφωνα με τις τελευταίες δηλώσεις του υπουργείου η καινούρια εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη μέσα Δεκεμβρίου.

 

ΠΗΓΗ | documentonews.gr




Βασιλακόπουλος: Εδώ και ένα μήνα έχουμε έξαρση του κορωνοϊού και αυξημένα κρούσματα

Για αυξημένο αριθμό κρουσμάτων κορωνοϊού, εδώ και τουλάχιστον ένα μήνα κάνει λόγο ο καθηγητής Πνευμονολογίας – Εντατικής Θεραπείας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Θόδωρος Βασιλακόπουλος.

Όπως είπε στην ΕΡΤ: «Νομίζω ότι αυτό το οποίο συνέβη και ήταν μια ανάγκη ψυχολογική των ανθρώπων είναι όταν ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κήρυξε τη λήξη της πανδημίας χάρηκαν όλοι, αλλά πήραν το λάθος μήνυμα. Όταν κηρύσσεται η λήξη μιας πανδημίας, δεν σημαίνει ότι ο ιός εξαφανίζεται, εξαϋλώνεται. Σημαίνει ότι πάμε στην επόμενη φάση, την ενδημική, που πρέπει να μάθουμε για αρκετό χρονικό διάστημα, άγνωστο πόσο, να συμβιώνουμε με τον ιό. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι κάποιες φορές θα κάνει ο ιός εξάρσεις και κάποιες φορές θα κάνει υφέσεις. Όταν είμαστε σε μια έξαρση σχετική, θα πρέπει λίγο να αλλάζουμε τη συμπεριφορά μας. Τώρα, εδώ και ένα μήνα τουλάχιστον, είμαστε σε ένα αυξημένο αριθμό κρουσμάτων. Έχουμε περίπου χίλιες εισαγωγές την εβδομάδα και δυστυχώς πενήντα νεκρούς περίπου κάθε εβδομάδα.
“Άρα τι πρέπει να κάνουμε όλοι μας; Πρέπει να βάλουμε τα δυνατά μας ώστε να μειώσουμε αυτόν τον αριθμό. Και υπάρχουν δύο τρόποι που πρέπει να το κάνουμε αυτό. Ο ένας είναι όλοι μας να αυξήσουμε τον αριθμό των τεστ που κάνουμε. Όταν έχουμε κάποιο σύμπτωμα ή κάποιο επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού στο περιβάλλον μας με το οποίο έχουμε έρθει σε επαφή, πρέπει όλοι να κάνουμε δύο και τρία τεστ για να δούμε αν είμαστε θετικοί, γιατί αν είμαστε θετικοί και είμαστε νέοι, το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε είναι να τροποποιήσουμε τη συμπεριφορά μας, να φορέσουμε μάσκα, να μην πάμε στο πάρτι του φίλου, να τους κολλήσουμε όλους ή όσους παραπάνω μπορούμε. Αν είμαστε όμως ηλικιωμένοι ή αν ανήκουμε σε ευπαθείς ομάδες, πρέπει να διαγνώσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται για να μπορούμε να είμαστε μέσα στο πρώτο πενθήμερο από τη διάγνωση, ώστε να μπορούμε να πάρουμε τα χάπια, τα αντιικά, που μειώνουν πάρα μα πάρα πολύ την πιθανότητα να πάμε στο νοσοκομείο. Και βέβαια πλέον έχουμε και ένα πάρα πολύ σημαντικό όπλο – σύμμαχο το καινούργιο, το ολοκαίνουργιο εμβόλιο, το οποίο είναι με την ήδη δοκιμασμένη σε δισεκατομμύρια ανθρώπους και δόσεις τεχνολογία του mRNA, αλλά είναι ολοκαίνουργιο, σχεδιασμένο να αντιμετωπίζει τα στελέχη που κυκλοφορούν σήμερα, τον Kraken δηλαδή που είναι το κυρίαρχο στέλεχος στην Ελλάδα».

Συμπλήρωσε ότι «υπάρχει και ο Eris, υπάρχει και ο Αρκτούρος, αλλά το κύριο, το μεγαλύτερο ποσοστό είναι ο Kraken[…] Έχουμε και καμιά ογδονταριά κρούσματα από τον Pirola. Μόνο που αυτά τα 80 κρούσματα τα έχουμε εδώ και δύο – τρεις μήνες. Δεν είναι το πρόβλημα ο Pirola, έχει εμφανιστεί αρκετό καιρό, δεν έχει επικρατήσει σχεδόν πουθενά. Άρα χρειάζεται μια εγρήγορση, αλλά όχι φόβος. Αυτό όμως που χρειάζεται είναι να εκμεταλλευτούμε το ότι υπάρχει το εμβόλιο δεν είναι υποχρεωτικό, άρα κανείς δεν θα αντιδράσει γιατί υπάρχει υποχρεωτικότητα. Πρέπει να το κάνουν απαραίτητα, για το καλό τους εννοώ, όσοι είναι ηλικιωμένοι και όσοι είναι ανήκοντες σε ευπαθείς ομάδες γιατί έχουν κάποιο υποκείμενο νόσημα και βεβαίως έχει ένδειξη για όλες τις ηλικίες πάνω από 6 μηνών και όσοι περισσότεροι το κάνουν τόσο καλύτερα είναι».

Τι είπε για τα τεστ

«Αυτό το τεστ, το αντιγονικό που κάνουμε χρειάζεται να έχει μια συγκεκριμένη συγκέντρωση ποσότητα ο ιός για να βγει θετική. Όταν ξεκινάμε τη νόσο στην αρχή αυτό δεν βγαίνει θετικό. Αν κάνατε το μοριακό τεστ θα έβγαινε πολύ πιο γρήγορα. Τίποτα δεν βγαίνει αμέσως. Αν υπάρχουν δύο ή τρεις ιοί στο αναπνευστικό σας δεν θα βγει θετικό. Πολλαπλασιάζεται ο ιός όσο αυξάνεται η συγκέντρωση και η πιθανότητα το τεστ να βγει θετικό αυξάνεται. Και βεβαίως κάθε φορά που κάνουμε ένα μπορεί να μην έχουμε πάρει και τέλεια το δείγμα, μπορεί να μη λειτούργησε τέλεια το τεστ, γι’ αυτό και ποτέ ένα και μόνο ένα τεστ δεν μας εξασφαλίζει ότι δεν έχουμε νόσο εκτός αν βγει με τη μία θετικό, οπότε είμαστε σίγουροι ότι ναι, έχουμε νόσο».




Επικαιροποιημένο εμβόλιο κατά του κορονοϊού: Ποιοι πρέπει να εμβολιαστούν

Τι αλλάζει με τις εξετάσεις του ΕΟΠΠΥ

 

Για το επικαιροποιημένο εμβόλιο κατά του κορονοϊού μίλησε το πρωί της Τρίτης (17/10) ενώ τη Δευτέρα (16/10) άνοιξε η πλατφόρμα των ραντεβού. Ο εμβολιασμός συστήνεται στις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού, και στους άνω των 60 ετών.

Ο καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ Γκίκας Μαγιορκίνης, μίλησε στην ΕΡΤ και στην εκπομπή «Newsroom» επαναλαμβάνοντας τις συστάσεις της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών. Όπως είπε «το επικαιροποιημένο εμβόλιο αφορά τους άνω των 60 και κάποιες ευάλωτες ομάδες και τους υγειονομικούς. Δεν είναι υποχρεωτικό για κανέναν. Υπάρχει ισχυρή σύσταση για αυτές τις ομάδες».

«Εξαιρετικά ασφαλές – Όσοι ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες πρέπει να το κάνουν»

Όπως ξεκαθάρισε ο Γκίκας Μαγιορκίνης τα εμβόλια δεν γίνονται στα φαρμακεία. «Υπάρχουν οι συστάσεις, ναι μεν όλοι μπορούν να πάνε να το κάνουν εάν και εφόσον θέλουν, αλλά ως γιατρός οφείλω να τονίσω τις συστάσεις και ο κόσμος που πρέπει να πάει να το κάνει θα πρέπει να πάει να το κάνει. Δηλαδή οι άνθρωποι που ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες, είναι πολύ σημαντικό να πάνε να το κάνουν, γιατί με αυτόν τον τρόπο προστατεύουν και τον εαυτό τους και μειώνεται και το βάρος στο σύστημα υγείας» τόνισε.

«Κάθε χρόνο βγαίνει το εμβόλιο της γρίπης με την ίδια λογική, επικαιροποίηση και ότι το επικαιροποιημένο εμβόλιο είναι εξαιρετικά ασφαλές. Τα εμβόλια για τον κορονοϊό έχουν δοκιμαστεί για παρενέργειες, όπως και τα προηγούμενα, υπάρχει πολλή βιβλιογραφία, πολλή μελέτη, είναι πολύ ασφαλή, είναι εξαιρετικά ασφαλή εμβόλια και για αυτό το λόγο το όφελος που δίνουμε στις ομάδες κινδύνου είναι τόσο μεγάλο που η οποιαδήποτε παρενέργεια είναι μηδαμινή» εξήγησε.

Τι αλλάζει με τις εξετάσεις του ΕΟΠΠΥ

Η δημοσιογράφος Σοφία Πατραμάνη και ο Γκίκας Μαγιορκίνης μίλησαν και για το «φρένο» που βάζει ο ΕΟΠΠΥ στις διαγνωστικές εξετάσεις.

Η δημοσιογράφος εξήγησε ότι δεν κόβονται εξετάσεις από τον ΕΟΠΥΥ αλλά εκείνο το οποίο γίνεται είναι να εφαρμοστούν κάποιοι κανόνες με βάση τα διεθνή πρωτόκολλα αλλά και τα πρωτόκολλα των επιστημονικών εταιρειών στην Ελλάδα, όπως είναι η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία, η Ελληνική Ακτινολογική Εταιρεία, η Ελληνική Ενδοκρινολογική Εταιρεία, καθώς το νομοθέτημα αυτό, το οποίο τίθεται τώρα σε εφαρμογή έχει θεσμοθετηθεί εδώ και αρκετούς μήνες. Διαπιστώθηκε ότι ο ΕΟΠΥΥ δαπανά πολύ μεγάλα ποσά σε εξετάσεις, οι οποίες δεν αφορούν σε προβλήματα υγείας, αλλά σε πρόληψη με συγκεκριμένους δείκτες. Για παράδειγμα, μόνο για τις εξετάσεις που αφορούν τη βιταμίνη D και τη βιταμίνη Β12 ο ΕΟΠΥΥ δαπανά γύρω στα 120 εκατ. το χρόνο.

Όταν λοιπόν πρόκειται για πρόληψη, το εξάμηνο θεωρείται ένα καλό μεσοδιάστημα στο να γίνει η εξέταση. Όμως το να γίνεται πάρα πολύ συχνά, είναι πέρα τα διεθνή πρωτόκολλα. Και πάντα υπάρχει επισήμανση από τον ΕΟΠΥΥ ότι εξαιρείται από την εφαρμογή αυτών των πρωτοκόλλων, ο καρκίνος και άλλα πολύ σοβαρά νοσήματα.

«Αν συνταγογραφήσει ογκολόγος ότι θα πρέπει ακόμα και σε τρεις ημέρες να επαναληφθεί μία εξέταση, ακόμα και καθημερινά. Ο ασθενής δεν θα χρειαστεί να πάει σε δημόσια δομή θα πάει στο κέντρο που τον εξυπηρετεί. Και στις άλλες περιπτώσεις δεν καταργείται η δυνατότητα να γίνει η εξέταση, απλά ο νομοθέτης λέει ότι την τρίτη φορά που θα πάει κάποιος για εξέταση κατά παράβαση του μεσοδιαστήματος, θα παει σε δημόσια δομή και όχι σε ιδιωτικό κέντρο».

Για το ίδιο θέμα ο κ. Μαγιορκίνης είπε ότι κατά τεκμήριο στην Ελλάδα είμαστε υπερβολικοί στις εξετάσεις, όχι βέβαια όλοι. «Υπάρχει ένας πληθυσμός ο οποίος έχει την τάση να κάνει πολλές εξετάσεις ακόμα και αν δεν έχει πρόβλημα και και σίγουρα η βιταμίνη D είναι ένα τέτοιο παράδειγμα, καθώς δεν υπάρχει στον ελληνικό πληθυσμό έλλειψη βιταμίνης D. Η βιταμίνη D είναι για πολύ συγκεκριμένα νοσήματα, όπως για παράδειγμα στους νεφροπαθείς. Παρατηρούμε λοιπόν ότι υπάρχει μία επανάληψη κάποιων εξετάσεων και μάλιστα αυτή οδηγεί και στο να παίρνουν πολλά συμπληρώματα κάποιοι άνθρωποι που δεν τα χρειάζονται.

Αυτό πρέπει να διορθωθεί, γιατί αυτοί οι πόροι της υγείας, από τη στιγμή που καταναλώνονται σε κάτι που δεν χρειάζεται, μετά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για κάτι που πραγματικά χρειάζεται. Δηλαδή σκεφτείτε τώρα, όλα αυτά τα λεφτά θα μπορούσαν να επενδυθούν σε τομογράφους, σε θεραπείες οι οποίες αυτή τη στιγμή έχουν μεγάλο αυτό το στο σύστημα υγείας. Αυτά τα χρήματα στην ουσία στερούνται από κάποιους που τα χρειάζονται πραγματικά. Οπότε θα πρέπει να γίνει ένας εξορθολογισμός σε αυτό το κομμάτι για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε τις παραμέτρους του συστήματος» δήλωσε κλείνοντας.

 




Ανοιξαν τα ραντεβού για το επικαιροποιημένο εμβόλιο κορωνοϊού

Σύσταση προς τις ομάδες υψηλού κινδύνου για σοβαρή νόσηση, και συγκεκριμένα τα άτομα άνω των 60 ετών, τα άτομα ηλικίας έξι μηνών έως 59 ετών με υποκείμενα νοσήματα, τα άτομα με ανοσοκαταστολή, τις εγκύους και τους επαγγελματίες υγείας, να εμβολιαστούν έναντι της COVID-19 με το επικαιροποιημένο μονοδύναμο εμβόλιο ΧΒΒ.1.5 απευθύνουν το υπουργείο Υγείας και η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών.

Οπως ανακοίνωσαν η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη και η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρία Θεοδωρίδου, η δυνατότητα προγραμματισμού εμβολιαστικού ραντεβού μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας emvolio.gov.gr ενεργοποιήθηκε χθες το απόγευμα, ενώ το ραντεβού μπορεί να προγραμματιστεί και μέσω των φαρμακείων. Προϋπόθεση είναι να έχουν μεσολαβήσει τουλάχιστον τρεις μήνες από τον προηγούμενο εμβολιασμό ή τη νόσηση από COVID-19. Για τους ενήλικες και τα παιδιά ηλικίας 12 ετών και άνω οι εμβολιασμοί ξεκίνησαν από σήμερα, ενώ για τα παιδιά ηλικίας 6 μηνών έως 11 ετών θα ξεκινήσουν από τις 23 Οκτωβρίου. «Το γεγονός ότι δεν συστήνεται μαζικός εμβολιασμός με το επικαιροποιημένο εμβόλιο δεν σημαίνει ότι κάποιος υγιής που θέλει να εμβολιαστεί και αφού το έχει συζητήσει με τον γιατρό του δεν μπορεί», τόνισε η κ. Αγαπηδάκη, προσθέτοντας ότι το σύστημα είναι ανοικτό και όλοι οι πολίτες είναι δικαιούχοι.

«Φθίνουσα ανοσία»

Η κ. Θεοδωρίδου, εξηγώντας την αναγκαιότητα εκ νέου εμβολιασμού, επισήμανε ότι σε αυτή τη φάση παρατηρείται αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων, των νοσηλειών και των θανάτων ασθενών με COVID-19, που αν και δεν μπορεί να συγκριθεί με την εικόνα των προηγούμενων ετών, απαιτεί προσοχή, σημειώνοντας ότι «ο λόγος για τη σημερινή επιδημιολογική εικόνα είναι η φθίνουσα ανοσία». Η κ. Θεοδωρίδου επικαλέστηκε τις πρόσφατες εκτιμήσεις του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ECDC), σύμφωνα με το οποίο, ο εμβολιασμός μεγάλου μέρους του πληθυσμού που ανήκει στις ευπαθείς ομάδες θα μειώσει τουλάχιστον κατά 30% τις νοσηλείες στα νοσοκομεία λόγω COVID-19.

Το επικαιροποιημένο εμβόλιο χορηγείται σε μία εφάπαξ δόση και αυτό αφορά και τους ανεμβολίαστους. Εξαίρεση αποτελούν τα ανεμβολίαστα παιδιά ηλικίας 6 μηνών έως 4 ετών, που θα λάβουν τρεις δόσεις του επικαιροποιημένου εμβολίου –ως βασικός εμβολιασμός– όπως και τα ανεμβολίαστα άτομα ηλικίας έξι μηνών και άνω με μέτρια ή σοβαρή ανοσοκαταστολή.

Ο εμβολιασμός γίνεται σε 352 εμβολιαστικά κέντρα της χώρας, ενώ αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμες στη χώρα μας 1,6 εκατ. δόσεις του επικαιροποιημένου εμβολίου, με δυνατότητα προμήθειας και άλλων δόσεων εφόσον χρειαστεί. Σύμφωνα με το υπουργείο, όσοι έχουν ήδη προγραμματίσει να εμβολιαστούν με προηγούμενη έκδοση του εμβολίου μπορούν να επαναπρογραμματίσουν το ραντεβού τους για να λάβουν το επικαιροποιημένο εμβόλιο.




Εμβόλιο Κορονοϊού: Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για τα ραντεβού – Αναλυτικές οδηγίες

Ξεκινούν οι εμβολιασμοί κατά του κορονοϊού με το επικαιροποιημένο εμβόλιο

Ανοίγει σήμερα η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις ηλικίες από 12 ετών και πάνω, για να κλείνουν οι πολίτες ραντεβού για εμβολιασμό με το επικαιροποιημένο εμβόλιο κατά του κορονοϊού.

Επίσης σήμερα ξεκινούν και οι εμβολιασμοί στα 352 εμβολιαστικά κέντρα που λειτουργούν σε όλη τη χώρα, για τις ίδιες ηλικίες.

Για τα παιδιά 5-11 ετών, βρέφη και νήπια από 6 μηνών έως 4 ετών, οι γονείς θα μπορούν επίσης να κλείνουν από σήμερα ραντεβού, όμως οι εμβολιασμοί ξεκινούν στις 23 Οκτωβρίου. Η σύσταση για εμβολιασμό των παιδιών αφορά ανοσοκατασταλμένα ή με υποκείμενο νόσημα και όχι υγιή παιδιά.

Σύμφωνα με την αναπληρώτρια υπουργό Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη, όσοι πολίτες είχαν κλείσει ραντεβού για δεύτερη δόση, θα λάβουν sms επαναπρογραμματισμού, ώστε να εμβολιαστούν με το επικαιροποιημένο εμβόλιο. Επίσης, και φέτος θα γίνονται κατ’ οίκον εμβολιασμοί.




Συναγερμός από ΠΟΥ και ΗΠΑ για νέα παραλλαγή του κορωνοϊού – Φόβοι για έκρηξη κρουσμάτων από «λίαν μεταλλαγμένο στέλεχος»

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) και οι αμερικανικές υγειονομικές αρχές παρακολουθούν από κοντά μια νέα παραλλαγή του ιού της Covid-19, αν και «για την ώρα ο εν δυνάμει αντίκτυπος πολυάριθμων μεταλλάξεων της BA.2.86 είναι άγνωστος»

Ο ΠΟΥ αποφάσισε να κατατάξει τη νέα παραλλαγή «στην κατηγορία των υπό παρακολούθηση παραλλαγών εξαιτίας του πολύ μεγάλου αριθμού (άνω του 30) των μεταλλάξεων του γονιδίου Spike που φέρει», γράφει ο οργανισμός στο επιδημιολογικό δελτίο του που είναι αφιερωμένο στην πανδημία της Covid-19 και δόθηκε στη δημοσιότητα την περασμένη νύκτα.

Η πρωτεΐνη ακίδα είναι αυτή που δίνει στον ιό την ακανθώδη μορφή του και είναι αυτή που επιτρέπει στον SARS-CoV-2 να διεισδύει στα κύτταρα του ανθρώπου που προσβάλλει.

Η παραλλαγή του SARS-CoV-2 εντοπίστηκε σε ΗΠΑ, Δανία και Ισραήλ

Προς το παρόν, αυτή η νέα παραλλαγή έχει εντοπισθεί μόνο στο Ισραήλ, στη Δανία και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Τα Κέντρα για τον Έλεγχο και την Πρόληψη Ασθενειών (CDC) στις ΗΠΑ ανέφεραν επίσης πως παρακολουθούν από κοντά την παραλλαγή, με μήνυμά τους που αναρτήθηκε στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης X

ΠΟΥ: Άγνωστος ο πιθανός αντίκτυπος των μεταλλάξεων

Αυτή τη στιγμή έχουν επισημανθεί μόνο τέσσερις γνωστές γονιδιακές ακολουθίες αυτής της παραλλαγής, ενώ δεν είναι γνωστός ο επιδημιολογικός τους αντίκτυπος, εξηγεί ο ΠΟΥ.

«Ο εν δυνάμει αντίκτυπος των μεταλλάξεων της BA.2.86 είναι αυτή τη στιγμή άγνωστος και αποτελεί αντικείμενο λεπτομερούς αξιολόγησης», διευκρινίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, ο οποίος υπογραμμίζει για μια ακόμη φορά τη σημασία που έχει η παρακολούθηση και η ενημέρωση των αρμόδιων αρχών για να υπάρχει μια ακριβής και συνολική αντίληψη για την πανδημία της Covid-19

Ο ΠΟΥ παρακολουθεί αυτή τη στιγμή τρεις παραλλαγές ενδιαφέροντος (XBB.1.5, XBB.1.16 και EG.5) και επτά παραλλαγές χαρακτηρίζονται υπό επιτήρηση (BA.2.75, BA.2.86, CH.1.1, XBB, XBB.1.9.1, XBB.1.9.2 και XBB.2.3).

Στο μεγαλύτερο μέρος των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου είχαν δημιουργηθεί ειδικοί μηχανισμοί παρακολούθησης της παρουσίας του ιού της Covid-19 και των παραλλαγών του, οι μηχανισμοί αυτοί έχουν εν γένει διαλυθεί καθώς θεωρήθηκε ότι η απειλή είναι πλέον λιγότερο σοβαρή και δεν δικαιολογεί αυτές τις δαπάνες.

ΠΟΥ: Ο ιός συνεχίζει να σκοτώνει και να αλλάζει

Ο ΠΟΥ δεν έχει πάψει να καταγγέλλει αυτό τον «αφοπλισμό» και συνεχίζει «να καλεί για μια καλύτερη παρακολούθηση και ενημέρωση για την Covid-19, καθώς ο ιός συνεχίζει να κυκλοφορεί και να εξελίσσεται.

Μολονότι από τις αρχές Μαΐου ο ΠΟΥ δεν θεωρεί πλέον την πανδημία παγκόσμια υγειονομική έκτακτη ανάγκη, «ο ιός συνεχίζει να κυκλοφορεί σε όλες τις χώρες, συνεχίζει να σκοτώνει και συνεχίζει να αλλάζει», υπογράμμισε την περασμένη εβδομάδα ο γενικός διευθυντής του οργανισμού Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγέσους.

Κατά την τελευταία περίοδο που εξετάσθηκε (από τις 17 Ιουλίου ως τις 13 Αυγούστου 2023), καταγράφηκαν περισσότερα από 1,4 εκατομμύριο νέα κρούσματα της Covid-19 και περισσότεροι από 2.300 θάνατοι, σύμφωνα με το επιδημιολογικό δελτίο Τύπου του ΠΟΥ. Οι αριθμοί αυτοί αποτελούν αντιστοίχως αύξηση κατά 63% και μείωση κατά 56% σε σχέση με την περίοδο των 28 προηγούμενων ημερών.

Στις 13 Αυγούστου 2023 είχαν καταγραφεί στον κόσμο περισσότερα από 769 εκατομμύρια επιβεβαιωμένα κρούσματα της Covid-19 και περισσότεροι από 6,9 εκατομμύρια θάνατοι. Ο πραγματικός απόλογισμός των κρουσμάτων και των θανάτων πιστεύεται πως είναι πολύ βαρύτερος, καθώς πολλά κρούσματα δεν καταγράφονται.

iefimerida.gr