Στο «κόκκινο» οι συλλήψεις για ναρκωτικά και παραβάσεις ΚΟΚ στην Καβάλα

Αυξημένες είναι το τελευταίο διάστημα οι συλλήψεις στην Καβάλα για αδικήματα που αφορούν τη διακίνηση ναρκωτικών και παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Οι αστυνομικές αρχές έχουν εντείνει τους ελέγχους, με αποτέλεσμα τη σύλληψη αρκετών ατόμων, κυρίως νέων, που εμπλέκονται σε υποθέσεις κατοχής και διακίνησης παράνομων ουσιών.

Παράλληλα, καταγράφεται μεγάλη αύξηση στις παραβάσεις του ΚΟΚ, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η υπερβολική ταχύτητα. Οι τοπικές αρχές τονίζουν την ανάγκη για αυστηρότερη τήρηση των κανόνων και προειδοποιούν για συνέχιση των εντατικών ελέγχων στην περιοχή.




Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμο σε πεζούς | Τι απαγορεύει να κάνουμε

Ο νέος ΚΟΚ είναι αρκετά αυστηρός, όμως έχει σαν στόχο να προστατεύσει τόσο τους οδηγούς όσο φυσικά και τους πεζούς που κυκλοφορούν στο δρόμο, γι’ αυτό το λόγο τιμωρεί με πρόστιμο κάθε κατηγορία ανθρώπων.

Πιο συγκεκριμένα κόμη και για τους πεζούς, που αποτελούν την πιο ευάλωτη ομάδα χρηστών των δρόμου και προστατεύονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο ΚΟΚ. προβλέπει πρόστιμα… για το καλό τους.

Τέλος, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ισχύει για όλους τους χρήστες του δρόμου και οι πεζοί περιλαμβάνονται φυσικά σε αυτούς, όπως άλλωστε φαίνεται από όλα τα σχετικά άρθρα που υπάρχουν γι’ αυτούς.

Πρόστιμο ακόμα και για τους πεζούς – Δείτε τι αναφέρει ο νέος ΚΟΚ

Ακόμη και για τους πεζούς, που αποτελούν την πιο ευάλωτη ομάδα χρηστών των δρόμου και προστατεύονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο Κ.Ο.Κ. προβλέπει πρόστιμα… για το καλό τους.

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ισχύει για όλους τους χρήστες του δρόμου και οι πεζοί περιλαμβάνονται φυσικά σε αυτούς, όπως άλλωστε φαίνεται από όλα τα σχετικά άρθρα που υπάρχουν γι’ αυτούς.

Σύμφωνα και με το άρθρο 38 του ΚΟΚ «Οι πεζοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τα πεζοδρόμια ή τα ειδικά γι’ αυτούς ερείσματα.»

Στην περίπτωση που το παραπάνω για κάποιο λόγο δεν είναι δυνατό ή προκαλεί δυσχέρεια στους υπόλοιπους χρήστες του πεζοδρομίου (αν για παράδειγμα μεταφέρουν κάποιο ογκώδες αντικείμενο ή κινούνται σε πομπή, ή χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο), οι πεζοί μπορούν να χρησιμοποιούν και το οδόστρωμα, λαμβάνοντας ωστόσο τις απαραίτητες προφυλάξεις. Γι’ αυτό το σκοπό μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν τις λωρίδες που προορίζονται για ποδήλατα ή μοτοποδήλατα.

Οι πεζοί δεν επιτρέπεται να υπερπηδήσουν εμπόδια π.χ. δοκούς, αλυσίδες, νησίδες, στηθαία, κιγκλιδώματα, που έχουν τοποθετηθεί από τις αρμόδιες αρχές για ειδικούς λόγους, καθώς αυτά τα εμπόδια συνήθως σημαίνουν απαγόρευση εισόδου του πεζού στην αποκλεισμένη επιφάνεια της οδού.

Επίσης, οι πεζοί που αναγκαστικά χρησιμοποιούν το οδόστρωμα είναι υποχρεωμένοι από το νόμο να βαδίζουν αντίθετα με την κατεύθυνση της κυκλοφορίας και φυσικά όσο πιο κοντά γίνεται στο άκρο του οδοστρώματος.

Κατ’ εξαίρεση, πρόσωπα που ωθούν ή σύρουν χειράμαξες, ωθούν ποδήλατο ή μοτοσικλέτα, «Άτομα με Αναπηρίες (ΑμεΑ), που κινούνται σε αναπηρικά καθίσματα ως και ομάδες πεζών, όταν σχηματίζουν πομπή ή οδηγούνται από ειδικά επιφορτισμένο πρόσωπο, είναι υποχρεωμένοι να βαδίζουν κοντά στο δεξί άκρο του οδοστρώματος.

Για τη διάσχιση ενός δρόμου, οι πεζοί είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν τις διαβάσεις πεζών, εφόσον αυτές υπάρχουν και αν υπάρχουν και φωτεινοί σηματοδότες τότε πρέπει να συμμορφώνονται με τα εκάστοτε σήματα τους, ενώ θα πρέπει να υπακούν και στις υποδείξεις των τροχονόμων.

Η διάσχιση του δρόμου, σύμφωνα με τον ΚΟΚ, θα πρέπει να γίνεται κάθετα, χωρίς βραδυπορεία και χωρίς αδικαιολόγητες στάσεις.

Τέλος, σε ισόπεδους κόμβους, εκεί που η κυκλοφορία ρυθμίζεται από φανάρια ή τροχονόμους, αλλά δεν υπάρχουν διαβάσεις, οι πεζοί πρέπει να διασχίζουν το οδόστρωμα βαδίζοντας παράλληλα με τα κινούμενα οχήματα.

Οι πεζοί που παραβαίνουν τις παραπάνω διατάξεις τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ.

Ο νέος ΚΟΚ και τα πρόστιμα που επιβάλλονται στους οδηγούς

Συνεχίζονται οι τροχονομικοί έλεγχοι στη Θεσσαλία, με γνώμονα την πρόληψη και αποτροπή τροχαίων ατυχημάτων και την εξασφάλιση ομαλών κυκλοφοριακών συνθηκών.

Με μέριμνα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας οργανώθηκαν και πραγματοποιήθηκαν, από τις πρώτες πρωινές ώρες προχθές, 6-6-2024, έως τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, 8-6-2024, τροχονομικές δράσεις στη Θεσσαλία, στις οποίες συμμετείχαν αστυνομικοί από Υπηρεσίες των Διευθύνσεων Αστυνομίας Λάρισας, Μαγνησίας, Τρικάλων και Καρδίτσας.

Συγκροτήθηκαν ομάδες-συνεργεία αστυνομικών, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα, μεταξύ άλλων, σε σημεία που παρουσιάζουν αυξημένη κίνηση, στην αποτροπή τυχόν τέλεσης αυτοσχέδιων αγώνων οχημάτων, στη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων (μέθη, μη χρήση ζώνης ασφαλείας – προστατευτικού κράνους, υπέρβαση ορίων ταχύτητας κ.α.), κ.λπ.

Ειδικότερα:

• ελέγχθηκαν -3.277- άτομα,
• ελέγχθηκαν -2.971 – οχήματα,
• προσήχθησαν -24- άτομα,
• συνελήφθησαν -5- άτομα για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), εκ των οποίων -1- στο ν. Λάρισας, -3- στο ν. Τρικάλων και -1- στο ν. Καρδίτσας,
• βεβαιώθηκαν συνολικά -1.134- παραβάσεις (Κ.Ο.Κ.) και συγκεκριμένα:
-189- για ταχύτητα,
-20- για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη),
-12- για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
-19- για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
-43- για μη χρήση προστατευτικού κράνους,
-7- για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα,
-12- για χρήση κινητού τηλεφώνου,
-5- για φθαρμένα ελαστικά &
-827- για λοιπές παραβάσεις.

Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν -48- ακινητοποιήσεις οχημάτων.

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας αποδίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στα θέματα οδικής ασφάλειας και στο πλαίσιο αυτό, οι έλεγχοι θα συνεχιστούν σε όλη τη Θεσσαλία.




Αφαίρεση διπλώματος έως και για 5 χρόνια | Όλες οι αλλαγές στον νέο ΚΟΚ

Bαρύτατα πρόστιμα, που θα φτάνουν ακόμα και τα 350 ευρώ, καθώς και διοικητικά μέτρα τα οποία προβλέπουν μέχρι και την αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για πέντε ολόκληρα χρόνια φέρνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος αναμένεται να κατατεθεί άμεσα στη Βουλή. Ο νέος ΚΟΚ θα διέπεται από μια εντελώς διαφορετική λογική σε σχέση με τον ισχύοντα, καθώς το βάρος των ποινών θα επικεντρώνεται στον παραβάτη οδηγό και όχι στο όχημα, με ειδικές αναφορές σε παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, κόντρες αλλά και αντικοινωνική οδηγική συμπεριφορά. Με απλά λόγια, η αφαίρεση του διπλώματος προτεραιοποιείται έναντι της αφαίρεσης πινακίδων, οι οποίες θα αφαιρούνται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις.

Το σχέδιο νόμου χειρίζεται προσωπικά η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, η οποία επισημαίνει ότι στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης πολιτικής επιτήρησης της οδικής ασφάλειας, με όρους διαφάνειας και δικαιοσύνης, διαμορφώνεται μια νέα πολιτική ποινών, που επικεντρώνεται στην οδική ασφάλεια, χωρίς να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.

Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα της κάθε παράβασης, αλλά και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων. Σύμφωνα με το προσχέδιο νόμου, το οποίο έχει ήδη αποσταλεί στο Μέγαρο Μαξίμου και βρίσκεται στην τελική φάση της επεξεργασίας πριν να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, οι ποινές, πλέον, θα αφορούν κυρίως τον οδηγό (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής στο σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς οδηγών) και όχι το όχημα (αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας), προκειμένου να μπορεί να χρησιμοποιείται από άλλους οδηγούς κυρίως συγγενείς ή συναδέλφους του παραβάτη, αν πρόκειται για όχημα εταιρικής χρήσης.

Παράλληλα, οι ποινές πλέον κατηγοριοποιούνται σύμφωνα με την επικινδυνότητα της παράβασης. Συγκεκριμένα: i) σοβαρές παραβάσεις με υψηλές πιθανότητες πρόκλησης σοβαρού ατυχήματος (π.χ. παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα ή αντικανονική προσπέραση, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ), ii) λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση) και iii) διοικητικές παραβάσεις (π.χ. οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα).

Κλιμάκωση για υπότροπους

Η λογική του νέου ΚΟΚ είναι οι ποινές να έχουν παιδευτικό χαρακτήρα. Γι’ αυτό και θα κλιμακώνονται για τους υπότροπους. Ειδικά για τις παραβάσεις που θεωρούνται ως ιδιαίτερα σημαντικές για την πρόκληση ατυχήματος ή τη σοβαρότητά του (π.χ. παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, μη χρήση ζώνης-κράνους κ.λπ.) προβλέπεται κλιμάκωση των ποινών σε περίπτωση υποτροπής της συγκεκριμένης παράβασης εντός χρονικού διαστήματος ενός έτους. Εκεί όμως που ο πέλεκυς θα πέσει βαρύς είναι σε περιπτώσεις σοβαρής υποτροπής. Έτσι, σε περίπτωση διάπραξης των ανωτέρω παραβάσεων αλλά και άλλων, όπως η παραβίαση του STOP ή κόντρες για τρίτη φορά εντός πέντε ετών, θα επιβάλλεται η ανώτατη ποινή της αφαίρεσης του διπλώματος για πέντε έτη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον νέο ΚΟΚ, εκτός από την κλιμάκωση των ποινών για τους οδηγούς που υποπίπτουν συχνά σε παραβάσεις, δίδεται ιδιαίτερη μέριμνα για τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, μεταφορά παιδιών, κ.λπ.), οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες ασφάλειας που πρέπει να προστατεύονται από ειδικές ρυθμίσεις.

Το σχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή θα ορίζει ρυθμίσεις οι οποίες θα πρέπει να προασπίζουν την ασφάλεια των ευάλωτων χρηστών, οριοθετώντας τόσο τη συμπεριφορά των ιδίων, όσο και αυτή των υπόλοιπων χρηστών της οδού απέναντί τους. Ως εκ τούτου, παραβάσεις του ΚΟΚ σε βάρος των παραπάνω κατηγοριών χαρακτηρίζονται ως αντικοινωνικές και επισύρουν επιπρόσθετα διοικητικά μέτρα, καθώς, πέραν των κυρώσεων που επιβάλλονται ανάλογα με την κατηγορία/υποκατηγορία όπου έχουν τοποθετηθεί, επιβάλλεται επιπρόσθετα και διοικητικό μέτρο αφαίρεσης του διπλώματος οδήγησης για 30 ημέρες.

Αυτό που πλέον θα γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις είναι η αφαίρεση πινακίδων. Οι ποινές αναμορφώνονται ώστε να επιβάλλονται κυρίως στον οδηγό (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής σε νέο point system) και όχι στο όχημα (αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας).

Εξαίρεση, όσον αφορά την αφαίρεση πινακίδων, θα αποτελούν οι παραβάσεις εκείνες για τις οποίες η κυκλοφορία του οχήματος κρίνεται επικίνδυνη για την οδική ασφάλεια και το περιβάλλον (π.χ. κυκλοφορία οχήματος χωρίς ΚΤΕΟ ή με επιβλαβείς εκπομπές καυσαερίων ή θορύβου, με παραποιημένα χαρακτηριστικά κ.λπ.) ή θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικές για την πρόκληση ατυχήματος ή τη σοβαρότητα του ατυχήματος (π.χ. παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού, αλκοόλ, μη χρήση ζώνης – κράνους κ.λπ.). Αξίζει να σημειωθεί ότι αφαίρεση πινακίδων προβλέπεται και για τις παραβιάσεις στις οποίες επιβάλλεται αφαίρεση άδειας οδήγησης και ο παραβάτης δεν είναι παρών. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα η στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ. Σε αυτή την περίπτωση, οι πινακίδες του οχήματος θα επιστρέφονται μόνο όταν προσκομιστεί η άδεια οδήγησης στην αρμόδια Αρχή.

Όπως προαναφέρθηκε, οι παραβάσεις διακρίνονται σε τρεις με την κωδική ονομασία Ε1, Ε2 και Ε3. Η καθεμία από τις παραπάνω κατηγορίες θα χωρίζεται σε δύο υποκατηγορίες: την υποκατηγορία Α, για την οποία επιβάλλεται μόνο διοικητικό πρόστιμο, και την υποκατηγορία Β, για την οποία επιβάλλεται, πέραν του διοικητικού προστίμου, και διοικητικό μέτρο αφαίρεσης διπλώματος.

Ειδικότερα:

– Παράβαση κατηγορίας Ε1. Αφορά χαμηλής επικινδυνότητας παραβάσεις, όπως η έλλειψη εγγράφων τα οποία θα πρέπει να φέρει μαζί του ο οδηγός.

Ε1Α: Διοικητικό πρόστιμο 30 ευρώ.

Ε1Β: Διοικητικό πρόστιμο 30 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 10 ημέρες.

– Παράβαση κατηγορίας Ε2. Αφορά κυρίως μεσαίας επικινδυνότητας παραβάσεις, όπως αντικανονική στάθμευση.

Ε2Α: Διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ.

Ε2Β: Διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 20 ημέρες.

– Παράβαση κατηγορίας Ε3. Αφορά κυρίως υψηλής επικινδυνότητας παραβάσεις, όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, κόντρες, υπερβολική ταχύτητα κ.λπ.

Ε3Α: Διοικητικό πρόστιμο ύψους 350 ευρώ.

Ε3Β: Διοικητικό πρόστιμο ύψους 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος οδήγησης αλλά και πινακίδων για 30 ημέρες.

Στο κείμενο του νέου ΚΟΚ, όπως αυτός θα κατατεθεί στη Βουλή, θα εισαχθούν και επιπλέον διατάξεις, οι οποίες δεν θα αφορούν ποινολόγιο, αλλά βελτίωση του υφιστάμενου πλαισίου. Κυριότερη διάταξη θα είναι εκείνη που αφορά τη μείωση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών στα 30 χιλιόμετρα την ώρα. Η διάταξη ήδη προκαλεί αρκετές συζητήσεις πριν καν έρθει στη Βουλή προς συζήτηση, με πηγές του υπουργείου να σπεύδουν να διαβεβαιώσουν πως θα υπάρξει μεταβατική ισχύς.

Yπό όρους νομιμοποίηση

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται και οι διατάξεις για την υπό όρους νομιμοποίηση και ρύθμιση της διήθησης των μοτοσικλετών, της κίνησης δηλαδή των δίτροχων στο κενό ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα που κινούνται παράλληλα. Επίσης, διατάξεις αναμένονται για τη θέσπιση επιφάνειας αναμονής για δίκυκλα στους σηματοδοτούμενους κόμβους, τη στάθμευση μηχανοκίνητων τροχόσπιτων εντός κατοικημένων περιοχών, τον εκσυγχρονισμό των διατάξεων για την ασφαλή φόρτωση των οχημάτων, τη στάθμευση οχημάτων σε εσοχές και την κατάργηση δυνατότητας έκδοσης άδειας για χρήση εξοπλισμού αντιραντάρ.

Το πλαίσιο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα συμπληρωθεί και με νομοθετική διάταξη, η οποία πιθανότατα θα κατατεθεί στη Βουλή πριν από τον ΚΟΚ και θα αφορά τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Η διάταξη θα περιλαμβάνει σαφή ρύθμιση για τον εντοπισμό των αυτοκινήτων που κινούνται ανασφάλιστα στον δρόμο και θα προβλέπει πρόστιμο, που θα ξεκινά από τα 250 ευρώ και θα μπορεί να φτάσει μέχρι τα 500 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος για έξι μήνες και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι βαριές ποινές προβλέφθηκαν πρόσφατα και στο ποινικό σκέλος των παραβάσεων με τον ποινικό κώδικα που ψηφίστηκε στη Βουλή. Στον κώδικα, ο οποίος είναι σε ισχύ ήδη από την 1η Μαΐου, έχει προβλεφθεί ακόμα και η ποινή της ισόβιας κάθειρξης σε συγκεκριμένες περιπτώσεις πρόκλησης θανατηφόρου τροχαίου δυστυχήματος.




25η Μαρτίου | Πάνω από 20.000 πρόστιμα για παραβάσεις του ΚΟΚ το τριήμερο

Σε επιφυλακή βρέθηκε τις τελευταίες μέρες η Τροχαία και η Ελληνική Αστυνομία σε όλη τη χώρα, λόγω του τριημέρου της 25ης Μαρτίου, που όπως είναι λογικό έφερε την έξοδο πολλών εκδρομέων από τα αστικά κέντρα.

Κλιμάκια της ΕΛ.ΑΣ. με τη συμμετοχή αστυνομικών εμφανούς και αφανούς αστυνόμευσης, από διάφορες Υπηρεσίες, λαμβάνοντας υπόψη τα τοπικά επιχειρησιακά σχέδια και δίνοντας έμφαση σε περιοχές και οικισμούς όπου παρατηρούνται αυξημένα περιστατικά παραβατικότητας. Κατά τη διάρκεια των ανωτέρω δράσεων σε ολόκληρη τη χώρα ελέγχθηκαν συνολικά – 96.590 – άτομα και -85.024- οχήματα, ενώ:

  • προσήχθησαν -3.444- άτομα,
  • συνελήφθησαν -1.090- άτομα για διάφορα αδικήματα,
  • βεβαιώθηκαν -20.265- παραβάσεις Κ.Ο.Κ., -91- για παράβαση της αντικαπνιστικής νομοθεσίας και –13– για ηχόμετρα,
  • ακινητοποιήθηκαν -504- οχήματα, ενώ
  • κατασχέθηκαν -5-.

Ενδεικτικά, αστυνομικές επιχειρήσεις πραγματοποιήθηκαν:

  •  στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής, όπου διενεργήθηκαν –6.197– έλεγχοι ατόμων, συνελήφθησαν –28– άτομα και βεβαιώθηκαν –1.218– παραβάσεις Κ.Ο.Κ.,
  • στην περιοχή της Κηφισιάς, όπου διενεργήθηκαν –233– έλεγχοι ατόμων, –37– έλεγχοι οχημάτων, προσήχθησαν –13– άτομα, συνελήφθησαν -3- άτομα και βεβαιώθηκαν -39- παραβάσεις για Κ.Ο.Κ.

ethnos.gr




Μεγάλη επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ σε όλη τη Χώρα | 578 Συλλήψεις και 4.032 παραβάσεις ΚΟΚ

-578- συλλήψεις και -4.032- παραβάσεις Κ.Ο.Κ. χθες σε επιχειρησιακές δράσεις της ΕΛ.ΑΣ. σε ολόκληρη την επικράτεια για την πρόληψη της εγκληματικότητας

Στοχευμένες αστυνομικές δράσεις πραγματοποιήθηκαν σε ολόκληρη την επικράτεια χθες 28 Νοεμβρίου 2023, στο πλαίσιο υλοποίησης του Στρατηγικού Σχεδιασμού του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας και τη βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας των πολιτών.

Στο πλαίσιο αυτό δραστηριοποιήθηκαν κλιμάκια με τη συμμετοχή αστυνομικών εμφανούς και αφανούς αστυνόμευσης, από διάφορες Υπηρεσίες, λαμβάνοντας υπόψη τα τοπικά επιχειρησιακά σχέδια και δίνοντας έμφαση σε περιοχές και οικισμούς όπου παρατηρούνται αυξημένα περιστατικά παραβατικότητας.

Κατά τη διάρκεια των ανωτέρω δράσεων σε ολόκληρη τη χώρα ελέγχθηκαν συνολικά –19.652– άτομα και –15.447– οχήματα, ενώ 

  • προσήχθησαν –843– άτομα, 
  • συνελήφθησαν –578– άτομα για διάφορα αδικήματα,
  • βεβαιώθηκαν –4.032– παραβάσεις Κ.Ο.Κ.
  • ακινητοποιήθηκαν –86– οχήματα και
  • κατασχέθηκε –1-.

Ενδεικτικά, αστυνομικές επιχειρήσεις πραγματοποιήθηκαν:

  • στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής, όπου διενεργήθηκαν –1101– έλεγχοι ατόμων, συνελήφθησαν -7- άτομα και βεβαιώθηκαν -144- παραβάσεις για Κ.Ο.Κ., 
  • στην περιοχή της Κηφισιάς, ελέγχθηκαν –39- άτομα, προσήχθη ένα και βεβαιώθηκαν -12- παραβάσεις για Κ.Ο.Κ. και
  • στην περιοχή του Αγίου Νικολάου Χαλκίδας, πραγματοποιήθηκαν -8- έλεγχοι ατόμων.

Στο ίδιο πλαίσιο, ειδικές αστυνομικές δράσεις πραγματοποιήθηκαν και στη Στερεά Ελλάδα σε σημεία όπου παρατηρείται αυξημένη παραβατικότητα και ειδικότερα σε περιοχές της Βοιωτίας, της Εύβοιας, της Ευρυτανίας, της Φθιώτιδας και της Φωκίδας, όπου:

  • ελέγχθηκαν –298- άτομα,
  • προσήχθησαν –22– άτομα,
  • συνελήφθησαν -15- άτομα και
  • βεβαιώθηκαν –27–  παραβάσεις Κ.Ο.Κ.

Περαιτέρω, διενεργήθηκε πλήθος ουσιαστικών ελέγχων σε επιχειρήσεις υποδοχής, επεξεργασίας και ανακύκλωσης μεταλλικών αντικειμένων στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, τη Δυτική Μακεδονία, τη Δυτική Ελλάδα και το Νότιο Αιγαίο. 

Στο πλαίσιο αυτό σε περιοχές του Δήμου Δράμας, Φλώρινας, Ηλείας και Β΄ Δωδεκανήσου, πραγματοποιήθηκαν -51- έλεγχοι ατόμων, -2- προσαγωγές και βεβαιώθηκαν -4- παραβάσεις Κ.Ο.Κ για επισφαλή φόρτωση.

Παρόμοιες δράσεις έλαβαν χώρα σε σταθμούς τρένων σε ολόκληρη την επικράτεια όπου ελέχθησαν -488- άτομα.

Οι στοχευμένες αστυνομικές δράσεις, που αποσκοπούν στην πρόληψη και καταστολή της εγκληματικότητας και την εμπέδωση αισθήματος ασφάλειας στους πολίτες θα συνεχιστούν με αμείωτη ένταση.




Οικονόμου: Οι 6 παραβάσεις του ΚΟΚ που θα οδηγούν σε αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος

Στο πλαίσιο της πολιτικής πρωτοβουλίας για προτεραιοποίηση της οδικής ασφάλειας και ως συνέχεια των πρόσφατων επιχειρησιακών δράσεων στον τομέα αυτόν, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννης Οικονόμου, προήδρευσε το προηγούμενο διάστημα σειράς συσκέψεων της πολιτικής και της φυσικής ηγεσίας, με θέμα το νέο σχέδιο για την αναδιάρθρωση, την εντατικοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της αστυνόμευσης σε θέματα που άπτονται της οδικής ασφάλειας

Στις συσκέψεις τέθηκαν οι βασικοί άξονες ενός σχεδίου άμεσων ολιστικών παρεμβάσεων προς την κατεύθυνση αυτή: Ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, με άμεση επιστροφή 50 αστυνομικών στην Τροχαία (θα ακολουθήσουν και άλλες επιστροφές τους επόμενους μήνες) και με αξιοποίηση και ενίσχυση των υλικοτεχνικών υποδομών επιτήρησης, αρχικά σε κεντρικούς δρόμους και μεγάλες οδικές αρτηρίες του Λεκανοπεδίου.

Οι 6 παραβάσεις που οδηγούν σε αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος

Στόχος του υπουργού Προστασίας του Πολίτη είναι η διαμόρφωση προτάσεων προς τα συναρμόδια υπουργεία και φορείς, ενός νέου πλαισίου του Κ.Ο.Κ., με έμφαση στο να αυστηροποιηθούν οι ποινές συγκεκριμένων παραβάσεων, όπως:

Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη
Παραβίαση STOP
Χρήση κινητού τηλεφώνου
Οδήγηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ)
Επιθετική οδήγηση
Διπλοπαρκάρισμα
Σε ό,τι αφορά τις σχετικές παραβάσεις, η πρόθεση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι η αφαίρεση τόσο των στοιχείων κυκλοφορίας όσο και της άδειας ικανότητας οδήγησης να βαίνει κλιμακούμενη, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και την ενδεχόμενη υποτροπή του παραβάτη, και να γίνεται πολύμηνη, πολυετής και τελικά οριστική.
Σε κάθε περίπτωση, θα ληφθεί ειδική μέριμνα ώστε οι ποινές που αφορούν τις συγκεκριμένες παραβάσεις να εφαρμόζονται απαρέγκλιτα.

Παρεμβάσεις στον Κηφισό για αποφόρτιση και ομαλοποίηση της κυκλοφορίας

Στόχος είναι επίσης η επικαιροποίηση, ο επανασχεδιασμός και η βελτίωση της πρωτογενούς αντίδρασης και επέμβασης σε περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών στους δρόμους, και ιδιαίτερα στον Κηφισό, με στόχο την όσο το δυνατόν ταχύτατη αποφόρτιση και ομαλοποίηση της κυκλοφορίας.

Για το ζήτημα αυτό πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τον διευθυντή του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΕΜΠ, αναπληρωτή καθηγητή Κωνσταντίνο Κεπαπτσόγλου -με τον οποίο είχε πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη στις 21 Αυγούστου- και τον αναπληρωτή διευθυντή του ΚΕ.ΜΕ.Α. (Κέντρο Μελετών Ασφάλειας), του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, κ. Νικόλαο Γερασιμίδη.

iefimerida.gr