Έντονες Αντιδράσεις στον Κλάδο των Νοσηλευτών μετά την Ομιλία του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ: «Ο Κλάδος μας Αγνοήθηκε»

Στη φετινή Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), η πολυαναμενόμενη ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη άφησε ανάμεικτες εντυπώσεις. Με τις κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα, η ελπίδα πολλών επαγγελματικών κλάδων για ανακοινώσεις που θα ανακούφιζαν τους εργαζομένους ήταν υψηλή. Ωστόσο, οι νοσηλευτές, που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά των υγειονομικών κρίσεων, βρέθηκαν στο περιθώριο. Η απουσία οποιασδήποτε αναφοράς σε συγκεκριμένα μέτρα ή οικονομικά κίνητρα για την ενίσχυση του κλάδου τους, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις.

Απογοήτευση και Οργή στον Κλάδο των Νοσηλευτών

Οι νοσηλευτές, οι οποίοι εδώ και χρόνια διαμαρτύρονται για τις δύσκολες συνθήκες εργασίας, τις χαμηλές απολαβές και την υποστελέχωση των νοσοκομείων, ένιωσαν για άλλη μία φορά ότι αγνοήθηκαν. Οι ελπίδες τους για άμεσες και ουσιαστικές παρεμβάσεις, που θα ενίσχυαν την καθημερινή τους εργασία και θα βελτίωναν τις συνθήκες στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ), διαψεύστηκαν. Όπως δηλώνει ο Γιάννης Παπαδόπουλος, νοσηλευτής σε δημόσιο νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης: «Περιμέναμε από τον Πρωθυπουργό να δει την κατάσταση που βιώνουμε και να ανακοινώσει κάτι συγκεκριμένο. Αντίθετα, δεν ακούσαμε τίποτα για εμάς, και αυτό μας απογοήτευσε».

Η απογοήτευση αυτή αντικατοπτρίζει τη συνολική αίσθηση εγκατάλειψης που κυριαρχεί στον κλάδο, καθώς τα χρόνια προβλήματα παραμένουν άλυτα και οι ελλείψεις προσωπικού διογκώνονται. Οι νοσηλευτές συνεχίζουν να εργάζονται υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, καλύπτοντας τεράστιες ανάγκες με περιορισμένους πόρους και ανθρώπινο δυναμικό, γεγονός που τους οδηγεί στα όρια της εξάντλησης.

Υποστελέχωση και Εργασιακή Εξουθένωση

Το πρόβλημα της υποστελέχωσης στα νοσοκομεία, ειδικά στον τομέα της νοσηλευτικής, είναι διαχρονικό και έχει επιδεινωθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Η πίεση που ασκείται στους εναπομείναντες νοσηλευτές είναι τεράστια. Σε πολλά νοσοκομεία, το υπάρχον προσωπικό αναγκάζεται να δουλεύει σε εξαντλητικούς ρυθμούς, καθώς καλούνται να καλύψουν την έλλειψη προσωπικού κάνοντας τη δουλειά δύο ή τριών ατόμων. «Το να διαχειριζόμαστε τέτοιο φόρτο εργασίας είναι εξουθενωτικό. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι», εξηγεί η Μαρία Κωνσταντίνου, νοσηλεύτρια σε μεγάλο νοσοκομείο της Αθήνας.

Οι συνθήκες αυτές, σε συνδυασμό με τις χαμηλές οικονομικές απολαβές, έχουν οδηγήσει πολλούς νοσηλευτές στο να αποχωρήσουν από το ΕΣΥ, αναζητώντας καλύτερες συνθήκες εργασίας. Όλο και περισσότεροι μετακινούνται στον ιδιωτικό τομέα ή αναζητούν ευκαιρίες στο εξωτερικό, όπου οι μισθοί είναι υψηλότεροι και οι συνθήκες εργασίας λιγότερο απαιτητικές. «Οι συνθήκες στα νοσοκομεία μας είναι αφόρητες. Πολλοί από τους συναδέλφους μου έχουν ήδη φύγει στο εξωτερικό, γιατί εκεί τουλάχιστον έχουν καλύτερες απολαβές και περισσότερη αναγνώριση», σημειώνει η Κατερίνα Λαζαρίδου, η οποία σκέφτεται και η ίδια να αποχωρήσει από το ΕΣΥ.

Ο Κίνδυνος για το ΕΣΥ

Η συνεχιζόμενη αποδυνάμωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους για τη λειτουργία των νοσοκομείων και την υγεία των ασθενών. Οι ελλείψεις προσωπικού δυσχεραίνουν την εύρυθμη λειτουργία των νοσοκομείων και θέτουν σε κίνδυνο την ποιότητα της φροντίδας που μπορούν να προσφέρουν οι υγειονομικοί. Οι εργαζόμενοι είναι καταπονημένοι, και αυτό, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι, επηρεάζει αρνητικά την απόδοσή τους. «Όταν δουλεύεις 12 ώρες την ημέρα χωρίς διακοπή, δεν μπορείς να είσαι απόλυτα συγκεντρωμένος. Αυτό θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο εμάς, αλλά και τους ασθενείς μας», λέει η Μαρία Κωνσταντίνου.

Η έλλειψη κινήτρων και υποστήριξης από την πολιτεία αποθαρρύνει και τους νέους που επιθυμούν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του νοσηλευτή. Η συνεχής φυγή προσωπικού και η αδυναμία προσέλκυσης νέων εργαζομένων μπορεί να οδηγήσει σε ένα ακόμη μεγαλύτερο κενό στο ΕΣΥ, με τραγικές συνέπειες για το σύστημα υγείας της χώρας.

Οι Απαιτήσεις των Νοσηλευτών

Ο κλάδος των νοσηλευτών ζητά άμεσες και ουσιαστικές παρεμβάσεις από την κυβέρνηση. Οι εκπρόσωποι των νοσηλευτών απαιτούν προσλήψεις προσωπικού για να καλυφθούν τα κενά στα νοσοκομεία, αυξήσεις στις απολαβές και βελτίωση των συνθηκών εργασίας. Όπως επισημαίνουν, χωρίς την κατάλληλη υποστήριξη, το ΕΣΥ θα συνεχίσει να βρίσκεται σε κρίση, και οι ασθενείς θα είναι οι μεγάλοι χαμένοι.

Η ομιλία του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ ανέδειξε την ανάγκη για άμεσες δράσεις. Οι νοσηλευτές απαιτούν να εισακουστούν και να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για την ενίσχυση του κλάδου, προτού η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμη.

protothema.gr




Καύσιμα | Πεθαίνει ο κλάδος των βενζινοπωλών στη Βόρεια Ελλάδα

Η ακρίβεια στις τιμές των καυσίμων οδηγεί τους Έλληνες να αγοράζουν φθηνή βενζίνη από τη Βουλγαρία και την Τουρκία

«Πεθαίνει ο κλάδος των βενζινοπωλών στη βόρεια Ελλάδα γιατί εκεί οι Έλληνες φεύγουν και περνάνε απέναντι σε Βουλγαρία και Τουρκία για να αγοράσουν φθηνή βενζίνη, γιατί σε αυτές τις χώρες είναι μικρός ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στα καύσιμα», είπε στο ΕΡΤNEWS η πρόεδρος των βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα.

«Έφευγε και φεύγει ελληνικό χρήμα από τα σύνορα και πεθαίνουν οι επαγγελματίες. Και οι πολίτες που το κάνουν έχουν δίκιο, αλλά και ο κλάδος πρέπει να ζήσει», συμπλήρωσε.

Η κυρία Ζάγκα πρόσθεσε ότι «στην Ελλάδα δεν υπάρχει φτηνό καύσιμο, όταν το 60% της τιμής του είναι Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και επιπλέον έχει και τον ΦΠΑ, φόρο πάνω στο φόρο, δηλαδή παράλογο. Πώς θα τα βγάλουμε πέρα;», αναρωτήθηκε.

Και συνέχισε λέγοντας ότι «έχουμε πει πολλές φορές ότι το πετρέλαιο είναι χρηματιστηριακό είδος. Δυστυχώς η τιμή του παίζει ανάλογα των συμφερόντων των μεγάλων και την πληρώνουμε όλοι οι υπόλοιποι.

Όσο λοιπόν υπάρχουν δυσάρεστα διεθνή γεγονότα, τα καύσιμα που έρχονται σε εμάς, τους βενζινάδες, είναι με αυξημένη τιμή.

Ήδη βλέπω τις τιμές να ανεβαίνουν, τσιμπάνε το τελευταίο διάστημα, πάνω από μήνα και ήταν επόμενο οι τιμές της απλής αμόλυβδης στην Αττική να φθάσουν πάνω από 1,90 ευρώ το λίτρο.

Εμείς αλλάζουμε τις τιμές βάσει τιμολογίων. Ο καθένας από εμάς έχει μια εταιρεία από την οποία προμηθεύεται καύσιμα.

Έρχεται λοιπόν το τιμολόγιο όπου η εταιρεία έχει αγοράσει από ένα από τα δύο διυλιστήρια που έχουμε στη χώρα με νέα τιμή, εγώ είμαι υποχρεωμένη από τον νόμο, αλλιώς έχω πρόστιμο ή να ανεβάσω ή να κατεβάσω την τιμή πώλησης», υπογράμμισε.

Επισήμανε επίσης ότι «τώρα με τα νέα τιμολόγια δεν μπορεί να υπάρχει τιμή κάτω από 1,90 ευρώ/λίτρο και βλέπω τιμές με 1,73 ευρώ/λίτρο. Αυτά δεν τα βλέπει η κυβέρνηση;

Να γίνονται έλεγχοι εκεί που η τιμή είναι 2,40 και είμαι βέβαιη πως για να το βάλουν θα έχουν ανάλογα τιμολόγια οι άνθρωποι, αλλά να πάει ο έλεγχος και σε αυτούς που είναι δήθεν φτηνοί.

Πόσες φορές το έχω κάνει θέμα προσωπικά εγώ σαν πρόεδρος του κλάδου να λέω ότι είναι περίεργες αυτές οι φτηνές τιμές, δεν υπάρχουν. Και δεν υπάρχουν γιατί είναι τιμές λιανικής, κάτω από την χονδρική τιμή των διυλιστηρίων, άρα;

Είναι δυνατόν να αγοράζω 1,80 και να πουλάω 1,50; Δεν γίνεται αυτό, κάτι άλλο συμβαίνει», τονίζει.

«Ζητάμε να γίνει κάθαρση του χώρου, και για αυτό η κυβέρνηση ψήφισε νόμο, που όποιο μαγαζί πιάνουν να νοθεύει, να έχει πειραγμένες αντλίες ή να έχει λαθραίο πετρέλαιο για δύο χρόνια, το κλείνει», κατέληξε η κυρία Ζάγκα.

Πηγή: newsbomb.gr