Ποιοι συμμετέχουν στην 24ωρη απεργία την Τετάρτη | Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ

“Λουκέτο” σε όλη τη χώρα μπαίνει με την απεργία της ΓΣΕΕ που προκηρύχθηκε για την Τετάρτη 17 Απριλίου.

Η ομοσπονδία καλεί σε απεργία, με αίτημα τις αυξήσεις στους μισθούς, την επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας αλλά και μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας.

«Την ώρα που η ακρίβεια έχει γίνει θηλιά στο λαιμό των εργαζομένων, με τον πληθωρισμό να έχει εξαντλήσει τα εισοδήματά τους και την αγοραστική τους δύναμη να βρίσκεται στα τάρταρα, την ώρα που η ΓΣΕΕ έχει τεκμηριωμένα καταθέσει πρόταση για αύξηση στο 60% του διάμεσου μισθού που είναι το κατώφλι της φτώχειας συν την αύξηση της παραγωγικότητας και τον εκτιμώμενο πληθωρισμό.

Όλα αυτά την ώρα που η Ελλάδα είναι πρώτη στη συμμετοχή των επιχειρηματικών κερδών στο εθνικό εισόδημα αλλά προτελευταία στους μισθούς των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα, η κυβέρνηση ανακοινώνει κατώτατο μισθό αναντίστοιχο των αναγκών των εργαζομένων.

Αυξήσεις που σε καμία περίπτωση δε διασφαλίζουν συνθήκες στις οποίες ένας εργαζόμενος που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό, δε θα βρίσκεται κάτω από το κατώφλι της φτώχειας και θα έχει ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο», αναφέρει η ανακοίνωση της ΓΣΕΕ για την απεργία.

Απεργία: Συμμετοχή των μέσων σταθερής τροχιάς

Τη συμμετοχή της στην 24ωρη πανελλαδική απεργία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς. Όσον αφορά στα λεωφορεία, δεν υπάρχει μέχρι αυτή την ώρα επίσημη ανακοίνωση.

Η ΠΟΣ – ΜΣΤ ζητά άμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με σταθερή εργασία, επαναφορά των ελεύθερων διαπραγματεύσεων των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, αυξήσεις στους μισθούς για την αντιμετώπιση της κρίσης και του κόστους ζωής, επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου σε όλη την Ελλάδα, αναβάθμιση του τροχαίου υλικού, πλήρη αποκατάσταση των υποδομών – εγκαταστάσεων που επλήγησαν από τις θεομηνίες (π.χ. Εργοστάσιο Βόλου) και καλύτερες συνθήκες εργασίας παντού.

Απεργούν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ

Με 50 λεωφορεία και προσωπικό ασφαλείας θα κινηθούν οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης την Τετάρτη, λόγω της 24ωρης απεργίας.

“Ο ΟΑΣΘ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΘ αποφάσισε να συμμετάσχει στην 24ωρη Γενική Απεργία που προκήρυξε η ΓΣΕΕ για την Τετάρτη, 17 Απριλίου.

Η κινητοποίηση θα αρχίσει από την έναρξη της πρωινής βάρδιας, τα ξημερώματα της Τετάρτης, και θα διαρκέσει μέχρι τη λήξη της νυχτερινής βάρδιας, ενώ το Συνδικάτο θα διαθέσει προσωπικό ασφαλείας για την κυκλοφορία 50 λεωφορείων.

Κανονικά θα εκτελεστούν τα δρομολόγια των ειδικά διασκευασμένων οχημάτων εξυπηρέτησης των Ατόμων με Αναπηρίες, καθώς και η νυχτερινή γραμμή Ν1 που εκτελεί το δρομολόγιο ΚΤΕΛ – Αεροδρόμιο Νυχτερινό”, αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο ΟΑΣΘ.

“Δεμένα” τα πλοία στα λιμάνια

«Οι Έλληνες Ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις της ακρίβειας γιατί είναι οι μόνοι, που στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες το χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο», γράφει στην ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Και η ΕΙΝΑΠ συμμετέχει στην απεργία

Στην 24ωρη απεργία θα συμμετάσχουν και οι νοσοκομειακοί γιατροί. σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ένωσης Ιατρών Νοσοκομείων Αθηνών Πειραιώς.

«Το ΔΣ της ΕΙΝΑΠ προκηρύσσει 24ωρη απεργία στις 17/04/24, μέρα γενικής απεργίας των σωματείων των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα.

Διεκδικούμε:

  • Να σταματήσει η λειτουργία των απογευματινών χειρουργείων.
  • Διπλασιασμός μισθών.
  • Διπλασιασμός προσωπικού, μονιμοποίηση των συμβασιούχων.
  • Διπλασιασμός της χρηματοδότησης των νοσοκομείων.
  • Δημόσια και δωρεάν υγεία για όλους.
  • Καλούμε την ΑΔΕΔΥ και την ΟΕΝΓΕ να προκηρύξει 24ωρη απεργία στις 17/04/24».

Συμμετοχή των λογιστών στην απεργία

«Η μεγάλη απεργία στις 28 Φλεβάρη εξέφρασε τη γενικευμένη αγανάκτηση που υπάρχει μέσα στα σπίτια μας, αλλά και την οργή για την προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών που κάνουν όλα τα αστικά κόμματα, η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ για το έγκλημα στα Τέμπη. Έστειλε αγωνιστικό μήνυμα σε εργοδοσία και κυβέρνηση, ότι η ζωή μας αξίζει! Ότι δεν ανεχόμαστε να θυσιάζονται οι ανάγκες των εργαζόμενων, της νεολαίας, του λαού, για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων! Συνεχίζουμε με ακόμα μεγαλύτερη ορμή την κλιμάκωση του αγώνα σε κάθε χώρο δουλειάς του κλάδου. Προετοιμάζουμε τις πανελλαδικές – πανεργατικές απεργίες στις 17 Απρίλη και 1 Μάη», αναφέρει η ένωση λογιστών για την απεργία.

«Το Διοικητικό συμβούλιο της ΠΟΛ καλεί όλα τα σωματεία μέλη της, όλους τους εργαζόμενους του κλάδου να πάρουν στα χέρια τους την υπόθεση της επιτυχίας των πανελλαδικών πανεργατικών απεργίας στις 17 Απρίλη και 1 Μάη. Να εκδώσουν ανακοινώσεις, να οργανώσουν συσκέψεις και συνελεύσεις σε χώρους δουλείας για την επιτυχία της απεργίας, να συγκροτηθούν σωματειακές και απεργιακές επιτροπές», καταλήγει η ένωση.

Πηγή: news247.gr




«Παραλύει» αύριο, Τετάρτη, λόγω της 24ωρης απεργίας η χώρα | Χωρίς ταξί από σήμερα η Αθήνα – Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ

«Φρένο» πατάει αύριο Τετάρτη, 28/2, η χώρα έναν ακριβώς χρόνο από την τραγωδία στα Τέμπη. Την απεργία προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ και σε αυτή συμμετέχουν οι εργαζόμενοι από διάφορους κλάδους.

Χειρόφρενο για δύο ημέρες τραβούν από σήμερα, Τρίτη 27 Φεβρουαρίου, και οι αυτοκινητιστές ταξί, καθώς το ΣΑΤΑ έχει εξαγγείλει 48ωρη απεργία.

Απόφαση για 24ωρη απεργία την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου έχουν λάβει και οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, κάτι που σημαίνει ότι θα ακυρωθούν όλες οι προγραμματισμένες πτήσεις, ενώ δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία στα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου.

Οι εργαζόμενοι σε μετρό, ΗΣΑΠ και τραμ θα συμμετέχουν στην απεργία, όπως και οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία.

Ποιοι συμμετέχουν στην απεργία

  • Ταξί στις 27 και 28 Φεβρουαρίου (48ωρη)
  • Πλοία στις 28 Φεβρουαρίου (24ωρη)
  • ΗΣΑΠ – προαστιακός – μετρό στις 28 Φεβρουαρίου (24ωρη)
  • Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στις 28 Φεβρουαρίου (24ωρη)
  • Λεωφορεία – τρόλεϊ στις 28 Φεβρουαρίου (από έναρξη έως 09:00 και από 21:00 έως τέλος βάρδιας)

Τι ζητά η ΑΔΕΔΥ

  • Οριζόντια αύξηση 10% στους μισθούς στο δημόσιο.
  • Επαναφορά των δώρων.
  • Συλλογικές συμβάσεις για τους μισθούς.
  • Κατάργηση του μισθολογικού παγώματος της διετίας 2016-2017.
  • Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας.
  • Αύξηση του αφορολόγητου στα 12.000 ευρώ.
  • Αύξηση του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας.
  • Άμεση στελέχωση με μόνιμους υπαλλήλους όλων των κρίσιμων δημόσιων φορέων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ

Στην απόφαση του Γενικού Συμβουλίου κυριαρχούν τα αιτήματα που σχετίζονται με την ακρίβεια, αλλά και εκείνο για την επιστροφή του 13ου και 14ου μισθού.

Η απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ:

«Το Γενικό Συμβούλιο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στη συνεδρίασή του στις 2.2.2024 αποφάσισε την κήρυξη 24ωρης Πανελλαδικής Πανδημοσιοϋπαλληλικής Απεργίας την Τετάρτη, 28 Φεβρουαρίου 2024.

“Τα ΚΕΡΔΗ τους ή οι ΖΩΕΣ μας”

Δυναμώνουμε τη φωνή μας και απαιτούμε να μπει τέρμα στη πολιτική που υποτιμά τη ζωή των εργαζομένων, που πετσοκόβει μισθούς και δικαιώματα, που ιδιωτικοποιεί υπηρεσίες, υποβαθμίζοντας τη λειτουργία τους με την υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση και συνεχίζοντας έναν χρόνο μετά το έγκλημα των Τεμπών την προσπάθεια συγκάλυψης των πραγματικών υπευθύνων.
Απαιτούμε ζωή με δικαιώματα, δουλειά με πραγματικές αυξήσεις 10% κι όχι την κοροϊδία του 1,5 ευρώ την ημέρα, ουσιαστικά μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας.

Να δοθεί πίσω ο 13ος και 14ος μισθός, να καταργηθεί το χαράτσι της εισφοράς αλληλεγγύης, να προσμετρηθεί στη μισθολογική εξέλιξη η προϋπηρεσία της διετίας 2016-17, να αυξηθεί και να επεκταθεί το επίδομα επικίνδυνης κι ανθυγιεινής εργασίας, να αυξηθεί το αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ.

Να στελεχωθούν άμεσα με μόνιμους υπαλλήλους όλοι οι κρίσιμοι δημόσιοι φορείς (υγεία, παιδεία, κοινωνικές υπηρεσίες, ασφάλιση κ.ά.) και να φτιαχτούν όλες οι αναγκαίες υποδομές. Η απεργία καλύπτει όλους τους εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα, ανεξάρτητα από σχέση εργασίας.
Όλοι στον Αγώνα! Όλοι στην Απεργία!»

Πηγή: Newsbeast.gr