Εκδήλωση για τις γυναικοκτονίες από το Κίνημα Δημοκρατίας στην Καβάλα

Η τοπική οργάνωση του Κινήματος Δημοκρατίας ανακοίνωσε συγκέντρωση διαμαρτυρίας με θέμα τις γυναικοκτονίες, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 1 Απριλίου στις 19:30, έξω από το κτίριο της Αστυνομικής Διεύθυνσης Καβάλας.

Η εκδήλωση αποτελεί μέρος μιας συντονισμένης δράσης, καθώς την ίδια ημέρα και ώρα αντίστοιχες συγκεντρώσεις θα πραγματοποιηθούν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα.

Το Κίνημα Δημοκρατίας καλεί τους πολίτες να δώσουν το παρών, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα ενάντια στη βία κατά των γυναικών και διεκδικώντας ουσιαστικά μέτρα για την πρόληψη και αντιμετώπιση των γυναικοκτονιών.




Κίνημα Δημοκρατίας: Το όνομα του νέου κόμματος του Στέφανου Κασσελάκη

Το όνομα του νέου κόμματος του οποίου τίθεται επικεφαλής ανακοίνωσε σε εκδήλωση όπου παρουσίασε την ιδρυτική διακήρυξη ο Στέφανος Κασσελάκης.

Και το όνομα αυτού: Κίνημα Δημοκρατίας, το οποίο όπως εξήγησε ο Στέφανος Κασσελάκης, ετέθη σε ψηφοφορία μεταξύ των επικρατέστερων επιλογών.
newsbomb.gr



Κίνημα Δημοκρατίας | Το νέο κόμμα του Στέφανου Κασσελάκη

Στα αποκαλυπτήρια του ονόματος του νέου πολιτικού του φορέα προχώρησε σήμερα ο Στέφανος Κασσελάκης, το οποίο θα καλείται στο εξής «Κίνημα Δημοκρατίας», μετά από τριήμερη ψηφιακή ψηφοφορία των μελών της, ως «σύμφυτο με την ταυτότητά του» .

«Η ιδρυτική μας διακήρυξη είναι δεσμευτική για μας. Αυτήν την ιδρυτική διακήρυξη δεν θα την καταστρατηγήσουμε ποτέ» δεσμεύτηκε παρουσιάζοντας τις ιδρυτικές αρχές του νέου κόμματος ο Στέφανος Κασσελάκης, τοποθετώντας το παράλληλα στο προοδευτικό φάσμα και προσδιορίζοντάς το ως κόμμα της σύγχρονης Κεντροαριστεράς.




ΕΣΑμεΑ: Το αναπηρικό κίνημα στέκεται απέναντι σε κορδέλες στιγματισμού

Με αφορμή τη σκέψη της Κυβέρνησης να αναγνωρίσει επίσημα την κορδέλα με τους ηλίανθους, ως χαρακτηριστικό γνώρισμα των ατόμων με αυτισμό ή άλλες αόρατες αναπηρίες στα αεροδρόμια της χώρας

Με επιστολή της στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, σε όλους τους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου και σε κάθε φορέα που σχετίζεται με την πολιτική αεροπορία, η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) παίρνει θέση απέναντι σε ένα πολύ σοβαρό ζήτημα διάκρισης και στιγματισμού των ατόμων με αυτισμό ή άλλες αόρατες αναπηρίες: Η ΕΣΑμεΑ ενημερώθηκε ότι η Κυβέρνηση κινείται στην κατεύθυνση να αναγνωρίσει επίσημα την κορδέλα με τους ηλίανθους, ως χαρακτηριστικό γνώρισμα των ατόμων με αυτισμό ή άλλες αόρατες αναπηρίες στα αεροδρόμια της χώρας, ώστε να τυγχάνουν προστατευόμενης μεταχείρισης από το προσωπικό των αεροδρομίων και των αερομεταφορέων.

«Είναι γνωστό ότι γίνεται προσπάθεια από διάφορες μη κυβερνητικές οργανώσεις εδώ και κάποια χρόνια, να αναγνωριστεί θεσμικά η κορδέλα με τους ηλίανθους ως επίσημο γνώρισμα των ατόμων με αυτισμό ή άλλες μη ορατές αναπηρίες, ώστε οι τελευταίοι να δέχονται υποστήριξη στα αεροδρόμια. Το ελληνικό αναπηρικό κίνημα στέκεται σκληρά απέναντι σε αυτή την πρακτική καθώς και σε κάθε παρόμοια προσπάθεια!», σημειώνει η ΕΣΑμεΑ και ξεκαθαρίζει: «Η θεσμοθέτηση τέτοιων γνωρισμάτων αποτελεί κατάφορη παραβίαση προσωπικών δεδομένων, και κάθε σήμανση για την αναπηρία αποτελεί παραβίαση της αρχής της ίσης μεταχείρισης, στιγματισμό και διάκριση».




Σε θέσεις «μάχης» τα τρακτέρ | Πυκνώνουν τα μπλόκα σε όλη την Ελλάδα | Εξαπλώνεται σε όλη την Ευρώπη το κίνημα των αγροτών

Σε όλη την Ευρώπη εξαπλώνεται το κίνημα των αγροτών, με τα τρακτέρ που έχουν παραταχθεί στους δρόμους να πολιορκούν ήδη τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, την Ισπανία, την Ιταλία και την Ελλάδα. Οι αγρότες δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, με την Κομισιόν ενόψει της Συνόδου Κορυφής, που πραγματοποιείται σήμερα, Πέμπτη (1/2), στις Βρυξέλλες να στρέφει επάνω τους τα βλέμματα και να προσπαθεί να λύσει τα προβλήματά τους.

Οι αγρότες της χώρας μας προχώρησαν ήδη σε συντονισμένες κινητοποιήσεις στα Τρίκαλα, την Καρδίτσα, τη Λάρισα και τον Βόλο, κλείνοντας κεντρικούς οδικούς άξονες σε σημεία «κλειδιά» του θεσσαλικού κάμπου.

Όσο οι επαγγελματίες του αγροτικού κλάδου συνεχίζουν τις προγραμματισμένες αλλά και τις αιφνιδιαστικές συγκεντρώσεις τους, ο φόβος αυξάνει πως ένα πρωινό θα κόψουν την Ελλάδα στα δύο, αφήνοντας τα καταστήματα χωρίς εμπορεύματα και τους πολίτες χωρίς τη δυνατότητα να μετακινηθούν.

300 τρακτέρ στην Agrotica

Σήμερα, 300 αγρότες αναμένεται να μεταβούν στη νότια πλευρά των εγκαταστάσεων της ΔΕΘ, όπου θα λάβει χώρα η έκθεση Agrotica, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν, ενώ με τρακτέρ γεμίζει και η βελγική πρωτεύουσα.

Μεταξύ των καλλιεργητών, που θα σταθμεύσουν τα τρακτέρ τους στο Νότιο Τόξο της έκθεσης, συμπεριλαμβάνονται άνθρωποι του πρωτογενή τομέα από τις Σέρρες, την Ημαθία, την Πιερία, τον Λαγκαδά, τη Χαλκιδική και την Επανομή. Τονίζεται, δε, ότι πολλοί αγρότες και κτηνοτρόφοι θα έρθουν με τα αγροτικά οχήματά τους από διάφορες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, προκειμένου να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας, που πρόκειται να πραγματοποιηθεί αύριο, αν και ακόμη και δεν έχει οριστικοποιηθεί η ώρα διεξαγωγής του.

Τα αιτήματα των αγροτών

Οι αγρότες ισχυρίζονται ότι στο εξωτερικό οι συνάδελφοί τους αγρότες πληρώνουν το πετρέλαιο 60 λεπτά, ενώ στην Ελλάδα είναι πάνω από 1,10 ευρώ.

Επιπλέον, υπάρχουν αιτήματα για την πληρωμή της ενέργειας, δηλαδή για 2 χρόνια να «παγώσει» κάθε πληρωμή, να διευθετηθεί κάθε οφειλή σε βάθος 5ετίας και να φτάνει έως τα 7 χρόνια.

 




Κίνημα Ελεύθερης Παραλίας Θάσου: Στον δήμαρχο για τις παρανομίες των τουριστικών επιχειρήσεων

Προγραμματισμένη συνάντηση εκπροσώπων της Κίνησης Ελεύθερης Παραλίας Θάσου και του δημάρχου Θάσου, κ. Ελευθέριου Κυριακίδη πραγματοποιήθηκε το πρωί της Πέμπτης 17 Αυγούστου 2023, στο δημαρχείο του νησιού

Παρόντες ήταν επίσης ο αντιδήμαρχος Αθλητισμού και Πολιτισμού κ. Τσουλκάνης Γιώργος και ο διοικητής του αστυνομικού τμήματος Θάσου κ. Στέλιος Ψαρογιάννης.

Σχετικό δελτίο Τύπου, αναλυτικά αναφέρει:

Παραδώσαμε στον δήμαρχο καταγγελία για τις ολοένα επιδεινούμενες παρανομίες κι αυθαιρεσίες που εντοπίζονται σε πλήθος τουριστικών επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται τις παραλίες του νησιού μας και συγκεκριμένα για:

  • Μη εφαρμογή των ορίων των υπό εκμετάλλευση εκτάσεων με την γραμμή παραλίας – αγιαλού
  • Λειτουργία καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος χωρίς νόμιμη άδεια ή με συστηματική παραβίασή της

  • Αυθαίρετες περιφράξεις

  • Απαγόρευση πρόσβασης λουομένων σε παραλίες

  • Αυθαίρετα κτίσματα

  • Παράνομη επέκταση των ομπρελοκαθισμάτων στο σύνολο των παραλιών με αποτέλεσμα των αποκλεισμό όσων λουομένων δεν επιθυμούν να δεχθούν τις υπηρεσίες των επιχειρήσεων αυτών

  • Αποκλεισμούς / υποβάθμιση αρχαιολογικών χώρων

  • Αισχροκέρδεια και φορολογικές παραβάσεις στις παρεχόμενες υπηρεσίες

  • Πλήρη αποκλεισμό και προσπάθειες ιδιωτικοποίησης παραλιών

Ζητήσαμε από την δημοτική αρχή την σύγκλιση έκτακτου δημοτικού συμβουλίου για το θέμα και υποστηρίξαμε, μεταξύ άλλων, την αυτονόητη ανάγκη να συνοδεύεται στην Διαύγεια από τα αντίστοιχα τοπογραφικά κάθε σύμβαση παραχώρησης παραλίας, να μην επιτρέπεται παραχώρηση παραλιών σε περιοχές Natura, να λειτουργήσουν τουλάχιστον 2 παραλίες με υπηρεσίες υπό δημοτικό έλεγχο, να αποκλείονται από τις παραχωρήσεις επιχειρήσεις που έχουν επανειλημμένως παραβιάσει την νομοθεσία ή/και τους όρους παραχώρησης, εντατικοποίηση των ελέγχων.

Ο δήμαρχος, απέδωσε το φαινόμενο των εκτεταμένων παρανομιών στην απότομη αύξηση του τουρισμού και δήλωσε άγνοια για την μη ανάρτηση των τοπογραφικών στην Διαύγεια.

Όσο αφορά τις ευθύνες του δήμου, επικαλέστηκε την έλλειψη προσωπικού για επαρκείς ελέγχους.

Για το μείζον θέμα του πλήρους αποκλεισμού παραλιών από πλευράς επιχειρηματιών απάντησε ότι η σχετική εγκύκλιος του 2023 του Αρείου Πάγου και η ρητή αναφορά στο Σύνταγμα δεν προσφέρουν την απαιτούμενη νομική ισχύ για την αποτελεσματική παρέμβαση των ελεγκτικών μηχανισμών.

Ο δήμαρχος δεσμεύτηκε για τη σύγκληση Δημοτικού Συμβουλίου κατά πάσα πιθανότητα την ερχόμενη Τρίτη το μεσημέρι, με πρώτο θέμα στην ημερήσια διάταξη αυτό των παραλιών, στο οποίο επιφυλάχθηκε να καταθέσει και τις πλήρεις θέσεις της παράταξής του.

Καλέσαμε τον δήμαρχο να συμμετάσχει, ο ίδιος ή δια αντιπροσώπου, στην δράση μας του Σαββάτου 19 Αυγούστου, 12 μμ στην παραλία του Αη Γιάννη και διαβεβαίωσε πως δεδομένου ότι ο ίδιος έχει ανειλημμένες υποχρεώσεις, θα προσπαθήσει να στείλει εκπρόσωπο του δήμου.

kavalanews.gr

 




ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής: Ισόβιος αποκλεισμός εισόδου στα ελληνικά γήπεδα όσων εμπλέκονται σε επεισόδια

Σε ανακοίνωσή του για τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού για την οπαδική βία, το γραφείο Τύπου του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής υποστηρίζει ότι «ο πρωθυπουργός έπειτα από πολυήμερη σιωπή, συγκάλεσε σύσκεψη με τον πρόεδρο της UEFA και ιδιοκτήτες ΠΑΕ παριστάνοντας ότι ανέλαβε μόλις χθες τη διακυβέρνηση».

«Επιβεβαίωσε, δυστυχώς, τη συνήθη πρακτική είτε να ψηφίζονται νόμοι που δεν εφαρμόζονται είτε να γίνονται εξαγγελίες που είναι αβέβαιο κατά πόσο είναι εφαρμόσιμες, μιας και αρκετά μέτρα που ανακοινώθηκαν σήμερα, προβλέπονταν ήδη στο νομοθετικό πλαίσιο που προέκυψε μετά τον θάνατο του ‘Αλκη Καμπανού» προσθέτει το ΠΑΣΟΚ.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, «ο κ. Μητσοτάκης προσέφερε πλήρη κάλυψη στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη αποφεύγοντας να του αποδώσει την πολιτική ευθύνη, που τον βαραίνει για το γεγονός ότι αν και ενήμεροι, παρακολουθούσαν με σταυρωμένα τα χέρια την εκστρατεία ακροδεξιών χούλιγκαν στη χώρα που είχε ως αποτέλεσμα τη δολοφονία ενός νέου ανθρώπου».

Επιπλέον, «ούτε και σήμερα φάνηκε να αντιλαμβάνεται το φιάσκο του “επιτελικού κράτους” αλλά και ότι τα αιματηρά επεισόδια στη Νέα Φιλαδέλφεια, τα κατά καιρούς θύματα ή οι τραυματίες στα “ραντεβού του θανάτου” υπερβαίνουν τα όρια της οπαδικής βίας και συνιστούν μείζον πρόβλημα δημόσιας ασφάλειας.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, «ο κ. Μητσοτάκης προσέφερε πλήρη κάλυψη στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη αποφεύγοντας να του αποδώσει την πολιτική ευθύνη, που τον βαραίνει για το γεγονός ότι αν και ενήμεροι, παρακολουθούσαν με σταυρωμένα τα χέρια την εκστρατεία ακροδεξιών χούλιγκαν στη χώρα που είχε ως αποτέλεσμα τη δολοφονία ενός νέου ανθρώπου».

Επιπλέον, «ούτε και σήμερα φάνηκε να αντιλαμβάνεται το φιάσκο του “επιτελικού κράτους” αλλά και ότι τα αιματηρά επεισόδια στη Νέα Φιλαδέλφεια, τα κατά καιρούς θύματα ή οι τραυματίες στα “ραντεβού του θανάτου” υπερβαίνουν τα όρια της οπαδικής βίας και συνιστούν μείζον πρόβλημα δημόσιας ασφάλειας».

Αποψη του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής είναι ότι «πρέπει με ευθύνη των ΠΑΕ και της ΕΛ.ΑΣ. να υπάρξει ισόβιος αποκλεισμός εισόδου στα ελληνικά γήπεδα όσων εμπλέκονται σε βίαια επεισόδια εντός ή εκτός αθλητικών χώρων».

iefimerida.gr

 




«Κίνημα της πετσέτας»: Μπαράζ ελέγχων σε παραλίες -Εντοπίστηκαν 413 παραβάσεις σε 1.312 «εφόδους»

Συνολικά 1.312 επιπλέον έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν σε ιδιώτες και επιχειρήσεις τουριστικής εκμετάλλευσης σε παραλίες, το τετραήμερο 8-11 Αυγούστου.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, διαπιστώθηκαν 413 παραβάσεις από τις κατά τόπους Κτηματικές Υπηρεσίες.

Οι έλεγχοι αυτοί έρχονται να προστεθούν στους 918 που διενεργήθηκαν το διάστημα 21 Ιουλίου έως και 7 Αυγούστου, όπου και διαπιστώθηκαν 336 παραβάσεις.

Ως εκ τούτου, οι έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν το τετραήμερο 8-11 Αυγούστου είναι κατά 43% περισσότεροι από εκείνους που διενεργήθηκαν το διάστημα 21 Ιουλίου-7 Αυγούστου και ο συνολικός τους αριθμός ανέρχεται σε 2.230, ενώ οι διαπιστωμένες παραβάσεις σε 749.

Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν ύστερα από κινητοποίηση του συνόλου των στελεχών των Κτηματικών Υπηρεσιών, με ανάκληση των θερινών αδειών και μετακινήσεις υπαλλήλων σε υπηρεσίες που είχαν ελλείψεις προσωπικού, προκειμένου να πραγματοποιηθούν έγκαιρα επιθεωρήσεις στο μέγιστο δυνατό αριθμό επιχειρήσεων.

Χατζηδάκης: Επίμονα θα επιβάλουμε την εφαρμογή της νομιμότητας
Στο πλαίσιο της εντολής που έδωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, προς τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας για ένταση των ελέγχων στις παραλίες σε όλη τη χώρα, ο μέχρι στιγμής απολογισμός περιλαμβάνει τα εξής:

-Στο διάστημα 8-11 Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε 1.312 επιχειρήσεις και ιδιώτες, σε 38 περιφερειακές ενότητες με έμφαση στις τουριστικές περιοχές. Ενδεικτικά, πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε 44 επιχειρήσεις στη Χαλκιδική, 90 στη Μαγνησία, 109 σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, 138 στην Κρήτη, 191 στην Πελοπόννησο.

-Από τους ελέγχους αυτούς διαπιστώθηκαν 413 παραβάσεις που αφορούν: Υπέρβαση κατάληψης έκτασης πέραν της μισθωμένης, και σε κάποιες περιπτώσεις κατάληψη αιγιαλού χωρίς να υπάρχει μίσθωση (αυθαίρετη χρήση).

-Υπενθυμίζεται πως το διάστημα 21 Ιουλίου-7 Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε 918 επιχειρήσεις και ιδιώτες, όπου διαπιστώθηκαν 336 παραβάσεις. Επομένως, το διάστημα 21 Ιουλίου-11 Αυγούστου ο συνολικός αριθμός των ελέγχων ανέρχεται σε 2.230 και ο συνολικός αριθμός των παραβάσεων σε 749.

-Οι ποινές που επιβάλλονται -ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης- από τις κατά τόπους Κτηματικές Υπηρεσίες περιλαμβάνουν: πρόστιμα, απομάκρυνση των ομπρελοκαθισμάτων, κατεδάφιση των αυθαίρετων κατασκευών εντός της κοινόχρηστης ζώνης αιγιαλού και παραλίας, αποβολή των μισθωτών, έως και αυτόφωρη διαδικασία για τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων.

Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν από τις Κτηματικές Υπηρεσίες υπό τον συντονισμό της Γενικής Γραμματέως Δημόσιας Περιουσίας του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νάγιας Κόλλια, αυτεπάγγελτα ή ύστερα από καταγγελίες που υποβάλλουν οι πολίτες.

Οι αυτοψίες σε όλη τη χώρα και ιδίως στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου προκειμένου, όπως έχει επισημάνει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, να γίνονται σεβαστοί οι όροι των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί με τις επιχειρήσεις, να διασφαλίζεται η πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες σύμφωνα με τους κανόνες του Συντάγματος και να προστατεύεται η εικόνα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε σχετικά:

«Σε όσους επίμονα αμφισβητούν τη βούλησή μας να επιβάλλουμε τη νομιμότητα στις παραλίες αλλά και σε όσους επίμονα προσπαθούν να διατηρήσουν ”από την πίσω πόρτα” το καθεστώς της ανομίας, απαντούμε ότι εξίσου επίμονα θα συνεχίσουμε την προσπάθεια για την εφαρμογή του νόμου.

Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα, ενώ παράλληλα προχωρούμε, σύντομα, σε αναθεώρηση της σχετικής νομοθεσίας για τις μισθώσεις των παραλιών».




Κίνημα για ελεύθερες παραλίες: Κινητοποιήσεις στη Σκάλα Μαριών στη Θάσο – Εχει καταληφθεί εξ ολοκλήρου από ξαπλώστρες

Μεγαλώνει και διευρύνεται το κίνημα για την ελέυθερη πρόσβαση στον ελληνικό αιγιαλό από πολίτες, με νέες περιοχές να προστίθενται στον χάρτη των δράσεων

Πολίτες που διεκδικούν ελεύθερη πρόσβαση στην παραλία πραγματοποιούν σήμερα κινητοποίηση στις Μαριές Θάσου.

Το “κίνημα ελεύθερης παραλίας Θάσου” σύμφωνα με την ΕΡΤ μετρά ήδη 620 μέλη τα οποία στην πρώτη τους συνάντηση αποφάσισαν να ξεκινήσουν τη δράση τους στην παραλία της Σκάλας Μαριών, η οποία έχει καταληφθεί εξ ολοκλήρου από ξαπλώστρες και ομπρέλες.

Τα μέλη του κινήματος αναφέρουν πως παράνομη κατάληψη από επιχειρηματίες και αυθαιρεσίες διαχείρισης παρατηρούνται και σε άλλες περιοχές του νησιού και καλούν τις κρατικές υπηρεσίες να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

“Σαφάρι” ελέγχων σε εκατοντάδες beach bar

Την ίδια ώρα, μετά τις αποκαλύψεις για τις συνεχείς αυθαιρεσίες επιχειρήσεων σε παραλίες, οι αρμόδιες αρχές προχώρησαν σε σαφάρι ελέγχων.

Συνολικά, από τις 21 Ιουλίου μέχρι χθες πραγματοποιήθηκαν από τις κατά τόπους Κτηματικές Υπηρεσίες, έλεγχοι σε 918 ιδιώτες και επιχειρήσεις τουριστικής εκμετάλλευσης του αιγιαλού.

Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν ύστερα από κινητοποίηση του συνόλου των στελεχών των Κτηματικών Υπηρεσιών, με ανάκληση των θερινών αδειών και μετακινήσεις υπαλλήλων σε υπηρεσίες που είχαν ελλείψεις προσωπικού προκειμένου να πραγματοποιηθούν έγκαιρα επιθεωρήσεις στο μέγιστο δυνατό αριθμό επιχειρήσεων.

Στο πλαίσιο της εντολής που έδωσε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, προς τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας για ένταση των ελέγχων στις παραλίες σε όλη τη χώρα, ο μέχρι στιγμής απολογισμός περιλαμβάνει τα εξής:

– Στο διάστημα από τις 21 Ιουλίου πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε 918 επιχειρήσεις και ιδιώτες, σε 39 περιφερειακές ενότητες με έμφαση στις τουριστικές περιοχές. Ενδεικτικά πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε 85 επιχειρήσεις στην Κρήτη, 110 στις Κυκλάδες, 178 στο Ιόνιο, 35 στη Χαλκιδική.

– Από τους ελέγχους αυτούς διαπιστώθηκαν 336 παραβάσεις που αφορούν: Υπέρβαση κατάληψης έκτασης πέραν της μισθωμένης, και σε κάποιες περιπτώσεις κατάληψη αιγιαλού χωρίς να υπάρχει μίσθωση (αυθαίρετη χρήση).

– Οι ποινές που επιβάλλονται- ανάλογα με την βαρύτητα της παράβασης – από τις κατά τόπους Κτηματικές Υπηρεσίες περιλαμβάνουν: πρόστιμα, απομάκρυνση των ομπρελοκαθισμάτων, κατεδάφιση των αυθαίρετων κατασκευών εντός της κοινόχρηστης ζώνης αιγιαλού και παραλίας, αποβολή των μισθωτών, έως και αυτόφωρη διαδικασία για τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων.

Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν από τις Κτηματικές Υπηρεσίες υπό τον συντονισμό της Γενικής Γραμματέως Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νάγιας Κόλλια, αυτεπάγγελτα ή ύστερα από καταγγελίες που υποβάλουν οι πολίτες.

Οι αυτοψίες σε όλη τη χώρα και ιδίως στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου προκειμένου, όπως έχει επισημάνει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, να γίνονται σεβαστοί οι όροι των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί με τις επιχειρήσεις, να διασφαλίζεται η πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες σύμφωνα με τους κανόνες του Συντάγματος και να προστατεύεται η εικόνα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

thetoc.gr

 




Το «Κίνημα της πετσέτας» στη Θάσο -Κινητοποίηση στην Παραλία Ατσπάς

Μετά από τις επιτυχημένες παρεμβάσεις σε Πάρο, Νάξο, Σέριφο, Ρόδο, Κέρκυρα, Κρήτη και Χαλκιδική το «Κίνημα της πετσέτας» εμφανίστηκε και στη Θάσο ως «Κίνημα ελεύθερης παραλίας Θάσου/Free the beaches on Thassos».

Μάλιστα το πρωί της Τετάρτης 9 Αυγούστου προχώρησε στην πρώτη του κινητοποίηση στην Παραλία Ατσπάς στην Σκάλα Μαριών.

Θα ακολουθήσουν και άλλες κινητοποίησες στις υπόλοιπες παραλίες του νησιού.




Κίνημα της Πετσέτας: Συλλήψεις για παράνομες ξαπλώστρες, κλείνουν beach bar, «ελευθερώνονται» οι παραλίες

Την ώρα που το «Κίνημα της Πετσέτας» εξαπλώνεται σε όλο και περισσότερες περιοχές της χώρας με τους πολίτες να διεκδικούν ανεμπόδιστη πρόσβαση στις παραλίες και στον αιγιαλό, οι ελεγκτές της Κτηματικής Υπηρεσίας, από κοινού με αστυνομικούς και άλλους δημοσίους υπαλλήλους εντεταλμένους να περιφρουρήσουν τη νομιμότητα «σαρώνουν» τις παραλίες και τα νησιά, με τις πρώτες «νίκες» για το κίνημα να είναι γεγονός.

Στην Πάρο το «Αρόδο», beach bar και εστιατόριο στον Κριό, το οποίο είχε δεχθεί επίσκεψη ελεγκτών και είναι υπότροπο για παραβάσεις όσον αφορά τον αιγιαλό, ενημέρωσε χθες τους πελάτες του ότι αναστέλλει τη δραστηριότητά του για άγνωστο διάστημα

Υπενθυμίζεται πως η πρώτη νίκη για το «Κίνημα της Πετσέτας» καταγράφηκε την περασμένη εβδομάδα, στις 2 Αυγούστου, στην Πάρο, καθώς η παραλία Μικρή Σάντα Μαρία στο κυκλαδίτικο νησί είναι ελεύθερη από ξαπλώστρες και ομπρέλες.

Είχαν προηγηθεί, οι καταγγελίες από την Κίνηση Πολιτών Πάρου για Ελεύθερες Παραλίες (σ.σ. γνωστή και ως «Κίνημα της Πετσέτας») για καταχρηστικές πρακτικές εκ μέρους των επιχειρηματιών, σωματοφύλακες, αδιανόητες χρεώσεις που έφταναν και τα 120 ευρώ αλλά και η άμεση αντίδραση της κυβέρνησης η οποία διαμήνυσε δια του αρμόδιου υπουργείου Οικονομικών ότι δεν θα χαριστεί σε κανέναν και ότι ξεκινούν έλεγχοι σε όλες τις παραλίες…

Από τους πρώτους ελέγχους που έγιναν, ήταν στην μικρή και μεγάλη Σάντα της Πάρου, όπου στελέχη της Κτηματικής Υπηρεσίας Σύρου στις αυτοψίες που έκαναν διαπίστωσαν σημαντικές παραβάσεις και προχώρησαν στην έκδοση πρωτοκόλλων απομάκρυνσης τριών επιχειρήσεων από αυτές.

Μετά τις επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου Οικονομικών, ο επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στην μικρή Σάντα Μαρία της Πάρου – που είχε κλείσει πρακτικά όλη την παραλία – μάζεψε τη συντριπτική πλειοψηφία από τις ξαπλώστρες που είχε τοποθετήσει στην παραλία.

protothema.gr

 

 




Κίνημα της πετσέτας: Σαφάρι για τις παράνομες ξαπλώστρες – Το κίνημα έφτασε και στην Θάσο

Την πρώτη νίκη του πέτυχε το «κίνημα της πετσέτας» για ελεύθερες παραλίες, καθώς η Σάντα Μαρία της Πάρου έχει αδειάσει από μερικές ξαπλώστρες.

Την ίδια ώρα αποφασισμένο να ξεκινήσει το «κυνήγι της ξαπλώστρας» πριν τελειώσει η τουριστική περίοδος εμφανίζεται το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που, σύμφωνα με πληροφορίες, ανακαλεί άδειες δεκάδων υπαλλήλων μέσα στο κατακαλόκαιρο, με την εντολή να βγούνε στα νησιά και όπου υπάρχουν καταγγελίες (ακόμα και από τα social media) για καταλήψεις παραλιών και παραβάσεις στις συμβάσεις παραχώρησης από πλευράς των επιχειρήσεων.

Ήταν θέμα χρόνου το κίνημα αυτό να φτάσει και στο νησί της Θάσου. Όπως αναφέρουν οι διαχειριστές της σελίδας στο facebook Κίνημα ελεύθερης παραλίας Θάσου/ Free the beaches on Thassos. Ενδιαφέρον για τη στήριξη του κινήματος υπάρχει και από την Περιβαλλοντική Κίνηση Θάσου.




Κίνημα της πετσέτας και στη Χαλκιδική – «Να διεκδικήσουμε πίσω τις παραλίες μας»

Εξαπλώνεται σε όλη την Ελλάδα το κίνημα της πετσέτας για ελεύθερη πρόσβαση στις ελληνικές παραλίες, που εναντιώνεται στις καταλήψεις παραλιών από επιχειρηματίες και την «κυριαρχία» της… ξαπλώστρας. Όπως όλα δείχνουν το κίνημα έφτασε και στη Χαλκιδική

Υπενθυμίζεται πως η αρχή έγινε από την Πάρο και τη Νάξο, ενώ την Πέμπτη έκανε την εμφάνισή της μια ακόμη κίνηση πολιτών για τις παραλίες, αυτή τη φορά στη Χαλκιδική.

Η σελίδα «Κίνημα πολιτών Χαλκιδικής για ελεύθερες και προσβάσιμες παραλίες» δημιουργήθηκε στο Facebook την Πέμπτη και ήδη μετρά πάνω από 2.200 μέλη.

«Στο ίδιο μήκος κύματος με τους αγώνες των πολιτών σε Πάρο και Νάξο ήρθε η στιγμή να διεκδικήσουμε πίσω τις παραλίες της Χαλκιδικής που ανήκουν ισότιμα προς όλους και όλες μας και να βρεθούμε απέναντι στην παράνομη κατάληψη τους από επιχειρηματίες που όχι μόνο καταστρέφουν το φυσικό τοπίο αλλά αποκλείουν και ένα μεγάλο μέρος των πολιτών από την πρόσβαση σε αυτές!», αναφέρει η ομάδα στη σελίδα της.

Σύμφωνα με το voria.gr μέλος της «Κίνησης Πολιτών Πάρου για ελεύθερες παραλίες», Δαμιανός Γαβαλάς σημείωσε πως «έχουμε πολλά μηνύματα από Χαλκιδική για το θέμα με τις ξαπλώστρες, ειδικά από την περιοχή της Κασσάνδρας τολμώ να πως ότι έχουμε κραυγές, αλλά και από άλλες περιοχές, όπως από την Καβάλα».

Κατά το ίδιο δημοσίευμα, στη Χαλκιδική, ειδικά στην πρώτη χερσόνησο, την Κασσάνδρα, σε πολλές παραλίες όπου έχουν αναπτυχθεί τα beach bar ο ελεύθερος χώρος που απομένει για τους επισκέπτες να καθίσουν στις πετσέτες τους με τις ομπρέλες τους είναι μικρός, αν όχι ανύπαρκτος.

Η πολιτική των περισσότερων beach bar που απλώνουν τις ξαπλώστρες από το κύμα και για… όσο πάει έχει προκαλέσει δυσαρέσκεια, και όσον αφορά την κατάληψη της παραλίας αλλά και για την τιμολογιακή πολιτική που ασκούν κάποια εξ αυτών, χρεώνοντας ποσά ελάχιστης κατανάλωσης. Αυτά κυμαίνονται από 60 έως και 30 ευρώ ανάλογα με τη θέση της ξαπλώστρας, αν είναι δηλαδή πρώτη στο κύμα ή τελευταία.

Στην Καβάλα, που επίσης, όπως ανέφερε ο κ. Γαβαλάς, υπάρχουν πολλά παράπονα παραθεριστών και κατοίκων, πρόσφατα η δημοτική αρχή Παγγαίου απομάκρυνε παράνομα τοποθετημένες ομπρέλες και άλλες πρόχειρες κατασκευές από την παραλία της Νέας Περάμου.

«Θα μας βρουν μπροστά τους»

«Όλο τον Αύγουστο θα διενεργηθούν έλεγχοι σε παραλίες σε όλη την Ελλάδα. Σε μέρη που προφανώς δεν θα προαναγγείλουμε» επιβεβαίωσε ο Όμηρος Τσάπαλος, εκπρόσωπος τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, μιλώντας σε εκπομπή της ΕΡΤ.

Ο κ. Τσάπαλος τόνισε ότι οι ομάδες που πραγματοποιούν τους ελέγχους θα ενισχυθούν σημαντικά προκειμένου να εξακριβωθούν τυχόν άλλες παραβάσεις που δεν έχουν σχέση με τη χωροταξία των παραλιών. «Οι υπάλληλοι θα είναι αρκετοί των Κτηματικών Υπηρεσιών του Δημοσίου, οι οποίοι θα επιστρατευθούν προκειμένου όλο τον Αύγουστο να υπάρξουν αυτοί οι έλεγχοι. Προφανώς και δεν αρνούμαστε τα κενά. Υπάρχουν κενά στελέχωσης στις συγκεκριμένες υπηρεσίες, όμως αυτή τη στιγμή με το ανθρώπινο δυναμικό που έχουμε στη διάθεσή μας αλλά και με ψηφιακά μέσα, θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό έως ότου καταφέρουμε να κάνουμε μια καλύτερη οργάνωση των υπηρεσιών και αν χρειαστεί να υπάρχουν και κάποιες νομοθετικές παρεμβάσεις προς την κατεύθυνση αυτή προκειμένου να λειτουργήσουν καλύτερα στο μέλλον».

«Αυτοί οι οποίοι παρανομούν να ξέρουν ότι τις επόμενες ημέρες θα μας βρουν μπροστά τους. Δεν αστειευόμαστε λέγοντας αυτό το οποίο είπε ουσιαστικά εχθές με τον πλέον επίσημο τρόπο Υπουργός. Από εδώ και στο εξής οι έλεγχοι θα είναι καθημερινοί και αυστηρότατοι», συμπλήρωσε ο κ. Τσάπαλος.

newsit.gr

 

 




Το Κίνημα της ελεύθερης παραλίας εξαπλώθηκε και στη Θάσο

Διαστάσεις παίρνει το κίνημα της ελεύθερης παραλίας

Ήταν θέμα χρόνου να φτάσει και στο νησί της Θάσου. Όπως αναφέρουν οι διαχειριστές της σελίδας στο facebook Κίνημα ελεύθερης παραλίας Θάσου/ Free the beaches on Thassos.

Ενδιαφέρον για τη στήριξη του κινήματος υπάρχει και από την Περιβαλλοντική Κίνηση Θάσου.

Συγκεκριμένα η Περιβαλλοντική Κίνηση Θάσου αναφέρει: 

“Ενδιαφέρεστε να συμμετέχουμε στο κίνημα της ελεύθερης παραλίας που συμβαίνει σε πολλά νησιά αυτή την στιγμή, για την κατάληψη των παραλιών από τα beach bar?

 Πχ η κατάσταση στις αλυκές είναι αφόρητη ή στην ψιλή άμμο. Κι αν δεν κάνω λάθος είναι παράνομο”.

Όπως φαίνεται από τα σχόλια το κίνημα συναντά απήχηση και στο νησί της Θάσου.

kavalanews.gr

 




Κίνημα της πετσέτας: Απομακρύνθηκαν ξαπλώστρες από παραλία στην Πάρο

Μια πρώτη νίκη καταγράφει το περίφημο «κίνημα της πετσέτας» ή διαφορετικά το «κίνημα για ελεύθερες παραλίες» που έχει ανέλθει το τελευταίο διάστημα στην Πάρο και επιδιώκει να αναδείξει την υπέρμετρη εξάπλωση των ξαπλωστρών στις παραλίες του νησιού, που πολλές φορές, δεν αφήνουν χώρο σε λουόμενους να απλώσουν την πετσέτα τους

Από ελέγχους που έγιναν ήταν στην μικρή και μεγάλη Σάντα της Πάρου, όπου στελέχη της Κτηματικής Υπηρεσίας Σύρου στις αυτοψίες που έκαναν διαπίστωσαν σημαντικές παραβάσεις και προχώρησαν στην έκδοση πρωτοκόλλων απομάκρυνσης τριών επιχειρήσεων από αυτές.

Απομακρύνονται τρεις επιχειρήσεις, ανέφερε νωρίτερα, σε ανακοίνωσή του, ο Κωστής Χατζηδάκης.

Μετά από τις μαζικές καταγγελίες των πολιτών, η παραλία Μικρή Σάντα Μαρία είναι πια ελεύθερη από ξαπλώστρες και ομπρέλες.

Σε ανάρτησή της στα social media η Κίνηση Πολιτών Πάρου για Ελεύθερες Παραλίες | Save Paros Beaches, η οποία νωρίτερα την Τετάρτη 2/8, είχε καταγγείλει καταχρηστικές πρακτικές εκ μέρους των επιχειρηματιών, σωματοφύλακες, αδιανόητες χρεώσεις που έφταναν και τα 120 ευρώ, ενημερώνει για την “απελευθέρωση” της παραλίας.

cnn.gr

 




Το Πατριωτικό κίνημα “ΝΙΚΗ” για το τραγικό δυστύχημα

“Μέρα εθνικού πένθους η σημερινή, μετά το τραγικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε δύο ήρωες πιλότους μας

Ο σμηναγός Χρήστος Μουλάς 36 ετών και ο ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης 27 ετών, έδωσαν τη ζωή τους για την πατρίδα, στη μάχη με τις φλόγες στη μεγάλη
φωτιά της Καρύστου.

Με κομμένη την ανάσα το πανελλήνιο παρακολούθησε την υπερπροσπάθεια των πιλότων μας να σβήσουν την φωτιά που κατακαίει τα πάντα στο πέρασμά της. Όμως η ρίψη επρόκειτο να
είναι η μοιραία για τους δύο ήρωες.

Με δάκρυα στα μάτια αποχαιρετούμε τους ήρωές μας. Θα τους ευγνωμονούμε αιώνια.
Αθάνατοι!

Τα βαθιά μας συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους των δύο επί γης αγγέλων. Ως ελάχιστη ένδειξη τιμής και σεβασμού στους δύο ηρωικούς πιλότους, η Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΙΚΗΣ θα αφιερώσει μέρος του πρώτου μισθού της στις οικογένειές τους.

Αιωνία η μνήμη αυτών”.