Κι άλλος ισχυρός σεισμός 4,8 Ρίχτερ στην Αμοργό, αισθητός και στην Αττική

Νέος σεισμός μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού, αισθητός και στην Αττική

Σύμφωνα με την αναθεωρημένη λύση του Γεωδυναμικού, η δόνηση που σημειώθηκε στις 13:43 ήταν 4,8 Ρίχτερ στα 13 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Αρκεσίνης Αμοργού.

Το εστιακό βάθος ήταν στα 11,6 χιλιόμετρα.

Δόνηση 3,9 Ρίχτερ στα ανοιχτά της Αμοργού

Νέα δόνηση κοντά στα 4 Ρίχτερ σημειώθηκε γύρω στις 13:30 το μεσημέρι της Τρίτης.

Σύμφωνα με την αναθεωρημένη καταγραφή του Γεωδυναμικού, ο σεισμός ήταν 3,9 Ρίχτερ, με επίκεντρο 10 χιλιόμετρα νότια της Αρκεσίνης Αμοργού και εστιακό βάθος στα 15,8 χιλιόμετρα. 

Η 1η μονάδα έρευνας και διάσωσης του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρου με την Ιρις και τον Φλέτσερ τα δύο ειδικά σκυλιά για ανεύρεση αγνοουμένων σε σεισμούς

 

Σκηνές έκτακτης ανάγκης έξω από το νοσοκομείο Σαντορίνης

Παλιρροιογράφος στη βορειοανατολική ακτή της Σαντορίνης από το Εθνικό Κέντρο Προειδοποίησης Τσουνάμι

Παλιρροιογράφο εγκατέστησε στη βορειοανατολική ακτή της Σαντορίνης το Εθνικό Κέντρο Προειδοποίησης Τσουνάμι (ΕΚΠΤ) του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΓΙ/ΕΑΑ).

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, σε συνέχεια της αυξημένης σεισμικής δραστηριότητας που έχει καταγραφεί την τελευταία εβδομάδα μεταξύ της Σαντορίνης και της Αμοργού, το Εθνικό Κέντρο Προειδοποίησης Τσουνάμι, του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, ανέλαβε δράση εγκαθιστώντας παλιρροιογράφο σε ένα μικρό αλιευτικό καταφύγιο στη βορειοανατολική ακτή της Σαντορίνης. Επίσης, παρέδωσε στις Αρχές ενημερωτικό υλικό σχετικά με τη λειτουργία του ΕΚΠΤ, αλλά και γενικές οδηγίες με τα μέτρα αυτοπροστασίας για τον κίνδυνο των τσουνάμι.

Πηγή:protothema.gr




Κομοτηνή | Βρήκε τραπεζική κάρτα κι αντί να την παραδώσει άρχισε… τα ψώνια

Δικογραφία σε βάρος αλλοδαπής για την κατηγορία της κλοπής σχηματίστηκε από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Κομοτηνής. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αστυνομικής έρευνας, η κατηγορούμενη χρησιμοποίησε τραπεζική κάρτα που είχε απωλέσει ημεδαπή πολίτης, πραγματοποιώντας με αυτήν πέντε συναλλαγές σε καταστήματα της Κομοτηνής στις 10 και 11 Οκτωβρίου. Παράλληλα, η κατηγορούμενη επιχείρησε να πραγματοποιήσει ακόμη εννέα συναλλαγές, οι οποίες δεν ολοκληρώθηκαν.

Η υπόθεση διερευνάται περαιτέρω από το Τμήμα Ασφάλειας Κομοτηνής, που έχει αναλάβει την προανάκριση. Οι αρχές συνεχίζουν τις προσπάθειες για την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης, ενώ παράλληλα εξετάζουν μέτρα για την πρόληψη παρόμοιων περιστατικών, προειδοποιώντας τους πολίτες για τη σημασία της ασφαλούς φύλαξης των τραπεζικών τους καρτών.




Ροδόπη | Προσεχώς προσλήψεις σε ΕΦΚΑ κι άλλες υπηρεσίες

Σε ερώτηση του βουλευτή Οζγκιούρ Φερχάτ απάντησε ο υφυπουργός Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης Πάνος Τσακλόγλου

Προσεχώς αναμένεται η πλήρωση 15 κενών θέσεων στις υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης, σύμφωνα με απάντηση του υφυπουργού Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης Πάνου Τσακλόγου σε κοινοβουλευτική ερώτηση των βουλευτών της Νέας Αριστεράς Οζγκιούρ Φερχάτ και Θεανούς Φωτίου. Οι βουλευτές υπογράμμισαν ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στην πρόσβαση των Ροδοπιτών στις υπηρεσίες κοινωνικής ασφάλισης εξαιτίας υποστελέχωσης του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.

Σύμφωνα με την απάντηση του αρμόδιου υπουργού στην Τοπική Διεύθυνση Ροδόπης υπηρετούν μόλις 25 υπάλληλοι, εκ των οποίων οι 6 βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης. Το Υπουργείο ενημέρωσε ότι έχει εγκριθεί η πλήρωση 15 νέων θέσεων για τη Ροδόπη και άλλες υπηρεσίες της περιοχής, με τις διαδικασίες να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Αναλυτικά, το Υπουργείο επιβεβαίωσε πως έχουν εγκριθεί θέσεις για τα έτη 2024 και 2025, με στόχο να καλυφθούν οι διαρκείς ανάγκες των υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, μέσω των διαγωνισμών ΑΣΕΠ, προγραμματίζεται η πλήρωση 186 θέσεων πανελλαδικά, εκ των οποίων αρκετές αφορούν την περιοχή της Ροδόπης. Επιπλέον, για το 2025 έχουν εγκριθεί άλλες 307 θέσεις, εκ των οποίων 6 θέσεις αφορούν την Τοπική Διεύθυνση Ροδόπης και άλλες περιφερειακές υπηρεσίες της Κομοτηνής.

Οι θέσεις
Για τη Διεύθυνση Τοπικής Εφορίας Ροδόπης (με έδρα την Κομοτηνή): 4 θέσεις (στο πλαίσιο του προγράμματος προσλήψεων προσωπικού για τα έτη 2022 και 2023, προκηρύξεις ΑΣΕΠ 2ΓΒ/2023 και 3ΓΒ/2023), 2 θέσεις (στο πλαίσιο του προγράμματος προσλήψεων προσωπικού για το έτος 2024, σύμφωνα με την ΑΣΕΠ 4765/2021), 2 θέσεις (στο πλαίσιο του προγράμματος προσλήψεων προσωπικού για το έτος 2025, σύμφωνα με το έγγραφο ΑΣΕΠ ΔΙΠΑΑΔ/Φ.2.9/91/2024).

Για την Υπηρεσία Συντονισμού και Υποστήριξης (ΠΥΣΥ) της Περιφερειακής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (με έδρα την Κομοτηνή): 1 θέση (στο πλαίσιο του προγράμματος προσλήψεων προσωπικού για το έτος 2021, προκήρυξη ΑΣΕΠ 9Κ/2022), 2 θέσεις (στο πλαίσιο του προγράμματος προσλήψεων προσωπικού για το έτος 2023, προκηρύξεις ΑΣΕΠ 2ΓΒ/2023 και 3ΓΒ/2023).

Για το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) της Περιφερειακής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης (με έδρα την Κομοτηνή): 3 θέσεις (στο πλαίσιο του προγράμματος προσλήψεων προσωπικού για το έτος 2025, σύμφωνα με το έγγραφο ΑΣΕΠ ΔΙΠΑΑΔ/Φ.2.9/91/2024).

Για το Περιφερειακό Κέντρο Ελέγχου Ασφάλισης (ΠΕΚΑ) της Περιφερειακής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης (με έδρα την Κομοτηνή): 1 θέση (στο πλαίσιο του προγράμματος προσλήψεων προσωπικού για το έτος 2025, σύμφωνα με το έγγραφο ΑΣΕΠ ΔΙΠΑΑΔ/Φ.2.9/91/2024). Με αυτές τις διορθώσεις, συνολικά 15 θέσεις θα καλυφθούν στη Ροδόπη και την Κομοτηνή.

xronos.gr



Γέφυρα Καβάλας | Περιμένοντας περισσότερο κι από το Game of Thrones!

Κάποτε ήταν μια γέφυρα…….

Τώρα είναι ένα έργο που ανήκει περισσότερο στη σφαίρα του μύθου παρά της πραγματικότητας. Μιλάμε, φυσικά, για τη γέφυρα της Καβάλας, η οποία, σχεδόν 6 χρόνια μετά την κατάρρευσή της, παραμένει «εκτός λειτουργίας» και έχει κερδίσει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μας – και όχι, δεν μιλάμε για σύνδεση.

Από το 2018, όταν η γέφυρα κατέρρευσε εντυπωσιακά, έχουμε δει λίγο απ’ όλα: υποσχέσεις, συζητήσεις, αόριστα χρονοδιαγράμματα, ακόμα και τα… άστρα να μην ευθυγραμμίζονται σωστά. Ίσως φταίει η γραφειοκρατία, ίσως φταίνε οι καθυστερήσεις στα έργα, ίσως οι πολιτικές σκοπιμότητες. Ίσως, απλώς, η γέφυρα αποφάσισε να γίνει αστικός μύθος και δεν σκοπεύει να χτιστεί ποτέ. Στην Καβάλα, η κατάσταση έχει γίνει ένα είδος καφενειακής συζήτησης, με τους κατοίκους να αναρωτιούνται πότε και αν θα δουν επιτέλους το αγαπημένο τους τοπόσημο να ξανασηκώνεται.

Κάτοικοι και επισκέπτες της Καβάλας μπορούν πλέον να κάνουν τουριστική ξενάγηση στην «πρώην» γέφυρα, να συζητούν για το αν είναι θέμα χρόνου ή θέμα αιώνα η αποκατάστασή της, και να συγκρίνουν την αναμονή με μεγάλες πολιτιστικές καθυστερήσεις, όπως η τελευταία σεζόν του Game of Thrones (που τουλάχιστον ολοκληρώθηκε). Αν μη τι άλλο, το σίγουρο είναι ότι η γέφυρα της Καβάλας έχει γίνει ο ορισμός του «θα γίνει κάποια στιγμή», με τα έργα να μοιάζουν σαν την αόρατη αναβάθμιση της καθημερινής μας ζωής.

Για όσους έχουν κουραστεί από τις παρακάμψεις και την καθημερινή ταλαιπωρία, ένα είναι σίγουρο: η γέφυρα της Καβάλας δεν είναι απλώς ένα κατασκευαστικό έργο. Είναι πλέον ένα κοινωνικό φαινόμενο – η επιτομή της ελληνικής γραφειοκρατίας και το μνημείο της υπομονής. Όσοι τολμούν να διασχίσουν τα σημεία παράκαμψης θυμούνται με νοσταλγία τις εποχές που η γέφυρα ήταν ακόμη όρθια και λειτουργούσε κανονικά, και, φυσικά, δεν χάνουν ευκαιρία να κάνουν αστεία μεταξύ τους σχετικά με την κατάσταση.

Αναρωτιούνται συχνά πώς θα ήταν αν η γέφυρα έπαιρνε και αυτή μέρος σε κάποιο reality show – ποιος θα ήταν ο πρωταγωνιστής;

Και μέχρι να δούμε ξανά τσιμέντο να ρέει στις βάσεις της γέφυρας, οι κάτοικοι θα συνεχίσουν να περνούν τις παρακάμψεις, να αστειεύονται με το γιοφύρι και – φυσικά – να περιμένουν.

Υπομονή, λοιπόν!

Ίσως τη δούμε έτοιμη πριν την κυκλοφορία του επόμενου βιβλίου του George R.R. Martin.

Ίσως………..

 

 

 




«Κι εγώ εδώ είμαι» απαντάει ο Πολάκης στον Κασσελάκης

Ο δρόμος για την ανάδειξη νέου προέδρου στον ΣΥΡΙΖΑ άνοιξε με κάθε επισημότητα και πλέον οι υποψήφιοι για την προεδρία (δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα) παρουσιάζονται εκ νέου στη βάση του κόμματος που στις 24 Νοεμβρίου θα κληθεί εκ νέου στις κάλπες.

Το παρών στην προεδρική κούρσα δίνει ο Στέφανος Κασσελάκης με μια ανάρτησή του στα social media.  σε μια ανάρτηση, σε μαύρο και μωβ φόντο με τη φωτογραφία του.

Πρόκειται για μια ανάρτηση πρόθεσης καθώς η επίσημη ανακοίνωση της υποψηφιότητας του αναμένεται τις επόμενες μέρες.

«Κι εγώ εδώ είμαι !!»

Και ο Παύλος Πολάκης είναι «εδώ». Ο βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ που πρώτος εξέφρασε ανοιχτά την πρόθεσή του να διεκδικήσει την προεδρία του κόμματος, λίγο μετά την ανάρτηση του Στέφανου Κασσελάκη, «χτύπησε» μέσω των social media.

«Κι εγώ εδώ είμαι !!», έγραψε στους προσωπικούς του λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με δύο υποσημειώσεις:

1) Εγώ έχω βάλει υποψηφιότητα.

Άλλος;;

2) Καμιά σοβαρή κουβέντα θα πούμε;;

Θα εγγυηθούμε την ενωτική πορεία σταματώντας τις διχαστικές τοποθετήσεις ένθεν κακείθεν;

Θα συζητήσουμε για ξεκάθαρο προγραμματικό λόγο σε σύγκρουση με τη διαπλοκή, για  αναδιανομή υπέρ της εργασίας, με ξεκάθαρες κόκκινες γραμμές στην εξωτερική πολιτική, με δημόσιο έλεγχο σε μια τράπεζα, τη ΔΕΗ και το ένα διυλιστήριο, με προστασία δανειοληπτών και πρώτης κατοικίας, με ισχυρό κοινωνικό κράτος;

Θα ξεκαθαρίσουμε πως δεν θέλουμε ένα ΣΥΡΙΖΑ μικρό και περιθωριακό ή χρήσιμο συμπλήρωμα σε ελεγχόμενες κεντροαριστερές λύσεις ΑΛΛΑ ενα ΣΥΡΙΖΑ κορμό της προοδευτικής παράταξης με ισχυρές κοινωνικές συμμαχίες που θα αποτελέσει την εναλλακτική ΛΥΣΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, στο σύστημα Μητσοτάκη που κλείνει τον κύκλο του;».

tanea.gr




Καθαρισμός των χόρτων μέσα κι έξω από τον υποσταθμό του ΔΕΔΔΗΕ στο Περιγιάλι

Αρχές του μήνα, ο Δήμος Καβάλας προχώρησε σε καθαρισμό της περιοχής έξω από τον υποσταθμό του Περιγιαλίου, ανταποκρινόμενος σε αίτημα του ΔΕΔΔΗΕ. Η περιοχή αυτή λειτουργεί ως αντιπυρική ζώνη, ανατολικά προς το πρώην στρατόπεδο Κωτσάλου. Παράλληλα, αυτές τις μέρες ο ΔΕΔΔΗΕ ανέλαβε την κοπή των χόρτων εντός του υποσταθμού, τα οποία εντοπίζονται κυρίως κοντά στο πέτρινο ντουβάρι που περιβάλλει τις εγκαταστάσεις.




Κι άλλη κακοποίηση γυναίκας στην περιοχή Τέρμα Άβαντος της Αλεξανδρούπολης

Άλλη μια περίπτωση βιαιοπραγίας εις βάρος γυναίκας σημειώθηκε χθες στην Αλεξανδρούπολη. Στην περιοχή της οδού Τέρμα Άβαντος σημειώθηκε οικογενειακό επεισόδιο, όταν μια γυναίκα εκδιώχτηκε από το σπίτι της με βία από τον άντρα της.

Ο συγκεκριμένος την χτύπησε ακόμα και με κλωτσιές, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί η γυναίκα στο νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες.

Η αστυνομία, μετά από τη μήνυση που κατέθεσε η γυναίκα εναντίον του συζύγου της, τον αναζήτησε και τον συνέλαβε, προκειμένου να αντιμετωπίσει τη δικαιοσύνη.

Δεν είναι μόνο οι ζέστες που “σφίγγουν”, αλλά και οι συνήθειες, τα “χούγια” και οι νοοτροπίες που πρέπει να αλλάξουν. Όπως βέβαια και η ποινική αντιμετώπιση όσων εύκολα “απλώνουν χέρι”, θεωρώντας οτι στο τέλος θα “πέσουν στα μαλακά”.

e-evros.gr




Ξάνθη | Τροχαίο με νεκρό έναν 25χρονο. Σοβαρά τραβματισμένος κι ένας 35χρονος

Τροχαίο δυστύχημα κατά το οποίο πέθανε ένας 25χρονος μοτοσικλετιστής σημειώθηκε στην Ξάνθη την Κυριακή 21/4. Από τη σφοδρή σύγκρουση τραυματίστηκε σοβαρά και ένας 35χρονος, οδηγός της δεύτερης μηχανής ο οποίος δίνει μάχη για τη ζωή του.

Το τροχαίο, σύμφωνα με το xanthipost.gr, σημειώθηκε το απόγευμα της Κυριακής 21/4 στον περιφερειακό δρόμο, στο ύψος του Ζυγού Ξάνθης και οι δύο μηχανές συγκρούστηκαν κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες.

Άμεσα στο σημείο βρέθηκε η αστυνομία και το ΕΚΑΒ που παρέλαβε τον νεκρό αλλά και τον τραυματία.

Πηγή: newsbeast.gr




Ερχονται καύσωνες και πυρκαγιές: Πάμε για πρώιμο καλοκαίρι ενώ κάθε μήνα σπάει κι ένα νέο ρεκόρ ζέστης

Πριν από περίπου έναν μήνα, ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Κικίλιας  έλεγε ότι «η φετινή αντιπυρική περίοδος θα είναι πολύ δύσκολη». Σχεδόν πριν… αλέκτορα φωνήσαι, η πρόβλεψη αυτή φαίνεται να επιβεβαιώνεται: οι θερμοκρασίες-ρεκόρ που καταγράφονται σε όλο το βόρειο ημισφαίριο, αλλά και στη χώρα μας, οδηγούν σε έναν πρόωρο συναγερμό, καθώς ο εφιάλτης των πυρκαγιών φέτος ξεκίνησε πολύ νωρίτερα από οποιαδήποτε άλλη χρονιά.

Οι αριθμοί, επειδή έχουν το προσόν να λένε την αλήθεια, μπορούν να αποκαλύψουν το μέγεθος που έχει ήδη λάβει το πρόβλημα. Μόνο σε ένα διήμερο, συγκεκριμένα το περασμένο Σαββατοκύριακο, σε ολόκληρη τη χώρα καταγράφηκαν 88 αγροτοδασικές πυρκαγιές. Από αυτές, οι 80 κατασβέστηκαν άμεσα, ενώ για τις υπόλοιπες οι πυροσβεστικές δυνάμεις χρειάστηκε να δώσουν μάχες οι οποίες θυμίζουν τα δυστοπικά σκηνικά που ζούμε σχεδόν κατά κανόνα τους καλοκαιρινούς μήνες.

Αυτό δεν ήταν κάτι τυχαίο, καθώς συνεχίστηκε με μεγαλύτερη ένταση μέσα στην εβδομάδα που διανύσαμε. Ετσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, σε ένα μόνο 24ωρο, αυτό της περασμένης Τετάρτης, εκδηλώθηκαν σε διάφορες περιοχές της χώρας συνολικά 67 αγροτοδασικές πυρκαγιές. Από αυτές, σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι 56 αντιμετωπίστηκαν στο αρχικό τους στάδιο, με τις υπόλοιπες 11 να χρειάζονται πολύωρες μάχες από τις πυροσβεστικές δυνάμεις. Σε επίπεδο τριμήνου τώρα, σύμφωνα πάντα με την Πυροσβεστική, το α’ τρίμηνο του 2024 εκδηλώθηκαν συνολικά 2.378 αγροτοδασικές πυρκαγιές, ενώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα είχαν εκδηλωθεί 2.367.

Η Πυροσβεστική μπορεί να καταγράφει τις πυρκαγιές που εμφανίζονται πρόωρα και την εξέλιξή τους, όμως αυτό που δεν είναι σε θέση να πει, τουλάχιστον επισήμως, είναι τα αίτια εκδήλωσής τους. Αυτό είναι μια διαδικασία την οποία αναλαμβάνουν τα κατά τόπους ανακριτικά γραφεία, καθώς και τα κλιμάκια της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ). Ομως η πικρή αλήθεια είναι ότι ουσιαστικά πρόκειται για μια… τυπική διαδικασία, καθώς όλοι γνωρίζουμε τον βασικό συνδυασμό παραγόντων που τις ευνοεί: είναι οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες για την εποχή, το παρατεταμένο διάστημα ξηρασίας, που με τη σειρά τους οφείλονται στην κλιματική κρίση και το «Ελ Νίνιο».

Το «Copernicus»
Υπό άλλες συνθήκες, όλα αυτά θα ήταν υπόθεση που αντιμετωπίζουμε συνήθως τον Αύγουστο. Η καταφανέστατα πρόωρη εμφάνιση του προβλήματος έχει οδηγήσει σε πολλές περιπτώσεις τις κατά τόπους αρχές να αιτούνται την κατά συνθήκη άμεση έναρξη της αντιπυρικής περιόδου. Ενδεικτικό του μεγέθους της ανησυχίας που επικρατεί είναι ότι οι πυροσβεστικές και άλλες αρχές διαφόρων περιοχών της χώρας στις οποίες εμφανίστηκαν οι πυρκαγιές πολύ νωρίτερα από το αναμενόμενο αιτήθηκαν την πρόωρη κατ’› εξαίρεση έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, παρά το γεγονός ότι ο αρμόδιος υπουργός έχει ήδη προαναγγείλει ότι αυτή ξεκινά πολύ νωρίτερα, αίτημα που έγινε δεκτό. Και παρά το γεγονός ότι οι προετοιμασίες για τη φετινή μάχη με τις πυρκαγιές είναι οργιώδεις από τον χειμώνα ήδη!




Σέρρες | Ένας νεκρός κι ένας τραυματίας σε τροχαίο ατύχημα

Ένας νεκρός κι ένας τραυματίας είναι ο απολογισμός τροχαίου δυστυχήματος, που σημειώθηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα στις Σέρρες.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, μοτοσικλέτα που οδηγούσε 24χρονος, υπό συνθήκες που ερευνώνται, ξέφυγε από την πορεία της και ανετράπη, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του 24χρονου συνεπιβάτη του δικύκλου και τον τραυματισμό του οδηγού.

Οι έρευνες του Τμήματος Τροχαίας Σερρών βρίσκονται σε εξέλιξη.

Πηγή: newsbeast.gr




Πληρωμές με κάρτες από Δευτέρα σε ταξί, περίπτερα, ψιλικατζίδικα και λαϊκές αγορές | 136.673 επαγγελματίες κι επιχειρήσεις δεν έχουν προχωρήσει στη διασύνδεση των συστημάτων

Ο χρόνος τελειώνει για χιλιάδες επαγγελματίες και επιχειρήσεις καθώς μέχρι την Δευτέρα 1η Απριλίου 2024, θα πρέπει να διαθέτουν POS και να δέχονται από τους καταναλωτές πληρωμές με χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες. Στη λίστα των 35 επαγγελματικών κλάδων που είναι υποχρεωμένοι να δέχονται πληρωμές με κάρτες περιλαμβάνονται τα ταξί, τα περίπτερα, τα ψιλικατζίδικα, οι λαϊκές αγορές, το υπαίθριο εμπόριο και οι πάγκοι, οι ασφαλιστικοί πράκτορες και μεσίτες ακινήτων, τα θέατρα και κινηματογράφοι.

Στους επαγγελματίες που δεν εγκαταστήσουν POS και δεν αποδέχονται τα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ. Τα πρόστιμα επιβάλλονται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου της Υπηρεσίας στην οποία υπάγονται τα ελεγκτικά όργανα που διαπίστωσαν την παράβαση. Σε περίπτωση που η υπηρεσία στην οποία υπάγονται τα ελεγκτικά όργανα δεν είναι αρμόδια για την επιβολή κύρωσης, τα πρόστιμα επιβάλλονται με απόφαση αρμοδίου οργάνου της Υπηρεσίας που είναι αρμόδια για την επιβολή κύρωσης στην οποία διαβιβάζεται η σχετική έκθεση ελέγχου.

Το πρόστιμο των 1.500 ευρώ μειώνεται στο μισό αν:

  • Ο υπόχρεος εντός 30 ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής προβεί σε καταβολή του προστίμου. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου.
  • Ο υπόχρεος εντός 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής καταγγελίας ή διενέργειας ελέγχου, καταθέσει στην αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία αποδεικτικό έγγραφο από το οποίο προκύπτει η χρήση τερματικού αποδοχής καρτών πληρωμών, μέσων πληρωμής με κάρτα και μέσων πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό. Πρόστιμα

Όσον αφορά τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών δείχνουν ότι μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί 135.000 διασυνδέσεις σε όλη την Ελλάδα με το σύνολο των διασυνδέσεων μέχρι τέλος Απριλίου να εκτιμάται σε 250.000.

Με το νέο ποινολόγιο τα πρόστιμα για τους παραβάτες έγιναν αυστηρότερα και φτάνουν έως 300.000 ευρώ.

Ειδικότερα:

  • Για όσες υπόχρεες επιχειρήσεις δεν διασυνδέσουν εντός της προθεσμίας τα τερματικά τους μηχανήματα POS με τις ταμειακές μηχανές επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ, εφόσον τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα και 20.000 ευρώ για υπόχρεο διπλογραφικό. Τα πρόστιμα μειώνονται στο μισό για επιχειρήσεις που είναι που εγκατεστημένες σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους, (πλην των τουριστικών). Σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας τα πρόστιμα διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση τριπλασιάζονται.
  • Για παρόχους τερματικών POS που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης το πρόστιμο ανέρχεται σε 200.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας, 300.000 ευρώ. Για όσους δεν αναβαθμίζουν τα τερματικά των οποίων είναι διαχειριστές, θα αίρεται η δήλωση συμμόρφωσης των τερματικών που διαθέτουν στην αγορά και θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 100.000 ευρώ. Αν δεν έχει αναβαθμιστεί το σύνολο των τερματικών αλλά μόνο κάποια, προβλέπεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά τερματικό που δεν έχει αναβαθμιστεί.
  • Για εισαγωγείς και κατασκευαστές ταμειακών μηχανών επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ και ανάκληση της άδειας καταλληλότητας του μοντέλου ταμειακής που δεν πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
  • Για παρόχους εμπορικών/λογιστικών προγραμμάτων διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, «ERP»), που δεν έχουν διασφαλίσει την συμβατότητα με τις ταμειακές μηχανές και τα τερματικά POS το πρόστιμα διαμορφώνεται σε 10.000 ευρώ, ενώ τα παραστατικά θα θεωρείται ότι εκδόθηκαν από μη εγκεκριμένη ταμειακή ή μη αδειοδοτημένο Πάροχο Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης.
  • Για παρόχους υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης ταμειακών μηχανών ή προγραμμάτων διαχείρισης, οι οποίοι δεν δηλώνουν την πελατεία τους, προβλέπεται πρόστιμο 1.000 ευρώ ανά μη δηλωθέντα πελάτη, εκτός αν η παράβαση αφορά λιγότερο από το 15 % των πελατών ή αριθμητικά λιγότερους από 10 πελάτες.

Σε 136.673   επαγγελματίες και επιχειρήσεις που δεν έχουν ακόμα προχωρήσει στη διασύνδεση ταμειακής μηχανής με POS, απέστειλε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων Ενημερωτικά email.

«Μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση ενός πολυαναμενόμενου έργου, που θα ξαναγράψει τους κανόνες της υγιούς επιχειρηματικότητας και θα διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία της αγοράς», δήλωσε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής

Με τα e-mail οι ενδιαφερόμενοι καλούνται μέχρι την 1η Απριλίου 2024 να επικοινωνήσουν με την επιχείρηση από την οποία έχουν προμηθευτεί την ταμειακή τους μηχανή και, κατά περίπτωση, να:

  • κλείσουν ραντεβού σε ημερομηνία εντός του Απριλίου, για την αναβάθμιση της ταμειακής τους μηχανής και τη διασύνδεσή της  με το POS που διαθέτουν,
  • δηλώσουν ότι η ταμειακή μηχανή είναι διασυνδεδεμένη με εμπορικό/λογιστικό πρόγραμμα διαχείρισης (ERP). Σε αυτήν την περίπτωση, η υποχρέωση διασύνδεσης μεταφέρεται για τις 31.5.2024 ή για τις 30.6.2024 (με δήλωση ραντεβού που θα γίνει έως τις 31.5.2024).   

Αν η επιχείρηση από την οποία προμηθεύτηκαν την ταμειακή τους μηχανή δεν έχει διαθεσιμότητα για ραντεβού εντός του Απριλίου, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να: 

  • απευθυνθούν σε άλλη επιχείρηση τεχνικής υποστήριξης, που θα έχει διαθεσιμότητα,
  • δηλώσουν στο Μητρώο POS έως τις 29 Μαρτίου 2024 την πρόθεσή τους να αντικαταστήσουν την ταμειακή τους μηχανή με μια πιστοποιημένη λύση All-in-One, την οποία θα πρέπει να προμηθευτούν και να θέσουν σε λειτουργία έως τις 30 Απριλίου 2024.

Υπενθυμίζεται ότι η διασύνδεση αφορά το σύνολο των ταμειακών μηχανών που διαθέτει η επιχείρηση / ο επαγγελματίας, ενώ σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης ολοκλήρωσής της οι υπόχρεοι θα έρθουν αντιμέτωποι με υψηλά πρόστιμα.

Πηγή: newsbeast.gr




Πρόεδρος βενζινοπωλών: Θα ανέβει κι άλλο η τιμή του καυσίμου

Ξέφρενο ράλι ανόδου στην τιμή της βενζίνης που ήδη σε πολλές περιοχές πωλείται πάνω από τα δύο ευρώ

Βαθιά το χέρι στην τσέπη βάζουν ήδη οι κάτοχοι οχημάτων καθώς συνεχίζεται το ράλι ανόδου στις τιμές των καυσίμων ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις των βενζινοπωλών η τιμή τους θα ανεβεί περαιτέρω.

Μιλώντας στο newsbomb ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) και της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονικης, Θέμης Κιουρτζής η τιμή της βενζίνης έχει πάρει μεγάλη αύξηση μέσα σε λίγες ημέρες ενώ όπως είπε θα ανεβεί η τιμή του κι άλλο.

«Τις τελευταίες ημέρες έχουν ανεβεί τα καύσιμα αρκετά, μόνο το τελευταίο διάστημα έχουν πάρει μια αύξηση 5 λεπτών. Σήμερα στη Θεσσαλονίκη η τιμή του λίτρου είναι πάνω από το 1,8 ευρώ αλλά θα ανεβεί κι άλλο και θα πάει πάνω από 1,9 ευρώ» είπε χαρακτηριστικά.

Εξάλλου σε πολλά πρατήρια της Θεσσαλονίκης η τιμή ήδη βρίσκεται στο 1,9 ευρώ.

Το ράλι της τιμής του βαρελιού brend όπως είναι φυσικό επόμενο φτάνει στην αντλία των πρατηρίων υγρών καυσίμων και όπως όλα δείχνουν η άνοδος στα δύο ευρώ είναι θέμα ολίγων ημερών.

Με την τιμή του λίτρου της βενζίνης θα οδηγείται στην ηπειρωτική Ελλάδα στα 2 ευρώ σε άλλες περιοχές όπως τα νησιά ή απομακρυσμένες από τα μεγάλα αστικά κέντρα περιοχές ήδη η τιμή βρίσκεται στα δύο ευρώ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε κάποιες περιοχές της Χαλκιδικής στο δεύτερο και τρίτο «πόδι» της ήδη η τιμή του λίτρου βενζίνης είναι πάνω από τα 2 ευρώ. Όμοια είναι η εικόνα και σε άλλες ορεινές ή παραθαλάσσιες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας.

ΠΗΓΗ | newsbomb.gr




Κρίμα κι άδικο για την Εθνική πόλο γυναικών | Έχασε το μετάλλιο με buzzer beater και με αμφιλεγόμενη διαιτητική απόφαση

Η Εθνική πόλο γυναικών ήταν συγκλονιστική (και) στον μικρό τελικό του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, έκανε κατάθεση ψυχής μέσα στην πισίνα αλλά ηττήθηκε με πικρό και συνάμα άκρως αμφιλεγόμενο τρόπο χάνοντας την ευκαιρία να κατακτήσει το χάλκινο μετάλλιο.

Η Ισπανία επικράτησε με 10-9 χάρη σε buzzer beater σε νεκρό χρόνο, αφού προηγουμένως όμως υπήρξε μια πρωτοφανής απόφαση των διαιτητών. Η Ελλάδα έχοντας στην τελευταία επίθεση επτά δευτερόλεπτα για να σκοράρει με buzzer beater, ανέβασε και την τερματοφύλακά της στην περιοχή της Ισπανίας. Ωστόσο, η επίθεση δεν έγινε ποτέ καθώς οι διαιτητές έδωσαν παράβαση στις Ελληνίδες και την μπάλα… δώρο στις Ισπανίδες που σκόραραν εύκολα με μακρινό σουτ σε άδειο τέρμα!

Ο ελληνικός πάγκος διαμαρτυρήθηκε έντονα αλλά οι διαιτητές δεν άλλαξαν την απόφασή τους και το παιχνίδι, μαζί με το μετάλλιο, χάθηκαν με αυτόν τον απίστευτο, απρόσμενο και άδικο τρόπο.

Η Εθνική πόλο γυναικών που πριν από λίγο καιρό κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο στο Ευρωπαϊκό, δεν μπόρεσε να… ντουμπλάρει τα μετάλλια για δεύτερη σερί διοργάνωση. Ούτε και να κερδίσει μετάλλιο σε Παγκόσμιο για πρώτη φορά μετά το χρυσό της Σανγκάης το 2011. Η ομάδα της Αλεξίας Καμμένου όμως έδειξε ότι είναι ικανή για κάτι σπουδαίο στο μεγάλο καλοκαιρινό ραντεβού των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι.

Η εξέλιξη του μικρού τελικού

Η Ισπανία άνοιξε το σκορ με ένα τυχερό γκολ καθώς η μπάλα βρήκε στα μπλοκ, πήρε περίεργη τροχία και πέρασε τη γραμμή του τέρματος. Ωστόσο η ελληνική ομάδα ισοφάρισε με τη Μαργαρίτα Πλευρίτου για το 1-1. Η Ισπανία έκλεισε το πρώτο οκτάλεπτο με προβάδισμα ενός γκολ (1-2), ενώ σκόραρε και στο ξεκίνημα της δεύτερης περιόδου για το1-3. Η Νίνου μείωσε σε 2-3 με πέναλτι αλλά και πάλι οι Ισπανίδες σκόραραν φτάνοντας σε διαφορά δύο τερμάτων (2-4).

Η Ξενάκη με ωραίο διαγώνιο σουτ μείωσε και πάλι στο γκολ (3-4), ενώ η Ελευθερία Πλευρίτου έγραψε το 4-4. Οι Ισπανίδες σκόραραν στην κόντρα για το 4-5 αλλά η Ελευθεριάδου με δυνατό μακρινό σουτ ισοφάρισε ξανά (5-5). Και πάλι όμως η Ισπανία βρήκε τρόπο για να σκοράρει (5-6) με την δεύτερη περίοδο να ολοκληρώνεται στο -1 για την Ελλάδα.

Η τρίτη περίοδος άρχισε με την Ισπανία να σκοράρει ξανά και να παίρνει ένα προβάδισμα ασφαλείας (5-7). Η Ελευθεριάδου αστόχησε σε πέναλτι χάνοντας την ευκαιρία για να μειώσει το σκορ. Η ελληνική ομάδα πίεσε ασφυκτικά την Ισπανία αλλά έχασε πολλές ευκαιρίες στην παίκτρια παραπάνω. Εν τέλει η Ξενάκη μείωσε σε 6-7, ενώ στο φινάλε του οκταλέπτου τα κορίτσια της Καμμένου έπαιξαν τρομερή άμυνα με δύο παίκτριες λιγότερες κρατώντας το σκορ σε απόσταση ενός γκολ.

Και πάλι οι Ισπανίδες βρήκαν γκολ για το +2 (6-8) με πέναλτι, ενώ αμέσως μετά πήραν για πρώτη φορά διαφορά τριών τερμάτων (6-9). Ένας κεραυνός της Ελευθερίας Πλευρίτου έδωσε ελπίδες στην Ελλάδα που μείωσε σε 7-9, ενώ στην επόμενη επίθεση η Νίνου εκτέλεσε για το 8-9. Το επιθετικό κρεσέντο της εθνικής μας συνεχίστηκε. Η Ασημάκη κέρδισε πέναλτι, η Νίνου κεραυνοβόλησε και η Ελλάδα ισοφάρισε ξανά (9-9) επιστρέφοντας απ’ το -3!

Το φινάλε ήταν δραματικό αλλά και πικρό για την Ελλάδα, που έπαιξε καλές άμυνες μέχρι τέλους.

Απέμεναν επτά δευτερόλεπτα για την τελευταία επίθεση της Ελλάδας, ακόμα και η γκολκίπερ της ελληνικής ομάδας ανέβηκε μπροστά για να παίξει η εθνική μας με παίκτρια παραπάνω για το buzzer beater.

Οι οδηγίες της Αλεξίας Καμμένου για την τελευταία επίθεση

Η τελευταία αμφιλεγόμενη φάση

Ωστόσο, η επίθεση ουσιαστικά δεν παίχθηκε ποτέ καθώς οι διαιτητές σε μια πρωτοφανή απόφαση έδωσαν παράβαση με αποτέλεσμα οι Ισπανίδες να σκοράρουν με buzzer beater σε άδειο τέρμα σε νεκρό χρόνο!

 

  • Ισπανία (Οκα): Έστερ, Εσπάρ, Ορτίθ 2, Πέρεζ, Κρέσπι 1, Ελενα Ρουίθ 1, Πένα, Φόρκα 3, Κάμους 1, Γκαρσία 1, Λέιτον 1, Τέρε, Πιράλκοβα.
  • Ελλάδα (Καμμένου): Διαμαντοπούλου, Ελευθερία Πλευρίτου 2, Χυδηριώτη, Ελευθεριάδου 1, Μαργαρίτα Πλευρίτου 1, Ξενάκη 2, Ασημάκη, Πάτρα, Νίνου 3, Βασιλική Πλευρίτου, Γιαννοπούλου, Μυριοκεφαλιτάκη, Σταματοπούλου.

 

Πηγή: ethnos.gr




Πήγαν βόλτα στο Παγγαίο κι εγκλωβίστηκαν | Τους βοήθησε η ΠΥ Ελευθερούπολης

Με τη συνδρομή προσωπικού της Π.Υ. Ελευθερούπολης και ειδικό όχημα, απεγκλωβίστηκαν χθες βράδυ τρία άτομα που ανέβηκαν στο Παγγαίο για να δουν όπως φαίνεται τα χιόνια.

Δεν υπολόγισαν και τα χιόνια και τον προβληματικό δρόμο. Το αυτοκίνητο τους εξετράπη της πορείας του. Κάλεσαν σε βοήθεια. Στις 9 χθες βράδυ απεγκλωβίστηκαν αλλά το όχημα τους έμεινε στο βουνό.

proininews.gr




Μητροπολίτης Λήμνου: «Η Εκκλησία δε θα κάνει ποτέ γάμο ομόφυλων ζευγαριών κι ας υπάρχει νομικό πλαίσιο»

Για το επικείμενο νομοσχέδιο σχετικά με τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών ρωτήθηκε ο Μητροπολίτης Λήμνου, Ιερόθεος, ο οποίος είπε στην κάμερα της εκπομπής «Super Κατερίνα»:

«Είναι αυτονόητο ότι η Εκκλησία βλέπει μεγάλους κινδύνους να εγκυμονούνται και θα αλλάξει η μορφή της οικογένειας.
Είναι αυτονόητο ότι η Εκκλησία δε θα κάνει ποτέ τέτοιο γάμο κι ας υπάρχει αυτό το νομικό πλαίσιο, το οποίο θα στηρίζει αυτούς τους “γάμους”, όπως τους βαπτίζουν…
Εννοείται ότι η Εκκλησία δεν πρόκειται να δεχθεί και την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών, η οποία είναι πολύ χειρότερο γεγονός.  Δικαιώματα έχουν όλοι οι άνθρωποι, όμως στην πατρίδα μου λένε ότι “το παραπανίσιο χαλάει το ίσιο”, διότι ξεφεύγει από τα όριά του και θίγει και δικαιώματα άλλων. Δεν ξέρω πόσο δικαίωμα του καθενός είναι. Ποιος ρώτησε αυτά τα παιδιά πώς θα αντιμετωπίζονται και με ποια ψυχολογία θα διαμορφώσουν τη ζωή τους και τον χαρακτήρα τους».



Διευθυντής Βρετανικού Μουσείου για Γλυπτά του Παρθενώνα: Λύση ακόμα κι αν δεν αλλάξει ο νόμος

Ιδιαίτερα αιχμηρός για την κυβέρνηση της Βρετανίας και τον πρωθυπουργό Ρίσι Σούναν ήταν ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, Τζορτζ Όσμπορν, μιλώντας σε podcast για το διπλωματικό επεισόδιο με την Ελλάδα, για τα Γλυπτά του Παρθενώνα. 

“Θα συνεχίσω να προσπαθώ για μία συμφωνία, παρά το γεγονός ότι κατέστη σαφές πως δεν υπάρχει πρόθεση στήριξης από τη βρετανική κυβέρνηση και ότι Στάρμερ δεν έχει πρόθεση να αλλάξει τον νόμο”, είπε χαρακτηριστικά ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, Τζορτζ Όσμπορν, για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

Και πρόσθεσε: “Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε για μία λύση που θα μοιράζει τον χρόνο παραμονής των Γλυπτών μεταξύ Αθήνας και Λονδίνου. Είναι δύσκολο να το πετύχουμε, αλλά αξίζει να το επιδιώξω. Συνεχίζω να εργάζομαι σκληρά και μπορούμε να βρούμε διέξοδο, ακόμα κι αν δεν αλλάξει ο νόμος”.  

Αναφερόμενος στην ακύρωση της συνάντησης του Βρετανού πρωθυπουργού με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο Τζορτζ Όσμπορν… απόρησε πώς ο Ρίσι Σούνακ περίμενε ότι ο Έλληνας ομόλογος του δεν θα έκανε αναφορά στην επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.    

“Πολύ συχνά θεωρούν ότι στην πολιτική όλα είναι μία συνωμοσία, ενώ πολύ απλά η κυβέρνηση μπορεί να τα θαλασσώσει”, σχολίασε.




Έμεινε γυμνόστηθη στην εξέδρα και την έδιωξαν από το γήπεδο | Κι αυτό ήταν το highlight του αγώνα

Τελικά ό,τι γίνεται στο Λας Βέγκας, δεν μένει πάντοτε στο Λας Βέγκας, ιδίως αν ένα μοντέλο του Onlyfans έχει αποφασίσει να γίνει viral. Αυτό ισχύει στην περίπτωση της Danii Banks που θέλοντας να προκαλέσει την προσοχή έμεινε γυμνόστηθη στην εξέδρα του «Allegiant Stadium» στον αγώνα των Λας Βέγκας Ρέιντερς με τους Νιού Γιόρκ Τζετς για το πρωτάθλημα αμερικάνικου ποδοσφαίρου, NFL.

Το αποτέλεσμα; Να την αντιληφθεί η υπηρεσία ασφαλείας του γηπέδου καθώς και η αστυνομία και να τη συνοδεύσουν εκτός του γηπέδου. Βέβαια, η γυναίκα πέτυχε τον στόχο της, αν και με μερικά 24ωρα καθυστέρησης καθώς τα video της έγιναν viral, αλλά όχι τα ξημερώματα της Δευτέρας (για την Ελλάδα) που διεξαγόταν το ματς.

Η Danii Banks που είναι μια από τις διάσημες δημιουργούς ερωτικού περιεχομένου για ενήλικες στην πλατφόρμα Onlyfans, εμφανίστηκε στις εξέδρες φορώντας ένα λεπτό τοπ και άρχισε να χοροπηδάει για να δείξει τα… κάλλη της με άλλους θεατές τριγύρω της να την ενθαρρύνουν. Έπειτα, για μια στιγμή κατέβασε την μπλούζα της και φανέρωσε το γυμνό στήθος της. Ανέβασε τα κλιπ κιόλας στον λογαριασμό της στο Instagram.

Η κίνησή της αυτή, έγινε αντιληπτή από την αστυνομία και την ασφάλεια του γηπέδου, με αποτέλεσμα λίγο αργότερα να την πλησιάσουν και να της ζητήσουν να αποχωρήσει από εκεί, καθώς κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται. Ευτυχώς για εκείνη ούτε την συνέλαβαν, ούτε της έκοψαν κάποιο πρόστιμο. Βέβαια, τον στόχο της τον πέτυχε μιας και η πράξη της έγινε viral και παράλληλα προσέλκυσε το ενδιαφέρον πολλών διεθνών ΜΜΕ.

Από την άλλη, το συγκεκριμένο περιστατικό ήταν και το μόνο αξιομνημόνευτο από ένα κατά τ’ άλλα βαρετό παιχνίδι που δεν θα μείνει στην ιστορία αν και οι Ρέιντερς νίκησαν με 16-12 τους Νιού Γιόρκ Τζετς.




Ελαιόλαδο: Έχουν κι άλλο πάνω οι τιμές – Οι 3 λόγοι

Ακόμη πιο ακριβό και λιγότερο θα είναι το ελληνικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο τους επόμενους μήνες, όταν στο ράφι ήδη κοστίζει 30% παραπάνω σε σχέση με πέρσι

Με τη μέση τιμή στη λιανική στα 12 ευρώ το λίτρο, ο κίνδυνος να μειωθεί η ζήτηση στην εσωτερική αγορά είναι προφανής, αν και προς το παρόν δείχνει να «αντέχει». Ταυτόχρονα, προβληματισμός επικρατεί και για τις εξαγωγές, δεδομένου ότι οι πληθωριστικές πιέσεις είναι εξίσου ισχυρές όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στις χώρες προορισμού του ελληνικού ελαιολάδου, όπως π.χ. στη Γερμανία, όπου ο εγχώριος «υγρός χρυσός» καταγράφει το υψηλότερο μερίδιο εξαγωγικών πωλήσεων (14%).

Για την «τέλεια καταιγίδα» έκανε λόγο ο κος Μανόλης Γιαννούλης, πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Ελαιολάδου (ΕΔΟΕ), η οποία έχει ξεκινήσει από την περσινή ελαιοκομική περίοδο και θα συνεχιστεί και εφέτος.

Κύρια χαρακτηριστικά, όπως είπε ο ίδιος στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου με συνδιοργανωτές την ΕΔΟΕ), τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου (ΣΕΒΙΤΕΛ), την 4Ε (Επιστημονική Εταιρεία Εγκυκλοπαιδιστών Ελαιοκομίας) και τον Σύνδεσμο Τυποποιητών Ελαιολάδου Κρήτης (ΣΥΤΕΚ), είναι η μικρή παραγωγή, οι υψηλές τιμές, οι οποίες πιθανόν να ανέβουν κι άλλο -παρότι «η βιομηχανία δεν το εύχεται»- και τα ιστορικά χαμηλά αποθέματα που οδεύουν σε εξάντληση.

Σε δυσθεώρητα ύψη οι τιμές

Οι εξελίξεις αυτές συνηγορούν σε περαιτέρω άνοδο των τιμών. «Αν δεν αλλάξει κάτι ως προς τη ζήτηση, η τάση θα παραμείνει ανοδική τους επόμενους μήνες» υποστήριξε ο Κωνσταντίνος Κουτσιούμπης, πρόεδρος του ΣΕΒΙΤΕΛ, επαναλαμβάνοντας τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις του συνδέσμου, πως δεν τίθεται ζήτημα ελλείψεων στην ελληνική αγορά.

Θέλοντας να εξηγήσει την άνοδο των τιμών σημείωσε ότι δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, αλλά διεθνές. Ανέφερε μάλιστα ότι η βιομηχανία αγοράζει ελαιόλαδο όλο τον χρόνο, ενώ αυτή τη στιγμή «ψωνίζει» από 8,50 έως 8,70 ευρώ το κιλό, επισημαίνοντας ότι υπάρχει συμπίεση στα περιθώρια κέρδους, «για να μπορέσουμε να διαχειριστούμε αυτή την κατάσταση».

Όλα θα εξαρτηθούν από τη ζήτηση, όχι μόνο την εσωτερική αλλά και την ευρωπαϊκή σχολίασε.

Αξιοσημείωτο είναι όμως και το γεγονός οι τιμές παραγωγού και η τιμή διάθεσης του προϊόντος στο ράφι συγκλίνουν τους τελευταίους μήνες, με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε ο αντιπρόεδρος του οργανισμού 4Ε, Βασίλης Ζαμπούνης.

Πώς διαμορφώνεται η παραγωγή

Για την επερχόμενη ελαιοκομική περίοδο 2023/24, που ξεκινά σε λίγες μέρες, εκτιμάται ότι η παραγωγή ελαιολάδου στο σύνολο της λεκάνης της Μεσογείου, δηλαδή στις κύριες παραγωγικές χώρες παγκοσμίως, θα είναι ακόμη πιο χαμηλή σε σχέση με την «κακή» περσινή χρονιά.

Κι αυτό γιατί υπολογίζεται ότι θα λείψουν περίπου 170 χιλιάδες τόνοι ελαιολάδου συγκριτικά με το 2022/23 (από 2,560 εκατ. τόνοι η συνολική παραγωγή εκτιμάται ότι «πέσει» στους 2,390 εκατ. τόνους).

Πιο αναλυτικά, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η ισπανική παραγωγή ελαιολάδου θα είναι χαμηλή περίπου στους 700.000 τόνους έναντι των 660.000 τόνων πέρυσι και 1.500.000 τόνων το 2021/22.

Σημειώνεται ότι στην Ισπανία, τη μεγαλύτερη παραγωγό χώρα στον κόσμο, που βιώνει έντονα τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης, το ελαιόλαδο είναι τόσο ακριβό που έχει γίνει στόχος ακόμα και ληστών.

Η Ιταλία, αν και αναμένεται εφέτος να έχει αυξημένη παραγωγή περίπου στους 300.000 τόνους ελαιόλαδο από 230.000 τόνους την περίοδο 2022/23, δεν θα κάνει τη διαφορά, αφού με αυτές τις ποσότητες δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της, που φθάνουν τους 350.000 τόνους.

Ακολουθώντας τον κύκλο της ελιάς, η ελληνική παραγωγή ελαιολάδου θα είναι σημαντικά μειωμένη εφέτος. Με βάση της εκτιμήσεις της ΕΔΟΕ, η πτώση εκτιμάται ότι θα κυμανθεί στο 43% σε σχέση με την προηγούμενη ελαιοκομική περίοδο. Αυτό σημαίνει ότι θα παραχθούν περί τους 160.000 τόνους ελαιόλαδο από 350.000 τόνους πέρσι.

in.gr

 




Κακοκαιρία Daniel: Νέες ανατιμήσεις στις λαϊκές αγορές – Δέκα ευρώ για 1 μαρούλι κι 1 κιλό χόρτα

Κακοκαιρία Daniel: Οι τιμές διαμορφώνονται λόγω των ελλείψεων, ωστόσο οι πολίτες αγανακτούν για τις ανατιμήσεις, που αγγίζουν την αισχροκέρδεια

Ισχυρό είναι το πλήγμα από την κακοκαιρία Daniel και στο πορτοφόλι των καταναλωτών, αφού μία εβδομάδα μετά τις φονικές πλημμύρες στις λαϊκές αγορές οι τιμές σε βασικά προϊόντα έχουν διπλασιαστεί ή και τριπλασιαστεί.

Οι παραγωγοί μιλώντας στην ΕΡΤ εξηγούν πως οι τιμές διαμορφώνονται λόγω των ελλείψεων, ωστόσο οι πολίτες αγανακτούν για τις ανατιμήσεις που αγγίζουν την αισχροκέρδεια.

Στη μεγάλη λαϊκή της Τρίτης στη Λάρισα οι τιμές στα εποχικά προϊόντα είναι αρκετά υψηλές, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ.

«Το αγγουράκι έχει φτάσει στο 1 ευρώ το τεμάχιο, όταν δίναμε 1 ευρώ και παίρναμε 3 αγγουράκια. Η ντομάτα έχει φτάσει από τα 1,20 ευρώ/κιλό στα 3 ευρώ. Το μαρούλι από 1 ευρώ κοστίζει 5 ευρώ και το λάχανο στα 2,5 ευρώ το κιλό», διαπιστώνει η δημοσιογράφος της ΕΡΤ.

Πέρα από τη μειωμένη παραγωγή, μειωμένη είναι και η παρουσία των παραγωγών στις λαϊκές, καθώς πολλοί έμποροι δεν κατάφεραν να πάνε σε αυτές λόγω των αποκλεισμένων δρόμων.

Εκτός από τη μαναβική στις λαϊκές πωλούνται και ιχθυαλιεύματα με τις τιμές να παραμένουν σε λίγο πιο υψηλές για την εποχή επίπεδα, όπως λέει ένας ψαράς.

«Τα καΐκια πάντα μπαίνουν αρκετά μίλια από την ακτή και δεν ρισκάρουν τα δίχτυα τους μέσα στις λάσπες» ανέφερε ο ιχθυοπώλης, επισημαίνοντας ότι οι ψαριές ήταν μικρότερες σε σχέση με άλλες φορές λόγω της κακοκαιριάς.

Για το πώς ψωνίζει ο κόσμος μια εβδομάδα μετά την κακοκαιρία που έπληξε τη Θεσσαλία αλλά και τον υγειονομικό κίνδυνο που υπάρχει από τα μολυσμένα νερά που κατέληξαν στη θάλασσα ο έμπορος παραδέχτηκε πως υπάρχει φόβος, χωρίς λόγο όμως, όπως ισχυρίστηκε. «Το ποτάμι (σ.σ. ο Πηνειός) έχει 10 μ. λάσπη αλλά οι ψαράδες δε ρισκάρουν να ψαρέψουν στα ρηχά», σημείωσε.

Σχολιάζοντας τον αντίκτυπο της κακοκαιρίας στους παραγωγούς, τους εμπόρους αλλά και τους καταναλωτές τόνισε ότι «από τον πιο μικρό μέχρι τον πιο μεγάλο είναι κατεστραμμένοι όλοι».

Άλλος, μιλώντας στην κάμερα της ΕΡΤ, ανέφερε ότι οι τιμές απεικονίζουν το νόμο της αγοράς και της ζήτησης. «Όταν υπάρχει ελλειμματική αγορά, ισχύει ο νόμος της αγοράς. Οι τιμές ανεβαίνουν αυτόματα», πρόσθεσε.




Καιρός – Κλέαρχος Μαρουσάκης: Το φθινόπωρο φέτος κρύβει κι άλλες επικίνδυνες κακοκαιρίες

Προειδοποίηση και για «άλλες επικίνδυνες κακοκαιρίες» απηύθυνε ο μετεωρολόγος Κλέαρχος Μαρουσάκης σε ανάρτησή του στο Facebook το πρωί της Δευτέρας στη σκιά της μεγάλης καταστροφής που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel

Ο μετεωρολόγος του ΟΡΕΝ στην ανάρτησή του εξηγεί ότι η προειδοποίηση για νέες κακοκαιρίες εδράζεται στην «κάθοδο αρκετά ψυχρών αερίων μαζών, κάτι το οποίο στατιστικά θα το περιμέναμε από Οκτώβρη και μετά».

«Καθώς αυτές οι πιο ψυχρές αέριες μάζες θα αλληλεπιδρούν με τις πολύ θερμές θάλλαδες της Μεσογείου είναι δυνατόν να δημιουργήσουν πολύ ισχυρά βαρομετρικά χαμηλά τα οποία είναι δυνατόν να λάβουν ακόμη και τροπικά χαρακτηριστικά» προσθέτει στην ανάρτησή του ο Κλέαρχος Μαρουσάκης.

«Όσο η Φύση μας δίνει τον χρόνο ας προετοιμαστούμε!» καταλήγει στην ανάρτησή του.

H πρόγνωση του καιρού μέχρι την Παρασκευή

Σύμφωνα με την ΕΜΥ ο καιρός σήμερα, Δευτέρα, θα είναι γενικά αίθριος, με λίγες πρόσκαιρες νεφώσεις στα ανατολικά ηπειρωτικά και το νότιο Αιγαίο. Τοπικές βροχές στη βόρεια Κρήτη και τα νότια Δωδεκάνησα. Οι άνεμοι θα πνέουν βόρειοι βορειοανατολικοί στα δυτικά 4 με 6, στα ανατολικά 6 με 7 και στο Αιγαίο τοπικά 8 με 9 μποφόρ, με εξασθένηση από το απόγευμα. Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή. Θα φτάσει στα ηπειρωτικά τους 27 με 31 βαθμούς και στη νησιωτική χώρα τους 29 με 32 βαθμούς Κελσίου.

Αίθριος θα παραμείνει ο καιρός και την Τρίτη και μόνο στην Κρήτη θα υπάρχουν λίγες πρόσκαιρες νεφώσεις. Οι άνεμοι θα πνέουν βόρειοι στα δυτικά 3 με 4, στα ανατολικά 4 με 6 και στο Αιγαίο τοπικά 7 μποφόρ με εξασθένηση το βράδυ. Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή άνοδο στα ηπειρωτικά. θα φτάσει τους 30 με 33 βαθμούς.

Γενικά αίθριος προβλέπεται ο καιρός την Τετάρτη σε όλη τη χώρα. Οι άνεμοι θα πνέουν στα δυτικά δυτικοί βορειοδυτικοί 3 με 4 μποφόρ. Στα ανατολικά βόρειοι 3 με 5 και στο Αιγαίο τοπικά 6 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα σημειώσει περαιτέρω μικρή άνοδο.

Γενικά αίθριος καιρός και την Πέμπτη με πρόσκαιρες αραιές νεφώσεις. Οι άνεμοι στα δυτικά από δυτικές διευθύνσεις 3 με 4 μποφόρ. Στα ανατολικά θα πνέουν βόρειοι 3 με 5 και στο Αιγαίο τοπικά 6 μποφόρ. Η θερμοκρασία δε θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή.

Παρόμοια καιρός και την Παρασκευή αν και το μεσημέρι- απόγευμα θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις στα κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά και θα σημειωθούν τοπικοί όμβροι στα ορεινά. Οι άνεμοι από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στα πελάγη τοπικά 6 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή πτώση στα βόρεια.

protothema.gr

 




Καιρός -Προειδοποίηση Μαρουσάκη: Κίνδυνος πλημμυρών κι ακραίων φαινομένων -Πιθανός ο μεσογειακός κυκλώνας

Το σκηνικό του καιρού αλλάζει άρδην με το… καλημέρα την ερχόμενη εβδομάδα με το σκηνικό να μην θυμίζει καλοκαίρι σε καμία περίπτωση.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Κλέαρχος Μαρουσάκης ο καιρός θα θυμίσει προχωρημένο φθινόπωρο παρά τέλη καλοκαιριού.

Παράλληλα, τονίζει ότι ελλοχεύει κίνδυνος πλημμυρών, ενώ θα πνέουν και θυελλώδεις άνεμοι.

Στην ανάρτησή του, ο μετεωρολόγος του Open επισημαίνει τα εξής: «Σημαντική επιδείνωση αναμένεται να παρουσιάσει ο καιρός στη χώρα μας με το καλημέρα της νέας εβδομάδας. Αιτία γι’ αυτή την εξέλιξη αποτελεί ένα βαρομετρικό χαμηλό η εξέλιξη του οποίου θα θυμίσει προχωρημένο φθινόπωρο παρά τέλη καλοκαιριού.

Ανάλογη ατμοσφαιρική κυκλοφορία τη συναντάμε προχωρημένο Οκτώβριο ή ακόμη και προς Νοέμβριο με μια μετατόπιση αερίων μαζών από τα βορειοανατολικά κι όχι από τα δυτικά βορειοδυτικά που θα ήταν σαφώς πιο συμβατό με αυτά που μας δείχνει το ημερολόγιο.

Κίνδυνος πλημμυρών και θυελλώδεις άνεμοι
Το κύριο χαρακτηριστικό της πολύ ισχυρής κακοκαιρίας που αναμένουμε θα είναι ο μεγάλος όγκος νερού που αναμένεται να πέσει σε μεγάλο μέρος της χώρας μας. Ένα ακόμη αξιοσημείωτο στοιχείο θα είναι και οι πολύ ενισχυμένοι άνεμοι οι οποίοι ενδέχεται να προσεγγίσουν ακόμη και τα επίπεδα θυέλλης.

Στον πρώτο μας χάρτη μπορούμε να έχουμε μια εικόνα σχετικά με το πως θα εξελιχθούν οι βροχές που θα συνοδεύουν αυτό το κύμα κακοκαιρίας. Αν παρατηρήσουμε την αντιστοίχιση των χρωμάτων με την κλίμακα στο κάτω μέρος του χάρτη, θα δούμε ότι σε αρκετά τρίωρα η κλίμακα τερματίζει. Αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ πιθανό να συναντήσουμε τιμές όγκου νερού που ίσως προσεγγίσουν ή και ξεπεράσουν τους 50 με 70 τόνους νερού ανά στρέμμα. Τέτοιες τιμές οδηγούν σε εκτεταμένα πλημμυρικά επεισόδια και αυτό θα πρέπει να το λάβουμε σοβαρά υπόψη μας.

Πότε ξεκινά η κακοκαιρία
Τα στοιχεία θέλουν η κακοκαιρία να ξεκινά τη Δευτέρα και από τα βόρεια επηρεάζοντας σε πρώτη φάση τα ηπειρωτικά, το Ιόνιο αλλά και το δυτικό και βόρειο Αιγαίο.

Σε δεύτερη φάση όπου θα αφορά το διάστημα Τρίτη – Τετάρτη, φαίνεται να επηρεάζονται κυρίως τα ανατολικά και νότια τμήματα με τα ανατολικά προσήνεμα αλλά και το δυτικό – βορειοδυτικό Αιγαίο να βρίσκονται στο ανώτατο επίπεδο κινδύνου.




Κυκλοφοριακό κομφούζιο στο κεντρο της Καβάλας | Ασυνήθιστή εικόνα κι όμως αληθινή

Τεράστιο κυκλοφοριακό κομφούζιο επικράτησε το πρωί της Πέμπτης 27 Ιουλίου στο κέντρο της Καβάλας, όπου οχήματα “κόλλησαν” στην κίνηση στο λιμάνι, προσπαθώντας να περάσουν απο την οδό Κουντουριώτου.
Όπως είναι γνωστό στην οδό Κουντουριώτου, τις τελευταιές μέρες πραγματοποιούνται εργασίες και αυτός ήταν ένας απο τους λόγους όπου οι οδηγοί “κόλλησαν” για αρκετή ώρα στο παραλιακό μέτωπο της πόλης.




Θρυλορίο Κομοτηνής: Εκδηλώσεις Αγίας Μαρίνας 2023 ΄΄Παρακάθ’ κι Αροθυμίας΄΄

Τα 40 χρόνια σημαντικής και δημιουργικής προσφοράς του έκλεισε φέτος ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ποντίων Θρυλορίου «Η Κερασούντα και το Γαρς». Ταυτόχρονα, όμως, ο οικισμός του Θρυλορίου συμπλήρωσε τα 100 χρόνια από την ίδρυσή του. Δύο σπουδαία γεγονότα-ιστορικά ορόσημα, που σηματοδότησαν το περιεχόμενο και τη φιλοσοφία των φετινών επετειακών εκδηλώσεων «Παρακάθ’ κι Αροθυμίας».

Η αυλαία των εορτασμών «Παρακάθ’ κι Αροθυμίας» άνοιξε το απόγευμα της Παρασκευής 14 Ιουλίου 2023, με την τέλεση Αρχιερατικού Πανηγυρικού Εσπερινού, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής, κ.κ. Παντελεήμονα. Ένας εσπερινός, κατά τον οποίο η Ιερά Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ποντίων Θρυλορίου «Η Κερασούντα και το Γαρς» υποδέχτηκαν στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στο Θρυλόριο το Ιερό Λείψανο της Αγίας Μαρίνας, που βρίσκεται στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνας Άνω Τούμπας της Μητροπόλεως
Θεσσαλονίκης.

Με τις καμπάνες να χτυπούν χαρμόσυνα, ο Μητροπολίτης ήταν αυτός που μετέφερε το λείψανο εντός του ναού, όπου τελέσθηκε Αρχιερατικός Πανηγυρικός Εσπερινός, με τους πιστούς από όλη την περιφέρεια να προσέρχονται με ευλάβεια, για να προσκυνήσουν το λείψανο, αποδίδοντας τον σεβασμό και την αγάπη στην ιερή μνήμη της Αγίας Μαρίνας.

Ο Μητροπολίτης, αφού ευχαρίστησε για την ευγενική προσφορά της μεταφοράς του λειψάνου, αναφέρθηκε στον μαρτυρικό βίο της Αγίας Μαρίνας και κάλεσε τους πιστούς να μιμηθούν την πίστη, το θάρρος και την ομολογία της.

Την επόμενη μέρα τη σκυτάλη των εκδηλώσεων πήρε το 6 ο Έτος Ποντιακής Γαστρονομίας, που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου 15 Ιουλίου 2023 στην κεντρική πλατεία του Θρυλορίου. Σε συνεργασία με την  Ένωση Επαγγελματιών Μαγειρικής Ελλάδας και με τη συμμετοχή ποντιακών σωματείων από όλη την Ελλάδα η Ποντιακή Γαστρονομία ήταν ξανά παρούσα. Η απλότητα της γεύσης και η χάρη της νοστιμιάς της ποντιακής διατροφής ανέδειξαν για άλλη μια φορά το μεγαλείο του διατροφικού πολιτισμού, που έφεραν στην Ελλάδα οι πρόγονοί μας.

Οι μυρωδιές της παράδοσης συνεπήραν την κριτική επιτροπή, αλλά αυτές που ξεχώρισαν και κέρδισαν την προτίμηση τους είναι το «Ρακίν Μεζέ», που επιμελήθηκε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ποντίων «Ακρίτες Νέας Κρώμνης» Δράμας και
κατέκτησε το χρυσό «Ξυλάγγειν», τα «Ψαθήρια» που μαγείρεψε ο Ποντιακός Πολιτιστικός Σύλλογος Ελαιοχωρίου Καβάλας «Ο Άγιος Γεώργιος», που κατέλαβε το αργυρό «Ξυλάγγειν», καθώς και το «Πετμέζι ζαχαροκάλαμου» που παρασκεύασε η Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (Κοιν.Σ.Επ.) Γενισέας Ξάνθης, που πήρε το χάλκινο «Ξυλάγγειν».

Τη δική του πινελιά έβαλε και το κοινό, δίνοντας την ψήφο του στα «Ντολμαδάκια με μαύρα λάχανα και αμπελόφυλλα» από τον Σύλλογο Ποντίων Νίψας Νομού Έβρου. Τα «Ξυλάγγεια» φιλοτέχνησαν ο Γιάννης Τσούλφας και ο Γιώργος
Μαυρίδης. Τη βραδιά της γαστρονομίας έντυσε με το θεατρικό της μπρίο και το ταλέντο της γραφής της η Γιούλη Γεωργιάδου με τη θεατρική παράσταση «Τα προσωνύμια της Φραντάλας». Να σημειωθεί ότι μέλη της Επιτροπής Αξιολόγησης των διαγωνιζόμενων εδεσμάτων ήταν:

-Θεόδωρος Κουρατζόγλου, Σεφ, Β΄ Αντιπρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών
Μαγειρικής Ελλάδας.
-Κική Εμμανουηλίδου, βραβευμένη Σεφ, Μέλος της Ένωσης Επαγγελματιών Μαγειρικής
Ελλάδας, Συγγραφέας βιβλίων μαγειρικής.
-Αναστάσιος Αρουτσίδης, Σεφ, Μέλος της Ένωσης Επαγγελματιών Μαγειρικής Ελλάδας.
-Δημήτριος Μασμανίδης, Σεφ, Μέλος της Ένωσης Επαγγελματιών Μαγειρικής Ελλάδας.
-Νίκος Λυγερός, Καθηγητής, Στρατηγικός Σύμβουλος.
-Θωμάς Σαββίδης, Βιολόγος – Χημικός, Καθηγητής Βοτανικής Αριστοτελείου
Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
-Ελένη Σιδηροπούλου, Παραγωγός Χειροποίητων Ποντιακών Παραδοσιακών Εδεσμάτων
«Ελένη».

Την τρίτη ημέρα των εκδηλώσεων, όπου συμπίπτει με την παραμονή του εορτασμού της Αγίας Μαρίνας, πραγματοποιήθηκε στο ομώνυμο εξωκλήσι του Θρυλορίου Πανηγυρικός Εσπερινός, ενώ στον αύλειο χώρο του ναού ακολούθησε φεστιβάλ παραδοσιακών χορών με τη συμμετοχή των χορευτικών συγκροτημάτων του Συλλόγου Εβριτών Νομού Ροδόπης,
αλλά και του Συλλόγου Ποντίων Επαρχίας Νέστου. Επίσης προσφέρθηκαν στον κόσμο ποντιακά εδέσματα που ετοίμασαν οι γυναίκες του χωριού.

Η γιορτινή διάθεση μεταφέρθηκε λίγο αργότερα στην κεντρική πλατεία του χωριού, όπου είχε οργανωθεί μια παραδοσιακή ποντιακή βραδιά με καταξιωμένους πόντιους καλλιτέχνες. Ο χορός, και το τραγούδι υπό τις μελωδίες της ποντιακής μουσικής κράτησαν ζωντανό το κέφι του κόσμου έως και τις πρώτες πρωινές ώρες.

Η τέταρτη και τελευταία μέρα των φετινών επετειακών εκδηλώσεων μνήμης και απόδοσης τιμής επισφραγίστηκε με μία νότα αισιοδοξίας, πως η νέα γενιά θα δημιουργήσει βιώματα από την παραδοσιακή ποντιακή κουζίνα και όχι μόνο. Ήταν μία ημέρα αφιερωμένη στους μικρούς μάγειρες και στις μικρές μαγείρισσες, που είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τις νοστιμιές της ποντιακής κουζίνας για άλλη μια χρονιά. Οι μικροί σεφ συγκεντρώθηκαν από νωρίς στην κεντρική πλατεία του οικισμού και περίμεναν φορώντας τα καπελάκια του σεφ. Υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη των μεγαλύτερων παρασκεύασαν
ποντιακά εδέσματα, ανοίγοντας το φύλλο, βάζοντας μέσα τυρί και περιμένοντας στη συνέχεια υπομονετικά να τηγανιστεί, ώστε να γευτούν αυτό που δημιούργησαν.

Στη συνέχεια μικροί και μεγάλοι έπαιξαν παραδοσιακά παιχνίδια. Με τη λάμψη στα μάτια των μικρών παιδιών και την άσβεστη ελπίδα της συνέχειας του Ποντιακού πολιτισμού, ολοκληρώθηκαν και φέτος με πλήρη επιτυχία οι γιορτές του θέρους «Παρακάθ’ κι Αροθυμίας», χάρη στην άοκνη προσπάθεια των μελών του Δ.Σ. και των ακούραστων εθελοντών του Συλλόγου, τη στήριξη των χορηγών και των χορηγών επικοινωνίας, αλλά και του κόσμου που πλαισίωσε τις εκδηλώσεις.

Τέλος αξίζει να τονιστεί ότι ο Καθηγητής και Στρατηγικός Σύμβουλος, κ. Νίκος Λυγερός, εμπνεύστηκε και δημιούργησε το λογότυπο της διπλής επετείου των 100 χρόνων του Θρυλορίου και των 40 χρόνων του Συλλόγου.