Διαμαρτυρίες σωματείων ΑΜΘ για μετατάξεις αστυνομικών | Σοβαρά Κενά στην Περιφέρεια

Οι μετατάξεις αστυνομικών σε μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, καθώς και σε νησιωτικές περιοχές, έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τα σωματεία των αστυνομικών στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ).

Οι συνδικαλιστικοί φορείς κάνουν λόγο για σοβαρά κενά στην τοπική αστυνόμευση, που επιδεινώνουν την κατάσταση στις ήδη υποστελεχωμένες υπηρεσίες της περιοχής.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των σωματείων, η μετακίνηση μεγάλου μέρους του προσωπικού προς τα αστικά κέντρα και τα νησιά δημιουργεί ανυπέρβλητα προβλήματα στην αστυνόμευση της Περιφέρειας ΑΜΘ. Οι ελλείψεις αστυνομικών καθιστούν δύσκολη τη διαχείριση περιστατικών και τη διασφάλιση της τάξης και ασφάλειας στις τοπικές κοινότητες. Ειδικά σε περιοχές με αυξημένες ανάγκες λόγω της γεωγραφικής θέσης και της γειτνίασης με σύνορα, η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά ανησυχητική.

Τα σωματεία τονίζουν ότι οι μετατάξεις αυτές όχι μόνο αποδυναμώνουν την περιφέρεια αλλά επιβαρύνουν και τους αστυνομικούς που παραμένουν, οι οποίοι καλούνται να καλύψουν υπεράνθρωπα ωράρια και να διαχειριστούν αυξημένο φόρτο εργασίας. Παράλληλα, εκφράζουν την ανησυχία τους ότι η αποδυνάμωση των τοπικών αστυνομικών τμημάτων μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της εγκληματικότητας και σε αδυναμία άμεσης απόκρισης σε περιστατικά.

Οι συνδικαλιστές απαιτούν από την πολιτεία να προχωρήσει άμεσα σε ενίσχυση της Περιφέρειας ΑΜΘ με νέες προσλήψεις και να σταματήσει τις μετακινήσεις που πλήττουν τη λειτουργικότητα των τοπικών αστυνομικών υπηρεσιών. Επίσης, ζητούν την εφαρμογή μιας πιο ισορροπημένης πολιτικής στις μεταθέσεις, ώστε να διασφαλιστεί η επαρκής στελέχωση τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια.

Η διαμαρτυρία των σωματείων της Περιφέρειας ΑΜΘ υπογραμμίζει για άλλη μια φορά την ανάγκη για συνολική αναθεώρηση της στρατηγικής στελέχωσης της αστυνομίας, με στόχο την κάλυψη των αναγκών σε κάθε περιοχή της χώρας. Η ισορροπημένη κατανομή προσωπικού αποτελεί κρίσιμη προϋπόθεση για την εξασφάλιση της δημόσιας τάξης και την ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών.




Προβληματίζουν τα κενά σε διδάσκοντες στα σχολεία αλλά και η κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα κτίρια

Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Καβάλας, καθώς παραμένουν πολλά τα κενά σε εκπαιδευτικούς, ενώ ταυτόχρονα ανησυχία προκαλεί η κακή κατάσταση των σχολικών κτιρίων. Παρά τις προσπάθειες για την κάλυψη των αναγκών, πολλοί μαθητές ξεκίνησαν τη σχολική χρονιά χωρίς καθηγητές σε βασικά μαθήματα, δημιουργώντας ανησυχίες για την ποιότητα της εκπαίδευσης.

Επιπλέον, η υποβάθμιση των κτιριακών υποδομών σε πολλά σχολεία της περιοχής εντείνει την αγωνία γονέων και εκπαιδευτικών, καθώς αρκετά κτίρια παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα συντήρησης και ασφάλειας. Οι αρμόδιες αρχές καλούνται να αντιμετωπίσουν άμεσα τις ελλείψεις, τόσο σε προσωπικό όσο και στις υλικοτεχνικές υποδομές, ώστε να διασφαλιστούν οι απαραίτητες συνθήκες για την ομαλή λειτουργία των σχολείων.




Σχολικά κτίρια, κενά και ακριβά ενοίκια τα προβλήματα των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης

Τρία προβλήματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Ν. Καβάλας επεσήμανε η πρόεδρος της ΕΛΜΕ κ. Ελένη Σακαλή.

Τα εκπαιδευτικά κενά ειδικά στο Νομό. Τα κτιριακά προβλήματα στα σχολικά κτίρια και το που θα μένουν οι νέοι καθηγητές. Όσοι ψάχνουν να νοικιάσουν κατοικία αφού έρχονται για να εργαστούν πρώτη φορά στην Καβάλα.

Η συνέντευξη

Ερ: Τι γίνετε στα Γυμνάσια και Λύκεια του Νομού Καβάλας;

Απ: Πρώτα απ’ όλα καλή σχολική χρονιά με δύναμη σ’ όλους. Στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές, στους γονείς τους. Όλοι μαζί να φέρουμε σε πέρας την αποστολή μας και φέτος. Φέτος στο νομό Καβάλας προσελήφθηκαν 55 μόνιμοι εκπαιδευτικοί και στον ηπειρωτικό χώρο και στη Θάσο. Άλλοι τόσοι είναι οι αναπληρωτές.  Έχουμε δηλαδή 110 εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα αναλάβουν για πρώτη φορά υπηρεσία στο νομό μας. Όμως αν σκεφτούμε ότι πέρσι οι αναπληρωτές και οι νεοδιόριστοι ήταν περίπου 220, αυτό σημαίνει ότι ακόμη τα κενά είναι πολλά. Ιδιαίτερα προβλήματα με τα κενά αντιμετωπίζουν ως συνήθως τα σχολεία εκτός πόλης αλλά εντός Νομού Καβάλας. Να σας φέρω ένα παράδειγμα. Το Γυμνάσιο και Λύκειο του Ποδοχωρίου, είναι υποστελεχωμένα. Περιμένουμε τη 2η φάση των αναπληρωτών που δεν ξέρουμε ακόμη πότε θα γίνει, έτσι ώστε να καλυφθούν και αυτά τα κενά. Αυτό είναι το ένα θέμα και έχει να κάνει με την υποστελέχωση των σχολείων, τα οποία συνήθως στελεχώνονται πλήρως τον Οκτώβριο. Το άλλο θέμα είναι ότι καταργήθηκαν οι σχολικές επιτροπές των Δήμων. Αυτές που ήταν υπεύθυνες για τα οικονομικά των σχολείων και το έργο τους μεταφέρθηκε απευθείας στον κάθε κεντρικό Δήμο. Αυτό δημιούργησε πάρα πολλά προβλήματα στη διαχείριση των δαπανών στα σχολεία. Η κατάργηση αυτή έγινε βεβιασμένα παρότι εξαγγέλθηκε εδώ και 1 χρόνο από την κυβέρνηση. Οι λεπτομέρειες για το τι θα γίνει μετά δεν έγιναν γνωστές έγκαιρα. Αυτό μας ενημέρωσαν από το Δήμο. Το αποτέλεσμα σήμερα είναι να έχει δημιουργηθεί ένα μπάχαλο. Τα σχολεία δεν έχουν χρήματα ούτε για τις άμεσες οικονομικές ανάγκες τους. Γίνεται τώρα μια προσπάθεια να μαζευτούν οι ανάγκες των σχολείων. Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό γίνεται τώρα και δεν έγινε τον Ιούνιο. Να μαζευτούν οι ανάγκες των σχολείων έτσι ώστε να καλυφθούν από το Δήμο. Υπάρχει μια αναστάτωση για το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία. Επίσης μας απασχολεί και το γεγονός των κτηριακών εγκαταστάσεων και υποδομών που όπως γνωρίζουμε όλοι είναι απαξιωμένες στο νομό μας. Υπάρχει Λύκειο στην Καβάλα, το οποίο εδώ και έναν χρόνο αντιμετωπίζει προβλήματα ηλεκτρολογικής χρήσεως. Κόβεται το ρεύμα, δε λειτουργούν οι υπολογιστές, σταματάει το μάθημα, σταματάει η διδασκαλία, πέφτουν οι ασφάλειες κλπ. Αυτό δεν έγινε μια φορά, επαναλαμβάνεται. Ο διευθυντής  πριν τον αγιασμό, επικοινωνούσε με το Δήμο Καβάλας προκειμένου να  έρθει ρεύμα στα σχολείο για να αρχίσει η λειτουργία του. Αυτά τα ζητήματα των υποδομών πρέπει να αντιμετωπιστούνε με μεγάλη σοβαρότητα από την πολιτεία και τον Δήμο. Δε γίνεται ένα σχολείο το οποίο φιλοξενεί 400 μαθητές να έχει τέτοια προβλήματα. Την Τρίτη 17 Σεπτέμβρη έχουμε κλείσει μια συνάντηση με το Δήμαρχο για να τονίσουμε πρώτα απ` όλα αυτά τα ζητήματα που προανέφερα και έχουν να κάνουν με τη λειτουργία των σχολείων. Δεύτερον, θα του πούμε για το μεγάλο θέμα που απασχολεί τους νεοδιόριστους και αναπληρωτές που είναι το πρόβλημα της στέγασης τους. Αυτό το οποίο ακούγεται για όλη την Ελλάδα. Με τα 667 ευρώ που παίρνει ο νεοδιόριστος και τα 850 ο αναπληρωτής πρέπει να καλύψει ένα ενοίκιο της τάξεως των 350 ευρώ ή των 400 ευρώ. Αυτό ισχύει και για την Καβάλα και για τη Θάσο. Το αίτημα της Ομοσπονδίας μας είναι να συνεργαστούμε με τους Δήμους. Να δούμε πως μπορούμε όχι σήμερα ή τον επόμενο μήνα, αλλά σε μια προοπτική να βοηθηθεί ο εκπαιδευτικός πληθυσμός από τον Δήμο για να στεγαστεί.

www.proininews.gr



Σχολικά γεύματα: Εμφανή τα κενά στους ελέγχους

Πολλά είναι τα ερωτήματα που έχουν προκύψει σχετικά με τα σχολικά γεύματα, μετά τη μαζική τροφική δηλητηρίαση μαθητών στη Λαμία. Την ίδια ώρα, πολλά φαίνονται να είναι και τα «κενά» στους ελέγχους.

Τα ερωτήματα είναι πολλά και αφορούν κυρίως το γιατί η εταιρεία συνέχιζε να δίνει γεύματα αν και υπήρχαν ήδη καταγγελίες από το 2023. Επίσης, υπάρχει το ερώτημα εάν είχαν γίνει επαρκείς έλεγχοι, ενώ στο «μικροσκόπιο» βρίσκεται φυσικά και η πυρκαγιά που ξέσπασε μια μέρα μετά την τελευταία καταγγελία, στο εργοστάσιο της εταιρείας.

Όσον αφορά τους ελέγχους, σύμφωνα με ρεπορτάζ του OPEN και του Γιώργου Κρατημένου, ο ΟΠΕΚΑ έκανε επιτόπιο έλεγχο τον Ιούνιο του 2023 και δεν διαπίστωσε τίποτα μεμπτό.

Μόλις 23 ελεγκτές του ΟΠΕΚΑ για 21 εταιρείες

Για την παραγωγή σχολικών γευμάτων ο ΟΠΕΚΑ έκανε διαγωνισμό το 2021. Το έργο ανέλαβαν 21 εταιρείες για τρεις σχολικές χρονιές, με προϋπολογισμό 253 εκατ. ευρώ.Σε 133 δήμους προσφέρονται συνολικά 217.000 γεύματα. Ωστόσο, η δηλητηρίαση δεκάδων παιδιών αναδεικνύει το κενό που υπάρχει στους ελέγχους των εταιρειών.Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως στον ΟΠΕΚΑ υπάρχουν μόλις 23 ελεγκτές, ενώ μέσα στο 2023 ελέγχθησαν 11 εταιρείες από τις 21 και 23 σχολεία σε όλη τη χώρα.

ethnos.gr




ΕΑΚΠ: Τινάζεται στον αέρα ο οικογενειακός προγραμματισμός χιλιάδων πυροσβεστών για να καλυφθούν τα τεράστια κενά του Π.Σ

Η Ένωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών για τους εργαζόμενους:

Μετά το σπάσιμο του αμετάθετου, την κατάργηση του σταθερού χρόνου εργασίας με την επιβολή επιφυλακών ακόμη και για προληπτικούς λόγους, τώρα προλειαίνεται το έδαφος για τον περιορισμό των κανονικών αδειών κατά την αντιπυρική περίοδο.

Τινάζεται στον αέρα ο οικογενειακός προγραμματισμός χιλιάδων πυροσβεστών για να καλυφθούν τα τεράστια κενά του Π.Σ.!

Ως Ε.Α.Κ.Π. σε μία περίοδο γενικευμένης επίθεσης στα δικαιώματα και της κατακτήσεις των εργαζομένων και στο Π.Σ., πιστεύουμε ότι το καλύτερο όπλο για κάθε έναν είναι, αφού συνειδητοποιήσει σε ποια θέση βρίσκεται, να προσπαθήσει να κατανοήσει το εργασιακό του περιβάλλον, δηλαδή τα δικαιώματα του και τον τρόπο που θα πρέπει να τα υπερασπιστεί

Από τα τελευταία δικαιώματα που μας έχουν απομείνει είναι οι άδειες και τα ρεπό μας. 

Ανήσυχοι παρατηρούμε όμως ότι η διαταγή 40964 Φ.204.6 από 31/7/2023 του Α.Π.Σ. με ΘΕΜΑ: «Άρση ανάκλησης-αναστολής κανονικών αδειών για το σύνολο του Ένστολου Προσωπικούτου Πυροσβεστικού Σώματος», στην παράγραφο 2 αναφέρει: «Επισημαίνεται ότι οι άδειες θα χορηγούνται μετά από αίτηση του υπαλλήλου, σύμφωνα μετον προγραμματισμό του έτους 2023, αφού προηγηθεί θετική εισήγηση του προϊσταμένου τηςΥπηρεσίας, στην οποία υπηρετεί, λαμβάνοντας μέριμνα, ώστε να διασφαλίζεται σε κάθεπερίπτωση η ομαλή λειτουργία της Υπηρεσίας και η κάλυψη των έκτακτων αναγκών, λόγωαντιπυρικής περιόδου».

Αυτό εκ πρώτης όψεως είναι η τυπική λογική διαδικασία που έτσι κι αλλιώς ακολουθείται σε κάθε περίπτωση.

Όμως, σε συνδυασμό με τη χρόνια υποστελέχωση του Π.Σ. προσεγγιστικά κατά 30% και τη δυνατότητα που δίνει το αρ.6 του ν.4662/2020 για εξαιρετικά εύκολη κήρυξη κατάστασης επιφυλακής για τις περισσότερες ημέρες του έτους, με σύνηθες επίπεδο κινδύνου το 3 και το 4 καταδεικνύει την παγιωμένη πλέον τακτική όλων των κυβερνήσεων να δημιουργούν προϋποθέσεις για την κάλυψη των αναγκών του Π.Σ.  από το εναπομείναν προσωπικό.

Για μία ακόμη φορά επιχειρείται η κάλυψη των περίπου 4.000 κενών θέσεων, θυσιάζοντας αυτή την φορά τις καλοκαιρινές άδειες των υπαλλήλων καταστρέφοντας παράλληλα τον οικογενειακό τους προγραμματισμό. 

Ως αποτέλεσμα αυτής ακριβώς της κατάστασης, οι κατά τόπους διοικήσεις θα αποφασίζουν για την χορήγηση των αδειών σύμφωνα με τις υπηρεσιακές ανάγκες«ώστε να διασφαλίζεται σε κάθεπερίπτωση η ομαλή λειτουργία της Υπηρεσίας».Για τι είδους ομαλή λειτουργία όμως μπορεί να γίνει λόγος έτσι κι αλλιώς με τέτοιες ελλείψεις προσωπικού και την συνεχόμενη καταπόνηση από την υπερεργασία του υπάρχοντος;

Αυτός είναι ο λόγος που ακόμα και τώρα, κατόπιν της προαναφερθείσας διαταγής, αλλά και της υπ’αριθ. 2561 Φ.216.10 από 30/7/2023 του Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ. που θέτει γενικά τις υπηρεσίες της επικράτειας από Γενική σε Μερική Επιφυλακή, υπάρχουν περιοχές της χώρας που επλήγησαν από τις πυρκαγιές, όπου επικρατεί τοπικά Γενική Επιφυλακή και δεν χορηγούνται άδειες στο προσωπικό. Παραμένει δε άγνωστο το πότε τελικά θα χορηγηθούν.

Εύλογες οι διαμαρτυρίες των πυροσβεστών των οποίων γίναμε αποδέκτες διότι όπως φυσικά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το μέγεθος της καταστροφής αντίστοιχα δε μπορούμε να αγνοήσουμε το όριο των δυνατοτήτων του ανθρώπινου οργανισμού του πυροσβέστη. Η αποκατάσταση και προετοιμασία των ανθρώπινων και υλικών πόρων για το επόμενο ενδεχόμενο περιστατικό δεν μπορεί να είναι ξεκομμένη από τον  γενικότερο σχεδιασμό.

Η Ε.Α.Κ.Π. πάντα αγωνίζεται για την σωστή και υπεύθυνη πληροφόρηση των εργαζομένων του κλάδου μας. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα προσπαθήσει να αγγίζει με αντίστοιχες αναλύσεις σε εργασιακά θέματα που, ενώ απασχολούν και ταλαιπωρούν το σύνολο των εργαζομένων, με ευθύνη των συνδικαλιστικών οργανώσεων και κυρίως την Ομοσπονδίας, παραμένουν στο απυρόβλητο χωρίς να τα ακουμπούν και κυρίως παραμένουν γόρδιος δεσμός και για τους νεότερους συναδέλφους.

ΚΑΛΟΥΜΕ όλους τους εργαζόμενους στο Π.Σ. Αξιωματικούς, χαμηλόβαθμούς, πενταετής, ΕΜΟΔΕ, εποχικούς να επικοινωνούν με τα στελέχη της Ε.Α.Κ.Π. για όποια τυχόν εργασιακά προβλήματα αντιμετωπίζουν προκειμένου από κοινού να γίνονται προσπάθειες για την αντιμετώπισή τους.

Τονίζουμε όμως ιδιαίτερα ότι μόνο ο δρόμος του οργανωμένου αγώνα είναι αυτός που μπορεί με καταλυτικό και ουσιαστικό τρόπο να δώσει λύσεις στα χρόνια και οξυμένα προβλήματά μας και να βάλει φρένο στην εργασιακό μεσαίωνα που με την βοήθεια όλων των υπολοίπων παρατάξεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού, οι κυβερνήσεις κάθε χρόνο μας σπρώχνουν όλο και πιο βαθιά.