Σχολικά κτίρια, κενά και ακριβά ενοίκια τα προβλήματα των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης

Τρία προβλήματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Ν. Καβάλας επεσήμανε η πρόεδρος της ΕΛΜΕ κ. Ελένη Σακαλή.

Τα εκπαιδευτικά κενά ειδικά στο Νομό. Τα κτιριακά προβλήματα στα σχολικά κτίρια και το που θα μένουν οι νέοι καθηγητές. Όσοι ψάχνουν να νοικιάσουν κατοικία αφού έρχονται για να εργαστούν πρώτη φορά στην Καβάλα.

Η συνέντευξη

Ερ: Τι γίνετε στα Γυμνάσια και Λύκεια του Νομού Καβάλας;

Απ: Πρώτα απ’ όλα καλή σχολική χρονιά με δύναμη σ’ όλους. Στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές, στους γονείς τους. Όλοι μαζί να φέρουμε σε πέρας την αποστολή μας και φέτος. Φέτος στο νομό Καβάλας προσελήφθηκαν 55 μόνιμοι εκπαιδευτικοί και στον ηπειρωτικό χώρο και στη Θάσο. Άλλοι τόσοι είναι οι αναπληρωτές.  Έχουμε δηλαδή 110 εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα αναλάβουν για πρώτη φορά υπηρεσία στο νομό μας. Όμως αν σκεφτούμε ότι πέρσι οι αναπληρωτές και οι νεοδιόριστοι ήταν περίπου 220, αυτό σημαίνει ότι ακόμη τα κενά είναι πολλά. Ιδιαίτερα προβλήματα με τα κενά αντιμετωπίζουν ως συνήθως τα σχολεία εκτός πόλης αλλά εντός Νομού Καβάλας. Να σας φέρω ένα παράδειγμα. Το Γυμνάσιο και Λύκειο του Ποδοχωρίου, είναι υποστελεχωμένα. Περιμένουμε τη 2η φάση των αναπληρωτών που δεν ξέρουμε ακόμη πότε θα γίνει, έτσι ώστε να καλυφθούν και αυτά τα κενά. Αυτό είναι το ένα θέμα και έχει να κάνει με την υποστελέχωση των σχολείων, τα οποία συνήθως στελεχώνονται πλήρως τον Οκτώβριο. Το άλλο θέμα είναι ότι καταργήθηκαν οι σχολικές επιτροπές των Δήμων. Αυτές που ήταν υπεύθυνες για τα οικονομικά των σχολείων και το έργο τους μεταφέρθηκε απευθείας στον κάθε κεντρικό Δήμο. Αυτό δημιούργησε πάρα πολλά προβλήματα στη διαχείριση των δαπανών στα σχολεία. Η κατάργηση αυτή έγινε βεβιασμένα παρότι εξαγγέλθηκε εδώ και 1 χρόνο από την κυβέρνηση. Οι λεπτομέρειες για το τι θα γίνει μετά δεν έγιναν γνωστές έγκαιρα. Αυτό μας ενημέρωσαν από το Δήμο. Το αποτέλεσμα σήμερα είναι να έχει δημιουργηθεί ένα μπάχαλο. Τα σχολεία δεν έχουν χρήματα ούτε για τις άμεσες οικονομικές ανάγκες τους. Γίνεται τώρα μια προσπάθεια να μαζευτούν οι ανάγκες των σχολείων. Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό γίνεται τώρα και δεν έγινε τον Ιούνιο. Να μαζευτούν οι ανάγκες των σχολείων έτσι ώστε να καλυφθούν από το Δήμο. Υπάρχει μια αναστάτωση για το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία. Επίσης μας απασχολεί και το γεγονός των κτηριακών εγκαταστάσεων και υποδομών που όπως γνωρίζουμε όλοι είναι απαξιωμένες στο νομό μας. Υπάρχει Λύκειο στην Καβάλα, το οποίο εδώ και έναν χρόνο αντιμετωπίζει προβλήματα ηλεκτρολογικής χρήσεως. Κόβεται το ρεύμα, δε λειτουργούν οι υπολογιστές, σταματάει το μάθημα, σταματάει η διδασκαλία, πέφτουν οι ασφάλειες κλπ. Αυτό δεν έγινε μια φορά, επαναλαμβάνεται. Ο διευθυντής  πριν τον αγιασμό, επικοινωνούσε με το Δήμο Καβάλας προκειμένου να  έρθει ρεύμα στα σχολείο για να αρχίσει η λειτουργία του. Αυτά τα ζητήματα των υποδομών πρέπει να αντιμετωπιστούνε με μεγάλη σοβαρότητα από την πολιτεία και τον Δήμο. Δε γίνεται ένα σχολείο το οποίο φιλοξενεί 400 μαθητές να έχει τέτοια προβλήματα. Την Τρίτη 17 Σεπτέμβρη έχουμε κλείσει μια συνάντηση με το Δήμαρχο για να τονίσουμε πρώτα απ` όλα αυτά τα ζητήματα που προανέφερα και έχουν να κάνουν με τη λειτουργία των σχολείων. Δεύτερον, θα του πούμε για το μεγάλο θέμα που απασχολεί τους νεοδιόριστους και αναπληρωτές που είναι το πρόβλημα της στέγασης τους. Αυτό το οποίο ακούγεται για όλη την Ελλάδα. Με τα 667 ευρώ που παίρνει ο νεοδιόριστος και τα 850 ο αναπληρωτής πρέπει να καλύψει ένα ενοίκιο της τάξεως των 350 ευρώ ή των 400 ευρώ. Αυτό ισχύει και για την Καβάλα και για τη Θάσο. Το αίτημα της Ομοσπονδίας μας είναι να συνεργαστούμε με τους Δήμους. Να δούμε πως μπορούμε όχι σήμερα ή τον επόμενο μήνα, αλλά σε μια προοπτική να βοηθηθεί ο εκπαιδευτικός πληθυσμός από τον Δήμο για να στεγαστεί.

www.proininews.gr



Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Καθηγητών του 4ου ΕΠΑ.Λ Καβάλας συγχαίρουν επιτυχόντες μαθητές

Ο σύλλογος εκπαιδευτικών και η Διευθύντρια του 4ου ΕΠΑΛ Καβάλας συγχαίρουν τους μαθητές του σχολείου:

1) ΔΕΔΟΝΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ – ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ – 20.780

2) ΛΑΚΗ ΜΕΝΕΛΙΑ – ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – 19.940

3) ΚΑΓΙΟΓΛΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΑ – ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΠΑΕ – 18.730

4) ΚΑΡΑΝΤΕΛΟΥ ΣΑΒΒΙΝΑ – ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ – 18.600

οι οποίοι βραβεύτηκαν σε μια εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το βράδυ του Σαββάτου 9 Δεκεμβρίου 2023, στην κεντρική αίθουσα της Μεγάλης Λέσχης από τον ΔΗΜΟ ΚΑΒΑΛΑΣ σε μία τελετή βράβευσης  των έντεκα πρώτων αριστούχων μαθητών του Δήμου Καβάλας που εισήχθησαν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Η Διευθύντρια

Αγγελική Καρανάσιου




Απεργία ΑΔΕΔΥ, δασκάλων, καθηγητών, εργαζομένων στα νοσοκομεία, νοσοκομειακών γιατρών, ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας

Σε 24ωρη απεργία προχωρά αύριο, Πέμπτη, η ΑΔΕΔΥ και άλλα εργατικά σωματεία που διαμαρτύρονται για τις διατάξεις του εργασιακού νομοσχεδίου.

Η ΑΔΕΔΥ καλεί σε συγκέντρωση στις 10:30 το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος ενώ το Εργατικό Κέντρο Αθήνας και το ΠΑΜΕ καλούν για την ίδια ώρα στην πλατεία Συντάγματος. Στη Θεσσαλονίκη η απεργιακή συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί στις 10:30 στο Άγαλμα Βενιζέλου

Από τα μέσα μαζικής μεταφοράς τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις έχουν ανακοινώσει οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία οι οποίοι θα προχωρήσουν σε στάση εργασίας από την έναρξη βάρδιας μέχρι τις 9 το πρωί και απο τις 9 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας. Πρακτικά τα λεωφορεία θα κινούνται από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ.

Στην απεργία αποφάσισε να συμμετάσχει και η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ.

Τα τρόλεϊ θα κινούνται μεταξύ 9:00-21:00 λόγω στάσεων εργασίας των εργαζομένων από την έναρξη της βάρδιας 5.00 π.μ. ως τις 9:00 π.μ. και από τις 21:00 έως τη λήξη της βάρδιας (00:00).

Στην 24ωρη πανελλαδική απεργία έχουν ανακοινώσει ότι θα λάβουν μέρος, επίσης, και οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας αλλά και οι ναυτεργάτες, οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στις 10 το πρωί έξω από το εργατικό κέντρο Πειραιά.

Λόγω της κινητοποίησης των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας αναμένονται αλλαγές σε πτήσεις των αεροπορικών εταιρειών  οι οποίες σε προηγούμενες αντίστοιχες απεργίες ενημέρωναν επιβάτες με εισιτήρια σε πτήσεις που επηρεάζονταν με μήνυμα από την εταιρεία ή από τα αντίστοιχα ταξιδιωτικά γραφεία μέσω των οποίων προμηθεύτηκαν τα εισιτήριά τους. Για την ώρα, πάντως, δεν υπάρχουν ανακοινώσεις από Aegean και Olympic Air,

Στην απεργία έχουν δηλώσει συμμετοχή ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, τα συνδικαλιστικά σωματεία καθηγητών γυμνασίων-λυκείων και δασκάλων.

Στις κινητοποιήσεις και οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία αλλά και οι νοσοκομειακοί γιατροί καθώς ΠΟΕΔΗΝ και ΕΙΝΑΠ συμμετέχουν στην απεργία με το επιχείρημα ότι «το νομοσχέδιο θεσπίζει διατάξεις που καταργούν το 8ωρο, την πενθήμερη εργασία και ποινικοποιούν τη συνδικαλιστική δράση».

 




Συνάντηση εργασίας με στελέχη της ΔΕΥΑ Αλεξανδρούπολης πραγματοποίησε ο Πρύτανης και ομάδα Καθηγητών του Δ.Π.Θ. στην Κομοτηνή

Συνάντηση με στελέχη της ΔΕΥΑ Αλεξανδρούπολης είχε ο Πρύτανης του ΔΠΘ, Καθηγητής Φώτιος Μάρης με στελέχη της ΔΕΥΑ και με Καθηγητές του Δ.Π.Θ.στο κτίριο Διοίκησης του του Πανεπιστημίου στην Κομοτηνή, την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2023.

Συμμετείχαν, από πλευράς της ΔΕΥΑ Αλεξανδρούπολης ο Πρόεδρος κ. Χαράλαμπος Μιχαηλίδης και η Γεν. Διευθύντρια κα Κυριακή Χαμουρατίδου, ο Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Γιώργος Παντιτσίδης και ο πρ. Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Γιώργος Ξενουδάκης.

Από πλευράς του Δ.Π.Θ. συμμετείχαν ο Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Γεωπονίας και  Δασολογίας Καθηγητής Σπύρος Γαλατσίδας, ο Κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Καθηγητής Αντώνης Γαστεράτος, ο Πρόεδρος του Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης Καθηγητής Αθανάσιος Κυμπάρης, ο Πρόεδρος του Τμήματος Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων Καθηγητής Γιώργος Τσαντόπουλος, ο Πρόεδρος του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος Καθηγητής Σπύρος Ντούγιας, ο Αν. Πρόεδρος του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών Αν Καθηγητής Χρήστος Ακράτος, ο Καθηγητήςτου Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος Παράσχος Μελίδης, ο Καθηγητής του Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης  Ζήσης Βρύζας, και  ο Επ. Καθηγητής του Τμήματος Δασολογίας Γιώργος Παπαϊωάννου.

Στη συνάντηση έγινε εμπεριστατωμένη ενημέρωση και συζητήθηκαν οι πιθανές επιπτώσεις της καταστροφικής πυρκαγιάς στη λειτουργία του υδροταμιευτήρα της Αλεξανδρούπολης, οι άμεσες πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούνκαι τα έργα που πρέπει να υλοποιηθούν με σκοπό τόσο την απομείωση της επικινδυνότητας πρόσχωσης του υδροταμιευτήρα κατά τη διάρκεια των βροχοπτώσεων, όσο και τη διασφάλιση της ποιότητας του νερού.

Συμφωνήθηκε η συνεργασία του Δ.Π.Θ. και της ΔΕΥΑ Αλεξανδρούπολης η οποία θα εξειδικευτεί στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, με βάση τα αποτελέσματα που θα φέρουν οι δύο ομάδες εργασίας που ορίστηκαν από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο: 1) για τη διασφάλιση της ποιότητας των υδάτων και 2) για τα αντιδιαβρωτικά-αντιπλημμυρικά έργα στην ορεινή λεκάνη του υδροταμιευτήρα  της Αλεξανδρούπολης.

Από την Πρυτανεία

06.09.2023