Αγρότες: Ώρα αποφάσεων | Συνεδριάζουν στη Νίκαια για το ενδεχόμενο να κατέβουν στην Αθήνα

Έφτασε η ώρα για τους αγρότες να αποφασίσουν στην πανελλαδική σύσκεψη στη Νίκαια αν θα συνεχίσουν τα μπλόκα και αν θα πραγματοποιήσουν κάθοδο στην Αθήνα με τρακτέρ.

Στην Νίκαια έχουν συγκεντρωθεί από τις 12 το μεσημέρι αγρότες από όλα τα μπλόκα προκειμένου να πάρουν τις αποφάσεις τους μετά τις προτάσεις που τους παρουσίασε ο πρωθυπουργός στη συνάντηση που είχαν στο Μέγαρο Μαξίμου την Τρίτη.

Ωστόσο υπάρχουν και οι απογοητευμένοι. Ήδη αποχώρησαν από το μπλόκο Πλατυκάμπου οι αγρότες της «Επιτροπής των 180.000 πλημμυρισμένων παρακάρλιων στρεμμάτων» και ζητούν συνάντηση με Κυρ. Μητσοτάκη ειδικά για τη Θεσσαλία.

 

Για τον λόγο που οδηγήθηκαν στην αποχώρηση μίλησε στο Newsbomb.gr o κ. Ευάγγελος Παναγιώτου, αντιπροέδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού ΘΕΣγη.

«Αποχωρήσαμε από τα μπλόκα και ως εκ τούτου δεν θα συμμετάσχουμε στην σύσκεψη της Νίκαιας. Ο λόγος είναι ότι κουραστήκαμε δύο μήνες τώρα. Εμείς περιμέναμε να έχουμε κάποια συνάντηση με τον κ. πρωθυπουργό. Δεν έγινε αυτή η συνάντηση, μας είπαν ότι θα γίνει στην πορεία. Εμάς δεν μας απασχολούν άμεσα τα ρεύματα και τα πετρέλαια. Εμείς δεν έχουμε χωράφια να καλλιεργήσουμε.Έχουμε καταστραφεί. Δεν έχουμε εισόδημα. », ανέφερε ο κ. Παναγιώτου.

Από την άλλη, σε άλλα μπλόκα, κυρίως της Βορείου Ελλάδος, αγρότες εμφανίζονται προβληματισμένοι για τον αντίκτυπο που θα έχει τυχόν κλιμάκωση των κινητοποιήσεων τόσο ως προς διεκδικήσεις τους όσο και σε σχέση με την κοινωνική στήριξη που μέχρι σήμερα απολαμβάνουν.

Στη Νίκαια στραμμένα τα βλέμματα των αγροτών

Λίγο πριν τη σύσκεψη στη Νίκαια μίλησε στο Newsbomb.gr ο κ Κώστας Τζέλλας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Καρδίτσας που πρωτοστατεί και στα φετινά μπλόκα.

Στο Newsbomb.gr μίλησε ο Κώστας Τζέλλας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Καρδίτσας.

Όπως δήλωσε: «Εμείς θέλουμε να κατέβουμε Αθήνα. Υπάρχει η θέληση, ελπίζω να το αποφασίσουμε όλοι μαζί και να γίνει. Η πρόταση είναι στο τραπέζι. Όσον αφορά τους αγρότες από τις παρακάρλιες περιοχές που αποχώρησαν δεν είναι πολλοί και το μπλόκο του Πλατύκαμπου έχει δυναμώσει. Κάποιοι συνάδελφοι ίσως παρεξήγησαν κάποια πράγματα. Η Θεσσαλία είναι ένα ζήτημα από μόνο του. Αυτό που κάναμε είναι να κλείσουμε συνάντηση με τον πρωθυπουργός για το θέμα της Θεσσαλίας και του Έβρου οπότε δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο το έκαναν.»

Απέκλεισαν το τελωνείο Καστοριάς και το κτίριο της Περιφέρειας Δυτ. Μακεδονίας

Με μια αιφνιδιαστική κίνηση οι αγρότες του μπλόκου της Καστοριάς απέκλεισαν αργά χθες το βράδυ τις εγκαταστάσεις του Τελωνείου Καστοριάς, παρατάσσοντας τα τρακτέρ τους στην κεντρική είσοδο και τον αύλειο χώρο του κτιρίου. Παράλληλα, την ίδια χρονική στιγμή συνάδελφοί τους προχώρησαν στον καθολικό αποκλεισμό του κεντρικού κτιρίου της Περιφέρειας Δυτ. Μακεδονίας στην Κοζάνη αποκλείοντας τις εισόδους πρόσβασης στο κτίριο για όλους τους υπαλλήλους.

Ο Στάθης Πασχαλίδης από το μπλόκο της Κοζάνης εξήγησε ότι σήμερα το μεσημέρι θα συνεδριάσει η κεντρική επιτροπή μπλόκων στην Νίκαια, προκειμένου οι αγρότες να επανακαθορίσουν την στάση τους για την συνέχεια του αγώνα τους.

Σήμερα αναμένεται να υπάρξει και αποκλεισμός για τα φορτηγά αυτοκίνητα στα σύνορα με τα Σκόπια από το μπλόκο των αγροτών που έχουν παρατάξει τα τρακτέρ τους στο Τελωνείο της Νίκης στην Φλώρινα.

Χατζηδάκης: Δεν μπορούμε να δίνουμε παραπάνω από αυτά που αντέχουμε

Για τα αιτήματα των αγροτών αλλά και τα μέτρα στήριξης που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μίλησε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

«Δεν μπορούμε να δίνουμε παραπάνω από αυτά που αντέχουμε. Αν η χώρα ξεφύγει και δεν έχουμε μία σοβαρή δημοσιονομική πολιτική, μπορεί να υπάρξει ευχαρίστηση στην αρχή, αλλά ύστερα, όσοι πουν “Ωσαννά” θα λένε μετά “Σταύρωσον Αυτόν”», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, μιλώντας στο OPEN.

«Δουλειά της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών είναι να επιβάλλει κανόνες και πρόστιμα στις περιπτώσεις παραβάσεων. Τελείως ειλικρινά, βγαίνεις και λες: “Δεν έχω” και σε αποκαλούν ανάλγητο. Η δουλειά του υπουργείου Οικονομικών είναι και το “φρένο”, για να μην ξεφύγουμε. Αν υπάρχει περίσσευμα, δεν το κρατάμε για εμάς αλλά το δίνουμε. Δεν γνωρίζουμε ποιες ανάγκες ενδεχομένως να παρουσιασθούν μέσα στη χρονιά. Πρέπει να κρατάμε ένα ζύγι και επαναλαμβάνω. Δίνουμε όσα αντέχουμε», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

«Δεν θέλουμε να πάμε στις επόμενες εκλογές με τη λογική “δώσε τα όλα” και να διαλύσουμε τη χώρα. Η ακρίβεια και το στεγαστικό αποτελούν τα δύο μεγάλα ζητήματα που αντιμετωπίζουμε. Σύμφωνα με τα στοιχεία, έχουμε υπερτριπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης συγκριτικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση», σημείωσε ακόμη ο κ. Χατζηδάκης.

Η πρόταση του πρωθυπουργού στους αγρότες

Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε φθηνότερο ρεύμα για όλους τους αγρότες για τα επόμενα 2+8 χρόνια.

Η πρωτοβουλία εκτιμάται ότι θα διαμορφώσει την KW στα 2 πρώτα χρόνια κάτω από τα 10 λεπτά για τους αγρότες που συμμετέχουν σε συνεργατικά σχήματα ή είναι συνεπείς και κάτω από τα 11 λεπτά για όσους έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, ρυθμίζοντας ταυτόχρονα και τα χρέη τους. Για τα επόμενα 8 χρόνια για το ⅓ της κατανάλωσης η εκτιμώμενη τιμή θα είναι ενιαία στα 9 λεπτά. Επιτρέποντας έτσι σε όλους τους αγρότες να κάνουν τον προγραμματισμό τους σε βάθος δεκαετίας.

Πιο συγκεκριμένα:

Με έναρξη τιμολόγησης από την 1η Απριλίου ξεκινά πρόγραμμα χαμηλών τιμών για το αγροτικό ρεύμα με τη μορφή διμερών μακροχρόνιων συμβάσεων.

Το πρόγραμμα δύνανται να προσφέρουν όλοι οι προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος και σ’ αυτό δύνανται να συμμετέχουν όλοι οι κάτοχοι συνδέσεων αγροτικού ρεύματος, άρα το σύνολο του αγροτικού κόσμου. Οι όροι του προγράμματος έχουν ως ακολούθως:

Εκτιμώμενες Τιμές: Για τα πρώτα δύο χρόνια με έναρξη τιμολόγησης την 1.4.2024 οι τιμές είναι σταθερές και διαμορφώνονται (κατά μέγιστο) ως ακολούθως:

  1. Κάτοχοι συνδέσεων αγροτικού ρεύματος που ανήκουν σε συνεργατικά σχήματα ή ασκούν συμβολαιακή γεωργία χωρίς ληξιπρόθεσμες οφειλές: 9,3 λεπτά την κιλοβατώρα
  2. Λοιποί κάτοχοι συνδέσεων αγροτικού ρεύματος χωρίς ληξιπρόθεσμες οφειλές: 9,8 λεπτά την κιλοβατώρα
  3. Κάτοχοι συνδέσεων αγροτικού ρεύματος που ανήκουν σε συνεργατικά σχήματα ή ασκούν συμβολαιακή γεωργία με ληξιπρόθεσμες οφειλές: 10,5 λεπτά την κιλοβατώρα
  4. Λοιποί κάτοχοι συνδέσεων αγροτικού ρεύματος με ληξιπρόθεσμες οφειλές: 11 λεπτά την κιλοβατώρα

Οι τιμές αυτές αφορούν το σύνολο της κατανάλωσης των συγκεκριμένων παροχών.

Για τα υπόλοιπα 8 έτη για το 1/3 της κατανάλωσης των συγκεκριμένων παροχών η τιμή είναι ενιαία και διαμορφώνεται στα 9 λεπτά την κιλοβατώρα.

Για την υπόλοιπη κατανάλωση (τα 2/3) οι κάτοχοι συνδέων αγροτικού ρεύματος δεν έχουν κάποια δέσμευση και δύνανται να την προμηθευονται ελεύθερα από την αγορά (ελευθέρως από τον ίδιο η άλλο πάροχο). Τα σχετικά συμβόλαια είναι σταθερά με τις σχετικές ρήτρες αποχώρησης.

Οι πάροχοι που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα λάβουν όρους σύνδεσης για τα συγκεκριμένα έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που θα υποστηρίζουν το πρόγραμμα κατ’ απόλυτη προτεραιότητα. Το πρόγραμμα αυτό αντικαθιστά το πρόγραμμα μακροχρόνιων διμερών συμβάσεων για τα συνεργατικά σχήματα και την συμβολαιακή γεωργία που είχε ανακοινωθεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Οι κάτοχοι συνδέσεων αγροτικού ρεύματος με ληξιπρόθεσμες οφειλές μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους στους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας με εξόφληση σε μια δεκαετία και μηδενικό επιτόκιο. Το σχετικό χρηματοοικονομικό κόστος αναλαμβάνει η πολιτεία με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης.

Παράλληλα ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε και την προκαταβολή της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο (που ανέρχεται σε 82 εκατ. ευρώ), ύψους 40 εκατ. ευρώ στα τέλη Μαρτίου. Η σχετική διάταξη κατατίθεται στη Βουλή άμεσα.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε πως η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να ανοίξει διάλογο για ένα πιο δίκαιο τρόπο επιστροφής του ΕΦΚ από το 2025 και μετά, με στοιχεία μόνιμης αντιμετώπισης, σχετικά με το πως κατανέμεται το ποσό επιστροφής, ποιοι και πότε θα το λαμβάνουν.

Πηγή: Newsbomb.gr




Διορία μέχρι την Παρασκευή δίνουν στην κυβέρνηση οι αγρότες | Ζεσταίνουν τις μηχανές των τρακτέρ για να κατέβουν στην Αθήνα

Αποφασισμένοι να σκληρύνουν τη στάση τους δηλώνουν οι αγρότες, την ώρα που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απαντά θετικά στο αίτημά τους για συνάντηση μαζί του, με την προϋπόθεση, όμως, ότι οι δρόμοι θα είναι ανοιχτοί. Η πόρτα του διαλόγου είναι ανοιχτή, αλλά με τους δρόμους, επίσης, ανοιχτούς, όπως λέει.

Οι επαγγελματίες του αγροτικού κλάδου με υπόμνημά τους στο γραφείο του πρωθυπουργού καταγράφουν με τον πλέον επίσημο τρόπο όλα τα αιτήματά τους, όπως αυτά καθορίστηκαν στην πανελλαδική σύσκεψη όλων των μπλόκων της χώρας.

Newsroom

Αποφασισμένοι να σκληρύνουν τη στάση τους δηλώνουν οι αγρότες, την ώρα που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απαντά θετικά στο αίτημά τους για συνάντηση μαζί του, με την προϋπόθεση, όμως, ότι οι δρόμοι θα είναι ανοιχτοί. Η πόρτα του διαλόγου είναι ανοιχτή, αλλά με τους δρόμους, επίσης, ανοιχτούς, όπως λέει.

Οι επαγγελματίες του αγροτικού κλάδου με υπόμνημά τους στο γραφείο του πρωθυπουργού καταγράφουν με τον πλέον επίσημο τρόπο όλα τα αιτήματά τους, όπως αυτά καθορίστηκαν στην πανελλαδική σύσκεψη όλων των μπλόκων της χώρας.

Η σχετική επιστολή εστάλη το βράδυ της Τετάρτης (7/2) και περιλαμβάνει τα βασικά αιτήματά τους για μείωση του κόστους παραγωγής, επαναδιαπραγμάτευση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής αλλά και έργα υποδομής για την αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας.

Οι αγρότες προσπαθούν να συντονίσουν τον ταυτόχρονο αποκλεισμό των εθνικών οδών με μπλόκα, ενώ τρέχει και η διορία που έχουν δώσει στην κυβέρνηση μέχρι την Παρασκευή, προκειμένου να μην κάνουν πράξη την κάθοδο με τα τρακτέρ στην Αθήνα.

Τι συνέβη χτες

Οι αγρότες προχώρησαν σε αποκλεισμούς δρόμων και σε άλλες περιοχές της χώρας. Το πρωί της Τετάρτης έκλεισαν την Εθνική Οδό στο ύψος της Ανθήλης.

Στις 14.00 το μεσημέρι κατευθύνθηκαν στη Σκάλα Αταλάντης, όπου πραγματοποίησαν νέο δίωρο αποκλεισμό του αυτοκινητόδρομου.

Στις 15.00 έκλεισε η Εθνική Οδός στον κόμβο του Αλμυρού Βόλου, ενώ στις 17.00 έκλεισαν τα μπλόκα Θεσσαλίας, Πλατύκαμπος, Καρδίτσα και Στεφανοβίκειο.

Στον Πλατύκαμπο, οι αγρότες άδειασαν στο οδόστρωμα δεμάτια άχυρου και τους έβαλαν φωτιά.

Ένταση επικράτησε στο Αίγιο, καθώς οι αγρότες κατάφεραν να σπάσουν το μπλόκο των αστυνομικών και να κλείσουν την Εθνική Οδό.

Τα αιτήματα των αγροτικών μπλόκων της χώρας:

  1. μείωση του κόστους παραγωγής με μέτρα όπως:
    θεσμοθέτηση αγροτικού αφορολόγητου πετρελαίου

    πλαφόν 7 λεπτά/Kwh στο αγροτοκτηνοτροφικό ρεύμα
    επιδότηση μέσων, εφοδίων και ζωοτροφών και κατάργηση του ΦΠΑ,
  1. μη εφαρμογή και επαναδιαπραγμάτευση της νέας ΚΑΠ,
  2. αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος σε καλλιέργειες που έχουν απώλεια παραγωγής, η οποία δεν καλύπτεται από τον ΕΛΓΑ, καθώς και σε προϊόντα φυτικής και ζωικής παραγωγής που πουλήθηκαν κάτω από το κόστος παραγωγής. Αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ για όλες τις ζημιές και νόσους στο 100% της πραγματικής ζημιάς και όχι της ασφαλιζόμενης αξίας,
  3. λήψη μέτρων και τέλεση ελέγχων από την κυβέρνηση, για να σταματήσουν οι «ελληνοποιήσεις» προϊόντων φυτικής, ζωικής & μελισσοκομικής παραγωγής,
  4. τιμές που να καλύπτουν το κόστος παραγωγής, ώστε να έχουν εισόδημα για τις βιοποριστικές και καλλιεργητικές ανάγκες τους,
  5. έργα υποδομής για την αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας.

Παράρτημα για τις καταστροφές στη Θεσσαλία

  • Θεωρούμε ως ξεχωριστό και επιτακτικής σημασίας ζήτημα να μας κοινοποιηθεί χρονοδιάγραμμα της αποστράγγισης των παρακαρλίων πλημμυρισμένων χωριών και χωραφιών. Χρονοδιάγραμμα της κατασκευής σήραγγας, απαραίτητη για την αντιπλημμυρική θωράκιση της ευρύτερης περιοχής, πρώτον για ενδεχόμενες θεομηνίες τύπου Daniel και δεύτερον για υγειονομικούς λόγους.
  • Ζητούμε να αποζημιώνονται οι πλημμυρισμένες εκτάσεις καθώς και τα κτήματα που δεν θα καλλιεργηθούν μέχρις ότου γίνουν παραγωγικά με ποσά που θα καλύπτουν τις βασικές βιοτικές ανάγκες των παραγωγών. Συγκεκριμένα για την Θεσσαλία και Β. Φθιώτιδα.
  • Πρέπει να καταβληθεί από την κρατική αρωγή άμεσα μια προκαταβολή της τάξεως του 50% για τον πάγιο εξοπλισμό και η εξόφληση του να γίνει αμέσως μετά τον έλεγχο. Οι τελικές αποζημιώσεις πρέπει να γίνουν στο 100% της αξίας του παγίου κεφαλαίου που καταστράφηκε.
  • Επιπροσθέτως να χορηγηθεί άμεσα το έκτακτο βοήθημα των 6.600 € στους δικαιούχους που δεν δόθηκε και επίδομα ενοικίου σε αυτούς που αναγκάστηκαν να φύγουν από τα σπίτια τους και να νοικιάσουν άλλη κατοικία. Ταυτόχρονα να δοθεί η 1η αρωγή σε όσους δεν την πήραν. Ο αγρότης χρειάζεται τόνωση ρευστότητας ώστε να ανταποκριθεί στις βασικές βιοτικές ανάγκες.
  • Τελικές τιμές αποζημιώσεων για όλες τις καλλιέργειες που χτυπήθηκαν από την θεομηνία που θα καλύπτουν τουλάχιστον το πραγματικό κόστος καλλιέργειας (ΕΛΓΑ).
    Αναστολή εφαρμογής της ΚΑΠ κατά παρέκκλιση των κανόνων της αιρεσιμότητας για όσα χρόνια δεν καλλιεργηθούν τα πλημμυρισμένα κτήματα, καθώς και για αυτά που είναι αδύνατον να καλλιεργηθούν ή να αρδευτούν.
  • Άμεση πληρωμή των συνδεδεμένων ενισχύσεων για λόγους ρευστότητας.
  • Απαιτούμε άμεση αποκατάσταση με μέριμνα του ΓΟΕΒ, Δήμων, Περιφέρειας του οδικού δικτύου, αρδευτικού δικτύου (ΤΟΕΒ), ηλεκτρικού δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) και με κρατική ευθύνη να πραγματοποιηθεί μελέτη και υλοποίηση έργων αντιπλημμυρικής προστασίας και θωράκισης.
  • Απαιτούμε αναπλήρωση εισοδήματος των κτηνοτρόφων έως ότου αποκατασταθούν τα ζώα τους, οι σταβλικές εγκαταστάσεις τους και αποκτήσουν ένα εισόδημα επιβίωσης

πηγή: newsbeast.gr