Ανδρουλάκης για ΣΥΡΙΖΑ : Δεν είμαι ο Νέρωνας, δεν χαίρομαι με την καταστροφή

Συνάντηση με δημοσιογράφους είχε νωρίτερα σήμερα ο Νίκος Ανδρουλάκης στη Χαριλάου Τρικούπη, κατά τη διάρκεια της οποίας αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και στη Νέα Δημοκρατία.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ αναφερόμενος στις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι «δεν είμαι ο Νέρωνας να χαίρομαι με την καταστροφή των διπλανών». Παράλληλα, για το ενδεχόμενο συνάντησης με τον Κυριάκο Μητσοτάκη δεν άνοιξε τα χαρτιά του, ωστόσο, χαριτολογώντας όταν επέμεναν να τον ρωτούν οι δημοσιογράφοι, απάντησε πως θα γίνει η συνάντηση… των Φώτων.

Τέλος, αναφερόμενος στις επιθέσεις της ΝΔ και του Άδωνι Γεωργιάδη υπογράμμισε ότι: «Ωραίες οι ατάκες, αλλά σημασία έχει η ουσία. Ο Μητσοτάκης δεν θέλει να σηκώσει το ΠΑΣΟΚ κεφάλι. Θέλει να κυριαρχήσει στο Κέντρο αντιπαρατιθέμενος με τα άκρα».

protothema.gr




Καβάλα | Μια ακόμη μεγάλη καταστροφή για τους κτηνοτρόφους

Η ευλογιά ταλαιπωρεί τις κτηνοτροφικές μονάδες του Νομού. Άλλες είναι σε καραντίνα κι άλλες σε επιτήρηση. Το χειρότερο αφορά το μέλλον που φαίνεται να έχει η υπόθεση.

Ήδη τα 9 κρούσματα λέγεται ότι αυξήθηκαν τις προηγούμενες μέρες σε 13. Και το πρόβλημα συνεχίζεται… Μιλήσαμε με τον πάντα ενημερωμένο πρόεδρο του Συνδέσμου Κτηνοτρόφων Ν. Καβάλας κ. Νίκο Δημόπουλο.

Η συνέντευξη

Ερ: Πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα για τους κτηνοτρόφους του Νομού Καβάλας και ειδικότερα στον Δήμο Νέστου, όπου εκεί ακούμε ότι συνεχίζεται η καραντίνα λόγω των κρουσμάτων ευλογιάς σε πρόβατα.

Απ: Υπάρχει μια μεγάλη καταστροφή στην περιοχή. Τα περισσότερα κοπάδια (που υπήρξαν τα κρούσματα) είναι με λίγα ζώα. Τα κοπάδια που έχουν καταστραφεί είναι μικρά. Έχουμε και πολύ μεγάλες μονάδες που έχουν και 3-4 χιλιάδες ζώα και φανταστείτε τώρα να βρεθεί ένα ζώο θετικό σ’ αυτήν τη μονάδα και να καταστραφεί όλη η υπόλοιπη. Ταυτόχρονα όταν έχουμε περιστατικά σε μικρές μονάδες τότε έχουμε εκεί πολλούς ανθρώπους οι οποίοι μένουν άνεργοι. Καταστρέφεται το ζωικό τους κεφάλαιο. Το λίγο ή το πολύ φυσικά και είναι σχετικό…

Ερ: Μας λέει η τοπική υπηρεσία ότι ως το τέλος αυτής της εβδομάδας θα σφαχθούν 2 χιλιάδες πρόβατα.

Απ: Όλα μαζί θα είναι τόσα. Όσα σφάχτηκαν και όσα θα σφαχθούν. Τα οποία είναι και ύποπτα απ` ότι φαίνεται. Είναι μεγάλος ο αριθμός. Το κακό είναι ότι η νόσος δεν σταματάει, συνεχίζει παρά τα μέτρα που παίρνουν όλοι οι κτηνοτρόφοι στην περιοχή. Παρότι οι περισσότεροι δεν βγάζουν τα ζώα έξω, υποχρεωτικά. Παρά την απουσία της πολιτείας η οποία ούτε ασχολείται καθόλου. Θα δει ποια θα σφαχθούν στο τέλος, θα δώσει μια αποζημίωση και μετά θα τρέχουν οι κτηνοτρόφοι για να μπούνε στο πρόγραμμα προκειμένου να μπορέσουν να πάρουν καινούργια και επιδοτούμενα ζώα. Ποιος θα μπει σε αυτή τη διαδικασία; Από τη στιγμή που σφάζονται τα ζώα, πάνω από 20% ο κόσμος- οι θιγόμενοι κτηνοτρόφοι- δεν γυρνάει στο επάγγελμα. Είναι μια ψυχοφθόρα διαδικασία και οικονομικά και ψυχολογικά.

Ερ: Λέτε ότι το κράτος, η πολιτεία απουσιάζει από αυτή τη ζημιά που πάθατε;

Απ: Εμείς δεν παρακαλάμε κανέναν για αυτά τα θέματα. Είναι υποχρεωμένη η πολιτεία τη στιγμή που σου δεσμεύει την περιουσία, στην κατάσχει με λίγα λόγια, την καταστρέφει, να σε αποζημιώσει σύμφωνα με την εμπορική αξία των ζώων. Κι αυτό δυστυχώς δε γίνεται. Υπήρχε μια αποζημίωση στα 100 ευρώ σε ζώα που είναι στην ηλικία 6 μηνών έως 3 χρονών. Με βάση αυτήν τη τιμή αυτά που ήταν πάνω από 3 χρονών και αυτά που ήταν κάτω από 6 μηνών, ποσοστιαία μειωνόταν η αξία τους. Στο τέλος θα έφτανε να πάρεις 60-70 ευρώ το ζώο και κατά μέσο όρο μια αποζημίωση λες και είναι κουνέλια τα πρόβατα. Αυξήθηκε σύμφωνα με τον Υπουργό στα 220 ευρώ για τους μιγάδες γιατί το 99% των ζώων είναι μιγάδες, δεν έχουν πιστοποιητικό καθαροαιμίας. Τα 220 ευρώ είναι μια σημαντική αύξηση αλλά και πάλι αν δεν λειτουργήσει το μέτρο «5-2» δεν θα γίνει τίποτα. Το μέτρο είχε εξαγγελθεί πέρσι. Δεν μπόρεσε κανείς να μπει και να πάρει ζώα. Δηλαδή είναι ένα μέτρο στο οποίο μπαίνει ο κτηνοτρόφος και την αξία των ζώων που αγοράζει 100% την επιδοτείται. Αν δεν γίνει αυτό, κανένας σχεδόν  από αυτούς  τους ανθρώπους δεν θα ξανά ασχοληθεί με ζώα. Θα πάρουν τα χρήματα και θα ασχοληθούν με κάτι άλλο. Θα πάνε να κάνουμε με μια άλλη δουλειά. Τουλάχιστον αυτοί οι άνθρωποι ξέρουν να δουλεύουν.

Ερ: Οι τιμές του κρέατος αυξάνονται στα κρεοπωλεία της περιοχής μας μετά από αυτή την εξέλιξη αλλά και μετά την πανώλη που είχαμε πιο μπροστά;

Απ: Γενικά θα αυξηθεί η τιμή του κρέατος. Είναι λογικό από τη στιγμή που δεν υπάρχει προσφορά. Η ποσότητα δεν είναι μεγάλη, δεν είναι τεράστια. Να ξέρετε όμως είναι τα πραγματικά ζώα που σφάζονται. Υπάρχουν περιοχές στη χώρα οι οποίες δηλώνουν 4-5 εκατομμύρια ζώα που σφάζονται και δεν έχουν ούτε το 1/5 από αυτά που αναφέρουν. Εδώ στην περιοχή μας έχουμε κάποια προβλήματα. Και στη Θάσο έχουμε προβλήματα αλλά δεν σφάζονται θεωρητικά τα ζώα. Σφάζονται τα πραγματικά ζώα.

 

www.proininews.gr




Καταστροφή στην παραγωγή καλαμποκιού στα Τενάγη των Φιλίππων λόγω ανομβρίας

Η φετινή παραγωγή καλαμποκιού στα Τενάγη των Φιλίππων, μια παραδοσιακά εύφορη περιοχή, έχει υποστεί σημαντική ζημιά λόγω της παρατεταμένης ζέστης και της ανομβρίας. Οι απώλειες στην παραγωγή φτάνουν έως και το 70%, με τους παραγωγούς να αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Η κατάσταση είναι τόσο άσχημη που τα περισσότερα καλαμπόκια δεν είναι κατάλληλα ούτε για ζωοτροφές, γεγονός που επιδεινώνει τη δυσκολία των αγροτών να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες τους.

Η έλλειψη επαρκούς νερού λόγω της ανομβρίας έχει κάνει τις καλλιέργειες μη βιώσιμες, με τους αγρότες να εκφράζουν την απόγνωσή τους, καθώς βλέπουν το εισόδημά τους να μειώνεται δραματικά. Το πρόβλημα είναι έντονο, και η απουσία λύσεων εντείνει το αίσθημα ανασφάλειας για το μέλλον τους.




Βιβλική καταστροφή στο Σουδάν: Έσπασε ένα φράγμα και έχουν εξαφανιστεί ολόκληρα χωριά.

Την Κυριακή έσπασε ένα φράγμα και έσβησαν πέντε χωριά με μεγάλο αριθμό θυμάτων.

Από το σπάσιμο του φράγματος σκοτώθηκαν πολλοί χρυσωρύχοι και αυτή καταστράφηκαν είναι ίδια με αυτό που έγινε στην Ντέρνα τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Με το που έσπασε το φράγμα γέμισαν οι δρόμοι λάσπη.

Η αδιαφορία των παραστρατιωτικών για τις υποδομές δημιούργησε αυτή την καταστροφή.

Το υπουργείο Υγείας αναφέρει ότι πολλοί κάτοικοι εγκατέλειψαν τα σπίτια τους και πήγαν στα βουνά όπου εκεί εγκλωβίστηκαν.

Γιάννης Γεωργαλής .




Καβάλα | Καταστροφή Εξοπλισμού Ναυαγοσώστη η Βάρκα Κατέληξε στη Θάλασσα

Αυτό το περιστατικό είναι ανησυχητικό, καθώς θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των λουόμενων και δυσχεραίνει το έργο των ναυαγοσωστών, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την προστασία των ανθρώπων στη θάλασσα.

Οι ζημιές στον εξοπλισμό και η αφαίρεση της βάρκας δημιουργούν σημαντικά προβλήματα στην αποτελεσματική λειτουργία των υπηρεσιών διάσωσης.

Είναι θετικό το γεγονός ότι έχουν ξεκινήσει από νωρίς το πρωί οι ενέργειες για να επαναφέρουν τη βάρκα στην παραλία. Αυτό δείχνει την αποφασιστικότητα των τοπικών αρχών και των ναυαγοσωστών να αποκαταστήσουν γρήγορα την κατάσταση για να εξασφαλίσουν την ασφάλεια των επισκεπτών της παραλίας.

Παρόμοια περιστατικά πρέπει να διερευνώνται προσεκτικά και να λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα για να αποτραπούν τέτοιες ενέργειες στο μέλλον, είτε μέσω ενίσχυσης της αστυνόμευσης είτε μέσω ευαισθητοποίησης της κοινότητας για τη σημασία της διατήρησης των μέσων διάσωσης σε καλή κατάσταση.




Ανυπολόγιστη καταστροφή στον Έβρο: Πάνω από 935.000 στρέμματα έγιναν στάχτη – Στην Ελλάδα η χειρότερη ποιότητα αέρα στην Ευρώπη

Ανυπολόγιστη είναι η καταστροφή από τη φωτιά που κατακαίει τον Έβρο, την ώρα που η χώρα μας καταγράφει ακόμα μία θλιβερή πρωτιά σχετικά με τις πυρκαγιές και αφορά την ποιότητα του αέρα αναπνέουμε