Δύο ελαφάκια από το Κάστρο της Λήμνου απόλαυσαν μπάνιο στη θάλασσα

Μια ασυνήθιστη και χαριτωμένη σκηνή εκτυλίχθηκε πρόσφατα σε παραλία της Λήμνου, όπου δύο ελαφάκια εκμεταλλεύτηκαν την ησυχία και βούτηξαν στα γαλαζοπράσινα νερά. Οι λουόμενοι που έτυχε να βρίσκονται εκεί, κατέγραψαν τη στιγμή, η οποία γρήγορα έγινε viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τα ελάφια αυτά είναι πλατώνια (Dama dama) και προέρχονται από τον πληθυσμό που ζει ελεύθερος στο Κάστρο της Μύρινας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο αριθμός τους σήμερα φτάνει τα 130-150 άτομα. Αν και δεν αποτελούν μέρος της φυσικής πανίδας του νησιού, έχουν πλέον ενσωματωθεί στο τοπικό οικοσύστημα, δημιουργώντας ωστόσο προβλήματα διαχείρισης, καθώς ο πληθυσμός τους αυξάνεται συνεχώς.

Η παρουσία τους αποτελεί τουριστική ατραξιόν, αλλά ταυτόχρονα εγείρει ζητήματα, καθώς η πλεονάζουσα αύξηση του πληθυσμού τους μπορεί να επηρεάσει το οικοσύστημα. Μία από τις λύσεις που εξετάζονται είναι η μεταφορά τους σε άλλες περιοχές του νησιού που διαθέτουν κατάλληλες συνθήκες διαβίωσης.

Πηγή: KavalaNews.gr




Εορταστικές εκδηλώσεις από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Παναγίας «Το Κάστρο»

 Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η

Σας προσκαλούμε να τιμήσετε με την παρουσία σας τις εκδηλώσεις του συλλόγου μας με θέμα «Χριστούγεννα στην Παλιά Μουσική», την ΤΕΤΑΡΤΗ 11/12/2024 .

Ο εξωραϊστικός πολιτιστικός σύλλογος Παναγίας ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ φωταγωγεί το Χριστουγεννιάτικο δέντρο του. Ωρα έναρξης 17.30μμ 

Φωταγώγηση δέντρου 19.00 μμ 

Ταξίδι στη μαγεία των ημερών με μελωδίες και κάλαντα από το Ωδείο Καβάλας, θεατρική παράσταση από το 7ο δημοτικό σχολείο, ζωγραφική προσώπου και όλα αυτά παρέα με τον Άγιο Βασίλη θα που μέσα από το υπέροχα στολισμένο δωματιάκι του θα μοιράσει δώρα σε όλα τα παιδιά. Θα ζεσταθούμε με ζεστό κρασί και σοκολάτα με γλυκά και τραγούδια.

Επίσης θα ήταν ιδιαίτερη τιμή για μας να μας τιμήσετε με την παρουσία σας στην Μεγάλη Λέσχη ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13/12/2024 ώρα 19.30μμ στην χορωδιακή συνάντηση που διοργανώνει ο Εξωραϊστικός πολιτιστικός σύλλογος  Παναγίας  με την ΧΟΡΩΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ και τους

πολιτιστικό σύλλογο ΑΛΚΥΩΝ Πευκοχωρίου Χαλκιδικής, 

την χορωδία Πολιτιστικού & ορειβατικού συλλόγου Μικρού Σουλίου Αμφίπολης 

και την χορωδία πολιτιστικού συλλόγου γυναικών Οφρυνίου 

 

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος    

ΦΩΤΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ




ΔΕΥΑΘ: Ασφαλές το Πόσιμο Νερό στους Οικισμούς Παναγία, Μεγάλος Πρίνος και Κάστρο

Η ΔΕΥΑ Θάσου (ΔΕΥΑΘ) εξέδωσε ανακοίνωση διαβεβαιώνοντας τους κατοίκους των οικισμών Παναγία, Μεγάλος Πρίνος και Κάστρο ότι το πόσιμο νερό ελέγχεται τακτικά, χλωριώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και είναι ασφαλές για κατανάλωση.

Η ανακοίνωση έρχεται σε απάντηση δημοσιεύματος που αναφέρεται σε απαγόρευση κατανάλωσης νερού στους εν λόγω οικισμούς.

Η ΔΕΥΑΘ σημειώνει ότι δεν έχει παραλάβει επίσημο έγγραφο από τη Διεύθυνση Υγείας που να επιβεβαιώνει την απαγόρευση, ενώ οι τακτικοί έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν στις 27 Αυγούστου από τη ΔΕΥΑΘ και από τη Διεύθυνση Υγείας έδειξαν διαφορετικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της ΔΕΥΑΘ, τα οποία αναλύθηκαν από διαπιστευμένο εργαστήριο (Eurofins), δεν έδειξαν υπερβάσεις σε μικροβιολογικές παραμέτρους, σε αντίθεση με τα αποτελέσματα που έλαβε η Διεύθυνση Υγείας από άλλο εργαστήριο στην Καβάλα.

Η ΔΕΥΑΘ δεσμεύεται ότι, σε περίπτωση υπέρβασης των ορίων παραμέτρων, θα προχωρήσει σε έλεγχο και επιδιόρθωση τυχόν προβλημάτων στο σύστημα χλωρίωσης ή στο δίκτυο, καθώς και σε επαναληπτικό έλεγχο της ποιότητας του νερού.




Ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση κερκίδων στο κάστρο της Καβάλας

Οι εργασίες τοποθέτησης κερκίδων στο υπαίθριο θέατρο του Κάστρου της Καβάλας ολοκληρώθηκαν με επιτυχία. Αυτό σηματοδοτεί την ετοιμότητα του χώρου να φιλοξενήσει παραστάσεις και συναυλίες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Η συγκεκριμένη παρέμβαση αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας για τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του εμβληματικού τοπόσημου της πόλης της Καβάλας. Σύμφωνα με την Προγραμματική Σύμβαση Πολιτιστικής Ανάπτυξης, που έχει υπογραφεί μεταξύ του ΥΠΠΟΑ, του Δήμου Καβάλας και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, οι εργασίες αυτές περιλαμβάνουν επίσης:

  • Την κατασκευή διαδρομών για Άτομα με Αναπηρία (ΆμεΑ) και εμποδιζόμενα άτομα.
  • Εργασίες συντήρησης και ανάδειξης του κτηρίου της Φρουράς, της Φυλακής και του παλιού Τζαμιού.

Η ολοκλήρωση αυτών των έργων αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά την πολιτιστική κληρονομιά και την προσβασιμότητα του χώρου, προσφέροντας παράλληλα στους κατοίκους και επισκέπτες της Καβάλας έναν εξαιρετικό χώρο για πολιτιστικές εκδηλώσεις.




Μακάριος Λαζαρίδης |«Καπναποθήκες, Εθνολογικό Μουσείο Ν. Καρβάλης και Κάστρο Μεγάλου Αλεξάνδρου εκπέμπουν SOS»

«Το όραμα της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και προσωπικά του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει αποδεδειγμένα στο επίκεντρό του τον πολιτισμό. Η ασκούμενη πολιτική του πολιτισμού, αφήνοντας πίσω αγκυλώσεις και εμπόδια, ανοίγει χώρο στην ελεύθερη έκφραση και δημιουργία, ενώ προβάλει και αναδεικνύει τα μοναδικά μας ιστορικά μνημεία».

Αυτό τόνισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού σχετικά με τη διαφύλαξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και την προστασία του ελληνόφωνου τραγουδιού.

Εκτενή αναφορά ο κ. Λαζαρίδης έκανε στα κυβερνητικά πεπραγμένα στην Καβάλα στον τομέα του Πολιτισμού την τελευταία πενταετία. «Αφού πρώτα εκπονήθηκε ένα συγκεκριμένο πολιτιστικό σχέδιο, αναζητήθηκαν και βρέθηκαν κονδύλια, σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση τα περισσότερα έργα να έχουν υλοποιηθεί και κάποια να “τρέχουν” ακόμη μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σχεδόν 12.000.000 ευρώ, δαπανήθηκαν ή έχουν εξασφαλιστεί, δημιουργώντας ένα σημαντικό απόθεμα “πολιτικής πολιτισμού”, κρίσιμο και για την τοπική οικονομία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λαζαρίδης.

Ενδεικτικά υπογράμμισε την αναβάθμιση του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων, της «Επιδαύρου της Βορείου Ελλάδος», σύμφωνα με τον Εθνάρχη Κωνσταντίνο Καραμανλή, με προϋπολογισμό που ξεπερνάει τα 2.500.000 ευρώ, την αποκατάσταση της Βασιλικής Β’ στον ίδιο χώρο, την αποκατάσταση και ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου Θάσου, με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 4.000.000 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, σημείωσε ο κ. Λαζαρίδης, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, προχωρούν σημαντικά έργα, όπως:

 Η πυρόσβεση του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων, με προϋπολογισμό 2.500.000 ευρώ.

 Η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του υπαίθριου θεάτρου εντός του εξωτερικού περίβολου του Φρούριου Καβάλας.

 Η αναβάθμιση των υποδομών της δημοτικής πινακοθήκης Καβάλας, με προϋπολογισμό που αγγίζει το 1.000.000 ευρώ.

Ο κ. Λαζαρίδης κατέθεσε στην Υπουργό Πολιτισμού και μια δέσμη από προτάσεις για την περαιτέρω πολιτιστική ανάπτυξη της Π.Ε. Καβάλας.

Συγκεκριμένα πρότεινε:

 Τη δημιουργία ενός νέου Αρχαιολογικού Μουσείου στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, καθώς – όπως τόνισε – «το υπάρχον κάθε άλλο παρά περιποιεί τιμή στην ιστορία μας».

 Την αναζήτηση της ενδεδειγμένης λύσης, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και το Δήμο Καβάλας, για τη διάσωση των καπναποθηκών, οι οποίες απειλούνται με κατάρρευση.

 Τη συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τη σωτηρία του Μουσείου του Κέντρου Καππαδοκικών Μελετών και του παραδοσιακού και διατηρητέου οικισμού Ακόντισμα της Νέας Καρβάλης, που κινδυνεύουν με κλείσιμο.

 Τη φροντίδα από την Πολιτεία του Κάστρου του Παλαιοχωρίου, του Δήμου Παγγαίου, γνωστού και ως Κάστρου του Μεγάλου Αλεξάνδρου. «Φοβάμαι να πω ότι το μόνο που θα υπάρχει σε λίγα χρόνια από αυτό είναι ένας σωρός από πέτρες και οι φωτογραφίες από τους κατά καιρούς επισκέπτες του χώρου. Είναι το τελευταίο βυζαντινό οχυρό του Παγγαίου που στέκεται ακόμη όρθιο», τόνισε.




“Ωρα Δημιουργίας” : Συνάντηση με τον Πολιτιστικό Σύλλογο της Παναγίας “Το Κάστρο”

Στο πλαίσιο των συναντήσεων με φορείς και συλλόγους του δήμου Καβάλας, η υποψήφια δήμαρχος Αναστασία Ιωσηφίδου συναντήθηκε την Τετάρτη το απόγευμα με το διοικητικό συμβούλιο του πολιτιστικού συλλόγου της Παναγίας “ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ”.

Παρουσία του προέδρου του συλλόγου κ. Φώτη Λαζαρίδη και υποψηφίων Δημοτικών συμβούλων της ΩΡΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ τέθηκαν καίρια θέματα που ταλαιπωρούν τους κατοίκους της παραδοσιακής αυτής συνοικίας και ζητήθηκε απο την κ. Ιωσηφίδου,  απο την θέση της Δημάρχου την επομένη των εκλογών,  να δείξει την αμέριστη μέριμνά της στην πιο όμορφη περιοχή  της πόλης της Καβάλας,  που εδώ και χρόνια βρίσκεται σε “εγκατάλειψη”.

Θέματα όπως καθαριότητα, φωτισμός, λειτουργία καταστημάτων εστίασης, θέσεις πάρκινγκ, πρόσβαση, εύρυθμη πρόσβαση σε οχήματα ΠΥ και ΕΚΑΒ, καθαρισμός οικοπέδων καθώς επίσης πολιτιστική παρουσία και εκδηλώσεις στην περιοχή,  τέθηκαν στην υποψήφια Δήμαρχο, η οποία ανέπτυξε το πρόγραμμα του συνδυασμού της για την συνοικία , δείχνοντας την ευαισθησία  και την αμέριστη προσοχή της,  για την ανάπτυξη της.