Το ΕΚΑΒ δίνει τη δική του απάντηση σχετικά με το περιστατικό που σημειώθηκε την Πέμπτη στο Κέντρο Υγείας Αβδήρων, όπου συγγενείς μιας ηλικιωμένης γυναίκας αναγκάστηκαν να τη μεταφέρουν στην οικία της με φορτηγάκι και μια πλαστική καρέκλα, λόγω έλλειψης διαθέσιμου ασθενοφόρου. Οι εικόνες αυτές προκάλεσαν αντιδράσεις και έγιναν viral στο διαδίκτυο.
Σε απάντηση δημοσιευμάτων που κάνουν λόγο για «άρνηση μεταφοράς» της ασθενούς, το ΕΚΑΒ διευκρινίζει τα γεγονότα, ώστε να αποφευχθούν τυχόν παρερμηνείες.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το Τηλεφωνικό Κέντρο του Παραρτήματος ΕΚΑΒ Αλεξανδρούπολης έλαβε κλήση στις 12:10 μ.μ. από την περιοχή Συδινής Ξάνθης για ασθενή με συμπτώματα αδιαθεσίας και ιστορικό εγκεφαλικού επεισοδίου. Το ΕΚΑΒ διαβίβασε άμεσα το σήμα στο Κέντρο Υγείας Αβδήρων, το οποίο ανέλαβε τη διακομιδή. Το ασθενοφόρο του ΚΥ Αβδήρων, συνοδεία ιατρού, μετέφερε την ασθενή στο Κέντρο Υγείας, όπου υποβλήθηκε στις απαραίτητες εξετάσεις και κλινική αξιολόγηση.
Αφού δεν κρίθηκε απαραίτητη η νοσηλεία της σε νοσοκομείο, η ασθενής έλαβε εξιτήριο. Στις 16:49, πραγματοποιήθηκε νέα κλήση στο ΕΚΑΒ Αλεξανδρούπολης με αίτημα για τη μεταφορά της στην οικία της. Ωστόσο, το τηλεφωνικό κέντρο ενημέρωσε πως δεν υπήρχε διαθέσιμο ασθενοφόρο τη δεδομένη στιγμή, καθώς το μοναδικό επιχειρησιακά ενεργό όχημα εξυπηρετούσε επείγοντα περιστατικά. Οι συγγενείς της ενημερώθηκαν ότι θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν ιδιωτικό μέσο για την επιστροφή της.
Το ΕΚΑΒ υπογραμμίζει ότι η αποτελεσματική διαχείριση των διαθέσιμων πόρων είναι ζωτικής σημασίας, ώστε τα ασθενοφόρα των Κέντρων Υγείας να παραμένουν σε ετοιμότητα για επείγουσες διακομιδές. Παράλληλα, η Διοίκηση του ΕΚΑΒ, σε συνεργασία με τη Διοίκηση της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας και Θράκης, θα εξετάσει διεξοδικά το περιστατικό, προκειμένου να βελτιωθούν οι διαδικασίες και να ενισχυθεί η επιχειρησιακή ετοιμότητα.