Μαρινάκης: Δεν ανησυχούμε για τις δηλώσεις Καραμανλή

«Δεν υπάρχει καμία ανησυχία, δεν προδικάζουμε καμία δήλωση, εμείς θα συνεχίσουμε να κάνουμε τη δουλειά μας να εφαρμόζουμε το πρόγραμμα μας» δήλωσε το πρωί της Παρασκευής ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, ερωτηθείς για το πώς αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τη σημερινή ομιλία του Κώστα Καραμανλή στην Πάτρα στο πλαίσιο της παρουσίασης του βιβλίου «Γιαβόλ» του Γιώργου Χαρβαλιά.

«Δεν νομίζω ότι θα βρεθούμε να λάβουμε μέτρα. Ο κ. Καραμανλήςτοποθετείται πάντα με ευπρέπεια. Κατά καιρούς έχει εκφράσει ανησυχίες και επιφυλάξεις αλλά πριν από εβδομάδες είχε πει ότι η κυβέρνηση υπηρετεί την εθνκιή γραμμή στα ζητήματα εξωτερικής πολοιτικής».

Όσον αφορά τις αντιδράσεις για τη διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά, ο κ. Μαρινάκης σημείωσε ότι «είναι θετικό πως όσοι βουλευτές τοποθετήκαν στάθηκαν ακριβώς σε αυτό που είπαμε από την πρώτη στιγμή, ότι η κυβέρνσηη πρέπει να προχωρήσει ενωμένη, ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για αντίδραση, δεν ήταν ευχάριστη εξέλιξη μετά την τοποθέτηση Σαμαρά».

«Από το 1993 έχει μεσολαβήσει κάτι πολύ βασικό, τα χρόνια που γκρέμισαν κάθε βεβαιότητα και έδειξαν στον κόσμο ότι το να είσαι σοβαρός είναι πολύ πιο σοβαρό από ένα τσιτάτο. Ακόμα και οι πιο σκληροί επικριτές του πρωθυπουργού ομολογούν ότι η Ελλάδα έχι ενισχυθεί. Για τους βουλευτές της ΝΔ η εικόνα αυτή της εβδομάδας που ήταν μια εβδομάδα αντίδρασης, δείχνει ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα στο κόμμα» πρόσθεσε ο κ. Μαρινάκης.

Ερωτηθείς, δε, για το ενδεχόμενο ο Αντώνης Σαμαράς να προχωρήσει σε δημιουργία νέου πολιτικού σχηματισμού, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε «το τι θα κάνει ένας πρώην πρωθυπουργός που δεν είναι πλέον στη ΝΔ, είναι δικό του θέμα. Η πρόσφατη ιστορία δείχνει ότι τα προβλήματα δεν λύονται με τέτοιες κινήσεις αλλά με την εφαρμογή πολιτικών όπως αυτές στις οποίες προχωρά η κυβέρνηση».

Καμία συζήτηση για αλλαγή του εκλογικού νόμου

Ο Παύλος Μαρινάκης ρωτήθηκε και για το ενδεχόμενο αλλαγής του εκλογικού νόμου και απάντησε ότι «εισηγήσεις για τα πάντα γίνονται. Δεν γνωρίζω ότι υπάρχει συζήτηση για αλλαγή του εκλογικού νόμου, ούτε έχει ανοίξει τέτοια κουβέντα».

«Το μόνο που ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι να εφαρμόζει το πρόγραμμά της» πρόσθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Σχολιάζοντας, τέλος, τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι «είναι σημαντικό ότι άλλαξε η αξιωματική αντιπολίτευση όχι μετά από εκλογές αλλά μετά από αποφάσεις βουλευτών, που γίνονται σεβαστές. Εμείς θέλουμε να αποκτήσει η χώρα μια σοβαρή αξιωματική αντιπολίτευση».

protothema.gr




«Νέα Δημοκρατία: Η Επανεμφάνιση Καραμανλή και Σαμαρά – Το Μήνυμα Προς Μητσοτάκη και το Μπλόκο στη Λατινοπούλου»

Εδώ και πολύ καιρό, η Νέα Δημοκρατία είχε επιλέξει μια στρατηγική έναντι κομμάτων στα δεξιά της, με ελάχιστες εξαιρέσεις: να μην σηκώνει το γάντι. Αυτή η στρατηγική ακολουθήθηκε δια μακρόν και ακολουθείται ακόμα με τον Κυριάκο Βελόπουλο, ασχέτως εκλογικών αποτελεσμάτων. Η «παράδοση», όμως, έσπασε χθες για την περίπτωση της προέδρου της Φωνής Λογικής, Αφροδίτης Λατινοπούλου, με την οποία το Μέγαρο Μαξίμου επέλεξε να τραβήξει μια σαφή διαχωριστική γραμμή.

Οι δηλώσεις της Αφροδίτης Λατινοπούλου, που κατηγόρησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι έχει «αριστερή ψυχούλα», έχουν προκαλέσει αναταραχές στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας. Η ίδια υποστήριξε ότι εκφράζει την “αληθινή” ΝΔ, ενώ έχει δηλώσει δημόσια ότι θα επιθυμούσε να δει έναν από τους πρώην πρωθυπουργούς, Καραμανλή ή Σαμαρά, στη θέση του Προέδρου της Δημοκρατίας. Η Λατινοπούλου διατηρεί σχέσεις με τους δύο πολιτικούς, καθώς είχε παραστεί σε εκδήλωση με ομιλητές τους και είχε χαιρετηθεί προσωπικά από τον Καραμανλή στις ευρωεκλογές​.
Υπό αυτό το πρίσμα, το Μέγαρο Μαξίμου θέλησε να ξεκαθαρίσει ότι δεν θα επιτρέψει άκοπα την εκ δεξιών πλαγιοκόπηση, ενώ δεν θα επιτρέψει και σε κανέναν να υποκαθιστά τη ΝΔ. «Είναι πάρα πολύ κρίσιμη η περίοδος που διανύουμε και όχι μόνο ως προς τα ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες, αλλά και ως προς την γενικότερη κατάσταση, γεωπολιτικά, για να έχουμε στη χώρα μας πολιτικούς που η ρητορική τους και οι αποστροφές τους, παραπέμπουν σε ριάλιτι προηγούμενων δεκαετιών», υπογράμμισε δηκτικά χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ο οποίος είχε και την πολιτική εντολή μετά τον «πρωινό καφέ» στο Μαξίμου να «σηκώσει το γάντι» που εδώ και καιρό πετάει η κ. Λατινοπούλου. Μάλιστα, αυτό που επεσήμανε ο κ. Μαρινάκης είναι ότι η πρόεδρος της «Φωνής Λογικής» όχι μόνο δεν είναι «η πραγματική ΝΔ», αλλά στο Ευρωκοινοβούλιο έχει ενταχθεί στην ακροδεξιά ομάδα των «Πατριωτών για την Ευρώπη», μαζί με τον Βίκτορ Όρμπαν και τη Μαρίν Λε Πεν, ούτε καν στην ομάδα της Τζόρτζια Μελόνι, για την οποία η Ελληνίδα ευρωβουλευτής δεν έχει κρύψει τον πολιτικό της θαυμασμό.
«Η κυρία Λατινοπούλου επισήμως ανήκει στην Ευρωπαϊκή Άκρα Δεξιά. Τώρα πως γίνεται ένας μέλος της Ευρωπαϊκής Άκρας Δεξιάς, να μας λέει ποια είναι και ποια δεν είναι η Νέα Δημοκρατία, δεν ξέρω πως μπορεί να συμβαίνει», συμπλήρωσε ο κ. Μαρινάκης.
«Απαντήσεις, όχι μέτωπο»
Οι κυβερνητικές πηγές ξεκαθαρίζουν ότι η Νέα Δημοκρατία δεν σκοπεύει να συνεργαστεί με κόμματα που βρίσκονται δεξιά της, παρά τις πρόσφατες δηλώσεις της Αφροδίτης Λατινοπούλου. Οι απαντήσεις που δόθηκαν σε αυτήν αποτελούν μια προσωρινή αντίδραση και δεν σηματοδοτούν την πρόθεση να δημιουργηθεί πολιτικό μέτωπο με αυτά τα κόμματα. Η κυβέρνηση φαίνεται να έχει αποφασίσει να μην αφήνει αναπάντητες τις επιθέσεις που μπορεί να επηρεάσουν την πολιτική κατάσταση.

Στο μεταξύ, το ΠΑΣΟΚ αναδεικνύεται ως ο κύριος αντίπαλος της ΝΔ, ειδικά μετά τις εσωκομματικές αλλαγές που έχει περάσει. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει προσκαλέσει τον Νίκο Ανδρουλάκη σε συνάντηση και περιμένει την απάντηση του γραφείου του προεδρεύοντος του ΠΑΣΟΚ για το αν μπορεί να πραγματοποιηθεί η συνάντηση σύντομα.

Η επανεμφάνιση των «πρώην»

Κατά τα άλλα, στον κομματικό «μικρόκοσμο» της ΝΔ συζητήθηκε η επανεμφάνιση των κ.κ. Σαμαρά και Καραμανλή στα βραβεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, ενώ είχαν απουσιάσει σε συνεννόηση από το street party για τα 50 χρόνια της ΝΔ στη Ρηγίλλης.

Οι κινήσεις τους είναι προφανές ότι δεν περνούν απαρατήρητες από το Μέγαρο Μαξίμου, το οποίο όμως δεν θέλει να σηκώσει το γάντι της αντιπαράθεσης. Η εμφάνιση των δύο πρώην πρωθυπουργών στην εκδήλωση ενός επιμελητηρίου που αφορά τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα έχει σαφές μήνυμα, ενώ ο πρόεδρός του Γιάννης Χατζηθεοδοσίου πρόσκειται πολιτικά στο ΠΑΣΟΚ. Η κοινή παρουσία Σαμαρά-Καραμανλή, πάντως, επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις ότι οι δύο πρώην πρωθυπουργοί έχουν αποφασίσει να πορεύονται en bloque το επόμενο διάστημα, όντας σε προφανή απόσταση από τις κεντρικές επιλογές της κυβέρνησης.

protothema.gr




Το τηλεφώνημα Μητσοτάκη σε Καραμανλή – Σαμαρά.

Να γεφυρώσει τις σχέσεις με τον Κώστα Καραμανλή και τον Αντώνη Σαμαρά επιχειρεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης, καθώς τη Δευτέρα είχε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί τους προκειμένου να τους προσκαλέσει προσωπικά στην εκδήλωση για τα 50 χρόνια από την ίδρυση της ΝΔ, που θα λάβει χώρα την Παρασκευή στη Ρηγίλλης.

Η κίνηση αυτή του κ. Μητσοτάκη έρχεται σε μια περίοδο που το κλίμα στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας είναι ηλεκτρισμένο και ερμηνεύεται ως ενωτική προσπάθεια, ύστερα από την ανοιχτή αμφισβήτηση των δύο πρώην πρωθυπουργών για το μοντέλο διακυβέρνησης, το ύφος εξουσίας και πολιτικές επιλογές του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η επικοινωνία, η πρώτη μετά την εκδήλωση που είχε γίνει στις αρχές Ιουλίου στο Πολεμικό Μουσείο, κατά την οποία οι δύο πρώην πρωθυπουργοί είχαν ασκήσει κριτική στα πεπραγμένα της κυβέρνησης ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες, σύντομη αλλά σε καλό κλίμα.

Δεν υπάρχουν πληροφορίες για το τι τελικά θα πράξουν.

«Φαντάζομαι πως θα έρθουν»

«Πάντα δεν είχαμε μια πιο ευνοϊκή μεταχείριση σε δυο πρώην πρωθυπουργούς, δεν την αξίζουνε; Υπήρξαν οι πρόεδροι της παρατάξεως και κάθε πρόσθετη τιμή τούς αξίζει» είπε στον Σκάι, ο Μάκης Βορίδης για το τηλεφώνημα του πρωθυπουργού, χωρίς ωστόσο να επιβεβαιώνει αν οι κύριοι Σαμαράς και Καραμανλής, θα είναι παρόντες στην επετειακή ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη την Παρασκευή.

«Φαντάζομαι πως θα έρθουν, δεν έχω όμως προς το παρόν κάποια ενημέρωση», είπε, προσθέτοντας ότι αυτό που γίνεται τώρα είναι μια «πιο επετειακή, πιο ανοιχτή και πιο χαλαρή συγκέντρωση με ιστορικό χαρακτήρα λόγω και Ρηγίλλης».

Παράλληλα, ο υπουργός Επικρατείας, επέμεινε πως η κυβέρνηση έχει ισχυρή κοινοβουλευτική πλειοψηφία για να επιτελεί το έργο της και επελέγη για αυτά τα οποία προωθεί. «Τώρα αν κάποιοι βουλευτές κάνουν ερωτήσεις, έχω εξηγήσει πως δουλειά των βουλευτών είναι να κάνουν ερωτήσεις. Μόνο την πενταετία αυτή έχουμε δεχθεί 5.000 ερωτήσεις. Και η συγκεκριμένη ερώτηση των 11 έδωσε την ευκαιρία να ανακεφαλαιώσουμε ό,τι έχουμε κάνει για το θέμα των κόκκινων δανείων».

tanea.gr

 




Επίθεση από Σαμαρά – Αιχμές από Καραμανλή σε κυβέρνηση και Μητσοτάκη

πό διασταυρούμενα πυρά κατά κεντρικών κυβερνητικών επιλογών συνοδεύτηκε η χθεσινή κοινή παρουσία των πρώην πρωθυπουργών Κώστα Καραμανλή και Αντώνη Σαμαρά σε εκδήλωση στο Πολεμικό Μουσείο. Ο κ. Σαμαράς, που υπήρξε και ο αιχμηρότερος, χαρακτήρισε «ηχηρό χαστούκι» το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών, κάνοντας λόγο για τη μικρότερη και πλέον φοβική Ν.Δ. όλων των εποχών.

Παράλληλα άσκησε ευθεία κριτική σε επιλογές όπως ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών και οι χειρισμοί στην εξωτερική πολιτική. Με πολλές αναφορές στην Ευρώπη, αλλά «φωτογραφίζοντας» με ιδιαίτερα αιχμηρό τρόπο και τις εξελίξεις στο εσωτερικό, ο κ. Καραμανλής μίλησε για αδυναμία των ηγεσιών να ακούσουν την «καμπάνα δυσφορίας» των πολιτών, ενώ σημείωσε πως είναι αδιανόητη η διολίσθηση επί εθνικών θέσεων στα ελληνοτουρκικά. «Δεν σχολιάζουμε πρώην πρωθυπουργούς», ανέφεραν πηγές στο Μαξίμου.

Χαμηλούς τόνους κρατάει το Μαξίμου

Επίσημα το Μέγαρο Μαξίμου δεν προχωρά σε κανένα σχόλιο με κυβερνητικά στελέχη να τονίζουν πως η Κυβέρνηση «δεν σχολιάζει δηλώσεις πρώην πρωθυπουργών».

Η Κυβέρνηση, έλεγε γαλάζιο στέλεχος στο CNN Greece ακολουθεί την δοκιμασμένη στρατηγική της εποχής του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, την οποία είχε εφεύρει ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, δηλαδή το ότι οι πρώην Πρωθυπουργοί μπορούν να λένε ό,τι θέλουν.




«Κοινό μέτωπο» Σαμαρά – Καραμανλή κατά κυβέρνησης | Οι αιχμές, τα παράπονα και τα «καμπανάκια»

Ολομέτωπη επίθεση στην κυβέρνηση και προσωπικά στον Κυριάκο Μητσοτάκη εξαπέλυσε ο Αντώνης Σαμαράς στην κοινή του εμφάνιση με τον Κώστα Καραμανλή στο Πολεμικό Μουσείο, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του βιβλίου του Μανώλη Κοττάκη, «Οι Απόρρητοι Φάκελοι Καραμανλή».

Ο πρώην πρωθυπουργός άσκησε κριτική στο νόμο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών αλλά και στην εξωτερική και οικονομική πολιτική. Μιλώντας για την τελευταία του δημόσια εμφάνιση στη Βουλή, στην ψήφιση του νομοσχεδίου για τον γάμο ομοφύλων, υπενθύμισε όσα είχε πει, τονίζοντας:
«Η υπερβολική αυτοπεποίθηση, μπορεί να την οδηγήσει να ξεκοπεί από την πραγματικότητα…Και από την κοινωνία…Επειδή λοιπόν ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι έκανε το σωστό με αυτό το νομοσχέδιο, αναρωτιέμαι εάν άκουγε τι του έλεγαν οι βουλευτές μας πριν λίγες ημέρες στη Βουλή. Εάν άκουσε την ψήφο του ελληνικού λαού. Δεν ξέρω ποιους ακούει αλλά ας καταλάβει ότι κάνει λάθος να επιμένει στο λάθος. Φθάσαμε στο σημείο, στο περιβόητο νομοσχέδιο για τον γάμο, να θέτω συγκεκριμένα ερωτήματα επί της ουσίας, κι όχι μόνο δεν μου απάντησε κανείς αλλά οργανώθηκαν “κενά έδρανα” την ώρα που μιλούσα… Αφού λοιπόν η κυβέρνηση αντιμετωπίζει έτσι ακόμη και τον πρώην πρωθυπουργό και πρόεδρό της, γιατί να μην σας θεωρήσει ο κόσμος αλαζόνες κύριοι;»

Στη συνέχεια, ο πρώην πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο πρόσφατο αποτέλεσμα των ευρωεκλογών:

«Το πολιτικό σύστημα καλείται να αναθεωρήσει πλήρως τους όρους της αντιπαράθεσης. Ειδάλλως, προβλέπω, θα καταρρεύσει. Και για να μη συμβεί αυτό απαιτείται η επιστροφή στην πολιτική. Επιστροφή στις ρίζες, επιστροφή στις ιδέες και στις αρχές των κομμάτων και των παρατάξεων.

Μετά από το χειρότερο εκλογικό αποτέλεσμα, σε αριθμό ψήφων, στην ιστορία της παράταξης, οι αναφορές σε “αποϊδεολογικοποίηση”, και οι συγκρίσεις με άλλες, τελείως διαφορετικές, εποχές δείχνουν αδυναμία κατανόησης της κρισιμότητας των περιστάσεων και είναι , το λιγότερο, ατυχείς.

Έχει σκεφθεί η κυβέρνηση ότι το περιβόητο “41%” ήταν το αποτέλεσμα του φόβου που προκαλούσε στον ελληνικό λαό η πιθανότητα επιστροφής του ΣΥΡΙΖΑ όταν οι δημοσκοπήσεις τον έδειχναν πολύ υψηλά στις πρώτες εκλογές του 2023; Έπεσαν έξω οι δημοσκοπήσεις βέβαια… Αλλά όταν κατέρρευσε εκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ κι εξέλιπε αυτός ο φόβος, μετά από έναν μόλις μήνα, στις δεύτερες εκλογές, ξαναπήραμε μεν 41% αλλά χάσαμε 300.000 κόσμο που, ήδη, από τότε αρνήθηκε να μας ξαναψηφίσει…», είπε χαρακτηριστικά ο Αντώνης Σαμαράς.

Αναφέρθηκε και στη λάθος στρατηγική της ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ:

«Έχει γίνει κατανοητό ότι, επειδή μετά τις περυσινές εκλογές υιοθετήσαμε θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ σε σειρά θεμάτων, διαλύθηκε το αντι-ΣΥΡΙΖΑ μέτωπο που χτίσαμε από τη συγκυβέρνηση 2012-2014;

Και μάλιστα ενός ΣΥΡΙΖΑ, που έχει γίνει έξι κομμάτια, και περισσότερο θυμίζει Δελφινάριο παρά κόμμα. Μια Αριστερά αξιοθρήνητη, που ψελλίζει μόνον εντυπωσιακές ανοησίες, μια αριστερά ασύνταχτη πολιτικά με μηδενικό ιδεόγραμμα και παραδομένη στην ακρότητα του δικαιωματισμού και μόνο.

Καλό θα είναι να αναρωτηθούν ορισμένοι εάν για το ιστορικά αρνητικό εκλογικό αυτό αποτέλεσμα για την παράταξη, για το ρεκόρ της αποχής και για την σταθεροποίηση του υπερδεξιού – λαϊκίστικου μπλοκ σε υψηλά ποσοστά, ευθύνεται και η αντίληψη περί αποϊδεολογικοποίησης.

Για παράδειγμα, ο γάμος των ομόφυλων για την Αριστερά είναι «μια χαρά», για εμάς είναι πρόβλημα!».

Ο κ. Σαμαράς μίλησε για φοβική Νέα Δημοκρατία λέγοντας:

«Πώς και γιατί δημιουργήθηκε “η μικρότερη και πιο φοβική” Νέα Δημοκρατία όλων των εποχών, σε αυτές τις εκλογές; Μήπως ο ιστορικά μικρότερος αριθμός ψήφων δείχνει ότι το δέντρο, πράγματι, ούτε ψηλώνει, ούτε απλώνεται, ακριβώς διότι αποκόπηκε από τις ρίζες του;

Ο ελληνικός λαός εμπιστεύτηκε την κεντρο-δεξιά να τον κυβερνήσει, κι όχι τους ..πολιτικούς “γιατρούς χωρίς σύνορα”. Κι η Ελλάδα απαιτεί πρωτοβουλίες πολιτικής ανασύνταξης κι όχι πολιτικής αποδυνάμωσης».

Σαμαράς: «Στα εθνικά, τρώμε την μια προσβολή μετά την άλλη»

Στα εθνικά θέματα, η εικόνα της χώρας μας είναι αποκαρδιωτική υπογράμμισε ο κ. Σαμαράς και συνέχισε: «Τρώμε την μια προσβολή, την μια ταπείνωση, μετά την άλλη! Από τους Σκοπιανούς, τους Αλβανούς και, φυσικά, τους …”φίλους” μας τους Τούρκους. Είναι αδιανόητα όσα συμβαίνουν.

Προειδοποίησα και για την ανάγκη σταδιακής απεμπλοκής μας από την επαίσχυντη Συμφωνία των Πρεσπών, την οποία τα Σκόπια από την αρχή δεν τήρησαν, όπως δεν είχαν τηρήσει ούτε την Ενδιάμεση Συμφωνία του Ανδρέα Παπανδρέου».

Μάλιστα απηύθυνε και έκκληση στον πρωθυπουργό για βέτο στην Αλβανία:

«Καλώ τον πρωθυπουργό να αποφασίσει, άμεσα, την αλλαγή της ακολουθούμενης εξωτερικής πολιτικής. Να επιστρέψει στις ιστορικές παρακαταθήκες της Παράταξης. Να ασκήσει βέτο στην Αλβανία. Να προετοιμάσει, μέσω δημιουργίας μιας ισχυρής νομικής και πολιτικής ομάδας εμπειρογνωμόνων, την απεμπλοκή από την εθνικά επικίνδυνη Συμφωνία των Πρεσπών.

Να ασκήσει, όπως και η Βουλγαρία, βέτο σε κάθε βήμα των Σκοπίων, τον αλυτρωτισμό των οποίων οφείλουμε να καταγγείλουμε εδώ και τώρα, παντού. Να αναθεωρήσει πλήρως την …”Φιλία” με την Τουρκία, καθιστώντας σαφές στην πράξη ότι δεν εκβιαζόμαστε, δεν απειλούμαστε και δεν φοβόμαστε. Υπάρχουν όρια».

Για την υπόθεση Μπελέρη είπε ότι είναι «απόλυτη εικόνα αδυναμίας».

«Γνωρίζω πολύ καλά τι είναι άσκηση πιέσεων από φίλους, είναι συνήθως για το δικό τους συμφέρον», πρόσθεσε.

Κατηγόρησε τους «σύγχρονους Κίσσινγκερ» και τόνισε: «Παραμένουμε κομιλφό στα εθνικά μήπως μας κακολογήσει κανένας». Ζήτησε δε απεμπλοκή από την Συμφωνία των Πρεσπών.

Για τη Θράκη είπε: «Με λένε ακραίο, όταν απέλασε τον Τούρκο πρόξενο ήμουν ακραίος; Ή είναι ακραίο ότι σήμερα το προξενείο και οι ψευτομουφτήδες αλωνίζουν και συμμετέχουν από τουρκικό κόμμα»

«Δεν είμαστε συμβιβασμένο πλήθος, είμαστε πατριώτες», κραύγασε.

«Τις θέσεις μου δεν τις διαπραγματεύτηκα και δεν θα τις διαπραγματευτώ για κάποιο αξίωμα. ‘Ήμουν, είμαι και θα είμαι παρών», κατέληξε βάζοντας τέλος σε διάφορα σενάρια που τον θέλουν να ενδιαφέρεται για τη θέση του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Κώστας Καραμανλής: Απαιτείται εθνική ομοψυχία

Ανεβαίνοντας με τη σειρά του στο βήμα ο Κώστας Καραμανλής και μιλώντας για τα ευρωπαϊκά δεδομένα είπε: «Η Ευρώπη στην οποία πιστέψαμε και για την οποία αγωνιστήκαμε διολισθαίνει σε βαθιά κρίση». Κατηγόρησε την Ευρώπη για το χειρισμό της ελληνικής κρίσης. Έκανε λόγο για απαξίωση όσων σέβονται τις ρίζες τους, την πίστη τους την εθνική τους υπερηφάνεια. Μίλησε για κίνδυνο ανάφλεξης στα Βαλκάνια και αναφέρθηκε εκτενώς στην αποχή των ευρωεκλογών:

«Όταν η αποχή φθάνει στο 60%, όταν 6 στους 10 των εκλογέων απέχουν, όπως δυστυχώς συνέβη και στην δική μας χώρα, δεν είναι ώρα εφησυχασμού αλλά ώρα επείγοντος συναγερμού. Αυταπάτες ούτε χωρούν ούτε συγχωρούνται. Στην μεγάλη τους πλειοψηφία όσοι πολίτες επιλέγουν την αποχή εκφράζουν δια αυτού του τρόπου την δυσαρέσκεια τους και την ενόχλησή τους. Και μάλιστα όχι προς ένα μόνο συγκεκριμένο κόμμα. Στο μεγαλύτερο ποσοστό της η αποχή ισοδυναμεί με συνολική απόρριψη του πολιτικού συστήματος και της μορφής που παίρνει η δημόσια ζωή!».

Οι αντιδράσεις του μεγαλύτερου τμήματος της Ευρωπαϊκής ηγεσίας -είπε ο κ. Καραμανλής – δεν δείχνουν ούτε συνειδητοποίηση του τι πραγματικά συνέβη, ούτε σοβαρό προβληματισμό για το τι γίνεται λάθος, ούτε βέβαια ειλικρινή διάθεση για ουσιαστικές διορθωτικές κινήσεις.

«Αίφνης η Ευρώπη γέμισε από λαϊκιστές, ακροδεξιούς, φιλοφασίζοντες και θρησκόληπτους. Από καθυστερημένους που δεν μπορούν να συλλάβουν τις σύγχρονες τάσεις και προτεραιότητες της πολυπολιτισμικότητας, του άκρατου δικαιωματισμού, της παντοκρατορίας των

αγορών κι ενός αδιαφανούς τραπεζικού συστήματος, του σταδιακού εξοβελισμού του έθνους – κράτους. Όλα αυτά όμως είναι δείγματα νοσηρής και επικίνδυνης νοοτροπίας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ελληνοτουρκικά και Χάγη

Ο πρώην πρωθυπουργός έκανε εκτενή αναφορά στην προκλητικότητα της Τουρκίας και στο ενδεχόμενο προσφυγής στην Χάγη:

«Πιστεύω ότι καμμιά Ελληνική Κυβέρνηση δεν θα ήταν διατεθειμένη να υποχωρήσει σε μείζονα εθνικά θέματα και να αποδεχθεί ρυθμίσεις σε βάρος των εθνικών συμφερόντων. Πρώτον, διότι αποκλείω την πιθανότητα να το επιθυμεί. Αλλά επιπρόσθετα δεν θα μπορούσε, διότι θα βρισκόταν αντιμέτωπη με την ομόθυμη και σθεναρή αντίδραση των Ελληνίδων και των Ελλήνων».

«Είναι λοιπόν αδύνατη και αδιανόητη η σύναψη συνυποσχετικού που θα κρύβει τεχνηέντως και εκ του πονηρού, υπό το πρόσχημα της προσφυγής στο ΔΔ της Χάγης για την οριοθέτηση της ΑΟΖ και της υφαλοκρηπίδας, την εκχώρηση με ασαφείς και διπλωματικά ευρηματικές διατυπώσεις, δικαιώματος στο ΔΔ να αποφανθεί περί του εύρους των χωρικών υδάτων ή ακόμα και της εδαφικής κυριαρχίας νήσων και βραχονησίδων. Είμαι κατηγορηματικός σε αυτό», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι απαιτείται εθνική ομοψυχία και υψηλό εθνικό φρόνημα:

«Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται διαρκής εγρήγορση και ετοιμότητα, καθαρές απαντήσεις μη επιδεχόμενες παρερμηνεία, πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική

συνεχούς αναζήτησης ερεισμάτων στον διεθνή χώρο και βέβαια ισχυρές ένοπλες δυνάμεις και αποτρεπτική ικανότητα. Πάνω απ’ όλα όμως επιβάλλει εθνική ομοψυχία και υψηλό εθνικό φρόνημα από όλους μας».

Τι λένε από το Μέγαρο Μαξίμου

Μετά τις ομιλίες των δυο πρώην πρωθυπουργών, πηγές του Μεγάρου Μαξίμου έλεγαν: «Δεν σχολιάζουμε δηλώσεις ή ομιλίες πρώην πρωθυπουργών». Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ερωτηθείς από τους δημοσιογράφους είπε «ουδέν σχόλιο», ενώ η Ντόρα Μπακογιάννη στην ίδια ερώτηση απάντησε: «ειπώθηκαν ενδιαφέροντα πράγματα αλλά η κυβέρνηση δεν κινδυνεύει».

newsbomb.gr




Στη Βουλή η δικογραφία κατά Καραμανλή για τα Τέμπη

O αντιπρόεδρος του κοινοβουλίου Θανάσης Μπούρας ανακοίνωσε από την Ολομέλεια τη διαβίβαση Βουλή δικογραφίας κατά του πρώην υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για νέα μήνυση που υποβλήθηκε σε βάρος του Αχιλλέα Καραμανλή από τραυματία του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη. Η εν λόγω δικογραφία απεστάλη από τη δικαιοσύνη στις 13 Μαρτίου 2024 στο πλαίσιο του άρθρου 86 του Συντάγματος και του νόμου περί ευθύνης υπουργών.

Να σημειωθεί ότι πριν από περίπου 15 ημέρες ο εισαγγελέας Λάρισας απέστειλε στοιχεία των δικών του ερευνών προκειμένου να συσχετιστούν με τις εργασίες και τα πορίσματα της εξεταστικής επιτροπής που συγκροτήθηκε για την υπόθεση των Τεμπών.

Στις 20 Μαρτίου αναμένεται να συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής το τελικό πόρισμα έπειτα από σχετικό αίτημα που υπέβαλλαν 64 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.

Πηγή: newsbomb.gr




Η πρώτη εμφάνιση του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή ως προέδρου της ΣΕΚΕ

Χαιρετισμό, όχι ως πολιτικός αλλά ως πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου των εταιρειών της Συνεταιριστικής Ένωσης Καπνοπαραγωγών Ελλάδος (ΣΕΚΕ Α.Ε.), απηύθυνε ο Κώστας Καραμανλής με την ευκαιρία εκδήλωσης της Japan Tobacco International που δραστηριοποιείται στην Ξάνθη και η οποία διατηρεί μακροχρόνιες και στενές σχέσεις συνεργασίας με την ΣΕΚΕ.

Στο βίντεο που παρουσιάζει το protothema.gr, o κ. Καραμανλής αφού τονίζει την ιστορία αλλά και τη σημασία του καπνού ως προϊόντος για την οικονομία μας διαχρονικά, χαιρέτησε τις δραστηριότητες της JTI στην ακριτική περιοχή της Θράκης, επισημαίνοντας πως αυτές αποτελούν πυλώνα της ανάπτυξης, των εξαγωγών αλλά και της κοινωνικής συνοχής της περιοχής με τις θέσεις εργασίας που προσφέρουν.

Παράλληλα ο πρώην πρωθυπουργός υπογράμμισε και τη συνεχώς αναπτυσσόμενη δραστηριότητα της ΣΕΚΕ που αυξάνει συνεχώς την παρουσία στην νοτιανατολική Ευρώπη όχι μόνον με πρόϊόντα καπνού αλλά και πολλά άλλα.

Τέλος ευχήθηκε τη συνέχιση της συνεργασίας ΣΕΚΕ – JTI, συνεργασία που έχει όλες τα εχέγγυα να επεκταθεί προς όφελος και των δύο πλευρών.