Ανδρουλάκης: Όταν προκύπτει στοιχειοθετημένο δικαστικό πόρισμα θα κάνουμε αίτημα για προανακριτική

Αιχμές προς το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας άφησε ανοίγοντας τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Πολιτικού Κέντρου, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης.

Ειδικότερα, κατά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Πολιτικού Κέντρου, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, σημείωσε:
«Όταν προκύπτει στοιχειοθετημένο δικαστικό πόρισμα, θα προχωρούμε σε αίτημα συγκρότησης προανακριτικής επιτροπής ώστε τα πολιτικά πρόσωπα να βρεθούν ενώπιον του φυσικού τους δικαστή.
Αυτό πράξαμε στην περίπτωση του πορίσματος της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για τον Κώστα Καραμανλή και τώρα για τον Χρήστο Τριαντόπουλο. Μπορεί να δεσμευτεί για το ίδιο η Νέα Δημοκρατία;».
Πηγή:cnn.gr



Στήριξε τον μικρό Πέτρο | Μαζί μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά!

Οι γονείς του μικρού Πέτρου απευθύνουν έκκληση για βοήθεια μέσω της ΠΡΑΞΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, αφού δεν έχουν τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στο υπέρογκο κόστος του χειρουργείου, καθώς και στα έξοδα που θα προκύψουν για τη μετακίνηση και τη διαμονή τους, αφού η επέμβαση θα πραγματοποιηθεί σε εξειδικευμένη κλινική του εξωτερικού.

Ο μικρός Πέτρος πρέπει να υποβληθεί άμεσα στο τρίτο του καρδιολογικό χειρουργείο, το οποίο είναι απολύτως απαραίτητο για την πλήρη αποκατάσταση της καρδούλας του. Δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΡΑΣΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ! Θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά ώστε να εξασφαλίσουμε το χειρουργείο του μικρού μαχητή!

ΤΡΟΠΟΙ ΒΟΗΘΕΙΑΣ:
– online με IRIS, Paypal, Viva Wallet ή μέσω τραπεζικής κατάθεσης μπαίνοντας στην ιστοσελίδα μας και παρακολουθώντας ζωντανά την εξέλιξη της εκστρατείας: https://praxiagapis.gr/campaign/support-petros-691/

– με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό σημειώνοντας στην αιτιολογία : ΠΕΤΡΟΣ . Έπειτα, συμπληρώστε το παρακάτω δελτίο δωρεάς για να σας αποστείλουμε την απόδειξη: https://praxiagapis.gr/forma-apodeixis/

Τράπεζα Πειραιώς

Αριθμός λογαριασμού: 5222091702771

IBAN: GR4101722220005222091702771

SWIFT-BIC: PIRBGRAA

Δικαιούχος: ΠΡΑΞΗ ΑΓΑΠΗΣ-ACT OF KINDNESS

Εθνική Τράπεζα

Αριθμός λογαριασμού: 21000630539

IBAN: GR4401102100000021000630539

SWIFT-BIC: ETHNGRAA

Δικαιούχος: ΠΡΑΞΗ ΑΓΑΠΗΣ-ACT OF KINDNESS

Alpha Bank

Αριθμός λογαριασμού: 701002002030506

IBAN: GR0401407010701002002030506

SWIFT-BIC: CRBAGRAA

Δικαιούχος: ΠΡΑΞΗ ΑΓΑΠΗΣ-ACT OF KINDNESS

Eurobank

Αριθμός λογαριασμού: 00260024130201219506

IBAN: GR6502600240000130201219506

SWIFT-BIC: ERBKGRAA

Δικαιούχος: ΠΡΑΞΗ ΑΓΑΠΗΣ-ACT OF KINDNESS

Για εύκολη αντιγραφή- επικόλληση λογαριασμών: https://praxiagapis.gr/bank-account/

–Με τον μοναδικό κωδικό ηλεκτρονικής πληρωμής της εκστρατείας RF08917199691691691691691 μέσω του διατραπεζικού συστήματος πληρωμών ΔΙΑΣ

– στείλτε SMS στο 19825 με τη φράση: : ΠΕΤΡΟΣ 691 (Χρέωση 2,71€ /SMS)

  • Η παραπάνω χρέωση συμπεριλαμβάνει ΦΠΑ και τέλος κινητής τηλεφωνίας. O αριθμός είναι διαθέσιμος για όλους τους παρόχους σταθερής και κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα

 




Γυναίκα κατήγγειλε τον βίαιο «στόκερ» της στον Βόλο – «Θα κυκλοφορείς γυμνή στο χωριό, θέλω να κάνουμε σεξ»

«Τον φοβάμαι αυτόν τον άντρα»

Σε ποινή φυλάκισης με αναστολή καταδίκασε δικαστήριο στον Βόλο έναν 55χρονο που είχε γίνει στοκερ μιας 40χρονης την οποία, όπως κατήγγειλε η γυναίκα, απειλούσε να της βγάλει τα ρούχα και να την αφήσει γυμνή μέσα στο χωριό, σύμφωνα με το thenewspaper.

Το ιστορικό

Η 40χρονη παθούσα το απόγευμα της Παρασκευής 6 Δεκεμβρίου επέστρεφε από το μάρκετ της γειτονιάς της. Στο σημείο ήταν παρκαρισμένη μια νταλίκα που της περιόριζε το οπτικό πεδίο. Ο 55χρονος κατηγορούμενος που την ενοχλούσε από το καλοκαίρι, εμφανίστηκε μπροστά της. Η ίδια αντέδρασε και του ζήτησε να μην την ακουμπήσει. Εκείνος της έριξε μια μπουνιά, δεξιά στην κοιλιά και έφυγε χαμογελαστός.

Η παθούσα τηλεφώνησε στην κουμπαρά της και ζήτησε συμβουλές επειδή φοβόταν μην ξεσπάσει καυγάς ανάμεσα στον δράστη και τον σύζυγό της. Στη συνέχεια μετέβη στο σπίτι του κατηγορουμένου, όπου ενημέρωσε την σύζυγό του. Λίγο αργότερα πήγε στο Κέντρο Υγείας Αργαλαστής για να της παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες, καθώς πονούσε πολύ και οι γιατροί έκριναν ότι πρέπει να διακομιστεί στο Γενικό Νοσοκομείο Βόλου, για περισσότερες εξετάσεις. Κατά τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου, μετέβη στο Αστυνομικό Τμήμα Ν. Πηλίου στις Μηλιές, όπου και έκανε την καταγγελία.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε η ίδια στο δικαστήριο, ο κατηγορούμενος την παρενοχλούσε από το καλοκαίρι. Υπήρξαν φορές που ο φερόμενος ως δράστης εισχώρησε στην αυλή του σπιτιού της και την θώπευσε στο στήθος. «Με άρπαξε από το χέρι και μου ζήτησε να κάνουμε σεξ. Άλλη φορά με απείλησε ότι θα μου βγάλει τα ρούχα και θα με αφήσει γυμνή στο χωριό. Προσπαθούσα μόνη μου να το τακτοποιήσω για να μην ξεσπάσει καβγάς με τον άντρα μου. Τον φοβάμαι αυτόν τον άντρα» δήλωσε.

Ως μάρτυρας κατέθεσε και η 45χρονη σύζυγος του κατηγορουμένου. Δήλωσε ότι πήγε στο σπίτι της η παθούσα και της δήλωσε ότι θα κάνει μήνυση στον σύζυγό της καθώς την χτύπησε και την έβρισε. «Εγώ θα βάλω τον άντρα σου φυλακή» της δήλωσε. Η 45χρονη δήλωσε ότι ο σύζυγός της τα αρνήθηκε όλα, όταν τον ρώτησε.

Ο ίδιος ο κατηγορούμενος αρνήθηκε και ενώπιον δικαστηρίου ότι την χτύπησε και ότι την παρενοχλεί. Δήλωσε ότι την χαιρέτησε στον δρόμο, μετά το καφενείο και εκείνη τον έβρισε.

Οι δυο οικογένειες φέρεται να είχαν καλές σχέσεις στο παρελθόν, ωστόσο μια θέση στάθμευσης έφερε τη ρήξη. Ο κατηγορούμενος άφηνε το όχημα του έξω από το σπίτι της οικογένειας της παθούσας παρ’ ότι η οικία του είναι αρκετά μακριά.

Η εισαγγελέας πρότεινε να μετατραπεί η κατηγορία του κατηγορουμένου από απλή σωματική βλάβη σε επικίνδυνη σωματική βλάβη, πράγμα το οποίο απορρίφθηκε.

Ο συνήγορος του ζήτησε το ελαφρυντικό του πρότερου έντιμου βίου, αλλά ο πρόεδρος επικαλέστηκε ότι ο κατηγορούμενος παρενοχλεί την παθούσα από το καλοκαίρι και έτσι απέρριψε το αίτημα.

Τέλος, το δικαστήριο έκρινε τον 55χρονο κατηγορούμενο ένοχο και του επέβαλλε ποινή φυλάκισης 12 μηνών με την αναστολή και την έφεση να έχει αναστέλλουσα δύναμη μόνο υπό τον όρο να μην πλησιάσει ο 55χρονος την παθούσα σε απόσταση μικρότερη των 50 μέτρων, καθώς και να μην επικοινώνησε ποτέ μαζί της.




Καιρός: Έρχεται ολική ανατροπή του σκηνικού | Πώς θα κάνουμε Χριστούγεννα

Την πορεία του καιρού στην χώρα μας για τον μήνα Δεκέμβριο παρουσίασε με μία μακροσκελή ανάρτηση ο Λευτέρης Σούσος.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα που παρουσίασε ο προγνώστης καιρού, ο τελευταίος μήνας του χρόνου θα είναι ιδιαίτερα άστατος, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε χιόνια ακόμα και σε χαμηλότερα υψόμετρα τα Χριστούγεννα.

Η ανάρτηση του Λευτέρη Σούσου

«Τα μακροπρόθεσμα στοιχεία δείχνουν για ένα Δεκέμβρη αρκετά άστατο για τη χώρα. Περιμένουμε μεγάλα ύψη βροχής και χιόνια στα κεντροβόρεια κυρίως ορεινά αλλά και ημιορεινά, με την θερμοκρασία στο σύνολο του μήνα να βρίσκεται κοντά στα κανονικά επίπεδα έως ελαφρώς χαμηλότερα και ο υετός μέχρι το τέλος του μήνα θα βρεθεί πάνω από το μέσο όρο για την εποχή, δηλαδή ένας μήνας υετοφόρος. Μετά από καιρό, δείχνει ότι ο Δεκέμβριος 2024 θέλει να αναπληρώσει τις βροχές των προηγούμενων μηνών που δεν έπεσαν και να κυλήσουμε σε μια φυσιολογική κατάσταση για την εποχή στις περισσότερες ημέρες του, με μικρά διαστήματα βελτίωσης.

Πάμε να δούμε παρακάτω τι συμπέρασμα βγάζουν τα παγκόσμια στοιχεία ανά 5ήμερο.

1 έως 5 Δεκεμβρίου: Κακοκαιρία στα περισσότερα τμήματα της χώρας μέχρι και τις 2 του μήνα με σταδιακή βελτίωση στα δυτικά και βόρεια και άστατος καιρός στην υπόλοιπη ανατολική χώρα. Στις 3 του μήνα άστατος καιρός στα ανατολικά και τα νότια με περιορισμό των φαινομένων μέσα στη ημέρα κυρίως στα νοτιοανατολικά νησιωτικά. Σταδιακή εξασθένηση των φαινομένων και στα νοτιοανατολικά τμήματα στις 4 του μήνα. Ένα νέο χαμηλό στις 4 του μήνα θα αρχίζει να προσεγγίζει από τα δυτικά τη χώρα μας δίνοντας άστατος καιρό στο Ιόνιο, τις δυτικές ηπειρωτικές/παραθαλάσσιες περιοχές και σε κεντρικές και βόρειες περιοχές και λίγα φαινόμενα τοπικού χαρακτήρα στα ανατολικά. Στις 5 του μήνα ο καιρός θα αρχίζει να επιδεινώνεται στο μεγαλύτερο κομμάτι της χώρας και στην Αττική. Η θερμοκρασία θα βρεθεί περίπου 3 βαθμούς κάτω από τα κανονικά επίπεδα και σε ορεινά/ημιορεινά της δυτικής, κεντρικής και βόρειας χώρας η θερμοκρασία θα σημειώνει παγετό.

6 έως 10 Δεκεμβρίου: Άστατος καιρός με βροχές ή σποραδικές καταιγίδες στο μεγαλύτερο κομμάτι της χώρας με σταδιακή εξασθένηση του χαμηλού. Στις 7 του μήνα άστατος καιρός στην ανατολική κυρίως Ελλάδα και λιγότερα φαινόμενα στα δυτικά και νότια. Όσο θα βαδίζουμε προς τις 2-3 τελευταίες ημέρες τις περιόδου ο καιρός θα ξανά επιδεινωθεί με βροχές στα πεδινά και χιονοπτώσεις σε ορεινές περιοχές της κεντρικής και βόρειας ηπειρωτικής χώρας. Οι θερμοκρασίες θα βρεθούν κοντά στις κανονικές τιμές για την εποχή.

11 έως 15 Δεκεμβρίου: Ο άστατος καιρός συνεχίζεται κατά περιόδους στις πρώτες ημέρες της περιόδου, ενώ όσο θα βαδίζουμε προς τις τελευταίες ημέρες θα παρουσιάσει ο καιρός βελτίωση. Οι θερμοκρασίες θα βρεθούν κοντά σε κανονικές τιμές για την εποχή έως ελαφρώς τοπικά υψηλότερες στα πιο νότια νοτιοανατολικά τμήματα.

16 έως 20 Δεκεμβρίου: Ατμοσφαιρική διαταραχή θα επηρεάσει κατά διαστήματα το μεγαλύτερο κομμάτι της χώρας, μιας που ο αντικυκλώνας θα απουσιάζει και θα επιτρέπει να σχηματίζονται διαταραχές στη κεντρική Μεσόγειο. Το θερμόμετρο συνεχίζει στον ίδιο ρυθμό να κυμαίνεται κοντά στα κανονικά έως ελαφρώς υψηλότερα τοπικά για τα πιο νότια νοτιοανατολικά τμήματα.

21 έως 25 Δεκεμβρίου: Η τάση συνεχίζει να δείχνει μικρά διαλείμματα βελτίωσης και οι υψηλές πιέσεις να βρίσκονται αρκετά δυτικά από τη χώρα μας, ως αποτέλεσμα να συνεχίζεται η ίδια ατμοσφαιρική κυκλοφορία με βροχοπτώσεις στο μεγαλύτερο τμήμα της χώρας και χιονοπτώσεις στα ορεινά. Θερμοκρασιακά θα βρισκόμαστε κοντά σε κανονικές τιμές έως ελαφρώς υψηλότερες για την εποχή.

26 έως 31 Δεκεμβρίου: Πιθανή τάση όσο θα βαδίζουμε προς τις τελευταίες ημέρες του χρόνου να υπάρξει ψυχρή κατεβασιά κρύου αέρα και οι χιονοπτώσεις να κατέβουν και σε πιο χαμηλά υψόμετρα, μιας που θα υπάρχει κινητικότητα διαταραχών προς τη χώρα μας σε αυτό το διάστημα.»




Θόδωρος Μουριάδης | Όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε τον κόσμο των ζώων καλύτερο!

Το μήνυμα του Δημάρχου Καβάλας για την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων (4 Οκτωβρίου)

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων προσφέρεται αφενός μεν για την αποστολή μηνυμάτων ευαισθητοποίησης προς την κοινωνία και αφετέρου για την προβολή ενεργειών που συνέβαλαν στην αναβάθμιση του πλαισίου προστασίας των δικαιωμάτων τους.

Ο Δήμος Καβάλας, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και συλλογικότητες, υλοποιεί εκδηλώσεις ενημέρωσης του κοινού, με απώτερο στόχο την άμεση επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τόσο τα αδέσποτα, όσο και τα δεσποζόμενα ζώα, και την αποτροπή των φαινομένων βάναυσης συμπεριφοράς εναντίον τους.

Παράλληλα, αξιοποιώντας τους διαθέσιμους πόρους ευρωπαϊκών προγραμμάτων και τη διάθεση προσφοράς των φιλοζωικών οργανώσεων, δημιούργησε σύγχρονες υποδομές για τη φιλοξενία τους, όπως το νέο κυνοκομείο Ζυγού, και πραγματοποίησε οργανωμένες δράσεις, για την ολοκληρωμένη και ουσιαστική τους φροντίδα.

Το αρμόδιο τμήμα του Δήμου Καβάλας, από την αρχή της δεύτερης θητείας της διοίκησης μας μέχρι τις 3 Οκτωβρίου 2024, προχώρησε σε 327 στειρώσεις, 139 υιοθεσίες, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, 90 εμβολιασμούς και τέστ λεϊσμανίασης, 326 περισυλλογές και επανεντάξεις και στην εκτέλεση 168 πράξεων περίθαλψης.

Όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε τον κόσμο των ζώων καλύτερο»!

Θεόδωρος Μουριάδης
Δήμαρχος Καβάλας

 

www.kavalapost.gr




Μάκης Παπαδόπουλος: «Απαλλαγή επαγγελματιών Αγ. Νικολάου και Πλ. Καπνεργάτη από τα δημοτικά τέλη: ας το κάνουμε όπως η Άρτα!»

Τον Φεβρουάριο καταθέσαμε την πρότασή μας για πλήρη απαλλαγή των επαγγελματιών στην περιοχή του Αγ. Νικολάου από δημοτικά τέλη, τέλη τραπεζοκαθισμάτων και λογαριασμούς ΔΕΥΑΚ, για δύο χρόνια, λόγω της καθυστέρησης στην εκτέλεση εργασιών εκεί.

Την ίδια πρόταση καταθέσαμε και για τους επαγγελματίες στην Πλατεία Καπνεργάτη.

Η Δημοτική Αρχή απέρριψε την πρότασή μας επικαλούμενη περιορισμούς στη Νομοθεσία.

Ωστόσο, ο Δήμος Άρτας εφαρμόζει για δύο χρόνια (το 2023 και το 2024) το μέτρο της πλήρους απαλλαγής από δημοτικά τέλη και τέλη τραπεζοκαθισμάτων και εξετάζει τη δυνατότητα απαλλαγής και από τους λογαριασμούς νερού για τους επαγγελματίες της περιοχής όπου εκτελείται το αντίστοιχο έργο του Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου στην Άρτα.

Η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας δεν έχει πια καμία δικαιολογία!

Ζητούμε να εφαρμόσει άμεσα τα μέτρα ελάφρυνσης των επαγγελματιών, όπως ο Δήμος Άρτας!




Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμο σε πεζούς | Τι απαγορεύει να κάνουμε

Ο νέος ΚΟΚ είναι αρκετά αυστηρός, όμως έχει σαν στόχο να προστατεύσει τόσο τους οδηγούς όσο φυσικά και τους πεζούς που κυκλοφορούν στο δρόμο, γι’ αυτό το λόγο τιμωρεί με πρόστιμο κάθε κατηγορία ανθρώπων.

Πιο συγκεκριμένα κόμη και για τους πεζούς, που αποτελούν την πιο ευάλωτη ομάδα χρηστών των δρόμου και προστατεύονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο ΚΟΚ. προβλέπει πρόστιμα… για το καλό τους.

Τέλος, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ισχύει για όλους τους χρήστες του δρόμου και οι πεζοί περιλαμβάνονται φυσικά σε αυτούς, όπως άλλωστε φαίνεται από όλα τα σχετικά άρθρα που υπάρχουν γι’ αυτούς.

Πρόστιμο ακόμα και για τους πεζούς – Δείτε τι αναφέρει ο νέος ΚΟΚ

Ακόμη και για τους πεζούς, που αποτελούν την πιο ευάλωτη ομάδα χρηστών των δρόμου και προστατεύονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο Κ.Ο.Κ. προβλέπει πρόστιμα… για το καλό τους.

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ισχύει για όλους τους χρήστες του δρόμου και οι πεζοί περιλαμβάνονται φυσικά σε αυτούς, όπως άλλωστε φαίνεται από όλα τα σχετικά άρθρα που υπάρχουν γι’ αυτούς.

Σύμφωνα και με το άρθρο 38 του ΚΟΚ «Οι πεζοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τα πεζοδρόμια ή τα ειδικά γι’ αυτούς ερείσματα.»

Στην περίπτωση που το παραπάνω για κάποιο λόγο δεν είναι δυνατό ή προκαλεί δυσχέρεια στους υπόλοιπους χρήστες του πεζοδρομίου (αν για παράδειγμα μεταφέρουν κάποιο ογκώδες αντικείμενο ή κινούνται σε πομπή, ή χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο), οι πεζοί μπορούν να χρησιμοποιούν και το οδόστρωμα, λαμβάνοντας ωστόσο τις απαραίτητες προφυλάξεις. Γι’ αυτό το σκοπό μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν τις λωρίδες που προορίζονται για ποδήλατα ή μοτοποδήλατα.

Οι πεζοί δεν επιτρέπεται να υπερπηδήσουν εμπόδια π.χ. δοκούς, αλυσίδες, νησίδες, στηθαία, κιγκλιδώματα, που έχουν τοποθετηθεί από τις αρμόδιες αρχές για ειδικούς λόγους, καθώς αυτά τα εμπόδια συνήθως σημαίνουν απαγόρευση εισόδου του πεζού στην αποκλεισμένη επιφάνεια της οδού.

Επίσης, οι πεζοί που αναγκαστικά χρησιμοποιούν το οδόστρωμα είναι υποχρεωμένοι από το νόμο να βαδίζουν αντίθετα με την κατεύθυνση της κυκλοφορίας και φυσικά όσο πιο κοντά γίνεται στο άκρο του οδοστρώματος.

Κατ’ εξαίρεση, πρόσωπα που ωθούν ή σύρουν χειράμαξες, ωθούν ποδήλατο ή μοτοσικλέτα, «Άτομα με Αναπηρίες (ΑμεΑ), που κινούνται σε αναπηρικά καθίσματα ως και ομάδες πεζών, όταν σχηματίζουν πομπή ή οδηγούνται από ειδικά επιφορτισμένο πρόσωπο, είναι υποχρεωμένοι να βαδίζουν κοντά στο δεξί άκρο του οδοστρώματος.

Για τη διάσχιση ενός δρόμου, οι πεζοί είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν τις διαβάσεις πεζών, εφόσον αυτές υπάρχουν και αν υπάρχουν και φωτεινοί σηματοδότες τότε πρέπει να συμμορφώνονται με τα εκάστοτε σήματα τους, ενώ θα πρέπει να υπακούν και στις υποδείξεις των τροχονόμων.

Η διάσχιση του δρόμου, σύμφωνα με τον ΚΟΚ, θα πρέπει να γίνεται κάθετα, χωρίς βραδυπορεία και χωρίς αδικαιολόγητες στάσεις.

Τέλος, σε ισόπεδους κόμβους, εκεί που η κυκλοφορία ρυθμίζεται από φανάρια ή τροχονόμους, αλλά δεν υπάρχουν διαβάσεις, οι πεζοί πρέπει να διασχίζουν το οδόστρωμα βαδίζοντας παράλληλα με τα κινούμενα οχήματα.

Οι πεζοί που παραβαίνουν τις παραπάνω διατάξεις τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ.

Ο νέος ΚΟΚ και τα πρόστιμα που επιβάλλονται στους οδηγούς

Συνεχίζονται οι τροχονομικοί έλεγχοι στη Θεσσαλία, με γνώμονα την πρόληψη και αποτροπή τροχαίων ατυχημάτων και την εξασφάλιση ομαλών κυκλοφοριακών συνθηκών.

Με μέριμνα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας οργανώθηκαν και πραγματοποιήθηκαν, από τις πρώτες πρωινές ώρες προχθές, 6-6-2024, έως τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, 8-6-2024, τροχονομικές δράσεις στη Θεσσαλία, στις οποίες συμμετείχαν αστυνομικοί από Υπηρεσίες των Διευθύνσεων Αστυνομίας Λάρισας, Μαγνησίας, Τρικάλων και Καρδίτσας.

Συγκροτήθηκαν ομάδες-συνεργεία αστυνομικών, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα, μεταξύ άλλων, σε σημεία που παρουσιάζουν αυξημένη κίνηση, στην αποτροπή τυχόν τέλεσης αυτοσχέδιων αγώνων οχημάτων, στη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων (μέθη, μη χρήση ζώνης ασφαλείας – προστατευτικού κράνους, υπέρβαση ορίων ταχύτητας κ.α.), κ.λπ.

Ειδικότερα:

• ελέγχθηκαν -3.277- άτομα,
• ελέγχθηκαν -2.971 – οχήματα,
• προσήχθησαν -24- άτομα,
• συνελήφθησαν -5- άτομα για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), εκ των οποίων -1- στο ν. Λάρισας, -3- στο ν. Τρικάλων και -1- στο ν. Καρδίτσας,
• βεβαιώθηκαν συνολικά -1.134- παραβάσεις (Κ.Ο.Κ.) και συγκεκριμένα:
-189- για ταχύτητα,
-20- για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη),
-12- για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
-19- για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
-43- για μη χρήση προστατευτικού κράνους,
-7- για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα,
-12- για χρήση κινητού τηλεφώνου,
-5- για φθαρμένα ελαστικά &
-827- για λοιπές παραβάσεις.

Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν -48- ακινητοποιήσεις οχημάτων.

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας αποδίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στα θέματα οδικής ασφάλειας και στο πλαίσιο αυτό, οι έλεγχοι θα συνεχιστούν σε όλη τη Θεσσαλία.




Μακάριος Λαζαρίδης: «Κάνουμε την Ελλάδα ισχυρότερη και τους Έλληνες περισσότερο ασφαλείς»

Ως «μία ακόμα σφραγίδα στη θωράκιση της χώρας», χαρακτήρισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, την προμήθεια από τη χώρα μας επτά νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair CL – 515.

Μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ο κ. Λαζαρίδης, τόνισε:

«Απαντώντας στις έντονες συνέπειες της κλιματικής κρίσης, επιχειρούμε να γίνουμε καλύτεροι, ανεβάζουμε τον πήχη των προσδοκιών και επενδύουμε και στην πολιτική προστασία. Ήρθε η στιγμή για να ενισχύσουμε τις δυνάμεις μας ενόψει των νέων δύσκολων μαχών επί του πεδίου που βρίσκονται μπροστά μας. Και το κάνουμε υπό τις καλύτερες δυνατές συνθήκες, τόσο όσον αφορά την επιχειρησιακή ικανότητα των νέων υπερσύγχρονων αεροσκαφών όσο και τον τρόπο με τον οποίο τα αποκτούμε».

Πρόκειται, σημείωσε ο κ. Λαζαρίδης, «για μια πρωτοβουλία άκρως αναγκαία που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών και που προσδοκούμε να έχει τη στήριξη όλων των κομμάτων της Βουλής. Πρόκειται για μια μεγάλη εθνική προσπάθεια προκειμένου να προστατεύσουμε τη χώρα, όπως κάνουμε και με μια σειρά άλλων δράσεων σε σχέση με την πολιτική προστασία και έρχεται σε συνέχεια του σχεδίου νόμου του περασμένου Δεκεμβρίου, αναδιαρθρώνοντας συνολικά τους επιχειρησιακούς σχεδιασμούς της πολιτικής προστασίας. Σε αυτούς πλέον, μέσω του Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης, κομβικό ρόλο, διαδραματίζει η εκλογική μου περιφέρεια, η Καβάλα».

Μεταξύ άλλων, ενδεικτικά εστίασε στην υλοποίηση του Εθνικού Προγράμματος Πολιτικής Προστασίας «ΑΙΓΙΣ», συνολικής αξίας 2,1 δισεκατομμυρίων ευρώ, περίπου, στις εξοπλιστικές προμήθειες του παραπάνω προγράμματος που θα αρχίσουν να έρχονται στη χώρα από την αντιπυρική περίοδο του 2025, καθώς και στην ενίσχυση του Πυροσβεστικού Σώματος με 990 προσλήψεις και υπερδιπλασιασμό των Μονάδων Δασοκομάντος.

«Κάνουμε ό,τι θεωρείται απαραίτητο για την θωράκιση του κρατικού μηχανισμού και την ενίσχυση της πολιτικής προστασίας. Αλλά και γενικότερα, θα έλεγα, πράττουμε τα μέγιστα για τη θωράκιση της χώρας, της άμυνας και των συνόρων της. Κάνουμε την Ελλάδα ισχυρότερη και τους Έλληνες περισσότερο ασφαλείς», υπογράμμισε ο κ. Λαζαρίδης, υπενθυμίζοντας μια σειρά γεγονότων και κυβερνητικών πρωτοβουλιών προς αυτήν την κατεύθυνση.

Και σε αυτή την εθνική προσπάθεια, όπως είπε, «δεν χωρούν μικροκομματικά παιχνίδια. Η ενίσχυση και προστασία της χώρας μας είναι πατριωτικό καθήκον όλων μας. Είναι ο νέος πατριωτισμός, όπως τον αντιλαμβανόμαστε εμείς, στη Νέα Δημοκρατία».




Καιρός: «Κλείδωσε» ο καιρός για την 25η Μαρτίου – Πώς θα κάνουμε τριήμερο

 Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού από τον μετεωρολόγο Κλέαρχο Μαρουσάκη

Συνεχίζεται η αστάθεια του καιρού με κύριο χαρακτηριστικό τις βροχές και κατά τόπους καταιγίδες ενώ φαίνεται πως δεν θα μας κάνει και το… χατίρι για το τριήμερο της 25ης Μαρτίου!

Το βαρομετρικό χαμηλό που βρίσκεται στα νοτιότερα τμήματα της Ιταλίας κινείται σταδιακά προς τα ανατολικά με αποτέλεσμα να χαλάσει ο καιρός από το απόγευμα από τα δυτικά προς τα ανατολικά με βροχές και καταιγίδες. Σύμφωνα με τον μετεωρολόγο του OPEN, Κλέαρχο Μαρουσάκη πρόκειται για μία κακοκαιρία που ναι μεν θα είναι σύντομη ωστόσο θα δώσει βροχές σε αρκετές περιοχές της χώρας και η οποία αναμένεται να κάνει τον κύκλο της έως το μεσημέρι της Τετάρτης.

Σήμερα Τρίτη, αναμένονται νεφώσεις και βροχές πρώτα μέσα στο Ιόνιο και τα δυτικά και από το απόγευμα θα αρχίσουν σιγά σιγά να επεκτείνονται πιο ανατολικά και σταδιακά θα καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος της ηπειρωτικής χώρας αλλά και τα δυτικότερα τμήματα του Αιγαίου.

Η θερμοκρασία κυμαίνεται σε λίγο πιο πάνω από τα κανονικά για την εποχή επίπεδα.

Από το βράδυ και μετά στο Αιγαίο θα ενισχυθούν οι βόρειοι άνεμοι που θα κυμανθούν έως και 8 μποφόρ.

Στην Αττική έως το απόγευμα δεν αναμένεται κάτι ιδιαίτερο ωστόσο νεφώσεις έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται ενώ κατά τις βραδινές ώρες αναμένεται ένα πέρασμα βροχοπτώσεων από οι οποίες θα κρατήσουν έως και τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης. Οι άνεμοι θα στραφούν σε βόρειους και θα ενισχυθούν μέσα στη νύχτα και θα φτάσουν έως και τα 6 μποφόρ με τη θερμοκρασία να κυμαίνεται από 8 έως 21 βαθμούς.

Στη Θεσσαλονίκη, οι νεφώσεις έχουν αρχίσει και πυκνώνουν και από το απόγευμα και μετά αναμένεται βροχερό το σκηνικό του καιρού. Η θερμοκρασία θα φτάσει έως και τους 18 βαθμούς με τους ανέμους να πνέουν τοπικά ισχυροί,.

Την Τετάρτη (20/3), η κακοκαιρία θα επηρεάσει κυρίως τα ανατολικά τμήματα της χώρας με βροχές και καταιγίδες να σημειώνονται κυρίως στις περιοχές της ανατολικό τμήμα της Θεσσαλίας, την Εύβοια, τις Σποράδες, την Χαλκιδική οι οποίες κατά τη διάρκεια της ημέρας θα μετακινηθούν προς τα ανατολικά.

Ο καιρός αναμένεται να είναι ήπιος μέχρι και την Παρασκευή.

Σύμφωνα με τον μετεωρολόγο του OPEN από το Σάββατο αναμένεται και νέο πέρασμα βροχοπτώσεων ενώ για την 25η Μαρτίου ανέφερε πως πιθανόν ο καιρός να είναι άστατος σε αρκετές περιοχές της χώρας.

ΠΗΓΗ | newsbomb.gr




Ανησυχία μετά τον θάνατο 8χρονου θετικού στον στρεπτόκοκκο | Τι προκαλεί στον οργανισμό, τι κάνουμε αν έχουμε κρούσμα στο σπίτι και στο σχολείο

Θλίψη αλλά και προβληματισμό προκαλεί ο θάνατος ενός 8χρονου παιδιού, το οποίο διαγνώστηκε θετικό στον στρεπτόκοκκο στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού». Το παιδί μεταφέρθηκε από τους γονείς του προχθές τα ξημερώματα στο νοσοκομείο, το οποίο εφημέρευε, καθώς είχε πονόλαιμο και υψηλό πυρετό.

Άμεσα οι γιατροί έκαναν strep test στο παιδί και έτσι διαγνώστηκε θετικό στον στρεπτόκοκκο. Στη συνέχεια, οι γιατροί εισήγαγαν τον 8χρονο στη ΜΕΘ, ωστόσο άφησε την τελευταία του πνοή τρεις ώρες μετά. Οι γιατροί κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια, για να σώσουν το αγοράκι, ωστόσο δεν τα κατάφεραν.

Λίγες ώρες μετά την εισαγωγή του στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας εμφάνισε καρδιακή ανακοπή και κατέληξε το πρωί στις 09:44.

Τι είναι ο στρεπτόκοκκος, τι κάνουμε αν έχουμε κρούσμα στο σπίτι και στο σχολείο

Πέρυσι τέτοια εποχή ο ΕΟΔΥ ενημέρωνε ότι ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες (Ιρλανδία, Γαλλία, Ολλανδία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο) κατέγραψαν αύξηση στον αριθμό των περιπτώσεων διεισδυτικής νόσου από στρεπτόκοκκο της ομάδας Α (iGAS) σε παιδιά ηλικίας κάτω των δέκα ετών, εντός του έτους 2022, ιδιαίτερα από τον Σεπτέμβριο και μετά. Στη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, η αύξηση των κρουσμάτων iGAS σε παιδιά ήταν αρκετές φορές υψηλότερη από τα προ-πανδημικά επίπεδα για την αντίστοιχη χρονική περίοδο. Κατά την ίδια περίοδο, αναφέρθηκαν επίσης αρκετοί θάνατοι από iGAS σε παιδιά ηλικίας κάτω των 10 ετών (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιρλανδία).

Η καταγραφόμενη αύξηση κρουσμάτων ακολούθησε μια περίοδο μειωμένης συχνότητας λοιμώξεων από στρεπτόκοκκο ομάδας Α, που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Είναι πιθανό, η αύξηση των κρουσμάτων από iGAS στα παιδιά να σχετίζεται, επίσης, με την πρόσφατη αυξημένη κυκλοφορία των αναπνευστικών ιών, όπως του ιού της εποχικής γρίπης και του αναπνευστικού συγκυτιακού ιού (RSV), καθώς η συλλοίμωξη με ιό και στρεπτόκοκκο ομάδας Α μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο διεισδυτικής νόσου από iGAS.

Η συχνότητα εμφάνισης της φαρυγγίτιδας από GAS συνήθως κορυφώνεται κατά τους χειμερινούς μήνες και τις αρχές της άνοιξης. Συχνά αναφέρονται κρούσματα σε νηπιαγωγεία και σχολεία.

Ο στρεπτόκοκκος της ομάδας Α (GAS) είναι η συνηθέστερη αιτία βακτηριακής φαρυγγίτιδας σε παιδιά σχολικής ηλικίας. Η κλινική εικόνα περιλαμβάνει πόνο στο λαιμό, πυρετό, κεφαλαλγία και σε ορισμένες περιπτώσεις συρρέον ερυθηματώδες εξάνθημα, το οποίο οφείλεται σε μία ή περισσότερες από τις ερυθρογόνες τοξίνες (οστρακιά). Η GAS φαρυγγίτιδα διαγιγνώσκεται με ταχεία δοκιμασία ανίχνευσης αντιγόνου (strep test) και καλλιέργεια φαρυγγικού επιχρίσματος και αντιμετωπίζεται με χορήγηση αντιβιοτικών. Σε σπάνιες περιπτώσεις η λοίμωξη από iGAS, ενώ μπορεί να εμφανιστεί αρχικά με μη ειδικά συμπτώματα (πυρετό, γενική κόπωση, απώλεια όρεξης) ειδικά στα παιδιά, μπορεί να προκαλέσει σοβαρή και απειλητική για τη ζωή λοίμωξη, που μπορεί να εκδηλωθεί ως βακτηριαιμία, πνευμονία, μόλυνση του δέρματος και των οστών, μηνιγγίτιδα, κυτταρίτιδα, οστεομυελίτιδα, νεκρωτική απονευρωσίτιδα, στρεπτοκοκκικό τοξικό shock. Τα παιδιά με ιογενείς λοιμώξεις όπως η ανεμοβλογιά ή η γρίπη διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν λοίμωξη από iGAS. Οι λοιμώξεις από iGAS πρέπει να είναι στη διαφορική διάγνωση παιδιών με σοβαρή αναπνευστική λοίμωξη, προηγηθείσα ιογενή συνδρομή, και σε άτομα που είναι στενές επαφές κρούσματος οστρακιάς. Η συνεργασία με το μικροβιολογικό εργαστήριο για τη λήψη δειγμάτων και την τυποποίηση με μοριακές μεθόδους και test ευαισθησίας στα αντιβιοτικά είναι πρωταρχικής σημασίας.

Οι λοιμώξεις από GAS και iGAS δεν ανήκουν στο σύστημα υποχρεωτικής δήλωσης νοσημάτων στη χώρα μας, και επομένως δεν είναι εφικτό να εκτιμηθεί το συνολικό επίπεδο κυκλοφορίας στην κοινότητα. Παρ’ όλα αυτά, λόγω της αύξησης των κρουσμάτων iGAS διεθνώς, ο ΕΟΔΥ έχει ενημερώσει να δηλώνονται όλα τα περιστατικά iGAS στη χώρα μας. Τα πρώιμα δεδομένα τυποποίησης υποδηλώνουν ότι η αύξηση των κρουσμάτων δεν σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο ή νέο στέλεχος, ούτε με αύξηση της αντοχής του GAS στα αντιβιοτικά.

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης νοσημάτων εκτιμά επί του παρόντος ότι ο κίνδυνος για το γενικό πληθυσμό iGAS είναι χαμηλός, δεδομένου ότι η τρέχουσα αύξηση των περιπτώσεων iGAS είναι σχετικά μικρή, τα αναφερόμενα κρούσματα δεν προκαλούνται από νέο στέλεχος και η νόσος αντιμετωπίζεται επιτυχώς με αντιβιοτικά.

Διαχείριση κρούσματος διεισδυτικής στρεπτοκοκκικής λοίμωξης (iGAS) στο οικιακό περιβάλλον

Σε περίπτωση μεμονωμένου κρούσματος διεισδυτικής στρεπτοκοκκικής λοίμωξης στο οικιακό περιβάλλον πρέπει να ανευρίσκονται οι στενές επαφές του κρούσματος και ειδικά οι στενές επαφές που βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο για νόσηση από διεισδυτική στρεπτοκοκκική λοίμωξη.

Στις στενές επαφές υψηλού κινδύνου συστήνεται η χορήγηση χημειοπροφύλαξης, σύμφωνα με τις οδηγίες του παρακάτω πίνακα. Η χημειοπροφύλαξη πρέπει ιδανικά να χορηγείται από το πρώτο εικοσιτετράωρο και όχι πάνω από 10 μέρες από την διάγνωση του κρούσματος αναφοράς.

Χημειοπροφύλαξη στενών επαφών κρούσματος iGAS, υψηλού κινδύνου για νόσηση

 

Σε ό,τι αφορά τις στενές επαφές κρούσματος iGAS στο οικιακό περιβάλλον, που δεν είναι υψηλού κινδύνου για νόσηση, συστήνεται η παρακολούθηση των στενών επαφών για πιθανή εκδήλωση ύποπτων συμπτωμάτων για 30 ημέρες από την επαφή με το κρούσμα. Οι επαφές με περισσότερες από 24 ώρες συνεχούς έκθεσης σε κρούσμα διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο μόλυνσης και αποικισμού.

Εάν εντοπιστούν 2 ή περισσότερα επιβεβαιωμένα κρούσματα iGAS στο οικιακό περιβάλλον, συστήνεται η χορήγηση χημειοπροφύλαξης σε όλα τα μέλη του οικιακού περιβάλλοντος εντός περιόδου 10 ημερών από τη διάγνωση της λοίμωξης iGAS.

Εάν εντοπιστούν οποιεσδήποτε στενές επαφές με σημεία και συμπτώματα λοίμωξης από GAS ή iGAS θα πρέπει άμεσα να αξιολογηθούν κλινικά και να αντιμετωπιστούν με αντιμικροβιακή αγωγή, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες.

Διαχείριση κρούσματος διεισδυτικής στρεπτοκοκκικής λοίμωξης (iGAS) στο σχολικό περιβάλλον (παιδικό σταθμό, νηπιαγωγείο, σχολείο)

Η διαχείριση μεμονωμένου iGAS κρούσματος σε σχολική μονάδα (κρούσμα στη σχολική μονάδα θεωρείται κάθε συμπτωματικό άτομο που προσήλθε σε αυτήν ως και 7 ημέρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων) απαιτεί από τους ειδικούς καταρχήν την αναζήτηση της πηγής μόλυνσης του κρούσματος αναφοράς.

Ακολουθεί περίοδος αυξημένης επιτήρησης διάρκειας 30 ημερών στην σχολική μονάδα για εντόπιση τυχόν νέων κρουσμάτων GAS (φαρυγγοαμυγδαλίτιδα, μολυσματικό κηρίο, οστρακιά) /και iGAS, καθώς και ιογενών λοιμώξεων, ειδικά γρίπης και ανεμευλογιάς στα παιδιά και το προσωπικό των σχολικών μονάδων.

Οι γονείς των παιδιών και το προσωπικό των σχολικών μονάδων πρέπει να είναι ενήμεροι για τα ύποπτα συμπτώματα λοίμωξης GAS και iGAS και τη σημασία της έγκαιρης αναζήτηση ιατρικής συμβουλής από το πρώτο εικοσιτετράωρο έναρξης των συμπτωμάτων. Επίσης, οι γονείς και το προσωπικό των σχολικών μονάδων πρέπει να ενημερώσουν άμεσα την σχολική μονάδα για νέα κρούσματα GAS και iGAS, καθώς και για περιστατικά γρίπης και ανεμευλογιάς κατά την περίοδο επιτήρησης.

Ο ΕΟΔΥ προκειμένου να συντονίσει τη διερεύνηση των κρουσμάτων και οι υπόλοιποι φορείς Δημόσιας Υγείας θα πρέπει άμεσα να ενημερώνονται, με σκοπό τη λήψη ειδικότερων μέτρων όπου απαιτείται.

Να σημειωθεί ότι σε μεμονωμένο κρούσμα iGAS σε σχολική μονάδα δεν συνιστάται ως διαδικασία ρουτίνας ο μαζικός έλεγχος των επαφών με ταχύ τεστ ανίχνευσης του αντιγόνου του στρεπτοκόκκου (strep test), καλλιέργεια φαρυγγικού επιχρίσματος και η χορήγηση χημειοπροφύλαξης στις στενές επαφές.

Σε περίπτωση δύο ή και περισσότερων κρουσμάτων iGAS σε σχολική μονάδα σε χρονικό διάστημα 30 ημερών ή περιστατικού iGAS σε συνδυασμό με κρούσματα GAS, η χορήγηση χημειοπροφύλαξης στις στενές επαφές μπορεί να εξεταστεί σε ορισμένες περιπτώσεις, με βάση την εκτίμηση κινδύνου. Παρόλο που ο μαζικός έλεγχος των παιδιών με ταχύ τεστ ανίχνευσης του αντιγόνου του στρεπτοκόκκου δε συνιστάται ως έλεγχος ρουτίνας, ο στοχευμένος έλεγχος είναι βοηθητικός για τον εντοπισμό συνεχιζόμενης μετάδοσης.

Η λήψη μέτρων Δημόσιας Υγείας που προλαμβάνουν τη διασπορά των παθογόνων στις σχολικές μονάδες έχει ιδιαίτερη σημασία. Τέτοια μέτρα είναι:

  • Η απομόνωση του κρούσματος στρεπτοκοκκικής λοίμωξης τουλάχιστον για 24 ώρες μετά την έναρξη αντιμικροβιακής αγωγής
  • Τα μέτρα ατομικής υγιεινής και υγιεινής των χεριών.
  • Τα συνήθη μέτρα καθαριότητας και απολύμανσης των επιφανειών και αντικειμένων/ παιχνιδιών που
    Χρησιμοποιούνται
  • Ο σωστός αερισμός των χώρων των σχολικών μονάδων



Μαρινάκης για εξάλειψη οπαδικής βίας: «Αυτή τη φορά δεν θα κάνουμε πίσω»

«Αυτή τη φορά δεν θα κάνουμε πίσω», σημείωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, αναφορικά με τα κυβερνητικά μέτρα για την εξάλειψη οπαδικής βίας στη χώρα μας.

«Πάνω από πεντακόσιες επιχειρήσεις έχουν πραγματοποιηθεί από τις αρχές, δεν θα σταματήσουμε», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωποςΠαύλος Μαρινάκης, αναφορικά με τα μέτρα της κυβέρνησης για εξάλειψη οπαδικής βίας στην Ελλάδα, μιλώντας στο MEGA.

Ακόμη, ο κ. Μαρινάκης τόνισε ότι «με την ψήφιση του νέου Ποινικού Κώδικα, όσοι συλλαμβάνονται, φυλακίζονται. Κάνουμε μία θυσία για δύο μήνες, μέσα στους οποίους πρέπει να εφαρμοσθεί ο νόμος από τις ομάδες. Προστατεύουμε αυτό που αγαπάμε, ώστε να επιστρέψουμε ασφαλείς», μεταξύ άλλων.

«Η βία και η εγκληματικότητα δεν έχουν χρώμα»

«Για πρώτη φορά, ήρθε η κυβέρνηση και είπε τα πράγματα με το όνομά τους. Προσωπικά, η σημαντικότερη ανακοίνωση δεν είναι ότι θα κλείσουν τα γήπεδα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αλλά η συνολική αντιμετώπιση των ανθρώπων με παραβατικές συμπεριφορές από τη Δικαιοσύνη.

Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κάνουμε πίσω σε αυτήν την απόφαση. Στόχος είναι αυτοί οι λίγοι που κάνουν κακό σε όλες τις ομάδες και τους φιλάθλους, να αντιμετωπισθούν επιτέλους ως εγκληματικές οργανώσεις», επεσήμανε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

«Αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να απομονωθούν και εφόσον κριθεί από τη Δικαιοσύνη –η εκτελεστική εξουσία δεν υποκαθιστά τη δικαστική– να λάβουν τον δρόμο της δικαιοσύνης, με τις προβλεπόμενες ποινές. Η βία, η παραβατικότητα και η εγκληματικότητα δεν έχουν χρώμα», προσέθεσε στη συνέχεια.




Μακάριος Λαζαρίδης | «Κτηματολόγιο: Κάνουμε επιτέλους πράξη ένα έργο με… αμαρτωλό παρελθόν»

Στο «τεράστιο άλμα» που έγινε τα τελευταία 4,5 χρόνια στην ψηφιοποίηση του Κράτους αναφέρθηκε κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του «Ελληνικού Κτηματολογίου».

Όπως τόνισε, «έχοντας τον άνθρωπο στο επίκεντρο, πετύχαμε να διαμορφώσουμε το νέο, φιλικό πρόσωπο του Κράτους προς αυτόν, προχωρώντας στην αθόρυβη επανάσταση της ψηφιοποίησής του, σχεδόν σε όλους τους τομείς του. Με αιχμή του δόρατος την Ψηφιακή Πύλη της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης, το gov.gr, ο πολίτης, με μικρότερο κόστος και μεγαλύτερη ταχύτητα, μπορεί πλέον να απολαύσει ποιοτικές υπηρεσίες σε ένα κράτος σύγχρονο και λειτουργικό».

Πλέον, ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης, «ο καθένας από εμάς αποφεύγει κατά μέσο όρο περισσότερες από 60 ουρές το χρόνο, έχουν απλουστευτεί οι διαδικασίες γνωστοποίησης προσωπικών στοιχείων, όπως η δήλωση γέννησης, έχει διευκολυνθεί η αυτόματη ανταλλαγή στοιχείων μεταξύ των μητρώων μόνο με τη συναίνεση του πολίτη, λειτουργεί η άυλη συνταγογράφηση, είναι ενισχυμένα τα ψηφιακά προγράμματα προληπτικών εξετάσεων, ενώ ψηφιοποιούνται όλα τα κρατικά αρχεία, τα υποθηκοφυλακεία, τα δικαστήρια, οι πολεοδομίες και τα νοσοκομεία. Για να καταλάβουμε το μέγεθος του άλματος που έχουμε κάνει θα σας παραθέσω μόνο δυο αριθμούς: το 2018 πραγματοποιήθηκαν 8.800.000 ψηφιακές συναλλαγές, ενώ το 2022 πραγματοποιήθηκαν 772.000.000 ψηφιακές συναλλαγές. Και εδώ οι αριθμοί λένε την αλήθεια! Θυμίζω επίσης το μοναδικό παγκοσμίως ψηφιακό σύστημα εμβολιασμού emvolio.gov.gr, τη δημιουργία της εφαρμογής MyHealth, το γεγονός ότι η χώρα μας είναι μία από τις τρεις πρώτες στην Ε.Ε. που ολοκλήρωσαν τη δημοπρασία του φάσματος 5G και ασφαλώς τη λειτουργία του 112 το οποίο έχει σώσει και συνεχίζει να σώζει ανθρώπινες ζωές». 

Ο κ. Λαζαρίδης υπογράμμισε πως «η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη η οποία δεν έχει ακόμα Κτηματολόγιο και αυτό δεν περιποιεί τιμή για κανέναν. Η κατάρτιση του θεσμοθετημένου από το 1996 έργου από τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Κώστα Λαλιώτη, του “μεγαλύτερου από τα μεγάλα έργα” κατά τον ίδιο, έχει καταντήσει ανέκδοτο. Δεν θέλω να θυμίσω τις πολλές αμαρτίες που συνόδευσαν το έργο στην πορεία του μέχρι σήμερα, ασφαλώς δεν ξεχνάμε, αλλά θεωρώ ότι ήρθε η ώρα να κοιτάξουμε μπροστά. Και σε αυτό συμβάλλει το παρόν σχέδιο νόμου».

Αναμφίβολα, εξήγησε, «πρόκειται για μια σπουδαία μεταρρυθμιστική προσπάθεια, που καταπολεμά τη γραφειοκρατία και βελτιώνει την ποιότητα ζωής του πολίτη, βοηθώντας τον να κατοχυρώσει και να δώσει αξία στην περιουσία του. Ήρθε η στιγμή να απλοποιήσουμε τη διαδικασία και να διορθώσουμε προβλήματα δεκαετιών». 

 




Ερντογάν σε Μητσοτάκη | Θέλουμε να κάνουμε το Αιγαίο θάλασσα ειρήνης – Είμαστε αδέλφια

Μήνυμα φιλίας και ενότητας έστειλε ο Τούρκος Πρόεδρος, Ταγίπ Ερντογάν, κατά τις κοινές δηλώσεις με τον Έλληνα πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην Ελλάδα.

Τόνισε ότι Ελλάδα και Τουρκία μοιράζονται την ίδια θάλασσα και είναι φυσικό να υπάρχουν προβλήματα ανάμεσα στις δύο χώρες, πόσο μάλλον ανάμεσα σε δύο αδέλφια. “Θέλουμε να κάνουμε το Αιγαίο θάλασσα ειρήνης” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ερντογάν

“Επιθυμούμε να γίνουμε παράδειγμα σε όλο τον κόσμο με τα κοινά βήματα που θα κάνουμε ως Τουρκία και Ελλάδα. Το λέω ανοιχτά. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα μεταξύ μας τόσο μεγάλο το οποίο να μην μπορεί να επιλυθεί, αρκεί να κινηθούμε με καλή πίστη. Είμαστε πάρα πολύ ικανοποιημένοι που έχει την ίδια αντίληψη ο κ. Μητσοτάκης” πρόσθεσε.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του:

Σας χαιρετώ με τα πιο εγκάρδια συναισθήματα. Επισκέφθηκα τελευταία φορά την Ελλάδα το 2017. Ήταν η πρώτη μετά από 65 χρόνια επίσκεψη σε επίπεδο αρχηγού κράτους. Αισθάνομαι μεγάλη ικανοποίηση που βρίσκομαι ξανά στην Ελλάδα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω για την ευγενική υποδοχή. Επιθυμούμε να αναπτύξουμε περαιτέρω την θετική ώθηση που υπάρχει. Το ότι μετά από 7 χρόνια κάνουμε την 5η συνεδρίαση αποτελεί ένδειξη αυτής τη πρόθεσης. Πιστεύω ότι δεν θα υπάρξει άλλο τόσο μεγάλο διάλλειμα για άλλη συνάντηση και αυτό θα είναι καλό και για τις 2 χώρες.

Είχαμε ωφέλιμες συζητήσεις με τον πρωθυπουργό και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Στη συνάντηση με τον κ. Μητσοτάκη συζητήσαμε για τα βήματα που μπορούν να γίνουν για την ανάπτυξη της συνεργασίας μας. Στο πλαίσιο της συνέχειας των επαφών μας, τονίσαμε την ανάγκη να κρατηθούν ανοιχτοί οι δίαυλοι επικοινωνίας και υπογραμμίσαμε ότι ο μηχανισμός του ανώτατου στρατιωτικού συμβουλίου συνεργασίας Ελλάδας – Τουρκίας συμβάλει σημαντικά στο να προχωρούν οι σχέσεις των δύο χωρών στο πλαίσιο της θετικής ατζέντας.

Με τη διακήρυξη της Αθήνας περί σχέσεων φιλίας και καλής γειτονίας βεβαιώσαμε τη βούλησή μας για ανάπτυξη των σχέσεών μας. Αισθανόμαστε ικανοποίηση που βλέπουμε τα αποτελέσματα των έργων στο πλαίσιο του σχεδίου κοινής δράσης του 2021. Στη συνάντηση με τον κ. Μητσοτάκη συμφωνήσαμε να ανεβάσουμε στα 10 δις δολάρια το διμερές μας εμπόριο από 5 δις. Τονίσαμε τη σημασία έργων μεταφοράς, όπως η κατασκευή δεύτερης γέφυρας στον σταθμό Υψάλας – Κήπων. Ειλικρινή μας ευχή είναι να επιλύσουμε τα υφιστάμενα προβλήματά μας με κοινές προσπάθειες, στο πλαίσιο του εποικοδομητικού διαλόγου καλής γειτονίας και διεθνούς δικαίου.

Με τον κύριο Μητσοτάκη συζητήσαμε πώς μπορούμε να εξελίξουμε τη συνεργασία στο πεδίο καταπολέμησης της τρομοκρατίας. Διατύπωσα για μια ακόμη φορά την προσδοκία μας στην καταπολέμηση της τρομοκρατίας και χαιρετίσαμε το κλείσιμο του καταυλισμού του Λαυρίου. Υπογράμμισε πως απαιτείται προσοχή προκειμένου να μην σχηματιστούν παρόμοιοι καταυλισμοί που θα δίνουν καταφύγιο σε τρομοκράτες στην Ελλάδα.

Η τουρκική μειονότητα στην Ελλάδα και ρωμαίικη μειονότητα στη χώρα μας είναι δομικά στοιχεία του ανθρώπινου και του πολιτιστικού μας πλούτου. Η αύξηση της ηρεμίας και της γαλήνης των μειονοτήτων θα επηρεάσει θετικά τις σχέσεις.

Διατύπωσα τις προσδοκίες μας για τις βελτιώσεις που απαιτούνται από το Διεθνές Δίκαιο όσον αφορά την κατάσταση της τουρκικής μειονότητας Δυτικής Θράκης. Η επίτευξη μιας δίκαιης, μόνιμης και βιώσιμης λύσης στο Κυπριακό με βάση τις πραγματικότητες στο νησί, θα είναι προς όφελος ολόκληρης της περιοχής. Ανταλλάξαμε απόψεις με τον Πρωθυπουργό σχετικά με τις διμερείς σχέσεις και τις τρέχουσες περιφερειακές και παγκόσμιες εξελίξεις. Μιλήσαμε για το δράμα που εκτυλίσσεται στα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη και κυρίως στη Γάζα.

Από την αρχή η Τουρκία δήλωσε ότι δεν εγκρίνει σε καμία περίπτωση να στοχοποιούνται άμαχοι άμαχοι. Όχι μόνο στη Μέση Ανατολή. Αυτά τα συμβάντα μετατράπηκαν σε μαζική τιμωρία του λαού της Γάζας και σε 17.000 αθώων Παλαιστινίων αμάχων, επί το πλείστον γυναίκες και παιδιά, και αυτό πληγώνει τις συνειδήσεις. Η διεθνής κοινότητα δεν θα πρέπει να σιωπά απέναντι στα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας και τα εγκλήματα πολέμου που διαπράττονται. Η επίτευξη της μόνιμης εκεχειρίας το συντομότερο δυνατό και η διασφάλιση της απρόσκοπτης ροής των ανθρωπιστικών βοηθειών θα πρέπει να είναι προτεραιότητα για όλους μας. Με τις τελευταίες εξελίξεις είδαμε άλλη μια φορά ότι η ίδρυση ενός ανεξάρτητου, κυρίαρχου με εδαφική ακεραιότητα Παλαιστινιακού κράτους στα σύνορα του 67 είναι πλέον αναπόφευκτη. Ανακοινώσαμε ότι ως Τουρκία είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε το καθήκον, την ευθύνη ως εγγυήτρια ως προς την εφαρμογή μιας δίκαιης ειρήνης. Πιστεύω ότι η διεθνής κοινότητα θα δείξει την απαραίτητη ευαισθησία για τη συνέχιση της βοήθειας.

Αξιότιμοι δημοσιογράφοι, είμαστε δύο γειτονικές χώρες που μοιραζόμαστε την ίδια θάλασσα, την ίδια γεωγραφία, το ίδιο κλίμα και μάλιστα το ίδιο πολιτισμό σε πολλούς τομείς. Είναι φυσικό να υπάρχουν προβλήματα ανάμεσα σε δύο χώρες, πόσω μάλλον ανάμεσα σε αδέρφια. Το θέμα είναι η βούληση για την επίλυση αυτών των προβλημάτων και των διαφορών. Εμείς θέλουμε να μετατρέψουμε το Αιγαίο σε μια θάλασσα ειρήνης και συνεργασίας. Επιθυμούμε να γίνουμε παράδειγμα σε όλο τον κόσμο με τα κοινά βήματα που θα κάνουμε ως Τουρκία και Ελλάδα. Το λέω ανοιχτά. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα μεταξύ μας τόσο μεγάλο το οποίο να μην μπορεί να επιλυθεί, αρκεί να κινηθούμε με καλή πίστη, να επικεντρωθούμε στη μεγάλη εικόνα. Και να μη γίνουμε από αυτούς που περνούν τη θάλασσα αλλά πνίγονται στο ποτάμι. Είμαστε πάρα πολύ ικανοποιημένοι που έχει την ίδια αντίληψη ο κ. Μητσοτάκης. Ολοκληρώνοντας τα λόγια μου, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κύριο Πρωθυπουργό για τη φιλοξενία του και εύχομαι οι συνομιλίες μας να βγουν σε καλό για τις χώρες και για τους δύο λαούς, τους λαούς μας. Και σας περιμένω για να σας φιλοξενήσω στην επόμενη συνάντηση και θα είμαι αρκετά ικανοποιημένος να το κάνω αυτό.

ertnews.gr



Τα λάθη που δεν πρέπει να κάνουμε στο τζάκι

Το τζάκι σ’ ένα σπίτι προσθέτει ζεστασιά, ομορφιά και θαλπωρή, αλλά φυσικά χρειάζεται φροντίδα, τακτική συντήρηση και οπωσδήποτε υπεύθυνη «χρήση».

Σε διαφορετική περίπτωση, μπορεί να γίνει (κυριολεκτικά) εστία κινδύνων για την υγεία και την ασφάλειά μας.

Για τον λόγο αυτό πρέπει να αποφεύγουμε μερικά πολύ κοινά λάθη.

  • Είναι σημαντικό να επιθεωρείτε κάθε χρόνο και να καθαρίζετε (καλώντας επαγγελματία) το τζάκι σας πριν το ανάψετε για πρώτη φορά. Ένας επιμελής καθαρισμός, βασικές επισκευές (αν χρειάζονται) και ο καθαρισμός της καμινάδας θα εξασφαλίσουν ότι θα λειτουργεί σωστά, χωρίς να διοχετεύει καπνό στο εσωτερικό του σπιτιού.
  • Ένα τζάκι μπορεί να γίνει επικίνδυνο όταν γύρω του επικρατεί ακαταστασία. Αποφύγετε να τοποθετείτε έπιπλα, χαλιά ή κουβέρτες πολύ κοντά σε ένα τζάκι που καίει. Κρατήστε μακριά από την εστία καυσόξυλα ή οποιοδήποτε αντικείμενο μπορεί να υπερθερμανθεί και να πιάσει φωτιά.
  • Μην αφήνετε τη στάχτη να συσσωρεύεται στο τζάκι: αφενός μπορεί να το φράξει, αφετέρου επιβαρύνει την ατμόσφαιρα του χώρου. Απομακρύνετε τη στάχτη κάθε φορά που το τζάκι σβήνει και καθαρίζετε με σκληρή βούρτσα τα τοιχώματα του τζακιού από τυχόν υπολείμματα που έχουν «κολλήσει» εκεί.
  • Η τοποθέτηση μιας τηλεόρασης με επίπεδη οθόνη πάνω από το τζάκι είναι μια μάλλον κοινή διακοσμητική τάση, αλλά δεν είναι και η καλύτερη ιδέα. Η θερμότητα από το τζάκι μπορεί απλώς να καταστρέψει την τηλεόραση.
  • Οι ανιχνευτές μονοξειδίου του άνθρακα είναι απαραίτητοι σε κάθε σπίτι, αλλά ακόμη περισσότερο αν έχετε τζάκι. Αυτά τα gadget προειδοποιούν για προβλήματα εξαερισμού ή για την ύπαρξη τοξικών αερίων στον χώρο, όπως αυτά που μπορούν να προκληθούν από ένα τζάκι που έχει φραγμένη καμινάδα ή που δεν καίει καλά τα ξύλα.
  • Δεν καίμε στο τζάκι… ό,τι καίγεται παρά μόνο τα κατάλληλα ξύλα. Ο λόγος δεν είναι μόνο η σωστή απόδοση του τζακιού, αλλά και η αποφυγή επικίνδυνων προβλημάτων για την υγεία μας, καθώς και του κινδύνου πυρκαγιάς.
  • Η άμεση «επαφή» με τη φλόγα του τζακιού είναι ευχάριστη, αλλά αν στο σπίτι υπάρχουν παιδιά ή κατοικίδια είναι επιβεβλημένη η χρήση του κατάλληλου προστατευτικού. Ακόμα, τα προστατευτικά προφυλάσσουν τον χώρο από σπινθήρες και στάχτες.
  • Τέλος, δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι τζάκι σημαίνει φωτιά. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι ο κίνδυνος είναι πάντα υπαρκτός και ότι πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για κάθε ενδεχόμενο. Έτσι, λαμβάνουμε μέτρα πυροπροστασίας, που στην προκειμένη περίπτωση σημαίνει… πυροσβεστήρας. Προσοχή: πρέπει να βρίσκεται στον χώρο, αλλά όχι πολύ κοντά στο τζάκι.



Τάιλερ Μακμπέθ: Θα κάνουμε ό,τι πρέπει για να γίνει πρωθυπουργός ο Στέφανος Κασσελάκης | Τι λέει για τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ

ΟΣτέφανος Κασσελάκης μίλησε χθες το βράδυ στο «Ενώπιος Ενωπίω» και στον Νίκο Χατζηνικολάου, ενώ στην εκπομπή προβλήθηκαν και δηλώσεις του Τάιλερ Μακμπέθ, ο οποίος μίλησε για τον σύζυγό του, για το αν βιώνει ρατσισμό στην Ελλάδα και για το πώς βλέπει το πολιτικό μέλλον του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ.

«Είναι ενδιαφέρον γιατί δεν αισθάνομαι απαραίτητα ρατσισμό επειδή είμαι γκέι και ταυτίζομαι ως γκέι και το δηλώνω προς τα έξω. Ειλικρινά, νιώθω ότι έχω νιώσει διάκριση επειδή δεν είμαι Έλληνας. Έτσι, όταν πολλοί μπορεί να σκεφτούν ότι πιθανότατα θα βίωσα διακρίσεις επειδή είμαι γκέι, στην πραγματικότητα είναι το αντίθετο. Νιώθω πιο άβολα σε πολλές περιπτώσεις όπου, ξέρετε, δυστυχώς, δεν μπορώ να μιλήσω τη γλώσσα αυτή τη στιγμή. Δουλεύω για να φτάσω εκεί. Αλλά, ξέρετε, είμαι ξένος και έχω έρθει στη χώρα του ελληνικού λαού και αυτή είναι η χώρα τους».

«Και έτσι καταλαβαίνω ότι σε κάποιο βαθμό είναι περίεργοι να μάθουν ποιος είμαι. Αλλά την ίδια στιγμή, υπάρχει μια συγκεκριμένη δήλωση που έγινε για μένα «Ξέρετε, είμαστε εντάξει που είστε γκέι οι δυο σας, αλλά γιατί δεν βρήκε Έλληνα;».

«Και αυτό είναι πάντα κάτι που με χτυπάει πραγματικά. Και με έκανε να νιώσω κάπως να με ξεχωρίζουν, επειδή, ξέρετε, είμαι κι εγώ άνθρωπος. Και υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορώ να προσφέρω. Το ότι δεν είμαι Έλληνας δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να νιώθω ίσως ευπρόσδεκτος εδώ, γιατί στο τέλος της ημέρας, ο σύντροφός μου είναι Έλληνας. Ανέλαβε αυτόν τον ηγετικό ρόλο και είμαστε αυτοί που είμαστε». Και συμπλήρωσε: «Αυτό είναι λοιπόν μια περίπτωση για την οποία μιλάω, στη γενική εικόνα του να είμαι εδώ και να ζω στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες, προφανώς ένιωσα πολύ ευπρόσδεκτος ως επί το πλείστον, αλλά υπήρξαν μερικές δηλώσεις εδώ και εκεί που με έκαναν να νιώσω ελαφρά διάκριση».

«Οι άνθρωποι δέχτηκαν ότι είμαστε αυθεντικοί»

Ο Τάιλερ Μακμπέθ είπε ακόμα ότι η κοινωνία βλέπει πως είναι αυθεντικοί. «Νομίζω ότι οι άνθρωποι βλέπουν απλώς να είμαστε αυθεντικοί, να είμαστε ο εαυτός μας. Και κοίτα, ο καθένας έχει άποψη, ο καθένας έχει τις δικές του απόψεις για τα πράγματα. Αλλά θα έλεγα ότι η κοινωνία γενικά ήταν πολύ ανοιχτή, ξέρετε, ίσως ακόμη και στο να επανεξετάσει τη σκέψη της σχετικά με τη γνώμη που θα είχαν, να δουν ένα γκέι ζευγάρι ή να έβλεπαν ένα γκέι ζευγάρι σε ηγετικό ρόλο, ή, ξέρετε, πολλές φορές οι άνθρωποι χρειάζονται απλώς την έκθεση.

Πρέπει να δουν κάποιον που προσδιορίζεται με έναν τρόπο και να αλληλεπιδράσουν μαζί του προτού μπορέσουν να καταλάβουν τι σημαίνει αυτή η κατάσταση, όπως τι σημαίνει αλληλεπίδραση με έναν ομοφυλόφιλο, τι σημαίνει να αλληλεπιδρούν με ένα γκέι ζευγάρι. Πολλοί άνθρωποι δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να το κάνουν αυτό. Νομίζω λοιπόν ότι με λίγη έκθεση, οι άνθρωποι ήταν πολύ πιο ανοιχτόμυαλοι από όσο ίσως, νομίζω, όλοι μας περιμέναμε. Αυτό ήταν πολύ θετικό για εμάς, θα έλεγα».

Ο ΣΥΡΙΖΑ

Για την πολιτική στην Ελλάδα και τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ, ο Τάιλερ Μακμπέθ είπε: «Ως πολίτης πιστεύω η κοινωνία εδώ, και όντας από το εξωτερικό, όπως, ξέρετε, μόλις αρχίζω να καταλαβαίνω την πολιτική σκηνή και το κλίμα εδώ στην Ελλάδα, θεωρώ ότι η εξέλιξη είναι απαραίτητη. Εννοώ, μιλάτε για ένα κόμμα που ήταν στην ηγεσία της χώρας. Και δεν μπόρεσε να τη διατηρήσει ή ακόμα και να διατηρήσει την υποστήριξη του κόσμου σε καμία από τις εκλογές που ακολούθησαν. Οπότε πρέπει να υπάρξει πραγματικά μια ενδοσκόπηση. Όπως και στην αρχή αυτής της συνέντευξης, σας είπα ότι για να μπορέσετε να βρείτε τον κατάλληλο σύντροφο στη ζωή, πρέπει να υπάρχει αυτογνωσία στο τι θέλεις και ποιος είσαι. Η ίδια σκέψη ισχύει για οτιδήποτε στη ζωή. Όπως ακριβώς και σε αυτό το κόμμα. Αυτό το κόμμα πρέπει να κοιτάξει μέσα στο κόμμα και να πει, τι συμβαίνει; Ποια είναι τα προβλήματα; Και πρέπει να προσπαθήσουν να τα αντιμετωπίσουν. Και νομίζω ότι αυτό προσπάθησε να κάνει ο Στέφανος από τότε που εξελέγη».

Σχολιάζοντας το αν επηρεάζεται από τις εξελίξεις ο Στέφανος Κασσελάκης, ο Τάιλερ Μακμπέθ είπε: «Νομίζω ότι δεν ξέρω να υπάρχει ένα πράγμα που τον έχει επηρεάσει περισσότερο. Πιστεύω ότι αν μη τι άλλο, αυτό τον έχει κάνει πιο ανθεκτικό και έχει δημιουργήσει μια ισχυρότερη φιλοδοξία και ώθηση να το κάνει αυτό γιατί συνειδητοποιεί ότι το κάνει για τους σωστούς λόγους. Είναι ένας ξεχωριστός άνθρωπος με την έννοια ότι τον έχω δει να εξελίσσεται με πολλές διαφορετικές μορφές επαγγελματικά όλα αυτά τα χρόνια και να δημιουργεί τη δική του επιχείρηση και να το κάνει πολύ επιτυχημένα και με απίστευτες συνθήκες που ήταν εντελώς εναντίον του. Και αυτό είναι ένα παρόμοιο σενάριο, ειλικρινά, αλλά σε πολιτική μορφή. Και έτσι είναι ενδιαφέρον να δούμε την ικανότητά του να ελίσσεται και να κάνει αυτό που πιστεύω ότι είναι μέχρι στιγμής πολύ επιτυχημένος χειρισμός».

Ο ανταγωνισμός

Ο Τάιλερ Μακμπέθ είπε ότι στην σχέση του με τον Στέφανο Κασσελάκη δεν υπάρχει ανταγωνισμός. «Δεν νομίζω ότι υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των δύο. Νομίζω ότι στο τέλος της ημέρας, δεν πρέπει να έχεις άποψη γι’ αυτό, αλλά απλά να κοιτάξεις τα γεγονότα. Θέλετε κάποιον που να διοικεί μια χώρα με ηθικό τρόπο ή θέλετε κάποιον που παίρνει από εσάς τους πολίτες της χώρας? Νομίζω ότι αυτά είναι απλώς γενικά πράγματα που κάθε άτομο στην κοινωνία πρέπει να αναρωτηθεί. Άρα δεν είναι και τόσο ανταγωνισμός. Έχει να κάνει μόνο με το ποιος μπορεί να κάνει τη δουλειά και να την κάνει με ηθικό τρόπο και να την κάνει για τους σωστούς λόγους. Αυτή είναι η σκέψη μου».

Σας ενδιαφέρει η πολιτική; Όχι όχι.

 

Ξεκαθάρισε ο σύζυγος του Στέφανου Κασσελάκη ότι η πολιτική δεν τον ενδιαφέρει: «Όχι, Όχι», είπε και συμπλήρωσε: «Δεν έχω κανένα ενδιαφέρον για την πολιτική, αλλά αγαπώ την ιατρική. Ερχόμενος λοιπόν στην Ελλάδα, προφανώς δεν είμαι σε θέση να ασκήσω την ιατρική με το πτυχίο μου λόγω του πως έχει διαμορφωθεί το σύστημα εδώ. Και ειλικρινά, είχα απομακρύνει ήδη τον εαυτό μου από το ρόλο του παρόχου φροντίδας σε ασθενή και αναζητούσα περισσότερο μια νοοτροπία επιχειρηματικού διοικητικού τύπου στην ιατρική. Και έτσι τώρα γεφυρώνοντας αυτές τις εμπειρίες που έχω από τις ΗΠΑ και στη συνέχεια μετακομίζοντας εδώ στην Ελλάδα, αυτό που σκοπεύω να κάνω είναι ελπίζω να είμαι περισσότερο συνήγορος της νοσηλευτικής στην Ελλάδα και να συνεργαστώ με τον Όθωνα, που είναι βουλευτής του Σύριζα. Είναι από τη Βοστώνη, ΜD του Χάρβαρντ, και εργάζεται ο ίδιος στην υγειονομική περίθαλψη. Και ένα πράγμα που θα ήθελα να κάνω στο παρασκήνιο είναι πραγματικά να τον βοηθήσω στην αναθεώρηση του προγράμματος σπουδών της νοσηλευτικής εδώ στην Ελλάδα, γιατί οι νοσηλευτές είναι τόσο σημαντικοί για κάθε σύστημα υγειονομικής περίθαλψης».

Η Νοσηλευτική στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ

Ο Τάιλερ Μακμπέθ μίλησε και για την εξέλιξη της νοσηλευτικής: «Αλλά ως έχει τώρα, δεν έχουν το επίπεδο αυτονομίας που έχουμε εμείς στις ΗΠΑ. Δεν σημαίνει ότι πρέπει, ξέρετε, ότι μπορείτε να πάτε από το 0 στο 60 και να φτάσετε σε αυτό το επίπεδο αυτονομίας τώρα, αλλά σημαίνει ότι στο μέλλον μπορείτε να συνεχίσετε να προχωράτε στην εκπαίδευση, που θα επέτρεπε (στους νοσηλευτές) να έχουν μεγαλύτερη αυτονομία και να επιτύχουν καλύτερα αποτελέσματα. Και στο περιβάλλον περίθαλψης ασθενών, δηλαδή το νοσοκομειακό σύστημα, εξωτερικά ιατρεία, όποιο κι αν είναι αυτό. Και εκτός αυτού, θα ήθελα επίσης να ξεκινήσω, για το οποίο δουλεύω με τον πρόεδρο της Positive Voice, Νίκο Δέδε, ο οποίος είναι καταπληκτικός, και ένα άλλο άτομο που δουλεύουμε για να συνδυάσουμε ουσιαστικά αυτή τη στιγμή, ένα σχέδιο για ένα κοινοτικό κέντρο υγείας στην Ελλάδα. Αυτό είναι κάτι που βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο, αλλά κάτι για το οποίο ελπίζω ότι θα ακούσετε πολλά περισσότερα τους επόμενους μήνες».

Το μέλλον του Στέφανου Κασσελάκη

Ερωτηθείς αν πιστεύει πως ο Στέφανος Κασσελάκης θα είναι ο επόμενος πρωθυπουργός, ο Τάιλερ Μακμπέθ ήταν κατηγορηματικός: «Απολύτως. Χωρίς αμφιβολία, χωρίς αμφιβολία, 100%. Ο λόγος που αφιερωθήκαμε μαζί σε αυτό ήταν γιατί του είπα από την αρχή, δεν με ανησυχεί αν θα καταφέρεις να κερδίσεις την ηγεσία του κόμματος, αλλά αυτό που με απασχολεί είναι να βεβαιωθείς ότι θα κάνεις ό,τι πρέπει για να γίνεις ο επόμενος πρωθυπουργός της χώρας. Αν πρόκειται να σταματήσουμε τη ζωή μας στις ΗΠΑ και να τα βάλουμε όλα σε αναμονή εκεί και να μεταφέρουμε τη ζωή μας εδώ και να κάνουμε αυτή την προσπάθεια μαζί, θα το κάνουμε και θα το κάνουμε ολοκληρωτικά και δεν θα υπάρξουν εκπτώσεις, θα το κάνει για τους σωστούς λόγους, και θα το κάνουμε όσο καλύτερα μπορούμε, και θα δούμε τι θα συμβεί».




Μαρκόπουλος : «Κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια για να είμαστε έτοιμοι την 1η Γενάρη»

Τον Δεκέμβρη και προς το τέλος του πιο συγκεκριμένα φαίνεται ότι θα ανακοινώσει τις αποφάσεις του ο νέος Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης. Τόσο για τους χωρικούς όσο και για τους θεματικούς αντιπεριφερειάρχες.

Σύμφωνα με τον Θόδωρο Μαρκόπουλο οι προετοιμασίες της παράταξης άρχισαν αλλά πολλά θέματα θα αποφασιστούν αργότερα. Και αυτό για την ημερομηνία της ορκωμοσίας. Σε σχέση και με τις ανάλογες εκδηλώσεις στους Δήμους της ΑΜΘ. Ο κ. Θόδωρος Μαρκόπουλος μεταξύ άλλων είπε στην Πρωινή: «Κάνουμε προσπάθεια να τις παρακολουθήσουμε. Προσπαθούμε καθημερινά. Μέχρι τώρα έγινε μόνο μία συνάντηση του κ. Τοψίδη με τον κ. Μέτιο. 

Υπάρχουν δύο κατηγορίες που παρακολουθούμε. Αυτά που είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας και τα άλλα. Γενικότερου ενδιαφέροντος για τα οποία πρέπει να ενημερωθούμε ώστε να αναδείξουμε. Αυτή η κατηγορία είναι τα προβλήματα των κτηνοτρόφων με τους οποίους είμαστε σε επικοινωνία. Ανακοινώσεις για τους αντιπεριφερειάρχες θα γίνουν ως το τέλος του έτους. Είναι θέματα που χειρίζεται ο ίδιος ο κ. Τοψίδης.

 Κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια για να είμαστε έτοιμοι όταν πρέπει. Σχετικά με τα τμήματα του ΔΙΠΑΕ Καβάλας που αποσπώνται στο Δ.Π.Θ. θέλω να πω ότι το θέμα είναι περίπλοκο. Δεν είναι μια ακόμη θυσία της Ανατολικής Μακεδονίας για χάρη της Θράκη. Αν έτσι αποκτήσουν κύρος -εντασσόμενα σε ένα Πανεπιστήμιο που λειτουργεί 50 χρόνια- γιατί να μην γίνει; Οι συνθήκες οι γενικότερες που πάντα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας για εκείνα που οδηγούν τα πράγματα». 




«Καμπανάκι» από καθηγητή δημογραφίας: Αν δεν κάνουμε κάτι το 2050 στην Ελλάδα θα είμαστε 9 εκατομμύρια

Τον κώδωνα του κινδύνου για τη μείωση του πληθυσμού της χώρας μας έκρουσε το πρωί της Τρίτης (17/10) ο καθηγητής Δημογραφίας, Βύρων Κοτζαμάνης. Σε τηλεοπτική του συνέντευξη επεσήμανε πως το 2050 στην Ελλάδα θα είμαστε 9 εκατομμύρια κάτοικοι.

«Λόγω του παρελθόντος και της αδράνειας που έχουν τα δημογραφικά φαινόμενα στα επόμενα 25-30 χρόνια θα έχουμε μια μείωση του πληθυσμού από 1,1 έως 1,4 εκατομμύρια η οποία θα οφείλεται στο ότι γηράσκουμε και όσο περισσότεροι ηλικιωμένοι είναι τόσο περισσότερους θανάτους θα έχουμε» υπογράμμισε ο καθηγητής Δημογραφίας, Βύρων Κοτζαμάνης, μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ.

Με αφορμή τη μελέτη που κάνει λόγο για φθίνουσα η πορεία των γεννήσεων στην Ελλάδα και στην αύξηση των 65 ετών και άνω υπογράμμισε πως «αν δεν κάνουμε κάτι το 2050 θα είμαστε 9 εκατομμύρια».

Ξεκαθαρίζοντας πως αυτό από τη μία οφείλεται στους θανάτους – που δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι – αλλά και στις μειωμένες γεννήσεις, οι οποίες δεν πιστεύει πως θα αυξηθούν και πάρα πολύ γιατί έχουμε δύο αρνητικές παραμέτρους. «Από τη μία είναι η μείωση των ζευγαριών που είναι σε ηλικία να κάνουν παιδιά που είναι όλο και λιγότερα τα οποία αυτά ζευγάρια κάνουν με τη δική τους σειρά όλο και λιγότερα παιδιά από τους δικούς τους γονείς» συμπλήρωσε.

«Το 2022 γεννήθηκαν 8.800 λιγότερα παιδιά από το 2021»

Σημαντικός παράγοντας σύμφωνα με τον καθηγητή είναι η μετανάστευση, αφού νέοι παραγωγικής ηλικίας, δηλαδή νέοι που παράγουν και μπορούν να κάνουν και παιδιά φεύγουν, γι’ αυτό αν δεν επιστρέψει ένα μέρος των ανθρώπων που έχουν φύγει και αν δεν ενσωματωθούν στη χώρα μας και αλλοδαποί η μείωση θα είναι αυτή.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως το 2022 γεννήθηκαν 8.800 λιγότερα παιδιά από το 2021, ενώ ένας παράγοντας που μπερδεύει λίγο τον συσχετισμό γεννήσεων – θανάτων των τελευταίων χρόνων είναι η ύπαρξη του κορωνοϊού, αφού μπορεί τις χρονιές 2020 και 2021 να βρισκόμασταν μέσα στην πανδημία, όμως στη συνέχεια υπήρξαν πολλά ζευγάρια που θεώρησαν πως λόγω της πανδημίας οι συγκυρίες δεν είναι οι καταλληλότερες και έτσι καθυστερούν την έλευση ενός παιδιού.




Μάκης Παπαδόπουλος: «Κάνουμε το Πάρκο Φαλήρου ένα “στολίδι” για την Καβάλα!»

Μεταμορφώνουμε το Πάρκο Φαλήρου σε έναν χώρο αναψυχής υψηλής αισθητικής!

– με χώρους για εκδηλώσεις, για περίπατο, για αθλοπαιδιές, για παιχνίδι για παιδιά

– με καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος

– γήπεδα μπάσκετ – βόλεϋ – πίνγκ-πονγκ

– χώρο για σκύλους

Το νέο Πάρκο Φαλήρου θα ζωντανέψει την Καβάλα!

 




Μάκης Παπαδόπουλος: «Κάνουμε την Καλαμίτσα ένα “κόσμημα”, με ελεύθερη είσοδο για τους δημότες!»

Η Καλαμίτσα ανήκει στους Καβαλιώτες και είμαστε υπέρ της ριζικής και της ολοκληρωμένης αναβάθμισης και αξιοποίησης της ακτής και των εγκαταστάσεων

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη!

Τα έσοδα του Δήμου, που θα προκύπτουν από τα καταστήματα της Ακτής Καλαμίτσας, θα καλύπτουν όλο το λειτουργικό κόστος για τη λειτουργία της παραλίας.

 

 

 




Μάκης Παπαδόπουλος: «Με τον Δάνη (Δανιήλ) Τσιγαρατζόγλου ενισχύουμε την ομάδα μας, με στόχο να κάνουμε την Καβάλα “Έξυπνο Δήμο”!»

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των υποψηφίων του ΤΟΠΟΥ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ τον Δάνη (Δανιήλ) Τσιγαρατζόγλου, Μηχανολόγο-Μηχανικό

Ο Δάνης (Δανιήλ) Τσιγαρατζόγλου γεννήθηκε το 1996 και είναι γιός του Νικολάου Τσιγαρατζόγλου, δικηγόρου, και της Αναστασίας Μαχιά, δικηγόρου-εκπαιδευτικού. Μεγάλωσε στην Καβάλα και φοίτησε στο 10ο Δημοτικό, 4ο Γυμνάσιο (Ζουμπουλάκειο) και 1ο Γενικό Λύκειο Καβάλας.

Συμμετείχε και διακρίθηκε επανειλημμένα τόσο σε σχολικό όσο και σε Πανελλήνιο επίπεδο μέσω διαγωνισμών (Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, Euroscola, Βουλή των Εφήβων, ΠΔΒ κ.ά.).

Έπειτα, συνέχισε τις σπουδές του στην Πολυτεχνική Σχολή Ξάνθης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης ως Μηχανολόγος-Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης, συμμετέχοντας παράλληλα σε ερευνητικές ομάδες, εμβαθύνοντας στη λειτουργία των Η/Υ, τον δυναμικό προγραμματισμό και τα πληροφοριακά συστήματα.

Ταυτόχρονα, ασχολείται με τη συγγραφή του πρώτου του βιβλίου (αστυνομικό μυθιστόρημα), ενώ συμμετέχει σε ομάδες βιντεοπαιχνιδιών παγκόσμιας εμβέλειας με νικηφόρα δράση και κατάκτηση σημαντικών επάθλων.

Θέλω να ευχαριστήσω και προσωπικά τον Δάνη (Δανιήλ) Τσιγαρατζόγλου για την εμπιστοσύνη που δείχνει σε εμένα και την παράταξή μας, αλλά και για την απόφασή του να δώσει μαζί μας τη “μάχη” των δημοτικών εκλογών του 2023.

 




Blue Horizon: «Δεν έχω δει ξανά κάτι τέτοιο, πνιγόταν ένας άνθρωπος και δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα» λέει ο καβοδέτης

Το τραγικό συμβάν που εκτυλίχθηκε το βράδυ της 5ης Σεπτεμβρίου με τη δολοφονία του 36χρονου Αντώνη στο λιμάνι του Πειραιά είδε με τα μάτια του ο καβοδέτης.

Μιλώντας στο Mega, είπε πως πέρασε μπροστά από τον καταπέλτη του Blue Horizon για να πάει να λύσει τους κάβους του διπλανού πλοίου που έφευγε. Ακόμη τόνισε ότι είδε τον Αντώνη νεκρό στη θάλασσα χωρίς κανέναν να σπεύδει για βοήθεια.

«Ήταν εκεί ένας πράκτορας, αυτός μίλαγε στο τηλέφωνο. Από αυτόν έμαθα ότι έχει πέσει άνθρωπος στο νερό. Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο. Ήταν η πρώτη φορά. Άμα βλέπεις αυτά τα πράγματα, πως να μην σοκαριστείς δηλαδή; Πνίγεται ο άνθρωπος και εμείς δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα. Εγώ δεν ήμουν εκεί εκείνη τη στιγμή που έπεσε. Εγώ πήγα όταν ήταν νεκρός», δήλωσε.

Μιλώντας, από την πλευρά του στο Mega, ο δικηγόρος της οικογένειας του 36χρονου Αντώνη είπε τα εξής:

«Σας είχα πει πως στο βίντεο 5 άτομα κοιτάνε και κάποιοι από αυτούς δεν είναι κατηγορούμενοι. Θεωρώ πως πήγαν να κουκουλώσουν το όλο θέμα. Γι’ αυτό και το πλοίο έφυγε. Δεν υπάρχει καμία λογική εξήγηση να φύγει ένα πλοίο και να επιστρέψει μετά από 45 λεπτά, από εισαγγελική καταγγελία. Ο καπετάνιος έχει την ευθύνη όλων και είναι υποχρεωμένος να παρακολουθεί τις κάμερες. Από αυτό που έχω πληροφορηθεί σε ηχητικό ντοκουμέντο, του λέει ο ύπαρχος “μπλέξαμε”. Άρα γνώριζε».




Γ. Οικονόμου: Η ΕΛ.ΑΣ. προσφέρει σημαντικό και πολύπλευρο έργο και έχουμε στόχο να την κάνουμε πιο αποτελεσματική και οργανωμένη

Κύρια σημεία της συνέντευξη του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννη Οικονόμου, στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ και τον δημοσιογράφο Γιώργο Αυτιά.

Οι αστυνομικοί στην πρώτη γραμμή του μετώπου στην Αλεξανδρούπολη και τον Έβρο για την προστασία και την ασφάλεια των πολιτών

Οι αστυνομικοί βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, όπως πάντοτε, όταν χρειάζεται να συνδράμουν την κοινωνία και την Πολιτεία σε όλες τις δραστηριότητες προστασίας της κοινωνίας και επιβολής του νόμου. Βοήθησαν σε εκκενώσεις, σε μια πολύ δύσκολη βραδιά και ημέρα για την Αλεξανδρούπολη.

Είδαμε να βοηθούν οι αστυνομικοί τους ανθρώπους να φύγουν, να μεταφερθούν με ασφάλεια, διότι πάντοτε προτεραιότητα είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής και στη συνέχεια των δημόσιων υποδομών και της περιουσίας.

Σε συνεργασία με την Πυροσβεστική και την Αυτοδιοίκηση, οι Αξιωματικοί, οι άντρες και οι γυναίκες της ΕΛ.ΑΣ., ήταν σε συνεχή επικοινωνία με το επιτελείο, με το Κέντρο Επιχειρήσεων εδώ στην Αθήνα, έτσι ώστε να συμβάλουμε και να συνδράμουμε προκειμένου με ασφάλεια να απομακρυνθούν οι πολίτες από τις εστίες του κινδύνου στη μάχη αντιμετώπισης πυρκαγιάς.

Στον Έβρο οι Έλληνες αστυνομικοί και συνοριοφύλακες την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου απέτρεψαν περίπου 900 παράτυπες εισόδους μεταναστών ημερησίως

Στον Έβρο, πριν από λίγες μέρες, την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου, οι Έλληνες αστυνομικοί, μαζί με τους συνοριοφύλακες, απέτρεπαν περίπου 900 παράνομες εισόδους ημερησίως παράτυπων μεταναστών.

Την περίοδο που η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών ξεκουραζόταν, έκανε τις διακοπές της -και σωστά- 14, 15, 16 και 17 Αυγούστου, η ΕΛ.ΑΣ. στον Έβρο είχε 900 αποτροπές την ημέρα.

Είχε 30 συλλήψεις λαθροδιακινητών σε όλη την ελληνική επικράτεια, δίνει την μάχη στον Φράχτη και σε όλη την περιοχή του Έβρου για να θωρακίσει τα σύνορα μας, τα σύνορα της Ευρώπης, να αποτρέψει παράνομες εισόδους και ταυτόχρονα -όπου της ζητηθεί- να προστρέξει για να βοηθήσει ανθρώπους που ενδεχομένως χρειάζονται βοήθεια.

Αυτή είναι η ΕΛ.ΑΣ. και έχει τη σημασία του να αναδεικνύεται με αληθινά γεγονότα. Είναι η ΕΛ.ΑΣ. που δίνει τη μάχη να μεταφέρει ανθρώπους από τις φλόγες σε ασφαλή σημεία, την ίδια στιγμή που δίνει τη μάχη να προστατέψει τα σύνορα μας, την ίδια στιγμή που είναι στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης του οργανωμένου εγκλήματος. Αυτή είναι η ΕΛ.ΑΣ.

Δεν είμαστε εδώ για να κρύβουμε τα λάθη κάτω από το χαλί. Είμαστε εδώ, και είμαι εδώ προσωπικά, για να αποδίδουμε με δικαιοσύνη και αποφασιστικότητα, να αναδεικνύουμε τις ευθύνες, τις αδυναμίες και να βελτιωνόμαστε συνεχώς.

Την απαξίωση και τις γενικεύσεις δεν τις θέλουμε. Ταυτόχρονα, δεν θέλουμε αυτή την τεράστια αστοχία διαχείρισης μιας υπόθεσης, που ήταν απολύτως στα μέτρα της ΕΛ.ΑΣ., με την αλυσίδα λαθών σε μια σειρά από επίπεδα για τα οποία σε πρώτη φάση αποδόθηκαν ευθύνες και θα συνεχίσουν να αποδίδονται με βάση την έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σύντομα, όχι στο διηνεκές. Σύντομα, είμαστε εδώ για να δούμε ποιος έφταιξε, τι έφτιαξε, να αποδώσουμε τις ευθύνες και να διορθώσουμε τις διαδικασίες, για να μην έχουμε πάλι τέτοιου είδους αστοχίες, οι οποίες δεν τιμούν ούτε την Αστυνομία και βρίσκονται πολύ μακριά από τα επιχειρησιακά της στάνταρ.

Προφανώς, η έρευνα συνεχίζεται και έχουν κληθεί συγκεκριμένοι άνθρωποι που εμπλέκονται σε όλη αυτή την αλυσίδα της υπόθεσης να καταθέσουν τις απόψεις τους. Πολύ σύντομα θα έχουμε και επιπλέον απόδοση ευθυνών, εκεί που υπάρχουν.

Έχει αποδείξει πολλές φορές η Κυβέρνηση αυτή ότι δεν κρύβει τα προβλήματα κάτω από το χαλί. Ούτε ουσιαστικά, ούτε επικοινωνιακά, κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Αυτό ήταν κάτι ανεπίτρεπτο, που δεν έπρεπε να συμβεί και αυτό που ο κόσμος ζητά, θα γίνει: ανάδειξη των προβλημάτων και απόδοση των ευθυνών με αποφασιστικότητα και δικαιοσύνη.

Υπήρχε μία αλυσίδα λαθών, μία λαθεμένη διαχείριση της πληροφορίας, λάθη σε επιχειρησιακό επίπεδο. Όλα αυτά, με ψυχραιμία, δικαιοσύνη, μεθοδικότητα, τα διερευνούμε και πολύ σύντομα θα υπάρχει απόδοση των ευθυνών.

Δεν υπάρχει περίπτωση οι ευθύνες να μην αποδοθούν εκεί που πραγματικά ανήκουν -επαναλαμβάνω- με αποφασιστικότητα και δικαιοσύνη. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην διδασκόμαστε από κάθε αδυναμία, έτσι ώστε να μην επιτρέψουμε ποτέ ξανά η αδράνεια, η πλημμέλεια, τα λάθη να εκθέσουν την Ελληνική Αστυνομία και τη χώρα με τέτοιο τρόπο.

Όπως επίσης -και γιατί και αυτό έχει τη σημασία του- δεν υπάρχει περίπτωση να επιτρέψουμε τη γενικότερη απαξίωση και ισοπέδωση της Ελληνικής Αστυνομίας, των ανωτάτων Αξιωματικών των ανώτερων Αξιωματικών, των ανδρών και γυναικών που βρίσκονται στο πεδίο, γιατί προσφέρουν πολύτιμη υπηρεσία στην Πολιτεία και στην Πατρίδα συνεχώς. Είναι η ίδια Αστυνομία που εκείνο το βράδυ συνέλαβε σκληρούς κακοποιούς.

Μιλάμε για συμμορίες, για εγκληματικές οργανώσεις, για ανθρώπους που διασυνδέονται με το οργανωμένο έγκλημα, που διασυνδέονται με ακραίες εξτρεμιστικές οργανώσεις, νεοναζί, μιλάμε για χαρακτηριστικά που έχει αποκτήσει η οπαδική βία που είναι πολύ μακριά από τις καθιερωμένες εικόνες που έχει κάποιος στο μυαλό του.

Για αυτό ακριβώς πρέπει να είναι πολυσχιδής η δράση μας απέναντι στην αντιμετώπιση αυτής της εγκληματικής συμπεριφοράς, να αναβαθμίσει και η ελληνική Πολιτεία το νομοθετικό της πλαίσιο. Έχουν γίνει σημαντικά βήματα μετά τη δολοφονία του Άλκη Καμπανού, που επέτρεψαν να μπουν φυλακή οι ένοχοι.

Στην αθλητική νομοθεσία κάναμε σημαντικές παρεμβάσεις, που όμως χρειάζονται διόρθωση, εμπλουτισμό, ενίσχυση και αυτή είναι η κατεύθυνση του Πρωθυπουργού. Προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε αποφασιστικά,  να κλείνουμε τα «παραθυράκια» που εκμεταλλεύονται κάποιοι και δημιουργούν αυτού του είδους τα άθλια φαινόμενα και τις άθλιες συμπεριφορές.

Η μάχη δεν είναι μόνο έξω από τις θύρες, είναι και στις γειτονιές που κάθονται άνθρωποι και πίνουν καφέ και πηγαίνουν και τους ρωτάνε τι ομάδα είσαι και από αυτό μπορούν να ξεκινήσουν περάσεις περιπέτειες. Η μάχη είναι στο Διαδίκτυο με το ηλεκτρονικό έγκλημα. Είναι σε συνεργασία με τις υπηρεσίες καταπολέμησης του οργανωμένου εγκλήματος. Η μάχη είναι ολιστική και θα τη δώσουμε σε όλα τα επίπεδα, πρέπει να δοθεί και στη διαμόρφωση και τη διάπλαση της κουλτούρας και του χαρακτήρα όλων αυτών των παιδιών σε όλα τα επίπεδα.

Είμαστε δίπλα στους αστυνομικούς, ξέρουμε τον αγώνα που δίνουν, αλλά ταυτόχρονα ξέρουμε και τις απαιτήσεις της κοινωνίας και όλοι πρέπει να γνωρίζουν ότι θα κρινόμαστε από την αποτελεσματικότητα της δουλειάς μας σε όλα τα επίπεδα: στο επιτελικό, στη διαχείριση, στο σχεδιασμό και στο επιχειρησιακό πεδίο.

Είναι μία υπόθεση που βρίσκεται σε εξέλιξη, που αγγίζει ευαίσθητες χορδές γιατί χάθηκε ένας νέος άνθρωπος, πρέπει να περιμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις την πρόοδο των εγκληματολογικών ερευνών. Όλα αυτά θέλουν το χρόνο τους γιατί δεν είναι απλές διαδικασίες. Θα εξαντληθεί κάθε δυνατότητα που υπάρχει και θα αξιοποιηθεί ό,τι στοιχείο υπάρχει.

Μετά την τραγική διαχείριση της περασμένης Δευτέρας, η Ελληνική Αστυνομία είχε να διαχειριστεί μέσα σε λίγες μέρες τον αγώνα του Παναθηναϊκού με τη Μαρσέιγ, του Ολυμπιακού με την Γκενκ, σε ένα ιδιαίτερο φορτισμένο περιβάλλον, στη συνέχεια το τελικό του Ευρωπαϊκού Σούπερ Καπ.

Σε μία ιδιαίτερα φορτισμένη ατμόσφαιρα, με φημολογίες στο διαδίκτυο, με πληροφορίες της Ασφάλειας για συγκρούσεις, για ραντεβού, για ετοιμασίες και απέδειξε ότι, όταν δουλεύει σωστά, μεθοδικά, αναλύει τις πληροφορίες και σχεδιάζει όπως πρέπει έχουμε αποτέλεσμα. Να έχουμε τη συνολική εικόνα.

Δεν κρύβουμε την αλήθεια και δεν εξιδανικεύουμε τα πράγματα από την μία, αλλά δεν ισοπεδώνουμε και μηδενίζουμε από την άλλη. Η Ελληνική Αστυνομία είναι παντού. Η Ελληνική Αστυνομία είναι στις παραλίες που καταλαμβάνουν παράνομους χώρους οι ομπρέλες, τα καθίσματα, όπου το κράτος πρέπει να επιβάλει το νόμο. Είναι ακόμα και σε μία σειρά γραφειοκρατικές διαδικασίες, θα είναι και έξω από τα γήπεδα για τους ελέγχους.

Δεν έχουμε μέτωπο με τους ανθρώπους που αγαπούν την ομάδα τους και πηγαίνουν με πάθος να υποστηρίξουν, να φωνάξουν, να εκτονωθούν, να διασκεδάσουν. Έχουμε ανοικτό μέτωπο με τις εγκληματικές οργανώσεις που δηλητηριάζουν ένα από τα λαοφιλέστερα αθλήματα στο κόσμο, όχι μόνο στην Ελλάδα.

Η μάχη δεν θα σταματήσει μέχρι να τελειώσει. Δεν είναι εύκολο και θέλουμε την κοινωνία σύμμαχο, θέλουμε τις ΠΑΕ συμμάχους. Δεν είναι μια μάχη μόνο έξω από τα γήπεδα. Είναι μια μάχη που πρέπει να δοθεί στις γειτονιές. Η Ελληνική Αστυνομία θα κάνει αυτό που πρέπει.

Νομοθετικά, η Πολιτεία θα κάνει πιο αυστηρό το νομοθετικό πλαίσιο, θα κλείσει «παράθυρα». Θέλουμε όμως την συνέργεια και τη συνεργασία όλων, χωρίς εκπτώσεις και χωρίς συμβιβασμούς. Όσος χρόνος και αν χρειαστεί, θα είμαστε στην πρώτη γραμμή για να κάνουμε αυτό που πρέπει.Θέλω να είμαι παρά πολύ προσεκτικός στο δημόσιο λόγο μου σε οτιδήποτε έχει να κάνει με την εξέλιξη αυτής της υπόθεσης.

Όποιες κινήσεις γίνονται με βάση αποφάσεις και εντάλματα  που εκδίδει η Ανακρίτρια και η Δικαιοσύνη, στη βάση στοιχείων που αναλύονται συνεχώς. Η υπόθεση αυτή δεν υπάρχει περίπτωση να κλείσει προτού εξετασθεί και η τελευταία ένδειξη, όπως προκύπτει από την ροή των πληροφοριών, είτε από οπτικό υλικό. Αξιολογούν οι Αρχές ό,τι υλικό έρχεται στη διάθεση τους και βεβαίως έχουμε και τα κινητά τηλέφωνα, που έχουν κατασχεθεί και που θα αρχίσει σιγά-σιγά και η επεξεργασία δεδομένων και εκεί.

Όταν λέμε ότι θέλουμε μία Αστυνομία περισσότερο αποτελεσματική, να βελτιώσουμε πράγματα, να αναδιοργανωθούμε σε μία σειρά από θεματικά πεδία που χρειάζεται να είμαστε ακόμη πιο αποτελεσματικοί, να επενδύσουμε ακόμη περισσότερο στον εκσυγχρονισμό στην τεχνολογία στην αναμόρφωση διαδικασιών και δομών -που αναδείχθηκε η αδυναμία τους με τραγικό τρόπο και στο συγκεκριμένο περιστατικό- σημαίνει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αδρανήσουμε ή να κάνουμε τον οποιοδήποτε συμβιβασμό.

Για τις νέες ταυτότητες

Σεβόμαστε τις ευαισθησίες και τα δικαιώματα του καθενός, αλλά πρέπει να λέμε τα  πράγματα  με το όνομα τους. Οι καινούργιες ταυτότητες δεν έχουν τίποτα το εξωγήινο, το αντιχριστιανικό, το δαιμονισμένο. Είναι το «όχημα» για να προσαρμοστεί η Ελλάδα στις απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου, να μπορούμε να ταξιδεύουμε με ασφάλεια, να είμαστε συμβατοί στις υποχρεώσεις μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στον κόσμο ολόκληρο.

Αυτοί που δηλητηριάζουν τα μυαλά των ανθρώπων, οφείλουν να ξέρουν ότι η Ελλάδα βρίσκεται στον 21ο αιώνα. Η πίστη, ο σεβασμός, οι ευαισθησίες είναι εσωτερικά ζητήματα του καθενός και δεν τίθενται στηνπαραμικρή διακινδύνευση με την ανάγκη προσαρμογής στις απαιτήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο.

Πάρα πολύ σύντομα, από τα μέσα Σεπτεμβρίου και μετά, πιστεύω ότι θα είμαστε στη θέση να μπορούμε να χορηγούμε στο κόσμο τις καινούργιες ταυτότητες με τις προδιαγραφές ασφάλειας που οφείλουμε να έχουμε για όλους. Η ανθρωπότητα πέρασε τον Διαφωτισμό και η Ελλάδα βρίσκεται στον 21ο αιώνα.

Εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στα ζητήματα της καθημερινότητας

Αναδεικνύεται ένα δεύτερο μεγάλο ζήτημα, που είναι και ένα προσωπικό μου στοίχημα και μία πρόκληση για την Κυβέρνηση.

Η εντατικοποίηση και η μεγαλύτερη πυκνότητα της εμφάνισης της Αστυνομίας στις γειτονιές και της Αθήνας, αλλά και των υπολοίπων πόλεων, η ακόμα μεγαλύτερη εγρήγορση και αποτελεσματικότητα απέναντι στην εγκληματικότητα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες πολίτες στην καθημερινότητά τους, η πυκνότερη παρουσία σε ό,τι αφορά σε δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με τη Τροχαία.

Η πολύ μεγάλη δουλειά που πρέπει να κάνουμε στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας. Φέτος τα νούμερα από ανθρώπουςπου χάθηκαν από ατυχήματα και δυστυχήματα είναι ιδιαιτέρως ανησυχητικά.

Εκτός από την βαριά εγκληματικότητα, υπάρχουν μία σειρά από πράγματα που απασχολούν τον πολίτη στην καθημερινότητα του -στην Περιφέρεια και στην Αθήνα- σε ό,τι αφορά στην οδική ασφάλεια.

Οφείλουμε να είμαστε ακόμη πιο  αποτελεσματικοί, διορθώνοντας τις αδυναμίες, αξιοποιώντας ακόμη καλύτερα το υπάρχον δυναμικό με κινήσεις αναδιοργάνωσης, αναπροσανατολισμού δυνάμεων -όπου και όπως χρειάζεται- για να εμπεδωθεί ακόμη μεγαλύτερο αίσθημα προστασίας και ασφάλειας και ποιότητας ζωής στην ελληνική κοινωνία.