Ζευγάρι στην Αλεξανδρούπολη είχε στήσει στο σπίτι του σύστημα καλλιέργειας κάνναβης

Ένα πλήρως οργανωμένο σύστημα εσωτερικής καλλιέργειας κάνναβης εντόπισαν αστυνομικοί σε οικία στην πόλη της Αλεξανδρούπολης.

Συγκεκριμένα το μεσημέρι της Τετάρτης 19 Φεβρουαρίου, αστυνομικοί του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αλεξανδρούπολης έπειτα από αξιολόγηση πληροφοριών βρέθηκαν ενός ζευγαριού και με τη βοήθεια του ειδικά εκπαιδευμένου αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών “LAIKA” εντοπίστηκε πλήρης εξοπλισμός για την καλλιέργεια κάνναβης με τη μέθοδο της υδροπονίας, που περιλάμβανε:

Μία ειδική νάιλον σκηνή υδροπονίας
Ένα ψηφιακό θερμόμετρο-υγρασιόμετρο
Έναν ανεμιστήρα και έναν χρονοδιακόπτη
Δύο λάμπες καλλιέργειας
Δύο δοχεία με υγρό λίπασμα
Ένα φίλτρο απορρόφησης αέρα και ένα σπιράλ αλουμινίου
Δύο πλαστικές γλάστρες με φυτόχωμα

Αλλά και:

Δύο φυτά κάνναβης
12,69 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης
5,1 γραμμάρια αποξηραμένων φύλλων κάνναβης
Μικροποσότητα κοκαΐνης
Ένα ναρκωτικό δισκίο
Μία ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας
Δύο τρίφτες

Επιπρόσθετα, κατασχέθηκαν τρία κινητά τηλέφωνα, τα οποία θα εξεταστούν για τυχόν στοιχεία που σχετίζονται με τη διακίνηση ναρκωτικών.

Οι δύο συλληφθέντες οδηγήθηκαν στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές, ενώ η έρευνα συνεχίζεται προκειμένου να διαπιστωθεί το εύρος της δραστηριότητάς τους και ενδεχόμενες διασυνδέσεις με άλλα άτομα.

www.e-evros.gr




Έκκληση του Δημάρχου Αμφίπολης για ένταξη της καλλιέργειας λεβάντας σε Πρόγραμμα Κρατικών Ενισχύσεων

Με την παρακάτω επιστολή, ο Δήμαρχος Αμφίπολης, κ. Στέργιος Φρανστάλης, απευθύνεται στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κωνσταντίνο Τσιάρα, ζητώντας την άμεση ένταξη της καλλιέργειας της λεβάντας σε πρόγραμμα Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων (ΚΟΕ). Η επιστολή αναδεικνύει την κρίσιμη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι αγρότες της περιοχής λόγω της παρατεταμένης ξηρασίας, η οποία έχει καταστρέψει την φετινή σοδειά λεβάντας, αφήνοντάς τους σε αδιέξοδο. Ο Δήμαρχος τονίζει την ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων για τη στήριξη των αγροτών, ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν την καλλιέργεια και να παραμείνουν στην περιοχή τους με αξιοπρέπεια.

Αναλυτικότερα

ΕΠΙΣΤΟΛΗ

 

Προς:   Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων  (κ. Τσιάρα Κωνσταντίνο)

Κοιν :    Πρόεδρο του ΕΛΓΑ

Βουλευτές Περιφερειακής Ενότητας Σερρών

Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας

Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Σερρών

Θέμα : Ένταξη της καλλιέργειας της λεβάντας σε πρόγραµµα Κρατικών

Οικονομικών Ενισχύσεων (ΚΟΕ).

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

τα τελευταία χρόνια στο Δήμο Αμφίπολης λόγω της ιδιομορφίας του εδάφους και της περιοχής οι εναλλακτικές καλλιέργειες κερδίζουν ολοένα περισσότερο έδαφος, αφού πολλοί αγρότες-δημότες  μας, αναζητούν καλλιέργειες πέραν από τις συνηθισμένες μέσω των οποίων θα μπορέσουν να βγάλουν τα προς το ζην και ταυτόχρονα να μειώσουν το τεράστιο κόστος παραγωγής που έχουν πολλές από τις παραδοσιακές καλλιέργειες. Μία από αυτές είναι η καλλιέργεια της λεβάντας, η οποία έχει συμβάλλει σημαντικά στην οικονομία των παραγωγών αλλά και του τόπου μας τα τελευταία χρόνια, δίνοντας μία ανάσα αισιοδοξίας στις δύσκολες ημέρες που βιώνει ο αγροτικός κόσμος. Η φετινή χρονιά ,δυστυχώς,  ήταν καταστροφική για την καλλιέργεια της λεβάντας, αφού η παρατεταμένη ανομβρία δεν επέτρεψε στους παραγωγούς να μπουν στα χωράφια και να συγκομίσουν,  φέρνοντάς τους έτσι σε πλήρες αδιέξοδο. Επειδή ο κανονισμός του ΕΛΓΑ  λόγο της κλιματικής κρίσης δεν έχει εκσυχρονιστεί και δεν καλύπτει την παρατεταμένη ξηρασία λειτουργώντας εις βάρος των  αγροτών, για το λόγο αυτό:

 Ως Δήμαρχος Αμφίπολης,  αντιλαμβανόμενος την σοβαρότητα του θέματος και με αίσθημα ευθύνης αλλά και χρέους  προς τους δημότες, ζητώ άμεσα να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ένταξης της καλλιέργειας της λεβάντας σε πρόγραμμα Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων, ώστε να μπορέσουν οι αγρότες του Δήμου Αμφίπολης να παραμείνουν στα χωριά, να κρατήσουν τα χωράφια τους και να συνεχίσουν να ζουν με αξιοπρέπεια όπως τους αρμόζει.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ

ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΦΡΑΝΣΤΑΛΗΣ




Ερώτηση Μ. Μπαράν | Να ενταχθούν όλες οι εκτάσεις καλλιέργειας καλαμποκιού του Δήμου Τοπείρου στη συνδεδεμένη ενίσχυση

Μεγάλη είναι η δυσαρέσκεια και η  αναστάτωση των αγροτών του Δήμου Τοπείρου του Νομού Ξάνθης καθώς πέρα από τη μείωση της παραγωγής τους, σε διάφορα αγροτικά προϊόντα,αντιμετωπίζουν και πλείστα όσα προβλήματα εξαιτίας του αποκλεισμού τους από τις συνδεδεμένες ενισχύσειςπου αφορούν την καλλιέργεια αραβοσίτου. Οι συνθήκες της οικονομικής  τους ασφυξίας ξεπερνά κάθε όριο και η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί προκαλεί τον φόβο και την ανασφάλεια για το μέλλον των καλλιεργειών τους πόσο δε μάλλον για τους ίδιους και τις οικογένειές τους.

Σύμφωνα μάλιστα με προφορική ενημέρωσή τους από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, η επιλογή χορήγησης των συνδεδεμένων ενισχύσεων στο Νομό Ξάνθης πραγματοποιήθηκε βάσει γεωγραφικών κριτηρίων ενώ αντίθετα ενημερώθηκαν ότι αποζημιώθηκε το σύνολο των καλλιεργητών στην γειτονική Χρυσούπολη Καβάλας.

Προς αποκατάσταση της εν λόγω αδικίας είναι επιτακτική η ένταξη των καλλιεργητών αραβοσίτου του Δήμου Τοπείρου Ξάνθης στη συνδεδεμένη εισοδηματική στήριξη, η οποία αναμφίβολα θα οδηγήσει στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης τους και στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγροτικής περιοχής. 

Η μείωση της παραγωγής αραβόσιτου θα προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις ικανές να οδηγήσουν ακόμη και στην κατάρρευση του κτηνοτροφικού κλάδου.

Βάσει των ανωτέρω, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Ποια είναι η πολιτική του Υπουργείου σχετικά με την οικονομική ενίσχυση των καλλιεργειών αραβοσίτου και πώς σχεδιάζεται η επέκτασή της για να καλύψει περισσότερες εκτάσεις, συμπεριλαμβανομένων και αυτών στο Δήμο Τοπείρου;
  2. Ποια είναι τα κριτήρια για την επιλογή των εκτάσεων που εντάσσονται στις συνδεδεμένες ενισχύσεις και πώς μπορούν οι αγρότες να εξασφαλίσουν τη συμμετοχή τους;
  3. Σκοπεύετε να προβείτε σε κάποια διορθωτική πράξη για να αποκατασταθεί η αδικία εις βάρος των καλλιεργητών αραβοσίτου στο Δήμο Τοπείρου;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μπουρχάν Μπαράν