Δημήτρης Καιρίδης | Απέκλεισε το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί και τρίτη δομή στην Π.Ε. Σερρών

Την οργάνωση και την λειτουργία των δομών φιλοξενίας μεταναστών σε Καβάλα, Δράμα και Σέρρες επιθεώρησε ο Υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Δημήτρης Καιρίδης κατά τις επισκέψεις εργασίας.

Ο υπουργός αρχικά επισκέφθηκε την ανοιχτή δομής φιλοξενίας στην Καβάλα που στεγάζεται στο πρώην στρατόπεδο Ασημακοπούλου υπογραμμίζοντας με έμφαση ότι πρόκειται «για την δομή με το μεγαλύτερο ποσοστό διαμένοντων εργαζόμενων προσφύγων και στον πρωτογενή τομέα και την εστίαση και στον τουρισμό αλλά και σε βιομηχανικές μονάδες τόσο της Καβάλας όσο και της Ξάνθης».

Ο κ. Καιρίδης τόνισε πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι οι διαμένοντες πρόσφυγες στις δομές εργάζονται καθόλα νόμιμα προσφέροντας στην εθνική οικονομία και προσπάθεια. Αναφέρθηκε επίσης και στην εκπαίδευση που λαμβάνουν τα παιδιά υποστηρίζοντας πως είναι πολύ σημαντικό να μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό, ενώ συμπλήρωσε πως στην δομή επικρατεί απόλυτη ησυχία και τάξη.

Είναι σημαντικό οι πρόσφυγες να έχουν πρόσβαση σε εργασία

Ο κ. Δημήτρης Καιρίδης επισκέφθηκε και τις δυο δομές που λειτουργούν στην Περιφερειακή Ενότητα Σερρών, την πρώτη που λειτουργεί εντός του ομώνυμου δήμου και τη δεύτερη που λειτουργεί στο δήμο Σιντικής.

«Η δομή φιλοξενίας των Σερρών», σημείωσε ο υπουργός, «είναι μία δομή που λειτουργεί εξαιρετικά σε όλα τα επίπεδα, και στη γρήγορη, ταχεία διεκπεραίωση των αιτημάτων ασύλου και στην προμήθεια των δικαιολογητικών, διαβατηρίων και όλα αυτά που χρειάζονται. Είναι μία δομή κοντά σε αστικό κέντρο ώστε να υπάρχει πρόσβαση στις κοινωνικές υπηρεσίες, την εκπαίδευση που μας ενδιαφέρει, αλλά είναι και μία δομή που δίνει πολλούς εργαζόμενους»

«Εμείς δεν θέλουμε επιδοματική πολιτική, δεν θέλουμε επιδόματα, αλλά αυτοσυντήρηση» σχολίασε ο κ. Καιρίδης και συμπλήρωσε πως «για το λόγο αυτό δώσαμε δικαίωμα εργασίας από τον δεύτερο κιόλας μήνα στους αιτούντες άσυλο, να δουλεύουν, να προσφέρουν και να ανταποδίδουν στη φιλοξενία που τους παρέχει η χώρα μας σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές αξίες, τον διεθνή νόμο άλλα και τον ανθρωπισμό των Ελλήνων».

Περιορίστηκαν σημαντικά οι προσφυγικές ροές

Απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα απέκλεισε το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί και τρίτη δομή στην Π.Ε. Σερρών υπογραμμίζοντας ότι «μέχρι το 2020 η χώρα είχε 150 δομές, σήμερα έχουμε περιοριστεί σε 33 δομές. Είμαστε περήφανοι για το εθνικό σύστημα καταγραφής, ταυτοποίησης και υποδοχής το οποίο διαχειρίζεται το πρόβλημα των παρανόμων αφίξεων με ασφάλεια για τις τοπικές κοινωνίες, χωρίς τα προβλήματα που είχαν παρουσιαστεί αλλού. Θυμηθείτε τι έγινε στην Ιταλία το καλοκαίρι και τον Σεπτέμβριο με την μεγάλη διάχυση σε δημόσιους χώρους, σε πεζοδρόμια, στρατόπεδα με καταλήψεις. Τέτοια φαινόμενα δεν υπήρχαν στην Ελλάδα και η ευθύνη του υπουργείου είναι να μην ζήσουμε τέτοια φαινόμενα και όλα να γίνονται με ευρωπαϊκό τρόπο, με ευταξία, με ασφάλεια, αποτελεσματικότητα και σιγουριά».

Ο Δημήτρης Καιρίδης τόνισε ότι εξασφαλίζονται ευρωπαϊκοί πόροι για την αναβάθμιση της δομής τόσο στις Σέρρες όσο και σε ολόκληρη την Ελλάδα, ενώ δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για το νέο μέτωπο όπως είπε που μπορεί να ανοίξει στα νότια λόγω της κατάστασης στην Λωρίδα της Γάζας και όχι μόνο. «Εδώ είμαστε όμως για να το αντιμετωπίσουμε, όπως το κάναμε με το ανατολικό μέτωπο. Θυμάστε το Καλοκαίρι την ροή που είχαμε από τον Έβρο, και τα προβλήματα που είχαμε στην Εγνατία Οδό και τους διακινητές, αυτά έχουν τελειώσει», συμπλήρωσε ο υπουργός.

Σύμφωνα με τον ίδιο η μείωση των προσφυγικών ροών στο χερσαίο μέτωπο είναι πλέον πάνω από το 90% ενώ στο θαλάσσιο το ποσοστό είναι πάνω από 70%. «Έχουμε μία μεγάλη αποσυμφόρηση των δομών συνολικά και ιδίως στα νησιά», σημείωσε ο υπουργός. «Στη Λέσβο είχαμε φθάσει 6.000 διαμένοντες τον Γενάρη, τώρα είμαστε στις 3.500 και θα πέσουμε κάτω από τρείς χιλιάδες. Σας αναφέρω την Λέσβο που είναι το μεγαλύτερο, το εμβληματικότερο και παραδοσιακά βρίσκεται στην προμετωπίδα της μεταναστευτικής πίεσης».

πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ




Δ. Καιρίδης | «Η μετανάστευση για να έχει αναπτυξιακό πρόσημο πρέπει να γίνεται με όρους και κανόνες»

Ο Υφυπουργός Εσωτερικών και Επικοινωνιών για θέματα Μετανάστευσης της Γερμανίας Bernd Krösser είπε ότι υπάρχει φιλία και συνεργασία με την Ελλάδα για το μεταναστευτικό και αναφέρθηκε στις μεταναστευτικές πιέσεις που δέχεται η χώρα του από την Ουκρανία.

«Το 2022, δεχθήκαμε πάνω από ένα εκατομμύριο Ουκρανούς πολίτες στη Γερμανία λόγω του πολέμου, και υπάρχει συνεχόμενη ροή από την Ουκρανία. Έχουμε 1,5 εκατομμύριο Ουκρανούς πολίτες στη Γερμανία και υπάρχουν πολλές προκλήσεις σε σχέση με την εκπαίδευση και άλλα ζητήματα».

Ο κ. Krösser είπε ότι πρέπει να μειωθούν οι αιτήσεις για άσυλο στη Γερμανία, για να είναι η χώρα σε θέση να ανταποκριθεί, αλλά προσέθεσε ότι και η χώρα του, όπως και πολλές ευρωπαϊκές χώρες, χρειάζεται τη μετανάστευση αλλά και ότι είναι απαραίτητοι οι εργαζόμενοι που είναι ανειδίκευτοι. Τόνισε ακόμα ότι πρέπει από τη μια να μειωθεί η παράτυπη μετανάστευση και από την άλλη να ενταχθούν οι ήδη υπάρχοντες στην αγορά εργασίας.

Μίλησε ακόμα για τις πιέσεις που δέχεται το Βερολίνο από το μεταναστευτικό, όχι από την πολιτική άποψη αλλά και από τα προβλήματα που έχουν να κάνουν με τη στέγαση, την ιατρική περίθαλψη και την εκπαίδευση. «Έχουμε επομένως πίεση από δύο πλευρές και για να την αντιμετωπίσουμε πρέπει να πάρουμε διάφορα μέτρα. Το κάνουμε αυτό, επικοινωνούμε με τον κόσμο και εξηγούμε ότι οι εύκολες λύσεις που τους προσφέρονται δεν λειτουργούν.

Το μεταναστευτικό σύστημα είναι ένα μεγάλο βήμα, αλλά πρέπει να κάνουμε πολλή δουλειά για να δημιουργήσουμε την εμπιστοσύνη στους πολίτες ότι μπορούμε να διαχειριστούμε το ζήτημα» τόνισε ο Γερμανός υπουργός και συμπλήρωσε: «Χρειαζόμαστε την μετανάστευση γιατί δεν υπάρχει επαρκές εργατικό δυναμικό αλλά πρέπει να μειώσουμε τις ροές για να μπορούμε να προσφέρουμε σε όσους έρχονται αυτά που έχουν ανάγκη. Πρέπει να παλέψουμε με την ενσωμάτωση, είναι δύσκολο, χρειάζεται προσπάθεια από την κυβέρνηση και την κοινωνία, για να ενταχθούν αυτοί οι άνθρωποι».




Καβάλα | Στο «Ασημακοπούλου» ο Υπουργός Μετανάστευσης κ. Καιρίδης

Στην Καβάλα θα βρεθει το πρωι της Παρασκευης 15 Μαρτιου, ο υπουργός Μετανάστευσης κ. Καιρίδης ο οποιος θα επισκεφτει τη δομή φιλοξενίας προσφύγων μεταναστών στο πρώην στρατόπεδο “Ασημακοπούλου” για να δει από κοντά την κατάσταση και τις συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων που φιλοξενούνται εκεί.

Η προβλεπόμενη μείωση του αριθμού των φιλοξενούμενων τον επόμενο μήνα λόγω θερινής και τουριστικής περιόδου φαίνεται να είναι αναμενόμενη, καθώς πολλοί από αυτούς είναι πιθανόν να μετακινηθούν για να εργαστούν σε θέσεις εργασίας στον τουρισμό, ιδίως στα νησιά, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.




Καιρίδης | Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση προς τους δήμους για την κοινωνική ένταξη μεταναστών και προσφύγων

Τη στρατηγική του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου στον τομέα της κοινωνικής ένταξης των νόμιμων μεταναστών και προσφύγων που ζουν στην Ελλάδα, παρουσίασαν, στη διάρκεια ενημερωτικής ημερίδας, ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Δημήτρης Καιρίδης, η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Σοφία Βούλτεψη και στελέχη του υπουργείου προς τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Στην ημερίδα, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων συμμετείχαν δήμαρχοι και εκπρόσωποι δημοτικών αρχών από 43 δήμους της χώρας, εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ, καθώς και εκπρόσωποι του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης, της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρης Καιρίδης ανοίγοντας τις εργασίες της συνάντησης υπογράμμισε ότι η κοινωνική ένταξη των νόμιμων μεταναστών και προσφύγων αποτελεί στόχο της κυβέρνησης, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αφορά τους 720 χιλιάδες νόμιμους μετανάστες, τους 50 χιλιάδες πρόσφυγες και τους 27 χιλιάδες Ουκρανούς υπό προσωρινή προστασία που ζουν σήμερα στην Ελλάδα. Για τον λόγο αυτό, αποφασίσθηκε, πρόσφατα, η σύσταση διυπουργικής ομάδας εργασίας, η οποία συνέρχεται σε τακτικά χρονικά διαστήματα προκειμένου να συντονίζει καλύτερα όλους τους συναρμόδιους φορείς και να δίνει λύσεις στα γραφειοκρατικά και άλλα προβλήματα.

Ο Δημήτρης Καιρίδης τόνισε ότι οι τοπικές κοινωνίες διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στην κοινωνική ένταξη και κάλεσε τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης να συνεργαστούν με το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου και να προχωρήσουν στη δημιουργία Kέντρων Ένταξης Μεταναστών, αξιοποιώντας την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και τα χρηματοδοτικά εργαλεία του ΤΑΜΕ (Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης), δεδομένου ότι σε όλη την Ευρώπη τα ζητήματα κοινωνικής ένταξης περνούν μέσα από τις τοπικές κοινωνίες, τους δήμους και τις περιφέρειες.

Η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Σοφία Βούλτεψη ανέφερε ότι η ένταξη είναι υπόθεση όλων και κυρίως υπόθεση της τοπικής αυτοδιοίκησης και για τον λόγο αυτό το υπουργείο, θέλει να ενισχυθούν τα Κέντρα Ένταξης Μεταναστών.

Στη συνάντηση παρουσιάστηκαν οι δράσεις του ΚΕΜ του Δήμου Αθηναίων, ως μοντέλο και για άλλους δήμους της χώρας. Ήδη λειτουργούν 11 ΚΕΜ σε 11 δήμους, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σε 30.

πηγή:newsbeast.gr




Καιρίδης: Δεν αλλάζουμε μεταναστευτική πολιτική – Υπάρχει θέμα εργατικού δυναμικού

«Η στρατηγική της κυβέρνησης στο μεταναστευτικό βασίζεται σε δύο πυλώνες: Όχι στο παράνομο, ναι στο λελογισμένα νόμιμο. Η χώρα δεν αλλάζει μεταναστευτική πολιτική. Η χώρα έχει μια αυστηρή πολιτική ενάντια στην παράνομη διακίνηση και είναι υπέρ των λελογισμένων νόμιμων οδών μετανάστευσης», ανέφερε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρης Καιρίδης από τη Βουλή, νωρίτερα σήμερα, στον απόηχο της δήλωσης του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, σε σχέση με την τροπολογία για την άδεια διαμονής σε εργαζόμενους αλλοδαπούς.

«Έχουμε πρόβλημα συρρίκνωσης του ανθρώπινου δυναμικού της πατρίδας μας», ανέφερε ο Δημήτρης Καιρίδης και πρόσθεσε ότι «η νόμιμη μετανάστευση μπορεί να γίνει μοχλός λελογισμένα, με όρους και κανόνες», σύμφωνα με τις ανάγκες της ελληνικής οικονομίας και τις προτεραιότητες της ελληνικής κοινωνίας, μοχλός αναπτυξιακός. «Εάν δεν τον αξιοποιήσουμε, κινδυνεύουμε να ρίξουμε ρυθμούς στην ανάπτυξή μας και στην οικονομία μας», είπε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου.

«Χρειάζεται να κάνουμε πάρα πολλά στη νόμιμη μετανάστευση. Αναβάθμιση εκσυγχρονισμός επιτάχυνση του διοικητικού μηχανισμού της νόμιμης μετανάστευσης. Σήμερα έχουμε τεράστιες καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις, όποιος έχει συναλλαχθεί με τις αποκεντρωμένες, όποιος έχει προσπαθήσει, μέσα από τα προξενεία, όποιος ξέρει τις δυσκολίες, που έχουμε να εφαρμόσουμε τη συμφωνία με το Μπαγκλαντές και την Αίγυπτο, το κατανοεί. Χρειάζονται νέες διμερείς συμφωνίες, με χώρες που εμείς επιλέγουμε, όπως η Γεωργία, όπως η Μολδαβία, οι οποίες θα φέρουν προσωπικό με όρους και κανόνες», πρόσθεσε.

«Η ρύθμιση που καταθέσαμε, δεν είναι νομιμοποίηση, όπως γράφεται από κάποιους εκ του πονηρού, δεν δίνει κανένα δικαίωμα, πέραν της πρόσβασης στην αγορά εργασίας, ούτε οικογενειακής επανένωσης, ούτε μόνιμης διαμονής, ούτε πολλώ δε μάλλον ιθαγένειας, όπως κάνουν οι Γερμανοί. Δεν αφορά νεοεισερχόμενους, δεν αφορά καν ανθρώπους που ήρθαν το 2022 ή το 2023. Αφορά ανθρώπους που ήρθαν πριν το 2021, που είναι εδώ τρία χρόνια, και που κυρίως, έχουν συμβόλαιο εργασίας και με λευκό ποινικό μητρώο», είπε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου.

Για την άδεια διαμονής σε αλλοδαπούς εργαζόμενους

Ο Δημήτρης Καιρίδης αναφέρθηκε στο ζήτημα της άδειας διαμονής σε αλλοδαπούς εργαζόμενους, επικαλούμενος τα ηχηρά διαβήματα των βουλευτών της περιφέρειας, οι οποίοι όλο το προηγούμενο διάστημα, έχουν προειδοποιήσει την κυβέρνηση και ειδικά το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, για τους κινδύνους επιβράδυνσης στην αγροτική παραγωγή και την τοπική οικονομία, εξαιτίας των χιλιάδων ελλείψεων εργατών γης και γενικότερα εργαζομένων σε πληθώρα οικονομικών δραστηριοτήτων

 

Έτσι, απευθύνθηκε ενδεικτικά και σε προσωπικό τόνο, στον προεδρεύοντα Γιάννη Πλακιωτάκη, βουλευτή της ΝΔ που εκλέγεται στο Λασίθι: «Κύριε πρόεδρε απευθύνομαι ειδικά σε σας, γιατί είστε ένας από τους βουλευτές που πρόσφατα με επισκέφθηκε στο γραφείο μου στο υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, για να μου μεταφέρετε την αγωνία των τοπικών παραγωγικών φορέων, για την έλλειψη εργατών γης. Προέρχεστε από έναν νομό που πρωτοστατεί στην πρώιμη αγροτική παραγωγή, η Ιεράπετρα είναι περίπου τα μισά θερμοκήπια της χώρας».

Κάθε θερμοκήπιο χρειάζεται έναν εργαζόμενο περίπου ανά στρέμμα, είπε ο κ. Καιρίδης και απευθύνθηκε προσωπικά και στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ Μιχάλη Κατρίνη που εκλέγεται στην Ηλεία. «Αν μιλάμε για 20.000 θερμοκηπίων της Ιεράπετρας, μιλάμε εύκολα για 30.000 εργάτες γης. ‘Αλλοι βουλευτές μου μετέφεραν ότι για τα 3 δις αξία του ελαιολάδου στην πατρίδα μας, με τις τρέχουσες τιμές, υπάρχει κίνδυνος να μην μαζευτούν οι ελιές, να χάσουμε ένα, να χάσουμε ενάμισι δις, από έλλειψη εργατών γης. ‘Αρα τα προβλήματα είναι πραγματικά, είναι εδώ και οφείλουμε, χωρίς ιδεοληψίες και κραυγές ή λαϊκισμούς να δίνουμε λύσεις», είπε ο κ. Καιρίδης. Παράλληλα υπογράμμισε πως και οι ειδικοί και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τονίζουν πως για την πάταξη του παρανόμου, πρέπει να υπάρξουν νόμιμοι δίοδοι, λελογισμένης μετανάστευσης, με όρους και κανόνες.

Στο ίδιο κλίμα με όσα είπε χθες ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άδωνις Γεωργιάδης και ο Δημήτρης Καιρίδης είπε ότι «είναι απολύτως αναληθές έως και αστείο, μια κυβέρνηση η οποία έχει τόσο κατηγορηθεί, από κάποιους εκ του πονηρού, για push backs και για αυστηρή τήρηση των συνόρων, να εγκαλείται ότι χαλαρώνει πολιτική και ανοίγει σύνορα».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Θεόφιλος Ξανθόπουλος είπε πως η τροπολογία κάνει μια τομή και γι΄αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ θα την ψηφίσει. Ταυτόχρονα όμως σχολίασε πως η Νέα Δημοκρατία ακολούθησε εγκληματική πολιτική, όταν, ως αντιπολίτευση, ισχυριζόταν ότι δεν φυλάσσονται τα σύνορα. «Θεωρώ πολύ θετικό που επιτέλους αναγνωρίζεται η ανάγκη για νόμιμες διόδους μετανάστευσης. Και όχι για την push backs κατά την ημέρα ή τη νύχτα», είπε ο κ. Ξανθόπουλος και πρόσθεσε πως δεν ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ που τροφοδότησε με αντιμεταναστευτικά αντανακλαστικά την ελληνική κοινωνία.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ελληνικής Λύσης Κωνσταντίνος Χήτας είπε πως η τροπολογία νομιμοποιεί παρανόμως εισελθόντες, γιατί δεν είναι διακρατική συμφωνία. «Αυτοί οι άνθρωποι μπήκαν παράνομα στη χώρα και άρα δεν μπορείτε να μιλάτε για νόμιμη μετανάστευση. Από χθες πανηγυρίζουν οι Πακιστανοί. Γίνεται πάρτι κανονικό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», είπε ο κ. Χήτας.

«Κάνετε λάθος και επιμένετε να λαϊκίζετε και να ψεύδεστε. Η τροπολογία αφορά κυρίως νόμιμα εισελθόντες. Ανθρώπους που ήρθαν νόμιμα στην Ελλάδα. Αλβανούς που ήρθαν εδώ με άδεια και εργάστηκαν. Είναι το 80% των δικαιούχων, της πάγιας ρύθμισης που έχουμε με την 7ετία. Και για κάποιο λόγο έληξε η άδεια τους και δεν ανανεώθηκε», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και Ασύλου και πρόσθεσε πως η συντριπτική πλειονότητα όσων έρχονται παράνομα στην Ελλάδα, φεύγει από την Ελλάδα. «από το 2021 είχαμε 65.000 παράνομες αφίξεις, και 110.000 εκδόσεις προσφυγικών διαβατηρίων, δηλαδή 110.000 πήραν διαβατήρια και φύγανε».

Σε σχέση με όσα είπε ο κ. Ξανθόπουλος, ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου είπε πως «το μπάχαλο του 2015 και του 2016 και όλης της περιόδου του ΣΥΡΙΖΑ, συνέβαλε και στο Brexit και στην άνοδο της ακροδεξιάς». Στο κλίμα αυτό, συμπλήρωσε πως η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε χάος στη φύλαξη και στο μεταναστευτικό και επικαλέστηκε τις μαρτυρίες του Λιμενικού πως «είχαν εντολές να μην κάνουν τίποτα και να γίνονται οικιακές βοηθοί των διακινητών, εκείνη την περίοδο».




Καιρίδης | Τα νέα είναι καλά για τον Έβρο στο μεταναστευτικό ζήτημα

Με αφορμή τις ποικίλες αντιδράσεις που προκάλεσαν οι πρόσφατες δηλώσεις του στην Ειδική Διαρκή Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βουλής, ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρης Καιρίδης κλήθηκε στο Ράδιο Έβρος, στην εκπομπή Εβροσκόπιο, να απαντήσει σχετικά, αλλά και να ενημερώσει τους κατοίκους του Έβρου για καίρια ζητήματα της επικαιρότητας.

“Επιμένω σ’ αυτό, ότι πρακτικά έχουν μηδενιστεί οι ροές. Δεν έχουμε τα προβλήματα που είχαμε το καλοκαίρι“, υποστήριξε αρχικά ο κ. Καιρίδης. “Τώρα αν περνάνε 5 ή 30 το μήνα, δεν αλλάζει την εικόνα. Δεν έχουμε τις ροές που είχαμε. Αυτή είναι η πραγματικότητα“, συνέχισε, εξηγώντας όμως πως “αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε τελειώσει με το πρόβλημα, προς Θεού, μη βαυκαλιζόμαστε και μην εφησυχάζουμε“. Ισχυρίστηκε δε πως “γενικά τα στοιχεία του Οκτωβρίου μιλάνε για μια μεγάλη μείωση, η οποία προφανώς χαλάει το αφήγημα κάποιων που θέλουν για δικούς τους λόγους και σκοπιμότητες να δημιουργούν εντυπώσεις, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Η αντιπολίτευση θέλει να κατηγορεί την κυβέρνηση. Είτε λέγεται “ακροδεξιά”, για το αφήγημα ότι εδώ έχουμε κατακλυστεί, είτε λέγεται αντιπολίτευση ευρύτερη για να χτυπάει την κυβέρνηση“.

Συμπερασματικά, ο κ. Καιρίδης τόνισε πως “μπορεί να περάσει κάποιος. Δεν σημαίνει ότι επειδή εγώ είπα “μηδενισμό” δεν μπορεί να περάσει κάποιος από μια συνοριογραμμή 200 χλμ.“, όμως υποστήριξε εκ νέου ότι “υπάρχει η υπερβολή από κάποιους που θέλουν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και απογοητεύτηκαν από τα στοιχεία, τα οποία προσπάθησαν να διαψεύσουν“. Η στροφή της Τουρκίας προς αποκλιμάκωση στον Έβρο Ενδιαφέροντα τα όσα ανέφερε επίσης ο κ. Καιρίδης για τη νέα συνεργασία που ανοίγεται με την Τουρκία στο μεταναστευτικό, αν και “ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος με την Τουρκία“, αναγνωρίζοντας όμως πως “τώρα για τους δικούς της λόγους έχει κάνει μια στροφή. Εμείς θέλουμε να αξιοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία προς όφελος του Ελληνικού συμφέροντος. Η αξιοπιστία όμως της Τουρκίας τεστάρεται κάθε μέρα. Αυτό είπα και στον Τούρκο υπουργό, πως κάθε μέρα κρατάμε αρχείο και βλέπουμε αν οι υποσχέσεις σας έχουν αντίκρυσμα ή είναι για το θεαθήναι. Βλέπουμε όμως πως ειδικά στον Έβρο έχουμε μια γρήγορη αποκλιμάκωση“.

Ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή και η εμπλοκή της Ελλάδας

Με την ιδιότητα του καθηγητή Διεθνούς Δικαίου ο κ. Καιρίδης ερωτήθηκε και έδωσε ενδιαφέρουσες απαντήσεις και για την εξέλιξη του πολέμου στη Μέση Ανατολή και για το κατά πόσο επηρεάζεται η Ελλάδα. Υποστήριξε πως άμεσα δεν πρόκειται να εμπλακεί η χώρα μας, αυτό όμως που είναι πολύ επικίνδυνο είναι να εμπλακεί η Αίγυπτος, κάτι που θα φέρει πολύ μεγαλύτερη καταστροφή. Σχετικά με νέες προσφυγικές ροές εξαιτίας του πολέμου, ανάφερε πως Κύπρος είναι αυτή που θα δεχτεί τα μεγαλύτερα κύματα. Κάποιες ΜΚΟ κάνουν περισσότερο πολιτική παρά έργο για τους πρόσφυγες Για τη δράση των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και “τις συγκεκριμένες πολιτικές στοχεύσεις, διότι χρειάζονται χρηματοδοτήσεις και αυτές έρχονται όταν υπάρχει πρόβλημα“, μίλησε ο ακόμα ο υπουργός. Αναγνώρισε δε, ότι πολλές οργανώσεις “προσφέρουν σπουδαίο έργο και το Υπουργείο συνεργάζεται μαζί τους“, όμως κάποιοι “κάνουν περισσότερο πολιτική παρά έργο προσφοράς στους πρόσφυγες“, αναφερόμενος ειδικότερα στην πρόσφατη έκθεση των Γιατρών Χωρίς Σύνορα που καταγγέλλει κακοποίηση σωματική και ψυχολογική των αιτούντων άσυλο στα νησιά.

Τι θα γίνει με τους συμβασιούχους στα ΚΥΤ και τη νέα δομή στο Φυλάκιο Ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου απάντησε και στα αγωνιώδη ερωτήματα των συμβασιούχων στο ΚΥΤ Φυλακίου, αλλά και της υπόλοιπης χώρας, οι οποίοι με τη λήξη των συμβάσεών τους στο τέλος της χρονιάς μένουν μετέωροι. Είπε αρχικά πως θα δοθεί μια τρίμηνη παράταση έως το Μάρτιο, κι εντωμεταξύ στη νέα προκήρυξη για προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, η εμπειρία θα αποτελεί κριτήριο μοριοδότησης, γεγονός που θα δώσει πλεονέκτημα στους ήδη εργαζόμενους.

Ο υπουργός υποστήριξε ακόμα πως “αυτή τη στιγμή το Φυλάκιο το κρατάμε σε χαμηλή δυναμικότητα“, όπως αρχικά δεσμεύτηκε η κυβέρνηση. Τέλος, μεταξύ άλλων ο κ. Καιρίδης γνωστοποίησε ότι έχει προγραμματιστεί την επόμενη εβδομάδα συνάντηση με τον νέο περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλο Τοψίδη στο υπουργείο, ενώ όταν έρθει και ο ίδιος στον Έβρο θα ξανασυζητήσει με το νέο δήμαρχο Ορεστιάδας το θέμα των δομών στο Φυλάκιο. “Είναι μια πολιτική απόφαση να κρατήσουμε χαμηλή τη δυναμικότητα σε συνεννόηση με την τοπική κοινωνία“, δήλωσε, ανατρέποντας τη μέχρι τώρα συμπεριφορά των προκατόχων του που συνήθως απαξίωναν τις επιθυμίες των κατοίκων. “Ήθελα να μιλήσω με τον Έβρο και σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε” κατέληξε ο κ. Καιρίδης, σημειώνοντας πως, για τα καλά νέα που αφορούν στο μεταναστευτικό, εμφανώς ευδιάθετος και ικανοποιημένος από τα στοιχεία, “όταν θα έρθω στον Έβρο θα το γιορτάσουμε“.

radioevros.gr




Καιρίδης: Προϋπόθεση για να λειτουργήσει η διεθνής προστασία των προσφύγων είναι η επιστροφή στις χώρες προέλευσης

«Προϋπόθεση για να λειτουργήσει η διεθνής προστασία των προσφύγων είναι η επιστροφή στις χώρες προέλευσης όσων τα αιτήματα απορρίπτονται», τόνισε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Δημήτρης Καιρίδης με ανάρτησή του στην πλατφόρμα Χ, ενώ επισήμανε ότι «η κρίση στη Μέση Ανατολή έχει επιτείνει την αίσθηση του επείγοντος για την υιοθέτηση κοινών και αποτελεσματικών πολιτικών για τη μετανάστευση σε ευρωπαϊκό επίπεδο».

Συγκεκριμένα, όπως σημείωσε ο κ. Καιρίδης, «πραγματοποιείται σήμερα το Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ για τη Μετανάστευση στο Λουξεμβούργο. Χθες βράδυ, μόλις έφτασα, συναντήθηκα με την ομάδα του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, στην οποία ανήκει η ΝΔ, και αποτελείται από ομολόγους μου από την υπόλοιπη Ευρώπη και τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Μαργαρίτη Σχοινά.

Συμφωνήσαμε ότι στη σημερινή Σύνοδο θα πρέπει να επιμείνουμε στο ζήτημα των επιστροφών όσων οι αιτήσεις ασύλου απορρίπτονται. Όπως εξήγησα, προϋπόθεση για να λειτουργήσει η διεθνής προστασία των προσφύγων είναι η επιστροφή στις χώρες προέλευσης όσων τα αιτήματα απορρίπτονται».

Προσέθεσε ότι «σήμερα οι επιστροφές είναι λίγες και πρέπει να αυξηθούν μέσα από έναν κοινό ευρωπαϊκό μηχανισμό που θα συντονίζει και θα υποχρεώνει τις χώρες προέλευσης να παίρνουν πίσω τους πολίτες τους. Έτσι, θα σταλεί ένα πανίσχυρο αποτρεπτικό μήνυμα και στα κυκλώματα των διακινητών και θα αποκλιμακωθούν οι ροές. Δυστυχώς, προς το παρόν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν έχει ευθυγραμμιστεί απόλυτα με την αυτονόητη αυτή θέση και χρειάζεται η δική μας πίεση, ενόψει της ολοκλήρωσης της διαπραγμάτευσης για το νέο Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου σημείωσε ότι «το δεύτερο σημαντικό είναι ο ασυμβίβαστος αγώνας εναντίον της λαθροδιακίνησης. Ορόσημο είναι το μεγάλο συνέδριο στις Βρυξέλλες ενάντια στο trafficking στις 28 Νοεμβρίου. Η Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλει να κυνηγήσει όλους όσους εμπλέκονται στο κύκλωμα της παράνομης διακίνησης, όπως οι κατασκευαστές των φθηνών φουσκωτών».

«Η κρίση στη Μέση Ανατολή έχει επιτείνει την αίσθηση του επείγοντος για την υιοθέτηση κοινών και αποτελεσματικών πολιτικών για τη μετανάστευση σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η Ελλάδα, που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του προβλήματος της παράνομης μετανάστευσης και έχει καταφέρει να το διαχειριστεί πολύ καλύτερα από πολλές άλλες χώρες, παίζει ενεργό ρόλο στην ευρύτερη ευρωπαϊκή συζήτηση με πλήθος διμερών επαφών σε στενό συντονισμό με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή», κατέληξε.




Καιρίδης για νεκρούς στον Έβρο: «Η τραγωδία επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τους κινδύνους της παράτυπης μετανάστευσης»

Σε δηλώσεις για τους μετανάστες που έχασαν τη ζωή τους στις παρκαγιές στο δάσος της Δαδιάς στον Έβρο, προχώρησε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρης Καιρίδης

Ειδκότερα, κ. Καιρίδης δήλωσε: «Με μεγάλη θλίψη, πληροφορηθήκαμε τον θάνατο 18, τουλάχιστον, μεταναστών από την πυρκαγιά στο δάσος της Δαδιάς».




Ο Υπουργός Μετανάστευσης Δημήτρης Καιρίδης για την ανάποδη κίνηση των διακινητών στην Εγνατία

O υπουργός Μετανάστευσης, Δημήτρης Καιρίδης αναφέρθηκε στην κατάσταση στο μεταναστευτικό. Πιο συγκεκριμένα είπε: «Πράγματι έχουμε μια αύξηση των ροών, η οποία τις τελευταίες εβδομάδες εστιάζεται κυρίως στη Λέσβο. Η εικόνα είναι καλύτερη στον Έβρο και σε άλλα νησιά του Αιγαίου»

Θέλω να τονίσω ότι η χώρα μας σήμερα έχει ένα οργανωμένο σύστημα υποδοχής και ταυτοποίησης, πέρα από την υποδομή που έχουμε στη φύλαξη των συνόρων», είπε αρχικά ο κ. Καιρίδης.

Ο υπουργός Μετανάστευσης & Ασύλου αναφέρθηκε και στην ευρεία σύσκεψη στην οποία συμμετείχε νωρίτερα σήμερα στο υπουργείο Ναυτιλίας με τον Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη αλλά και τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Γιάννη Οικονόμου.

Το κύριο θέμα της συζήτησής μας ήταν «ο καλύτερος συντονισμός των τριών υπουργείων που εμπλέκονται στη διαχείριση της παράτυπης μετανάστευσης» ανέφερε συγκεκριμένα.

Όσο για το αν μας «στοιχειώνει» το ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου αλλά και αν ήταν δίκαιη η τόσο έντονη κριτική που δέχτηκε η χώρα από τον διεθνή τύπο, ο κ. Καιρίδης δήλωσε πως: «Εμείς την κριτική, ιδίως την καλόπιστη και καλοπροαίρετη και εποικοδομητική, πάντοτε την ακούμε και διαβάζουμε με προσοχή τα δημοσιεύματα του σοβαρού διεθνούς τύπου, αλλά και την ευρύτερη συζήτηση η οποία γίνεται σήμερα στην Ευρώπη.

Ωστόσο, οφείλω να ομολογήσω ότι με εξέπληξε και εμένα η σφοδρότητα πολλών άδικων επιθέσεων σε βάρος της χώρας μας και εναντίον του ελληνικού Λιμενικού, το οποίο έχει κάνει χιλιάδες διασώσεις από το 2012 οπότε και ξεκίνησε το πρόβλημα και την περίοδο 15 – 16 που κορυφώθηκε, πάνω από μισό εκατομμύριο άνθρωποι έχουν σωθεί στη θάλασσα χάρη στις προσπάθειες του ελληνικού λιμενικού τα τελευταία 11 χρόνια.