Α2 Γυναικών: Αποκλεισμός για τις Πάνθηρες Καβάλας – Ιστορική σεζόν με άδοξο τέλος στα πλέι οφ

Η ημιτελική φάση των πλέι οφ της Α2 μπάσκετ γυναικών ολοκληρώθηκε την Τετάρτη 9 Απριλίου 2025, με τον αποκλεισμό των Πάνθηρων Καβάλας από τον Άρη Θεσσαλονίκης.

Η ομάδα της Καβάλας ηττήθηκε με σκορ 59-52 στη Θεσσαλονίκη, με τον Άρη να κάνει το 2-0 στη σειρά και να προκρίνεται στους τελικούς της Α2, όπου θα αντιμετωπίσει την Ανόρθωση Βόλου.

Παρά τον αποκλεισμό, οι Πάνθηρες είχαν μία εξαιρετική χρονιά, ολοκληρώνοντας την κανονική διάρκεια του πρωταθλήματος στην 1η θέση, γράφοντας ιστορία. Ωστόσο, στα πλέι οφ δεν κατάφεραν να εκμεταλλευτούν το πλεονέκτημα έδρας, με αποτέλεσμα να μείνουν εκτός συνέχειας από τη μαχητική ομάδα του Άρη.

Χάθηκε μία ευκαιρία για άνοδο στην Α1, όμως οι Πάνθηρες κάθε χρόνο εξελίσσονται και μεγαλώνουν. Σίγουρα, όπως και πέρσι, έτσι και φέτος κατάφεραν πάρα πολλά, κάνοντας ακόμη ένα βήμα μπροστά. Οι εμπειρίες της φετινής σεζόν αναμένεται να αποτελέσουν πολύτιμο «όπλο» για τον σύλλογο τα επόμενα χρόνια.




Καβάλα: Ιστορική περιήγηση στα ίχνη της εβραϊκής παρουσίας στην πόλη

Την Κυριακή 30 Μαρτίου 2025, η ομάδα «Ιστοριοτοπίες» διοργανώνει μια ξεχωριστή ιστορική περιήγηση στην Καβάλα, με θέμα την εβραϊκή κοινότητα της πόλης. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά σημεία που μαρτυρούν την έντονη και πολυετή παρουσία των Εβραίων στην ιστορική και κοινωνική ζωή της Καβάλας.

Κατά τη διάρκεια της περιήγησης, θα αναδειχθούν σημαντικές τοποθεσίες και μνήμες που σχετίζονται με τη συνεισφορά της εβραϊκής κοινότητας στην πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, ενώ θα δοθεί έμφαση και στη μνήμη των διωγμών που υπέστη κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η δράση αυτή εντάσσεται στις ευρύτερες προσπάθειες διατήρησης της ιστορικής μνήμης και ανάδειξης της πολυπολιτισμικής ταυτότητας της Καβάλας.




Bloody Hawk | Η ιστορική συναυλία στη γενέτειρά του Ξάνθη

Μια από τις πιο μαγικές νύχτες για την πόλη της Ξάνθης σημειώθηκε το Σάββατο 9 Νοεμβρίου στο κατάμεστο γήπεδο του ΑΟΞ, με τον Bloody Hawk να καθηλώνει τους χιλιάδες fans που έδωσαν το «παρών» στην πολυαναμενόμενη αυτή συναυλία.

Σε μια βραδιά γεμάτη συγκίνηση και εντυπωσιακά performances, o Bloody Hawk κατάφερε να αποδείξει για άλλη μια φορά ότι δεν είναι απλώς ένας καλλιτέχνης αλλά σύμβολο για μια ολόκληρη γενιά που βρίσκει καταφύγιο στη μουσική του πολυπλατινένιου rapper.

Η συναυλία που ανακοινώθηκε αναπάντεχα λίγες εβδομάδες νωρίτερα μέσα από τους προσωπικούς λογαριασμούς του νεαρού καλλιτέχνη κατάφερε να προσελκύσει γύρω στους 15.000 θεατές, αριθμός ρεκόρ για το συγκεκριμένο χώρο. Η επιστροφή στη γενέτειρα του και στον τόπο που ξεκίνησε το συγκλονιστικό του αυτό μουσικό ταξίδι, πριν από περίπου 15 χρόνια, δημιούργησε μια εκρηκτική ατμόσφαιρα με τον ίδιο να αγγίζει νέα ύψη στην επίτευξη των μουσικών του στόχων.

Με εντυπωσιακές συμμετοχές από γνωστούς καλλιτέχνες της ελληνικής rap σκηνής όπως οι Εθισμός, Dani Gambino, Beats Pliz, Trouf, Spave αλλά και το performance – έκπληξη του ΛΕΞ, η βραδιά ήταν μια αληθινή γιορτή τόσο για τους χιλιάδες fans που ταξίδεψαν από όλη την Ελλάδα όσο και για τους συνεργάτες του καλλιτέχνη που βρίσκονται στο πλευρό του καθ’ όλη τη μουσική του πορεία.

Σημειώνεται σε αυτό το σημείο πως το βράδυ του Σαββάτου αποτέλεσε και τη μεγαλύτερη μέχρι σήμερα μετακίνηση rap οπαδών από κάθε πόλη της Ελλάδας, άλλο ένα σημαντικό κατόρθωμα που έρχεται να προστεθεί στη μοναδική αυτή συγκυρία.

Με τη συναυλία αυτή ολοκληρώνεται παράλληλα και η περιοδεία του Bloody Hawk που ξεκίνησε τον Ιούνιο με πρώτο σταθμό την Αθήνα. Υπενθυμίζεται μάλιστα πως ο νεαρός rapper κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω από 20.000 άτομα στο γήπεδο της Ριζούπολης, δίνοντας έτσι το κατάλληλο έναυσμα για μία από τις πιο επιτυχημένες rap περιοδείες της χώρας σε oργάνωση παραγωγής Dynasty Group Athens.




Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Η ιστορική τελετή έναρξης στον Σηκουάνα

Με πρώτους τους Έλληνες, 85 πλοιάρια με 7.000 αθλητές και επισήμους, διέπλευσαν τον Σηκουάνα σε μια διαδρομή έξι χιλιομέτρων, που πέρασε από ιστορικά σημεία του Παρισιού, όπως ο Καθεδρικός της Νοτρ Νταμ και η γέφυρα του Νεφ.

Οι θεατές πήραν από νωρίς τη θέση τους σε κερκίδες στις όχθες του ποταμού, όπου πάνελ με έργα παγκοσμίου φήμης κάνουν το τοπίο εκθαμβωτικό. Τα μέτρα ασφαλείας δρακόντεια. Σαρανταπέντε χιλιάδες αστυνομικοί και ο στρατός βρίσκονταν επί ποδός.

Η τελετή σχεδιάστηκε με τη μεγαλύτερη μυστικότητα, όμως οι διαρροές ήταν πολλές, με αναφορές στα ονόματα της Άγια Νακαμούρα, της Λέιντι Γκάγκα και της Σελίν Ντιόν. Αναφορά είχε γίνει και στο ρεπερτόριο της Έντιθ Πιαφ και του Σαρλ Αζναβούρ.

Είχε διάρκεια 3:45 ωρών και πραγματοποιήθηκε κατά μήκος έξι χιλιομέτρων του Σηκουάνα. Για πρώτη φορά στην ιστορία των Αγώνων η τελετή έναρξης έγινε έξω από ένα στάδιο, με τον καλλιτεχνικό διευθυντή της τελετής Τομά Ζολί να αναφέρει ότι πάντα ότι ήθελε να προωθήσει τη γαλλική κληρονομιά.

Ωστόσο, το τέλος της γιορτής ήταν το πιο εντυπωσιακό κομμάτι, με τη φλόγα να πετάει πάνω από το Παρίσι με αερόστατο και τη Σελίν Ντιόν, στη μεγάλη επιστροφή της μετά από περίπου 4 χρόνια, να ερμηνεύει Εντίθ Πιαφ, κλείνοντας τη βραδιά, από τον Πύργο του Άιφελ.




«Έρχεται» ιστορική αλλαγή στο ΕΣΥ με τα απογευματινά χειρουργεία

Το υπουργείο Υγείας «βάζει μπρος» μια ιστορική διαρθρωτική αλλαγή που θα αλλάξει τη λειτουργία του ΕΣΥ και αφορά τα χειρουργεία, εν μέσω αντιδράσεων από γιατρούς και εργαζόμενους.

Τομή – παρόμοια με αυτή που έφεραν στο ΕΣΥ τα απογευματινά ιατρεία – αναμένεται να φέρουν και τα απογευματινά χειρουργεία.

Πρόκειται για την επέκταση της πρωινής λειτουργίας των χειρουργείων στα δημόσια νοσοκομεία, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στον ασθενή να επιλέξει τον γιατρό που θα τον χειρουργήσει, με την υποχρέωση από την πλευρά του να καταβάλλει αμοιβή.

Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας είναι – όπως ανέφερε πρόσφατα και ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης – να εξαλείψει, μεταξύ άλλων, και τον παράνομο χρηματισμό των νοσοκομειακών γιατρών (κυρίως χειρουργών) που παίρνουν «φακελάκι» από ασθενείς για επίσπευση των χειρουργείων.

Η έξτρα αμοιβή, η οποία θα είναι αυστηρά καθορισμένη από το κράτος, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αυξήσουν με τα εισοδήματά τους με νόμιμο τρόπο.

Από την άλλη, η λειτουργία επιπλέον χειρουργικών τραπεζιών το απόγευμα, δηλαδή η ολοήμερη λειτουργία των χειρουργείων στοχεύει στη μείωση της μεγάλης αναμονής που υπάρχει για επεμβάσεις στο δημόσιο σύστημα.

Οι λίστες για τα τακτικά χειρουργεία, που εκτροχιάστηκαν στην περίοδο της πανδημίας, αναμένεται να μειωθούν και με την παράλληλη εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Ενιαίας Λίστας Χειρουργείων, που θα τεθεί σε λειτουργία από τις αρχές Φεβρουαρίου.

Έτσι, αν όλα εξελιχθούν ομαλά και η κυβέρνηση υλοποιήσει τον σχεδιασμό της, παράλληλα με την πρωινή λίστα θα δημιουργηθεί και μια δεύτερη η απογευματινή, η οποία θα εξυπηρετείται πιο γρήγορα.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, εάν ο ασθενής επιλέξει τη λύση του απογευματινού χειρουργείου θα καταβάλλει την αμοιβή του γιατρού, ενώ τα υπόλοιπα κόστη της επέμβασης και τα νοσήλια θα τα καταβάλλει ο ΕΟΠΥΥ ή οι ιδιωτικές ασφάλειες.

Ένα έμμεσο όφελος λοιπόν από την λειτουργία των απογευματινών ιατρείων θα είναι και η αύξηση των εσόδων των νοσοκομείων του ΕΣΥ, το ποσοστό των οποίων εσόδων, αναμένεται να καθοριστεί με επόμενες υπουργικές αποφάσεις.

Τα απογευματινά χειρουργεία σε πιλοτική λειτουργία

Η ομάδα εργασίας του υφυπουργού Υγείας, Μάριου Θεμιστοκλέους, που έχει αναλάβει τον σχεδιασμό του νέου εγχειρήματος και εργάζεται πυρετωδώς πάνω σ’ αυτόν τον τομέα, έχει να ξεπεράσει, σύμφωνα με τις πληροφορίες του iatropedia.gr, δύο σημαντικά προβλήματα:

Το πρώτο αφορά την κατάρτιση του «τιμοκαταλόγου» με τις αμοιβές των γιατρών και του υπόλοιπου προσωπικού ώστε αυτές αφενός να είναι δίκαιες και συμφέρουσες για τους εργαζόμενους του ΕΣΥ για να τους προσελκύσει ξανά ή να τους δελεάσει να παραμείνουν στο δημόσιο σύστημα αφετέρου θα πρέπει να τις «αντέχουν» και οι τσέπες των ασθενών.

Το δεύτερο ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα, αφορά στην εξεύρευση κρεβατιών σε χειρουργικές κλινικές, τα οποία θα μπορούν να εξυπηρετήσουν τους ασθενείς των απογευματινών χειρουργείων.

Ωστόσο, τα μεγάλα δημόσια νοσοκομεία που μπορούν να υποστηρίξουν τη λειτουργία πιλοτικού προγράμματος των απογευματινών χειρουργείων εξακολουθούν ακόμη να έχουν επικουρικές κλίνες (ράντζα), με αποτέλεσμα ο αποκλεισμός μιας ολόκληρης πτέρυγας του νοσοκομείου ή έστω η εξεύρεση επιπλέον 10 ή 15 κρεβατιών για τους ασθενείς των απογευματινών χειρουργείων, να φαντάζει σχεδόν αδύνατος.

Το υπουργείο Υγείας επικεντρώνει τις προσπάθειές του, στο να εξευρεθούν κάποια πρώτα νοσοκομεία και συγκεκριμένα δύο στην Αττική και ένα στη Θεσσαλονίκη, ώστε να ξεκινήσει η πιλοτική λειτουργία των απογευματινών χειρουργείων και να επεκταθούν στα σταδιακά στη συνέχεια στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Σταυρόλεξο για «γερούς λύτες» αποτελεί και η εξεύρεση τρόπου, οι γιατροί να μην «δυσκολεύουν» την εξυπηρέτηση της πρωινής δωρεάν για τους ασθενείς λίστας ώστε να εξυπηρετούν γρηγορότερα την απογευματινή λίστα, που είναι επί πληρωμή.

Αντιδρούν ΟΕΝΓΕ και ΠΟΕΔΗΝ

Ισχυρές αντιδράσεις συναντά το εγχείρημα των απογευματινών χειρουργείων, από τους γιατρούς και εργαζόμενους των δημόσιων νοσοκομείων. Οι αντιδράσεις αυτές είχαν ξεκινήσει ήδη από το 2022 και συγκεκριμένα από την ψήφιση του νόμου Γκάγκα, ο οποίος με το άρθρο 10, έδινε το δικαίωμα τους γιατρούς του ΕΣΥ να εργάζονται νόμιμα στον ιδιωτικό τομέα και να ασκούν ιδιωτικό έργο.

Οι συνδικαλιστικοί υγειονομικοί φορείς αντιδρούν ξανά, με το επιχείρημα ότι θα δημιουργηθούν ασθενείς «δύο ταχυτήτων», ανάλογα με το εισόδημά τους. Επίσης, όπως αναφέρουν δεν υπάρχουν αρκετές ενεργές χειρουργικές αίθουσες, ώστε να καλύψουν τον όγκο των χειρουργικών περιστατικών στα απογευματινά χειρουργεία.

«Πώς θα γίνει αυτό όταν στην Αττική από τις 203 συνολικά χειρουργικές αίθουσες λειτουργούν μόνο οι 145, δηλαδή το 70%, λόγω της έλλειψης κυρίως νοσηλευτικού προσωπικού;», διερωτώνται οι γιατροί της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος (ΟΕΝΤΕ) και προσθέτουν:

«Πού θα νοσηλεύονται οι ασθενείς των απογευματινών χειρουργείων, όταν στα δημόσια νοσοκομεία υπάρχουν ράντζα; Και εν τέλει με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί η προτεραιότητα της πρωινής λειτουργίας, όταν αποδεδειγμένα, όπου υπάρχει ιδιωτική λειτουργία μέσα στα νοσοκομεία, η οποία αποφέρει έσοδα μπαίνει αντικειμενικά σε προτεραιότητα;».

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ) σημειώνουν πως το 40% των ανεπτυγμένων χειρουργικών αιθουσών είναι κλειστές λόγω έλλειψης νοσηλευτικού προσωπικού και ιατρών κυρίως αναισθησιολόγων, ενώ οι λίστες αναμονής για χειρουργεία ξεπερνάει τα δύο έτη.

Προσθέτουν, επίσης, πως οι πολίτες έχουν το δικαίωμα της δωρεάν υγείας και η πολιτεία έχει την υποχρέωση να τους την παρέχει.

«Ως εκ τούτου διαφωνούμε κάθετα με τη λειτουργία των απογευματινών χειρουργείων επί πληρωμή για τα οποία οι ασθενείς θα βάζουν το χέρι στη τσέπη και θα αυξήσουν τα εμπόδια πρόσβασης των πολιτών στα νοσοκομεία», αναφέρουν προσθέτοντας ότι η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο ύψος ιδιωτικών δαπανών στην Ευρώπη που ξεπερνάει το 40% των συνολικών δαπανών.

«Αντίστροφη πορεία χρειάζεται και όχι επιπλέον αύξηση των ιδιωτικών δαπανών με τα απογευματινά χειρουργεία», καταλήγει η ΠΟΕΔΗΝ.

Ρεπορτάζ: Γιάννα Σουλάκη / Πηγή: iatropedia.gr




Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την επιστολική ψήφο | «Ιστορική και εθνικής σημασίας μεταρρύθμιση»

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών», με το οποίο καθιερώνεται για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας μας η επιστολική ψήφος ως μέσο διευκόλυνσης της άσκησης του εκλογικού δικαιώματος για τις Ευρωεκλογές και τα δημοψηφίσματα.

Πρόκειται για το τέταρτο κατά σειρά νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών στην τρέχουσα κυβερνητική θητεία.

Το νομοσχέδιο κινείται σε τέσσερις άξονες:

  • εκλογή Ευρωβουλευτών,
  • επιστολική ψήφος – διευκόλυνση ψήφου εκλογέων,
  • εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων,
  • διευκόλυνση πρόσβασης ατόμων με αναπηρία στον προεκλογικό διάλογο.

Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εκσυγχρονίζεται ο τρόπος εκλογής των Ευρωβουλευτών και εναρμονίζεται με το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για τις εθνικές εκλογές, εισάγεται μια καινοτόμα διαδικασία εκκαθάρισης των εκλογικών καταλόγων και λαμβάνονται μέτρα για τη διευκόλυνση άσκησης του εκλογικού δικαιώματος με φυσική παρουσία των ατόμων με αναπηρία και τη διευκόλυνση πρόσβασής τους στον προεκλογικό διάλογο.

Κυρίως, καθιερώνεται για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας η δυνατότητα επιστολικής ψήφου για όλους τους Έλληνες, που είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους. Για τους εντός επικρατείας ψηφοφόρους, συνιστά ένα μέσο διευκόλυνσης διαφόρων κατηγοριών ψηφοφόρων που μπορεί να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος (π.χ. ηλικιωμένοι, άτομα με αναπηρία, φοιτητές, εργαζόμενοι την ημέρα των εκλογών). Οι εκλογείς που βρίσκονται εκτός επικρατείας θα ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα αποκλειστικά με επιστολική ψήφο στις προσεχείς Ευρωεκλογές.

Οι προωθούμενες διατάξεις παρέμειναν στη διαβούλευση για δύο εβδομάδες και τα σχόλια που διατυπώθηκαν ελήφθησαν υπόψη για την τελική διαμόρφωση του νομοσχεδίου. Ενδεικτικά, ενσωματώθηκε πρόβλεψη για τη μετάδοση των προεκλογικών μηνυμάτων και με υπότιτλους, κατόπιν πρότασης της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ). Κατόπιν άλλης πρότασης, ενσωματώθηκε πρόβλεψη, η ταυτοπροσωπία για τη συμπλήρωση του ψηφοδελτίου να πραγματοποιείται είτε μέσω gov.gr είτε με την αποστολή αποδεικτικού ταυτότητας όπως επίσης η απαγόρευση να γίνει από τρίτο πρόσωπο (εκτός από την περίπτωση ρητής εξουσιοδότησης) η αποστολή του φακέλου επιστροφής.

Η υπουργός Εσωτερικών, Νίκη Κεραμέως, δήλωσε: «Η καθιέρωση της επιστολικής ψήφου συνιστά μια μεταρρύθμιση ιστορικής και εθνικής σημασίας. Μετά την άρση όλων των νομικών περιορισμών για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος Ελλήνων από το εξωτερικό, τώρα καταργούμε και όλα τα πρακτικά εμπόδια για την άσκηση του δικαιώματος ψήφου τόσο για εκείνους που βρίσκονται εντός όσο και εκτός επικράτειας. Στις Ευρωεκλογές του 2024, πενήντα χρόνια μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, δεν θα υπάρχει πλέον κανένα εμπόδιο – νομικό ή πραγματικό – για τη συμμετοχή όλων, σε Ελλάδα και εξωτερικό, στην εκλογική διαδικασία. Η καθιέρωση της επιστολικής ψήφου είναι μια κορυφαίας σημασίας μεταρρύθμιση η οποία βαθαίνει τη Δημοκρατία.».

Ο Αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, δήλωσε: «Η καθιέρωση της επιστολικής ψήφου αποτελεί μία ιστορική τομή, μία ριζοσπαστική προοδευτική μεταρρύθμιση, με στόχο την ενδυνάμωση της Δημοκρατίας και της λαϊκής κυριαρχίας. Με τον τρόπο αυτό η Πολιτεία εξαντλεί τα θεσμικά μέτρα, προκειμένου να ενισχυθεί η συμμετοχή των πολιτών στις προσεχείς Ευρωεκλογές».




“Κάτω τα Χέρια από τη Στέγη” | Διαμαρτυρία κατά της προσπάθειας εξώσεως του ΣΦΓΤ από την Ιστορική του Έδρα

Οι Καβαλιώτες συγκεντρώνονται σε ένδειξη διαμαρτυρίας και αλληλεγγύης για τον Σύνδεσμο Φίλων της Γνώσης και της Τέχνης (ΣΦΓΤ), ο οποίος αντιμετωπίζει την απειλή εξώσεως από την ιστορική του έδρα. Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας με το σύνθημα “Κάτω τα Χέρια από τη Στέγη” προγραμματίζεται να λάβει χώρα στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, αντιπροσωπεύοντας τη συνολική αντίδραση της κοινότητας.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

την Τετάρτη 17 Ιανουαρίου, ώρα 6 μ.μ. στη Δημοτική Βιβλιοθήκη

Καλούνται όλοι οι Καβαλιώτες σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας αλλά και συντονισμού του αγώνα όλων μας όσων έχουν ήδη εκφραστεί με τη συμμετοχή τους στην Ομάδα ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΕΓΗ και υπογράφοντας κατά της απόπειρας της Μητροπόλεως Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου να αποβάλει τον ΣΦΓΤ από την φυσική και ιστορική του έδρα, το εμβληματικό κτίριο της οδού Κύπρου.

Καλούνται παράλληλα και όλοι όσοι πιστεύουν ότι η Στέγη συντέλεσε στην ύπαρξη πνευματικής ζωής στην Καβάλα, με την ύπαρξη και δράση της εδώ και 63 και πλέον χρόνια.  

Η απόφαση αυτή, με όποιο πρόσχημα ή δικαιολογία οδηγεί ευθέως στην διάλυση του ιστορικού Συνδέσμου, που από την ίδρυσή του σκοπό είχε να προάγει το πνευματικό, καλλιτεχνικό και κοινωνικό επίπεδο της περιοχής μας και άφησε ανεξίτηλα τη σφραγίδα του στον εκπολιτισμό της. 
Καλούνται επίσης να παρευρεθούν και να πάρουν θέση όλοι οι αιρετοί της Καβάλας, τόσο της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης όσο και οι βουλευτές αλλά και οι πολιτιστικοί και συνοικιακοί σύλλογοι της πόλης και του νομού.

Η πρόσκληση απευθύνεται φυσικά τόσο προς τον πρόεδρο και τα μέλη του δ.σ. του ΣΦΓΤ Καβάλας, όσο και προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη της Ιεράς Μητροπόλεως Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου κ. Στέφανο, από τους οποίους ζητούμε να συμβαδίσουν με το κοινό αίσθημα και να εγκολπωθούν την πνευματική ιστορία του τόπου μας αναθεωρώντας την απόφασή τους.

Η συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2024στις 6:00 το απόγευμα, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Καβάλας “Βασίλης Βασιλικός”.

 




Μητσοτάκης: Ιστορική μεταρρύθμιση τα μη κρατικά ΑΕΙ, με αυστηρά κριτήρια η λειτουργία τους | Το μήνυμα για την οπαδική βία

«Αφήνουμε πίσω μας μια χρονιά με πολλές και σύνθετες προκλήσεις αλλά και σημαντικές κατακτήσεις όπως η επενδυτική βαθμίδα. Κλείνει ένας κύκλος κρίσεων και ανοίγει εκείνος της διατηρήσιμης και σταθερής ανάπτυξης», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εισήγησή του στο υπουργικό συμβούλιο και χαρακτήρισε ιστορική μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση τη λειτουργία των μη κρατικών πανεπιστημίων στη χώρα μας.

«Συμβάλλει στο να έρθουν φοιτητές στην χώρα μας να σπουδάσουν αλλά και να μην φύγουν περίπου 40.000 Έλληνες που προτιμούν πανεπιστήμια του εξωτερικού. Προτεραιότητά μας είναι το δημόσιο πανεπιστήμιο», πρόσθεσε και τόνισε ότι με πρόσθετη χρηματοδότηση θα μπορεί να διευρύνει τις συνεργασίες με κορυφαία ιδρύματα.

«Τα μη κρατικά πανεπιστήμια», είπε ακόμα «θα μπορούν να λειτουργούν ως παραρτήματα ξένων ΑΕΙ και τα προγράμματα σπουδών θα γίνονται με αυστηρά κριτήρια».

Επίσης, είπε ότι τα ποσά που ξοδεύουν πολλές ελληνικές οικογένειες για να στείλουν τα παιδιά στους στο εξωτερικό θα μένουν στη χώρα. «Θα έχει επίσης είπε ενδιαφέρον ο διάλογος που θα ακολουθήσει», τόνισε ο πρωθυπουργός.

Οπαδική βία: Δεν μένουμε με σταυρωμένα χέρια

Ο πρωθυπουργός έκανε ειδική αναφορά και στην υγεία και στη δημιουργία εθνικών κέντρων τραύματος: «Το μήνυμά μας είναι ότι επενδύουμε περισσότερα στην υγεία, αυξάνουμε κατά 20% τις εφημερίες των γιατρών και δίνουμε αυξημένα κίνητρα για τους γιατρούς στην περιφέρεια».

«Στη δύσκολη μάχη με την οπαδική βία που διεξάγεται στη σκιά ενός ακόμη σοβαρού τραυματισμού αστυνομικού. Κάμερες, ηλεκτρονικό εισιτήριο που θα επιτρέπει την ταυτοποίηση αλλά και δυνατότητα της πολιτείας να παρεμβαίνει άμεσα σε αντικειμενικά γεγονότα σοβαρά που θα επισύρουν αυτοματοποιημένες ποινές στις ΠΑΕ. Η έρευνα έχει αναβαθμιστεί, δεν μένουμε με σταυρωμένα τα χέρια, έχουμε αναγνωρίσει ότι υπάρχουν καθυστερήσεις, ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι, τα γήπεδα πρέπει να γίνουν χώροι άμιλλας», σημείωσε ακόμη.

Τέλος, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα ειδικά πολεοδομικά σχέδια, τα οποία -όπως είπε- επεκτείνονται σε όλη την επικράτεια.

«Η τεχνολογία μπορεί να μας βοηθήσει στην καταπολέμηση της αυθαίρετης δόμησης», τονισε χαρακτηριστικά.

Και πρόσθεσε: «500 μεταρρυθμιστικά ορόσημα θα υπηρετούν το στόχο μας για ευρωπαϊκή σύγκλιση. Θα έχουμε οδικό χάρτη, ενώ εκφράζω την ικανοποίησή μου για την ευρωπαϊκή συμφωνία για το άσυλο και τη μετανάστευση, μια συμφωνία για την οποία η Ελλάδα είχε πρωτοστατήσει, μια σημαντική ευρωπαϊκή απάντηση στην μεγάλη εθνικη προσπάθεια για αυστηρή αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική».

Ολόκληρη η εισαγωγική τοποθέτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη:

Καλή σας μέρα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Με την τελευταία μας συνεδρίαση για το 2023 αφήνουμε πίσω μας μία χρονιά με πολλές και σύνθετες προκλήσεις, αλλά και μία χρονιά με σημαντικές κατακτήσεις, που σφραγίζει η επίτευξη του στόχου της επενδυτικής βαθμίδας. Κλείνει έτσι οριστικά ένας κύκλος κρίσεων και πιστεύω ότι ανοίγει οριστικά ο δρόμος της σταθερής και διατηρήσιμης ανάπτυξης.

Είναι, βέβαια, μία επιλογή που εγκρίθηκε εμφατικά και από τους πολίτες πριν από πέντε μήνες, στις εκλογές. Εγκρίθηκε και πάλι μόλις πρόσφατα με την υπερψήφιση του Προϋπολογισμού. Είναι μία επιλογή που υπηρετεί και η σημερινή μας ατζέντα, με θέματα που προτάσσουν την παιδεία, την υγεία και την καθημερινότητα.

Ξεκινώ, λοιπόν, με μία -πιστεύω- πραγματικά ιστορική μεταρρύθμιση στην παιδεία και ειδικά στην ανώτατη εκπαίδευση. Ενισχύουμε ακόμα περισσότερο το δημόσιο πανεπιστήμιο και ταυτόχρονα διαμορφώνουμε το πλαίσιο ώστε να λειτουργήσουν επιτέλους και στην Ελλάδα μη κερδοσκοπικά, μη κρατικά ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Το νομοσχέδιο, που θα παρουσιάσει σε λίγο ο αρμόδιος Υπουργός, δίνει την προοπτική ο τόπος μας να καταστεί κέντρο προσέλκυσης φοιτητών από το εξωτερικό, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει έτσι ώστε να μείνουν στην πατρίδα, να σπουδάσουν και να εργαστούν πολλοί από τους 40.000 νέους οι οποίοι αναζητούν κάθε χρόνο σπουδές στο εξωτερικό, αυτοί είναι οι φοιτητές που επιλέγουν να φύγουν, να πάνε σε πανεπιστήμια του εξωτερικό. Φυσικά, οι νέες ρυθμίσεις απευθύνονται και στην πολύ μεγάλη, στην παγκόσμια ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα, που τώρα αποκτά μία ευνοϊκή οδό επιστροφής.

Προτεραιότητά μας -και θέλω να το τονίσω και πάλι- είναι το δημόσιο πανεπιστήμιο, που θα έχει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία, με ακόμα πιο ενισχυμένο το αυτοδιοίκητό του, σε συνέχιση των σημαντικών μεταρρυθμίσεων που έγιναν την πρώτη τετραετία. Ενώ, με πρόσθετη χρηματοδότηση μέσω πολλών διαφορετικών χρηματοδοτικών εργαλείων, θα μπορεί να διευρύνει και τις συνεργασίες με κορυφαία διεθνή ιδρύματα.

Την ίδια ώρα που η δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση απελευθερώνεται από τη γραφειοκρατία, τα μη κρατικά πανεπιστήμια έρχονται ουσιαστικά να αποκαταστήσουν μία ιστορική εκπαιδευτική ανορθογραφία. Κι αυτό γιατί παραμένουμε μία από τις ελάχιστες χώρες του πλανήτη που συνεχίζουμε να υψώνουμε τέτοια τείχη στην εκπαίδευση.

Τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά ιδρύματα θα μπορούν να λειτουργούν ως παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων, από τα οποία πρέπει να σας πω ότι ήδη έχει εκδηλωθεί μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ τα προγράμματα σπουδών τους θα εγκρίνονται με βάση αυστηρά ακαδημαϊκά κριτήρια και οι εγκαταστάσεις τους θα πρέπει κι αυτές με τη σειρά τους να τηρούν πολύ συγκεκριμένες, αυστηρές προϋποθέσεις.

Από την άλλη πλευρά, θέλω να σημειώσω και την οικονομική διάσταση αυτής της πρωτοβουλίας. Αν αναλογιστεί κανείς τα πολύ μεγάλα ποσά που ξοδεύουν σήμερα οι ελληνικές οικογένειες για να σπουδάσουν τα παιδιά τους εκτός συνόρων, αυτά τα ποσά θα μπορούσαν να παραμείνουν στη χώρα και να συνεισφέρουν στην εθνική οικονομία.

Θα μπορούσα να επισημάνω και το παράδειγμα της Κύπρου, στην οποία φοιτούν -αν δεν κάνω λάθος- κοντά στους 20.000 από την Ελλάδα. Στη Μεγαλόνησο, μάλιστα, η ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση καλύπτει ένα πολύ σοβαρό μέρος του ΑΕΠ της χώρας, γι’ αυτό και εκεί η αντίστοιχη μεταρρύθμιση υπήρξε ένα σημείο στο οποίο συμφώνησαν όλες οι δυνάμεις.

Σήμερα, λοιπόν, κάνουμε ένα πρώτο αλλά πολύ θεμελιώδες βήμα στον δρόμο και για την αναθεώρηση του Άρθρου 16, με έναν τρόπο που θα ανταποκρίνεται πια στα δεδομένα του 21ου αιώνα. Θα έχει, συνεπώς, μεγάλο ενδιαφέρον και ο διάλογος που θα ακολουθήσει για να φανεί ποιος είναι στην πράξη και όχι στα λόγια ο ειλικρινά προοδευτικός, ο ειλικρινά εκσυγχρονιστής.

Από την παιδεία να περάσουμε στην υγεία. Το δεύτερο θέμα το οποίο θα εξετάσουμε σήμερα είναι μία ακόμα κρίσιμη μεταρρύθμιση: η θεσμοθέτηση ενός Εθνικού Συστήματος Τραύματος στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Ένα «ανάχωμα» στα πολύ υψηλά επίπεδα θνησιμότητας και αναπηρίας που δυστυχώς έχουμε στη χώρα μας από τραυματισμούς, ειδικά από τροχαία. Έτσι, σε δημόσια νοσοκομεία θα δημιουργηθούν μέσα σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα συγκεκριμένα κέντρα τραύματος, με ειδικό εξοπλισμό, με καταρτισμένο προσωπικό.

Ξέρω και το ξέρουμε ότι στην υγεία πρέπει να γίνουν ακόμα πολλά. Το μήνυμά μας, όμως, είναι ότι επενδύουμε περισσότερο στην υγεία. Ήταν χαρακτηριστικά και τα στοιχεία που δώσαμε με αφορμή τη συζήτηση στον Προϋπολογισμό.

Και βέβαια, να προσθέσουμε στις μισθολογικές αναβαθμίσεις των γιατρών την αύξηση κατά 20% στις αποζημιώσεις των εφημεριών, την οποία εξήγγειλα στη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό, όπως και τα κίνητρα για να κατευθυνθούν περισσότεροι γιατροί στην περιφέρεια.

Ανοίγω μια παρένθεση και αναφέρω ενδεικτικά πώς οι μεταρρυθμίσεις τις οποίες υλοποιούμε μπορεί ήδη να έχουν οικονομικό αποτύπωμα για τους συμπολίτες μας: μόνο με την κατάργηση της παρακράτησης του 30% για τους συνταξιούχους οι οποίοι εργάζονται, με τις συντάξεις που θα καταβληθούν σήμερα, γύρω στους 50.000 συνταξιούχους -αυτοί δηλαδή οι οποίοι έχαναν ένα μέρος της σύνταξής τους- θα δουν μια σημαντική αύξηση στη σύνταξη, διότι αυτή η παρακράτηση ουσιαστικά σταματά να ισχύει.

Να περάσουμε τώρα στη δύσκολη μάχη με την οπαδική βία, η οποία δυστυχώς διεξάγεται στη σκιά ενός ακόμα σοβαρού τραυματισμού ενός αστυνομικού μας. Θα έχει την ευκαιρία ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού να παρουσιάσει το συγκροτημένο σχέδιο της κυβέρνησης, πώς θα προχωρήσουμε ουσιαστικά στην άμεση εφαρμογή και προβλέψεων οι οποίες μπορεί να ίσχυαν και στο παρελθόν αλλά δεν είχαν εφαρμοστεί από τις ΠΑΕ, όπως οι κάμερες ή η άμεση καθιέρωση μητρώου με τα μέλη μιας και μόνο λέσχης ανά Σύλλογο, το ηλεκτρονικό εισιτήριο με τη συνεργασία του αρμόδιου Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που θα επιτρέπει την άμεση ταυτοποίηση του κατόχου του εισιτηρίου μέσω μιας εφαρμογής στα κινητά.

Και βέβαια, μία ακόμη σημαντική παρέμβαση: η δυνατότητα της πολιτείας να παρεμβαίνει άμεσα, με ένα αυτοματοποιημένο πλαίσιο διοικητικών ποινών, όποτε εντοπίζονται περιστατικά όπως ρίψη κροτίδας ή άναμμα φωτοβολίδας σε γήπεδα. δηλαδή αντικειμενικά γεγονότα, τα οποία θα επισύρουν πια αυτοματοποιημένες ποινές διεξαγωγής αγώνων κεκλεισμένων των θυρών.

Είναι σημαντικό, επίσης, ότι η σχετική έρευνα έχει αναβαθμιστεί, με την Εισαγγελία να ερευνά πια στο ανώτατο επίπεδο την τυχόν διασύνδεση της βίας στα γήπεδα με τη δράση εγκληματικών οργανώσεων.

Αλλά δεν μένουμε με σταυρωμένα τα χέρια, εμείς οι ίδιοι έχουμε αναγνωρίσει ότι έχουν υπάρξει καθυστερήσεις. Δεν θα ξαναπώ το κοινότοπο, ότι «ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι», αλλά αυτό το οποίο μπορώ να πω είναι ότι πια υπάρχει μία απαίτηση, καθολική απαίτηση να ξαναγίνουν τα γήπεδα χώροι αθλητικής άμιλλας, αλλά και αρμονικής συνάντησης όσων αγαπούν τα σπορ και να μην αναγκαζόμαστε να «καταναλώνουμε» σημαντικούς ανθρώπινους πόρους από την Αστυνομία κάθε Κυριακή για να εξασφαλίζουμε ότι δεν θα γίνονται επεισόδια στα γήπεδα.

Θέλω να σταθώ σε μία ακόμα σημαντική μεταρρύθμιση την οποία θα συζητήσουμε σήμερα και την οποία θα εισηγηθεί ο Υπουργός Περιβάλλοντος.

Αναφέρομαι στη σημαντικότατη χωροταξική μεταρρύθμιση η οποία γίνεται στη χώρα μας. Ένας ολοκληρωμένος χωροταξικός σχεδιασμός, ο οποίος είχε να γίνει ουσιαστικά εδώ και 100 χρόνια. Με τα Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια να επεκτείνονται σε όλη την επικράτεια, αλλά και με μια σειρά από παρεμβάσεις που λύνουν εκκρεμότητες που αφορούν την εκτός σχεδίου δόμηση, ωσότου τα Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια επισημοποιηθούν με την έκδοση των σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων. Και βέβαια, ο Υπουργός Περιβάλλοντος θα μας μιλήσει και για το πώς η τεχνολογία μπορεί να μας βοηθήσει στην καταπολέμηση της νέας αυθαίρετης δόμησης, όπου πιστεύω ότι μπορούμε πραγματικά να έχουμε αποτελέσματα πολύ σύντομα.

Κλείνω με τα ετήσια σχέδια δράσης, με 500 επενδυτικά και μεταρρυθμιστικά ορόσημα τα οποία θα υπηρετούν τον εκσυγχρονισμό και τη σύγκλιση της χώρας μας με την Ευρώπη. Θα έχουμε και πάλι για το 2024 έναν πολύ καθαρό οδικό χάρτη, με σημαντικές επενδύσεις, σημαντικές μεταρρυθμίσεις τις οποίες και θα εγκρίνουμε σήμερα.

Τελειώνοντας, να εκφράσω και την ικανοποίησή μου, καθώς μόλις πληροφορήθηκα ότι επήλθε επιτέλους σε ευρωπαϊκό επίπεδο μία συμφωνία, σημαντική ευρωπαϊκή συμφωνία, για το άσυλο και τη μετανάστευση. Μία συμφωνία στην οποία η Ελλάδα είχε πρωτοστατήσει, όπου λαμβάνονται υπόψη και οι εθνικές ιδιαιτερότητες αλλά και οι ιδιαιτερότητες όλων των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βρίσκονται στα εξωτερικά σύνορα. Μια σημαντική ευρωπαϊκή απάντηση στη μεγάλη εθνική προσπάθεια για την εφαρμογή μιας αυστηρής αλλά δίκαιης πολιτικής στο μεταναστευτικό ζήτημα.

 




Ιστορική πολιτική συμφωνία στην ΕΕ για το Μεταναστευτικό και το Άσυλο | Τι προβλέπει

Πολιτική συμφωνία για το Σύμφωνο για το Μεταναστευτικό και το Άσυλο επετεύχθη πριν από λίγο έπειτα από ολονύκτιες διαβουλεύσεις μεταξύ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Συμβουλίου και Κομισιόν. Ειδικότερα, η ισπανική προεδρία αναφέρει με ανάρτησή της στην πλατφόρμα Χ: «Το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πέτυχαν σημαντική πρόοδο στη μεταρρύθμιση για τη βελτίωση του συστήματος μετανάστευσης και ασύλου της ΕΕ. Επετεύχθη πολιτική συμφωνία για τους πέντε φακέλους του νέου Συμφώνου της ΕΕ για τη Μετανάστευση και το Άσυλο».

«Επιτέλους έχουμε πολιτική συμφωνία. Μετά από ολονύκτιες διαβουλεύσεις, κατάφεραν να αρθεί το αδιέξοδο ώστε να υπάρχει συμφωνία. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη αλληλεγγύη, μεγαλύτερη ετοιμότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να αντιμετωπίσει τους κινδύνους με βάσει όλες τις αλλαγές και τους γεωπολιτικές εξελίξεις.

Πρόκειται για πολιτική συμφωνία και θα πρέπει να υπάρξει η τελική σφραγίδα του Συμβουλίου, όμως είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα πριν από τη λήξη του 2023 και πριν από τις ευρωεκλογές», τόνισε η ανταποκρίτρια της ΕΡΤ από τις Βρυξέλλες, Ειρήνη Ζαρκαδούλα.

Τι προβλέπει η συμφωνία

Οι διαπραγματευτές του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου οδήγησαν σε συμφωνία σε πέντε κανονισμούς της ΕΕ που καθορίζουν τον τρόπο κοινής διαχείρισης ασύλου και μετανάστευσης μεταξύ των κρατών μελών και την αντιμετώπιση μεταναστευτικών κρίσεων. Οι κανόνες ρυθμίζουν επίσης τον τρόπο αντιμετώπισης των ατόμων που φτάνουν στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ, τη διεκπεραίωση των αιτημάτων ασύλου και την ταυτοποίηση αυτών που φτάνουν.

Μετά τη συμφωνία, η Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Ρ. Μέτσολα δήλωσε: «Σήμερα είναι μια πραγματικά ιστορική ημέρα, καθώς υλοποιήσαμε το Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου, πιθανόν το πιο σημαντικό νομοθετικό πακέτο αυτής της νομοθετικής περιόδου. Η Ευρώπη θα αποκτήσει τώρα ένα ισχυρό νομοθετικό πλαίσιο που θα είναι το ίδιο σε όλα τα κράτη μέλη. Είναι λειτουργικό και προστατεύει, μια προσέγγιση ανθρώπινη και δίκαιη για όσους αναζητούν προστασία, σταθερή για όσους δεν είναι επιλέξιμοι για προστασία και ισχυρή με αυτούς που εκμεταλλεύονται τους πιο ευάλωτους».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο νέος κανονισμός διαχείρισης ασύλου και μετανάστευσης προβλέπει υποχρεωτική αλληλεγγύη για τις χώρες της ΕΕ που αναγνωρίζεται ότι βρίσκονται υπό μεταναστευτική πίεση, επιτρέποντας σε άλλα κράτη μέλη να επιλέξουν μεταξύ της μετεγκατάστασης αιτούντων άσυλο στην επικράτειά τους και της οικονομικής συνεισφοράς. Το κείμενο καθορίζει επίσης νέα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία ένα κράτος μέλος είναι υπεύθυνο για την εξέταση των αιτήσεων διεθνούς προστασίας (πρώην κανόνες του Δουβλίνου).

Για να αντιμετωπιστεί η ξαφνική αύξηση των αφίξεων, ο κανονισμός για την κρίση και την ανωτέρα βία θεσπίζει έναν μηχανισμό για τη διασφάλιση της αλληλεγγύης και τα μέτρα για την υποστήριξη των κρατών μελών που αντιμετωπίζουν μια εξαιρετική εισροή υπηκόων τρίτων χωρών που οδηγεί στην κατάρρευση του εθνικού συστήματος ασύλου.

Οι κανόνες καλύπτουν επίσης την εργαλειοποίηση των μεταναστών, δηλαδή όταν οι μετανάστες χρησιμοποιούνται από τρίτες χώρες ή εχθρικούς μη κρατικούς φορείς για να αποσταθεροποιήσουν την ΕΕ. Προβλέπεται πιθανή προσωρινή παρέκκλιση από τις τυπικές διαδικασίες ασύλου.

Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό, τα άτομα που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για να εισέλθουν στην ΕΕ θα υπόκεινται σε διαδικασία προκαταρκτικού ελέγχου, συμπεριλαμβανομένης της ταυτοποίησης, συλλογής βιομετρικών δεδομένων, ελέγχων υγείας και ασφάλειας, για έως και επτά ημέρες. Οι ειδικές ανάγκες των παιδιών θα λαμβάνονται υπόψη και κάθε κράτος μέλος θα έχει έναν ανεξάρτητο μηχανισμό παρακολούθησης για να διασφαλίζει τον σεβασμό των θεμελιωδών δικαιωμάτων.

Από την πλευρά του, ο κανονισμός για τις διαδικασίες ασύλου θεσπίζει μια κοινή διαδικασία σε ολόκληρη την ΕΕ για τη χορήγηση και την απόσυρση διεθνούς προστασίας, αντικαθιστώντας αρκετές εθνικές διαδικασίες. Η επεξεργασία των αιτημάτων ασύλου θα πρέπει να είναι ταχύτερη -έως έξι μήνες για μια πρώτη απόφαση-, με μικρότερα όρια για προδήλως αβάσιμες ή απαράδεκτες αιτήσεις και στα σύνορα της ΕΕ.

Τέλος, η μεταρρύθμιση του Eurodac στοχεύει στον πιο αποτελεσματικό εντοπισμό όσων φτάνουν στην επικράτεια της ΕΕ, προσθέτοντας εικόνες προσώπου στα δακτυλικά αποτυπώματα, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών από έξι ετών. Οι αρχές θα μπορούν να καταγράφουν εάν κάποιος μπορεί να αποτελέσει απειλή για την ασφάλεια, εάν το άτομο είναι βίαιο ή παράνομα οπλισμένο.

Η προσωρινή συμφωνία πρέπει να εγκριθεί επίσημα από το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο προτού καταστεί νόμος. Οι συννομοθέτες δεσμεύτηκαν να υιοθετήσουν τη μεταρρύθμιση των κανόνων της ΕΕ για τη μετανάστευση και το άσυλο πριν από τις ευρωκελογές του 2024.

 




“Παρέλυσε” το Μόναχο από ιστορική χιονόπτωση -Ανταπόκριση από τον Κ. Κιτσικίδη στο enanews.gr

*Ρεπορτάζ – Ανταπόκριση από Μόναχο της Γερμανίας : Κώστας Κιτσικίδης

Μεγάλα προβλήματα στις αεροπορικές, οδικές και σιδηροδρομικές συγκοινωνίες προκάλεσε η σφοδρή χιονόπτωση στο Μόναχο, που έφτασε σε ύψος-ρεκόρ για τον μήνα Δεκέμβριο. Από τη σφοδρή χιονόπτωση πλήττονται κυρίως η νότια και η ανατολική Βαυαρία, αλλά και τα κρατίδια Φοράρλμπεργκ και Τιρόλο στην Αυστρία. Δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο δυστύχημα, ενώ σημειώνονται διακοπές ρεύματος σε πολλά σημεία του κρατιδίου.

Οι αρχές απευθύνουν εκκλήσεις προς τους πολίτες να παραμείνουν στα σπίτια τους.

«Πολλές χιλιάδες» νοικοκυριά παρέμεναν έως αργά το βράδυ χωρίς ρεύμα, κυρίως στις περιοχές Πέντσμπεργκ, Κόλμπερμοορ, Φραϊλάσινγκ, Εγκενφέλντεν και Ρέγκεν. Σωστικά συνεργεία βρίσκονται διαρκώς σε ετοιμότητα προκειμένου να αντιμετωπίσουν έκτακτα περιστατικά.




Ο Σκέρτσος για την επιστολική ψήφο | Ιστορική στιγμή για την Ελληνική Δημοκρατία

Σε συνέχεια της εισήγησης του πρωθυπουργού στο Υπουργικό Συμβούλιο για τη δυνατότητα άσκησης του εκλογικού δικαιώματος μέσω επιστολικής ψήφου, ο υπουργός Επικρατείας ‘Ακης Σκέρτσος επισημαίνει σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Μια ιστορική στιγμή για την Ελληνική δημοκρατία, ένα ακόμη βήμα σύγκλισης με την Ευρώπη και διεύρυνσης των πολιτικών δικαιωμάτων».

«Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε πριν λίγο στο υπουργικό συμβούλιο τη βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην καθιέρωση της επιστολής ψήφου για όλους τους ψηφοφόρους (κατοίκους εξωτερικού και εσωτερικού προαιρετικά) από τις επόμενες ευρωεκλογές του 2024. Μια ακόμη σημαντική πολιτική μεταρρύθμιση, που απαντάει στο πρόβλημα της αυξανόμενης αποχής και υποστηρίζει το εκλογικό δικαίωμα των Ελλήνων του εξωτερικού, των πιο ευάλωτων συμπολιτών μας, των εποχικών εργαζόμενων, των νέων μαθητών και φοιτητών», υπογραμμίζει κλείνοντας ο υπουργός Επικρατείας.

 




Belharra «ΚΙΜΩΝ»: Καθελκύεται η πρώτη φρεγάτα – Ιστορική ημέρα για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις

Το Πολεμικό Ναυτικό μπαίνει σήμερα, Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023, σε μια νέα, «ψηφιακή», εποχή με την καθέλκυση της πρώτης ελληνικής φρεγάτας FDI HN («Belharra») με την ιστορική ονομασία «ΚΙΜΩΝ», στα ναυπηγεία της γαλλικής κατασκευάστριας εταιρείας Naval Group στη Λοριάν, παρουσία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νίκου Δένδια και του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Ναυτικού Αντιναυάρχου Ιωάννη Δρυμούση

Πρόκειται αναμφίβολα για μια ιστορική ημέρα για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις και πιο συγκεκριμένα για το Πολεμικό Ναυτικό, καθώς οι τρεις φρεγάτες Belharra που θα ενταχθούν τα επόμενα χρόνια στον ελληνικό Στόλο θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο αφενός στην προβολή ισχύος στο Αιγαίο και στην ανατολική Μεσόγειο και αφετέρου ως πολλαπλασιαστής ισχύος υπό το πρίσμα της διαλειτουργικότητας με τα μέσα των άλλων Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.

Οι ψηφιακές τεχνολογίες

Υπενθυμίζεται ότι η φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» της ομώνυμης κλάσης έχει εκτόπισμα 4.500 τόνους, μήκος περίπου 122 μέτρα, με μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβους, πλήρωμα 120 ατόμων και ενσωματώνει προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες τόσο στα κατασκευαστικά όσο και στα λειτουργικά χαρακτηριστικά της, με τη Naval Group να τονίζει ότι η φρεγάτα FDI HN είναι ψηφιοποιημένη με ενσωματωμένη κυβερνοπροστασία ήδη από το σχεδιασμό της.

Στο πλαίσιο αυτό, σημείο αναφοράς αποτελεί ο ολοκληρωμένος ιστός αισθητήρων PSIM (Panoramic Sensor Intelligence Module), το κρίσιμο κέντρο δεδομένων των FDI HN, που περιλαμβάνει σχεδόν όλα τα συστήματα αισθητήρων του πολεμικού πλοίου, όπως μεταξύ άλλων τα συστήματα αναγνώρισης φίλιων ή εχθρικών δυνάμεων (IFF), τα συστήματα πλοήγησης, τις κεραίες επικοινωνίας UHF, τα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου. Επιπρόσθετα, το PSIM κατασκευάζεται και δοκιμάζεται ξεχωριστά από την κύρια κατασκευή του πλοίου και τοποθετείται πάνω στη φρεγάτα μόνο όταν θα έχει πιστοποιηθεί και ελεγχθεί πλήρως η εύρυθμη λειτουργία του.

Τα οπλικά συστήματα

Επίσης, διαθέτει το προηγμένο σόναρ τύπου CAPTAS-4 και το πλήρες ψηφιακό ραντάρ Sea Fire, το οποίο προσφέρει βελτιωμένη απόδοση για όλες τις αποστολές μέσω δυναμικής διαχείρισης πόρων με πολύ σύντομο χρόνο απόκρισης. Πρόκειται για ένα αρθρωτό πολυλειτουργικό ραντάρ ενεργούς ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) έχει την ικανότητα να επιτηρεί ταυτόχρονα αέρα (σε εμβέλεια έως και 500 χιλιομέτρων) και θάλασσα ( σε εμβέλεια έως και 80 χιλιομέτρων) ενώ ακόμα χρησιμοποιείται για την προστασία των φρεγατών από κάθε είδους απειλές, για τον έλεγχο πυρός των βλημάτων τύπου ASTER, , αξιοποιώντας στο έπακρο τις ψηφιακές καινοτομίες του, σε συνδυασμό με το, κορυφαίο παγκοσμίως, Κέντρο Πληροφοριών Μάχης τύπου SETIS.

Η νέα φρεγάτα FDI HN «ΚΙΜΩΝ» διαθέτει σύστημα κάθετης εκτόξευσης 32 κελιών τύπου A50 Sylver που θα εκτοξεύουν πυραύλους επιφανείας – αέρος τύπου ASTER 30 BO1 για αντιαεροπορική – αντιβαλλιστική προστασία, καθώς επίσης πυραύλους επιφανείας – επιφανείας τύπου MM40 B3C για χρήση εναντίον εχθρικών μονάδων επιφανείας με μέγιστη εμβέλεια 200 χιλιομέτρων.

Ακόμα, θα είναι εξοπλισμένη με τηλεχειριζόμενο πυργίσκο πολυβόλων των 20 χιλιοστών της Nexter,με τορπίλες τύπου MU90 με εμβέλεια πάνω από 12 χιλιόμετρα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ρηχά και βαθιά νερά και εκτοξεύονται από δίδυμους τορπιλοσωλήνες εκατέρωθεν του πλοίου και με οπλικό σύστημα εγγύς άμυνας RAM (Rolling-Airframe Missile) 21 βλημάτων. Τέλος, θα έχει την ικανότητα να φέρει ένα ελικόπτερο ανθυποβρυχιακού πολέμου τύπου MH-60R και ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος.

newsit.gr

 




Φωτιά στην Αλεξανδρούπολη: Κάηκε ολοσχερώς ιστορική εκκλησία στο Αετοχώρι – Συγκλονιστικές εικόνες

Ιστορική εκκλησία έγινε στάχτη μετά το καταστροφικό πέρασμα της πυρκαγιάς στην Αλεξανδρούπολη.

Η φωτιά στην Αλεξανδρούπολη συνεχίζει να είναι ανεξέλεγκτη με τις Πυροσβεστικές δυνάμεις να δίνουν τιτάνια μάχη με επίγειες και εναέριες ρίψεις νερού. Σημαντική είναι η βοήθεια επίσης από Ελληνικό Στρατό, Ελληνική Αστυνομία, εθελοντές πυροσβέστες και την τοπική αυτοδιοίκηση.

Δυστυχώς όσο η πυρκαγιά συνεχίζει να καίει, οι υλικές ζημιές είναι ήδη φανερές με τους κατοίκους να ξεκινούν να μετρούν τις πληγές τους από το πέρασμα της πύρινης λαίλαπας.

Σπίτια, αυτοκίνητα αλλά και η εκκλησία της Μεταμορφώσεων του Σωτήρος στο Αετοχώρι κάηκαν ολοσχερώς. Μάλιστα η εικόνα από το εσωτερικό του ναού συγκλονίζει καθώς δεν παρέμεινε τίποτα όρθιο στην εκκλησία.

Το Αετοχώρι είναι από τους οικισμούς που δοκιμάστηκαν πολύ κατά τη διάρκεια της νύχτας με τους πυροσβέστες να κάνουν ότι μπορούν για να μην μπει η φωτιά μέσα στις αυλές των σπιτιών.




Τραπεζούντα: Ιστορική μέρα για την Παναγία Σουμελά – Το πρωί η Θεία Λειτουργία χοροστατούντος του Οικουμενικού Πατριάρχη

Σήμερα στις 10 το πρωί τελέστηκε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη η θεία λειτουργία στην Παναγία Σουμέλα, το ιστορικό Μοναστήρι του Εύξεινου Πόντου, σύμβολο πίστεως και μαρτυρίου για τους Χριστιανούς.

Χτες, παραμονή της γιορτής της Θεοτόκου, τον Εσπερινό τέλεσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στο καθολικό ναό της Σάντα Μαρία, καθώς δεν υπάρχει ορθόδοξος ναός στην πόλη.

Στο κήρυγμά του μετά τη λειτουργία, ο οικουμενικός Πατριάρχης αναφέρθηκε στην ιστορικότητα της Τραπεζούντας και μνημόνευσε τον καθολικό ιερέα της πόλης Αντρέα Σαντόρο που δολοφονήθηκε το 2006.

Τέλος ευχαρίστησε τον Πάπα Φραγκίσκο και τις τουρκικές αρχές για την παραχώρηση της άδειας για τη λειτουργίας, η οποία βέβαια εστάλη αργά, μόλις την Παρασκευή.

ertnews.gr