Από την Καβάλα στους ουρανούς: Η Χρυσάνθη Νικολοπούλου γράφει ιστορία ως η πρώτη ελληνίδα πιλότος F-16

Η υποσμηναγός (Ι) Χρυσάνθη Νικολοπούλου, με καταγωγή από τις Πηγές Καβάλας, είναι η πρώτη Ελληνίδα πιλότος μαχητικού αεροσκάφους F-16, γράφοντας ιστορία στην Πολεμική Αεροπορία.

Μεγαλωμένη σε έναν τόπο με πλούσια ιστορία και δυναμικούς ανθρώπους, η ίδια απέδειξε πως με αποφασιστικότητα και σκληρή δουλειά, ακόμα και τα πιο φιλόδοξα όνειρα μπορούν να γίνουν πραγματικότητα.

Από μικρή ηλικία ονειρευόταν να πετάξει στους ουρανούς, παρά το γεγονός ότι δεν είχε οικογενειακά ερεθίσματα από τον χώρο της αεροπορίας. Η πορεία της ξεκίνησε με απαιτητική εκπαίδευση στη Σχολή Ικάρων, όπου ξεχώρισε για το πάθος και την αφοσίωσή της. Αφού απέκτησε πολύτιμη εμπειρία σε εκπαιδευτικά αεροσκάφη, έκανε το μεγάλο βήμα και πέταξε μόνη της με το πανίσχυρο F-16, συμμετέχοντας ενεργά σε επιχειρήσεις αναχαίτισης και επιτήρησης στο Αιγαίο.

Η πρώτη της πτήση με το μαχητικό αεροσκάφος ήταν μια στιγμή που δεν θα ξεχάσει ποτέ, καθώς σηματοδότησε την εκπλήρωση του ονείρου της. Σε δηλώσεις της έχει αναφέρει ότι κάθε πτήση είναι μοναδική και απαιτεί απόλυτη συγκέντρωση, καθώς το περιβάλλον των μαχητικών αεροσκαφών δεν επιτρέπει λάθη.

Η επιτυχία της δεν αποτελεί μόνο μια προσωπική διάκριση, αλλά και μια πηγή έμπνευσης για τις νέες γενιές, ειδικά για τα νέα κορίτσια της Καβάλας και όλης της Ελλάδας, που ονειρεύονται να κατακτήσουν τους ουρανούς. Με το παράδειγμά της, αποδεικνύει πως τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο όταν υπάρχει θέληση, επιμονή και σκληρή δουλειά.




Η μνήμη ως χρέος: Ιστορία, διδάγματα και σεβασμός

Αφορμή για τις σκέψεις που θα διαβάσετε ήταν ένα σύντομο ταξίδι στην γειτονική Βουλγαρία, όπου η είσοδος και η έξοδος από την χώρα αυτή, στα σύνορα με την Ελλάδα γίνεται χωρίς καμία διατύπωση, έλεγχο, επίδειξη κάποιου εγγράφου, τα οχήματα περνούν ελεύθερα μειώνοντας απλά ταχύτητα στις πύλες που είναι ορθάνοιχτες.

Φυσικά αυτό αποτελεί μια κατάκτηση της ενωμένης Ευρώπης που οικοδομήθηκε μετά από έναν και πλέον αιώνα σκληρών πολέμων και αντιπαραθέσεων που άφησαν πίσω τους εκατομμύρια νεκρούς. Μια κατάκτηση που θα πρέπει να διατηρηθεί ως κόρη οφθαλμού. Ένα κεκτημένο που μας οδηγεί στη βαθιά γνώση της ιστορίας έτσι ώστε να μην ξεχνούμε για να μην ζήσουμε στο μέλλον τραγικά γεγονότα. Αυτό όμως προϋποθέτει αναγνώριση λαθών και έμπρακτη συγνώμη από τις χώρες που τα διέπραξαν.
Δυστυχώς δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο ακόμα και σήμερα οι .. γείτονες “ονειρεύονται” και αναπαράγουν “ιστορίες” περί παρουσίας βουλγαρικού πληθυσμού τα χρόνια εκείνα στις Ελληνικότατες περιοχές της Μακεδονίας και Θράκης, πληθυσμός ο οποίος “εκδιώχθηκε” στην διάρκεια της Ελληνικής παρουσίας. Η παραχάραξη αυτή της ιστορίας μόνο προβλήματα προκαλεί, αντίθετα αποσιωπούν τα εγκλήματα που έγιναν κατά την διάρκεια των τριών Βουλγαρικών κατοχών στις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα.

Η μνήμη των νεκρών μας είναι άσβεστη και οφείλουμε να την τιμούμε και να την θυμόμαστε. Σε κάθε πρόκληση, σε κάθε δημοσίευση σε κάθε δημόσιο λόγο οφείλουμε να απαντούμε και να θυμίζουμε τα εγκλήματα που διαπράχθηκαν στον τόπο μας. Προφανώς είμαστε φιλόξενοι και με κάθε τρόπο καλοδεχόμαστε όλους αυτούς που θέλουν να αποκτήσουν περιουσία και να ζήσουν εδώ αρκεί όλοι να σεβόμαστε την ιστορία και τις θυσίες των ανθρώπων αυτού του τόπου. ΔΕΝ
ΞΕΧΝΟΥΜΕ, ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΤΙΜΟΥΜΕ..
Οι φωτογραφίες είναι από την Καβαλιώτικη εφημερίδα “ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ”, το αρχείο της οποίας είναι στην Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας και εικονίζουν Καβαλιώτες ομήρους σε καταναγκαστικά έργα στην Βουλγαρία κατά την διάρκεια της βουλγαρικής κατοχής 1941 – 44 και συμπολίτες μας που είχαν διαφύγει στον Βόλο, κατά την διάρκεια της κατοχής και επέστεψαν στην πόλη το 1945. Στην διάρκεια της κατοχής εκείνης πάνω από 750 συμπολίτες μας έχασαν την ζωή τους από το φρικτό μαρτύριο της πείνας…

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΚΟΣΜΑΣ




Καθαρά Δευτέρα | Τα έθιμα, οι γεύσεις και η ιστορία της ημέρας που σηματοδοτεί τη Σαρακοστή

Η Καθαρά Δευτέρα είναι η μέρα που αποχαιρετάμε τις Απόκριες και καλωσορίζουμε τη Σαρακοστή, ξεκινώντας μια περίοδο νηστείας που μας οδηγεί σιγά-σιγά στο Πάσχα. Είναι μια γιορτή γεμάτη παράδοση, οικογενειακές στιγμές, γεύσεις που αγαπάμε και, φυσικά, πολύχρωμους χαρταετούς που γεμίζουν τον ουρανό!

Με έντονο συμβολισμό, έθιμα που διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή και μοναδικές γεύσεις, η ημέρα αυτή αποτελεί μια γιορτή της φύσης, της οικογένειας και της πνευματικής κάθαρσης.

Η ιστορία της Καθαράς Δευτέρας

Η Καθαρά Δευτέρα είναι άμεσα συνδεδεμένη με το ορθόδοξο Πάσχα και αποτελεί την πρώτη μέρα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, μιας περιόδου νηστείας και προετοιμασίας για τη μεγάλη γιορτή της Ανάστασης. Η ονομασία της προέρχεται από την έννοια της «κάθαρσης» που συνοδεύει την ημέρα, καθώς οι πιστοί αφήνουν πίσω τους τα κοσμικά γλέντια της Αποκριάς και ξεκινούν τη νηστεία.

Οι ρίζες της ημέρας βρίσκονται σε βυζαντινές και αρχαιοελληνικές παραδόσεις, ενώ υπάρχουν και λαογραφικά στοιχεία που τη συνδέουν με αγροτικές δοξασίες και προχριστιανικά έθιμα ανανέωσης και αναγέννησης της φύσης. Στη νεότερη Ελλάδα, η Καθαρά Δευτέρα καθιερώθηκε ως αργία, δίνοντας στους ανθρώπους την ευκαιρία να βγουν στη φύση και να γιορτάσουν την ημέρα με οικογενειακά τραπέζια και το παραδοσιακό πέταγμα του χαρταετού.

Τα έθιμα της ημέρας

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έθιμα της Καθαράς Δευτέρας είναι το πέταγμα του χαρταετού. Η παράδοση αυτή, αν και δεν έχει θρησκευτική βάση, έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της ημέρας. Συμβολίζει την πνευματική ανάταση και την απαλλαγή από τα βάρη της καθημερινότητας, καθώς ο χαρταετός πετά ψηλά στον ουρανό.

Παράλληλα, σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, η Καθαρά Δευτέρα συνοδεύεται από ιδιαίτερα τοπικά έθιμα. Στη Θήβα, για παράδειγμα, λαμβάνει χώρα ο «Βλάχικος Γάμος», μια διονυσιακή αναβίωση της ένωσης δύο νέων, γεμάτη χορό, τραγούδι και σάτιρα. Την Καθαρά Δευτέρα λαμβάνει χώρα το κύριο δρώμενο του εθίμου: η πομπή του γάμου. Ο γαμπρός, η νύφη (παραδοσιακά, άντρας ντυμένος νύφη για τη σάτιρα), ο κουμπάρος και η συνοδεία τους καταλήγουν σε ένα μεγάλο γλέντι με παραδοσιακή μουσική, τραγούδια, κρασί και σκανδαλιάρικα πειράγματα.

Στην Ξάνθη, οι καρναβαλικές εκδηλώσεις κορυφώνονται με το κάψιμο του «Τζάρου». Ο «Τζάρος» είναι ένα μεγάλο ομοίωμα ανθρώπου φτιαγμένο από ξύλα, άχυρο και εύφλεκτα υλικά, το οποίο καίγεται εντυπωσιακά στην κοίτη του ποταμού Κόσυνθου, κάτω από τη γέφυρα της Ξάνθης. Το έθιμο έχει καθαρτήριο χαρακτήρα, καθώς η φωτιά θεωρείται ότι διώχνει το κακό, τις ατυχίες και τις αρνητικές ενέργειες της χρονιάς που πέρασε, προετοιμάζοντας το έδαφος για την αναγέννηση και την ευημερία.

Το έθιμο των «Φανών» στην Κοζάνη είναι από τα πιο ιδιαίτερα και χαρακτηριστικά της Αποκριάς στη Βόρεια Ελλάδα. Πρόκειται για ένα αυθεντικό λαϊκό δρώμενο, όπου τεράστιες φωτιές ανάβουν στις γειτονιές της πόλης και γύρω τους στήνεται ένα ατελείωτο γλέντι με παραδοσιακά τραγούδια, χορούς και σατιρικά δίστιχα.

Παρότι οι περισσότερες αποκριάτικες εκδηλώσεις τελειώνουν με την Κυριακή της Τυρινής, στην Κοζάνη το έθιμο των Φανών συνεχίζεται και την Καθαρά Δευτέρα, διατηρώντας το εορταστικό κλίμα ζωντανό. Οι φωτιές ανάβουν ξανά σε διάφορες γειτονιές, ενώ οι συμμετέχοντες, φορώντας παραδοσιακές φορεσιές ή αυτοσχέδιες μεταμφιέσεις, συγκεντρώνονται για να τραγουδήσουν παλιά σκωπτικά και πειρακτικά τραγούδια, τα λεγόμενα «ξινέτροπα», που πολλές φορές περιέχουν αθυροστομίες, όπως απαιτεί το διονυσιακό πνεύμα της Αποκριάς.

Οι γεύσεις της Καθαράς Δευτέρας

Η νηστεία της Σαρακοστής ξεκινά με ένα ξεχωριστό τραπέζι γεμάτο γεύσεις που χαρακτηρίζουν τη μέρα. Η λαγάνα, είναι το είδος ψωμιού που παρασκευάζεται μόνο την Καθαρά Δευτέρα και αποτελεί το απόλυτο σύμβολο της ημέρας, που συνοδεύει όλα τα υπόλοιπα εδέσματα.

Το τραπέζι περιλαμβάνει επίσης ταραμοσαλάτα, ένα πλούσιο άλειμμα από αυγά ψαριού, θαλασσινά όπως γαρίδες, χταπόδι και καλαμάρια, καθώς και ελιές, φασόλια, τουρσιά και ντολμαδάκια. Οι γεύσεις της ημέρας είναι απλές αλλά γεμάτες αρώματα, ενώ το γεύμα ολοκληρώνεται με γλυκά όπως ο χαλβάς, που αποτελεί το αγαπημένο επιδόρπιο της Σαρακοστής.

Η σημασία της ημέρας

Στη σύγχρονη εποχή, η Καθαρά Δευτέρα παραμένει μια ημέρα χαράς και οικογενειακής εξόρμησης. Αν και η θρησκευτική της σημασία έχει ατονήσει για πολλούς, η παράδοση του γιορτινού τραπεζιού, του χαρταετού και της επαφής με τη φύση εξακολουθεί να δίνει στην ημέρα έναν ξεχωριστό χαρακτήρα.

Είτε τη βλέπει κανείς ως αφορμή για νηστεία και πνευματική ανανέωση είτε απλώς ως μια ευκαιρία για ξεκούραση και διασκέδαση, η Καθαρά Δευτέρα παραμένει μια από τις πιο αγαπημένες και πολύχρωμες ημέρες του ελληνικού εορτολογίου.

www.newsbeast.gr




Η τραγική ιστορία της Τζόις Βίνσεντ: Πέθανε και έμεινε νεκρή στον καναπέ της για τρία χρόνια με την τηλεόραση ανοιχτή

Η ιστορία της Τζόις Βίνσεντ παραμένει μια τρομακτική αφήγηση που συνεχίζει να προκαλεί ρίγη ακόμα και 20 χρόνια μετά.

Η νεαρή αυτή γυναίκα, που ήταν κάποτε γεμάτη ζωή, βρέθηκε νεκρή στο διαμέρισμά της στο βόρειο Λονδίνο, χωρίς κανείς να το παρατηρήσει, για τρία ολόκληρα χρόνια.

Η σοκαριστική ανακάλυψη έγινε στις 25 Ιανουαρίου 2006, όταν αξιωματούχοι της κοινωνικής κατοικίας, εντόπισαν το πτώμα.

Η 38χρονη Τζόις είχε πεθάνει σχεδόν τρία χρόνια πριν και το σώμα της βρέθηκε πάνω στον καναπέ. Εκείνο που προκαλούσε αίσθηση ήταν ότι η τηλεόραση ήταν ανοιχτή και συντονισμένη στο BBC1, η θέρμανση λειτουργούσε και ένας μικρός σωρός από χριστουγεννιάτικα δώρα βρισκόταν διάσπαρτα στο πάτωμα.

Στην κουζίνα, τα πιάτα ήταν ακαθάριστα και μια στοίβα από ανοιχτή αλληλογραφία και άχρηστα γράμματα ήταν στοιβαγμένα μπροστά από την πόρτα. Όλα τα τρόφιμα στο ψυγείο ήταν σημειωμένα με ημερομηνίες πριν το 2003.

Σύμφωνα με την Daily Mail το σώμα της μπορούσε να αναγνωριστεί μόνο συγκρίνοντας τα οδοντιατρικά της αρχεία, με μια παλιά φωτογραφία από διακοπές, στην οποία χαμογελούσε. Το όνομά της ήταν Τζόις Κάρολ Βίνσεντ.

Στη συνέχεια, οι λεπτομέρειες για την τραγική ζωή της άρχισαν να αναδύονται. Η ιστορία της ενέπνευσε την κινηματογραφίστρια Κάρολ Μόρλεϊ, η οποία δημιούργησε το αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ με τίτλο «Dreams of a Life», το 2011, με πρωταγωνίστρια τη Ζαουέ Άστον από το Fresh Meat.

Η ταινία αυτή ενέπνευσε και την Παλόμα Φέιθ να γράψει το τραγούδι «Lost and Lonely», το οποίο περιλαμβάνεται στο άλμπουμ της «The Architect».

Πριν από τον θάνατό της, η Τζόις είχε απομακρυνθεί σχεδόν πλήρως από τους ανθρώπους που την ήξεραν. Παραιτήθηκε από τη δουλειά της το 2001 και μετακόμισε σε καταφύγιο για θύματα ενδοοικογενειακής βίας.

Άρχισε επίσης να μειώνει τις επαφές της με φίλους και οικογένεια.

Ο θάνατός της υπολογίστηκε να συνέβη κάπου τον Δεκέμβριο του 2003, και η αιτία θανάτου πιστεύεται ότι ήταν είτε από ανακοπή λόγω άσθματος, είτε από επιπλοκές που σχετίζονταν με έλκος στο στομάχι, αν και το δικαστήριο καταχώρησε ανοιχτό πόρισμα.

Η Κάρολ Μόρλεϊ περιέγραψε στην εφημερίδα The Guardian τη στιγμή που διάβασε για την υπόθεση σε μια πεταμένη εφημερίδα στο μετρό του Λονδίνου.

«Η εφημερίδα ανέφερε τις συνθήκες του θανάτου της “Γυναίκα νεκρή σε διαμέρισμα για τρία χρόνια: το σώμα της Τζόις βρέθηκε στον καναπέ με την τηλεόραση ανοιχτή”, αλλά δεν αναφερόταν σχεδόν τίποτα για τη ζωή της. Δεν υπήρχε ούτε μια φωτογραφία της».

Η εικόνα της τηλεόρασης να αναβοσβήνει πάνω από το αποσυντεθειμένο σώμα της την στοιχειώνει μέχρι και σήμερα. Η Κάρολ Μόρλεϊ αναρωτήθηκε πώς μπορούσε να περάσει τόσος καιρός χωρίς να γίνει αντιληπτή η απουσία της, ενώ στο Λονδίνο, μια πόλη με 8 εκατομμύρια κατοίκους, πώς κανείς δεν είχε προσέξει κάτι.

Στην έρευνα που ακολούθησε, αποκαλύφθηκε ότι η Τζόις είχε τοποθετηθεί σε καταφύγιο για γυναίκες θύματα ενδοοικογενειακής βίας. Οι γείτονες ανέφεραν ότι κάθε φορά που χτύπησαν την πόρτα, κανείς δεν απάντησε, οπότε πίστεψαν ότι το διαμέρισμα ήταν ακατοίκητο.

Οι γείτονες του συγκροτήματος, το οποίο βρίσκεται πάνω από ένα εμπορικό κέντρο στο Γούντ Γκριν, πίστευαν ότι το διαμέρισμα ήταν άδειο και δεν αντέδρασαν στην έντονη μυρωδιά που προερχόταν από το διαμέρισμα.

Η έρευνα από την Κάρολ Μόρλεϊ οδήγησε στην ανακάλυψη πολλών παλιών φίλων και συγγενών της Τζόις, που μίλησαν για τη ζωή της και την απομόνωσή της.

Από τη ζωή της αποκαλύφθηκε ότι είχε φίλους από τον χώρο της μουσικής, είχε γνωρίσει τον Στίβι Γουόντερ και είχε συμμετάσχει σε εκδηλώσεις του μουσικού χώρου. Είχε συνδέσει τον εαυτό της με μεγάλους καλλιτέχνες της εποχής, όπως οι Τζίμι Κλιφ, Γκιλ Σκοτ-Χέρον και Ισαάκ Χέις.

Ωστόσο, παρόλο που το φαινόμενο της «μοναχικής θνησιμότητας» είναι τρομακτικό, δεν είναι τόσο σπάνιο. Στη Βρετανία, πάνω από 9.000 άνθρωποι βρέθηκαν μόνοι τους πάνω από μία εβδομάδα μετά το θάνατό τους το 2023. Στην Ιαπωνία, υπάρχει ακόμη και η λέξη «κοδόκουσι», η οποία αναφέρεται στους «μοναχικούς θανάτους», με περισσότερες από 60.000 τέτοιες περιπτώσεις να καταγράφονται κάθε χρόνο.

www.newsbeast.gr




Δύο χρόνια μετά από τον φονικότερο σεισμό στην ιστορία της Τουρκίας

Δύο χρόνια έχουν περάσει από τον φονικότερο και πιο καταστροφικό σεισμό στη σύγχρονη ιστορία της Τουρκίας.

Εκατοντάδες άνθρωποι εξακολουθούν να παραμένουν εκτοπισμένοι με πολλούς να ζουν σε προσωρινά καταλύματα, καθώς οι προσπάθειες ανοικοδόμησης των πληγεισών περιοχών προχωρούν αργά.

Στις 04:17 το πρωί της 6ης Φεβρουαρίου 2023 σεισμός 7,8 βαθμών έπληξε ένδεκα επαρχίες της νοτιοανατολικής Τουρκίας και περιοχές της βόρειας Συρίας, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και στις δύο χώρες περισσότεροι από 59.000 άνθρωποι και να τραυματιστούν πάνω από 107.000.

Λόγω του σεισμού, που έγινε αισθητός ως την Αίγυπτο, ολόκληρες πόλεις ισοπεδώθηκαν, με τις επαρχίες Χατάι, Καχραμανμαράς και Αντιγιαμάν να έχουν πληγεί περισσότερο.

Δύο χρόνια μετά «την καταστροφή του αιώνα», όπως χαρακτήρισε τον σεισμό ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, 670.000 άνθρωποι εξακολουθούν να ζουν σε κοντέινερ, περιμένοντας να μεταφερθούν στα διαμερίσματα που κατασκευάζει το κράτος.

Η τουρκική κυβέρνηση έχει δεσμευθεί να κατασκευάσει 650.000 σπίτια, ενώ ο Ερντογάν είχε υποσχεθεί λίγες εβδομάδες μετά τον σεισμό ότι θα παραδίδονταν 319.000 νέα σπίτια μέσα σε έναν χρόνο.

«Είμαστε τυχεροί που έχουμε παραδώσει 201.431 ανεξάρτητες μονάδες στους δικαιούχους τους λιγότερα από δύο χρόνια μετά τον σεισμό», επεσήμανε ο Τούρκος πρόεδρος τη Δευτέρα.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Αστικής Ανάπτυξης Μουράτ Κουρούμ δήλωσε ότι 75 δισεκ. δολάρια έχουν δαπανηθεί για την ανοικοδόμηση των πληγεισών περιοχών.

Η κρίσιμη φάση της ανοικοδόμησης έχει ολοκληρωθεί, σημείωσε, προσθέτοντας ότι προχωρούν με γοργούς ρυθμούς τα σχέδια για την κατασκευή μονάδων κατοικιών και επιχειρήσεων.

Μέχρι στιγμής 189 άνθρωποι, πολλοί από τους οποίους έχουν κριθεί ένοχοι για «αμέλεια» στην τήρηση του οικοδομικού κανονισμού, έχουν καταδικαστεί σε ποινές φυλάκισης, ενώ 1.342 δίκες με 1.850 κατηγορούμενους βρίσκονται σε εξέλιξη, σύμφωνα με το τουρκικό υπουργείο Δικαιοσύνης.

Σήμερα ο Ερντογάν πρόκειται να μεταβεί στην Αντιγιαμάν, πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας, για να τιμήσει τη μνήμη των περισσότερων από 53.500 νεκρών που καταγράφηκαν στην Τουρκία, ενώ άλλοι 6.000 έχασαν τη ζωή τους στη Συρία.

Ο Οζγκιούρ Οζέλ, επικεφαλής του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (CHP), του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, προηγήθηκε του Ερντογάν και από το νεκροταφείο της Αντιγιαμάν κατήγγειλε χθες, Τετάρτη, «τις υποσχέσεις που δεν τήρησε» ο Τούρκος πρόεδρος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, μόνο το 30% των έργων ανοικοδόμησης έχει ολοκληρωθεί, ενώ στη Χατάι έχει ολοκληρωθεί μόλις το 18% των κατοικιών που θα κατασκευάζονταν.

«Μόλις τρεις στους δέκα που πίστεψαν τον Ερντογάν έχουν τώρα σπίτια, ενώ οι άλλοι επτά ζουν σε κοντέινερ ή έχουν αναζητήσει καταφύγιο στα σπίτια συγγενών», τόνισε.

Η Διεθνής Ομοσπονδία Συλλόγων Ερυθρού Σταυρού και Ερυθράς Ημισελήνου (ΔΕΕΣ) ανέφερε ότι εκατομμύρια άνθρωποι στην Τουρκία και τη Συρία εξακολουθούν να προσπαθούν να ξαναχτίσουν τις ζωές τους, ενώ χαρακτήρισε «πολύ αργούς» τους ρυθμούς ανοικοδόμησης.

www.newsbeast.gr




Η ιστορία φρίκης της 18χρονης που κατήγγειλε ότι τη βίασαν 64 άνδρες σε 5 χρόνια | Ανάμεσά τους γείτονες και φίλοι του πατέρα της

Μια 18χρονη γυναίκα της τάξης των Νταλίτ από το κρατίδιο Κεράλα της νότιας Ινδίας κατήγγειλε ότι 64 άνδρες την κακοποίησαν σεξουαλικά από τότε που ήταν 13 ετών. Η Αστυνομία έχει συλλάβει μέχρι στιγμής 28 άτομα σε σχέση με την υπόθεση. Οι άνδρες βρίσκονται υπό κράτηση και δεν έχουν κάνει καμία δημόσια δήλωση.

Στους κατηγορούμενους, οι οποίοι είναι μεταξύ 17 και 47 ετών, περιλαμβάνονται γείτονες της γυναίκας, προπονητές και φίλοι του πατέρα της, όπως δήλωσε η Αστυνομία στο BBC.

Η γυναίκα κατήγγειλε τη φερόμενη κακοποίηση, αφού ομάδα συμβούλων που εργάζονται στο πλαίσιο κυβερνητικού προγράμματος επισκέφθηκε το σπίτι της.

Η Αστυνομία έχει καταγράψει περίπου 18 υποθέσεις, σύμφωνα με τους διάφορους νόμους της Ινδίας περί εγκληματικότητας, καθώς και με τον νόμο για τις Καθορισμένες Κάστες και τις Καθορισμένες Φυλές (Πρόληψη των Φρικαλεοτήτων) – ο οποίος είναι ένας νόμος για την πρόληψη των εγκλημάτων κατά των ατόμων που ανήκουν σε κατώτερες κάστες και φυλές στην Ινδία.

Οι Νταλίτ βρίσκονται στο τέλος της ιεραρχίας των ινδουιστικών καστών και αντιμετωπίζουν εκτεταμένες διακρίσεις στην Ινδία παρά τους νόμους για την προστασία τους.

Οι υποθέσεις έχουν επίσης καταχωρηθεί βάσει του νόμου περί προστασίας των παιδιών από σεξουαλικά αδικήματα, δεδομένου ότι η κακοποίηση έλαβε χώρα όταν η γυναίκα ήταν ανήλικη, δήλωσε στο BBC Hindi ο ανώτερος αξιωματούχος της αστυνομίας, Nandakumar S.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να καταγραφούν και άλλες υποθέσεις, καθώς η Αστυνομία εξακολουθεί να ερευνά το θέμα. Έχει συσταθεί ειδική ομάδα 25 ατόμων.

Η φρίκη ξεκίνησε στα 13

Η Αστυνομία δηλώνει ότι η φερόμενη κακοποίηση ξεκίνησε όταν το κορίτσι ήταν 13 ετών. Ο γείτονάς της φέρεται να την κακοποίησε και να έβγαλε σεξουαλικές φωτογραφίες, ανέφερε η ιστοσελίδα News Minute.

Ο γείτονάς της φέρεται να την κακοποίησε σεξουαλικά ξανά όταν ήταν 16 ετών, κατέγραψε βίντεο από την κακοποίηση και το μοιράστηκε με πολλούς άλλους, οι οποίοι συνέχισαν να κακοποιούν τη γυναίκα επί πολλά χρόνια.

Ένας δικηγόρος που είναι επικεφαλής της Επιτροπής Ευημερίας των Παιδιών (CWC) της περιοχής δήλωσε στην εφημερίδα Indian Express ότι η γυναίκα ήταν αθλήτρια και πήγαινε σε διάφορες αθλητικές κατασκηνώσεις, γεγονός που θα μπορούσε να διευκολύνει την περαιτέρω κακοποίηση.

Η Αστυνομία αναφέρει επίσης ότι η γυναίκα φέρεται να βιάστηκε ομαδικά τρεις φορές τα τελευταία πέντε χρόνια.

Οι φερόμενοι ως κακοποιητές της χρησιμοποιούσαν τον αριθμό τηλεφώνου του πατέρα της για να επικοινωνούν μαζί της και η γυναίκα αποθήκευε τις επαφές τους στο τηλέφωνο. Η Αστυνομία χρησιμοποιεί τώρα το τηλέφωνο για να εντοπίσει τους κατηγορούμενους.

Η οικογένεια της γυναίκας δεν γνώριζε για τη φερόμενη κακοποίηση.

Η υπόθεση ήρθε στο φως όταν ομάδα συμβούλων επισκέφθηκε το σπίτι της γυναίκας τον περασμένο μήνα. Οι σύμβουλοι ειδοποίησαν την CWC για το θέμα και η γυναίκα κλήθηκε να εμφανιστεί ενώπιον της επιτροπής μαζί με τη μητέρα της.

«Της προσφέρθηκε συμβουλευτική και ανοίχτηκε ενώπιον ψυχολόγου, αφηγούμενη τη σεξουαλική κακοποίηση που αντιμετωπίζει από την ηλικία των 13 ετών», δήλωσε ο επικεφαλής της CWC στην Indian Express.

Πρόσθεσε ότι η γυναίκα μεταφέρθηκε σε ειδικό χώρο που συνδέεται με το CWC για την προστασία της.

Οι ισχυρισμοί της γυναίκας έχουν προκαλέσει σοκ σε ολόκληρη τη χώρα. Αναμένεται να δώσει λεπτομερή κατάθεση σχετικά με τη φερόμενη κακοποίηση σε γυναίκα αστυνομικό.

www.newsbeast.gr




“Ένα κτήριο, 265 Άγγελοι” | Μνήμη και ιστορία της Εβραϊκής Κοινότητας Καβάλας

Ένα καλαίσθητο λεύκωμα του συγγραφέα Ιωσήφ Μεβοράχ, αφιερωμένο στη λειτουργία του εβραϊκού σχολείου, παρουσιάστηκε το απόγευμα της Δευτέρας 9 Δεκεμβρίου 2024, στο κτήριο του Λυκείου Ελληνίδων Καβάλας.

Το λεύκωμα με τίτλο “Ένα κτήριο, 265 Άγγελοι”, προλογισμένο από τον Δικηγόρο Ηλία Μπαχάρη, προσφέρει μια μοναδική ματιά στην εβραϊκή μαθητική κοινότητα της Καβάλας. Μέσα από στοιχεία, πληροφορίες και ανέκδοτα ντοκουμέντα, ζωντανεύει την ιστορία των μαθητών και παρουσιάζει φωτογραφίες κτηρίων με ξεχωριστή ιστορική και αρχιτεκτονική αξία.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, αποκαλύφθηκε μια αναθηματική πλάκα με τα ονόματα όλων των μαθητών του εβραϊκού σχολείου.




«Λατινοπούλου: “Δεν διαγράφεται η ιστορία, κ. Πρωθυπουργέ”»

Για μια «μαύρη σελίδα για τη ΝΔ, τις αρχές και τις αξίες της» κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Αφροδίτη Λατινοπούλου. Στην γραπτή της δήλωση η Πρόεδρος της Φωνής της Λογικής λίγη ώρα μετά την απόφαση Μητσοτάκη για  διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά, επισημαίνει επίσης ότι η ΝΔ μετατρέπεται από ένα κόμμα διάφανο, δημοκρατικό και ανεκτικό στο διάλογο σε ένα αυταρχικό κόμμα.

Αναλυτικά η δήλωσή της:

«Κ. Πρωθυπουργέ δεν μπορείτε να διαγράψετε έναν πρώην Πρωθυπουργό που κράτησε την Ελλάδα όρθια το 2012-2015. Έναν ηγέτη που η βάση της Νέας Δημοκρατίας ανέδειξε στην προεδρία του κόμματος.

Δυστυχώς η σχέση της Νέας Δημοκρατίας του Κυριάκου Μητσοτάκη με τις πατριωτικές-εθνικές και anti-woke θέσεις, επισήμως τελείωσε.

Παρελθόν αποτελεί ο πρώην Πρωθυπουργός και ηγετικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας, Αντώνης Σαμαράς, με προσωπική απόφαση όνειδος του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Αφορμή στάθηκε η αντίθεσή του στη μυστική διπλωματία που ασκεί η κυβέρνηση του με την Τουρκία, όπως αποκάλυψε ο πρώην Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Εξωτερικών, πρέσβης Ρούσος Κούνδουρος, κατά την υποβολή της παραίτησης του. Μήπως ενόχλησε ότι Α. Σαμαράς ζήτησε το προφανές, τη παραίτηση του Υπ. Εξωτερικών, κ. Γεραπετρίτη;

Ή μήπως ενόχλησε τον κ. Μητσοτάκη η πρόταση του Α. Σαμαρά να έχουμε έναν δεξιό Πρόεδρο της Δημοκρατίας, όπως τον Κώστα Καραμανλή; Θυμίζουμε άλλωστε την αριστερή επιλογή της κας Σακελλαροπούλου που έκανε ο κ. Μητσοτάκης για ΠτΔ έναντι του εν ενεργεία Προκόπη Παυλόπουλου.

Σήμερα γράφτηκε μια μαύρη σελίδα για τη ΝΔ, τις αρχές και τις αξίες της. Από ένα κόμμα διάφανο, δημοκρατικό και ανεκτικό στο διάλογο, κατέληξε σε ένα αυταρχικό κόμμα – one man show – του Κ. Μητσοτάκη με δυσανεξία στο διάλογο και πάνω απ’ όλα στην ίδια τη Δημοκρατία».

protothema.gr