Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης: Περίπου 3 εκατομμύρια Έλληνες έχουν υπέρταση
Μήνας ευαισθητοποίησης για την υπέρταση είναι ο Μάιος. Από το 2017, η Διεθνής Εταιρεία Υπέρτασης πραγματοποιεί το Παγκόσμιο Πρόγραμμα ΜΜΜ (May Measurement Month) κατά το οποίο πραγματοποιούνται δράσεις και διεξάγονται μετρήσεις της αρτηριακής πίεσης στον γενικό πληθυσμό, σε πάνω από 100 χώρες. Το κύριο μήνυμα του προγράμματος είναι «Μετρήστε την πίεσή σας».
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης, η Ελληνική Εταιρεία Υπέρτασης παρουσίασε το πρόγραμμα ΜΜΜ 2024 που θα πραγματοποιηθεί και φέτος στην Ελλάδα, με στόχο να γίνουν μετρήσεις πίεσης σε πάνω από 10.000 άτομα σε 18 πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Ηράκλειο, Βόλος, Λάρισα, Τρίπολη, Βέροια, Καβάλα, Κιλκίς, Σέρρες, Δράμα, Αλεξανδρούπολη, Μολάοι, Καλαμάτα, Ρόδος, Χανιά). Οι μετρήσεις θα πραγματοποιηθούν σε ειδικά διαμορφωμένους δημόσιους χώρους με τη χρήση πιστοποιημένων πιεσόμετρων. Συντονιστής του προγράμματος ΜΜΜ στην Ελλάδα είναι ο καθηγητής Παθολογίας & Υπέρτασης της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Γεώργιος Στεργίου, στο Κέντρο Υπέρτασης STRIDE-7 της Γ’ Παθολογικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών στο Νοσοκομείο «Σωτηρία».
Η υπέρταση στην Ελλάδα
Η Εθνική Επιδημιολογική Μελέτη ΕΜΕΝΟ (2015-16) που έγινε σε 6.000 ενήλικες σε όλη τη χώρα έδειξε:
Πάνω από το 1/3 των Ελλήνων έχουν υπέρταση (περίπου 3.000.000 άτομα) και πάνω από το 1/2 των ηλικιωμένων έχουν υπέρταση
30% των υπερτασικών είναι αδιάγνωστοι (περίπου 1.000.000)
30% έχουν επιτύχει καλή ρύθμιση με φαρμακευτική θεραπεία (περίπου 2.000.000 είναι αρρύθμιστοι)
Οι άνδρες και οι νεότεροι υπερτασικοί έχουν συχνότερα αρρύθμιστη υπέρταση.
Η πρώτη αιτία καρδιαγγειακών νοσημάτων
Η υπέρταση παραμένει ο σημαντικότερος τροποποιήσιμος παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα και θανάτους διεθνώς. Είναι η πρώτη αιτία καρδιαγγειακών νοσημάτων στις αναπτυγμένες χώρες και αποτελεί τον ισχυρότερο παράγοντα κινδύνου για εγκεφαλικό επεισόδιο και έναν από τους ισχυρότερους για στεφανιαία νόσο, έμφραγμα, καρδιακή ανεπάρκεια, νεφρική ανεπάρκεια και άνοια. Στην Ευρώπη περίπου το 50% των θανάτων σε άνδρες και γυναίκες αποδίδονται στα καρδιαγγειακά νοσήματα.
Η διάγνωση γίνεται μόνο με τη μέτρηση της πίεσης, όμως απαιτεί σχολαστική μεθοδολογία και επιβεβαίωση με επανάληψη μετρήσεων της πίεσης, συχνά και εκτός ιατρείου (στο σπίτι ή με 24ωρη καταγραφή).
Αντιμετώπιση και θεραπεία
Για να αντιμετωπιστεί η υπέρταση αποτελεσματικά και να προληφθούν οι επιπλοκές της, υπάρχουν διάφορα μέσα: η υγιεινή διατροφή που περιλαμβάνει πολλά φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, η μείωση του αλατιού στο φαγητό, η τακτική σωματική άσκηση (π.χ. γρήγορο βάδισμα για τουλάχιστον μισή ώρα τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας), η διατήρηση σωματικού βάρους σε φυσιολογικό επίπεδο, και η αποφυγή μεγάλης κατανάλωσης αλκοόλ μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση της πίεσης αλλά και να προλάβουν ή να καθυστερήσουν την εμφάνισή της. Επιπλέον, η διακοπή του καπνίσματος και η αποτελεσματική αντιμετώπιση της αυξημένης χοληστερίνης και του σακχάρου (όταν συνυπάρχουν) είναι απαραίτητα για την πρόληψη των καρδιαγγειακών επεισοδίων.
Επίσης, υπάρχουν διάφορες επιλογές για φαρμακευτική θεραπεία, η οποία εξασφαλίζει αποτελεσματική προστασία από τα καρδιαγγειακά επεισόδια. Η στρατηγική της θεραπείας προσαρμόζεται ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ασθενούς. Η θεραπεία είναι καθημερινή (συνήθως πρωινή) και όχι περιστασιακή ή μεταβαλλόμενη ανάλογα με τις τιμές της πίεσης που βρίσκει ο ασθενής στο σπίτι.
Η μακροχρόνια επίτευξη άριστης ρύθμισης της πίεσης μειώνει σημαντικά τον καρδιαγγειακό κίνδυνο. Με τα θεραπευτικά όπλα που διατίθενται σήμερα, πάνω από 95% των ασθενών με υπέρταση μπορούν να ρυθμιστούν άριστα χωρίς ανεπιθύμητες ενέργειες.
newsbomb.gr
Η Δράμα τιμά την ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου – Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων
Με την καθιέρωση της 19ης Μαΐου ως Ημέρας Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, θα πραγματοποιηθούν στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας/Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, την Κυριακή 19 Μαΐου 2024, οι παρακάτω εκδηλώσεις:
-Γενικός σημαιοστολισμός των Δημοσίων, Περιφερειακών και Δημοτικών καταστημάτων, των ΝΠΔΔ, των Τραπεζών, των ΝΠΙΔ σε όλη την επικράτεια της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας από την ογδόη πρωινή ώρα μέχρι τη δύση του ηλίου της 14ης Μαΐου 2024.
-Φωταγώγηση όλων των καταστημάτων του Δημοσίου, των ΟΤΑ, καθώς και των καταστημάτων των Ν.Π.Δ.Δ. και των Τραπεζών, από τη δύση του ηλίου της 14ης Μαΐου 2024 μέχρι τις πρωινές ώρες της επομένης.
Κυριακή 19 Μαΐου 2024
09:00π.μ.: Αρχιερατική Θεία Λειτουργία-Μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των θυμάτων της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Δράμας. Ομιλία από τον κ. Ευστάθιο Παπαδόπουλο.
11:00π.μ.:Προσέλευση στο μνημείο της
Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου στον
Δημοτικό Κήπο Δράμας
(επί της οδού Πατριάρχου Διονυσίου)
Επιμνημόσυνη Δέηση
Απόδοση Θρήνου-Τραγούδι
Απαγγελία ποιήματος από τον ποιητή και στιχουργό Συμεών Αθανασιάδη
Κατάθεση στεφάνων
Εθνικός Ύμνος
Λήξη τελετής
Παράλληλες εκδηλώσεις :
Παρασκευή 17 Μαΐου 2024 – Πλατεία Ελευθερίας Δράμας
20:00 : Ομιλία από την Βούλα Πατουλίδου-Χρυσή Ολυμπιονίκης, με θέμα «Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου-Κατάθεση Ψυχής μας», με συμμετοχή της χορωδίας των μαθητών του Μουσικού Σχολείου Δράμας.
Μετά το πέρας της εκδήλωσης, θα ακολουθήσει πορεία προς το Μνημείο Ποντιακού Ελληνισμού στον Δημοτικό Κήπο Δράμας.
Σάββατο 18 Μαΐου 2024 – Α΄ Νεκροταφείο Δράμας
10:30 π.μ.: Τρισάγιο στον τάφο του Στυλιανού Κοσμίδη (Ιστύλ Αγά) ! με ομολητή τον κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο.
Απόδοση χορού Σέρρα προς τιμήν του Στυλιανού Κοσμίδη.
Τα σχετικά με το μνημόσυνο και την επιμνημόσυνη δέηση παρακαλείται να ρυθμίσει η Ιερά Μητρόπολη Δράμας.
Τα σχετικά με τον σημαιοστολισμό και τη φωταγώγηση ο Δήμος Δράμας.
Τα σχετικά με τη στρατιωτική παράταξη η Ανώτερη Διοίκηση Φρουράς Δράμας.
Τα σχετικά με την τήρηση της τάξης η Αστυνομική Διεύθυνση Δράμας.
Τελετάρχη ορίζουμε τον κ. Θωμά Πετρίδη, υπάλληλο Δήμου Δράμας.
Παρακαλούνται οι εκπρόσωποι των φορέων που θα καταθέσουν στεφάνι να επικοινωνήσουν με το Δήμο Δράμας στο τηλέφωνο 2521350733 έως και την Πέμπτη 16/05/2024 και ώρα 15:00.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας
Μιχαήλ Μουρβετίδης
Πολιτιστικοί Σύλλογοι γιόρτασαν την Παγκόσμια Ημέρα Χορού στην Καβάλα
Ο Δήμος Καβάλας για δεύτερη χρονιά, διοργάνωσε χοροστάσι στην Κεντρική Πλατεία της πόλης της Καβάλας, με τους Πολιστικούς Συλλόγους της Πόλης να δίνουν το παρόν.
12η Μαϊου | Παγκόσμια Ημέρα Νοσηλευτή – Πως καθιερώθηκε
Η νοσηλευτική χαρακτηρίστηκε ως έργο αγάπης και προσφοράς για τον συνάνθρωπο. Η παγκόσμια ημέρα νοσηλευτών εορτάζεται από το 1965 κάθε χρόνο στις 12 Μαΐου, στην επέτειο της γέννησης της Florence Nightingale (1820), της νοσηλεύτριας που σηματοδότησε και επηρέασε το σύγχρονο υγειονομικό σύστημα.
Σήμερα, τιμούμε όλους τους Νοσηλευτές, οι οποίοι μέσα από την αυταπάρνηση και τον αλτρουισμό, συνεχίζουν να αγωνίζονται καθημερινά, ώστε να παρέχουν νοσηλευτική φροντίδα σε όλους τους συνανθρώπους μας, πρεσβεύοντας τις ηθικές αξίες και τα ιδανικά της νοσηλευτικής δεοντολογίας.
Ο νοσηλευτής αποτελεί πυλώνα στήριξης του συστήματος υγείας. Είναι κοντά στον ασθενή κάθε στιγμή με υψηλό αίσθημα ευθύνης, παρέχοντας φροντίδα και ανακούφιση στο σωματικό και ψυχικό του πόνο. Συμβάλει στην πρόληψη και την προαγωγή υγείας και φυσικά, στην περίθαλψη και την αποκατάσταση του ασθενή. Είναι το πρόσωπο που έρχεται σε επαφή με τον ασθενή συνεχώς, γνωρίζει τις ανάγκες του και προσπαθεί να τις ικανοποιήσει.
Εκπαιδεύεται, βελτιώνεται, φροντίζει, ενημερώνει και στηρίζει τον ασθενή. Ο νοσηλευτής παρακολουθεί τις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας γύρω από αυτή. Επιμορφώνεται και αναβαθμίζει συνεχώς την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών. Είναι ο επαγγελματίας με μια πολυδιάστατη θέση στο χώρο της υγείας. Άλλωστε, οι νοσηλευτές από την πρώτη στιγμή της πανδημίας COVID 19, όχι μόνο ανταποκρίθηκαν πλήρως στις ανάγκες της πρωτοφανούς κρίσης της δημόσιας υγείας, αλλά υπερέβησαν εαυτούς, ηγήθηκαν, καινοτόμησαν και επιτέλεσαν με απόλυτη επιτυχία το έργο τους σε συνεργασία με το ιατρικό προσωπικό και όλους τους επαγγελματίες υγείας και εργαζόμενους στα δημόσια νοσοκομεία. Συνετέλεσαν να πετύχει η χώρα κάτι αξιοθαύμαστο και καθόλου αυτονόητο, να μείνει όρθιο το Εθνικό Σύστημα Υγείας και να μην καταρρεύσει, όπως συνέβη σε άλλες χώρες του κόσμου με συστήματα υγείας πολύ πιο ισχυρά από το δικό μας.
Όμως, η πλειοψηφία του νοσηλευτικού προσωπικού στη χώρα μας εργάζεται κάτω από αντίξοες συνθήκες. Οι 12.000 και πλέον αποχωρήσεις νοσηλευτών από τα δημόσια νοσοκομεία της χώρας τα τελευταία χρόνια και η επακόλουθη μείωση του ανθρώπινου δυναμικού λόγω ελάχιστων προσλήψεων στα χρόνια της κρίσης, καθώς και οι εξαντλητικοί ρυθμοί εργασίας οδηγούν συχνά σε επαγγελματική εξουθένωση. Ενδεικτικά, η αναλογία νοσηλευτικού προσωπικού προς τον πληθυσμό στη χώρα μας είναι 3,3 νοσηλευτές/1.000 κατοίκους, ενώ η αντίστοιχη αναλογία στην Ε.Ε. είναι 8,4 νοσηλευτές/1.000 κατοίκους. Χαμηλότερα από την Ελλάδα είναι το Μεξικό (2,9/1.000) και η Τουρκία (1,9/1.000). Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Νορβηγία με 17,7 νοσηλευτές/1.000 κατοίκους, ενώ ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 9 νοσηλευτές/1.000 κατοίκους. Σε έρευνα έχει βρεθεί ότι το ποσοστό δυσαρέσκειας των νοσηλευτών από τις συνθήκες εργασίας στη χώρα μας είναι 56%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των Κάτω Χωρών είναι 11%. Επίσης, πολλοί, νέοι κυρίως, νοσηλευτές οδηγούνται στη μετανάστευση προς αναζήτηση καλύτερων οικονομικών συνθηκών και όρων διαβίωσης.
Και ερχόμαστε στο σήμερα, όπου το υπάρχον και επιδεινούμενο ζήτημα της υποστελέχωσης του Νοσηλευτικού προσωπικού στην Υπηρεσία παραμένει άλυτο και τροχοπέδη στην εξέλιξη της νοσηλευτικής επιστήμης και στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Παρά τις φιλότιμες και αξιόλογες προσπάθειες του προσωπικού, οι συνθήκες ολοένα και δυσκολεύουν. Ένα πρόβλημα που έχει αναγνωριστεί από όλους, αλλά δυστυχώς δεν έχει επιλυθεί παρά τις προσπάθειες. Ευελπιστούμε ότι θα δοθεί άμεσα μια λύση, διότι η λειτουργία της υπηρεσίας καθίσταται επισφαλής.
Και η λύση είναι μία και μόνο μία. κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων με μόνιμο προσωπικό, ώστε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε στον ασθενή συνάνθρωπό μας τις υπηρεσίες που του αξίζουν.
Κλείνοντας σας παραθέτω τα επίσημα στοιχεία του γραφείου κίνησης του Γ.Ν. Καβάλας, σύμφωνα με τα οποία το περασμένο έτος 2023 από τα ΤΕΙ εξυπηρετήθηκαν 94.862 ασθενείς, από τα ΤΕΠ 77.548, ενώ στα απογευματινά ιατρεία προσήλθαν 6.993 ασθενείς, συνολικά δηλαδή 178.803 περιστατικά. Από την άλλη πλευρά, πραγματοποιήθηκαν 34.392 εισαγωγές ασθενών, με 82.696 ημέρες νοσηλείας και μέση διάρκεια νοσηλείας 2,40 ημέρες και συνολική κάλυψη κλινών 61,73 %, ταυτόχρονα μέσα στο έτος πραγματοποιήθηκαν 5.608 χειρουργεία.
Όλος αυτός ο όγκος εργασίας επιτελέστηκε από την ήδη υποστελεχωμένη νοσηλευτική υπηρεσία, με μία κάλυψη που αγγίζει το 50% και ολοένα επιδεινώνεται.
Με την ευκαιρία αυτή, θέλω να ευχαριστήσω για ακόμη μία φορά το νοσηλευτικό προσωπικό του Νοσοκομείου Καβάλας για τον επαγγελματισμό, τον αλτρουισμό και το φιλότιμο που καθημερινά επιδεικνύει, ξεπερνώντας κάθε όριο ψυχικής και σωματικής καταπόνησης.
Χρόνια πολλά σε όλες τις νοσηλεύτριες και όλους τουςνοσηλευτές!
Ο Διευθυντής Νοσηλευτικής Υπηρεσίας
Γεώργιος Τσιγάρας
Δελτίο Τύπου
Ο Δήμος Σερρών φώτισε «μπλε» το Δημαρχείο για την Παγκόσμια Ημέρα Ευχής!
Με μεγάλη χαρά, ο Δήμος μας ανταποκρίθηκε στο αισιόδοξο και εορταστικό κάλεσμα του Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος), συμμετέχοντας στον εορτασμό για την Παγκόσμια Ημέρα Ευχής. Έτσι, το βράδυ της 29ης Απριλίου, το Δημαρχείο Σερρών «φωτίστηκε» στις μπλε αποχρώσεις του Make-A-Wish, συμβάλλοντας στη διάδοση του οράματος του οργανισμού: να φτάσει σε ΟΛΑ τα παιδιά που νοσούν από μία σοβαρή ασθένεια και έχουν ανάγκη από την εκπλήρωση της ευχής τους.
Τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Ευχής γιορτάσανε με «μπλε» φωταγωγήσεις περισσότεροι από 80 Δήμοι σε όλη την Ελλάδα, ενώ για πρώτη φορά, συγχρονισμένοι, βραδινοί περίπατοι πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και ακόμη 13 πόλεις, με πρωτοστάτες τα ίδια τα παιδιά και τις οικογένειες ευχής. Φωταγωγήσεις και περίπατοι «φώτισαν» ολόκληρο τον ουρανό της 29ης Απριλίου στα μπλε χρώματα του οργανισμού, τιμώντας όλα τα παιδιά που πάλεψαν με μία σοβαρή ασθένεια και έγιναν καλά, ή που εξακολουθούν να παλεύουν, αλλά και τη μνήμη εκείνων που φώτισαν τον δρόμο μας.
Η 29η Απριλίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Ευχής. Πρόκειται για την 44η επέτειο από την εκπλήρωση της πρώτης ευχής παιδιού με σοβαρή ασθένεια, του μικρού Chris, στο Φοίνιξ της Αριζόνα, το 1980. Η ημέρα αυτή γιορτάζεται σε 50 χώρες σε όλον τον κόσμο με διάφορες δράσεις, φωταγωγώντας σημαντικά μνημεία σε μπλε αποχρώσεις και διαδίδοντας το όραμα του οργανισμού.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον οργανισμό και τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ευχής, μπορείτε να ενημερωθείτε από το www.makeawish.gr
Λίγα λόγια για την πρώτη ευχή:
Ο επτάχρονος Chris από το Φοίνιξ της Αριζόνα (Η.Π.Α), το 1980 ήθελε να γίνει αστυνομικός. Έπασχε, όμως, από λευχαιμία και ο αγώνας του για ζωή τον είχε κάνει να πάψει να ονειρεύεται. Καμάρωνε το ελικόπτερο της αστυνομίας που στα μάτια του φάνταζε σαν να ήταν ολόκληρος ο κόσμος. «Κι αν μπορούσε να δει το ελικόπτερο από κοντά;», σκέφτηκε η μητέρα του, η Linda. Η Linda δεν άργησε να σκεφτεί πολλές ακόμα δράσεις για την υπέροχη ημέρα που οργανώθηκε για τον Chris σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές. Και ο Chris μεταμορφώθηκε. Έδειχνε πιο δυνατός, πιο χαρούμενος, με μεγαλύτερη ελπίδα για το «αύριο». Το «αύριο» δεν ήρθε για τον Chris, αλλά η πρωτοβουλία αυτή έμελλε να αλλάξει τον κόσμο. Λίγους μήνες μετά από εκείνη την ημέρα, η Linda, πηγαίνοντας να ευχαριστήσει τους αστυνομικούς και όσους συνέβαλαν στην εκπλήρωση της ευχής του μοναχοπαιδιού της, τους παρότρυνε να συνεχίσουν να προσφέρουν ό,τι έκαναν για τον Chris και σε άλλα παιδιά που πάλευαν μία απειλητική ασθένεια. Και όλοι συμφώνησαν. Συναντήθηκαν ένα απόγευμα στο σπίτι του ενός εκ των αστυνομικών και βγάζοντας από τις τσέπες τους όσα χρήματα είχαν εκείνη τη στιγμή μαζί τους, συγκέντρωσαν 37,76$ και ίδρυσαν το Make-A-Wish!
Δελτίο τύπου
Europe Direct Α.Μ.Θ. | Εκδήλωση για την Ημέρα της Ευρώπης με το Γενικό Λύκειο Χρυσούπολης
Την Πέμπτη 25 Απριλίου το Europe Direct Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης πραγματοποίησε εκδήλωση με το Γενικό Λύκειο Χρυσούπολης για την Ημέρα της Ευρώπης. Στο πρώτο μέρος ο Καθηγητής του Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Χρύσανθος Τάσσσης, παρουσίασε τους θεσμούς και τον τρόπο λήψης αποφάσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εστιάζοντας στον ρόλο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Στη συνέχεια ο Δρ. Αργύριος Σαπουνίδης από το Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας παρουσίασε το πρόγραμμα LIFEEL, τους στόχους και τις δράσεις του προγράμματος στο πλαίσιο της European Maritime Day.
Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης το ΓΕΛ Χρυσούπολης μας «γύρισε» πίσω στο χρόνο, παρουσιάζοντας τις δράσεις του την τελευταία τριετία στο πρόγραμμα «Σχολεία – Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου».
Την εκδήλωση χαιρέτησε Αντιδήμαρχος Οικονομικού Προγραμματισμού Δημοτικής Περιουσίας -Διοικητικής Αναδιάρθρωσης & Οργάνωσης του Δήμου Νέστου, κ. Κέλλης Γιώργος και η κα. Χριστίνα Χαϊτίδου, Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Δια Βίου Μάθησης και Μουσικής Εκπαίδευσης του Δήμου Νέστου.
Ημέρα Νοσηλευτή | Το Γενικό Νοσοκείο Καβάλας τιμά την ημέρα
Η 12η Μαΐου, παγκοσμίως, αποτελεί μια ημερομηνία σύμβολο για το σύνολο των Νοσηλευτριών/των, που προασπίζουν την Δημόσια Υγεία και τα Δικαιώματα των Ασθενών.
Οι νοσηλευτές παρέχουν καθημερινά ποιοτικές υπηρεσίες υγείας προς όλους τους πολίτες, υπερασπιζόμενοι του δικαιώματος στην Υγεία για Όλους.
Μέσα από την πανδημία φάνηκε ξεκάθαρα ο σημαντικός ρόλος αλλά και η υποστελέχωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Αποδείχτηκε όμως και ότι το ΕΣΥ δεν κατέρρευσε, διότι οι ίδιοι οι Νοσηλευτές το στήριξαν ,μπήκαν μπροστά, ηγήθηκαν, κινδύνευσαν αντιμετωπίζοντας τη λαίλαπα της πανδημίας.
Οι Νοσηλευτές κάνουν τη διαφορά, καθώς αποτελούν τη ψυχή του ΕΣΥ, ως αξιόπιστοι συμπαραστάτες που διασφαλίζουν την ποιοτική φροντίδα στις υπηρεσίες υγείας των πολιτών και των οικογενειών τους.
Οι Νοσηλευτές κάνουν τη διαφορά, καθώς επηρεάζουν και διαμορφώνουν τις αποφάσεις σε πολιτικές υγείας που διασφαλίζουν ότι όλοι οι Έλληνες θα έχουν πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας υγειονομική περίθαλψη.
Οι Νοσηλευτές κάνουν τη διαφορά, δίνοντας μεγάλο αγώνα για να μετατρέψουν σε ασθενοκεντρικό το σύστημα υγείας στη χώρα μας.
Για εμάς προτεραιότητα έχει ο ασθενής.
Για την ασφάλειά του και την βελτίωση στην ποιότητα της περίθαλψής του δουλεύουμε νυχθημερόν. Είμαστε πάντα δίπλα του για να υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματά του και να τον στηρίζουμε ψυχικά και σωματικά μέχρι να αισθανθεί δυνατός για να συνεχίσει υγιής τη διαδρομή της ζωής.
Σήμερα τιμούμε όλους τους Νοσηλευτές για το ήθος, την ανιδιοτέλεια και τις νοσηλευτικές αξίες τις οποίες πρεσβεύουν.
Τιμούμε, όμως, ιδιαίτερα το προσωπικό της Νοσηλευτικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου μας, που με επαγγελματισμό και αυταπάρνηση, συνεχίζει να εργάζεται σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, με τις κενές θέσεις να αγγίζουν το 50% ,να περιθάλπει ασθενείς από όλη την Περιφέρεια .
Χρόνια πολλά στους Νοσηλευτές που μιλούν με το έργο τους!
Δελτίο Τύπου | Σωματείο Εργαζομένων Γεν. Νοσοκείου Καβάλας
Ρεκόρ κινήσεων την Τετάρτη 10 Απρίλιου στο Aεροδρόμιο “LYDIA” | 213 πτήσεις σε μια ημέρα
Συνεχίζονται με γρήγορους ρυθμούς oι εργασίες στο ιδιωτικό αεροδρόμιο της Καβάλας LYDIA, όπου σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της σχολής Egnatia Aviation κ. Δημήτρη Λυμπεράκη, στα τέλη του Μαϊου θα υπάρχει ένα πρώτο και αρχικό αποτέλεσμα ενώ μεχρι το τέλος του 2024 θα έχουν ολοκληρωθεί αρκετά βασικά έργα όπως είναι και το κεντρικό κτήριο του αεροδρομίου. Σύμφωνα με τον κύριο Λυμπεράκη, αναμένονται να γίνουν ακόμα αρκετά έργα με τις εργασόες απο εδώ και πέρα να είναι εντατικές.
Την ίδια ώρα τα έργα μπορεί να συνεχίζονται καθημερινά και με εντατικούς ρυθμούς, όμως η λειτουργία του αεροδρομίου είναι συνεχής και μάλιστα την περασμένη Τετάρτη 10 Απριλίου, το αεροδρόμιο “Lydia” πραγματοποιήσε ρεκόρ κινήσεων στους διαδρόμους, φτάνοντας τις 213 κινήσεις. Ενώ σύμφωνα με τον κ. Λυμπεράκη αναμένεται το 2024, το αεροδρόμιο “Lydia” να είναι 5ο κατα σειρά στην χώρα με τις περισσότερες κινήσεις.
Ένα αφιέρωμα στην παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων
Ο Αίσωπος ανακοινώνει με χαρά την κυκλοφορία ενός νέου εμπνευστικού βίντεο, που δημιουργήθηκε από έναν ταλαντούχο μαθητή, προαναγγέλλοντας ένα ενδιαφέρον για τον κινηματογράφο και τη στήριξη προς τα ζώα.
Το βίντεο, με τίτλο "Ένα αφιέρωμα στην παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων", προσφέρει μια συγκινητική ματιά στη σχέση ανθρώπου και ζώου, ενισχύοντας την ανάγκη για σεβασμό και φροντίδα προς όλα τα όντα της φύσης.
Ο δημιουργός αυτού του βίντεο είναι ο Γιώργος Χατζηανδρέου, μαθητής του 4 ου Επαγγελματικού Λυκείου Καβάλας, ο οποίος εκφράζει το πάθος του για το σινεμά και την τέχνη της σκηνοθεσίας. Μέσω αυτού του έργου, επιθυμεί να μοιραστεί το μήνυμά του για την αλληλεγγύη και την ευαισθητοποίηση γύρω από τα θέματα της προστασίας των ζώων.
Το Φιλοζωικό Σωματείο "Αίσωπος" εκφράζει την υποστήριξή του προς τον Γιώργο Χατζηανδρέου και την πρωτοβουλία του για τη δημιουργία αυτού του εκπληκτικού έργου.
Ελπίζουμε ότι η ευαισθητοποίηση που προσφέρει θα ενθαρρύνει το κοινό να αναζητήσει τρόπους να στηρίξει την προστασία και τη φροντίδα των ζώων στην καθημερινότητά τους. Το βίντεο δημοσιεύεται σήμερα 4 Απριλίου, Παγκόσμια ημέρα των Αδέσποτων ζώων όπου από φέτος κηρύχθηκε στην χώρα μας και ως Πανελλήνια σχολική ημέρα φιλοζωίας.
Με εκτίμηση,
Δέσποινα Αβραμίδου
Πρόεδρος του Δ.Σ. του πολιτιστικού & ζωοφιλικού σωματείου «Αίσωπος»
Τουρκικές δημοτικές εκλογές | H προσωπική ήττα του Ερντογάν και η επόμενη ημέρα
Η απώλεια της Κωνσταντινούπολης και τεσσάρων-τουλάχιστον- άλλων μεγάλων δήμων της χώρας της Άγκυρας της Σμύρνης, της Προύσας και στα Αδανα, στοιχίζουν προσωπικά στον Ταγίπ Ερντογάν.
Υπονομεύουν πλέον την πολιτική του διαδρομή από εδώ και στο εξής και την πυγμή του τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό και κυρίως απέναντι στους Αμερικανούς. Το δίλημμα είναι πλέον για εκείνον ποια στρατηγική θα ακολουθήσει κυρίως στον τομέα της οικονομίας, καθώς αποδείχτηκε ότι ήταν η «αχίλλεος πτέρνα» του και ο λόγος που τον τιμώρησαν οι Τούρκοι ψηφοφόροι. Διότι ο υψηλός πληθωρισμός , η ακρίβεια «γονάτισαν» τα λαϊκά στρώματα που αποτελούν και την εκλογική βάση του.
Ο Ερντογάν είχε δηλώσει ότι αυτές θα είναι «οι τελευταίες εκλογές» για τον ίδιο, πριν παραδώσει τα ηνία στην επόμενη γενιά. Θα αποχωρούσε ούτως ή άλλως σε τέσσερα χρόνια καθώς, σύμφωνα με τις επιταγές του Συντάγματος, θεωρητικά δεν επιτρέπεται να διεκδικήσει νέα προεδρική θητεία.
Η αποχώρηση του από την πολιτική με την ολοκλήρωση της θητείας του φαίνεται σήμερα κάτι παραπάνω από δεδομένη. Έχει ενδιαφέρον πάντως ότι αργά χθες το βράδυ, ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε τηλεφωνικές συνομιλίες με τον πρόεδρο του Ιράν, Ιμπραχίμ Ρεϊσί, τον πρωθυπουργό της Ολλανδίας Μαρκ Ρούτε και τον πρόεδρο του Ουζμπεκιστάν Σεβκέτ Μιρζιγιόγεφ.
Με τον Εκρέμ Ιμάμογλου να έχει πλέον εξασφαλίσει μια δεύτερη θριαμβευτική νίκη στη Κωνσταντινούπολη, στέκεται πλέον απέναντι στα ίσα στον Ταγίπ Ερντογάν, διότι παρά τις αδυναμίες και τον κατακερματισμό της αντιπολίτευσης κατόρθωσε να επιφέρει για δεύτερη φορά προσωπικό πολιτικό πλήγμα στον Τούρκο πρόεδρο σε μια μάχη που ο ίδιος θεωρούσε προσωπική λόγω της πολιτικής βαρύτητας της Κωνσταντινούπολης και του συμβολισμού της.
Ο Εκρέμ Ιμάμογλου καθίσταται εκ των πραγμάτων ο οιονεί αρχηγός της αντιπολίτευσης και θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να μην είναι αυτός ο υποψήφιος για την Προεδρία στις εκλογές του 2028. Το κόμμα του Ερντογάν έχασε όμως δύναμή του και σε εθνικό επίπεδο, αφού σύμφωνα με τις ψήφους που πήραν τα κόμματα στις δημοτικές βρέθηκε δεύτερο πίσω από το Ρεπουμπλικανικό κόμμα. Στην Άγκυρα, ο εκλεγμένος δήμαρχος Μανσούρ Γιαβάς δήλωσε ότι: «Οι εκλογές έληξαν, θα συνεχίσουμε να υπηρετούμε την Άγκυρα και τους έξι εκατομμύρια κατοίκους χωρίς διακρίσεις». Ο αρχηγός του CHP Özgür Özel εμφανώς ενθουσιασμένος με τα εκλογικά αποτελέσματα δήλωσε: «Η πραγματική πίστη που θα πρέπει να δείξει ο αρχηγός ενός πολιτικού κόμματος σε όσους βρίσκονται μπροστά του είναι να κάνει το κόμμα του πρώτο κόμμα. Μόλις ξεκινήσαμε» είπε.
To Reuters στην πρώτη του ανάλυση ανέφερε ότι η απογοητευτική εμφάνιση του προέδρου θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια αλλαγή στο διχασμένο πολιτικό τοπίο της μεγάλης αναδυόμενης οικονομίας. Διπλωμάτες πάντως που μίλησαν στο newsbomb έλεγαν ότι η εξωτερική πολιτική της Τουρκίας δεν θα επηρεαστεί από τις αυτοδιοικητικές εκλογές, ούτε μπορεί κανείς να προβλέψει αν η αντιπολίτευση γενικότερα και ο Ιμάμογλου ειδικότερα θα ακολουθήσει έναν διαφορετικό δρόμο και ποιος θα είναι αυτός σε ενδεχόμενη νίκη τους σε εθνικές εκλογές το 2028. Αλλά μέχρι τότε ο πολιτικός χρόνος είναι πολύ μεγάλος.
newsbomb.gr
Γεμάτα τα καταστήματα της εστίασης την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας
Οι ψαροταβέρνες, τα ουζερί και γενικότερα τα καταστήματα εστίασης, την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας είχαν την τιμιτική τους. Στην πόλη της Καβάλας, μάλιστα με σύμμαχο τον καλό καιρό τα τραπέζια γέμησαν με τους καταναλώτες να βάζουν στην άκρη τα προβλήματα τους και να τιμούν την ημέρα. Ενώ σύμφωνα με τους επαγγελαμτίες οι τιμές, σε σχέση με το 2023 παραμένουν στα ίδια επίπεδα με λίγες μόνο αυξήσεις.
Τα 8 χρόνια λειτουργίας του γιόρτασε μαζί με την Ημέρα της Γυναίκας το “Aparto” Bistro Cafe
Το «Aparto» Bistro Cafe επέλεξε συμβολικά ως γενέθλια ημέρα έναρξής του την Τρίτη 8 Μαρτίου 2016, ημέρα της Γιορτή της Γυναίκας. Την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024, στην συμπλήρωση 8 χρόνων λειτουργίας, οργανώθηκε στο κατάστημα μία πολύ όμορφη εκδήλωση στο πλαίσιο της Γιορτής της γυναίκας αλλά και των γενεθλίων του Aparto. Έτσι λοιπόν υπήρχε επετειακό μενού με την υπογραφή του σεφ Δημήτρη Βρατίδη και πολύ ευχάριστη διάθεση σε όλη την διάρκεια της βραδιάς.
Δείτε το ρεπορτάζ του ENA Channel :
Το «Aparto» Bistro Cafe βρίσκεται στην παραλία, επί της οδού Ε. Αντίστασης.
Κομοτηνή | Η Σοφία Ζαχαράκη σε εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας
Η εκδήλωση με θέμα “Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ” διοργανώθηκε τη (Δ.Ε.Ε.Π.) Ροδόπης, στη Λέσχη Κομοτηναίων, στις 1 Μαρτίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας.
Κεντρική ομιλήτρια της εκδήλωσης ήταν η Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, κα. Σοφία Ζαχαράκη. Επίσης, παρευρέθηκαν οι κυρίες Μαρία Δημάση, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Δημοκρίτειου της Θράκης, και Αλεξάνδρα Γκουλιάμα, εκπαιδευτικός και Αντιπρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Επίσης, συμμετείχε η κα. Μαρία Καζάκου, δικηγόρος και υπεύθυνη του Τομέα Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων της Δ.Ε.Ε.Π Ροδόπης. Η συζήτηση συντονίστηκε από την κα. Λένα Χατζή, εκπαιδευτικό και πολιτεύτρια του κόμματος Νέα Δημοκρατία.
Ξεπέρασαν τις 5.000 οι αιτήσεις την πρώτη ημέρα του 4ου κύκλου χρηματοδότησης μέσω voucher για αγορά και διασύνδεση POS
Σε πάνω από 5.000 ανήλθαν οι αιτήσεις κατά τη χθεσινή (Δευτέρα 26/2) πρώτη ημέρα, του 4ου κύκλου χρηματοδότησης μέσω voucher για αγορά και διασύνδεση POS. Όπως έχουν τονίσει σε ανακοίνωσή τους τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο 4ος κύκλος χρηματοδότησης, ο οποίος καλύπτει μέρος του κόστους, για την αγορά POS και τη διασύνδεση του με την ταμειακή μηχανή, καθώς και για μια σειρά επιπλέον ψηφιακών αναγκών των επιχειρήσεων.
Η ενίσχυση έχει τη μορφή επιταγής (voucher) και ο κάθε δικαιούχος έχει τη δυνατότητα να τη χρησιμοποιήσει σε εγκεκριμένους προμηθευτές του Προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές».
Επισημαίνεται ότι το Πρόγραμμα «Ψηφιακές Συναλλαγές» των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης αποτελεί μέρος της δράσης «Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΜμΕ», η οποία υλοποιείται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ Μ.Α.Ε.), στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης- Next Generation EU.Η αίτηση γίνεται μέσω της πλατφόρμας digitalsme.gov.gr και οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση έως και την Τρίτη 12 Μαρτίου 2024, στις κάτωθι κατηγορίες:
Κατηγορία1: Προμήθεια νέου ή αντικατάσταση υφιστάμενου EFT/POS.
Κατηγορία 3: Λήψη υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης & λογισμικών τιμολόγησης.
Κατηγορία 4: Αναβάθμιση ΦΤΜ & ΑΔΗΜΕ για διασύνδεση με EFT/POS.
Κατηγορία 5: Αντικατάσταση ΕΑΦΔΣΣ, εκτός των επιχειρήσεων εστίασης.
Κατηγορία 6: Αντικατάσταση ΦΗΜ (ΦΤΜ ή ΑΔΗΜΕ ή ΕΑΦΔΣΣ) επιχειρήσεων εστίασης.
Επιπλέον, αναμένεται η έναρξη και 5ου κύκλου χρηματοδότησης για όσες επιχειρήσεις δεν εντάχθηκαν στους προηγούμενους κύκλους και δικαιούνται χρηματοδότησης.
Από τους 3 πρώτους κύκλους χρηματοδότησης έχουν εγκριθεί τα αντίστοιχα vouchers σε 121.138 επιχειρήσεις για την αγορά/αντικατάσταση POS, με το ποσό της χρηματοδότησης να ανέρχεται σε 18,1 εκατ. ευρώ και σε 169.837 επιχειρήσεις για την κάλυψη μέρους του κόστους διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές, με το ποσό της χρηματοδότησης να ανέρχεται στα 22,5 εκατ. ευρώ.
Πηγή: Newsbeast.gr
Η επόμενη ημέρα στον ΣΥΡΙΖΑ μετά το θυελλώδες συνέδριο | Το άτυπο ντιμπέιτ Κασσελάκη και Γεροβασίλη
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πάει τελικά σε εκλογή προέδρου, όπως αποφάσισε το συνέδριο του κόμματος, εν μέσω έντονων διεργασιών και συγκρούσεων. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται πλέον στις πρωτοβουλίες που θα λάβει τις επόμενες ημέρες ο Στέφανος Κασσελάκης.
Παρότι η μεγάλη πλειοψηφία των συνέδρων έδειξε ανακουφισμένη που οι δύο παρ’ ολίγον μονομάχοι δεν επέμειναν, οι εκτιμήσεις της μίας πλευράς απέχουν παρασάγγας από αυτές της άλλης, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ. Ο «χαμένος» της υπόθεσης, πάντως, φαίνεται πως ήταν ο Αλέξης Τσίπρας, καθώς δεν «του βγήκε» η κίνηση που ήθελε να κάνει. «Ο πρώην πρωθυπουργός ό,τι είχε να πει το είπε στη δήλωσή του και ότι όλοι θα κριθούν από τα αποτελέσματα», ήταν το μήνυμα που έστειλε το περιβάλλον του Αλέξη Τσίπρα.
Από την πλευρά της ηγεσίας η εκπρόσωπος Tύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Δώρα Αυγέρη, δήλωσε μιλώντας με δημοσιογράφους: «Το συνέδριο ομόφωνα επιβεβαίωσε την εμπιστοσύνη στον πρόεδρο. Οι σύνεδροι είπαν ότι δεν χρειάζονται εκλογές και, με εδραιωμένη εμπιστοσύνη στον Στέφανο Κασσελάκη, πάμε στις επόμενες μάχες του ΣΥΡΙΖΑ με πρώτη αυτή των ευρωεκλογών, με εντολή να τα αλλάξουμε όλα. Η Όλγα Γεροβασίλη δεν αποδέχτηκε την πρόταση για κάλπη του προέδρου, ως εκ τούτου ξεκάθαρα παρέλκει η δήλωση παρουσίας της για εκλογές».
Άτυπο debate Κασσελάκη – Γεροβασίλη πριν από την απόφαση του συνεδρίου
«Παιδιά, αρκετά. Έπεσαν οι μάσκες, δεν πάμε σε εκλογές, πάμε μπροστά… Ο ιστορικός ηγέτης της παράταξής μας, εάν και από μακριά, ζητά νέα κάλπη για πρόεδρο. Μπορώ όμως να γίνω πρόεδρος στις 10 Μαρτίου με ορίζοντα εθνικών εκλογών με ξεκάθαρη εντολή να μετασχηματίσω τον ΣΥΡΙΖΑ σε ένα σύγχρονο κόμμα με αποδοτικό μηχανισμό ακόμα και αν τραντάξει τα οφίτσια», είπε ο Στέφανος Κασσελάκης.
«Αγαπητέ Στέφανε, στην ομιλία σου στην εναρκτήρια είπες “βρείτε μου αντίπαλο και πάμε”, εάν το ανακαλέσεις, σταματάμε εδώ. Ζήτησα από τον πρόεδρο να αποσύρει την πρότασή του για εκλογές, περιμένουμε, εάν την αποσύρεις, δεν έχω κανένα λόγο να επιμείνω για εκλογές», τόνισε από την πλευρά της η Όλγα Γεροβασίλη.
Οργιώδες ήταν το παρασκήνιο για τη μη διεξαγωγή εκλογών με υπέρμαχους της πρότασης τους Σωκράτη Φάμελλο, Νίκο Παππά, και Γιώργο Τσίπρα για ανανέωση της εμπιστοσύνης στον πρόεδρο, ώστε το κόμμα να πάει ενωμένο στη μάχη των ευρωεκλογών.
Νωρίτερα σε μία συναισθηματικά φορτισμένη ομιλία του ο Στέφανος Κασσελάκης ζήτησε «καθαρές λύσεις» με νέα εντολή από τη βάση που θα του λύνει τα χέρια για να προχωρήσει στην επανίδρυση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Σύμφωνα με το κείμενο της πολιτικής απόφασης, «το κόμμα δεν πρέπει να μπει σε έναν νέο κύκλο εσωστρέφειας. Δεν χρειάζεται νέα εκλογή προέδρου. Το συνέδριο επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη του στον πρόεδρο, Στέφανο Κασσελάκη, και δίνει εντολή στον πρόεδρο και τα όργανα του κόμματος να πάμε ενωμένοι στις επόμενες πολιτικές και εκλογικές μάχες με πρώτη αυτή των ευρωεκλογών, με ενιαία πολιτική λειτουργία, δεσμευόμενοι όλοι από το καταστατικό και τη διακήρυξή μας για τα συμφέροντα της κοινωνίας και της χώρας. Με συντροφικότητα και συλλογικότητα και με εργαλείο τις θέσεις και τις αποφάσεις του 4ου Συνεδρίου ανασυγκροτούμε το Εκτελεστικό Γραφείο με τακτική λειτουργία για την ενίσχυση της πολιτικής μας δράσης, το οποίο εξουσιοδοτούμε να επεξεργαστεί προτάσεις για την ολοκλήρωση του μετασχηματισμού του κόμματος».
Για απολύτως σεβαστή απόφαση του συνεδρίου έκανε λόγο σε ανάρτησή της η Όλγα Γεροβασίλη, που άφησε αιχμές εναντίον του Στέφανου Κασσελάκη.
«H κρίσιμη πολιτική προϋπόθεση για επιτυχημένη πορεία είναι ο πρόεδρος να σταματήσει να λειτουργεί διχαστικά και πολωτικά. Άλλωστε αυτό του είπε και το συνέδριο στην πρόκλησή του “βρείτε μου αντίπαλο”», ανέφερε.
Πηγή: Newsbeast.gr
13 Φεβρουαρίου | Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου
Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, εκφράζει με έντονο τρόπο τη σημασία του ραδιοφώνου ως ισχυρού εργαλείου, ακόμη και στην εποχή των ψηφιακών επικοινωνιών. Υπογραμμίζει ότι το ραδιόφωνο επιτυγχάνει ευρύτερη επίδραση σε σύγκριση με άλλες πλατφόρμες πολυμέσων.
Επίσης, επισημαίνει τον ρόλο του ραδιοφώνου ως πηγή ζωτικών πληροφοριών και ως μέσο που ευαισθητοποιεί το κοινό για σημαντικά θέματα. Επιβεβαιώνει ότι το ραδιόφωνο δημιουργεί μια προσωπική και διαδραστική πλατφόρμα όπου οι άνθρωποι μπορούν να εκφράσουν τις απόψεις, τις ανησυχίες και τα παράπονά τους.
Ειδικά για τα Ηνωμένα Έθνη και τις ειρηνευτικές επιχειρήσεις, το ραδιόφωνο θεωρείται ζωτικός τρόπος ενημέρωσης, επανένταξης και ενδυνάμωσης των ανθρώπων που έχουν πληγεί από τον πόλεμο.
Στην Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου, ο Γενικός Γραμματέας καλεί όλους να αναγνωρίσουν τη δύναμη του ραδιοφώνου για την προώθηση του διαλόγου, της ανοχής και της ειρήνης.
Για δεύτερη ημέρα στους δρόμους της Ισπανίας οι αγρότες | Μπλόκαραν κεντρικούς αυτοκινητοδρόμους
Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις των επαγγελματιών του αγροτικού κλάδου στην ευρωπαϊκή ύπαιθρο εξαιτίας του υψηλού κόστους, της γραφειοκρατίας και του ανταγωνισμού από χώρες που δεν είναι μέλη της ΕΕ. Στον «χορό» των κινητοποιήσεων βρίσκονται για δεύτερη ημέρα οι αγρότες της Ισπανίας οι οποίοι απέκλεισαν κεντρικούς αυτοκινητοδρόμους και εμπόδισαν την πρόσβαση σε τερματικούς λιμανιών.
«Ορισμένες χώρες δεν σέβονται τους κανόνες, δεν διαθέτουν ελέγχους ποιότητας» είπε σε δηλώσεις του ο Χουάν που καλλιεργεί λεμόνια στην Ανδαλουσία και βρίσκεται σε οδόφραγμα μπροστά από την είσοδο του λιμανιού της Μάλαγα.
Οι τρέχουσες τιμές των λεμονιών έχουν καταστρέψει φέτος τη δουλειά του.
«Δεν τα θέλουν, ούτε καν αν τα χαρίσω» ανέφερε χαρακτηριστικά στο εθνικό δίκτυο TVE.
Αγανακτισμένοι από την κατάσταση της αγοράς και έχοντας ενθαρρυνθεί από παρόμοιες κινητοποιήσεις σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, Ισπανοί αγρότες όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων επικαλούμενο το Reuters έβγαλαν χθες, Τρίτη (6/1) από τις αποθήκες τα τρακτέρ τους, δύο ημέρες πριν από τις προγραμματισμένες διαδηλώσεις των βασικών αγροτικών ενώσεων της χώρας.
Περίπου 12 βασικοί αυτοκινητόδρομοι αποκλείστηκαν χθες το πρωί σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με τις αρχές ρύθμισης της κυκλοφορίας.
Κατά τις τελευταίες εβδομάδες αγρότες από ευρωπαϊκές χώρες, περιλαμβανομένων της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Βελγίου, έχουν πραγματοποιήσει διαδηλώσεις που κάποιες φορές μετατράπηκαν σε βίαιες.
Οι αγρότες λένε ότι οι απαιτητικοί κανονισμοί που τους επιβλήθηκαν από την ΕΕ για την προστασία του περιβάλλοντος τους καθιστούν λιγότερο ανταγωνιστικούς σε σχέση με τους συναδέλφους τους από άλλες περιοχές, όπως η Λατινική Αμερική ή ευρωπαϊκές χώρες εκτός ΕΕ. Διαμαρτύρονται επίσης κατά των αυξανόμενων ασαφών γραφειοκρατικών μέτρων που τους έχουν επιβληθεί.
Οι διαδηλώσεις οδήγησαν την ισπανική κυβέρνηση να επιχορηγήσει με επιπλέον 269 εκατομμύρια ευρώ έως και 140.000 αγρότες και την ΕΕ να αποσύρει το νομοσχέδιο για τη μείωση κατά το ήμισυ της χρήσης παρασιτοκτόνων στο μπλοκ, στο οποίο αντιτίθενται οι αγρότες.
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου | Σε 68.000 ανέρχονται οι νέες διαγνώσεις καρκίνων που καταγράφονται στην Ελλάδα ετησίως
«Να κλείσουμε την ψαλίδα στη θεραπεία του καρκίνου» είναι το σύνθημα της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας κατά του Καρκίνου στις 4 Φεβρουαρίου και ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) καλεί την πολιτεία να ενστερνιστεί τις βασικές ιδέες για καθολικό δικαίωμα και ισότητα στη θεραπεία του καρκίνου, ειδικά σήμερα που οι εξατομικευμένες αλλά και σωτήριες για τους πάσχοντες θεραπείες έχουν υψηλό κόστος.
«Κάθε χρόνο στην Ελλάδα γίνονται περί τις 68.000 νέες διαγνώσεις καρκίνων, ενώ οι θάνατοι ανέρχονται περίπου στους 33.000. Την ίδια ώρα, εκατοντάδες χιλιάδες είναι οι πρώην ασθενείς – επιζώντες καρκίνου, που ζουν πολλά και ποιοτικά χρόνια και φεύγουν από τη ζωή από άλλη αιτία. Η ελπίδα για θεραπεία έγινε πραγματικότητα, αλλά με τίμημα το υψηλό κόστος που ακόμα και τα πιο κραταιά συστήματα υγείας και ασφαλιστικοί φορείς πλούσιων κρατών δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν, καθώς αυξάνεται συνεχώς», αναφέρει ο ΠΙΣ. Πρόκειται, όπως σημειώνει, για την επόμενη ημέρα στην αντιμετώπιση των διαφόρων ειδών καρκίνου, στην οποία τα κράτη καλούνται να βρουν σύνθετες, αλλά αποτελεσματικές λύσεις.
Ο ΠΙΣ προσθέτει ότι η χώρα μας πρέπει να ολοκληρώσει το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τον Καρκίνο, στο οποίο κύριοι στόχοι πρέπει να είναι:
Η ανάδειξη της αξίας της πρόληψης και της έγκαιρης διάγνωσης για την αντιμετώπιση της νόσου.
Η ανάπτυξη και εισαγωγή στην κλινική πράξη διαγνωστικών και θεραπευτικών πρωτοκόλλων και κατευθυντήριων οδηγιών, ώστε να εξασφαλιστεί η ενιαία παροχή φροντίδας υγείας προς τους πολίτες.
Η πιστοποίηση δομών και υπηρεσιών.
Η εξασφάλιση των προϋποθέσεων για μείωση της νοσηρότητας και θνησιμότητας του καρκίνου.
Η ολοκλήρωση του εθνικού αρχείου νεοπλασιών για τη συστηματική καταγραφή και μελέτη του καρκίνου.
Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος συστήνει στους ασθενείς που διαγιγνώσκονται με καρκίνο να ακολουθούν πιστά την αγωγή που χορηγεί ο θεράπων ιατρός τους, αποφεύγοντας κάθε είδους αυτοσχέδιες θεραπείες που συστήνουν άτομα τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με την ιατρική, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τον πόνο και την απόγνωση των ασθενών.
«Πρέπει να γίνει κοινωνική συνείδηση ότι ο προσυμπτωματικός έλεγχος με μαστογραφία μετά τα 40, η κολονοσκόπηση μετά τα 50 και η ουρολογική εξέταση στους άνδρες μετά τα 50, μαζί με τη διακοπή του καπνίσματος, τον εμβολιασμό για τον HPV και την ισορροπημένη μεσογειακή διατροφή, μπορούν να μειώσουν στο ελάχιστο τα ποσοστά εμφάνισης νέων περιστατικών», καταλήγει ο ΠΙΣ.
πηγή: Newsbeast.gr
Το Χαμόγελο του Παιδιού | Έξι παιδιά την ημέρα έπεφταν θύματα κακοποίησης το 2023
Σε μια αίθουσα γεμάτηαπό δημοσιογράφους, εκπροσώπους θεσμικών φορέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και επιστήμονες με τεράστια εμπειρία και γνώση στους τομείς παιδικής προστασίας, ο κος. Κώστας Γιαννόπουλος, Πρόεδρος του Δ.Σ. του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», παρουσίασε τον απολογισμό του έργου των 10 Κέντρων δράσης του Οργανισμού για το 2023, εστιάζοντας στα σοβαρά προβλήματα που απειλούν τα παιδιά σήμερα καθώς και στην ανάγκη να βρεθούν άμεσα και συνεργατικά τρόποι διαχείρισής τους.
Ο κος. Κώστας Γιαννόπουλος ανέφερε«Το 2023 το “Χαμόγελο” στήριξε 91.366 παιδιά και διαχειρίστηκε 199.805 κλήσεις στις 4 Γραμμές Υποστήριξης και Βοήθειας που διαθέτει. Σήμερα όμως, μαζευτήκαμε εδώ για να αναδείξουμε τα όσα δυστυχώς προκύπτουν από τα στατιστικά του έργου μας και τα οποία αντανακλούν άμεσα τη φρικτή πραγματικά κατάσταση που αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας. Σήμερα, όμως δεν είμαστε μόνοι, την αγωνία μας τη μοιραζόμαστε με εξαιρετικούς ανθρώπους της πρώτης γραμμής που καθένας και η καθεμία έχουν ήδη προσφέρει πολλά ή –οι νεότεροι– αγωνιούν να προσφέρουν μία καλύτερη ζωή στα παιδιά μας. Τους ευχαριστώ που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας για τη σημερινή συζήτηση ουσίας. Τα ΜΜΕ, που είναι αυτά που μπορούν να κινητοποιήσουν και να ενημερώσουν την κοινωνία, την τοπική αυτοδιοίκηση που μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη αλλά και άμεση παρέμβαση για την επίλυση των προβλημάτων των παιδιών και φυσικά τους εξαίρετους επιστήμονες, εισαγγελείς, επιμελητές ανηλίκων και ενηλίκων, γιατρούς και εκπαιδευτικούς, που είναι αδιαμφισβήτητα η αιχμή του δόρατος για την προστασία των παιδιών. Η σύνθεση της συνάντησης αυτής είναι τέτοια, που είμαι αισιόδοξος ότι θα παράξει προτάσεις ουσίας και όχι ευχολόγια. Θέλω για μία ακόμα φορά να διαβεβαιώσω ότι “Το Χαμόγελο του Παιδιού”, οι εξαιρετικοί επιστήμονές του, οι υποδομές και τα εργαλεία που διαθέτει ανήκουν σε όλους, στην ελληνική κοινωνία και τίθενται πάντα και σταθερά στη διάθεση του κράτους. Είμαστε πάντα στη διάθεση του κράτους και των λειτουργών του για να διευκολύνουμε το έργο του, να το ενισχύουμε, ως οφείλουμε, πρωτίστως στα παιδιά αλλά και σε όλους εκείνους που μας στηρίζουν. Αξιοποιείστε μας στο μέγιστο».
Το 2023 «Το Χαμόγελο του Παιδιού» θωρακίστηκε ακόμα περισσότερο για να διασφαλίσει το απαραίτητο έργο του. Έτσι, παράλληλα με τον καθιερωμένο ετήσιο έλεγχο των οικονομικών του στοιχείων από την ErnstandYoung Ελλάδας, προχώρησε στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών από τον διεθνή ελεγκτικό και συμβουλευτικό οίκο Deloitte καθώς και στη συγκρότηση Ομάδας εξωτερικών Συμβούλων –μια μοναδική πρακτική για τα Ελληνικά δεδομένα. Εξίσου, όμως σημαντική υπήρξε και η ανάδειξη των δέκα Κέντρων δράσης του Οργανισμού, δέκα Κέντρων που εξειδικευμένα –πλέον– το κάθε ένα θα διαχειρίζονται ολοκληρωμένα σε επίπεδο πρόληψης, παρέμβασης αλλά και θεραπείας τα πολλά θέματα των παιδιών στη χώρα μας.
Την εισήγηση και τον απολογισμό του έργου του Οργανισμού, ακολούθησε μία συζήτηση υπό τον συντονισμό του κου. Γιάννη Αρβανίτη, Αστυνομικού Συντάκτη του ΑΝΤΕΝΝΑ, με τέσσερις βασικές θεματικές, όπως αυτές κυριάρχησαν και στα στατιστικά του Οργανισμού αλλά ταυτίζονται και με την κοινή γνώμη. Οι τέσσερις θεματικές ήταν:1) Βία μεταξύ των παιδιών: α) bullying – β) παραβατικότητα, 2) Βία κατά των παιδιών: κακοποίηση, παραμέληση κ.λπ., 3) Αυτοκτονικότητα παιδιών και εφήβων και 4) Εξαφανίσεις και φυγές εφήβων
Την εισήγηση στις τέσσερις θεματικές, ανέλαβαν οι Συντονιστές των τεσσάρων αντίστοιχων Κέντρων του Οργανισμού, επιστημονικά υπεύθυνες, που παρουσίασαν τα στοιχεία και τις λύσεις όπως αυτές προτείνονται από «Το Χαμόγελο του Παιδιού».
Αναφερόμενοι στις τέσσερις θεματικές, οι συμμετέχοντες ανάλογα με την εμπειρία και εξειδίκευσή τους δήλωσαν:
«Πρέπει να καταστήσουμε σαφή τη διαφορά ανάμεσα στο bullying και την παραβατικότητα, που συχνά συγχέονται. Το bullying αφορά σε επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά παιδιών, η οποία να εκδηλώνεται με βία μέσα στο σχολείο, έχει πρόθεση, δε γίνεται τυχαία, δεν υπάρχουν ισότιμες σχέσεις και υπάρχει συστηματικότητα. Η παραβατικότητα των ανηλίκων, αφορά σε εμπλοκή με τον νόμο και μπορεί να ξεφεύγει και του σχολικού πλαισίου». – κα. Ιωάννα Χαρδαλούπα, Συντονίστρια Κέντρου για τη Βία και τον Εκφοβισμό Bullying του Οργανισμού.
«Χρειάζονται να γίνουν πολλές συμπράξεις, να γίνουμε ένα! Το εκπαιδευτικό σύστημα, το σύστημα πρόνοιας για τα παιδιά στην υγεία, της πρόληψης για παραβατικές συμπεριφορές. Να έχει η Πολιτεία μια συνέχεια» – κα. Ξένη Δημητρίου, τ. Εισαγγελέως Αρείου Πάγου.
«Πρέπει ως εκπαιδευτικοί να σεβόμαστε τα παιδιά, να μην τα προσβάλλουμε αλλά να τα φέρνουμε αντιμέτωπα και με τις ευθύνκα». Σοφία Ροκανά, Εκπαιδευτικός, 2ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης.
«Μέσα από την προσωπική μου εμπειρία, μέσα από την ιδιότητά μου και ως εκπαιδευτικός, έχω βρεθεί επανειλημμένα με παιδιά. Τα όρια, η ευθύνη που αναθέτουμε σε ένα παιδί και η οικογένεια είναι αδιαμφισβήτητα καθοριστικά» – κα. Βούλα Πατουλίδου, Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής ενότητας Θεσσαλονίκης.
«Το Εθνικό Κέντρο για την Κακοποίηση και την Εκμετάλλευση του “Χαμόγελου” -με βασικό εργαλείο την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS1056- αποτελεί πλέον το κέντρο αναφοράς για κάθε παιδί θύμα βίας. Οι αριθμοί είναι πραγματικά αποθαρρυντικοί αν λάβουμε υπόψη ότι δείχνουν το μέγεθος της βίας και αποκαλύπτουν το φαινόμενο της παιδικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης στη χώρα μας. Το ενθαρρυντικό είναι πως το φαινόμενο της παιδικής κακοποίησης προβάλλεται και ο κόσμος έχει μάθει να αναγνωρίζει όταν ένα παιδί βρίσκεται σε κίνδυνο, ευαισθητοποιείται και γνωρίζει που να απευθυνθεί δείχνοντας μας την εμπιστοσύνη του». – κα. Σταυρούλα Σπυροπούλου, Ψυχολόγος Συντονίστρια Εθνικού Κέντρου για την Κακοποίηση και Εκμετάλλευση των παιδιών του Οργανισμού.
«Το ζήτημα της κακοποίησης και του εκφοβισμού παιδιών είναι πολύ σημαντικό για αυτό από τις πρώτες ημέρες της θητείας μας, πήραμε την πρωτοβουλία να κάνουμε ευρεία σύσκεψη για την αντιμετώπιση του bullying αλλά και των φαινομένων βίας μεταξύ ανηλίκων στην πόλη μας, με την παρουσία όλων των αρμόδιων φορέων. Επειδή αποτελεί βαθιά μου πεποίθηση πως ο ρόλος του Δήμου σε αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι κατασταλτικός, θα δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στην πρόληψη, μέσα από στοχευμένες δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών». – κος. Γιάννης Μυλωνάκης, Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής
«Όλα ξεκινάνε από το σπίτι. Η οικογένεια είναι το βασικό κύτταρο στη ζωή μας, ο βασικός πυλώνας. Είναι καθοριστικές οι αρχές που θα λάβει το παιδί από τους γονείς, τους κηδεμόνες, ώστε μεγαλώνοντας να μην προσανατολιστεί προς την εγκληματικότητα. Το τρίπτυχο είναι: οικογένεια, σχολείο, κοινωνικός περίγυρος». – κος. Πάνος Σόμπολος, Αστυνομικός συντάκτης, τ. Πρόεδρος ΕΣΗΕΑ.
«Έχω αντιμετωπίσει αμέτρητες περιπτώσεις κακοποίησης παιδιών στην καριέρα μου, 41 ολόκληρα χρόνια στα Νοσοκομεία, τα 37 εξ αυτών στα Νοσοκομεία Παίδων. Η άμεση αντίδραση και παρέμβαση είναι αυτό που μπορεί να σώσει ένα παιδί. Η άμεση, ακαριαία συνεργασία και ενεργοποίηση του μηχανισμού που περιλαμβάνει τον γιατρό, τον Εισαγγελέα και την Αστυνομία. Κάθε ώρα που χάνεται θέτει ένα παιδί σε κίνδυνο». – Γιώργος Σφακιανός, Νευροχειρουργός
«Τα παιδιά πρέπει να διακατέχονται από αρχές αλλά και ενσυναίσθηση. Οι παρεμβάσεις που πραγματοποιούνται είναι πολύ λίγες και χαιρόμαστε που υπάρχει “Το Χαμόγελο του Παιδιού” με τους εξειδικευμένους συνεργάτες του, καθώς συμπληρώνει σημαντικά τον κρατικό τομέα». – κος. Σωτήρης Ευστρατιάδης, Διευθυντής ενιαίας Υπηρεσίας Επιμελητών & Κοινωνικής Αρωγής Αθήνας.
«Η αυτοκτονικότητα είναι η κορυφή ενός παγόβουνου, είναι αυτό που βλέπουμε. Πολλές φορές θεωρούμε πως η αυτοκτονία είναι αυτό που συμβαίνει, σαν αποτέλεσμα, αλλά οι αιτίες είναι βαθύτερες, και αυτό που βλέπουμε είναι ένα σημάδι. Το 2023 στον Οργανισμό διαχειριστήκαμε 615 περιστατικά αυτοκτονικού ιδεασμού -1,7 την ημέρα. Πίσω από τους αριθμούς, υπάρχουν άνθρωποι, οικογένειες, σχολεία, ολόκληρες κοινότητες». – κα. Ιωάννα Γκίκα, Ψυχολόγος και Συντονίστρια του Κέντρου για τη Διαδικτυακή Ασφάλεια του Οργανισμού.
«Κάθε 2 ημέρες, το “Χαμόγελο» αντιμετωπίζει μία υπόθεση εξαφάνισης παιδιού με μέσο χρόνο εύρεσης τις 2 μέρες. Γνωρίζουμε ότι τα παιδιά που εγκαταλείπουν το σπίτι τους -που πραγματοποιούν φυγές- αποτελούν τη μεγαλύτερη ομάδα “εξαφανισμένου παιδιού”. Σύμφωνα με τα στατιστικά του 2023, χειριστήκαμε 236 υποθέσεις παιδιών που αφορούσαν 186 παιδιά με κυρίαρχη φιγούρα εξαφανισμένου παιδιού το κορίτσι εφηβικής ηλικίας, ελληνικής καταγωγής. Κάθε παιδί που λείπει από το σπίτι του είναι ένα παιδί σε κίνδυνο». – κα. Ειρήνη Ριζοπούλου, Κοινωνική Λειτουργός και Συντονίστρια του Εθνικού Κέντρου για τις Εξαφανίσεις ανηλίκων και ενηλίκων του Οργανισμού.
Μήνυμα του Δήμαρχου Καβάλαςγια τη Διεθνή Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος
“Οι ιδιαίτερες πτυχές της Ιστορίας της Καβάλας δε θα μπορούσαν να γίνουν εύκολα κατανοητές – ακόμα και το αστικό περιβάλλον γύρω μας – αν δε γνωρίζαμε την ιστορία της εβραϊκής κοινότητας.
Έχοντας συμπληρωθεί σχεδόν 80χρόνια από την ημέρα απελευθέρωσης του Άουσβιτς, εκεί που διαπράχθηκε ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα στην ιστορία της ανθρωπότητας, η 27η Ιανουαρίου ως Διεθνής Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος και από την Ελλάδα ως Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος, έρχεται σήμερα, πιο εμφατικά από ποτέ, να μας υπενθυμίσει ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε, ούτε να επιτρέπουμε σε άλλους να λησμονούν, να διαστρεβλώνουν ή να αρνούνται την ιστορική αλήθεια.
Ίσως ο μοναδικός τρόπος για να αποκτήσει νόημα το σύνθημα «Ποτέ ξανά» είναι η εκπαίδευση των νεότερων γενεών, με επίκεντρο το αδιανόητο έγκλημα που συνέβη τότε.
Στο πλαίσιο αυτό, πρέπει να συν-λειτουργήσουν ακόμη πιο δυναμικά οι κοινωνικές και πολιτικές οντότητες, όπως το Δίκτυο Πόλεων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κατά του Αντισημιτισμού, που αντιμάχονται δυναμικά όσους επιδιώκουν να φέρουν ξανά στο προσκήνιο πλήθος ναζιστικών ιδεών.
Διότι η ιστορική μνήμη δε συνδέεται, μόνον, με τη μνημόνευση και τη διατήρηση πληροφοριών, αλλά μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στη διαμόρφωση ενός πιο στέρεου μέλλοντος, βασισμένο στις αξίες της Ειρήνης και στον σεβασμό, τόσο στην ετερότητα, όσο και στην αξία της ανθρώπινης ζωής».
4ο Γυμνάσιο Καβάλας | Εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ολοκαυτώματος των Εβραίων
Πραγματοποιήθηκε και φέτος η εκδήλωση στο 4ο Γυμνάσιο Καβάλας για το Ολοκαύτωμα των Εβραίων.
Η εκδήλωση αυτή, αποτελεί σημαντική πρωτοβουλία, για την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και την ανάδειξη της ιστορικής μνήμης. Η εκπαίδευση για τα γεγονότα του Ολοκαυτώματος είναι σημαντική για τη διατήρηση της ανθρωπιστικής ιστορίας και την αποφυγή επανάληψης παρόμοιων τραγωδιών στο μέλλον.
Η εκδήλωση συνέβαλε στην εκπαίδευση των μαθητών και τη δημιουργία συνειδητοποίησης για τα σημαντικά διδάγματα που προκύπτουν από το Ολοκαύτωμα.
Πλουτοχώρι Ηλείας | Όγδοη ημέρα ερευνών για τον 45χρονο οδηγό που παρασύρθηκε από τα ορμητικά νερά
Για όγδοη ημέρα συνεχίζονται οι έρευνες για τον 45χρονο αγνοούμενο, οδηγό του αυτοκινήτου που παρασύρθηκε το βράδυ της περασμένης Δευτέρας από τα ορμητικά νερά του χειμάρρου Αχέροντα στο Πλουτοχώρι Ανδρίτσαινας – Κρεστένων. Μέχρι σήμερα δεν έχει βρεθεί κάποιο στοιχείο που θα μπορούσε να οδηγήσει στον εντοπισμό του, ενώ οι Αρχές ψάχνουν την περιοχή με κάθε διαθέσιμο μέσο.
Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις έρευνας των τελευταίων ετών από το Πυροσβεστικό Σώμα Ελλάδος, αν αναλογιστεί κανείς ότι όλες αυτές τις ημέρες, έχουν συμμετάσχει περισσότεροι από 220 πυροσβέστες. Πυροσβέστες από τη ΔΙ.Π.Υ.Ν Ηλείας, η 6η Ε.Μ.Α.Κ, η 6η Ε.ΜΟ.Δ.Ε, δύτες του Π.Σ, ιχνηλάτες, βάρκες, drones, πεζοπόρα τμήματα σε συνεργασία με τον Ερυθρό Σταυρό, την Ελληνική Αστυνομία και την Πολιτική Προστασία, έχουν ψάξει κάθε σπιθαμή της περιοχής για τον αγνοούμενο 45χρονο οδηγό.
Οι ελπίδες πλέον λιγοστεύουν δραματικά, με τους πυροσβέστες, ωστόσο, να έχουν υποδείξει κατά μήκος του ποταμού μερικά δύσκολα σημεία, για να ελεγχθούν από μηχανήματα έργων, εάν αυτό είναι εφικτό: σημεία τα οποία είτε έχουν μεγάλο βάθος, είτε έχουν υποστεί κατολισθήσεις, είτε έχουν πέσει μεγάλοι κορμοί. Μέρα και νύχτα, ισχυρές δυνάμεις παραμένουν στο σημείο, συνεχίζοντας τις έρευνες, ενώ είναι σε επαφή με τους πολίτες σε περίπτωση που υπάρξει κάποια πληροφορία.
Πλέον, οι έρευνες αναμένεται να στραφούν στο χείμαρρο της Κόβιτσας, στις παρόχθιες περιοχές και στον Αλφειό ποταμό μέχρι τις εκβολές του.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι έρευνες θα συνεχιστούν και τις επόμενες μέρες, μέχρι να υπάρξει η εντολή διακοπής τους. Επιπλέον, έχει τεθεί μια πρόταση που αφορά το δήμο Ανδρίτσαινας-Κρεστένων και την αποστολή σχετικού εγγράφου προς τη ΜΟΜΑ στην Αθήνα, για να πάνε δυο μεγάλα μηχανήματα και να ξεκινήσουν εκσκαφές στο σημείο.
Παγκόσμια ημέρα αγκαλιάς σήμερα | Μια αγκαλιά είναι το καλύτερο φάρμακο!
Η ιδέα της “Παγκόσμιας Ημέρας Αγκαλιάς” φαίνεται να έχει προέλθει από έναν φοιτητή, τον Kevin Zaborney, το 1986.
Αν και δεν έχει επίσημη αναγνώριση από τον ΟΗΕ, φαίνεται ότι πολλές χώρες και άνθρωποι σε όλο τον κόσμο υιοθετούν την ιδέα και συμμετέχουν στον εορτασμό της.
Τα οφέλη της αγκαλιάς στη σωματική και ψυχική υγεία έχουν επισημανθεί από ειδικούς. Μόνο 10 δευτερόλεπτα αγκαλιάς είναι αρκετά για να μειωθεί η αρτηριακή πίεση και οι ορμόνες του στρες, ενώ αυξάνονται οι ορμόνες ευεξίας, όπως η ωκυτοκίνη. Το δέρμα περιέχει αισθητήρια οργάνων που συνδέονται με τον εγκέφαλο, με την αγκαλιά να επηρεάζει το πνευμονογαστρικό νεύρο και να συνδέεται με διάφορα όργανα του σώματος.
Η ψυχοθεραπεύτρια Virginia Satir προτείνει ακόμη περισσότερες αγκαλιές, δηλώνοντας πως χρειαζόμαστε τέσσερις αγκαλιές τη μέρα για να επιβιώσουμε, οκτώ για να συντηρηθούμε και δώδεκα για να αναπτυχθούμε.
Είναι μια όμορφη πρωτοβουλία που υπογραμμίζει τη σημασία της ανθρώπινης επαφής και της αγάπης για την ευεξία μας.
Τα 5+1 είδη αγκαλιάς
Υπάρχουν τουλάχιστον 6 βασικά είδη αγκαλιάς. Ας δούμε τη σημασία τους.
Η πολύ σφιχτή αγκαλιά. Ή αλλιώς η αγκαλιά της αρκούδας! Αυτή είναι η πιο σημαντική αγκαλιά. Οταν ο ένας κοιτάζει προς τη φορά του άλλου και αγκαλιάζονται σφιχτά με πάθος και ένταση, τότε εκφράζονται και μοιράζονται συναισθήματα αγάπης, ζεστασιάς, τρυφερότητας και ειλικρινούς ενδιαφέροντος.
Η παράλληλη αγκαλιά. Πλαϊνή αγκαλιά. Οταν ο ένας έχει τα χέρια του/της στη μέση/ώμους του άλλου και αντίστοιχα ο άλλος/άλλη σαν μια συνεχόμενη γραμμή δυο σωμάτων. Σαν ο ένας να είναι η συνέχεια του άλλου. Αυτή η αγκαλιά δείχνει εμπιστοσύνη, οικειότητα, ενδιαφέρον και χαλαρή διάθεση.
Η αγκαλιά-κουτάλι. Οταν ο ένας κοιτάζει την πλάτη του άλλου. Αυτή είναι αφενός μια αγκαλιά εμπιστοσύνης (από αυτόν που τη δέχεται), αφετέρου προστασίας από αυτόν που την προσφέρει.
Η μισή αγκαλιά. Οταν υπάρχει απόσταση στο κάτω μέρος των δύο σωμάτων και αγκαλιάζουν μόνο τα χέρια/μπράτσα. Αυτό συχνά δείχνει ότι ο ένας ή και οι δύο κρατούν «αποστάσεις» είτε γιατί υπάρχει δυσφορία για κάποιον λόγο είτε ανασφάλεια στον δεσμό, ή ακόμη και έλλειψη εμπιστοσύνης. Θέματα που υπάρχουν καλό θα είναι να συζητηθούν και να αντιμετωπιστούν εγκαίρως και καταλλήλως.
Η αγκαλιά του φλερτ/ρομαντική αγκαλιά. Οταν ο ένας αγκαλιάζει και χαϊδεύει την πλάτη/μαλλιά του άλλου κοιτάζοντας απευθείας και συνεχόμενα τα μάτια του άλλου για αρκετή ώρα. Ερωτικά συναισθήματα και ερωτική έλξη/επιθυμία.
Αγκαλιά με ελαφριά χτυπήματα στην πλάτη. Αυτή είναι μια ανακουφιστική και καθησυχαστική αγκαλιά. Μεταφέρει ενσυναισθητική πρόθεση και διάθεση και επικοινωνεί ειλικρινές νοιάξιμο και προσφορά υποστήριξης.
Ομόφυλα ζευγάρια: «Επιχείρηση πειθούς» από την κυβέρνηση | Δεύτερη ημέρα ενημέρωσης στους βουλευτές της ΝΔ
Αντιστροφή κλίματος στη γαλάζια κοινοβουλευτική ομάδα μετά την πρώτη ημέρα ενημέρωσης για τη θεσμοθέτηση του πολιτική γάμου των ομόφυλων ζευγαριών και την τεκνοθεσία, καθώς η πλειονότητα των βουλευτών που ενημερώθηκαν αναλυτικά χθες κατά τη συνεδρίαση που έγινε στα κεντρικά γραφεία της ΝΔ στο Μοσχάτο, εξέφρασαν την πρόθεσή τους να υπερψηφίσουν το επικείμενο νομοσχέδιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbeast πίσω από τις κλειστές πόρτες της οδού Πειραιώς ο εισηγητής του νομοσχεδίου και υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος επιχειρηματολογώντας για την ανάγκη υπερψήφισης της κοινωνικής αυτής μεταρρύθμισης αναφέρθηκε στον ιδρυτή της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Καραμανλή και στο ανήκομεν εις τη Δύση οικονομικά, πολιτικά και πολιτιστικά, θυμίζοντας το επίδικο για τη χώρα μας που δεν είναι άλλο από τη σύγκλιση με την Ευρώπη. «Έχω έρθει με χαρά στην ευρύχωρη ΝΔ που είναι καθρέφτης της ελληνικής κοινωνίας και καταλαβαίνω ότι αυτό που κάνετε είναι δύσκολο» είπε μεταξύ άλλων.
Πρώτος τον λόγο είχε λάβει ο αντιπρόεδρος της ΝΔ και υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος προέτρεψε τους βουλευτές να ψηφίσουν ΝΑΙ, λέγοντας: «Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην το ψηφίσουμε», ενώ αναφερόμενος σε όσους απείχαν ή καταψήφισαν το σύμφωνο συμβίωσης το 2015 υποστήριξε: « δεν μπορεί να λένε σήμερα ότι τους καλύπτει το σύμφωνο».
«Γνώμονάς μας είναι η προστασία των παιδιών» προέταξε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Μετά την παράθεση των επιχειρημάτων, το λόγο πήραν αρκετοί βουλευτές, οι οποίοι εξέφρασαν τις απορίες αλλά και τον προβληματισμό τους ειδικά για το θέμα της τεκνοθεσίας. Ωστόσο από τις δηλώσεις τους μετά την επί 2,5 ώρες συνεδρίαση φάνηκε ότι πείστηκαν επί της αρχής. Συγκεκριμένα, η βουλευτής Κυκλάδων Κατερίνα Μονογυιού έκανε λόγο για μια ωραία συζήτηση λέγοντας: «Λύθηκαν απορίες και προχωράμε. Είμαστε ενωμένοι, δεν ήρθαμε εδώ για να διχάσουμε». Για ενδιαφέρουν ανταλλαγή απόψεων για ένα ζήτημα που διαπερνά οριζόντια την κοινωνία αλλά και όλα τα κόμματα μίλησε η υφυπουργός Μετανάστευσης, Σοφία Βούλτεψη λέγοντας: «Αλίμονο αν αυτό ήταν το πρόβλημα για τη ΝΔ». Ενδιαφέρουσα χαρακτήρισαν τη συζήτηση τόσο η υφυπουργός Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής, Μαρία Κεφάλα όσο και ο βουλευτής ‘Έβρου Αναστάσιος Δημοσχάκης, οι οποίοι είχαν αρχικά επιφυλαχθεί. Ο βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας δήλωσε: «σε ένα φιλελεύθερο κόμμα όπως είναι η ΝΔ η διαλογική συζήτηση είναι παραγωγική. Είναι σημαντικό να ακούγονται όλες οι πλευρές», άφησε όμως και αιχμές προς την αντιπολίτευση λέγοντας: «Αν κάποιοι έχουν μάθει να είναι στρατιώτες εμείς συζητάμε και αποφασίζουμε κατά συνείδηση, όπως είπε ο πρωθυπουργός».
Παρούσα στην συζήτηση ήταν και η κα Κατερίνα Φουντεδάκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου στο ΑΠΘ και μέλος της επιτροπής Σισιλιάνου, η οποία έλυσε πολλές απορίες των βουλευτών, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το νομοθέτημα αφορά περίπου 1200 παιδιά.
Οι σκληροπυρηνικοί
Η απουσία από τη χθεσινή ενημέρωση του υπουργού Επικρατείας, Μάκη Βορίδη σχολιάστηκε, ενώ ερωτηθείς για τη δήλωσή του στο ΒτΚ «Ε, δεν θα χάσει η Βενετιά βελόνι. Θα αναλάβει κάποιος άλλος. Μια δουλειά είναι και αυτή, στις δουλειές συμβαίνουν διάφορα» ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε : «Από την πρώτη στιγμή έχει εκφράσει τις απόψεις του ως προς το συγκεκριμένο νομοσχέδιο με τα επιχειρήματα τα οποία εκείνος θεωρεί σωστά. Δεν διατύπωσε κάποια καινούργια άποψη» και παρέπεμψε στην τοποθέτηση του πρωθυπουργού για τη στάση των υπουργών, ότι έχουν αυξημένη θεσμική υποχρέωση. Η βουλευτής της ΝΔ, Άννα Καραμανλή προσερχόμενη στην ενημέρωση είπε: «έχω κατασταλαγμένη άποψη» και αποχώρησε χωρίς να κάνει δηλώσεις, όπως και ο υφυπουργός Άμυνας, Γιάννης Κεφαλογιάννης. Απών ήταν όπως είχε προαναγγείλει και ο Νικήτας Κακλαμάνης, ο οποίος έχει δηλώσει ότι θα υπερψηφίσει το νομοσχέδιο.
Η «επιχείρηση πειθούς» θα συνεχιστεί και σήμερα στις 18:30 στα γραφεία της ΝΔ, όπου θα ενημερωθεί η δεύτερη ομάδα των γαλάζιων βουλευτών ( Λ-Χ) με στόχο τον περιορισμό των διαρροών, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του Νewsbeast το σχετικό νομοσχέδιο αναμένεται να έρθει στο επόμενο υπουργικό συμβούλιο που θα συνεδριάσει στις 30 Ιανουαρίου
Στο 100% η πληρότητα στις ξενοδοχειακές μονάδες της Δράμας – Ανήσυχοι οι επαγγελματίες για την επόμενη ημέρα
Σχεδόν στο 100% ήταν η πληρότητα στις ξενοδοχειακές μονάδες της Δράμας τις ημέρες των γιορτών με επισκεπτές απο χώρες των Βαλκανίων και απο όλη την χώρα, καθώς η Δράμα είναι ένας ξεχωριστός χειμερινός προορισμός.
Η επόμενη ημέρα ωστόσο μετά τις γιορτές ανησυχεί ιδιαίτερα τους επαγγελματίες της περιοχής με την πληρότητα στις ξενοδοχειακές μονάδες, αφού η Ονειρούπολη της Δραμάς έκλεισε τις πύλες, να έχει πέσει κάτω απο το 25%.
e-πόμενη ημέρα του e-ΕΦΚΑ: Έκδοση 11.000 επικουρικών συντάξεων σε 24 ώρες
e-ΕΦΚΑ: Επετεύχθη ο στόχος για εκκρεμείς κύριες συντάξεις κάτω από τις 25.000
Το νέο, ψηφιακό πρόσωπο του e-ΕΦΚΑ με τα μετρήσιμα, εντυπωσιακά αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί παρουσιάστηκε στη χθεσινή εκδήλωση του Φορέα με τίτλο: «Απολογισμός και όραμα. Μετάβαση στην ψηφιακή εποχή».
Ενδεικτικό της προόδου που έχει επιτευχθεί είναι ότι μόλις χθες, μετά την ψήφιση του νόμου 5078/2023 που έφερε ενιαιοποίηση κανόνων θεμελίωσης δικαιώματος επικουρικής σύνταξης, εκδόθηκαν 11.000 εκκρεμείς επικουρικές συντάξεις. Παράλληλα, αυτοματοποιήσεις και τεχνητή νοημοσύνη έχουν μειώσει πλέον το χρόνο αναμονής για απονομή των συντάξεων στο ελάχιστο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 1 εκατομμύριο εκκρεμείς συνταξιοδοτικές και ασφαλιστικές υποθέσεις που υπήρχαν στον ΕΦΚΑ το 2019, σήμερα, οι εκκρεμείς συντάξεις έχουν υποχωρήσει στις 25.000 και βαίνουν συνεχώς μειούμενες. Ήδη, οι νομοθετικές και οργανωτικές παρεμβάσεις συνετέλεσαν ώστε, μέσα σε 27-28 μήνες 700.000 συνταξιούχοι να λάβουν τις συντάξεις τους.
Στην ταχύτητα με την οποία έτρεξαν οι διαδικασίες για την έκδοση των συντάξεων εστίασε ο Διοικητής του e-ΕΦΚΑ Δρ. Αλέξανδρος Βαρβέρης επισημαίνοντας ότι πλέον ο χρόνος που απαιτείται για την έκδοση μιας σύνταξης είναι λιγότερο από 3 μήνες, όταν στο παρελθόν μπορεί να ξεπερνούσε και τα 3 χρόνια. Παράλληλα, ο κ Βαρβέρης παρουσίασε το όραμα και τις δράσεις για την επόμενη μέρα του Φορέα που περιλαμβάνουν:
Τον ψηφιακό μετασχηματισμό του e-ΕΦΚΑ μέσω του Ενιαίου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος, που θα οδηγήσει στην πραγματική ενοποίηση του Οργανισμού και στην εφαρμογή ενιαίων κανόνων και φυσικά την ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού βίου για τα χρόνια πριν το 2002.
Προσωποποιημένη πληροφόρηση του ασφαλισμένου (π.χ. αριθμός ενσήμων/χρόνος ασφάλισης).
Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης με αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών και εκπαίδευση του προσωπικού στα νέα ψηφιακά δεδομένα.
Για τον εκσυγχρονισμό του Φορέα μέσω της ψηφιοποίησης, έκανε λόγο ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος προανήγγειλε ότι έως το τέλος της τετραετίας θα μηδενιστεί ο χρόνος έκδοσης των συντάξεων. Παράλληλα, ο Υπουργός ανακοίνωσε μια πολύ σημαντική εξέλιξη που θα απαλείψει κάθε ταλαιπωρία των πολιτών που κατοχυρώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης. Συγκεκριμένα, ο e-ΕΦΚΑ θα προλαβαίνει ουσιαστικά τον πολίτη που επιθυμεί να συνταξιοδοτηθεί εντός των επόμενων 6 μηνών και θα τον βοηθάει εκ των προτέρων στη συγκέντρωση των απαιτούμενων εγγράφων, ενώ παράλληλα θα τον ενημερώνει για την καταβολή του πρώτου ποσού συντάξεως που θα λάβει. Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Άδωνις Γεωργιάδης σημείωσε χαρακτηριστικά “Θα πάμε εμείς στον πολίτη πριν σκεφτεί το πρόβλημα του”.
Ο κ. Γεωργιάδης προανήγγειλε επίσης, συνεργασία των υπουργείων Δικαιοσύνης και Εργασίας, προκειμένου τα πρωτοδικεία να απαλλαγούν από υποθέσεις του e-ΕΦΚΑ. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 50% των υποθέσεων στα πρωτοδικεία, αφορά ζητήματα που σχετίζονται με το Φορέα.
Ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ.Κωστής Χατζηδάκης επεσήμανε ότι τα τελευταία χρόνια, μέσω των μεταρρυθμίσεων στον e-ΕΦΚΑ έγινε κοινωνική πολιτική στη πράξη, καθώς επί των ημερών του, σε μόλις 2,5 χρόνια, εκδόθηκαν 590.000 συντάξεις.
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Πάνος Τσακλόγλου διαβεβαίωσε ότι το θέμα των εκκρεμών συντάξεων έχει λυθεί πρακτικά προσθέτοντας ότι το επόμενο βήμα είναι η καθολική λειτουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος.
Στην τοποθέτηση του ο έτερος Υφυπουργός Εργασίας κ. Βασίλειος Σπανάκης επεσήμανε ότι ο e-ΕΦΚΑ της νέας εποχής δεν αφορά μόνο τους συνταξιούχους αλλά πολύπλευρα και όλους τους εργαζόμενους.
Στην παρέμβασή του, ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού κ.Γιάννης Βρούτσης, υπενθύμισε ότι το 2013, ως Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ξεκίνησε το τιτάνιο έργο της απογραφής των συνταξιούχων, με αποκορύφωμα το πρόγραμμα “ΗΛΙΟΣ”, που έδωσε το πρώτο δείγμα της επόμενης μέρας του ΕΦΚΑ.
Συμμετοχή του 7ου Γυμνασίου Καβάλας στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, στις 3 Δεκεμβρίου, το 7ο Γυμνάσιο Καβάλας οργάνωσε σχετικές δράσεις όπως και συμμετείχε σε δράσεις άλλων φορέων.
Οι μαθητές του Σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να νιώσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στη καθημερινότητά του ένα άτομο με κινητική και αισθητηριακή αναπηρία. Έτσι, με τη βοήθεια του γυμναστή του σχολείου κ. Παραγεωργίου Ιωάννη στήθηκε χαμηλά ένα φιλέ βόλεϊ ώστε να παίξουν οι μαθητές/τριες μας στηριζόμενοι στα γόνατα, έχοντας με αυτόν τον τρόπο περιορίσει την κινητικότητά τους.
Η καθηγήτρια εικαστικών του 7ου Γυμνασίου, κα. Κουκμά Ευθυμία έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να ζωγραφίσουν χρησιμοποιώντας το στόμα ή το αντίθετο χέρι από αυτό που χρησιμοποιούν για να γράψουν, ώστε να κατανοήσουν τη δυσκολία της ενέργειας αυτής.
Οι καθηγήτριες της ειδικής αγωγής έδεσαν τα μάτια μαθητών με μαντήλι και δίνοντάς τους ένα μπαστούνι, τους άφησαν να περιηγηθούν στον χώρο της τάξης τους για να διαπιστώσουν τη δυσκολία ελεύθερης κίνησης σε τυφλά άτομα. Όλοι οι μαθητές του σχολείου παρακολούθησαν υλικό με βίντεο που είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση τους σε θέματα αναπηρίας. Μετά την προβολή είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους συμμαθητές/τριες τους και τους καθηγητές/τριες τους σχετικά με το θέμα αυτό και να εκφράσουν τους προβληματισμούς και τις σκέψεις τους.
Όσον αφορά τις δράσεις άλλων φορέων, ένα τμήμα μαθητών με συνοδούς τις καθηγήτριες ειδικής αγωγής του σχολείου, κα. Γερμανού Γεωργία φιλόλογο και κα. Χατζηβαρύτη Δανάη Μαθηματικό, πήραν μέρος στη Δράση της Νομαρχίας, της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και του ΚΕΔΑΣΥ Καβάλας στη Κεντρική Πλατεία, όπου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να συμμετέχουν σε πλήθος βιωματικών δραστηριοτήτων με θέμα τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία και τον τρόπο που ανταπεξέρχονται σε αυτές.
Στη εκδήλωση εξέθεσαν τα έργα-κολλάζ που είχαν ετοιμάσει με θέμα την αναπηρία. Επίσης, είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τον σύλλογο Τυφλών Καβάλας για την εκπαίδευση κινητικότητας και αυτονομίας των τυφλών ατόμων , από τον σύλλογο Κωφών Βορείου Ελλάδος για την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, από τον σύλλογο Γονέων Παιδιών με Αυτισμό για τις ιδιαιτερότητες των αυτιστικών ατόμων και τέλος να θαυμάσουν το ταλέντο των μαθητών του Ειδικού Σχολείου Καβάλας στη μουσική, ως ακροατές της συναυλίας τους. Τέλος, οι ίδιες εκπαιδευτικοί συνόδευσαν μαθητές/τριες του τμήματος ένταξης του σχολείου και παρακολούθησαν την συναυλία του ΕΝΕΕΓΥΛ Καβάλας μαζί με την ορχήστρα του Μουσικού Σχολείου Καβάλας που ήταν αφιερωμένη στην αναπηρία.
Συνολικά, το 7ο Γυμνάσιο Καβάλας συμμετείχε ενεργά σε πολλές δράσεις σχετικές με τις ειδικές ανάγκες και κατάφερε να ενημερώσει, να ευαισθητοποιήσει και να συγκινήσει τους μαθητές του σε ένα τόσο σημαντικό θέμα, ελπίζοντας να τους κάνει πολίτες που διεκδικούν ίσα δικαιώματα για όλους.
Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων
Αλεξανδρούπολη | Προβολή ταινίας στη δημοτική βιβλιοθήκη με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη της Βίας κατά των γυναικών
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών, η Δημοτική Επιτροπή Ισότητας των Φύλων Δήμου Αλεξανδρούπολης και η Ένωση Γυναικών Ελλάδος (παράρτημα Αλεξανδρούπολης) σας προσκαλούν την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου στις 7.00 μ.μ., στη Δημοτική Βιβλιοθήκη για να παρακολουθήσετε τη βραβευμένη ταινία “Η Αδελφότητα της Καπνιστής Σάουνας”.
Η ταινία είναι ένα καθηλωτικό, βαθιά συγκινητικό ντοκιμαντέρ, που προσεγγίζει με ιδιαίτερη ευαισθησία τα θέματα του τραύματος, της θεραπείας, της κοινότητας και της γυναικείας αλληλεγγύης. Η σκηνοθέτις δημιουργεί μια εμπειρία που μετασχηματίζει τις σκέψεις μας για το τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος σε γυναικείο σώμα, παρουσιάζοντας την με συναισθηματική ακρίβεια και βαθιά ενσυναίσθηση.
Σκηνοθεσία: Anna Hints
Διάρκεια: 89΄
*Βραβείο Σκηνοθεσίας Sundance Festival 2023, Βραβείο FIPRESCI Viennale 2023, Επίσημη πρόταση της Εσθονίας για το ξενόγλωσσο Oscar
Παράλληλα θα παρουσιαστεί το τραγούδι “των χαμένων γυναικών Τζεβριε” του Κωνσταντίνου Κάλια από την Μαρία Κηπουρού.
Είσοδος ελεύθερη.
Μήνυμα του Δημάρχου Καβάλας Θόδωρου Μουριάδη για την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντισμού
“Σήμερα τιμούμε όλους αυτούς που προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο τις υπηρεσίες τους ανιδιοτελώς και με αυταπάρνηση.
Αυτούς που αντιπαλεύουν τη λογική του ατομικισμού και μειώνουν, αν δεν καλύπτουν εντελώς, ατέλειες του κράτους.
Στον Δήμο μας είμαστε ευγνώμονες στους δεκάδες συνδημότες μας που συμμετέχουν συλλογικά ή ατομικά σε εθελοντικές δράσεις, φυλάνε τα δάση μας, αυξάνουν τον αριθμό των αιμοδοτών, υπερασπίζονται το περιβάλλον, βοηθούν ανήμπορους πολίτες με κάθε τρόπο, και συνεισφέρουν σε διάφορες πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις, διαθέτοντας τις γνώσεις και την ενέργειά τους, στο πλαίσιο της κοινωνικής αλληλεγγύης.
Θέλω από καρδιάς να τους ευχαριστήσω και σε κάθε περίπτωση να δεσμευτώ ότι θα είμαι διαρκώς δίπλα τους για την περαιτέρω ανάδειξη που σπουδαίου ρόλου που διαδραματίζουν τις τελευταίες δεκαετίες.
Την επόμενη χρονιά θα τεθεί σε λειτουργία το Γραφείο Εθελοντισμού του Δήμου Καβάλας και θα δημιουργηθεί ένας ειδικός κωδικός στον προϋπολογισμό, με απώτερο στόχο την ανάληψη πρωτοβουλιών ουσιαστικής αναβάθμισης της εικόνας που παρουσιάζουν η πόλη και οι τοπικές μας κοινότητες.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, με πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας, μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο μας.
ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ!”.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντισμού «Εθελοντισμός: Παρελθόν – Παρόν – Μέλλον»
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντισμού (5 Δεκεμβρίου), η δημοτική παράταξη Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ διοργανώνει εκδήλωση – αφιέρωμα στον Εθελοντισμό, με σκοπό να αναδείξει την αξία και την χρησιμότητα του Εθελοντισμού στην κοινωνία μας και να τιμήσει φορείς και πρόσωπα της Τοπικής μας Κοινωνίας που έχουν αποδεδειγμένο και καταξιωμένο έργο στον τομέα της εθελοντικής δράσης.