Εκδηλώσεις για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου

Η 19η Μαΐου καθιερώθηκε ως ημέρα μνήμης της γενοκτονίας του Ελληνισμού του Πόντου. Με αφορμή την ημέρα αυτή, οι φετινές εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στην Αλεξανδρούπολη την 13 η Μαΐου 2023, ημέρα Σάββατο, με σκοπό να υπενθυμίσουν τα γεγονότα της δραματικής περιόδου των διωγμών, της γενοκτονίας και του ξεριζωμού των Ελλήνων του Πόντου από την Οθωμανική κατοχή.

Κατά τις φετινές εκδηλώσεις μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, ορίζουμε γενικά τα εξής:
1.  Γενικό σημαιοστολισμό από την 8η πρωινή ώρα μέχρι τη δύση του ηλίου της 13ης Μαΐου 2023.
2.  Φωταγώγηση όλων των καταστημάτων του δημοσίου, των Ο.Τ.Α., των καταστημάτων Ν.Π.Δ.Δ. και των Τραπεζών, κατά τις βραδινές ώρες της 13ης Μαΐου 2023 μέχρι τις πρωινές ώρες της επομένης.
3.  Ομιλία για τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, στα σχολεία όλων των βαθμίδων, την Παρασκευή, 12 Μαΐου 2023, κατά την τελευταία ώρα του προγράμματος.

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων ορίζεται ως εξής:

  • 9.00 π.μ: Επιμνημόσυνη δέηση στο Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου.
  • 10.00 π.μ: Κατάθεση στεφάνων στο μνημείο της γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού, στο πάρκο «Αργώ». (Οι φορείς και οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι που επιθυμούν να καταθέσουν στεφάνι παρακαλούνται να το δηλώσουν στο Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων του Δήμου Αλεξανδρούπολης, στον τελετάρχη Ευάγγελο Σιδερά, στο τηλέφωνο 2551350227 και στο e-mail  vags@alexpolis.gr, μέχρι και την Παρασκευή 12 Μαΐου 2023 στις 13:00.

Πριν από την κατάθεση στεφάνων θα εκφωνηθεί ομιλία από την Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Αλεξανδρουπολης, δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω, κα Ζαχαρούλα Τσιρτσίδου.

Τελετάρχες ορίζονται ο Ελευθέριος Γλάνιας, υπάλληλος της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,ο  Ευάγγελος Σιδεράς και ο  Χρήστος Κυριαζίδης, υπαλλήλοι του Δήμου Αλεξανδρούπολης.