Εργασίες επεξεργασίας ιλύος και αναβάθμιση του βιολογικού Δάτου

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής της μονάδας προχωρημένης επεξεργασίας ιλύος από τις Ε.Ε.Λ. των Δήμων Καβάλας και Παγγαίου(1) και εκσυγχρονισμού του Βιολογικού Σταθμού του Δάτου(2), από τα συνεργεία της αναδόχου εταιρείας “ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Α.Ε. – INTRAPOWER”.

Η Μονάδα Ηλιακής Ξήρανσης Λυματολάσπης των Δήμων Καβάλας και Παγγαίου (επιφάνεια 43 στρέμματα) κατασκευάζεται πλησίον του ΧΥΤΑ Καβάλας. Είναι ένα έργο σημαντικής περιβαλλοντικής παρέμβασης καθ’ όσον Λυματολάσπη που παράγεται από τους βιολογικούς των δύο Δήμων, θα υποβάλλεται σε ξήρανση, βοηθούμενη από ηλιακούς συλλέκτες (σχεδόν μηδενική ηλεκτρική κατανάλωση). Η μονάδα μπορεί να επεξεργάζεται ποσότητα ίση με 13.581 τόνους/έτος. Το παραγόμενο προϊόν θα διατίθεται ως προϊόν εδαφοκάλυψης σε λατομεία και, με την κατάλληλη χημική επεξεργασία, ως λίπασμα σε δενδρώδεις καλλιέργειες.

Οι εργασίες αναβάθμισης, επέκτασης και εκσυγχρονισμού της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (Ε.Ε.Λ.) Δ.Ε. Φιλίππων και επαναχρησιμοποίησης επεξεργασμένου νερού, που βρίσκεται στην περιοχή του Δάτου, περιλαμβάνουν την αποξήλωση των παλιών εγκαταστάσεων, την κατασκευή νέων υποδομών για την υποδοχή και προεπεξεργασία λυμάτων και βοθρολυμάτων και την τοποθέτηση φωτοβολταϊκού συστήματος συμψηφισμού και εξοικονόμησης ενέργειας.

 




Υπογραφή συμφωνητικού για την κατασκευή μονάδας προχωρημένης επεξεργασίας ιλύος

Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ, Απόστολος Χρόνης και ο εκπρόσωπος της εταιρείας “ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ”, Διονύσης Γεωργόπουλος, παρουσία του Δημάρχου Καβάλας, Θόδωρου Μουριάδη και του Προέδρου της ΔΕΥΑ Παγγαίου, Πάρη Γρηγοριάδη, υπέγραψαν την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας, το συμφωνητικό για την εκτέλεση του έργου “Κατασκευή μονάδας προχωρημένης επεξεργασίας ιλύος από τις Ε.Ε.Λ των Δήμων Παγγαίου και Καβάλας.

 




Υπογραφή συμφωνητικού ΔΕΥΑ Καβάλας-Παγγαίου για Μονάδα Προχωρημένης Επεξεργασίας Ιλύος

Στις 19 Δεκεμβρίου 2023, στις 12:00, ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ, Απόστολος Χρόνης, συνοδευόμενος από τον Δήμαρχο Καβάλας, Θόδωρο Μουριάδη, και τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑ Παγγαίου, Πάρη Γρηγοριάδη, θα υπογράψει σημαντικό συμφωνητικό.

Η συμφωνία αφορά το έργο “Κατασκευή Μονάδας Προχωρημένης Επεξεργασίας Ιλύος από τις Ε.Ε.Λ. των Δήμων Καβάλας και Παγγαίου”. Η τελετή υπογραφής θα λάβει χώρα στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας.

Το έργο αυτό αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα για τη βελτίωση της υγείας του περιβάλλοντος και τη βιώσιμη διαχείριση των λυμάτων στην περιοχή. Η κατασκευή μιας προχωρημένης μονάδας επεξεργασίας ιλύος θα συμβάλει σημαντικά στην εξοικονόμηση νερού και στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των λυμάτων.

Η παρουσία του Δημάρχου και των εκπροσώπων των δύο ΔΕΥΑ στην υπογραφή αυτή δείχνει τη σημασία που δίνεται στη συνεργασία για την επίτευξη σημαντικών έργων για την κοινότητα. Αναμένεται ότι το έργο θα έχει ευρύτατα οφέλη για τους κατοίκους και το περιβάλλον της περιοχής.