Υψηλή η ικανοποίηση των πελατών των ξενοδοχειακών μονάδων της ΑΜΘ

Υψηλότερες τιμές ικανοποίησης στην τοποθεσία, την εξυπηρέτηση και το φαγητό-ποτό

Ιδιαίτερα υψηλή είναι η ικανοποίηση των πελατών στις ξενοδοχειακές μονάδες της ΠΑΜΘ και το 2024, παρόλο που απομένουν πολλά να γίνουν σε επιμέρους τομείς. Αυτό φαίνεται από τη νέα μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ με τίτλο: «Αξιολόγηση Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων στην Ελλάδα και σε Ανταγωνίστριες Χώρες» στην οποία παρουσιάζεται η ικανοποίηση πελατών σε ελληνικά ξενοδοχεία σε σύγκριση με ανταγωνίστριες χώρες (Τουρκία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία και Κύπρος) κατά τη θερινή σεζόν του 2024, αλλά και κατά περιοχή της χώρας.

Η ανάλυση περιλαμβάνει την πορεία του Δείκτη GRI, ποιοτικούς δείκτες, αναφορές πελατών και εξέταση σχολίων ανά περιοχή, είδος προορισμού και κατηγορία αστεριών. Τα στοιχεία προέρχονται από την Shiji Review Pro, εταιρεία που εξειδικεύεται στη διαδικτυακή φήμη ξενοδοχείων.

Κατάταξη Ελλάδας έναντι των ανταγωνιστών

Η Ελλάδα διατηρεί σταθερά υψηλή κατάταξη, κατακτώντας την πρώτη θέση στους περισσότερους μήνες της υπό εξέτασης περιόδου (Απρίλιος-Οκτώβριος 2024) και ακολουθούν Κύπρος, Ισπανία και Ιταλία.

Η εναλλαγή μεταξύ των τριών αυτών αγορών είναι έντονη κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Γαλλία και η Τουρκία. Ειδικότερα, η χώρα μας με 87% διατήρησε την πρώτη θέση στον γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) κατά την καλοκαιρινή περίοδο του 2024 (Απρίλιος-Οκτώβριος), σημειώνοντας βελτίωση έναντι του 86% το 2023 και ξεπερνώντας την Κύπρο (86%) και την Ιταλία/Ισπανία (85%).

Ανάλυση διαστάσεων ξενοδοχειακής εμπειρίας

Οι υψηλές επιδόσεις στις κατηγορίες εξυπηρέτησης (90%) και καθαριότητας (92%) αποτελούν βασικά στοιχεία αυτής της διάκρισης. Ωστόσο, η χώρα είναι χαμηλότερα στις κατηγορίες δωματίου (86%) και σχέσης ποιότητας- τιμής (87%) συγκριτικά με την Τουρκία, που κατέχει ηγετική θέση σε αυτές τις κατηγορίες.

Η θετική εμπειρία των επισκεπτών αποτυπώνεται σε συγκεκριμένες κατηγορίες, με κυρίαρχες τις εξής: Φαγητό-Ποτό: Η πλειονότητα των αναφορών αφορά το «πρωινό». Εγκαταστάσεις και Προσωπικό: Αναγνωρίζονται ως στοιχεία που ενισχύουν τη συνολική εμπειρία.

Καθαριότητα: Παρά τις θετικές αναφορές, ορισμένα σχόλια έθεσαν ζητήματα υγιεινής. Στις αρνητικές αναφορές, οι κύριες αιτίες δυσαρέσκειας περιλαμβάνουν την ποιότητα των ποτών, τεχνικά ζητήματα όπως ο κλιματισμός, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις και την καθαριότητα. Επιπλέον, αναδείχθηκαν προκλήσεις στη διαχείριση των εγκαταστάσεων, στην εξυπηρέτηση και στη διαχείριση υποδομών, δημόσιων και ιδιωτικών, σε περιόδους αιχμής.

Στο μέσο όρο η ΠΑΜΘ

Όσο αφορά την Περιφέρειά μας, ο γενικός δείκτης ικανοποίησης βρίσκεται λίγο κάτω από το μέσο όρο της χώρας, φτάνοντας στο 86%, με μικρές διαφοροποιήσεις ανά μήνα (βρίσκεται στο 85% τους μήνες αιχμής, Αύγουστο και Σεπτέμβριο).

Η υψηλότερη θέση ικανοποίησης για την ηπειρωτική Ελλάδα καταγράφεται στην Δυτική Μακεδονία και στην Ήπειρο με 90% αντίστοιχα. Ακολουθούν η Θεσσαλία και η Πελοπόννησος με 88% και η Κεντρική Μακεδονία που αξιολογείται με 87%. Η Στερεά Ελλάδα και η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη αξιολογούνται με 86% ενώ στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Αττική με 84% και η Δυτική Ελλάδα με 83%.

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα στην ΠΑΜΘ

Στους επιμέρους δείκτες ποιότητας, η Περιφέρεια δεν υστερεί σημαντικά σε κάποιο τομέα, παρόλο που έχει πολύ χαμηλότερη βαθμολογία από τις υπόλοιπες στον τομέα της καθαριότητας(85%), ενώ βρίσκεται σχετικά χαμηλά στις κατηγορίες σχέσης ποιότητας-τιμής και δωματίου.

Παρόλα αυτά έχει υψηλά σκορ (άνω του 90%) στους τομείς της εξυπηρέτησης, του φαγητού-ποτού και ιδιαίτερα στην τοποθεσία (φτάνει το 96%). Αναλυτικότερα, την περίοδο Απριλίου-Οκτωβρίου 2024, στην κατηγορία σχέση ποιότητας-τιμής, την πρώτη θέση κατέχει η Δυτική Μακεδονία και η Θεσσαλία με 91% αντίστοιχα.

Ακολουθεί η Δυτική Ελλάδα με 90% ενώ η Πελοπόννησος σημειώνει 88%. Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, η Ήπειρος και η Στερεά Ελλάδα αξιολογούνται με 87%, η Κεντρική Μακεδονία 86% ενώ η Αττική κατατάσσεται τελευταία με 82%.

Στην κατηγορία δωματίου, την κορυφή κατέχει η Ήπειρος με 93%, ακολουθούμενη από τη Θεσσαλία με 90%. Η Δυτική Ελλάδα σημειώνει 89%, ενώ η Κεντρική Μακεδονία και η Πελοπόννησος βρίσκονται στο 87%.

Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη αξιολογούνται με 86%, η Στερεά Ελλάδα 84% ενώ η Αττική βρίσκεται τελευταία με 82%. Στο κριτήριο εξυπηρέτησης, την πρώτη θέση κατέχει η Δυτική Ελλάδα με 96% και ακολουθούν η Δυτική Μακεδονία, η Ήπειρος και η Θεσσαλία με 95%.

Η Πελοπόννησος σημειώνει 92%, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και η Στερεά Ελλάδα 91% ενώ η Αττική κατατάσσεται τελευταία με 86%. Στην κατηγορία καθαριότητας, την υψηλότερη βαθμολογία έχει η Θεσσαλία με 96% και ακολουθούν η Ήπειρος, η Πελοπόννησος και η Δυτική Ελλάδα με 92% αντίστοιχα.

Η Κεντρική Μακεδονία και η Στερεά Ελλάδα αξιολογούνται με 91% και η Αττική με 90%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με 85%. Στο κριτήριο τοποθεσίας, την κορυφή κατέχει η Θεσσαλία με 98%, ακολουθούμενη από την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με 96% και την Ήπειρο με 95%.

Η Πελοπόννησος και η Στερεά Ελλάδα σημειώνουν 92%, η Αττική και η Δυτική Ελλάδα βρίσκονται στο 91% αντίστοιχα και η Δυτική Μακεδονία στο 88%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Κεντρική Μακεδονία με 87%.

Στην κατηγορία φαγητού-ποτού, η Δυτική Ελλάδα κατέχει την υψηλότερη θέση με 92% ενώ ακολουθούν η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με 91% και η Πελοπόννησος, η Αττική και η Κεντρική Μακεδονία με 88% αντίστοιχα.

www.proininews.gr




Ήρθαν χρήματα για αποζημιώσεις σε κτηνοτρόφους | Ικανοποίηση Τοψίδη

Συνολικά πάνω από 5,5 εκατομμύρια ευρώ πίστωσε σε Περιφέρειες το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προκειμένου να δοθούν αποζημιώσεις σε κτηνοτρόφους των οποίων ζώα θανατώθηκαν λόγω0 ευλογιάς και πανώλης.

Στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονία και Θράκης πιστώθηκαν ως πρώτη δόση 1.640.000 ευρώ (886.000 για τον νότιο Έβρο και 762.000 για το βόρειο τμήμα του νομού), ενώ αναμένονται και άλλα χρήματα για όλες τις περιοχές που επλήγησαν.

Μετά την εξέλιξη αυτή, ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης εξέφρασε την ικανοποίησή του:

“Η αποζημίωση των κτηνοτρόφων των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου και Ροδόπης για την απώλεια ζωικού κεφαλαίου λόγω της ευλογιάς, χωρίς την υποχρέωση προσκόμισης φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, αποτελεί μία δικαίωση της προσπάθειας που καταβάλλαμε όλο αυτό το διάστημα ως διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για να πετύχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομική στήριξη των πληττόμενων κτηνοτρόφων.

Η συγκεκριμένη απόφαση εντάσσεται στα μέτρα στήριξης που έλαβε η Κυβέρνηση έπειτα από τις καταστροφικές πυρκαγιές και αποτελεί μία ανακούφιση για τους κτηνοτρόφους, προκειμένου να αντιμετωπιστούν άμεσα οι ζημιές που προκάλεσε η ευλογιά, να αποτραπεί η εγκατάλειψη του κτηνοτροφικού επαγγέλματος και οι κοινωνικές επιπτώσεις που μπορεί να έχουν πολλαπλασιαστικές συνέπειες στην ύπαιθρο.

Μέσα από μια διαρκή διαδικασία διαλόγου με τους φορείς των κτηνοτρόφων στην Περιφέρεια ΑΜΘ διαμορφώσαμε και θέσαμε έγκαιρα στη διάθεση του ΥΠΑΑΤ ένα πλαίσιο προτάσεων ουσιαστικής στήριξης των πληττόμενων κτηνοτρόφων, για την υλοποίηση των οποίων καθοριστική είναι η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου να καταβάλλει σε όλους ανεξαιρέτως τους δικαιούχους τις αποζημιώσεις για την ευλογιά.”

Πηγή: e-evros




Ικανοποίηση για την κίνηση στην αγορά της Κομοτηνής και την τελευταία “Μαύρη Παρασκευή”

Αρκετά καλά κινήθηκε η τοπική αγορά όχι μόνο την τελευταία Μαύρη Παρασκευή, αλλά όλο το δεύτερο 15νθήμερο του Νοεμβρίου, καθώς οι προσφορές υπήρχαν όλο αυτό το χρονικό διάστημα με κορύφωση την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου.

Αυτό τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής Κική Κωνσταντινίδου, επισημαίνοντας πως η αυξημένη αυτή κίνηση τόνωσε μεν την αγορά, ταυτόχρονα «έκλεψε» κομμάτι της Χριστουγεννιάτικης Αγοράς. «Ευτυχώς όμως το κλίμα, τα έθιμα και οι παραδόσεις της περιοχής, μας επιτρέπουν να περιμένουμε το αγοραστικό μας κοινό να ανανεώσει τις αγορές του μέχρι τις ημέρες των Χριστουγέννων».

Υπενθυμίζεται, πως το εορταστικό ωράριο θα τεθεί σε ισχύ από τις 16 Δεκέμβρη, όπου θα είναι ανοικτά τα εμπορικά καταστήματα πρωί και απόγευμα και τις δύο Κυριακές πριν την λήξη του έτους.

Σύνταξη: Βασιλική Μαχαίρα/ertnews




Ικανοποίηση καταναλωτών για χαμηλές τιμές στη λαϊκή αγορά της Καβάλας

Αυξημένη κινητικότητα παρατηρήθηκε στη λαϊκή αγορά της Καβάλας το πρωί του Σαββάτου 26 Οκτωβρίου, καθώς πολλοί καταναλωτές επέλεξαν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους από τους παραγωγούς και τους πωλητές της περιοχής. Με τα οικονομικά δεδομένα να παραμένουν δύσκολα για πολλούς πολίτες, η τοπική αγορά έγινε σημείο έλξης, χάρη στις χαμηλές τιμές και τα φρέσκα προϊόντα.

Οι καταναλωτές, που έσπευσαν από νωρίς, επεσήμαναν πως οι τιμές ήταν αρκετά προσιτές συγκριτικά με άλλες αγορές, κάτι που αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα για τα νοικοκυριά, ειδικά εν μέσω αυξημένου κόστους ζωής. Από τα βασικά προϊόντα, όπως φρούτα, λαχανικά και είδη παντοπωλείου, έως τοπικά προϊόντα, όπως ελαιόλαδο και μέλι, οι αγοραστές είχαν την ευκαιρία να προμηθευτούν αγαθά καλής ποιότητας χωρίς να επιβαρύνουν ιδιαίτερα τον προϋπολογισμό τους.Ορισμένοι καταναλωτές ανέφεραν ότι στη λαϊκή αγορά βρίσκουν ευκαιρίες που δύσκολα μπορούν να πετύχουν σε άλλες πηγές, ενώ παράλληλα στηρίζουν και τους τοπικούς παραγωγούς. Από την πλευρά τους, οι πωλητές εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την αυξημένη κίνηση, σημειώνοντας ότι παρά τις δυσκολίες, η στήριξη της τοπικής κοινωνίας διατηρεί σταθερή τη ροή των αγοραστών.Η τοπική αγορά της Καβάλας, για ακόμη ένα Σάββατο, απέδειξε τη σημασία της ως σημείο σύνδεσης καταναλωτών και παραγωγών, προσφέροντας προσιτές τιμές και υψηλή ποιότητα.




Ικανοποίηση Γ.Πασχαλίδη για την καταβολή της πλειονότητας των Συνδεδεμένων τη Μεγάλη Δευτέρα

Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης πραγματοποίησε συνάντηση με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ.Λευτέρη Αυγενάκη.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Υπουργός ενημέρωσε τον Βουλευτή πως η καταβολή των Συνδεδεμένων θα πραγματοποιηθεί στο μεγαλύτερο μέρος της, τη Μεγάλη Δευτέρα, σε ποσοστό αξιοπιστίας και ασφάλειας 90%. Όσοι αγρότες δεν λάβουν την Συνδεδεμένη τη Μεγάλη Δευτέρα, η καταβολή αυτής θα γίνει μετά το Πάσχα. Ο προϋπολογισμός των Συνδεδεμένων που θα καταβληθεί στους αγρότες θα ξεπεράσει τα 700.000.000 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι σε προηγούμενη συνάντηση των δύο ανδρών τον περασμένο μήνα, ο Βουλευτής είχε εκθέσει στον Υπουργό την ανάγκη άμεσης καταβολής των Συνδεδεμένων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στους αγρότες, με τον Υπουργό να δεσμεύεται για επίσπευση των εν λόγω πληρωμών, όπως είχε αναφερθεί στο από 28.3.2024 Δελτίο Τύπου.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Λευτέρη Αυγενάκη, που ικανοποίησε άμεσα το δίκαιο αίτημα των αγροτών για καταβολή των Συνδεδεμένων στους αγρότες»




Στο 90% η ένταξη των επιχειρήσεων στο πρόγραμμα σύνδεσης POS με ταμειακές μηχανές | Ικανοποίηση Χατζηδάκη

Πάνω από το 90% των επιχειρήσεων έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα σύνδεσης των συσκευών POS με τις ταμειακές μηχανές, τόνισε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, στο πλαίσιο συζήτησης του νομοσχεδίου που ενσωματώνει ευρωπαϊκή οδηγία για τη φορολόγηση μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.

Ενόψει της δημοσιοποίησης των επίσημων στοιχείων σήμερα το απόγευμα, ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι «ένα ποσοστό γύρω στο 90% έχει ήδη ενταχθεί», το οποίο είναι ενδεχομένως και παραπάνω, διότι πρέπει να δούμε πόσες εποχικές επιχειρήσεις δεν έχουν ενταχθεί καθώς δεν έχουν υποχρέωση να ενταχθούν ακόμα εάν δεν ξεκινήσουν να λειτουργούν.

Το ποσοστό αυτό αφορά τις επιχειρήσεις που είτε έχουν συνδέσει την ταμειακή μηχανή με το POS είτε επειδή, με βάση τη σχετική απόφαση, έχουν κλείσει ραντεβού με τον τεχνικό, έως το τέλος Απριλίου, διευκρίνισε ο κ. Χατζηδάκης.

Προειδοποίησε μάλιστα ότι όσοι, έως το τέλος Απριλίου, δεν θα έχουν συνδεθεί «προφανώς θα υποστούν τις συνέπειες του νόμου».

Εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την εξέλιξη αυτή, είπε ότι «ήταν μια δύσκολη μεταρρύθμιση και (ότι) προχωρούμε με τρόπο ιδιαίτερα θετικό. Η Ελλάδα κάνει και με τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές ένα σημαντικό βήμα μπροστά, στην κατεύθυνση του ευρωπαϊκού εκσυγχρονισμού και της φορολογικής δικαιοσύνης» υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.

Αναφερόμενος στην κυβερνητική τροπολογία που προβλέπει την αύξηση του ορίου για την Golden Visa στα 800.000 ευρώ για τις μεγάλες πόλεις και τα δημοφιλή νησιά, στις 400.000 για άλλες περιοχές, ενώ προβλέπει τις 250.000 για τα διατηρητέα, ο κ. Χατζηδάκης σχολίασε την πρόταση του επικεφαλής του ΠΑΣΟΚ, Ν. Ανδρουλάκη να υπάρχει όριο 800.000 και σε μικρότερα νησιά, όπως αυτά των δυτικών Κυκλάδων. Λαμβάνοντας υπόψη τις αξίες τις αγοράς, που είναι διαφορετικές στα μικρά νησιά, μας φαίνεται υπερβολικό το ποσό που προτείνει ο κ. Ανδρουλάκης, είπε ο κ. Χατζηδάκης. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επέμεινε στην πρότασή του, λέγοντας ότι «σε άλλη περίπτωση [..] υπηρετούνται συμφέροντα κατασκευαστικών εταιρειών που έχουν ήδη στο τραπέζι μεγάλα πρότζεκτ ρήαλ εστέιτ, ιδιαίτερα στις Κυκλάδες».

Ανταπαντώντας, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είπε ότι «εάν θέλαμε να εξυπηρετήσουμε μεγάλα συμφέροντα, για να μπω δηλαδή στη συλλογιστική σας, δεν θα το κρατάγαμε στην Αθήνα το όριο χαμηλότερα; Δεν θα το κρατάγαμε σε άλλα πιο τουριστικά νησιά; Δηλαδή, μέσω των δυτικών Κυκλάδων κάναμε αυτό το σχέδιο, το δαιμόνιο, προκειμένου να εξυπηρετήσουμε το μεγάλα συμφέροντα;».

Πηγή: newsbeast.gr




Ικανοποίηση στην Αθήνα για τα F-35 | Τι θέλει να κερδίσει ο Ερντογάν

Ικανοποίηση σε Αθήνα και Άγκυρα για την πώληση των υπερσύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών F-35 στην ελληνική πολεμική αεροπορία, και των F-16 στην τουρκική.

Το πρώτο καθοριστικό βήμα για την πώληση των μαχητικών F-35 στην Ελλάδα αλλά και των F-16 στην Τουρκία έγινε το βράδυ της Παρασκευής από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

Ειδικότερα, η αμερικανική κυβέρνηση προχώρησε στην επόμενη φάση, στέλνοντας την επίσημη ειδοποίηση στο Κογκρέσο για την ταυτόχρονη έγκριση της πώλησης νέων μαχητικών αεροσκαφών σε Ελλάδα και Τουρκία.

Είχε προηγηθεί η επικύρωση της ένταξης της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ από την τουρκική βουλή, η επιστολή Μπάιντεν στο Κογκρέσο που πίεζε για την αποδοχή του αιτήματος της Άγκυρας, και η υπογραφή του πρωτοκόλλου ένταξης της Σουηδίας από τον πρόεδρο Ερντογάν.

Με την επίσημη ειδοποίηση στο Κογκρέσο μπαίνει ουσιαστικά τέλος σε έναν διπλωματικό μαραθώνιο που είχε διαρκέσει σχεδόν δύο χρόνια, με φόντο την ενταξιακή πορεία της Σουηδίας αλλά και την απόκτηση νέων μαχητικών από δύο βασικούς συμμάχους της Ουάσιγκτον.

Με δεδομένο ότι μιλάμε για δύο νατοϊκούς συμμάχους, ο νόμος προβλέπει ότι η Επιστολή Προσφοράς και Αποδοχής (LOA) θα σταλεί αντιστοίχως στην Αθήνα και στην Άγκυρα αμέσως μετά το πέρας 15 ημερών. Στην περίπτωση που δεν υπάρξει κάποια αντίδραση στο Κογκρέσο, η κυβέρνηση έχει την ευχέρεια να στείλει την επιστολή νωρίτερα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η επιστολή θα πρέπει να θεωρείται επίσημη μετά τον προβλεπόμενο χρόνο, ο οποίος δίνει στους Αμερικανούς νομοθέτες την ευκαιρία να διατυπώσουν ενστάσεις που ενδέχεται να έχουν.

Από εκεί και πέρα, θα ακολουθήσουν διαπραγματεύσεις που θα κρατήσουν μερικούς μήνες για την οριστικοποίηση των τεχνικών λεπτομερειών αλλά και των όρων χρηματοδότησης που θα έχει η κάθε συμφωνία αντίστοιχα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αμερικανική πλευρά διαβεβαιώνει στις ιδιωτικές συζητήσεις που έχει ότι η συμφωνία που επιτεύχθηκε στο Βίλνιους, γνωστή και ως το «Πακέτο Μενέντεζ», θα ισχύσει στο ακέραιο.

«Ο Ερντογάν παζαρεύει τα πάντα»

Για το θέμα, μιλώντας στο MEGA, ο υποναύαρχος ε.α, Στέλιος Φενέκος, σημειώνει:

«Βρισκόμαστε σε μια πραγματικά δύσκολη εξίσωση διότι δεν είναι μόνο η επιστολή για τα F-16 και τα F-35, τις δεσμεύσεις που ενδεχομένως θα αναλάβει η Τουρκία για την χρήση των αναβαθμισμένων F-16 έναντι της Ελλάδας, είναι το συνολικό πρόγραμμα εξοπλιστικό το οποίο προτείνει ο Μπλίνκεν, το οποίο περιλαμβάνει από φρεγάτες, από πλοία μέσου εκτοπίσματος, μέχρι και τεθωρακισμένα για τον ελληνικό στρατό. Δεν είναι ένα πρόγραμμα το οποίο δε θα το λάβει στα σοβαρά υπόψιν, παρά το γεγονός ότι δημιουργεί πολλές υποχρεώσεις πολυτυπίας και υποστήριξής του».

Όπως λέει ο ίδιος:

«Όπως μας έχει δείξει ο Ερντογάν, παζαρεύει τα πάντα και, κατά την άποψή μου, δημιουργώντας από το τίποτα διαπραγματευτικά πλεονεκτήματα, επιδιώκει δύο πράγματα. Το ένα είναι να ενισχύσει τη δικιά του ενίσχυση που μπορεί να υπάρξει από πλευράς των ΗΠΑ και παροχή οπλικών συστημάτων και από την άλλη να περιορίσει αυτά που γίνονται στην Ελλάδα και θα επιμείνει σε αυτό. Η επιστολή Μπλίνκεν, πέρα των 40 F-35, έχει τρομερά μεγάλη βαρύτητα για όλες τις ένοπλες δυνάμεις, αν βέβαια επιτευχθεί στους χρόνους που θέλουμε και αν δεν επηρεαστεί από μια εξέλιξη που μπορεί να υπάρξει στο ουκρανικό».

Για τα προβλήματα προσωπικού στις ΕΔ, ο υποναύαρχος ε.α λέει:

«Κανένα στέλεχος του ΠΝ και των ενόπλων δυνάμεων δε φοβάται τις προκλήσεις. Είναι καθαρά θέμα οικονομικής επάρκειας για να διαβιώσουν οι οικογένειές τους. Τα οπλικά συστήματα για να δουλέψουν, θέλουν ανθρώπους και δεν μπορείς να έχεις, για παράδειγμα, μια φουρνιά οδηγών για τα μισά τανκς και τα άλλα να περιμένεις πότε θα γίνει επιστράτευση για να τα χρησιμοποιείς.

Πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι τα σύγχρονα οπλικά συστήματα απαιτούν ιδιαίτερη εξειδίκευση, δεν είναι ότι πήρα κάποιον από την επιστράτευση και τον έβαλα στο τανκς, στο πλοίο ή στο αεροσκάφος. Θέλει εκπαίδευση μακροχρόνια για να φτιάξεις ένα στέλεχος που να μπορεί να τα αξιοποιεί πλήρως και διαδικτυακά. Θέλεις 10 – 15 χρόνια να έχεις τέτοια στελέχη».

newsbomb.gr




Καβάλα: Ικανοποίηση στην εστίαση όχι όμως στην αγορά

Ικανοποιητική ήταν η κίνηση στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος στην Καβάλα στο πρώτο 10ήμερο του Οκτωβρίου

Ο πρόεδρος του Σωματείου Καφεζυθοπωλών, Γιώργος Βαφείδης σημείωσε πως κινήθηκαν ικανοποιητικά σε γενικές γραμμές, κάτι που αναμένεται να επαναληφθεί το ερχόμενο Σαββατοκύριακο. Σύμφωνα με τον ίδιο αναμένεται μέχρι και τις επαναληπτικές εκλογές να υπάρξει σημαντική εμπορική κίνηση στις επιχειρήσεις τους.

Την ίδια ώρα μειωμένη παρουσιάζεται η εμπορική κίνηση στην αγορά της πόλης λόγω των εκλογών. Το μέλος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, Βασίλης Λεμονίδης υπογράμμισε ότι ευελπιστούν να ανέβει η επισκεψιμότητα.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι σίγουρα η προεκλογική διαδικασία έφερε αλλαγές και δεν είχαν ανάλογη κίνηση στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Έχουν εισέλθει ωστόσο στη μετάβαση προς το φθινόπωρο και τα καταστήματα έχουν παραλάβει ένα μεγάλο μέρος της φθινοπωρινής και χειμερινής σεζόν.

 




Ικανοποίηση Χρήστου Μέτιου για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του Νέου Νοσοκομείου Κομοτηνής

Όσον αφορά την κατασκευή του Νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής από το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», ο Περιφερειάρχης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής, επισημαίνοντας ότι Περιφέρεια στέκεται συνεπής στις υποχρεώσεις της αναφορικά με τα συμπληρωματικά έργα υποδομής που έχει αναλάβει είτε να κατασκευάσει (5,2 εκ. € για την οδική σύνδεση από και προς το νοσοκομείο, για τους απαραίτητους κόμβους, για τον οδοφωτισμό, για τη βελτίωση των γύρω δρόμων, για τη σύνδεση με τα δίκτυα ηλεκτρικού ρεύματος, φυσικού αερίου και τηλεπικοινωνιών) είτε να χρηματοδοτήσει (1 εκ. € στη ΔΕΥΑ Κομοτηνής για τη σύνδεση του νοσοκομείου με το δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης).

Δείτε τι δήλωσε ο Χρήστος Μέτιος :