Αρχιεπίσκπος Ιερώνυμος Β’ | Διδάκτορας Δ.Π.Θ.

Στην Καβάλα, την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2024, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος Β’ αναγορεύτηκε Επίτιμος Διδάκτορας του Τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.). Η τελετή πραγματοποιήθηκε παρουσία πλήθους κόσμου, ανάμεσα στους οποίους πολιτικοί, κληρικοί, ακαδημαϊκοί και εκπρόσωποι τοπικών αρχών.

Την εκδήλωση προλόγισε ο Πρύτανης του Δ.Π.Θ., καθηγητής Φώτιος Μάρης, ο οποίος εξήρε την προσφορά του Αρχιεπισκόπου στην Ορθόδοξη Εκκλησία και την κοινωνία, ακολουθούμενος από τον Κοσμήτορα της Σχολής Θετικών Επιστημών, καθηγητή Κωνσταντίνο Ταρχανίδη. Ο καθηγητής Δημήτριος Μπαντέκας, από το Τμήμα Φυσικής, παρουσίασε το έργο του τιμωμένου, ενώ ο Πρόεδρος του Τμήματος, αν. καθηγητής Νικόλαος Βορδός, ανέγνωσε το ψήφισμα και παρέδωσε στον Αρχιεπίσκοπο τα τιμητικά διασήματα.

Η τελετή είχε ως κεντρικό γεγονός την ομιλία του Αρχιεπισκόπου με θέμα «Ο κόσμος ως έκπληξη», η οποία πρόσφερε μια θεολογική ανάλυση της σχέσης του ανθρώπου με τη φύση, στο πλαίσιο της Ορθόδοξης Θεολογίας. Ο Ιερώνυμος τόνισε τη θεμελιώδη σημασία της ύλης στην Ορθόδοξη Εκκλησία, αναδεικνύοντας την έννοια της ενσάρκωσης του Χριστού ως κεντρικό σημείο της θεολογίας και της λατρείας της Εκκλησίας. Υπογράμμισε ότι η ύλη, όντας δημιούργημα του Θεού, δεν απορρίπτεται ούτε υπερτονίζεται, αλλά αναγνωρίζεται ως μέσο που οδηγεί τον άνθρωπο στη θεϊκή αλήθεια.

Στην ιστορική αναδρομή που έκανε, αναφέρθηκε στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία, και ειδικά στους Ίωνες φυσικούς φιλοσόφους, τον Αριστοτέλη, τον Δημόκριτο και τον Πλάτωνα, οι οποίοι επιδίωξαν να κατανοήσουν τον κόσμο. Παράλληλα, σημείωσε ότι η επιστημονική έρευνα μέχρι σήμερα δεν έχει δώσει οριστικές απαντήσεις για την προέλευση του κόσμου, δείχνοντας έτσι την ανάγκη για ανοιχτό διάλογο μεταξύ θρησκείας και επιστήμης.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος επεσήμανε τον ρόλο των θρησκειών στην καθοδήγηση του ανθρώπου για την κατανόηση της φύσης και της ύπαρξης. Όπως υποστήριξε, η Ορθόδοξη θεολογία βλέπει τον κόσμο όχι ως τυχαίο γεγονός, αλλά ως δημιούργημα του Τριαδικού Θεού, που βασίζεται στην αγάπη και την ελευθερία. Ο Θεός δεν μπορεί να αποδειχθεί με επιστημονικούς όρους, τόνισε, καθώς αυτό θα τον υποβίβαζε σε επίπεδο είδωλου.

Η ομιλία του ολοκληρώθηκε με μια ενδιαφέρουσα αναφορά στην εξέλιξη της αντίληψης για τη δημιουργία του κόσμου από τον Μεσαίωνα έως τη σύγχρονη εποχή, επισημαίνοντας τη μετάβαση από τη θεοκρατία στην ανθρωποκρατία, και την επίδραση του Διαφωτισμού και της φιλοσοφίας του Νίτσε, έως τη σημερινή τεχνολογική εποχή του «μετανθρώπου».

Η τελετή αποτέλεσε ένα σημαντικό γεγονός για την ακαδημαϊκή κοινότητα και ανέδειξε τον συνεχιζόμενο διάλογο ανάμεσα στη θρησκεία και την επιστήμη, όπως και τον καθοριστικό ρόλο της θεολογίας στην κατανόηση της φύσης και της ανθρώπινης ύπαρξης.




Τον Σεπτέμβριο στην Καβάλα ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος για τα 100 χρόνια από την ίδρυση της Ι. Μ. Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου

Σε συνέχεια του ήδη ανακοινωθέντος επετειακού εορτασμού των ΕΚΑΤΟ (100) χρόνων από την ίδρυση της Ιεράς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου γίνεται γνωστό στην τοπική μας κοινωνία ότι η ΔΙΑΡΚΗΣ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ της Εκκλησίας της Ελλάδος, κατά την τακτική συνεδρίαση του Απριλίου της 167 ης Συνοδικής Περιόδου, ασχολήθηκε, μεταξὺ των άλλων θεμάτων της ημερησίας διατάξεως, και με την υποβληθείσα πρόταση του Σεβ. Μητροπολίτη μας κ. Στεφάνου σχετικά με την καθιέρωση ως «ΣΥΝΟΔΙΚΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ» του καταρτισθέντος επετειακού εορταστικού προγράμματος.

Στο σχετικό Δελτίο Τύπου που διακινήθηκε από την Συνοδική Επιτροπή επί του Τύπου και των Δημοσίων Σχέσεων αναφέρεται χαρακτηριστικά :

«η Ιερά Σύνοδος κατά την συνεδρίαση της Τρίτης 2 Απριλίου 2024 και υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος έθεσε υπό την αιγίδα αυτής τις εορταστικές εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση εκατό ετών από της ίδρυση της Ιεράς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου και ενέκρινε το πρόγραμμα των εν λόγω εκδηλώσεων, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν από 21 έως 22 Σεπτεμβρίου 2024».

Την επίσημη πρόσκληση στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών θα επιδώσουν αυτοπροσώπως και από κοινού, μετά από τον κατάλληλο συντονισμό για την μετάβαση στην Αθήνα στην έδρα της Ιεράς Συνόδου, όλα τα μέλη της Τιμητικής Επιτροπής του εορτασμού, ο Σεβ. Μητροπολίτης μας, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης και ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, οι Δήμαρχοι Καβάλας, Νέστου και Θάσου, ο πρύτανης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου (πρώην ΔΙΠΑΕ), η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καβάλας και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας.

Με αφορμή, λοιπόν, την συγκεκριμένη επέτειο η Εκκλησία της Ελλάδος θα τιμήσει την πόλη μας και την ευρύτερη περιοχή μας με την παρουσία του
δωδεκαμελούς και διαρκούς διοικητικού οργάνου αυτής Εκκλησίας της Ελλάδος με επικεφαλής τον Μακ. Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο.

Παρόμοια καθιέρωση αναμένεται και από μέρους της Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως με τον ορισμό της πατριαρχικής αντιπροσωπείας για την ταυτόχρονη παρουσία της στον εορτασμό της τοπικής μας εκκλησίας.

Θερμές απευθύνονται οι ευχαριστίες προς όλους όσους από την πρώτη στιγμή δήλωσαν την ολοπρόθυμη στήριξη τους στην επετειακή αυτή πρωτοβουλία της Ιεράς Μητροπόλεως και εξακολουθούν να προσφέρουν τις πολύτιμες υπηρεσίες τους για την επιτυχία των προγραμματιζομένων.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ Φ.Ν.Θ.




Έναρξη της συζήτησης του νομοσχεδίου για τα ομόφυλα ζευγάρια – Ζητά ονομαστική ψηφοφορία ο Ιερώνυμος

Πρεμιέρα του νομοσχεδίου για τα ομόφυλα ζευγάρια στην ολομέλεια της Βουλής με τον Άκη Σκέρτσο να επαναλαμβάνει ότι η κυβέρνηση δεν θα επιβάλλει κομματική πειθαρχία. Σύριζα και ΠΑΣΟΚ κινούνται στη γραμμή της ψήφισης του να ενώ τη ίδια ώρα Ελληνική Λύση, Σπαρτιάτες και Νίκη, υπέβαλλαν ενστάσεις αντισυνταγματικότητας.

Νέα παρέμβαση και από τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο ο οποίος ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία.




Μητροπολίτης Ιερώνυμος για ομόφυλα: Δεν ξέρω αν μπορούμε να τους εμπιστευτούμε τα παιδιά

Ο Μητροπολίτης Λαρίσης τόνισε την αντίθεσή του για το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση

Ο Μητροπολίτης Λαρίσης Ιερώνυμος μίλησε στην κάμερα του MEGA για το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση και αφορά τον γάμο στα ομόφυλα ζευγάρια και τη τεκνοθεσία.

Μιλώντας στην εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα», ο Μητροπολίτης Λάρισας τόνισε την αντίθεση του για το βάπτισμα των παιδιών ομόφυλων ζευγαριών καθώς όπως ανέφερε πιθανολογούν πως θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο και θα προχωρήσει η κατάσταση: «Εξετάζουμε κατά πόσο μπορούμε να δεχθούμε τον νηπιοβαπτισμό σε τεκνά ομοφύλων ζευγαριών».

Ανέφερε πως πρέπει να προστατευτεί η ιερότητα και να μην δίνονται οι λάθος εντυπώσεις: «Οι λάθος εντυπώσεις είναι ότι ξεκινωντας από μια βάπτιση δίνεται η εντύπωση πως η Εκκλησία δεν έχει θέμα με τον γάμο των ομοφύλων».

Ο Μητροπολίτης Λαρίσης, Ιερώνυμος επίσης σχολίασε: «Δεν ξέρω αν μπορούμε να εμπιστευτούμε σε άτομα που που ακυρώνουν τον χριστιανισμό, την χριστιανική διαπαιδαγώγηση».