Κινητοποίηση του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας για τα Τέμπη

Στις 28 Φεβρουαρίου συμπληρώνονται δύο χρόνια από τη τραγωδία στα Τέμπη .Οι Ιατρικοί Σύλλογοι ΑΜΘ εκφράζουν για ακόμη μια φορά , τη βαθιά τους θλίψη και την οδύνη τους, για μια τραγωδία, που συγκλόνισε ολόκληρη
την ελληνική κοινωνία.

Τιμούμε τη μνήμη των θυμάτων, στεκόμαστε με σεβασμό και αλληλεγγύη δίπλα στις οικογένειες, συμμεριζόμενοι τον ανείπωτο πόνο τους.

Ως ιατροί που υπηρετούμε το ύψιστο αγαθό της ζωής, πιστεύουμε ότι το κράτος οφείλει να διασφαλίζει συνθήκες , που να προλαμβάνουν τέτοιες τραγωδίες, να λειτουργεί με διαφάνεια, δικαιοσύνη και να προστατεύει την ανθρώπινη ζωή .

Η τραγωδία στα Τέμπη δεν έχει  πολιτικό πρόσημο . Είναι ένα βαθύ κοινωνικό τραύμα, που αγγίζει τις θεμελιώδεις αξίες της κοινωνίας μας, την ασφάλεια, την εμπιστοσύνη στους θεσμούς και τον
σεβασμό στη ανθρώπινη ζωή.
Οι αρμόδιοι φορείς να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να εργαστούν άμεσα για την απόδοση δικαιοσύνης, αλλά και για την πρόληψη παρόμοιων τραγικών γεγονότων στο μέλλον.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους, να απέχουν από τις εργασίες τους και να συμμετέχουν στις εκδηλώσεις της 28 ης Φεβρουαρίου 2025 .
Με σεβασμό,

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ
ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΟΛΓΑ – Πρόεδρος Ι.Σ. Δράμας
ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ– Πρόεδρος Ι.Σ. Καβάλας
ΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Ξάνθης
ΧΑΡΙΤΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Ροδόπης
ΧΑΤΖΗΠΑΠΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Έβρου




Πρωτοβουλίες του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας για την Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης, είναι σημαντικό να θυμίσουμε πόσο απαραίτητη είναι η πρόληψη και η έγκαιρη διάγνωση αυτής της ασθένειας, η οποία εξελίσσεται χωρίς συμπτώματα αλλά μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες. Η οστεοπόρωση οδηγεί σε απώλεια της οστικής μάζας, καθιστώντας τα οστά πιο αδύναμα και ευάλωτα σε κατάγματα. Αν και συχνότερα επηρεάζει τις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, η νόσος μπορεί να εμφανιστεί και σε άνδρες ή και νεότερους ανθρώπους.

Παράγοντες Κινδύνου

Οι βασικοί παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο για οστεοπόρωση είναι:

Την έλλειψη βιταμίνης D και ασβεστίου.
Καθιστικό τρόπο ζωής.
Το κάπνισμα και την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.
Ορισμένες ορμονικές διαταραχές.

Διάγνωση και Αντιμετώπιση

Η οστεοπόρωση διαγιγνώσκεται με τη μέτρηση της οστικής πυκνότητας, μια απλή και ανώδυνη εξέταση που μπορεί να προβλέψει τον κίνδυνο καταγμάτων. Η θεραπεία περιλαμβάνει φάρμακα που βοηθούν στην αύξηση της οστικής μάζας, αλλά και αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως σωστή διατροφή, τακτική άσκηση και αποφυγή ανθυγιεινών συνηθειών, όπως το κάπνισμα και η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.

Η Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης μας θυμίζει πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε την υγεία των οστών μας και να προλαμβάνουμε τις επιπλοκές που μπορεί να προκληθούν από τη νόσο.

Γιάννης Γεωργαλής




Υπόμνημα γιατρών με προτάσεις για την έλλειψη μόνιμου ιατρικού προσωπικού στο Νοσοκομείο Λήμνου

Η Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου  Λήμνου κα Ελένη Φαρμάκη, συναντήθηκε την Παρασκευή 30.08.24 με τον Υπουργό Υγείας κ.Άδωνι Γεωργιάδη, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο νησί μας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, έγινε αναφορά στις δυνατότητες και στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Νοσοκομείο – ΚΥ Λήμνου, αλλά και στα γενικότερα προβλήματα του χώρου της υγείας, τόσο της ιατρικής κοινότητας όσο και των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού μας.

Ακολούθησε μια εποικοδομητική συζήτηση με τον Υπουργό Υγείας αλλά και με τη Γενική Γραμματέα του Υπουργείου κα Λ.Β.Βιλδιρίδη και τον Διοικητή της 2ης ΥΠΕ κο Χ.Ροϊλό, που τον συνόδευαν, σχετικά με τη δυνατότητα επίλυσης των θεμάτων που αναπτύχθηκαν και τους επιδόθηκε υπόμνημα με τις θέσεις και τα αιτήματα του ΙΣ Λήμνου.

Θέσεις και αιτήματα, όπως έχουν διαμορφωθεί από τη Γενική Συνέλευση του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου, σχετικά με τις ιδιαιτερότητες της “νησιωτικότητας” και τη θέσπιση ειδικών κινήτρων προκειμένου να στελεχωθούν επαρκώς οι Δομές Υγείας στα νησιά μας, να αναβαθμιστούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας στους πολίτες και να αυξηθεί το αίσθημα υγειονομικής ασφάλειας σε κατοίκους και επισκέπτες.

Στην ομιλία που παρέθεσε αργότερα στο ξενοδοχείο «Διαμαντίδης», ο Ι.Σ Λήμνου διαπίστωσε, ότι ο Υπουργός υιοθέτησε καταρχήν τα βασικά σημεία του υπομνήματος. Ευελπιστούμε ότι σύντομα αυτά θα εφαρμοστούν και στην πράξη.

«Ως Ιατρικός Σύλλογος Λήμνου επιδιώκουμε την εποικοδομητική συνεργασία με όλους τους Φορείς και τις Αρχές. Υπηρετώντας τον θεσμικό μας ρόλο συμμετέχουμε στον δημόσιο διάλογο, προτείνουμε, διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε για μία Λήμνο με αξιοπρεπή Δημόσια Υγεία» σημειώνει στο Δελτίο Τύπου, ο Ιατρικός Σύλλογος του νησιού.

Διαβάστε, παρακάτω, το υπόμνημα που επιδόθηκε στον Υπουργό Υγείας, από τον Ιατρικό Σύλλογο του νησιού: 

ΑΓια την αντιμετώπιση της σοβαρής έλλειψης μόνιμου ιατρικού προσωπικού στο ΓΝ-ΚΥ Λήμνου,επιβάλλεται να δοθούν ισχυρά κίνητρα  στους ιατρούς προκειμένου να υπάρξει ενδιαφέρον εκ μέρους τους για τη στελέχωσή του, όπως και των υπόλοιπων νησιωτικών δομών υγείας.

Αρχικά, θα θέλαμε να τονίσουμε το ζήτημα των αμοιβών των ιατρών του ΕΣΥ, οι οποίες παραμένουν απαξιωτικά χαμηλές και δεν ικανοποιούν τις σημερινές ανάγκες διαβίωσης, ιδιαίτερα σε νησιά όπως η Λήμνος με υψηλά ενοίκια κατοικιών, ακριβά καύσιμα, αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια και ΦΠΑ 24 %.

Εκτός από την επιτακτική ανάγκη αύξησης των μισθών ώστε να προσεγγίσουν το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ιδιαίτερα για τα Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας κατηγορίας «άγονο», επιβάλλεται η αναπροσαρμογή-αύξηση και άμεση χορήγηση του επιδόματος αγόνου γραμμής με βάση τους σημερινούς μισθούς.

Άλλα οικονομικά κίνητρα, όπως η χορήγηση στεγαστικού επιδόματος ή χαμηλότοκου δανείου για αγορά μόνιμης κατοικίας, καθώς και η φορολόγηση των τακτικών αποδοχών και των εισοδημάτων από εφημερίες με διαφορετικό συντελεστή, θα μπορούσαν να συμβάλλουν ισχυρά στην προσέλκυση των ιατρών στα νησιά.

Επιπλέον των οικονομικών, ως ισχυρά κίνητρα μπορούν να λειτουργήσουν:

α) η δυνατότητα λήψης διδακτορικών – μεταπτυχιακών, η χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών για μετεκπαίδευση ή εξειδίκευση, καθώς και η παρακολούθηση συνεδρίων με ανάληψη του κόστους από το Νοσοκομείο.
β) η προκήρυξη των κενών οργανικών θέσεων σε βαθμό Διευθυντή ή Επιμελητή Α’ και η ταχύτερη βαθμολογική εξέλιξη των ιατρών. 

Τα κίνητρα αυτά πρέπει να αφορούν όλους τους ιατρούς των Νοσοκομείων των άγονων και νησιωτικών περιοχών και όχι μόνο τους νεοδιοριζόμενους ή ιατρούς ορισμένων ειδικοτήτων, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η εύρυθμη λειτουργία του ιδρύματος σε συνθήκες ισότητας και δεοντολογίας.

Ιδιαίτερα για τα νησιωτικά Νοσοκομεία, όπως της  Λήμνου, σημαντικό είναι να μην υπάρχουν μονήρεις ειδικότητες αλλά να υπάρχουν τουλάχιστον δύο θέσεις ιατρών σε κάθε ειδικότητα, προκειμένου να δημιουργείται ένα γόνιμο και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον (ισχυρό κίνητρο για την παραμονή του ιατρού στη θέση που διορίστηκε).

Επιπρόσθετα, οι προκηρύξεις που προκύπτουν άγονες  να παραμένουν ανοιχτές έτσι ώστε να αποφεύγεται η χρονοβόρα γραφειοκρατία και να καλύπτονται άμεσα οι κενές θέσεις μόλις υπάρξει ενδιαφέρον.

Β. Οι  Αγροτικοί Ιατροί που υπηρετούν στα Αγροτικά Ιατρεία του νησιού μας είναι  επιφορτισμένοι και με την εξυπηρέτηση των Επειγόντων Περιστατικών του ΓΝ – ΚΥ Λήμνου και συμβάλλουν με αυτό τον τρόπο καθοριστικά στη λειτουργία του.

Γίνεται εμφανής η ανάγκη έγκαιρης προκήρυξης της θέσης και γρήγορης αναπλήρωσης του Αγροτικού Ιατρού που ολοκληρώνει την Υπηρεσία Υπαίθρου, προκειμένου να μη δημιουργούνται κενά στο πρόγραμμα εφημεριών και ταλαιπωρία στην εξυπηρέτηση των ασθενών. 

ΓΈνα αξιόλογο και αξιόμαχο ιατρικό δυναμικό του νησιού μας και του συλλόγου μας αποτελούν οι Στρατιωτικοί Ιατροί που υπηρετούν στο Τάγμα Υγειονομικού της 88 ΣΔΙ. Οι συνάδελφοι θα μπορούσαν, μέσω ειδικής ρύθμισης, να στελεχώσουν και να ενισχύσουν τη λειτουργία του Νοσοκομείου μας, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των περιστατικών που αφορούν σε οπλίτες, στελέχη και μέλη των οικογενειών τους,  αντιμετωπίζεται από το πολιτικό Νοσοκομείο.

Προτείνουμε, επίσης, να μεριμνήσετε έτσι ώστε, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, να μετατίθενται στη  Λήμνο Στρατιωτικοί Ιατροί με ειδικότητες, οι οποίες εκλείπουν από το Νοσοκομείο, ώστε να καλύπτονται κάποια κενά, έστω και προσωρινά.

ΔΜετά την παράθεση των θέσεών μας για τα κίνητρα που θα βοηθήσουν στη στελέχωση των “άγονων” Νοσοκομείων, θα θέλαμε να τονίσουμε πως στο οικονομικό κόστος από τη θέσπιση των παραπάνω κινήτρων θα πρέπει να συνυπολογισθεί το άμεσο όφελος τόσο από την μείωση των αεροδιακομιδών όσο και από την ελάττωση των μετακινήσεων των ασθενών και συγγενών τους  σε δομές υγείας εκτός νησιού.

Όσον αφορά  τις αεροδιακομιδές, είναι επιβεβλημένη η ίδρυση βάσης μηχανισμού αεροδιακομιδών στο Βόρειο Αιγαίο και προτείνουμε να είναι και η Λήμνος στις επιλογές σας για το σκοπό αυτό, αφού το αεροδρόμιό μας διαθέτει την αναγκαία υποδομή.

Επιπλέον,  είναι σημαντικό η διαχείριση της αεροδιακομιδής και η εξεύρεση κλίνης στο Νοσοκομείο υποδοχής του επείγοντος να γίνεται από το ΕΚΑΒ και όχι από τον εφημερεύοντα ιατρό που αδυνατεί να ανταπεξέλθει στη χρονοβόρα αυτή διαδικασία, στη φροντίδα του ασθενούς που χρήζει διακομιδής και στις ανάγκες της εφημερίας του Νοσοκομείου.

ΕΕδώ αξίζει να σημειωθεί η ανάγκη διασύνδεσης του Νοσοκομείου μας με συγκεκριμένες δομές Τριτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας της ηπειρωτικής χώρας,  προκειμένου τόσο τα επείγοντα περιστατικά όσο και αυτά που παραπέμπονται για περαιτέρω έλεγχο να εξυπηρετούνται πιο άμεσα και αποτελεσματικά.

Πηγή : limnosfm100.gr




Σοβαρές ελλείψεις ιατρικού προσωπικού στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας

Μεγάλο είναι το διάστημα που οι εργαζόμενοι στο Γενικό Νοσοκομείο της Καβάλας έχουν ξεκινήσει διαμαρτυρίες για τα πολλά και σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Ωστόσο τα προβλήματα δεν βρίσκουν μόνο το νοσηλευτικό προσωπικό αλλά και τους ιατρούς του νοσοκομείου οι οποίοι εδώ και πάρα πολύ καιρό είναι σε μεγάλη έλλειψη.




Δήμαρχος Δήμου Δοξάτου | Συζήτηση για την αναβάθμιση και ενίσχυση του Πολυδύναμου Ιατρικού Κέντρου Δοξάτου

Στο περιθώριο της επίσκεψης στην Δραμα του κ. Βαρτζόπουλου Δημήτρη, Υφυπουργού Υγείας πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον Δήμαρχο Δήμου Δοξάτου, Γιώργο Βογιατζή.

Στόχος της συνάντησης ήταν η συζήτηση για την αναβάθμιση και ενίσχυση του Πολυδύναμου Ιατρικού Κέντρου Δοξάτου.




Παννελαδικό το πρόβλημα με την έλλειψη νοσηλευτικού και ιατρικού προσωπικού απο τα νοσοκομεία της χώρας

Στην εκομπή ΑΝΑΛΥΤΗΣ στο ENA CHANNEL, μίλησε η πρόεδρος του ΕΙΝΑΠ, κ. Ματίνα Παγώνη, η οποια δήλωσε πως όλα τα νοσοκομεία της χώρας μας αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα με την έλλειψη νοσηλευτικού και ιατρικού προσωπικού. Ενω στην συνέχεια η ίδια αναφέρθηκε στην πανδημία του κορονοϊού αλλα και στην γρίπη, συμβουλεύοντας τους πολίτες να προστατευτούν και να κάνουν το εμβόλιο της γρίπης αλλά και αυτο του κορονοϊού.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ




Συνάντηση του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας με τον Διοικητή του Νοσοκομείου

Το Διοικητικό Συμβούλιο  του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας κατόπιν δικής του πρωτοβουλίας, συναντήθηκε το πρωί της 23/11/23 με το Διοικητή του Νοσοκομείου Καβάλας.

         Στη συνάντηση συζητήθηκαν:

  1. Οι μετακινήσεις των Ιατρών του Νοσοκομείου μας, τόσο για πρωινή εργασία όσο και για εφημέρευση, κατόπιν «εντέλλεσθε» του Διοικητή της 4ης ΥΠΕ σε άλλα Νοσοκομεία της ΥΠΕ. Η χρονιότητα αυτών των μετακινήσεων διαταράσσει, τόσο την επαγγελματική και προσωπική ζωή  των Ιατρών, όσο και  την ομαλή λειτουργία του Νοσοκομείου. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιατρικού Συλλόγου καταγγέλλει αυτές τις μετακινήσεις και ζητάει από το Διοικητή του Νοσοκομείου και το Διοικητή της ΥΠΕ να σταματήσουν άμεσα, διότι υποβαθμίζουν και καθιστούν επισφαλές το έργο των ιατρών και κατ’ επέκταση  την παροχή υπηρεσιών υγείας.
  2. Η αναπροσαρμογή του Νοσοκομειακού οργανογράμματος, σύμφωνα με τις επίκαιρες ανάγκες του Νοσοκομείου, ώστε να προκηρυχτούν και να καλυφθούν θέσεις σε καίριες ειδικότητες, αναγκαίες για την εύρυθμη λειτουργία του.
  3. Η αδήριτη ανάγκη παρέμβασης στον Υπουργό Υγείας για την αύξηση του ιατρικού μισθολογίου ως κίνητρο προσέλευσης ιατρικού προσωπικού στα Δημόσια Νοσοκομεία.

     Ο Ιατρικός Σύλλογος ζήτησε και αναμένει κοινοποίηση της αλληλογραφίας του Διοικητή του Γ.Ν.Καβάλας με το Διοικητή της ΥΠΕ και τον Υπουργό Υγείας, με την οποία υποστηρίζει τις θέσεις του Ιατρικού Συλλόγου. 

      Η αγαστή συνεργασία όλων των φορέων είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για την υπεράσπιση του Νοσοκομείου.

     Ο Ιατρικός Σύλλογος έχει ως βασική επιδίωξη τη διαφύλαξη του κύρους του ιατρικού επαγγέλματος και την ασφαλή  παροχή ιατρικών υπηρεσιών στους πολίτες.

Δελτίο τύπου




Ιατρικός Σύλλογος ΑΜΘ: Συλλυπητήρια Προέδρου Ιατρικού Συλλόγου Ροδόπης Βασίλη Λούρμπα

Οι Ιατρικοί Σύλλογοι Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αποχαιρετούν με βαθύτατη θλίψη τον Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Ροδόπης Βασίλη Λούρμπα, ο οποίος τίμησε με την ευπρέπεια, το ήθος του, τη συναδελφικότητά του, και την επιστημονική του κατάρτιση, τόσο το ιατρικό λειτούργημα, ασκώντας για πάνω από 30 χρόνια την ειδικότητα τις καρδιολογίας, όσο και το θεσμικό του ρόλο, ως Πρόεδρος του ΙΣ Ροδόπης.

Ο Βασίλης γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Αρσάκειο Ροδόπης.

Σπούδασε Στρατιωτική Ιατρική στο Α.Π.Θ. και έλαβε την ειδικότητα της Καρδιολογίας. Υπηρέτησε ως καρδιολόγος στον ελληνικό στρατό μέχρι το 2003 και έκτοτε ασκούσε την ιατρική ιδιωτικά στην πόλη της Κομοτηνής.

Επρόκειτο για έναν διακεκριμένο επιστήμονα.

Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Ροδόπης την περίοδο 2014-2018 και εκ νέου από 2022 μέχρι και σήμερα.

Επίσης, Αντιπεριφερειάρχης Υγείας της Περιφέρειας ΑΜΘ από τον Δεκέμβριο του 2022 και Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. στο Νοσοκομείο Κομοτηνής.

Πάντα μαχητικός, τεκμηριωμένος, ευγενής, εστιασμένος στη διεκδίκηση των συμφερόντων των γιατρών, αλλά και προασπίζοντας τις ανάγκες των ασθενών και τη Δημόσια Υγεία μέχρι την τελευταία στιγμή της ζωής του.

Η εξόδιος ακολουθία θα τελεσθεί αύριοΣάββατο 2Σεπτεμβρίου 2023 στις 11:30 π.μ. στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο χωριό Καρυδιά Ροδόπης.

Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένειά του και τους οικείους του από την ιατρική κοινότητα της ΑΜΘ.

 

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ

 

ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ

ΧΑΤΖΗΠΑΠΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Έβρου

ΜΟΥΣΤΑΦΑ ΦΕΡΧΑΤ – Αντιπρόεδρος Ι.Σ. Ροδόπης

ΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Ξάνθης

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ– Πρόεδρος Ι.Σ. Καβάλας

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΟΛΓΑ – Πρόεδρος Ι.Σ. Δράμας