Επιστολή ιατρικών συλλόγων ΑΜΘ στον Α. Γεωργιάδη

Προς: Τον Υπουργό Υγείας κ. Άδωνι Γεωργιάδη

Κύριε Υπουργέ,
Επανερχόμαστε για μία ακόμη φορά, στα σοβαρότατα προβλήματα υγειονομικής περίθαλψης της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η οποία περιλαμβάνει τόσο παραμεθόριες, όσο και νησιωτικές περιοχές.

Σας τα έχουμε θέσει επανειλημμένα και έχουμε ζητήσει συνάντηση μαζί μας στην περιοχή μας, χωρίς όμως καμία έλευση, αλλά ούτε και απάντηση στα έγγραφά μας.
Επισημαίνουμε εκ νέου και ζητάμε
1. Την άμεση – ταυτόχρονη προκήρυξη όλων των κενών οργανικών θέσεων σε Α’βάθμια και Β’βάθμια περίθαλψη στην ΑΜΘ. Είναι επισφαλής η λειτουργία Κλινικών αρκετών Νοσοκομείων της Περιφέρειάς μας με Ιατρούς που μετακινούνται εδώ και χρόνια για να καλύψουν τις ανάγκες.
2. Πρέπει να προηγηθεί η αναβάθμιση του πλαισίου κινήτρων στις Άγονες περιοχές στη βάση των προτάσεων του ΠΙΣ, οι οποίες βρίσκονται αναξιοποίητες έως σήμερα στο Γραφείο του Υπουργού Υγείας από τον Φεβρουάριο του 2023.
3. Την άμεση αναβάθμιση του μισθολογίου του ΕΣΥ, στα επίπεδα του μέσου όρου των χωρών της Ευρώπης, ώστε το ΕΣΥ να γίνει ελκυστικό για τους γιατρούς, παίρνοντας παράδειγμα και από γειτονικές χώρες, οι οποίες σαφώς δεν συγκαταλέγονται στις πλουσιότερες χώρες. Ταυτόχρονα διατήρηση της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης στο ΕΣΥ.
4. Άμεση κατάργηση του αντιδημοκρατικότατου και κατάπτυστου άρθρου 65 του πρόσφατου Ν/Σ για την Ψυχική Υγεία, το οποίο επιβάλλει την συμμετοχή ελευθεροεπαγγελματιών ιατρών στο ΕΣΥ (με επίταξη!) όταν αποβαίνουν άγονες οι προκηρύξεις. Μεγαλύτερη ομολογία αποτυχίας του Υπουργείου Υγείας να καταστήσει ελκυστικό το ΕΣΥ δεν υπάρχει. Το ΕΣΥ χρειάζεται κίνητρα και όχι μέτρα επιβολής.
5. Στήριξη των ελευθεροεπαγγελματιών ιατρών, με προγράμματα ΕΣΠΑ, αναβάθμισης του εξοπλισμού και της κτιριακής υποδομής .
6. Προκήρυξη θέσεων κλινικών ιατρών συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ, χωρίς αποκλεισμούς, μέσα από μία συλλογική σύμβαση με τον ΠΙΣ, όπως ο σχετικός νόμος προβλέπει.
7. Τροποποίηση του άρθρου 69 που αφορά της άρνηση εξυπηρέτησης ασθενών του ΕΟΠΥΥ από ιδιωτικά εργαστήρια και άμεση κατάργηση του απαράδεκτου, επονείδιστου και εξοντωτικού clawback, το οποίο απειλεί τόσο τη βιωσιμότητα των εργαστηριακών ιατρών, όσο και την δημόσια υγεία με τις επακόλουθες συνέπειές του. Είναι αδήριτη η ανάγκη συλλογικής σύμβασης των Κλινικοεργαστηριακών ιατρών με τον Π.Ι.Σ.

Κύριε Υπουργέ,
Σας καλούμε για πολλοστή φορά να επισκεφτείτε την ακριτική και εθνικά ευαίσθητη περιοχή μας, διαθέτοντας τον απαραίτητο χρόνο, ώστε να συζητήσουμε διεξοδικά τόσο τα υπάρχοντα προβλήματα, όσο και τις προτεινόμενες λύσεις. Το σύστημα υγείας στην περιοχή μας βρίσκεται σε οριακό σημείο και απαιτεί επείγουσες παρεμβάσεις.
Επιλεκτική προτίμηση σε κάποιους Ιατρικούς Συλλόγους, των οποίων ζητάτε τη συνδρομή για να συγγράψετε ΚΥΑ, μόνο ως απαξιωτική και προσβλητική μπορεί να εκληφθεί από τους υπόλοιπους Ιατρικούς Συλλόγους και τουλάχιστον αυτούς που εκπροσωπούμε και σαφώς δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.
Η αχαρακτήριστη δικαιολογία ότι «επιλέγω ως συνομιλητή και συνεργάτη τον τάδε Ιατρικό Σύλλογο, επειδή είναι ο μόνος Σύλλογος που στήριξε τις απόψεις και προτάσεις μου», δεν αρμόζει σε Υπουργό Υγείας της δημοκρατικής Ελλάδος. Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα και δυστυχώς το έχουμε ξαναδεί να συμπεριφέρονται οι Υπουργοί Υγείας ως βουλευτές Αθηνών και όχι ως Υπουργοί της Ελληνικής Επικράτειας.

Απαιτούμε εκ μέρους σας τον ισότιμο σεβασμό όλων των Ελλήνων πολιτών και όλων των Ιατρικών Συλλόγων της χώρας. Η ελληνική περιφέρεια και δη η ακριτική, δεν στηρίζεται με λόγια, αλλά με έργα!

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ
ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ
ΧΑΤΖΗΠΑΠΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Έβρου
ΧΑΡΙΤΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ– Πρόεδρος Ι.Σ. Ροδόπης
ΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Ξάνθης
ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ– Πρόεδρος Ι.Σ. Καβάλας
ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΟΛΓΑ – Πρόεδρος Ι.Σ. Δράμας

xanthidaily.gr



Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ | Υιοθέτησε το ψήφισμα των Ιατρικών Συλλόγων της ΑΜΘ

Ομόφωνα συντάχθηκε με το ψήφισμα των Ιατρικών Συλλόγων ΑΜΘ υποστηρίζοντας την ίδρυση ΜΕΘ Παίδων στο Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ, το απόγευμα της Τετάρτης 26 Ιουνίου.

Το ψήφισμα αποστάλθηκε στο συμβούλιο από τους Συλλόγους, και υιοθετήθηκε από όλες τις παρατάξεις με τους συμβούλους να αναγνωρίζουν την ανάγκη δημιουργίας της συγκεκριμένης δομής. Παρόλα αυτά αρκετοί σύμβουλοι, γιατροί στο επάγγελμα τόνισαν πως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νοσοκομεία, τόσο της Αλεξανδρούπολης όσο και στην υπόλοιπη περιφέρεια, όσο αφορά την στελέχωση και τις άλλες ανάγκες τους, είναι και αυτές μεγάλες, και πρέπει η περιφέρεια να ασχοληθεί και με αυτές, ώστε τα νοσοκομεία να μπορούν να εξυπηρετούν τους πολίτες.




Ανακοίνωση Ιατρικών Συλλόγων της Περιφέρειας ΑΜΘ | Επιτακτική ανάγκη η ίδρυση και λειτουργία ΜΕΘ Παίδων στο ΠΓΝΑ

Με αφορμή την πρόθεση της εταιρείας Gastrade να προχωρήσει στη δωρεά υλικοτεχνικού εξοπλισμού για τη λειτουργία μίας ΜΕΘ Παίδων στο ΠΓΝΑ, οι Ιατρικοί Σύλλογοι της Περιφέρειας ΑΜΘ, τονίζουν την επιτακτική ανάγκη για εξειδικευμένες ιατρικές υποδομές για παιδιατρικούς ασθενείς στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, λαμβάνοντας υπόψιν και:

  • την κατά την γνώμη τους επαρκώς τεκμηριωμένη άποψη των εξειδικευμένων ιατρών της περιοχής μας
  • των δυσάρεστων εμπειριών σε διακομιδές, που βίωσαν στο πρόσφατο παρελθόν
  • του αιτήματος πολιτών και φορέων της Περιφέρειας ΑΜΘ, σχετικά με τη δημιουργία Μονάδας Εντατικής Θεραπείας Παίδων στο ΠΓΝΑ
  • την αρνητική απάντηση του Υπουργού Υγείας κ. Γεωργιάδη σε κοινοβουλευτική επερώτηση 23 βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης με θέμα «Η απουσία ΜΕΘ Παίδων, ιατρικού προσωπικού και υποδομών στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στοιχίζει σε ανθρώπινες ζωές και σε απίστευτη ταλαιπωρία πολιτών που ασθενούν».

Η ίδρυση της ΜΕΘ παίδων στην Αλεξανδρούπολη, θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας της υγειονομικής φροντίδας στην περιοχή και θα αποσυμφορήσει τις ΜΕΘ παίδων σε άλλες μεγάλες πόλεις, εξασφαλίζοντας άμεση και κατάλληλη φροντίδα για τους παιδιατρικούς ασθενείς της Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης και των νησιών του βορείου Αιγαίου.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο πληθυσμός των παιδιών και εφήβων, με βάση την πιο πρόσφατη εθνική απογραφή του 2021, του Βορείου Αιγαίου και της Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, υπερβαίνει τον αντίστοιχο πληθυσμό της Θεσσαλίας, στην οποία το υπουργείο Υγείας δέχθηκε το 2022 να ιδρύσει ΜΕΘ Παίδων 6 κλινών στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, αξιοποιώντας αντίστοιχη δωρεά.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το επιστημονικό προσωπικό της παιδιατρικής κλινικής, του αναισθησιολογικού τμήματος και της ΜΕΘ του ΠΓΝΑ, έχει δώσει σκληρούς αγώνες για τη σταθεροποίηση και διακομιδή βαρέως πασχόντων παιδιατρικών ασθενών στη ΜΕΘ Παίδων του Ιπποκρατείου Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, στο οποίο σε φάση έξαρσης των αναπνευστικών λοιμώξεων η διαθεσιμότητα της ΜΕΘ είναι οριακή.

Είναι ουσιώδες να αναφερθεί επίσης, ότι η ίδρυση μίας τέτοιας μονάδας, θα υποστηρίξει με καθοριστικό τρόπο την ανάπτυξη Παιδιατρικών Χειρουργικών ειδικοτήτων, που τώρα δεν είναι σε θέση να ολοκληρώσουν δύσκολα παιδιατρικά χειρουργεία που χρήζουν μετεγχειρητικής υποστήριξης σε ΜΕΘ Παίδων.

Δεν πρέπει να παραλειφθεί ότι πέρα από τα ιατρικά οφέλη, υπάρχουν επίσης γεωπολιτικοί και εθνικοί λόγοι, που καθιστούν αναγκαία τη λειτουργία μιας τέτοιας μονάδας στην εθνικά ευαίσθητη περιοχή μας.

Προσδοκώντας, ότι η αξία της ανθρώπινης ζωής θα αναγνωριστεί και θα επικρατήσει έναντι των όποιων επιφυλάξεων σχετικά με το οικονομικό κόστος της λειτουργίας αυτής της μονάδας, αναμένεται η καθολική στήριξη των φορέων της περιοχής και η αποδοχή του αιτήματος από το Υπουργείο Υγείας.