Ιαπωνία: Για πέμπτη ημέρα καίει η χειρότερη πυρκαγιά που έχει ξεσπάσει στη χώρα εδώ και 50 χρόνια

Οι πυροσβέστες στην Ιαπωνία εξακολουθούσαν σήμερα να δίνουν μάχη για να αντιμετωπίσουν τη χειρότερη δασική πυρκαγιά που έχει ξεσπάσει στη χώρα εδώ και μισό αιώνα, εξαιτίας της οποίας έχει χάσει τη ζωή του ένας άνθρωπος και σχεδόν 4.000 έχουν εγκαταλείψει τις εστίες τους.

«Προς το παρόν τίποτα δεν δείχνει ότι η πυρκαγιά έχει τεθεί υπό έλεγχο», σχολίασε σήμερα εκπρόσωπος της πόλης Οφουνάτο, στη βόρεια Ιαπωνία. Στρατιωτικά ελικόπτερα και πυροσβέστες προσπαθούν να κατασβέσουν την πυρκαγιά, πρόσθεσε.
Πέντε ημέρες μετά το ξέσπασμα αυτής της πυρκαγιάς εναέριες φωτογραφίες που μετέδωσε ιαπωνικό τηλεοπτικό δίκτυο έδειχναν έναν πυκνό, λευκό καπνό να υψώνεται πάνω από μια δασώδη περιοχή στα περίχωρα της Οφουνάτο, στην επαρχία Ιουάτε.

Τη νύκτα αναμένεται να χιονίσει και στη συνέχεια να βρέξει, όμως σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της πόλης είναι αδύνατο να προβλεφθεί αν αυτό θα βοηθήσει στην κατάσβεση της πυρκαγιάς.

«Η κακοκαιρία ενδέχεται να εμποδίσει τα ελικόπτερα να κάνουν ρίψεις νερού», προειδοποίησε.

Μέχρι σήμερα το πρωί η πυρκαγιά είχε καταστρέψει 26.000 στρέμματα, σύμφωνα με την ιαπωνική υπηρεσία διαχείρισης πυρκαγιών και καταστροφών.

Το περσινό καλοκαίρι στην Ιαπωνία ήταν το πιο ζεστό που έχει καταγραφεί ποτέ, καθώς λόγω της κλιματικής αλλαγής έχει αυξηθεί η θερμοκρασία σε όλο τον κόσμο.

Αυτή είναι η χειρότερη δασική πυρκαγιά που έχει καταγραφεί στην Ιαπωνία από το 1975, όταν κάηκαν 27.000 στρέμματα στο Κουσίρο, στο βόρειο τμήμα του νησιού Χοκάιντο.

Περισσότεροι από 2.000 πυροσβέστες έχουν κινητοποιηθεί για να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά και οι περισσότεροι έχουν σταλεί στη βόρεια Ιαπωνία από άλλες περιοχές της χώρας.

Παράλληλα οι αρχές εξέδωσαν εντολή για την απομάκρυνση περίπου 4.600 ανθρώπων από τις εστίες τους, από τους οποίους οι 3.939 έχουν ήδη φύγει.

Ο αριθμός των δασικών πυρκαγιών στην Ιαπωνία είχε μειωθεί μετά την κορύφωσή του τη δεκαετία του 1970, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία, αν και το 2023 καταγράφηκαν στο αρχιπέλαγος περίπου 1.300, κυρίως την περίοδο Φεβρουαρίου-Απριλίου, όταν ο αέρας είναι ξηρός και οι άνεμοι εντείνονται.

Στο Οφουνάτο η βροχόπτωση έφτασε μόλις τα 2,5 χιλιοστά τον Φεβρουάριο, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 4,4 χιλιοστών το 1967, πολύ κάτω από τον κανονικό μέσο όρο των 41 χιλιοστών.

Από την προηγούμενη Παρασκευή «δεν έχει βρέξει ούτε λίγο, δηλαδή καθόλου» στο Οφουνάτο, δήλωσε αξιωματούχος της τοπικής μετεωρολογικής υπηρεσίας.

Σύμφωνα με την ιαπωνική μετεωρολογική υπηρεσία (JMA), το 2024 ήταν η πιο ζεστή χρονιά που έχει καταγραφεί στη χώρα.
Πηγή:newsbomb.gr



Ιαπωνία: Σε ιστορικό χαμηλό έπεσε το ποσοστό γεννήσεων στη χώρα το 2024

Το ποσοστό των γεννήσεων στην Ιαπωνία μειώθηκε το 2024 για ένατη συνεχή χρονιά, πέφτοντας σε νέο ιστορικό χαμηλό, την ώρα που οι νέοι καθυστερούν να παντρευτούν και ο αριθμός των ηλικιωμένων συνεχίζει να αυξάνεται, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα.

Με βάση αυτά τα προκαταρκτικά στοιχεία που δημοσίευσε η κυβέρνηση, πέρσι παρατηρήθηκε νέα πτώση στον αριθμό των γεννήσεων, οι οποίες έφτασαν μόλις τις 720.988, μείωση 5% σε σχέση με το 2023.

Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί από το 1899, όταν η ιαπωνική κυβέρνηση άρχισε να διατηρεί αρχεία για το θέμα. Ο αριθμός των θανάτων (1.620.000) αυξήθηκε κατά 1,8% σε σχέση με το 2023.

Ο συνολικός πληθυσμός της Ιαπωνίας έφτασε τους 123,54 εκατομμύρια ανθρώπους τον Φεβρουάριο, μείωση 0,46% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Εσωτερικών που δημοσιεύθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα.

Η κατάσταση αυτή δημιουργεί ολοένα και πιο σοβαρά προβλήματα στην Ιαπωνία, προκαλώντας έλλειψη εργατικού δυναμικού σε πολλούς τομείς και θέτοντας σε κίνδυνο το δημόσιο σύστημα υγείας, κοινωνικής ασφάλισης και τις συντάξεις.

Ο Ιάπωνας πρωθυπουργός Σιγκέρου Ισίμπα έχει δηλώσει ότι η αντιμετώπιση της δημογραφικής κρίσης αποτελεί μία από τις βασικές του προτεραιότητες, αλλά καμία ιαπωνική κυβέρνηση μέχρι στιγμής δεν έχει καταφέρει να αντιστρέψει την τάση.

Στην Ιαπωνία καταγράφηκε μεγάλη άνοδος των γεννήσεων από το 1971 ως το 1974, με περίπου δύο εκατομμύρια παιδιά να γεννιούνται ετησίως, όμως το αυξημένο κόστος της παιδείας, η στασιμότητα της οικονομίας και η εξέλιξη του τρόπου ζωής αποθαρρύνουν τους νέους να κάνουν οικογένεια.

Ο αριθμός των γάμων στην Ιαπωνία αυξήθηκε το 2024 κατά 2,2%, όμως αυτό ήρθε έπειτα από μια βουτιά που είχε καταγραφεί τα προηγούμενα χρόνια, όπως για παράδειγμα το 2020, όταν είχε μειωθεί κατά 12,7%.

Αντίθετα με κάποιες ευρωπαϊκές χώρες, μικρός αριθμός παιδιών γεννιούνται στην Ιαπωνία εκτός γάμου, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλη σύνδεση μεταξύ του αριθμού των γάμων και της γεννητικότητας.

Τα στοιχεία αυτά για την Ιαπωνία έρχονται σε αντίθεση με την κατάσταση στη Νότια Κορέα, όπου η γεννητικότητα αυξήθηκε το 2024 για πρώτη φορά εδώ και χρόνια, χάρη στην αύξηση του αριθμού των γάμων.

 

Πηγή:protothema.gr




Ιαπωνία, Αυστραλία και ΕΕ προσπαθούν να βρουν μια λύση για τους δασμούς των ΗΠΑ

Τον αγώνα των «διαπραγματεύσεων» απέναντι στους γενικευμένους δασμούς των ΗΠΑ στον χάλυβα και το αλουμίνιο έχουν ξεκινήσει ορισμένες χώρες, σε μια προσπάθεια να βρουν μια μέση λύση και να μην μπουν σε ένα νέοο εμπορικό πόλεμο με μέτρα και αντίμετρα.

Σε αυτό το κλίμα, η Ιαπωνία ζήτησε από τις ΗΠΑ να εξαιρεθεί από τους πελώριους και γενικευμένους τελωνειακούς δασμούς στον χάλυβα και στο αλουμίνιο που αναγγέλθηκε από τον αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ πως θα τεθούν σε εφαρμογή τη 12η Μαρτίου.
«Είμαστε ενήμεροι για τη δημοσιοποίηση προεδρικού διατάγματος που αφορά επιπρόσθετους δασμούς στον χάλυβα και στο αλουμίνιο (…) ζητάμε από την αμερικανική κυβέρνηση να εξαιρεθεί η χώρα μας από αυτά τα μέτρα», δήλωσε στο Τύπο ο Γιοσιμάσα Χαγιάσι.

Η ιαπωνική κυβέρνηση θα «μελετήσει προσεκτικά το περιεχόμενο αυτών των μέτρων και τον αντίκτυπό τους στη χώρα μας και θα λάβει τα απαραίτητα μέτρα», είπε ο κ. Χαγιάσι.

Από την πλευρά της, η κυβέρνηση της Αυστραλίαςανακοίνωσε πως δεν θα λάβει μέτρα ανταπόδοσης ακόμη και σε περίπτωση μη εξαίρεσης του αλουμινίου και του χάλυβα που εξάγει στην αγορά των ΗΠΑ από τους τελωνειακούς δασμούς που ανήγγειλε αυτή την εβδομάδα ο Ντόναλντ Τραμπ.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Καναδάς και η Ευρωπαϊκή Ένωση κατήγγειλαν χθες την επιβολή των δασμών.

Ο πρωθυπουργός του Καναδά Τζάστιν Τριντό, η χώρα του οποίου θα επηρεαστεί περισσότερο από τους νέους δασμούς μετάλλων, χαρακτήρισε τις κυρώσεις «εντελώς αδικαιολόγητες» και δήλωσε ότι η Οτάβα θα αντισταθεί «σθεναρά και αποφασιστικά».

Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Ένωση έστειλε το δικό της μήνυμα την Τρίτη ότι θα προστατεύσει τα οικονομικά της συμφέροντα απέναντι στη δασμολογική επίθεση του Τραμπ, καθώς περίπου το 25% των ευρωπαϊκών εξαγωγών χάλυβα κατευθύνεται στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Roland Berger, μεταξύ άλλων από τη Γερμανία, τις Κάτω Χώρες, τη Ρουμανία, την Ιταλία και την Ισπανία.

Η Νότια Κορέα κι η Βρετανία προτίμησαν να εκφράσουν τη βούλησή τους να συνεργαστούν με την Ουάσιγκτον.

Δασμοί 25% για όλους

Υπενθυμίζεται πως ο Αμερικανός πρόεδρος υπέγραψε την Δευτέρα 10/2 δυο εκτελεστικά διατάγματα που προβλέπουν την επιβολή τελωνειακών δασμών 25% στον χάλυβα και στο αλουμίνιο «χωρίς εξαίρεση ή απαλλαγή».

Τα μέτρα αφορούν τον χάλυβα και το αλουμίνιο απ’ όπου κι αν προέρχονται, θα πλήξει ακόμη και οικονομικούς εταίρους των ΗΠΑ, που ωφελούνταν ως τώρα από απαλλαγές. Μέχρι τώρα οι χώρες αυτές ήταν η Αργεντινή, η Αυστραλία, ο Καναδάς, το Μεξικό και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Πηγή:cnn.gr