Σέρρες | Παράσταση διαμαρτυρίας των γιατρών του Νοσοκομείου «Δεν δεχόμαστε να δουλεύουμε με όρους γαλέρας»

Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν σήμερα το πρωί οι γιατροί του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών, έξω από το γραφείο του Διοικητή του Νοσοκομείου Νίκου Φαρμάκη.
Οι γιατροί ζητούν την πλήρη στελέχωση του Αναισθησιολογικού τμήματος, προκειμένου να καλυφθούν οι κενές θέσεις που υπάρχουν. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Ένωσης Νοσοκομειακών Ιατρών του Νοσοκομείου Σερρών (Ε.Ν.Ι.Ν.Σ.) Βαγγέλη Παπαμιχάλη, οι ελλείψεις σε προσωπικό δημιουργούν κίνδυνο για την υγεία και ασφάλεια γιατρών και ασθενών, καθώς καλούνται γιατροί να εφημερεύουν έξι από τις επτά ημέρες την εβδομάδα.
Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο κ. Παπαμιχάλης σημειώνει:
«Στο Αναισθησιολογικό τμήμα, ένας γιατρός έχει πάρει αναρρωτική άδεια και τη μια συνάδελφο που παραμένει της ζητούν να εφημερεύει 6 από τις 7 ημέρες την εβδομάδα….Μέχρι εδώ….Δεν ανεχόμαστε άλλο την απαξίωση και την υποτίμηση της εργασίας μας…Δεν δεχόμαστε να δουλεύουμε με όρους γαλέρας…..
Ζητάμε η Διοίκηση να βρει λύση ΤΩΡΑ!!!! Με την ασφάλεια των γιατρών και των ασθενών δεν παίζουμε….».
infonews24.gr



«Βάλε τα κουπόνια σε μαύρες σακούλες και πέτα τες μακριά»: Οι διάλογοι των γιατρών και φαρμακοποιών που εξαπατούσαν τον ΕΟΠΥΥ

Αποκαλυπτικές για τη πρακτικές τωνεγκληματικών οργανώσεων που αποτελούνταν από γιατρούς και φαρμακοποιούς και εξαπατούσαν τον ΕΟΠΠΥ μέσω εικονικών συνταγογραφήσεων είναι οι διάλογοι που αλίευσαν κατά την έρευνα τους τα στελέχη της Οικονομικής Αστυνομίας που έβαλαν φρένο στη δράση τους.

Για την υπόθεση συνελήφθησαν 17 άτομα (14 Έλληνες και τρεις αλλοδαποί), ανάμεσα τους γιατροί, φαρμακοποιοί και ένας ιατρικός επισκέπτης, ενώ οι Αρχές κατάσχεσαν περισσότερα από 9.000 φαρμακευτικά σκευάσματα και περίπου 450.000 ευρώ.

Μία από τις συνομιλίες που παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον και φέρνει στο φως το protothema.gr είναι αυτή στην οποία ακούγεται ένας από τους εμπλεκόμενους ιατρούς να μιλά με έναν συνεργάτη του για την εύρεση Ozempic το οποίο βρίσκεται σε έλλειψη.

Γιατρός: Έλα Μισέλ, πόσα Ozempic ; Πες μου

Συνεργάτης: Έλα (ακατάληπτο). Τι κάνεις φιλαράκο;

Γιατρός: Μια χαρά

Συνεργάτης: Ναι. Προσπαθώ. Ε, τώρα θυμήθηκα, ντάξει. Είναι δύο Ozempic είναι έτοιμα.

Γιατρός: Ναι;

Συνεργάτης: Και θα μπορώ και άλλα δύο.

Γιατρός: Την Κυριακή αλλά πρέπει να έρθω κάτω, να τις έχεις πάρει ήδη όμως εσύ, για να τις πάρω.

Συνεργάτης: Θα πάω τώρα να πάρω τα δύο αυτά, να τα ασφαλίζω, να το έχω στο ψυγείο μου.

Γιατρός: Ναι αυτό σου λέω, οπωσδήποτε. Πες μου τι μπορώ να κάνω για σένα;

Συνεργάτης: Όχι τίποτα, μου έστειλε κάτι Σ. αλλά κάτι άλλο που ήθελα να σου πω αν είναι αυτή η γυναίκα που σου είπα, που θέλει αυτό για την πεθερά της και ο άλλος ε. Που μας βοηθάει, που γράφουν και αυτήν την έχουμε γράψει στο όνομα της. Θα το δεις, να στο στείλω τώρα; Αν είναι πάω το εκτυπώνω.

Γιατρός: Ωραία, ωραία. Στείλ’ τα μου όλα τώρα, να τα κάνω τώρα. Εντάξει ;

Συνεργάτης: Στα έστειλα, άκου άκου, στα έστειλα του Σ. στο messenger ή στο what’s up;

«Δεν μπορεί να το γράψει γιατί έχει γραφτεί ήδη μία φορά»

Σε άλλη συνομιλία οι ίδιοι άνθρωποι μιλούν για ένα πρόβλημα που προέκυψε στο γράψιμο ενός φαρμάκου.

Συνεργάτης: Έλα Β.

Γιατρός: Μισέλ

Συνεργάτης: Ναι

Γιατρός: Στο πρώτο που δε γράφτηκε είναι γιατί μου το έχει μπλοκάρει, επειδή έχει ξαναγράψει αυτό το μήνα στο έστειλα φωτογραφία.

Συνεργάτης: Α, στείλ’ το μου στείλ’ το μου εκεί.

Γιατρός: Σου το έστειλα, σου το έστειλα φωτογραφία.

Συνεργάτης: Ναι.

Γιατρός: Και σου λέω ότι δε μπορώ να το γράψει γιατί έχει ήδη γραφτεί αυτό το μήνα. Κατάλαβες; Δεύτερη φορά. Για αυτό έγραψα μόνο το ένα. Πάω για τα υπόλοιπα

Συνεργάτης: Ναι

«Βάλε τα κουπόνια σε μαύρη σακούλα να μην φαίνεται τίποτα»

Παράλληλα αξιοσημείωτη είναι και μία συνομιλία μεταξύ ενός ζευγαριού φαρμακοποιών και μίας υπαλλήλου τους -όλοι εμπλεκόμενοι- για φάρμακα τα οποία θα πρέπει να απομακρυνθούν από την επιχείρηση.

Φαρμακοποιοί: Ρώτα αν θες.

Υπάλληλος: Ρωτήστε κύρια Μ. τον κύριο Σ., μας άφησε τα κουτιά PREGABALIN SANDOSE. Τα πετάω μακριά από το φαρμακείο;

Φαρμακοποιοί: Ε πάρε τα κουπόνια.

Υπάλληλος: Εκτός από τα κουπόνια. Τα κουπόνια θα τα βγάλω.

Φαρμακοποιοί: Τα κουπονάκια κράτα τα. Ε, και τα μεγάλα και τα μικρά, βάλ’ τα σε μαύρη σακούλα να μη φαίνεται τίποτα.

Υπάλληλος: Ωραία.

Φαρμακοποιοί: Βάλ’ τα σε μια μαύρη σακούλα.

Υπάλληλος: Ναι; Και τα πετάω μακριά από το φαρμακείο ή εδώ πέρα σε μας κοντινά;

Φαρμακοποιοί: Όχι. Μακριά εννοείται. Όσο πιο μακριά γίνεται.

Υπάλληλος: Τα παίρνω στο σπίτι μου, ντάξει

Φαρμακοποιοί: Ναι. Πάρ’ τα και πέτα τα αλλά σε μαύρη σακούλα, να μη φαίνεται τι είναι μέσα.

Υπάλληλος: Μαύρη σακούλα. Ντάξει Κύριε Σ.

«Κάνε να φανεί ότι είναι για πόνο και όχι για επιληψία»

Επιπλέον ενδιαφέρον παρουσιάζει και ένας διάλογος μεταξύ ενός εμπλεκόμενου φαρμακοποιού και μίας υπαλλήλου του στον οποίο γίνεται λόγος για ένα φάρμακο το οποίο προμηθεύονταν από το φαρμακείο του τοξικοεξαρτημένα άτομα χωρίς συνταγή.

Φαρμακοποιός: Ναι γράψε Pregabalin κάψουλες μη βάλεις milligram επίτηδες

Υπάλληλος: Δε θα βάλω τίποτα και αύριο το πρωί θα κοιτάξω αυτό που μου είπατε. Πότε γράφτηκε;

Φαρμακοποιός: Οπότε άμα κάνεις, καταρχάς μπες και δες στο ιστορικό.

Υπάλληλος: Ναι;

Φαρμακοποιός: Να δεις. Του γράφει επιληψία ή αλλού γράφει επιληψία κι αλλού γράφει πόνος;

Υπάλληλος: Εντάξει!

Φαρμακοποιός: Και πες ότι θα το ξαναγράψουμε μερικές φορές επίτηδες πες του με διάγνωση πόνου.

Υπάλληλος: Ναι;

Φαρμακοποιός: Για να φανεί ότι είναι για πόνο και όχι για επιληψία.

Υπάλληλος: Ωραία!

Φαρμακοποιός: Και θα πάρεις και την βεβαίωση και θα συνεχίσουμε να το γράφουμε πες επίτηδες.

Υπάλληλος: Για να φανεί ότι το παίρνει για πόνους! Κατάλαβα.

Φαρμακοποιός: Για να φανεί καθαρά ότι είναι για πόνο, και όχι ότι ήταν για επιληψία. Για να δημιουργηθεί νέο ιστορικό για πόνο πλέον.

«Μήπως ο γιατρός σου έδωσε τις συνταγές αλλού»

Τέλος αποκαλυπτικός είναι και ένας διάλογος μεταξύ ενός εμπλεκόμενου φαρμακοποιού και ενός συνεργάτη του για λίστες με εξάμηνες συνταγές που αγνοούνται.

Φαρμακοποιός: Ε, επειδή σου είχα δώσει αρκετές λίστες με αυτές τις εξάμηνες συνταγές

Συνεργάτης: Ναι

Φαρμακοποιός: Και δε βλέπω να έχεις φέρει. Μήπως ο γιατρός σου τις έχει δώσει αλλού;

Συνεργάτης: Όχι. Ε, θα σου στείλω τώρα. Κάποιες έχουν ΙΚΑ, θα σου στείλω

Φαρμακοποιός: Α! Μήπως έχουν ΙΚΑ με άυλη και δε γίνεται.

Συνεργάτης: Ναι ναι , θα σου στείλω μήνυμα που μου έστειλε

Φαρμακοποιός: Α! Γιατί σου είχα δώσει αρκετές λίστες εκεί αλλά δε βλέπω να έχει γράψει τίποτα ας πούμε

Συνεργάτης: Ναι ναι , μου είπε τώρα, του είπα τώρα και μου λέει, και μου λέει, έχουν ΙΚΑ μου λέει.

Φαρμακοποιός: Α, έχουν αποκτήσει ΙΚΑ για αυτό, κατάλαβα.

Συνεργάτης: Ναι , θα σου δείξω το μήνυμα που μου έστειλε, μου λέει έχουν ΙΚΑ

Φαρμακοποιός: Ναι. Οπότε δε μπορεί δηλαδή να γράψει πολλούς πλέον ας πούμε, κατάλαβα

Συνεργάτης: Ε, αν έχουν ΙΚΑ τώρα δεν, παλιά βάλαμε.

Οι καταγγελίες που τους «πρόδωσαν»

Η αντίστροφη μέτρηση για την αποδόμηση της δράσης των εγκληματικών οργανώσεων ξεκίνησε έπειτα από τις καταγγελίες δύο γυναικών που κατάλαβαν ότι κάτι δεν πάει καλά.

Συγκεκριμένα, μία ασφαλισμένη κατήγγειλε στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ότι την 28η Μαΐου 2023 έλαβε μήνυμα στο κινητό της τηλέφωνο σχετικά με έκδοση συνταγής για το φαρμακευτικό σκεύασμα Hipnosedon από έναν γιατρό (εμπλεκόμενο) η οποία εκτελέστηκε την επόμενη ημέρα σε συγκεκριμένο φαρμακείο στον Άγιο Παντελεήμονα.

Αντίστοιχα, η δεύτερη ασφαλισμένη κατήγγειλε στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ότι δεκαέξι συνταγές, περιλαμβάνουσες πλήθος φαρμάκων, εξεδόθησαν στον Α.Μ.Κ.Α. της κατά το διάστημα από 14-04-2015 έως 11-11-2015 από τον ίδιο ιατρό, οι οποίες εκτελέστηκαν άπασες σε φαρμακείο στα Σεπόλια.

Έτσι ξεκίνησε η έρευνα μέσα από την οποία αποκαλύφθηκε η δράση των εγκληματικών οργανώσεων.

Όπως διαπιστώθηκε, η παράνομη δραστηριότητα των ομάδων ξεκίνησε τουλάχιστον από τον Ιανουάριο του 2020, ενώ όπως προέκυψε, διέθεταν παρόμοιο σκοπό, τρόπο δράσης καθώς και κοινά κατά περίπτωση μέλη που δραστηριοποιούνταν παράλληλα.

Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι τα μέλη των δύο οργανώσεων έχοντας διαρκή δράση και διακριτούς ρόλους, προέβαιναν αρχικά μέσω των ιατρών- μελών τους στη συστηματική έκδοση ψευδών συνταγογραφήσεων σε Α.Μ.Κ.Α. -κυρίως αλλοδαπών- ατόμων.

Τα άτομα αυτά, είτε είχαν απομακρυνθεί από τη χώρα, είτε βρίσκονταν έγκλειστα σε Καταστήματα Κράτησης, ή φιλοξενούνταν σε διάφορες δομές, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να διαπιστώσουν τη ψευδή συνταγογράφηση. Μάλιστα, τα μέλη για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους χρησιμοποιούσαν και Α.Μ.Κ.Α. ανασφάλιστων ατόμων, καθώς η συμμετοχή τους στη δαπάνη του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ήταν μηδενική.

Στη συνέχεια, μέσω των εταιρειών/ φαρμακείων των μελών τους, προέβαιναν σε εικονικές εκτελέσεις των συνταγογραφήσεων, υπογράφοντας παραστατικά εκτέλεσης αντί των ασφαλισμένων, πλαστογραφώντας τις υπογραφές τους. Η περαιτέρω διάθεση των παρανόμως συνταγογραφημένων φαρμακευτικών σκευασμάτων πραγματοποιούνταν μέσω των φαρμακείων καθώς και των ιατρών σε πελάτες, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.

Ακολούθως, τα έσοδα από την παράνομη δραστηριότητά τους, είτε αναμιγνύονταν με νόμιμα εισοδήματα μέσω της έκδοσης εικονικών αποδείξεων λιανικής πώλησης, είτε φυλάσσονταν σε θυρίδες τραπεζικών ιδρυμάτων.

Σημειώνεται ότι, μεταξύ των φαρμάκων που ψευδώς συνταγογραφούσαν, περιλαμβάνονται ναρκωτικά καθώς και άλλες ψυχότροπες ουσίες, ενώ ορισμένα από τα φάρμακα βρίσκονται σε έλλειψη, τόσο στην ελληνική, όσο και στη διεθνή αγορά.

Από τη μέχρι τώρα έρευνα, έχει διαπιστωθεί η παράνομη χρήση –3.516– Α.Μ.Κ.Α. βάσει των οποίων εκδόθηκαν ψευδώς –90.186– συνταγές, με τη ζημία του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., να ξεπερνά τα 3.500.284,98 ευρώ.

Επιπλέον, στο πλαίσιο των ερευνών εξακριβώθηκε και η παράνομη δραστηριότητα ιδιοκτήτριας φαρμακαποθήκης, η οποία έθετε σε κυκλοφορία φαρμακευτικά σκευάσματα, τα οποία μπορούσαν να προκαλέσουν κίνδυνο στην ανθρώπινη υγεία, ενώ μέρος των σκευασμάτων αυτών τα προμηθευόταν από φαρμακείο των εγκληματικών οργανώσεων.

Σε βάρος όλων των ανωτέρω συλληφθέντων σχηματίστηκε δικογραφία για –κατά περίπτωση-, συγκρότηση – ένταξη σε εγκληματική οργάνωση, πλαστογραφία μετά χρήσεως κατ’ εξακολούθηση, ψευδή βεβαίωση, κατ’ εξακολούθηση σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και Ν.Π.Δ.Δ. με συνολικό όφελος και αντίστοιχη ζημία που υπερβαίνουν το ποσό των 120.000 ευρώ, απάτη από κοινού, κατ’ εξακολούθηση και κατ’ επάγγελμα σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και Ν.Π.Δ.Δ. με συνολικό όφελος και αντίστοιχη ζημία που υπερβαίνουν το ποσό των 120.000 ευρώ, χωρίς δικαίωμα επέμβαση σε σύστημα αρχειοθέτησης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, λήψη γνώσης των δεδομένων αυτών και χρησιμοποίηση αυτών, με συνολικό όφελος και αντίστοιχη ζημία που υπερβαίνουν το ποσό των 120.000 ευρώ, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, διακεκριμένη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών καθώς και εμπορία επιβλαβών φαρμάκων.

protothema.gr




Υπόμνημα γιατρών με προτάσεις για την έλλειψη μόνιμου ιατρικού προσωπικού στο Νοσοκομείο Λήμνου

Η Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου  Λήμνου κα Ελένη Φαρμάκη, συναντήθηκε την Παρασκευή 30.08.24 με τον Υπουργό Υγείας κ.Άδωνι Γεωργιάδη, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο νησί μας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, έγινε αναφορά στις δυνατότητες και στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Νοσοκομείο – ΚΥ Λήμνου, αλλά και στα γενικότερα προβλήματα του χώρου της υγείας, τόσο της ιατρικής κοινότητας όσο και των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού μας.

Ακολούθησε μια εποικοδομητική συζήτηση με τον Υπουργό Υγείας αλλά και με τη Γενική Γραμματέα του Υπουργείου κα Λ.Β.Βιλδιρίδη και τον Διοικητή της 2ης ΥΠΕ κο Χ.Ροϊλό, που τον συνόδευαν, σχετικά με τη δυνατότητα επίλυσης των θεμάτων που αναπτύχθηκαν και τους επιδόθηκε υπόμνημα με τις θέσεις και τα αιτήματα του ΙΣ Λήμνου.

Θέσεις και αιτήματα, όπως έχουν διαμορφωθεί από τη Γενική Συνέλευση του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου, σχετικά με τις ιδιαιτερότητες της “νησιωτικότητας” και τη θέσπιση ειδικών κινήτρων προκειμένου να στελεχωθούν επαρκώς οι Δομές Υγείας στα νησιά μας, να αναβαθμιστούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας στους πολίτες και να αυξηθεί το αίσθημα υγειονομικής ασφάλειας σε κατοίκους και επισκέπτες.

Στην ομιλία που παρέθεσε αργότερα στο ξενοδοχείο «Διαμαντίδης», ο Ι.Σ Λήμνου διαπίστωσε, ότι ο Υπουργός υιοθέτησε καταρχήν τα βασικά σημεία του υπομνήματος. Ευελπιστούμε ότι σύντομα αυτά θα εφαρμοστούν και στην πράξη.

«Ως Ιατρικός Σύλλογος Λήμνου επιδιώκουμε την εποικοδομητική συνεργασία με όλους τους Φορείς και τις Αρχές. Υπηρετώντας τον θεσμικό μας ρόλο συμμετέχουμε στον δημόσιο διάλογο, προτείνουμε, διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε για μία Λήμνο με αξιοπρεπή Δημόσια Υγεία» σημειώνει στο Δελτίο Τύπου, ο Ιατρικός Σύλλογος του νησιού.

Διαβάστε, παρακάτω, το υπόμνημα που επιδόθηκε στον Υπουργό Υγείας, από τον Ιατρικό Σύλλογο του νησιού: 

ΑΓια την αντιμετώπιση της σοβαρής έλλειψης μόνιμου ιατρικού προσωπικού στο ΓΝ-ΚΥ Λήμνου,επιβάλλεται να δοθούν ισχυρά κίνητρα  στους ιατρούς προκειμένου να υπάρξει ενδιαφέρον εκ μέρους τους για τη στελέχωσή του, όπως και των υπόλοιπων νησιωτικών δομών υγείας.

Αρχικά, θα θέλαμε να τονίσουμε το ζήτημα των αμοιβών των ιατρών του ΕΣΥ, οι οποίες παραμένουν απαξιωτικά χαμηλές και δεν ικανοποιούν τις σημερινές ανάγκες διαβίωσης, ιδιαίτερα σε νησιά όπως η Λήμνος με υψηλά ενοίκια κατοικιών, ακριβά καύσιμα, αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια και ΦΠΑ 24 %.

Εκτός από την επιτακτική ανάγκη αύξησης των μισθών ώστε να προσεγγίσουν το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ιδιαίτερα για τα Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας κατηγορίας «άγονο», επιβάλλεται η αναπροσαρμογή-αύξηση και άμεση χορήγηση του επιδόματος αγόνου γραμμής με βάση τους σημερινούς μισθούς.

Άλλα οικονομικά κίνητρα, όπως η χορήγηση στεγαστικού επιδόματος ή χαμηλότοκου δανείου για αγορά μόνιμης κατοικίας, καθώς και η φορολόγηση των τακτικών αποδοχών και των εισοδημάτων από εφημερίες με διαφορετικό συντελεστή, θα μπορούσαν να συμβάλλουν ισχυρά στην προσέλκυση των ιατρών στα νησιά.

Επιπλέον των οικονομικών, ως ισχυρά κίνητρα μπορούν να λειτουργήσουν:

α) η δυνατότητα λήψης διδακτορικών – μεταπτυχιακών, η χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών για μετεκπαίδευση ή εξειδίκευση, καθώς και η παρακολούθηση συνεδρίων με ανάληψη του κόστους από το Νοσοκομείο.
β) η προκήρυξη των κενών οργανικών θέσεων σε βαθμό Διευθυντή ή Επιμελητή Α’ και η ταχύτερη βαθμολογική εξέλιξη των ιατρών. 

Τα κίνητρα αυτά πρέπει να αφορούν όλους τους ιατρούς των Νοσοκομείων των άγονων και νησιωτικών περιοχών και όχι μόνο τους νεοδιοριζόμενους ή ιατρούς ορισμένων ειδικοτήτων, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η εύρυθμη λειτουργία του ιδρύματος σε συνθήκες ισότητας και δεοντολογίας.

Ιδιαίτερα για τα νησιωτικά Νοσοκομεία, όπως της  Λήμνου, σημαντικό είναι να μην υπάρχουν μονήρεις ειδικότητες αλλά να υπάρχουν τουλάχιστον δύο θέσεις ιατρών σε κάθε ειδικότητα, προκειμένου να δημιουργείται ένα γόνιμο και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον (ισχυρό κίνητρο για την παραμονή του ιατρού στη θέση που διορίστηκε).

Επιπρόσθετα, οι προκηρύξεις που προκύπτουν άγονες  να παραμένουν ανοιχτές έτσι ώστε να αποφεύγεται η χρονοβόρα γραφειοκρατία και να καλύπτονται άμεσα οι κενές θέσεις μόλις υπάρξει ενδιαφέρον.

Β. Οι  Αγροτικοί Ιατροί που υπηρετούν στα Αγροτικά Ιατρεία του νησιού μας είναι  επιφορτισμένοι και με την εξυπηρέτηση των Επειγόντων Περιστατικών του ΓΝ – ΚΥ Λήμνου και συμβάλλουν με αυτό τον τρόπο καθοριστικά στη λειτουργία του.

Γίνεται εμφανής η ανάγκη έγκαιρης προκήρυξης της θέσης και γρήγορης αναπλήρωσης του Αγροτικού Ιατρού που ολοκληρώνει την Υπηρεσία Υπαίθρου, προκειμένου να μη δημιουργούνται κενά στο πρόγραμμα εφημεριών και ταλαιπωρία στην εξυπηρέτηση των ασθενών. 

ΓΈνα αξιόλογο και αξιόμαχο ιατρικό δυναμικό του νησιού μας και του συλλόγου μας αποτελούν οι Στρατιωτικοί Ιατροί που υπηρετούν στο Τάγμα Υγειονομικού της 88 ΣΔΙ. Οι συνάδελφοι θα μπορούσαν, μέσω ειδικής ρύθμισης, να στελεχώσουν και να ενισχύσουν τη λειτουργία του Νοσοκομείου μας, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των περιστατικών που αφορούν σε οπλίτες, στελέχη και μέλη των οικογενειών τους,  αντιμετωπίζεται από το πολιτικό Νοσοκομείο.

Προτείνουμε, επίσης, να μεριμνήσετε έτσι ώστε, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, να μετατίθενται στη  Λήμνο Στρατιωτικοί Ιατροί με ειδικότητες, οι οποίες εκλείπουν από το Νοσοκομείο, ώστε να καλύπτονται κάποια κενά, έστω και προσωρινά.

ΔΜετά την παράθεση των θέσεών μας για τα κίνητρα που θα βοηθήσουν στη στελέχωση των “άγονων” Νοσοκομείων, θα θέλαμε να τονίσουμε πως στο οικονομικό κόστος από τη θέσπιση των παραπάνω κινήτρων θα πρέπει να συνυπολογισθεί το άμεσο όφελος τόσο από την μείωση των αεροδιακομιδών όσο και από την ελάττωση των μετακινήσεων των ασθενών και συγγενών τους  σε δομές υγείας εκτός νησιού.

Όσον αφορά  τις αεροδιακομιδές, είναι επιβεβλημένη η ίδρυση βάσης μηχανισμού αεροδιακομιδών στο Βόρειο Αιγαίο και προτείνουμε να είναι και η Λήμνος στις επιλογές σας για το σκοπό αυτό, αφού το αεροδρόμιό μας διαθέτει την αναγκαία υποδομή.

Επιπλέον,  είναι σημαντικό η διαχείριση της αεροδιακομιδής και η εξεύρεση κλίνης στο Νοσοκομείο υποδοχής του επείγοντος να γίνεται από το ΕΚΑΒ και όχι από τον εφημερεύοντα ιατρό που αδυνατεί να ανταπεξέλθει στη χρονοβόρα αυτή διαδικασία, στη φροντίδα του ασθενούς που χρήζει διακομιδής και στις ανάγκες της εφημερίας του Νοσοκομείου.

ΕΕδώ αξίζει να σημειωθεί η ανάγκη διασύνδεσης του Νοσοκομείου μας με συγκεκριμένες δομές Τριτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας της ηπειρωτικής χώρας,  προκειμένου τόσο τα επείγοντα περιστατικά όσο και αυτά που παραπέμπονται για περαιτέρω έλεγχο να εξυπηρετούνται πιο άμεσα και αποτελεσματικά.

Πηγή : limnosfm100.gr




Βήμα πίσω από τον Άδωνι Γεωργιάδη | Δεν θα εκδώσει την απόφαση για αποκλεισμό των γιατρών από την ηλεκτρονική συνταγογράφηση

Ένα βήμα πίσω φαίνεται πως κάνει ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης στο «μέτωπο» που έχει ανοίξει με τους ιδιώτες γιατρούς τους οποίους απειλούσε μέχρι προσφάτως, για αποκλεισμό από το σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στην περίπτωση που δεν συνέβαλαν στο ΕΣΥ, ώστε να καλυφθούν τα κενά στα νοσοκομεία.

Ο υπουργός Υγείας μετά τις κοινωνικές αναταράξεις που προκλήθηκαν αλλά και την αναστάτωση στο Μέγαρο Μαξίμου- όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές του ethnos.gr, δήλωσε σήμερα ότι δεν πρόκειται να εκδώσει την υπουργική απόφαση για αποκλεισμό των γιατρών από την ηλεκτρονική συνταγογράφηση καθώς βρέθηκαν -όπως υποστήριξε- γιατροί ιδιώτες σε επτά από τις οχτώ περιοχές που παρουσιάζουν κενά στις δημόσιες δομές

Ο υπουργός Υγείας μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση σημείωσε ότι βρέθηκαν οι απαραίτητοι γιατροί, χωρίς ωστόσο να αναφερθεί στον αριθμό τους. Πρόβλημα εξακολουθεί να αποτελεί η νήσος Κως όπου δεν έχουν βρεθεί ακόμα ιδιώτες για να καλύψουν τις εφημερίες στο νοσοκομείο του νησιού.

Παρατηρήσεις Μητσοτάκη σε Γεωργιάδη για την κόντρα με τους γιατρούς

Πάντως, υψηλόβαθμες κυβερνητικές πηγές του ethnos.gr αναφέρουν ότι ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης κατά τη συνάντηση του χθες με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη πριν αποχωρήσει για το Παρίσι, δέχθηκε παρατηρήσεις σχετικά με τον χειρισμό της υπόθεσης καθώς η κόντρα που άνοιξε ο υπουργός Υγείας έχει προκαλέσει και εσωκομματικές έριδες.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι αρκετοί «γαλάζιοι» βουλευτές διαμαρτυρήθηκαν στα υψηλόβαθμα κυβερνητικά κλιμάκια για το «μέτωπο» που άνοιξε ο Άδωνις Γεωργιάδης με τους γιατρούς, μία κοινωνική τάξη που βρίσκεται πολύ κοντά στην κυβερνώσα παράταξη.

Σήμερα και τη Δευτέρα πάντως οι ιδιώτες γιατροί όλης της χώρες καλούνται από τους Ιατρικούς Συλλόγους να δίνουν μόνο χειρόγραφες συνταγές και να μην χρησιμοποιούν το σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης ως μία συμβολική κίνηση αντίδρασης στη διάταξη που προωθεί ο υπουργός Υγείας για τον αποκλεισμό τους από το σύστημα αλλά και από τον ΕΟΠΥΥ. Ο Άδωνις Γεωργιάδης με τη σειρά του επανέλαβε σήμερα την έκκληση προς τον ιατρικό κόσμο να μην διακόψει την ηλεκτρονική συνταγογράφηση προς τους ασθενείς.

ethnos.gr




Προκηρύσσονται 704 θέσεις ειδικευμένων γιατρών σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης του προσωπικού των υγειονομικών δομών σε όλη τη χώρα, υπεγράφη χθες, Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2024, η απόφαση για την προκήρυξη 704 θέσεων ειδικευμένων ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ. επί θητεία, διαφόρων βαθμών και ειδικοτήτων.

Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε: «Η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού των νοσοκομείων, τόσο σε ιατρικό όσο και σε νοσηλευτικό προσωπικό, αποτελεί για εμάς ύψιστη προτεραιότητα. Όπως έχουμε ήδη εξαγγείλει, το 2024 θα γίνουν συνολικά 6.500 προκηρύξεις μόνιμων θέσεων υγειονομικού προσωπικού. Στόχος μας είναι οι προκηρύξεις αυτές να προχωρήσουν με ταχείς ρυθμούς αλλά και με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες του ΕΣΥ. Μόνο έτσι θα εξασφαλίσουμε την ταχύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών και την αντιμετώπιση δυσλειτουργιών σε τμήματα και κλινικές ανά τη χώρα».

Ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους δήλωσε: «Πιστοί στις δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ενισχύουμε το ανθρώπινο δυναμικό του ΕΣΥ με νέες προσκλήσεις και κίνητρα. Τόσο οι 704 νέες θέσεις ειδικευμένων ιατρών, όσο και οι 2.145 θέσεις νοσηλευτικού προσωπικού που προκηρύξαμε την προηγούμενη εβδομάδα, θα δώσουν νέα δυναμική στα νοσοκομεία μας. Συνεχίζουμε με επιμονή και αφοσίωση τις μεταρρυθμίσεις μας στον τομέα της υγείας με στόχο την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους συμπολίτες μας μέσα από ένα πιο αποτελεσματικό και πιο δυνατό ΕΣΥ».

Η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν-Βενετία Βιλδιρίδη δήλωσε: «Όπως και με τις θέσεις του νοσηλευτικού προσωπικού, για την ορθολογική και αποτελεσματική κατανομή των θέσεων ιατρικού προσωπικού στα νοσοκομεία του ΕΣΥ, ζητήθηκαν και αξιολογήθηκαν τα αιτήματα των νοσοκομείων, με βάση τις ελλείψεις και τις ανάγκες τους, αλλά και το σύνολο των υπηρετούντων ιατρών, μόνιμων και επικουρικών στις οικείες ειδικότητες. Ασφαλώς και για την προτεραιοποίηση των αιτημάτων συνεκτιμήθηκαν και λειτουργικοί δείκτες, όπως η πληρότητα των τμημάτων, ο αριθμός των εισαγωγών και ο ΜΟ ημερών νοσηλείας».

Εντός των επόμενων ημερών, θα προκηρυχθούν περίπου 100 θέσεις ειδικευμένων ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ. διαφόρων ειδικοτήτων στον βαθμό του Συντονιστή Διευθυντή.

Πηγή: Newsbeast.gr




«Παγώνουν» για 48 ώρες τα νοσοκομεία της χώρας λόγω της πανελλαδικής απεργίας γιατρών και εργαζομένων

Φρένο για 48 ώρες πατούν σήμερα, Τετάρτη (29/11) και αύριο Πέμπτη 30 Νοεμβρίου οι υπηρεσίες στα νοσοκομεία της χώρας μας εξαιτίας της πανελλαδικής απεργίας των γιατρών και των εργαζομένων.

Ειδικότερα σε 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση προχωρά σήμερα και αύριο, η Ομοσπονδία Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ), ενώ πανελλαδική στάση εργασίας για την Πέμπτη ανακοίνωσε και η Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ). Κινητοποιήσεις θα πραγματοποιηθούν σήμερα από εργαζόμενους σε όλα τα νοσοκομεία της χώρας.

Στις 12 το μεσημέρι της Πέμπτης, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων γιατροί και εργαζόμενοι πραγματοποιούν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Υγείας.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ στηρίζει την διήμερη Πανελλαδική Πανυγειονομική κινητοποίηση που γίνεται από την ΟΕΝΓΕ και την ΠΟΕΔΗΝ.

Καλεί τους εργαζόμενους του δημοσίου να συμμετέχουν στις συγκεντρώσεις που θα γίνουν σε όλη τη χώρα για την υπεράσπιση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας.

Τα αιτήματα της κινητοποίησης είναι:

  • «Διπλασιασμός μισθών – αποζημίωσης των εφημεριών.
  • Αυτοτελής φορολόγηση των εφημεριών. Αφορολόγητες πρόσθετες εφημερίες.
  • Διπλασιασμός προσωπικού. Ταυτόχρονη προκήρυξη του συνόλου των κενών οργανικών θέσεων ανά ειδικότητα. Μοναδική προϋπόθεση πτυχίο και τίτλος ειδικότητας. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • Καμία απόλυση παρατασιακού ειδικευόμενου.
  • Να μην συγχωνευτεί, κλείσει κανένα τμήμα, καμία κλινική, κανένα νοσοκομείο.
  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για το δημόσιο σύστημα υγείας».

Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΟΕΔΗΝ καλύπτει τις δράσεις των Σωματείων που θα γίνουν κατά το διήμερο των κινητοποιήσεων 29 και 30 Νοεμβρίου 2023 που έχει αποφασίσει το Γενικό Συμβούλιο.

Τα αιτήματα που διεκδικούν:

• ΙΣΧΥΡΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ – ΠΡΟΝΟΙΑ – ΕΚΑΒ
• ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ
• ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΑ ΒΑΡΕΑ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
• ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ
• ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ
• ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ – ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ




Συνάντση των γιατρών των νοσοκομείων ΑΜ-Θ στην Καβάλα

Οι Ενώσεις Νοσοκομειακών Γιατρών των Νοσοκομείων Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης, Κομοτηνής  Αλεξανδρούπολης και Διδυμοτείχου κατά την  κοινή μας σύσκεψη στο Νοσοκομείο της Καβάλας σήμερα 15/11/23 και έπειτα από την γνωστοποίηση των προβλημάτων των Νοσοκομείων μας και την ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων καταλήξαμε στα εξής:

Είναι κοινή μας διαπίστωση πως το πρόβλημα υποστελέχωσης στο ΕΣΥ θα αποκατασταθεί μόνο με την προκήρυξη όλων των κενών οργανικών θέσεων συνδυασμένη με την άμεση και δραστική αύξηση των μισθών μας στα επίπεδα πρό του 2012 για να καταστεί το ΕΣΥ ελκυστικό στους νέους Γιατρούς. Επίσης η απαράδεκτη αποζημίωση των τριών ευρώ ανά ώρα εφημέρευσης θα πρέπει να αποκατασταθεί στα επίπεδα που αρμόζει στο έργο που προσφέρει ο εφημερεύων Γιατρός ενώ είναι κόντρα στην κοινή λογική να υπερφορολογούνται οι επιπρόσθετες εφημερίες που πραγματοποιούνται από τους Γιατρούς για να μην καταρρεύσουν τα Νοσοκομεία. Επίσης ζητούμε να μας προστατεύσουν οι Διοικήσεις των Νοσοκομείων η ΥΠΕ και το Υπουργείο  από τα φαινόμενα λεκτικής και σωματικής βίας εις βάρος μας στους χώρους των Νοσοκομείων ενώ θα πρέπει να αυστηροποιηθεί το νομικό πλαίσιο που αφορά τη βία στους Νοσοκομειακούς χώρους.

Όσον αφορά τα προβλήματα των Νοσοκομείων μας πιστεύουμε πως το κυριότερο πρόβλημα που είναι αυτό της υποστελέχωσης εκτός των γενικών μέτρων που προαναφέραμε, συγκεκριμένα στην περιφέρειά μας μπορεί αντιμετωπιστεί και με την μετατροπή του καθεστώτος όλων των Νοσοκομείων του ΕΣΥ της ΑΜΘ σε άγονα. Με τον τρόπο αυτό θα δώσουμε επιπλέον κίνητρο να καταστούν τα Νοσοκομεία μας ελκυστικά στις προκηρύξεις που θα ακολουθήσουν.

Επίσης οι μεγάλες ελλείψεις προσωπικού ιδιαίτερα στα Νοσοκομεία Δράμας και Ξάνθης δημιουργούν ένα ντόμινο μετακινήσεων που επηρεάζει τα Νοσοκομεία όλης της Περιφέρειας. Στο σημείο αυτό πιστεύουμε ότι η όλη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί εγκυμονεί σοβαρούς πια κινδύνους για τη Δημόσια Υγεία και θα πρέπει να παρέμβουν οι αρμόδιοι για τη διασφάλιση της.. Αφενός οι Παθολογικές κλινικές Δράμας και Ξάνθης λειτουργώντας με έναν ή δύο μόνιμους Γιατρούς βρίσκονται κάτω από τα όρια ασφαλείας, αφετέρου οι μετακινήσεις Γιατρών από τα Νοσοκομεία Καβάλας, Κομοτηνής αποδυναμώνουν τις κλινικές από τις οποίες μετακινούνται ενώ τους υποχρεώνουν να υπερβούν το νόμιμο όριο εφημέρευσης τους καθώς ήδη κάνουν  το μέγιστο αριθμό εφημεριών προκειμένου να στηρίξουν τις κλινικές τους. Αυτός ο συνδυασμός δημιουργεί συνθήκες επικίνδυνες για τη ζωή των ασθενών καθώς οι παρεχόμενες παροχές υγείας απέχουν πολύ από αυτές που θα έπρεπε να είναι.

Δηλώνουμε όλες οι Ενώσεις με μία φωνή πως οι Νοσοκομειακοί Γιατροί  είμαστε ενωμένοι απέναντι στα προβλήματα. Είμαστε και τα έξι Νοσοκομεία ένας ενιαίος Υγειονομικός χώρος, δεν υπάρχει πρόβλημα στο ένα Νοσοκομείο που να μην επηρεάζει τα υπόλοιπα, γι’ αυτό και το κάθε Νοσοκομείο το αντιμετωπίζουμε σα Νοσοκομείο μας. Τα προβλήματα και ο αγώνας για λύσεις θα είναι κοινός για όλους.

Οι Ενώσεις Νοσοκομειακών Γιατρών :

Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης, Κομοτηνής, Θράκης (Αλεξανδρούπολης και Διδυμοτείχου)




Πιλοτικό πρόγραμμα για τον επαναπατρισμό γιατρών – Κίνητρα για παθολόγους και γενικούς γιατρούς

Ένα πλέγμα κινήτρων για να παραμείνουν οι νέοι γιατροί στην Ελλάδα, να ενισχυθούν οι ειδικότητες της Παθολογίας και της Γενικής Ιατρικής, αλλά και να επιστρέψουν Έλληνες γιατροί από το εξωτερικό, ανακοίνωσε το υπουργείο Υγείας.

«Η Ελλάδα χάνει ιατρικό προσωπικό. Παρόλο που βγαίνουν προκηρύξεις για την κάλυψη θέσεων, καταλήγουν άγονες. Σήμερα, κάνουμε ένα βήμα με παροχή ισχυρών κινήτρων, όχι μόνο οικονομικών, για να παραμείνουν οι νέοι γιατροί στην Ελλάδα και να επιλέξουν δύο ειδικότητες που σπανίζουν, της Παθολογίας και της Γενικής Ιατρικής» τόνισε η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη, σε συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο Υγείας, την Παρασκευή (20/10/2023).

Στο επίκεντρο των αλλαγών βρίσκεται η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) και ο θεσμός του προσωπικού γιατρού, στον οποίο θα ενταχθεί η υπηρεσία υπαίθρου, το γνωστό «αγροτικό». Οι απόφοιτοι των Ιατρικών Σχολών, μετά την απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος και πριν από την ειδικότητα, θα υπηρετούν ως προσωπικοί γιατροί με υποχρεωτική θητεία, ενώ θα υπάρχουν κίνητρα για να επιλέξουν στη συνέχεια Παθολογία ή Γενική Ιατρική. Οι προς πλήρωση θέσεις θα βγαίνουν σε επίπεδο Δήμου, με βάση τον πληθυσμό. Με βάση αυτό το μοντέλο, τους επόμενους μήνες θα ανοίξουν 1.270 θέσεις προσωπικών γιατρών, ενώ υπολογίζεται ότι μέσα στο 2024, συνολικά 2.500 νέοι προσωπικοί γιατροί θα ενταχθούν σταδιακά στο σύστημα. Έτσι, το υπουργείο Υγείας φιλοδοξεί να ξεπεράσει το σκόπελο της απροθυμίας των ιδιωτών γιατρών να ενταχθούν στο σύστημα, με αποτέλεσμα να μένει μεγάλο τμήμα των δικαιούχων πολιτών -κυρίως στα αστικά κέντρα- ακάλυπτο.

Οι νέοι γιατροί που θα ακολουθήσουν την ειδικότητα της Παθολογίας και της Γενικής Ιατρικής, θα έχουν ετήσια αποζημίωση 30.000 ευρώ (45.000 ευρώ μεικτά). Κατά τη διάρκεια της ειδικότητας, θα μπορούν να συνεχίσουν να είναι προσωπικοί γιατροί. Μάλιστα, σε συνεννόηση με το υπουργείο Παιδείας, θα επιχειρηθεί μια αναμόρφωση της ειδικότητας της Παθολογίας σε σχέση με την ΠΦΥ, με την ίδρυση πανεπιστημιακών μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Στόχος είναι να αυξηθεί το ποσοστό των αποφοίτων που επιλέγουν αυτές τις δύο ειδικότητες, το οποίο σήμερα είναι 6% και να φτάσει στον ευρωπαϊκό μέσο όρο στο 26%.

Σημειώνεται ότι τα κίνητρα που έχουν ήδη θεσμοθετηθεί, για παράδειγμα για τους γιατρούς των νησιών, θα συνεχίσουν να ισχύουν.

Η νέα φιλοσοφία του θεσμού του προσωπικού γιατρού απομακρύνεται από το σύστημα των «ποινών» -που άλλωστε δεν εφαρμόστηκε- και συνδέεται με την πρόληψη αλλά και την κοινωνική φροντίδα. Για παράδειγμα, θα προβλέπονται μπόνους για τους γιατρούς που θα παραπέμπουν δικαιούχους πολίτες στα προληπτικά προγράμματα (πχ. το πρόγραμμα «Φώφη Γεννηματά» κατά του καρκίνου του μαστού). Σε αυτό το οργανωμένο δίκτυο παραπομπών, ρόλο-κλειδί θα παίζει ο βοηθός συντονιστής φροντίδας, ο οποίος θα δρα υποστηρικτικά, δίπλα σε κάθε προσωπικό γιατρό στην καθημερινή του εργασία και θα διευκολύνει τους ασθενείς στην πλοήγηση τους στο εθνικό σύστημα υγείας. Επίσης, θα διασφαλίζει την ολιστική κάλυψη των αναγκών τους, μέσω της διασύνδεσής τους με τις κοινωνικές υπηρεσίες, όπως είναι η κατ’ οίκον φροντίδα.

Παράλληλα, θα ξεκινήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα επαναπατρισμού Ελλήνων γιατρών, οι οποίοι εργάζονται στην Κύπρο ή τη Μεγάλη Βρετανία. Οι γιατροί που θα επιστρέψουν, θα έχουν μειωμένη φορολόγηση και οι ετήσιες απολαβές τους θα κυμαίνονται μεταξύ 100.000 και 150.000 ευρώ. Και σε αυτήν την περίπτωση, οι ειδικότητες που θα επιλεγούν θα έχουν σχέση με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.

Σύμφωνα με την Ειρήνη Αγαπηδάκη, το σχετικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή μέχρι το τέλος του έτους. Πάντως, πολλά θέματα -τεχνικά και μη- μένουν να συγκεκριμενοποιηθούν στην πορεία.




Απεργία ΑΔΕΔΥ, δασκάλων, καθηγητών, εργαζομένων στα νοσοκομεία, νοσοκομειακών γιατρών, ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας

Σε 24ωρη απεργία προχωρά αύριο, Πέμπτη, η ΑΔΕΔΥ και άλλα εργατικά σωματεία που διαμαρτύρονται για τις διατάξεις του εργασιακού νομοσχεδίου.

Η ΑΔΕΔΥ καλεί σε συγκέντρωση στις 10:30 το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος ενώ το Εργατικό Κέντρο Αθήνας και το ΠΑΜΕ καλούν για την ίδια ώρα στην πλατεία Συντάγματος. Στη Θεσσαλονίκη η απεργιακή συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί στις 10:30 στο Άγαλμα Βενιζέλου

Από τα μέσα μαζικής μεταφοράς τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις έχουν ανακοινώσει οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία οι οποίοι θα προχωρήσουν σε στάση εργασίας από την έναρξη βάρδιας μέχρι τις 9 το πρωί και απο τις 9 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας. Πρακτικά τα λεωφορεία θα κινούνται από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ.

Στην απεργία αποφάσισε να συμμετάσχει και η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ.

Τα τρόλεϊ θα κινούνται μεταξύ 9:00-21:00 λόγω στάσεων εργασίας των εργαζομένων από την έναρξη της βάρδιας 5.00 π.μ. ως τις 9:00 π.μ. και από τις 21:00 έως τη λήξη της βάρδιας (00:00).

Στην 24ωρη πανελλαδική απεργία έχουν ανακοινώσει ότι θα λάβουν μέρος, επίσης, και οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας αλλά και οι ναυτεργάτες, οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στις 10 το πρωί έξω από το εργατικό κέντρο Πειραιά.

Λόγω της κινητοποίησης των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας αναμένονται αλλαγές σε πτήσεις των αεροπορικών εταιρειών  οι οποίες σε προηγούμενες αντίστοιχες απεργίες ενημέρωναν επιβάτες με εισιτήρια σε πτήσεις που επηρεάζονταν με μήνυμα από την εταιρεία ή από τα αντίστοιχα ταξιδιωτικά γραφεία μέσω των οποίων προμηθεύτηκαν τα εισιτήριά τους. Για την ώρα, πάντως, δεν υπάρχουν ανακοινώσεις από Aegean και Olympic Air,

Στην απεργία έχουν δηλώσει συμμετοχή ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, τα συνδικαλιστικά σωματεία καθηγητών γυμνασίων-λυκείων και δασκάλων.

Στις κινητοποιήσεις και οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία αλλά και οι νοσοκομειακοί γιατροί καθώς ΠΟΕΔΗΝ και ΕΙΝΑΠ συμμετέχουν στην απεργία με το επιχείρημα ότι «το νομοσχέδιο θεσπίζει διατάξεις που καταργούν το 8ωρο, την πενθήμερη εργασία και ποινικοποιούν τη συνδικαλιστική δράση».

 




Παγώνη: Άμεσες προσλήψεις και περιορισμός μετακινήσεων γιατρών σε νησιά και περιφέρεια

«Έχουμε επισημάνει εδώ και πάρα πολύ καιρό ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στα νοσοκομεία με ειδικευμένους γιατρούς οι οποίοι παραιτούνται», ανέφερε η πρόεδρος του ΕΙΝΑΠ κα Παγώνη, μιλώντας στην εκπομπή ΕΡΤNEWS UPDATE.

«Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά ότι υπάρχουν πάνω από 5.000 μόνιμες κενές οργανικές θέσεις ειδικευμένων, οι οποίες πρέπει να προκηρυχθούν. Γι’ αυτό λοιπόν υπάρχουν κενά στα νοσοκομεία και ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό ειδικότητα της Παθολογίας», είπε η κα Παγώνη, προσθέτοντας πως η μετακινήσεις γιατρών σε νοσοκομεία νησιών και της περιφέρειας, έχουν δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στους γιατρούς, οι οποίοι αναγκάζονται είτε να παραιτηθούν, είτε να δραστηριοποιηθούν στον ιδιωτικό τομέα ή το εξωτερικό.

Η λύση στο πρόβλημα είναι η άμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού σύμφωνα με την Ματίνα Παγώνη. «Το θέμα του μισθολογίου είναι επίσης σημαντικό. Πρέπει να σταματήσουν οι μετακινήσεις και οι αποσπάσεις γιατρών από το ένα νοσοκομείο στο άλλο και ιδιαίτερα στην επαρχία και στα νησιά», προσέθεσε.

«Καταλαβαίνετε ότι κάθε γιατρός έχει οικογένεια, έχει και υποχρεώσεις εκτός από τη δουλειά του στο νοσοκομείο και δεν μπορεί να μετακινείται με εντέλλεσθε από το ένα νοσοκομείο στο άλλο επειδή υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού. Ο γιατρός έχει μία σοβαρή δουλειά με ασθενείς τους οποίους είναι υποχρεωμένος απέναντί του να αντιμετωπίσει και να λύσει τα προβλήματα. Και οι μετακινήσεις αυτές δεν είναι λύση».

Όσον αφορά την άφιξη του νέου εμβολίου για τον κορονοϊό από την Αμερική, η κα Παγώνη δήλωσε πως ο ιός είναι είναι εδώ, υπό παραλλαγές, την τωρινή παραλλαγή Eris. «Γίνονται πολλές μελέτες, προχωρούν τα στάδια για το εμβόλιο, γιατί για κάθε εμβόλιο πρέπει να προχωρήσουν οι τρεις φάσεις για να δούμε τι παρενέργειες μπορεί να έχει και να εγκριθεί μέχρι την τελική υπογραφή. Πιστεύω ότι όλα αυτά προχωρούν. Θα μας ενημερώσει και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και η ομάδα η οποία ασχολείται με τους εμβολιασμούς για να προχωρήσουμε και να δούμε τι θα γίνει.

Τέλος, τόνισε πως αυτές τις μέρες απαιτείται προσοχή, λόγω της νέας μετάλλαξης Eris, προκειμένου να μην υπάρξει εκτεταμένη διασπορά της.