Γεωργιάδης: Ρυθμίζουμε τα προβλήματα για ένα καλύτερο ΕΣΥ

Όλες οι προβλέψεις του ερανιστικού νομοσχεδίου, ρυθμίζουν χρόνια ζητήματα και προβλήματα, που αν δεν τα ρυθμίσουμε, δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει το σύστημα σωστά, ανέφερε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την ενίσχυση του ΕΣΥ και την παρακολούθηση της φαρμακευτικής δαπάνης, σημειώνοντας ότι δεν υπάρχει λόγος ουσιαστικός για να μην ψηφίσει τις ρυθμίσεις αυτές η αντιπολίτευση.

Ο υπουργός Υγείας επεφύλασσε, για μια ακόμα φορά, αιχμηρή κριτική για την στάση του ΠΑΣΟΚ.

«Το ΠΑΣΟΚ δεν έχει ψηφίσει τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία που ξεκινήσανε σήμερα, γιατί, κατά την πρώτη δικαιολογία του κ. Ανδρουλάκη στον Σκάι το Σάββατο, έπρεπε οι πόροι του ΤΑΑ να πάνε στην ανανέωση του κτηριακού και ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού του ΕΣΥ. Εμείς έχουμε ήδη δεσμεύσει 500 εκατομμύρια του ΤΑΑ για τον κτιριολογικό εξοπλισμό και 93 νοσοκομεία, τα ανακαινίζουμε και έχουμε δεσμεύσει και 100 εκατομμύρια για αγορά ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού. ‘Αρα η επιθυμία του κ. Ανδρουλάκη είναι προσχηματική», είπε ο υπουργός Υγείας και συνέχισε: «Το δεύτερο που άκουσα από τον Παύλο Χρηστίδη, ήταν ότι τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία δεν τους αρέσουνε, γιατί τα χειρουργεία θέλουν να γίνονται πρωί. Εάν ο φόβος είναι ότι θα μεταφέρονται επεμβάσεις πρωινές προς το απόγευμα, αυτός ο φόβος είναι λανθασμένος διότι για να έχει μια κλινική το δικαίωμα να διενεργεί απογευματινά χειρουργεία, θα πρέπει να έχουν την ίδια μηνιαία παραγωγή χειρουργείων που είχαν πριν».

«Αν δεν μπορείτε να ψηφίσετε ναι στα απογευματινά δωρεάν χειρουργεία, ε σε τι θα πείτε ναι ρε παιδιά; Στα επί πληρωμή χειρουργεία δεν ψηφίσατε. Όταν σας είπα ότι τα είχατε νομοθετήσει επί Αλέκου Παπαδόπουλου, μου λέγατε όχι, γιατί ο Αλέκος Παπαδόπουλος τα είχε πιο φθηνά. Και διαφωνήσατε μαζί μου γιατί λέγατε είναι ακριβά. Και όταν τα κάναμε δωρεάν, πάλι είπατε όχι για τα δωρεάν», είπε ο υπουργός Υγείας.

Προηγουμένως, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Μάντζος, είπε ότι έχουμε ένα ΕΣΥ που δεν μπορεί να κάνει τα πρωινά τακτικά χειρουργεία, δεν μπορεί να κάνει τα απογευματινά, αλλά τα δίνει σε ιδιωτικά κέντρα – και τώρα, για αυτές τις ουρές που έχουν δημιουργηθεί, προσπαθεί να βρει χρήματα να τα πληρώσει. «Αυτό δεν είναι μια αστοχία πρόσκαιρη. Οφείλεται στην έλλειψη κρίσιμων ειδικοτήτων και στο γεγονός ότι έχουμε πολλές χειρουργικές αίθουσες κλειστές, όπως ομολογεί το υπουργείο Οικονομικών. Σε αυτή τη χώρα των ομολογημένων ελλείψεων, έρχεται η κυβέρνηση να ελέγξει το ΠΑΣΟΚ, ότι κάποτε θεσμοθέτησε το ΠΑΣΟΚ σε ένα εντελώς διαφορετικό σύστημα υγείας που έκανε ολοήμερα χειρουργεία, και δεν χώριζε τους ασθενείς, ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα που έχουν να πληρώσουν. Και μας εγκαλεί που δεν ψηφίσαμε μια τροπολογία που είναι ένας μόνο τίτλος. Και ήρθε χθες και έβγαλε η κυβέρνηση την ΚΥΑ και στην ΚΥΑ αναφέρεται ότι όλα θα ρυθμιστούν με μια πρόσκληση του ΕΟΠΥΥ. Ούτε στην ΚΥΑ υπάρχουν κριτήρια», είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ. Οι βουλευτές «δεν είναι συμβούλιο του στέμματος να κυρώνει τις βουλές του μονάρχη» σχολίασε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με τα όσα κατήγγειλε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης, νωρίτερα, για καθυστέρηση διενέργειας χειρουργείου σε νεογνό, ο υπουργός Υγείας κατέθεσε την έγγραφη ενημέρωση από το νοσοκομείο Παίδων Αγία Σοφία, σύμφωνα με την οποία «για ιατρικούς λόγους, έχει προγραμματιστεί χειρουργική επέμβαση αποκατάστασης στις 4.12.2024 και δεν υφίσταται καμία καθυστέρηση αναφορικά με την χειρουργική επέμβαση του νεογνού». Καθυστέρηση δεν υπάρχει, οι γιατροί το έχουν στη ΜΕΘ, το παρακολουθούν και έχουν αποφασίσει ότι η πρώτη ημερομηνία που το παιδί αυτό μπορεί να μπει χειρουργείο είναι στις 4 Δεκεμβρίου, είπε ο κ. Γεωργιάδης και ζήτησε να σταματήσει ο λαϊκισμός «πάνω στον ανθρώπινο πόνο και μάλιστα σε νεογνό».

Επίσης ο υπουργός Υγείας κατέθεσε στα πρακτικά την απόφαση ένταξης των απογευματινών χειρουργείων στο ΤΑΑ. Την απόφαση είχε ζητήσει ο κ. Πολάκης. «Λες και ο πρωθυπουργός και εγώ θα λέγαμε ότι έχουμε πάρει έγκριση από το ΤΑΑ χωρίς να την έχουμε πάρει! Αυτός ο Κλουζό, ο Παύλος ο Πολάκης, ο συνιδιοκτήτης του ΣΥΡΙΖΑ του 50%, αυτός ο Κλουζό που έχει βγάλει κλέφτες την μισή Ελλάδα και όσους δεν συμπαθεί, το πρώτο που κάνει είναι να βρίσκει έναν κλειστό φάκελο που του έχουν αφήσει ανωνύμως έξω από το γραφείο του, για να κατηγορήσει, όπως κατηγόρησε κάποτε εμένα, μετά την Λινού, μετά τον Κασσελάκη και όποιον άλλον βρει, τώρα ο Κλουζό βρήκε ότι τα απογευματινά χειρουργεία δεν έχουν μπει στο ΤΑΑ. Πάρτε λοιπόν εδώ και την απόφαση ένταξης!», είπε ο κ. Γεωργιάδης.

Σε σχέση με το άρθρο 6 του νομοσχεδίου, που ρυθμίζει την παράταση χρόνου παραμονής στην υπηρεσία, ιατρών κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας και νοσοκομειακών φαρμακοποιών, ο υπουργός υγείας, με νομοτεχνική βελτίωση συμπεριέλαβε στις προβλεπόμενες ειδικότητες όσων μπορούν να αιτηθούν παράταση παραμονής στην υπηρεσία και τους χειρουργούς (σ.σ. γενικούς χειρουργούς, νευροχειρουργούς, χειρουργική παίδων, γναθοπροσωπική χειρουργική, πλαστική χειρουργική).

protothema.gr




Γεωργιάδης: Οι νοσηλευτές θα μπουν στα βαρέα και ανθυγιεινά

Την αδικία σε βάρος των νοσηλευτών του ΕΣΥ σκοπεύει να διορθώσει η κυβέρνηση εντάσσοντάς τους στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, δεσμεύθηκε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, στην Ολομέλεια της Βουλής, την Πέμπτη (28/11/2024).

Οι νοσηλευτές θα μπουν στα βαρέα και ανθυγιεινά, η κυβέρνηση θα νομοθετήσει μόλις ολοκληρωθεί η απαιτούμενη προεργασία, είπε ο υπουργός Υγείας, απαντώντας στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Νίκο Ανδρουλάκη, σε σχέση με το περιεχόμενο τροπολογίας που κατέθεσε σήμερα το κόμμα του και προτείνει την ένταξη των νοσηλευτών στον Κανονισμό Βαρέων και Ανθυγιεινών.
«Έχω ήδη πει, πριν από εσάς, το έχω ανακοινώσει στην ΠΟΕΔΗΝ, σε δύο συναντήσεις μου, ότι για τους νοσηλευτές, θα εξομοιωθεί το καθεστώς τους και θα μπουν τα βαρέα και ανθυγιεινά. Η νομοθέτηση όμως δεν γίνεται στο πόδι. Γίνεται όπως πρέπει να είναι. Περνάει από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, έχουν μετρήσει ακριβώς πόσο μας κοστίζει, ποιους αφορά, αλλά ναι, δεσμευόμαστε ότι αυτό θα γίνει, και το έχουμε πει. Πριν από την τροπολογία σας, το έχω ανακοινώσει δύο φορές και ασφαλώς θα το κάνω όταν είμαι έτοιμος να νομοθετήσω σωστά, το ξεκαθαρίζω. Γιατί όντως οι νοσηλευτές εκεί έχουν αδικηθεί και δεν θέλω κανένας να αισθάνεται αδικημένος από το σύστημα», είπε ο υπουργός Υγείας.
Στην τροπολογία που κατέθεσε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, το ΠΑΣΟΚ αναφέρει ότι πριν από λίγες ημέρες, η κυβέρνηση απέρριψε την τροπολογία του για την υπαγωγή όλων των υγειονομικών στα βαρέα και ανθυγιεινά, «με έωλες δικαιολογίες και ανακριβή στοιχεία. Δέχθηκε όμως, με δήλωση του κ. Γεωργιάδη, ότι το αίτημα είναι δίκαιο για το νοσηλευτικό προσωπικό. Γι’ αυτό αναιρεί τη θέση του για την υπαγωγή όλων ανεξαιρέτως των υγειονομικών» και προτείνει την ένταξη των νοσηλευτών. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης είπε ότι σήμερα ένα μέρος των νοσηλευτών που εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα, υπάγονται στα βαρέα και ανθυγιεινά αλλά αυτό δεν συμβαίνει για τους νοσηλευτές που εργάζονται στα δημόσια νοσοκομεία. Προέτρεψε δε τον υπουργό Υγείας, όπως και το ΠΑΣΟΚ σήμερα κάνει ένα βήμα για συναίνεση προς όφελος του ΕΣΥ, να κάνει και η κυβέρνηση ένα βήμα συναίνεσης και να συμπεριλάβει στα βαρέα και ανθυγιεινά τους νοσηλευτές.

«Ακούστε κύριε Ανδρουλάκη, είχαμε πράγματι την περασμένη εβδομάδα μια σημαντική διαφωνία. Όχι με το όλον ΠΑΣΟΚ. Με τα δύο ΠΑΣΟΚ. Θυμίζω, είχατε καταθέσει μια τροπολογία, για 22η φορά, που ζητάγατε την συνολική ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά, όλου του προσωπικού του ΕΣΥ. Σας εξήγησα ότι αυτή είναι μια λαϊκιστική, επικίνδυνη τροπολογία για το ΕΣΥ, που όποιος σας είχε βάλει να την υπογράψετε και μάλιστα 22 φορές, ήθελε να τινάξετε το ΕΣΥ στον αέρα», είπε ο υπουργός Υγείας και πρόσθεσε: «Είχαμε διαφωνία.

Είπατε ότι λέω ψέματα και ότι δεν θα φύγει κανένας από το ΕΣΥ και ότι η τροπολογία σας θα εφαρμοζότανε μετά από 12 χρόνια. Την επόμενη μέρα, η γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού του ΠΑΣΟΚ, η κυρία Διαμαντοπούλου, είπε ότι δεν είναι 7.500 που θα φύγουν αλλά μόνο 2.000. Είπε και ότι δεν θα έπρεπε η τροπολογία του ΠΑΣΟΚ να είναι για όλο το ΕΣΥ, αλλά μόνο για κάποιους νοσηλευτές. Πράγματι, σε αυτό είπα ότι είναι ένα λογικό αίτημα. Χαίρομαι που μετά από μια εβδομάδα ο κ. Ανδρουλάκης προσχωρεί στην άποψη Γεωργιάδη και Διαμαντοπούλου. Είναι μια τάση προς τη λογική, μετά από τις 22 φορές που καταθέσατε τη λάθος τροπολογία. Ήρθατε στη Βουλή να μας πείτε σήμερα ότι 22 φορές καταθέσατε τη λάθος τροπολογία και χρειαζόταν να κάνουμε αυτή τη συζήτηση για τα καταλάβετε το σωστό».

Σε κάθε περίπτωση, σχολίασε επίσης ο κ. Γεωργιάδης, απευθυνόμενος στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, «από τα 100.000 άτομα που θέλατε να βάλετε στα βαρέα, το έχετε περιορίσει σε λίγες χιλιάδες. Είναι μια πρόοδος του ΠΑΣΟΚ, από το λαϊκιστικό προς τη σοβαρότητα. Ευχαριστώ την κυρία Διαμαντοπούλου για την όποια πινελιά σοβαρότητας έβαλε στο ΠΑΣΟΚ, με αυτή την παρέμβαση».
newsbomb.gr



Άδ. Γεωργιάδης: «Στη Διαύγεια η προκήρυξη για προσλήψεις στο Νοσοκομείο Δράμας»

Ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, ανήρτησε στο X την προκήρυξη, επισημαίνοντας ότι ελήφθησαν υπ’ όψιν οι ελλείψεις και οι ανάγκες των δευτεροβάθμιων και τριτοβάθμιων υγειονομικών δομών.

Αναλυτικά η ανάρτηση του υπουργού Υγείας, κ. Άδωνι Γεωργιάδη που αφορά και το Νοσοκομείο Δράμας: «Μόλις αναρτήθηκε στη Διαύγεια, με υπογραφή του αρμοδίου Υφυπουργού Υγείας @mthemisto, η προκήρυξη 298 θέσεων ιατρών κλάδου ΕΣΥ διαφόρων ειδικοτήτων, για τα νοσοκομεία των 7 ΥΠΕ και το ΕΚΑΒ, όντας συνεπής με την δέσμευσή μου στην Βουλή, ότι θα γινόταν μέσα σε αυτή την εβδομάδα.

Για την κατανομή των θέσεων λήφθηκαν υπόψη οι ελλείψεις και οι ανάγκες των δευτεροβάθμιων κ τριτοβάθμιων υγειονομικών δομών. Ειδικότερα, μέσω της προκήρυξης πολυάριθμων θέσεων για τα ΤΕΠ των νοσοκομείων της 1ης κ 2ης ΥΠΕ, δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για την υλοποίηση του νέου συστήματος εφημεριών, που θα λειτουργήσει από 1.11.2024 κ θα βελτιώσει σημαντικά την εξυπηρέτηση των επειγόντων περιστατικών.

Επιπλέον, προκηρύσσονται θέσεις διαφόρων ειδικοτήτων και βαθμών για κρίσιμα νοσοκομεία της περιφέρειας ενδεικτικά αναφέρω:

5 για το Γενικό Νοσοκομείο της Κω (όπως είχα δεσμευθεί κατά την επίσκεψη μου εκεί το καλοκαίρι)

7 για το Γενικό Νοσοκομείο της Δράμας (όπως δεσμεύθηκα στην Βουλή προ ολίγων ημερών) που πιστεύω ότι θα δώσουν μόνιμη λύση στα γνωστά προβλήματα του εκεί Νοσοκομείου

7 για το Γενικό Νοσοκομείο της Σπάρτης, το οποίο και αντιμετώπιζε οξύ πρόβλημα για αρκετό καιρό

Ευελπιστούμε ότι τα πρόσφατα σημαντικά ενισχυμένα οικονομικά κίνητρα, που θεσπίστηκαν με την ΚΥΑ για τις Άγονες περιοχές, για τους ιατρούς κλάδου ΕΣΥ που υπηρετούν σε προβληματικές και άγονες περιοχές, καθώς και η ταυτόχρονη πρόσκληση πολλών θέσεων, όπως όλοι οι εμπλεκόμενοι μας είπαν ότι έπρεπε να κάνουμε, ώστε να μην υπάρχει ο φόβος εγκλωβισμού των ιατρών στο Νοσοκομείο, θα προσελκύσουν τελικά το ενδιαφέρον του ιατρικού προσωπικού της χώρας μας, ώστε να ανταποκριθεί στο κάλεσμα του Υπουργείου Υγείας και να καλυφθούν οι θέσεις στις περιοχές αυτές. Σημειώνω ότι ήδη ισχύει η μείζονα μεταρρύθμιση της παράλληλης δυνατότητας ασκήσεως και ιδιωτικού έργου των ιατρών του ΕΣΥ και άρα έχοντας κάποιος την μονιμότητα στο Νοσοκομείο, δεν στερείται της επιθυμίας του να εργάζεται και επιπλέον αλλού, εφόσον όμως πρώτα καλύπτει όλες τις υποχρεώσεις του προς το ΕΣΥ.

Σύντομα θα καταθέσουμε στην Βουλή τροπολογία και με τα θεσμικά κίνητρα για τις Άγονες περιοχές ώστε να κλείσουμε τον κύκλο των παρεμβάσεων μας για τις περιοχές αυτές.

Στο νέο ΕΣΥ που χτίζουμε, χρειαζόμαστε τη σύμπραξη όλων και θα τα καταφέρουμε. Είμαι πολύ αισιόδοξος»




Άδωνις Γεωργιάδης: Προανήγγειλε νέο σύστημα με κωδικό ΟΤΡ για συναίνεση στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση

Σε αλλαγές στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφηση σχεδιάζει να προχωρήσει το υπουργείο Υγείας, όπως δήλωσε το πρωί της Τρίτης ο Άδωνις Γεωργιάδης στη σκιά της μεγάλης απάτης σε βάρος του ΕΟΠΥΥ.

Όπως είπε ο υπουργός Υγείας «παρά την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, τεχνικά δύναται, με ΑΜΚΑανθρώπου που δεν μπορεί να το δει και να σε καταγγείλει, να κάνεις εικονικές συνταγογραφήσεις».

Γι’ αυτό, όπως εξήγησε, σχεδιάζεται ένα νέο σύστημα ασφαλείας, το οποίο αφορά στην αποστολή κωδικού OTP στο κινητό για συναίνεση στη συνταγογράφηση, διαδικασία που ακολουθείται ήδη σε τραπεζικές συναλλαγές.

Ο υπουργός Υγείας, μάλιστα, διεμήνυσε «θα τους ελέγξουμε όλους» αναφέροντας ότι ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα και σε άλλες περιοχές, όπου γιατροί προχωρούν σε ηλεκτρονική συνταγογράφηση που υπερβαίνει κατά πολύ τον μέσο όρο των συνταγογραφήσεων άλλων γιατρών της ίδιας ειδικότητας.

protothema.gr




Αδ. Γεωργιάδης | Διερευνητικές εργασίες για ΜΕΘ Παίδων στην Αλεξανδρούπολη

Ο υπουργός Υγείας απάντησε στην πρόσφατη γραπτή ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ.

Αινιγματική ήταν η απάντηση του υπουργού Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη σε πρόσφατη γραπτή ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Ιλχάν Αχμέτ, με την οποία ο πολιτικός ζητά να μάθει, εάν θα προχωρήσει η δημιουργία Μονάδας Εντατικής Θεραπείας Παίδων στο Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης. Θυμίζουμε ότι ήδη υπάρχει πίεση από τους Ιατρικούς Συλλόγους ΑΜΘ και τον Δήμο Αλεξανδρούπολης προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ ρητά διατυπωμένη είναι η πρόθεση της Gastrade να δωρίσει τον κατάλληλο εξοπλισμό για τουλάχιστον δύο κλίνες.

«Η 4ηΥΠΕ σε συνεργασία και συνεννόηση με το Υπουργείο Υγείας έχει ξεκινήσει διερευνητικές διαδικασίες για την δυνατότητα εγκατάστασης και λειτουργίας ΜΕΘ Παίδων, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των πολιτών της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης», αναφέρει στη γραπτή του απάντηση ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης.

Τα στοιχεία και το αινιγματικό συμπέρασμα
Θυμίζουμε ότι στη Βόρεια Ελλάδα λειτουργεί μία Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Παίδων στο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ιπποκράτειο, με προβλεπόμενες 10 κλίνες εκ των οποίων ανεπτυγμένες και σε λειτουργία είναι 8 κλίνες.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας υπηρετούν συνολικά 11 ιατροί, εκ των οποίων 2 επικουρικοί και 2 ειδικευόμενοι. Υπηρετούν συνολικά 33 νοσηλευτές, εκ των οποίων οι 9 είναι επικουρικοί. Επιπλέον, υπηρετούν 2 υπάλληλοι λοιπό επικουρικό προσωπικό. H μέση πληρότητα της κλινικής μόλις αγγίζει το 58%. Πιο συγκεκριμένα: 2021 ήταν 55%, 2022 ήταν 52%, 2023 ήταν 58%. «Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι, σε επίπεδο εξυπηρέτησης των αναγκών της ευρύτερης περιοχής της Βορείου Ελλάδας, η λειτουργούσα ΜΕΘ Παίδων καλύπτει τις ανάγκες», σημειώνει ο υπουργός Υγείας.

Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη α) ότι στη Βόρεια Ελλάδα δεν λειτουργεί αμιγώς παιδιατρικό Νοσοκομείο για την ολιστικήαντιμετώπιση των παιδιατρικών ασθενών καιβ) ότι πέραν των στατιστικών στοιχείων λαμβάνονται υπόψη και παράμετροι όπως ηαναγκαστική μετακίνηση της οικογένειας των παιδιών που νοσηλεύονται στη ΜΕΘ, η απόσταση για την διακομιδή κλπ, στο νέο Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο –Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, όπου θα λειτουργήσουν και παιδιατρικές χειρουργικές κλινικές όπως η ΠαιδοΝευροχειρουργική, ΠαιδοΚαρδιοχειρουργική, κλπ, έχουν προβλεφθεί και θα αναπτυχθούν συνολικά 3 τομές των 11 κλινικών έκαστος, σύνολο δηλαδή 33 κλίνες ΜΕΘ.

xronos.gr




Άδωνις Γεωργιάδης | Ο έντονος διάλογος με τους εργαζόμενους του νοσοκομείου Ρόδου – «Μη φωνάζετε, εγώ έχω πιο δυνατή φωνή»

Έντονο διάλογο με τους εκπροσώπους εργαζομένων του νοσοκομείου Ρόδου είχε μπροστά στις κάμερες ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, το μεσημέρι της Τετάρτης (7.8.24).

«Αυξήσαμε τα κίνητρα. Προ ολίγου αποφασίσαμε να κάνουμε τέσσερις ταυτόχρονα προσλήψεις ογκολόγων», τόνισε ο Άδωνις Γεωργιάδης, καλώντας την πρόεδρο των εργαζομένων στο νοσοκομείο Ρόδου να μη φωνάζει. «Μη φωνάζετε σας παρακαλώ, εγώ έχω πιο δυνατή φωνή», είπε ο υπουργός Υγείας, με την πρόεδρο των εργαζομένων να απαντά: «Δεν μπορούμε να μη φωνάζουμε, δουλεύουν από το προσωπικό μας τέσσερις νύχτες την εβδομάδα».

Ο υπουργός Υγείας ανέλαβε τη δέσμευση ότι το Κέντρο Ακτινοθεραπείας -το οποίο θα ανεγερθεί στο Νοσοκομείο Ρόδου, με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου- από την πρώτη μέρα λειτουργίας του θα είναι πλήρως στελεχωμένο.

Παράλληλα, ο υπουργός ανακοίνωσε την προκήρυξη άμεσα 50 θέσεων νοσηλευτικού προσωπικού στο Νοσοκομείο της Ρόδου.

«Πλέον το Ακτινοθεραπευτικό Κέντρο είναι γεγονός. Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη χάρη στην Περιφέρεια και εγώ ως υπουργός Υγείας εγγυώμαι ότι το προσωπικό θα είναι στη θέση του την πρώτη μέρα που θα είναι έτοιμο για να λειτουργήσει και να σταματήσει η ταλαιπωρία των ασθενών της Ρόδου και γενικά των Δωδεκανήσων. Πιστεύω ότι το Ακτινοθεραπευτικό θα είναι ένα σημείο μεγάλης τομής, ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας προς τους ογκολογικούς ασθενείς της περιοχής. Η ταλαιπωρία είναι μεγάλη όταν χρειάζεται να πάνε στην Αθήνα και πρέπει να κάνουμε το παν για να εξαφανίσουμε αυτή την ταλαιπωρία. Οι οικολογικοί ασθενείς έχουν ήδη πολλά προβλήματα, δεν χρειάζεται το κράτος να τους δημιουργεί περισσότερα. Πιστεύω ότι ένα λογικός, ρεαλιστικός.

Εκτιμώμενος χρόνος από σήμερα για τη λειτουργία του είναι τα 2,5 με 3 χρόνια. Αυτή νομίζω ότι θα είναι και η μεγαλύτερή μας προσφορά στην περιοχή».

Η κτιριολογική αναβάθμιση

Όσον αφορά τα έργα που αυτήν την περίοδο υλοποιούνται στο ΕΣΥ του Νοτίου Αιγαίου, ο υπουργός δήλωσε:

«Από το Ταμείο Ανάκαμψης αυτή τη στιγμή εκτελούμε στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έργα 18,2 εκατομμυρίων ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Αν αθροίσουμε σε αυτά τα χρήματα, τα χρήματα του ΕΣΠΑ που ήδη ξεκινά με την ενεργειακή αναβάθμιση του νοσοκομείου Ρόδου και του νοσοκομείου Λέρου, συν τις ανακατασκευές στα κέντρα υγείας, είναι η μεγαλύτερη κτιριολογική αναβάθμιση του εθνικού συστήματος υγείας από την ίδρυσή του. Και γίνεται αυτή τη στιγμή. Ναι υπάρχουν προβλήματα και υπάρχει έλλειμμα ανθρώπινου δυναμικού σε πολλές περιοχές, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν γίνονται βήματα προόδου. Και σήμερα, η κατάσταση στο ΕΣΥ στα Δωδεκάνησα και στο Νότιο Αιγαίο εν γένει, είναι καλύτερη από ό,τι πριν πέντε χρόνια».

Για το Νοσοκομείο της Ρόδου, ο υπουργός Υγείας ανέφερε ότι «σε συνεννόηση με τον Διοικητή του Νοσοκομείου σκοπεύουμε να προχωρήσουμε άμεσα σε μια πολύ γενναία πρόσκληση για τους νοσηλευτές, ίσως και 50, για να καλύψουμε οριστικά το πρόβλημα που υπάρχει όσο μπορούμε γρηγορότερα» σημειώνοντας πως το νοσοκομείο είναι καλύτερα από ποτέ όσον αφορά το ιατρικό προσωπικό, έχει όμως μεγάλη πίεση το νοσηλευτικό προσωπικό». Ο υπουργός Υγείας κλείνοντας την ενημέρωσή του προς τους δημοσιογράφους αναφέρθηκε στο μέγεθος και τις ιδιαιτερότητες του νησιωτικού χώρου λέγοντας ότι «για μας στο Υπουργείο Υγείας, η νησιωτικότητα είναι μια πρόκληση».

Η ψηφιοποίηση των νοσοκομείων του Νοτίου Αιγαίου

Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, αναφέρθηκε και σε ένα ακόμα έργο, αυτό της ψηφιοποίησης των επτά νοσοκομείων του Νοτίου Αιγαίου:

«Το αποτέλεσμα της συνεργασίας μας με το Υπουργείο Υγείας, οδήγησε σε ένα καινούριο έργο και πιστεύω ότι πολύ γρήγορα θα είμαστε σε θέση να το δημοπρατήσουμε. Είμαι η ψηφιοποίηση των 7 νοσοκομείων του Νοτίου Αιγαίου, ένα έργο που έχει μελετήσει η δεύτερη ΥΠΕ και έχουμε αναζητήσει χρηματοδοτική πηγή. Είμαστε στο τελικό στάδιο για να πάρουμε την έγκριση από τις Βρυξέλλες για να στηρίξουμε το Υπουργείο Υγείας και την δεύτερη ΥΠΕ και σε αυτήν αγώνα για την ψηφιοποίηση, ένα έργο περίπου 12 εκατομμυρίων ευρώ».

www.newsit.gr




Γεωργιάδης | Γίνονται διαγωνισμοί για αναισθησιολόγους αλλά δεν υπάρχει ανταπόκριση

Για τα απογευματινά χειρουργεία στα δημόσια νοσοκομεία μίλησε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, λέγοντας πως γίνονται διαγωνισμοί για πρόσληψη αναισθησιολόγων, κυρίως στη Θεσσαλονίκη, ωστόσο δεν υπάρχει ανταπόκριση.

Όπως ανέφερε στον ΣΚΑΪ, στόχος της μεταρρύθμισης είναι η αύξηση των μισθών, ωστόσο πρέπει να βρεθούν τρόποι ώστε το κράτος να αντέξει δημοσιονομικά το οικονομικό βάρος.

«Τα χρήματα του ΕΣΥ δεν ικανοποιούν τους γιατρούς»

Όπως εξήγησε ο κ. Γεωργιάδης οι γιατροί δεν επιλέγουν τα δημόσια νοσοκομεία καθώς «τα χρήματα που τους δίνει το ΕΣΥ δεν τους ικανοποιούν. Η αντιπολίτευση λέει θα διπλασιάσει τους μισθούς. Για να γίνει αυτό χρειάζονται 3 δισ. ευρώ. Πού θα βρεθούν;».

Ακολούθως υποστήριξε ότι τα νοσοκομεία που θα πραγματοποιούν απογευματινά χειρουργεία στην Αττική και συγκεκριμένα ο Ευαγγελισμός, το Γεννηματάς, το ΚΑΤ και το Σωτηρία, «για να τα οργανώσουν σημαίνει ότι βρήκαν προσωπικό».

«Έπρεπε να είχε αποχωρήσει από τις εταιρείες του ο Κασσελάκης»

Αναφορικά με την δήλωση του Πάρι Κουκουλόπουλου ότι η ΝΔ πριμοδοτεί ως αντίπαλο τον κ. Κασσελάκη γιατί φοβάται τον Ανδρουλάκη, ο υπουργός Υγείας τόνισε ότι «ο κ. Ανδρουλάκης είχε την ευκαιρία να φύγει το ΠΑΣΟΚ πολύ μπροστά και να εδραιώσει πολιτική κυριαρχία ως αντιπολίτευσηαλλά την έχασε» εκτιμώντας ότι «η στροφή για την καταψήφιση στο νόμο των ιδιωτικών πανεπιστημίων τον φέρνει στην τρίτη μπορεί και στην τέταρτη θέση».

Όσον αφορά τον κ. Κασσελάκη σημείωσε ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έχει παραβιάσει το νόμο του Αλέξη Τσίπρα. «Την ημέρα που εξελέγη πρόεδρος έπρεπε να είχε αποχωρήσει από τις εταιρίες του, να μην τις είχε παραχωρήσει σε παρένθετα πρόσωπα, να είχε καταθέσει πόθεν έσχες. Αλλά δεν έκανε τίποτα από αυτά», σχολίασε.

Επίσης, για το βίντεο του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την παρουσίασή του στο στρατό ο κ. Γεωργιάδης είπε «εικάζω ότι περισσότερη ώρα του πήρε να γυρίσει το βίντεο από όσο θα κρατήσει η στρατιωτική του θητεία» ενώ εκτίμησε μάλιστα ότι το κόστος του βίντεο ανέρχεται «σε 50.000- 100.000 ευρώ».

Πηγή: ethnos.gr

 




Άδωνις Γεωργιάδης: Πάνω από 150 νοσοκομεία δήλωσαν ότι οργανώνουν απογευματινά χειρουργεία

«Πάνω από 150 νοσοκομεία δήλωσαν ότι οργανώνουν απογευματινά χειρουργεία. Άρα, έχουν το αναγκαίο προσωπικό για να κάνουν απογευματινά χειρουργεία», ανέφερε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ

«Πάνω από 150 νοσοκομεία δήλωσαν ότι οργανώνουν απογευματινά χειρουργεία. Άρα, έχουν το αναγκαίο προσωπικό για να κάνουν απογευματινά χειρουργεία», ανέφερε το πρωί της Κυριακής ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

«Το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου είναι το νοσοκομείο που έχει τις μεγαλύτερες αναμονές στα τακτικά χειρουργεία. Τα πρώτα τέσσερα χειρουργεία που θα γίνουν την Τρίτη είναι άνθρωποι που έσπευσαν να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα των απογευματινών χειρουργείων γιατί αναμένουν να χειρουργηθούν από το 2020. Για τα πρώτα απογευματινά χειρουργεία που γίνονται μετά από 40 χρόνια, γιατί για πρώτη φορά τα συζητήσαμε και τα νομοθετήσαμε το 1992», είπε.

Επίσης, ο υπουργός Υγείας υπογράμμισε ότι «η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη που έχει τις μεγαλύτερες ελλείψεις αναισθησιολόγων στη χώρα. Καταπληκτική είναι η συμμετοχή στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Λάρισας, όπου το 100% του προσωπικού δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν στα απογευματινά χειρουργεία».




Γεωργιάδης | Επί πληρωμή τα απογευματινά χειρουργεία στο ΕΣΥ

Σε θέματα πολιτικής και οικονομικής επικαιρότητας εστίασε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης σε συνέντευξη που παραχώρησε το πρωί της Δευτέρας, ενώ έδωσε κάποιες πρώτες εξηγήσεις για τον τρόπο λειτουργίας των απογευματινών χειρουργείων.

«Η κυβέρνηση δεν αντιδικεί με τον αγροτικό κόσμο, η κυβέρνησή μας μεριμνά για τον αγροτικό κόσμο. Όλοι οι υπουργοί έχουν πάρει μέτρα υπέρ των αγροτών. Αγροτικές κινητοποιήσεις υπάρχουν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης», είπε σχετικά με τα αιτήματα των αγροτών και αναφερόμενος στις αποζημιώσεις συμπλήρωσε πως, «δεν έχει υπάρξει καμία ολιγωρία για τις αποζημιώσεις. Δεν νομίζω πως έχει υπάρξει κυβέρνηση στην Ιστορία που να έχει δώσει νωρίτερα αποζημιώσεις από εμάς. Αυτό δεν σημαίνει πως δίνονται νωρίς» είπε μιλώντας στον ΑΝΤ1.

Κληθείς να σχολιάσει τα «μέτωπα» που έχουν ανοίξει με τους αγρότες, με τους φοιτητές, αλλά και με αφορμή των γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, είπε πως, «δεν υπάρχει τρόπος να κάνεις μεταρρυθμίσεις χωρίς να υπάρξει αναταραχή. Εμείς εκλεγήκαμε για να κάνουμε πράγματα. Δεν περιμέναμε πως δεν θα υπάρξουν αντιδράσεις για τα πανεπιστήμια, κυρίως από την άκρα αριστερά», είπε κάνοντας «επίθεση στους ακροαριστερούς», όπως τους ανέφερε, καταληψίες.

«Οι μισοί καταληψίες δεν είναι καν φοιτητές, προφανώς οι δυνάμεις της άκρας αριστεράς που είχαν τα πανεπιστήμια όλα αυτά τα χρόνια και τώρα χάνουν το ψωμί τους.Όλη αυτή η μιζέρια της άκρας αριστεράς την βλέπουμε 50 χρόνια. Αυτοί οι άνθρωποι επιδιώκουν τη σύγκρουση με την αστυνομία, για να κάνουν την προπαγάνδα τους. Νομίζω ότι οι πρυτάνεις θα λάβουν σοβαρά υπόψη την πρόταση του υπουργού για διαδικτυακές εξετάσεις».

Αναφορικά με την κακοκαιρία, ο υπουργός Υγείας τόνισε ότι, «στο ΕΣΥ έχουμε προετοιμαστεί για τις περιοχές που θα επηρεαστούν περισσότερο, δηλαδή η Εύβοια. Στην Αττική νομίζω πως η κακοκαιρία δεν θα είναι κάτι το φοβερό».

Ερωτηθείς για τις καθαρίστριες στα νοσοκομεία, απάντησε φέρνοντας, το παράδειγμα του Αγίου Σάββα, όπου «είχε ξεκινήσει διαγωνισμός για να πάρει συνεργεία εργολαβίες καθαριστριών και μετά από αλλεπάλληλες προσφυγές, αποφασίστηκε από τρία δικαστήρια ότι, στον Άγιο Σάββα, στοιχίζει λιγότερο» και τόνισε ότι, «έχουν προτεραιότητα οι καθαρίστριες των οποίων λήγει η σύμβαση. Τώρα, αν δεν θέλουν να δουλέψουν για τον εργολάβο, είναι δικό τους θέμα».

Όσο αφορά στην ειδική «μεταχείριση» του Μάκη Βορίδη στην αποχή από την ψήφιση του νομοσχεδίου για τον γάμο των ομόφυλων, ο Άδωνις Γεωργιάδης είπε ότι, «την έχει γιατί δικαιούται διαφορετική αντιμετώπιση, γιατί όταν προσεκλήθη να συμμετέχει στην κυβέρνηση, είπε πως, «εγώ δεν μπορώ να ψηφίσω αυτόν τον νόμο» και οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους. Η αποχή διευκολύνει την κυβέρνηση» και εκτίμησε ότι, «η συζήτηση δεν είναι νομική, είναι βαθιά πολιτική».

Για την υπέρογκη χρέωση τηλεθεατή από εταιρεία για να κλείσει ραντεβού στο νοσοκομείο, απάντησε πως «η χρέωση δεν είναι θέμα του ΕΣΥ, αλλά της εταιρείας», αναφέροντας ως εναλλακτικές το κλείσιμο ραντεβού με τηλέφωνο απευθείας στο νοσοκομείο ή με επίσκεψη εκεί.

Τέλος, για τα απογευματινά χειρουργεία που θα ξεκινήσουν σύντομα, εξήγησε ότι, «σήμερα τα χειρουργεία είναι μέχρι τις 15:00, κάτι που έχει δημιουργήσει μία λίστα, εκτός κι αν κριθεί επείγον και χειρουργηθεί κάποιος επειγόντως.

Αυτό που ισχύει σήμερα θα ισχύσει στο ακέραιο, ωστόσο, αν θέλει κάποιος όμως, θα πάει να χειρουργηθεί το απόγευμα επί πληρωμή. Για να μπορεί μία κλινική να οργανώσει απογευματινά χειρουργεία, θα πρέπει να έχει εκπληρώσει τα πρωινά της χειρουργεία.

Η χρέωση θα προβλέπεται μέσα από την υπουργική απόφαση. Για την κάθε επέμβαση έχουμε συγκεκριμένο τιμοκατάλογο. Ο ΕΟΠΥΥ θα πληρώνει το 70% και ο ασθενής το 30%».

 




Γεωργιάδης: Αντιλαμβάνομαι τις ενστάσεις των Ιεραρχών – Δεν χάνουν τα δικαιώματα όσοι έχασαν το ΕΚΑΣ

«Δεν χάνουν κανένα δικαίωμα όσοι έχουν χάσει το ΕΚΑΣ, παραμένουν προστατευμένοι σε όλους τους νόμους που έχουμε» διαβεβαίωσε ο υπουργός Υγείας.

Τις ενστάσεις των Ιεραρχών και όσα λένε στα πλαίσια της χριστιανικής ηθικής, αντιλαμβάνεται ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, όπως ανέφερε σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΙ.

Ωστόσο, σημείωσε πως καλώς ή κακώς τα κράτη δεν νομοθετούν μόνο για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς ή μόνο για ένα τμήμα. «Νομοθετούν για όλη την κοινωνία. Η οπτική γωνία μίας πολιτείας, είναι αναγκαστικά ευρύτερη απ’ ότι είναι μίας θρησκείας» πρόσθεσε.

Περαιτέρω, υποστήριξε πως η μεγάλη δημόσια φασαρία και ο διχασμός που έχει προκληθεί για το ζήτημα αυτό (σ.σ. γάμο ομόφυλων ζευγαριών) είναι τελείως λάθος και επισήμανε: Ο νόμος που έρχεται ρυθμίζει εν πνεύματι ισότητας τα δικαιώματα ορισμένων ανθρώπων και παιδιών και δεν είναι λόγος να τσακωνόμαστε από το πρωί μέχρι το βράδυ.

Αναφερόμενος στο νέο διαφημιστικό σποτ για τον εμβολιασμό κατά του κορονοϊού τόνισε ότι πρέπει να επιταχυνθεί διότι σώζει ζωές.

Για τον εμβολιασμό στα Φαρμακεία, ο κ. Γεωργιάδης επισήμανε ότι :«η πολιτική μου βούληση είναι να διευρύνουμε το δίκτυο εμβολιασμών από τον Covid. Πρέπει μία φορά τον χρόνο, οι ευάλωτες ομάδες να κάνουν μία δόση εμβολίων».

Επισήμανε πως στους 1.000 συμπολίτες μας που πέθαναν από κορονοϊό τους τελευταίους μήνες, οι 988 δεν είχαν κάνει το εμβόλιο.

Για όσους έχουν χάσει το ΕΚΑΣ, ο υπουργός Υγείας υπογράμμισε: «Δεν χάνουν κανένα δικαίωμα όσοι έχουν χάσει το ΕΚΑΣ, παραμένουν προστατευμένοι σε όλους τους νόμους που έχουμε».




Γεωργιάδης: Μείωση 30% στις εκκρεμείς συντάξεις | Είναι κάτω από 25.000 οι αιτήσεις

Για μείωση 30% στις εκκρεμείς συντάξεις από τον Ιούλιο έκανε λόγο ο υπουργός Εργασίας Άδωνις Γεωργιάδης, σε δηλώσεις του στην εκπομπή «Σήμερα» στον ΣΚΑΪ. Απαντώντας σε σχετική μαρτυρία συνταξιούχου που έγινε στις kataggelies@skai.gr, σύμφωνα με την οποία λαμβάνει 360 ευρώ το μήνα και αναμένει χρόνια την έκδοση της σύνταξης, ο υπουργός είπε ότι στις 18:00 το απόγευμα σε εκδήλωση παρουσιάζονται όλα τα πεπραγμένα του ΕΦΚΑ, κατά το πρώτο εξάμηνο της θητείας του αλλά και τα επόμενα τρία χρόνια.

«Είχα πει στις προγραμματικές μου δηλώσεις ότι στόχος μου είναι οι εκκρεμείς συντάξεις να πάνε κάτω από τις 30.000 στο τέλος του χρόνου και σήμερα είμαστε κάτω από τις 25.000», υπογράμμισε και πρόσθεσε «τις παραλάβαμε 38.000 τις εκκρεμείς αιτήσεις και καταφέραμε μείωση 30% για τις κύριες συντάξεις».

Αναφορικά για τις επικουρικές ο υπουργός Εργασίας είπε ότι ήταν 68.000 και τώρα είναι 42.000 οι εκκρεμείς. «Με το ΦΕΚ που εκδίδεται σήμερα, μπορεί να μειωθούν κατά 16.000 οι εκκρεμείς που αφορούν τις επικουρικές», κατέληξε.




Άδωνις Γεωργιάδης: Από την Πρωτοχρονιά βάζουμε τέλος στο άδικο «πέναλτι» του 30% για όσους συνταξιούχους εργάζονται

Από την Πρωτοχρονιά αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή η διάταξη του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την κατάργηση της παρακράτησης του 30% της σύνταξης των εργαζόμενων συνταξιούχων.

Με την προτεινόμενη ρύθμιση του νέου ασφαλιστικού νομοσχεδίου, βασικός πυρήνας του οποίου είναι η αναμόρφωση του θεσμού της επαγγελματικής ασφάλισης, οι συνταξιούχοι που απασχολούνται θα λαμβάνουν πλέον ολόκληρο το ποσό της σύνταξής τους, χωρίς περικοπή. Ταυτόχρονα, θεσπίζεται ένας μη ανταποδοτικός πόρος υπέρ e-ΕΦΚΑ, ο οποίος, για τους μισθωτούς εργαζόμενους συνταξιούχους, θα ισούται με το 10% επί των ασφαλιστέων αποδοχών τους και για τους μη μισθωτούς εργαζόμενους συνταξιούχους με το 50% επί της επιλεγείσας ασφαλιστικής κλάσης για κύρια σύνταξη. Επίσης, ορίζεται ετήσιο πλαφόν του πόρου, που δεν μπορεί να υπερβαίνει το 12πλάσιο της μηνιαίας εθνικής σύνταξης.

Σύμφωνα με παραδείγματα που έχει ήδη δημοσιοποιήσει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι θα ωφεληθούν σημαντικά από τη νέα διάταξη.

Όπως προκύπτει από τα παραδείγματα, συνταξιούχος που εργάζεται και λαμβάνει σύνταξη ύψους 1.200 ευρώ, είχε παρακράτηση ύψους 360 ευρώ, με βάση το ισχύον καθεστώς. Εάν αυτός ο συνταξιούχος εργάζεται ως μισθωτός, με μικτό μηνιαίο μισθό 780 ευρώ, θα λαμβάνει ολόκληρη τη σύνταξή του και η παρακράτηση ύψους 360 ευρώ αντικαθίσταται από μη ανταποδοτικό πόρο ύψους 78 ευρώ. Το όφελος ανέρχεται σε 282 ευρώ μηνιαίως.

Εάν ο ίδιος συνταξιούχος εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας και έχει επιλέξει την πρώτη ασφαλιστική κλάση, τότε η παρακράτηση, ύψους 360 ευρώ, αντικαθίσταται από μη ανταποδοτικό πόρο 169,95 ευρώ×50%=84,98 ευρώ. Το όφελος φτάνει σε 275,02 ευρώ μηνιαίως.

Aκέραιο όλο το ποσό της σύνταξης για τους εργαζόμενους συνταξιούχους.

Με τη συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία, μεταξύ άλλων, επιδιώκεται να αυξηθεί περαιτέρω η νόμιμη και δηλωμένη συμμετοχή στην αγορά εργασίας των συνταξιούχων που επιθυμούν να εργαστούν.

Παράλληλα, ο χρόνος ασφάλισης που δημιουργείται από την απασχόληση του συνταξιούχου αξιοποιείται για την προσαύξηση της ήδη καταβαλλόμενης σύνταξης.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ‘Αδωνις Γεωργιάδης, δηλώνει τα εξής: «Από την 1η του χρόνου, βάζουμε τέλος στο άδικο “πέναλτι” του 30% για όσους συνταξιούχους επιλέγουν να εργάζονται. Η σύνταξη χωρίς ποινή είναι το πρώτο πράγμα που είπα ότι θα λύσω, όταν έγινα υπουργός Εργασίας. Δεν είναι δυνατόν να τιμωρούμε τον συνταξιούχο που θέλει να εργαστεί και να παραμείνει ενεργός στην κοινωνία.

Σήμερα, 50.000 συμπολίτες μας που έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης, συνεχίζουν να εργάζονται και πιστεύω ότι, με τη νέα διάταξη του ασφαλιστικού νομοσχεδίου, αυτό το νούμερο θα διπλασιαστεί. Το όφελος για την κοινωνία, αλλά πολύ περισσότερο για τον ίδιο τον συνταξιούχο, είναι μεγάλο και είμαι πολύ χαρούμενος που, επί θητείας μου, κατάφερα να δώσω λύση σε αυτό το πάγιο αίτημα των ανθρώπων αυτών.

Με την ψήφιση, λοιπόν, του νέου ασφαλιστικού νομοσχεδίου, αυτόματα, από 1η του έτους 2024, οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι θα λαμβάνουν ακέραιο όλο το ποσό της σύνταξής τους, χωρίς παρακράτηση και, αντί αυτού, θα τους παρακρατείται ένας μη ανταποδοτικός πόρος υπέρ ΕΦΚΑ, ύψους 10%, από τον μισθό τους, ενώ, σε περίπτωση των ελευθέρων επαγγελματιών, η παρακράτηση θα είναι 50% επί της ασφαλιστικής κατηγορίας που θα επιλέξουν οι ίδιοι».




Γεωργιάδης για επίσκεψη Ερντογάν: Τεράστια επιτυχία προσωπικά του πρωθυπουργού | Πολλαπλά οφέλη για την Ελλάδα

Ο υπουργός Εργασίας Αδωνις Γεωργιάδης προχώρησε σε μία αποτίμηση της επίσκεψης Ερντογάν στην Ελλάδα τονίζοντας πως αν και αρχικά ήταν επιφυλακτικός τελικά πρόκειται για τεράστια επιτυχία προσωπικά του πρωθυπουργού με πολλαπλά οφέλη για την Ελλάδα.

Παράλληλα προσθέτει πως «η χθεσινή επίσκεψη σε κάθε περίπτωση εξασφαλίζει μία περίοδο ηρεμίας, για μας πολύτιμη, καθώς η Ελλάδα δεν έχει κανένα απολύτως συμφέρον από την ένταση με την Τουρκία, η Οικονομία μας χρειάζεται σταθερότητα και ηρεμία».

Αναφορικά με τόνισε πως «αν κάποιος χθες έκανε «κωλοτούμπα», όπως το έχουν ήδη επισημάνει στην Τουρκία, ήταν ο Ερντογάν. Από το «Μητσοτάκης γιόκ» και «θα έρθουμε ένα βράδυ ξαφνικά» στο χειροκρότημα Ερντογάν στον Μητσοτάκη όταν μίλησε για την Συνθήκη της Λωζάνης και τον ορισμό της Μειονότητας ως Μουσουλμανικής, νομίζω ότι τα συμπυκνώνει όλα.
Ο πατριωτισμός δεν είναι άσκηση τσαμπουκά, πατριωτισμός είναι η έμπρακτη υπεράσπιση των συμφερόντων της Πατρίδος σου και αυτό ακριβώς έκανε και πέτυχε ο Μητσοτάκης χθες».

Η ανάρτηση του Αδωνι Γεωργιάδη για την επίσκεψη Ερντογάν

Μετά το πέρας της επίσκεψης του Τούρκου Προέδρου στην Ελλάδα οφείλω να σας καταθέσω τις σκέψεις μου. Ήμουν από αυτούς που ανησυχούσα και είχα πολλές επιφυλάξεις για αυτή την επίσκεψη. Έχω πάντα εμπιστοσύνη στον Κυριάκος Μητσοτάκης αλλά ο Ερντογάν είναι απρόβλεπτος και περνά μία φάση μεγάλης σύγκρουσης με την Δύση. Φοβόμουν το τί πραγματικά θα γινόταν. Τώρα που η επίσκεψη όμως τελείωσε, οφείλω να παραδεχθώ ότι πρόκειται για μία τεράστια επιτυχία προσωπικά του Πρωθυπουργού με πολλαπλά οφέλη για την Ελλάδα.

Η Ελλάδα δεν έχει κανένα απολύτως συμφέρον από την ένταση με την Τουρκία, η Οικονομία μας χρειάζεται σταθερότητα και ηρεμία για να συνεχίζει να αναπτύσσεται και να προσελκύει Άμεσες Ξένες Επενδύσεις. Η χθεσινή επίσκεψη σε κάθε περίπτωση εξασφαλίζει μία περίοδο ηρεμίας, για μας πολύτιμη.

Θα μπορούσε κάποιος να αντιλέξει ότι «πόσο μας κόστισε αυτή η ηρεμία;» Από την συζήτηση μεταξύ των δυο ηγετών απεδειχθη απολύτως τίποτε. Ο Πρωθυπουργός με θάρρος και αξιοπρέπεια υπερασπίστηκε όλες τις Εθνικές μας θέσεις και για την Κύπρο και για το Αιγαίο και για την Μειονότητα. Οι Συμφωνίες που υπεγράφησαν και ειδικά η ευκολότερη είσοδος Τούρκων πολιτών στα 10 νησιά, απολύτως απαραίτητες και αυτό αποτελούσε πάγιο αίτημα των νησιωτών για την τόνωση της τοπικής τους Οικονομίας. Η επιτυχία είναι με τις Βρυξέλλες που το δέχθηκαν παρά τις αυστηρές προβλέψεις της Συνθήκης Σένγκεν.

Αν κάποιος χθες έκανε «κωλοτούμπα», όπως το έχουν ήδη επισημάνει στην Τουρκία, ήταν ο Ερντογάν. Από το «Μητσοτάκης γιόκ» και «θα έρθουμε ένα βράδυ ξαφνικά» στο χειροκρότημα Ερντογάν στον Μητσοτάκη όταν μίλησε για την Συνθήκη της Λωζάνης και τον ορισμό της Μειονότητας ως Μουσουλμανικής, νομίζω ότι τα συμπυκνώνει όλα.

Ο πατριωτισμός δεν είναι άσκηση τσαμπουκά, πατριωτισμός είναι η έμπρακτη υπεράσπιση των συμφερόντων της Πατρίδος σου και αυτό ακριβώς έκανε και πέτυχε ο Μητσοτάκης χθες.

Όλα αυτά δεν θα είχαν επιτευχθεί εάν δεν είχε προηγηθεί η ενίσχυση της Εθνικής μας Άμυνας μέσω των εξοπλισμών και η εξασφάλιση της Αεροπορικής μας Υπεροχής με την βοήθεια της Ομογένειας στις ΗΠΑ και των άλλων φίλων μας εκεί και κυρίως των φίλων μας Εβραίων των ΗΠΑ.

Όλη η πολιτική των τελευταίων 4 ετών οδήγησε τον Ερντογάν στην αλλαγή της στάσης του. Κοινώς ξέρουν στην Τουρκία πλέον ότι δεν έχουν τις δυνατότητες για μία σύγκρουση με την Ελλάδα. Οι Διεθνείς μας Συμμαχίες επίσης μας έχουν αναβαθμισει στις μεταξύ μας Σχέσεις και αυτό φάνηκε χθες.

Αυτό σημαίνει ότι τελείωσαν τα προβλήματα μας με την Τουρκία; Ασφαλώς και όχι αλλά πλέον η Ελλάδα κερδίζει και τις εντυπώσεις Διεθνώς και χρόνο τον οποίο χρειάζεται για να δυναμώσει κι άλλο η Οικονομία της μετά την περιπέτεια της προηγούμενης δεκαετίας.

Οφείλουμε δημόσια εύγε στο ΥΠΕΞ, διότι η οργάνωση της επίσκεψης ήταν άρτια και επαγγελματική. Μία απλή σύγκριση με την αντίστοιχη επίσκεψη του 2017 και την χθεσινή, πείθει για την διαφορά στο στήσιμο, στην εικόνα, στην προετοιμασία κλπ και τον πιο φανατικό οπαδό του Σύρζα.

Η φτηνή προσπάθεια να ακυρωθεί όλη η επίσκεψη και η προσπάθεια της Κυβερνήσεως, με την απομόνωση ενός στιγμιότυπου από την υπόκλιση του κ. Γεραπετρίτη στην ΠτΔ, είναι καταδικασμένη σε αποτυχία. Όποιος έχει μυαλό αντιλαμβάνεται ότι η χθεσινή ήταν μια καλή μέρα για την Ελλάδα.

Τέλος οφείλω και μία απάντηση στο επιχείρημα ότι κάναμε τις Δημόσιες Σχέσεις του Ερντογάν την ώρα που έχει προβλήματα με την Δύση. Προφανώς και αυτό ήταν το κέρδος του από την χθεσινή του επίσκεψη. Η βελτίωση της εικόνας του. Μα αν δεν είχε και αυτός κάποιο όφελος γιατί να κάνει όλη αυτή την στροφή; Αλλά με συγχωρείται ως πότε τον λογαριασμό των όποιων εντάσεων της Τουρκίας με την Δύση πρέπει να τον πληρώνουμε εμείς;

Αν θέλουν οι Δυτικοί να συγκρουστούν μαζί του, πολύ ευχαρίστως, αλλά ο λογαριασμός δικός τους, όχι αυτοί να πουλάνε εκεί δισεκατομμύρια, να κάνουν επενδύσεις τεράστιες και όταν τσακώνονται εμείς να έχουμε παραβιάσεις, λαθρομετανάστες και ένταση. Αυτό δεν μας εξυπηρετεί και καλό είναι κάποτε να κοιτάμε και εμείς το Συμφέρον μας όπως πάντα κάνουν οι Δυτικοί μας Σύμμαχοι για τον εαυτό τους.

Αγαπητέ Κυριάκο Μητσοτάκη θερμά συγχαρητήρια για χθες!

 




Γεωργιάδης για ανεργία: Στόχος να φτάσει στον ευρωπαϊκό μέσο όρο

Η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης ξεκινά σήμερα την προπληρωμή των επιδομάτων ανεργίας (της τακτικής επιδότησης ανεργίας, της επιδότησης μακροχρόνιας ανεργίας και του βοηθήματος ανεργίας αυτοαπασχολουμένων), καθώς και του δώρου Χριστουγέννων σε επιδοτούμενους ανέργους, σε δικαιούχους της ειδικής παροχής προστασίας της μητρότητας, του επιδόματος γονικής αδείας και του επιδόματος εργασίας.

Όπως δήλωσε στον ΣΚΑΙ 100,3 ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άδωνις Γεωργιάδης, τo μεσημέρι η ΔΥΠΑ θα υπογράψει με την Amazon Web Services μνημόνιο συνεργασίας για έναρξη προγράμματος εκπαίδευσης άνεργων για τις υπηρεσίες cloud.

Το πρόγραμμα άφορα πιλοτικά 1.000 άνεργους.

Ο κ. Γεωργιάδης τόνισε παράλληλα ότι στόχος είναι η ανεργία που έπεσε τον Οκτώβριο του 2023 στο 9,6%, να είναι σε δύο με τρία χρόνια στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Για τα άτομα με αναπηρία στην χώρα μας δήλωσε ότι είναι το 10% του πληθυσμού και δεν πρέπει να αποκλειστεί από την κοινωνία, γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό.

Θα κάνουμε τα πάντα για να έχουν την ζωή που τους αξίζει, τόνισε προσθέτοντας ότι με το νομοσχέδιο του υπουργείου τους δίνεται η δυνατότητα να λαμβάνουν το επίδομα ενώ εργάζονται.




Γεωργιάδης | Δεν υπάρχει κανένα ζήτημα αύξησης ορίων συνταξιοδότησης

«Ζήτημα αυξήσεων ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης δεν υφίσταται. Τελεία», δήλωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Άδωνις Γεωργιάδης, από το βήμα της Βουλής, απορρίπτοντας κατηγορηματικά τις κατηγορίες του ΠΑΣΟΚ ότι η κυβέρνηση της ΝΔ έχει κρυφή ατζέντα για αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης.

Αφορμή ήταν η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Μουλκιώτη για την έκδοση Ενιαίων Κανονισμών Ασφάλισης και Παροχών του ΕΦΚΑ, η οποία εκκρεμεί από το 2016.

«Κανένα ζήτημα περί αύξησης των ορίων συνταξιοδότησης δεν υφίσταται. Τελεία. Δεν υπάρχει στην ατζέντα μας αύξηση ορίων συνταξιοδότησης. Αυτό που υπάρχει είναι ένας ψηφισμένος νόμος από το 2010, από την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, που επαναλήφθηκε το 2014 και το 2016 και το ψήφισαν και τα τρία κόμματα, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και τον οποίο στο ΠΑΣΟΚ ανακαλύψατε ξαφνικά ως κρυφή ατζέντα της κυβέρνησης Μητσοτάκη», ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης και συμπλήρωσε:

«Πόσο κρυφή μπορεί να είναι μια ατζέντα, όταν ο νόμος έχει ψηφιστεί από το ΠΑΣΟΚ το 2010, από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ το 2014 και από τον ΣΥΡΙΖΑ το 2016; Στη Βουλή, δηλαδή, ψηφίστηκε ο νόμος κρυφά από τρεις κυβερνήσεις; Προφανώς ήταν ατυχέστατη η ανακοίνωση. Το να επιμένει να λέει το ΠΑΣΟΚ του 2023 και του Νίκου Ανδρουλάκη ότι θέλει να καταργήσει τον νόμο του ΠΑΣΟΚ του Παπανδρέου και της Φώφης του 2010 και του 2014 είναι δικαίωμά σας. Το κρίνουν, όμως, οι συμπολίτες μας».

Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ τόνισε την ανάγκη θεσμοθέτησης ενιαίου κανονισμού ασφάλισης και συνταξιοδότησης, σημειώνοντας ότι υπάρχει παραλογισμός στις παροχές και μεγάλη ανισότητα μεταξύ των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων.

Απαντώντας στον κ. Μουλκιώτη, ο κ. Γεωργιάδης αναγνώρισε ότι στα επτά χρόνια λειτουργίας του ΕΦΚΑ έχουν αναδειχθεί πλέον οι αδικίες και οι ανισότητες που υπάρχουν σε ό,τι αφορά τις παροχές.

«Βλέπουμε πλέον την αδικία να είναι μπροστά στα μάτια μας. Πληρώνουμε όλοι τα ίδια αλλά δεν λαμβάνουμε τις ίδιες παροχές», παραδέχτηκε ο υπουργός Εργασίας και πρόσθεσε: «Στο νομοσχέδιο που βγαίνει σήμερα ή αύριο στη διαβούλευση υπάρχουν δύο διατάξεις προς την κατεύθυνση του ενιαίου κανονισμού παροχών που λύνουν νομοθετικά δύο μεγάλα προβλήματα».

Όπως είπε, «η μία διάταξη για την εξομοίωση του τρόπου καταβολής του εφάπαξ στους δημοσίους υπαλλήλους με του πρώην ΙΚΑ, και άρα μία μεγάλη διαφορά για τον τρόπο που δίναμε το εφάπαξ, λύνεται με τον νόμο που θα ψηφίσουμε σε λίγες μέρες στη Βουλή και η δεύτερη αφορά την επέκταση του επιδόματος μητρότητας, έτσι ώστε να συνταιριάζει το επίδομα μητρότητας των ελεύθερων επαγγελματιών και αγροτών με τους υπολοίπους».

«Το αναφέρω αυτό τώρα, γιατί όταν έρθει ο ενιαίος κανονισμός παροχών, να ξέρετε, θα μετρήσουμε και ποιοι θα συναντηθούμε στο να το ψηφίσουμε. Γιατί αυτοί που παίρνουν τα πολλά περισσότερα είναι οι λίγοι. Αυτοί που παίρνουν τα πολλά λιγότερα είναι οι πολλοί. Άρα, όταν μιλάμε για ενιαίο κανονισμό παροχών είναι αυτοί οι λίγοι να χάσουνε πολύ και οι πολλοί να κερδίσουνε λίγο», επεσήμανε ο κ. Γεωργιάδης και πρόσθεσε:

«Ο ενιαίος κανονισμός παροχών πρέπει να γίνει και για λόγους δικαιοσύνης και για λόγους πρακτικούς. Αυτήν τη στιγμή ο e- εφκα είναι σε φάση δημιουργίας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος. Ένα από τα μεγάλα δομικά προβλήματα του ΕΦΚΑ είναι ότι όλα τα ταμεία που μπήκαν μέσα είχαν δικά τους πληροφοριακά συστήματα και αυτό καθυστερεί όλες τις διαδικασίες. Τώρα φτιάχνουμε το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα. Για πρακτικούς λόγους, υποχρεωτικά θα πάμε στον έναν γιατί δεν μπορεί να γίνει με 88 διαφορετικούς κανονισμούς παροχών».

«Δεν θα είναι τόσο ευχάριστο για ορισμένους, θα φωνάξουνε, και δικαίως, αλλά εσείς που υποστηρίζετε τον ενιαίο κανονισμό παροχών ελπίζω να είστε εδώ για να στηρίξετε την προσπάθεια. Ενιαίος κανονισμός παροχών για να πάνε όλοι στα 1.600 ευρώ προφανώς δεν βγαίνουν τα νούμερα, δεν έχουμε τα λεφτά. Άρα, αυτό θα σήμαινε ότι θα πρέπει να συναντήσουν τα 750, τα 1.000 και τα 1.600 σε έναν μέσο όρο. Αυτά μας λέει η Επιτροπή. Ο μέσος όρος επειδή είναι πολύ περισσότεροι οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ, αρκετοί του Δημοσίου και ελάχιστοι του ΤΑΠ-ΟΤΕ θα είναι πολύ πιο κάτω από τα 1.600», υπογράμμισε ο υπουργός Εργασίας.




Άδωνις Γεωργιάδης: «Η δήλωσή μου διαστρεβλώθηκε – Η ΝΔ θέλει διαλεύκανση της υπόθεσης των Τεμπών»

Ο Άδωνις Γεωργιάδης διευκρίνισε τη δήλωση που έκανε για τα Τέμπη και ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων με την αντιπολίτευση να ζητά την αποπομπή του

Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσηκώσει η δήλωση του υπουργού Εργασίας, Άδωνι Γεωργιάδη αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο υπουργός Εργασίας σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Real Fm σε σχετική ερώτηση του δημοσιογράφου απάντησε: «Δηλαδή σήμερα στην Ελλάδα, πόσοι πιστεύετε από τους εκατό συμπολίτες μας αν τους ρωτήσουμε ενδιαφέρονται για εξεταστική ή για προανακριτική Επιτροπή για τα Τέμπη;», με τις αντιδράσεις να είναι έντονες από τα πολιτικά κόμματα, που ζητούν την αποπομπή του.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης στην χθεσινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών δήλσε ότι παρερμηνεύτηκαν οι δηλώσεις του, ενώ σύσσωμα τα κόμματα της αντιπολίτευσης εξαπολύουν πυρά κατά του Άδωνι Γεωργιάδη και ζητούν να αποπεμφθεί για τη δήλωσή του.

«Ο κ. Μητσοτάκης να αποπέμψει αμέσως τον Άδωνι Γεωργιάδη»

«Υπάρχουν όρια. Η δήλωση του Άδωνι Γεωργιάδη ότι μόνο όσοι ζουν στον μικρόκοσμό τους ενδιαφέρονται σήμερα για τα Τέμπη, είναι από τις πιο κυνικές και απάνθρωπες δηλώσεις που έχουν γίνει στην πολιτική ιστορία του τόπου μας», αναφέρει ο Στέφανος Κασσελάκης σε ανάρτησή του στο Facebook, ζητώντας από τον Κυριάκο Μητσοτάκη να αποπέμψει άμεσα τον υπουργό από την κυβέρνηση. «Να αποπέμψει αμέσως τον Άδωνι Γεωργιάδη από την κυβέρνησή του», γράφει.

«Η αλαζονεία της ΝΔ μετατρέπεται σε κυνισμό πέρα από κάθε όριο» σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Μάντζος. «Είναι ένα παράδειγμα του πόσο γρήγορα και εντυπωσιακά μπορεί η αλαζονεία της εξουσίας να μετουσιωθεί σε κυνισμό. Για τις υποκλοπές το είχαμε συνηθίσει, ειδικά από τον κ. Γεωργιάδη, αλλά και από όλη την κυβέρνηση, να τις θάβουν. Αλλά με την τραγωδία των Τεμπών το τερμάτισαν».

Ο Άδωνις Γεωργιάδης μετά τις διαστάσεις που πήρε η δήλωσή του προχώρησε σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάνοντας λόγο για διαστρέβλωση των λεγομένων του, ενώ από το βήμα της Βουλής ζήτησε συγγνώμη από τους συγγενείς των θυμάτων.

«Αν είχα πει αυτό που εσείς λέτε θα είχα παραιτηθεί από μόνος μου από ντροπή. Ζητώ πραγματικά συγγνώμη από τους συγγενείς γιατί αυτή η αναφορά μου έδωσε ευκαιρία να κάνετε αυτήν τη φασαρία και να τους προκαλέσετε, και ‘γω μαζί, περισσότερο πόνο».

Την ίδια στιγμή το ΚΚΕ πρότεινε τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τα Τέμπη, την οποία η Νέα Δημοκρατία θα υπερψηφίσει, σύμφωνα με τον Παύλο Μαρινάκη.




Γεωργιάδης: Με το νέο νομοσχέδιο αναμορφώνουμε το πλαίσιο των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης

Τα βασικά σημεία του νέου ασφαλιστικού νομοσχεδίου για την αναμόρφωση της νομοθεσίας των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΤΕΑ) και τον εξορθολογισμό διατάξεων της ασφαλιστικής νομοθεσίας παρουσίασε αναλυτικά σήμερα ο υπουργός Εργασίας Άδωνις Γεωργιάδης.

«Ο βασικός κορμός του νομοσχεδίου είναι η αναμόρφωση του πλαισίου των Επαγγελματικών Ταμείων» τόνισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι «δεν φορολογούνται τα εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων και η εισαγωγή φορολογικών συντελεστών με κλιμακωτό τρόπο αφορά μόνο τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης».

Παράλληλα χαρακτήρισε «αντιπαραγωγικό» το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης που ισχύει από το 2002 και υπογράμμισε ότι οι διατάξεις του νέου νομοσχεδίου επιδιώκουν να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη του θεσμού της επαγγελματικής ασφάλισης.

Το νομοσχέδιο όμως περιλαμβάνει και άλλες σημαντικές διατάξεις, οι οποίες είναι οι εξής:

  • Η έκτακτη ενίσχυση των συνταξιούχων με προσωπική διαφορά.
  • Η ενθάρρυνση της νόμιμης απασχόλησης συνταξιούχων, με την κατάργηση της περικοπής του 30% της σύνταξης του εργαζόμενου συνταξιούχου και η θέσπιση μη ανταποδοτικού πόρου υπέρ e-ΕΦΚΑ, υπολογιζόμενου επί του εισοδήματος από την ασφαλιστέα εργασία, που ευνοεί τη συντριπτική πλειονότητα των εργαζόμενων συνταξιούχων. Ειδικότερα, θεσπίζεται ένας μη ανταποδοτικός πόρος υπέρ e-ΕΦΚΑ, ο οποίος για τους μισθωτούς εργαζόμενους συνταξιούχους θα ισούται με το 10% επί των ασφαλιστέων αποδοχών τους και για τους μη μισθωτούς εργαζόμενους συνταξιούχους με το 50% επί της επιλεγείσας ασφαλιστικής κλάσης για κύρια σύνταξη. Θεσπίζεται, επίσης, ετήσιο πλαφόν του πόρου, που δεν μπορεί να υπερβαίνει το 12πλάσιο της εθνικής σύνταξης.
  • Η δυνατότητα, για πρώτη φορά, συνταξιοδότησης μη μισθωτών με ληξιπρόθεσμες οφειλές ασφαλιστικών εισφορών στον e-ΕΦΚΑ έως 30.000 ευρώ από 20.000 ευρώ, που ισχύει σήμερα, (έως 10.000 ευρώ για αγρότες από 6.000 ευρώ, που ισχύει σήμερα), με αυστηρά κριτήρια διαπίστωσης πραγματικής αδυναμίας πληρωμής.
  • Η ενιαιοποίηση των προϋποθέσεων θεμελίωσης επικουρικής σύνταξης και η επιτάχυνση της απονομής των εκκρεμών επικουρικών συντάξεων.
  • Η επέκταση του επιδόματος μητρότητας της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) για 9 μήνες και στις μη μισθωτές (αυτοαπασχολούμενες και αγρότισσες) μητέρες, ολοκληρώνοντας την ενιαιοποίηση κανόνων, που είχε ξεκινήσει με την εξίσωση μισθωτών μητέρων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.
  • Η καθιέρωση προπληρωμένης κάρτας για την καταβολή της πλειονότητας των επιδομάτων της ΔΥΠΑ και του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ), με στόχο την απλοποίηση και την ενιαιοποίηση της διαδικασίας πληρωμής και την αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών προς όφελος των δημοσίων εσόδων.
  • Η προϋπόθεση ύπαρξης ενεργού ΑΜΚΑ για την παροχή δωρεάν υγειονομικής κάλυψης στα δημόσια νοσοκομεία σε ανασφάλιστους, προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα καταστρατήγησης του συστήματος. Η κατοχή ενεργού ΑΜΚΑ εξασφαλίζει τη δωρεάν περίθαλψη στα δημόσια νοσοκομεία. Όποιος δεν έχει ενεργό ΑΜΚΑ συνεχίζει να έχει πρόσβαση στα νοσοκομεία και ελεύθερη περίθαλψη. Ωστόσο, η δαπάνη βαρύνει τον ίδιο. Ό,τι ακριβώς, δηλαδή, ισχύει και σήμερα για όσους δεν έχουν ΑΜΚΑ. Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Πάνος Τσακλόγλου, ανέφερε ότι ο θεσμός της επαγγελματικής ασφάλισης δεν έχει αναπτυχθεί επαρκώς στη χώρα μας.

Όπως τόνισε, οι νέες ρυθμίσεις έχουν ως στόχους:

  1. την απλοποίηση των διαδικασιών σύστασης των ΤΕΑ,
  2. την καθιέρωση ενός πρότυπου καταστατικού,
  3. τη διευκόλυνση ίδρυσης ΤΕΑ από περισσότερους εργοδότες (πολυεργοδοτικών ΤΕΑ), χωρίς να απαιτείται κλαδική/επαγγελματική συνάφεια μεταξύ τους,
  4. τη θέσπιση κανόνων χρηστής διακυβέρνησης για την επίτευξη καλύτερων παροχών και την αύξηση της εμπιστοσύνης των ασφαλισμένων προς τα ΤΕΑ,
  5. την αναβάθμιση της εποπτείας των ΤΕΑ, η οποία, από 1/1/2025, ανατίθεται στην Τράπεζα της Ελλάδος,
  6. την ομοιόμορφη φορολογική αντιμετώπιση των προϊόντων της προαιρετικής συνταξιοδοτικής αποταμίευσης (ΤΕΑ και ομαδικών ασφαλιστηρίων),
  7. τη δυνατότητα μεταφοράς της αποταμίευσης μεταξύ διαφορετικών ΤΕΑ, ακολουθώντας τις επιλογές του ασφαλισμένου και τυχόν μεταβολές κατά τη διάρκεια του εργασιακού βίου και
  8. τη σταδιακή μετατροπή των αλληλοβοηθητικών ταμείων σε ΤΕΑ και τον εξορθολογισμό του κανονιστικού πλαισίου τους.

Τσακλόγλου: Εισφορές που καταβάλλονται σε ΤΕΑ εξαιρούνται από τη φορολογία εισοδήματος μέχρι του ποσού του 20% των αποδοχών του εργαζομένου

Μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Παναγιώτης Τσακλόγλου σημείωσε πως οι εισφορές που καταβάλλονται σε Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης εξαιρούνται από τη φορολογία εισοδήματος μέχρι του ποσού του 20% των αποδοχών του εργαζομένου ή εναλλακτικά του ποσού των 15.000 ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο κατ’ έτος, βάσει του πληθωρισμού, όποιο από τα δύο ποσά είναι μικρότερο.

Οι παροχές, που λαμβάνει κάθε ασφαλισμένος, υπολογίζονται στη βάση του σωρευμένου ποσού εισφορών και αποδόσεων των επενδύσεών του, αφαιρουμένων τυχόν δαπανών διαχείρισης και μπορεί να λάβει τη μορφή εφάπαξ παροχής ή σύνταξης. Όσο μεγαλύτερο το ποσό που έχει αποταμιευθεί στον ατομικό λογαριασμό του ασφαλισμένου και όσο υψηλότερη η απόδοση των επενδύσεών του, τόσο μεγαλύτερη παροχή θα λάβει.

Με σχετική ρύθμιση, προβλέπεται κλιμακωτή φορολόγηση των παροχών των ΤΕΑ, ανάλογα με τα χρόνια ασφάλισης κάθε ασφαλισμένου. Όσο περισσότερος χρόνος έχει διανυθεί σε ΤΕΑ ή ομαδικό ασφαλιστικό συμβόλαιο, τόσο μικρότερος είναι ο συντελεστής φορολόγησης, ώστε να ενισχύεται η μακροπρόθεσμη αποταμίευση. Επιπλέον, παρέχονται επιπρόσθετα φορολογικά κίνητρα για την καταβολή σύνταξης, μέσω της οποίας διασφαλίζεται συμπληρωματικό εισόδημα καθ’ όλη τη διάρκεια του συνταξιοδοτικού βίου. Για 0-5 έτη ασφάλισης προβλέπεται 20% φορολόγηση για τα εφάπαξ και 10% για τη σύνταξη. Για 6-15 έτη ασφάλισης προβλέπεται 15% φορολόγηση για τα εφάπαξ και 7,5% για τη σύνταξη. Για 16-25 έτη ασφάλισης προβλέπεται 10% φορολόγηση για τα εφάπαξ και 5% για τη σύνταξη. Για 26 έτη ασφάλισης και άνω προβλέπεται 5% φορολόγηση για τα εφάπαξ και 2,5% για τη σύνταξη.

Προϋπόθεση λήψης της παροχής από το ΤΕΑ είναι είτε η συνταξιοδότηση από τον κύριο φορέα ασφάλισης είτε η συμπλήρωση του 67ου έτους, ανεξαρτήτως ετών ασφάλισης είτε η συμπλήρωση του 55ου έτους, με 20 χρόνια ασφάλισης. Εάν ο ασφαλισμένος πληροί κάποια από τις δύο τελευταίες προϋποθέσεις, είναι δηλαδή 67 ετών ή 55 ετών με 20 χρόνια ασφάλισης και εξακολουθεί να εργάζεται, μπορεί να λάβει μέχρι το 50% του ποσού που έχει σωρευθεί στον ατομικό του λογαριασμό, αφήνοντας το υπόλοιπο, για να συνεχίσει να επενδύεται.

Επιπλέον, προβλέπεται η δυνατότητα του ασφαλισμένου να λάβει και πρόωρα την παροχή ή μέρος αυτής, με αυξημένο κατά 50% φορολογικό συντελεστή, εφόσον έχει τουλάχιστον 15 έτη ασφάλισης στο ΤΕΑ. Έτσι, διευκολύνονται οι ασφαλισμένοι να χρησιμοποιήσουν το ποσό που έχουν αποταμιεύσει για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών στη ζωή τους. Τέλος, επισημαίνεται ότι, για τους ήδη ασφαλισμένους σε ΤΕΑ, προβλέπονται μεταβατικές ρυθμίσεις, σύμφωνα με τις οποίες για τα σωρευμένα ποσά στους ατομικούς λογαριασμούς, μέχρι την ψήφιση του νόμου, εφαρμόζονται οι προϊσχύουσες φορολογικές διατάξεις και οι υφιστάμενες καταστατικές διατάξεις των ταμείων όσον αφορά στα ηλικιακά όρια.




Τριετίες – Γεωργιάδης: 1,2 εκατ. εργαζόμενοι θα πάρουν αύξηση στην επόμενη τριετία

Μετά την εξαγγελία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, από το βήμα της ΔΕΘ το περασμένο Σάββατο, ανοίγει ο δρόμος για να επανέλθουν οι τριετίες, δηλαδή τα επιδόματα προϋπηρεσίας έπειτα από μία δωδεκαετία που παρέμεναν στον «πάγο» λόγω μνημονιακής δέσμευσης. Βέβαια, η υποχρέωση που έχει η χώρα να υποχωρήσει η ανεργία σε μονοψήφιο ποσοστό για να τεθούν και πάλι σε ισχύ οι τριετίες στον ιδιωτικό τομέα διατηρείται, απλώς μπαίνει πια το χρονοδιάγραμμα απεμπλοκής από αυτή την πολύ σκληρή διάταξη.

Το υπουργείο Εργασίας θεωρεί πια ότι είναι τέτοια η αύξηση των θέσεων απασχόλησης ώστε μπορεί να εκτιμά πως σε ένα με ενάμισι έτος από τώρα ο συγκεκριμένος στόχος θα έχει επιτευχθεί. Έτσι, ξεκινάει από 1ης Ιανουαρίου 2024 τον χρόνο κάλυψης των τριετιών, ανά περίπτωση, ώστε να προκύψουν όσο γίνεται πιο γρήγορα οι πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς για κάποιους εργαζόμενους, ακόμα και εντός του 2025.

Τι θα ισχύσει

Ακριβέστερα, από το σύνολο του 1,3 εκατ. εργαζομένων που θα μπορέσουν να κάνουν χρήση της επανέναρξης του συγκεκριμένου μέτρου, οι περίπου 600.000 αμείβονται τώρα με τον κατώτατο μισθό, 780 ευρώ μικτές αποδοχές (667 ευρώ καθαρά).

Υπάρχουν, όμως, και άλλοι περίπου 700.000 εργαζόμενοι οι οποίοι λαμβάνουν μισθό σύμφωνα με τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) που έχει υπογραφεί στον κλάδο τους, ανεξάρτητα εάν είναι εθνική, τοπική ή ομοιοεπαγγελματική. Όπως προκύπτει από το Ινστιτούτο Εργασίας (ΙΝΕ) της ΓΣΕΕ, υπάρχουν 38 τέτοιες συμβάσεις, με τους εργαζόμενους που εντάσσονται σε αυτές να έχουν αποκτήσει έναντι των υπολοίπων ένα αρχικό πλεονέκτημα.

Οι προϋποθέσεις

Οι δύο αυτές μεγάλες ομάδες εργαζομένων για να καταφέρουν μετά από 12 χρόνια να ξεκινήσουν να μετρούν αντίστροφα, ώστε να λάβουν αύξηση λόγω τριετίας, θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Η βασικότερη είναι να έχει αναγραφεί ρητά στη σύμβασή τους (ατομική ή συλλογική) ότι στον μισθό τους επιτρέπεται να ενταχθεί τυχόν επίδομα προϋπηρεσίας. Μόνο τότε θα μπορούν να λάβουν την πρόσθετη παροχή, που είναι 10% για κάθε τριετία, με ανώτατο ποσοστό 30% για τρεις τριετίες.

Επίσης, δεν θα πρέπει να λαμβάνουν κάποιο άλλο, πρόσθετο μισθολογικό μπόνους επί των βασικών αποδοχών τους.

Οι αυξήσεις που θα γίνουν, αφού «ξεπαγώσουν» οι τριετίες με το νέο έτος, θα αφορούν όλων των ειδών τις προσαυξήσεις της προϋπηρεσίας, δηλαδή τριετίες στον κατώτατο ή τριετίες, πενταετίες ή άλλες κλίμακες που ορίζονται σε ενεργές συλλογικές συμβάσεις. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του υπουργείου Εργασίας, προκύπτουν δύο μεγάλες κατηγορίες εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα:

Όσοι εισήλθαν στην αγορά εργασίας μετά τη 14η Φεβρουαρίου 2012: Πρόκειται για την ημερομηνία που εφαρμόστηκε η 6η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) και «πάγωσαν» οι τριετίες. Οι εργαζόμενοι αυτής της «ειδικής» κατηγορίας θα αρχίσουν να χτίζουν το δικαίωμα επιδόματος για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου 2024 και μετά. Άρα, ένας εργαζόμενος που σήμερα αμείβεται με τον κατώτατο μισθό, από 1ης Ιανουαρίου 2024 θα τρέχει ο χρόνος του και θα δικαιούται αναλόγως την προϋπηρεσία του 10% ανά τριετία. Αυτό μεταφράζεται σε 780 ευρώ (μικτές αποδοχές) για 0-3 χρόνια προϋπηρεσίας, 858 ευρώ για 3-6 χρόνια προϋπηρεσίας, 936 ευρώ για 6-9 χρόνια προϋπηρεσίας και 1.014 ευρώ για όσους έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των 9 ετών.
Όσοι είχαν προσληφθεί πριν από τις 14/2/2012: Γι’ αυτή την κατηγορία «παλαιών» εργαζομένων θα ισχύσουν οι εξής υποπεριπτώσεις:
α) Εργαζόμενος με πρόσληψη προ του 2012 και προϋπηρεσία δύο χρόνων: Το δικαίωμα ωρίμανσης της πρώτης τριετίας ενεργοποιείται από 1ης Ιανουαρίου 2024 και καθίσταται πληρωτέο με τη συμπλήρωση τριετίας την 1η Ιανουαρίου 2025. Τότε ο εργαζόμενος αυτής της κατηγορίας θα λάβει αύξηση 10% επί του τότε ισχύοντος βασικού μισθού.
β) Εργαζόμενος με πρόσληψη προ του 2012 και προϋπηρεσία πέντε χρόνων: Το δικαίωμα ωρίμανσης της δεύτερης τριετίας ενεργοποιείται από 1ης Ιανουαρίου 2024 και καθίσταται πληρωτέο με τη συμπλήρωση εξαετίας την 1η Ιανουαρίου 2025 με αύξηση 20% επί του τότε ισχύοντος βασικού μισθού.
γ) Εργαζόμενος με πρόσληψη προ του 2012 και προϋπηρεσία οκτώ χρόνων: Το δικαίωμα ωρίμανσης της πρώτης τριετίας ενεργοποιείται από 1ης Ιανουαρίου 2024 και καθίσταται πληρωτέο με τη συμπλήρωση εννέα ετών προϋπηρεσίας, την 1η Ιανουαρίου 2025 με αύξηση 30% επί του τότε ισχύοντος βασικού μισθού. Υπενθυμίζεται ότι τα ανωτέρω ποσά θα προσαρμοστούν αναλόγως, εάν η κυβέρνηση προχωρήσει σε νέα αύξηση των κατώτατων αποδοχών στον ιδιωτικό τομέα, το 2024, όπως έχει δεσμευτεί να πράξει.

Οι συλλογικές συμβάσεις

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σε περίπτωση ύπαρξης συλλογικών συμβάσεων, τα ανωτέρω όρια προσαρμόζονται ανάλογα με τα ισχύοντα σε επίπεδο βασικού μισθού και κλίμακας προσαυξήσεων.

Σε περίπτωση, επίσης, που οι εργαζόμενοι έχουν ήδη δει αυξήσεις στους μισθούς ενδιάμεσα από το 2012 έως το 2023 και υπερβαίνουν τα σημερινά ισχύοντα, είτε στον κατώτατο είτε σε αυτά που ορίζονται στις ΣΣΕ, τότε οι όποιες αυξήσεις προκύψουν λόγω τριετιών συμψηφίζονται με τα καταβαλλόμενα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της «ΕΡΓΑΝΗ», ο μέσος μισθός στη χώρα μας είναι 1.190 ευρώ μικτά, δηλαδή 52% πάνω από τον κατώτατο. Άρα, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα (λίγο κάτω από το 50%) που λόγω υψηλότερων αποδοχών από τις κατώτατες ή θα πρέπει να συμψηφίσουν τις αυξήσεις από τις τριετίες ή δεν θα τις λάβουν.

Επίσης, υπάρχει η εκκρεμότητα με την προσφυγή που έχει γίνει από την πλευρά των εργοδοτών, ήδη από το 2019, σύμφωνα με την οποία οι τριετίες έχουν πάψει να προσμετρώνται και δεν πρέπει να τίθεται θέμα για να «ξεπαγώσουν», ειδικά για όσους έχουν προσληφθεί μετά τις 14 Φεβρουαρίου 2012.

Σημειώνεται ότι κυβερνητικές πηγές θεωρούν πως για το διάστημα μεταξύ 14/2/2012 έως 31/12/2023 δεν θα υπάρχει αξίωση για αναδρομικές αναζητήσεις διαφορών. Ουσιαστικά, με την επανέναρξη των τριετιών από το 2024 και μετά ανοίγει ο δρόμος και για αντίστοιχη έναρξη της διαδικασίας των συλλογικών διαπραγματεύσεων ανά κλάδο, ώστε να υπογραφούν συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Σε διαφορετική περίπτωση, οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα θα μπορούν να κάνουν χρήση των τριετιών μόνο εάν κάτι τέτοιο θα αναφέρεται ρητά (ως επίδομα προϋπηρεσίας) στην ατομική σύμβαση που θα έχουν υπογράψει.

Σε αυτήν τη φάση, πάντως, είναι πολύ λίγες οι συλλογικές συμβάσεις που υπάρχουν. Ακριβέστερα, υπολογίζονται σε μόλις 38 οι κλαδικές και οι ομοιοεπαγγελματικές ΣΣΕ που παραμένουν εν ισχύι, καλύπτοντας έως 735.000 εργαζόμενους, αριθμός που αντιστοιχεί σε περίπου 29% του συνόλου. Επίσης, από το σύνολο των ΣΣΕ που έχουν υπογραφεί μόλις οι πέντε έχουν επεκταθεί στο σύνολο των κλάδων που αφορούν ως γενικώς υποχρεωτικές, στοιχείο που καθιστά ακόμα πιο επισφαλές το πλαίσιο εφαρμογής του μέτρου των τριετιών.

Μη αναδρομική η εφαρμογή

Όπως δήλωσε χθες ο υπουργός Εργασίας, Άδωνις Γεωργιάδης, ισχύει πως «στις 14 Φεβρουαρίου του 2012 ήρθε η τότε ελληνική κυβέρνηση και είπε με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου ότι αναστέλλει την εφαρμογή των τριετιών, τις παγώνει δηλαδή, σταματάει ο χρόνος. Θα πατήσουμε το κουμπί και η 15η Φεβρουαρίου του 2012 θα είναι η 1η Ιανουαρίου του 2024».

Όπως είπε «εάν περιμέναμε σε περίπου ενάμιση χρόνο από σήμερα να μειωθεί η ανεργία στο 10% -τόσο υπολογίζουμε ότι θα έχουμε σε τέσσερα συνεχή τρίμηνα-, τότε όσοι προσελήφθησαν στην Ελλάδα από τις 14 Φεβρουαρίου του 2012 και μετά θα άρχιζαν να χτίζουν το δικαίωμά τους στο επίδομα σε ενάμιση χρόνο από σήμερα. Άρα, θα πήγαιναν καλό 2029 για να πάρουν την πρώτη τους αύξηση».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «στη νομοθετική διάταξη θα προβλέπεται ρητώς η μη αναδρομικότητα της εφαρμογής. Ο σκοπός μιας κυβερνήσεως είναι να βρει την ισορροπία μεταξύ ενός δικαίου αιτήματος και των αντοχών της οικονομίας. Αν πηγαίναμε να επιβάλουμε με νόμο 30% αύξηση γενικά στους μισθούς στους ιδιωτικούς υπαλλήλους, οι μισοί θα έχαναν τη δουλειά τους γιατί οι επιχειρήσεις θα κατέρρεαν».

Παράλληλα, όπως επισημαίνει στη «Ν» ο εργατολόγος Γιάννης Καρούζος, «η εξέλιξη των τριετιών θα διαμορφωθεί ως εξής: η προϋπηρεσία του εργαζόμενου που είχε σταματήσει να εξελίσσεται μέχρι τις 14/2/2012, από 1ης Ιανουαρίου 2024 θα εξελίσσεται από το χρονικό διάστημα που είχε σταματήσει.

Αφορά όσους αμείβονται στα όρια του κατώτατου μισθού και σε όσους αμείβονται με ΣΣΕ που προβλέπει επιδόματα προϋπηρεσίας. ΣΣΕ που είναι σε ισχύ και προβλέπουν τριετίες ή άλλα επιδόματα προϋπηρεσίας, αυτά από 1ης Ιανουαρίου 2024 θα εξελίσσονται κανονικά χωρίς νέα υπογραφή». Η τροπολογία για τις τριετίες εκτιμάται ότι θα κατατεθεί εντός της τρέχουσας εβδομάδας εκτάκτως στη Βουλή. Το εργασιακό νομοσχέδιο προγραμματίζεται να τεθεί σε ψηφοφορία την ερχόμενη Πέμπτη ή Παρασκευή.




Γεωργιάδης: Τι θα ισχύσει για τις τριετίες – Αναλυτικά οι νέες ρυθμίσεις

Το τι θα ισχύσει με το «ξεπάγωμα» των τριετιών αναλύει ο υπουργός Εργασίας, Άδωνις Γεωργιάδης

Αρχικά ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι η απόφαση αυτή ελήφθη γιατί η ανεργία βαίνει μειούμενη και η οικονομία πηγαίνει καλά.

Η ρύθμιση που φέρνουμε είναι ισορροπημένη, λαμβάνει υπόψιν της την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και τη βιωσιμότητα της επιχειρηματικότητας, είπε ο κ. Γεωργιάδης, και σημείωσε ότι η ρύθμιση θα προστεθεί στο εργασιακό νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί στη Βουλή έως το τέλος της εβδομάδας.

Οι εργαζόμενοι που θα πάρουν άμεσα επίδομα προϋπηρεσίας υπολογίζονται σε 600.000

Παίρνοντας τον λόγο η γενική γραμματέας του υπ. Εργασίας, Άννα Στρατινάκη, ανέφερε ότι η αλλαγή γίνεται σε θεσμικό και ουσιαστικό περιβάλλον.

Εάν είχαμε εργαζόμενο που είχε προσληφθεί πριν τις 14/2/2012 και είχε συμπληρωμένες 2μισι τριετίες με κατώτατο μισθό, σήμερα ξεκινά να τρέχει για να συμπληρώσει τον χρόνο που του υπολείπεται από την 1/1/2024.

Γίνεται λοιπόν τακτοποίηση χωρίς να υπολογιστεί το μεσοδιάστημα από τις 14/2/2012 μέχρι 31/12/2023, που οι τριετίες είχαν ανασταλεί και δεν τίθεται ζήτημα αναδρομικότητας.

Οι εργαζόμενοι που προσελήφθησαν μετά τις 14/2/2012 θα ξεκινήσουν να χτίζουν την προϋπηρεσία τους από 1/1/2024.

Αν υπάρχει ΣΣΕ που θα είναι σε ισχύ την 1/1/2024, οι εργαζόμενοι αυτοί καλύπτονται από τη συμφωνία εργαζομένων – εργοδοτών.

Στην περίπτωση των ατομικών συμβάσεων

Στην περίπτωση των ατομικών συμβάσεων, αν μια ατομική σύμβαση είναι «γενναία», οπότε απορροφώνται προσαυξήσεις που περιλαμβάνουν τις τριετίες, θα υπάρξει συμψηφισμός με τον νομοθετημένο κατώτατο.

Εάν τα καταβαλλόμενα δίνουν αποτέλεσμα πλεονασματικό σε σχέση με τις αυξήσεις που θα έπαιρνε ο εργαζόμενος με τη διαδικασία των τριετιών, είτε θα πάρουν ένα ποσό ως διαφορά είτε δεν θα λάβουν κανένα ποσό εάν οι αυξήσεις υπερκαλύπτουν τα ποσά που θα λάμβαναν μέσω των τριετιών.

Οι εργαζόμενοι που θα πάρουν άμεσα επίδομα προϋπηρεσίας υπολογίζονται σε 600.000.

in.gr

 

 




Γεωργιάδης: Προχωράμε με ταχύτητα στο «ξεπάγωμα» των τριετιών -Δεν θα υπάρχει αναδρομικότητα

Διευκρινίσεις για το «ξεπάγωμα» των τριετιών από την 1η Ιανουαρίου 2024 και κάθε επιδόματος προϋπηρεσίας, που βρισκόταν σε αναστολή από το 2012, σύμφωνα με την εξαγγελία του Κυριάκου Μητσοτάκη, από το βήμα της 87ης ΔΕΘ, έδωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης, σε συνέντευξή του σε τηλεοπτική εκπομπή του ΣΚΑΪ.

Όπως είπε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, το «ξεπάγωμα» των τριετιών αποτελεί εισήγηση και προσωπική -δική του- και της γγ, Άννας Στρατινάκη, και ο λόγος που προχωράει με ταχύτητα είναι, «γιατί θέλουμε να ξεκολλήσουμε από τον πάτο του βαρελιού εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους που δουλεύουν με τον βασικό μισθό πάνω από 10 έτη και το θεωρούμε απαράδεκτο για εργαζόμενους να περνούν τα χρόνια και να μην αυξάνεται ο μισθός τους ούτε ένα ευρώ».

«Είμαστε πλέον σε στέρεο έδαφος. Η ανεργία πέφτει με μεγάλη ταχύτητα. Δεν είναι ακόμη κάτω από 10% για τέσσερα συνεχόμενα τρίμηνα, αλλά, στην πραγματικότητα, η ζήτηση στην αγορά εργασίας είναι πάρα πολύ μεγάλη. Άρα, με τα μέτρα που λαμβάνουμε, πιστεύουμε ότι η ανεργία θα μειωθεί κάτω από το 10% πάρα πολύ σύντομα», ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης.

Μάλιστα, διευκρίνισε ότι στη νομοθετική διάταξη θα προβλέπεται ρητώς η μη αναδρομικότητα και εξήγησε τον λόγο, σημειώνοντας ότι ο σκοπός μίας κυβέρνησης είναι να βρει την ισορροπία μεταξύ ενός δίκαιου αιτήματος και των αντοχών της οικονομίας. «Αν πηγαίναμε να επιβάλουμε με νόμο αύξηση 30% γενικά στους μισθούς των ιδιωτικών υπαλλήλων, οι μισοί θα έχαναν τη δουλειά τους, γιατί οι επιχειρήσεις θα κατέρρεαν», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Όπως τόνισε, η τροπολογία για τις τριετίες θα κατατεθεί την άλλη εβδομάδα εκτάκτως στη Βουλή και θα ψηφιστεί την άλλη Πέμπτη ή την άλλη Παρασκευή, ώστε να είναι νόμος του κράτους, όσο το δυνατόν γρηγορότερα και να μην υπάρχει ανησυχία στην αγορά για το πώς θα εφαρμοστεί.

Για την κατάργηση της παρακράτησης του 30% από τη σύνταξη των εργαζόμενων συνταξιούχων, ο κ. Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι η διάταξη βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο, για να εγκριθεί περίπου στα τέλη Σεπτεμβρίου, αλλά θα ψηφιστεί στα μέσα Οκτωβρίου 2023, για να ισχύσει από τις αρχές του 2024.

Γεωργιάδης: Η οικονομία της χώρας πηγαίνει πάρα πολύ καλά
Όπως τόνισε, ο σκοπός αυτής της διάταξης είναι να ενθαρρύνει τους συνταξιούχους οι οποίοι θέλουν να δουλέψουν να μπορούν να το κάνουν νόμιμα. «Ο νόμος Κατρούγκαλου δεν εμπόδιζε τους συνταξιούχους να εργάζονται. Αυτοί που ήθελαν να δουλεύουν, δούλευαν, αλλά δούλευαν παράνομα» σχολίασε ο αρμόδιος υπουργός και εκτίμησε ότι, με την κατάργηση της παρακράτησης του 30% από τη σύνταξη, θα καταγραφεί μεγάλη αύξηση δηλωμένων συνταξιούχων που εργάζονται.

Αναφορικά με τις αυξήσεις στις συντάξεις, ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε ότι ο λόγος που οι συνταξιούχοι θα πάρουν αύξηση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, μετά από μία 12ετία, που δεν λάμβαναν καθόλου αύξηση, είναι, διότι η οικονομία της χώρας πηγαίνει πάρα πολύ καλά. «Η Ελλάδα “τρέχει” το 2023 με τη δεύτερη μεγαλύτερη ταχύτητα ανάπτυξης της οικονομίας σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τι λέμε λοιπόν και τι έλεγε τότε ο νόμος Βρούτση, που τώρα εφαρμόζεται; Ότι από τη συλλογική εθνική οικονομική επιτυχία θα πρέπει να ωφελούνται και οι συνταξιούχοι και αυτό ερχόμαστε να κάνουμε με την αύξηση. Άρα, η αύξηση αυτή καθ’ αυτή είναι αποτέλεσμα της επιτυχημένης οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη» αποσαφήνισε ο υπουργός Εργασίας.

Σε ερώτηση σχετικά με το επίδομα της προσωπικής διαφοράς, ο κ. Γεωργιάδης απάντησε ότι ο πρωθυπουργός, με απόφασή του, είπε ότι το επίδομα της προσωπικής διαφοράς θα καταβληθεί τελικά τον Δεκέμβριο 2023 και όχι τον Ιανουάριο, όπως είχαμε ανακοινώσει τις προηγούμενες ημέρες. «Λόγω της εθνικής οικονομικής επιτυχίας, διορθώνουμε τη βλάβη που προκαλεί ο νόμος Κατρούγκαλου σε περίπου 1.000.000 συνταξιούχους με την καταβολή αυτού του επιδόματος» προσέθεσε ο υπουργός.

Γεωργιάδης: Με την εργατικότητα της ΔΥΠΑ, θα πετύχουμε μείωση της ανεργίας κάτω από 10%
Τέλος, ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε στις «Ημέρες Καριέρας» της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), που πραγματοποιήθηκαν στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή 115 επιχειρήσεων, οι οποίες προσέφεραν 2.700 νέες θέσεις εργασίας.

Όπως είπε, «κλείστηκαν πάνω από 3,5 χιλιάδες ραντεβού από πολίτες, οι οποίοι έκαναν προσωπικές συνεντεύξεις με τις επιχειρήσεις, πολλοί από αυτούς υπέγραψαν σύμβαση εργασίας επιτόπου, ενώ άλλοι έχουν προγραμματίσει δεύτερη συνάντηση στα γραφεία των εταιριών, για να υπογράψουν σύμβαση τις επόμενες ημέρες».

«Πιστεύω ότι, με την εργατικότητα της ΔΥΠΑ, θα μπορέσουμε να πετύχουμε τη μείωση της ανεργίας κάτω από 10% ακόμα γρηγορότερα, γιατί, τελικά, στόχος του υπουργείου Εργασίας είναι να βρούμε στον κόσμο δουλειά και να μπορέσει να κάνει τη ζωή του καλύτερη» σημείωσε ο υπουργός.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ




Ο Λεωνίδας Γεωργιάδης σχολιάζει την υποψηφιότητα της Αναστασίας Ιωσηφίδου για τον Δήμο Καβάλας

Στην Καβαλα βρίσκεται αυτές τις ημέρες ο εκδότης και στενός φίλος της υποψηφίας Δημάρχου Αναστασίας Ιωσηφίδου, Λεωνιδας Γεωργιαδης.

Ο κ. Γεωργιάδης είχε σήμερα το πρωί μια εποικοδομητική συζήτηση συνάντηση με τους υποψηφίους συμβούλους της παράταξης “Ώρα Δημιουργίας” στο εκλογικό κέντρο της παράταξης κατά την διάρκεια της οποίας ενημερώθηκε για το πρόγραμμα του συνδυασμού, τις προτάσεις και τον αναπτυξιακό σχεδιασμό με την ανάληψη των καθηκόντων του Δήμου.

Μάλιστα προχώρησε και σε σχετικές δηλώσεις στην εκπομπή Αναλυτής του ENA Channel τονίζοντας ότι η Αναστασία Ιωσηφίδου ξεχωρίζει για την αποτελεσματικότητα της σε ότι έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας.

Δείτε την συνέντευξη :




Άδωνις Γεωργιάδης: Σε αναστολή οι εργαζόμενοι των πυρόπληκτων επιχειρήσεων

Τι ανέφερε ο υπουργός Εργασίας Άδωνις Γεωργιάδης

Με έκτακτη τροπολογία που κατατέθηκε το Σάββατο σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, το υπουργείο Εργασίας λαμβάνει μέτρα για όσες επιχειρήσεις έχουν πληγεί από τις πυρκαγιές στη Ρόδο αφήνοντας χωρίς εργασία πολλούς εργαζόμενους.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης, μιλώντας στο Action24, οι επιχειρήσεις που πλέον δεν μπορούν να λειτουργήσουν λόγω των καταστροφών που υπέστησαν εξαιτίας των πυρκαγιών, θα μπορούν να θέτουν σε αναστολή τους εργαζομένους τους για τρεις μήνες, και οι εργαζόμενοι θα μπορούν να λαμβάνουν έκτακτο επίδομα έως 534 ευρώ το μήνα.

Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης

«Εχουμε καταθέσει έκτακτη τροπολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών όπου οι επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν πληγεί από πυρκαγιές και δεν μπορούν να λειτουργήσουν θα έχουν την δυνατότητα να θέτουν τους εργαζόμενους τους σε αναστολή τους, έως 3 μήνες.»

Ακόμη, ο υπουργός Εργασίας πρόσθεσε ότι «Οι εργαζόμενοι θα λαμβάνουν έως 534 ευρώ το μήνα έκτακτο επίδομα από το κράτος. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση το κράτος να αφησει κανεναν πίσω. »

Δείτε το βίντεο




Γεωργιάδης για τον 46χρονο διανομέα: Ανασφάλιστος και μη δηλωμένος εργαζόμενος – Δεν είναι ο κανόνας

Στην παραδοχή ότι ο 46χρονος διανομέας που πέθανε από θερμοπληξία στη Χαλκίδα ήταν ανασφάλιστος και μη δηλωμένος εργαζόμενος προχώρησε ο υπουργός Εργασίας Άδωνις Γεωργιάδης. Ωστόσο, δεν μπορούν να επιβληθούν ακόμη πρόστιμα, καθώς δεν έχει υπάρξει καταγγελία από την οικογένειά του.

Ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε στην ΕΡΤ ότι από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστό στο περιστατικό η Επιθεώρηση Εργασίας έκανε έλεγχο για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έχασε τη ζωή του.

«Ο άνθρωπος αυτός, ένας φτωχός άνθρωπος, χρησιμοποιούσε το ποδήλατό του για να κάνει διάφορα θελήματα σε διάφορες επιχειρήσεις της περιοχής αυτής, όπου δούλευε ως ανασφάλιστος και μη δηλωμένος εργαζόμενος» ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης επισημαίνοντας ότι το ακριβές περιστατικό διερευνάται από την Ελληνική Αστυνομία.

«Εμείς δεν μπορούμε ακόμα να κάνουμε να βάλουμε πρόστιμα εφόσον δεν υπήρξε καταγγελία από την οικογένεια του ανθρώπου» είπε. Ωστόσο, όπως δήλωσε, υπήρξε στη συνέχεια υπήρξε μια καταγγελία από το εργατικό σωματείο και η αστυνομία κάλεσε για εξηγήσεις τον ιδιοκτήτη μιας ψησταριάς όπου ο άτυχος εργαζόμενος έκανε θελήματα την προηγούμενη μέρα.

Μιλώντας για την προστασία των εργαζομένων σε ακραίες καιρικές συνθήκες τόνισε ότι «οι εργαζόμενοι είναι άνθρωποι με ζωή, είναι άνθρωποι με δικαιώματα, είναι άνθρωποι με οικογένειες, η ζωή τους έχει αξία και δεν τίθεται σε κίνδυνο». Πρόσθεσε μάλιστα ότι αν σήμερα κάποιος δουλεύει σε εξωτερικές εργασίες με αυτές τις συνθήκες θα κινδυνέψει η ζωή του.

«Η τραγωδία στη Χαλκίδα δεν είναι ο κανόνας»

Απαντώντας στο θέμα για το εάν η Επιθεώρηση Εργασίας είναι υποστελεχωμένη υποστήριξε ότι δεν ισχύει λέγοντας ότι γίνονται χιλιάδες έλεγχοι που φέτος αναμένεται να φτάσουν τους 70.000. «Η ιδέα ότι το κράτος μπορεί να είναι πάντα δίπλα σε οποιονδήποτε έχει μια επιχείρηση δεν είναι μια πραγματική ιδέα. Η ιδέα ότι τους καλύπτει το κράτος είναι ψευδής. Όσες καταγγελίες έχουν γίνει στην Επιθεώρηση Εργασίας έρχονται σε πρώτο χρόνο», σημείωσε λέγοντας ότι «η τραγωδία στην Χαλκίδα δεν είναι ο κανόνας».

O υπουργός Εργασίας πρόσθεσε ότι γενικά τα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων στον καύσωνα τηρήθηκαν ενώ στις περιπτώσεις που μια επιχείρηση δεν τηρεί τα μέτρα τότε επιβάλλονται πρόστιμα της τάξεως των 2.000 ευρώ.

Αναφερόμενος επίσης στους εργαζόμενους σε τουριστικές επιχειρήσεις και παραλίες υποστήριξε ότι δεν μπορείς να σταματήσεις το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας, αλλά υπάρχουν συγκεκριμένες προβλέψεις για κάθε εργασία.